Αρχική Blog Σελίδα 1937

Φώτης Καραβασίλης: Τρία μακριά μας- Τρία χρόνια μνήμης και συνέχειας

Τρία χρόνια χωρίς ΕΣΕΝΑ Φώτη, αλλά η παρουσία σου είναι ακόμα εδώ, σε κάθε συζήτηση, σε κάθε αγώνα, σε κάθε όραμα για ένα καλύτερο αύριο.

Άνθρωπος με πάθος, με ψυχή, με βαθιά πίστη στη δύναμη της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Ήσουν ΠΑΝΤΑ εκεί για τους ανθρώπους που πίστεψαν σε ένα κόσμο πιο δίκαιο, πιο φωτεινό, πιο ανθρώπινο.

Οι αξίες σου δεν έσβησαν. Οι ιδέες σου δεν ξεχάστηκαν.

Η απουσία σου πονάει, αλλά η πορεία που χάραξες είναι ακόμα ζωντανή.

Γιατί οι άνθρωποι που αφήνουν σημάδι δεν χάνονται πραγματικά.

Φώτη μας λείπεις!

Νομαρχιακή Επιτροπή Ημαθίας

ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

Διεύθυνση: Κονίτσης 29,  Βέροια

Συνάντηση του Απόστολου Βεσυρόπουλου με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα για το μεγάλο αρδευτικό έργο Βεργίνας – Μελίκης – Κυψέλης – Αιγινίου

«Συνάντηση του Απόστολου Βεσυρόπουλου με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα για το μεγάλο αρδευτικό έργο Βεργίνας – Μελίκης – Κυψέλης – Αιγινίου»

 

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ανακήρυξη του οριστικού αναδόχου για τη μελέτη του αρδευτικού έργου «Βεργίνα – Μελίκη – Κυψέλη – Αιγίνιο».

Σε συνάντηση που είχε ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Ημαθίας με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα, έθεσε το ζήτημα της επιτάχυνσης των διαδικασιών για την ολοκλήρωση της μελέτης και της ένταξης του μεγάλου αυτού έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Πρόκειται για ακόμη ένα έργο πνοής της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για τον πρωτογενή τομέα, για το μεγαλύτερο  εγγειοβελτιωτικό έργο που θα γίνει στην Ημαθία, το οποίο έθεσε, από την πρώτη στιγμή, ως βασική προτεραιότητα ο Απόστολος Βεσυρόπουλος.

Με την υλοποίηση του θα καλυφθούν οι αρδευτικές ανάγκες των αγροτών στις περιοχές μεταξύ Βεργίνας – Μελίκης – Κυψέλης – Αιγινίου, θα αυξηθεί κατακόρυφα η παραγωγή και θα δοθεί ισχυρή ώθηση στην ανάπτυξη της τοπικής αγροτικής οικονομίας.

5-5-2025 Οδική Ασφάλεια για τον Απρίλιο του 2025 στην Κεντρική Μακεδονία

Μηνιαίος απολογισμός της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας στην Οδική Ασφάλεια

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας δημοσιεύει συνολικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν σε θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για τον μήνα Απρίλιο του έτους 2025, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής. Η δημοσίευση των στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα   

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, σημειώθηκαν 27 τροχαία ατυχήματα τον Απρίλιο του 2025, έναντι 34 τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 5 θανατηφόρα ατυχήματα, έναντι 9 το 2024.
  • 1 σοβαρό τροχαίο ατύχημα, έναντι 2 το 2024.
  • 21 ελαφρά τροχαία ατυχήματα, έναντι 23 το 2024.

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Διευθύνσεων Αστυνομίας καταγράφηκαν συνολικά 35 παθόντες, έναντι 45 τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 6 νεκροί, έναντι 10 το 2024.
  • 1 σοβαρά τραυματίας, έναντι 3 το 2024.
  • 28 ελαφρά τραυματίες, έναντι 32 το 2024.

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας Αστυνόμευσης της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Απρίλιο του έτους 2025, βεβαιώθηκαν μεταξύ άλλων και –15.615- παραβάσεις ως ακολούθως:

  • -7.837- παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα,
  • -6.301- παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων,
  • -380- παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
  • -241- παραβάσεις για Κ.Τ.Ε.Ο,
  • -193- παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • -114- παραβάσεις για αντικανονικό προσπέρασμα,
  • -110- παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
  • -105- παραβάσεις για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας,
  • -79παραβάσεις για κίνηση στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας ή μη κίνηση στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος,
  • -77- παραβάσεις για αντικανονικούς ελιγμούς,
  • -75- παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • -60- παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
  • -33- παραβάσεις για παραβίαση προτεραιότητας και
  • -10- παραβάσεις για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Δράμα: Μανιτάρια από απόβλητα και καινοτόμες χρήσεις του μύκητα

Σε ένα εργαστήριο στα Κοκκινόγεια Δράμας του δήμου Προσοτσάνης, ανάμεσα σε γεωργικά απόβλητα, υπολείμματα φυτών, στέμφυλα οινοποιείων, αγροτικά προϊόντα από πριονίδι και άχυρο, φυτρώνουν ορισμένοι από τους πιο πολύτιμους διατροφικά καρπούς της φύσης, τα μανιτάρια. Πρόκειται για μια σύγχρονη πραγματικότητα μιας νέας γενιάς καλλιεργητών που επενδύουν στη βιωσιμότητα, την καινοτομία, την ανακύκλωση και την οικολογική ανάπτυξη.

Ο Θεόφιλος Κομνηνός ανήκει σε αυτή τη νέα γενιά καλλιεργητών και επιστημόνων. Επιχειρεί μέσα από συστηματική έρευνα και αναζήτηση νέων πρακτικών να αλλάξει ριζικά όχι μόνο την καλλιέργεια των μανιταριών, από ανακυκλώσιμα υλικά και απόβλητα, αλλά να προσφέρει και σύγχρονες οικολογικές λύσεις σε καθημερινές ανάγκες.

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΜΑΝΙΤΑΡΙΩΝ6

Τα τελευταία χρόνια, η καλλιέργεια μανιταριών παρουσιάζει μια εντυπωσιακή ανάπτυξη τόσο λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για εναλλακτικές θρεπτικές τροφές, όσο και γιατί προσφέρει έναν εναλλακτικό τρόπο αξιοποίησης απορριμμάτων και αγροβιομηχανικών υποπροϊόντων. Σε αντίθεση με άλλες καλλιέργειες, τα μανιτάρια, δεν χρειάζονται απαραίτητα χώμα, ούτε πολύ φως. Εκείνο που χρειάζονται είναι ένα κατάλληλο υπόστρωμα, ένα υλικό πλούσιο σε οργανική ύλη, πάνω στο οποίο θα εξαπλωθεί το μυκήλιο, δηλαδή το ριζικό σύστημα του μύκητα. Το υπόστρωμα έχει κρίσιμο ρόλο στην επιτυχία της καλλιέργειας, καθώς προσφέρει θρεπτικά συστατικά και κατάλληλες συνθήκες υγρασίας και αερισμού.

Φοιτητής του τμήματος Περιβάλλοντος του πανεπιστημίου Αιγαίου, ο Θεόφιλος Κομνηνός είναι ένας ιδιαίτερα δραστήριος νέος επιστήμονας, με πολλές ανησυχίες για το περιβάλλον και την προστασία του. Αφιερώνει μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς του στην έρευνα και στην αναζήτηση οικολογικών μεθόδων, ικανών να βοηθήσουν το φυσικό περιβάλλον αλλά και την καθημερινότητά του ανθρώπου να γίνει καλύτερη.

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΜΑΝΙΤΑΡΙΩΝ1

«Ομολογώ πως η έρευνα με εξιτάρει, αποτελεί μια συνέχεια των σπουδών μου, μέσα από την οποία εμπλουτίζονται οι γνώσεις μου. Από την ημέρα που ξεκίνησα το πανεπιστήμιο αφιερώνω αρκετό χρόνο στην έρευνα και στην αναζήτηση πρακτικών που θα μας βοηθήσουν να ζούμε αρμονικά με το περιβάλλον», τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο 38χρονος καλλιεργητής μανιταριών από την Δράμα και συνεχίζει: «Τα τελευταία χρόνια επικεντρώνομαι στη δημιουργία οικολογικών υποστρωμάτων από ανακυκλώσιμα υλικά για την καλλιέργεια μανιταριών υψηλής διατροφικής αξίας. Επιπλέον, καλλιεργώ και εμπορεύομαι συγκεκριμένες ποικιλίες μανιταριών. Δημιουργήσαμε ένα πρότυπο θερμοκήπιο με γεωθερμία δικής μας έμπνευσης. Εγκαταστήσαμε φωτοβολταϊκά πάνελ για τις ανάγκες του ρεύματος, την ψύξη και την θέρμανση. Σωλήνες νερού και αέρα περιμετρικά του θερμοκηπίου ρυθμίζουν την εξωτερική θερμοκρασία με τη θερμοκρασία του εδάφους. Έτσι, επιτυγχάνουμε μια οικολογική καλλιέργεια μανιταριών».

Φυσική παστερίωση και φθηνές πρώτες ύλες αλλάζουν τα δεδομένα

Το συγκριτικό πλεονέκτημα για τον νέο αυτό επιστήμονα και ερευνητή είναι η δημιουργία καλλιεργητικών υποστρωμάτων με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, τα οποία διαθέτει σε μανιτοπαραγωγούς αστικών κέντρων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η συνεργασία με γεωργικές επιχειρήσεις της Δράμας ώστε να παίρνει όλα τα αγροτικά τους απόβλητα και το γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κοντά σε δωρεάν φυσικές πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία των υποστρωμάτων, τον κάνουν να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός.

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΜΑΝΙΤΑΡΙΩΝ8

«Για τη δημιουργία των υποστρωμάτων χρησιμοποιώ κυρίως τα απόβλητα από τα εκκοκκιστήρια βάμβακος, τα σκύβαλα των σιταριών, τα υπολείμματα φυτών που δεν χρησιμοποιούνται για ζωοτροφή αλλά και στέμφυλα που είναι τα υπολείμματα των σταφυλιών μετά την οινοποίηση. Πριν καταλήξω σε αυτά, για μεγάλο διάστημα πειραματίστηκα με άλλα υλικά, όπως τον κατσίγαρο, που είναι το υγρό κλάσμα από την ελιά μετά το ελαιοτριβείο  και την Ποσειδωνία, το φυτό της θάλασσας. Γενικά τα τελευταία χρόνια πειραματίζομαι με διάφορα υλικά που θα είναι κατάλληλα να αποτελέσουν το υπόστρωμα για την καλλιέργεια μανιταριών. Το μυστικό είναι στην επεξεργασία αυτών των υλικών και στο κόστος που απαιτείται για την παστερίωση τους ώστε να είναι κατάλληλα για την καλλιέργεια των μανιταριών».

Μετά από συστηματική έρευνα ανακάλυψε ο ίδιος μια καινοτόμα μέθοδο με την οποία επιτυγχάνεται φυσικά η παστερίωση όλων των ανακυκλώσιμων υλικών που χρησιμοποιούνται για το καλλιεργητικό υπόστρωμα χωρίς να καταναλώνονται ορυκτά καύσιμα ή ρεύμα.

«Στη δική μας περίπτωση», υπογραμμίζει με έμφαση, «η απαραίτητη παστερίωση επιτυγχάνεται μέσω μιας μικροβιολογικής δραστηριότητας που αναπτύσσουν τα ίδια τα υλικά. Είναι γεγονός πάντως πως όλες οι ποικιλίες μανιταριών δεν χρειάζονται τις ίδιες κλιματολογικές συνθήκες για να αναπτυχθούν».

«Για παράδειγμα», συνεχίζει, «κάποια μανιτάρια αναπτύσσονται σε ένα απόλυτα αποστειρωμένο υπόστρωμα, χρειάζονται φως και φρέσκο αέρα, ενώ κάποια άλλα χρειάζονται λιγότερη προστασία από μικροοργανισμούς και ζιζάνια, ενώ στις βιολογικές καλλιέργειες δεν υπάρχει καθόλου ράντισμα. Εκείνο που πετύχαμε μέχρι σήμερα είναι να έχουμε τη δική μας παραγωγή σπόρου, έναν σπόρο φθηνότερο και πιο ανταγωνιστικό, με λιγότερη κατανάλωση ενέργειας και μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Απόβλητα που γίνονται τροφή και μετά …καινοτομία

Τα υποστρώματα που προέρχονται από τα φυσικά ανακυκλώσιμα απόβλητα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερο από μία φορές, αν υπάρξει διαδικασία εμπλουτισμού τους. Όταν όμως κλείσει ο παραγωγικός τους κύκλος, επιστρέφουν στη γη ως εδαφοβελτιωτικό υλικό ή χώμα.

Τον Σεπτέμβριο του 2024, ο Θεόφιλος Κομνηνός βραβεύτηκε από την ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ, που ίδρυσε ο επιχειρηματίας και μεγάλος ευεργέτης της Δράμας Άρης Θεοδωρίδης, με το βραβείο «Δραμινός Αγρότης 2024» για την εφαρμογή και μετάδοση μεθόδων παραγωγής στη γεωργία με την επανάχρηση αγροτικών παραπροϊόντων και αποβλήτων.

Τα τελευταία δέκα χρόνια πειραματίζεται με ιδιαίτερη επιτυχία στην επεξεργασία και επανάχρηση εποχικών αγροτικών παραπροϊόντων. Είδε το όραμά του να παίρνει «σάρκα και οστά» με την οικολογική παραγωγή μιας τροφής, όπως το μανιτάρι, με υψηλή ποιότητα και διατροφική αξία.

ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΜΑΝΙΤΑΡΙΩΝ10

Ωστόσο, η συγκεκριμένη παραγωγή καλύπτει μόνο ένα μέρος της προσωπικής έρευνας που κάνει. Πέρα από την καλλιέργεια, οι δυνατότητες που προσφέρει το μυκήλιο, δηλαδή η βασική βιολογική ύλη του μανιταριού, και κατ’ επέκταση το υπόστρωμα πάνω στο οποίο αναπτύσσεται, είναι τεράστιες.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αποκαλύπτει πως έχει διερευνήσει τη χρήση του μυκήλιου στην παραγωγή ενός δομικού υλικού με ήπιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Την ίδια ώρα, όπως σημειώνει, μπορεί να αποτελέσει ένα είδος φυσικού υλικού συσκευασίας, αντίστοιχο με το φελιζόλ, που άνετα χρησιμοποιείται ως προστατευτικό υλικό για τη μεταφορά κάθε είδους εμπορεύματος. Ο κ. Κομνηνός, με ικανοποίηση υπογραμμίζει πως προχώρησε ήδη στην πιλοτική παραγωγή αυτού του φυσικού υλικού συσκευασίας, το οποίο σαφώς έχει μικρότερο εμπορικό κόστος και το σημαντικότερο δεν επιβαρύνει το περιβάλλον καθώς επιστρέφει στη γη και αποσυντίθεται.

Τελικά, η καλλιέργεια μανιταριών με φυσικά ανακυκλώσιμα υλικά δεν είναι απλώς μια τάση. Είναι ένα από τα πιο ρεαλιστικά παραδείγματα για το πώς η βιωσιμότητα μπορεί να συναντήσει την επιχειρηματικότητα και η καινοτομία την ανάγκη για ένα πιο καθαρό μέλλον. Η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών δεν είναι απλώς μια οικονομική λύση, είναι μια στρατηγική επιλογή που υπηρετεί την αρχή της κυκλικής οικονομίας. Με λίγα λόγια, τίποτα δεν πάει χαμένο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν πτώση άνω του 3% μετά τις ανακοινώσεις του ΟΠΕΚ

Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν και πάλι σήμερα πτώση, άνω του 3%, μετά την ανακοίνωση από τον ΟΠΕΚ+ μιας επιτάχυνσης της παραγωγής για τον Ιούνιο, την ώρα που οι τιμές είναι ήδη πολύ χαμηλές.

Στις πρωινές συναλλαγές στην Ασία γύρω στις 06:00 (ώρα Ελλάδας), το βαρέλι του αμερικανικού WTI κατρακυλούσε κατά 3,8% στα 56,08 δολάρια, ενώ αυτό του Brent της Βόρειας Θάλασσας έχανε 3,5%, στα 59,17 δολάρια.

Το Σάββατο, οκτώ χώρες μέλη του ΟΠΕΚ+ ανακοίνωσαν ότι τον Ιούνιο θα εξορύσσουν 411.000 βαρέλια/ημέρα, δηλαδή όσο και το Μάιο, ενώ το αρχικό σχέδιο προέβλεπε μόνο 137.000 βαρέλια επιπλέον.

Και αυτό τη στιγμή που οι τιμές μειώνονται, λόγω των φόβων για μια παγκόσμια ύφεση την οποία θα μπορούσε να προκαλέσει ο εμπορικός πόλεμος που έχει αρχίσει από τον αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.

«Ο ΟΠΕΚ+ έριξε μια βόμβα στην πετρελαϊκή αγορά», είχε συνοψίσει μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Χόρχε Λεόν της Rystad Energy.

«Μετά το σινιάλο του περασμένου μήνα, η απόφαση (του Σαββάτου) στέλνει ένα καθαρό μήνυμα: ο οργανισμός αλλάζει στρατηγική και επιδιώκει να ανακτήσει τμήματα της αγοράς έπειτα από χρόνια περικοπών», είχε συνεχίσει ο αναλυτής.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντ. Τραμπ διατάσσει να ανοίξει ξανά η διαβόητη φυλακή του Αλκατράζ

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Κυριακή ότι έδωσε διαταγή στην κυβέρνησή του και αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες να ανοικοδομηθεί και να ανοίξει ξανά η διαβόητη φυλακή του Αλκατράζ, στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, ώστε να οδηγούνται εκεί οι πιο «βίαιοι» και «υπότροποι» κακοποιοί.

«Για πολύ καιρό, η Αμερική είναι αντιμέτωπη με μάστιγα εγκληματιών, άγριων, βίαιων, υπότροπων, κατακαθιών της κοινωνίας που δεν φέρνουν ποτέ τίποτε άλλο πέρα από δυστυχία και δεινά», ανέφερε ο Ρεπουμπλικάνος μέσω Truth Social.

«Γι’ αυτό διέταξα σήμερα την υπηρεσία φυλακών, καθώς και το υπουργείο Δικαιοσύνης, το FBI και το υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας να ξανανοίξουν, να μεγεθύνουν κατά πολύ και να ανοικοδομήσουν το Αλκατράζ για να οδηγούνται εκεί οι πιο επικίνδυνοι και βίαιοι εγκληματίες της Αμερικής», συνέχισε.

Ανέφερε εξάλλου στην ίδια ανάρτηση πως η κυβέρνησή του δεν θα γίνει «όμηρος» δικαστών που την εμποδίζουν να απελαύνει «εγκληματίες» και «τραμπούκους» που «ήρθαν στη χώρα μας παράνομα» – χωρίς να εξηγήσει αν, η ποια, σχέση έχει η διαταγή του να ανοίξει ξανά αυτή η φυλακή με την αντιμεταναστευτική πολιτική του.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο Τραμπ, η επαναλειτουργία της φυλακής, η οποία είχε κλείσει τον Μάρτιο του 1963, θα αποτελέσει «σύμβολο του νόμου, της τάξης και της δικαιοσύνης».

Η φυλακή του Αλκατράζ, όπου είχαν οδηγηθεί άλλοτε αρχηγοί της μαφίας, ιδίως ο Αλ Καπόουν, έκλεισε μόλις 29 χρόνια αφότου άνοιξε, εξαιτίας του υπέρογκου κόστους λειτουργίας της, σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία φυλακών.

Δυο χιλιόμετρα από την ακτή, η άλλοτε φυλακή είναι σήμερα αξιοθέατο που προσελκύει πολλούς τουρίστες στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, στην Καλιφόρνια.

Ο Ρεπουμπλικάνος έχει μετατρέψει την πάταξη της εγκληματικότητας σε στοιχείο κλειδί της δεύτερης θητείας του στον Λευκό Οίκο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η κυβέρνηση του Ισραήλ ενέκρινε σχέδιο για την επέκταση της επίθεσης στη Γάζα

Το συμβούλιο εθνικής ασφαλείας της κυβέρνησης του πρωθυπουργού του Ισραήλ, του Μπενιαμίν Νετανιάχου, ενέκρινε ομόφωνα χθες Κυριακή σχέδιο για την εντατικοποίηση των ευρείας κλίμακας στρατιωτικών επιχειρήσεων στη Λωρίδα της Γάζας, μετέδωσαν τις πρώτες πρωινές ώρες ισραηλινά ΜΜΕ, επικαλούμενα πηγές τους στην κυβέρνηση.

Το σχέδιο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μετά την επίσκεψη του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στην περιοχή την ερχόμενη εβδομάδα (13η – 16η Μαΐου), ανέφεραν πηγές της εφημερίδας Times of Israel.

Στο μεσοδιάστημα θα καταβληθεί προσπάθεια να κλειστεί νέα συμφωνία κατάπαυσης του πυρός με τη Χαμάς, τουλάχιστον σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

Πάντα κατά την Times of Israel, εγκρίθηκε επίσης κατά πλειοψηφία σχέδιο για να αρχίσει να εισέρχεται ξανά βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας κατά τρόπο που θα εγγυάται πως δεν θα την καταχράται η Χαμάς.

Το Ισραήλ δεν επιτρέπει τους τελευταίους δυο και πλέον μήνες την είσοδο ανθρωπιστικής βοήθειας στον πολιορκημένο παραθαλάσσιο παλαιστινιακό θύλακο 2,4 εκατομμυρίων κατοίκων, γεγονός που έχει πυροδοτήσει κατηγορίες ότι χρησιμοποιεί τον λιμό σαν όπλο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υγεία – ΕΚΕ: Η καρδιακή ανεπάρκεια είναι μια σοβαρή αλλά διαχειρίσιμη κατάσταση

Με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για μια σοβαρή και με πολλαπλές επιπτώσεις για την ανθρώπινη υγεία, ασθένεια, την Καρδιακή Ανεπάρκεια, ξεκινά η Πανελλήνια Καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης πολιτών της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας (ΕΚΕ), με κεντρικό σύνθημα «Η Καρδιακή Ανεπάρκεια δε μας σταματά».

Η καμπάνια πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Πανευρωπαϊκής Εβδομάδας Ευαισθητοποίησης για την Καρδιακή Ανεπάρκεια (5-11 Μαίου 2025)  και έχει σκοπό να ενισχύσει τη γνώση του κοινού για τα συμπτώματα, τις αιτίες, αλλά και τις σύγχρονες θεραπευτικές επιλογές που επιτρέπουν στους ασθενείς να συνεχίσουν να ζουν ποιοτικά και ενεργά.

Μέσα από ενημέρωση πολιτών, ασθενών και φροντιστών σε Καρδιολογικές Κλινικές, με τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ, ενημερωτικό έντυπο, και άλλες πρωτοβουλίες, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερωθεί έγκυρα και υπεύθυνα. Επιπλέον, με podcast η ΟΕ Καρδιακής Ανεπάρκειας της ΕΚΕ θα συμβάλλει ώστε -με εύληπτο τρόπο- να ενημερωθούν οι πολίτες, οι επαγγελματίες υγείας και οι φροντιστές ασθενών για τους τρόπους καλύτερης -συνολικά- αντιμετώπισης της ασθένειας.

Η καμπάνια τονίζει ότι η γνώση από τον απλό πολίτη των συμπτωμάτων, η έγκαιρη διάγνωση καθώς και η σωστή θεραπευτική προσέγγιση μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την καθημερινότητα των ασθενών.

Το μήνυμα είναι σαφές:  Η καρδιακή ανεπάρκεια είναι μια σοβαρή αλλά διαχειρίσιμη κατάσταση. Με τη σωστή φροντίδα, δεν σταματά τη ζωή μας.

Οι Καρδιολογικές Κλινικές της χώρας που συμμετέχουν στην Πανελλήνια Καμπάνια της ΕΚΕ, στο διάστημα, 5-11 Μαίου είναι:

ΑΤΤΙΚΗ

ΓΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΝΑ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ, Α΄ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΤΤΙΚΟΝ, Β’ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΝΑ ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟ – ΠΑΝΑΝΕΙΟ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ», ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ Α.Χ.Ε.Π.Α., Α’ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ, Β’ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΠΘ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ, Γ’ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΠΘ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, Β΄ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ ΜΑΜΑΤΣΕΙΟ, ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ: ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

Επίσης στο διάστημα που διαρκεί η καμπάνια (5-11 Μαϊου) θα πραγματοποιηθούν και οι παρακάτω δράσεις ενημέρωσης των πολιτών:

ΔΗΜΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

Τρίτη 6/5, ώρες 11.00-14.00 Ενημερωτικό stand και διανομή ενημερωτικού υλικού σε πολίτες. Τόπος: Δημαρχείο Ηλιούπολης.

ΒΕΡΟΙΑ

Κεντρικό ΚΑΠΗ, της πόλης: Ενημέρωση-διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων από την Καρδιολογική Κλινική του Νοσ. Βέροιας σε σχέση με την καρδιακή ανεπάρκεια.

ΚΑΛΑΜΑΤΑ

11 Μαίου 2025. Η Καρδιολογική Κλινική του ΓΝ Καλαμάτας συμμετέχει σε εκδήλωση για την Καρδιαγγειακή υγεία.

ΚΟΖΑΝΗ

Ενημέρωση πολιτών με διανομή έντυπου υλικού από την Καρδιολογική Κλινική του ΓΝ Κοζάνης στην κεντρική πλατεία της πόλης.

ΧΑΛΚΙΔΑ

Τετάρτη 7 Μαίου, ώρα 18.00, Αμφιθέατρο ΠΕ Εύβοιας

Σε συνεργασία της Καρδιολογικής Κλινικής ΓΝ Χαλκίδας με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Ημερίδα: «Η Καρδιακή Ανεπάρκεια δεν μας σταματά»

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρωσία: Ο Πούτιν λέει ότι το ποιος θα τον διαδεχθεί είναι πάντα στο μυαλό του

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, ο μακροβιότερος ηγέτης του Κρεμλίνου από την εποχή του Ιωσήφ Στάλιν, δήλωσε σύμφωνα με σχόλια που μεταδόθηκαν σήμερα πως σκέπτεται πάντα το θέμα της διαδοχής του και άφησε να εννοηθεί ότι θα μπορούσε να υπάρξει συναγωνισμός μεταξύ αρκετών υποψηφίων.

Ο Πούτιν, αντισυνταγματάρχης της KGB στον οποίο παρέδωσε την προεδρία την τελευταία ημέρα του 1999 ο Μπόρις Γέλτσιν, ήταν πρόεδρος από το 1999 έως το 2008, στη συνέχεια πρωθυπουργός έως το 2012 και μετά πάλι πρόεδρος από το 2012 μέχρι σήμερα.

«Το σκέπτομαι πάντα», είπε ο 72χρονος Πούτιν, απαντώντας σε ερώτηση για το αν σκέπτεται ποιος θα τον διαδεχθεί σε μια ταινία της κρατικής τηλεόρασης για το ένα τέταρτο του αιώνα που βρίσκεται  στην ηγεσία της Ρωσίας με τίτλο “Ρωσία, Κρεμλίνο, Πούτιν, 25 χρόνια”.

«Στην τελική, η επιλογή είναι του λαού, του ρωσικού λαού», είπε ο Πούτιν. «Νομίζω ότι θα πρέπει να είναι ένα πρόσωπο, ή μάλλον αρκετά πρόσωπα, έτσι ώστε ο κόσμος να έχει επιλογή».

Δεν υπάρχει κάποιος σαφής διάδοχος του Πούτιν αν και με βάση το ρωσικό Σύνταγμα, αν ο πρόεδρος δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει τα καθήκοντά του, ο πρωθυπουργός –τώρα ο Μιχαήλ Μισούστιν– θα αναλάβει τις εξουσίες του προέδρου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στ. Παπασταύρου: «Στις 12 Μαΐου ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση επιχειρήσεων»

Στις 12 Μαΐου ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος για τις επιχειρήσεις, ανακοίνωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, μιλώντας  στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.

«Η βασική μας προτεραιότητα είναι πάντα η καταπολέμηση της ακρίβειας και κάθε μας πρωτοβουλία ξεκινάει με αυτόν τον στόχο. Δεν υπάρχει ωστόσο ένα μέτρο για να το επιτύχουμε, αλλά απαιτείται συντονισμός και συνδυασμός μέτρων», τόνισε ο υπουργός.

Όσον αφορά στο ζήτημα του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, στον διεθνή διαγωνισμό για έρευνες υδρογονανθράκων σε θαλάσσιες περιοχές της χώρας μας, αλλά και στο ενδιαφέρον της αμερικανικής Chevron, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε ότι οι σημαντικές αυτές εξελίξεις συνδέονται μεταξύ τους άμεσα. «Η Πολιτεία οφείλει να διεκδικεί κάθε δυνατότητα που έχει η πατρίδα μας. Κι αυτό κάνουμε, γιατί το οφείλουμε στα παιδιά μας και στις επόμενες γενιές», επισήμανε μεταξύ άλλων.  Δίνοντας δε το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού, ο κ. Παπασταύρου είπε ότι στόχος είναι μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους να επικυρωθεί από την Βουλή, ώστε το 2026 να ξεκινήσουν οι σεισμικές έρευνες από τον ανάδοχο.

Ο κ. Παπασταύρου ανέφερε ακόμη ότι λύνει το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την οριοθέτηση των οικισμών λύνει εκκρεμότητες δεκαετιών και πρόσθεσε: Μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), το οποίο ακύρωσε την διαδικασία οριοθέτησης των οικισμών που τα τελευταία 30 χρόνια γίνονταν από τους Νομάρχες, κρίνοντάς την μη επιστημονικά τεκμηριωμένη, η Πολιτεία με το νέο Προεδρικό Διάταγμα έρχεται να ορίσει ξεκάθαρα και με επιστημονικά κριτήρια τον τρόπο οριοθέτησής τους, δίνοντας τέλος στην ανασφάλεια  των ιδιοκτητών, οι οποίοι αντιμετώπιζαν τον κίνδυνο να δουν τις περιουσίες τους να αμφισβητούνται σε ενδεχόμενες προσφυγές. «Το νέο Προεδρικό Διάταγμα έρχεται να αποτυπώσει με επιστημονικό τρόπο τις διαδικασίες οριοθέτησης των οικισμών και να εξασφαλίσει τις ιδιοκτησίες των πολιτών, που μέχρι πρότινος βρίσκονταν σε καθεστώς ανασφάλειας. Θυμίζω ότι από το 2017 στο Ρέθυμνο και από το 2019 στο Πήλιο υπήρχε πολεοδομική στασιμότητα και οι άνθρωποι εκεί έβλεπαν τις ιδιοκτησίες τους να απαξιώνονται», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Παπασταύρου. Αναφερόμενος δε, στα 220 νέα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια που υλοποιούνται στη χώρα μας, υπογράμμισε ότι «δεν συνιστούν απλά μια μεταρρύθμιση, αλλά πραγματική πολεοδομική επανάσταση».

Μια ακόμα παράμετρος του νέου Προεδρικού Διατάγματος που επισήμανε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχει να κάνει με την ενίσχυση της τάσης επιστροφής στην περιφέρεια, δεδομένου ότι πλέον όσοι ενδιαφέρονται για αγορές οικοπέδων σε τέτοιες περιοχές θα μπορούν να το κάνουν με ασφάλεια, χωρίς τον κίνδυνο να αμφισβητηθεί η ιδιοκτησία τους.

Απαντώντας στις πρόσφατες δηλώσεις του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Νίκου Ανδρουλάκη, από τη Μακρυνίτσα, περί απαξίωσης των ιδιοκτησιών, ο κ. Παπασταύρου επισήμανε ότι δείχνουν άγνοια του θέματος, δεδομένου ότι το Προεδρικό Διάταγμα έρχεται ακριβώς να εξασφαλίσει τις ιδιοκτησίες αυτές και να αποκαταστήσει πολεοδομικές εκκρεμότητες και αδικίες δεκαετιών. «Ο δημόσιος διάλογος πρέπει να είναι τεκμηριωμένος. Δεν θέλω να πιστεύω ότι ο κ. Ανδρουλάκης τζογάρει συνειδητά στην ανασφάλεια. Επαναλαμβάνω, όποιος έχει πραγματική αντικειμενική και γεωγραφική σχέση με τον οικισμό δεν έχει να φοβάται τίποτα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ