Αρχική Blog Σελίδα 1929

Προσωρινή διακοπή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχει η ΓΓΠΣΨΔ μέσω των υποδομών της το βράδυ της 9ης προς 10η Μαΐου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με στόχο την συνεχή αναβάθμιση των υποδομών της και της απόδοσης και ασφάλειας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα θέσει προσωρινά εκτός λειτουργίας το Taxisnet και τις υπηρεσίες ΑΑΔΕ και e-ΕΦΚΑ λόγω της αναβάθμισης των υποδομών Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων.

Η αναβάθμιση θα πραγματοποιηθεί σε δύο διακριτές φάσεις στις παρακάτω ημερομηνίες και ώρες:

-Η πρώτη φάση από Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 και ώρα 22:00 έως και Σάββατο 10 Μαΐου 2025 και ώρα 13:00.

-Η δεύτερη φάση από Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 και ώρα 22:00 έως και Σάββατο 17 Μαΐου 2025 και ώρα 10:00.

Κατά τα παραπάνω αναφερόμενα χρονικά διαστήματα δεν θα είναι διαθέσιμες οι υπηρεσίες που σχετίζονται με:

  • Υπηρεσίες αυθεντικοποίησης χρηστών μέσω κωδικών TAXISnet (υπηρεσίες gov.gr, ΗΔΙΚΑ, eΕΦΚΑ κ.ά.)
  • Υπηρεσίες όπως Πόθεν Έσχες, Ενιαία Αρχή Πληρωμής, e-Παράβολο, και web services από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΨΔ σε φορείς της Δημόσιας Διοίκησης
  • Υπηρεσίες φορολογικής διοίκησης ΑΑΔΕ και Υπ. Οικονομικών, όπως TAXISnet, ICISnet, TAXIS, Elenxis, MIS, ΨΥΔΗΠΕΕΚ κ.ά.

Θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι εργασίες να ολοκληρωθούν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα, προκειμένου να είναι μικρότερη η επίπτωση από τη μη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών.

Άρθρο του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στο περιοδικό της ΟΝΝΕΔ με τίτλο «Τα όπλα μας στη μάχη με τη στεγαστική κρίση»

«Γνωρίζω καλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πολλοί συμπολίτες μας στην προσπάθεια να αποκτήσουν τη δική τους στέγη.

Τα αυξανόμενα ενοίκια, η περιορισμένη προσφορά και οι ασταθείς συνθήκες της αγοράς, τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς, καθιστούν την εξασφάλιση προσιτής κατοικίας ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίζει σήμερα η νέα γενιά», επισημαίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε άρθρο του στο ηλεκτρονικό περιοδικό της ΟΝΝΕΔ, με τίτλο «Τα όπλα μας στη μάχη με τη στεγαστική κρίση».

«Τα σχετικά δεδομένα μας δείχνουν ότι χιλιάδες νέοι παραμένουν στο πατρικό τους ως τα 25, τα 30 ή και τα 35 τους χρόνια – όχι από επιλογή, αλλά από ανάγκη. Γεγονός που υπονομεύει την ανεξαρτησία τους και καθιστά δυσκολότερη τη δημιουργία της δικής τους οικογένειας. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αναγνωρίζει ότι η στέγαση είναι θεμελιώδες δικαίωμα που πρέπει να είναι προσβάσιμο σε όλους.

Γι’ αυτό και δεν καταγράφουμε απλώς το πρόβλημα, αλλά το αντιμετωπίζουμε με αποφασιστική δράση και στοχευμένα μέτρα. Η πιο πρόσφατη -αλλά όχι και η τελευταία- πρωτοβουλία μας είναι η επιστροφή ενός ολόκληρου ενοικίου σε όσους πληρούν τα κριτήρια. Το μέτρο μπορεί να μη λύνει οριστικά το πρόβλημα, αλλά ασφαλώς ανακουφίζει περίπου 1,3 εκατομμύρια πολίτες», επισημαίνει.

Τονίζει ότι «Αυτή η ‘ανάσα’ στον προϋπολογισμό εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών καθίσταται εφικτή χάρη στο πλεόνασμα που εξασφαλίσαμε και τους αναπτυξιακούς ρυθμούς που πετύχαμε. Τώρα το μέρισμα επιστρέφει στην κοινωνία. Όπως άλλωστε και η αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος έως 2.500 ευρώ. Εκτός από αυτές τις μόνιμες, ετήσιες δράσεις, επεκτείνουμε τις μακροπρόθεσμες λύσεις.

Μετά την επιτυχία του προγράμματος «Σπίτι μου» με 9.000 δικαιούχους να έχουν ενταχθεί και 7.800 να έχουν πάρει το «κλειδί στο χέρι», ξεκίνησε η δεύτερη φάση του, προσφέροντας χαμηλότοκα ή άτοκα δάνεια σε ακόμη περισσότερους συμπολίτες μας. Η ανταπόκριση, από τις πρώτες μόλις ώρες, είναι εντυπωσιακή, με περισσότερες από 37.500 αιτήσεις να έχουν ήδη υποβληθεί.

Αυξήσαμε μάλιστα το όριο ηλικίας και προσαρμόσαμε τα εισοδηματικά κριτήρια, προκειμένου να συμπεριλάβουμε και όσους είχαν αποκλειστεί στην πρώτη φάση. Αυτό σημαίνει ότι επιπλέον 20.000 νέοι και οικογένειες θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν το δικό τους σπίτι, καταβάλλοντας μηνιαία δόση κατά κανόνα χαμηλότερη από το ενοίκιο που θα πλήρωναν για ένα αντίστοιχο ακίνητο.

Οι προσπάθειές μας ασφαλώς δεν σταματούν εδώ. Επενδύουμε σε προγράμματα κοινωνικής στέγασης με στόχο τη διασφάλιση προσιτών επιλογών για τους πραγματικά ευάλωτους. Την ώρα που η θέσπιση της κοινωνικής αντιπαροχής γίνεται μοχλός αξιοποίησης της αδρανούς περιουσίας του δημοσίου, προς όφελος των πολιτών που αναζητούν στέγη».
Ο πρωθυπουργός υπογραμμίζει ότι «επιπλέον, οι διαδοχικοί κύκλοι των προγραμμάτων ανακαίνισης και αναβάθμισης στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας και της ενεργειακής απόδοσης των υφιστάμενου αποθέματος. Όπως και τα άτοκα τραπεζικά δάνεια ύψους 400 εκατ. ευρώ που εξασφαλίσαμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και η φοροαπαλλαγή την οποία δίνουμε στους ιδιοκτήτες που εκτελούν εργασίες ενεργειακής ανακαίνισης.

Παρέχουμε επίσης κίνητρα για να αυξηθεί το στεγαστικό απόθεμα, αφενός επαναφέροντας στην αγορά κλειστά ακίνητα, και αφετέρου αξιοποιώντας στη μακροχρόνια μίσθωση διαμερίσματα που νοικιάζονται για τουριστική χρήση. Ταυτόχρονα, ενθαρρύνουμε τους επενδυτές να στραφούν σε εγκαταλειμμένα, βιομηχανικά ή επιχειρηματικά κτίσματα. Πρωτοβουλίες που αυξάνουν σταδιακά την προσφορά και αμβλύνουν το πρόβλημα.

Συνολικά, αναπτύσσουμε 40 δράσεις συνολικού προϋπολογισμού άνω των 6,5 δισ. ευρώ και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση. Διότι γνωρίζουμε ότι η στέγαση δεν αφορά μόνο τα τετραγωνικά μέτρα. Έχει να κάνει με την αξιοπρέπεια, τη σταθερότητα και τη βεβαιότητα. Αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο θα χτίσετε την υπόλοιπη ζωή σας: την καριέρα, την οικογένεια, το μέλλον σας. Ένα μέλλον που οικοδομούμε μαζί, με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση», καταλήγει στο άρθρο του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνεργασία του υπουργείου Υγείας με την Εκκλησία για την ίδρυση Μονάδων Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας για άτομα με άνοια

Ο Υφυπουργός Υγείας, αρμόδιος για θέματα Ψυχικής Υγείας και Εξαρτήσεων, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, πραγματοποίησε χθες επίσημη συνάντηση με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμο Β’ και με τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, με τη συμμετοχή και του Διευθυντή του Γραφείου της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην ΕΕ Επισκόπου Τανάγρας κ. Απόστολου.

Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η συνεργασία του Υπουργείου Υγείας με την Εκκλησία – Γραφείο της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην ΕΕ για την ίδρυση και λειτουργία 7 Νέων Μονάδων Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας για άτομα με άνοια.
Πρόκειται για μια καινοτόμο παρέμβαση στον χώρο της μακροχρόνιας φροντίδας υγείας, καθώς οι νέου τύπου αυτές δομές θα είναι πλήρως χρηματοδοτούμενες από το Υπουργείο Υγείας με αξιοποίηση πόρων του ΕΠΑ, θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους απολύτως δωρεάν προς όλους του πολίτες και θα καλύπτουν ολιστικά τις ανάγκες των ατόμων με άνοια. Οι παρεμβάσεις στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ωφελούμενων, στην ανακούφιση των οικογενειών και φροντιστών, από το υψηλό συναισθηματικό και οικονομικό βάρος και τη στήριξη της κοινότητας με ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας.
Ο κ. Βαρτζόπουλος δήλωσε: «Η συνεργασία του Υπουργείου Υγείας με την Εκκλησία της Ελλάδος – Γραφείο της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην ΕΕ, σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην παροχή μακροχρόνιας φροντίδας. Μαζί, δημιουργούμε ένα δίκτυο προστασίας για τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας, με σεβασμό, αξιοπρέπεια και επιστημονική επάρκεια. Οι Μονάδες Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας για άτομα με άνοια είναι η αρχή ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την ενίσχυση της ψυχικής υγείας στη χώρα μας. Η Εκκλησία της Ελλάδος, με την πολύχρονη εμπειρία της στον χώρο της φιλανθρωπίας και της κοινωνικής στήριξης, αποτελεί πολύτιμο εταίρο σε αυτή τη νέα εθνική προσπάθεια”.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την κοινή δέσμευση για άμεση έναρξη των διαδικασιών ίδρυσης των νέων δομών σε περιοχές με αυξημένες ανάγκες. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την προκήρυξη της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας, οι Μονάδες αυτές θα αναπτυχθούν στις Περιφερειακές Ενότητες Κιλκίς, Ιωαννίνων, Δράμας, Καστοριάς, Λακωνίας, Ροδόπης και Βορείου Τομέα Αθηνών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τραμπ διατάσσει να περιοριστούν επιστημονικές έρευνες για τους ιούς

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την Δευτέρα μέτρα με σκοπό να περιοριστούν ορισμένες έρευνες ιολογίας που θεωρεί πως είναι «επικίνδυνες» και ερίζει πως προκάλεσαν την πανδημία του νέου κορονοϊού.

Πλαισιωμένος από αξιωματούχους διαφόρων οργανισμών υγείας, ο πρόεδρος των ΗΠΑ υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα με σκοπό να «βελτιωθεί η ασφάλεια της βιολογικής έρευνας».
Ανάμεσα στα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι ο τερματισμός των αμερικανικών ομοσπονδιακών χρηματοδοτήσεων σε κάποια προγράμματα έρευνας που είναι γνωστά με τον όρο «gain of function»
Πρόκειται για εσκεμμένη, γενετική τροποποίηση παθογόνων παραγόντων. Στη βιολογία, αυτό επιτρέπει για παράδειγμα να μελετηθεί η εξέλιξη του ιού, πόσο σοβαρή νόσο προκαλεί, ή να γίνει τεχνητά πιο μεταδόσιμος, ώστε να μπορούν να αποτραπούν μελλοντικές πανδημίες ή να σχεδιαστούν εμβόλια. Για ορισμένους ειδικούς ωστόσο, αυτή η μέθοδος αυξάνει πολύ τους κινδύνους ατυχήματος με χαμηλό όφελος.
Κατά την άποψη της κυβέρνησης Τραμπ., αυτές οι έρευνες «προκάλεσαν» την πρόσφατη πανδημία της COVID-19, που άφησε πίσω της πάνω από ένα εκατομμύριο νεκρούς στις ΗΠΑ και εκατομμύρια όλους σε όλη την υφήλιο.
Κατ’ αυτήν, ο SARS-CoV-2 γεννήθηκε στο πλαίσιο τέτοιων ερευνών που μεταξύ άλλων χρηματοδοτούνταν και από την αμερικανική κυβέρνηση και διεξάγονταν στο κινεζικό ινστιτούτο ιολογίας της Γουχάν — την πόλη που υπήρξε λίκνο της πανδημίας.
«Αυτός ο εφιάλτης πιθανόν ήταν το αποτέλεσμα κάποιων επιστημόνων που χειραγώγησαν τη μητέρα φύση μέσα σε εργαστήριο με τεχνολογία που εξήχθη από τις ΗΠΑ», ανέφερε ο Μάρτι Μάκαρι, νέος επικεφαλής του αμερικανικού ομοσπονδιακού οργανισμού φαρμάκων (FDA).
Η θεωρία, που άλλοτε χαρακτηριζόταν συνωμοσιολογική, πως η «φυγή» από εργαστήριο ήταν η αιτία της πανδημίας κερδίζει δημοτικότητα στις ΗΠΑ, κι υποστηρίζεται πλέον από αμερικανικές κρατικές υπηρεσίες, με διάφορους βαθμούς βεβαιότητας. Πάντως γενικά αποκρούεται από τους επιστήμονες.
Στα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες αναφέρεται ρητά η Κίνα ανάμεσα σε χώρες όπου δεν μπορούν να χρηματοδοτούνται πλέον τέτοιες έρευνες.
«Δεν υπάρχει κανένα εργαστήριο απαλλαγμένο από διαρροές» και το διάταγμα του προέδρου Τραμπ «θα αποτρέψει να συμβούν στο μέλλον θέτοντας σε κίνδυνο την ανθρωπότητα», ανέφερε μέσω X ο υπουργός Υγείας Ρόμπερτ Κένεντι ο νεότερος.
Το διάταγμα καλεί ακόμη να καταρτιστεί στρατηγική για την «αντίδραση», τον «περιορισμό» και την «επιτήρηση» αυτού του είδους της έρευνας στις ΗΠΑ και να τερματιστούν οι χρηματοδοτήσεις σε χώρες όπου δεν κρίνεται ότι υπάρχει επαρκής επίβλεψη.
Το διάταγμα εγγράφεται στο πλαίσιο ευρύτερων προσπαθειών της νέας αμερικανικής κυβέρνησης να αλλάξει άρδην την επιστημονική και υγειονομική πολιτική των ΗΠΑ, που συμπεριλαμβάνει ιδίως πελώριες περικοπές στους προϋπολογισμούς για την έρευνα και μαζικές απολύσεις ερευνητές σε ομοσπονδιακές υπηρεσίες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Ανοίγει τις πύλες της η 21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης με τιμώμενη χωρα την Ιταλία

Με τιμώμενη χώρα την Ιταλία, περισσότερους από τετρακόσιους εκθέτες, τουλάχιστον χίλιους ομιλητές από την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ευρώπη, μία σειρά εκδηλώσεων, αφιερωμάτων και φεστιβάλ, ανοίγει την Πέμπτη τις πύλες της η 21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (ΔΕΒΘ), που θα διαρκέσει έως την Κυριακή 11 Μαΐου σε 16.000 τ.μ. στους χώρους της ΔΕΘ-HELEXPO.

Μία «μεταβατική έκθεση», σύμφωνα με τον Νίκο Μπακουνάκη, πρόεδρο του νεοσύστατου Ελληνικού Ιδρύματος Βιβλίου και Πολιτισμού (ΕΛΙΒΙΠ), που είναι από φέτος ο φορέας διοργάνωσης της ΔΕΒΘ, καθώς από του χρόνου αναμένεται να παρουσιαστεί «ένα άλλο, πιο θεσμικό μοντέλο, που θα λάβει υπόψιν όλες τις σημαντικές εξελίξεις στο λεγόμενο εκδοτικό οικοσύστημα και οικοσύστημα του βιβλίου», όπως είπε χαρακτηριστικά στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε για την παρουσίαση του προγράμματός της.
«Η 21η ΔΕΒΘ είναι η πρώτη που διοργανώνει το Ελληνικό Ίδρυμα Βιβλίου και Πολιτισμού και είναι μία από τις δράσεις Ιδρύματος, η οποία εντάσσεται μέσα στο γενικότερο πρόγραμμά του για την προώθηση του ελληνικού βιβλίου, της ελληνικής εκδοτικής παραγωγής, της ελληνικής λογοτεχνίας, των Ελλήνων συγγραφέων, την προώθηση των μεταφράσεων μέσα από ειδικά προγράμματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό», εξήγησε ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ Νίκος Μπακουνάκης. Συγκεκριμένα για τη φετινή έκθεση, είπε πως είναι χωρισμένη σε τρεις κατηγορίες: Το γενικό πρόγραμμα για όλους επισκέπτες, το πρόγραμμα για τα παιδιά και τους εφήβους που θα διεξαχθεί στη αναβαθμισμένη φέτος παιδική και εφηβική γωνιά, αλλά και το επαγγελματικό πρόγραμμα.
Ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ σχολίασε τον τίτλο της φετινής διοργάνωσης «Α(I)νθρώπινη Δημιουργικότητα», λέγοντας πως σ’ αυτόν γίνεται ένα παιχνίδι γραμμάτων, θίγοντας την ανθρώπινη δημιουργικότητα σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη. «Είναι ένα μείζων θέμα που μας απασχολεί ολοένα και περισσότερο. Σε σειρά εκδηλώσεων αντιμετωπίζεται από ποικίλες οπτικές γωνίες και πλευρές τόσο σαν μία τεχνολογία που μπορεί να έρθει να συνδράμει το ανθρώπινο γένος και τη καθημερινότητα αλλά και τη δημιουργικότητά μας αλλά ίσως και σαν μία “απειλή” για επαγγελματικούς χώρους, όπως για παράδειγμα στον εκδοτικό χώρο όπου είναι τα επαγγέλματα του μεταφραστή ή το επάγγελμα του εικονογράφου, που ίσως αισθάνονται ότι απειλούνται από την τεχνητή νοημοσύνη», σημείωσε.

Ιταλία – τιμώμενη χώρα της 21ης ΔΕΒΘ

Η Ιταλία, η τέταρτη εκδοτική αγορά της Ευρώπης, που διαθέτει μια δυναμική λογοτεχνική σκηνή με σημαντικούς συγγραφείς, πρόκειται να είναι για πρώτη φορά φέτος τιμώμενη χώρα στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης.
«Σκοπός της συμμετοχής της Ιταλίας ως τιμώμενης χώρας, είναι αναμφίβολα η ανάπτυξη μιας πλούσιας και ενδιαφέρουσας εκδήλωσης τόσο για το αναγνωστικό κοινό όσο και για τους επαγγελματίες του εκδοτικού κλάδου. Φιλοδοξία μας, ωστόσο, είναι η ΔΕΒΘ να αποτελέσει μια ευκαιρία για να εδραιωθούν ακόμη στενότερες και βαθύτερες σχέσεις μεταξύ συγγραφέων, εκδοτών και αναγνωστών των δύο χωρών, δημιουργώντας μια νέα βάση της ήδη έντονες πολιτιστικές μας σχέσεις», επισήμανε ο διευθυντής του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών Φραντσέσκο Νέρι (Francesco Neri).
Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα σκοπεύει να καλύψει ένα ευρύ φάσμα ειδών, από τη λογοτεχνία έως τα δοκίμια και από τα κόμικς, έως τα βιβλία για εφήβους και νέους, ενώ θα παρευρεθούν πολλοί γνωστοί Ιταλοί συγγραφείς, όπως η Μελάνια Ματζούκο (Melania Mazzucco), ο Αντόνιο Μαντζίνι (Antonio Manzini), ο Ματέο Νούτσι (Matteo Nucci), η Αντρέα Μαρκολόνγο (Andrea Marcolongo).
Το πρόγραμμα της τιμώμενης χώρας θα αναπτυχθεί μέσα από τέσσερις θεματικές ενότητες οι οποίες είναι εξής: «Μια κοινή ματιά», στην οποία αφετηρία θα είναι η σχέση μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας, «Πέρα από τον ορίζοντα», στην οποία θα πραγματοποιηθεί μια …ελεύθερη πτήση πάνω από τα πολλά μονοπάτια –ατομικά, συλλογικά, αφηγηματικά, μυθοπλαστικά– της σύγχρονης ιταλικής λογοτεχνίας και εκδοτικής βιομηχανίας, «Περιπέτειες της στεριάς και της θάλασσας», που θα περιλαμβάνει αφιερώματα στον Andrea Camilleri (100 χρόνια από τη γέννησή του) και στον Hugo Pratt (30 χρόνια μετά τον θάνατό του), με συναντήσεις, αναλύσεις και εκθέσεις, καθώς και το «Επαγγελματικό Πρόγραμμα», που απευθύνεται σε επαγγελματίες από τον κόσμο των εκδόσεων.
«Είναι μια πολύ σημαντική και μια αγαπημένη έκθεση για εμάς και είναι από τις εκθέσεις, όπως είναι και η γενική (σ.σ. ΔΕΘ), που έχουμε καθιερώσει να υπάρχει τιμώμενη χώρα. Αυτό λοιπόν είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός», είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας. Επισήμανε ακόμη ότι ο μεγάλος στόχος είναι η διοργάνωση να ανοίξει σε όλη την πόλη. Αυτό συμβαίνει ήδη με μπάνερς και σταντ που εγκαταστάθηκαν στο αεροδρόμιο Μακεδονία, με πανό στο δημαρχείο και σε άλλα σημεία της πόλης, καθώς και ψηφιακό υλικό που επίσης παίζει σε διάφορα σημεία. Επίσης, εστιατόρια της Θεσσαλονίκης θα έχουν ειδικό μενού εμπνευσμένο από τα φαγητά που φτιάχνει ο επιθεωρητής Επιθεωρητής Μονταλμπάνο στα μυθιστορήματα του Αντρέα Καμιλλέρι.

Γιορτή της πόλης με βάση το βιβλίο

Ως έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς της πόλης χαρακτήρισε τη ΔΕΒΘ ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουρισμού και Διαδημοτικής Συνεργασίας Βασίλης Γάκης. «Προσπαθούμε να στηρίξουμε με κάθε τρόπο την εξωστρέφεια του φορέα της διοργάνωσης στην πόλη και όχι μόνο. Αλλά προσπαθούμε να φέρουμε όσο δυνατόν πιο κοντά, κυρίως τον νέο κόσμο, και γι’ αυτό, ως δήμος Θεσσαλονίκης έχουμε και μια πάρα πολύ δυναμική συμμετοχή στην έκθεση και στο παιδικό βιβλίο αλλά και στο περίπτερό μας που φέτος είναι αφιερωμένο στα 100 χρόνια από τη γέννηση του κορυφαίου Έλληνα Θεσσαλονικιού ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη», είπε χαρακτηριστικά.
Τη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ. «Η ΔΕΒΘ είναι -αν όχι το μεγαλύτερο- ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα, που ανεβάζουν τον πολιτισμό της πόλης και γι’ αυτό είμαστε περήφανοι», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού Χρήστος Μήττας.
Τέλος, ο γενικός διευθυντής της HELEXPO – ΔΕΘ Αλέξης Τσαξιρλής έκανε μια ιστορική αναδρομή στη διοργάνωση, που όπως είπε έγινε για πρώτη φορά το 2004 με τον τίτλο «Scripta» από το EKEBI, είχε 120 εκθέτες και 4.000 καταγεγραμμένους επισκέπτες, ενώ από τότε το όραμα ήταν «να είναι μια γιορτή της πόλης που να έχει ως βάση το βιβλίο και τον πολιτισμό σε ένα ευρύτερο πλαίσιο». «Χρειάστηκε τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια η ωρίμανσή της, γιατί υπήρχαν πολύ σοβαρές αντιδράσεις τότε στη Θεσσαλονίκη», είπε χαρακτηριστκά ο κ. Τσαξιρλής .
Η τελετή εγκαινίων της 21ης ΔΕΒΘ θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 8 Μαΐου στις 19:30 στο περίπτερο 13, ενώ θα ακολουθήσουν τα εγκαίνια του Περιπτέρου της Τιμώμενης Χώρας Ιταλίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εκδρομή της ΕΠΠ Βέροιας στο οχυρό Ρούπελ

Εκδρομή της ΕΠΠ Βέροιας στο οχυρό Ρούπελ

Η Ένωση Παλαιών Προσκόπων Βέροιας, διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή στο θρυλικό οχυρό Ρούπελ, την Κυριακή 25 Μαΐου. Το οχυρό Ρούπελ είναι το μεγαλύτερο από τα 21 οχυρά της Γραμμής Μεταξά, στο οποίο γράφτηκαν λαμπρές σελίδες στη σύγχρονη ιστορία της χώρας, λόγω της σθεναρής αντίστασης των Ελλήνων κατά του Γερμανικού στρατού. Εκεί ο Ταγματάρχης Γεώργιος Δουράτσος είπε τη φράση «τα οχυρά δεν παραδίδονται αλλά καταλαμβάνονται» τον Απρίλιο του 1941.

Το πρόγραμμα της εκδρομής περιλαμβάνει επίσκεψη στο Ιερό Ησυχαστήριο Τιμίου Προδρόμου στο Ακριτοχώρι Σερρών, ένα από τα σημαντικότερα ησυχαστήρια του ελληνικού χώρου.

Νωρίς το απόγευμα μετά τη στάση για φαγητό σε παραδοσιακή ταβέρνα της περιοχής, θα επισκεφθούμε τη λίμνη Κερκίνη, όπου οι εκδρομείς θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν βαρκάδα και να απολαύσουν τη μοναδική χλωρίδα και πανίδα της.

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 18 Μαΐου στα τηλέφωνα: 697-203-9808 και 694-458-0243. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Τιμή συμμετοχής/άτομο:15€

Αφίσα εκδρομή Ρούπελ

Δ.Ε.Υ.Α Αλεξάνδρειας: Διακοπή νερού σε Λιανοβέργι και Παλαιοχώρι για αύριο Πέμπτη 08/05/2025

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Δ.Ε.Υ.Α Αλεξάνδρειας ανακοινώνει ότι  στις 08/05/2025 ημέρα  Πέμπτη και ώρα από 09:00 π.μ έως και 13:00 μ.μ ,η Δ.Κ  Λιανοβεργίου  και ο συνοικισμός Παλαιοχωρίου δεν θα έχουν νερό λόγω αποκαταστάσεις βλάβης ύδρευσης από τα τεχνικά συνεργεία της επιχείρησης

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας .

Εκ της Τεχνικής

Υπηρεσίας της ΔΕΥΑ ΑΛ

Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας: Διακοπή ύδρευσης σε όλη την Αλεξάνδρεια και Καψόχωρα αύριο Πέμπτη 8-5-2025

Η Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας ανακοινώνει πως  για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων και Ελευθέρων Επαγγελματιών της πόλης Αλεξάνδρειας αλλά και του Συνοικισμού  Καψόχωρας  μεταφέρει την ώρα διακοπής νερού αύριο 08/05/ 2025 ημέρα Πέμπτη και ώρα  από 12:30μ.μ εως το πέρας των εργασιών (περίπου βραδινές ώρες ) για να προβεί στην αντικατάσταση τμημάτων σιδηροσωλήνων στον υδατόπυργο περιοχής αμφιθεάτρου.

Επειδή μέχρι να σταθεροποιηθεί και να επανέλθει η πίεση στο εσωτερικό δίκτυο διανομής νερού στο αρχικό της επίπεδο θα παρατηρηθεί έντονη θολότητα του νερού, γι’ αυτό παρακαλούμε να αποφύγετε την χρήση του ως πόσιμο όσο αυτό είναι θολό.

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Εκ της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

Περνετζής Αργύριος
Αν. Γεν. Δ/ντής ΔΕΥΑ Αλ

Από τις 8 έως τις 16 Μαΐου οι αιτήσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών/μετακινήσεων φοιτητών

Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές μπορούν να υποβάλουν εκ νέου αιτήσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών/μετακινήσεων.

Ειδικότερα, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν από την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 έως και την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025, στις 15:00, τα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν τους επικαλούμενους λόγους για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης ηλεκτρονικά, στην ειδική εφαρμογή https://transfer.it.minedu.gov.gr (κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές) ή μέσω του αντίστοιχου υπερσυνδέσμου στην κεντρική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, χρησιμοποιώντας τα διαπιστευτήρια (username και password) που τους έχουν αποδοθεί για σύνδεση σε Ακαδημαϊκές Υπηρεσίες (ιδρυματικοί κωδικοί).

Οι κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές/μετακινήσεις πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 79 του ν.4692/2020 (ΦΕΚ 111, Α’) και του Κεφαλαίου ΣΤ’ της υπ’ αριθμ. 148236/Ζ1/30-10-2020 απόφασης του υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ 4806, Β’).

Δικαιούχοι υποβολής αίτησης είναι οι φοιτητές που έχουν εξαιρετικό λόγο και δεν υπέβαλαν αίτηση για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή/μετακίνηση κατά την προηγούμενη περίοδο από τις 16 έως τις 23 Δεκεμβρίου 2024.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στην ειδική εφαρμογή των κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών είναι διαθέσιμες οι οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης και των σχετικών δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν τις ιδιαίτερα σοβαρές και εξαιρετικές περιπτώσεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανταλλαγές πληγμάτων της Ινδίας και του Πακιστάν, τουλάχιστον 34 νεκροί και στις δυο χώρες

Οι ένοπλες δυνάμεις της Ινδίας και του Πακιστάν ανταλλάσσουν σήμερα σφοδρά πυρά πυροβολικού στα αμφισβητούμενα σύνορά τους στο Κασμίρ, μερικές ώρες μετά τους ινδικούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς στο πακιστανικό έδαφος σε αντίποινα για την πολύνεκρη επίθεση της 22ης Απριλίου.

Οι ινδικοί πύραυλοι που έπληξαν στόχους σε έξι πόλεις στο Κασμίρ και στο Παντζάμπ του Πακιστάν σκότωσαν τουλάχιστον 26 ανθρώπους, ανάμεσά τους κοριτσάκι τριών ετών, και τραυμάτισαν άλλους 46, σύμφωνα τις πακιστανικές ένοπλες δυνάμεις.

Η Ινδία από την πλευρά της έκανε λόγο για οκτώ νεκρούς και 29 τραυματίες στο χωριό Πουντς, στο βορειοδυτικό τμήμα του τομέα του Κασμίρ υπό ινδικό έλεγχο, εξαιτίας πυρών πυροβολικού του Πακιστάν που κατά τον ινδικό στρατό βάλλονταν αδιακρίτως.

Η μάχη, που άρχισε μέσα στη νύχτα, συνεχιζόταν το πρωί στο χωριό η περιοχή του οποίου έγινε στόχος πολλών οβίδων, διαπίστωσαν δημοσιογράφοι του AFP.

Στην περιοχή, που ήταν καλυμμένη από νέφος μαύρου καπνού, συνέχισαν να ακούγονται κάθε τόσο ισχυρές εκρήξεις.

«Μας ξύπνησαν πυρά (…) είδα οβίδες να πέφτουν. Είπα στους άλλους να βγουν από το κτίριο, φοβόμουν πως μας έπεφτε στο κεφάλι», είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Press Trust of India (PTI) ο Φαρούκ, κάτοικος του Πουντς.

Μέσα στη νύχτα, δημοσιογράφοι άκουγαν πελώριες εκρήξεις γύρω από τη Σριναγκάρ, μεγάλη πόλη του τομέα του Κασμίρ υπό ινδικό έλεγχο, όχι μακριά από το αρχηγείο των ινδικών ενόπλων δυνάμεων στην ζώνη.

Πηγή στις ινδικές δυνάμεις ανέφερε πως τρία μαχητικά της πολεμικής αεροπορίας συνετρίβησαν, χωρίς να εξηγήσει γιατί. Νωρίτερα, ο στρατηγός Τσόντρι έκανε λόγο περί καταρρίψεων πέντε ινδικών μαχητικών, κάτι που δεν επιβεβαίωσε το Νέο Δελχί.

Ο υπουργός Άμυνας του Πακιστάν Χαουάτζα Ασίφ μίλησε επίσης περί κατάρριψης «πέντε αεροσκαφών του εχθρού» και περί αιχμαλώτισης ινδών στρατιωτών.

Φωτογράφος του AFP πρόσεξε συντρίμμια αεροσκάφους με οδηγίες αναγραμμένες στα γαλλικά σε χωράφι όχι μακριά από τη Σριναγκάρ. Επρόκειτο για Mirage 2000 της ινδικής πολεμικής αεροπορίας, εξήγησε πηγή του Γαλλικού Πρακτορείο στον στρατό. Η τύχη του χειριστή του δεν είναι γνωστή, πρόσθεσε.

Δυο εβδομάδες μετά την επίθεση η οποία άφησε πίσω 26 νεκρούς στην Παχαλγκάμ, στο ινδικό τμήμα του Κασμίρ, η Ινδία, που κατηγόρησε το Πακιστάν πως ευθυνόταν γι’ αυτή, έκανε πράξη τις απειλές της να προχωρήσει σε αντίποινα.

Τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη μαχητικά της εκτόξευσαν πυραύλους εναντίον εννιά τοποθεσιών στις οποίες κατ’ αυτή βρίσκονταν «τρομοκρατικές υποδομές» στο Πακιστάν.

Η πακιστανική κυβέρνηση διέψευσε πως είχε οποιαδήποτε εμπλοκή στην επίθεση, τη φονικότερη εναντίον πολιτών στο Κασμίρ τα τελευταία 20 χρόνια.

Η ινδική αστυνομία έχει ανακοινώσει πως αναζητεί για να συλλάβει τουλάχιστον δύο υπηκόους το Πακιστάν και άλλους συνεργούς τους διαβεβαιώνοντας ότι συνδέονται με το τζιχαντιστικό κίνημα Λασκάρ-ι-Τάιμπα (LeT), που έχει βάση το Πακιστάν κι είχε ήδη κατηγορηθεί για την επίθεση του 2008 στη Βομβάη με 166 νεκρούς.

Μια από τις τοποθεσίες που έγιναν στόχος των πυραυλικών πληγμάτων της Ινδίας τη νύχτα ήταν το ισλαμικό τέμενος Σουμπχάν, στην Μπαχαβαλπούρ, στο πακιστανικό Παντζάμπ — συνδέεται, σύμφωνα με τις ινδικές υπηρεσίες πληροφοριών, με οργανώσεις κοντά στη Λασκάρ-ι-Τάιμπα, ιδίως τη Τζάις-ι-Μοχάμεντ (JeM).

Η Ινδία κατηγορεί τη LeT για την επίθεση στην Παχαλγκάμ.

Στη Μουζαφαραμπάντ, έναν από τους στόχους των ινδικών πληγμάτων, η αστυνομία και ο στρατός απέκλεισαν κάθε πρόσβαση στο ισλαμικό τέμενος Μπιλάλ

Η νέα κλιμάκωση της έντασης ανάμεσα στα δυο γειτονικά κράτη, οι σχέσεις ανάμεσα στα οποία είναι τεταμένες ήδη από ιδρύσεώς τους, με τον αιματηρό και οδυνηρό διαχωρισμό τους όταν απέκτησαν την ανεξαρτησία τους το 1947, προκαλεί ανησυχία στη διεθνή κοινότητα.

«Ο κόσμος δεν θα άντεχε στρατιωτική σύγκρουση» ανάμεσα στην Ινδία και στο Πακιστάν, τόνισε χθες ο ΟΗΕ, απευθύνοντας έκκληση για «αυτοσυγκράτηση», ενώ οι δυο πλευρές δεν σταματούν να επικαλούνται το «δικαίωμά τους στη νόμιμη άμυνα» εδώ και δυο εβδομάδες.

Εν μέσω κλιμάκωσης, ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε την ευχή οι εχθροπραξίες να «τελειώσουν πολύ γρήγορα».

Ο αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο συνομίλησε με τους ομολόγους του τόσο της Ινδίας όσο και του Πακιστάν για να τους «ενθαρρύνει» να αρχίσουν διάλογο προκειμένου να «εξουδετερωθεί» η κρίση, να «αποφευχθεί νέα κλιμάκωση», ανέφερε ο Μπράιαν Χιουζ, εκπρόσωπος του συμβουλίου εθνικής ασφαλείας της αμερικανικής προεδρίας, του οποίου το τρέχον διάστημα ο κ. Ρούμπιο είναι υπηρεσιακός επικεφαλής.

«Δεν στοχοποιήθηκε καμιά πακιστανική στρατιωτική εγκατάσταση», σύμφωνα με το Νέο Δελχί, που διαβεβαίωσε ότι επέδειξε «μεγάλη αυτοσυγκράτηση» για να «αποφευχθεί οποιαδήποτε κλιμάκωση».

«Τηρήσαμε έτσι τη δέσμευσή μας πως θα φροντίζαμε οι υπεύθυνοι για την επίθεση (της 22ης Απριλίου) να λογοδοτήσουν», ανέφερε η κυβέρνηση του ινδουιστή υπερεθνικιστή πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι.

«Μετά την επίθεση στην Παχαλγκάμ, η ινδική κυβέρνηση για ακόμη μια φορά χρησιμοποίησε τη δικαιολογία της τρομοκρατίας προκειμένου (…) να θέσει σε κίνδυνο την περιφερειακή ειρήνη και ασφάλεια», κατήγγειλε η πακιστανική διπλωματία.

«Η ανεύθυνη ενέργεια της Ινδίας φέρνει τα δυο πυρηνικά κράτη πιο κοντά σε μείζονα σύγκρουση», πρόσθεσε.

Ο πακιστανός πρωθυπουργός Σαμπάζ Σαρίφ πλειοδότησε: «το Πακιστάν επιφυλάσσεται του απόλυτου δικαιώματός του να ανταποδώσει με αποφασιστικό τρόπο αυτή την απρόκλητη ινδική επίθεση — ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη αποφασιστική ανταπόδοση».

Από την πλευρά του, το Νέο Δελχί απείλησε να «κόψει το νερό» στο Πακιστάν, σε αντίποινα για την επίθεση της 22ης Απριλίου.

Ήδη από την επομένη, η Ινδία αποσύρθηκε από συμφωνία για την κοινή χρήση των υδάτινων πόρων με το Πακιστάν που είχε υπογραφτεί το 1960.

Σχεδόν κάθε βράδυ τις τελευταίες δεκαπέντε νύχτες, στρατιωτικοί των δυο χωρών αντάλλασσαν πυρά με ελαφρά όπλα στη λεγόμενη γραμμή ελέγχου, τα de facto σύνορα στο Κασμίρ — χωρίς θύματα. Μέχρι σήμερα.

Το Πακιστάν από την πλευρά του έκανε δυο δοκιμές πυραύλων εδάφους-εδάφους. Αυτή που έγινε το Σάββατο ήταν βαλλιστικού πυραύλου με βεληνεκές 450 χιλιομέτρων.

Διόλου τυχαία, πρόκειται για την ίδια απόσταση με αυτή από τα σύνορα του Πακιστάν ως την πρωτεύουσα της Ινδίας Νέο Δελχί.

Η Ινδία αναμένεται να κάνει σήμερα γυμνάσια της πολιτικής προστασίας προκειμένου, σύμφωνα με το υπουργείο Πληροφοριών, να προετοιμαστεί ο πληθυσμός να «προστατευτεί σε περίπτωση επίθεσης».

ΑΠΕ-ΜΠΕ