Αρχική Blog Σελίδα 16926

ΤΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ !! (σχόλιο για την ημέρα του σχολικού αθλητισμού)

Μαθητές και μαθήτριες σχηματίζουν τις λέξεις: «STOP RACISM».

Δημήτρης Τσιριγώτης

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου είναι η ημέρα Σχολικού Αθλητισμού .Πασπαλίστε τη με συνθήματα για το Ρατσιμό και τη Διαφορετικότητα και είναι έτοιμη η συνταγή για το περιβόητο Κοινωνικό Σχολείο .

Απίστευτη υποκρισία όταν δεν έχουν ακόμη προσληφθεί οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, όταν δεν υπάρχει ενισχυτική διδασκαλία, όταν οι τάξεις υποδοχής και ένταξης για τους αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές έχουν ελαχιστοποιηθεί ,όταν όλοι μας έχουμε στα σχολεία μας παιδιά που δεν μπορούμε να τα βοηθήσουμε (όσο και αν προσπαθούμε) γιατί έχουν ανάγκη εξειδικευμένης φροντίδας .

Για αυτά τα παιδιά «καρυδότσουφλα» νοιάζεται κανείς εκεί στη Νερατζιώτισσα ; Αν θέλετε να τιμήσετε την διαφορετικότητα κάντε κάτι για αυτά τα παιδιά .Όχι μπαλώματα φιλανθρωπίας , δώστε τους το δικαίωμα της ισότιμης συνύπαρξης .

Όσο για την ημέρα Σχολικού Αθλητισμού πως το εννοούν όταν έχουν μετατρέψει τα σχολεία σε άκρως ανταγωνιστικά πεδία και τους μαθητές σε άλογα κούρσας. Άλλο Αθλητισμός και άλλο Πρωταθλητισμός .

“ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΧΩΡΙΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ”

2ο Λύκειο Αλεξάνδρειας εκδηλώσεις γαι τη μέρα του αθλητισμού-βίντεο

Επιμέλεια: Βασίλειος Σιμόπουλος
Επιμέλεια: Βασίλειος Σιμόπουλος

Πανελλήνια ημέρα του σχολικού αθλητισμού σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτώβρη και βάση του προγράμματος που εκπονήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, τα σχολεία της πόλης μας προετοίμασαν ανάλογες εκδηλώσεις δημιουργικής και αθλητικής φύσεως . ένα επιπλέον σημείο αναφοράς της σημερινής ημέρας , αποτέλεσε το αρνητικό μήνυμα κατά του ρατσισμού : «STOP RACISM».

Δυστυχώς όμως, παρόλη τη θετική διάθεση και όρεξη που υπήρχε απ’ όλους τους συντελεστές (μαθητές και δασκάλους ) ο καιρός δεν στάθηκε σύμμαχος και αρωγός στον όλο προγραμματισμό των δραστηριοτήτων.

Ο φακός του «ΕΜΒΟΛΟΣ¨, παρέστη στις προγραμματισμένες εκδηλώσεις του 2ου Λυκείου Αλεξάνδρειας, αποθανατίζοντας τις δραστηριότητες των μαθητών πάνω στο GRAFITI, στον σχηματισμό των «ανθρώπινων» γραμμάτων (STOP RACISM) αλλά κυρίως στα αθλήματα μπάσκετ, ποδόσφαιρο και βόλεϊ .

DSCN0954
Ο Λυκειάρχης του 2ου Λυκείου Αλεξάνδρειας κος Νίκος Κατσιανίδης τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά για την φιλοξενεία.

Η σχολική ημέρα έκλεισε με μουσική και τραγούδι από τους μαθητές του Λυκείου, προσφέροντας έτσι μία τελευταία ευχάριστη νότα στην ιδιαίτερη αυτή λειτουργία.

Το Βίντεο:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

DSCN09511

 

Μαθητές σε αγώνα μπάσκετ
Μαθητές σε αγώνα μπάσκετ
DSCN0955
Μαθητές και μαθήτριες παίζουν βόλεϊ
Μαθήτριες και μαθητές παρακολουθούν τις εκδηλώσεις
Μαθήτριες και μαθητές παρακολουθούν τις εκδηλώσεις

DSCN0959

και graffiti

Έτσι έγινε η τραγωδία στην Εγνατία Οδό: Πέντε οι νεκροί και δεκάδες τραυματίες… Σε κρίσιμη κατάσταση δύο μικρά παιδιά! [video]

Τον τρόμο και τον θάνατο σκόρπισε μια νταλίκα στην Εγνατία Οδό κοντά στη Βέροια…

Το βαρύ φορτηγό έπεσε πάνω σε αυτοκίνητα που ήταν σταματημένα ,λόγω έργων συνεργείου της ΔΕΗ, στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα να προκληθεί καραμπόλα 30 οχημάτων.

Πέντε νεκροί και δεκάδες τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός του τροχαίου δυστυχήματος.

Δείτε το βίντεο της ΝΕΡΙΤ από ενικό.gr και απόσπασμα από Μαυρίδη Γεώργιο

 

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του γλυκάνισου

fot-kas
Επιμέλεια: Φωτεινή Α. Κασσαβέτη
Το γλυκάνισο είναι ένα μονοετές φυτό και ανήκει στην οικογένεια των Σκιαδοφόρων. Στη χώρα μας είναι αυτοφυές κυρίως στα νησα μας. Καλλιεργείται και στη σοβιετική ένωση. Είναι φυτό ποώδες που καλλιεργείται από την αρχαία εποχή. Το γλυκάνισο έχει άνθη μικρά λευκά σε σκιάδια αρκετά μεγάλα, φύλλα με μεγάλες στρογγυλές περιφέρεις και τρεις λοβούς, στέλεχος με λεπτές ραβδώσεις, διακλαδιζόμενο, καρπό αυγοειδή και χνουδωτό. Ανθίζει από Ιούνιο μέχρι Αύγουστο. Φτάνει σε ύψος τους 50 πόντους. Χρησιμεύει ο σπόρος του που μαζεύεται ώριμος τον ΣεπτέμβριοΤο φυτό είναι πολύ αρωματικό και χρησιμοποιείται, κυρίως οι σπόροι του σε ζαχαροπλαστική και μαγειρική αλλά και στην ποτοποιία και αρτοποιία.
Επιστημονική Ονομασία: Pimpinella anisum

Χρήσιμα μέρη: Σπόροι αλλά και φύλλα.

Άλλα ονόματα:

Άνισο

Άνισο το Τράγιο

Πιμπινέλλα

Γλυκανθίς

Καυκαλίδα

Πιμπενέλη η κοινή

Δραστικές Ουσίες: Χολίνη, ανεθόλη, εστραγόλη, αζωτούχες ουσίες, μεθυλχαβικόλη, ανισοκετόνη, τερπίνη και ρητίνες.

γλυκάνισος αστεράκι
Γλυκάνισος αστεράκι

Θεραπευτικές Ιδιότητες:

Οι Ρωμαίοι με τα πλουσιοπάροχα γεύματα που έτρωγαν πολλές φορές την ημέρα, έτρωγαν μετά από αυτά γλυκάνισο σαν σπόρους ή μέσα σε κέικ για την βαρυστομαχιά. Με σπόρους γλυκάνισου αρωματίζουν επίσης το τσίπουρο και το ούζο, διάφορα λικέρ, σούπες, σαλάτες, χορτόπιτες. Με το αιθέριο έλαιό του αρωματίζουν σαπούνια πολυτελείας και οδοντόπαστες. Είναι ένα θερμαντικό, διεγερτικό χόρτο, το οποίο βελτιώνει την πέψη, δρα ευεργετικά στο συκώτι και το κυκλοφοριακό σύστημα και έχει αποχρεμπτική και οιστρογονική δράση. Είναι αρκετά αποτελεσματικό μέσο ενάντια στους σπασμούς-κολικούς των εσωτερικών μυών (του στομάχου και των εντέρων), αυξάνει την αποβολή αερίων των εντέρων και την περισταλτικότητα τους, χρησιμοποιείται ενάντια στο άσθμα, στον βήχα και τον ερεθισμό των άνω αναπνευστικών οδών, στην βραχνάδα της φωνής, σαν εφιδρωτικό και αντιπυρετικό μέσο. Συστήνεται στις μητέρες που θηλάζουν γιατί αυξάνει το γάλα αλλά και σαν διουρητικό μέσο στις ασθένειες των νεφρών, του συκωτιού και του παγκρέατος. Εξωτερικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά της ψώρας.

Χρήση:

Σαν αφέψημα. Για τα προβλήματα του στομάχου βράζουμε ένα κουταλάκι φύλλα και σπόρους γλυκάνισου σε ένα φλυτζάνι νερό. Σουρώνουμε και πίνουμε χωρίς ζάχαρι γιατί το ίδιο είναι ήδη γλυκό.

Επίσης, παρασκευάζεται ως έγχυμα (Πριν τη χρήση συνθλίβουμε ελαφρά τους σπόρους για να ελευθερωθούν τα πτητικά έλαια. Ρίχνουμε ένα φλιτζάνι βραστό νερό σε 1-2 κουταλιές του τσαγιού σπόρους και το αφήνουμε σκεπασμένο για 10-15 λεπτά). Αλλά και με την κατάλληλη πολτοποίηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εξωτερικά.

Για τον βρογχικό κατάρρου βράζουμε μαζί με γλυκάνισο και λίγο μάραθο.

Οι λεχώνες παίρνουν μια κουταλιά γλυκάνισο πρωί βράδυ για να κατεβάσουν γάλα.

Παρενέργειες:

Πρέπει να το χρησιμποποιείτε κατά κόρον για να έχει παρενέργειες, όπως όλα τα φάρμακα και βότανα.

Προφυλάξεις:

Αν το πάρουμε σε μεγάλες δόσεις και πολύ καιρό μπορεί να γίνει ναρκωτικό με κακά αποτελέσματα για την κυκλοφορία του αίματος και μπορεί να φτάσει μέχρι εγκεφαλική συμφόρηση.

Αύριο Δευτέρα 6 Οκτωβρίου δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία

Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, σε κάθε σχολείο της χώρας (Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια) ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει για τον τρόπο οργάνωσης της 1ης «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού».

Η 1η «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» πρέπει να είναι ανοικτή στην ευρύτερη κοινωνία, συνεπώς προτείνεται η πρόσκληση των τοπικών αρχών, του τοπικού τύπου, των γονέων κλπ., προκειμένου να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις του κάθε σχολείου.

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την Δευτέρα 6 Οκτωβρίου και τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία της χώρας δεν θα πραγματοποιηθούν.

Οι δράσεις θα υλοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου, από όλη τη σχολική κοινότητα, με τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών και των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, μετά από κατάλληλο σχεδιασμό και προετοιμασία.

Ενδεικτικά, το πρόγραμμα της 1ης «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού» περιλαμβάνει:

Αθλητικές δραστηριότητες, κινητικές δραστηριότητες, παιχνίδια, χορό, αθλήματα κλπ. ανάλογα με την ηλικία των μαθητών/τριών και τις υποδομές του σχολείου.

Ο τρόπος οργάνωσης όλων των παραπάνω πρέπει να διασφαλίζει την εφαρμογή της θεματικής της ημέρας και τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών/τριών, τόσο στις δραστηριότητες όσο και στην οργάνωση της ημέρας. Οι δράσεις της ημέρας αυτής αναδεικνύουν, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, την κοινωνική διάσταση, τη φιλοσοφία και τη δυναμική του Σχολικού Αθλητισμού στο πλαίσιο του σύγχρονου «Κοινωνικού Σχολείου».

Οι κινητικές δράσεις που περιγράφονται στην προηγούμενη παράγραφο εμπλουτίζονται και συνδυάζονται από τα παρακάτω:

Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας και διαδραστική συζήτηση – αναστοχασμός.

Επεξεργασία και συζήτηση για τις έννοιες της βίας, του ρατσισμού, του κοινωνικού αποκλεισμού κ.ά. μέσα από μικρά κείμενα, τίτλους αθλητικών εφημερίδων, βιογραφίες αθλητών κλπ.

Καλλιτεχνική – εικαστική – μουσική δημιουργία με συναφή θεματολογία (π.χ. δημιουργία αφίσας, πανό, κολάζ κλπ.).

Η διάχυση των δράσεων της ημέρας μπορεί να επιτευχθεί, μέσω παραγόμενου υλικού, τοπικά ή ευρύτερα, με διάφορους τρόπους (π.χ. πανό, κολάζ κλπ. στις εισόδους ή σε άλλα ευδιάκριτα σημεία της σχολικής εγκατάστασης ή σε άλλα σημεία της ευρύτερης περιοχής, αρθρογραφία σε ΜΜΕ σχετικά με τις δράσεις που υλοποιήθηκαν κλπ.).

Για την καλύτερη δυνατή υλοποίηση της 1ης «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού», πρέπει να ληφθούν υπόψη τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας:

Σε περίπτωση μη ύπαρξης επαρκούς υλικοτεχνικής υποδομής είναι δυνατόν να προγραμματιστούν οι προαναφερόμενες εκδηλώσεις σε συνεργασία με άλλη σχολική μονάδα ή αθλητικό κέντρο. Σε περίπτωση μετακίνησης να λαμβάνονται όλα τα προσήκοντα μέτρα ασφάλειας.

Για τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών απαιτείται έγκυρο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. Φ.6/311/79278/21.05.2014 (Φ.Ε.Κ. 1296 τΒ΄21.05.2014) και τις σχετικές διευκρινιστικές εγκυκλίους. Μαθητές και μαθήτριες που δεν διαθέτουν Α.Δ.Υ.Μ. σε ισχύ, μπορούν να συμμετέχουν σε όλες τις μη κινητικές δραστηριότητες (οργανωτικές, δημιουργικές, διαδραστικές κλπ.). Αυτοί οι μαθητές/τριες, κατά τη διάρκεια των κινητικών δράσεων, μπορούν να αναλάβουν άλλους ρόλους (πχ. γραμματεία, βιντεοσκόπηση, φωτογράφιση κλπ.).

Σε περίπτωση που στις 6 Οκτωβρίου 2014 υπάρχουν καιρικά φαινόμενα, ή άλλοι λόγοι που δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή των εκδηλώσεων της ημέρας αυτές μεταφέρονται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων εντός του μηνός. Σε περίπτωση τοπικής εορτής – αργίας οι εκδηλώσεις μεταφέρονται σε άλλη μέρα, για όλα τα σχολεία της περιοχής, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή.

Ολιγοθέσια σχολεία που δεν διαθέτουν εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής οργανώνουν την 1η «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» σε συνεργασία με άλλη σχολική μονάδα ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, χωρίς κινητικές δραστηριότητες.

Σχολεία που δεν διαθέτουν κανένα εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής με πλήρες ωράριο, οργανώνουν την 1η «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» σε συνεργασία με άλλη σχολική μονάδα ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, εντός Οκτωβρίου, μετά από συνεννόηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας με τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ 11 και τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης (δηλαδή με αλλαγή ημερομηνίας).

Στο σχεδιασμό και την προετοιμασία της ημέρας συμβάλουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ11 της χώρας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ΦΑ των σχολικών μονάδων.

 

Η 5/10 αφιερωμένη στους εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου. Τι γιορτάζουμε στην Ελλάδα;

Η 5η του Οκτώβρη είναι αφιερωμένη στους εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου, που με αδιάκοπο μόχθο, καθημερινή αγωνία και ασίγαστο πάθος για το έργο τους συμβάλλουν καθοριστικά στην παιδεία των σύγχρονων πολιτών.

Ωστόσο, και ο εφετινός εορτασμός της 5ης Οκτώβρη βρίσκει σε δεινή θέση την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως και συνολικά την εκπαίδευση. Η πολιτική των Μνημονίων και της Τρόικας, που ακολουθείται με ευλάβεια από την ελληνική κυβέρνηση με πρόσχημα το ξεπέρασμα της κρίσης, οδηγεί στη συρρίκνωση των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών και υποβαθμίζει διαρκώς το επίπεδο ζωής και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Οι συνεχείς περικοπές των δαπανών για την εκπαίδευση κάνουν δύσκολη την κάλυψη ακόμα και των πιο βασικών αναγκών των σχολείων.

Η έναρξη του σχολικού έτους βρήκε και εφέτος την εκπαίδευση με σοβαρά κενά και ελλείψεις στο διδακτικό προσωπικό. Με τους αγώνες και τις παρεμβάσεις μας διεκδικούμε σε όλα τα σχολεία ολιγομελή σχολικά τμήματα, απρόσκοπτη μετακίνηση των παιδιών στο σχολείο, επαρκή σίτιση και υγειονομική φροντίδα, κατάλληλα υποστηρικτικά μέτρα και καλύτερους όρους μάθησης των παιδιών.Διαπιστώνουμε, παράλληλα, ότι η μόνιμη και σταθερή εργασία αμφισβητείται και βάλλεται. Το καλοκαίρι του 2013 περίπου 2.500 συνάδελφοι της τεχνικής εκπαίδευσης τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και 51 ειδικότητες καταργήθηκαν, ανοίγοντας ένα ακόμα πεδίο κερδοφορίας στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Χιλιάδες παιδιά στερήθηκαν τη δυνατότητα να σπουδάσουν τον κλάδο που επιθυμούσαν. Το τοπίο συμπληρώνεται από την τακτική των μηδαμινών διορισμών στην εκπαίδευση, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

Σε αυτό το πλαίσιο θεσμοθετήθηκαν πέρυσι και οι αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αιχμή το Λύκειο και την επαγγελματική εκπαίδευση. Στο εξής το μορφωτικό μας έργο υποτάσσεται ακόμα περισσότερο στις ανάγκες των αλλεπάλληλων, πανελλαδικής εμβέλειας, εξετάσεων, στις οποίες υποβάλλονται οι μαθητές του Λυκείου μέσω της περιβόητης «Τράπεζας Θεμάτων». Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα φροντιστήρια διογκώνονται και οι οικογενειακές δαπάνες για την ιδιωτική εκπαίδευση καταντούν δυσβάσταχτες.

Η κυβέρνηση με το νέο σύστημα επιδιώκει να διαμορφώσει για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών μια γενιά μειωμένων προσδοκιών και μέσα από τις εξετάσεις να τα ωθήσει κατά χιλιάδες έξω από το Λύκειο, στην πρώιμη κατάρτιση και την υποαμειβόμενη εργασία. Στόχος είναι να παραχθεί το πειθήνιο εργατικό δυναμικό που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για το ξεπέρασμα της κρίσης. Σε ένα σχολείο που δεν θα μπορεί να προετοιμάζει κατάλληλα τους νέους ανθρώπους, ώστε να κατανοούν, να ερμηνεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο, ο εκπαιδευτικός δεν θα είναι δάσκαλος αλλά «προγυμναστής» για τις εξετάσεις.

Συνεκτικός αρμός αυτής της πολιτικής είναι η προώθηση της λεγόμενης «αξιολόγησης» στην εκπαίδευση, που έχει διπλό στόχο: Από τη μια τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και να ανοίγει το δρόμο για απολύσεις και διάλυση των εργασιακών σχέσεων συνολικά και, από την άλλη, την επιβολή κλίματος αυταρχισμού και πειθαναγκασμού στα σχολεία, ώστε να δημιουργηθεί ένα σχολείο που θα ευνουχίζει τη σκέψη και θα προσαρμόζει την «πελατεία» του στις ανάγκες τις αγοράς.

Με ιδιαίτερη ανησυχία, τέλος, παρατηρούμε στην ελληνική κοινωνία την αναβίωση φασιστικών – νεοναζιστικών αντιλήψεων και πρακτικών, που η ανθρωπότητα, με βάση την πολύχρονη ιστορική εμπειρία της, έχει καταδικάσει και συντρίψει αμετάκλητα. Η εμφάνισή τους στο χώρο του σχολείου συνοδεύεται από έξαρση του μίσους και της τυφλής βίας, ιδίως εναντίον των ανυπεράσπιστων. Η νέα γενιά δεν έχει να κερδίσει τίποτα από το φασιστικό δηλητήριο. Αυτοί που κερδίζουν είναι οι ισχυροί του πλούτου και τα διαπλεκόμενα συμφέροντα

Δεσμευόμαστε σταθερά για μια εκπαίδευση που βασίζεται και προάγει τις ανθρωπιστικές αξίες, τον πολιτισμό και τα ανθρώπινα δικαιώματα, προωθεί την αλληλεγγύη προς κάθε άνθρωπο και προς όλους τους λαούς, καλλιεργεί την αγάπη και την ευθύνη για το περιβάλλον, και

αντιμάχεται το ρατσισμό, τη μισαλλοδοξία, την ξενοφοβία και κάθε είδους διάκριση.

Ως εκπαιδευτικό κίνημα αγωνιζόμαστε για την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ, μιας πολιτικής που πρέπει να μείνει αμετάκλητα μακρινό παρελθόν. Επιμένουμε με αισιοδοξία και αποφασιστικότητα να διεκδικούμε ένα σχολείο που θα συμβάλλει στη χειραφέτηση των υλικών και πνευματικών παραγωγικών δυνάμεων της ανθρωπότητας από τα δεσμά της εκμετάλλευσης και της χειραγώγησης. Ένα σχολείο δημόσιο και δωρεάν, που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά και θα εξασφαλίζει σε αυτά την αναγκαία μορφωτική υποδομή χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Για το ΔΣ της ΟΛΜΕ

 

Το ελαιόλαδο εκτός των άλλων προστατεύει από την καρδιακή ανεπάρκεια. Πρόσφατη μελέτη

FOTN1ok
Επιμέλεια: Φωτεινή Α. Κασσαβέτη

Το ελαιόλαδο είναι το μυστικό της μακροζωίας των Ελλήνων. Πέραν των άλλων, το ελαιόλαδο χρησιμοποιείτο κατά την αρχαιότητα για τις ασθένειες του δέρματος. Στον ιπποκράτειο κώδικα διαβάζουμε πάνω από 60 φαρμακευτικές χρήσεις, στην πλάκα του Απελλά-στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου, αναφέρεται η θεραπεία από την κεφαλαλγία με την χρήση ελαιολάδου, ενώ στην εικονογραφία της αρχαιότητας συναντούμε ήδη από τον 6ο αιώνα τις καθαριστικές ιδιότητες του ελαιολάδου, συνήθως νέους που χρησιμοποιούν ένα ειδικό εργαλείο  την “στλεγγίδα” για να καθαριστούν αφού πρώτα χύσουν ελαιόλαδο στο χέρι τους. Σαν μέσο καλλωπισμού το ελαιόλαδο το συναντούμε στην Οδύσσεια στον Τηλέμαχο, ο οποίος πλένεται με νερό και μετά αλείφεται με ελαιόλαδο.

Αναγνωρίζοντας την αξία του ελαιολάδου, οι Ρωμαίοι συνέτειναν στο να εξαπλωθεί η καλλιέργειά της ελιάς στην αυτοκρατορία τους. Αναφορές στην ελιά βρίσκουμε στην Βίβλο και στο Κοράνι ενώ μετά την Αναγέννηση η ελιά εξαπλώνεται στον Νέο Κόσμο.

Οι αρχαίοι Έλληνες θεραπευτές χρησιμοποιούσαν ελαιόλαδο για να επουλώσουν πληγές, για να θεραπεύσουν την αϋπνία, τη ναυτία, τη χολέρα. Επίσης το χρησιμοποιούσαν για να ενυδατώσουν και να μαλακώσουν το δέρμα τους ή το έβαζαν στα μαλλιά τους για να είναι υγιή και λαμπερά

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑ

Η κατανάλωση ελαιολάδου από ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια αναστέλλει την ασθένεια άμεσα, διασπώντας τα βλαβερά λίπη και βοηθώντας την καρδιά να τα απορροφήσει ώστε να μην φράσσουν οι αρτηρίες

dr lewandowski3
Douglas Lewandowski

«Υγρό της ζωής» αποκαλούν οι επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Ιλινόις το ελαιόλαδο! Η συμβολή του στη «μάχη» κατά της καρδιακής ανεπάρκειας, μιας ασθένειας που είναι πολύ συχνή στην εποχή μας και παρουσιάζεται όταν η καρδιά δεν μπορεί να αντλήσει αρκετό αίμα για να το διοχετεύσει στο υπόλοιπο σώμα, είναι εντυπωσιακή και άμεση.

Ο πιο συνηθισμένος λόγος που ένα άτομο παρουσιάζει καρδιακή ανεπάρκεια είναι όταν ο μυς της καρδιάς υποστεί ζημιά μετά από καρδιακή προσβολή, χρήση ναρκωτικών, κατάχρηση αλκοόλ ή μετά από υψηλή αρτηριακή πίεση.

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της ασθένειας είναι δύσπνοια, πρήξιμο των ποδιών και των αστραγάλων, κόπωση, απώλεια όρεξης και ταχυκαρδία.

Το ελαιόλαδο βοηθά την «άρρωστη» αντλία της καρδιάς να λειτουργήσει αποτελεσματικά και έχει τον ρόλο του «καυσίμου», που διαλύει τα βλαβερά λίπη, τα οποία φράζουν τις αρτηρίες και βοηθά την καρδιά να τα απορροφήσει.

Ήδη, προηγούμενες μελέτες στο παρελθόν έχουν δείξει ότι μια υγιής καρδιά μπορεί να απορροφήσει τα «τοξικά» λίπη, ενώ η καρδιά όσων πάσχουν από καρδιακή ανεπάρκεια δεν έχει αυτή τη δυνατότητα.

Μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί αποτελεσματική θεραπεία για την καρδιακή ανεπάρκεια και η νόσος αντιμετωπίζεται με τον συνδυασμό φαρμακευτικής αγωγής και αλλαγής στον τρόπο ζωής, έτσι ώστε οι ασθενείς να διατηρήσουν σταθερή την κατάστασή τους.

Οι επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Ιλινόις έκαναν τα πειράματά τους με αρουραίους προκειμένου να αποδείξουν ότι η κατανάλωση υγιεινών λιπαρών έχει άμεσα θετικά αποτελέσματα για την «αναστροφή» της καρδιακής ανεπάρκειας.

Οι ερευνητές χορήγησαν σε αρουραίους, που έπασχαν από καρδιακή ανεπάρκεια, λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα και τροφές με ζωϊκά λίπη και κατέγραψαν πώς ανταποκρίθηκε η καρδιά των τρωκτικών μετά την χορήγηση ελαιολάδου.

, από τους ερευνητές του πανεπιστημίου του Ιλινόις, δήλωσε στην βρετανική εφημερίδα Telegraph ότι όταν στους αρουραίους έδιναν τα «τοξικά» λίπη από γαλακτοκομικά προϊόντα η υγεία της καρδιάς τους χειροτέρευε, ενώ με την χορήγηση λίπους από ελαιόλαδο αμέσως η καρδιά συστέλλεται και η αντλία της «τρέφει» όλο το σώμα με αίμα.

Οι ίδιοι επιστήμονες υποστήριξαν αυτό που έχουν δείξει και προηγούμενες μελέτες, ότι δηλαδή μια διατροφή πλούσια σε ελαιόλαδο μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

elaiolado

ΑΛΛΕΣ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ

Ευεργετικές είναι οι ιδιότητες του ελαιόλαδου στον οργανισμό. Το πλούσιο σε καλά λιπαρά ελαιόλαδο λειτουργεί σαν προστάτης από πολλές ασθένειες, όπως την χοληστερίνη και την… αρθρίτιδα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς τα μονοακόρεστα λιπαρά επιδρούν θετικά στα επίπεδα της χοληστερίνης, ενώ είναι και αντιοξειδωτικά. Επιπλέον, ρίχνουν την «κακή» χοληστερίνη (LDL), ενώ αυξάνουν την «καλή» (HDL).

Το ολεϊκό οξύ, που περιέχει το ελαιόλαδο επηρεάζει την ανάπτυξη του ογκογονιδίου (HER-2/neu), το οποίο ευθύνεται για την ανάπτυξη του καρκίνου του μαστού.

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες με εξαιρετική δράση σε περιπτώσεις άσθματος και ρευματοειδούς αρθρίτιδας μπορούν να συγκριθούν με τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα, όπως διαπίστωσαν Αμερικανοί επιστήμονες.

Τέλος, το φυσικό συστατικό ολεοκανθάλη μπορεί να δράσει αποτρεπτικά στην εμφάνιση Αλτσχάιμερ, ενώ συνίσταται και σε διαβητικούς,καθώς λόγω των μονοακόρεστων λιπαρών μπορεί να βοηθήσει στο να πέσουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.

Το Τίμιο Ξύλο στην Αλεξάνδρεια – βίντεο και φωτογραφίες-

Το βίντεο:

Αφίχθηκε σήμερα Τετάρτη και ώρα 18.00 στην πόλη της Αλεξάνδρειας το Τίμιο Ξύλο από την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου του Αγίου Όρους. Το Τίμιο Ξύλο συνόδευαν Μοναχοί της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου και το υποδέχθηκαν στην Αλεξάνδρεια οι ιερείς του Ι.Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου μαζί με ευλαβείς χριστιανούς.

     Το Τίμιο Ξύλο θα παραμείνει στον Ι.Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου για προσκύνημα μέχρι και την Παρασκευή  3 Οκτωβρίου.

Η λειψανοθήκη με το Τίμιο Ξύλο της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους
Η λειψανοθήκη με το Τίμιο Ξύλο της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους

 

Ιερείς και λαός συνοδεύουν το Τίμιο Ξύλο προς τον Ι.Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου
Ιερείς και λαός συνοδεύουν το Τίμιο Ξύλο προς τον Ι.Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου
Ιερείς με ευλάβεια μεταφέρουν το Τίμιο Ξύλο
Ιερείς με ευλάβεια μεταφέρουν το Τίμιο Ξύλο

DSCN0791

Παρούσα και η μπάντα του Δήμου μας

Παρούσα και η μπάντα του Δήμου μας

Προσκύνημα του Τίμιου Ξύλου
Προσκύνημα του Τίμιου Ξύλου

 

Ο διοικητής του 3ου ΤΕΑΣ αν/χης Παναγιώτης Κυριακίδης
Ο διοικητής του 3ου ΤΕΑΣ αν/χης Παναγιώτης Κυριακίδης

 

Ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αλεξάνδρειας Γιάννης Αμανατίδης
Ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αλεξάνδρειας Γιάννης Αμανατίδης

 

Καλό μήνα σε όλους από τον Έμβολο -βίντεο-

Καλό μήνα με ευτυχία και υγεία.