Απρίλη μου ξανθέ – Από τον αξέχαστο Γρηγόρη Μπιθικώτση!
Στον τόπο του ατυχήματος έσπευσε η τροχαία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αλεξάνδρειας και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ .
Τους τραυματισμένους οδηγούς παρέλαβε το ασθενοφόρο και τους μετέφερε στο Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας. Αργότερα κρίθηκε αναγκαίο και διακομίστηκαν στο Νοσοκομείο Βέροιας.
Τα αίτια του ατυχήματος διερευνά η Τροχαία Αλεξάνδρειας.
Για μια ώρα περίπου η κυκλοφορία διεξαγόταν με δυσκολία μέχρι η πυροσβεστική απεγκλωβίσει το οδόστρωμα.
Τα νεαρά ταλέντα της ομάδας της πόλης μας των Σωτήρη Παπαδόπουλου και Γιάννη Γκιζάρη, θα διαγωνιστούν σε ομαδικό επίπεδο (αγώνες) απέναντι σε παιδιά ομάδων του Μ. Αλέξανδρου Γιαννιτσών και της διοργανώτριας ΑΕ Κοζάνης και σε ατομικό με τρίποντα – βολές, το μεσημεράκι της Μ. Δευτέρας 6 Απριλίου. Το γήπεδο που έχει οριστεί για το τουρνουά είναι το Κλειστό Γυμναστήριο των ΤΕΙ Κοζάνης.
Η μετακίνηση των τμημάτων θα πραγματοποιηθεί ομαδικά με λεωφορείο, το πρωί της Μ. Δευτέρας. Όποιος ενδιαφερόμενος προκύψει για τη μίνι-εκδρομή, μπορεί να έλθει σε συνεννόηση με τους τεχνικούς της ομάδας.
Παρακάτω παρατίθεται η αφίσα του τουρνουά.

Πολύ συχνά ακούμε και από εκπαιδευτικούς μα κυρίως από γονείς τη φράση: “Θέλω για το παιδί μου ένα καλό σχολείο”. Αυτή την ακούγαμε εμείς οι ίδιοι στις συζητήσεις των γονέων μας, αυτή είναι η φράση που λένε οι γονείς τώρα και αυτή θα ναι η φράση που θα λένε πάντα. Μα ποιο θεωρείται “καλό σχολείο”; Οι γνώμες που ακούγονται πιάνουν όλο το φάσμα. “Καλό σχολείο είναι αυτό που τα παιδιά κάνουν πολλές ασκήσεις για να μη ξεχνούν και να μαθαίνουν την ύλη που πρέπει”, “Καλό σχολείο είναι το σχολείο όπου οι δάσκαλοι βοηθούν τα παιδιά να μάθουν τα μαθήματά τους εκεί και δεν τους βάζουν πολλά για το σπίτι παρά ελάχιστες εργασίες”, “Καλό σχολείο είναι αυτό που δίνει στο παιδί μου την ευκαιρία να ασχοληθεί με πολλά περισσότερα από την ύλη των βιβλίων” κ.α. Κανένας από αυτούς τους γονείς δεν έχει άδικο. Για τον κάθε γονέα ανάλογα με τα δικά του βιώματα και με τις δικές του καταβολές, την κοινωνία που ζει και τις πεποιθήσεις που αυτή εκφράζει, τον οδηγεί και ανάλογα να διατυπώσει και τη δική του άποψη..
Ποιο είναι όμως “καλό σχολείο”;
Ο William Ralph Inge Βρετανός ιερωμένος και ακαδημαϊκός λέει πως «σκοπός της Παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων αλλά αξιών». Καλό σχολείο είναι το σχολείο που αντανακλά την ίδια τη ζωή, την ίδια την κοινωνία που διέπεται από νόμους και σεβασμό και προωθεί αξίες. Καλό σχολείο είναι αυτό που δημιουργεί μια ιδέα της κοινωνίας, που επιτρέπει την προσωπική έκφραση μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικής ευθύνης και βοηθάει τα παιδιά να σκέφτονται τους εαυτούς τους ως δυναμικούς πολίτες στον δικό τους κόσμο και που δεν είναι άλλος από τον μικρόκοσμο της τάξης τους, αλλά και τον ευρύτερο χώρο τους που είναι το ίδιο το σχολείο.
Καλό σχολείο δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι αυτό που ορίζει ως καλύτερους των καλύτερων τα παιδιά με βάση τις βαθμολογίες τους, γιατί το μόνο που προωθεί είναι “άριστους” μεν στην ύλη αλλά “κενούς “πολλές φορές ως προσωπικότητες ενήλικες και ημιμαθείς, όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας.
Ένα αποτελεσματικά καλό σχολείο είναι αυτό που βοηθάει τους μαθητές τους στην επίλυση των προβλημάτων ζωής, αναπτύσσει τις δεξιότητές τους αλλά ενισχύει και τις ικανότητές τους. Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί αν το σχολείο έτσι όπως λειτουργεί τώρα, κάνει κάτι για να προετοιμάσει τα παιδιά σας να ζήσουν τις επόμενες δεκαετίες της ζωής τους μέσα στην
κοινωνία;
Τους δίνει τα εφόδια να αντιμετωπίσουν τη ζωή σε επίπεδο φίλων, πρακτικότητας, συνύπαρξης, συμμετοχής, συνεργασίας, αυτοσυγκράτησης, δημιουργικότητας, ελιγμών, που τίθενται ως επιταγές πλέον από την ίδια την κοινωνία που ζούμε για να μπορέσεις ως άτομο να εξελιχθείς στην πορεία της ζωής σου και τις οποίες θα πρέπει να διαθέτει κάθε παιδί που θα μεταβεί στα 18 του από την εξάρτηση της οικογένειας στην ανεξαρτησία του ως αυτόνομο άτομο που αυτοδιαχειρίζεται και αυτοδιαθέτει τον εαυτό του;
Ένα καλό σχολείο έχει ευρεία βάση και ρεαλιστικό πρόγραμμα σπουδών με αντικείμενα που έχουν σημασία όχι μόνο για να επιλεγεί για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την απασχόληση, αλλά και για την οικογένεια και την κοινότητα που θα ζήσει το παιδί αργότερα ως ενήλικας.. Χρησιμοποιεί πρακτικές διδασκαλίας που προσομοιώνουν τον τρόπο που οι άνθρωποι λειτουργούν σε σχέση με τον έξω κόσμο. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε δημιουργικές εργασίες που συνδυάζουν και διευρύνουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Σε ένα τέτοιο σχολείο οι μαθητές παράγουν έργο, παίρνουν αποφάσεις και τις υλοποιούν, σχετίζονται με τον έξω κόσμο στηρίζοντας δράσεις που απασχολούν το σύνολο των πολιτών όπως δράσεις για το περιβάλλον, δράσεις γα την εξάλειψη της φτώχειας, για την υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, για την ευτυχία όλων των παιδιών του κόσμου, για την εξάλειψη της παιδικής εκμετάλλευσης κλπ και προσπαθούν να βρουν λύση ακόμα και στα πιο δύσκολα ερωτήματα του κόσμου των ενηλίκων, μόνο που λειτουργούν ως παιδιά.
Το παραδοσιακό σχολείο αυτό που μόνο δίνει είναι απλά ύλη και γνώσεις. Γνώση που απορροφούν μεν οι μαθητές, αλλά δεν είναι κατ’ ανάγκη χρήσιμη μετέπειτα. Ο μαθητής διδάσκεται και μαθαίνει κάθε λεπτομέρεια του γνωστικού αντικειμένου(κυρίως στη δευτεροβάθμια)και αυτό γιατί ΠΙΘΑΝΟΝ να μπει ως θέμα στις εξετάσεις ΚΑΙ έτσι το “κάθε τι” της ύλης γίνεται ¨ΠΙΘΑΝΑ SOS” που πιθανόν θα μπει στις εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο και που ΠΙΘΑΝΟΝ θα το βοηθήσει να περάσει.. Άρα είναι θέμα τύχης η επιλογή των θεμάτων και αν η τύχη ευνοήσει θα χει μια θέση στο Πανεπιστήμιο ΚΑΙ συνεπώς αυτόματα θεωρείται πετυχημένος και άριστος των αρίστων!!
Κάθε σχολείο μπορεί να γίνει ένα καλό σχολείο όταν οι εκπαιδευτικοί πέρα από την κατάκτηση της ύλης των γνωστικών αντικειμένων έχουν μεριμνήσει και για τη σύνδεση με την καθημερινή ζωή.. Ένα καλό σχολείο είναι αυτό που δεν περιορίζεται μόνο στην ύλη των μαθημάτων, αλλά δημιουργεί προϋποθέσεις στα παιδιά να γίνουν κοινωνικά υπεύθυνα, να αναλαμβάνουν υποχρεώσεις που η τήρησή τους έχει αντίκτυπο και σε άλλους γύρω τους, που τα βοηθάει να αποκτήσουν γενικά, κοινωνικές δεξιότητες.
Όπως είπε και ο Πλάτωνας: “Δεν ξέρω τίποτε άλλο για το οποίο ο κάθε λογικός άνθρωπος θα πρεπε να νοιάζεται περισσότερο, παρά το παιδί του να γίνει ο πιο καλός άνθρωπος” και σίγουρα το συμπληρώνει ο ίδιος αναφέροντας “Τρία πράγματα χρειάζονται για την εκπαίδευση: η φύση, η άσκηση και η μάθηση” και ένα τέτοιο σχολείο σίγουρα προάγει περισσότερα από αυτό που νοιάζεται μόνο για το πως θα έχει ¨ΆΡΙΣΤΟΥΣ¨ βαθμολογικά σε επίπεδο γνωστικών – επιστημονικών αντικειμένων μαθητές.

Η ομάδα του Ιορδάνη Ασλανίδη πάλεψε μέχρι το τέλος, όμως δεν μπόρεσε να νικήσει την μεγάλη ευστοχία των γηπεδούχων που σε συνδυασμό με λίγες αδυναμίες που παρουσίασε η άμυνα κατά διαστήματα, είχαν σαν αποτέλεσμα να δεχθεί συνολικά 94 πόντους και να χάσει το παιχνίδι. Η ομάδα της Σιάτιστας μπήκε δυνατά στο παιχνίδι και κατάφερε από νωρίς να κάνει μια διαφορά 8 πόντους την οποία είχε μέχρι το τέλος.
Επόμενο ραντεβού για τον ΓΑΣ ΜΕΛΙΚΗΣ στο κλειστό γήπεδο Μελίκης με αντίπαλο την ομάδα της Μεταμόρφωσης Βόλου.
Δεκάλεπτα. 26-20 44-43 69-60 94-85
Γ.Σ ΣΙΑΤΙΣΤΑ. Γεωργάκας, Στεργίου, Γράβας 14(1), Ρέπας Χ. 22(3), Λεζγίδης, Ρέπας Ν. 27(1), Καλαμπούκας 9(1), Τζώνος Γ, Τζώνος Ι, Κουζιώνης, Τσιλούσης 22(2), Κατσιάνης
ΓΑΣ ΜΕΛΙΚΗΣ . Λιόλιος 10, Μαυρίδης 30(3), Δημητριάδης 5(1), Παπαρόσης, Παυλίδης, Παπαδόπουλος, Κοσταμπίτσης,Κοτσάμπασης 10(2), Λέφας 6, Παραπούρας 18(4), Τζουνόπουλος 6, Ρογγότης. Διαιτητές. Κετούλας , Δολγυράς

Τελικά η Δόξα Λιανοβεργίου αποδείχτηκε «σκληρό καρύδι» για την πρωτοπόρο ΑΕ Αλεξάνδρειας, καταφέρνοντας να είναι η μοναδική ως τώρα ομάδα που καταφέρνει να της κόψει βαθμούς. Βασικό ρόλο έπαιξε και η μέτρια μέρα στην οποία βρέθηκε η Αλεξάνδρεια. Αρχικά «σπατάλησε» ένα ημίχρονο χωρίς τρανταχτές ευκαιρίες για γκολ, ενώ στην επανάληψη μπήκε πιο αποφασιστικά και το παιχνίδι άρχισε να γέρνει υπέρ της. Αρχικά το ότι ευτύχησε να ανοίξει νωρίς το σκορ (Αναστάσης 50΄) και παράλληλα η αποβολή της Δόξας (Λουκας στο 65΄) άνοιξαν το δρόμο για μια ακόμη νίκη για την πρωτοπόρο.

Παρόλα αυτά όμως η απόδοση της γηπεδούχου δεν ήταν όπως άλλες φορές, με αρκετά σκαμπανεβάσματα σε όλες τις γραμμές, ενώ αρκετά βασικά στελέχη δεν βρέθηκαν στη καλύτερή τους μέρα. Αυτή την ευκαιρία κατάφερε να εκμεταλλευτεί η Δόξα και σε μία αντεπίθεση κατάφερε με τον Καραντουλαμά στο 72΄ να ισοφαρίσει (1-1). Αν και απέμενε αρκετός χρόνος, η ΑΕ δεν κατάφερε να σκοράρει άλλο γκολ, αφού η Δόξα με σωστή αμυντική τακτική κατάφερε να κρατήσει, φεύγοντας αλώβητη από την έδρα των πρωτοπόρων. Παρά την ισοπαλία όμως, λόγω του σημερινού ρεπό της ΠΟΝ Άραχου, η Αλεξάνδρεια απολαμβάνει με ένα βαθμό παραπάνω, για πρώτη φορά τη γλυκιά μοναξιά της κορυφής!

Κάποια νεύρα και εντάσεις μεταξύ των δύο πάγκων προς το τέλος του αγώνα δεν είχαν ουσιαστική συνέχεια, με τους δύο αντιπάλους να φεύγουν αγκαλιασμένοι από το γήπεδο, δίνοντας τα χέρια όπως αρμόζει στον υγιή αθλητισμό.
Διατητής ο κ. Παρασίου, με βοηθούς τους κκ. Μουσενίκα και Νησελίτη
ΑΕ Αλεξάνδρειας (Καρασαββίδης): Γκατζούφας, Μαγγανάρης, Παπαδόπουλος, Νικολόπουλος, Αποστολόπουλος, Μόσχος, Μπάλιος (46΄Κίτσας), Λίτσι Σ (68΄Γεωργίου), Λίτσι Απ (70΄Γρηγοριάδης), Ζερδαλής, Αναστάσης.
Δόξα Λιανοβεργίου (Παγούρας): Καραλάζος, Τερζίδης, Διτσόλας, Τσογιάννης, Τόζογλου, Λουκάς, Καραντουλαμάς, Κίρτσογλου, Ιωάννου, Γελαδάρης (68΄Ματσούκας), Κυνηγόπουλος (90΄Κοττικας).

Από ένα ημίχρονο είχαν οι δύο ομάδες, με αρκετά νευρικό τον Αστέρα στο πρώτο, όπου σε ένα πολύ βαρύ αγωνιστικό χώρο και σίγουρα με μεγάλη δόση ατυχίας( αφού δέχθηκε 2 αυτογκόλ!) βρέθηκε να ηττάται με 2-1.

Η επανάληψη ήταν εντελώς διαφορετική, με τους φιλοξενούμενους να παίρνουν τα ηνία με αποφασιστικότητα και να κάνουν τη μεγάλη ανατροπή, με αιχμή του δόρατος τον εκπληκτικό Σκλαβούδη ενώ αρκετά βοήθησαν και οι αλλαγές του κόουτς Αργύρη Παναγιωτόπουλου. Έτσι, ο Αστέρας σε συνάρτηση με το στραβοπάτημα του Τριπόταμου, ξαναμπαίνει με αξιώσεις στη διεκδίκηση της 3ης προνομιούχου θέσης, που οδηγεί στην άνοδο.

Οι σκόρερς: Ακαδημία-Πλατύ: 3-4 (Νοτόπουλος αυτ, Πάλλας αυτ, Καραγκούνης – Χουσεϊνογλου Χ. πέν, Σκλαβούδης, Χουσεϊνογλου Τζ, Σκεντερίδης)
Διαιτητής κ. Παζαρτζικλής, με βοηθούς τους κκ Κυριακίδη και Ορφανίδη.
Ακαδημία Νάουσας: Κερμανίδης (76΄Αναδος), Μπιγκανος, Μάτκος, Κατής, Κάντσαλης (62΄Κουκουλίδης), Κατσαράκης (60΄Χαρατσιάρης), Νικολαϊδης, Ράλλης, Μπιτέρνας, Τσίτσης, Καπνιστής.
Αγροτικός Αστέρας Πλατέος: Κουλερίδης Γ, Κουλερίδης Ι, Χουσεϊνογλου Τ, Πάλλα, Αμαραντίδης, Μουταφίδης, Σκεντερίδης, Σκλαβούδης, Ρέτσι, Χουσεϊνογλου Χ, Νοτόπουλος.
Επιμέλεια: Στέλιος Νίκας
Αίσιο τέλος είχε η παραλίγο απόπειρα αυτοκτονίας ενός αλλοδαπού στην Αλεξάνδρεια σήμερα τις πρωϊνές ώρες.
Ο αλλοδαπός άνδρας ανέβηκε στην στέγη του Δημαρχείου Αλεξάνδρειας και απειλούσε να πέσει στο κενό. Στον τόπο του συμβάντος αμέσως έσπευσε η αστυνομία, η πυροσβεστική και ένα ασθενοφόρο για παν ενδεχόμενο.
Στο Δημαρχείο προσήλθε και ο Αντιδήμαρχος κος Νικόλαος Αλεξόπουλος ο οποίος προσπάθησε να αποτρέψει τον αλλοδαπό από τα χειρότερα.
Ο αλλοδαπός διαμαρτύρονταν ότι του έληξε η άδεια παραμονής και ήθελε με την πράξη του να προκαλέσει το ενδιαφέρον. Το μεσημέρι κατέβηκε από την στέγη και παραδόθηκε στην αστυνομία.


Το παιχνίδι ξεκίνησε με φρενήρη ρυθμό και από τις δύο ομάδες, κάτι που αναμενόταν, αφού αμφότεροι οι αντίπαλοι φημίζονται για το γρήγορο μπάσκετ που αποδεδειγμένα μπορούν να παίξουν. Μεταξύ πολλαπλών λαθών λόγω άγχους και ρυθμού, αλλά και μερικών εντυπωσιακών ενεργειών απόρροια της υψηλής ποιότητάς τους οι δύο ομάδες έκλεισαν ισόπαλες το 1ο δεκάλεπτο 17-17. Στο δεύτερο δεκάλεπτο όπως αρκετές φορές έχουμε επισημάνει, έκανε την εμφάνισή της η γνωστή «κοιλιά» για τον ΓΑΣ, με αρκετά αβίαστα λάθη και πουλήματα μπάλας, γεγονός που ο Ζαφειράκης δεν άφησε να περάσει ανεκμετάλλευτο, παίρνοντας από εκείνο το σημείο τα ηνία του αγώνα, με διαφορές σταθερές κάτω των 10 πόντων. Τελικά οι δύο μονομάχοι πήγαν στα αποδυτήρια για την ανάπαυλα, με τους φιλοξενούμενους μπροστά 34-38.

Η επανάληψη άρχισε πιο δυναμικά από τον ΓΑΣ που μπήκε πιο πιεστικά για να πάρει την πρωτοπορία. Το παιχνίδι δεν έλεγε να γυρίσει, αφού ο Ζαφειράκης έδειχνε να έχει πάντα την απάντηση απέναντι στην πίεση των γηπεδούχων. Το έναυσμα για να αλλάξει το παιχνίδι υπέρ του ΓΑΣ, δόθηκε από μια απερίσκεπτη ενέργεια τεσσάρων παικτών (δύο από κάθε ομάδα), των Μπαλιάκα-Παπαγερίδη του ΓΑΣ και Σιαμήτρου-Μουρατίδη του Ζαφειράκη που διαπληκτίσθηκαν έντονα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να αποβληθούν όλοι με «ντισκαλιφιέ», κάπου στα μισά του 3ου δεκαλέπτου. Αποτέλεσμα ήταν, το μέχρι πριν λίγο ήσυχο γήπεδο να «ξυπνήσει» δίνοντας παλμό και ώθηση στον ΓΑΣ, με τους παίχτες αυτού ταυτόχρονα να ξεπερνούν την αρχική κάμψη, κάνοντας την ύστατη προσπάθεια να γυρίσουν το ματς.
Το τελευταίο δεκάλεπτο ως συνήθως για την ομάδα της Αλεξάνδρειας ήταν το πιο παραγωγικό και αυτό που έκρινε τον τελικό νικητή. Εκεί φάνηκε οι Ναουσαίοι να μένουν από δυνάμεις και καθαρό μυαλό, σε αντίθεση με τον ΓΑΣ που βρήκε λύσεις απέναντι στη ζώνη και από τους νεαρούς παίχτες του πάγκου αλλά κυρίως από τα δύο δυνατά ατού του στο σκοράρισμα Στογιαννόπουλο (21π.) και Νικολόπουλο (19π.). Τελικό σκορ 75-69 λοιπόν υπέρ του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια, που καλείται στην τελευταία αγωνιστική το επόμενο Σάββατο να περάσει νικηφόρα από την έδρα της Αριδαίας, αφού δεν κατάφερε να υπερκαλύψει τελικά το -8 που είχε ηττηθεί στον α΄ γύρο στη Νάουσα.

Διαιτητές οι κκ. Χατζηχαρίσης και Μητώνας.
Τα δεκάλεπτα: 17-17, 34-38(ημ), 49-56, 75-69 τελικό.
Παρακολουθείστε εκτενές ρεπορτάζ με φωτογραφίες, βίντεο με highlights του ντέρμπι, καθώς και δηλώσεις των δύο προπονητών. Να σημειωθεί ότι ο «ΕΜΒΟΛΟΣ» πρωτοπορώντας στα έως τώρα μπασκετικά ρεπορτάζ της κατηγορίας, προσφέρει την βιντεοληπτική κάλυψη του ντέρμπι με πολλαπλές κάμερες!!
ΓΑΣ Αλεξάνδρεια (Γκότσης): Ρουσόπουλος 4, Ζησιός 8(2), Στογιαννόπουλος 21, Μπαλιάκας 6, Αβραμίδης 12(3), Παπαγερίδης 3, Περπερίδης 2, Κωτούλας, Νικολόπουλος 19(2), Σιτσάνης.
Ζαφειράκης Νάουσας (Τούφας): Ζέφυρος, Σιαμήτρος, Μουρατίδης, Μπαμποκ, Βαδόλας, Λιόλιος Γ, Ζαχαριάδης, Σκουλαριώτης, Σιδηρόπουλος, Ψαράς, Λιόλιος Α, Δινύσης.

Οι δύο ομάδες με τους ταλαντούχους νεαρούς παίχτες τους απέδωσαν ο καθένας από τη μεριά του και βάσει της δυναμικής του, όμορφο και ποιοτικό μπάσκετ κατά διαστήματα.

Η πιο ισχυρή ομάδα της Βέροιας επιβλήθηκε εύκολα, αυτό όμως που μετράει στο φινάλε είναι η εξαιρετική εμφάνιση όλων των νεαρών παιδιών που αγωνίστηκαν, μέσα από την οποία διαφαίνεται η πολύ καλή δουλειά που γίνεται από τους προπονητές Σωτήρη Παπαδόπουλο της Αλεξάνδρειας και Κ. Μπακάλη της Βέροιας.
Διαιτητής ο κ. Κλωνάρας Μ.

ΓΑΣ Αλεξάνδρεια (Παπαδόπουλος): Νοτόπουλος, Πουαρίδης, Στάκταρης Ν, Γερακιώτης, Πιπιλιαρίδης, Γκλεζάκος, Εξαρχόπουλος, Γιαβανόπουλος, Σωτηράκης, Στάκταρης Χ, Παπαθεοδώρου.
ΑΟΚ Βέροιας (Μπακάλης): Ουσουλτζόγλου, Δανης, Γεωργαλής, Λάντζος, Σέρμπος, Τσέος, Στεργιούλας, Κασάπης, Τυφλίδης, Μπούχτσης, Ταλιώνας, Μπαρμπαρούσης.