Αρχική Blog Σελίδα 16802

Πρώτη γκέλα για την ΑΕ Αλεξάνδρειας στο ΔΑΚ (φωτό-βίντεο-δηλώσεις)

STNIKAS
Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Με το μυαλό στο άτυχο αποτέλεσμα της προηγούμενης Κυριακής με τον ΦΑΣ ΝΑΟΥΣΑ φαίνεται ότι έμειναν ο προπονητής και οι παίκτες της ΑΕ Αλεξάνδρειας που πραγματοποιώντας μέτρια εμφάνιση παραχωρώντας  ισοπαλία στον ΓΑΣ Κοπανού με σκορ 1-1.

Οι γηπεδούχοι που παρατάχθηκαν στο γήπεδο με αρκετούς αναπληρωματικούς προσπάθησαν να αναπτυχθούν από τις πτέρυγες κάνοντας παιχνίδι κατοχής, αλλά οι φιλοξενούμενοι παίζοντας πολύ σφικτά στην άμυνα κατάφεραν να βγαίνουν με αντεπιθέσεις και σε αρκετές περιπτώσεις να φανούν απειλητικοί για την εστία του Χ΄μιχαήλ. Στο α΄ ημίχρονο η Αλεξάνδρεια είχε δοκάρι με τον Σαμαρά.

DSC05195
ΑΕ Αλεξάνδρειας

Στο β΄ ημίχρονο η ομάδα του Κυριάκου Καρασαββίδη με την είσοδο στο 46΄ των Μπενίσκου και Αναστάση πίεσε, προσπάθησε να επιβάλλει το ρυθμό έχοντας περισσότερη ώρα την μπάλα  στα πόδια και δημιούργησε αρκετές ευκαιρίες. Σε μια αντεπίθεση όμως στο 69΄ο Σπανός κατάφερε να ανοίξει το σκορ για τον ΓΑΣ Κοπανού. Η Αλεξάνδρεια όμως δεν είχε πει την τελευταία της λέξη και με αντεπίθεση διαρκείας κατάφερε να ισοφαρίσει με τον Σαμαρά στο 86΄, ενώ ο ίδιος παίκτης είχε και δοκάρι στις καθυστερήσεις,  στο 90+3΄.

DSC05199
ΓΑΣ Κοπανού

Διαιτητής ο κ. Καραντώνης Δ με βοηθό τους κκ. Νησελίτη Θ, Ιασωνίδη.

ΑΕ Αλεξάνδρειας: Χ΄μιχαήλ, Νικολόπουλος, Ιορδανόπουλος, Κούκλας, Πέικος, Κούκλας, Λίτσι, Τσιρίδης, Λέκκας, Σαμαράς, Μπακιρτζής.

ΓΑΣ Κοπανού: Αντιφάκος, Τζιβάρας, Κατσουγιανόπουλος, Πρόιος, Χαραλαμπίδης, Μπόνφι, Κελεσμήτος, Σπυρίδης, Γραμματικός, Σπανός, Σιδηρόπουλος.

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα και δηλώσεις στο βίντεο:

Φωτογραφίες:

DSC05181DSC05186DSC05185DSC05184DSC05189DSC05202DSC05188DSC05207DSC05193DSC05205DSC05216DSC05210DSC05219DSC05221DSC05224DSC05228DSC05222DSC05231DSC05226DSC05229DSC05233DSC05232DSC05235DSC05234DSC05242DSC05244DSC05239DSC05245

Ατρόμητος Διαβατού – Π.Ν. Αράχου 0-0 «Λίγες φάσεις, πολλά νεύρα» (δηλώσεις Υφαντίδη, Πετρίδη)

Bill ok a1
Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Στο «στείρο» 0-0 κόλλησαν στο γήπεδο του Διαβατού, ο Ατρόμητος με την Ποντιακή Νεολαία Αράχου. Λίγες οι αξιόλογες φάσεις και οι κλασσικές ευκαιρίες, ενώ τα νεύρα ήταν τεντωμένα από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα.

Ο Ατρόμητος του Μπάμπη Πετρίδη μπήκε πιο ορεξάτα στο ματς δημιουργώντας δύο καλές ευκαιρίες, ενώ η ομάδα του Αράχου δεν μπορούσε ακόμη να βρει τα πατήματά της. Στη συνέχεια  το παιχνίδι ισορρόπησε και χωρίς ιδιαίτερες φάσεις, οι δύο ομάδες πήγαν  στα αποδυτήρια.

DSC05085
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ Διαβατού

 Στην επανάληψη το σκηνικό άλλαξε, με τους φιλοξενούμενους να κυριαρχούν στο παιχνίδι, χωρίς όμως να μπορούν να διασπάσουν την οργανωμένη άμυνα των γηπεδούχων. Στο 85΄ είχαμε τη διακοπή του αγώνα για 20 λεπτά  περίπου, λόγω του διαπληκτισμού του γκολκίπερ του Αράχου Βρεττού, με φίλαθλο του Διαβατού. Στη φάση αυτή αντίκρυσε την κόκκινη κάρτα ο παίκτης του Αράχου, ενώ τη θέση του για τα τελευταία λεπτά πήρε κάτω από τα γκολπόστ ο αμυντικός Νουσιόπουλος. Τελικό αποτέλεσμα το 0-0, το οποίο σε γενικές γραμμές κρίνεται δίκαιο.

DSC05088
ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ Αράχου

Διαιτητής ο κ. Λαζάρου, με βοηθούς τους κ.κ. Μαργαρίτη και Σωτηριάδη.

Ατρόμητος Διαβατού: Νικολαΐδης, Μουρατίδης (46΄ Κωστογλίδης), Δαλίγκαρος, Ασλάνογλου, Παγγούρας, Λιλιόπουλος, Αρβανιτίδης (50΄Οικονόμου), Μπουρδάνος, Ζερδαλής, Μπρέγκου, Τσιολάκης.

Π.Ν Αράχου: Βρεττός, Αραμπατζής, Τόζογλου, Μαγγανάρης, Νουσιόπουλος, Τζέπης, Κίτσας Ελ., Καρακλίδης, Κίτσας Ευγ., Σκούρα, Πιπιλιάρης (70΄Κίτσας Κ.)

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα και δηλώσεις στο βίντεο:

Φωτογραφίες:

DSC05084DSC05082DSC05081DSC05058DSC05062DSC05064DSC05059DSC05068DSC05073DSC05063DSC05075DSC05076DSC05077DSC05078DSC05080DSC05079DSC05093DSC05097DSC05092DSC05098DSC05099DSC05104DSC05102DSC05101DSC05105DSC05110DSC05111DSC05129DSC05124DSC05133DSC05131DSC05132DSC05134DSC05136DSC05143DSC05145DSC05140DSC05156DSC05148DSC05163DSC05154DSC05166DSC05174

 

Διάκριση παικτών των ΓΑΣ Αλεξάνδρεια και ΑΣ Άθλος η προπόνηση για Εθνικά Κλιμάκια!

Τέσσερις νεαροί παίκτες (γεν. 2001-20020 των ΓΑΣ Αλεξάνδρεια και ΑΣ Άθλος, κλήθηκαν μεταξύ άλλων την περασμένη Τετάρτη 16/12/15 σε προπόνηση της μικτής ομάδας κλιμακίου ΕΚΑΣΚΕΜ στο κλειστό ΔΑΚ της Κρύας Βρύσης, υπό την επίβλεψη του ομοσπονδιακού τεχνικού κ. Νίκου Τούφα.

Πρόκειται για τους Χρήστο Στάκταρη, Φίλιππο Γιοβανόπουλο (ΓΑΣ Αλεξάνδρεια) και Ζαχαρία Σταυρόπουλο και Γεώργιο Χαριτόπουλο (ΑΣ Άθλος).                                                

Σίγουρα μιλάμε για δικαίωση και ταυτόχρονα αναγνώριση για τους τέσσερις ταλαντούχους νεαρούς παίκτες της Αλεξάνδρειας, όπως επίσης και για τα σωματεία τους που φανερώνουν ότι γίνεται δουλειά σε βάθος από τις μικρότερες ηλικίες.

Ενημέρωση αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ενημέρωση αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ σχολικού έτους 2014-15 και προηγούμενων ετών σχετικά με την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το σχολικό έτος 2015-16»

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του Ν. 4342/2015 (ΦΕΚ 143-Α΄) όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 21 του Ν. 4351/2015 (ΦΕΚ 164-Α΄), ορίζονται τα εξής:

Α) Απόφοιτοι ΓΕΛ, ΕΠΑΛ ή άλλου τύπου Λυκείου, οι οποίοι είχαν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), των Σχολών της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Σχολής Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (μόνο προσωπικό Πυροσβεστικού Σώματος), καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2014-2015, μπορούν, αν το επιθυμούν, να διαγωνισθούν με το ίδιο σύστημα εισαγωγής και κατά το σχολικό έτος 2015-2016, προκειμένου να διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων των παραπάνω Σχολών, Τμημάτων και Ακαδημιών.

Το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2014−2015, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2015−2016. Το ανωτέρω ποσοστό θα αποδοθεί και στα κατά περίπτωση συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να ορισθεί ο αριθμός εισακτέων της κατηγορίας αυτής για τα Τμήματα και τις Σχολές που τα αφορούν, με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.

Εναλλακτικά, οι ανωτέρω υποψήφιοι έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν να συμμετάσχουν με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και διαδικασίες στις εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, Τμήματα και Ακαδημίες σύμφωνα με το σύστημα εισαγωγής που θεσπίσθηκε με τον Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50-Α’). Το δικαίωμα συμμετοχής με το νέο σύστημα το διατηρούν και για τα σχολικά έτη που έπονται του σχολικού έτους 2015-2016.

Όλοι οι υποψήφιοι, είτε επιλέξουν να συμμετάσχουν με το παλιό είτε με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οφείλουν να καταθέσουν εντός του μηνός Φεβρουαρίου σε προθεσμία που θα ανακοινωθεί από το ΥΠΠΕΘ ενυπόγραφη Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις στη σχολική μονάδα από την οποία αποφοίτησαν ή στην κοντινότερη στην κατοικία τους σχολική μονάδα, με την οποία θα δηλώνουν την Ομάδα Προσανατολισμού ή την

Κατεύθυνση στην οποία επιθυμούν να καταταχθούν, καθώς και σε ποια μαθήματα θα διαγωνισθούν πανελλαδικά.

Β) Ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 δίνεται κατ’ εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων Λυκείων το έτος 2014. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% του αριθμού εισακτέων κατανέμονται στους υποψηφίους του έτους 2014 σε ποσοστό 40% και στους υποψηφίους του έτους 2015 σε ποσοστό 60%. Οι υποψήφιοι θα διεκδικήσουν τα συγκεκριμένα ποσοστά θέσεων χωρίς νέα εξέταση και με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης σύμφωνα με τις διατάξεις του ανωτέρω άρθρου ορίζεται ότι οι απόφοιτοι εσπερινού ΕΠΑΛ σχολικού έτους 2015-2016 θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 με βάση το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2014-2015.

Κατανομή ποσού 8.000.000,00 €, εσόδων από το (ΤΑΠ) στους Δήμους- 30.860€ στον Δήμο Αλεξάνδρειας

Κατανέμεται, από τον λογαριασμό του Υπουργείου που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τίτλο «Έσοδα υπέρ Δήμων & Κοινοτήτων από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.)» (Νο 33-05-0154), ποσό 8.000.000,00 €, στους Δήμους της Χώρας, σύμφωνα με τις καταστάσεις που είναι προσαρτημένες στην παρούσα απόφαση, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτής.

Τα ως άνω ποσά αποτελούν έσοδο της κατηγορίας «Έσοδα από λοιπά τέλη, δικαιώματα και παροχή υπηρεσιών» και του Κ.Α. 0441.01 με τίτλο «Τέλος Ακίνητης Περιουσίας – κατανομή του 15% (παρ. 19, άρθρο 24 Ν. 2130/1993)» του προϋπολογισμού εσόδων οικονομικού έτους 2015 των δικαιούχων Δήμων και θα αποδοθούν σε αυτούς με χρηματική εντολή του Υπουργείου μας προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Τα έσοδα αυτά διατίθενται υποχρεωτικά κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για την εκτέλεση έργων, καταβολή αποζημιώσεων ρυμοτομούμενων ή απαλλοτριωμένων ακινήτων και αγορά ακινήτων και το υπόλοιπο για την κάλυψη άλλων αναγκών. Η παρούσα απόφαση με τις καταστάσεις που τη συνοδεύουν μπορεί να αναζητηθεί και στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου (www.ypes.gr), στην ενότητα «Το Υπουργείο», υπο-ενότητα «Εγκύκλιοι – Αποφάσεις» (http://www.ypes.gr/el/Ministry/Encyclical/).

Τα ποσά για τους δήμους της Ημαθίας

esvt pin

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 9ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας στο χώρο του Σχολείου μας, με το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου την Κυριακή 6 Δεκέμβρη.

13836a3d-5f1e-4a63-ab9a-f49ce192a3d4

Μικροί και μεγάλοι ανταποκρίθηκαν με χαρά και ατέλειωτο κέφι στην πρόσκληση. Με κατασκευές, face painting, γλυκές απολαύσεις για τα παιδιά, χριστουγεννιάτικο παζάρι, προσφέροντας ζεστό κρασί και ψημένα κάστανα στους μεγάλους, υπό τους ήχους χριστουγεννιάτικης μουσικής και παραδοσιακών χορών από την Εστία Βοϊωτών και Δυτικομακεδόνων Βέροιας, όλοι με τη θετική τους ενέργεια διασκέδασαν και χόρεψαν.

cff4aea0-3dec-4749-bdb6-29d42d287378

Ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά τους, που ήταν πολύτιμη και καθοριστική, τους:

Εστία Βοϊωτών και Δυτικομακεδόνων Βέροιας

Οινοποιείο Μπουτάρη

Αll day bistro “McOza” και τους αδερφούς Βασίλη και Δημήτρη Τσιάρα

Αρτοποιείο Καρανάσιος

Νυφικά – Βαπτιστικά «Βυζαντινό»

Ηλεκτρολόγος κος Πίσκος Βασίλειος

2fbaf693-9687-419e-900b-9c175d329147

Ο Σύλλογος ευχαριστεί ιδιαίτερα όλους τους γονείς που βοήθησαν με διάφορους τρόπους και πολλή προσπάθεια να πραγματοποιηθεί η φετινή χριστουγεννιάτικη γιορτή και το χριστουγεννιάτικο παζάρι, με στολίδια, κεριά, στεφάνια, κάρτες, σπιτικά γλυκά, μαρμελάδες και χριστουγεννιάτικες πρωτότυπες ιδέες. Ευχαριστούμε επίσης όλους όσους παραβρέθηκαν και μας τίμησαν με την παρουσία τους, τον Διευθυντή κο Γκιορτζή Εμμανουήλ και τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου, που είναι πάντα αρωγοί και συνεργάτες στις δράσεις του Συλλόγου μας και την εκπαιδευτικό των Εικαστικών, την κα Ανδρονίκη Τσατάλη, που με τη βοήθειά της τα παιδιά μας δημιούργησαν χριστουγεννιάτικες κάρτες και στολίδια.

9fa58cd9-d622-49e1-87f1-173eedf1784c

Ευχαριστούμε επίσης από καρδιάς τους:

Αγάπη, Ιωάννα, Ελευθερία, Βάσω, Βίκυ, Βάσια, Μαρία, Σπυριδούλα, Ελένη, Γιώτα, Φανή, Έλενα, Ευαγγελία, Ελένη, Μιχάλη και Γιάννη, που για άλλη μια φορά ανταποκρίθηκαν θετικά και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για να πραγματοποιηθεί αυτή η εκδήλωση.

a724e6f9-e84e-4d7c-b1d9-e25195b537ac

Ευχαριστούμε όλους, μικρούς και μεγάλους για την προσφορά τους σε χρόνο, κέφι και διάθεση. Νιώθουμε ευτυχείς που αυτές τις ημέρες μπορούμε να προσφέρουμε και να μεταφέρουμε μήνυμα χαράς, αγάπης και αισιοδοξίας.

04e014f2-5692-48dd-81ae-6d5e41e531da

Σας ευχόμαστε ολόψυχα Χρόνια Πολλά με υγεία, ευτυχία και να περάσουμε χαρούμενες γιορτές. Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχές το Νέο έτος.

Με εκτίμηση

το Δ.Σ.

Ελληνική γλώσσα: Η ανώτερη μορφή γλώσσας που έχει επινοήσει ποτέ το ανθρώπινο πνεύμα

«Ει θεοί διαλέγονται τη των Ελλήνων γλώττη χρώνται»

Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες)

Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ” αυτήν δεν υπάρχουν όρια.

(Μπιλ Γκέιτς, Microsoft)

Η Ελληνική και η Κινέζικη, είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και…..στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική.

(Francisco Adrados, γλωσσολόγος).

Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα

ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.

Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πώς να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.

Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ-διαπερνώ, ακριβώς επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε.

Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» φυσικά και δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι βέβαια από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί). Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι κτλ) όχι μόνο δεν θα έπρεπε να μας δυσκολεύει, αλλά αντιθέτως να μας βοηθάει στο να γράφουμε πιο σωστά, εφόσον βέβαια έχουμε μια βασική κατανόηση της γλώσσας μας.

Επιπλέον η ορθογραφία με την σειρά της μας βοηθάει αντίστροφα στην ετυμολογία αλλά και στην ανίχνευση της ιστορική πορείας της κάθε μίας λέξης. Και αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την καθημερινή μας νεοελληνική γλώσσα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών.

Είναι πραγματικά συγκλονιστικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λές, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της.

Είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να διδάσκονται τα Αρχαία με τέτοιο φρικτό τρόπο στο σχολείο ώστε να σε κάνουν να αντιπαθείς κάτι το τόσο όμορφο και συναρπαστικό.

Η ΣΟΦΙΑ

Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (την λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να ισχύει. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι” αυτό το λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες.

Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πει «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο».

Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη (άρα=γή + έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς δική του γη / δικό του σπίτι.

Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή=φωνή + θέω=τρέχω. Ο Αστήρ είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό (α + στήρ από το ίστημι που σημαίνει στέκομαι).

Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποίαν εκφράζει, αλλά με τέτοιο τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για τη σκέψη.

Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που σημαίνει μειώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος σαν συναίσθημα, σιγά-σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει» – ελαττώνει ως ανθρώπους – και μας φθίνει μέχρι και την υγεία μας. Και, βέβαια, όταν αναφερόμαστε σε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να μην τελειώνει, πως το λέμε; Μα, φυσικά, «άφθονο».

Έχουμε τη λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έλθει και στην ώρα του. Ωραίο δεν είναι το φρούτο όταν είναι άγουρο ή σαπισμένο και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της. Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή, σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορούμε να το απολαύσουμε.

Ακόμα έχουμε την λέξη «ελευθερία» για την οποία το «Ετυμολογικόν Μέγα» διατείνεται «παρά το ελεύθειν όπου ερά» = το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά .. Άρα βάσει της ίδιας της λέξης, ελεύθερος είσαι όταν έχεις τη δυνατότητα να πάς όπου αγαπάς. Πόσο ενδιαφέρουσα ερμηνεία!!!

Το άγαλμα ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν βλέπουμε (σε αρχική φάση οι Θεοί) ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας ευχαριστείται, αγάλλεται. Και από το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση(=γιατρειά). Άρα, για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και γιατρευόμαστε. Και πραγματικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με τη σωματική μας υγεία.

Παρένθεση: και μια και το έφερε η «κουβέντα», η Ελληνική γλώσσα μας λέει και τι είναι άσχημο. Από το στερητικό «α» και την λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι. Για σκεφτείτε το λίγο.

Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη Λατινική λέξη για το άγαλμα (που μόνο Λατινική δεν είναι). Οι Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, statua από το Ελληνικό «ίστημι» που ήδη αναφέραμε, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο. Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών, αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα.

Είναι προφανής η σχέση που έχει η γλώσσα με τη σκέψη του ανθρώπου. Όπως λέει και ο George Orwell στο αθάνατο έργο του «1984», απλή γλώσσα σημαίνει και απλή σκέψη. Εκεί το καθεστώς προσπαθούσε να περιορίσει την γλώσσα για να περιορίσει την σκέψη των ανθρώπων, καταργώντας συνεχώς λέξεις.

«Η γλώσσα και οι κανόνες αυτής αναπτύσσουν την κρίση», έγραφε ο Μιχάι Εμινέσκου, εθνικός ποιητής των Ρουμάνων.

Μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πνευματικά πολιτισμού. Το να μπορείς να μιλάς σωστά σημαίνει ότι ήδη είσαι σε θέση να σκέφτεσαι σωστά, να γεννάς διαρκώς λόγο και όχι να παπαγαλίζεις λέξεις και φράσεις.

Δείτε περισσότερα >>>Εδώ

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το κακόβουλο λογισμικό «Dridex Malware» μπορεί να σας κατακλέψει

Ενημέρωση της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προς του πολίτες σχετικά με την εμφάνιση του κακόβουλου λογισμικού «Dridex Malware»

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης για την αποφυγή εξαπάτησης από τις συνεχώς μεταλλασσόμενες μορφές κακόβουλων λογισμικών που διακινούνται μέσω του διαδικτύου, ενημερώνει του πολίτες για την εμφάνιση του κακόβουλου λογισμικού «Dridex Malware».

Πιο αναλυτικά, από τις έρευνες εξειδικευμένων αστυνομικών της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος διαπιστώθηκε ότι κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα αποστέλλονται και διακινούνται μέσω διαδικτύου μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), που περιλαμβάνουν κακόβουλο επισυναπτόμενο αρχείο (συνήθως της μορφής .doc, .xls, .pdf), το οποίο περιέχει μακροεντολή (macro).

Συγκεκριμένα, το επισυναπτόμενο αρχείο φέρεται να είναι τιμολόγιο ή άλλου τύπου λογιστικό έγγραφο, το οποίο αρχικά εμφαίνεται νόμιμο, με σκοπό να «ξεγελάσει» τον παραλήπτη και να τον οδηγήσει στο άνοιγμα του.

Προεπιλεγμένα, σε ένα έγγραφο «Word», οι μακροεντολές είναι απενεργοποιημένες. Ωστόσο, ανοίγοντας το επισυναπτόμενο έγγραφο, ο χρήστης ερωτάται αν θέλει να τις ενεργοποιήσει και σε θετική περίπτωση, η ενσωματωμένη κακόβουλη μακροεντολή εκτελείται, ο ηλεκτρονικός υπολογιστής μολύνεται και εγκαθίσταται σε αυτό ο ιός «Dridex».

Ο εν λόγω ιός έχει τη δυνατότητα να :

υποκλέπτει ιδιωτικά δεδομένα, όπως στοιχεία εισόδου σε τραπεζικούς λογαριασμούς, υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών, στοιχεία εισόδου σε email, ftp, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.,

ανεβάζει/κατεβάζει/εκτελεί αρχεία,

παρακολουθεί τη δικτυακή κίνηση,

λαμβάνει στιγμιότυπα της οθόνης (screenshots),

αφαιρεί από το χρήστη τα δικαιώματα διαχειριστή του ηλεκτρονικού υπολογιστή (botnet),

επικοινωνεί με servers ώστε να λαμβάνει αρχεία ρυθμίσεων (configuration files),

γίνεται επηρεάζει διεργασίες, όπως Internet Explorer, Chrome, Firefox προκειμένου να παρακολουθεί τις επικοινωνίες.

Στο πλαίσιο αυτό, από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνιστάται οι χρήστες του διαδικτύου:

α. να μην ανοίγουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των οποίων η προέλευση ή το περιεχόμενο δεν είναι βέβαιο, ιδιαίτερα αν τα επισυναπτόμενα αρχεία απαιτούν την ενεργοποίηση μακροεντολών. Τα αρχεία αυτά θα πρέπει να διαγράφονται άμεσα.

β. αν είναι δυνατόν, να είναι απενεργοποιημένη η δυνατότητα ενεργοποίησης μακροεντολών σε επίπεδο κεντρικής διαχείριση και ρύθμισης λειτουργικού συστήματος (Group Policy), σε έναν οργανισμό.

γ. να χρησιμοποιούν αντι-ιική προστασία με προστασία σε πραγματικό χρόνο (real – time).

δ. να χρησιμοποιούν κατάλληλα φίλτρα για την προστασία από spam , ώστε τέτοιου τύπου μηνύματα, όπου βασίζεται η διάδοση του ιού « Dridex », να μην εμφανίζονται στα εισερχόμενα μηνύματα ή, αν εμφανίζονται, να αποτρέπεται τελείως το κακόβουλο περιεχόμενο.

ε. σε περίπτωση υπόνοιας μόλυνσης, να αλλάξουν άμεσα, με τη χρήση άλλου μηχανήματος, μη μολυσμένου, όλους τους κωδικούς πρόσβασης, ειδικά σε τραπεζικούς λογαριασμούς, υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών, Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κ.λπ.

Υπενθυμίζεται ότι, σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για να καταγγείλουν τις σε βάρος τους πράξεις ή για να λάβουν οδηγίες – συμβουλές:

Τηλεφωνικά στον αριθμό: 111 88

Στέλνοντας e – mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr

Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – Android: CYBERKID

Μέσω Twitter « Γραμμή SOS Cyber Alert»: @cyberalert

Η Περιφέρεια Κ.Μ. θέλει νέο αεροδρόμιο στην Αλεξάνδρεια

Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υιοθέτησε διάφορες προτάσεις που αφορούν την γεωθερμία, την προώθηση των βιολογικών καλλιεργειών, ανάπτυξη μέσων σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη, σκέψεις για τη μείωση της επικινδυνότητας των ΕΛΠΕ και λειτουργία αεροδρομίου στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας.

Τις προτάσεις αυτές το Περιφερειακό Συμβούλιο τις ετοίμασε για να αποσταλούν στο αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος, ώστε να οριστικοποιηθούν οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, αλλά και του αντίστοιχου Σχεδίου Υπουργικής Απόφασης.

Μέσα στις προτάσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρεται η διερεύνηση του ενδεχόμενου λειτουργίας αεροδρομίου στην Αλεξάνδρεια, η επαναχρησιμοποίηση νερού από βιολογικούς καθαρισμούς καθώς και την ανακύκλωση υδάτων, την ενιαία αντιμετώπιση των Περιφερειακών Ενοτήτων Πέλλας και Ημαθίας ως προς την χωρική οργάνωση της μεταποίησης καθώς διαθέτουν παρόμοια χαρακτηριστικά στην παραγωγική τους διάρθρωση κ. α.

Την σχετική εισήγηση παρουσίασε ο αντιπεριφερειάρχης  Σερρών  Γιάννης Μωυσιάδης.

Ταξιδεύοντας τα παιδιά στο σύμπαν με τη ΝΑSA

Το ενδιαφέρον των παιδιών για το σύμπαν ξεκινάει από τη στιγμή που θα σηκώσουν τα μάτια τους στον έναστρο ουρανό. Εκείνο το πρώτο δευτερόλεπτο που θα εκφράσουν την πρώτη τους απορία, το ταξίδι της φαντασίας τους  για την εξερεύνηση του διαστήματος ξεκινά  και εμείς προσπαθούμε όσο μπορούμε με απλά λόγια να εξηγήσουμε τι είναι όλα αυτά που βλέπουν στο σκοτάδι.

bas-mirts2
Γράφει η εκπαιδευτικός Βασιλική Μηρτσέκη

Στα εννιά τους αγοράζουμε στα παιδιά μας το κλασικό πια «Από τη Γη στη Σελήνη» του Βερν ή κάποια από τα νεότερα όπως «Ταξίδια στο διάστημα», «Ο Σοφούλης, ο Ψαλιδούλης και η απόδραση στο διάστημα», ή «Τον μικρό Πρίγκιπα», που ταξιδεύει σε άλλους πλανήτες και γνωρίζει διάφορους χαρακτήρες ανθρώπων. Μα αυτό δεν φτάνει για τα παιδιά, που το διάστημα πλέον τα μαγεύει. Μετά τα δέκα,  το ενδιαφέρον των παιδιών για τον φυσικό κόσμο και το σύμπαν αρχίζει και γίνεται πιο έντονο. Μπαίνουν η Φυσική και η Γεωγραφία ως γνωστικά αντικείμενα και κεντρίζουν τη φαντασία τους ακόμα πιο πολύ. Γαλαξίες, πλανητικά συστήματα, αστέρια, ήλιος πλανήτες, ατμόσφαιρα, τεκτονικές πλάκες, σεισμοί, ηφαίστεια,  φως,  ήχος, ηλεκτρισμός, ενέργεια, μόρια, άτομο, πυρήνας, ηλεκτρόνιο quark, αλλά και ένα σύμπαν που διαστέλλεται συνεχώς, γίνονται πόλος έλξης. Μια λέξη να πεις σχετικά με το μικρόκοσμο και το μεγάκοσμο και οι ερωτήσεις ξεκινούν..

Πολλές φορές καθώς δεν έχουμε τις γνώσεις -και είναι σίγουρα αδύνατο να τα ξέρουμε όλα- άθελά μας «κόβουμε τα φτερά» των παιδιών. Μα δεν πρέπει! Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο  να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον τους. Το σύμπαν είναι αυτό που μας περιβάλλει. Ο μικρόκοσμος που αγνοούν συνθέτει τον δικό τους κόσμο αυτόν που αγγίζουν, γεύονται, βλέπουν, αλλά και ότι βρίσκεται έξω από τον πλανήτη μας είναι αυτό που διατηρεί την αρμονία και την ύπαρξη της ζωής..Το σύμπαν είναι ανήσυχο, διαστέλλεται, κάνει θόρυβο. Απλά ο ήχος δεν φτάνει σε εμάς..Συμβαίνει όμως το αντίθετο με το φως των αστεριών που τα μάτια μας βλέπουν..Και όμως το αστέρι αυτό μπορεί να έχει ήδη πεθάνει..Να μην υπάρχει. Απλά εμείς μπορούμε να  βλέπουμε το φως του. Και αυτή η αντίθεση, αυτά τα μικρά μυστικά, μαγεύουν τα παιδιά και θέλουν να μάθουν περισσότερα..

Το να δίνουμε στα παιδιά μας τη βοήθεια να ανακαλύπτουν τον κόσμο τους είναι υπέροχο..

Η NASA έχει δημιουργήσει για αυτό το σκοπό, το NASA Kids Club και τα παιδιά από 11 ετών και επάνω με τη δική σας βοήθεια,  καθώς το υλικό είναι στα αγγλικά (για όσα παιδιά γνωρίζουν αγγλικά είναι μια καλή εξάσκηση), μπορούν να παίξουν διάφορα παιχνίδια που έχουν σχέση με το σύμπαν.

g299_w11Στη σελίδα επίσης της NASA, NASA VIDEO GALLERY οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν πολλά από τα video στην τάξη τους ή απλά να υποδείξουν στα παιδιά να παρακολουθήσουν μερικά από αυτά στο σπίτι.. Πολλές φορές η γλώσσα δεν χρειάζεται. Η εικόνα μιλάει από μόνη της.

Επίσης υπάρχει και η σελίδα του τηλεσκοπίου της ΝASA, Chandra X-ray observatory (είναι ένα τηλεσκόπιο που έχει σχεδιαστεί για να εντοπίζει τις ακτίνες Χ από κάθε «καυτό σημείο» του σύμπαντος όπως αστέρια που έχουν εκραγεί, υλικά που κινούνται γύρω από μαύρες τρύπες, γαλαξίες κλπ). Στην ιστοσελίδα του τηλεσκοπίου υπάρχει μία σελίδα που ονομάζεται SPACE SCOOP και στην οποία αναρτούνται μικρά βίντεο και εικόνες για παιδιά(στην αγγλική γλώσσα) για το σύμπαν και με απλές εξηγήσεις γίνεται προσπάθεια να δοθεί η γνώση στα παιδιά μέσω αναπαραστάσεων που ήδη γνωρίζουν. Πχ για τη φωτογραφία που έχω παραθέσει, ονομάζει αυτό που παρουσιάζεται στη εικόνα ως «Μάτι του Σάουρον» από την ταινία ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών που ήταν και ο τελικός προορισμός του Frodo, ενώ παραθέτει την πληροφορία παρακάτω ότι είναι τα υπολείμματα ενός αστεριού που έχει εκραγεί και εξηγεί πως αυτή η έκρηξη ονομάζεται «έκρηξη σουπερνόβα». Στη συνέχεια δίνονται  πληροφορίες για τις εκρήξεις, το είδος τους κλπ.

Για όσα παιδιά λοιπόν ο ουρανός είναι κάτι που τα έλκει  και τον παρατηρούν, πιθανόν ισχύει για τα παιδιά  αυτά αυτό που είπε ο  Αϊνστάιν για τους επιστήμονες: «το σύμπαν είναι ένα τεράστιο ταχυδακτυλουργικό κόλπο και οι επιστήμονες προσπαθούν να καταλάβουν πως το κάνει αυτό που κάνει». Απλά δείξτε τους τις σελίδες και αφήστε τα να περιπλανηθούν στο άγνωστο υπέροχο  Σύμπαν ..και που ξέρετε; Το μέλλον του παιδιού που έχετε απέναντί σας ίσως είναι κάποτε να ταξιδεύει στα αστέρια..