Αρχική Blog Σελίδα 1927

Χαλκιδική: Εγκληματική ομάδα ανατίναζε ΑΤΜ – Άνω των 170.000 ευρώ η “λεία” της

Σε 170.000 ευρώ ανέρχεται η “λεία” εγκληματικής ομάδας που ανατίναζε με εκρηκτικά μηχανήματα αυτόματης ανάληψης τραπεζών στη Χαλκιδική, κατά την τελευταία 2ετια.

Ως “κεντρικό” πρόσωπο ταυτοποιήθηκε ένας 45χρονος, σεσημασμένος για ληστείες και ήδη έγκλειστος σε κατάστημα κράτησης της χώρας, ενώ υποστηρικτικό ρόλο φέρεται να παρείχε ένας 36χρονος. Η εμπλοκή τους προέκυψε έπειτα από πολύμηνη έρευνα των αστυνομικών τού Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πολυγύρου, με τις αστυνομικές έρευνες να συνεχίζονται για την ταυτοποίηση των συνεργών τους.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., η συγκεκριμένη ομάδα ευθύνεται για δύο διαρρήξεις – ανατινάξεις ΑΤΜ σε περιοχές του δήμου Κασσάνδρας, τον Σεπτέμβριο του 2023 και τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, απ΄ όπου αφαιρέθηκαν 170.950 ευρώ. Η δικογραφία που σχηματίστηκε περιλαμβάνει άλλες τρεις περιπτώσεις σε απόπειρα, τον Οκτώβριο του 2023 και τον Μάιο του 2024, στους δήμους Κασσάνδρας και Ν. Προποντίδας, απ’ όπου οι δράστες επιχείρησαν να αφαιρέσουν 490.000 ευρώ (σε μία περίπτωση προκλήθηκε έκρηξη).
Από την αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι η συγκεκριμένη ομάδα δρούσε μεταμεσονύχτιες ώρες προσεγγίζοντας με κλεμμένα αυτοκίνητα τα ΑΤΜ -στόχους που ήταν εγκατεστημένα σε υποκαταστήματα τραπεζών ή επιχειρήσεις ή σε οικίσκους. Με τη χρήση εργαλείων δημιουργούσαν οπές στα μηχανήματα όπου τοποθετούσαν εκρηκτική ύλη, την οποία πυροδοτούσαν, προκαλώντας έκρηξη.
Στον 45χρονο έγκλειστο αποδίδεται επιχειρησιακός ρόλος στη διάπραξη των διαρρήξεων, ενώ ο ίδιος κατηγορείται ως δράστης ένοπλης ληστείας σε κοσμηματοπωλείο που έγινε τον Οκτώβριο του 2017 στη Χαλκιδική.
Όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, δύο από τα “επιχειρησιακά” αυτοκίνητα εντοπίστηκαν στη Χαλκιδική, ενώ είχαν ψεκαστεί με χλωρίνη και λευκή σκόνη. Ακόμη, εντοπίστηκε μία κλεμμένη δίκυκλη μοτοσικλέτα. Τα κλεμμένα τροχοφόρα αποδόθηκαν στους νόμιμους κατόχους τους. Επιπλέον, σε μία από τις περιπτώσεις, οι δράστες χρησιμοποίησαν ως μέσω διαφυγής μία κλεμμένη μηχανοκίνητη βάρκα που επίσης εντοπίστηκε και αποδόθηκε στον ιδιοκτήτη της.
Στο πλαίσιο των αστυνομικών ερευνών πραγματοποιήθηκε έφοδος σε τροχόσπιτο που χρησιμοποιείτο ως «καβάντζα» στη Χαλκιδική, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο μπουκάλια με χλωρίνη, ένα ψεκαστήρι και μία τσάντα που περιείχε είδη ρουχισμού. Εξάλλου, κατασχέθηκαν από τα σπίτια των δύο ταυτοποιημένων ατόμων συνολικά 10 κινητά τηλέφωνα και 20 κάρτες sim, όπως επίσης όχημα που χρησιμοποιούσε ο κατηγορούμενος με υποστηρικτικό ρόλο.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε εις βάρος τους θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πολυγύρου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ερρίκος Ντυνάν: Ρομποτική υποδόρια μαστεκτομή, για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Νέα δεδομένα στο πεδίο της γυναικολογικής ογκολογίας «διαμορφώνει η πρώτη ρομποτική υποδόρια μαστεκτομή που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα» από διεπιστημονική ιατρική ομάδα, υπό τον συντονισμό της κλινικής Γυναικολογικής και Ρομποτικής Χειρουργικής του «Ερρίκος Ντυνάν», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

«Με την πρωτοποριακή επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε 44χρονη ασθενής, διανοίγονται νέοι δρόμοι, καθώς χρησιμοποιήθηκε η ρομποτική τεχνολογία για αμφοτερόπλευρη μαστεκτομή, μέγιστης ακρίβειας, χωρίς να διαταραχθούν το δέρμα και οι θηλές, όπως και για την άμεση πλαστική αποκατάσταση των μαστών».
Η νέα μέθοδος που εφαρμόστηκε με τη χρήση του υπερσύγχρονου ρομποτικού συστήματος Da Vinci Xi, με το οποίο είναι εξοπλισμένο το “Ερρίκος Ντυνάν”, σηματοδοτεί ουσιαστικά το μέλλον σε αντίστοιχες χειρουργικές επεμβάσεις στον μαστό, καθώς εξασφαλίζει μια ελάχιστα επεμβατική τεχνική, με μικρή χειρουργική τομή, ταχύτερη ανάρρωση και εξαιρετικό ογκολογικό και αισθητικό αποτέλεσμα. Η ασθενής έλαβε εξιτήριο από το νοσοκομείο εντός 48 ωρών.
Τον συντονισμό για τη διενέργεια της καινοτόμου χειρουργικής τεχνικής για την οποία συνεργάστηκε μια μεγάλη ομάδα εξειδικευμένων γενικών χειρουργών – χειρουργών μαστού, γυναικολόγων ογκολόγων, ρομποτικών χειρουργών και πλαστικών χειρουργών, είχε ο καθηγητής Μαιευτικής Γυναικολογίας στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Νυρεμβέργης και διευθυντής της κλινικής Γυναικολογικής και Ρομποτικής Χειρουργικής του Ερρίκος Ντυνάν, Δημήτριος Μπολοβής. Καθοριστική ήταν η συμμετοχή του διευθυντή της Μονάδας Μαστού του ογκολογικού Νοσοκομείου di Candiolo στο Τορίνο, Antonio Toesca, πρωτοπόρου στην ανάπτυξη της ρομποτικής χειρουργικής, ο οποίος ήρθε στην Αθήνα ειδικά για την επιτυχή διενέργεια της πρώτης ρομποτικής υποδόριας μαστεκτομής στη χώρα μας. Ενεργή συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα είχαν ο γυναικολόγος-χειρουργός Μαστού Ιωάννης Παπαπαναγιώτου, ο χειρουργός Μαστού Γεώργιος Μεταξάς, ο διευθυντής της Μονάδας Μαστού του Νοσοκομείου «Αλεξάνδρα», καθηγητής Κωνσταντίνος Δημητρακάκης, η πλαστική χειρουργός Αικατερίνη Στυλιανάκη και ο Γεώργιος Γιαννιτόπουλος, διευθυντής Αναισθησιολογικού Τμήματος του Ερρίκος Ντυνάν.
Η ρομποτικά υποβοηθούμενη μαστεκτομή πραγματοποιείται μέσω μιας πολύ μικρής τομής 3 εκ., που τοποθετείται στρατηγικά στη μασχάλη, δηλαδή σε σημείο που δεν είναι ορατή, επιτρέποντας να διατηρηθούν ακέραια το δέρμα και η θηλή και να διαταράσσοντα όσο το δυνατόν λιγότερο οι γύρω ιστοί. Η αποκατάσταση γίνεται στον ίδιο χρόνο της ρομποτικής επέμβασης, με την τοποθέτηση των ενθεμάτων μέσω της μικρής τομής των 3 εκ. Η νέα τεχνική που ακολουθείται πλέον από όλα τα εξειδικευμένα ογκολογικά κέντρα στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, πλεονεκτεί έναντι της παραδοσιακής κλασσικής μαστεκτομής, κατά την οποία η χειρουργική τομή είναι μεγαλύτερη, η ουλή ορατή, η περίοδος ανάρρωσης επίσης μεγαλύτερη και η αίσθηση της απώλειας ιδιαίτερα έντονη. Η ρομποτική χειρουργική αντιμετώπιση των παθήσεων του μαστού είναι μια εξατομικευμένη επέμβαση και το πλάνο καταρτίζεται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της κάθε ασθενούς. Υποψήφιες για ρομποτική μαστεκτομή είναι γυναίκες με μέτριους ή μικρούς μαστούς, που πρέπει να υποβληθούν σε μαστεκτομή είτε προφυλακτικά (λόγω εντοπισμένης μετάλλαξης σε κάποιο γονίδιο και με βαρύ ιστορικό κακοήθειας στον μαστό στον οικογενειακό πυρήνα), είτε λόγω κακοήθειας αρχικού σταδίου.
Αναφερόμενος στην πρώτη επέμβαση στη χώρα μας και τα οφέλη της ρομποτικής χειρουργικής μαστού, ο καθηγητής Δημήτριος Μπολοβής επισημαίνει ότι «το ρομποτικό σύστημα δίνει στον χειρουργό τη δυνατότητα μεγαλύτερης ακρίβειας και ελέγχου, περιορίζει τις μετεγχειρητικές επιπλοκές, ενώ η μικρότερη χειρουργική τομή επιτρέπει την καλύτερη διατήρηση των νεύρων γύρω από το μαστό, καθώς και της λειτουργίας τους, με αποτέλεσμα να διατηρείται σε μεγαλύτερο βαθμό η αισθητικότητα του μαστού μετά την επέμβαση και να ενισχύεται η ψυχολογική και συναισθηματική κατάσταση της ασθενούς, που επίσης αποτελεί κρίσιμο παράγοντα».
Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια της νέας τεχνικής, στο Αμφιθέατρο του Ερρίκος Ντυνάν πραγματοποιήθηκε επιστημονική συνάντηση διακεκριμένων εκπροσώπων της ρομποτικής χειρουργικής από πανεπιστημιακά νοσοκομεία της Γερμανίας, της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίοι παρακολούθησαν και σε live σύνδεση με το χειρουργείο την πρωτοποριακή επέμβαση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ημιθέα ΜΑΕ, ιδιοκτήτριας του Ερρίκος Ντυνάν, Roberto Greco, υποδεχόμενος την διεθνή ομάδα ρομποτικών χειρουργών στο νοσοκομείο, τόνισε ότι «το Ερρίκος Ντυνάν και ο όμιλος της Ημιθέα ΜΑΕ δίνουν έμφαση στην καινοτομία, τις τεχνολογικές εξελίξεις και στην εξατομικευμένη διεπιστημονική αντιμετώπιση κάθε περιστατικού, πρωτίστως στο πεδίο της ογκολογίας, και με αυτόν τον οδηγό προετοιμάζουν τα επόμενα βήματά τους».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερες οι τρεις ανήλικες που κατηγορούνται ότι χτύπησαν 14χρονη και βιντεοσκόπησαν την επίθεση

Ελεύθερες αφέθηκαν οι τρεις ανήλικες, δύο 14χρονες και μία 16χρονη, που κατηγορούνται ότι επιτέθηκαν κατά 14χρονης, έξω από σχολείο της Μενεμένης Θεσσαλονίκης.

Ορίστηκε δικάσιμος για να δικαστούν ενώπιον δικαστηρίου ανηλίκων. Εις βάρος τους, η εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη για επικίνδυνη σωματική βλάβη σε βάρος αδύναμου ατόμου, κατά συναυτουργία, όπως επίσης για παράβαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, επειδή μία από τις εμπλεκόμενες βιντεοσκόπησε με κινητό τηλέφωνο την επίθεση.
Η 14χρονη παθούσα απευθύνθηκε σε νοσοκομείο για την παροχή των πρώτων βοηθειών, ενώ προέβη σε καταγγελία στην αστυνομία, σε συνέχεια της οποίας συνελήφθησαν οι τρεις ανήλικες.
Για την ίδια υπόθεση συνελήφθησαν οι κηδεμόνες τους, για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου, ενώ αφέθηκαν, επίσης, ελεύθεροι ενόψει διεξαγωγής προκαταρκτικής έρευνας, την οποία παρήγγειλε η εισαγγελέας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Σκόπελος στους ιδανικούς προορισμούς της Ευρώπης που προτείνονται για άνοιξη και καλοκαίρι

Στην κορυφή των τεσσάρων καταλληλότερων προορισμών της Ευρώπης για​ ιδιαίτερες ταξιδιωτικές εμπειρίες την άνοιξη και το καλοκαίρι για τους Ιταλούς βρέθηκε η Σκόπελος, σύμφωνα με την ετήσια λίστα που διαμόρφωσε και ανακοίνωσε o Αντιπρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Ταξιδιωτικών Bloggers Ιταλίας, ύστερα από επίσκεψη του στο νησί του Mamma Mia με πρωτοβουλία του Δήμου https://girovagate.com/2025/04/4-viaggi-in-europa-da-fare-nel-2025-in-estate-o-in-primavera.html

Ο κατάλογος δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο δημοφιλές ταξιδιωτικό blog Girovagate.com και προέκυψε έπειτα από επιτόπια έρευνα του έμπειρου blogger στην Ευρώπη.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο, «η Σκόπελος είναι μέρος αυτής της Ελλάδας που λατρεύουμε, όπου η φύση είναι ακόμα κυρίαρχος, όπου το άρωμα των πεύκων αναμειγνύεται με την αλμύρα και όπου οι ρυθμοί παραμένουν νωχελικοί. Παρόλο που είναι διεθνώς αναγνωρίσιμη χάρη στην ταινία Mamma Mia, η Σκόπελος κατάφερε να διατηρήσει την γοητεία της ανέπαφη. Ο προορισμός δέχεται αρκετούς επισκέπτες χωρίς όμως να δημιουργείται ο υπερτουρισμός που ακούμε πολύ τον τελευταίο καιρό. Το νησί έχει το κατάλληλο μέγεθος ώστε να επιτρέψει σε όσους θέλουν να μείνουν σε μια παραλία ή να βυθιστούν στη μυστικιστική ατμόσφαιρα ενός μοναστηριού. Η λέξη αυθεντικότητα έχει ακόμα νόημα εδώ». Η λίστα για το 2025 συμπληρώνεται με την Προβηγκία, την Μάλτα και τη​ν Δαλματία.
«Η Σκόπελος δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα. Είναι Mamma Mia, γαστρονομία διασκέδαση, πολιτισμός, παραδόσεις, υπαίθριες δραστηριότητες, μοναστήρια, πλούσια ιστορία και αυθεντική φιλοξενία. Κάθε φορά ξεδιπλώνουμε τη “βεντάλια” των δυνατοτήτων του προορισμού με στόχο τον εμπλουτισμό των εμπειριών και την διεύρυνση της σεζόν. ​ Τα μηνύματα που εισπράττουμε ​στο πλαίσιο αυτό είναι θετικά, ​τόσο από επισκέπτες της Ελλάδας, όσο και του εξωτερικού», δήλωσε η Εύα Καραμεσίνη, Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Σκοπέλου.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία κρατήσεων της Ferryscanner, η Σκόπελος συμπεριλήφθηκε στους προορισμούς – έκπληξη της Ελλάδας που σημείωσαν ε​φέτος σημαντική αύξηση ακτοπλοϊκών κρατήσεων για την περίοδο του Πάσχα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός που πυροβόλησε στο έδαφος ύστερα από διαπληκτισμό με άλλο οδηγό

Ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία του οδηγού, που το βράδυ της Δευτέρας πυροβόλησε στο έδαφος, ύστερα από διαπληκτισμό που προηγήθηκε στη μέση του δρόμου, με 41 ετών οδηγό, στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με την αστυνομία, πρόκειται για 30χρονο, υπήκοο Αλβανίας, εις βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για σωματικές βλάβες και παράβαση του νόμου περί όπλων.
Το περιστατικό συνέβη, όταν ο 30χρονος διαπληκτίστηκε αρχικά με γυναίκα οδηγό, την οποία έσπευσε να υπερασπιστεί ο 41 ετών άνδρας, με καταγωγή από τη Γεωργία. Ακολούθησε αντιπαράθεση μεταξύ των δύο ανδρών, με τον πρώτο να χρησιμοποιεί σωματική βία, ενώ στη συνέχεια ο ίδιος έβγαλε όπλο και πυροβόλησε μία φορά στο έδαφος για εκφοβισμό, προτού επιστρέψει στο αυτοκίνητό του και αποχωρήσει από το σημείο.
Ο 41 ετών άνδρας τραυματίστηκε ελαφρά από τα χτυπήματα που δέχθηκε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Ανήλικες χτύπησαν 14χρονη και βιντεοσκόπησαν την επίθεση

Θύμα ξυλοδαρμού κατήγγειλε ότι έπεσε μία 14χρονη από τρεις ανήλικες, έξω από γυμνάσιο στη Μενεμένη Θεσσαλονίκη.

Το περιστατικό, σύμφωνα με την καταγγελία της 14χρονης, συνέβη το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας, μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ μία από τις ανήλικες δράστιδες φέρεται να βιντεοσκόπησε με κινητό τηλέφωνο την επίθεση.
Οι τρεις ανήλικες συνελήφθησαν και οδηγούνται στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, πρόκειται για δύο 14χρονες και μία 16χρονη, με την εις βάρος τους σχηματισθείσα δικογραφία να αφορά, κατά περίπτωση, τα αδικήματα της σωματικής βλάβης εναντίον αδύναμων ατόμων και της παραβίασης του απορρήτου τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Ακόμη, συνελήφθησαν οι κηδεμόνες τους για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων. Η αιτία της επίθεσης δεν έχει γίνει γνωστή, ενώ κατασχέθηκε το κινητό τηλέφωνο.
Η καταγγέλλουσα απευθύνθηκε για την παροχή των πρώτων βοηθειών στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επίσκεψη του Υφυπουργού Ανάπτυξης στον Μεθοριακό Σταθμό και στο Τελωνείο Νίκης στη Φλώρινας

Ουσιαστική ήταν η επίσκεψη που πραγματοποίησε στον μεθοριακό σταθμό της και στο Τελωνείο της Νίκης στη Φλώρινα ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης μαζί με τον Υφυπουργό για θέματα Μακεδονίας – Θράκης κ. Κώστα Γκιουλέκα, συνοδευόμενοι από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γιώργο Αμανατίδη και τον Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Φλώρινας κ. Θανάση Τάσκα.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν η αναλυτική ενημέρωση για το σημαντικό έργο που επιτελούν οι εργαζόμενοι στις κρίσιμες αυτές πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας, καθώς και η διεξοδική συζήτηση για τις προκλήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι κ.κ. Τσαβδαρίδης και Γκιουλέκας είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με στελέχη και εργαζομένους τόσο του μεθοριακού σταθμού όσο και του τελωνείου, καταγράφοντας τις ανάγκες τους και τις προτάσεις τους για την περαιτέρω βελτίωση της λειτουργίας τους. Έμφαση δόθηκε σε θέματα που αφορούν την αποτελεσματικότητα των ελέγχων, την τεχνολογική αναβάθμιση των υποδομών, την επαρκή στελέχωση και τη διασφάλιση των βέλτιστων συνθηκών εργασίας.

ΤΣΑΒΔ 2025 05 06 στις 19.56.53 7b97531f ΤΣΑΒΔ τις 19.56.52 c065f212

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επταπυργίου 2025 παρουσίασε η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επταπυργίου 2025 παρουσίασαν σήμερα, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά και η Πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Άννα Μυκωνίου.

To Φεστιβάλ Επταπυργίου, που ξεκινήσαμε με μεράκι και όραμα το 2019, αποτελεί έναν θεσμό που κατέχει ξεχωριστή και σημαντική θέση στην πολιτιστική ζωή της Περιφέρειάς μας. Για ακόμη μία χρονιά μετατρέπουμε την αυλή του εμβληματικού Επταπυργίου σε μια σκηνή πολιτιστικής δημιουργίας, έκφρασης και εξωστρέφειας. Από τις 21 Ιουνίου έως τις 26 Ιουλίου ένα από τα σπουδαιότερα ιστορικά μνημεία φιλοξενεί ένα από τα σπουδαιότερα Φεστιβάλ. Είμαστε υπερήφανοι, γιατί φέτος στο Φεστιβάλ Επταπυργίου παρουσιάζουμε επτά πρωτότυπες παραγωγές σε 14 εκδηλώσεις. Πρόκειται στο σύνολό τους για παραγωγές του Φεστιβάλ Επταπυργίου, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά», ανέφερε η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά.

Φέτος, το Φεστιβάλ Επταπυργίου είναι αφιερωμένο στην αξία της Ειρήνης, σε μια προσπάθεια να υπενθυμίσει τη σημασία της ειρηνικής συνύπαρξης και να αποτελέσει αφετηρία γόνιμου προβληματισμού μέσα από την τέχνη. Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχουν 230 καλλιτέχνες και 40 τεχνικοί.

«Ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζουμε να δημιουργούμε ευκαιρίες και χώρο για την τέχνη, να δίνουμε βήμα στους δημιουργούς του τόπου μας, αλλά και να ενώνουμε δυνάμεις, να σχεδιάζουμε με όρεξη και μεράκι και να στηρίζουμε τους θεσμούς που αξίζουν και εμπνέουν», επεσήμανε η κ. Αηδονά.

Η ίδια σημείωσε ακόμη ότι για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ο πολιτισμός αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα. «Είναι μοχλός εξωστρέφειας, κοινωνικής συνοχής και δημιουργίας. Για αυτό και στηρίζουμε όλους τους μεγάλους πολιτιστικούς θεσμούς και συγχρόνως αναδεικνύουμε τα σπουδαία μνημεία του τόπου μας. Μέσα από το νέο ΕΣΠΑ εξασφαλίσαμε πόρους 45 εκατ. ευρώ, τους οποίους θα κατευθύνουμε ακριβώς στη συντήρηση και στην ανάδειξη μνημείων σε όλες τις Περιφερειακές μας Ενότητες αλλά και στο Άγιον Όρος», τόνισε η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.

Από την πλευρά της, η Πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Άννα Μυκωνίου σημείωσε: «Με οδηγό το ίδιο όραμα, συνεχίζουμε να στηρίζουμε την ελεύθερη έκφραση και να δίνουμε χώρο σε νέες, δημιουργικές ιδέες. Αξιοποιούμε το κορυφαίο καλλιτεχνικό δυναμικό της περιοχής και δημιουργούμε παραγωγές υψηλών προδιαγραφών, όπως αυτές που αξίζει να φιλοξενούνται στον τόπο μας. Φέτος, 230 καλλιτέχνες, οι περισσότεροι από την Κεντρική Μακεδονία, συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα χωρίς στεγανά και αυστηρές κατηγοριοποιήσεις. Η λαϊκή συναντά τη λόγια μουσική, η jazz το έντεχνο τραγούδι, ενώ η ποίηση και ο χορός συνομιλούν με τη μουσική.  Μοναδικό μας κριτήριο είναι η ποιότητα. Στόχος μας είναι κάθε εκδήλωση να συνομιλεί αρμονικά με την ιδιαίτερη αισθητική του Επταπυργίου, αναδεικνύοντας το μνημείο όχι απλώς ως σκηνή, αλλά ως οργανικό μέρος της εμπειρίας, μετατρέποντάς το σε έναν ζωντανό πυρήνα πολιτισμού».

          «Φέτος, παρακολουθώντας τις όλο και πολλαπλασιαζόμενες εμπόλεμες εστίες παγκοσμίως, δεν μπορούμε παρά να αφιερώσουμε το Φεστιβάλ στην Ειρήνη. Σε έναν κόσμο που ξεχνάει τις αξίες της  συνύπαρξης και του αλληλοσεβασμού, η τέχνη πρέπει να είναι εδώ, για να επισημαίνει τη σημαντικότητά τους, να μας προβληματίζει και να μας κάνει να σκεφτόμαστε τις μικρές δικές μας κινήσεις που μπορούν να αλλάξουν τη μεγάλη παγκόσμια εικόνα», ανέφερε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Επταπυργίου Αθανάσιος Κολαλάς.

Το Φεστιβάλ Επταπυργίου επιχορηγείται από το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και το Υπουργείο Πολιτισμού, ενώ συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης και τελεί υπό την αιγίδα της UNESCO.

Παρόντες στη σημερινή συνέντευξη Τύπου ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού Χρήστος Μήττας, ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ο Πρόεδρος του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Θάνος Μπέγκας, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Διαδημοτικής Συνεργασίας Θεσσαλονίκης Βασίλης Γάκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Πολιτισμού Αθανάσιος Μιχαηλίδης, καλλιτέχνες και εκπρόσωποι των συμμετεχόντων φορέων.

 Επισυνάπτεται το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επταπυργίου 2025

Μανώλης Κεφαλογιάννης: Μεγάλη Εθνική επιτυχία για τα Εθνικά μας θέματα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Μεγάλη Εθνική επιτυχία για τα Εθνικά μας θέματα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Υιοθετήθηκε η τροπολογία του Μανώλη Κεφαλογιάννη

που καταδικάζει την Τουρκία

για την απειλή πολέμου (casus belli) κατά της Ελλάδας

 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην Έκθεση Προόδου της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας (2023-2024) υιοθέτησε την τροπολογία του Μανώλη Κεφαλογιάννη, προέδρου της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ένωσης- Τουρκίας, με την οποία καταδικάζεται η Τουρκία για τη διατήρηση της επίσημης απειλής πολέμου (casus belli) κατά της Ελλάδας σε περίπτωση που η χώρα μας ασκήσει το νόμιμο και αναφαίρετο δικαίωμά της να προχωρήσει στην επέκταση των χωρικών της υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια.

Ένα δικαίωμα, νόμιμο και αναφαίρετο, σύμφωνα με το άρθρο 3 της Σύμβασης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας που έχει ψηφιστεί και κυρωθεί από 168 χώρες και αποτελεί πλέον εθιμικό δίκαιο.

Η συγκεκριμένη τροπολογία του Μανώλη Κεφαλογιάννη είχε υιοθετηθεί και υποστηρίχθηκε από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, την πολιτική οικογένεια που ανήκει η Νέα Δημοκρατία, και την συνυπέγραψε η εισηγήτρια της Έκθεσης Προόδου για την Τουρκία του ΕΛΚ Isabel Lima.

Το πλήρες κείμενο της τροπολογίας:

«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εκφράζει τη βαθιά του λύπη για το γεγονός ότι η Τουρκία εξακολουθεί να διατηρεί επίσημη απειλή πολέμου κατά της Ελλάδας (casus belli), σε περίπτωση που η τελευταία ασκήσει το νόμιμο δικαίωμά της να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα έως και τα 12 ναυτικά μίλια στο Αιγαίο, σύμφωνα με το άρθρο 3 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας»

Με τρεις αθλητές το “Εν Σώματι Υγιεί” στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παρα Στίβου Νέων 2025

Με τρεις αθλητές το “Εν Σώματι Υγιεί” στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παρα Στίβου Νέων 2025

Οι αθλητές μας θα κυνηγήσουν τα όρια για το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Νέων

 

Μετά τους κολυμβητές, τη σκυτάλη παίρνουν οι νεαροί αθλητές του Παρα Στίβου, οι οποίοι θα αγωνιστούν αυτή τη φορά στο Πανθεσσαλικό Στάδιο του Βόλου, το διήμερο Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Μαΐου 2025. Οι αγώνες τελούνται από την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία ΑμεΑ και αποτελούν κριτήριο πρόκρισης για τους Ευρωπαϊκούς Αγώνες Νέων του Ιουλίου στην Κωνσταντινούπολη, όπου μετά την Γιαπαλή Παναγιώτα από την Παρα Κολύμβηση, ευελπιστούμε να έχουμε τουλάχιστον έναν αθλητή του σωματείου μας από τον Παρα Στίβο. 43 αθλητές από 17 Αθλητικά Σωματεία ΑμεΑ θα συμμετέχουν συνολικά στο πρωτάθλημα, εκ των οποίων τρεις από το “Εν Σώματι Υγιει” Α.Σ. ΑμεΑ Βέροιας με τους αγώνες να διεξάγονται σε δύο αγωνιστικές περιόδους. Αναλυτικά οι συμμετοχές του σωματείου μας:

  1. Ντίσιος Νικόλαος-Ραφαήλ: Σφαίρα-Δίσκος-Ακόντιο F41/U20
  2. Τσιάτσης Αριστείδης: 100μ-200μ Τ11/U20
  3. Λόλας Ιωάννης-Παναγιώτης: 100μ-200μ T46/U20

O αθλητής Λόλας, με αναπηρία στο χέρι, θα τρέξει μάλιστα και ως αθλητής-συνοδός του Τσιάτση που αγωνίζεται υποχρεωτικά με συνοδό λόγω αναπηρίας όρασης. Τους αθλητές μας θα συνοδέψει η προπονήτρια του “Εν Σώματι Υγιεί” κ. Κοτζαμανίδου Μαριάννα, ενώ μαζί τους θα είναι και ο προσωπικός προπονητής του Ντίσιου κ. Φερφέλης, ως Ομοσπονδιακός Προπονητής της ΕΑΟΜ ΑμεΑ και η Τσιάτση Χριστίνα ως συνοδός της αποστολής.

Για το πλήρες άρθρο και φωτογραφίες, ανατρέξτε στην ιστοσελίδα μας:
https://r4rehab.blogspot.com/2025/05/2025_7.html