Αρχική Blog Σελίδα 1923

ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής: Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Κρήτης | Αποφασίζουμε για τον τόπο μας

Την Κυριακή 11 Μαΐου 2025 πραγματοποιείται η Περιφερειακή Συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο Ηράκλειο της Κρήτης (Ξενοδοχείο Ατλαντίς).

Ακολουθεί το πρόγραμμα της Περιφερειακής Συνδιάσκεψης:

*Συντονίζουν οι δημοσιογράφοι Ανδρέας Παπαδόπουλος, Μίρκα Οικονομοπούλου, Λευτέρης Κουρκουλός

10:00 Χαιρετισμοί – Παρουσίαση Συνδιάσκεψης

Άννα Διαμαντοπούλου, Μέλος Συντονιστικού Πολιτικού Κέντρου ΠΑΣΟΚ -Κινήματος Αλλαγής

Σταύρος Αρναουτάκης, Περιφερειάρχης Κρήτης

Αλέξης Καλοκαιρινός, Δήμαρχος Ηρακλείου

10:30 Θεματική Ενότητα |Μια πράσινη και βιώσιμη Κρήτη

Ομιλητές:

1ο πάνελ

-Δρ. Φαίη Μακαντάση, Διευθύντρια Ερευνών διαΝΕΟσις

-Εμμανουήλ Καραπιδάκης, Κοσμήτορας Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

-Αριστοτέλης Τσεκούρας, Σύμβουλος Μηχανικός Ενεργειακών Υποδομών και Μέλος Αντιπροσωπείας ΤΕΕ/ΤΑΚ

-Κωνσταντίνος Φίλης, Διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών Υποθέσεων (ΙGA) και Καθηγητής του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας

2ο πάνελ

-Δρ. Γιώργος Στάμτσης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός – Αναπληρωτής Γραμματέας Τομέα Ενέργειας

-Χαράλαμπος Γιαννόπουλος, Πρόεδρος ΜΙΝΩΑ Ενεργειακής Κοινότητας και Αντιπρόεδρος της ΔΕΣΜΗ Ενεργειακών Κοινοτήτων Ελλάδας

-Θοδωρής Νίνος, Πολιτικός Μηχανικός – Πρόεδρος Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης

Ανδρέας Αγγελάκης, Γεωπόνος-Πολιτικός Μηχανικός, Επίτιμος Καθηγητής του Hubei University, Eπίτιμο Μέλος και Distinguished Fellow της Παγκόσμιας Οργάνωσης Νερού

Ελισάβετ Φελώνη, Υδρολόγος – Αναπληρώτρια Γραμματέας Τομέα Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

Παρεμβάσεις:

Φραγκίσκος Παρασύρης, Βουλευτής Ηρακλείου – υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Ενέργειας

Ζαχαρίας Δοξαστάκης, Δήμαρχος Χερσονήσου

Μενέλαος Μποκέας, Δήμαρχος Μαλεβιζίου

Μανώλης Κοκοσάλης, Δήμαρχος Αρχανών Αστερουσίων

12:30 Θεματική Ενότητα | Μια εξωστρεφής Κρήτη

Ομιλητές:

1ο πάνελ

-Σωτήρης Δ. Μπαμπαγιούρης, Επικεφαλής Sustainable Food Destination Organization

Γιάννης Φυσαράκης, Δρ. Αμπελουργίας Ομότιμος Καθηγητής Αμπελουργίας του Ελληνικού         Μεσογειακού Πανεπιστημίου

-Ολυμπία Αποστόλου, Project Manager στο Δίκτυο Ελληνικών Κονσερβοποιείων Φρούτων (Δ.ΕΛ.ΚΟ.Φ. Α.Ε.), MSc Διοίκηση Logistics και Εφοδιαστικής Αλυσίδας Πανεπιστημίου Sheffield

-Δρ. Θεόδωρος Μπένος, Ερευνητής του Εργαστηρίου Έρευνας για την Κοινωνικοοικονομική και Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα (ReSEES) στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο δίκτυο AE4RIA

2ο πάνελ

-Δρ. Αλέκος Στεφανάκης, Κτηνίατρος, Μέλος Δ.Σ. Ελληνικής Κτηνιατρικής Εταιρείας

-Δρ. Κώστας Χαρτζουλάκης, Γεωπόνος – Πρώην Διευθυντής Ινστιτούτου Υποτροπικών & Ελαίας( ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ) Χανίων

Σταύρος Γαβαλάς, Πρόεδρος Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου

-Δημήτρης Πλεξουσάκης,  Καθηγητής Επιστήμης Υπολογιστών Πανεπιστημίου Κρήτης- Διευθυντής Ινστιτούτου Πληροφορικής ΙΤΕ και Αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΙΤΕ

Παρεμβάσεις:

Μανόλης Χνάρης, Βουλευτής Ρεθύμνου- υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Αγροτικής Ανάπτυξης

Γρηγόρης Νικολιδάκης, Δήμαρχος Φαιστού

Εκπρόσωπος Δημάρχου Μυλοποτάμου

14:30 Θεματική | Μια ανθεκτική Κρήτη

Ομιλητές:

1ο πάνελ

-Γιώργος Ταβερναράκης, Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΑΚ

-Βασίλης Κοντεζάκης,  Πρόεδρος ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης

-Νίκος Κούμνας, Αντιπρόεδρος Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου

-Μιχάλης Βλατάκης, Πρόεδρος Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης – Α΄ Αντιπρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού & Διευθύνων Σύμβουλος της KOSMOS GROUP

2ο πάνελ

-Νάντια Ταμιολάκη, Δικηγόρος – Οικονομολόγος, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΑΛΜΠΑΤΡΟΣ

-Παντελής Πετσετάκης, Πρόεδρος Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης

-Γιώργος Πελεκανάκης, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Ξενοδοχείων

Δημήτρης Μιχελογιάννης, Δικηγόρος -Ειδικός Σύμβουλος Περιφέρειας Κρήτης για Βιώσιμη Ανάπτυξη

Παρεμβάσεις:

Κατερίνα Σπυριδάκη, Βουλευτής Λασιθίου- υπεύθυνη Κ.Τ.Ε. Τουρισμού

Γιώργος Μαρινάκης, Δήμαρχος Ρεθύμνου- Πρόεδρος Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης

Βασίλης Κεγκέρογλου, Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας

Γιώργος Ζερβάκης, Δήμαρχος Σητείας

Παντελής Μουρτζανός, Δήμαρχος Αμαρίου

16:30 Θεματική Ενότητα | Νέα Γενιά, Εργασία, Επιχειρηματικότητα και Αθλητισμός

Ομιλητές:

1ο πάνελ

-Νίκος Παπαδάκης, Διευθυντής του Κέντρου Πολιτικής Έρευνας & Τεκμηρίωσης του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης

Νίκος Σπανουδάκης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Πολυπρακτορικών Συστημάτων Euramas, Συνιδρυτής της νεοφυούς εταιρείας Argument Theory

-Στέλιος Βοργιάς, Πρόεδρος Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου

-Μαργαρίτα Γερούκη, PhD Εκπαιδευτικός, Συγγραφέας, Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής για τη Σεξουαλική Εκπαίδευση – Παγκόσμια Ένωση Σεξουαλικής Υγείας

2ο πάνελ

Κωνσταντίνος Χρηστάκος, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Ηρακλείου

-Χαράλαμπος Λεκάκης, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Βιοτεχνών και Εμπόρων Ηρακλείου (ΟΕΒΕΝΗ)

-Μιχάλης Καθαράκης, Διαχειριστής Μεσογειακού Κέντρου Ικανοτήτων Αγροδιατροφής MACC

-Δημήτρης Φρεσκάκης, Οικονομολόγος- Μέλος Τομέα Αθλητισμού

Παρεμβάσεις:

Ελένη Βατσινά, Βουλευτής Ηρακλείου- υπεύθυνη Κ.Τ.Ε. Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας

Παύλος Μπαριτάκης, Δήμαρχος Βιάννου

Αντώνης Περάκης, Δήμαρχος Κανδάνου και Σελίνου

Παρουσίαση συμπερασμάτων: Παναγιώτης Δουδωνής, Βουλευτής Επικρατείας ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής

19:00 Ομιλία Προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Νίκου Ανδρουλάκη

COSMOTE Travel Pass: Έκπτωση 50% σε όσους ταξιδέψουν στο Άμπου Ντάμπι για την τελική φάση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος μπάσκετ

COSMOTE Travel Pass: Έκπτωση 50% σε όσους ταξιδέψουν στο Άμπου Ντάμπι για την τελική φάση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος μπάσκετ

 

  • Οι συνδρομητές COSMOTE TELEKOM μπορούν να χρησιμοποιούν στο εξωτερικό το πρόγραμμά τους σαν να βρίσκονται στην Ελλάδα

Έκπτωση 50% στην υπηρεσία COSMOTE Travel Pass προσφέρει η COSMOTE TELEKOM σε όσους συνδρομητές ταξιδέψουν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να απολαύσουν από κοντά την τελική φάση των τεσσάρων του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος μπάσκετ που θα διεξαχθεί στο Άμπου Ντάμπι από τις 23 έως τις 25 Μαΐου 2025. Ειδικότερα, το κόστος της ημερήσιας χρέωσης του COSMOTE Travel Pass στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) μειώνεται κατά 50%, από 14,29€ σε 7,15€, για το διάστημα 22 έως και 26 Μαΐου 2025. Η προσφορά ισχύει για όλους τους κατόχους οικιακών και εταιρικών προγραμμάτων κινητής COSMOTE TELEKOM.

Με την ανανεωμένη υπηρεσία COSMOTE Travel Pass οι πελάτες της εταιρείας μπορούν να χρησιμοποιούν τα λεπτά ομιλίας, τα SMS και τα GB του προγράμματός τους[1] -και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης- σε περισσότερες από 125 χώρες σε όλο τον κόσμο, σαν να βρίσκονται στην Ελλάδα, με μια ημερήσια χρέωση ανάλογα με την χώρα που επισκέπτονται. Μπορούν, επίσης, να δέχονται κανονικά κλήσεις, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

Η χρήση της υπηρεσίας έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καλύπτοντας τις αυξανόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών για επικοινωνία με τα αγαπημένα τους πρόσωπα ή τους συνεργάτες τους, όσο βρίσκονται στο εξωτερικό.  Η υπηρεσία ενεργοποιείται μία φορά και ισχύει μόνο για τις ημέρες που γίνεται χρήση. Η ενεργοποίησή της μπορεί να γίνει εύκολα, με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Μέσω της εφαρμογής COSMOTE App ή από το cosmote.gr.
  • Στέλνοντας δωρεάν SMS στο 1256 με την εντολή “TPON”. Για απενεργοποίηση: “TPOFF”.
  • Καλώντας την Εξυπηρέτηση Πελατών COSMOTE TELEKOM στο 13888 ή στο +30 697 10 13888 από το εξωτερικό.
  • Σε οποιοδήποτε κατάστημα COSMOTE ή ΓΕΡΜΑΝΟΣ.

[1] Ισχύει πολιτική ορθής χρήσης 2GΒ /ημέρα.  Δείτε εδώ όρους και προϋποθέσεις χρήσης της υπηρεσίας.

ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής: «Η πολιτική για τις παραμεθόριες περιοχές απαιτεί πολύ περισσότερα»

Ανακοίνωση Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής σχετικά με δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης

Στο Συνέδριο «5ο ΟΤ Forum» που διοργάνωσε στις 5-6 Μαΐου ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος», ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Θεοδωρικάκος, αναφέρθηκε στην τροπολογία του υφιστάμενου Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022 (που καλύπτει την περίοδο 2022-2027), την οποία πρόκειται να εισαγάγει στο Κοινοβούλιο. Είχε την ευκαιρία, επομένως, να κάνει έναν απολογισμό.

Να εξηγήσει, για παράδειγμα, τους λόγους που σε λιγότερο από τρία χρόνια από την ψήφιση του Νόμου αισθάνεται την ανάγκη να τον τροποποιήσει, όπως και να περιγράψει ποια προβλήματα και ποιες δυσλειτουργίες του επιχειρεί να θεραπεύσει. Να εξηγήσει γιατί από τα 13 καθεστώτα ενισχύσεων που προέβλεπε ο Νόμος προκηρύχτηκαν μέχρι σήμερα μόνο 4 και πού βασίζει την αισιοδοξία του ότι στα επόμενα 2 χρόνια θα μπορέσει να προκηρύξει τα υπόλοιπα 9. Δεν απάντησε σε τίποτε από αυτά.

Εκείνο που επέλεξε να υψώσει ως «σημαία» είναι ότι, στη νέα του εκδοχή, ο Αναπτυξιακός Νόμος στηρίζει «τις παραμεθόριες περιοχές» (Κεφάλαιο Ε: Καθεστώς Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης). Αν και, πέρα από γενικές διακηρύξεις, το πόσο και το πώς θα ενισχυθούν οι παραμεθόριες περιοχές θα διαπιστωθεί από την προκήρυξη του συγκεκριμένου καθεστώτος ενισχύσεων και τους όρους που αυτή θα θέτει, έχουμε να πούμε τα εξής:

Η οικονομική και πληθυσμιακή ανάταξη των παραμεθόριων περιοχών αποτελεί ένα κρίσιμης σημασίας ζήτημα για τη χώρα. Ταυτόχρονα, είναι ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα. Εάν ήταν απλά θέμα αναπτυξιακών νόμων και οικονομικών ενισχύσεων, θα είχε λυθεί προ πολλού. Σχετίζεται, για παράδειγμα, με τη γενικότερη κατάσταση των δημόσιων και κοινωνικών υποδομών ή με τον φορολογικό ανταγωνισμό από συνορεύουσες με την Ελλάδα χώρες.

Εκείνο, λοιπόν, που απαιτείται δεν είναι κάποια γενικού τύπου μέτρα ενισχύσεων, αλλά ένας ειδικός σχεδιασμός για τις περιοχές αυτές που θα χρηματοδοτηθεί τόσο από εθνικούς όσο και από ευρωπαϊκούς πόρους. Και, μάλιστα, θα πρέπει να είναι ένας σχεδιασμός ανά περιφέρεια και ανά περιφερειακή ενότητα. Γιατί κάθε περιφερειακή ενότητα έχει τα δικά της αναπτυξιακά χαρακτηριστικά. Ερωτήματα του τύπου «τι θα παραχθεί», «τι οικονομικές δραστηριότητες θα ενισχυθούν», «ποιες δημόσιες και κοινωνικές υποδομές πρέπει να ενισχυθούν» έχουν, για κάθε μία από αυτές τις περιοχές, διαφορετική απάντηση.

Και, βεβαίως, είναι ταυτόχρονα και περιοχές εθνικά ευαίσθητες. Καθώς ο αναπτυξιακός νόμος απευθύνεται τόσο σε επιχειρήσεις ελληνικών όσο και ξένων συμφερόντων, θα πρέπει να υπάρξουν και δικλείδες ασφαλείας. Οι οποίες απουσιάζουν.

Δεν απουσιάζουν, όμως, αστοχίες τόσο στο ίδιο θέμα (όπως η ένταξη στο ίδιο καθεστώς ενισχύσεων τόσο των παραμεθόριων περιοχών όσο και των περιοχών που πλήττονται από φυσικές καταστροφές –ενώ απαιτούν τελείως διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ τους), όσο και σε άλλα Κεφάλαια του νόμου, τα οποία θα αναδείξουμε τόσο κατά τη συζήτηση στο Κοινοβούλιο όσο και, γενικότερα, στον δημόσιο διάλογο.

ΔΔΕ Ημαθίας: Πρόγραμμα Γιορτής Μαθητικής Δημιουργίας 2024-25

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ 2024-25

ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΜΑΙΟΥ 2025

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 9.00

Παρουσιάζουν ομάδες από τα σχολεία:

Γυμνάσιο Τρικάλων,  Γυμνάσιο Μακροχωρίου ,1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας, 3ο Γυμνάσιο Βέροιας, 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Βέροιας,  1ο Γυμνάσιο Βέροιας, 2ο Γυμνάσιο Βέροιας,

ΕΕΕΕΚ Νάουσας,  ΕΕΕΕΚ Βέροιας, 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Βέροιας

1. Γυμνάσιο Τρικάλων Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας-Εκπαίδευση στη Σχολική Διαμεσολάβηση. Πρόγραμμα Α.Υ.*

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κυριακή Ιντζεβίδου, Ελένη Καρακίτσου, Μαγδαληνή Καρανάσιου

2. Γυμνάσιο Μακροχωρίου Ακούω- Επικοινωνώ- Επιλύω. Πρόγραμμα Α.Υ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αποστόλου Μαρία, Βάσογλου Ζαριφή, Σκούρα Μαρία

3. 1o Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας ΕΚΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ “ΦΩteenΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ”. Πρόγραμμα Π.Θ.***

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Σισμανίδου Χρυσούλα, Γεώργιος Καρκαμάνης, Ευαγγελία Κοσαρλή

4. 3ο Γυμνάσιο Βέροιας ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ / Eco-voyagers. Πρόγραμμα Π.Θ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ελένη Μπρουσκέλη, Βασιλική Αρμπουνιώτη,  Αναστασία Κόγια

5. 3ο Γυμνάσιο Βέροιας La vie en rose ( Ζωή σαν τριαντάφυλλο ). Πρόγραμμα Π.Ε.**

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κόγια  Αναστασία, Αρμπουνιώτη Βασιλική,  Μπρουσκέλη Ελένη

6. 3ο Γυμνάσιο Βέροιας Θρησκεία και Φαντασία: Δημιουργικές διαδρομές μέσα από το Πολυκεντρικό Μουσείο των Αιγών. Πρόγραμμα Π.Θ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Βασιλική Αρμπουνιώτη, Ελένη Μπρουσκέλη, Ζωή Μπάρμπα

7. 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Βέροιας Green Schools. Πρόγραμμα Π.Ε.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Παύλος Χαλκίδης, Αγόρω Θωμά

8. 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Βέροιας Green Schools. Πρόγραμμα Π.Ε.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ελένη Κολεσίδου, Παναγιώτα Μπανιώτη

 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 11.00-11.15

 

1. 1ο Γυμνάσιο Βέροιας Τριπόταμος το ποτάμι της πόλης μας. Πρόγραμμα Π.Ε.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τσακελίδου Κωνσταντία, Σιδηροπούλου Μαρία, Καμπάογλου Δήμητρα

2. 1ο Γυμνάσιο Βέροιας ΒΕΡΟΙΑ- Η ΜΙΚΡH ΙΕΡΟΥΣΑΛHΜ. Πρόγραμμα Π.Ε.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:  Διάλλα Παρασκευή, Σταυρούλα Κονοπίση, Βιργινία Τσίλη

3. 2o Γυμνάσιο Βέροιας Κάνε το Βήμα στη Διαμεσολάβηση. Πρόγραμμα Α.Υ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κωνσταντινίδου Μάρθα, Θεοδωρίδου Γεωργία, Υφαντίδου Γεωργία

4. 2o Γυμνάσιο Βέροιας +Περιλαμβάνω.  Πρόγραμμα Α.Υ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Θεοδωρίδου Γεωργία, Παραθυρά Μαρία, Τάκη Ευπραξία

5. ΕΕΕΕΚ Νάουσας Επικοινωνώ….αλλά με ασφάλεια. Πρόγραμμα Α.Υ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Σιάτρη Χάρη, Τριχάς Παναγιώτης- Χρήστος, Γρουίτσης Δημήτρης

6. ΕΕΕΕΚ Νάουσας Γνωρίζω και προστατεύω το υδάτινο στοιχείο του τόπου μου. Πρόγραμμα Π.Ε.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μητσιάνης Σωτήρης, Σιάτρη Χάρη

7. ΕΕΕΕΚ Νάουσας Επαγγελματικοί ορίζοντες μετά το ΕΕΕΕΚ. Πρόγραμμα Α.Σ.****

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τριχάς Παναγιώτης-Χρήστος, Σιάτρη Χάρη, Ιορδανίδης Μιχαήλ

8. ΕΕΕΕΚ Βέροιας Η κοινωνική αλληλεγγύη μέσα από τα μάτια εθελοντισμού. Πρόγραμμα Α.Υ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Λάσκαρη Αθηνά, Γεωργία Σαββοπούλου, Δραγγώγια Σουλτάνα

9. 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Βέροιας ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ … ΠΗΛΟ. Πρόγραμμα Α.Υ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Νεκταρία Καραλή, Μαρία Τσίγκιαουρ

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2025

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 9.00

 

Παρουσιάζουν ομάδες από τα σχολεία:

4o Γυμνάσιο Βέροιας, 6o Γυμνάσιο Βέροιας, 2o Γυμνάσιο Νάουσας, 1ο ΕΠΑΛ Νάουσας

 

1. 4o Γυμνάσιο Βέροιας ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ IV(α & β). Πρόγραμμα Π.Θ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Θεοχαρόπουλος Σταύρος, Ευγενία Βύζα, Φουτζιτζής Χρήστος, Ουσουτζόγλου Νικόλαος, Καβαλάρη Ευγενία

2. 6ο Γυμνάσιο Βέροιας Πουλιά-Ανυπόταχτη Ελευθερία. Πρόγραμμα Π.Ε.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κουγιουμτσίδης Δημήτριος, Σαραγατσή Στέλλα, Καραφόλα Σοφία

3. 6ο Γυμνάσιο Βέροιας Θεατρική παράσταση: «Δεσποινίς Διευθυντής» του Αλ. Σακελλάριου. Πρόγραμμα Π.Θ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μποΐτση Ελένη, Μαντζουλά Γεωργία, Λιότσιου Βενετία

4. 6ο Γυμνάσιο Βέροιας Γνωρίζω την πόλη μου 1 και 2. Πρόγραμμα Π.Θ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Λιότσιου Βενετία, Πουλή Γεωργία, Χρυσής Σταμάτιος, Μποΐτση Ελένη, Γαλουζής Μιχαήλ

5. 6ο Γυμνάσιο Βέροιας Σχολική Διαμεσολάβηση. Πρόγραμμα Α.Υ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Χρυσής Σταμάτιος, Μποΐτση Ελένη, Λιότσιου Βενετία

6. 2o Γυμνάσιο Νάουσας Ο μακεδονικός αγώνας  ιστορική μνήμη και πολιτιστική κληρονομιά. Πρόγραμμα Π.Θ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζιώγας Φώτιος, Κονταξάκης Γεώργιος, Ζησιμάνου Μαρία

7. 2o Γυμνάσιο Νάουσας Ναοί της Νάουσας. Πρόγραμμα Π.Θ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Φραγκουλίδου Τατιανή, Ζιώγας Φώτιος

8. 1ο ΕΠΑΛ Νάουσας ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΥΓΕΙΑΣ. Πρόγραμμα Α.Υ.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ποτουρίδου Ειρήνη, Τσιντόγλου Αναστασία

9. 1ο ΕΠΑΛ Νάουσας Τα Τοπόσημα της Ηρωικής μας Πόλης. Δράση Τοπικής Ιστορίας

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Φώτη Κλεοπάτρα, Τσούλιου Στελιανή

* Α.Υ. : Αγωγής Υγείας

** Π.Ε. : Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

*** Π.Θ. : Πολιτιστικών Θεμάτων

**** Α.Σ. : Αγωγής Σταδιοδρομίας

Κυρ. Μητσοτάκης: Υπεγράφη διακήρυξη για την εταιρική στρατηγική σχέση Ελλάδας – Αιγύπτου

Συνεδρίασε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου το 1ο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Αιγύπτου, υπό την ηγεσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Προέδρου της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ Αλ-Σίσι.

Οι δύο ηγέτες επαναβεβαίωσαν το εξαιρετικό επίπεδο των διμερών σχέσεων και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την επισφράγιση του επιπέδου αυτού και θεσμικά, με την αναβάθμιση σε Στρατηγική Εταιρική Σχέση, όπως προβλέπεται στην Κοινή Διακήρυξη την οποία υπέγραψαν.

Με την Κοινή Διακήρυξη θεσμοθετούνται πλέον τακτικές επαφές σε όλα τα επίπεδα και σε μία σειρά από τομείς συνεργασίας, ενώ με τις τακτικές πολιτικές διαβουλεύσεις θεσμοθετείται η εποπτεία της υλοποίησης των αποφάσεων.

Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην κοινή οπτική Ελλάδας και Αιγύπτου στην Ανατολική Μεσόγειο, σε ένα περιβάλλον αυξημένης αβεβαιότητας, και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση  στις προοπτικές ενίσχυσης της συνεργασίας στην ενέργεια, στις εμπορικές σχέσεις και στη μετανάστευση.

Επαναβεβαιώθηκε επίσης η σημασία του εμβληματικού έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Αιγύπτου (GREGY Interconnector) για την ενεργειακή ασφάλεια τόσο της Ευρώπης όσο και της Αφρικής και τον κομβικό ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακής πύλης της Ευρώπης για την εισαγωγή «πράσινης» ηλεκτρικής ενέργειας από τη Βόρεια Αφρική.

Οι δύο ηγέτες συζήτησαν ακόμη για την εφαρμογή της συμφωνίας μετακλήσεων εποχικού εργατικού δυναμικού ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αίγυπτο.

Επίσης, αναφέρθηκαν στον ιδιαίτερο συμβολισμό της Μονής Αγίας Αικατερίνης στο Σινά και στη σημασία διατήρησης του χαρακτήρα της ως ζωντανού και λειτουργικού φάρου του Ελληνορθόδοξου κόσμου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αμπντέλ Φατάχ Αλ-Σίσι αντάλλαξαν απόψεις για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο, με έμφαση την κατάσταση στη Γάζα, τη Συρία και τη Λιβύη, αλλά και το Κυπριακό.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι η Ελλάδα θεωρεί την Αίγυπτο εταίρο-κλειδί με κομβικό ρόλο στις περιφερειακές εξελίξεις.

Στο πλαίσιο του 1ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας υπογράφηκαν τρία μνημόνια συνεργασίας για τη Ναυτιλία, την Πολιτιστική συνεργασία και για τον τομέα των Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Μετά το πέρας των εργασιών της ολομέλειας του ΑΣΣ, οι δύο ηγέτες προέβησαν σε δηλώσεις:

«Αθήνα και Κάιρο βρίσκονται στην ίδια όχθη απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις στην περιοχή μας. Ελλάδα και Αίγυπτος είναι πυλώνες σταθερότητας με κοινές επιδιώξεις στα μεγάλα προβλήματα της περιοχής» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά το πέρας της συνάντησης με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ Αλ-Σίσι και την ολοκλήρωση των εργασιών του 1ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες.

Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι η υπογραφή της Διακήρυξης της εταιρικής στρατηγικής σχέσης μας επιβεβαιώνει έμπρακτα την κοινή μας βούληση να αναβαθμίσουμε ακόμη περισσότερο τη στενή μας συνεργασία και σημείωσε ότι «οι τακτικές διαβουλεύσεις, που συμφωνήθηκαν και τα μνημόνια συνεργασίας που υπεγράφησαν ανοίγουν σημαντικούς νέους δρόμους από τη ναυτιλία και την οικονομία έως την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, τις διμερείς εμπορικές σχέσεις και καθιστούν τις σχέσεις μας πιο ισχυρές».

Μάλιστα, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών ανάμεσα στις δύο χώρες «υποδειγματική και σημαντική για ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο, η οποία αποδίδει καρπούς και για τις δύο χώρες». Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Μητσοτάκης και στο προσωπικό, όπως το χαρακτήρισε, ενδιαφέρον του Αιγυπτίου Προέδρου για την προστασία της Μονής της Αγίας Αικατερίνης στο όρος Σινά, καθώς και του ελληνορθόδοξου χαρακτήρα της, ευχαριστώντας τον κ. Αλ-Σίσι.

Αναφερόμενος στο Κυπριακό, ο Έλληνας πρωθυπουργός επεσήμανε ότι οι δύο χώρες τάσσονται υπέρ μίας δίκαιης και βιώσιμης λύσης επί τη βάσει των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και ευχαρίστησε τον Αιγύπτιο Πρόεδρο για τη διαχρονική στήριξη, που προσφέρει το Κάιρο. «Δεν μπορούν να διακινούνται μη αποδεκτές θέσεις περί δύο κρατών, ούτε και προκλητικές δηλώσεις, που φορτίζουν το κλίμα προσέγγισης και διαλόγου, που επιδιώκουμε να αποκτήσει παραπάνω δυναμική» διεμήνυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθαρίζοντας ότι «κανένα παράνομο τετελεσμένο δεν μπορεί να έχει προοπτική στο μέλλον».

Σε ό,τι αφορά στο Μεσανατολικό, ο κ. Μητσοτάκης ανέδειξε τον κεντρικό ρόλο, που διαδραματίζει το Κάιρο στην επίτευξη μιας νέας εκεχειρίας στη Γάζα με στόχο την απρόσκοπτη ροή ανθρωπιστικής βοήθειας και υπογράμμισε τη σημαντική συμβολή της Αιγύπτου στο αραβικό σχέδιο ανοικοδόμησης της Γάζας, που όπως είπε αποτελεί μία ρεαλιστική βάση συζήτησης για την επόμενη ημέρα. «Η χώρα μας είναι έτοιμη να συμβάλλει σε κάθε πρωτοβουλία, που θα επιχειρήσει να προβάλλει και να ενισχύσει την περιφερειακή σταθερότητα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός και επανέλαβε πως Ελλάδα και Αίγυπτος τάσσονται υπέρ της εδαφικής ακεραιότητας και ενός ενιαίου κράτους στη Συρία με σεβασμό σε όλες τις θρησκείες και επέμεινε ότι γεγονότα όπως οι πρόσφατες σφαγές Χριστιανών και Δρούζων εκπέμπουν ανησυχητικά μηνύματα.

Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη διμερή συνεργασία στο μεταναστευτικό και την ενέργεια, ειδικότερα στο project της ηλεκτρικής διασύνδεσης GREGY, αλλά και σε πρωτοβουλίες όπως αυτή της μεταφοράς και της αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και στη συνεργασία στο πλαίσιο των ερευνών για την εξόρυξη φυσικού αερίου νοτίως της Κρήτης.

Τέλος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε πως στο πλαίσιο της Ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου Ασφαλείας θα προεδρεύσει στις 20 Μαΐου σε ειδική συνεδρίαση για την ελεύθερη και ασφαλή ναυσιπλοΐα.

Αμπντέλ Φατάχ Αλ-Σίσι: Η υπογραφή της εταιρικής στρατηγικής σχέσης είναι ένα καινούργιο βήμα για τις σχέσεις Καΐρου – Αθήνας

 «Είμαστε αποφασισμένοι να έχουμε αυτήν την εταιρική στρατηγική σχέση με την Ελλάδα η οποία βασίζεται στις ιστορικές σχέσεις μεταξύ των δύο λαών, τον αλληλοσεβασμό και τη συνεργασία σε όλους τους τομείς» είπε ο Πρόεδρος της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ Αλ-Σίσι, στις κοινές δηλώσεις του με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητοτάκη.

Ο κ. Αλ-Σίσι αναφέρθηκε στη στήριξη της Ελλάδας στην Αίγυπτο το 2011 λέγοντας: «Η Ελλάδα έδειξε κατανόηση και προσπάθησε μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μεταφέρει την άποψη της Αιγύπτου και πέτυχε στον ρόλο αυτό. Ήταν μια δύσκολη περίοδος για την Αίγυπτο και είχαμε ανάγκη από φίλους. Αυτό δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ, και αυτό δείχνει πόσο βαθιές είναι οι σχέσεις των δύο χωρών».

Επίσης ο Πρόεδρος Αλ-Σίσι αναφέρθηκε στην αξία του μοναστηριού της Αγίας Αικατερίνης και εξέφρασε το προσωπικό του ενδιαφέρον για το μοναστήρι. «Ελλάδα και Αίγυπτος είναι ένας λαός» είπε.

«Η υπογραφή της εταιρικής στρατηγικής σχέσης κάνει ακόμη πιο στενές τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών και είναι ένα καινούργιο βήμα για τις σχέσεις μας. Το Ανώτατο Συμβούλιο είναι ένας ποιοτικός σταθμός στην πορεία των σχέσεων των δύο χωρών για να φτάσουμε εκεί που επιθυμούμε» σημείωσε.

«Θέλω να τονίσω τη σημασία που δίνουμε στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου. Δεν είναι μόνο διμερές θέμα είναι ένα στρατηγικό- περιφερειακό ζήτημα καθώς η σύνδεση θα φτάσει στην Ευρώπη μέσω Ελλάδας» τόνισε ο Αιγύπτιος Πρόεδρος.

«Επιθυμούμε να συνεργαστούμε με την Ελλάδα για το φυσικό αέριο και για το θέμα των Αιγύπτιων εργατών, όχι μόνο για τη γεωργία, αλλά σε όλους τους τομείς που η Ελλάδα επιθυμεί να έρθουν εργάτες από την Αίγυπτο για να προσφέρουν την βοήθειά τους» σημείωσε.

ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΓΤΠ-Δ. ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ξεκινούν οι αιτήσεις για 300.000 vouchers κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ

Ξεκινά σήμερα, Τετάρτη 7 Μαΐου 2025, η υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή στο «πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού 2025-2026» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Η υποβολή των αιτήσεων θα πραγματοποιηθεί, με βάση το εξής πρόγραμμα, σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ των δικαιούχων:
Τελευταίο ψηφίο ΑΦΜ: 0 – Τετάρτη και Πέμπτη 7 και 8 Μαΐου
Τελευταίο ψηφίο ΑΦΜ: 1 – Παρασκευή και Σάββατο 9 και 10 Μαΐου
Τελευταίο ψηφίο ΑΦΜ: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 – Κυριακή και Δευτέρα 11 και 12 Μαΐου
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει την 1η Ιουνίου 2025 – νωρίτερα από ποτέ – και αφορά σε 300.000 επιταγές (vouchers), με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ.
Η επιταγή είναι ένας μοναδικός αριθμός για κάθε δικαιούχο και ωφελούμενο ξεχωριστά, που μπορεί να πραγματοποιήσει έως έξι διανυκτερεύσεις σε κατάλυμα, το οποίο επιλέγει από το «Μητρώο Παρόχων» της ΔΥΠΑ, κατόπιν συνεννόησής τους με τον πάροχο, με μικρή ιδιωτική συμμετοχή.
Ειδικά, σε Λέρο, Λέσβο, Χίο, Κω, Σάμο και Ρόδο, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 10 διανυκτερεύσεις δωρεάν (μηδενική ιδιωτική συμμετοχή), ενώ στους Δήμους της Β. Εύβοιας και του Έβρου, καθώς και στη Θεσσαλία, πλην Σποράδων, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 12 διανυκτερεύσεις δωρεάν.
Οι τιμές επιδότησης προσαυξάνονται κατά 20% για τον μήνα αιχμής Αύγουστο και για τις περιόδους των Χριστουγέννων (15/12/2025 έως 14/01/2026) και του Πάσχα (03/04/2026 έως 19/04/2026).
Η αυξημένη επιδότηση ισχύει για όλο τον χρόνο για τα καταλύματα Β. Εύβοιας, Έβρου και Θεσσαλίας, εκτός των Σποράδων.
Εκτός από τη διαμονή σε τουριστικά καταλύματα, επιδοτούνται και ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Η συμμετοχή ανέρχεται σε 25%, ενώ, για τα ΑμεΑ, τα εισιτήρια είναι δωρεάν.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το πρόγραμμα προβλέπει ειδική μοριοδότηση για μονογονείς και για ΑμεΑ και αυξημένη μοριοδότηση για δικαιούχους με χαμηλότερο εισόδημα.
Επίσης, για τα ΑμεΑ προβλέπεται δυνατότητα συμμετοχής κάθε χρόνο, δικαίωμα συνοδού και μηδενική ιδιωτική συμμετοχή στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενώ δεν τους επιβάλλεται κύρωση, αν δεν κάνουν χρήση των επιταγών τους.
Για τους γονείς, προβλέπεται αυξημένη μοριοδότηση για κάθε ανήλικο παιδί. Επιπλέον, μοριοδοτούνται όσοι δεν έλαβαν επιταγές στο παρελθόν ή δεν πήραν επιταγή, εξαιτίας μοριοδότησης στα δύο τελευταία προγράμματα.
Δικαιούχοι είναι:
– εργαζόμενοι με εξαρτημένη σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ή
– ασφαλισμένοι στον e-EΦΚΑ στην επαγγελματική τους κατηγορία, με εισφορές υπέρ κλάδου ανεργίας ΔΥΠΑ οποτεδήποτε στο διάστημα από 01/01/2024 ή
– άνεργοι με συνεχόμενο χρονικό διάστημα ανεργίας τουλάχιστον τριών μηνών κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.
Το οικογενειακό εισόδημα δεν μπορεί να ξεπερνά τις 30.000 ευρώ, ενώ για τους μακροχρόνια ανέργους (τουλάχιστον 12 μήνες ανεργίας) ισχύουν διαφορετικά εισοδηματικά κριτήρια, όπως περιγράφονται στην Δημόσια Πρόσκληση.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται, μέσω gov.gr, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/apozemioseis-kai-parokhes/koinonikos-tourismos.
Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: Αρχική – Εργασία και ασφάλιση – Αποζημιώσεις και Παροχές – Προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού (ΔΥΠΑ).
Η επιλογή των δικαιούχων βασίζεται στη μοριοδότηση συγκεκριμένων κριτηρίων (ΑμεΑ, μονογονέας, αριθμός παιδιών, εισόδημα, πρώτη φορά συμμετοχή στο πρόγραμμα), με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) της ΔΥΠΑ.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα εργαζόμενοι και άνεργοι που επιδοτούνται σε πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού άλλου φορέα για την ίδια περίοδο και όσοι, εκτός ΑμεΑ, πήραν επιταγή στο πρόγραμμα 2024-2025.
Δικαιολογητικά που αφορούν στις προϋποθέσεις συμμετοχής ή στη μοριοδότηση των δικαιούχων αναζητούνται αυτεπάγγελτα. Σε περιπτώσεις μη δυνατότητας αυτεπάγγελτης αναζήτησης, τα δικαιολογητικά επισυνάπτονται στις αιτήσεις.
Πάροχοι του προγράμματος είναι τουριστικά καταλύματα και ακτοπλοϊκές εταιρίες.
Οι αιτήσεις παρόχων υποβάλλονται από τις 07/05/2025 έως τις 18/05/2025, μέσω gov.gr, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/apozemioseis-kai-parokhes/parohoi-tourismou.
Η διαδρομή είναι: Αρχική – Εργασία και ασφάλιση – Αποζημιώσεις και Παροχές – Πάροχοι Κοινωνικού Τουρισμού.
Στο «Μητρώο Παρόχων» εντάσσονται αυτόματα οι πάροχοι του προηγούμενου έτους, αρκεί να επικαιροποιήσουν τα δικαιολογητικά συμμετοχής.
Για περισσότερες πληροφορίες: https://www.dypa.gov.gr/koinonikos-toyrismos.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή οι δύο κατηγορούμενοι που κατείχαν αγαλματίδιο του Μ. Αλεξάνδρου – Καταδικάστηκαν σε πενταετή κάθειρξη

Στη φυλακή οδηγούνται, μετά την καταδίκη τους σε πενταετή κάθειρξη (έκαστος), οι δύο άνδρες που κατηγορούνταν ότι κατείχαν ένα σπάνιο αγαλματίδιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου -σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών χρονολογείται στον 2ο αιώνα π.Χ.- και διαπραγματεύονταν την πώλησή του έναντι 7 εκατ. ευρώ.

Το δευτεροβάθμιο Τριμελές Εφετείο Θεσσαλονίκης τούς έκρινε εκ νέου ένοχους για υπεξαίρεση αρχαιοτήτων ιδιαίτερης μεγάλης αξίας, από κοινού, κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση, αναγνωρίζοντάς τους το ελαφρυντικό της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς. Πρωτόδικα είχαν καταδικαστεί για την ίδια πράξη σε 8ετή κάθειρξη, αλλά είχαν αφεθεί ελεύθεροι ενόψει του εφετείου. Οι δικαστές, με την απόφασή τους, τούς «έδειξαν» το δρόμο για τις φυλακές, προκειμένου να εκτίσουν την ποινή τους.
Οι δύο καταδικασθέντες, ένας 63χρονος επιχειρηματίας κι ένας 66χρονος αγροτοκτηνητρόφος, είχαν συλληφθεί στα τέλη Φεβρουαρίου του 2010 στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, στο ύψος της διασταύρωσης της Καβάλας. Το συγκεκριμένο αγαλματίδιο είχε εντοπιστεί στο πορτ – μπαγκάζ του αυτοκινήτου στο οποίο επέβαιναν, ενώ είχε προηγηθεί πολύμηνη έρευνα των αστυνομικών αρχών.
Οι ίδιοι αμφισβήτησαν την γνησιότητά του, υποστηρίζοντας ότι επρόκειτο για δώρο που τους έκανε ένας Τούρκος, ύστερα από επαγγελματικό ταξίδι που πραγματοποίησαν στη γειτονική χώρα, χωρίς, όμως, να γνωρίζουν το περιεχόμενο της συσκευασίας. Εκτός από το συγκεκριμένο άγαλμα, το οποίο απεικονίζει όρθιο τον Μακεδόνα βασιλιά και έχει ύψος 60 εκατ., στα σπίτια τους είχαν βρεθεί και κατασχεθεί μία μπρούτζινη προτομή αγοριού που τοποθετείται στον 2ο αιώνα μ.Χ., δύο νομίσματα, εκ των οποίων το πρώτο τοποθετείται μεταξύ 525-500 π.Χ. και το δεύτερο στους Βυζαντινούς χρόνους.
Ειδικοί που εξέτασαν τα αρχαία ευρήματα γνωμοδότησαν ότι περιλαμβάνονται στις προστατευτικές διατάξεις του νόμου περί αρχαιοτήτων. Σύμφωνα με έγγραφα της δικογραφίας που επικαλέστηκε ο εισαγγελέας της έδρας στην αγόρευσή του, ο Μεγαλέξανδρος τοποθετείται χρονικά στον 2ο αιώνα π.Χ. και η αξία του αποτιμάται σε 900.000 ευρώ. «Γνώριζαν ότι κατέχουν αρχαία και, μάλιστα, σπουδαία», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, ζητώντας την καταδίκη των δύο κατηγορουμένων, πρόταση που έγινε δεκτή από το δικαστήριο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Χαλκιδική: Εγκληματική ομάδα ανατίναζε ΑΤΜ – Άνω των 170.000 ευρώ η “λεία” της

Σε 170.000 ευρώ ανέρχεται η “λεία” εγκληματικής ομάδας που ανατίναζε με εκρηκτικά μηχανήματα αυτόματης ανάληψης τραπεζών στη Χαλκιδική, κατά την τελευταία 2ετια.

Ως “κεντρικό” πρόσωπο ταυτοποιήθηκε ένας 45χρονος, σεσημασμένος για ληστείες και ήδη έγκλειστος σε κατάστημα κράτησης της χώρας, ενώ υποστηρικτικό ρόλο φέρεται να παρείχε ένας 36χρονος. Η εμπλοκή τους προέκυψε έπειτα από πολύμηνη έρευνα των αστυνομικών τού Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πολυγύρου, με τις αστυνομικές έρευνες να συνεχίζονται για την ταυτοποίηση των συνεργών τους.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., η συγκεκριμένη ομάδα ευθύνεται για δύο διαρρήξεις – ανατινάξεις ΑΤΜ σε περιοχές του δήμου Κασσάνδρας, τον Σεπτέμβριο του 2023 και τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, απ΄ όπου αφαιρέθηκαν 170.950 ευρώ. Η δικογραφία που σχηματίστηκε περιλαμβάνει άλλες τρεις περιπτώσεις σε απόπειρα, τον Οκτώβριο του 2023 και τον Μάιο του 2024, στους δήμους Κασσάνδρας και Ν. Προποντίδας, απ’ όπου οι δράστες επιχείρησαν να αφαιρέσουν 490.000 ευρώ (σε μία περίπτωση προκλήθηκε έκρηξη).
Από την αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι η συγκεκριμένη ομάδα δρούσε μεταμεσονύχτιες ώρες προσεγγίζοντας με κλεμμένα αυτοκίνητα τα ΑΤΜ -στόχους που ήταν εγκατεστημένα σε υποκαταστήματα τραπεζών ή επιχειρήσεις ή σε οικίσκους. Με τη χρήση εργαλείων δημιουργούσαν οπές στα μηχανήματα όπου τοποθετούσαν εκρηκτική ύλη, την οποία πυροδοτούσαν, προκαλώντας έκρηξη.
Στον 45χρονο έγκλειστο αποδίδεται επιχειρησιακός ρόλος στη διάπραξη των διαρρήξεων, ενώ ο ίδιος κατηγορείται ως δράστης ένοπλης ληστείας σε κοσμηματοπωλείο που έγινε τον Οκτώβριο του 2017 στη Χαλκιδική.
Όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, δύο από τα “επιχειρησιακά” αυτοκίνητα εντοπίστηκαν στη Χαλκιδική, ενώ είχαν ψεκαστεί με χλωρίνη και λευκή σκόνη. Ακόμη, εντοπίστηκε μία κλεμμένη δίκυκλη μοτοσικλέτα. Τα κλεμμένα τροχοφόρα αποδόθηκαν στους νόμιμους κατόχους τους. Επιπλέον, σε μία από τις περιπτώσεις, οι δράστες χρησιμοποίησαν ως μέσω διαφυγής μία κλεμμένη μηχανοκίνητη βάρκα που επίσης εντοπίστηκε και αποδόθηκε στον ιδιοκτήτη της.
Στο πλαίσιο των αστυνομικών ερευνών πραγματοποιήθηκε έφοδος σε τροχόσπιτο που χρησιμοποιείτο ως «καβάντζα» στη Χαλκιδική, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο μπουκάλια με χλωρίνη, ένα ψεκαστήρι και μία τσάντα που περιείχε είδη ρουχισμού. Εξάλλου, κατασχέθηκαν από τα σπίτια των δύο ταυτοποιημένων ατόμων συνολικά 10 κινητά τηλέφωνα και 20 κάρτες sim, όπως επίσης όχημα που χρησιμοποιούσε ο κατηγορούμενος με υποστηρικτικό ρόλο.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε εις βάρος τους θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πολυγύρου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ερρίκος Ντυνάν: Ρομποτική υποδόρια μαστεκτομή, για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Νέα δεδομένα στο πεδίο της γυναικολογικής ογκολογίας «διαμορφώνει η πρώτη ρομποτική υποδόρια μαστεκτομή που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα» από διεπιστημονική ιατρική ομάδα, υπό τον συντονισμό της κλινικής Γυναικολογικής και Ρομποτικής Χειρουργικής του «Ερρίκος Ντυνάν», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

«Με την πρωτοποριακή επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε 44χρονη ασθενής, διανοίγονται νέοι δρόμοι, καθώς χρησιμοποιήθηκε η ρομποτική τεχνολογία για αμφοτερόπλευρη μαστεκτομή, μέγιστης ακρίβειας, χωρίς να διαταραχθούν το δέρμα και οι θηλές, όπως και για την άμεση πλαστική αποκατάσταση των μαστών».
Η νέα μέθοδος που εφαρμόστηκε με τη χρήση του υπερσύγχρονου ρομποτικού συστήματος Da Vinci Xi, με το οποίο είναι εξοπλισμένο το “Ερρίκος Ντυνάν”, σηματοδοτεί ουσιαστικά το μέλλον σε αντίστοιχες χειρουργικές επεμβάσεις στον μαστό, καθώς εξασφαλίζει μια ελάχιστα επεμβατική τεχνική, με μικρή χειρουργική τομή, ταχύτερη ανάρρωση και εξαιρετικό ογκολογικό και αισθητικό αποτέλεσμα. Η ασθενής έλαβε εξιτήριο από το νοσοκομείο εντός 48 ωρών.
Τον συντονισμό για τη διενέργεια της καινοτόμου χειρουργικής τεχνικής για την οποία συνεργάστηκε μια μεγάλη ομάδα εξειδικευμένων γενικών χειρουργών – χειρουργών μαστού, γυναικολόγων ογκολόγων, ρομποτικών χειρουργών και πλαστικών χειρουργών, είχε ο καθηγητής Μαιευτικής Γυναικολογίας στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Νυρεμβέργης και διευθυντής της κλινικής Γυναικολογικής και Ρομποτικής Χειρουργικής του Ερρίκος Ντυνάν, Δημήτριος Μπολοβής. Καθοριστική ήταν η συμμετοχή του διευθυντή της Μονάδας Μαστού του ογκολογικού Νοσοκομείου di Candiolo στο Τορίνο, Antonio Toesca, πρωτοπόρου στην ανάπτυξη της ρομποτικής χειρουργικής, ο οποίος ήρθε στην Αθήνα ειδικά για την επιτυχή διενέργεια της πρώτης ρομποτικής υποδόριας μαστεκτομής στη χώρα μας. Ενεργή συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα είχαν ο γυναικολόγος-χειρουργός Μαστού Ιωάννης Παπαπαναγιώτου, ο χειρουργός Μαστού Γεώργιος Μεταξάς, ο διευθυντής της Μονάδας Μαστού του Νοσοκομείου «Αλεξάνδρα», καθηγητής Κωνσταντίνος Δημητρακάκης, η πλαστική χειρουργός Αικατερίνη Στυλιανάκη και ο Γεώργιος Γιαννιτόπουλος, διευθυντής Αναισθησιολογικού Τμήματος του Ερρίκος Ντυνάν.
Η ρομποτικά υποβοηθούμενη μαστεκτομή πραγματοποιείται μέσω μιας πολύ μικρής τομής 3 εκ., που τοποθετείται στρατηγικά στη μασχάλη, δηλαδή σε σημείο που δεν είναι ορατή, επιτρέποντας να διατηρηθούν ακέραια το δέρμα και η θηλή και να διαταράσσοντα όσο το δυνατόν λιγότερο οι γύρω ιστοί. Η αποκατάσταση γίνεται στον ίδιο χρόνο της ρομποτικής επέμβασης, με την τοποθέτηση των ενθεμάτων μέσω της μικρής τομής των 3 εκ. Η νέα τεχνική που ακολουθείται πλέον από όλα τα εξειδικευμένα ογκολογικά κέντρα στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, πλεονεκτεί έναντι της παραδοσιακής κλασσικής μαστεκτομής, κατά την οποία η χειρουργική τομή είναι μεγαλύτερη, η ουλή ορατή, η περίοδος ανάρρωσης επίσης μεγαλύτερη και η αίσθηση της απώλειας ιδιαίτερα έντονη. Η ρομποτική χειρουργική αντιμετώπιση των παθήσεων του μαστού είναι μια εξατομικευμένη επέμβαση και το πλάνο καταρτίζεται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της κάθε ασθενούς. Υποψήφιες για ρομποτική μαστεκτομή είναι γυναίκες με μέτριους ή μικρούς μαστούς, που πρέπει να υποβληθούν σε μαστεκτομή είτε προφυλακτικά (λόγω εντοπισμένης μετάλλαξης σε κάποιο γονίδιο και με βαρύ ιστορικό κακοήθειας στον μαστό στον οικογενειακό πυρήνα), είτε λόγω κακοήθειας αρχικού σταδίου.
Αναφερόμενος στην πρώτη επέμβαση στη χώρα μας και τα οφέλη της ρομποτικής χειρουργικής μαστού, ο καθηγητής Δημήτριος Μπολοβής επισημαίνει ότι «το ρομποτικό σύστημα δίνει στον χειρουργό τη δυνατότητα μεγαλύτερης ακρίβειας και ελέγχου, περιορίζει τις μετεγχειρητικές επιπλοκές, ενώ η μικρότερη χειρουργική τομή επιτρέπει την καλύτερη διατήρηση των νεύρων γύρω από το μαστό, καθώς και της λειτουργίας τους, με αποτέλεσμα να διατηρείται σε μεγαλύτερο βαθμό η αισθητικότητα του μαστού μετά την επέμβαση και να ενισχύεται η ψυχολογική και συναισθηματική κατάσταση της ασθενούς, που επίσης αποτελεί κρίσιμο παράγοντα».
Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια της νέας τεχνικής, στο Αμφιθέατρο του Ερρίκος Ντυνάν πραγματοποιήθηκε επιστημονική συνάντηση διακεκριμένων εκπροσώπων της ρομποτικής χειρουργικής από πανεπιστημιακά νοσοκομεία της Γερμανίας, της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίοι παρακολούθησαν και σε live σύνδεση με το χειρουργείο την πρωτοποριακή επέμβαση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ημιθέα ΜΑΕ, ιδιοκτήτριας του Ερρίκος Ντυνάν, Roberto Greco, υποδεχόμενος την διεθνή ομάδα ρομποτικών χειρουργών στο νοσοκομείο, τόνισε ότι «το Ερρίκος Ντυνάν και ο όμιλος της Ημιθέα ΜΑΕ δίνουν έμφαση στην καινοτομία, τις τεχνολογικές εξελίξεις και στην εξατομικευμένη διεπιστημονική αντιμετώπιση κάθε περιστατικού, πρωτίστως στο πεδίο της ογκολογίας, και με αυτόν τον οδηγό προετοιμάζουν τα επόμενα βήματά τους».

ΑΠΕ-ΜΠΕ