Αρχική Blog Σελίδα 1820

Ρωσία: Οι δυνάμεις της Μόσχας προωθούνται στην περιφέρεια Ντνιπροπετρόφσκ

Η Ρωσία ανακοίνωσε σήμερα ότι οι δυνάμεις της προωθήθηκαν μέχρι την άκρη της κεντροανατολικής ουκρανικής περιφέρειας Ντνιπροπετρόφσκ, εν μέσω δημόσιας αντιπαράθεσης ανάμεσα στη Μόσχα και το Κίεβο σχετικά με τις ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις και την επιστροφή χιλιάδων σορών στρατιωτών που σκοτώθηκαν στον πόλεμο.

Εν μέσω συνομιλιών για την ειρήνη, ο πόλεμος ανεβάζει ρυθμούς με τις ρωσικές δυνάμεις να καταλαμβάνουν περισσότερο έδαφος στην Ουκρανία και το Κίεβο να ξεδιπλώνει σημαντικές επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) και σαμποτάζ στον στόλο βομβαρδιστικών αεροσκαφών της Ρωσίας και, σύμφωνα με τη Μόσχα, σε σιδηροτροχιές.
Η Ρωσία, που ελέγχει λίγο κάτω από το ένα πέμπτο της ουκρανικής επικράτειας, κατέλαβε περισσότερα από 190 τετραγωνικά χιλιόμετρα της περιφέρειας Σούμι στην ανατολική Ουκρανία σε λιγότερα από έναν μήνα, σύμφωνα με χάρτες φιλοουκρανικών ανοικτών πηγών.
Τώρα, σύμφωνα με το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, μονάδες της 90ής Μεραρχίας Αρμάτων Μάχης του Κεντρικού Σχηματισμού των ρωσικών δυνάμεων έφθασαν στο δυτικό όριο της περιφέρειας Ντονέτσκ της Ουκρανίας και επιτίθενται στην παρακείμενη περιφέρεια Ντνιπροπετρόφσκ.
“Ο εχθρός δεν εγκαταλείπει τις προθέσεις του να εισέλθει στην περιφέρεια Ντνιπροπετρόφσκ”, ανέφεραν στο Telegram οι Νότιες Δυνάμεις Άμυνας της Ουκρανίας. “Οι στρατιώτες μας κρατάνε με θάρρος και επαγγελματισμό τον τομέα τους στο μέτωπο, εμποδίζοντας τα σχέδια της κατοχικής δύναμης. Αυτή η εργασία δεν σταματάει ούτε λεπτό”.
Περιφερειακές αρχές έκαναν ωστόσο λόγο για τον θάνατο τουλάχιστον ενός ανθρώπου από ρωσικό βομβαρδισμό στη Μεζίφσκα, μια πόλη όχι μακριά από την περιφέρεια Ντονέτσκ.
Η Μόσχα ανακοίνωσε, εξάλλου, ότι κατέλαβε άλλο ένα μικρό χωριό στην περιφέρεια Ντονέτσκ, τη Ζάρια.
Χάρτης του φιλοουκρανικού Deep State δείχνει πως οι ρωσικές δυνάμεις είναι πολύ κοντά στην περιφέρεια Ντνιπροπετρόφσκ, η οποία είχε πληθυσμό άνω των τριών εκατομμυρίων κατοίκων πριν από τον πόλεμο, και προωθούνται στην πόλη Κοστιαντινίφκα στην περιφέρεια Ντονέτσκ από διάφορες κατευθύνσεις.
Εκπρόσωπος του ουκρανικού στρατού, ο Ντμίτρο Ζαπορόζετς, δήλωσε πως οι ρωσικές δυνάμεις προσπαθούν να “δημιουργήσουν προγεφύρωμα για μια επίθεση” στην Κοστιαντινίφκα, έναν σημαντικό κόμβο επιμελητείας για τον ουκρανικό στρατό.
Η Ρωσία κατηγόρησε χθες, Σάββατο, την Ουκρανία ότι καθυστερεί την ανταλλαγή αιχμαλώτων πολέμου και την επιστροφή των σορών 12.000 στρατιωτών, παρότι η Ουκρανία αρνήθηκε τους ισχυρισμούς αυτούς. Η Ρωσία δήλωσε σήμερα ότι μεταφέρει σορούς Ουκρανών στρατιωτών στα σύνορα.
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε την Τετάρτη ότι δεν πιστεύει πως οι Ουκρανοί ηγέτες θέλουν ειρήνη, αφού τους κατηγόρησε ότι διέταξαν βομβαρδισμό στο Μπριάνσκ, στη δυτική Ρωσία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν επτά άνθρωποι και άλλοι 115 να τραυματιστούν μία ημέρα πριν από τις συνομιλίες στην Τουρκία.
Η Ουκρανία, που δεν έχει σχολιάσει την επίθεση στη γέφυρα του Μπριάνσκ, κατηγόρησε παρομοίως τη Μόσχα ότι δεν επιδιώκει στα σοβαρά ειρήνη, επικαλούμενη τη ρωσική αντίσταση σε μια άμεση κατάπαυση του πυρός.
Η Ρωσία απαιτεί διεθνή αναγνώριση της Κριμαίας, μιας χερσονήσου που προσάρτησε από την Ουκρανία το 2014 και άλλες τέσσερις περιφέρειες της Ουκρανίας που η Μόσχα ισχυρίζεται ότι αποτελούν δικό της έδαφος. Η Ουκρανία θα έπρεπε να αποσύρει τις δυνάμεις της από όλες από αυτές.
Η Ρωσία είχε θέσει υπό τον έλεγχό της 113.273 τετραγωνικά χιλιόμετρα ή το 18,8% της ουκρανικής επικράτειας μέχρι τις 7 Ιουνίου, σύμφωνα με τον χάρτη του Deep State. Πρόκειται για μία περιοχή μεγαλύτερη από την πολιτεία Βιρτζίνια των ΗΠΑ.
Οι περιοχές που τελούν υπό ρωσικό έλεγχο περιλαμβάνουν την Κριμαία, περισσότερο από το 99% της περιφέρειας Λουχάνσκ, πάνω από 70% των περιφερειών Ντονέτσκ, Ζαπορίζια και Χερσώνα, όλες στα ανατολικά ή νοτιοανατολικά, καθώς και τμήματα των περιφερειών Χαρκίβ (Χάρκοβο) και Σούμι στα βορειοανατολικά.
Ο Πούτιν είπε επίσης στον Τραμπ την Τετάρτη πως θα πρέπει να απαντήσει στις επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Ουκρανίας στον στόλο βομβαρδιστικών της Ρωσίας και στους βομβαρδισμούς σιδηροτροχιών.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες πιστεύουν πως τα αντίποινα με τα οποία απειλεί ο Πούτιν την Ουκρανία για τις επιθέσεις της δεν έχουν επέλθει ακόμη και είναι πιθανό να πρόκειται για σημαντικό, πολλαπλό πλήγμα, δήλωσαν αξιωματούχοι των ΗΠΑ στο πρακτορείο Ρόιτερς.
Η Ρωσία έπληξε επίσης τη βορειοανατολική ουκρανική πόλη Χαρκίβ την Παρασκευή το απόγευμα και τη νύχτα, με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, πυραύλους και κατευθυνόμενες βόμβες, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι και περισσότεροι από 60 να τραυματιστούν, περιλαμβανομένου ενός μωρού, όπως δήλωσαν το Σάββατο τοπικοί αξιωματούχοι.
Η Ρωσία ανακοίνωσε επίσης ότι κατέρριψε 61 ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη διάρκεια της χθεσινής νύχτας στην περιοχή της Μόσχας. Δύο μεγάλα αεροδρόμια που εξυπηρετούν τη Μόσχα έκλεισαν προσωρινά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΥΠΕΝ: Η Ελλάδα προστατεύει τα κοράλλια στους Φούρνους Κορσεών

Σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει ένα ακόμη βήμα για τη θαλάσσια προστασία:

η χώρα μας απέκτησε για πρώτη φορά ένα πλαίσιο προστασίας για τις αποικίες κοραλλιών που βρίσκονται στα βαθιά νερά του νησιωτικού συμπλέγματος Φούρνων Κορσεών του Βορείου Αιγαίου. Συγκεκριμένα, υπεγράφη σχετική Υπουργική Απόφαση, με την οποία απαγορεύτηκε στο σύνολο της προστατευόμενης περιοχής η αλιεία με συρόμενα εργαλεία, η οποία προκαλεί μη αναστρέψιμη καταστροφή σε αυτά τα ευάλωτα θαλάσσια οικοσυστήματα.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, με ανεκτίμητη οικολογική και επιστημονική αξία, τα κοράλλια αποτελούν ορισμένα από τα πιο πλούσια οικοσυστήματα της Μεσογείου, όπου ζουν και αναπαράγονται εκατοντάδες θαλάσσια είδη, ανάμεσά τους και πολλά σημαντικά εμπορικά είδη αλιευμάτων. Οι περιοχές με αποικίες κοραλλιών περιλαμβάνουν επιστημονικά τεκμηριωμένα πολύτιμα και ευάλωτα σύνολα θαλασσίων ειδών, γνωστά και ως Θαλάσσια Δάση Ζώων (Marine Animal Forests). Με τη συνδρομή του Ιόνιου Πανεπιστημίου, του Δήμου Φούρνων, επιστημονικών φορέων, μη κυβερνητικών οργανώσεων και των αλιέων του νησιού, έχουν καταγραφεί περισσότερα από 300 είδη, και η προσπάθεια συνεχίζεται.

Σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση, με τη νέα Υπουργική Απόφαση, για πρώτη φορά λαμβάνονται συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία αυτών των εξαιρετικά ευάλωτων και ενδημικών ειδών της Μεσογείου, σύμφωνα με τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας που απορρέουν από την Ευρωπαϊκή Οδηγία 92/43/ΕΟΚ για τους Οικοτόπους, τη Σύμβαση της Βαρκελώνης για την Προστασία της Μεσογείου, την Οδηγία-Πλαίσιο 2008/56 για τη Θαλάσσια Στρατηγική, καθώς και τον Κανονισμό 1967/2006 του Συμβουλίου της Ε.Ε. για την Αλιεία (1967/2006).

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου, δήλωσε: «Η προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας της Πατρίδας μας, που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του πλούτου της, είναι προτεραιότητά μας. Σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει άλλη μία πρωτοβουλία, την προστασία των κοραλλιών των Φούρνων Κορσεών, στην κατεύθυνση της έμπρακτης υλοποίησης της δέσμευσής μας για ένα βιώσιμο θαλάσσιο οικοσύστημα. Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συμμετέχουμε στην 3η Διάσκεψη Ηνωμένων Εθνών για τους Ωκεανούς (UNOC-3), όπου η χώρα μας πρωταγωνιστεί στις διεθνείς εξελίξεις για την προστασία των ωκεανών και των θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Προστατεύουμε τις θάλασσές μας και την πολύτιμη ζωή που φιλοξενούν, σεβόμαστε το παρόν, μεριμνούμε για το μέλλον».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 14χρονος ο οποίος προσπάθησε με βία να εξαναγκάσει 15χρονο να του δώσει το παντελόνι που φορούσε

Ένας 14χρονος , που προσπάθησε με χρήση σωματικής βίας να εξαναγκάσει διερχόμενο 15χρονο να του δώσει το παντελόνι που φορούσε, συνελήφθη χτες βράδυ από περιπολούντες αστυνομικούς της ομάδας “Ζ”.

Το περιστατικό συνέβη στην περιοχή του Ευόσμου. Σε βάρος του 14χρονου σχηματίστηκε σχετική δικογραφία από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θεσσαλονίκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ασημένια μετάλλια στο Ατομικό και στα Ζευγάρια BC4 ο απολογισμός του “Εν Σώματι Υγιεί” στo Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Boccia 2025

Ασημένια μετάλλια στο Ατομικό και στα Ζευγάρια BC4 ο απολογισμός του “Εν Σώματι Υγιεί στo Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Boccia 2025

Δεύτερος στο Ατομικό BC4 o Ντουμανόπουλος – Δεύτερο το Ζευγάρι μας στην ίδια κατηγορία

    Με τον καλύτερο τρόπο έκλεισε για τους αθλητές του “Εν Σώματι Υγιεί” Α.Σ. ΑμεΑ Βέροιας, η παρουσία τους στο φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Boccia, το οποίο ξεκίνησε την Τετάρτη 4 Ιουνίου και ολοκληρώθηκε σήμερα Κυριακή 8 Ιουνίου με τις απονομές.

Ασημένιο Μετάλλιο στο Ατομικό BC4 για τον Ντουμανόπουλο

Την αρχή έκανε ο Νίκος Ντουμανόπουλος, ο οποίος κατέκτησε την δεύτερη θέση στο Ατομικό της κατηγορίας BC4 -για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά- αφού όμως νίκησε τον μεγάλο του αντίπαλο Κωνσταντινόπουλο (Α.Σ.Α.Χ.) στον ημιτελικό, αλλά ηττήθηκε στις λεπτομέρειες στον τελικό από τον Καλαϊτζιδάκη (Αρίων Χανίων). Ο αθλητής μας έδειξε ότι βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση ενόψει της συμμετοχής του στο World Challenger του Πόνζναν στα τέλη του Ιούνη.

Ασημένιο Μετάλλιο στα Ζευγάρια BC4

Η υπέρβαση για τους αθλητές μας έγινε στους αγώνες των ζευγαριών, όπου μαζί κατάφεραν και κατέκτησαν την 2η θέση με δύο νίκες και μία ήττα, ενώ η περσινή αντίστοιχη θέση ήταν η τρίτη.

Τα αποτελέσματα:

Αστερίου/Ντουμανόπουλος (Εν Σώματι Υγιεί)-Μέτζου/Κωνσταντόπουλος (Α.Σ.Α.Χ.)= 1-8

Αστερίου/Ντουμανόπουλος (Εν Σώματι Υγιεί)-Μπούσιου/Σταμούλης (Π.Α.Ο. ΑμεΑ)= 5-0

Αστερίου/Ντουμανόπουλος (Εν Σώματι Υγιεί)-Δημητροπούλου/Καραγεωργίου= 5-1

Μαζί με τους αθλητές βρίσκονταν οι συνοδοί τους Ντουμανόπουλος Θωμάς και Λυδία Ευστρατίου, καθώς και η προπονήτρια του Σωματείου και φίλοι της ομάδας μας.

Συγχαρήτηρια στους αθλητές μας και καλή συνέχεια στους μελλοντικούς τους αγώνες!

Για το πλήρες άρθρο και φωτογραφίες, ανατρέξτε στην ιστοσελίδα μας:
https://r4rehab.blogspot.com/2025/06/bc4-o-boccia-2025.html

Συνελήφθησαν 2 άτομα στην Ημαθία για διακίνηση και κατοχή ναρκωτικών ουσιών

Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε 2 οικίες που χρησιμοποιούσε ο προαναφερόμενος άνδρας, σε περιοχές της Θεσσαλονίκης, βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν:

  • 8 συσκευασίες με ακατέργαστη κάνναβη, συνολικού βάρους 1 κιλού και 823,84 γραμμαρίων,
  • 3 συσκευασίες με κοκαΐνη, συνολικού βάρους 189,51 γραμμαρίων,
  • 4 συσκευασίες με κρυσταλλική μεθαμφεταμίνη, συνολικού βάρους 140,8 γραμμαρίων,
  • 1.839 ναρκωτικά δισκία,
  • 10 φιαλίδια με κωδεΐνη των 50ml το καθένα και
  • το χρηματικό ποσό των 2.000 ευρώ και 2 ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας.

Από την κατοχή του δεύτερου άνδρα κατασχέθηκε ένα κινητό τηλέφωνο και το χρηματικό ποσό των 450 ευρώ και σε έρευνα που έγινε στην οικία του σε περιοχή της Χαλκιδικής, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πολυγύρου, διαπιστώθηκε να αποκρύπτει 1 συσκευασία με ακατέργαστη κάνναβη βάρους 3,8 γραμμαρίων, η οποία και κατασχέθηκε.

Συνολικά κατασχέθηκαν 10 συσκευασίες με ακατέργαστη κάνναβη βάρους 2 κιλών και 380,64 γραμμαρίων, 4 συσκευασίες με κοκαΐνη βάρους 194,67 γραμμαρίων, 1.839 ναρκωτικά δισκία, 5 συσκευασίες με κρυσταλλική μεθαμφεταμίνη (MDMA) βάρους 142,69 γραμμαρίων, 10 φιαλίδια με κωδεΐνη των 50ml το καθένα, το χρηματικό ποσό των 2.690 ευρώ, 2 ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας και 2 κινητά τηλέφωνα.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Βέροιας και τους παρέπεμψε στον Ανακριτή.

Κατάσχεση ναρκωτικών ΤΔΕΕ Βέροιας

Έδεσσα: Εγκαίνια έκθεσης ξυλογλυπτικής της Ι.Μ. Εδέσσης Πέλλης & Αλμωπίας

Στην Έδεσσα με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της 4ης Έκθεσης Ξυλογλυπτικής του τμήματος της Ιεράς Μητρόπολης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας, το Σάββατο 7 Ιουνίου 2025 στο Παρθεναγωγείο στην Έδεσσα στις 7.30 το απόγευμα.

Την έκθεση τίμησαν με την παρουσία τους ο Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας, κ. Ιωήλ, ο Δήμαρχος Έδεσσας,  Γιάννης  Τσεπκεντζής, ο Στρατηγός της IΙας Μεραρχίας Έδεσσας,  Γιάννης Παπουτσάκης, ο Αστυν. Δ/ντής της Δ/νσηςΑστυνομίας Πέλλας Δημήτριος Γεωργίτσας, οι Αντιδήμαρχοι  Μένη Μπόγια, Βαγγέλης Θωμάς, Γιάννης Τσκίρης & Παπαχριστοδούλου Βασιλική, οι δημιουργοί των έργων, συγγενείς και φίλοι τους, καθώς και πλήθος κόσμου που έσπευσε να θαυμάσει τα μοναδικά εκθέματα.
Η ατμόσφαιρα ήταν ιδιαίτερα θερμή και συγκινητική, καθώς οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους καλλιτέχνες και να μάθουν περισσότερα για την έμπνευση και την τεχνική των έργων τους.

Δείτε βίντεο με την ομιλία του Μητροπολίτη Εδέσσης Πέλλης και Αλμωπίας και συνέντευξη με τον δάσκαλο του τμήματος ξυλογλυπτικής Γιώργου Αβραμίδη.

 

Συνάντηση της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ με τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλο

Στο πλαίσιο των συναντήσεων με τους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων, η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.  είχε συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Σωκράτη Φάμελλο .

Τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής, αφού ευχαρίστησαν τον κ. Φάμελλο για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα για συνάντηση, τον ενημέρωσαν για τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο- οι οποίοι πλέον αντιμετωπίζουν ζητήματα επιβίωσης- και για την ολομέτωπη επίθεση από την πλευρά της Κυβέρνησης στα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Ενημέρωσαν, επίσης, αναλυτικά τον κ. Πρόεδρο για τους λόγους της κάθετης αντίθεσης των εργαζομένων στο Δημόσιο, στην επιδίωξη της κυβέρνησης να καταργήσει τη συνταγματικά προβλεπόμενη μονιμότητα.

Ο κ. Φάμελλος εξέφρασε την κάθετη διαφωνία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αρθεί η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων στην επικείμενη Συνταγματική Αναθεώρηση.

«Οι πρόσφατες ανακοινώσεις του κ. Μητσοτάκη για τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, αποτελούν ένα προπαγανδιστικό εργαλείο. Βάζει στο στόχαστρο τους δημοσίους υπαλλήλους για να καλύψει άλλα σοβαρά ελλείμματα της πολιτικής της κυβέρνησης τα οποία πραγματικά προβληματίζουν τον κόσμο: από το πώς θα βγει ο μήνας μέχρι το μεγάλο πρόβλημα στην κοινωνία με το έγκλημα των Τεμπών» τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος, αναφερόμενος στις κυβερνητικές εξαγγελίες και ασκώντας σφοδρή κριτική στον πρωθυπουργό.

«Χρησιμοποιεί ως επιχείρημα, την αξιολόγηση, ενώ υλοποιεί μια τιμωρητική αξιολόγηση, γιατί δεν δέχεται να μπει σε αξιολόγηση αυτό που θέλει πράγματι ο Έλληνας πολίτης: να αξιολογήσουμε τις δομές του δημοσίου, τα οργανογράμματα και τις χρηματοδοτήσεις. Δεν θέλει να αξιολογηθεί το Δημόσιο. Θέλει να απαξιωθεί το Δημόσιο για να το ξεπουλήσει».

Στόχος του είναι το πώς θα ιδιωτικοποιήσει λειτουργίες του Δημοσίου και χρησιμοποιεί ως εξιλαστήριο θύμα τους εργαζόμενους» είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε:

«Ο κ. Μητσοτάκης δεν θέλει ένα σύγχρονο Δημόσιο. Θέλει ένα κομματικό πελατειακό Δημόσιο για να αναπαράγει όλη αυτή την κακοδαιμονία, που η Ελλάδα μας έχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και που την εμποδίζει να πάει μπροστά.

Είμαστε κάθετα υπέρ του ΑΣΕΠ, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας στο Δημόσιο. Εμείς θέλουμε να έχουμε ένα σύγχρονο ψηφιακό κράτος. Θέλουμε να έχουμε προσλήψεις, να έχουμε στελεχωμένες δημόσιες υπηρεσίες και δομές, για να υπηρετούν και τον πολίτη και την οικονομία. Γιατί μια ισχυρή οικονομία και μία ισχυρή κοινωνία, θέλει μια ισχυρή Πολιτεία.

Δεν μπορεί αυτό να γίνει χωρίς στελέχη έμπειρα, καταρτισμένα. Χωρίς να υπάρχει πραγματική και συνολική αξιολόγηση, την οποία σαφέστατα υποστηρίζουμε. Αλλά όχι μία ψεύτικη και τιμωρητική αξιολόγηση, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει το πολιτικό του σχέδιο ο κ. Μητσοτάκης».

Στη συνάντηση από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ συμμετείχε το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας, Μαριλίζα Ξενογιανακοπούλου, ο βουλευτής Αργολίδας και τομεάρχης Εργασίας, Γιώργος Γαβρήλος και ο βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Εσωτερικών, Θεόφιλος Ξανθόπουλος.

Από την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. συμμετείχαν οι Βασίλης Πολυμερόπουλος, Δημήτρης Μπράτης, Γιώργος Πετρόπουλος, Χαράλαμπος Κόκκινος, Δημήτριος Βάζουρας, Δημήτριος Ακτύπης, Γιώργος Γεωργακόπουλος, Σταυρούλα Παπαδημήτριου και Χρήστος Γρίβας.

Δήμος Δίου-Ολύμπου: Κανονικά, βάσει προγράμματος, η αποκομιδή απορριμμάτων τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος 9 Ιουνίου 2025

Από την Αντιδημαρχία Καθαριότητας του Δήμου Δίου-Ολύμπου ανακοινώνεται ότι η αποκομιδή των απορριμμάτων τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος 9 Ιουνίου 2025, θα πραγματοποιηθεί κανονικά, βάσει προγράμματος.

Απόφαση Τσιάρα για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης των Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης, από την Κοινωνία της Πληροφορία

Απόφαση Τσιάρα για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης των Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης, από την Κοινωνία της Πληροφορίας

Υπογράφεται Προγραμματική Σύμβαση για σύνταξη μελετών και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας

Ένα από τα σημαντικότερα έργα για τη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής κτηνοτροφίας και την ορθολογική κατανομή των ενισχύσεων μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ δρομολογείται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα. Η απόφαση προβλέπει την ανάθεση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την εκπόνηση των Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης, σε όλες τις διοικητικές Περιφέρειες της χώρας, στην «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.».

Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω Προγραμματικής Σύμβασης που θα υπογραφεί ανάμεσα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και την «Κοινωνία της Πληροφορίας», με στόχο τη σύνταξη σχεδίων βόσκησης για το σύνολο της επικράτειας, ενισχύοντας έτσι την αξιοποίηση των βοσκήσιμων γαιών και τη στήριξη των κτηνοτρόφων.

Η σύνταξη των Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης (Δ.Σ.Β.), όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 του Ν. 4351/2015, θα καλύψει όλες τις εκτάσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για βόσκηση, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα στον σχεδιασμό και τη χρήση των λιβαδικών εκτάσεων.

Το έργο περιλαμβάνει:

  • Πανελλαδική απογραφή της φυσιογνωμίας και του καθεστώτος χρήσης των βοσκήσιμων γαιών.
  • Εκτίμηση βοσκοϊκανότητας, λιβαδικής κατάστασης και οριοθέτηση σε λιβαδικές μονάδες, οι οποίες θα κατανεμηθούν στους κτηνοτρόφους.
  • Καθορισμό έργων υποδομής και παρεμβάσεων βελτίωσης βλάστησης για τη βελτίωση της βοσκοϊκανότητας.
  • Υπολογισμό του κόστους ανάπτυξης και οργάνωση της διαχείρισης των γαιών και του ζωικού κεφαλαίου.

Η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.», ως φορέας ωρίμανσης και δημοπράτησης του έργου, θα έχει την ευθύνη:

  • Της σύνταξης των τευχών δημοπράτησης και των τεχνικών προδιαγραφών.
  • Της διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών και της αξιολόγησης των προσφορών.
  • Της παρακολούθησης και παραλαβής του έργου και της εκτέλεσης των πληρωμών.
  • Της παράδοσης του έργου στον κύριο του έργου με πλήρη τεχνική και οικονομική τεκμηρίωση, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Η επιλογή αναδόχου θα γίνει μέσω ανοικτής διαδικασίας από το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.), για κάθε Περιφερειακή Ενότητα ξεχωριστά.

Το έργο χρηματοδοτείται:

  • Από τα τέλη βόσκησης των Περιφερειών.
  • Από πόρους του Ταμείου Γεωργίας και Κτηνοτροφίας, όπως προβλέπεται στο άρθρο 5 του Ν. 4351/2015.

Η υλοποίηση του έργου αποτελεί καθοριστικό βήμα για την ενίσχυση της ελληνικής κτηνοτροφίας, με σεβασμό στο περιβάλλον και τις αρχές της αειφορίας.

Τα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης θα συμβάλουν στην ορθολογική αξιοποίηση των λιβαδικών εκτάσεων, στη ορθολογικότερη κατανομή τους στους κτηνοτρόφους, στην αύξηση της παραγωγικότητας του πρωτογενούς τομέα, αλλά και στην δικαιότερη κατανομή των ευρωπαϊκών ενισχύσεων, μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ, στους πραγματικούς δικαιούχους .

Συνάντηση του προέδρου του ΙΣΘ Νίκου Νίτσα με τον διευθυντή του Γραφείου του Πρωθυπουργού Μιχάλη Μπεκίρη

Ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος Νίτσας σε συνάντηση του με τον διευθυντή του Γραφείου του Πρωθυπουργού Μιχάλη Μπεκίρη κατέθεσε τα συμπεράσματα της 8ης Ολομέλειας των Προέδρων των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας η οποία πραγματοποιήθηκε στις 31/05/25.

Όπως επεσήμανε ο κ Νίτσας «Στα συμπεράσματα γίνεται λεπτομερής καταγραφή των προβλημάτων που απασχολούν όλους τους συναδέλφους, του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα». 

 

Μεταξύ άλλων μίλησαν για το Εθνικό Σύστημα Υγείας, την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας καθώς και για θεσμικά θέματα τα οποία αφορούν στη βία κατά των γιατρών, στην αλόγιστη χρήση φαρμάκων χωρίς ιατρική συνταγή, την πρόσφατη υπουργική απόφαση για την τηλεϊατρική, στο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό των γιατρών καθώς και στη διεύρυνση ειδικοτήτων στις Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας. 

 

Ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης ενημέρωσε επίσης τον κ. Μπεκίρη για τις δύο πρόσφατες επιστολές του συλλόγου προς την ηγεσία του υπουργείου υγείας οι οποίες αφορούν στο αίτημα για αλλαγή απαρχαιωμένου νόμου (βλ 1975) βάσει του οποίου οι γιατροί που επιλέγουν αλλαγή της ειδικότητας να μην αμείβονται (!) με αποτέλεσμα πολλοί εξ αυτών να μεταναστεύουν στο εξωτερικό και να έχουμε νέα αποδυνάμωση στην περίθαλψη των πολιτών. Επίσης έγινε λόγος και για την επιστολή που αφορά σε προβλήματα σχετικά με την εφαρμογή του θεσμού του προσωπικού παιδιάτρου. Παράλληλα τέθηκε και το διαχρονικό αίτημα του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για κατάργηση του clawback διότι οδηγεί τα μικρά και μεσαία εργαστήρια σε οικονομική δυσπραγία και εντέλει σε… κλείσιμο. 

 

Ακόμη συζητήθηκαν οι προβληματισμοί του ιατρικού κόσμου της Θεσσαλονίκης για την εφαρμογή των απογευματινών χειρουργείων για ασθενείς που βρίσκονται στη λίστα, πέραν των τεσσάρων μηνών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ μέσω VOUCHER, όπου σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ο ίδιος ο φορέας (ιδιωτική κλινική ή μονάδα ημερήσιας νοσηλείας) αποφασίζει για την επιλογή των γιατρών (!) που θα συμμετάσχουν καθώς και την αμοιβή των χειρουργικών και αναισθησιολογικών πράξεων. 

 

Ο κ. Μπεκίρης άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή τις επισημάνσεις του κ. Νίτσα για όλα τα θέματα της ιατρικής κοινότητας στη Θεσσαλονίκη και γενικότερα στη βόρεια Ελλάδα, αφού όπως είναι γνωστό τα πιο σοβαρά περιστατικά από την ευρύτερη περιοχή, ακόμη και από βαλκανικές χώρες, διακομίζονται στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. Στη συνάντηση παραβρέθηκε και ο συντονιστής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Γ. Παπαγεωργίου.

Νίκος Νίτσας Μιχάλης Μπεκίρης

Αναλυτικά τα συμπεράσματα της 8ης Ολομέλειας των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας: 

https://isth.gr/wp-content/uploads/2025/06/8η-ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ-Απόφαση-για-τα-μείζονα-ζητήματα-της-Ιατρικής-Κοινότητας-1.pdf

Επιστολή ΙΣΘ προς υπουργείο υγείας- πρόταση για κατάργηση του νόμου σχετικά με την απλήρωτη ειδικότητα σε περίπτωση αλλαγής της αρχικής επιλογής

Επιστολή ΙΣΘ προς τον ΕΟΠΥΥ για τον θεσμό του προσωπικού παιδιάτρου