Αρχική Blog Σελίδα 1931

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υποστηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με δυο νέες δράσεις ενίσχυσης ύψους 200 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ

Δύο νέες δράσεις ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, συνολικού ύψους 200 εκ. ευρώ, προκήρυξε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω του ΕΣΠΑ, έπειτα από την υπογραφή των σχετικών αποφάσεων από την Περιφερειάρχη Αθηνά Αηδονά.

Οι δυο νέες προσκλήσεις έχουν δημοσιοποιηθεί και η ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης έχει είναι η 20η Μαΐου 2025 (ώρα 13.00’) και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους αποκλειστικά ηλεκτρονικά και μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ) μέχρι την 11η Αυγούστου 2025 (ώρα 15.00’).

Οι δυο νέες δράσεις, που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και ειδικότερα στο πλαίσιο της ενίσχυσης της βιώσιμης ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιοχής, μέσω παραγωγικών επενδύσεων και με ταυτόχρονη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, είναι:

1.Αφετηρία Καινοτομίας και Εξωστρέφειας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

2.Κλειδί Προόδου: Καινοτομία, Εξωστρέφεια και Βιώσιμη Ανάπτυξη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Όπως τόνισε η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά«η Περιφέρεια συνεχίζει να αποδεικνύει εμπράκτως τη διαρκή υποστήριξή της στην επιχειρηματικότητα και ειδικά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν πυλώνα για την εθνική, περιφερειακή και τοπική οικονομία και συνάμα ανάχωμα στην ανεργία. Ήδη είναι σε εξέλιξη η πρώτη μεγάλη δράση ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και προχωρούμε σε ακόμα δύο πολύ σημαντικές δράσεις ενίσχυσης, που εκτός από την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτόμο και εξωστρεφή επιχειρηματικότητα. Οι ενισχύσεις μας αφορούν τόσο στις υφιστάμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τον παραγωγικό ιστό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όσο και σε νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις. Μάλιστα, για πρώτη φορά καταφέραμε να δώσουμε τη δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν επιχειρήσεις της εστίασης, του λιανικού εμπορίου, αλλά και επιστήμονες.

Δίνουμε έτσι ισχυρά κίνητρα για την ίδρυση και ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αξιοποιώντας με σεβασμό και διαφάνεια τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους, ώστε η ανάπτυξη να αφορά σε όλους τους συμπολίτες μας. Καλώ όλους τους εν δυνάμει επιχειρηματίες, αλλά και όσους ήδη δραστηριοποιούνται στην Περιφέρειά μας να συμμετέχουν μαζικά στις δυο νέες δράσεις, διότι αποτελούν την αφετηρία και το κλειδί προόδου για την ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία, την εξωστρέφεια. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τόσο την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όσο και τον Ενδιάμεσο Φορέα ΚΕΠΑ – ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ / ΕΦΕΠΑΕ για την εργώδη προσπάθειά τους στην ολοκλήρωση των προσκλήσεων».

Και οι δύο δράσεις διέπονται από το καθεστώς De Minimis και συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της ΕΕ (ΕΤΠΑ) και εθνικούς πόρους στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Τα βασικά στοιχεία των δυο δράσεων είναι τα εξής:

1.«Αφετηρία Καινοτομίας και Εξωστρέφειας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Συνολικός προϋπολογισμός (δημόσια δαπάνη): 60 εκ. ευρώ.

-Απευθύνεται σε νέες και υπό σύσταση, μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους στους τομείς μεταποίησης, τουρισμού, καθώς και παροχής υπηρεσιών.

-Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου: Μπορεί να κυμαίνεται από 25.000 ευρώ έως και 500.000 ευρώ. Η δημόσια δαπάνη για όλα τα επενδυτικά σχέδια ανέρχεται στο 50% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού.

-Οι επιλέξιμες δαπάνες αφορούν: Δαπάνες Εξοπλισμού, Μεταφορικών Μέσων και Οργάνων, Κτήρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλον Χώρος, Παροχή Υπηρεσιών, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, Πιστοποιήσεις, Μεταφορά Τεχνογνωσίας, Προμήθεια Λογισμικού, Προβολή και Δικτύωση, καθώς και έμμεσες Δαπάνες.

Ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της αναλυτικής πρόσκλησης.

-Η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης θα είναι συγκριτική.

-Η μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 24 μήνες από την ημερομηνία ηλεκτρονικής κοινοποίησης της οριστικής έγκρισης της αίτησης χρηματοδότησης (αποτέλεσμα αξιολόγησης ή αποτέλεσμα αξιολόγησης ένστασης).

2.Κλειδί προόδου: Καινοτομία, Εξωστρέφεια και Βιώσιμη Ανάπτυξη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Συνολικός προϋπολογισμός (δημόσια δαπάνη): 140 εκ. ευρώ.

-Απευθύνεται σε υφιστάμενες  μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους στους τομείς μεταποίησης, τουρισμού, εμπορίου (χονδρικού και λιανικού), καθώς και παροχής υπηρεσιών.

-Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου μπορεί να κυμαίνεται από 25.000 ευρώ έως και 500.000 ευρώ. Η δημόσια δαπάνη για όλα τα επενδυτικά σχέδια ανέρχεται στο 50% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού.

-Οι επιλέξιμες δαπάνες αφορούν: Δαπάνες Εξοπλισμού, Μεταφορικών Μέσων και Οργάνων, Κτήρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλον Χώρος, Παροχή Υπηρεσιών, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, Πιστοποιήσεις, Μεταφορά Τεχνογνωσίας, Προμήθεια Λογισμικού, Προβολή και Δικτύωση, καθώς και έμμεσες Δαπάνες.

Ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της αναλυτικής πρόσκλησης.

-Η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης θα είναι συγκριτική.

-Η μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 24 μήνες από την ημερομηνία ηλεκτρονικής κοινοποίησης της οριστικής έγκρισης της αίτησης χρηματοδότησης (αποτέλεσμα αξιολόγησης ή αποτέλεσμα αξιολόγησης ένστασης).

Στην αναλυτική πρόσκληση κάθε δράσης περιγράφονται αναλυτικά όλες οι λεπτομέρειες τους (προϋποθέσεις συμμετοχής, απαιτούμενα δικαιολογητικά, προϋπολογισμοί και ποσά ενίσχυσης, υποβολή αιτήσεων, αξιολόγηση, επιλέξιμες δαπάνες, διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης της υλοποίησης, μακροχρόνιες υποχρεώσεις, κλπ.).

Για αναλυτικές Πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται:

-Στο κεντρικό γραφείο πληροφόρησης του Ενδιάμεσου Φορέα ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ/ΕΦΕΠΑΕ (τηλ. 2310-480000, e-mail: info@e-kepa.grinfo@kepa-anem.gr).

-Στην ιστοσελίδα www.kepa-anem.gr, στην επιλογή “Στείλε το ερώτημά σου“.

Επίσης για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία» του ΕΣΠΑ 2021-2027 και τις δράσεις που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από αυτό, αλλά και πληροφορίες για θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΕΣΠΑ, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της Ειδικής Υπηρεσίες Διαχείρισης του Προγράμματος, στη διεύθυνση www.pepkm.gr.

PriceFox: Τι δεν καλύπτει η βασική ασφάλεια αυτοκινήτου και πώς να προστατευτώ;

Τι δεν καλύπτει η βασική ασφάλεια αυτοκινήτου και πώς να προστατευτώ;

Η βασική ασφάλεια αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική στην Ελλάδα.

Ξέρεις όμως από τι σε καλύπτει και από τι όχι;

To Pricefox, η κορυφαία πλατφόρμα σύγκρισης τιμών και αγοράς ασφάλειας αυτοκινήτου, αναλύει από τι μας καλύπτει και από τι δεν μας καλύπτει το βασικό πακέτο ασφάλειας και πως μπορούμε να προστατευτούμε περισσότερο.

Τι καλύπτει η βασική ασφάλεια αυτοκινήτου;

Η βασική ασφάλεια αυτοκινήτου είναι το φθηνότερο πακέτο και σε καλύπτει μόνο για αστική ευθύνη έναντι τρίτων σε περίπτωση που προκαλέσεις κάποιο ατύχημα. Δηλαδή, αν τρακάρεις και κάποιο πρόσωπο ή αντικείμενο υποστεί βλάβη με ευθύνη του δικού σου οχήματος, τότε η ασφαλιστική σου θα καλύψει τις ζημιές που προκάλεσες.

Στο βασικό πακέτο μπορείς να προσθέσεις και επιπλέον καλύψεις και να προστατευτείς από περισσότερους κινδύνους, όπως οδική βοήθεια, θραύση κρυστάλλων, νομική προστασία ή προσωπικό ατύχημα.

Τι δεν καλύπτει η βασική ασφάλεια αυτοκινήτου;

Είναι πολύ σημαντικό κατά την επιλογή πακέτου και επιπλέον καλύψεων, να γνωρίζεις από τι δε σε καλύπτει το βασικό πακέτο ασφάλειας. Συγκεκριμένα δε σε καλύπτει για:

  • Οδική βοήθεια
  • Θραύση κρυστάλλων
  • Νομική προστασία
  • Προσωπικό ατύχημα
  • Πυρκαγιά
  • Φυσικά φαινόμενα
  • Τρομοκρατικές ενέργειες
  • Μερική κλοπή
  • Ολική κλοπή
  • Αξία νέων ανταλλακτικών
  • Ενοικίαση
  • Ίδιες ζημιές

Τι μπορώ να κάνω για να παραμείνω προστατευμένος;

Αν θέλεις απλώς να είσαι προστατευμένος μόνο για τις υποχρεωτικές από το νόμο καλύψεις, τότε το βασικό πακέτο είναι το κατάλληλο για σένα. Αλλά αν θέλεις μεγαλύτερη προστασία μπορείς να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα:

Διάλεξε το πακέτο που σου ταιριάζει περισσότερο

Η καλύτερη ασφάλεια αυτοκινήτου είναι αυτή που καλύπτει ακριβώς τις ανάγκες σου, χωρίς να πληρώνεις για περιττές καλύψεις ούτε να μένεις εκτεθειμένος. Μερικές φορές είναι η πιο φθηνή, μερικές όχι.

Ανάλογα, λοιπόν το όχημα σου, την εμπειρία σου ως οδηγός, την περιοχή που κατοικείς και τους πιθανούς κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίζεις, επιλέγεις το κατάλληλο για σένα πακέτο.

Ποιο πακέτο να επιλέξω

Επίλεξε το βασικό πακέτο και πρόσθεσε επιπλέον καλύψεις: Ποιες αξίζουν;

  • Θραύση κρυστάλλων: με μόλις 20€ το χρόνο, μπορείς να γλιτώσεις πολλά χρήματα από την επισκευή φθαρμένων τζαμιών.
  • Οδική βοήθεια: αν έχεις παλιό αυτοκίνητο με περισσότερες πιθανότητες να πάθεις κάποια βλάβη ή ταξιδεύεις πολύ τότε η οδική βοήθεια είναι απαραίτητη κάλυψη για το πακέτο σου.
  • Νομική προστασία: η ασφαλιστική θα σου καλύψει τα έξοδα σε περίπτωση νομικών επιπλοκών μετά από ατύχημα.
  • Προσωπικό ατύχημα: η ασφαλιστική καλύπτει και τα έξοδα νοσηλείας του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος.

Πώς να κρατήσω χαμηλή την τιμή χωρίς να ρισκάρω;

  1. Σύγκρινε τα διαθέσιμα πακέτα της αγοράς και επίλεξε εκείνο που ταιριάζει στις ανάγκες σου.
  2. Προτίμησε ετήσια διάρκεια, βγαίνει πιο οικονομική ανά μήνα.
  3. Πρόσθεσε μόνο τις καλύψεις που χρειάζεσαι.
  4. Οδήγα προσεκτικά καθώς αν εμπλέκεσαι συχνά σε ατυχήματα θα αυξηθούν τα ασφάλιστρα σου.

Βάλε την πινακίδα σου στο Pricefox, σύγκρινε όλη την αγορά & αγόρασε την καλύτερη ασφάλεια εξοικονομώντας έως 40%. Κι αν έχεις απορίες, οι πιστοποιημένοι ασφαλιστικοί πράκτορες την ομάδας μας θα σε εξυπηρετήσουν.

Ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη καγκελάριος από την Bundestag

Ο Φρίντριχ Μερτς έγινε ο δέκατος καγκελάριος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και θα ηγηθεί της κυβέρνησης συνεργασίας μεταξύ της Χριστιανικής Ένωσης (CDU/CSU) και του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD).

Στην δεύτερη ψηφοφορία στο ομοσπονδιακό κοινοβούλιο, ο κ. Μερτς συγκέντρωσε 325 ψήφους, ενώ απαιτούνταν 316 επί συνόλου 630 βουλευτών. Ψήφισαν συνολικά 618 βουλευτές, 289 ψήφισαν κατά του υποψηφίου και υπήρχε μία αποχή.

Κατά την πρώτη ψηφοφορία, νωρίτερα σήμερα, είχε εξασφαλίσει μόλις 310 ψήφους, όταν τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού αριθμούν 328 έδρες. Η εξέλιξη, πρωτοφανής στην ιστορία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, προκάλεσε σοβαρή πολιτική κρίση και σχολιάστηκε ως «βόμβα» από τα γερμανικά ΜΜΕ.

Ορκίστηκε καγκελάριος ο Φρίντριχ Μερτς

Ο Φρίντριχ Μερτς ορκίστηκε ως ο δέκατος καγκελάριος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και θα ηγηθεί του κυβερνητικού συνασπισμού της Χριστιανικής Ένωσης (CDU/CSU) με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD ).

Ο κ. Μερτς, αφού ορκιστούν και τα μέλη της κυβέρνησής του, θα μεταβεί στην καγκελαρία για την τελετή παράδοσης – παραλαβής με τον απερχόμενο Όλαφ Σολτς και για τις 23:00 (ώρα Ελλάδος) έχει προγραμματιστεί η πρώτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, αύριο ο κ. Μερτς θα επισκεφτεί το Παρίσι και ακολούθως τη Βαρσοβία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης για αξιολόγηση δημόσιων υπηρεσιών: Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε η νέα ηλεκτρονική αξιολόγηση δεκάδων υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα από τους πολίτες, μια διαδικασία μέσω της οποίας όπως τόνισε ζητείται από τους πολίτες να διαθέσουν λίγο από τον χρόνο τους για να μπορεί και ο δημόσιος τομέας να γίνει καλύτερος με τον εντοπισμό των αδυναμιών του.

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό. Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα», δήλωσε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

Η διαδικασία της αξιολόγησης θα ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς. Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες από 1, το χαμηλότερο, έως 10, το υψηλότερο, συμβάλλοντας στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων αξιολόγησης που διαθέτει πλέον η πολιτεία.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει υλικό για μεγάλους κεντρικούς φορείς, όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, τα μέσα μεταφοράς, όσο και για πληθώρα υπηρεσιών ή χώρων που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα των δρόμων, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός, η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης, οι παιδικές χαρές, οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία και η μέριμνα για ζώα συντροφιάς. Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εφαρμογές του gov.gr και ψηφιακές υπηρεσίες, σαν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Επιπλέον και πέραν των ερωτήσεων, οι πολίτες θα μπορούν να γράψουν ένα σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να δουν να ψηφιοποιούνται. Το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ή αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων.

«Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο. Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Εκτός του ερωτηματολογίου βρίσκονται οι δομές δημόσιας υγείας, για τις οποίες βρίσκεται σε φάση υλοποίησης μία ξεχωριστή μέθοδος αξιολόγησης. Επιπλέον, το ερωτηματολόγιο εστιάζει σε υπηρεσίες που αγγίζουν την καθημερινότητα αλλά δεν θεωρούνται μετωπικές, δηλαδή όπου οι πολίτες σπάνια χρειάζεται να έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με δημόσιο ή δημοτικό υπάλληλο. Για τις μετωπικές υπηρεσίες, στις οποίες για παράδειγμα συγκαταλέγονται τα ΚΕΠ, σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου ο πολίτης θα λαμβάνει στη συνέχεια προσωποποιημένο μήνυμα στο κινητό όπου θα μπορεί να βαθμολογήσει τόσο την υπηρεσία που επισκέφτηκε όσο και τη διαδικασία λειτουργίας του Δημοσίου.

«Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Τακτική αξιολόγηση και συγκέντρωση πλούσιας βάσης δεδομένων

Το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών. Οι ερωτήσεις θα επικαιροποιούνται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις των πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους.

«Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά τις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.

Τα δεδομένα που θα προκύψουν θα είναι διαθέσιμα σε όλους (open data), λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Θα διατίθενται επίσης γραφήματα, χάρτες και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.

Αναλυτικά, στην τοποθέτησή του ο πρωθυπουργός ανέφερε:

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό.

Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, στην καθαριότητα, στον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα.

υσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά στις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της.

Και όλα αυτά γίνονται με μία απλή διαδικασία, ανώνυμη διαδικασία, πέραν της αρχικής ταυτοποίησης, και αυτό το οποίο νομίζω ότι πρέπει να τονίσουμε είναι ότι αυτή η πανελλαδική έρευνα θα μπορεί να γίνεται -κι αυτός είναι και ο στόχος μας-, να διεξάγεται κάθε εξάμηνο. Τα δεδομένα θα είναι ανοιχτά, θα είναι προσβάσιμα σε όλους.

Ουσιαστικά αξιοποιούμε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο έχουμε στη διάθεσή μας, που είναι το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο οποίο έχουν εγγραφεί πια σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες. Θα δεχτούν, όπως είπε και ο Υπουργός, όλοι αυτοί οι πολίτες μία ψηφιακή ειδοποίηση. Κι εφόσον συμφωνούν θα μπορούν να απαντούν σε 50 ερωτήσεις, όπως είπαμε, για ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών του Δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης, η ικανοποίηση θα βαθμολογείται σε μία κλίμακα από το 1 μέχρι το 10.

Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο.

Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες.

Τέλος, αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι αυτή είναι μία μόνο δράση από τις πολλές οι οποίες αναπτύσσονται σχετικά με την αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους πολίτες.

Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε. Και αυτά τα δεδομένα θα είναι δημόσια και προφανώς και ο δημόσιος χαρακτήρας αυτών των δεδομένων λειτουργεί, θα έλεγα, ως παρότρυνση για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε πάντα τις υπηρεσίες μας.

Τονίζω ότι ο σκοπός αυτών των προσπαθειών δεν είναι ουσιαστικά ποτέ τιμωρητικός, είναι πώς θα γίνουμε καλύτεροι και πού οι πολίτες μας ζητούν να στρέψουμε με μεγαλύτερη ένταση την προσοχή μας.

Να ζητήσω, λοιπόν, κι εγώ με τη σειρά μου από τους πολίτες οι οποίοι θα λάβουν αυτό το push notification, αυτό το μήνυμα από την ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία είναι εγγεγραμμένοι, να μην το αγνοήσουν. Λίγα λεπτά ζητάμε μόνο από τον χρόνο σας, για να μπορούμε όλοι ουσιαστικά να γίνουμε καλύτεροι».

ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μ. Συρεγγέλα: Έρχονται νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στα πανεπιστήμια

Στα φαινόμενα βίας στα πανεπιστήμια αναφέρθηκε μιλώντας σήμερα στο OPEN η Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Βουλευτής Δυτικής Αθήνας Μαρία Συρεγγέλα σημειώνοντας:

«Είναι σημαντικό ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ενεργή κατάληψη στα πανεπιστήμια, πως δεν έχει χαθεί κανένα εξάμηνο και πως όπου έχει κληθεί να παρέμβει η αστυνομία το έχει κάνει. Ωστόσο, πρέπει να υπάρξουν άμεσα σχέδια ασφαλείας από τις πρυτανικές αρχές. Στη σύνοδο των πρυτάνεων θα δούμε και τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας».
Στα ερωτήματα αν η Πανεπιστημιακή Αστυνομία πέτυχε το ρόλο της και αν υπάρχουν πρυτάνεις δύο ταχυτήτων η κ. Συρεγγέλα απάντησε: «Η Πανεπιστημιακή Αστυνομία δεν δούλεψε, το γνωρίζουμε και το έχουμε αποδεχτεί. Σε κάθε περίπτωση, όταν κάτι δεν πετύχει, προχωράμε άμεσα σε διορθωτικές κινήσεις. Από εκεί και ύστερα αυτό που πραγματικά ενδιαφέρει τους πολίτες είναι να βρεθούν λύσεις και όχι να πετάμε το μπαλάκι των ευθυνών ο ένας στον άλλον».
Επιπρόσθετα, αναφορικά με τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ η Γραμματέας της ΝΔ και Βουλευτής Δυτικής Αθήνας υπογράμμισε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν από τα κόμματα που δεν είχαν δεχτεί την εν λόγω νομοθεσία και εκπλήσσομαι με αυτά που ακούω. Όχι μόνο δεν ήθελαν να ψηφιστεί, αλλά κι όταν έγινε νόμος του κράτους ζητούσαν να μην εφαρμοστεί. Τουλάχιστον να συμφωνήσουμε σε δύο πράγματα με την αντιπολίτευση, ότι θα πρέπει να διαγράφονται από το μητρώο οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που τα σπάνε και πως αν καλείται η Αστυνομία πρέπει να παρεμβαίνει».
Τέλος, η κ. Συρεγγέλα σχολίασε και τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις λέγοντας: «Εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να γίνει η καθημερινότητα των πολιτών ακόμα καλύτερη. Το έχουμε πει, εξάλλου, από την πρώτη στιγμή πως ο πραγματικός μας αντίπαλος είναι η καθημερινότητα, εκεί έχουμε δώσει όλη τη βαρύτητα, κι εκεί θα δώσουμε βαρύτητα το επόμενο χρονικό διάστημα. Τώρα, όσες και όσοι ισχυρίζονται πως με ένα μαγικό ραβδί θα τα λύσουν όλα δεν υπάρχει περίπτωση να το κάνουν».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παράγοντες που οδηγούν σε προβληματική χρήση των social media στους εφήβους

Αναπόστατο κομμάτι της καθημερινότητας των εφήβων έχει γίνει η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης -όπως το Instagram, το TikTok και το Snapchat- σύμφωνα με πρόσφατο επιστημονικό άρθρο με τίτλο «Risk Factors for Problematic Social Media Use in Youth: A Systematic Review of Longitudinal Studies», που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Adolescent Research Review.

Σχεδόν όλα τα παιδιά ηλικίας 12-18 ετών διαθέτουν smartphone και είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο πολλές ώρες την ημέρα. Αν και η τεχνολογία προσφέρει πολλά θετικά, οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να ανησυχούν για τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς αυτή η χρήση μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να γίνεται υπερβολική και βλαβερή.
Όπως αναφέρει η ιατρός της Θεραπευτικής Κλινικής (Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Παθολόγος, Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής), το επιστημονικό άρθρο αναλύει 23 έρευνες από διάφορες χώρες που εξετάζουν τα αίτια που οδηγούν στην λεγόμενη προβληματική χρήση των κοινωνικών δικτύων (social media). Με τον όρο αυτό εννοείται η υπερβολική, εθιστική ή καταναγκαστική χρήση, η οποία επηρεάζει αρνητικά την ψυχική ή σωματική υγεία του ατόμου, την απόδοσή του στο σχολείο, τις σχέσεις του και τον ύπνο του.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι υπάρχουν εννέα βασικές κατηγορίες παραγόντων που επηρεάζουν την ανάπτυξη προβληματικής χρήσης στα social media:
1. Κίνητρα Χρήσης: Πολλοί έφηβοι χρησιμοποιούν τα social media για να περάσει η ώρα τους ή για να αισθανθούν ότι ανήκουν σε μια ομάδα. Κάποιοι τα χρησιμοποιούν για να αποφύγουν τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους ή για να νιώσουν καλύτερα. Όταν αυτό γίνεται συστηματικά, μπορεί να οδηγήσει σε εξάρτηση.
2. Γονεϊκοί Παράγοντες: Οι σχέσεις με τους γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο. Όταν δεν υπάρχει υποστήριξη στο σπίτι ή όταν οι γονείς δεν θέτουν όρια στη χρήση του διαδικτύου, τα παιδιά είναι πιο πιθανό να παρασυρθούν. Αντίθετα, όταν οι γονείς συζητούν με τα παιδιά με ανοιχτό και θετικό τρόπο, αυτό φαίνεται να τα προστατεύει.
3. Τραυματικές Παιδικές Εμπειρίες: Παιδιά που έχουν υποστεί κακοποίηση, παραμέληση ή έχουν μεγαλώσει σε δύσκολο περιβάλλον, έχουν περισσότερες πιθανότητες να στραφούν στα social media με υπερβολικό τρόπο, ως τρόπο φυγής από την πραγματικότητα.
4. Επιρροή από Συνομηλίκους: Η ανάγκη των εφήβων να είναι αποδεκτοί από την ομάδα τους οδηγεί πολλές φορές σε υπερβολική χρήση του διαδικτύου. Το φαινόμενο του αποκλεισμού από τους συνομηλίκους είναι πολύ ισχυρό, όπως και η σύγκριση με τις ζωές των άλλων μέσα από τις αναρτήσεις τους.
5. Σκέψεις και Συναισθήματα: Όταν οι έφηβοι νιώθουν αρνητικά συναισθήματα, όπως λύπη ή θυμό, είναι πιθανό να στραφούν σε αυτά για να ξεφύγουν. Αυτό, όμως, αντί να βοηθάει, συχνά επιδεινώνει την κατάστασή τους, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο.
6. Έλλειψη Αυτοελέγχου: Όσα παιδιά δυσκολεύονται να ελέγξουν τις παρορμήσεις τους και δεν έχουν καλές δεξιότητες διαχείρισης συναισθημάτων, κινδυνεύουν περισσότερο να αναπτύξουν προβληματική χρήση.
7. Προσωπικότητα: Χαρακτηριστικά όπως η τάση για αναζήτηση συγκινήσεων, η χαμηλή αυτοεκτίμηση ή η ναρκισσιστική συμπεριφορά μπορούν να κάνουν έναν έφηβο πιο ευάλωτο. Για παράδειγμα, παιδιά που επιζητούν διαρκώς την επιβεβαίωση μέσω «likes» και «followers», μπορεί να καταλήξουν σε υπερβολική χρήση.
8. Ψυχική Υγεία: Η κατάθλιψη, το άγχος και άλλες ψυχολογικές δυσκολίες είναι συχνοί παράγοντες κινδύνου. Πολλά παιδιά που παρουσιάζουν αυτά τα συμπτώματα χρησιμοποιούν τα social media για να αισθανθούν καλύτερα, αλλά τελικά η χρήση αυτή τους κάνει να αισθάνονται χειρότερα.
9. Η Πανδημία COVID-19: Η περίοδος της πανδημίας και η κοινωνική απομόνωση οδήγησαν πολλούς εφήβους σε αυξημένη χρήση των social media, με αποτέλεσμα να αυξηθεί και το φαινόμενο της προβληματικής χρήσης.
Η μελέτη επισημαίνει ότι το πρόβλημα είναι σύνθετο και αφορά πολλούς τομείς της ζωής των παιδιών και των εφήβων. Για να αντιμετωπιστεί, χρειάζεται συνεργασία όλων των φορέων: γονέων, σχολείων και επαγγελματιών ψυχικής υγείας. Επίσης, προτείνεται να χρησιμοποιηθούν πιο αντικειμενικά εργαλεία για να μετρηθεί η έκταση του προβλήματος, όπως εφαρμογές που καταγράφουν τη χρήση κινητού, καθώς τα ερωτηματολόγια πολλές φορές δεν αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα.
Συμπερασματικά, η προβληματική χρήση των κοινωνικών δικτύων (social media) είναι ένα σοβαρό θέμα που αφορά ολοένα και περισσότερους εφήβους, σημειώνει η κ. Ψαλτοπούλου. Χρειάζεται πρόληψη, ενημέρωση και κατάλληλες παρεμβάσεις, ώστε τα παιδιά να μάθουν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με υγιή και ισορροπημένο τρόπο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ: Ο υπουργός Άμυνας Χέγκσεθ διατάσσει τη μείωση κατά 20% των ανώτατων αξιωματικών

Ο αμερικανός υπουργός Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ διέταξε χθες Δευτέρα να μειωθεί κατά τουλάχιστον 20% ο αριθμός των στρατηγών, πτεράρχων και ναυάρχων τεσσάρων αστέρων εν ενεργεία, αποκαλύπτει εγκύκλιός του.

Αφότου ανέλαβε καθήκοντα στα τέλη Ιανουαρίου, η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ λέει πως θέλει οι ένοπλες δυνάμεις να ευθυγραμμιστούν με τις πολιτικές προτεραιότητες του προέδρου, έχει αντικαταστήσει ή καθαιρέσει ανώτατους και ανώτερους αξιωματικούς και έχει εκφράσει την πρόθεση να απολύσει χιλιάδες πολιτικούς υπαλλήλους του υπουργείου Άμυνας.
Σύμφωνα με το «μνημόνιο» του υπουργού, που απευθύνει στην «ηγεσία του Πενταγώνου» διατάσσεται ακόμη η μείωση κατά 20% των ανώτατων αξιωματικών της Εθνοφρουράς.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις των μειώσεων αυτών δεν διευκρινίζονται στη διαταγή.
Ο Πιτ Χέγκσεθ είπε πάντως σε βίντεο που δημοσιοποίησε μέσω X ότι οι περικοπές θα γίνουν σε δυο στάδια, ξεκινώντας με τους στρατηγούς τεσσάρων αστέρων κι αυτούς της Εθνοφρουράς.
Η απόφαση δεν έχει σκοπό να «τιμωρηθούν» ανώτατοι αξιωματικοί, διαβεβαίωσε ο υπουργός, προσθέτοντας πως ο στόχος είναι να «μεγιστοποιηθεί η στρατηγική καλή προετοιμασία και η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα».
Στην ακρόασή του στη Γερουσία τον Ιανουάριο, ο Πιτ Χέγκσεθ είχε τονίσει πως πρέπει να μειωθεί η γραφειοκρατία στο Πεντάγωνο.
«Αυτή θα είναι η δουλειά μου, να εργαστώ μαζί με αυτούς που θα στρατολογήσουμε και με αυτούς στις τάξεις της κυβέρνησης για να εντοπιστεί το πού μπορούμε να μειώσουμε το λίπος για να γίνουμε πιο τρομεροί», είχε πει.
Τον Μάρτιο του 2025, υπήρχαν 38 αξιωματικοί «τεσσάρων αστέρων», που είχαν φθάσει δηλαδή στο κορυφαίο επίπεδο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, και συνολικά 817 στρατηγοί, πτέραρχοι και ναύαρχοι εν ενεργεία.
«Χάρη σε αυτά τα μέτρα, θα διατηρήσουμε τη θέση μας, αυτή της πιο τρομερής μάχιμης δύναμης στον κόσμο, θα επιτύχουμε την ειρήνη διά της ισχύος και θα εγγυηθούμε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, καινοτομία, και μεγαλύτερο αξιόμαχο για οποιαδήποτε πρόκληση βρεθεί μπροστά μας», καταλήγει το κείμενο του υπουργού Άμυνας.
Τον Φεβρουάριο, ο πρόεδρος Τραμπ έστειλε στην αποστρατεία, χωρίς να δώσει καμιά εξήγηση για την απόφασή του αυτή, τον αρχηγό του γενικού επιτελείου εθνικής άμυνας των ΗΠΑ, τον αφροαμερικανό πτέραρχο Τσαρλς Μπράουν. Τον αντικατέστησε με λευκό επίσης πτέραρχο.
Απάλλαξε επίσης από τα καθήκοντά της τη ναύαρχο Λίσα Φραντσέτι, αρχηγό του γενικού επιτελείου ναυτικού, καθώς και τη ναύαρχο Λίντα Φέιγκαν, που είχε ονομαστεί από τον προκάτοχό του Τζο Μπάιντεν επικεφαλής της αμερικανικής ακτοφυλακής —αυτή ήταν η πρώτη γυναίκα που ανέλαβε την ηγεσία οποιουδήποτε από τα έξι όπλα του των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων— και πολλούς στρατιωτικούς νομικούς και ανώτερους αξιωματικούς.
Το υπουργείο Άμυνας λέει εξάλλου πως σκοπεύει να μειώσει κατά τουλάχιστον 5% το πολιτικό προσωπικό.
Ο υπουργός Χέγκσεθ δικαιολογεί αυτές τις διοικητικές και άλλες αλλαγές εξηγώντας πως ο πρόεδρος Τραμπ απλά τοποθετεί σε θέση ευθύνης αυτούς που προτιμά. Ωστόσο κοινοβουλευτικοί των Δημοκρατικών εκφράζουν ανησυχία για τη αυτή που θεωρούν πολιτικοποίηση των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Οδηγός πυροβόλησε στη μέση του δρόμου ύστερα από διαπληκτισμό με άλλο οδηγό

Έρευνες διεξάγει η αστυνομία για τον εντοπισμό άγνωστου οδηγού, που πυροβόλησε στο έδαφος ύστερα από διαπληκτισμό με άλλο οδηγό, 41 ετών, στη μέση του δρόμου, στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης,

Το περιστατικό συνέβη γύρω στις 10.30 χθες το βράδυ, όταν, σύμφωνα με την αστυνομία, ο δράστης διαπληκτίστηκε αρχικά με γυναίκα οδηγό, την οποία έσπευσε να υπερασπιστεί ο 41 ετών άνδρας, με καταγωγή από τη Γεωργία. Ακολούθησε αντιπαράθεση μεταξύ των δύο ανδρών, με τον άγνωστο να χρησιμοποιεί σωματική βία, ενώ στη συνέχεια ο ίδιος έβγαλε όπλο και πυροβόλησε μία φορά στο έδαφος για εκφοβισμό, προτού επιστρέψει στο αυτοκίνητό του και αποχωρήσει από το σημείο.
Ο 41 ετών άνδρας τραυματίστηκε ελαφρά από τα χτυπήματα που δέχθηκε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ: Η κυβέρνηση του προέδρου Τραμπ θέλει να στερήσει από το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ κάθε δημόσια χρηματοδότηση

Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ έχει σκοπό να απαγορευτεί κάθε χρηματοδότηση του ομοσπονδιακού κράτους στο Χάρβαρντ, εν μέσω του μπραντεφέρ στο οποίο έχει εμπλακεί το περίβλεπτο πανεπιστήμιο με τον Ρεπουμπλικάνο, αποκαλύπτει επιστολή της υπουργού Παιδείας που απηύθυνε χθες Δευτέρα η Λίντα ΜακΜάον στον πρόεδρό του Άλαν Γκάρμπερ.

«Το Χάρβαρντ δεν πρέπει πλέον να ζητεί ομοσπονδιακές δωρεές διότι δεν θα λάβει καμιά», ανέφερε η υπουργός στην επιστολή της, που δημοσιοποίησε η ίδια μέσω X.
«Το Χάρβαρντ δεν θα είναι πλέον θεσμός χρηματοδοτούμενος από το κράτος και μπορεί να λειτουργεί ως ιδιωτικός θεσμός (…) συγκεντρώνοντας κεφάλαια από τους πλούσιους πρώην μαθητές του», αναφέρεται στη δεύτερη σελίδα της επιστολής. Η υπουργός ΜακΜάον αναφέρει πως το πανεπιστήμιο, εγκατεστημένο κοντά στη Βοστόνη (βορειοανατολικά), «λαμβάνει δισεκατομμύρια δολάρια από τους φορολογούμενους κάθε χρόνο», χωρίς να διευκρινίζει το ποσό.
Μέγας υποστηρικτής του Ισραήλ, ο πρόεδρος Τραμπ κατηγορεί για «αντισημιτισμό» το Χάρβαρντ και άλλα πολύ γνωστά αμερικανικά πανεπιστήμια όπως το Κολούμπια, διατείνεται πως άφησαν να θάλλει ο αντισημιτισμός κατά τη διάρκεια φοιτητικών κινητοποιήσεων εναντίον του πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας, κάτι που οι διοικήσεις τους διαψεύδουν κατηγορηματικά.
Το Χάρβαρντ και ευρύτερα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια βρίσκονται πολύ συχνά στο στόχαστρο της αμερικανικής δεξιάς, καθώς τα βρίσκει υπερβολικά αριστερά για τα γούστα της.
Το παλαιότερο πανεπιστήμιο των ΗΠΑ, πολύ συχνά στην κορυφή της κατάταξης με τα καλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα στον κόσμο, κατακεραυνώνεται συχνά από τον κ. Τραμπ ειδικά διότι προσέφυγε στη δικαιοσύνη εναντίον του παγώματος ομοσπονδιακών χρηματοδοτήσεων και επιδοτήσεων ύψους 2 και πλέον δισεκατομμυρίων δολαρίων, διότι απέρριψε αξιώσεις της κυβέρνησής του.
Ο αμερικανός πρόεδρος θέλει οι αρχές να αποκτήσουν δυνατότητα να ελέγχουν τις διαδικασίες εγγραφών φοιτητών, πρόσληψης εκπαιδευτικών, αλλά και προγράμματά του στο στόχαστρό του.
Στην επιστολή της η υπουργός Παιδείας ΜακΜάον κατηγορεί το Χάρβαρντ για «συστηματική» παραβίαση της «ομοσπονδιακής νομοθεσίας», πως εμφορείται από «άσχημο ρατσισμό» και για «καταστροφική διαχείριση» των διαθεσίμων του.
«Η σημερινή επιστολή σηματοδοτεί το τέλος νέων δωρεών στο πανεπιστήμιο», αναφέρει στην προτελευταία παράγραφο.
Σε επιστολή του προς πρώην φοιτητές του ιδρύματος, η οποία περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου, ο Άλαν Γκάρμπερ τόνισε πως το πανεπιστήμιο έχει εμπλακεί σε μακρά και υπαρξιακή μάχη και απηύθυνε έκκληση για δωρεές.
Ο πρόεδρος Τραμπ έχει χαρακτηρίσει τελευταία το Χάρβαρντ —μεταξύ άλλων— «αντισημιτικό θεσμό της άκρας αριστεράς» και «απειλή για τη δημοκρατία».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάζαρος Τσαβδαρίδης από το 6ο Διεθνές Συνέδριο του ΟΕΕ: Η αναπτυξιακή πολιτική της Κυβέρνησης ανοίγει νέους ορίζοντες στο υγιές επιχειρείν στην Ελλάδα

Τους γενικούς άξονες της αναπτυξιακής πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται διαρκώς σε παγκόσμιο επίπεδο, είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης στο 6ο Διεθνές Συνέδριο που διοργάνωσε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Τασούλα.

Στο επίκεντρο της τοποθέτησής του κ. Υφυπουργού Ανάπτυξης, το ελπιδοφόρο επενδυτικό κλίμα για τη Βιομηχανία και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας μας, ο νέος αναπτυξιακός νόμος που βρίσκεται ήδη σε φάση διαβούλευσης καθώς και η κεφαλαιοποίηση του πλούτου της χώρας επ’ ωφελεία των ίδιων των πολιτών αλλά και του υγιούς επιχειρείν.

Υπογράμμισε δε ότι η εστίαση της Κυβέρνησης της ΝΔ δίνεται στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που θα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση, στην εξωστρέφεια και στην βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της έρευνας και της καινοτομίας, αφενός βοηθώντας ουσιαστικά την πραγματική οικονομία και την αναπτυξιακή προοπτική των επιχειρήσεων, αφετέρου μειώνοντας ακόμη περισσότερο την ανεργία και αυξάνοντας εκ νέου τα εισοδήματα των πολιτών.

Τόνισε μάλιστα ότι θα διατεθεί 1 δις. ευρώ τη διετία 2025-2026 για τη χρηματοδότηση επενδύσεων σε βιομηχανία, οικοτεχνία και οικογενειακή επιχειρηματικότητα με συγκεκριμένα κίνητρα να προβλέπονται για επενδύσεις σε παραμεθόριο προκειμένου να παραμείνουν οι νέοι στην ελληνική περιφέρεια.

Τσαβδ 2.jpeg Τσαβδ 4.jpeg