Αρχική Blog Σελίδα 1840

Ο αριθμός των πλουσίων ποτέ στην ιστορία δεν ήταν τόσο μεγάλος και η περιουσία τους τόσο πολλή

Ο αριθμός των πλουσίων δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλος και η περιουσία τους τόσο πολλή, χάρη στην αύξηση των τιμών στο χρηματιστήριο και τον ενθουσιασμό για την τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με μια διεθνή μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το γραφείο συμβούλων Capgemini και δημοσιοποιήθηκε σήμερα.

Ο αριθμός των πλουσίων στον κόσμο, όπου πλούσιος, σύμφωνα με το Capgemini, θεωρείται κάποιος του οποίου το διαθέσιμο χρήμα πέραν της κύριας κατοικίας του υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο δολάρια, αυξήθηκε μέσα σ’ ένα χρόνο κατά 2,6%, στα 23,4 εκατομμύρια άτομα το 2024, υπολόγισε το γραφείο στη μελέτη του με τίτλο «World Wealth Report» (Έκθεση για τον Παγκόσμιο Πλούτο).

Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση του αριθμού των «υπερπλούσιων» ανθρώπων, αυτών που διαθέτουν 30 εκατομμύρια δολάρια και περισσότερα, ο οποίος αυξήθηκε κατά 6,2% μέσα σ’ ένα χρόνο.

Η περιουσία των πιο πλούσιων αυξήθηκε επίσης, με το σύνολό της να υπολογίζεται σε 90,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένη κατά 4,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Όσον αφορά τον αριθμό των πλουσίων και το ύψος της περιουσίας τους, πρόκειται για δύο ρεκόρ από το 1997 που το Capgemini άρχισε να δημοσιοποιεί αυτή την ετήσια μελέτη.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση, με 562.000 επιπλέον εκατομμυριούχους, δηλαδή αύξηση κατά 7,6%. Η χώρα αριθμεί πλέον 7,9 εκατομμύρια εκατομμυριούχους.

Η αύξηση αυτού του πλούτου οφείλεται κυρίως στην άνοδο των τιμών στο χρηματιστήριο. Το 2024, οι αμερικανικοί δείκτες Nasdaq, Dow Jones και S&P 500 κονιορτοποίησαν τα ρεκόρ τους στη Γουόλ Στριτ.

«Οι αμερικανικές μετοχές συνέχισαν την ανοδική πορεία τους χάρη σε μια ισχυρότερη απ’ ό,τι προβλεπόταν οικονομική ανάπτυξη και επίσης χάρη στον διαρκή ενθουσιασμό που προκαλείται από την τεχνητή νοημοσύνη και τις μετοχές των εταιρειών τεχνολογίας», αναφέρει το γραφείο στη μελέτη, στο πλαίσιο της οποίας αξιολογήθηκαν 71 χώρες και η οποία χρησιμοποιεί ως μεθοδολογία ένα σύστημα στατιστικής καταγραφής και γραφικής αναπαράστασης που αποκαλείται καμπύλη Lorenz.

Αντιθέτως ο αριθμός των πλουσίων στην Ευρώπη υποχώρησε κατά 2,1%, κυρίως λόγω της οικονομικής στασιμότητας των κύριων οικονομιών της: η Γαλλία χάνει 21.000 εκατομμυριούχους.

Όμως ο αριθμός των υπερπλούσιων προσώπων αυξάνεται κατά 3,5% στην Ευρώπη, μεταφράζοντας μια αύξηση της συγκέντρωσης του πλούτου.

Η περιφέρεια Ασίας-Ειρηνικού καταγράφει από την πλευρά της άνοδο 2,7% του αριθμού των πλουσίων, με σημαντικές αποκλίσεις ανάλογα με τη χώρα. Η Κίνα γνωρίζει πτώση κατά 1%, την ώρα που η Ιαπωνία και η Ινδία καταγράφουν αύξηση κατά 5,6%.

Το 2022, οι πιο πλούσιοι άνθρωποι είχαν δει την αξία της περιουσίας τους να υφίσταται την πιο ισχυρή μείωση σε διάστημα δεκαετίας, εξαιτίας τότε μιας υποχώρησης των χρηματιστηριακών τιμών.

 Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης ότι επίκειται μια κίνηση μεταβίβασης πλούτου, καθώς 83,5 τρισεκατομμύρια δολάρια θα αλλάξουν χέρια στη διάρκεια των δύο επόμενων δεκαετιών, δημιουργώντας μια νέα γενιά πλουσίων.

Τα επίπεδα των περιουσιών και η παράλληλη αύξηση των ανισοτήτων έχουν προκαλέσει τα τελευταία χρόνια πολλές συζητήσεις για τον πώς θα μπορούσαν οι πιο μεγάλες περιουσίες να συνεισφέρουν καλύτερα στη φορολογία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι επιθέσεις στο μέτωπο πληθαίνουν, οι προοπτικές των ειρηνευτικών συνομιλών όλο και πιο ομιχλώδεις

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν αμφισβήτησε ανοιχτά το νόημα των ειρηνευτικών συνομιλιών με την Ουκρανία, αφού κατηγόρησε την ουκρανική ηγεσία ότι διέταξε θανατηφόρες επιθέσεις σε γέφυρες στη Ρωσία, οι οποίες σκότωσαν επτά ανθρώπους και τραυμάτισαν άλλους 115.

Ο νέος γύρος απευθείας συνομιλιών Ρώσων και Ουκρανών προχθές Δευτέρα στην Κωνσταντινούπολη έγινε ενώ η ένταση στο μέτωπο του πολέμου κλιμακώνεται.

Εκρήξεις σε γέφυρες σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας του Σαββάτου προς Κυριακή στις ρωσικές περιφέρειες Κουρσκ και Μπριάνσκ, οι οποίες συνορεύουν με την Ουκρανία. Προκάλεσαν τον εκτροχιασμό μιας επιβατικής αμαξοστοιχίας και ενός εμπορικού τρένου, σκοτώνοντας επτά ανθρώπους και τραυματίζοντας 113, συμπεριλαμβανομένων παιδιών, σύμφωνα με την Ρωσική Ανακριτική Επιτροπή.

Ο Πούτιν δήλωσε ότι οι επιθέσεις ήταν τρομοκρατικές επιθέσεις που στόχος τους ήταν να οδηγήσουν σε ναυάγιο τις ειρηνευτικές συνομιλίες, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ δήλωσε ότι το Κίεβο αρνήθηκε να αποδεχτεί την πρόταση της Μόσχας για μια μερική εκεχειρία δύο έως τριών ημερών.

Η Ρωσική Ανακριτική Επιτροπή κατηγόρησε χθες το Κίεβο ότι διέπραξε «τρομοκρατικές ενέργειες» ανατινάζοντας δύο γέφυρες στη Ρωσία το Σαββατοκύριακο. Η ανατίναξη μιας οδικής γέφυρας κάτω από την οποία διερχόταν ένα επιβατικό τρένο στο Μπριάνσκ άφησε τουλάχιστον επτά νεκρούς και δεκάδες τραυματίες, συμπεριλαμβανομένων δύο παιδιών.

Ο Πούτιν δήλωσε ότι η επίθεση στη γέφυρα στο Μπριάνσκ και μια άλλη στο Κουρσκ στρέφονταν σαφώς εναντίον του άμαχου πληθυσμού και ότι οι επιθέσεις αποτελούν απόδειξη ότι η κυβέρνηση του Κιέβου «εκφυλίζεται σε τρομοκρατική οργάνωση και οι χορηγοί της γίνονται συνεργοί τρομοκρατών».

«Το σημερινό καθεστώς του Κιέβου δεν χρειάζεται καθόλου ειρήνη», δήλωσε ο Πούτιν σε κυβερνητική συνεδρίαση. «Ζητούν μια συνάντηση κορυφής. Αλλά πώς μπορούν να πραγματοποιηθούν τέτοιες συναντήσεις υπό αυτές τις συνθήκες; Τι υπάρχει να συζητήσουμε; Πώς μπορούμε να διαπραγματευτούμε με όσους βασίζονται στην τρομοκρατία;» είπε ο Πούτιν.

Ο Πούτιν άφησε να εννοηθεί ότι οποιαδήποτε εκεχειρία θα χρησιμοποιηθεί απλώς για να επανεξοπλιστεί η Ουκρανία με δυτικά όπλα.

Η Ουκρανία δεν έχει σχολιάσει τις εκρήξεις στις γέφυρες.

 Η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου έπληξε ρωσικά στρατιωτικά αεροδρόμια στη Σιβηρία και τη βόρεια Ρωσία, πλήττοντας στόχους και προκαλώντας ζημιές σε στρατηγικά βομβαρδιστικά έως και 4.300 χιλιόμετρα μακριά από τη γραμμή του μετώπου.

Ο Κιθ Κέλογκ, ο απεσταλμένος του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την Ουκρανία, εκτίμησε ότι «αυξήθηκε κατά πολύ» ο κίνδυνος κλιμάκωσης του πολέμου, αφού οι ουκρανικές δυνάμεις χρησιμοποίησαν drones για να επιτεθούν εναντίον πολλών ρωσικών στρατιωτικών αεροδρομίων, βαθιά στο έδαφος της Ρωσίας.

Ο Αλεξάντερ Μπαστρίκιν, ο επικεφαλής της ρωσικής Ανακριτικής Επιτροπής, δήλωσε σήμερα ότι οι υπηρεσίες ασφαλείας της Ουκρανίας ανατίναξαν τις γέφυρες στο Μπριάνσκ και Κουρσκ, εγκλήματα που, όπως είπε, σκότωσαν επτά ανθρώπους και τραυμάτισαν άλλους 115. Ο Μπαστρίκιν είπε ότι συσκευές ελέγχου για τις βόμβες κατασκευάστηκαν στην Ουκρανία. Τα εκρηκτικά ήταν ξένης κατασκευής, είπε. Ο ίδιος χαρακτήρισε τις επιθέσεις τρομοκρατικές ενέργειες.

Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα δήλωσε σήμερα ότι η Δύση εμπλέκεται, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, σε ουκρανικές «τρομοκρατικές επιθέσεις» εναντίον μη στρατιωτικών στόχων στη Ρωσία.

Ερωτηθείσα αν η Ρωσία πιστεύει ότι η Δύση εμπλέκεται στις επιθέσεις των τελευταίων ημερών, η Ζαχάροβα είπε ότι η Δύση προμήθευσε όπλα, έδωσε συντεταγμένες στόχων, αρνήθηκε να καταδικάσει τέτοιες επιθέσεις και υποκίνησε ενεργά τέτοιες επιθέσεις.

Στον δεύτερο γύρο συνομιλιών Ρωσίας – Ουκρανίας στην Κωνσταντινούπολη τη Δευτέρα, η ρωσική αντιπροσωπεία πρότεινε στην ουκρανική μια μερική κατάπαυση του πυρός «δύο έως τριών ημερών» σε ορισμένους τομείς του μετώπου.

Το Κίεβο συνεχίζει να επιμένει σε πλήρη και άνευ όρων εκεχειρία.

«Πιστεύω ότι αυτό είναι απλώς ένα σοβαρό λάθος του καθεστώτος του Κιέβου, με το οποίο εννοώ την κατηγορηματική και ωμή άρνηση του Ζελένσκι να αποδεχτεί αυτήν την πρόταση», δήλωσε ο Λαβρόφ σε αυτή την κυβερνητική συνεδρίαση υπό την προεδρία του Βλαντιμίρ Πούτιν και η οποία μεταδόθηκε από τη ρωσική τηλεόραση.

Ο επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας πρόσθεσε πως η Μόσχα δεν πρέπει να ξεγελαστεί από τις εγκληματικές προκλήσεις της Ουκρανίας και θα πρέπει να χρησιμοποιήσει διαπραγματεύσεις και όλα τα μέσα για να επιτύχει τους στόχους της στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία. Μετά τη δήλωση Λαβρόφ, ο πρόεδρος Πούτιν σχολίασε: «Συμφωνώ με αυτό».

Από τις Βρυξέλλες, στη σύνοδο των υπουργών Άμυνας των κρατών μελών του ΝΑΤΟ, ο Ουκρανός πρόεδρος τόνισε λίγο νωρίτερα πως η Ρωσία πρέπει να αναγκαστεί να αποδεχτεί τη διπλωματία για να τερματίσει τον πόλεμό της στην Ουκρανία «Η Μόσχα πρέπει να αναγκαστεί να ακολουθήσει τη διπλωματία. Χρειαζόμαστε κατάπαυση του πυρός. Χρειαζόμαστε πραγματική ειρήνη (…), πραγματική ασφάλεια και πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όλες τις διαθέσιμες μεθόδους για να την επιτύχουμε», δήλωσε μέσω βιντεοκλήσης κατά την έναρξη της συνόδου των υπουργών Άμυνας.

Ο Ουκρανός πρόεδρος είπε πως οι ειρηνευτικοί όροι που πρότεινε η Μόσχα κατά τις συνομιλίες της Δευτέρας στην Κωνσταντινούπολη είναι «τελεσίγραφα» που δεν μπορεί να δεχθεί η Ουκρανία, καθώς η Ρωσία απαιτεί κυρίως από το Κίεβο να αποσύρει τα στρατεύματά του από τέσσερις ουκρανικές περιφέρειες των οποίων έχει ανακοινώσει την προσάρτηση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Νίκη Κεραμέως: Από τους 660.000 Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό, 420.000 έχουν ήδη επιστρέψει

Τις δράσεις του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την προσέλκυση Ελλήνων του εξωτερικού στην ελληνική αγορά εργασίας ανέδειξε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, στην κοινή συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς και της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Κατά την τοποθέτησή της, η υπουργός Εργασίας υπογράμμισε ότι αποτελεί χρέος της πολιτείας να προσπαθήσει να προσελκύσει πίσω στην Ελλάδα τους Έλληνες του εξωτερικού, που μετανάστευσαν τα χρόνια της κρίσης, αναζητώντας καλύτερες επαγγελματικές ευκαιρίες και παρέθεσε τρεις άξονες προς αυτή την κατεύθυνση σε ευθυγράμμιση με το στρατηγικό σχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών για τον Απόδημο Ελληνισμό 2024-2027.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, «ο πρώτος άξονας αφορά τη διαμόρφωση ευρύτερων κατάλληλων προϋποθέσεων για εργασία στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα:

– Η ανεργία έπεσε κάτω από 10% για πρώτη φορά, μετά από 15 χρόνια, ενώ, τον Απρίλιο, έπεσε στο 8,3%, η χαμηλότερη των τελευταίων 17 ετών.

– Η Ελλάδα έχει τη μεγαλύτερη αύξηση σε απασχόληση στις ηλικίες 20-64 ετών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μεταξύ τρίτου και τέταρτου τριμήνου 2024, μαζί με το Λουξεμβούργο.

– Από το 2019, έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας.

– Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Πληροφοριακού Συστήματος “ΕΡΓΑΝΗ” για το 2024, η πλήρης απασχόληση αγγίζει το 76,4%, το 53,7% των εργαζομένων λαμβάνει μισθό πάνω από 1.000 ευρώ έναντι 36,3% το 2019, ενώ ο μέσος μισθός ανήλθε σε 1.342 ευρώ το 2024, +28,3% από το 2019. Ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης ανέρχεται σε 1.478 ευρώ.

– Από 1/4/2025, ο μηνιαίος κατώτατος μισθός βρίσκεται στα 880 ευρώ από 650 ευρώ το 2019, αύξηση 35,4%.

– Οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν ήδη μειωθεί κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες και αναμένονται να μειωθούν κατά μισή ποσοστιαία μονάδα το 2027.

– Επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας – 815.000 περισσότερες υπερωρίες για το 2024 και 637% αύξηση δηλωθεισών υπερωριών στον τουρισμό τον Μάρτιο 2025.

– Θεσμοθέτηση πλέγματος προστασίας εργαζόμενων γονέων.

– Νέες ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας.

– Προστασία της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων.

– Εντείνονται οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας.

Δεύτερος άξονας – Δημιουργία κινήτρων αμιγώς για την επιστροφή Ελλήνων του εξωτερικού

– 50% μείωση φορολογίας εισοδήματος γι’ αυτούς που ήταν για τουλάχιστον πέντε χρόνια φορολογικοί κάτοικοι εξωτερικού, για επτά χρόνια από την επιστροφή τους στη χώρα μας.

– Ειδική διαδικασία αναγνώρισης ειδικότητας σε γιατρούς από ΗΠΑ.

Τρίτος άξονας – Ανάδειξη νέων επαγγελματικών ευκαιριών και κινήτρων, μέσω δράσεων ενημέρωσης και διασύνδεσης

– Προσέλκυση των Ελλήνων του εξωτερικού, μέσω διοργάνωσης εκδηλώσεων στις πόλεις, όπου ζουν και δραστηριοποιούνται.

– Στόχος είναι η ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών για την κατάσταση της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα, καθώς και των κινήτρων επαναπατρισμού τους.

– Διασύνδεση αποδήμων με σημαντικές επιχειρήσεις της Ελλάδας, που προσφέρουν πολλές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες στο ‘Αμστερνταμ, στο Ντίσελντορφ, στο Λονδίνο και στη Στουτγκάρδη, με συνολικά πάνω από 120 αποστολές επιχειρήσεων και 5.000 ενδιαφερόμενους πολίτες.

Η υπουργός Εργασίας τόνισε ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, το διάστημα 2010-2023, έφυγαν από τη χώρα 659.547 Έλληνες πολίτες και έχουν επιστρέψει 422.688, δηλαδή, έχουμε αναστροφή κατά 64% του brain drain της κρίσης, ενώ, παράλληλα, ζήτησε από τους βουλευτές προτάσεις για την ενίσχυση των κινήτρων επαναπατρισμού των Ελλήνων.

Επίσης, η κυρία Κεραμέως δήλωσε: «Το θέμα του brain gain, το θέμα του πώς θα προσελκύσουμε πίσω εκείνα τα λαμπρά μυαλά, που έφυγαν κυρίως τα χρόνια της κρίσης, είναι μία εθνική υπόθεση, η οποία υπερβαίνει κόμματα και χρώματα και σε αυτή την προσπάθεια σας καλούμε όλες και όλους. Το τηλέφωνό μου, το γραφείο μου θα είναι πάντα ανοιχτό για όλους τους συναδέλφους, που έχουν σκεφτεί συγκεκριμένες προτάσεις για την ενίσχυση του πλαισίου των κινήτρων και συνολικά για την προσπάθεια επιστροφής».

Τέλος, η υπουργός Εργασίας προανήγγειλε ότι η επόμενη δράση εξωστρέφειας του υπουργείου θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Δεκέμβριο στη Νέα Υόρκη, με τη συμμετοχή σημαντικών επιχειρήσεων, οι οποίες αναζητούν προσωπικό.

Ταυτόχρονα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να προηγηθεί μία ακόμα ανάλογη δράση σε κάποια ευρωπαϊκή πόλη εντός του 2025.

Στην Επιτροπή συμμετείχε και ο γενικός γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Νίκος Μηλαπίδης, ο οποίος υπογράμμισε: «Η διεύρυνση του εργατικού δυναμικού και η αύξηση της απασχόλησης αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Με τις δράσεις του υπουργείου Εργασίας, επιδιώκουμε να συνδέσουμε Έλληνες του εξωτερικού με ελληνικές επιχειρήσεις σε μία συγκυρία που η ανεργία μειώνεται σταθερά και όλες οι επιχειρήσεις αναζητούν προσωπικό.

Οι Έλληνες επαγγελματίες επιστρέφουν στην ελληνική αγορά εργασίας, όχι πλέον μόνο για συναισθηματικούς λόγους, αλλά και γιατί, με πολλή δουλειά, η αγορά εργασίας γίνεται πιο ελκυστική, όσο η οικονομία αναπτύσσεται. Θέλουμε να “μπολιάσουμε” την αγορά εργασίας με την τεχνογνωσία και τις εμπειρίες των Ελλήνων του εξωτερικού και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια με δράσεις “Rebrain Greece” σε Ευρώπη και Αμερική».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Απόψυξη με κόμμα… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Το τι ακούγεται στη δημοσιογραφική «πιάτσα» για τα επόμενα βήματα του Σαμαρά, δεν είναι εύκολο να καταγραφεί εν συνόλω. Κι ούτε έχει μείζονα σημασία. Σημασία έχει ότι ο εγωπαθής κι αυτοκαταστροφικός Σαμαράς, ετοιμάζεται να εκτοξεύσει και πάλι μίσος εναντίον του κόμματος που τον εξέθρεψε, ανέθρεψε, συγχώρησε για τα ανομήματά του και τελικά τον έκανε και πρωθυπουργό.

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Σαμαράς είναι αυτός, θα πει κάποιος, δεν είναι πρωτόγνωρη ή άρνησή του να βρίσκεται εκτός κάδρου, δεν το αντέχει. Δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι δεν τον ρωτάνε ακόμη και ποια καθαρίστρια θα δουλεύει στο Μέγαρο Μαξίμου… Έκανε τον κύκλο του, εξέθρεψε το αντομνημονιακό μέτωπο που πλήρωσε ο τόπος, συρρίκνωσε το κόμμα του στο χαμηλότερο ποσοστό της ιστορίας του, έριξε την κυβέρνηση σωτηρίας του Παπαδήμου για να γίνει εκείνος πρωθυπουργός και τελικά έφερε τον Τσίπρα!

Ο Σαμαράς, λένε, επιστρέφει. Πήγε λέει και στο Άγιο Όρος, στη μονή του κατ’ εξοχήν φιλοπουτινισμού, να τον ευλογήσουν. Τον υποδέχτηκαν με κωδωνοκρουσίες!! Απολαμβάνει και προβολής στα ΜΜΕ συγκεκριμένων ολιγαρχών.  Μα δεν ακούει που του λένε «κάνε κράτει, θα σε μαυρίσει η ιστορία» ή «το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού»…

Ο Σαμαράς, λένε, επιστρέφει με νέο κόμμα, σε προχωρημένα γεράματα. Με το ίδιο αυτοκαταστροφικό ταλέντο που τον χαρακτήριζε μια ζωή. Χωρίς καν να σκέφτεται ότι η απόσταση ανάμεσα στην προσωπική επιδίωξη και τον ευτελισμό, δεν είναι καν ένα τσιγάρο δρόμος. Αντί αποστρατείας κι επένδυσης στην όποια υστεροφημία του, πάει να πέσει με ταχύτητα σ’ ένα τοίχο και να συνδιαλλαγεί με τους πονηρούς πολιτευτές του περιθωρίου.

Θα σκεφτόταν κάποιος ότι ο δεκαετής εξοστρακισμός του από την πολιτική σκηνή, θα είχε λειτουργήσει ως κορυφαία άσκηση αυτοκριτικής κι απόλυτης πολιτικής ωρίμανσης. Μα δεν… Είναι το ίδιο με παλιά, εμποτισμένος τοξικότητα, μη καθαρή σκέψη και έντονη μνησικακία. Τελικά οδηγείται  πάλι σε ρόλο αντάρτη, που βάζει ως προτεραιότητα ένα άρρωστο «εγώ» σε φαντασιακό περιβάλλον…

Εξ ου και λένε ότι θέλει να βγει από την κατάψυξη. Θα το τολμήσει; Θα αναγκάσει την ιστορία να αναφέρεται στα σίγουρα σε νέο εφιάλτη; Ίδωμεν!

 Φωτο: vimaorthodoxias.gr

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Πέμπτης 5 Ιουνίου 2025

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 5/6/2025

                                       

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «Έστω και μερικώς, η Δικαιοσύνη έκανε το καθήκον της ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ,  ΦΥΛΑΚΗ»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Πέντε χρόνια φυλακή για την τραγωδία στο Μάτι – ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΣΤΗ ΡΗΤΡΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΠΟΝΟΥΣ 734 ΕΚΑΤ € στα μέτρα στήριξης»

ΕΣΤΙΑ: «Πρόβα συνεκμεταλλεύσεως Ελλάδος – Τουρκίας στην Λιβύη»

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Βαρύς έπεσε ο πέλεκυς της Δικαιοσύνης για το Μάτι  – Έως το τέλος του έτους η τέταρτη φρεγάτα»

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: «ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΑΦΕΝΤΑΔΩΝ»

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ: «Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΙΑΝΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΚΑΙ ΤΡΕΧΕΙ ΝΑ ΜΑΖΕΥΕΙ ΖΗΜΙΕΣ Βροχή τα τρίποντα στον αιφνιδιασμό»

ΤΑ ΝΕΑ: «ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ…»

Ο ΛΟΓΟΣ: «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ Αρίστευσαν οι ψηφιακές υπηρεσίες «πάτωσαν» οι δήμοι – ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ «Πράσινο φως» από Κομισιόν και ΕΚΤ για ένταξη στην Ευρωζώνη το 2026 – ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΤΙ Στη φυλακή χωρίς αναστολή για 5 χρόνια Τερζούδης, Ματθαιόπουλος, Φωστιέρης και Καπάκης»

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: «ΝΑΤΟικό πεδίο βολής με σενάρια πυρηνικού πολέμου!»

KONTRA NEWS: ««Ο ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ UBER»»

ESPRESSO: «Από μια κλωστή κρέμεται η ζωή της Μαρινέλλας»

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: «ΤΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΣΤΟ ΚΑΪΡΟ Ο ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΟΜΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ Η Αθήνα μεταξύ Σινά και Λιβύης – Προς απαγόρευση της μπούρκας και στα ελληνικά πανεπιστήμια»

STAR: «ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑΡΑΣ ΜΕ… «ΜΠΑΜΙΑ» ΥΠΟΥΡΓΟ»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:  «ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ, ΕΝΤΥΠΩΝ Ε9, Ε2, Ε1 ΚΑΙ ΔΕΔΔΗΕ ΓΙΑ ΤΑΧΥΤΑΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ «Χρυσάφι» τα data του ΜΙΔΑ»

Γεμιστά κρεμμύδια με ρύζι, ξινόγαλο και λάδι μαϊντανού – Τα περίφημα σουγάνια Μυτιλήνης…

Σίσσυ Νίκα
Γράφει η Σίσσυ Νίκα – Δημοσιογράφος Γαστρονομίας και Πολιτισμού

Γευστική δημιουργία επική… εμβληματική της νησιωτικής Ελλάδας.

Γεύσεις που ξυπνούν νοσταλγικές αναμνήσεις.

Ένα πιάτο επικό, αρμονία υλικών και ένα παιχνίδισμα όλων των αισθήσεων.

Χρώματα και αρώματα καλοκαιρινά που γράφουν δυνατά στη γευστική μας μνήμη…

Γεμιστά κρεμμύδια με ρύζι ξινόγαλο και λάδι μαϊντανού σουγάνια 1

 Κρεμμύδια γεμιστά με ρύζι, ξινόγαλο και λάδι μαϊντανού

 Από τον χαρισματικό Σίμο Τριανταφύλλου executive chef

 Υλικά για 4 άτομα

6 μεγάλα κόκκινα κρεμμύδια

500 γρ. κρεμμύδια ξερά λευκά

4 σκελίδες σκόρδο

100 γρ. φρέσκα κρεμμυδάκια

30 γρ. φρέσκο μαϊντανό

30 γρ. φρέσκο δυόσμο

15 γρ. φρέσκο άνηθο

5 ντομάτες, τριμμένες

2 πρέζες ρίγανη

1 κ.σ. ζάχαρη

 αλάτι

φρεσκοτριμμένο πιπέρι

200 ml ελαιόλαδο

2 κ.σ πελτέ ντομάτας

250 γρ. ρύζι φάνσυ ή καρολίνα ή νυχάκι

2 κ.σ. πατέ πιπεριάς Φλώρινας

 Για τη σάλτσα ξινόγαλο

150 γρ. ξινόγαλο αγελάδας

50 γρ. γιαούρτι στραγγιστό

3 γραμμάρια αλάτι

20ml χυμό λεμονιού

 Για το λάδι μαϊντανού

50 γρ. φρέσκος μαϊντανός

100 ml ελαιόλαδο ελαφρύ

Γεμιστά κρεμμύδια με ρύζι ξινόγαλο και λάδι μαϊντανού σουγάνια 2

 Τρόπος παρασκευής

 Καθαρίζουμε τα κόκκινα κρεμμύδια και κόβουμε τις δύο άκρες.

 Τα βράζουμε για 10 λεπτά σε νερό με αλάτι και λίγο ξύδι.

 Αφήνουμε να κρυώσουν και κάνουμε μία τομή μόνον μέχρι τη μέση ώστε να μπορούμε να βγάζουμε τις στρώσεις του κρεμμυδιού.

 Σε μπόλικο ελαιόλαδο σοτάρουμε τα λευκά κρεμμύδια, τα φρέσκα κρεμμυδάκια και το σκόρδο και ανακατεύουμε ελαφρά.

 Προσθέτουμε τον πελτέ και μετά από 1 λεπτό το ρύζι.

 Ρίχνουμε το μισό χυμό ντομάτας, τη ζάχαρη και τα μυρωδικά, ανακατεύουμε και αποσύρουμε από τη φωτιά.

 Ρίχνουμε αλάτι και πιπέρι και ανακατεύουμε και πάλι.

 Παίρνουμε μια γεμάτη κουταλιά γέμισης και προσθέτουμε σε κάθε στρώση κρεμμυδιού.

 Τυλίγουμε καλά και βάζουμε τα κρεμμύδια στο ταψί πολύ κοντά το ένα στο άλλο για να μην ανοίξουν.

 Τα περιχύνουμε με τον υπόλοιπο χυμό ντομάτας, το ελαιόλαδο, λίγο αλάτι και λίγο ζάχαρη.

 Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 170ο C για 1 ώρα.

 Ετοιμάζουμε τη σάλτσα ξινόγαλου ανακατεύοντας όλα μαζί τα υλικά και αφήνουμε στο ψυγείο μέχρι να σερβίρουμε.

 Ετοιμάζουμε και το λάδι μαϊντανού. Χτυπάμε τον μαϊντανό στο μπλέντερ δυνατά μαζί με το ελαιόλαδο και το περνάμε από το φίλτρο του γαλλικού καφέ.

Γεμιστά κρεμμύδια με ρύζι ξινόγαλο και λάδι μαϊντανού σουγάνια 3

 Σερβίροντας βάζοντας σαν βάση την σάλτσα ξυνόγαλου και το πατέ πιπεριάς Φλωρίνης και ακουμπάμε τα σογάνια και περιχύνουμε με λάδι μαϊντανού.

Καιρός: Ο καιρός στην Ελλάδα για σήμερα Πέμπτη 5 Ιουνίου 2025

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 05-06-2025

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Σχεδόν αίθριος καιρός με αραιές νεφώσεις κατά τόπους και κατά διαστήματα πιο πυκνές στα κεντρικά και τα βόρεια. Τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά οι νεφώσεις θα αυξηθούν και στα ορεινά θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι, ενώ είναι πιθανόν κυρίως στα βόρεια ορεινά να εκδηλωθούν και μεμονωμένες καταιγίδες.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 και στα πελάγη τοπικά 5 μποφόρ.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή. Θα φτάσει στην νησιωτική χώρα τους 29 με 31 βαθμούς, στα ηπειρωτικά τους 33 με 34 και κατά τόπους τους 35 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Σχεδόν αίθριος με αραιές νεφώσεις κατά τόπους και κατά διαστήματα πιο πυκνές. Τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα ορεινά οι νεφώσεις θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι, ενώ είναι πιθανό να εκδηλωθούν και μεμονωμένες καταιγίδες.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 και το μεσημέρι – απόγευμα στα θαλάσσια -παράκτια νότιοι με την ίδια ένταση.
Θερμοκρασία: Από 18 έως 32 με 33 βαθμούς Κελσίου. Στα παραθαλάσσια η μέγιστη θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Σχεδόν αίθριος με λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες ενώ είναι πιθανό να σημειωθούν τοπικοί όμβροι στα γύρω ορεινά.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 2 με 3 και το μεσημέρι – απόγευμα πρόσκαιρα από νότιες διευθύνσεις έως 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 18 έως 32 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Σχεδόν αίθριος με αραιές νεφώσεις κατά τόπους και κατά διαστήματα πιο πυκνές. Τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά ορεινά οι νεφώσεις θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι, ενώ είναι πιθανό να εκδηλωθούν και μεμονωμένες καταιγίδες.
Άνεμοι: Δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 17 έως 32 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Σχεδόν αίθριος με λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες όπου θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι κυρίως στα ορεινά.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 και στα ανατολικά πρόσκαιρα 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 17 έως 34 και τοπικά τους 35 βαθμούς Κελσίου. Στα παραθαλάσσια η μέγιστη θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 20 έως 29 και στην Κρήτη έως 31 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 21 έως 29 με 30 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Καιρός: Σχεδόν αίθριος με λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα ορεινά.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 και στις Σποράδες από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 μποφορ.
Θερμοκρασία: Από 18 έως 34 με 35 βαθμούς Κελσίου. Στις Σποράδες έως 26 με 27 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα γύρω ορεινά.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 4 και στα ανατολικά πρόσκαιρα 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 20 έως 35 βαθμούς Κελσίου. Στα ανατολικά και νότια η μέγιστη θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 06-06-2025
Γενικά αίθριος καιρός όμως μετά το μεσημέρι στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι και μικρής διάρκειας καταιγίδες στη Μακεδονία, στα ορεινά της Ηπείρου, της Θράκης, της Θεσσαλίας και της Στερεάς.
Οι άνεμοι θα πνέουν βορειοδυτικοί 3 με 4 και στο Αιγαίο τοπικά 5 μποφόρ.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή. Θα φτάσει στην νησιωτική χώρα τους 29 με 31 βαθμούς, στα ηπειρωτικά τους 33 με 34 βαθμούς και κατά τόπους τους 35 με 36 βαθμούς Κελσίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ν. Δένδιας: Με τις φρεγάτες FDI συγκροτούμε μια αξιόπιστη και ισχυρή δύναμη αποτροπής που διευρύνει το στρατηγικό αποτύπωμα της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο

Με τις φρεγάτες FDI συγκροτούμε μια αξιόπιστη και ισχυρή δύναμη αποτροπής, που διευρύνει το στρατηγικό αποτύπωμα της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Αυτό τόνισε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας κατά τη σημερινή τελετή καθέλκυσης της φρεγάτας «Φορμίων» στη Λοριάν της Γαλλίας.

Χαρακτήρισε την καθέλκυση του «Φορμίωνα» ένα ακόμη «κορυφαίο γεγονός στην πορεία αναβάθμισης του Πολεμικού Ναυτικού της πατρίδας μας», στη συνέχεια της καθέλκυσης του «Κίμωνα» και του «Νέαρχου», των άλλων δύο φρεγατών που κατασκευάζονται από την Naval Group για το Πολεμικό Ναυτικό.

«Συνιστά», είπε επίσης, «επιβεβαίωση της προσήλωσης της Ελλάδας στην αποτροπή της αυθαιρεσίας, και στη διαφύλαξη της κυριαρχίας μας».

Και πρόσθεσε: «Το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας βρίσκεται στη πρώτη γραμμή της υπεράσπισης της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας και της Ευρώπης στην Ανατολική Μεσόγειο».

Ξεκαθάρισε, δε, ότι «η Ελλάδα έχει επενδύσει σε στρατηγικές συμμαχίες και σε διακρατικές συνεργασίες», ενώ ανέλυσε: «Η στρατηγική συμμαχία με τη Γαλλία που υλοποιήθηκε με την υπογραφή της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνδρομής, τη οποία είχα την τιμή να διαπραγματευτώ και να υπογράψω,- εκ μέρους της πρώτης κυβέρνησης Μητσοτάκη, στις 28 Σεπτεμβρίου 2021 με τον τότε υπουργό Εξωτερικών της Γαλλίας τον οποίο και σήμερα ευχαριστώ θερμά, και για τότε και για την παρουσία του εδώ τον Ζαν-Ιβ Λε Ντριάν – αποτελεί ένα εχέγγυο σταθερότητας για την περιοχή».

Υπογράμμισε ότι είναι μια συμφωνία «σταθμός» και υπενθύμισε ότι «περιλαμβάνει μια ρήτρα αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής που θωρακίζει τις χώρες μας αλλά και την Ευρώπη απέναντι σε κάθε ανατολική απειλή».

«Και επιβεβαιώνει αυτό που η Κυβέρνηση ισχυρίζεται πάντοτε ότι είναι παράγοντας ασφάλειας και σταθερότητας κι όχι αστάθειας» συμπλήρωσε.

Για τις φρεγάτες FDI, εξήγησε ότι «έχουν μια επιπλέον σημαντική – πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία – δυνατότητα να ενσωματώνουν στρατηγικά όπλα. Στρατηγικά συστήματα».

Τέταρτη φρεγάτα FDI και ελληνική συμμετοχή

Για την προμήθεια και τέταρτης φρεγάτας FDI από το Πολεμικό Ναυτικό, ο κ. Δένδιας ανέφερε ότι «η Γενική Διεύθυνση εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις για την προμήθεια μιας τέταρτης φρεγάτας FDI».

«Πιστεύω», είπε χαρακτηριστικά, «ότι την επόμενη φορά που θα είμαστε εδώ για να παραλάβουμε τον «Κίμωνα» θα υπάρχουν τέσσερις φρεγάτες εδώ».

Ο ίδιος ανέφερε ότι χθες ενημέρωσε την Επιτροπή Εξοπλιστικών της Βουλής γι’ αυτό το θέμα ενώ τόνισε ότι η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα συμμετέχει «με ποσοστό 25% στο πρόγραμμα της τέταρτης φρεγάτας την οποία ελπίζω ότι θα αποκτήσει η πατρίδα μας».

Ο κ.Δένδιας εξήγησε ότι «μεσοσταθμικά η Ελλάδα επιδιώκει και θα επιτυγχάνει τη συμμετοχή με 25% του ελληνικού αμυντικού οικοσυστήματος».

«’Αλλωστε», διευκρίνισε, «η Naval Group έχει αποδεχτεί εγγράφως τη συμμετοχή αυτή με 25%».

Για την «Ατζέντα 2030», είπε ότι είναι μια ριζική μεταμόρφωση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, «που στοχεύει να μοχλεύσει ακριβώς τις αμυντικές δαπάνες και να δημιουργήσει δι’ αυτών πλούτο και τεχνογνωσία και καινοτομία στην ελληνική κοινωνία μας».

Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας ευχαρίστησε την Naval Group, τα στελέχη της και τους εργαζόμενους για την προσπάθεια που κατέβαλλαν και καταβάλουν για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών.

Ευχαρίστησε, επίσης, τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού της πατρίδας μας «για τις προσπάθειες τους, που όπως, «καθιστούν εφικτή αυτή τη στιγμή» αλλά και ευρύτερα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που καθιστούν εφικτή «τη δυνατότητα της Ελλάδας να προστατεύει τον εαυτό της, την κοινωνία, τα Ευρωπαϊκά σύνορα στην Μεσόγειο».

«Όχι για να προκαλεί, αλλά για να εγγυάται. Μέσα στο πλαίσιο των κοινωνικών αξιών της ευρωπαϊκής μας πατρίδας, των αξιών της δημοκρατίας, το κράτος δικαίου, της προστασίας των ανθρώπινων δικαιωμάτων, του δικαιώματος των γυναικών, το δικαιώματος της καθεμίας και του καθενός να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του σε αυτόν τον ενιαίο Ευρωπαϊκό χώρο» ξεκαθάρισε ο κ. Δένδιας.

Στην τελετή καθέλκυσης παραβρέθηκαν ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Δημήτριος Χούπης, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Διεύθυνσης Εθνικών Οπλικών Συστημάτων (DGA) στρατηγός (Οπλισμού) Αλεξάντερ Λαχούς, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, ο αρχηγού του Γαλλικού Ναυτικού ναύαρχος Νικολά Βοζιόρ και ο γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων υποστράτηγος Ιωάννης Μπούρας.

Μετά την τελετή καθέλκυσης της φρεγάτας «Φορμίων» ο κ. Δένδιας από το το ελικοδρόμιο της 3ης FDI, επανέλαβε ότι «βρισκόμαστε σχεδόν στην ολοκλήρωση των συζητήσεων των διαπραγματεύσεων για την απόκτηση μιας 4ης φρεγάτας FDI, του “Θεμιστοκλή”»

Για τη συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας και του ελληνικού οικοσυστήματος με 25% στο πρόγραμμα, τόνισε ότι «είναι το πρώτο μεγάλο αμυντικό πρόγραμμα στο οποίο η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα συμμετέχει με το ποσοστό του 25%».

«Περνάμε έτσι», συνέχισε, «από μια φάση που ήμασταν πελάτες και καταναλωτές, σε μια φάση που είμαστε συμπαραγωγοί αμυντικής τεχνολογίας».

«Αυτό», ξεκαθάρισε, «είναι μόνο η αρχή. Με τη βοήθεια αυτής της νέας αντίληψης που διέπει την “Ατζέντα 2030”, με το ΕΛΚΑΚ, με τα χρήματα που μοχλεύονται, με το ReArm Europe η χώρα μας θα μπορέσει να περάσει σε μια νέα εποχή. Στην οποία όχι μόνο θα αναπτύξει τις Ένοπλες Δυνάμεις της, όχι μόνο θα αναπτύξει ένα ρωμαλέο οικοσύστημα αμυντικής καινοτομίας αλλά θα μοχλεύσει ανάπτυξη, πλούτο, θέσεις εργασίας για την ελληνική κοινωνία».

Με τον τρόπο αυτό, επισήμανε, η Ελλάδα «θα μπορέσει να βοηθήσει τις νέες Ελληνίδες και τους νέους Έλληνες που έχουν υψηλά προσόντα και έχουν βρεθεί ή μείνει στο εξωτερικό εξαιτίας της κρίσης της προηγούμενης δεκαετίας, να επιστρέψουν στην πατρίδα μας και να βοηθήσουν αυτήν την μεγάλη προσπάθεια».

Naval Group: Παραδίδονται το 2025 και 2026 οι τρεις φρεγάτες

Η Naval Group, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι η τεχνική καθέλκυση ολοκληρώθηκε στις 28 Μαΐου. Πλέον, και οι τρεις φρεγάτες FDI για το Πολεμικό Ναυτικό βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο παραγωγής και πλέουν στον ποταμό Σκορφ.

Ειδικότερα, ο «Κίμων» υποβάλλεται σε θαλάσσιες δοκιμές ενώ ο «Νέαρχος» έχει μεταφερθεί στη δεξιά όχθη του ποταμού για μετασκευές και τροποποιήσεις εξοπλισμού πριν από τις δοκιμές λιμένα που θα ξεκινήσουν μετά το καλοκαίρι. Οι τρεις φρεγάτες θα παραδοθούν το 2025 και το 2026.

Η εκδήλωση, συνεχίζει η ανακοίνωση της Naval Group, υπογραμμίζει την επιτυχία της στενής βιομηχανικής συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας, η οποία χαρακτηρίζεται από την κατασκευή μπλοκ της σειράς FDI από τα ναυπηγεία Σαλαμίνας στην Ελλάδα και από την ενσωμάτωση περίπου 70 ελληνικών εταιρειών στην αλυσίδα εφοδιασμού της Naval Group. Ως εκ τούτου, η φρεγάτα «Φορμίων» και τα αδελφά πλοία της ενσωματώνουν πολλούς εξοπλισμούς που είναι «made in Greece».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ειρήνη Αγαπηδάκη: Το “ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ” αλλάζει την εποχή στην Υγεία-312 ιατρεία χρονίων νοσημάτων σε όλη τη χώρα

Τις προτεραιότητες της εθνικής στρατηγικής για την πρόληψη και τη διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων ανέδειξε η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη μιλώντας στο συνέδριο «The Future of Healthcare in Greece» .

«Το ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ είναι πράγματι μια επανάσταση. Αυτό που θα δούμε όμως από του χρόνου, θα είναι πραγματικά αλλαγή εποχής στην Υγεία, καθώς στην Πρόληψη εντάσσεται η Τεχνητή Νοημοσύνη», τόνισε χαρακτηριστικά η Αναπληρώτρια Υπουργός, δίνοντας το στίγμα της νέας εποχής στην υγεία. «Για πρώτη φορά, μετά από 40 χρόνια έχει η χώρα μας οργανωμένο σύστημα Πρόληψης. Έχουμε πάνω από 2,5 εκατομμύρια πολίτες, σε σύνολο 6 εκατομμυρίων μοναδικών δικαιούχων, που έχουν ήδη κάνει τις προληπτικές τους εξετάσεις μέσω του ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ, ενώ περίπου οι 70.000 έχουν εντοπιστεί έγκαιρα με ευρήματα».
Η κυρία Αγαπηδάκη σημείωσε επιπρόσθετα πως είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι «για πρώτη φορά στη χώρα μας μπορούν να πουν άνθρωποι ό,τι πρόλαβαν – το πρόλαβαν σε πρώιμο στάδιο», ενώ πρόσθεσε ότι έχει αγκαλιάσει αυτή την πρωτοβουλία και ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, καθώς «έχουμε πάνω από 15.000 δομές υγείας σε όλη τη χώρα όπου μπορεί κάποιος να κάνει δωρεάν εξετάσεις.»
Σημείωσε, δε, ότι «εκτός από το πρόγραμμα ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ, ιδρύουμε 312 ιατρεία χρονίων νοσημάτων σε όλη τη χώρα, ώστε εκτός από τον έγκαιρο εντοπισμό, να παρέχουμε και κατάλληλη υποστήριξη στους πολίτες που ζουν με χρόνιο νόσημα.»
Παράλληλα, η κυρία Αγαπηδάκη αναφέρθηκε εκτενώς και στις σημαντικές παρεμβάσεις των Κινητών Ομάδων Υγείας (ΚΟΜΥ) που παρέχουν υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κατ’ οίκον ιατρική φροντίδα σε όλη τη χώρα: «Με τις Κινητές Ομάδες παρέχουμε δωρεάν προληπτικές εξετάσεις σε όλη τη χώρα, ακόμα και κατ’ οίκον, ακριβώς γιατί θέλουμε να φτάσει η πρόληψη σε κάθε σπίτι. Είχα και εγώ την ευκαιρία να επισκεφθώ ακριτικά μέρη της πατρίδας μας με τις Κινητές Ομάδες. Οι πολίτες δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι το Υπουργείο Υγείας παρέχει δωρεάν ιατρική φροντίδα κατ’ οίκον και μας έλεγαν «μη μας ξεχάσετε». Όταν όμως οι Κινητές ξαναπήγαν, συνεχίζουν και πάνε σε περισσότερα μέρη, συνειδητοποίησαν ότι πρόκειται για μια νέα υπηρεσία που ήρθε για να μείνει», σημείωσε, τονίζοντας ότι η τηλεϊατρική, η καινοτομία, η στοχευμένη διαχείριση, έχουν σημαντικό αντίκτυπο: «Η τηλεϊατρική είναι ακόμα ένα σπουδαίο εργαλείο για να φτάνει η οριστική φροντίδα σε κάθε γωνιά της χώρας. Αυτά είναι μερικά σημεία που δείχνουν ότι η πρόληψη αγκαλιάζει την Ελλάδα και οι Έλληνες αγκαλιάζουν την πρόληψη.»
Τέλος, η Αναπληρώτρια Υπουργός αναφέρθηκε και στο πως θα αλλάξει η Πρόληψη το επόμενο διάστημα μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. «Αναπτύσσουμε ένα σύστημα που συγκεντρώνει όλα τα δεδομένα υγείας, είτε είναι περιβαλλοντικά (πχ ποιότητα αέρα), είτε ιατρικά, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν αποτελεσματικότερα. Αυτό μας επιτρέπει να εισάγουμε υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης, που θα αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την Πρόληψη, θα μας παρέχουν εξατομικευμένα υπηρεσίες ώστε να βελτιώσουμε την Υγεία μας, δικαιώνοντας τον τίτλο του Υπουργείου Υγείας, που εκτός από θεραπεία, παρέχει πλέον και δωρεάν μέσα για τη βελτίωση της υγείας των πολιτών και όχι απλά θεραπεία για τη νόσο».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Ποινές φυλάκισης σε 2 άτομα για υπόθεση εκδικητικής πορνογραφίας σε βάρος 40χρονης

Υπόθεση εκδικητικής πορνογραφίας με θύμα 40χρονη, πρώην παίκτρια τηλεοπτικού reality, απασχόλησε το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Θεσσαλονίκης, ύστερα από μήνυση που κατέθεσε η ίδια προσφεύγοντας στη Δικαιοσύνη.

Η 40χρονη είχε αποκαλύψει την υπόθεση μέσω του τηλεοπτικού reality, στο οποίο συμμετείχε. Στο εδώλιο του κατηγορούμενου βρέθηκαν ο 33χρονος πρώην σύντροφός της και μία 29χρονη, η οποία διατηρούσε παλιότερα ερωτική σχέση με τον μετέπειτα σύντροφο της παθούσας.
Το Δικαστήριο έκρινε ένοχους τους δύο κατηγορούμενους, με αναγνώριση ελαφρυντικού πρότερου σύννομου βίου, για δημοσιοποίηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και επιπλέον τη γυναίκα για συκοφαντική δυσφήμιση, επιβάλλοντας στον πρώτο ποινή φυλάκισης 4 ετών και στη δεύτερη συνολική ποινή φυλάκισης 4,5 ετών. Οι δικαστές αποφάσισαν να μετατρέψουν τις ποινές προς 5 ευρώ ημερησίως.
Η δικογραφία περιλάμβανε βίντεο και φωτογραφίες με προσωπικές στιγμές της εγκαλούσας, που κατείχε ο 33χρονος και είχαν παραχθεί στη διάρκεια της σχέσης τους. Μετά τον χωρισμό τους, στις αρχές του 2018, το υλικό αυτό εστάλη από τον ίδιο στην 29χρονη, η οποία με τη σειρά της το απέστειλε διαδοχικά σε άτομα από το περιβάλλον της μηνύτριας.
Κατά την ίδια δικογραφία, μέρος του υλικού αυτού αναρτήθηκε σε δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης και σε ψεύτικο προφίλ που διατηρούσε η 29χρονη κατηγορούμενη, το οποίο ακολουθούσαν χιλιάδες χρήστες του Διαδικτύου. Οι δε αναρτήσεις φαίνεται πως συνοδεύονταν από υποτιμητικά και υβριστικά σχόλια, όπως αναφέρεται στην ίδια δικογραφία, και αναπαράχθηκαν αργότερα σε άγνωστα προφίλ του ίδιου κοινωνικού μέσου και σε ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχομένου.
«Η ζωή μου δεν έχει αποκατασταθεί ακόμη» τόνισε στην κατάθεσή της η 40χρονη, επισημαίνοντας ότι από το 2018 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει μέρα που να μη δει κάποιο χυδαίο μήνυμα αναρτημένο στο διαδικτυακό της προφίλ. Όπως ανέφερε η ίδια, εξαιτίας αυτής της υπόθεσης και του αντίκτυπου που προκάλεσε στη ζωή της αναγκάστηκε να φύγει στο εξωτερικό.
Στην απολογία του ο 33χρονος είπε ότι εκείνη την περίοδο βρισκόταν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, λόγω φαρμακευτικής αγωγής που ακολουθούσε και δεν ήταν σε θέση να κρίνει καθαρά το αξιόποινο της πράξης του, ενώ ενοχοποίησε την συγκατηγορούμενή του για τη δημοσιοποίηση του επίμαχου υλικού.
Από την πλευρά της η 29χρονη, έκανε λόγο για ανυπόστατες κατηγορίες, σημειώνοντας ότι στις φωτογραφίες που ανήρτησε δε φαινόταν το πρόσωπο της μηνύτριας, ενώ προσπαθώντας να δικαιολογήσει την πράξη της είπε ότι το έκανε διότι η 40χρονη την προσέβαλε συνεχώς.

ΑΠΕ-ΜΠΕ