Με εκπροσώπους της ΑΔΕΔΥ συναντήθηκε σήμερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Δημήτρης Στρατούλης. Οι εκπρόσωποι των δημοσίων υπαλλήλων διατύπωσαν τις θέσεις και τις προτάσεις τους επί μιας σειράς κρίσιμων θεμάτων που σχετίζονται με τα ασφαλιστικά θέματα των εργαζόμενων στο δημόσιο τομέα.
Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, ο Αναπληρωτής Υπουργός δήλωσε:
«Εγγυηθήκαμε ότι δεν θα γίνουν μειώσεις στις κύριες και στις επικουρικές συντάξεις και ότι το πάγωμα της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος και του νέου τρόπου υπολογισμού των κύριων συντάξεων θα μετατραπεί σε νομοθετική ρύθμιση το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Σε ότι αφορά τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, δεσμευτήκαμε ότι -σε καμία περίπτωση- δεν θα θιγούν θεμελιωμένα ασφαλιστικά δικαιώματα. Παράλληλα, υπογράμμισα σε όλους τους τόνους ότι θα στηρίξουμε το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων, το οποίο -λόγω λεηλασίας από το PSI και λόγω της μνημονιακής κατάργησης του πόρου 3%- κινδυνεύει με οικονομική κατάρρευση. Και πιο συγκεκριμένα, δεσμευτήκαμε ότι θα το στηρίξουμε άμεσα από τον υπολογαριασμό του ΑΚΑΓΕ που είναι για τα ταμεία επικουρικής ασφάλισης, ενώ αν χρειαστεί θα υπάρξει μέριμνα και μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.
Σχετικά με τα εφάπαξ ενημερώσαμε την ΑΔΕΔΥ, ότι τηρούμε τη δέσμευση μας για κατάργηση του νέου μνημονιακού μαθηματικού τύπου, με τον οποίο τα εφάπαξ θα μειώνονταν από 30 έως και 80% και ότι ο νέος μαθηματικός τύπος που θα συνθέσουμε θα οδηγεί τα εφάπαξ στο ίδιο επίπεδο που βρίσκονταν την 31η/8ου/2013, πριν δηλαδή εφαρμοστεί ο μνημονιακός μαθηματικό τύπος που θα οδηγούσε σε μεγάλες μειώσεις.
Σε ότι αφορά τη διαπραγμάτευση, οι εκπρόσωποι του υπουργείου μας έχουν λάβει οδηγίες να υπερασπίσουν την άποψη, ότι δεν θα εφαρμόσουμε τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος και τις νομοθετικές ρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε νέες μειώσεις στις κύριες συντάξεις, δεν θα θίξουμε θεμελιωμένα ασφαλιστικά δικαιώματα και ότι θα πάμε σε λειτουργικές -και όχι οργανωτικές- ενοποιήσεις, καθώς ζητήματα οργανωτικών ενοποιήσεων θα συζητηθούν πρώτα με τους κοινωνικούς φορείς, τα συνδικάτα και τους επιστημονικούς φορείς από το φθινόπωρο,
με κύριο στόχο τη διασφάλιση και την ενίσχυση του αναδιανεμητικού, αλληλέγγυου και καθολικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
Σχετικά με τις αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές, γνωρίζω ότι το 2011 με μνημονιακό νόμο μπήκαν υπέρμετρες αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές των μηχανικών, των γιατρών και των δικηγόρων. Χθες, συναντήθηκα με τους διοικητές των τριών κλάδων του ΕΤΑΑ και –ήδη- επεξεργαζόμαστε νομοθετική ρύθμιση, ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε άμεσα το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, το οποίο για πολλούς ασφαλισμένους των τριών κλάδων -και ιδιαίτερα τους νέους- οι πολύ μεγάλες εισφορές δημιουργούν ακόμη και πρόβλημα επιβίωσης.»
Τις προτεραιότητες του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης για την προστασία των ζώων, είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου, σε σύσκεψη εργασίας που είχε με τους εκπροσώπους των Φιλοζωικών Σωματείων της χώρας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, επισημάνθηκε ότι πρέπει να γίνουν συντονισμένες προσπάθειες, με τη συμμετοχή όλων των Φιλοζωικών Σωματείων της χώρας, για τη λύση των χρόνιων προβλημάτων που αφορούν:
1.Την ορθή διαχείριση και τη μείωση των αδέσποτων ζώων καθώς και την ενίσχυση κάθε προσπάθειας των Δήμων της χώρας, στη κατεύθυνση αυτή.
2.Τη συνδρομή στις Εισαγγελικές Αρχές, για τη διερεύνηση των παράνομων υιοθεσιών αδέσποτων ζώων.
3.Τη βελτίωση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου.
4.Την άμεση λειτουργία της ψηφιακής υπηρεσίας που αφορά στην καταγραφή των Ζώων Συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, στη Κτηνιατρική Βάση Δεδομένων.
Επισημάνθηκε η ανάγκη συντονισμού των δράσεων, όλων των φιλοζωικών σωματείων της χώρας, ώστε να ξεπεραστούν «ιστορικές» αντιπαραθέσεις, που δεν βοηθούν στη λύση των χρόνιων προβλημάτων, στον τομέα προστασίας των ζώων.
Τονίστηκε, τέλος, ότι το Υπουργείο θα αναλάβει άμεσα πρωτοβουλία, ώστε να συνταχθεί ένα πρόγραμμα δράσης για τη προστασία των ζώων, με βάση το συντονισμό Υπηρεσιών, Δήμων, Φιλοζωικών Σωματείων, Φορέων και ιδιωτών κτηνιάτρων.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Καπνίσματος που εορτάζεται κάθε χρόνο την 31η Μαΐου, το Τμήμα Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και οι φορείς που συνεργάζονται μαζί του καθιέρωσαν την 31η Μαΐου κάθε έτους ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος.
Η χρήση του καπνού είναι η πιο αποτρέψιμη αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο και σήμερα είναι υπεύθυνη για τον θάνατο ενός στους δέκα ενήλικες σε όλο τον κόσμο, δηλαδή για ένα θάνατο κάθε έξι δευτερόλεπτα.
Τα στοιχεία που δίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δείχνουν και το μέγεθος του προβλήματος:
1 Το κάπνισμα σκοτώνει έως και το ήμισυ των χρηστών του.
2 Ο καπνός σκοτώνει σχεδόν 6 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο. Περισσότερα από 5 εκατομμύρια από αυτούς τους θανάτους είναι το αποτέλεσμα της άμεσης χρήσης του καπνού, ενώ πάνω από 600.000 θάνατοι αφορούν μη καπνιστές που όμως εκτίθενται στο παθητικό κάπνισμα.
3 Εάν δε ληφθούν άμεσα μέτρα, ο ετήσιος αριθμός θανάτων θα αυξηθεί σε πάνω από 8 εκατομμύρια έως το 2030 όσο δηλαδή ο πληθυσμός μιας μικρής χώρας.
4 Στις χώρες με χαμηλό εισόδημα η χρήση του καπνού παρουσιάζει σημαντική αύξηση.
5 Ο καπνός προκάλεσε 100 εκατομμύρια θανάτους στον 20ο αιώνα. Αν οι σημερινές τάσεις συνεχιστούν, μπορεί να προκαλέσει ένα δισεκατομμύριο θανάτους τον 21ο αιώνα.
Η επιδημία του καπνίσματος είναι μία από τις μεγαλύτερες απειλές για τη Δημόσια Υγεία που έχει αντιμετωπίσει ο κόσμος ποτέ. Αποτελεί σήμερα την πρώτη αιτία νοσηρότητας παγκοσμίως. Σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με μια σειρά από παθολογικές καταστάσεις, όπως ο καρκίνος στον πνεύμονα και σε άλλα όργανα, τα καρδιακά νοσήματα, η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, η περιφερική αγγειακή νόσος, η εγκεφαλική αγγειακή νόσος και συμμετέχει στο 63% των θανάτων παγκόσμια που οφείλονται σε μη μεταδοτικά νοσήματα (NCDs). Το παθητικό κάπνισμα στα βρέφη, μπορεί να προκαλέσει αιφνίδιο θάνατο και χαμηλό βάρος κατά τη γέννηση όταν η έγκυος εκτίθεται στον καπνό. Δεν υπάρχει ασφαλές όριο έκθεσης στο παθητικό κάπνισμα.
Υπάρχουν περισσότερες από 4.000 χημικές ουσίες στον καπνό, εκ των οποίων τουλάχιστον 250 είναι γνωστό ότι είναι επιβλαβείς και πάνω από 50 είναι γνωστό ότι προκαλούν καρκίνο.
Το σύνθημα που έχει επιλεγεί από τον ΠΟΥ για φέτος είναι: «Σταματήστε το παράνομο εμπόριο προϊόντων καπνού». Οι στόχοι της εκστρατείας για το 2015 είναι:
Αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τους κινδύνους για την υγεία των ανθρώπων που προκαλούνται από το παράνομο εμπόριο προϊόντων καπνού, λόγω εύκολης της προσβασιμότητας στα προϊόντα, αυτά εξ αιτίας του χαμηλού κόστους.
1 Να καταδείξει ότι τα οφέλη της υγειονομικής περίθαλψης, των προγραμμάτων και των πολιτικών καταπολέμησης του καπνίσματος, όπως για παράδειγμα η αύξηση των φόρων και των τιμών, και άλλα μέτρα υπονομεύονται από το παράνομο εμπόριο προϊόντων καπνού.
2 Επιπλέον το παράνομο εμπόριο προϊόντων καπνού είναι ένα μέσο για τη συσσώρευση μεγάλου πλούτου σε εγκληματικές ομάδες οι οποίες χρηματοδοτούν άλλες παράνομες δραστηριότητες.
3 Η προώθηση της «Σύμβασης του Πλαισίου Εργασίας για τον Έλεγχο του Καπνού» Framework Convention on Tobacco Control.
Η Σύμβαση αυτή αποτελεί το εργαλείο του ΠΟΥ για την καταπολέμηση του καπνίσματος σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει υπογραφεί το 2003 από 172 χώρες και τέθηκε σε ισχύ το 2005. Στην Ελλάδα ισχύει από 27/1/2006. Το Υπουργείο Υγείας στο πλαίσιο της εναρμόνισης της Ελληνικής Νομοθεσίας με τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα και ειδικότερα σε συμμόρφωση με τα άρθρα 8 και 16 της Σύμβασης, συμπεριέλαβε σχετικές διατάξεις στους αντικαπνιστικούς νόμους. Τα άρθρα 15-17 της Σύμβασης αναφέρονται:
1 Στο παράνομο εμπόριο προϊόντων καπνού.
2 Στις πωλήσεις προς και από ανηλίκους.
3 Στην παροχή υποστήριξης για οικονομικά βιώσιμες εναλλακτικές δραστηριότητες.
Οι Υπηρεσίες Δημόσιας Υγείας και Υγειονομικού Ελέγχου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι επιφορτισμένες με το έργο της απαγόρευσης του καπνού σε όλους τους χώρους και την εφαρμογή της νομοθεσίας. Τα επιβαλλόμενα πρόστιμα εισπράττονται ως δημόσια έσοδα από τις ΔΟΥ και κατανέμονται στο Υπουργείο Υγείας για την κάλυψη προγραμμάτων δημόσια υγείας και στο Υπουργείο Εσωτερικών για την ανατροφοδότηση του Ελεγκτικού Μηχανισμού. Παρ όλα αυτά στην Ελλάδα έχουμε σταθερά σταδιακή αύξηση της χρήσης των προϊόντων καπνού.
Ενώ το τμήμα Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Υγείας με τους γιατρούς του εφαρμόζει, από το 2013, ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας για το κάπνισμα στον μαθητικό πληθυσμό όλης της ΠΚΜ με θέμα «Ενεργητικός Αντικαπνιστής» με τη συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και το οποίο θα συνεχιστεί. Για το διδακτικό έτος 2014- 2015 ενημερώθηκαν και συμμετείχαν 1.701 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο απώτερος στόχος είναι η προστασία των σημερινών και μελλοντικών γενεών, όχι μόνο από τις καταστροφικές συνέπειες του καπνού στην υγεία αλλά και την περιβαλλοντική και οικονομική καταστροφή που έμμεσα προκαλεί η εκτεταμένη χρήση. Η πρόληψη συνίσταται στην ανάπτυξη υγιεινολογικών συμπεριφορών, ιδιαίτερα από τους εφήβους που αλλάζουν και υιοθετούν ένα τρόπο ζωής (life style) που τους καθιστά ικανούς να έχουν τον έλεγχο της υγείας τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι το παράνομο εμπόριο τσιγάρων κοστίζει στην ΕΕ και των κρατών μελών τους πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε απώλεια φορολογικών και τελωνειακών εσόδων. Σε απάντηση στην απειλή που τίθεται από το παράνομο εμπόριο καπνού, η διεθνής κοινότητα διαπραγματεύθηκε και ενέκρινε το Νοέμβριο του 2012, το πρωτοκόλλου εξάλειψης του λαθρεμπορίου προϊόντων καπνού, το πρώτο της ΠΟΥ- FCTC».
Ελήφθησαν από τον ΕΛΓΑ, οι πίνακες με τα πορίσματα εκτίμησης των ζημιών από βροχόπτωση στις καλλιέργειες παραγωγών της Δημοτικής Κοινότητας Αλεξάνδρειας:
07/10/2014: Δενδρώδεις καλλιέργειες κ.α.
08/11/2014: Βαμβακοκαλλιέργειες κ.α.
Οι πίνακες αυτοί περιέχουν μόνο τα αποτελέσματα των επιτόπιων πραγματογνωμοσυνών που διενήργησαν οι γεωπόνοι-εκτιμητές του ΕΛΓΑ στα αγροτεμάχια και δεν δημιουργεί δέσμευση στον Οργανισμό για καταβολή αποζημίωσης.
Κάθε ενδιαφερόμενος παραγωγός μπορεί να πληροφορηθεί τα πορίσματα των πραγματογνωμοσυνών και σε περίπτωση διαφωνίας, μπορεί να υποβάλλει αίτηση επανεκτίμησης μέσα σε προθεσμία δέκα ημερολογιακών ημερών από σήμερα, προσκομίζοντας ταυτόχρονα αντίγραφο της δήλωσης καλλιέργειας/εκτροφής που υπέβαλλε.
Για οποιαδήποτε πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στους τοπικούς ανταποκριτές ΕΛΓΑ.
Στην όμορφη Στρατονίκη μας ξεναγεί η εκπομπή “στον τόπο που γεννήθηκα…” αυτή την Κυριακή 31 Μαΐου στις 11:45 ….
Έναν τόπο με ξεχωριστούς ανθρώπους , με πλούσια ιστορία κρυμμένο καλά μέσα στην καταπράσινη αγκαλιά της Χαλκιδικής. Μαθαίνουμε για την πλούσια ιστορία, επισκεπτόμαστε το Άλσος του Αριστοτέλη δίπλα στα Στάγειρα , εδώ άλλωστε γεννήθηκε ο μεγάλος μας φιλόσοφος..
Στον ιερό ναό συναντούμε τον πατέρα Ευστράτιο ο οποίος θα μας μιλήσει για την πλούσια εκκλησιαστική ιστορία της Στρατονίκης.,
Βλέπουμε απο κοντά λαογραφική συλλογή που αποτελεί και το καμάρι όλων των κατοίκων, ενώ στις λουλουδιασμένες αυλές μιλούμε με τους παλιούς κατοίκους!
Ανεβαίνουμε στον Άγιο Νικόλαο στο βουνό , εκεί θα καμαρώσουμε χορούς και τραγούδια αλλά και θα μαγειρέψουμε αγριογούρουνο .
Αυτά και άλλα πολλά από την Στρατονίκη αυτή την Κυριακή 31 Μαΐου στις 11:45 και στην εκπομπή “Στον τόπο που γεννήθηκα…” της 4Ε….Την ίδια ώρα και μέσω ΟΤΕ TV αλλά και δορυφορικά και διαδικτυακά σε όλο τον πλανήτη!
Δείτε μας και την Τετάρτη 3 Ιουνίου σε επανάληψη στις 16:45…
Τα γυρίσματα συνεχίζονται κανονικά…Αυτό το τριήμερο η ομάδα της εκπομπής θα βρίσκεται στα Βάτικα της Λακωνίας ….
Ελληνική σφραγίδα θα έχει το επετειακό νόμισμα των 2 ευρώ που θα κυκλοφορήσει με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών από την υιοθέτηση της σημαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
To νόμισμα επελέγη έπειτα από έναν ηλεκτρονικό διαγωνισμό που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στον οποίο συμμετείχαν περίπου 100.000 άνθρωποι.
Σχεδιάστηκε από τον γλύπτη Γιώργο Σταματόπουλο, που εργάζεται στην Τράπεζα της Ελλάδος, και συγκέντρωσε περίπου το 30% των ψήφων (προτιμήσεων). Τα σχέδια που δόθηκαν προς ψήφιση ήταν συνολικά πέντε.
Το Γαλλικό Πρακτορείο σχολιάζει πως η επιλογή αυτή δεν σηματοδοτεί καμία ξαφνική επέλαση φιλελληνισμού, καθώς η «εθνικότητα» κάθε σχεδίου δεν είχε αποκαλυφθεί κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
Η μπροστινή όψη του επιλεγέντος νομίσματος αντιπροσωπεύει, σύμφωνα με τον δημιουργό του, «12 αστέρια που μεταμορφώνονται σε ανθρώπινες φιγούρες που υποδέχονται τη γέννηση μίας νέας Ευρώπης».
«Περίπου 75 εκατομμύρια κέρματα με αυτό το νέο σχέδιο θα τυπωθούν από τις 19 χώρες της Ευρωζώνης και θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους στα πορτοφόλια των πολιτών στη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου», διευκρίνισε η Κομισιόν.
Είναι η τέταρτη φορά που οι χώρες της Ευρωζώνης ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να εκδώσουν ένα αναμνηστικό νόμισμα που θα φέρει το ίδιο, κοινό σχέδιο.
Η πρώτη φορά ήταν το 2007 για την 50ή επέτειο της Συνθήκης της Ρώμης, με την οποία ιδρύθηκε το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Η δεύτερη το 2009, όταν η Ε.Ε. γιόρταζε τα δέκα χρόνια της ευρωπαϊκής και νομισματικής ένωσης, ενώ η τρίτη το 2012, ήταν για τη δέκατη επέτειο της εισαγωγής χαρτονομισμάτων και νομισμάτων σε ευρώ.
Η σημαία με τα δώδεκα χρυσά αστέρια που παρατίθενται σε κύκλο, μέσα σε μπλε φόντο, έγινε την 1η Ιανουαρίου 1986 το σύμβολο των ευρωπαϊκών θεσμών.
Για την Ελλάδα η σημερινή ημέρα είναι η 36η επέτειος από την υπογραφή της συμφωνίας προσχώρησής της στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ).
Ερώτηση προς τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη κατέθεσαν, μαζί με άλλους συναδέλφους τους, οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ του νομού μας Φρόσω Καρασαρλίδου και Γιώργος Ουρσουζίδης με θέμα: “Αδυναμία κάλυψης των οφειλών στη ΔΕΗ από υπερχρεωμένα νοικοκυριά, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αγρότες”.
Ζητούν ευνοϊκότερο καθεστώς διακανονισμού για τα νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο υπάρχον καθεστώς, να μη γίνει διακοπή ρεύματος σε νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στα χρέη τους ή στο ύψος των δόσεων του διακανονισμού τους και ενέργειες από το υπουργείο για την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, όπου έχει διακοπεί, για τις ανωτέρω περιπτώσεις.
Ολόκληρη η ερώτηση έχει ως εξής:
Οι πολιτικές της λιτότητας και της υπέρμετρης φορολόγησης που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ οδήγησαν στην ανεργία και στη φτωχοποίηση μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας και ως εκ τούτου στην αδυναμία κάλυψης ακόμα και των εξόδων πρώτης ανάγκης. Επίσης η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες οδήγησε πολλές μικρομεσαίες και αγροτικές επιχειρήσεις σε οικονομική ασφυξία με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Σε αυτά τα πλαίσια, οι οφειλές και οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί στη ΔΕΗ παραμένουν πολύ υψηλοί (1,8 δις) και αυξάνονται καθημερινά με αποτέλεσμα πολλά νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν μπορούν να ξεπληρώσουν τους λογαριασμούς, να κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ηλεκτροδότηση. Επίσης, είναι συχνό το φαινόμενο πολλοί καταναλωτές να βρίσκονται σε διακανονισμό με τη ΔΕΗ αλλά να μην μπορούν να ανταποκριθούν στο ύψος των δόσεων της ρύθμισης, την ίδια στιγμή που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης στις ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Το πρόβλημα είναι έντονο σε ολόκληρη την Ελλάδα ενώ είναι πλέον συχνό το φαινόμενο να αποστέλλονται ειδοποιητήρια διακοπής ακόμη και σε περιπτώσεις που αφορούν την πρώτη κατοικία. Η παραπάνω κατάσταση πέραν των δυσμενών κοινωνικών επιπτώσεων οδηγεί εκ των πραγμάτων και στην επιβάρυνση της ΔΕΗ, αφού σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει αντικειμενική αδυναμία να ανταποκριθούν οι οφειλέτες στις δόσεις του διακανονισμού, με αποτέλεσμα οι ανεξόφλητες οφειλές να συσσωρεύονται. Το πρόβλημα αυτό εντείνεται δεδομένου ότι ενώ η ΔΕΗ έκανε μέχρι τον Απρίλιο δέκα (10) δόσεις ρύθμιση, επέστρεψε στις τέσσερις (4). Επειδή κανένα υπερχρεωμένο νοικοκυριό δεν πρέπει να μείνει χωρίς ρεύμα. Επειδή αποστέλλονται ειδοποιητήρια διακοπής και μάλιστα σε περιπτώσεις που αφορούν την πρώτη κατοικία. Επειδή πολλά νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο ύψος των δόσεων των υπαρχόντων διακανονισμών καθώς ο αριθμός των δόσεων είναι μικρός και το ύψος της προκαταβολής υψηλό Επειδή το ηλεκτρικό ρεύμα αποτελεί απαραίτητο κοινωνικό αγαθό και μάλιστα, είδος πρώτης ανάγκης για τη συνέχιση της κοινωνικής ζωής και της οικονομικής δραστηριότητας Επειδή στις περισσότερες των περιπτώσεων η αδυναμία πολιτών και επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στο ισχύον καθεστώς ρυθμίσεων οφείλεται σε αντικειμενικές δυσκολίες Επειδή η διακοπή της ηλεκτρικής παροχής έχει σαν προφανές αποτέλεσμα την αδυναμία των οφειλετών (ΜμΕ και αγρότες) να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους προς την επιχείρηση Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός
1.Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να μη γίνει διακοπή ρεύματος σε νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στα χρέη τους ή στο ύψος των δόσεων του διακανονισμού τους;
2. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να θεσμοθετήσει ένα ευνοϊκότερο καθεστώς διακανονισμού για τα νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο υπάρχον;
3. Τι προτίθεται να κάνει για την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, όπου έχει διακοπεί, για τις ανωτέρω περιπτώσεις;
“Ο πλούτος χωρίς παιδείαν και αρετήν τόσον είναι μακράν από το να στολίζη τον έχοντα, ώστε και κάμνει φανεροτέραν αυτού τη γυμνότητα.”(Αδαμάντιος Κοραής, 1748-1833, Έλληνας λόγιος και δάσκαλος του).
Γράφει η εκπαιδευτικός κα Βασιλική Μηρτσέκη
Ο Όμηρος, σύμφωνα με τον Πλάτωνα, θεωρείτο ως ο Παιδαγωγός της Ελλάδας. Με τα έπη του καλλιέργησε πολλές μορφές αγωγής.
Η σπαρτιατική αγωγή στόχευε στη δημιουργία ανθρώπων ικανών να υπερασπιστούν με γενναιότητα το έδαφος της πατρίδας.
Για τους σοφιστές, η αγωγή δίνει τα πάντα εκτός από την αθανασία. Με τη ρητορική, έχουν ως σκοπό όχι την εύρεση της αλήθειας, αλλά την απόδειξη μιας άποψης ως σωστή.
Ο Σωκράτης αντικαθιστά την αυταρχική αγωγή και διδασκαλία με τη συνεργασία μεταξύ δασκάλου και μαθητή. Η παιδεία κατ’ αυτόν στηρίζεται στη γνώση και την αρετή: η γνώση νοείται ως συνειδητοποίηση των ορίων του γνωστού και αγνώστου χώρου, ενώ η αρετή ως η προτίμηση να αδικείσαι μάλλον παρά να αδικείς.
Ο Πλάτων συγκαταλέγεται στις φυσιογνωμίες εκείνες που σημαδεύουν ολόκληρη τη πνευματική πορεία της ανθρωπότητας. Ο χαρακτήρας της Πλατωνικής αγωγής πρόσκειται περισσότερο στο πολιτειακό ιδεώδες. Οι άνθρωποι πρέπει να διαπαιδαγωγηθούν, έτσι ώστε να βρίσκουν την ευτυχία τους στην ευτυχία του οργανωμένου κοινωνικού συνόλου.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Στις μέρες μας η ηθική περνά κρίση.. Η πολιτική, οικονομική κατάσταση στον παγκόσμιο χάρτη, ο πόλεμος και η σκληρότητά του που μετατρέπει τους ανθρώπους σε φοβισμένα πλάσματα που πρέπει να επιβιώσουν, τα ΜΜΕ που για να συναγωνιστούν το ένα το άλλο επιλέγουν αρκετές φορές προγράμματα ακατάλληλα για την ευαίσθητη ηλικία των παιδιών και προάγουν έναν πολιτισμό που μόνο η φιλαυτία, το μίσος, ο πόλεμος, η βία κυριαρχούν, αλλά και πρότυπα ζωής που στηρίζονται στην ομορφιά και όχι στο πνεύμα, η μισαλλοδοξία και ο «ωχαδερφισμός» που επικρατεί γύρω μας και η αδιαφορία των κοινωνιών που σημαίνει αδιαφορία των ανθρώπων που την απαρτίζουν, οδηγούν σε μια συμπεριφορά που έχει εξοβελίσει την ηθική έξω από τη ζωή όλων μας ακριβώς πια γιατί δεν γνωρίζουμε τι σημαίνουν αρχές και αρετές ή και να το γνωρίζουμε, σε έναν κόσμο που έχει μάθει να λειτουργεί με βάση άλλες αξίες, η ηθική δεν έχει θέση και έτσι συνεχώς η ανθρωπότητα χάνει αυτά που την ξεχωρίζουν από τα άλλα έμβια όντα του πλανήτη μας.
Όπως λέει ο Παπανούτσος, “την ηθική συνείδηση τη χαρακτηρίζει η προαίρεση. Μπορούμε να την ορίσομε: εκλογή που γίνεται με ώριμη σκέψη και σύμφωνα με κάποιαν αρχή (ιδέα, πρόγραμμα) και ολοκληρώνεται με την έμπρακτη εκτέλεση. Είναι η ψυχή της πράξης. Όπου προαίρεση, εκεί και βούληση. Πράττω (=ενεργώ ηθικά) σημαίνει πράττω κατά καθήκον. Καθήκον είναι ό,τι με επίγνωση της αξίας του αισθάνομαι την υποχρέωση να πράττω με ειλικρίνεια και συνέπεια».
Η έννοια της ηθικής αγωγής σχετίζεται με τις έννοιες της κοινωνικής αγωγής, της ηθικής μόρφωσης και της Οικουμενικής παιδείας. Η κοινωνική αγωγή έχει ως απαραίτητο στοιχείο την ηθική μόρφωση του καθένα από εμάς ο οποίος πρέπει να ανακαλύψει αυτό που κρύβεται μέσα του, ώστε να μπορεί να συνεργάζεται και να συνυπάρχει με τους ανθρώπους γύρω του και για να γίνει αυτό χρειάζεται η Οικουμενική Παιδεία που στοχεύει στην πνευματική άνοδο του ανθρώπου ως αποτέλεσμα της διαδικασίας της μάθησης. Η Οικουμενική Παιδεία έχει ως θέμα της μόρφωσης την κατανόηση και την εκτίμηση ανεξάρτητα από το χρώμα, τη φυλή, τη γλώσσα, τη θρησκεία, τον πολιτισμό των ανθρώπων. Αυτόν τον σκοπό καλείται να διαδραματίσει το ΣΧΟΛΕΙΟ. Και ο ρόλος αυτός συνάδει τόσο με τη γνωστική κατάρτιση των παιδιών, όσο όμως και με τη διαδικασία που πρέπει να συνδέεται με την πνευματική και ηθική καλλιέργεια του ανθρώπου.
Πολλοί θα προβάλλουν και το θέμα ότι οι γονείς είναι υπεύθυνοι για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Ναι, οι γονείς είναι μέλη της κοινωνίας και σίγουρα ένα μεγάλο μέρος για την ηθική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους την έχουν και οι ίδιοι, τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 6 ετών. Το σχολείο όμως είναι απόρροια του πολιτισμού, είναι ένας παράγοντας που τον στηρίζει και μέσα σε αυτό ο δάσκαλος καλείται να τον διδάξει.. Οι Detert και Trevino, όπου αναφέρονται οι Bisera Stevic & Stosic Randjel λένε χαρακτηριστικά πως το σχολείο «Είναι μια απάντηση της κοινωνίας στο γεγονός ότι για την πλήρωση των κοινωνικών λειτουργιών, δεν πρέπει να αφήνονται οι απαραίτητες επιδόσεις της μάθησης στην τύχη, αλλά πρέπει να υπάρχει μια οργανωμένη προσπάθεια για τη νοητική και ηθική ανάπτυξη του μαθητή».
Η διαπαιδαγώγηση λοιπόν των παιδιών δεν σταματά στο σπίτι .. Οι γονείς πρέπει να συνεργάζονται στενά με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς και πρέπει πάνω από όλα να κατανοήσουν πως ο ρόλος του είναι πιο σημαντικός από το να διδάσκονται τα παιδιά μαθηματικά, γλώσσα ή ιστορία.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σήμερα περισσότερο από ποτέ το σχολείο και η διδασκαλία πρέπει να αλλάξει μορφή.. Το σχολείο πρέπει να διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για την εξασφάλιση και την εκμάθηση αξιών, ηθικών γνώσεων και δυνατοτήτων και όχι απλά να δίνει στείρες γνώσεις πάνω σε γνωστικά αντικείμενα αντιμετωπίζοντας το μυαλό του μαθητή ως μια μορφή υλικού πάνω στο οποίο γράφεται μόνο η διδακτέα ύλη. Ο δάσκαλος καλείται με τη δική του συμπεριφορά να διδάξει στους μαθητές του τί σημαίνει ευθύνη.. Το σχολείο είναι χώρος πολιτισμού και οι εκπαιδευτικοί αποτελούν το μέσο για να τον προάγουν.. Είναι χώρος καθολικής μόρφωσης και όχι μόνο χώρος εμπέδωσης γνωστικών αντικειμένων, γιατί το σχολείο προετοιμάζει τα παιδιά για την κοινωνία που θα ζήσουν.
Αν κοιτάξουμε το ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ της Α/θμιας εκπαίδευσης, θα δούμε πως αυτό που προάγουν και στο οποίο ως εκπαιδευτικοί καλούμαστε να προσαρμοστούμε είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές να κατακτήσουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργική ενασχόληση , να προάγουμε την ομαδοσυνεργατική μάθηση μέσω ακόμα και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας που δεν έχει καμία σχέση με την εξατομικευμένη έτσι όπως τη γνωρίζουμε, την ειρηνική διάθεση, τον σεβασμό του πολιτισμού, το σεβασμό της διαφορετικότητας. Από την Α τάξη, από τα πρώτα μαθήματα ακόμα, αν δεν κοιτάμε επιφανειακά τα κείμενα προς διδασκαλία και δεν εμμένουμε στο γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο που παρουσιάζουν και τα δούμε με μια άλλη ματιά, θα παρατηρήσουμε πως πραγματικά μέσα σε όλα αυτά που έχουν σχέση με την ανάλυση ενός κειμένου ή την παρουσίασή του, κρύβονται από πίσω πραγματικά αξίες που εμείς προσπερνάμε και αυτές διαπερνούν όλα τα γνωστικά αντικείμενα που καλούμαστε να διδάξουμε. Από τη γλώσσα μέχρι τη μουσική και τη φυσική αγωγή. Και αυτά θα πρέπει να ανακαλύψουμε πίσω από τις λέξεις και τα γνωστικά αντικείμενα..
O Cohlbert πιστεύει ότι αποστολή της ηθικής αγωγής είναι οι μαθητές να αναζητούν απώτερο τρόπο σκέψης, γεγονός που συμβάλλει στην ηθική τους ανάπτυξη και θεωρεί πως ο καλύτερος τρόπος είναι να διάγει όλο τον μαθητικό βίο των παιδιών μέσα από διεργασίες και δραστηριότητες που προωθούν την ενσυναίσθηση και αυτό πετυχαίνεται με το να μάθουν τα παιδιά να μπαίνουν στη θέση του άλλου.
Η προσαρμογή των τρόπων διδασκαλίας μας έτσι ώστε να μάθουμε στους μαθητές μας να συνεργάζονται, η διδασκαλία με παιγνιώδεις τρόπους (μίμηση προτύπων, η υπόδηση ρόλων που προτείνει ο Mead κλπ) ώστε να μάθουν να σέβονται τις επιλογές του άλλου και ότι η ελευθερία τους σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου, η συμμετοχή σαν τάξη σε κοινωνικές δράσεις, η συζήτηση για θέματα που διάγουν την καθημερινότητα,η δική μας υπευθυνότητα και κριτική πράξεων που παραβιάζουν δικαιώματα, η οριοθέτηση κανόνων συμπεριφοράς, η έμπρακτη απόδειξη αλληλεγγύης προς τους άλλους μέσα από πράξεις συνυπευθυνότητας όλης της τάξης (συμπεριλαμβανομένου και του εκπαιδευτικού), η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα με την οποία εκτελούμε εμείς οι ίδιοι τα δικά μας καθήκοντα και τις υποχρεώσεις μέσα στο σχολείο, μπορεί να οδηγήσουν τους μαθητές μας στην ηθική σκέψη και να βοηθήσουμε έτσι ώστε να κάνουμε όλοι μαζί ένα μικρό βήμα με στόχο να ξεπεράσουμε την ηθική κρίσης που ταλανίζει την κοινωνία μας.
Όπως αναφέρεται από τους “Κeller & Reuss,” οι ηθικές αξίες που είναι απαραίτητες για την ηθική διαπαιδαγώγηση των μαθητών και τη στάση των δασκάλων σχετικά με το περιεχόμενο της ηθικής αγωγής, η επιρροή του εκπαιδευτικού και μορφωτικού συστήματος στην ηθική αγωγή των μαθητών, η επιρροή των δασκάλων στην ηθική αγωγή των μαθητών, δημιουργούν το ηθικό προφίλ των παιδιών». Από αυτά συμπεραίνουμε πως ο εκπαιδευτικός πρέπει να αλλάξει τη διδασκαλία του και τη στάση του. Πρέπει να αλλάξει τη στάση του απέναντι στους μαθητές του, να χρησιμοποιεί ποικίλες διδακτικές μεθόδους, να νοιάζεται να περάσει στους μαθητές του τρόπους και κανόνες ηθικής αγωγής μέσα από τη μίμηση ακόμα και προτύπου με το να γίνει ο ίδιος πρότυπο για τους ίδιους. Η ηθική δεν μπορεί να διδαχθεί αν οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ηθικά σταθεροί , ούτε αν είναι απόμακροι, ψυχροί, απομονωμένοι, δύσκολοι στις διαπροσωπικές σχέσεις και συναισθηματικά κενοί»..(Dordevic 1995, 163).
Kλείνοντας αυτό το θέμα που σίγουρα δεν «κλείνει» μέσα σε αυτό το άρθρο, ευελπιστώντας να σταθεί αφορμή για σκέψη, θα συμπληρώσω από το βιβλίο του Ε. Παπανούτσου “Ο νόμος και η αρετή” τα εξής: «Τρεις οι βασικές διαστάσεις του πνευματικού βίου: η θεωρητική, η ηθική και η αισθητική. Η ηθική αναφέρεται στο πράττειν» (σελ. 11)
Το σπαράγγι (Asparagus officinalis) ήταν γνωστό στην αρχαία Αίγυπτο καθώς έχουν βρεθεί τοιχογραφίες στις πυραμίδες όπου πιστεύεται ότι χρονολογούνται γύρω στο 5000 π.χ. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το καλλιεργούσαν, μπορεί να ήταν και αυτοφυές
Τα σπαράγγια είναι μια πλούσια πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης, που συντελούν στην καλή πέψη και βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα.
Περιέχουν μια σειρά από αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που προστατεύουν από το διαβήτη τύπου 2 και από καρδιακές ασθένειες.
Δείτε το μίνι ντοκιμαντέρ που ετοίμασε το επιτελείο του Έμβολου για το σπαράγγι.
Το σπαράγγι (Asparagus officinalis) ήταν γνωστό στην αρχαία Αίγυπτο καθώς έχουν βρεθεί τοιχογραφίες στις πυραμίδες όπου πιστεύεται ότι χρονολογούνται γύρω στο 5000 π.χ. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το καλλιεργούσαν, μπορεί να ήταν και αυτοφυές
Τα σπαράγγια είναι μια πλούσια πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης, που συντελούν στην καλή πέψη και βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα.
Περιέχουν μια σειρά από αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που προστατεύουν από το διαβήτη τύπου 2 και από καρδιακές ασθένειες.
Τα σπαράγγια περιέχουν το αμινοξύ ασπαραγίνη, το οποίο λειτουργεί ως ένα αποτελεσματικό διουρητικό και χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές για τη θεραπεία οιδημάτων, αρθρίτιδας, ρευματισμών και παθήσεων, που σχετίζονται με την κατακράτηση υγρών.
Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε ασπαραγίνη, λειτουργεί ως φυσικό διουρητικό και αυξάνει την διούρηση, όχι μόνο απελευθερώνοντας τα υγρά αλλά και απαλλάσσοντας τον οργανισμό από τα περιττά άλατα.
Έχουν αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένου ενός που ονομάζεται γλουταθειόνης, η οποία είναι γνωστό ότι προστατεύει το δέρμα από τον ήλιο, τη ρύπανση και τις επιδράσεις της γήρανσης.
Η βιταμίνη Κ στα σπαράγγια είναι εξαιρετική για την σταθερή πήξη του αίματος και την ενίσχυση των οστών.
Τα σπαράγγια περιέχουν ένα μοναδικό υδατάνθρακα που ονομάζεται ινουλίνη, ο οποίος παραμένει άπεπτος μέχρι να φτάσει στο παχύ έντερο, όπου βοηθά να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά καλύτερα, και να μειώσει τον κίνδυνο του καρκίνου του παχέος εντέρου.
τα σπαράγγια είναι μια πλούσια πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, που είναι γνωστό ότι ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
Τα πράσινα σπαράγγια είναι πολύ πιο ευεργετικά από τα λευκά, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς. Το πλεονέκτημα εντοπίζεται στο στέλεχος, το οποίο περιέχει βιταμίνη Α που συντελεί στην καλή όραση, κάλιο για την ομαλή λειτουργία των νεφρών, καθώς και ιχνοστοιχεία που βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.
Ολοκληρώθηκαν σήμερα από τον ΕΛ.Γ.Α, όπως είχε δεσμευθεί, οι διαδικασίες αποστολής των ηλεκτρονικών αρχείων πληρωμής αποζημιώσεων προς την τράπεζα Πειραιώς, προκειμένου να πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς 14.970 δικαιούχων παραγωγών, αποζημιώσεις συνολικού ύψους περίπου 29 εκατ. ευρώ.
Οι αποζημιώσεις αυτές, αφορούν, εκκαθαρίσεις ζημιών στη φυτική παραγωγή και κυρίως σε ελιές, οπωροφόρα δέντρα, σανοδοτικά φυτά, εσπεριδοειδή, ακτινίδια, χειμερινά κηπευτικά, βαμβάκια και καπνά καθώς και στο ζωικό κεφάλαιο, από διάφορα ζημιογόνα αίτια για τα έτη 2014 και 2015.
Αναλυτικά η κατανομή των ποσών ανά Νομό είναι η εξής:
Αναμενόμενη ημερομηνία καταβολής των αποζημιώσεων στους δικαιούχους η Παρασκευή 29 Μαΐου 2015.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πληρωμή οι ενδιαφερόμενοι αγρότες μπορούν να καλούν στον αριθμό 1540.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.