Αρχική Blog Σελίδα 1832

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη διευθύντρια λυκείου μετά από μήνυση γονέα

Μια διευθύντρια λυκείου στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, συνελήφθη το πρωί μετά από μήνυση που κατέθεσε γονέας σε βάρος της για εξύβριση και παράνομη βία.

Το περιστατικό συνέβη σε εξεταστικό κέντρο πανελλαδικών, όταν υποψηφία πήγε να εξεταστεί φορώντας ακουστικό. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η διευθύντρια η οποία το εντόπισε δεν άφησε την εξεταζόμενη να περάσει στην αίθουσα αν και η νεαρή ισχυρίστηκε ότι επρόκειτο για ακουστικό βαρηκοΐας. Στην υπόθεση ενεπλάκη και ο πατέρας της υποψήφιας ο οποίος διαπληκτίστηκε με τη διευθύντρια του σχολείου για να καταλήξει η υπόθεση στη σύλληψή της. Η υποψήφια τελικά πήρε μέρος στις εξετάσεις χωρίς να φορά το ακουστικό της.
Ακόμη δεν έχει γνωστό αν και η εκπαιδευτικός έχει καταθέσει μήνυση εναντίον του γονέα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

COSMOTE TELEKOM: πολύπλευρες δράσεις για το περιβάλλον με σημαντικά αποτελέσματα

COSMOTE TELEKOM: πολύπλευρες δράσεις για το περιβάλλον με σημαντικά αποτελέσματα

  • 100 άτομα της ESG ομάδας από όλες τις επιχειρησιακές μονάδες παρακολούθησαν ειδική ενημερωτική εκδήλωση

6 Ιουνίου 2025

Τη δέσμευσή της στην κυκλική οικονομία και την κλιματική ουδετερότητα επιβεβαιώνει η COSMOTE TELEKOM με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Η εταιρεία συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από οργανωμένες δράσεις, στρατηγικές συνεργασίες, και την ενεργή συμβολή των εργαζομένων της.

Ανακύκλωση Διοικητικό Μέγαρο

Κυκλική οικονομία

Για την εξοικονόμηση και διατήρηση των φυσικών πόρων και την αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης, η COSMOTE TELEKOM διαχειρίζεται υπεύθυνα το 100% των αποβλήτων που προκύπτουν από την παροχή υπηρεσιών τεχνολογίας και επικοινωνίας. H διαχείριση γίνεται μέσω ενός ανεπτυγμένου δικτύου συλλογής, καταγραφής, αποθήκευσης και ανακύκλωσής τους σε συνεργασία με πιστοποιημένες εταιρείες.

Με το πρόγραμμα ανακύκλωσης στο δίκτυο καταστημάτων διευκολύνει την ανακύκλωση συσκευών όπως κινητά τηλέφωνα, tablets και αξεσουάρ κινητής, σταθερά τηλέφωνα, notebooks/laptops. Την περίοδο 2022-2024 συλλέχθηκαν και ανακυκλώθηκαν περισσότεροι από 72 τόνοι συσκευών.

Με το πρόγραμμα ανακύκλωσης στους χώρους των γραφείων, που ξεκίνησε το 2013, έχουν ανακυκλωθεί μέχρι σήμερα 39,4 τόνοι πλαστικού.

Με την εσωτερική πρωτοβουλία Zeroplastic για την κατάργηση πλαστικών μιας χρήσης (μπουκάλια, ποτήρια, μαχαιροπήρουνα) στα μεγαλύτερα κτίρια γραφείων του Ομίλου, καθώς και την κατάργηση της πλαστικής σακούλας στα καταστήματα, υπολογίζεται ότι από το 2019  έχει αποφευχθεί η χρήση περίπου 5,5 εκατ. πλαστικών μιας χρήσης και 6 εκατ. πλαστικών σακουλών.

Με την πρωτοβουλία COSMOTE BLUE, που ξεκίνησε το 2023 σε συνεργασία με την κοινωνική επιχείρηση «Εναλεία», έχουν συγκεντρωθεί μέχρι σήμερα 74 τόνοι πλαστικού από τον καθαρισμό των ακτών και θαλασσών, έχουν ανακυκλωθεί 42 τόνοι και έχουν εκπαιδευτεί 261 ψαράδες σε βιώσιμες μεθόδους αλιείας.

Κλιματική ουδετερότητα

Με δέσμευση να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της εταιρείας στο κλίμα, ήδη από το 2021 η COSMOTE TELEKOM χρησιμοποιεί 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την κατανάλωση ηλεκτρισμού[1].

Παράλληλα, έχει μειώσει κατά 83% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τη λειτουργία της (2017-2024).

Για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σημαντική είναι και η αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων με ηλεκτρικά. Σήμερα περίπου το 30% του στόλου αντιστοιχεί σε ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο μέχρι το 2028 το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων να ξεπεράσει το 90%.

Ως μέλος του Ομίλου Telekom, η εταιρεία έχει αναλάβει τις κοινές δεσμεύσεις για 100% χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την κάλυψη ηλεκτρισμού, καθώς και για κλιματική ουδετερότητα έως το 2025 από τη λειτουργία της και έως το 2040 από όλη την αλυσίδα αξίας, δηλαδή προμηθευτές και πελάτες.

Οι άνθρωποι του Ομίλου ΟΤΕ κινητήρια δύναμη για την προστασία του περιβάλλοντος

Για την υλοποίηση της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης, καθοριστικός είναι ο ρόλος των ανθρώπων του Ομίλου ΟΤΕ. Για το σκοπό αυτό, έχει διαμορφώσει επιμέρους ESG Communities που αποτελούνται από 94 εξειδικευμένα στελέχη από όλες τις επιχειρησιακές μονάδες. Τα 10 ESG Communities εργάζονται για τις διαφορετικές θεματικές ESG, από την κλιματική ουδετερότητα μέχρι την κυκλική οικονομία και τις υπεύθυνες προμήθειες έως την ισότιμη συμμετοχή όλων στη ψηφιακή κοινωνία. Οι «κοινότητες» αποτελούν την εξέλιξη της δια-διευθυνσιακής Ομάδας Εταιρικής Υπευθυνότητας, που δημιουργήθηκε πριν 13 χρόνια.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, τα μέλη των ESG Communities έλαβαν μέρος σε ειδική εκδήλωση στην ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, στο πλαίσιο της οποίας εκπρόσωποι της «Εναλεία»  μίλησαν για την κοινή δράση και συνεργασία με την COSMOTE TELEKOM στο πλαίσιο του έργου COSMOTE BLUE, και τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα.

ESG Communities 1 COSMOTETelekom WorldEnvDay2025

[1] Ο Όμιλος ΟΤΕ έχει πλήρη έλεγχο στην επιλογή προμηθευτή

 

Εκδόθηκε η πρόσκληση για αρδευτικά έργα 500 εκατ. ευρώ μέσω ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027, σε συνεργασία του ΥπΑΑΤ με τις Περιφέρειες

Εκδόθηκε η πρόσκληση για αρδευτικά έργα 500 εκατ. ευρώ μέσω ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027, σε συνεργασία του ΥπΑΑΤ με τις Περιφέρειες

  • Κώστας Τσιάρας: Πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή με μακροπρόθεσμα οφέλη για την αγροτική ανάπτυξη και την εθνική οικονομία

Πόροι ύψους 500 εκατ. ευρώ αναμένεται να διατεθούν για αρδευτικά έργα από το ΣΣ ΚΑΠ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέσω Περιφερειών, σε εφαρμογή της πρόσκλησης για την υποβολή αιτήσεων στήριξης στο πλαίσιο της παρέμβασης Π3-73-1.1: «Έργα Υποδομών Εγγείων Βελτιώσεων» – Δράση 2: «Έργα ταμίευσης και αρδευτικών δικτύων για νέα έργα υποδομών εγγείων βελτιώσεων» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας 2023-2027, που υπεγράφη, ύστερα από συνεργασία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα, με τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του ΥΠΑΑΤ, Δημήτρη Παπαγιαννίδη.

 

Η δράση, για την οποία εκδόθηκε η πρόσκληση με αρ. πρωτ. 151222 (Α.Δ.Α. Ψ7ΩΥ4653ΠΓ-ΟΝΩ), συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό  Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 100%.

Ο συνολικός προϋπολογισμός της παρέμβασης ανέρχεται σε 169.000.000,00 ευρώ, ενώ με τη δυνατότητα υπερδέσμευσης πόρων αναμένεται να διατεθούν, αναλογικά με τη ζήτηση, 500.000.000,00€ περίπου.

Δικαιούχοι για την υποβολή των σχετικών προτάσεων είναι:

  • Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης  & Τροφίμων, Γενική Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης, Δ/νση Εγγείων Βελτιώσεων και Εδαφοϋδατικών Πόρων.
  • Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Γενική Δ/νση Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών, Δ/νση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων.
  • Περιφέρειες (Αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες έχουν την ευθύνη, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, για το σχεδιασμό και την κατάρτιση του προγράμματος των σχετικών έργων).

Με τις πιστώσεις της πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν έργα τα οποία αφορούν:

ü Εκσυγχρονισμό υπαρχόντων δικτύων άρδευσης, καθώς και των σχετικών υποστηρικτικών τους υποδομών.

ü  Ανακαίνιση και αντικατάσταση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

ü  Έργα ταμίευσης νερού και συνοδά αρδευτικά δίκτυα.

ü  Έργα εξοικονόμησης ενέργειας στην άρδευση.

ü  Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων τηλεμετρίας και γεωργίας ακριβείας.

ü  Χρήση ανακυκλωμένων υδάτων.

ü  Έργα τεχνητού εμπλουτισμού υπόγειων υδάτων σε ανακαίνιση δικτύου από

      γεωτρήσεις.

Η παρέμβαση εφαρμόζεται στις αγροτικές περιοχές όλης της Χώρας.

  • Ως ελάχιστος προϋπολογισμός της αίτησης στήριξης πράξης ορίζεται το ποσό των 5.000.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Ως μέγιστος προϋπολογισμός της αίτησης στήριξης πράξης ορίζεται το ποσό των 105.000.000,00 ευρώ(συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Με τα έργα που θα συγχρηματοδοτηθούν ενισχύεται η αύξηση της αποδοτικότητας της χρήσης του νερού στη γεωργία μέσω παρεμβάσεων για τη συγκράτηση των χειμερινών απορροών και παρεμβάσεων που στοχεύουν στη μείωση των απωλειών ύδατος.

Η πρόσκληση της παρέμβασης Π3-73-1.1:  «Έργα υποδομών εγγείων βελτιώσεων»  – Δράση 2: «Έργα ταμίευσης και αρδευτικών δικτύων για νέα έργα υποδομών εγγείων βελτιώσεων», κοινοποιείται στους δικαιούχους για την υποβολή των σχετικών προτάσεων και  αναρτάται  στις  ιστοσελίδες  του  ΥΠ.Α.Α.Τ., www.agrotikianaptixi.gr  και www.minagric.gr.

H αίτηση στήριξης υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΟΠΣΚΑΠ),συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά/έγγραφα.

Η ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων στο ΟΠΣΚΑΠ, είναι η 10/06/2025 και η ημερομηνία λήξης είναι η 05/09/2025.

 

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, δήλωσε:

«Η πρόσκληση ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για νέα εγγειοβελτιωτικά έργα, σηματοδοτεί τη μετάβαση σε μια σύγχρονη, βιώσιμη και ανθεκτική αγροτική παραγωγή. Μέσω του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023-2027 και σε στενή συνεργασία με τις Περιφέρειες και όλους τους αρμόδιους φορείς, επενδύουμε ουσιαστικά στις υποδομές του πρωτογενούς τομέα, δίνοντας προτεραιότητα στην ορθολογική διαχείριση των υδάτων και στην ενεργειακή αποδοτικότητα. Στόχος μας είναι η εξασφάλιση της επάρκειας φυσικών πόρων, η μείωση του κόστους παραγωγής, η αύξηση των αρδευσίμων εκτάσεων της χώρας και, τελικά,  η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Έλληνα αγρότη. Πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή με μακροπρόθεσμα οφέλη για την αγροτική ανάπτυξη και την εθνική οικονομία».

Δήλωση της Εκπροσώπου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας Αλεξάνδρας Σδούκου

Δήλωση της Εκπροσώπου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας
Αλεξάνδρας Σδούκου

Σε σημερινή του συνέντευξη στο Action 24, ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ κ. Τσουκαλάς εγκάλεσε την Κυβέρνηση για χειρισμούς της Δικαιοσύνης σε σχέση με τα γεγονότα στον πρόσφατο αγώνα μπάσκετ Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός.

Άραγε πιστεύει το ΠΑΣΟΚ στη διάκριση των εξουσιών και στην ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης;

Όταν μάλιστα επισημάνθηκε στον κ. Τσουκαλά από τους δημοσιογράφους ότι είναι δουλειά της Δικαιοσύνης η εφαρμογή των νόμων, εκείνος έκανε λόγο για «Δικαιοσύνη επί εποχής Νέας Δημοκρατίας».

Με αυτά τα λόγια ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ δεν προσβάλλει την Κυβέρνηση. Προσβάλλει ευθέως τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης και το Σύνταγμα.

Η Ελλάδα δεν έχει κομματική δικαιοσύνη. Έχει ανεξάρτητη Δικαιοσύνη και αυτό φαίνεται να ενοχλεί το ΠΑΣΟΚ.

Μανώλης Κεφαλογιάννης: Οριστική δικαίωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το ελαιόλαδο ποικιλίας «Κορωνέικη»

Οριστική δικαίωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το ελαιόλαδο ποικιλίας «Κορωνέικη»

 – Εγκρίθηκε η μείωση του ορίου στερολών.

Δήλωση του Μανώλη Κεφαλογιάννη:

«Η Ελλάδα δικαιώθηκε. Η ποικιλία «Κορωνέικη»,  η καρδιά της ελληνικής ελαιοκομίας, διασώζεται και συνεχίζει να εξάγεται απρόσκοπτα στις διεθνείς αγορές.

Μετά από επίμονη και συντονισμένη προσπάθεια, σε συνεργασία με Ιταλούς συναδέλφους μου και με παρέμβαση στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, εγκρίθηκε η μείωση του ελάχιστου ορίου ολικών στερολών από 1000mg/kg σε ≥800mg/kg για δύο ποικιλίες: την ελληνική Κορωνέικη και την ιταλική Nocellara del Belice.

Η αρχική αντίσταση κάποιων κρατών-μελών, με επικεφαλής την Ισπανία, κάμφθηκε. Οι Ισπανοί αναθεώρησαν τη στάση τους και οι Σουηδοί επέλεξαν αποχή, επιτρέποντας τη διαμόρφωση της απαραίτητης ειδικής πλειοψηφίας για την έγκριση της ρύθμισης.

Η απόφαση αυτή αποτελεί, ασφαλώς, προϊόν συλλογικής προσπάθειας. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά:

-το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,

-την Περιφέρεια Κρήτης,

-και τη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ε.Ε.

που στήριξαν τεκμηριωμένα, πολιτικά και τεχνικά, αυτή τη μάχη.

Η μείωση του ορίου στερολών δεν έχει καμία σχέση με τη νοθεία. Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη, κανονιστικά ορθή και δίκαιη. Δεν επιβαρύνει αδικαιολόγητα τους παραγωγούς, δεν επηρεάζει άλλες ποικιλίες και εξασφαλίζει τη συνέχεια ενός εθνικού μας προϊόντος.

Οι εξαγωγές ελαιολάδου αποτελούν ζωτικό πυλώνα της ελληνικής αγροτικής οικονομίας. Η συγκεκριμένη απόφαση διασφαλίζει πρόσβαση σε κρίσιμες διεθνείς αγορές και προσφέρει προοπτική βιωσιμότητας για τη νέα γενιά παραγωγών. Ενισχύουμε το παρόν και επενδύουμε στο μέλλον του ελληνικού αγροδιατροφικού τομέα.

Το θέμα έχει πλέον οριστικά κλείσει υπέρ της Ελλάδας. Η Ευρώπη αναγνώρισε την ιδιαιτερότητα της ελληνικής γης. Η ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου προστατεύεται.

Συνεχίζουμε. Με σχέδιο, συνεργασία και πίστη στις δυνάμεις μας.»

Συναυλία Φιλίας στο Νέο Μουσείο των Αιγών – Σάββατο 7 Ιουνίου 2025

Συναυλία Φιλίας στο Νέο Μουσείο των Αιγών – Σάββατο 7 Ιουνίου 2025

Οι Χορωδίες Αλεξανδρινές Φωνές και «Μελισσάνθη» του Δήμου Αλεξάνδρειας σε συνεργασία με την  Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας και την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Αλεξάνδρειας διοργανώνουν μια ξεχωριστή Συναυλία Φιλίας (Friendship Concert) το Σάββατο 7 Ιουνίου 2025, στις 20:30, στο Αίθριο του Νέου Μουσείου των Αιγών.

Η συναυλία αυτή, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα μουσικό γεγονός με διεθνή χαρακτήρα, προβάλλοντας τις πανανθρώπινες αξίες της φιλίας, της συνεργασίας και της πολιτιστικής ανταλλαγής.

Στην εκδήλωση συμμετέχει η περίφημη χορωδία «VOCAL COLORS» από τη Σουηδία, η οποία έρχεται για πρώτη φορά στην Ημαθία, παρουσιάζοντας ένα πολυφωνικό πρόγραμμα υψηλής αισθητικής. Τη χορωδία θα καλωσορίσει μουσικά η Παιδική-Νεανική Χορωδία «Μελισσάνθη» του Δήμου Αλεξάνδρειας, προσφέροντας μια ζεστή εισαγωγή με έργα από την ελληνική και παγκόσμια χορωδιακή παράδοση.

Η συναυλία εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια εξωστρέφειας και πολιτιστικής διασύνδεσης του τόπου μας, με επίκεντρο έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας – τις Αιγές, την πρώτη πρωτεύουσα του μακεδονικού βασιλείου.

Καλούμε το κοινό να παρευρεθεί και να απολαύσει μια μοναδική μουσική βραδιά, στον μαγευτικό χώρο του Νέου Μουσείου των Αιγών, με φόντο την ιστορία και το μέλλον του πολιτισμού.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

ΥπΑΑΤ, Κώστας Τσιάρας: «Ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι κρίσιμος για τον πρωτογενή τομέα και την κοινωνική συνοχή – Η υπαγωγή του στην ΑΑΔΕ είναι μονόδρομος»

Κώστας Τσιάρας: «Ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι κρίσιμος για τον πρωτογενή τομέα και την κοινωνική συνοχή – Η υπαγωγή του στην ΑΑΔΕ είναι μονόδρομος»

Στην ανάγκη εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού του ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και στο βαθύ αποτύπωμα του οργανισμού στην ελληνική περιφέρεια και την κοινωνική συνοχή, αναφέρθηκε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, σε συνέντευξή του στο OPEN και στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος». Παράλληλα, τόνισε ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ είχε ξεκινήσει ήδη από τον Ιούλιο του 2023, επισημαίνοντας ως απόδειξη τη συμμετοχή της Γενικής Διευθύντριας Πληροφοριακών Συστημάτων της Ανεξάρτητης Αρχής στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού.

Όπως σημείωσε, «ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι ένας πραγματικά κρίσιμος οργανισμός, όχι μόνο για τον πρωτογενή τομέα αλλά και για την ίδια την κοινωνική συνοχή», διότι «διανέμει 2,3 έως 2,4 δισ. ευρώ από τα συνολικά 3 δισ. που διανέμονται ετησίως σε σχεδόν 700.000 διαφορετικά ΑΦΜ». Ο Κώστας Τσιάρας εξήγησε ότι ο Οργανισμός έχει ένα τεράστιο κοινωνικό αποτύπωμα διότι -μεταξύ άλλων- ενισχύει αγροτικά νοικοκυριά σε απομακρυσμένες και μειονεκτικές περιοχές, επιτρέποντάς τους να παραμείνουν στον τόπο τους. Την ίδια στιγμή, τάχθηκε υπερ της σύνδεσης των επιδοτήσεων με την πραγματική παραγωγή.

«Χρόνιες παθογένειες – Όχι, δεν πέσαμε από τα σύννεφα»

Αναγνωρίζοντας το βάθος του προβλήματος, ο Υπουργός ήταν ξεκάθαρος: «Υπήρχαν παθογένειες στον ΟΠΕΚΕΠΕ; Βεβαίως. Και δεν πέσαμε από τα σύννεφα». Εντοπίζοντας τις κύριες αιτίες, στάθηκε στην αδυναμία του κράτους να ολοκληρώσει τα ειδικά διαχειριστικά σχέδια βόσκησης, καθώς και στην υποστελέχωση του Οργανισμού, η οποία περιόριζε σοβαρά τη δυνατότητα ουσιαστικών διασταυρωτικών ελέγχων.

Αναφέρθηκε, επίσης, στην εισαγγελική έρευνα και σημείωσε με έμφαση: «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Υπάρχουν ενδείξεις ότι κάποιοι δήλωναν κάτι που δεν είχαν, άρα λάμβαναν ευρωπαϊκούς πόρους που δεν δικαιούνταν. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα». Τόνισε ότι στήριξε ο ίδιος την εξέλιξη της έρευνας: «Ενθάρρυνα προσωπικά την ευρωπαϊκή εισαγγελία – ήθελα αυτή η ιστορία να ξεκαθαρίσει. Είναι και εντολή του ίδιου του Πρωθυπουργού από την πρώτη μέρα που μου ανέθεσε το Υπουργείο: το θέμα του ΟΠΕΚΕΠΕ πρέπει να λήξει».

 

«Η υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ δεν είναι τιμωρία – είναι λύση»

Ο κ. Τσιάρας αποκάλυψε ότι η συζήτηση για τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ είχε ξεκινήσει από τον Ιούλιο του 2023, και μάλιστα είχε ήδη αποτυπωθεί θεσμικά: «Πριν από πέντε μήνες, ως μέλος του Δ.Σ. του ΟΠΕΚΕΠΕ τοποθετήθηκε η Γενική Διευθύντρια Πληροφοριακών Συστημάτων της ΑΑΔΕ». Όπως τόνισε, «η μετακίνηση ήταν και είναι μονόδρομος», γιατί «ο ΟΠΕΚΕΠΕ πρέπει να περάσει σε εποπτεία μιας Ανεξάρτητης Αρχής που έχει αποδείξει επάρκεια και αξιοπιστία στον εσωτερικό έλεγχο, στη διασταύρωση στοιχείων και στη διαχείριση πληροφορίας».

«Έπρεπε να κόψουμε τον γόρδιο δεσμό. Δεν υπήρχε μαγικό κουμπί για να αλλάξουμε νοοτροπίες και διαδικασίες που εκτείνονται από τον παραγωγό μέχρι τον ΟΠΕΚΕΠΕ», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «το θέμα του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν είναι μια εύκολη άσκηση – είναι ένα προσωπικό στοίχημα που απαιτεί σοβαρότητα και ευθύνη».

Για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και την απόφαση για το Μάτι

Ο κ. Τσιάρας αναφέρθηκε, επίσης, στο δυστύχημα των Τεμπών λέγοντας ότι «ήταν ένα τραγικό γεγονός που θα στιγματίζει για πάντα την ελληνική πραγματικότητα και κοινωνία». Υπογράμμισε πως «μόνο όσοι έχουν ζήσει παρόμοιο πόνο μπορούν να καταλάβουν το μέγεθος της απώλειας». Καταδίκασε, ωστόσο, την πολιτική εργαλειοποίηση της τραγωδίας: «Το να γίνεται αντικείμενο μικροκομματικής εκμετάλλευσης ένα τέτοιο γεγονός μάς πάει αλλού». Και πρόσθεσε με έμφαση: «Αν κάποιοι πραγματικά βλέπουν ότι ένας Πρωθυπουργός, στη θητεία του οποίου έγινε ένα τέτοιο δυστύχημα, μπορεί να κατηγορηθεί για εσχάτη προδοσία, δεν ξέρω – προσωπικά με ξεπερνά. Νομίζω ότι ξεφεύγει από την όποια σοβαρή πολιτική ή κοινωνική συζήτηση».

Αναφερόμενος στην απόφαση της Δικαιοσύνης για το Μάτι, επεσήμανε: «Τη Δικαιοσύνη τη σέβομαι απολύτως, την υπηρέτησα και ως Υπουργός. Δεν πρέπει όμως να μείνουμε στη σύγκριση. Πρέπει να γίνουν όλα όσα χρειάζονται ώστε να μην επαναληφθούν ποτέ τέτοιες τραγωδίες».

6-6-2025 Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία

 

Ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πιερίας, θα πραγματοποιηθούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία, λόγω εκτέλεσης εργασιών στη Σήραγγα Τ4 (σήραγγα Κατερίνης) του αυτοκινητόδρομου.

Συγκεκριμένα, από ώρα 08:00 της Τρίτης 10 Ιουνίου 2025 έως την Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025 ή νωρίτερα σε περίπτωση ολοκλήρωσης των εργασιών, θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων από τον Νότιο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης (434 χιλιόμετρο) έως τον Βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης (438 χιλιόμετρο) του αυτοκινητόδρομου και στις δύο κατευθύνσεις (προς Αθήνα και προς Θεσσαλονίκη).

Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω της περιφερειακής οδού Κατερίνης

Η σωστή οδική συμπεριφορά των οδηγών και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.

Νίκος Ανδρουλάκης: «Θα είμαστε πάντα στο πλευρό σας στηρίζοντας το σπουδαίο έργο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας»

Νίκος Ανδρουλάκης: «Θα είμαστε πάντα στο πλευρό σας στηρίζοντας το σπουδαίο έργο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας»

Την Α.Θ.Μ. τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ.κ. Θεόδωρο τον Β’ συνάντησε το πρωί της Παρασκευής στην Αλεξάνδρεια ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

«Πάνω από είκοσι χρόνια ως Πατριάρχης έχετε οργώσει την Αφρική. Έχετε προσφέρει πολλά στα παιδιά της Αφρικής, που ζουν κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες σε ταραχώδεις καιρούς. Πραγματικά, σας συγχαίρω για όλη αυτή την πολύ μεγάλη προσφορά, που είναι και η ουσία της Ορθοδοξίας μας. Είναι πολύ σημαντικό το έργο σας, επίσης, στον τομέα του διαθρησκευτικού διαλόγου, γιατί πρέπει να μάθουμε να παραμερίζουμε τις αντιπαλότητες, να οικοδομούμε γέφυρες, να υπάρχει συνεννόηση, αλληλεγγύη, αλληλοσεβασμός και αλληλοκατανόηση» ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης.

«Είναι μεγάλη μου τιμή η σημερινή μας συνάντηση. Εμείς θα είμαστε με όλες μας τις δυνάμεις πάντα στο πλευρό σας, γιατί η Ορθοδοξία και τα Πατριαρχεία μας προσφέρουν έργο, όχι μόνο στους πιστούς μας, αλλά σε όλους τους ανθρώπους. Διότι, εν τέλει, αυτό είναι η πίστη: Να πιστεύεις σε κάτι καλό για τον άνθρωπο, να πιστεύεις στη δικαιοσύνη, στον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, στο μέλλον των επόμενων γενεών. Και πάλι σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Είναι ιδιαίτερη τιμή για όλους μας να ξέρουμε ότι ένας Κρητικός Πατριάρχης, Αρκαλοχωρίτης, έχει προσφέρει τόσα πολλά στις χώρες της Αφρικής» πρόσθεσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Σε υποδέχομαι με όλη μου την καρδιά, την κρητική μου καρδιά» ανέφερε με εγκαρδιότητα ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ.κ.Θεόδωρος αφηγούμενος συγκινημένος τα παιδικά του χρόνια στο Αρκαλοχώρι.

«45 χώρες στην Ήπειρο του μέλλοντος με 2.000 σχολεία και 3.000 ιατρικά κέντρα. Τον περισσότερο χρόνο αφήνω το πατριαρχικό μου εγκόλπιο, βάζω τον ξύλινο σταυρό, παίρνω την κρητική κατσούνα μου που έχω από τα Σφακιά όπου είχα υπηρετήσει και περιοδεύω τον κόσμο. Το φτωχό Πατριαρχείο μας κάνει ό,τι μπορεί να βοηθήσει τον πονεμένο άνθρωπο» σημείωσε για το έργο του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής.

Ο Μακαριώτατος επισήμανε τη μακραίωνη παρουσία του Πατριαρχείου και της Ιεράς Μονής της Αγίας Αικατερίνης «σε αυτή τη φιλόξενη χώρα της Αιγύπτου, που ξέρετε πόσο μας συνδέει η φιλία και η Μεσόγειος θάλασσα που διακηρύσσω ότι πρέπει να είναι μια θάλασσα συμφιλίωσης και ειρήνης των λαών».

Η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά παρουσίασε τις δυο νέες δράσεις ενίσχυσης επιχειρηματικότητας στην Πέλλα

Η Πέλλα ήταν ο τρίτος σταθμός των ενημερωτικών εκδηλώσεων για την παρουσίαση των δυο νέων δράσεων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με επικεφαλής την Περιφερειάρχη Αθηνά Αηδονά.

Η κεντρική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Έδεσσα, ενώ το πρωί η Περιφερειάρχης συναντήθηκε με τον Μητροπολίτη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας Ιωήλ, επισκέφθηκε σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα που υλοποίησε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω του ΕΣΠΑ στην Πέλλα και είχε συζήτηση για τα ζητήματα του επιχειρηματικού κόσμου της Πέλλας με τη Διοικητική Επιτροπή του Επιμελητηρίου.

Την κ. Αηδονά συνόδευσαν στην επίσκεψή της στην Πέλλα ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Ιορδάνης Τζαμτζής και ο Τομεάρχης Επαγγελματικών Φορέων και Περιφερειακός Σύμβουλος Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης.

Παρουσία του Προέδρου του Επιμελητηρίου Πέλλας Ιορδάνη Τσώτσου, η κ. Αηδονά στην κεντρική εισήγησή της τόνισε ότι «η Πέλλα είναι πρωταγωνίστρια στην πρωτογενή αγροτική παραγωγή, με έντονη δυναμική και ισχυρό εξωστρεφή προσανατολισμό και ταυτόχρονα μια περιοχή με πλούσιο ιστορικό και πολιτιστικό απόθεμα διεθνούς εμβέλειας. Η Πέλλα είναι σε αναπτυξιακή πορεία. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τις πολιτικές της και με την αφοσίωσή της, με σχέδιο και με χρηστή διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, μέχρι και το τελευταίο ευρώ, όλα αυτά τα χρόνια, συνέβαλε αποφασιστικά στην ανάπτυξη μέσω και της διαρκούς υποστήριξης των επιχειρήσεών μας. Στην κατεύθυνση αυτή, απορροφήσαμε πλήρως, εγκαίρως και με απόλυτη διαφάνεια του πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020. Και ταυτόχρονα, εξασφαλίσαμε πόρους ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Εξασφαλίσαμε δηλαδή τη μεγαλύτερη χρηματοδοτική παρέμβαση που έγινε ποτέ στην Κεντρική Μακεδονία. Αυτά τα κονδύλια είναι ο μοχλός υλοποίησης του αναπτυξιακού σχεδίου μας στην τρέχουσα δεκαετία. Και οι συμπολίτες μας γνωρίζουν πλέον, έπειτα από τόσα χρόνια, ότι αυτή η διοίκηση έχει κάνει και θα συνεχίσει να κάνει πράξη τις βασικές δεσμεύσεις της:

-Πρώτον, ότι θα αξιοποιήσει μέχρι και το τελευταίο ευρώ από τους πολύτιμους ευρωπαϊκούς πόρους.

-Δεύτερον, ότι μετατρέπουμε τους απρόσωπους πόρους σε μετρήσιμο έργο για κάθε συμπολίτη μας.

-Τρίτον, ότι η αξιοποίηση των πόρων γίνεται με συνέπεια, με αποφασιστικότητα και κυρίως με αποτελεσματικότητα για όλους τους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας, για κάθε γωνιά του τόπου μας, χωρίς εξαιρέσεις.

-Τέταρτον, ότι κάθε ευρώ διατίθεται με πρόγραμμα, με απόλυτη διαφάνεια και με έναν στόχο: Να υπηρετεί την ανάπτυξη, να βελτιώνει την καθημερινότητα, να φέρνει πολλαπλασιαστικό όφελος στην κοινωνία».

Παρουσιάζοντας τις δυο νέες δράσεις ενίσχυσης των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω του ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό 200 εκ. ευρώ, η κ. Αηδονά υπογράμμισε ότι «είμαι εδώ για να μιλήσουμε για δυο θετικές δράσεις, για δυο δράσεις ανάπτυξης, για δυο δράσεις έμπρακτης στήριξης της επιχειρηματικότητας, για δυο δράσεις που ρίχνουν ζεστό χρήμα στην αγορά, για δυο δράσεις μέσω των οποίων, εφόσον τις αξιοποιήσετε, μπορείτε να κάνετε ένα αποφασιστικό βήμα για πιο ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, για πιο καινοτόμες και εξωστρεφείς, για πιο υγιείς και ισχυρές οικονομικά επιχειρήσεις. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πραγματική τοπική οικονομία. Δηλαδή, νέο εισόδημα, ρευστότητα στην αγορά και φυσικά νέες θέσεις εργασίας. Προσδοκώ οι δυο νέες δράσεις στήριξης της επιχειρηματικότητας από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να γίνουν σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη στα αμέσως επόμενα χρόνια. Και αυτό θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από όλους μας και πρωτίστως από την καλή συνεργασία όλων μας».

Η Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στις ενισχύσεις των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, αλλά και στις τέσσερις δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, που είναι σε εξέλιξη, μέσω του ΕΣΠΑ 2021 – 2027, συνολικής δημόσιας δαπάνης 75 εκ. ευρώ.

Για τις δυο νέες δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, «Αφετηρία Καινοτομίας και Εξωστρέφειας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» και «Κλειδί Προόδου: Καινοτομία, Εξωστρέφεια και Βιώσιμη Ανάπτυξη στην Κεντρική Μακεδονία», προϋπολογισμού 200 εκ. ευρώ, η κ. Αηδονά τόνισε ότι αυτοί οι πόροι έρχονται να προστεθούν στους πόρους των πρώτων τεσσάρων δράσεων, δημιουργώντας έτσι ένα σημαντικό συνολικό πλαίσιο ενίσχυσης του επιχειρείν στην Κεντρική Μακεδονία και κάλεσε τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν αυτή τη μεγάλη ευκαιρία συμμετέχοντας στα προγράμματα και τις δράσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας και του ΚΕΠΑ – ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ/ΕΦΕΠΑΕ ανέλυσαν τις λεπτομέρειες συμμετοχής στις δυο νέες δράσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι διαδικασίες αξιολόγησης είναι διαφανείς και με αντικειμενικά κριτήρια, ενισχύονται υφιστάμενες, αλλά και νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις, το ύψος της επιχορήγησης είναι 50% για την υλοποίηση έργων από 25.000 ευρώ έως και 500.000 ευρώ, μέσα από μια ευρεία γκάμα δαπανών, ενώ για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα χρηματοδότησης υφιστάμενων επιχειρήσεων του χονδρικού και λιανικού εμπορίου, ακόμα και επιστήμονες.

Στο πλαίσιο της παρουσίας της στην Πέλλα, η κ. Αηδονά, συνοδευόμενη από τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Ιορδάνη Τζαμτζή, επισκέφθηκε περιοχές όπου εξελίχθηκαν σημαντικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας.

Μεταξύ αυτών η παρέμβαση στον χείμαρρο Θερμοπόταμο (Λουτρά Πόζαρ), στο Λουτράκι Αλμωπίας, ένα έργο με προϋπολογισμό άνω των 2 εκ. ευρώ, ο καθαρισμός του Εδεσσαίου ποταμού μέσα στην πόλη της Έδεσσας, καθώς και το αντιπλημμυρικό έργο στην περιοχή του Εξαπλάτανου.

«Η θωράκιση του τόπου μας απέναντι στον κίνδυνο των πλημμυρών και απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα αποτελεί για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας απόλυτη προτεραιότητα. Με σχέδιο και συνέπεια, κατευθύνουμε σημαντικούς πόρους στην υλοποίηση κρίσιμων αντιπλημμυρικών έργων, με στόχο την προστασία της ζωής, της περιουσίας των πολιτών και των υποδομών. Τα έργα μας στην Πέλλα, σε περιοχές που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το στοιχείο του νερού, εντάσσονται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό πρόληψης και ανθεκτικότητας. Είναι η αναγκαία προετοιμασία για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση και να έχουμε ένα ικανοποιητικό επίπεδο θωράκισης των αστικών κέντρων μας. Είναι η έμπρακτη απόδειξη ότι επενδύουμε σε έργα ουσίας με σημαντικό όφελος για τις τοπικές κοινωνίες», ανέφερε σε σχετική δήλωσή της η κ. Αηδονά.

Η Περιφερειάρχης Κ.Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά στην Πέλλα11 Η Περιφερειάρχης Κ.Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά στην Πέλλα6