Αρχική Blog Σελίδα 1955

Πλατύ: Θλίψη και οδύνη – έφυγε από τη ζωή ο Σάββας Σατίδης, άνθρωπος σημαντικός με προσφορά και εργατικότητα

Με βαθύτατη θλίψη και μέγιστη οδύνη αποχαιρετάμε έναν εκ των σημαντικότερων ανθρώπων της κοινωνίας του Πλατέος. Πρωτομαγιάτικα άφησε ειρηνικά στη Βέροια και μέσα στον ύπνο του την τελευταία του πνοή σε ηλικία 78 ετών ο νεωκόρος της ενορίας Πλατέος και αγαπητός σε όλους Σάββας Σατίδης.

Υπηρέτησε με πίστη, αφοσίωση και εργατικότητα με το διακόνημα του νεωκόρου τον Ιερό Ναό Γεννήσεως της Θεοτόκου Πλατέος, επί 35 και πλέον έτη. Μετά τον Θάνατο των γονιών του Μηνά και Ειρήνης αλλά και του μεγαλύτερου αδελφού του Αντώνη, ζούσε μόνος του στο Πλατύ αντιμετωπίζοντας τη ζωή με θάρρος και καρτερικότητα. Ο ιερέας της ενορίας Πλατέος πατήρ Χρήστος Μιχαηλίδης στήριζε και βοηθούσε τον Σάββα με αγάπη, καθώς και πολλοί άλλοι κάτοικοι του Πλατέος, ειδικά τα τελευταία δύσκολα χρόνια που βίωνε.

Σάββας Σατίδης΄4

Προσωπικά τον Σάββα τον έζησα από κοντά και τον θεωρούσα μια σημαντική προσωπικότητα του τόπου μας, εκλεκτό φίλο και ομολογώ ότι από μικρό παιδί διδάχθηκα πολλά από αυτόν τον άνθρωπο. Την δεκαετία του 1970 και λίγο νωρίτερα ο πατέρας μου απέναντι από το σπίτι του Σάββα διατηρούσε μπακάλικο και περίπτερο. Έτσι είχαμε σχεδόν κάθε μέρα επαφή με τον Σάββα. Τον βλέπαμε 18χρονο παιδί τότε να διανέμει με το ποδήλατο στο Πλατύ τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Ελληνικό Βορά». Αφού τελείωνε με το Πλατύ, ξεκινούσε με το ποδήλατο για Τρίκαλα, Πλάτανο και Κλειδί, είτε έβρεχε, είτε χιόνιζε, είτε είχε ζέστη για διανομή εφημερίδων. Θυμάμαι τα λόγια του αείμνηστου πατέρα μου που μας έλεγε: «Βλέπετε τον Σάββα πως δουλεύει; Να θυμάστε αυτός δε θα πεινάσει ποτέ. Και ξέρετε το γιατί; Επειδή δε φοβάται τη δουλειά…» Και πράγματι επαληθεύτηκε…

Σάββας Σατίδης΄3
Ο Σάββας στην ονομαστική εορτή μου

Τα απογέματα που τέλειωνε ο Σάββας τις δουλειές του μας μάζευε στο πίσω μέρος του σπιτιού του όπου υπήρχε πολύ γρασίδι και έπαιζε μαζί μας τα παιχνίδια αλτ και τζαμί. Θυμάμαι μερικά παιδιά που έπαιζαν μαζί μας όπως τον αείμνηστο φίλο μου Βασίλη Αρμουτσίδη, τον αγαπητό παιδικό μου φίλο Κώστα Αγαθαγγέλου, τον αδελφό μου Ισαάκ και πολλά άλλα παιδιά που απολαμβάναμε το παιχνίδι και την αγάπη του Σάββα.

Είναι γνωστό σε όλους και εξαιτίας από γεννήσεως ενός προβλήματος,  ο Σάββας δεν εκφραζόταν ομιλητικά όπως όλοι οι άλλοι. Είχε επινοήσει από μικρό παιδί μια δική του γλωσσική διάλεκτο για να μπορεί να επικοινωνεί με τους ανθρώπους. Εμείς που τον ζήσαμε από μικρά παιδιά τον καταλαβαίναμε και επικοινωνούσαμε μια χαρά μαζί του. Παρόλα αυτά ο Σάββας ήταν πανέξυπνος με τρομερή αντίληψη, με δέκα ωκεανών καλοσύνη και αστείρευτη υπομονή. Ήταν ένας αγωνιστής και μαχητής της ζωής από παιδί μέχρι και το τέλος του.

Ο Σάββας είχε μόνιμη πρόσκληση από την αείμνηστη μητέρα μου Αναστασία να παρευρίσκεται στο μεσημεριανό τραπέζι και τις περισσότερες φορές μας τιμούσε με την παρουσία του. Εμείς σαν ερχόταν χαιρόμασταν αφάνταστα… Στην ονομαστική μου εορτή Πέτρου και Παύλου πάντα ερχόταν, γεγονός που με συγκινούσε.

Σάββας Σατίδης΄2
Ο Σάββας με φίλους στο μνημόσυνο του αειμνήστου πατέρα μου

Ο Σάββας υπηρέτησε τον Πανάγαθο Θεό με πίστη και αφοσίωση σα νεωκόρος της εκκλησίας μας. Παράλληλα επί πολλά χρόνια φρόντιζε για την τελευταία κατοικία των συγχωριανών μας στα κοιμητήρια. Επίσης για πολλά χρόνια φρόντιζε το γήπεδο Πλατέος και την ποδοσφαρική ομάδα του Αγροτικού Αστέρα. Ο Σάββας είχε έναν ήρεμο θάνατο και προσωπικά πιστεύω ότι αυτό το γεγονός ήταν Δώρο Θεού για έναν άνθρωπο που δεν έβλαψε ποτέ κανένα.

Η εξόδιος ακολουθία για τον αγαπημένο μας Σάββα θα ψαλεί το Σάββατο 3 Μαΐου 2025 και ώρα 16:00 μ.μ. στον Ιερό Ναό Γεννήσεως της Θεοτόκου Πλατέος.

Ο Σάββας ήταν άνθρωπος όλων μας και σύσσωμη η κοινωνία του Πλατέος έχει ηθική υποχρέωση να τον τιμήσει και να τον συνοδέψει στην τελευταία κατοικία του.

Π.Κ

Ζωντανή μετάδοση τελικού ΕΠΣ Ημαθίας: ΦΑΣ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Παρακολουθήστε ζωντανά από τον ΕΜΒΟΛΟ τον τελικό ΕΠΣ Ημαθία 2024-2025 μεταξύ ΦΑΣ ΝΑΟΥΣΑ-ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ που θα διεξαχθεί στο Δημοτικό στάδιο Νάουσας την Κυριακή 4-5-2025 και ώρα 18:00

Ομιλία του βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Σύσταση και οργάνωση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος» και άλλες διατάξεις».

Ομιλία του βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Σύσταση και οργάνωση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος» και άλλες διατάξεις».

 Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σημαντικό το νομοσχέδιο που έχει να κάνει με την ψυχική και σωματική υγεία. Έχει να κάνει με τη διατροφή. Έχει να κάνει με αυτό το οποίο είναι οι Έλληνες, μεταξύ και των άλλων Ευρωπαίων, γιατί οι περισσότεροι είμαστε υπέρβαροι, να το πούμε, ο ένας στους δύο, όπως λένε τα στοιχεία, αλλά και μια Ελλάδα που κρατά τα σκήπτρα. «Ουκ εν τω πολλώ το ευ, αλλά εν τω ευ το πολύ», διότι ο Έλληνας δεν τρέφεται σωστά, τρώει ποσότητα, όχι ποιότητα, διότι δεν υπάρχει εισόδημα για να πάρει προϊόντα υψηλής θρεπτικής αξίας.

Δείτε τι γίνεται στα παιδιά: Λέει πως η Ελλάδα είναι στην τρίτη θέση στην παχυσαρκία σε μέχρι 5 ετών παιδιά, στη δεύτερη θέση στη Γηραιά Ήπειρο μέχρι περίπου 13 ετών και στην πρώτη θέση στους εφήβους από 10 μέχρι 19 ετών. Άρα, λοιπόν, εδώ μιλάμε για μία διατροφή κακή η οποία προέρχεται μέσω και εξαιτίας της ακρίβειας. Για πάτε στα σούπερ μάρκετ να πάρετε προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, να δείτε πόσο κοστίζουν.

Εγώ, κύριε Υπουργέ Υγείας, κύριε Γεωργιάδη, θα περίμενα σήμερα να είναι και η Υπουργός Παιδείας εδώ, γιατί το βασικό είναι να μπουν και διατροφολόγοι-διαιτολόγοι, με σωστό μάθημα για τη μεσογειακή διατροφή και στα σχολεία, για να μπορέσει αυτό πραγματικά να γίνει ένα βίωμα για το πώς πρέπει να τρεφόμαστε απέναντι σε fast food τροφές. Ένα είναι αυτό.

Τώρα, για το Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου σίγουρα πρέπει να υπάρχει επαγγελματική κατοχύρωση απέναντι στο επάγγελμα των διατροφολόγων-διαιτολόγων. Δεν μπορεί καθένας να δηλώνει διατροφολόγος-διαιτολόγος και να παίζει με την υγεία του κόσμου. Οι επιπτώσεις –λέει- από την κακή διατροφή -που είναι ένα μεγάλο νόσημα- φέρνουν προβλήματα, όπως είναι ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 –νεανικός- και ο τύπου 2.

Και για το θέμα των διαβητικών, κύριε Γεωργιάδη, υπάρχουν τεράστια προβλήματα. Το 30% των διαβητικών πληρώνει από την τσέπη του. Έχετε μειώσει τα αναλώσιμα, τις ταινίες μέτρησης σακχάρου, απέναντι και στις αντλίες έγχυσης της ινσουλίνης. Άρα, λοιπόν, δείτε ακριβώς τι κάνατε για τον σακχαρώδη διαβήτη απέναντι στην κακή διατροφή και τόσα άλλα πολλά συσσωρευμένα προβλήματα.

Σε ό,τι αφορά αυτή την επιτροπή που βάζετε μέσα -την επταμελή επιτροπή- απέναντι στη χορηγία από το Ίδρυμα Ωνάση, αυτό το έχουμε συζητήσει με κυρώσεις που ήρθαν στο Κοινοβούλιο. Άρα, λοιπόν, τώρα τι κάνετε; Το ξαναφέρνετε και δημιουργείτε μια επιτροπή όπου ο Πρόεδρος θα αμείβεται με πάνω από 5.000 ευρώ μικτά τον μήνα, συν τα έξοδα μετακίνησης, διατροφής και ούτω κάθε εξής. Άρα, λοιπόν, και τα άλλα έξοδα για τον φορολογούμενο πολίτη.

Επειδή ο κ. Γεωργιάδης μιλάει με τον κ. Πλεύρη, θα τα ακούσουν και οι δύο σε λίγη ώρα. Θα τους θυμίσω κάτι άλλο από τότε που ήταν Βουλευτές του ΛΑΟΣ, για να τα λέμε όλα. Είμαι παλιά καραβάνα και εγώ ως Βουλευτής επαρχίας και σας ξέρω και τα κρατάω. Κρατάω αρχείο καλό.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Υπουργός Υγείας): Και εμείς σας συμπαθούμε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Κι εγώ σας συμπαθώ, αλλά στην πολιτική να θυμίζουμε κάτι.

Λοιπόν, έλεγα για όλα αυτά τα συσσωρευμένα προβλήματα στον χώρο της υγείας. Πάμε στο ΕΚΑΒ. Κύριε Υπουργέ, ξέρετε ότι στο ΕΚΑΒ ο ένας στο ασθενοφόρο από το πλήρωμα είναι ασφαλισμένος μέχρι και 150.000 ευρώ και ο άλλος δεν είναι; Για δείτε το. Ο ένας δικαιούται εξοπλισμό -πέρασα κάτι χρονάκια σε ιδιωτικό ΕΚΑΒ- και ο άλλος δεν είναι. Μου λέγανε τότε από το ΕΚΑΒ ότι είναι μεγάλο πρόβλημα.

Να πάμε στους νοσηλευτές για τα βαρέα και ανθυγιεινά; Διότι, εγώ παρακολουθώ τις δηλώσεις σας. Τι έχει πει ο Υπουργός, ο κ. Γεωργιάδης εκεί; Έχει πει ότι εάν τους εντάξουμε στα βαρέα, θα δημιουργηθεί πρόβλημα και θα φύγουν πάρα πολλοί. Προσέξτε τώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία, τα είκοσι πέντε χρόνια που χρειάζονται στα βαρέα συν τα άλλα δεκαπέντε χρόνια σε κανονική εργασία, τα στατιστικά στοιχεία λένε ότι η πρώτη αποχώρηση θα γίνει το 2037 για τις γυναίκες και το 2049 για τους άντρες. Άρα, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, δεν ισχύει αυτό. Μην του έχετε ιππείς και μη ιππείς, πληβείους και πατρικίους. Να είναι ενταγμένοι στα βαρέα.

Τώρα, υπάρχει πρεμούρα να τα ιδιωτικοποιήσουμε όλα, δηλαδή καθαριότητα και σίτιση, αλλά η πατάτα που τρώμε στα νοσοκομεία είναι πατάτα Τουρκίας. Γιατί είναι πατάτα Τουρκίας; Σαπίζει η πατάτα των Σερρών, στη δική μου εκλογική περιφέρεια. Διότι, πρέπει να πούμε κατάματα στον κόσμο ότι έχουμε ψηφίσει την εμπορική συνθήκη GANT. Τι είναι αυτή; Να γίνονται αθρόες εισαγωγές από τρίτες χώρες, σύμφωνα με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έλα τώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση μας δίνει το δικαίωμα να βάλουμε φόρο διοξειδίου του άνθρακα -που έλεγε και ο επικεφαλής μας Κυριάκος Βελόπουλος- στα σύνορα. Δεν το πράττουμε. Είναι το λεγόμενο σύστημα ΕΠΑΡΕΛ. Τι λέει το λεγόμενο σύστημα ΕΠΑΡΕΛ; Το μήλο πριν φτάσει στον καταναλωτή, δέχεται είκοσι επτά ψεκασμούς, το πορτοκάλι τέσσερις λιγότερους. Άρα, λοιπόν, μπορούμε να θεσπίσουμε και τέτοιου είδους φόρους για να περιορίσουμε και τις αθρόες εισαγωγές, αλλά και να διαφυλάξουμε τον κόσμο από τα φυτοφάρμακα.

Εάν πάμε τώρα στις ελλείψεις των νοσοκομείων, θέλω να πάω εγώ στον Νομό Σερρών, που είναι και η Μέκκα του Καραμανλισμού. Έτσι αποκαλούσε τις Σέρρες ο αείμνηστος Μιλτιάδης Έβερτ.

Κύριε Γεωργιάδη, χίλια διακόσια άτομα αυτή τη στιγμή περιμένουν να μπουν στο χειρουργείο των Σερρών. Έχουμε πέντε παθολόγους για εβδομήντα πέντε χιλιάδες ασθενείς που δέχεται το Νοσοκομείο των Σερρών, σε έναν νομό άνω των εκατόν πενήντα χιλιάδων, και δύο αναισθησιολόγους, ενώ χρειάζονται εννέα. Ο κλίβανος είχε πρόβλημα για την αποστείρωση χειρουργικών εργαλείων και είναι χωρίς κυλικείο.

Κύριε Υπουργέ, δεν έχετε δώσει λύση στο κυλικείο των Σερρών. Είναι πάνω από πέντε χρόνια το Νοσοκομείο των Σερρών χωρίς κυλικείο, σε μια δικαστική διαμάχη με τον βετεράνο της Κύπρου, Κώστα Παπαθεοδώρου, ο οποίος το δικαιούται αλλά δεν το παίρνει. Υπάρχουν πάρα πολλά στοιχεία.

Έλεγα προηγουμένως ότι έχουμε ένα θέμα, κύριε Υπουργέ, που το ξέρετε κι εσείς κι εγώ πάρα πολύ καλά. Είναι το εργοστάσιο ζάχαρης των Σερρών και η υπόθεση Καραθανάση που έρχεται και πάλι στο προσκήνιο. Το πόρισμα λέει 35 εκατομμύρια ευρώ. Τι γίνεται με αυτό το πλιάτσικο στη «Sugar Free»; Γιατί ξέρετε, το εργοστάσιο ζάχαρης, κύριε Βιλιάρδο, κυρία Αθανασίου και κυρία Ασημακοπούλου, στο Βελιγράδι παράγει κανονικά ζάχαρη, ενώ εμάς είναι στο ίδιο καθεστώς, με ορκωτούς λογιστές. Την χάσαμε τη ζάχαρη!

Εκείνο που θέλω, βεβαίως, να επισημάνω σε αυτό το κομμάτι, είναι ότι έχει γίνει πλιάτσικο στον αγροτικό τομέα και αυτό που πάει να κάνει τώρα η Κυβέρνηση, δίνοντας σε εισπρακτικές εταιρείες τις οφειλές απέναντι στον ΕΦΚΑ χιλιάδων ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών, είναι εγκληματικό. Είχαμε τα funds, έχουμε τώρα και τις εισπρακτικές.

Και γιατί το λέω αυτό; Κύριε Πλεύρη και κύριε Γεωργιάδη, να σας θυμίσω μία επίκαιρη ερώτηση που κάνατε οι δυο σας όταν ήσασταν Βουλευτές τότε στο ΛΑΟΣ το 2012, στον τότε Υπουργό κ. Κεγκέρογλου, για τις εισπρακτικές εταιρείες, την ασυδοσία στην ψυχοσύνθεση των πολιτών να ενοχλούν οι εισπρακτικές εταιρείες για ψύλλου πήδημα τον κόσμο, για 50 ευρώ χρέος στη ΔΕΗ, που έχουν πραγματικά ρημάξει την ψυχολογία των πολιτών.

Είπατε, κύριε Υπουργέ μου, ότι θα νοικοκυρευτεί το επιτελικό κράτος με τις εισπρακτικές να απειλούν με τρόπο διπλωματικό τους πολίτες για χρωστούμενα. Δείτε το λίγο, γιατί έχει παραγίνει. Για μικρά χρέη, που εσείς τότε λέγατε να τηρούνται οι νόμοι της αγοράς, έχουν ξεφύγει οι εισπρακτικές, περνούν τα εσκαμμένα και παίρνουν συνέχεια και ταλαιπωρούν ψυχολογικά τον κόσμο.

Όλα αυτά έχουν να κάνουν με την υγεία των πολιτών. Το σώμα είναι η κατοικία της ψυχής. Ένας άνθρωπος, λοιπόν, βάλλεται αυτή τη στιγμή με την ακρίβεια, την αβεβαιότητα και με τα τετράωρα που έχει γεμίσει η αγορά. Λέει η Νέα Δημοκρατία ότι έχει ρίξει την ανεργία, με την επιδερμική, όμως, τύπου ανεργία που με το τετράωρο των 300 ευρώ ο άλλος θεωρείται εργαζόμενος. Έτσι τη ρίχνουμε την ανεργία, αλλά το θέμα είναι αν έχουμε ουσιαστική απασχόληση.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Κλείνω, για να μην κάνω κατάχρηση του χρόνου.

Λέτε ότι η χώρα αυτή τη στιγμή πρέπει να δώσει στις αμυντικές δαπάνες το 3%, πρέπει να δώσει κονδύλια για την παιδεία και τις μεγαλύτερες αμυντικές δαπάνες στην «Ενωμένη Γηραιά» και θα συμφωνήσουμε. Κόψτε τις ανεξάρτητες αρχές που λυμαίνονται τον χώρο. Περιορίστε το λαθρεμπόριο καυσίμων με το κόκκινο αφορολόγητο. Περιορίστε το λαθρεμπόριο τσιγάρων. Από εκεί μπορεί να εξοικονομηθούν αρκετά χρήματα και να πάνε στον χώρο της υγείας.

Κι επειδή δεν απαντήθηκε κάτι κι επειδή είμαι παλιός κι εγώ, να σας θυμίσω αυτό που λέγατε για τον επικεφαλής μας, τον Κυριάκο Βελόπουλο, για το 2014 ότι ήθελε να πάει στον Αντώνη Σαμαρά τότε.

Να σας θυμίσω, κύριε Γεωργιάδη, ότι υπάρχουν επίσημες δηλώσεις του επικεφαλής της Ελληνικής Λύσης που είπε «Όχι» στον Αντώνη Σαμαρά για συνειδησιακούς λόγους που επικαλέστηκε ο σημερινός Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης. Για να τα λέμε όλα, γιατί τότε δεν ήταν υποψήφιος ο Κυριάκος Βελόπουλος με τον Αντώνη Σαμαρά. Την πόρτα την έκλεισε ο Κυριάκος Βελόπουλος. Δεν ήταν το «Όχι» του Αντώνη Σαμαρά. Του Κυριάκου Βελόπουλου ήταν το «Όχι»! Το λέω έτσι απλά γιατί το έφερε η συζήτηση.

Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Έγκριση του Σχεδίου Σύμβασης Συγχώνευσης μεταξύ της Eurobank Ergasias Υπηρεσιών και Συμμετοχών Α.Ε. και της Τράπεζας Eurobank A.E.

Έγκριση του Σχεδίου Σύμβασης Συγχώνευσης μεταξύ της Eurobank Ergasias Υπηρεσιών και Συμμετοχών Α.Ε. και της Τράπεζας Eurobank A.E.

 

Η Eurobank Ergasias Υπηρεσιών και Συμμετοχών Α.Ε. (εφεξής η «Απορροφώμενη») ανακοινώνει ότι τα Διοικητικά Συμβούλια της 100% θυγατρικής της, Τράπεζας Eurobank A.E. (εφεξής η «Απορροφώσα» και από κοινού με την Απορροφώμενη οι «Συγχωνευόμενες Εταιρείες») και της Απορροφώμενης κατά τις σχετικές από 30.04.2025 συνεδριάσεις τους ενέκριναν το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης (εφεξής το «Σχέδιο Σύμβασης Συγχώνευσης») για την προτεινόμενη συγχώνευση με απορρόφηση της Απορροφώμενης από την Απορροφώσα (εφεξής η «Συγχώνευση»), η οποία θα πραγματοποιηθεί με συνδυασμένη εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 6 έως και 21, 30 έως και 34 και 140 του ν. 4601/2019, του άρθρου 16 του ν. 2515/1997 και των εφαρμοστέων διατάξεων του ν. 4548/2018.

Τα στοιχεία ενεργητικού και παθητικού της Απορροφώμενης, όπως αυτά εμφανίζονται στον ισολογισμό μετασχηματισμού της 31.12.2024 της Απορροφώμενης και θα έχουν διαμορφωθεί μέχρι την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης, θα μεταφερθούν ως στοιχεία του ισολογισμού της Απορροφώσας μετά την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης. Όλες οι πράξεις που διενεργούνται από την ημερομηνία μετασχηματισμού (31.12.2024) θα θεωρούνται από  φορολογική άποψη ως διενεργηθείσες για λογαριασμό της Απορροφώσας. Για λογιστικούς σκοπούς, οι ανωτέρω πράξεις θα θεωρούνται ως γενόμενες για λογαριασμό της Απορροφώσας Εταιρείας αμέσως μετά την  ολοκλήρωση της Συγχώνευσης.

Με την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης (την ημέρα καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. της σχετικής εγκριτικής απόφασης της αρμόδιας αρχής) αυτοδίκαια η Απορροφώμενη θα παύσει να υπάρχει και η Απορροφώσα θα υποκατασταθεί ως καθολική διάδοχος στο σύνολο των δικαιωμάτων, των υποχρεώσεων και γενικά των εννόμων σχέσεων της Απορροφώμενης.

Η Απορροφώσα θα διατηρήσει την άδεια που κατέχει ως πιστωτικό ίδρυμα μετά την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης.

Συνεπεία της Συγχώνευσης, οι μέτοχοι της Απορροφώμενης θα ανταλλάξουν τις μετοχές τους με μετοχές της Απορροφώσας, με προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής των μετοχών μία (1) νέα μετοχή της Απορροφώσας για κάθε μία (1) μετοχή της Απορροφώμενης που κατέχουν. Οι μετοχές της Απορροφώσας, θα εισαχθούν προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Η ολοκλήρωση της Συγχώνευσης τελεί υπό την αίρεση των απαιτούμενων εγκρίσεων από τις Γενικές Συνελεύσεις των Συγχωνευόμενων Εταιρειών και της λήψης όλων των απαραίτητων εποπτικών αδειών και εγκρίσεων.

Η Απορροφώμενη θα ενημερώνει το επενδυτικό κοινό για την εξέλιξη της διαδικασίας της Συγχώνευσης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

2-5-2025 Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία

Ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πιερίας, θα πραγματοποιηθούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία, λόγω εκτέλεσης εργασιών συντήρησης – αναβάθμισης των ηλεκτρονικών συστημάτων σε σήραγγες του αυτοκινητοδρόμου.

Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα 5 Μαΐου 2025 έως και την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025, κατά τις ώρες από 08.00 έως 20.00, θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων από τον ανισόπεδο κόμβο Πλαταμώνα έως τον ανισόπεδο κόμβο Λεπτοκαρυάς και στις 2 κατευθύνσεις (προς Αθήνα και προς Θεσσαλονίκη).

Επίσης θα ισχύει αποκλεισμός της εισόδου στον ανισόπεδο κόμβο Λεπτοκαρυάς με κατεύθυνση προς Αθήνα, καθώς και στον πλευρικό σταθμό διοδίων Πλαταμώνα στον ανισόπεδο κόμβο Πλαταμώνα προς Αθήνα και προς Θεσσαλονίκη.

Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται από την παλαιά εθνική οδό Ευαγγελισμού – Λεπτοκαρυάς.

Παρακαλούνται οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούν τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Ν. Ανδρουλάκης: «Χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες ενώ είχαν οικόπεδα, βρέθηκαν με αγροτεμάχια. Άλλος ένας ερασιτεχνισμός της κυβέρνησης»

Τον αγροτικό συνεταιρισμό Ζαγοράς Πηλίου επισκέφθηκε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, και συζήτησε με τους παραγωγούς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και κυρίως σχετίζονται με το υψηλό κόστος ενέργειας και την καθυστέρηση αναθεώρησης του κανονισμού του ΕΛΓΑ, που σήμερα δεν καλύπτει τις καταστροφές εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

«Με το σημερινό κόστος ενέργειας υπονομεύεται ο πρωτογενής τομέας σε όλη τη χώρα. Θέση μας είναι η κάρτα αγροτικού πετρελαίου ώστε να μπορεί από την αντλία να υπάρχει επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για να διευκολύνουμε τον αγρότη» σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης αναδεικνύοντας τις προγραμματικές θέσεις του ΠΑΣΟΚ.

«Για εμάς, δίκαιη πράσινη μετάβαση είναι κάθε συνεταιρισμός και κάθε παραγωγός να μπορεί να παράξει τη δική του ενέργεια για να έχει χαμηλό κόστος παραγωγής για τα επόμενα χρόνια» συμπλήρωσε.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης προσδιόρισε ότι για το ΠΑΣΟΚ είναι προτεραιότητα η περιφερειακή ανάπτυξη καθώς είναι ο μόνος δρόμος για την αντιμετώπιση του δημογραφικού.

«Επαναλαμβάνω και από εδώ από τη Ζαγορά ότι πρέπει να δοθεί άμεσα λύση σχετικά με το απαράδεκτο Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων, ενώ είχαν οικόπεδα, βρέθηκαν με αγροτεμάχια. Αυτό δείχνει τον ερασιτεχνισμό της σημερινής κυβέρνησης. Άμεσα θα πάρουμε πρωτοβουλίες προκειμένου να διορθωθεί αυτή η αδικία» κατέληξε ο κ. Ανδρουλάκης.

Από την πλευρά του ο Ιωάννης Κράβαρης, Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς έθεσε στον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ προβλήματα όσον αφορά στο οδικό δίκτυο, το ενεργειακό και τις αδειοδοτήσεις.

Ανδρουλ1

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 2 Μαΐου, η συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π) Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αλεξάνδρειας

Συνεδρίαση πραγματοποίησε το πρωί της Παρασκευής 2 Μαΐου 2025 επί της οδού Εθνικής Αντίστασης 62 το Τοπικό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π) Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αλεξάνδρειας παρουσία του Αντιδημάρχου Αλεξάνδρειας Θωμά Χατζόπουλου και της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αλεξάνδρειας κα Αλεξίας Μούρνου.

Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της ΠΕ Ημαθίας κ. Βεργώνης Κωνσταντίνος, ο Διοικητής Πυροσβεστικής Ν. Ημαθίας κ. Παλαμούτης Νικόλαος, ο Διοικητής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αλεξάνδρειας κ. Αρβανιτίδης Χρήστος, ο κ. Καμπέρης Ιωάννης εκπρόσωπος του Αστυνομικού Τμήματος Αλεξάνδρειας, εκπρόσωπος του Κέντρου Υγείας Αλεξάνδρειας και ο Δ/ντης της ΔΕΥΑΑΛ κ. Περνετζής Αργύριος.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τον σχεδιασμό, τα μέτρα πρόληψης και τις δράσεις της Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση παγετού και χιονόπτωσης. Συζητήθηκε εκτενώς η προετοιμασία αλλά και ο βαθμός ετοιμότητας για πρόληψη και αντιμετώπιση ενδεχόμενου κινδύνου και η συνεργασία στα πλαίσια της προστασίας των πολιτών.

ΤΕΣΣΟΠ πολιτικής προστασίας 10 05 2024 1

Ο
ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ Π.Π


ΘΩΜΑΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ

Με αρχικό προϋπολογισμό 70 εκατ. ευρώ ξεκινά πρόγραμμα για χρηματοδότηση συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης καινοτομίας, του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027

Με αρχικό προϋπολογισμό 70 εκατ. ευρώ ξεκινά  πρόγραμμα για χρηματοδότηση συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης καινοτομίας, του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027

Ö      Η ένταση της ενίσχυσης ανέρχεται στο 100%

Ö      Αφορά την Παρέμβαση Π3-77-3.1 «Ανάπτυξη συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων (ΕΟ) της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης Καινοτομίας, του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027».

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας σε συνεργασία με τον Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, Δημήτρη Οδ. Παπαγιαννίδη, ανακοινώνουν την έκδοση της 1ης Πρόσκλησης για την υποβολή αιτήσεων στήριξης προς ένταξη στην παρέμβαση «Π3-77-3.1 «Ανάπτυξη συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων (ΕΟ) της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης Καινοτομίας, του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027.

Η παραπάνω παρέμβαση αποσκοπεί στη συνεργασία φορέων με στόχο την:

  1. ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων στην πρωτογενή παραγωγή (γεωργικές/κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις), και στον τομέα των τροφίμων (μεταποίηση με τελικό προϊόν γεωργικό)
  2.  αναζήτηση νέων καλλιεργητικών πρακτικών και πρακτικών παραγωγής που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
  3.  αξιοποίηση τεχνολογικών γνώσεων, νέων ή παραδοσιακών πρακτικών, ερευνητικών αποτελεσμάτων και οργανωτικών, τεχνολογικών καινοτομιών και την ενσωμάτωσή τους στην πράξη μέσω πιλοτικών εφαρμογών.

Hενίσχυση αφορά σε ενέργειες προετοιμασίας για τη δημιουργία της Ε.Ο., σε ενέργειες για την υλοποίηση πιλοτικής εφαρμογής με σκοπό την ενσωμάτωση συγκεκριμένου ερευνητικού αποτελέσματος, καινοτομίας στην πράξη καθώς και στη διάδοση των σχετικών αποτελεσμάτων. Στο πλαίσιο αυτό δεν χρηματοδοτείται η ανάπτυξη βασικής έρευνας.

Δικαιούχοι της Παρέμβασης είναι ταμέλη των Επιχειρησιακών Ομάδων (Ε.Ο.) Τα μέλη δύναται να είναι φυσικά πρόσωπα (ατομικές επιχειρήσεις) ή νομικά πρόσωπα οποιασδήποτε μορφής τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με συμφωνητικό συνεργασίας.

Η παρέμβαση αφορά αιτήσεις στήριξης με αιτούμενο προϋπολογισμό από 200.000€ έως 500.000€, συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης – Ε.Γ.Τ.Α.Α.) και από το Ελληνικό Δημόσιο (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – Π.Δ.Ε.).

Η υποβολή των αιτήσεων στήριξης θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΟΠΣΚΑΠ) 2023-2027( https://https://cspis.opekepe.gov.gr/CRDIIS/#/login), από την Παρασκευή 09 Μαΐου 2025 και ώρα 10:00 πμ έως και την Παρασκευή  11 Ιουλίου 2025 και ώρα 17:00 μμ. Όλες οι διαδικασίες γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, καταργώντας έτσι την διαδικασία της υποβολής φυσικού φακέλου και εγγράφων.

Το συνολικό ποσό που προβλέπεται για τη χρηματοδότηση της παρέμβασης ανέρχεται περίπου σε 70.000.000 ευρώ.

 

Η ένταση της ενίσχυσης ανέρχεται στο 100%.

Η Πρόσκληση έχει  αναρτηθεί στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις www.minagric.gr και www.agrotikianaptixi.gr.

 

Ουκρανία: Ειρήνη με αντάλλαγμα γη; Για πολλούς Ουκρανούς, κάτι τέτοιο είναι πολύ επώδυνο για να το σκεφθούν

Ο Βιτάλι Κλίτσκο, πρώην πυγμάχος βαρέων βαρών που τώρα είναι δήμαρχος του Κιέβου, κινήθηκε τον περασμένο μήνα σε πολιτικά επικίνδυνο έδαφος: διατύπωσε διακριτικά την εκτίμηση σε συνέντευξή του ότι η Ουκρανία ίσως χρειαστεί να χάσει γη για να τερματίσει τη μάχη της απέναντι στη Ρωσία.

Ύστερα από κύμα οργισμένων σχολίων στο Διαδίκτυο, αναδιατύπωσε τα σχόλιά του, λέγοντας μέσω Facebook ότι οι «εδαφικές παραχωρήσεις αντιβαίνουν στα εθνικά μας συμφέροντα και πρέπει να πολεμήσουμε κατά της υλοποίησής τους μέχρι τέλους».
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και οι μεσολαβητές του πιστεύουν ότι ο μοναδικός τρόπος για να τερματιστεί ο ρωσικός πόλεμος στην Ουκρανία είναι το Κίεβο να αναγνωρίσει με κάποιο τρόπο ότι δεν θα πάρει πίσω τα ουκρανικά εδάφη που έχουν καταλάβει τα στρατεύματα της Μόσχας μετά την εισβολή.
Αλλά το επεισόδιο με τον Κλίτσκο –μαζί με τη δημοσκόπηση στην οποία είχε πρόσβαση κατ’ αποκλειστικότητα το Reuters– δείχνουν ότι, τρία και πλέον χρόνια μετά την έναρξη του πολέμου, οι Ουκρανοί δεν είναι πρόθυμοι να χάσουν εδάφη από τη Ρωσία με αντάλλαγμα μια συμφωνία για κατάπαυση πυρός.
Η θέση της κοινής γνώμης συχνά βοηθά να εξηγηθεί για ποιο λόγο ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι, που αναμένεται να είναι υποψήφιος για επανεκλογή, έχει αντιταχθεί στις πιέσεις του Τραμπ να παραχωρήσει εδάφη στις διαπραγματεύσεις για κατάπαυση πυρός.
Δημοσκόπηση της Gradus Research έδειξε ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα του πληθυσμού δεν θεωρούν τις εδαφικές παραχωρήσεις τρόπο τερματισμού του πολέμου.
«Οι περισσότεροι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι ο βασικός στόχος της Ρωσίας στον πόλεμο…είναι να έχει πλήρη έλεγχο στη χώρα μας», ανέφερε η Gradus σε σημείωμα σχετικά με τα ευρήματα της δημοσκόπησης. «Οι ουκρανικές εδαφικές παραχωρήσεις δεν θεωρούνται συμβιβασμός ή εγγύηση ειρήνης –το αντίθετο, μπορούν μόνο να ενδυναμώσουν τον επιτιθέμενο».
Η Ρωσία αρνείται ότι επιδιώκει τον έλεγχο της Ουκρανίας αλλά οι δυνάμεις της κατευθύνθηκαν απευθείας στο Κίεβο στη εισβολή τους στην Ουκρανία το 2022 πριν τα ουκρανικά στρατεύματα τις εκδιώξουν από την πρωτεύουσα στις σημερινές τους θέσεις στα νότια και τα ανατολικά.
Η ουκρανική δημοσκόπηση που έγινε αυτή την εβδομάδα δείχνει ότι το 40% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι ακόμα και στην περίπτωση παραχωρήσεων, η ειρήνη θα είναι μόνο προσωρινή και μη βιώσιμη. Το 31% πιστεύει ότι οι παραχωρήσεις δεν θα οδηγήσουν σε ειρήνη, σύμφωνα με την Gradus.
Η Ρωσία ελέγχει πλέον ντε φάκτο περίπου το 20% του ουκρανικού εδάφους, συμπεριλαμβανομένης της χερσονήσου της Κριμαίας την οποία κατέλαβε και προσάρτησε το 2014 καθώς και μεγάλα τμήματα τεσσάρων άλλων περιφερειών στην ανατολική και τη νοτιοανατολική Ουκρανία.
Σύμφωνα με Αμερικανούς διαπραγματευτές, πολλοί από τους Ευρωπαίους συμμάχους της Ουκρανίας, και κάποιοι Ουκρανοί σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις, δηλώνουν ότι η Ουκρανία θα πρέπει να δεχθεί απώλεια εδαφών για να τερματιστεί ο πόλεμος.
Οι Ουκρανοί είναι εξαντλημένοι και αντιμετωπίζουν έναν μεγαλύτερο και ισχυρότερο εχθρό. Οι προσπάθειές τους να απωθήσουν τη Ρωσία στο πεδίο της μάχης έχουν αποτύχει από τον πρώτο χρόνο του πολέμου, και οι δυτικοί εταίροι τους δεν τους έχουν δώσει αρκετή στρατιωτική βοήθεια προκειμένου να επιτύχουν αποφασιστική νίκη.
Ο Ζελένσκι έχει αναγνωρίσει ότι η Ουκρανία δεν μπορεί να ανακτήσει τα εδάφη της με στρατιωτική βία αλλά τονίζει ότι η επίσημη παραχώρηση γης αντιβαίνει στο Σύνταγμα της χώρας.
Η αντίθεση στην παραχώρηση γης έχει αμβλυνθεί όσο συνεχίζεται ο πόλεμος. Στοιχεία από το Διεθνές Ινστιτούτο Κοινωνιολογίας του Κιέβου (KIIS) έδειξαν ότι τον Μάρτιο περίπου το 39% ήταν υπέρ των εδαφικών παραχωρήσεων, συγκριτικά με μόλις το 10% τον Μάιο του 2022.
Ωστόσο, έδειξαν επίσης ότι τον Μάρτιο το 50% των Ουκρανών απέρριπτε την ιδέα παραχώρησης γης στη Ρωσία, συγκριτικά με 51% τον Δεκέμβριο.
Στοιχεία από άλλο φορέα –το Κέντρο Razumkov — από δημοσκόπηση την περίοδο Φεβρουαρίου-Μαρτίου έδειξαν ότι σχεδόν το 82% των ερωτηθέντων είναι κατά της όποιας επίσημης αναγνώρισης των κατεχόμενων εδαφών.
«Ο ορισμός εδαφικών παραχωρήσεων που πάνω από το ήμισυ του πληθυσμού μπορεί να αποδεχθεί με βαριά καρδιά είναι μια ντε φάκτο αναγνώριση της κατοχής χωρίς de-jure αναγνώριση», δήλωσε ο Άντον Χρουσέτσκι από το KIIS, προσθέτοντας ότι η χώρα θα πρέπει να λάβει εγγυήσεις ασφαλείας ως αντάλλαγμα.
Εκτός από τη βραχύβια παρέμβαση του Κλίτσκο, δεν υπήρξαν γνωστές προσωπικότητες της ουκρανικής πολιτικής σκηνής ή της δημόσιας ζωής που να προσπάθησαν να προωθήσουν μια εθνική συζήτηση για την ανάγκη να αναγνωριστεί η απώλεια εδαφών.
Ο Γέβχεν Μάχντα, πολιτικός αναλυτής στο Κίεβο, δήλωσε ότι ο διάλογος μεταξύ της ηγεσίας της χώρας και της κοινωνίας για την παραχώρηση γης είναι απαραίτητος για να εξασφαλιστεί η ευρεία αποδοχή μιας πιθανής συμφωνίας.
«Δυστυχώς, πρέπει να είμαστε ρεαλιστές», δήλωσε ο Μάχντα, για τους όρους μιας συμφωνίας να τερματιστεί ο πόλεμος, ενώ σημείωσε ότι πολλοί Ουκρανοί συνεχίζουν να θεωρούν προδοσία τις συζητήσεις για συμβιβασμό σε σχέση με εδάφη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μ. Χρυσοχοϊδης: Αλλάζει η πολιτική διαχείρισης του αστυνομικού προσωπικού με νέο, καινοτόμο ψυχομετρικό εργαλείο

Αλλάζει συνολικά η πολιτική διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της Ελληνικής Αστυνομίας και η αξιολόγηση των υπηρετούντων στο Σώμα, με τη χρήση νέων ψυχομετρικών εργαλείων και ειδικότερα ενός καινοτόμου τέτοιου εργαλείου, αντίστοιχου του οποίου χρησιμοποιούν οι Ένοπλες Δυνάμεις, αναφέρει σε ανάρτησή του στα social media ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Το νέο ψυχομετρικό εργαλείο που έχει στα χέρια της η ΕΛ.ΑΣ. αποτελεί την επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση, μετά την ψήφιση του νόμου για την αναδιάρθρωση του Αρχηγείου και σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, θα συμβάλλει καθοριστικά στη φάση της εισαγωγής υποψηφίων στις Σχολές Αστυνομίας, αλλά και στην τακτική αξιολόγηση της καταλληλότητας των αστυνομικών να έχουν όπλο και στη γενικότερη υποστήριξη επαγγελματιών που έχουν καθημερινή έκθεση σε δύσκολα και, σε αρκετές περιπτώσεις, ειδεχθή περιστατικά.
Για την επιλογή του συγκεκριμένου ψυχομετρικού εργαλείου, αναφέρει ο υπουργός, έχουν αξιοποιηθεί όλες οι διεθνείς και ευρωπαϊκές πρακτικές από άλλες αστυνομικές υπηρεσίες και οι βασικές καινοτομίες του είναι η ηλεκτρονική διαχείριση και η ταχεία επεξεργασία δεδομένων, καθώς και η ενσωμάτωση ενός συνδυασμού γνωστικών και προσωπικών δεικτών του υποψηφίου για την σφαιρική και αντικειμενική αξιολόγηση του.
Αναλυτικά στην ανάρτηση του ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρει:
«Καλημέρα,
Σήμερα θα σας μιλήσω για το νέο ψυχομετρικό εργαλείο που έχει στα χέρια της η Ελληνική Αστυνομία.
Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού είναι μια κρίσιμη παράμετρος για την απόδοση και την αποτελεσματικότητα ενός φορέα ή μιας υπηρεσίας. Στην περίπτωση των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως είναι η Ελληνική Αστυνομία, αυτή η παράμετρος είναι ακόμη σημαντικότερη.
Μετά την ψήφιση του νόμου για την αναδιοργάνωση του Αρχηγείου, των κεντρικών υπηρεσιών και της Αστυνομικής Ακαδημίας, η επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση που προωθούμε είναι η συνολική αλλαγή της πολιτικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, με έμφαση στην αξιολόγηση και στη βέλτιστη αξιοποίηση του προσωπικού.
Η αποτελεσματική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού προϋποθέτει και βασίζεται σε σύγχρονα εργαλεία, μεταξύ αυτών και ψυχομετρικά. Εργαλεία, που, στην περίπτωση της Αστυνομίας, αξιοποιούνται για την επιλογή προσωπικού, στη φάση της εισαγωγής στις Σχολές, για την τακτική αξιολόγηση της καταλληλότητας των αστυνομικών να έχουν όπλο και για τη γενικότερη υποστήριξη επαγγελματιών που έχουν καθημερινή έκθεση σε δύσκολα και, σε αρκετές περιπτώσεις, ειδεχθή περιστατικά.
Χρειαζόμαστε, λοιπόν, μεθοδολογίες και μέσα που στηρίζονται στην επιστημονική γνώση, αλλά και στην εγκυρότητα της προηγούμενης δοκιμής, που ενισχύει σημαντικά την αξιοπιστία ενός εργαλείου.
Είμαι στην ευχάριστη θέση να μοιραστώ μαζί σας τη χρήση, από την Ελληνική Αστυνομία, ενός νέου, σύγχρονου και καινοτόμου ψυχομετρικού εργαλείου, που βασίζεται στην παραμετροποίηση ενός αντίστοιχου εργαλείου που χρησιμοποιούν οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας. Αυτό θα ενισχύσει καταλυτικά την αντικειμενική και αξιοκρατική αξιολόγηση του προσωπικού.
Για την παραμετροποίηση του έχουν αξιοποιηθεί όλες οι διεθνείς και ευρωπαϊκές πρακτικές για τον σχεδιασμό και αξιοποίηση αντίστοιχων εργαλείων από αστυνομικές υπηρεσίες.
Οι βασικές καινοτομίες του είναι:
• η ηλεκτρονική διαχείριση και η ταχεία επεξεργασία δεδομένων, αξιοποιώντας όλες τις προβλέψεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων, οι οποίες επιτρέπουν την άμεση ανάλυση και αποτύπωση των αποτελεσμάτων σε μορφή εξατομικευμένου προφίλ
• η ενσωμάτωση ενός συνδυασμού γνωστικών και προσωπικών δεικτών, οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα ολοκληρωμένης, σφαιρικής και αντικειμενικής αξιολόγησης του υποψηφίου.
Ένα σημαντικό βήμα που δείχνει έμπρακτα την πρόθεση μας να στηρίζουμε το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, με απώτερο στόχο την ασφάλεια και την προστασία των πολιτών. Το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν και άλλες πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση τόσο με νέα εργαλεία, όσο και με μια συνολική πολιτική αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού».

ΑΠΕ-ΜΠΕ