Ελληνική σφραγίδα θα έχει το επετειακό νόμισμα των 2 ευρώ που θα κυκλοφορήσει με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών από την υιοθέτηση της σημαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
To νόμισμα επελέγη έπειτα από έναν ηλεκτρονικό διαγωνισμό που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στον οποίο συμμετείχαν περίπου 100.000 άνθρωποι.
Σχεδιάστηκε από τον γλύπτη Γιώργο Σταματόπουλο, που εργάζεται στην Τράπεζα της Ελλάδος, και συγκέντρωσε περίπου το 30% των ψήφων (προτιμήσεων). Τα σχέδια που δόθηκαν προς ψήφιση ήταν συνολικά πέντε.
Το Γαλλικό Πρακτορείο σχολιάζει πως η επιλογή αυτή δεν σηματοδοτεί καμία ξαφνική επέλαση φιλελληνισμού, καθώς η «εθνικότητα» κάθε σχεδίου δεν είχε αποκαλυφθεί κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
Η μπροστινή όψη του επιλεγέντος νομίσματος αντιπροσωπεύει, σύμφωνα με τον δημιουργό του, «12 αστέρια που μεταμορφώνονται σε ανθρώπινες φιγούρες που υποδέχονται τη γέννηση μίας νέας Ευρώπης».
«Περίπου 75 εκατομμύρια κέρματα με αυτό το νέο σχέδιο θα τυπωθούν από τις 19 χώρες της Ευρωζώνης και θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους στα πορτοφόλια των πολιτών στη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου», διευκρίνισε η Κομισιόν.
Είναι η τέταρτη φορά που οι χώρες της Ευρωζώνης ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να εκδώσουν ένα αναμνηστικό νόμισμα που θα φέρει το ίδιο, κοινό σχέδιο.
Η πρώτη φορά ήταν το 2007 για την 50ή επέτειο της Συνθήκης της Ρώμης, με την οποία ιδρύθηκε το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Η δεύτερη το 2009, όταν η Ε.Ε. γιόρταζε τα δέκα χρόνια της ευρωπαϊκής και νομισματικής ένωσης, ενώ η τρίτη το 2012, ήταν για τη δέκατη επέτειο της εισαγωγής χαρτονομισμάτων και νομισμάτων σε ευρώ.
Η σημαία με τα δώδεκα χρυσά αστέρια που παρατίθενται σε κύκλο, μέσα σε μπλε φόντο, έγινε την 1η Ιανουαρίου 1986 το σύμβολο των ευρωπαϊκών θεσμών.
Για την Ελλάδα η σημερινή ημέρα είναι η 36η επέτειος από την υπογραφή της συμφωνίας προσχώρησής της στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ).
Ερώτηση προς τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη κατέθεσαν, μαζί με άλλους συναδέλφους τους, οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ του νομού μας Φρόσω Καρασαρλίδου και Γιώργος Ουρσουζίδης με θέμα: “Αδυναμία κάλυψης των οφειλών στη ΔΕΗ από υπερχρεωμένα νοικοκυριά, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αγρότες”.
Ζητούν ευνοϊκότερο καθεστώς διακανονισμού για τα νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο υπάρχον καθεστώς, να μη γίνει διακοπή ρεύματος σε νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στα χρέη τους ή στο ύψος των δόσεων του διακανονισμού τους και ενέργειες από το υπουργείο για την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, όπου έχει διακοπεί, για τις ανωτέρω περιπτώσεις.
Ολόκληρη η ερώτηση έχει ως εξής:
Οι πολιτικές της λιτότητας και της υπέρμετρης φορολόγησης που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ οδήγησαν στην ανεργία και στη φτωχοποίηση μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας και ως εκ τούτου στην αδυναμία κάλυψης ακόμα και των εξόδων πρώτης ανάγκης. Επίσης η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες οδήγησε πολλές μικρομεσαίες και αγροτικές επιχειρήσεις σε οικονομική ασφυξία με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Σε αυτά τα πλαίσια, οι οφειλές και οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί στη ΔΕΗ παραμένουν πολύ υψηλοί (1,8 δις) και αυξάνονται καθημερινά με αποτέλεσμα πολλά νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν μπορούν να ξεπληρώσουν τους λογαριασμούς, να κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ηλεκτροδότηση. Επίσης, είναι συχνό το φαινόμενο πολλοί καταναλωτές να βρίσκονται σε διακανονισμό με τη ΔΕΗ αλλά να μην μπορούν να ανταποκριθούν στο ύψος των δόσεων της ρύθμισης, την ίδια στιγμή που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης στις ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Το πρόβλημα είναι έντονο σε ολόκληρη την Ελλάδα ενώ είναι πλέον συχνό το φαινόμενο να αποστέλλονται ειδοποιητήρια διακοπής ακόμη και σε περιπτώσεις που αφορούν την πρώτη κατοικία. Η παραπάνω κατάσταση πέραν των δυσμενών κοινωνικών επιπτώσεων οδηγεί εκ των πραγμάτων και στην επιβάρυνση της ΔΕΗ, αφού σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει αντικειμενική αδυναμία να ανταποκριθούν οι οφειλέτες στις δόσεις του διακανονισμού, με αποτέλεσμα οι ανεξόφλητες οφειλές να συσσωρεύονται. Το πρόβλημα αυτό εντείνεται δεδομένου ότι ενώ η ΔΕΗ έκανε μέχρι τον Απρίλιο δέκα (10) δόσεις ρύθμιση, επέστρεψε στις τέσσερις (4). Επειδή κανένα υπερχρεωμένο νοικοκυριό δεν πρέπει να μείνει χωρίς ρεύμα. Επειδή αποστέλλονται ειδοποιητήρια διακοπής και μάλιστα σε περιπτώσεις που αφορούν την πρώτη κατοικία. Επειδή πολλά νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο ύψος των δόσεων των υπαρχόντων διακανονισμών καθώς ο αριθμός των δόσεων είναι μικρός και το ύψος της προκαταβολής υψηλό Επειδή το ηλεκτρικό ρεύμα αποτελεί απαραίτητο κοινωνικό αγαθό και μάλιστα, είδος πρώτης ανάγκης για τη συνέχιση της κοινωνικής ζωής και της οικονομικής δραστηριότητας Επειδή στις περισσότερες των περιπτώσεων η αδυναμία πολιτών και επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στο ισχύον καθεστώς ρυθμίσεων οφείλεται σε αντικειμενικές δυσκολίες Επειδή η διακοπή της ηλεκτρικής παροχής έχει σαν προφανές αποτέλεσμα την αδυναμία των οφειλετών (ΜμΕ και αγρότες) να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους προς την επιχείρηση Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός
1.Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να μη γίνει διακοπή ρεύματος σε νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στα χρέη τους ή στο ύψος των δόσεων του διακανονισμού τους;
2. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να θεσμοθετήσει ένα ευνοϊκότερο καθεστώς διακανονισμού για τα νοικοκυριά, ΜμΕ και αγρότες που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο υπάρχον;
3. Τι προτίθεται να κάνει για την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, όπου έχει διακοπεί, για τις ανωτέρω περιπτώσεις;
“Ο πλούτος χωρίς παιδείαν και αρετήν τόσον είναι μακράν από το να στολίζη τον έχοντα, ώστε και κάμνει φανεροτέραν αυτού τη γυμνότητα.”(Αδαμάντιος Κοραής, 1748-1833, Έλληνας λόγιος και δάσκαλος του).
Γράφει η εκπαιδευτικός κα Βασιλική Μηρτσέκη
Ο Όμηρος, σύμφωνα με τον Πλάτωνα, θεωρείτο ως ο Παιδαγωγός της Ελλάδας. Με τα έπη του καλλιέργησε πολλές μορφές αγωγής.
Η σπαρτιατική αγωγή στόχευε στη δημιουργία ανθρώπων ικανών να υπερασπιστούν με γενναιότητα το έδαφος της πατρίδας.
Για τους σοφιστές, η αγωγή δίνει τα πάντα εκτός από την αθανασία. Με τη ρητορική, έχουν ως σκοπό όχι την εύρεση της αλήθειας, αλλά την απόδειξη μιας άποψης ως σωστή.
Ο Σωκράτης αντικαθιστά την αυταρχική αγωγή και διδασκαλία με τη συνεργασία μεταξύ δασκάλου και μαθητή. Η παιδεία κατ’ αυτόν στηρίζεται στη γνώση και την αρετή: η γνώση νοείται ως συνειδητοποίηση των ορίων του γνωστού και αγνώστου χώρου, ενώ η αρετή ως η προτίμηση να αδικείσαι μάλλον παρά να αδικείς.
Ο Πλάτων συγκαταλέγεται στις φυσιογνωμίες εκείνες που σημαδεύουν ολόκληρη τη πνευματική πορεία της ανθρωπότητας. Ο χαρακτήρας της Πλατωνικής αγωγής πρόσκειται περισσότερο στο πολιτειακό ιδεώδες. Οι άνθρωποι πρέπει να διαπαιδαγωγηθούν, έτσι ώστε να βρίσκουν την ευτυχία τους στην ευτυχία του οργανωμένου κοινωνικού συνόλου.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Στις μέρες μας η ηθική περνά κρίση.. Η πολιτική, οικονομική κατάσταση στον παγκόσμιο χάρτη, ο πόλεμος και η σκληρότητά του που μετατρέπει τους ανθρώπους σε φοβισμένα πλάσματα που πρέπει να επιβιώσουν, τα ΜΜΕ που για να συναγωνιστούν το ένα το άλλο επιλέγουν αρκετές φορές προγράμματα ακατάλληλα για την ευαίσθητη ηλικία των παιδιών και προάγουν έναν πολιτισμό που μόνο η φιλαυτία, το μίσος, ο πόλεμος, η βία κυριαρχούν, αλλά και πρότυπα ζωής που στηρίζονται στην ομορφιά και όχι στο πνεύμα, η μισαλλοδοξία και ο «ωχαδερφισμός» που επικρατεί γύρω μας και η αδιαφορία των κοινωνιών που σημαίνει αδιαφορία των ανθρώπων που την απαρτίζουν, οδηγούν σε μια συμπεριφορά που έχει εξοβελίσει την ηθική έξω από τη ζωή όλων μας ακριβώς πια γιατί δεν γνωρίζουμε τι σημαίνουν αρχές και αρετές ή και να το γνωρίζουμε, σε έναν κόσμο που έχει μάθει να λειτουργεί με βάση άλλες αξίες, η ηθική δεν έχει θέση και έτσι συνεχώς η ανθρωπότητα χάνει αυτά που την ξεχωρίζουν από τα άλλα έμβια όντα του πλανήτη μας.
Όπως λέει ο Παπανούτσος, “την ηθική συνείδηση τη χαρακτηρίζει η προαίρεση. Μπορούμε να την ορίσομε: εκλογή που γίνεται με ώριμη σκέψη και σύμφωνα με κάποιαν αρχή (ιδέα, πρόγραμμα) και ολοκληρώνεται με την έμπρακτη εκτέλεση. Είναι η ψυχή της πράξης. Όπου προαίρεση, εκεί και βούληση. Πράττω (=ενεργώ ηθικά) σημαίνει πράττω κατά καθήκον. Καθήκον είναι ό,τι με επίγνωση της αξίας του αισθάνομαι την υποχρέωση να πράττω με ειλικρίνεια και συνέπεια».
Η έννοια της ηθικής αγωγής σχετίζεται με τις έννοιες της κοινωνικής αγωγής, της ηθικής μόρφωσης και της Οικουμενικής παιδείας. Η κοινωνική αγωγή έχει ως απαραίτητο στοιχείο την ηθική μόρφωση του καθένα από εμάς ο οποίος πρέπει να ανακαλύψει αυτό που κρύβεται μέσα του, ώστε να μπορεί να συνεργάζεται και να συνυπάρχει με τους ανθρώπους γύρω του και για να γίνει αυτό χρειάζεται η Οικουμενική Παιδεία που στοχεύει στην πνευματική άνοδο του ανθρώπου ως αποτέλεσμα της διαδικασίας της μάθησης. Η Οικουμενική Παιδεία έχει ως θέμα της μόρφωσης την κατανόηση και την εκτίμηση ανεξάρτητα από το χρώμα, τη φυλή, τη γλώσσα, τη θρησκεία, τον πολιτισμό των ανθρώπων. Αυτόν τον σκοπό καλείται να διαδραματίσει το ΣΧΟΛΕΙΟ. Και ο ρόλος αυτός συνάδει τόσο με τη γνωστική κατάρτιση των παιδιών, όσο όμως και με τη διαδικασία που πρέπει να συνδέεται με την πνευματική και ηθική καλλιέργεια του ανθρώπου.
Πολλοί θα προβάλλουν και το θέμα ότι οι γονείς είναι υπεύθυνοι για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Ναι, οι γονείς είναι μέλη της κοινωνίας και σίγουρα ένα μεγάλο μέρος για την ηθική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους την έχουν και οι ίδιοι, τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 6 ετών. Το σχολείο όμως είναι απόρροια του πολιτισμού, είναι ένας παράγοντας που τον στηρίζει και μέσα σε αυτό ο δάσκαλος καλείται να τον διδάξει.. Οι Detert και Trevino, όπου αναφέρονται οι Bisera Stevic & Stosic Randjel λένε χαρακτηριστικά πως το σχολείο «Είναι μια απάντηση της κοινωνίας στο γεγονός ότι για την πλήρωση των κοινωνικών λειτουργιών, δεν πρέπει να αφήνονται οι απαραίτητες επιδόσεις της μάθησης στην τύχη, αλλά πρέπει να υπάρχει μια οργανωμένη προσπάθεια για τη νοητική και ηθική ανάπτυξη του μαθητή».
Η διαπαιδαγώγηση λοιπόν των παιδιών δεν σταματά στο σπίτι .. Οι γονείς πρέπει να συνεργάζονται στενά με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς και πρέπει πάνω από όλα να κατανοήσουν πως ο ρόλος του είναι πιο σημαντικός από το να διδάσκονται τα παιδιά μαθηματικά, γλώσσα ή ιστορία.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σήμερα περισσότερο από ποτέ το σχολείο και η διδασκαλία πρέπει να αλλάξει μορφή.. Το σχολείο πρέπει να διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για την εξασφάλιση και την εκμάθηση αξιών, ηθικών γνώσεων και δυνατοτήτων και όχι απλά να δίνει στείρες γνώσεις πάνω σε γνωστικά αντικείμενα αντιμετωπίζοντας το μυαλό του μαθητή ως μια μορφή υλικού πάνω στο οποίο γράφεται μόνο η διδακτέα ύλη. Ο δάσκαλος καλείται με τη δική του συμπεριφορά να διδάξει στους μαθητές του τί σημαίνει ευθύνη.. Το σχολείο είναι χώρος πολιτισμού και οι εκπαιδευτικοί αποτελούν το μέσο για να τον προάγουν.. Είναι χώρος καθολικής μόρφωσης και όχι μόνο χώρος εμπέδωσης γνωστικών αντικειμένων, γιατί το σχολείο προετοιμάζει τα παιδιά για την κοινωνία που θα ζήσουν.
Αν κοιτάξουμε το ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ της Α/θμιας εκπαίδευσης, θα δούμε πως αυτό που προάγουν και στο οποίο ως εκπαιδευτικοί καλούμαστε να προσαρμοστούμε είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές να κατακτήσουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργική ενασχόληση , να προάγουμε την ομαδοσυνεργατική μάθηση μέσω ακόμα και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας που δεν έχει καμία σχέση με την εξατομικευμένη έτσι όπως τη γνωρίζουμε, την ειρηνική διάθεση, τον σεβασμό του πολιτισμού, το σεβασμό της διαφορετικότητας. Από την Α τάξη, από τα πρώτα μαθήματα ακόμα, αν δεν κοιτάμε επιφανειακά τα κείμενα προς διδασκαλία και δεν εμμένουμε στο γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο που παρουσιάζουν και τα δούμε με μια άλλη ματιά, θα παρατηρήσουμε πως πραγματικά μέσα σε όλα αυτά που έχουν σχέση με την ανάλυση ενός κειμένου ή την παρουσίασή του, κρύβονται από πίσω πραγματικά αξίες που εμείς προσπερνάμε και αυτές διαπερνούν όλα τα γνωστικά αντικείμενα που καλούμαστε να διδάξουμε. Από τη γλώσσα μέχρι τη μουσική και τη φυσική αγωγή. Και αυτά θα πρέπει να ανακαλύψουμε πίσω από τις λέξεις και τα γνωστικά αντικείμενα..
O Cohlbert πιστεύει ότι αποστολή της ηθικής αγωγής είναι οι μαθητές να αναζητούν απώτερο τρόπο σκέψης, γεγονός που συμβάλλει στην ηθική τους ανάπτυξη και θεωρεί πως ο καλύτερος τρόπος είναι να διάγει όλο τον μαθητικό βίο των παιδιών μέσα από διεργασίες και δραστηριότητες που προωθούν την ενσυναίσθηση και αυτό πετυχαίνεται με το να μάθουν τα παιδιά να μπαίνουν στη θέση του άλλου.
Η προσαρμογή των τρόπων διδασκαλίας μας έτσι ώστε να μάθουμε στους μαθητές μας να συνεργάζονται, η διδασκαλία με παιγνιώδεις τρόπους (μίμηση προτύπων, η υπόδηση ρόλων που προτείνει ο Mead κλπ) ώστε να μάθουν να σέβονται τις επιλογές του άλλου και ότι η ελευθερία τους σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου, η συμμετοχή σαν τάξη σε κοινωνικές δράσεις, η συζήτηση για θέματα που διάγουν την καθημερινότητα,η δική μας υπευθυνότητα και κριτική πράξεων που παραβιάζουν δικαιώματα, η οριοθέτηση κανόνων συμπεριφοράς, η έμπρακτη απόδειξη αλληλεγγύης προς τους άλλους μέσα από πράξεις συνυπευθυνότητας όλης της τάξης (συμπεριλαμβανομένου και του εκπαιδευτικού), η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα με την οποία εκτελούμε εμείς οι ίδιοι τα δικά μας καθήκοντα και τις υποχρεώσεις μέσα στο σχολείο, μπορεί να οδηγήσουν τους μαθητές μας στην ηθική σκέψη και να βοηθήσουμε έτσι ώστε να κάνουμε όλοι μαζί ένα μικρό βήμα με στόχο να ξεπεράσουμε την ηθική κρίσης που ταλανίζει την κοινωνία μας.
Όπως αναφέρεται από τους “Κeller & Reuss,” οι ηθικές αξίες που είναι απαραίτητες για την ηθική διαπαιδαγώγηση των μαθητών και τη στάση των δασκάλων σχετικά με το περιεχόμενο της ηθικής αγωγής, η επιρροή του εκπαιδευτικού και μορφωτικού συστήματος στην ηθική αγωγή των μαθητών, η επιρροή των δασκάλων στην ηθική αγωγή των μαθητών, δημιουργούν το ηθικό προφίλ των παιδιών». Από αυτά συμπεραίνουμε πως ο εκπαιδευτικός πρέπει να αλλάξει τη διδασκαλία του και τη στάση του. Πρέπει να αλλάξει τη στάση του απέναντι στους μαθητές του, να χρησιμοποιεί ποικίλες διδακτικές μεθόδους, να νοιάζεται να περάσει στους μαθητές του τρόπους και κανόνες ηθικής αγωγής μέσα από τη μίμηση ακόμα και προτύπου με το να γίνει ο ίδιος πρότυπο για τους ίδιους. Η ηθική δεν μπορεί να διδαχθεί αν οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ηθικά σταθεροί , ούτε αν είναι απόμακροι, ψυχροί, απομονωμένοι, δύσκολοι στις διαπροσωπικές σχέσεις και συναισθηματικά κενοί»..(Dordevic 1995, 163).
Kλείνοντας αυτό το θέμα που σίγουρα δεν «κλείνει» μέσα σε αυτό το άρθρο, ευελπιστώντας να σταθεί αφορμή για σκέψη, θα συμπληρώσω από το βιβλίο του Ε. Παπανούτσου “Ο νόμος και η αρετή” τα εξής: «Τρεις οι βασικές διαστάσεις του πνευματικού βίου: η θεωρητική, η ηθική και η αισθητική. Η ηθική αναφέρεται στο πράττειν» (σελ. 11)
Το σπαράγγι (Asparagus officinalis) ήταν γνωστό στην αρχαία Αίγυπτο καθώς έχουν βρεθεί τοιχογραφίες στις πυραμίδες όπου πιστεύεται ότι χρονολογούνται γύρω στο 5000 π.χ. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το καλλιεργούσαν, μπορεί να ήταν και αυτοφυές
Τα σπαράγγια είναι μια πλούσια πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης, που συντελούν στην καλή πέψη και βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα.
Περιέχουν μια σειρά από αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που προστατεύουν από το διαβήτη τύπου 2 και από καρδιακές ασθένειες.
Δείτε το μίνι ντοκιμαντέρ που ετοίμασε το επιτελείο του Έμβολου για το σπαράγγι.
Το σπαράγγι (Asparagus officinalis) ήταν γνωστό στην αρχαία Αίγυπτο καθώς έχουν βρεθεί τοιχογραφίες στις πυραμίδες όπου πιστεύεται ότι χρονολογούνται γύρω στο 5000 π.χ. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το καλλιεργούσαν, μπορεί να ήταν και αυτοφυές
Τα σπαράγγια είναι μια πλούσια πηγή φυτικών ινών και πρωτεΐνης, που συντελούν στην καλή πέψη και βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα.
Περιέχουν μια σειρά από αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που προστατεύουν από το διαβήτη τύπου 2 και από καρδιακές ασθένειες.
Τα σπαράγγια περιέχουν το αμινοξύ ασπαραγίνη, το οποίο λειτουργεί ως ένα αποτελεσματικό διουρητικό και χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές για τη θεραπεία οιδημάτων, αρθρίτιδας, ρευματισμών και παθήσεων, που σχετίζονται με την κατακράτηση υγρών.
Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε ασπαραγίνη, λειτουργεί ως φυσικό διουρητικό και αυξάνει την διούρηση, όχι μόνο απελευθερώνοντας τα υγρά αλλά και απαλλάσσοντας τον οργανισμό από τα περιττά άλατα.
Έχουν αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένου ενός που ονομάζεται γλουταθειόνης, η οποία είναι γνωστό ότι προστατεύει το δέρμα από τον ήλιο, τη ρύπανση και τις επιδράσεις της γήρανσης.
Η βιταμίνη Κ στα σπαράγγια είναι εξαιρετική για την σταθερή πήξη του αίματος και την ενίσχυση των οστών.
Τα σπαράγγια περιέχουν ένα μοναδικό υδατάνθρακα που ονομάζεται ινουλίνη, ο οποίος παραμένει άπεπτος μέχρι να φτάσει στο παχύ έντερο, όπου βοηθά να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά καλύτερα, και να μειώσει τον κίνδυνο του καρκίνου του παχέος εντέρου.
τα σπαράγγια είναι μια πλούσια πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, που είναι γνωστό ότι ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
Τα πράσινα σπαράγγια είναι πολύ πιο ευεργετικά από τα λευκά, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς. Το πλεονέκτημα εντοπίζεται στο στέλεχος, το οποίο περιέχει βιταμίνη Α που συντελεί στην καλή όραση, κάλιο για την ομαλή λειτουργία των νεφρών, καθώς και ιχνοστοιχεία που βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.
Ολοκληρώθηκαν σήμερα από τον ΕΛ.Γ.Α, όπως είχε δεσμευθεί, οι διαδικασίες αποστολής των ηλεκτρονικών αρχείων πληρωμής αποζημιώσεων προς την τράπεζα Πειραιώς, προκειμένου να πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς 14.970 δικαιούχων παραγωγών, αποζημιώσεις συνολικού ύψους περίπου 29 εκατ. ευρώ.
Οι αποζημιώσεις αυτές, αφορούν, εκκαθαρίσεις ζημιών στη φυτική παραγωγή και κυρίως σε ελιές, οπωροφόρα δέντρα, σανοδοτικά φυτά, εσπεριδοειδή, ακτινίδια, χειμερινά κηπευτικά, βαμβάκια και καπνά καθώς και στο ζωικό κεφάλαιο, από διάφορα ζημιογόνα αίτια για τα έτη 2014 και 2015.
Αναλυτικά η κατανομή των ποσών ανά Νομό είναι η εξής:
Αναμενόμενη ημερομηνία καταβολής των αποζημιώσεων στους δικαιούχους η Παρασκευή 29 Μαΐου 2015.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πληρωμή οι ενδιαφερόμενοι αγρότες μπορούν να καλούν στον αριθμό 1540.
Σύμφωνα με ενημέρωση που παρέσχε στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΠΕΝ η ελληνική πρεσβεία στη Σόφια, διαπιστώθηκε νέο κρούσμα καταχρηστικής χρήσης της προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης «Φέτα» στην αγορά της Βουλγαρίας.
Συγκεκριμένα, τουλάχιστον στις αλυσίδες supermarket Picadilly και ΒΜΒ βρέθηκε να διακινείται βουλγάρικο προϊόν λευκού αγελαδινού τυριού μαλακής υφής σε άλμη με την επωνυμία «FETAMA». Το εν λόγω γαλακτοκομικό προϊόν παρασκευάζεται από εταιρεία με την επωνυμία Cheh 99 Ltd ενώ στην ετικέτα του αναγράφεται μεταξύ άλλων, “cheese Fetama of cow’s milk”.
Το κείμενο της ετικέτας εκτός από την βουλγαρική, παρατίθεται στην αγγλική, τη ρωσική και σερβική γλώσσα, γεγονός από το οποίο προκύπτει ότι το προϊόν πιθανόν να εξάγεται από τη Βουλγαρία σε αυτές τις χώρες.
Μετά την ενημέρωσή της, η Γενική Διεύθυνση Βιώσιμης Αγροτικής Ανάπτυξης του ΥΠΑΠΕΝ, με επείγον έγγραφό της προς το Βουλγαρικό Υπουργείο Γεωργίας και τον Οργανισμό Ασφάλειας Τροφίμων, καλεί τις υπηρεσίες της γειτονικής χώρας να προβούν σε κάθε προβλεπόμενη από τη νομοθεσία ενέργεια, προκειμένου οι εν λόγω επιχειρηματίες να συμμορφωθούν με τις διατάξεις των σχετικών κανονισμών ώστε να παύσει η καταχρηστική χρήση της ονομασίας ΦΕΤΑ.
Πτώση «πολλών ταχυτήτων» αναμένεται φέτος στις βάσεις, με αρκετούς να εκτιμούν ότι θα επιστρέψουν στα επίπεδα του 2013.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», με το τοπίο στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να είναι εντελώς διαφορετικό από πέρυσι, οι αρχικές εκτιμήσεις για άνοδο βάσεων εξαιτίας του ψαλιδιού στον αριθμό εισακτέων κατά 2.535 θέσεις στα ΑΕΙ υποχωρούν λόγω του υψηλού πήχυ δυσκολίας στα μαθήματα βαρύτητας.
Οι επιδόσεις της μάζας των υποψηφίων αναμένονται σε μέτρια επίπεδα, με τους αριστούχους να μειώνονται σε σχέση με πέρυσι, που τα θέματα ήταν συγκριτικά πιο εύκολα.
Κάποιοι μάλιστα, λόγω της απότομης ανόδου του πήχυ δυσκολίας μέσα σ’ ένα χρόνο, παραπέμπουν στις Πανελλήνιες του 2013, μια δύσκολη χρονιά όπου έγινε βαθμολογική σφαγή στα μαθήματα βαρύτητας περιορίζοντας τους υψηλούς βαθμούς.
Η σφαγή αυτή βέβαια συνοδεύτηκε από μεγάλη πτώση των βάσεων, η οποία αναιρέθηκε μία χρονιά μετά, πέρσι δηλαδή, όπου οι δημοφιλείς σχολές άγγιξαν ή ξεπέρασαν τα 19.000 μόρια.
Παράλληλα, ένας άλλος παράγοντας που όπως όλα δείχνουν θα συμβάλλει στην πτώση των βάσεων είναι η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μειώσει σε συγκεκριμένες σχολές τον αριθμό των εισακτέων.
Συγκεκριμένα, η πολιτική που ακολούθησε φέτος το υπουργείο Παιδείας στη μείωση των θέσεων εισακτέων ήταν αρκετά ισορροπημένη, με αποτέλεσμα οι περισσότερες σχολές να κινούνται στην απώλεια από 5 έως 15 θέσεις, αριθμοί που δεν θα συγκρατήσουν την αναμενόμενη πτώση των βάσεων. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για έναν αριθμό σχολών που έχασαν μέχρι και 50 θέσεις σε σχέση με πέρσι. Πολύ πιθανόν σε αυτές τις περιπτώσεις η βάση να παραμείνει σταθερή ή να μην παρουσιάσει κατακόρυφη πτώση.
Ανατροπή χωρίς όμως να μπορεί να υπολογιστεί το μέγεθος αναμένεται και στις βάσεις των περιφερειακών Ιδρυμάτων. Η υψηλή ζήτηση που σημειώθηκε πέρσι στα τμήματα που είχαν αντιστοίχιση με τμήμα κεντρικού Ιδρύματος λόγω των αθρόων μετεγγραφών δεν θα επαναληφθεί φέτος που το υπουργείο Παιδείας υπό τη δαμόκλειο σπάθη της περιοριστικής –για μετεγγραφές- απόφασης του ΣτΕ έθεσε πλαφόν μετεγγραφών έως 10% επί του αριθμού εισακτέων.
Οι χαμηλές επιδόσεις που αναμένονται σπρώχνουν τις βάσεις προς τα κάτω, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν ακόμα και επιστροφή στα επίπεδα του 2013, όπου η Ιατρική Αθήνας ήταν χαμηλότερα από 19.000 μόρια (σ.σ. πέρσι χτύπησε κόκκινο φτάνοντας τα 19.233 μόρια.
Οι παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό ίσως για κάποιο διάστημα πάνε πίσω σε σχέση με τη διαπραγμάτευση ωστόσο οι δανειστές έκαναν ξεκάθαρο ότι από τώρα απαιτούν να δωθεί από την Αθήνα ένα σαφές και αυστηρό χρονοδιάγραμμα μέσα στο οποίο θα υπάρξουν οι απαιτούμενες αλλαγές ειδικά σε ότι αφορά στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.
Έτσι όλα δείχνουν ότι άμεσα έρχονται παρεμβάσεις που θα έχουν δύο σκέλη.
Από τις αρχές του 2016, σε επτά μήνες από τώρα δηλαδή θα μπουν μπροστά τα νέα μέτρα που ρίχνει στο τραπέζι η κυβέρνηση για τη μείωση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.
Το πρώτο σκέλος περιλαμβάνει αντικίνητρα για την πρόωρη συνταξιοδότηση. Τα αντικίνητρα δεν θα είναι άλλα από αύξηση των οικονομικών κυρώσεων για όσους αποχωρούν πρόωρα με αύξηση του πέναλτι που είναι 4,5% ή 6% για κάθε χρόνο πρόωρης αποχώρησης ανάλογα με το ταμείο.
Το δεύτερο σκέλος περιλαμβάνει την υποχρεωτική αύξηση των ορίων ηλικίας για όλους με αύξηση από 6 ως και 12 μήνες ανά έτος που θα παρέρχεται.
Όλα δείχνουν ότι περίπου 100.000 άτομα που έχουν μεν θεμελιώσει δικαίωμα λόγω ετών ασφάλισης αλλά δεν έχουν ακόμη συμπληρώσει το ηλικιακό όριο θα είναι και οι μεγάλοι χαμένοι του νέου ασφαλιστικού.
Πρόκειται ουσιαστικά για μητέρες ανηλίκων παιδιών, δημοσίους υπαλλήλους που κατοχύρωναν δικαίωμα με 25ετία, αλλά και κάποιους από τους παλιούς εργαζόμενους με ασφάλιση πριν το 1983.
Μας έχουν γυρίσει πίσω στην αρχή της διαπραγμάτευσης, ζητούν αύξηση όλων των ορίων στα 62 έτη για πρόωρη συνταξιοδότηση και στα 67 έτη για όλους από 1/1/2016 είπε μιλώντας στο πρωινό ΑΝΤ1 ο Γ.Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων Γ. Ρωμανιάς.
Αυτό θα σημάνει ότι περίπου 300.000 ασφαλισμένοι που έχουν κατοχυρωμένο δικαίωμα θα σπεύσουν να υποβάλουν αιτήσεις μέχρι το τέλος του έτους και θα προκληθεί πανικός στα Ταμεία, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρωμανιάς, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση είναι κάθετα αντίθετη σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Παράλληλα οι δανειστές απαιτούν η κατώτερη σύνταξη να είναι ανάλογη των ετών και των εισφορών και όχι στα 480 ευρώ που είναι σήμερα. Ουσιαστικά απαιτούν την κατάργηση του κατώτατου ορίου και ο κάθε συνταξιούχος να λαμβάνει σύνταξη ανάλογη των ασφαλιστικών του εισφορών.
Tromaktiko
Μίνι ασφαλιστικό νομοσχέδιο πρόκειται να κατατεθεί εντός των προσεχών εβδομάδων στη Βουλή. Σε αυτό περιλαμβάνονται πέντε νέα μέτρα, τα οποία δεν αφορούν στη διαπραγμάτευση που γίνεται με τους δανειστές και τα οποία σχετίζονται με την απλούστευση της πιστοποίησης της αναπηρίας, τον νέο τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ, τον συμψηφισμό χρεών – σύνταξης στον ΟΑΕΕ, τους ελέγχους κατά της εισφοροδιαφυγής και στην επαναφορά της σύνταξης του ΟΓΑ των 360 ευρώ στους ανασφάλιστους υπερηλίκους.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Εργασίας προωθεί έναν νέο τρόπο υπολογισμού των εφάπαξ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα ο οποίος θα φέρει μειώσεις 3% έως 5%.
Το μέτρο αυτό αφορά όσους συνταξιούχους έχουν αιτηθεί εφάπαξ από την 1η Σεπτεμβρίου 2013 και έπειτα και οι οποίοι ανέρχονται σε περίπου 55.000.
Αντίθετα, όσοι συνταξιούχοι έχουν αιτηθεί εφάπαξ πριν από τις 31 Αυγούστου 2013 θα το πάρουν με βάση τον έως τώρα ισχύοντα τύπο. Με τον νέο μαθηματικό τύπο θα υπολογιστούν τα εφάπαξ των συνταξιούχων που υπέβαλαν αιτήσεις μετά την 1η Σεπτεμβρίου του 2013.
Για τους παλαιότερους, που υπολείπονται από την κατηγορία των δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης έως τις 31/8/2013, ξεμπλοκάρει επίσης το σύστημα μετά την καθυστέρηση που σημειώθηκε λόγω έλλειψης ρευστότητας.
Έτσι αυτή την εβδομάδα θα αρχίσει η καταβολή του εφάπαξ σε 1.000 συνταξιούχους. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίου θα ακολουθήσει η καταβολή άλλων 1.600 εφάπαξ. Ο μέσος όρος των εφάπαξ που θα καταβληθούν ανέρχεται σε 28.500 ευρώ.
Σύμφωνα με Τα Νέα, το υπουργείο Εργασίας σε συνεννόηση με τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών έχει αποφασίσει να αυξήσει το ποσό των χρεών (από τις 20.000 στις 25.000 ευρώ) το οποίο μπορεί να παρακρατηθεί από τη μελλοντική σύνταξη του οφειλέτη του ΟΑΕΕ. Η νομοθετική ρύθμιση θα δίνει τη δυνατότητα σε όσους χρωστούν συνολικά μέχρι 25.000 ευρώ να βγουν στη σύνταξη συμψηφίζοντας την οφειλή τους σε 40 ή και περισσότερους μήνες.
Τέλος, στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή θα υπάρξει διάταξη για την επαναχορήγηση της σύνταξης των 360 ευρώ, η οποία σταμάτησε να χορηγείται με την έγκριση του Μεσοπρόθεσμου από την 1-1-2013.
Τη σύνταξη αυτή λάμβαναν 42.000 υπερήλικοι, κυρίως παλιννοστούντες Πόντιοι από την πρώην Σοβιετική Ένωση, ομογενείς από την Αλβανία, από την Κωνσταντινούπολη και έλληνες οικονομικοί μετανάστες στο εξωτερικό που επέστρεψαν στην Ελλάδα.
Συνάντηση με τον υπουργό Υγείας κ. Κουρουμπλή είχε τη Δευτέρα η βουλευτής του νομού μας Φρόσω Καρασαρλίδου.
Η συνάντηση έγινε σε εγκάρδιο κλίμα και έδωσε την ευκαιρία στη βουλευτή μας να θέσει στον κ. υπουργό όλα τα ζητήματα που απασχολούν τα Νοσοκομεία Βέροιας και Νάουσας, το Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας και τα ΕΟΠΠΥ (πρώην ΙΚΑ) του νομού μας. Ειδικότερα η βουλευτής μας έθεσε στον κ. Κουρουμπλή τα εξής θέματα:
Την κάλυψη των κενών θέσεων γιατρών – νοσηλευτών και διοικητικού προσωπικού, καταθέτοντας σχετικό έγγραφο της διοίκησης του Νοσοκομείου Ημαθίας. Τόνισε ότι είναι άμεσης προτεραιότητας να καλυφθούν τα κενά, με την πρόσληψη των επικουρικών γιατρών που ανακοινώθηκε ότι θα γίνει μέσα στον Ιούνιο. Σημείωσε ότι στη Βέροια υπάρχει τελευταία μεγάλο πρόβλημα με τη γυναικολογική κλινική. Δεν εφημερεύει το Μαιευτικό-Γυναικολογικό Τμήμα του Νοσοκομείου λόγω έλλειψης ιατρών από τις 22 έως 31 Μαϊου. Αυτό έχει ως συνέπεια ο νομός να μείνει ακάλυπτος και τα επείγοντα γυναικολογικά περιστατικά να εξυπηρετούνται από τα αντίστοιχα τμήματα των όμορων νοσοκομείων Γιαννιτσών και Έδεσσας, με ότι κινδύνους αυτό συνεπάγεται. Με αφορμή αυτό το περιστατικό παραπλήσια προβλήματα θα εμφανιστούν τον επόμενο μήνα και σε άλλα τμήματα όπως στο Αναισθησιολογικό. Στη Νάουσα το πρόβλημα με κενές θέσεις είναι κυρίως στην Παιδιατρική Κλινική, τη Χειρουργική, το Μικροβιολογικό κ.α.
Στη Νάουσα τα προβλήματα επίσης είναι: – Η επαναλειτουργία της μαιευτικής κλινικής με την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη στελέχωση της κλινικής με ιατρικό προσωπικό. – Η επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον αξονικό τομογράφο. – Η εγκατάσταση σταθμού του ΕΚΑΒ. Υπάρχει επίσης το θέμα της αναστολής εκτέλεσης του Νόμου Βορίδη σχετικά με τις εφημερίες. Αυτό το μήνα υπήρξε πρόβλημα και κίνδυνος το Νοσοκομείο Νάουσας να είναι κλειστό για δυο εβδομάδες σε όλες τις κλινικές επειδή δεν καλύπτονται οι εφημερίες από το Νόμο Βορίδη. Η βουλευτής κατέθεσε επίσης τα κενά που υπάρχουν στο Κ.Υ. Αλεξάνδρειας και στα ΕΟΠΠΥ (ΙΚΑ) του νομού, καθώς και τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα υποκαταστήματα από την υποστελέχωση σε προσωπικό.
Ο υπουργός έδειξε ενδιαφέρον για όλα τα ζητήματα. Για την κάλυψη των κενών θέσεων απάντησε ότι θα καλυφθούν μέσα από το πρόγραμμα πρόσληψης 4.000 επικουρικών αλλά και μονίμου προσωπικού μέσα στο 2015, που ήδη πήρε σχετική έγκριση σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η υποστελέχωση στα δημόσια νοσοκομεία, ενώ για τις εξειδικευμένες θέσεις ανά νοσοκομειακό ίδρυμα παρέπεμψε στον ΥΠΕάρχη κ. Κύρκο, ως ο αρμόδιος για την κατανομή των θέσεων και την προώθηση των σχετικών διαδικασιών. Ο κ. Κύρκος θα εξετάσει και το θέμα του αξονικού τομογράφου του Νοσοκομείου Νάουσας επισπεύδοντας τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Το θέμα της αλλαγής του νόμου Βορίδη για το 9% στις εφημερίες θα αντιμετωπιστεί με το νέο νόμο που θα καταθέσει το υπουργείο Υγείας στη Βουλή στο προσεχές διάστημα και θα αφορά γενικότερα τα θέματα της δημόσιας υγείας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.