Αρχική Blog Σελίδα 1912

ΥπΑΑΤ, Κώστας Τσιάρας: Μεγάλο στοίχημα για τη χώρα μας η στήριξη της αλιείας

Κώστας Τσιάρας: Μεγάλο στοίχημα για τη χώρα μας η στήριξη της αλιείας – Συνάντηση με τους αλιείς του Ηρακλείου- Έθεσαν το πρόβλημα των λαγοκέφαλων και λεοντόψαρων

  • «Σανίδα σωτηρίας», χαρακτήρισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γιάννης Ανδρουλάκης τη χρηματοδότηση για την κάλυψη των ζημιών που προκαλούν θαλάσσια θηλαστικά, η οποία τους έδωσε τη δυνατότητα να επισκευάσουν τα σκάφη τους

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αλιείς συζητήθηκαν σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Αλιέων Ηρακλείου, στο Ενετικό Λιμάνι της πόλης.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιάννης Ανδρουλάκης και οι αλιείς επικεντρώθηκαν στην καταστροφή που υφίστανται οι ψαριές και ο εξοπλισμός τους από τους λαγοκέφαλους, αλλά και την ζημιά που δημιουργεί στο θαλάσσιο οικοσύστημα του νησιού το λεοντόψαρο, το οποίο τρώει τα αυγά των τοπικών αλιευμάτων και δημιουργεί τεράστιο θέμα στην αναπαραγωγική διαδικασία, αλλά είναι ένα ψάρι στο οποίο μπορεί να γίνει εκμετάλλευση. Μάλιστα οι αλιείς έδειξαν στον υπουργό τα κατεστραμμένα από τα ψάρια εισβολείς δίχτυα τους.

Ο κ. Τσιάρας επισήμανε την ανάγκη ύπαρξης στρατηγικού σχεδιασμού για την αλιεία και είπε ότι εξετάζεται η δημιουργία ενός επιδοτούμενου προγράμματος -αντίστοιχο με αυτό της Κύπρου- μέσα από το οποίο οι αλιείς θα επιδοτούνται για να αλιεύουν τους λαγοκέφαλους, έτσι ώστε να επιτευχθεί η μείωση του πληθυσμού τους. Μάλιστα, το ΕΛΚΕΘΕ έχει δημιουργήσει ειδικό παραγάδι και δίχτυα για τους λαγοκέφαλους.

Ο υπουργός τόνισε ότι το ΥΠΑΑΤ στέκεται δίπλα στους αλιείς στην αντιμετώπιση του προβλήματος και σχεδιάζει πρόγραμμα για την αντιμετώπισή του:

«Ενώ η αλιεία είναι ένας σημαντικότατος κλάδος του πρωτογενή τομέα, ένας κλάδος που δημιουργεί άμεσα υπεραξία και προστιθέμενη αξία στην ελληνική παραγωγική διαδικασία, αντιμετωπίζει μια σειρά προβλημάτων τα τελευταία χρόνια. Και με τη μείωση των αλιευτικών αποθεμάτων αλλά κυρίως με την εισβολή νέων ειδών. Η ανησυχία η οποία υπάρχει μας βάζει σε μία εγρήγορση και σε ένα σχεδιασμό μέτρων που πρέπει να λάβει η ελληνική πολιτεία για να στηρίξει την αλιεία. Από τη δική μας πλευρά, ειδικά το τελευταίο διάστημα, αξιοποιώντας πόρους του ΠΑΛΥΘ, δώσαμε μια βοήθεια και μια στήριξη σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό αλιέων της χώρας μας», δήλωσε ο Υπουργός.  Πρόσθεσε δε ότι «ήδη έχουν ληφθεί μέτρα για τα θηλαστικά» και οι αλιείς έχουν χρηματοδοτηθεί για την κάλυψη των ζημιών που έχουν προκληθεί.

«Επειδή πρόκειται για ένα σύνθετο πρόβλημα, το οποίο εξελίσσεται, περιμένουμε τις τελευταίες επιστημονικές απόψεις προκειμένου να καταστρώσουμε ένα σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε την αλιεία, να στηρίξουμε και την Κρήτη», ανέφερε.

Ο Υπουργός συνοδευόμενος από τον κ. Γιάννη Ανδρουλάκη, τον αντιπεριφερειάρχη πρωτογενούς τομέα, Σταύρο Τζεδάκη και τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Γιάννη Βαρδαβά, επισκέφθηκαν και τα έργα που γίνονται στο αλιευτικό καταφύγιο.

«Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέσω του ΠΑΛ.Υ.Θ. κατασκευάζει αλιευτικά καταφύγια — κάτι που γνωρίζετε πολύ καλά — και στηρίζει γενικότερα την αλιεία μέσα από πολιτικές που διαμορφώνονται ανάλογα με τις συνθήκες της εποχής. Ταυτόχρονα, η ελληνική πολιτεία δίνει το παρόν και αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τη διατήρηση και την ανάπτυξη της αλιείας», επισήμανε ο κ. Τσιάρας.

Όπως τόνισε ο υπουργός το μεγάλο στοίχημα είναι η προσέλκυση νέων ανθρώπων στον πρωτογενή τομέα και στην αλιεία, πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπισθεί, όπως τόνισε, μέσα στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ.

«Η παρουσία μου εδώ αποδεικνύει την πρόθεσή μας να στηρίξουμε την αλιεία στην Κρήτη και γενικότερα μια προσπάθεια που αφορά ανθρώπους που αγωνίζονται, δίνοντας τον εαυτό τους και την ψυχή τους σε μια πολύ δύσκολη απασχόληση. Ταυτόχρονα όμως, είναι πρεσβευτές ενός πολύτιμου ελληνικού προϊόντος — των αλιευμάτων — τα οποία είναι μοναδικά και προσδίδουν άμεση προστιθέμενη αξία στη χώρα.

Στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου που έχει ξεκινήσει ενόψει της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής μετά το 2027, η πρώτη προτεραιότητα είναι η προσέλκυση νέων ανθρώπων στον πρωτογενή τομέα. Αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πρόβλημα και πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά. Ο πρωτογενής τομέας είναι αυτός που εξασφαλίζει την επισιτιστική επάρκεια και συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνική συνοχή. Γι’ αυτό απαιτείται επανασχεδιασμός των ευρωπαϊκών πολιτικών, με στόχο την ενίσχυση της συμμετοχής στον πρωτογενή τομέα και κυρίως την προσέλκυση νέων ανθρώπων. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα».

Επίσκεψη στο καρνάγιο

Στη συνέχεια ο κ. Τσιάρας, συνοδευόμενος από τον κ. Ανδρουλάκη, επισκέφθηκαν το καρνάγιο όπου επισκευάζονται αλιευτικά σκάφη.

Οι αλιείς ευχαρίστησαν τον Υπουργό για τη  δυνατότητα που τους έδωσε να επισκευάσουν τα σκάφη τους, ύστερα η χρηματοδότηση που έλαβαν από το ΠΑΛΥΘ για την κάλυψη ζημιών που προκάλεσαν θηλαστικά.

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης Γιάννης Ανδρουλάκης, Πρόεδρος Συλλόγου Επαγγελματιών Αλιέων Ηρακλείου, δήλωσε:

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι – όχι μόνο εγώ, αλλά όλοι οι αλιείς – από την επίσκεψη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Καταρχάς, ο κ. Τσιάρας ήρθε κοντά στους ψαράδες, κάτω στο αλιευτικό καταφύγιο. Συζητήσαμε τα προβλήματα και του θέσαμε τα ζητήματα με τα εισβολικά είδη, τα θαλάσσια θηλαστικά, καθώς και γενικότερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Ο άνθρωπος είχε όλη την καλή διάθεση να δει από κοντά τα παλιά παραδοσιακά σκαριά, τα γερασμένα σκάφη, και να διαπιστώσει πού πήγαν τα χρήματα που δόθηκαν για την προστασία από τα θηλαστικά.

Οι ψαράδες επένδυσαν αυτά τα χρήματα στα σκάφη τους, για να τα συντηρήσουν – σκάφη που είχαν να συντηρηθούν για πάρα πολλά χρόνια και κινδύνευαν να βουλιάξουν. Αυτός ο άνθρωπος μας έσωσε. Ήταν σανίδα σωτηρίας στον ωκεανό για εμάς».

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, μεταξύ άλλων, δήλωσε:

«Για εμάς, το ουσιαστικό είναι να στηρίξουμε ανθρώπους που δραστηριοποιούνται σε έναν ιδιαίτερα δύσκολο τομέα του πρωτογενούς τομέα. Πρέπει να τους προσφέρουμε το στήριγμα που χρειάζονται αυτή τη δεδομένη στιγμή και να σχεδιάσουμε πολιτικές, ώστε στο μέλλον, η αλιεία να είναι βιώσιμη και να συνεχίσει να προσφέρει προστιθέμενη αξία – όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά συνολικά στην πατρίδα μας».

Τσιαρ4 1

Συνέδριο του ΡΚΚ με αντικείμενο την πρόταση Οτσαλάν για αφοπλισμό και αυτοδιάλυση

Το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν ανακοίνωσε πως διεξήγαγε το 12ο συνέδριό του από τις 5-7 Μαΐου, προκειμένου να εξετάσει την έκκληση του φυλακισμένου ηγέτη του Αμπντουλάχ Οτσαλάν για αφοπλισμό και αυτοδιάλυση της οργάνωσης.

Στην ανακοίνωση του ΡΚΚ αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για τις εργασίες και τα αποτελέσματα του συνεδρίου σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η έκκληση του Οτσαλάν ήλθε στη συνέχεια της πρότασης, στις 22 Οκτωβρίου πέρυσι, του κυβερνητικού εταίρου του προέδρου Ερντογάν και αρχηγού του ακροδεξιού Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης Ντεβλέτ Μπαχτσελί, για αποφυλάκιση του Οτσαλάν υπό αυστηρά περιοριστικούς όρους αν αυτός αποκηρύξει δημοσίως στην Εθνοσυνέλευση την ένοπλη δράση και καλέσει τα μέλη του ΡΚΚ να διαλύσουν την οργάνωση. Ο Οτσαλάν απηύθυνε στις 27 Φεβρουαρίου την έκκληση για αφοπλισμό και αυτοδιάλυση της οργάνωσης που ο ίδιος δημιούργησε το 1978, και το ΡΚΚ από την πλευρά του κήρυξε κατάπαυση του πυρός από την 1η Μαρτίου.

Ωστόσο, η ηγεσία της οργάνωσης που βρίσκεται στο Βόρειο Ιράκ τις προηγούμενες ημέρες είχε ζητήσει, προκειμένου να προχωρήσει στη διεξαγωγή συνεδρίου που θα αποφασίσει τον αφοπλισμό και τη διάλυσή της, την απελευθέρωση του Οτσαλάν και τη δημιουργία συνθηκών ώστε αυτός να εργάζεται ελεύθερα.

Μετά τη γνωστοποίηση της είδησης για διεξαγωγή τελικά του συνεδρίου, τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν αναλύσεις που συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι το ΡΚΚ θα προχωρήσει στην κατάθεση των όπλων του και ότι θα τερματιστεί η ένοπλη δράση του κατά της Τουρκίας, που διαρκεί εδώ 41 χρόνια. Σε δημόσιες ομιλίες του το προηγούμενο διάστημα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωνε ότι πλησιάζει ο χρόνος που το ΡΚΚ θα ανακοινώσει την αυτοδιάλυσή του.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: Σήμερα εκπληρώνουμε μία δέσμευσή μας

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, πραγματοποιήθηκε σήμερα η υπογραφή σύμβασης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. «Είναι μια σπουδαία μέρα για την Κρήτη, μια σπουδαία μέρα συνολικά για την κυβέρνηση μας» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Επιτέλους μετά από πολλές δυσκολίες, μετά από πολλά εμπόδια, υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Ηράκλειο-Χανιά με την προαίρεση έως την Κίσαμο, μία δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την εκπληρώσω» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο που αφορά όλη την Κρήτη και τους Κρητικούς και θα εκτείνεται από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων του ανατολικότερου τμήματος του νησιού.

«Οι μελέτες στο τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία θα προχωρήσουν άμεσα έτσι ώστε να βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση ώστε ο ΒΟΑΚ πραγματικά να αποτελέσει ένα δρόμο που θα συνδέει την Κίσαμο με τη Σητεία» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως πρόκειται για ένα έργο τεχνικά δύσκολο και σύνθετο με ορίζονται υλοποίησης περί τα πέντε χρόνια, ενώ ζήτησε τη βοήθεια και τη συνεργασία όλων των τοπικών αρχών προκειμένου να ξεπεραστούν τα οποιαδήποτε εμπόδια.

«Είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια και το έργο να παραδοθεί εντός προϋπολογισμού και εντός χρονοδιαγράμματος» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός ο οποίος για τα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ του εκτελούνται ήδη από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο σημείωσε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.

«Θα λάβουμε υπόψη οποιαδήποτε αιτήματα είναι λογικά, αλλά πρέπει να καταλάβουμε στο σύνολό της την τεράστια σημασία που έχει αυτό το έργο για την Κρήτη και να μην βλέπουμε μόνο το μικροτοπικό συμφέρον αλλά να δούμε τη μεγάλη εικόνα» ζήτησε από τους κρητικούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που έκανε

Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στα ζητήματα οδικής ασφάλειας και τον «παρανοϊκό» όπως χαρακτήρισε φόρο αίματος.

«Έχω ζητήσει από τον υπουργό να δρομολογήσουμε άμεσα σε συνεργασία με τους παροχωρησιούχους έργα οδικής ασφάλειας τα οποία θα κάνουν το υφιστάμενο βόρειο οδικό άξονα Κρήτης πιο ασφαλή» είπε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος σημείωσε ότι αυτές οι παρεμβάσεις θα προσομοιάζουν με τις παρεμβάσεις που έγιναν στην παλιά εθνική οδό Πατρών -Πύργου, τα οποία «αποδείχθηκαν εξαιρετικά αποτελεσματικά ως προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας».

Μιλώντας συνολικά για τα μεγάλα έργα της Κρήτης όπως την ηλεκτρική διασύνδεση, το νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι και αρδευτικά δίκτυα, εξήγγειλε τη δημιουργία φοιτητικών εστιών στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο.

«Σχεδόν 5.000 φοιτητές που θα επιλέξουν την Κρήτη ως τον τόπο για να σπουδάσουν και θα έχουν πρόσβαση στις πιο σύγχρονες φοιτητικές εστίες, προκειμένου να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα της στέγασης των φοιτητών» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης που έκλεισε την ομιλία του με αναφορά στην εξέλιξη που έχει σημειώσει η χώρα από το 2015 με αφορμή και τη μέρα της Ευρώπης.

 «Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχουμε κάνει από το 2015 συνολικά ως χώρα, ας πάρουμε ικανοποίηση από το γεγονός ότι σήμερα η Ελλάδα ως προς τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών είναι παράδειγμα προς μίμηση. Ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημόσια οικονομικά τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε αυτό το πλεόνασμα της αναπτυξιακής πορείας προς τους πολίτες».

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας μίλησε για την τεράστια σημασία που έχει για το νησί το συγκεκριμένο έργο, που είναι προϋπολογισμού 1,75 δισ, έχει μήκος 157χλμ και περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες, 89 γέφυρες, 89 κάτω και 12 άνω διαβάσεις και 18 cut and cover.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στο χαιρετισμό του ανέφερε ότι είναι ένα έργο όλης της Κρήτης, η οποία θα είναι ένα διαφορετικό νησί με τον ΒΟΑΚ.

«Βεβαίως μέχρι να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα, ο κύκλος θα είναι δύσκολος, αφού είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα εκτελείται το έργο ενός αυτοκινητοδρόμου με τόσο μεγάλο μήκος ως ενιαίο έργο» ανέφερε ο κύριος Ταχιάος.

Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, αφού ευχαρίστησε συγκεκριμένα τον πρωθυπουργό αλλά και τους υπουργούς, μίλησε για μία μεγάλη μέρα για το νησί, καθώς «75 περίπου χρόνια μετά εισέρχεται σε τροχιά υλοποίησης, το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο» και πώς ο ΒΟΑΚ δεν συνδέει απλά τους νομούς της Κρήτης, αλλά αλλάζει το χάρτη του νησιού.

«Οι Κρητικοί μετρούν αντίστροφα μέχρι ο ΒΟΑΚ να παραδοθεί στην κυκλοφορία, συμβάλλοντας καθοριστικά στην παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση του νησιού» σημείωσε ο Σταύρος Αρναουτάκης ο οποίος επανέλαβε την θέση της Περιφέρειας Κρήτης ότι Βόρειος Οδικός Αξονας θεωρείται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.

Από την πλευρά της ανάδοχου, ο πρόεδρος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γεώργιος Περιστέρης ανέφερε ότι ξεκινάει μία δύσκολη διαδρομή, κατά τη διάρκεια της οποίας κομβικής σημασίας ζήτημα είναι η συνεργασία μεταξύ όλων και κυρίως των πολιτών της Κρήτης.

ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελληνική Λύση: Ανάγκη τευτλοκαλλιέργειας και παραγωγής ελληνικής ζάχαρης στην πατρίδα μας

Ερώτηση του  Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου

Τομέα Αθηνών προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης

ΘΕΜΑ:         «Ανάγκη τευτλοκαλλιέργειας και παραγωγής ελληνικής ζάχαρης

στην πατρίδα μας»

Κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με ενημέρωση αγροτών, ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα των συναδέλφων τους είναι η τευτλοκαλλιέργεια και η παραγωγή ελληνικής ζάχαρης στην πατρίδα μας. Μας μετέφεραν οι ως άνω ότι μέσα σε 15 χρόνια τα πάντα καταστράφηκαν, όσον αφορά την εγχώρια παραγωγή ζάχαρης. Ενδεικτικά, το 2009 η παραγωγή στη χώρα ήταν 157.383 τόνοι και το 2011 μειώθηκε κατά 75%, στους 38.265 τόνους. Το 2006 καλύπταμε τις εσωτερικές ανάγκες της πατρίδας μας και τροφοδοτούσαμε και τις βαλκανικές χώρες. Δούλευαν ζαχαρουργεία στο (Πλατύ Ημαθίας, Σέρρες, Έβρο), ένα εργοστάσιο επεξεργασίας σπόρων, τρία κέντρα διανομής (Αθήνα, Λάρισα, Χανιά) και χιλιάδες οικογένειες αγροτών στη Θεσσαλία, Μακεδονία και Θράκη ζούσαν από την τευτλοκαλλιέργεια. Θεωρούν δε ότι η λέξη αυτάρκεια θα πρέπει να αποσυρθεί από το λεξιλόγιό μας σε ό,τι αφορά τη ζάχαρη. Με ετήσιες απαιτήσεις πλέον που αγγίζουν τους 320.000 τόνους, η χώρα μας βασίζεται μόνο στις εισαγωγές. Το κόστος εισαγωγής των απαιτούμενων ποσοτήτων έφτασε και ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να υπολογιστεί η εκτόξευση των τιμών τα τελευταία χρόνια. Εισάγουμε μεταξύ άλλων από Γαλλία, Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ολλανδία, Μαυρίκιο, μέχρι και από τη Γαλλική Πολυνησία. Καταγγέλλουν οι ως άνω ότι η σκανδαλώδης κακοδιαχείριση των ελληνικών κυβερνήσεων των τελευταίων ετών σε συνεργασία με την Ε.Ε., καθώς και το κλείσιμο της Αγροτικής Τράπεζας οδήγησαν στην καταστροφή της παραγωγής ζάχαρης στην πατρίδα μας. Ζητούν οι ως άνω αγρότες από την Πολιτεία και τους αρμοδίους φορείς να ξαναδημιουργήσουν τις συνθήκες εκείνες, ώστε να υπάρξει η ευκαιρία της τευτλοκαλλιέργειας και παραγωγής ελληνικής ζάχαρης προς όφελος του πρωτογενή τομέα της πατρίδας μας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να προχωρήσει η τευτλοκαλλιέργεια και η παραγωγή ελληνικής ζάχαρης προς όφελος του πρωτογενή τομέα της πατρίδας μας;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Νίκος Ανδρουλάκης: «Στοίχημα μας η αναγέννηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας»

Το Βενιζέλειο Νοσοκομείο στο Ηράκλειο της Κρήτης επισκέφθηκε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

«Ο ελληνικός λαός πληρώνει τις δεύτερες μεγαλύτερες ιδιωτικές δαπάνες υγείας σε όλη την Ευρώπη. Αυτό και μόνο πρέπει να μας κάνει να πάρουμε ταχύτερα σημαντικές αποφάσεις για να αναγεννηθεί το Εθνικό Σύστημα Υγείας, ένας πυλώνας κοινωνικής δικαιοσύνης» σημείωσε σε δηλώσεις του ο κ. Ανδρουλάκης.

«Το ΠΑΣΟΚ έχει προτεραιότητα την αναγέννηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.Αυτό σημαίνει ένα ισχυρό δίκτυο πρωτοβάθμιας περίθαλψης σε όλη την Ελλάδα, σημαίνει κίνητρα για γιατρούς και νοσηλευτές, ένταξη των νοσηλευτών στα βαρέα και ανθυγιεινά, -όπως συμβαίνει άλλωστε και στον ιδιωτικό τομέα- και υποδομές. Το Ταμείο Ανάκαμψης ήταν μία πολύ μεγάλη ευκαιρία. Έγιναν κάποια βήματα, αλλά δειλά την ώρα που το Εθνικό Σύστημα Υγείας έχει πολύ μεγάλες προκλήσεις μπροστά του» πρόσθεσε επιπλέον.

Ερωτηθείς για το έργο κατασκευής του ΒΟΑΚ και την αόριστη -ως προς το χρονοδιάγραμμα των μελετών και τους χρηματοδοτικούς πόρους- υπόσχεση του Πρωθυπουργού ότι ο οδικός άξονας δεν θα παρακάμψει τη Σητεία, ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε:

«Ο Πρωθυπουργός, για άλλη μία φορά, εμπαίζει τους πολίτες της Σητείας. Αναμάσησε δεσμεύσεις ότι θα προχωρήσουν δήθεν οι μελέτες του ΒΟΑΚ και για τη Σητεία. Ακριβώς τα ίδια είχε πει και το 2019. Τι έκανε από το 2019 μέχρι το 2025 για να αποδείξει ότι όλα αυτά δεν είναι μόνο λόγια;Εμείς θεωρούμε ότι αυτό το έργο είναι πάρα πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη της Κρήτης. Αλλά είναι ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης και περιφερειακής ανάπτυξης ο ΒΟΑΚ να αφορά ισότιμα όλους τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων του νησιού μας» κατέληξε.

«ΚΥΡ ΚΩΣΤΑΚΗ». Παραδοσιακό μικρασιάτικο τραγούδι, από τον Σύλλογο Ρεθυμνίων Μικρασιατών.

Αναρτήθηκε την Πρωτομαγιά στο YOUTUBE, το 10ο κατά σειρά τραγούδι με τίτλο «Κυρ Κωστάκη», το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο cd που εκδόθηκε το έτος 2000, με τίτλο «ΜΝΗΜΕΣ ΡΕΘΥΜΝΙΩΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ».

Το video αυτό συνοδεύεται με ιστορικές και σπάνιες φωτογραφίες και καρτ ποστάλ εποχής από τη δεκαετία του 1880, προβάλλοντας έτσι τη διαχρονικότητα της ανάπτυξης του ελληνισμού στην λατρεμένη γη της Ιωνίας Μικράς Ασίας…

Άλλη μια πλήρως επιτυχημένη κατά τη γνώμη μου ερμηνεία από την χορωδία του Συλλόγου Ρεθυμνίων Μικρασιατών, που με το συνολικό αυτό πόνημά τους τίμησαν τις μουσικές και όχι μόνον μνήμες των μαρτύρων προγόνων μας στα αιματοβαμμένα Μικρασιάτικα Χώματα και εκτιμώ ότι αξίζουν της επιδοκιμασίας όλων μας! Οι κρίσεις δικές σας…

Είσοδος του αστικού σιδηροδρομικού σταθμού Κασαμπά της Σμύρνης 1895

 «ΚΥΡ ΚΩΣΤΑΚΗ». Παραδοσιακό μικρασιάτικο τραγούδι.

Τραγούδι κατ΄εξοχήν Κωνσταντινουπολίτικο, αλλά πολυαγαπημένο και πολυτραγουδισμένο και στην Σμύρνη και ευρύτερα σε όλη την Ιωνία Μικράς Ασίας. Χορεύεται ως συρτοχασάπικο, που είναι ο αγαπημένος χορός των Ελλήνων της Πόλης. Ο αείμνηστος δάσκαλος Σίμων Καράς συνδέει τον χασάπικο χορό, με τον χορό των μακελλάρηδων του Βυζαντίου, όπως φαίνεται από μικρογραφία χειρογράφου του 11ου αιώνα.

Ήχος πλάγιος του δευτέρου του σκληρού χρώματος. Ρυθμός 4/σημος, ή 2/σημος συνεπτυγμένος.

«ΚΥΡ ΚΩΣΤΑΚΗ», στίχοι:

Εμένα με το είπανε, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (Κυριάκος),

εμένα με το είπανε, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (χορωδία),

άνθρωποι μερακλήδες, τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια (Κυριάκος),

άνθρωποι μερακλήδες, τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια (χορωδία).

Πως την καλύτερη ζωή, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (Κυριάκος),

πως την καλύτερη ζωή, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (χορωδία),

την κάνουν οι μπεκρήδες, πάπια χήνα μου, να ΄χεις το κρίμα μου (Κυριάκος),

την κάνουν οι μπεκρήδες, πάπια χήνα μου, να ΄χεις το κρίμα μου (χορωδία).

Ένα καιρό ήμουν άγγελος, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (Κυριάκος),

ένα καιρό ήμουν άγγελος, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (χορωδία),

τώρα αγγελίζουν άλλοι, έλα πέρασε, παίξε και γέλασε (Κυριάκος),

τώρα αγγελίζουν άλλοι, έλα πέρασε, παίξε και γέλασε (χορωδία).

Στη βρύση που ΄πινα νερό, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (Κυριάκος),

στη βρύση που ΄πινα νερό, κυρ Κωστάκη έλα κοντά (χορωδία),

τώρα το πίνουν άλλοι, δεν ξαναπερνώ από τούτο το στενό (Κυριάκος),

τώρα το πίνουν άλλοι, δεν ξαναπερνώ από τούτο το στενό (χορωδία).

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ:

Στο τραγούδι ο αείμνηστος πλέον Κυριάκος Αμπατζόγλου και επαναλαμβάνει η χορωδία του Συλλόγου Μικρασιατών Ρεθύμνου.

Στα όργανα συμμετέχουν:

Ο καταξιωμένος σε όλη την ομογένεια της Αυστραλίας, επίσης αείμνηστος Χρήστος Μπαλτσίδης με το ούτι του, στην εισαγωγή του παρόντος μουσικού πονήματος και στη συνέχεια του τραγουδιού,

Πατήρ Γεώργιος Τζάβλας, κανονάκι

Γεώργιος Αγγελογιαννάκης, λύρα πολίτικη

Μάρκος Δασκαλάκης, ούτι

Μανόλης Κοντογιάννης, λαούτο

Μανόλης Κυδωνάκης, λαούτο

Αλέξανδρος Μυρωδιάς, ταμπουράς

Δημήτρης Σολακόγλου, κουτάλια

Άρης Συσκάκης, βιολί και

Μανόλης Χριστοδούλου, τουμπελέκι.

Η χορωδιακή, μουσική και γενικά συνολική επιμέλεια του μουσικού αυτού έργου ανήκει στον ακούραστο και καταξιωμένο καθηγητή της Βυζαντινής μουσικής, κ. Ανδρέα Γιακουμάκη!

Άποψη προκυμαίας με το ξενοδοχείο Κράμμερ 1900 Είσοδος του αστικού σιδηροδρομικού σταθμού Κασαμπά της Σμύρνης 1895 Κεντρικός Σταθμός Γραμμής Σμύρνης Αϊδινίου 1895 Προκυμαία Σμύρνης έτους 1890 Συγκέντρωση μπροστά στο Αλάμπρα και στο Σπόρντινγκ κλάμπ για την υποδοχή του ελληνικού στόλου 2 Μαΐου 2019

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ

Α. Γυναίκες:

  1. Μαρίτσα Βοριά -Παναγιωτάκη, 2. Κωνσταντίνα Γωνιωτάκη, 3. Γεωργία Δαμβόγλου –Παυλάκη, 4. Μαρία Δασκαλάκη, 5. Κούλα Κανέλλου –Παπαδομανωλάκη, 6. Ελένη Καρπιδάκη –Σκευάκη, 7. Μαρία Κισσανδράκη, 8. Ειρήνη Κλάδου –Παπαδάκη, 9. Βασιλεία Μαρίνου –Καζαβή, 10. Ζαχαρένια Παπαδάκη, 11. Μαρία Πατάτα, 12. Μαρία Πατάτα –Λιουδάκη, 13. Μαρίνα Πατάτα –Καραδάκη, 14. Δέσποινα Πετρούλη –Δασκαλάκη, 15. Μαρία Σαρηγιάννη –Αλεξανδράκη, 16. Ειρήνη Συσκάκη, 17. Γκορτάνα Τανάσκοβιτς, 18. Βενετία Τσομπανάκη –Σταγάκη, 19. Ευαγγελία Τσομπανάκη –Σταματογιαννάκη, 20. Μαρία Χατζησπύρου –Τσαγκαράκη.

Β. Άνδρες:

  1. Κυριάκος Αραμπατζόγλου, 2. Αθανάσιος Γιακουμάκης, 3. Κωνσταντίνος Γονιδάκης, 4. Μιχάλης Καραδάκης, 5. Μανόλης Λαμπρίδης, 6. Ισίδωρος Μαρίνος, 7. Σταύρος Μαρίνος, 8. Τάσος Μιχαηλίδης, 9. Ελευθέριος Μιχάλας, 10. Δημήτρης Σολάκογλου, 11. Παρασκευάς Συριανόγλου, 12. Χαράλαμπος Τσομπανάκης.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ Κ.Μ.Σ. & ΣΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΜΕΧΤΙΔΗ

Για πολλοστή φορά, ακόμη ένα ολόθερμο ευχαριστώ στο Κέντρο Μικρασιάτικων Σπουδών (Κ.Μ.Σ.), καθώς και στον αγαπητό φίλο και συγγραφέα Πέτρο Μεχτίδη, για την ευγενική και ένθερμη συναίνεσή τους ως προς τη χρήση του ιστορικού τους υλικού, στην όλη αυτή προσπάθεια δημόσιας ανάδειξης και μεταλαμπάδευσης της μουσικής και όχι μόνο μαρτυρικής κληρονομιάς των προγόνων μας στις αλησμόνητες Μικρασιάτικες Πατρίδες…

Υποβολή αιτήσεων χορήγησης ενίσχυσης: Για απώλεια φυτικού κεφαλαίου από θεομηνία DANIEL-ELIAS

Υποβολή αιτήσεων χορήγησης ενίσχυσης: Για απώλεια φυτικού κεφαλαίου από θεομηνία DANIEL-ELIAS

 

Εν αναμονή έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία θα καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ενίσχυσης των παραγωγών για την αντιμετώπιση των ζημιών σε φυτικά μέσα παραγωγής που προκλήθηκαν ως άμεσο επακόλουθο των πλημμυρών του Σεπτεμβρίου του έτους 2023 σε περιοχές της Ελλάδας (θεομηνία Daniel, Elias), ενημερώνουμε τους πληγέντες παραγωγούς που είχαν υποβάλει αρχική δήλωση, τα ακόλουθα :

Προκειμένου να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι διαδικασίες συγκέντρωσης των  δικαιολογητικών και του διοικητικού ελέγχου,  για την άμεση καταβολή των ενισχύσεων, χορηγήθηκε από τον ΕΛ.Γ.Α. προθεσμία υποβολής οριστικών δηλώσεων από Δευτέρα 5 Μαΐου 2025 έως και την Τρίτη 3 Ιουνίου 2025.

Η καταχώρηση των αρχικών δηλώσεων εντός του αναφερόμενου χρονικού διαστήματος, πραγματοποιείται μέσω του Προγράμματος «Ετήσιο 2023», για λόγους επίσπευσης των διαδικασιών.

Αμέσως μετά την θεσμοθέτηση του αναγκαίου κανονιστικού πλαισίου-έκδοση ΚΥΑ-, οι οριστικές δηλώσεις των πληγέντων παραγωγών, θα “μεταφερθούν” στο νέο καθεστώς, το οποίο θα διαμορφωθεί μετά από την έκδοση της αναμενόμενης ΚΥΑ.

Η συγκεκριμένη ΚΥΑ θα καθορίζει τους οικονομικούς και διοικητικούς όρους, οι οποίοι δεν θα έχουν σχέση με τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις των ΚΟΕ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των πληγέντων παραγωγών.

Τάσος Μπαρτζώκας: Ξεκινά η στελέχωση του Τομέα ΕΚΑΒ Αλεξάνδρειας.

Τάσος Μπαρτζώκας: Ξεκινά η στελέχωση του Τομέα ΕΚΑΒ Αλεξάνδρειας.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής και Βουλευτής Ημαθίας, Τάσος Μπαρτζώκας, συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Υγείας κ. Μάριο Θεμιστοκλέους για τον προγραμματισμό και την πορεία υλοποίησης της ίδρυσης και λειτουργίας του Τομέα ΕΚΑΒ στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας.

Κεντρικό θέμα της συζήτησης αποτέλεσε η εφαρμογή της νέας νομοθετικής ρύθμισης της κυβέρνησης, με την οποία διευρύνεται το πλαίσιο προσόντων πρόσληψης επικουρικού προσωπικού ειδικότητας ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων, διευκολύνοντας έτσι την άμεση στελέχωση του Τομέα ΕΚΑΒ Αλεξάνδρειας.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό ξεκινάει άμεσα η στελέχωση, με πρώτο βήμα την επιλογή προσωπικού από τους ήδη υφιστάμενους καταλόγους επικουρικού προσωπικού. Όσοι έχουν ήδη υποβάλει αίτηση στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν χρειάζεται να καταθέσουν νέα αίτηση, καθώς ήδη ενημερώνονται για να παρουσιαστούν στις θέσεις τους και να αναλάβουν υπηρεσία.

Παράλληλα, από 15 Μαΐου έως 1 Ιουνίου, θα δοθεί νέα δυνατότητα υποβολής αιτήσεων για εγγραφή στους καταλόγους. Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, δικαίωμα συμμετοχής έχουν πλέον και σπουδαστές της ειδικότητας «Διασώστης – Πλήρωμα Ασθενοφόρου» από ΙΕΚ ή ΣΑΕΚ, αρκεί να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς έστω και το Α’ εξάμηνο σπουδών.

Η έναρξη της στελέχωσης του Τομέα ΕΚΑΒ Αλεξάνδρειας είναι γεγονός και φέρει τη σφραγίδα της πολιτικής επιμονής και συνεργασίας του Βουλευτή Τάσου Μπαρτζώκα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και τον προσωπικό ενδιαφέρον και επιστασία του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο Τάσος Μπαρτζώκας δήλωσε:

«Η ίδρυση Τομέα ΕΚΑΒ στην Αλεξάνδρεια ήταν από την αρχή ένας βασικός στόχος που έθεσα και υπηρετώ με συνέπεια. Με τη νέα ρύθμιση, αίρονται τα τελευταία εμπόδια και ξεκινά δυναμικά η στελέχωση του Τομέα, εξασφαλίζοντας άμεση ανταπόκριση και κάλυψη για τις ανάγκες των πολιτών της περιοχής μας.

Ευχαριστώ θερμά τον Υφυπουργό Υγείας, κ. Μάριο Θεμιστοκλέους, για τη διαρκή συνεργασία και τη σαφή δέσμευσή του να στελεχωθεί άμεσα ο Τομέας με επαρκές προσωπικό, όπως φυσικά και τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την προσωπική έντονη επιστασία στην υλοποίηση του στόχου. Η Αλεξάνδρεια αξίζει ένα ισχυρό και λειτουργικό Τομέα ΕΚΑΒ.»

Κέντρο Ψυχικής Υγείας στο Γενικό Νοσοκομείο Βέροιας

 

Πρωτοβουλία Ίδρυσης

  • Η πρωτοβουλία ξεκίνησε το 2019, με ενέργειες του Βουλευτή Ημαθίας Τάσου Μπαρτζώκα, σε συνεργασία με:
  • τη Διοίκηση του Νοσοκομείου Βέροιας
  • την 3η Υγειονομική Περιφέρεια Μακεδονίας (3η Υ.Πε.)
  • Ακολούθησε αναδιοργάνωση του Οργανισμού του Νοσοκομείου, ώστε να ενσωματωθεί το ΚΨΥ και να υποβληθεί για έγκριση.

Ιστορικό & Νομική Θέσπιση

  • Η ίδρυση του Κέντρου Ψυχικής Υγείας εγκρίθηκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγειονομικών Περιφερειών (Κε.Σ.Υ.Πε.) το 2022, με πρόβλεψη για δημιουργία Ιατροπαιδαγωγικού Τμήματος.
  • Προβλέφθηκε η πρόσληψη 27 ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων για τη στελέχωσή του.

Προβλεπόμενες Θέσεις

  • 4 Ψυχίατροι
  • 2 Παιδοψυχίατροι
  • 1 Ψυχολόγος
  • 1 Ειδικός Παιδαγωγός
  • 2 Εργοθεραπευτές
  • 2 Κοινωνικοί Λειτουργοί
  • 2 Λογοθεραπευτές
  • 6 Επισκέπτες Υγείας
  • 3 Διοικητικοί Υπάλληλοι
  • 1 Γενικών Καθηκόντων

Νέα Θεσμική Πλατφόρμα: Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.

  • Με τον Νόμο 5129/2024 (ΦΕΚ Α’ 124/1-8-2024), δημιουργείται το Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Ε.Δ.Υ.Ψ.Υ.), το οποίο διαρθρώνεται σε:
  • 7 Περιφερειακά Δίκτυα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.), υπαγόμενα στις αντίστοιχες Υ.Πε.
  • Οι δομές λειτουργούν υπό ενιαία Ιατρική και Νοσηλευτική Διεύθυνση και διασυνδέονται μεταξύ τους.

Απόφαση Ένταξης στο Δίκτυο – Μετονομασία

  • Με την ΚΥΑ Αριθμ. Γ3α/Γ.Π.οικ. 12020, προβλέπεται:
  • Η ένταξη του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Βέροιας στο Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ. της 3ης Υ.Πε.
  • Η μετονομασία του σε Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων του Γενικού Νοσοκομείου Βέροιας, ως Μονάδα Ψυχικής Υγείας (Μ.Ψ.Υ.) του Ε.Σ.Υ.

Τρέχουσα Κατάσταση – Επόμενα Βήματα

  • Στέγαση: Προτείνεται προσωρινή στέγαση εντός του Νοσοκομείου Βέροιας, μέχρι να βρεθεί αυτόνομος χώρος.
  • Λειτουργία: Απαιτείται κατ’ ελάχιστον η παρουσία:
  • 1 Ψυχιάτρου
  • 2 Κοινωνικών Λειτουργών
  • 1 Ψυχολόγου
  • 1 Διοικητικού Υπαλλήλου
  • Μορφή συνεργασίας: Δυνατότητα πρόσληψης με σύμβαση έργου («μπλοκάκι»).
  • Ενέργεια: Να διερευνηθεί μέσω επικοινωνίας με την κ. Βιλδιρίδη αν υπάρχουν διαθέσιμοι επαγγελματίες σε αναμονή στους επικουρικούς πίνακες. Ακόμα να υπάρξει και επικοινωνία με τον Υποδιοικητή 3ης ΥΠΕ κ. Κούπκα για την λειτουργία του Κέντρου.

Αυτές είναι οι σημειώσεις μου, για το Κέντρο Ψυχικής Υγείας. Αλλά νομίζω πρέπει να τηλεφωνήσω στην κ. Δημοπούλου για να την ρωτήσω:

  • Το κέντρο ψυχικής υγείας θα διατηρήσει τις 27 θέσεις που έχουν εγκριθεί;

Αλεξάνδρεια: Άκρως ενδιαφέρουσα η 1η Γιορτή Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου Πλατέος – Βίντεο – φωτό

Η σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Πλατέος διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία την “1η Γιορτή Φυσικών Επιστημών”, όπου και έγινε η παρουσίαση μέσω πειραμάτων και κατασκευών που υλοποίησαν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γυμνασίου Πλατέος.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Η εκδήλωση έλαβε χώρα την Παρασκευή 9 Μαΐου μπροστά από το Πνευματικό Κέντρο Αλεξάνδρειας. Παρουσιάστηκαν συνολικά 19 πειράματα σε ταυτόχρονη εκτέλεση, μπροστά σε μαθητές Δημοτικών Σχολείων από την Αλεξάνδρεια που επισκέφθηκαν την εν λόγω έκθεση.

Συνέδραμαν επίσης:

– Το ΕΦΚΕ Πέλλας

– Εκπρόσωποι του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας Logic

– Το 2ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας

– Το 3ο Γυμνάσιο Βέροιας.

Πληροφορίες για την 1η Γιορτή Φυσικών Επιστημών, έδωσε στην κάμερα του Έμβολος ο Διευθυντής του Γυμνασίου Πλατέος κ. Βασίλης Πλατσάς.

Δείτε το βίντεο:

Φωτογραφίες:

20250509 095711 resized 20250509 095711 resized 2 20250509 095744 resized 20250509 095747 resized 20250509 095834 resized 20250509 095845 resized 20250509 095854 resized 20250509 095935 resized 20250509 100017 resized 20250509 100102 resized 20250509 100107 resized 20250509 100145 resized 20250509 100148 resized 20250509 100149 resized 20250509 100505 resized 20250509 101943 resized 20250509 103353 resized 20250509 103400 resized

Επιστολή Αμερικανών βουλευτών στον Ντ. Τραμπ: Ζητούν να θέσει τις αποσταθεροποιητικές κινήσεις της Τουρκίας σε πιθανή συνάντηση με Ρ.Τ. Ερντογάν

Τον προβληματισμό τους για την επανεμφάνιση των τουρκικών παραβιάσεων στον εναέριο χώρο και στα χωρικά ύδατα της Ελλάδας εκφράζουν Αμερικανοί βουλευτές σε μια διακομματική επιστολή που στάλθηκε στον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.

Οι νομοθέτες υποστηρίζουν ότι οι κινήσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εγκυμονούν κινδύνους την ασφάλεια και την περιφερειακή σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο και επισημαίνουν ότι μια πιθανή επανένταξη της ‘Αγκυρας στο πρόγραμμα των F-35 θα μπορούσε να ανατρέψει μια ευαίσθητη ισορροπία στην περιοχή.

Με αυτή την επιστολή, οι νομοθέτες εγείρουν μια σειρά από καίρια ζητήματα, ζητώντας από τον Αμερικανό πρόεδρο να τα θέσει στην περίπτωση που πραγματοποιήσει συνάντηση με τον Τούρκο ομόλογο του.

Μεταξύ των ζητημάτων που παρουσιάζονται είναι οι ηγεμονικές και αναθεωρητικές φιλοδοξίες της Τουρκίας, όπως αυτές αποτυπώνονται στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», η προσωπική συμμαχία του Ερντογάν με ισλαμιστικές τρομοκρατικές ομάδες, και η δημοκρατική διολίσθηση στο εσωτερικό της γειτονικής χώρας.

Υπό αυτό το πρίσμα, οι νομοθέτες προτρέπουν με σεβασμό τον Ντόναλντ Τραμπ να θέσει τα ακόλουθα ζητήματα σε μια ενδεχόμενη συνάντηση με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν:

– Τη χρήση των F-16 που παρέχονται από τις ΗΠΑ στην Τουρκία για τη συστηματική παραβίαση του ελληνικού εναέριο χώρο

– Τη μη επανένταξη της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35 ενόσω η ‘Αγκυρα διατηρεί το σύστημα των S-400 και συνεχίζει τις αποσταθεροποιητικές ενέργειες της.

– Την υιοθέτηση αναθεωρητικών πολιτικών από τον Ερντογάν που είναι επωφελείς για τη Ρωσία και αποβαίνουν εις βάρος της συνοχής και της ασφάλειας του ΝΑΤΟ.

– Τη προβληματική πολιτική της «Γαλάζιας Πατρίδας» και το κίνδυνο που παρουσιάζει για την κυριαρχία και την ακεραιότητα των χωρικών υδάτων και των θαλάσσιων ζωνών της Ελλάδας και της Κύπρου.

– Τους προσωπικούς και πολιτικούς δεσμούς που διατηρεί ο Ερντογάν με ανώτερα στελέχη της Χαμάς και τη συμπάθεια που επιδεικνύει στον στόχο της Χαμάς για την εξάλειψη ισραηλινού κράτους.

– Την αντισημιτική και αντισιωνιστική ρητορική που υιοθετεί συχνά ο Ερντογάν.

– Τη συνέχιση της παράνομης κατοχής της Κύπρου.

– Τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της πολιτικής αντιπολίτευσης στο εσωτερικό της χώρας.

Οι νομοθέτες αναγνωρίζουν ότι είναι προς το συμφέρον των Ηνωμένων Πολιτειών η Τουρκία να είναι ένας ισχυρός και αξιόπιστος σύμμαχος εντός του ΝΑΤΟ, καθώς πρόκειται για μια χώρα που δαπανά το απαιτούμενο 2% του ΑΕΠ στον τομέα της άμυνας σε μια ταραγμένη και δυναμική περιοχή και θα μπορούσε συνεπώς να χρησιμεύσει ως πολλαπλασιαστής ισχύος για τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους.

Ωστόσο, υπενθυμίζουν ότι ο πρόεδρος Ερντογάν έχει δείξει ότι ακολουθεί μια πολιτική ατζέντα που δεν ευθυγραμμίζεται με τα συμφέροντα και τις αξίες των ΗΠΑ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι έχει εκφράσει την επιθυμία του να ενταχθεί στους BRICS, έχει επιδιώξει καθεστώς εντός του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης, υποστηρίζοντας συγχρόνως ισλαμιστικές ομάδες στη Συρία και εξοντώνοντας τους Κούρδους.

Η διακομματική επιστολή υπογράφεται συνολικά από 22 νομοθέτες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας Γκρέγκορι Μικς. Η πρωτοβουλία για την αποστολή της διακομματικής επιστολής ανήκει στη Δημοκρατική βουλευτή Ντίνα Τίτους.

Ηγεμονικές Φιλοδοξίες της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο

«Για χρόνια, ο πρόεδρος Ερντογάν ανταγωνίζεται τους γείτονες της Τουρκίας, συμπεριλαμβανομένων των συμμάχων στο ΝΑΤΟ, παραβιάζοντας τον ελληνικό εναέριο χώρο, κατέχοντας παράνομα τμήματα της Κυπριακής Δημοκρατίας, παρενοχλώντας πλοία στο Αιγαίο Πέλαγος και απειλώντας να εισβάλει στην Ελλάδα και το Ισραήλ. Παρά τη συνολική ύφεση των εντάσεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, είμαστε ιδιαίτερα προβληματισμένοι από την ξαφνική αύξηση των παραβιάσεων του ελληνικού εναέριου χώρου με αεροσκάφη F-16, τα οποία έχουν παρασχεθεί από τις ΗΠΑ στην ‘Αγκυρα, και τις παραβιάσεις των χωρικών υδάτων της Ελλάδας που έχουν σημειωθεί κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους. Αυτή η συμπεριφορά είναι απαράδεκτη για έναν σύμμαχο του ΝΑΤΟ και αποτελεί συνεχή απειλή για την ασφάλεια ενός ζωτικού Ευρωπαίου εταίρου. Σε αυτό το πλαίσιο, μια ευαίσθητη ισορροπία στην περιοχή θα ανατρεπόταν εάν η Τουρκία επανεντασσόταν στο πρόγραμμα των F-35.

«Ο πρόεδρος Ερντογάν έχει επίσης υιοθετήσει την ανησυχητική αναθεωρητική πολιτική που ονομάζεται «Γαλάζια Πατρίδα». Αυτό χρησιμεύει ως πολιτική και στρατιωτική αιτιολογία για την προώθηση της κυριαρχίας του στην Ανατολική Μεσόγειο εις βάρος άλλων περιφερειακών δυνάμεων. Υπό την αιγίδα της «Γαλάζιας Πατρίδας», τα τουρκικά σκάφη αμφισβητούν τις ελληνικές και κυπριακές αποκλειστικές οικονομικές ζώνες με ανησυχητικό ρυθμό. Ο Ερντογάν διεκδικεί κοιτάσματα φυσικού αερίου στα ανοικτά των ακτών της Κύπρου. Υπέγραψε μάλιστα μνημόνιο με την προσωρινή κυβέρνηση της Λιβύης στην Τρίπολη, το οποίο παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και της Κύπρου. Αυτή η πολιτική περιφρονεί το Διεθνές Δίκαιο, ιδίως τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, και προωθεί τους στόχους του Ερντογάν για περιφερειακή κυριαρχία και τις νεοοθωμανικές φιλοδοξίες του».

«Επίσης, ο πρόεδρος Ερντογάν συνεχίζει να κατέχει άδικα και παράνομα την Κυπριακή Δημοκρατία. Πριν από πενήντα ένα χρόνια, η Τουρκία εισέβαλε στην Κύπρο και ξεκίνησε μια φρικτή εκστρατεία για εθνοκάθαρση τμημάτων του νησιού, καταστροφή θρησκευτικών μνημείων και απαγωγή και εξαφάνιση Ελληνοκυπρίων που ζούσαν εκεί. Έκτοτε, η λεγόμενη «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου», η οποία καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο του εδάφους του νησιού, έχει κριθεί παράνομη από πολλά διαδοχικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και η Τουρκία έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τα διάφορα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που διαπράχθηκαν στην Κύπρο».

Σχέσεις με Ρωσία και Κατοχή του Συστήματος S-400

«Επιπλέον, η Τουρκία έχει υιοθετήσει πολιτικές που υποστηρίζουν αντιπάλους του ΝΑΤΟ, όπως η Ρωσία. Αυτή η στάση αποδεικνύεται ξεκάθαρα από την αγορά του ρωσικού συστήματος πυραυλικής άμυνας S-400 από τον Ερντογάν το 2019, το οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα. Αυτή η απόφαση πυροδότησε την αποχώρηση της ‘Αγκυρας από το πρόγραμμα των F-35 και την επιβολή κυρώσεων, σύμφωνα με τον Νόμο για την Αντιμετώπιση των Αντιπάλων της Αμερικής μέσω Κυρώσεων (CAATSA). Η παρουσία ρωσικής τεχνολογίας εντός του ΝΑΤΟ αποτελεί απειλή τόσο για την ασφάλεια όσο και για τον κυβερνοχώρο για ολόκληρη τη συμμαχία, καθώς οι S-400 είναι εντελώς ασύμβατοι με την τεχνολογία του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των F-35. Συνεπώς, το Κογκρέσο αποδοκίμασε την απόφαση του Ερντογάν και ψήφισε νομοθεσία το 2019 που εμπόδιζε τη μεταφορά οποιουδήποτε αεροσκάφους F-35 ή εξοπλισμού υποστήριξης ή εξαρτημάτων στην Τουρκία, καθώς και οποιασδήποτε πνευματικής ιδιοκτησίας, τεχνικών δεδομένων ή υλικής υποστήριξης που απαιτείται για τη συντήρηση των αεροσκαφών F-35».

Σχέσεις με Χαμές και Ισλαμιστικές Ομάδες

«Από τις 7 Οκτωβρίου 2023, όταν εκατοντάδες τρομοκράτες της Χαμάς εισέβαλαν στο Ισραήλ και πραγματοποίησαν μια φρικτή επίθεση εναντίον αθώων πολίτων, ηγέτες από όλο τον κόσμο καταδίκασαν έντονα την επίθεση και κάλεσαν τη Χαμάς να απελευθερώσει τους ομήρους και να καταθέσει τα όπλα. Ωστόσο, ένας ηγέτης δεν το έκανε. Αντ’ αυτού, ο Ερντογάν είπε ότι «η Χαμάς δεν είναι τρομοκρατική οργάνωση. Είναι μια ομάδα απελευθέρωσης». Έκτοτε, ο Ερντογάν ενεργεί ως ο κύριος προστάτης της Χαμάς. Έχει επιτρέψει στην Τουρκία να χρησιμεύσει ως ο κόμβος των διεθνών οικονομικών συναλλαγών της τρομοκρατικής ομάδας. Έχει εξισώσει τις ενέργειες του πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου με εκείνες του Χίτλερ, με πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα την ομιλία του στην Εβδομάδα Υψηλού Επιπέδου της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών τον Σεπτέμβριο του 2024. Έχει ανακοινώσει το τέλος κάθε εμπορίου με το Ισραήλ. Απέκλεισε κάθε πιθανή συνεργασία του ΝΑΤΟ με το Ισραήλ, απειλώντας μάλιστα να εισβάλει στο Ισραήλ.

Ταυτόχρονα, ο Ερντογάν επιδίωξε στενότερους προσωπικούς και πολιτικούς δεσμούς με την ανώτερη ηγεσία της Χαμάς. Έχει προσφέρει ασφαλές καταφύγιο σε τρομοκράτες της Χαμάς όπως στον Ισμαήλ Χανίγια, στον Χαλέντ Μεσάαλ και στον Σαλέχ αλ-Αρούρι. Κήρυξε ημέρα πένθους στην Τουρκία μετά τον θάνατο του Ισμαήλ Χανίγια και διέταξε να κυματίζουν μεσίστια οι σημαίες στην τουρκική πρεσβεία στο Τελ Αβίβ προς τιμήν του Χανίγια. Έδωσε επίσης βήμα στον Χαλέντ Μεσάαλ, έναν χαρακτηρισμένο τρομοκράτη από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, για να καλέσει τους Παλαιστίνιους να πραγματοποιήσουν βομβιστικές επιθέσεις αυτοκτονίας εναντίον Ισραηλινών κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη».

Δημοκρατική Διολίσθηση

«Τέλος, πρόσφατα υπήρξε σημαντική καταστολή της πολιτικής αντιπολίτευσης εντός της Τουρκίας. Ο πρόεδρος Ερντογάν και το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης έχουν γίνει ολοένα και πιο αυταρχικοί τα τελευταία χρόνια, εδραιώνοντας την εξουσία τους μέσω συνταγματικών αλλαγών και φυλακίσεων αντιπάλων και επικριτών. Ενώ ο Ερντογάν απορρίπτει συστηματικά την τήρηση των κανόνων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ή τον σεβασμό της πολιτικής αντιπολίτευσης εντός αυτής της υποτιθέμενης δημοκρατίας, η σύλληψη του δημάρχου της Κωνσταντινούπολης στις 19 Μαρτίου 2025 δείχνει μια ξαφνική κίνηση για περαιτέρω εδραίωση της εξουσίας του στην Τουρκία. Τον τελευταίο μήνα, ο Ερντογάν έκανε έφοδο στα σπίτια 106 πολιτικών αντιπάλων του, απαγόρευσε τις διαμαρτυρίες και χρησιμοποίησε την αστυνομία για να καταστείλει βίαια κάθε δημόσια διαφωνία. Οι αβάσιμες έρευνες, οι διώξεις και οι καταδίκες υπερασπιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δημοσιογράφων, πολιτικών της αντιπολίτευσης και άλλων αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κοινωνίας στην Τουρκία. Οι νόμοι κατά της τρομοκρατίας και της παραπληροφόρησης έχουν χρησιμοποιηθεί για τον περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης. Η ελευθερία του συνέρχεσθαι ειρηνικά έχει περιοριστεί παράνομα. Η διανομή βοήθειας μετά τους σεισμούς του Φεβρουαρίου 2023 δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει επαρκώς τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία. Και η βία κατά των γυναικών και των κοριτσιών παραμένει ευρέως διαδεδομένη».

ΑΠΕ-ΜΠΕ