Αρχική Blog Σελίδα 16902

Σήμερα 2 Απριλίου η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού καθιερώθηκε από τον Ο.Η.Ε. το 2007 και αποφασίστηκε να εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008.

Σκοπός της είναι να ενημερώσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για τον αυτισμό και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ομαλή ένταξη των αυτιστικών ατόμων στην κοινωνία. Ο Αυτισμός είναι μια σοβαρή Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία, καθώς και από περιορισμένη, επαναλαμβανόμενη και στερεότυπη συμπεριφορά. Όλες αυτές οι ενδείξεις ξεκινούν πριν το παιδί γίνει τριών ετών και διαρκεί ευ όρου ζωής.  Εμφανίζεται σε αναλογία 3-4/1 αγόρια/κορίτσια. Υπολογίζεται ότι 535.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από αυτισμό.

Δείτε περισσότερα >>>ΕΔΩ:

Μπάσκετ: ΓΑΣ Μελίκης – ΓΑΣ Αλεξάνδρειας «Δυνατό φιλικό τεστ» (βίντεο-φωτο)

karagiozop1
Ρεπορτάζ: Σωτήτρης Καραγκιοζόπουλος

Φιλικό παιχνίδι μπάσκετ έγινε σήμερα 1-4-2015 στο κλειστό ΔΑΚ της Μελίκης ανάμεσα στους δύο συνδημότες, ΓΑΣ Μελίκης και ΓΑΣ Αλεξάνδρειας, στα πλαίσια της  προετοιμασίας των ομάδων για τους αγώνες του Σαββατοκύριακου.

Ο ΓΑΣ Αλεξάνδρειας για την Α΄ ΕΚΑΣΚΕΜ παίζει εκτός έδρας με τον Φ.Ο Αριδαίας το απόγευμα του Σαββάτου, ενώ ο ΓΑΣ Μελίκης την Κυριακή υποδέχεται τη Μεταμόρφωση Βόλου, για τον 3o όμιλο της Γ΄ Εθνικής.

MVI_0600-076

Οι δύο προπονητές Ιορδάνης Ασλανίδης (ΓΑΣ ΜΕΛΙΚΗ) και Στέλιος Γκότσης (ΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ), δοκίμασαν διάφορα συστήματα και μετρήσανε τις δυνάμεις των παιχτών τους έτσι ώστε να τους έχουν ετοιμοπόλεμους για τα επόμενα παιχνίδια .

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα στο βίντεο:

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

MVI_0580-090 MVI_0582-024 MVI_0600-076 MVI_0580-018 IMG_0614 IMG_0593 IMG_0591 IMG_0583 03 02

Σύλλογος τευτλοπαραγωγών κεντρικής Μακεδονίας: Συγκέντρωση τευτλοπαραγωγών

Ο σύλλογος τευτλοπαραγωγών κεντρικής Μακεδονίας, ο αγροτικός σύλλογος Αλεξάνδρειας και το σωματείο τευτλοεξαγωγέων, καλούν όλους όσους νοιάζονται για το παρόν και το μέλλον της τευτλοκαλλιέργιας σήμερα Πέμπτη 2. Απριλίου στις 10:00 το πρωί στον χώρο του εστιατορίου του εργοστάσιου Πλατέος.

Στην συνάντηση θα γίνει παρουσίαση της κατάστασης απο το νέο ΔΣ της βιομηχανίας, τα σχεδία τους για το μέλλον καθώς και η παρουσίαση του νέου τιμολογίου.
θα ακολουθήσει συζήτηση και προτάσεις από τους αγρότες.

Οι πρόεδροι
Π.Μπογιαννίδης,
Π.Μεσσαλάς
Ν.Λιολιόπουλος

 

ΓΑΣ Αλεξάνδρεια Βόλεϊ Κορασίδων 1 και 2: «Μεγάλες νίκες και στα δύο ταμπλό»

Γράφει ο Βασίλης Σιμόπουλος

Με 2 στις 2  νίκες και μάλιστα αρκετά εύκολες, συνέχισαν τους αγώνες τους την Κυριακή 29/3 στο ΔΑΚ Αλεξάνδρειας οι δύο ομάδες των Παγκορασίδων του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια.

DSC03235

Αρχικά, η ομάδα της Μαρίας Βασιλακάκη επιβλήθηκε εύκολα του ΓΑΣ Μελίκης με 3-0 σετ, αποδίδοντας πολύ καλό βόλεϊ κατά διαστήματα και δείχνοντας ότι το τμήμα βαδίζει πάνω σε πολύ ισχυρές βάσεις.

DSC03253

Παρόμοιο ήταν το αποτέλεσμα και της ομάδας του Νώντα Τσαγκαλίδη, η οποία επικράτησε και αυτή άνετα με 3-0 σετ της Εδεσσαϊκής, πιάνοντας πολύ καλή απόδοση, δείχνοντας σημάδια πολύ καλοδουλεμένης ομάδας.

Εκδρομή των μελών του ΚΑΠΗ Αλεξάνδρειας στον Μαρμαρά και την Καλλικράτεια

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΚΑΠΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΜΑΡΜΑΡΑ

Μια πολύ πετυχημένη εκδρομή για τα μέλη του τμήματος ΚΑΠΗ του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου Αλεξάνδρειας έγινε την Κυριακή 29 Μαρτίου. Η εκδρομή ξεκίνησε στις 8:00 το πρωί από το ΚΑΠΗ Αλεξάνδρειας με πρώτη στάση για καφέ στο χώρο του “Mediterranean Cosmos”. H επόμενη στάση περιλάμβανε προσκύνημα στο ανδρικό μοναστήρι του Αγίου Αρσενίου στο χωριό Βατοπέδι της Χαλκιδικής.

marmaras_2

 Το μεσημέρι οι συμμετέχοντες με πολύ κέφι και διάθεση απόλαυσαν το φαγητό τους στον Μαρμαρά.

 Η εκδρομή συνεχίστηκε με απογευματινό καφεδάκι στα καφέ της παραλίας στην Καλλικράτεια Χαλκιδικής. Τα μέλη ήταν χαρούμενα γιατί εκτός του ότι κατάφεραν να περάσουν μια διαφορετική Κυριακή και να ξεφύγουν από τα προβλήματα και το άγχος της καθημερινότητας, είχαν και σύμμαχο τον καλό καιρό.

marmaras_1

 Τα μέλη του ΚΑΠΗ συνόδεψε σε αυτή την απόλυτα επιτυχημένη εκδρομή ο Πρόεδρος  του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας του Δήμου,  κύριος Αθανάσιος Παντόπουλος.

Α΄ ΕΚΑΣΚΕΜΑποτελέσματα – Βαθμολογία 21ης αγωνιστικής

Μια από τις πιο κρίσιμες αγωνιστικές της Α΄ κατηγορίας μπάσκετ ήταν η 21η και προτελευταία της κανονικής σεζόν, που πραγματοποιήθηκε στα γήπεδα της Κ. Μακεδονίας το περασμένο Σάββατο.

bil2
Επιμέλεια: Βασίλειος Σιμόπουλος

Τα αποτελέσματα λίγο πολύ αναμενόμενα, με τον ΓΑΣ Αλεξάνδρεια να είναι ο μεγάλος νικητής στο ντέρμπι κορυφής καπαρώνοντας ουσιαστικά τη 2η θέση, τον πρωτοπόρο Εύαθλο να «σπάει» όλα τα κοντέρ, ενώ παρ’ ολίγο έκπληξη στο Κιλκίς όπου ο Αιγινιακός γλύτωσε τα χειρότερα κερδίζοντας οριακά τον ουραγό Αετό και κρατώντας έτσι όπως όλα δείχνουν την 4η θέση μέχρι τέλους.

A EKASKEM-OMADES

Τα αποτελέσματα συνοπτικά:

ΓΑΣ Αλεξάνδρειας – ΕΓΣ Ζαφειράκης Νάουσας:                    75-69

-ΓΑΣ Βαφύρας – ΦΟ Αριδαίας:                                                     64-73

Εύαθλος Πολυκάστρου – ΑΣ Σκυδραϊκός:                              105-63

-Αετός Κιλκίς – ΑΟΚ Αιγινιακός:                                                  65-67

Βατανιακός – Κεραυνός Άσπρου:                                                41-52

-Μ. Αλέξανδρος Κρ. Βρύσης – ΑΟΚ Βέροιας:                            56-74

bathmol

Η επόμενη και τελευταία αγωνιστική:

-ΦΟ Αριδαίας – ΓΑΣ Αλεξάνδρεια

-ΑΟΚ Βέροιας – ΓΑΣ Βαφύρας

-ΕΓΣ Ζαφειράκης Νάουσας – Εύαθλος Πολυκάστρου

-ΑΣ Σκυδραϊκός – ΠΑΣ Αετός Κιλκίς

-ΑΟΚ Αιγινιακός – ΑΕ Βατανιακού Σάρισας

-ΑΣ Κεραυνός Άσπρου – ΓΑΣ Μ. Αλέξ. Κρ. Βρύσης

Σίγουρα το ενδιαφέρον θα παραμείνει αμείωτο μέχρι το τέλος, τόσο σε κορυφή όσο και σε ουρά στην τελευταία αγωνιστική του συναρπαστικού πρωταθλήματος της Α΄ ΕΚΑΣΚΕΜ.

 

Καλό μήνα σε όλους σας από το επιτελείο του Έμβολου – Μπιθικώτσης Γ. «Απρίλη μου»

Απρίλη μου ξανθέ – Από τον αξέχαστο Γρηγόρη Μπιθικώτση!

 

 

 

 

Τροχαίο: Μετά την γέφυρα Λουδία προς Αλεξάνδρεια πλαγιομετωπική σύγκρουση δύο ΙΧ αυτοκινήτων.

Συγκρούστηκαν πλαγιομετωπικά δύο ΙΧ αυτοκίνητα στην ΠΕΟ Θεσ/νίκης – Βέροιας μεταξύ γέφυρας Λουδία και εργοστασίου NESTLE,  μπροστά από το τυροκομείο Κουγιανού στις 20.45 μμ. Η σύγκρουση ήταν δυνατή με αποτέλεσαν να τραυματιστούν οι οδηγοί των εμπλεκόμενων οχημάτων ο ένας εκ των δύο σοβαρά.

atix2

Στον τόπο του ατυχήματος έσπευσε η τροχαία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αλεξάνδρειας και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ .

atix4

Τους τραυματισμένους οδηγούς παρέλαβε το ασθενοφόρο και τους μετέφερε στο Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας. Αργότερα κρίθηκε αναγκαίο και διακομίστηκαν στο Νοσοκομείο Βέροιας.

atix3

Τα αίτια του ατυχήματος διερευνά η Τροχαία Αλεξάνδρειας.

Για μια ώρα περίπου η κυκλοφορία διεξαγόταν με δυσκολία μέχρι  η πυροσβεστική απεγκλωβίσει  το οδόστρωμα.

Συμμετοχή Παιδικού Μπάσκετ του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια σε Τουρνουά της ΑΕ Κοζάνης.

Στα πλαίσια της ανάπτυξης και εξέλιξης μπασκετικών ταλέντων της περιοχής μας, ο ΓΑΣ Αλεξάνδρεια δεν επαναπαύεται παρά τις επικείμενες διακοπές του Πάσχα και δραστηριοποιώντας τα παιδικά του τμήματα, «εκστρατεύει» στην πόλη της Κοζάνης, για να δώσει το παρόν σε μεγάλο καλαθοσφαιρικό τουρνουά με συμμετοχή συλλόγων από Κεντρική και Δυτική Μακεδονία.

Τα νεαρά ταλέντα της ομάδας της πόλης μας των Σωτήρη Παπαδόπουλου και Γιάννη Γκιζάρη, θα διαγωνιστούν σε ομαδικό επίπεδο (αγώνες) απέναντι σε παιδιά ομάδων του Μ. Αλέξανδρου Γιαννιτσών και της διοργανώτριας ΑΕ Κοζάνης και σε ατομικό με τρίποντα – βολές, το μεσημεράκι της Μ. Δευτέρας 6 Απριλίου. Το γήπεδο που έχει οριστεί για το τουρνουά είναι το Κλειστό Γυμναστήριο των ΤΕΙ Κοζάνης.                                                                            

Η μετακίνηση των τμημάτων θα πραγματοποιηθεί ομαδικά με λεωφορείο, το πρωί της Μ. Δευτέρας. Όποιος ενδιαφερόμενος προκύψει για τη μίνι-εκδρομή, μπορεί να έλθει σε συνεννόηση με τους τεχνικούς της ομάδας.

Παρακάτω παρατίθεται η αφίσα του τουρνουά.

P689tos

Παιδί: “Ο κυριότερος στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι η γνώση, αλλά η δράση”.

(Της εκπ/κού κας Βασιλικής Μηρτσέκη από την ιστοσελίδα της : http://stashpaideias.blogspot.gr/2015/03/blog-post_27.html)
bas-mirts2
Η εκπαιδευτικός και συγγραφέας του άρθρου κα Βασιλική Μηρτσέκη

Πολύ συχνά ακούμε και από εκπαιδευτικούς μα κυρίως από γονείς τη φράση: “Θέλω για το παιδί  μου ένα καλό σχολείο”. Αυτή την  ακούγαμε εμείς οι ίδιοι στις συζητήσεις των γονέων μας, αυτή είναι η φράση που λένε οι γονείς τώρα και αυτή θα ναι η φράση που θα λένε πάντα. Μα ποιο θεωρείται “καλό σχολείο”;   Οι γνώμες που ακούγονται πιάνουν όλο το φάσμα. “Καλό σχολείο είναι αυτό που τα παιδιά κάνουν πολλές ασκήσεις για να μη ξεχνούν και να μαθαίνουν την ύλη που πρέπει”, “Καλό σχολείο είναι το σχολείο όπου οι δάσκαλοι βοηθούν τα παιδιά να μάθουν τα μαθήματά τους εκεί και δεν τους βάζουν πολλά για το σπίτι παρά ελάχιστες εργασίες”, “Καλό σχολείο είναι αυτό που δίνει στο παιδί μου την ευκαιρία να ασχοληθεί με πολλά περισσότερα από την ύλη των βιβλίων” κ.α. Κανένας από αυτούς τους γονείς δεν έχει άδικο. Για τον κάθε γονέα ανάλογα με τα δικά του βιώματα και με τις δικές του καταβολές, την κοινωνία που ζει και τις πεποιθήσεις που αυτή εκφράζει, τον οδηγεί και ανάλογα να διατυπώσει και  τη δική του άποψη..

Ποιο είναι όμως “καλό σχολείο”;

Ο William Ralph Inge Βρετανός ιερωμένος και ακαδημαϊκός λέει πως «σκοπός της Παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων αλλά αξιών». Καλό σχολείο είναι το σχολείο που αντανακλά  την ίδια τη ζωή, την  ίδια την κοινωνία που διέπεται από νόμους και σεβασμό και προωθεί αξίες. Καλό σχολείο είναι αυτό που  δημιουργεί μια ιδέα της κοινωνίας, που επιτρέπει την προσωπική έκφραση μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικής ευθύνης και βοηθάει τα παιδιά να σκέφτονται τους εαυτούς τους ως δυναμικούς πολίτες στον δικό τους κόσμο και που δεν είναι άλλος από τον μικρόκοσμο της τάξης τους, αλλά και τον  ευρύτερο χώρο τους που είναι το ίδιο το σχολείο.

Καλό σχολείο δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι αυτό που ορίζει ως καλύτερους των καλύτερων  τα παιδιά με  βάση τις  βαθμολογίες τους, γιατί το μόνο που προωθεί είναι “άριστους” μεν στην ύλη  αλλά “κενούς “πολλές φορές ως προσωπικότητες ενήλικες και ημιμαθείς, όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας.

Ένα αποτελεσματικά καλό σχολείο είναι αυτό που βοηθάει τους μαθητές τους στην επίλυση των προβλημάτων ζωής, αναπτύσσει τις δεξιότητές τους αλλά ενισχύει και τις ικανότητές τους. Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί αν το σχολείο έτσι όπως λειτουργεί τώρα, κάνει κάτι για να προετοιμάσει τα παιδιά σας να ζήσουν τις επόμενες δεκαετίες της ζωής τους μέσα στηνstef2 κοινωνία;

Τους δίνει τα εφόδια να αντιμετωπίσουν τη ζωή σε επίπεδο φίλων, πρακτικότητας, συνύπαρξης, συμμετοχής, συνεργασίας, αυτοσυγκράτησης, δημιουργικότητας, ελιγμών, που τίθενται ως επιταγές πλέον από την ίδια την κοινωνία που ζούμε για να μπορέσεις ως άτομο  να εξελιχθείς στην πορεία της ζωής σου και τις οποίες θα πρέπει να διαθέτει  κάθε παιδί που θα μεταβεί στα 18 του από την εξάρτηση της οικογένειας στην ανεξαρτησία του ως αυτόνομο άτομο που αυτοδιαχειρίζεται και αυτοδιαθέτει τον εαυτό του;

Ένα καλό σχολείο έχει ευρεία βάση και ρεαλιστικό πρόγραμμα σπουδών με αντικείμενα που έχουν σημασία όχι μόνο για να επιλεγεί για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την απασχόληση, αλλά και για την οικογένεια και την κοινότητα που θα ζήσει το παιδί αργότερα ως ενήλικας.. Χρησιμοποιεί πρακτικές διδασκαλίας που προσομοιώνουν τον τρόπο που οι άνθρωποι λειτουργούν σε σχέση με  τον έξω κόσμο. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε δημιουργικές εργασίες που συνδυάζουν και διευρύνουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Σε ένα τέτοιο σχολείο οι μαθητές παράγουν έργο, παίρνουν αποφάσεις και τις υλοποιούν, σχετίζονται με τον έξω κόσμο στηρίζοντας δράσεις που απασχολούν το σύνολο των πολιτών όπως δράσεις για το περιβάλλον, δράσεις γα την εξάλειψη της φτώχειας, για την υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, για την ευτυχία όλων των παιδιών του κόσμου, για την εξάλειψη της παιδικής εκμετάλλευσης κλπ και προσπαθούν να βρουν λύση ακόμα και στα πιο δύσκολα ερωτήματα του κόσμου των ενηλίκων, μόνο που λειτουργούν ως παιδιά.

 Το παραδοσιακό σχολείο αυτό που μόνο δίνει είναι απλά ύλη και γνώσεις. Γνώση που απορροφούν μεν οι μαθητές, αλλά δεν είναι κατ’ ανάγκη χρήσιμη μετέπειτα. Ο μαθητής διδάσκεται και μαθαίνει κάθε λεπτομέρεια  του γνωστικού αντικειμένου(κυρίως στη δευτεροβάθμια)και αυτό γιατί ΠΙΘΑΝΟΝ να μπει ως θέμα στις εξετάσεις  ΚΑΙ έτσι  το “κάθε τι” της ύλης γίνεται ¨ΠΙΘΑΝΑ SOS” που πιθανόν θα μπει στις εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο και  που ΠΙΘΑΝΟΝ θα το βοηθήσει να περάσει.. Άρα είναι θέμα τύχης η επιλογή των θεμάτων και αν η τύχη ευνοήσει θα χει μια θέση στο Πανεπιστήμιο ΚΑΙ συνεπώς αυτόματα θεωρείται πετυχημένος και άριστος των αρίστων!!

mirtse1

Κάθε σχολείο μπορεί να γίνει ένα καλό σχολείο όταν οι εκπαιδευτικοί πέρα από την κατάκτηση της ύλης των γνωστικών αντικειμένων έχουν μεριμνήσει και  για τη σύνδεση με την καθημερινή ζωή.. Ένα καλό σχολείο είναι αυτό που δεν περιορίζεται μόνο στην ύλη των μαθημάτων, αλλά δημιουργεί προϋποθέσεις στα παιδιά να γίνουν  κοινωνικά υπεύθυνα, να αναλαμβάνουν υποχρεώσεις που η τήρησή τους έχει αντίκτυπο και σε άλλους γύρω τους, που τα βοηθάει να αποκτήσουν γενικά, κοινωνικές δεξιότητες.

 Όπως είπε και ο Πλάτωνας: “Δεν ξέρω τίποτε άλλο για το οποίο ο κάθε λογικός άνθρωπος θα πρεπε να νοιάζεται περισσότερο, παρά το παιδί του να γίνει ο πιο καλός άνθρωπος” και σίγουρα το συμπληρώνει ο ίδιος  αναφέροντας “Τρία πράγματα χρειάζονται για την εκπαίδευση: η φύση, η άσκηση και η μάθηση” και ένα τέτοιο σχολείο σίγουρα προάγει περισσότερα από αυτό που νοιάζεται μόνο για το πως θα έχει ¨ΆΡΙΣΤΟΥΣ¨ βαθμολογικά σε επίπεδο γνωστικών – επιστημονικών  αντικειμένων  μαθητές.

 **(Τη φράση αυτή την είπε ο Herbert Spenser Βρετανός φιλόσοφος διάσημος στην εποχή του σε μία ομιλία του το 1870).