Τελευταία ημέρα σήμερα για το 3ο ΑΘΛΟΣ Camp με απονομές αναμνηστικών, χαμόγελα και …ανανεώσεις ραντεβού.
Δείτε τις πρώτες εικόνες.
Ολοκληρωμένο ρεπορτάζ σε λίγο.

Ωστόσο διαβεβαιώνει ότι δεν θα κλονισθεί η συνεργασία των δυο κομμάτων στη Δημοκρατική Συμπαράταξη επειδή το κάθε κόμμα ακολουθεί τη δική του γραμμή. «Έχουμε συμφωνήσει σ΄ όλα τα νομοσχέδια στη Βουλή, λογικό είναι να υπάρχουν αποκλίνουσες απόψεις στο θέμα του εκλογικού νόμου», επισημαίνει.
Ο κ. Θεοχαρόπουλος αναφέρει ότι η καθιέρωση της απλής αναλογικής θα απελευθερώσει κοινωνικές δυνάμεις που δεν θα αντιμετωπίζουν τεχνητά διλήμματα ενός αναπαλαιωμένου δικομματισμού και θα γνωρίζουν ότι οι κυβερνήσεις θα προέλθουν από συνεργασίες, και απορρίπτει την κριτική ότι ευνοείται με τη στάση του ο ΣΥΡΙΖΑ ή αντιθέτως θα ευνοηθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η συνέντευξη του προέδρου της ΔΗΜΑΡ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει ως εξής:
Για ποιους λόγους διαφοροποιείσθε από το ΠΑΣΟΚ στο πλαίσιο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και θα ψηφίσετε την πρόταση της κυβέρνησης για κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών και την καθιέρωση της απλής αναλογικής;
Τα δύο κόμματα που συγκροτούν τη “Δημοκρατική Συμπαράταξη ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ” έχουν διαφορετική θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα του εκλογικού νόμου. Μέχρι σήμερα έχουμε συμφωνήσει στη στάση μας στη Βουλή σε όλα τα νομοσχέδια, για την οικονομία, την παιδεία, την υγεία κ.ά. Είναι απολύτως λογικό να υπάρξουν και ορισμένες αποκλίσεις. Η θέση της απλής αναλογικής είναι πάγια και διαχρονική θέση του χώρου της Ανανεωτικής Αριστεράς. Θα με εγκαλούσατε και ορθά για ανακόλουθο αν άλλαζα την πάγια θέση μου με βάση τη συγκυρία. Η θέση αυτή είναι και 1 από τις 50 θέσεις της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, η οποία αποφασίσθηκε στην πρόσφατη Προγραμματική Συνδιάσκεψη του Μαΐου.
Ασκήσατε κριτική στο ΠΑΣΟΚ γιατί επέλεξε να τηρήσει διαφορετική στάση; Δεν σας ικανοποίησαν τα επιχειρήματα του;
Θα μου επιτρέψετε να τονίσω ότι δεν ασκώ κριτική στο ΠΑΣΟΚ, απλώς καταθέτω τα επιχειρήματά μου υπέρ της απλής αναλογικής. Η κοινωνία έχει αποφασίσει ότι θέλει κυβερνήσεις συνεργασίας, καθώς από τις εκλογές του 2009 και μετά, σε 4 εκλογικές αναμετρήσεις, δεν έχει αναδειχθεί αυτοδύναμη κυβέρνηση, ούτε καν με το απαράδεκτο μπόνους των 50 εδρών. Για αυτό εξάλλου έχει κατατεθεί στη Βουλή το προηγούμενο χρονικό διάστημα από τα κόμματά μας ως πρόταση νόμου η κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών χωρίς να συνοδεύεται και από άλλες απαραίτητες αλλαγές. Δεν μπορούμε άλλο να αλλοιώνουμε τη βούληση των πολιτών. Οι θεσμικές αλλαγές θα οδηγήσουν σε αλλαγή νοοτροπίας των πολιτικών δυνάμεων του τόπου. Στόχος είναι, τόσο η συνεννόηση όσο και η πολιτική σταθερότητα. Για αυτό η ΔΗΜΑΡ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη έχουμε προτείνει κυβέρνηση εθνικής συνεννόησης ευρείας πλειοψηφίας όλων των φιλοευρωπαϊκών δυνάμεων. Η υιοθέτηση της πρότασης αυτής θα οδηγήσει στην πολιτική και οικονομική σταθερότητα, με συνεννόηση, μακριά από την τεχνητή πόλωση και τον διχασμό που οδηγεί σε μεγαλύτερα αδιέξοδα. Η πρόταση αυτή υπηρετείται από την αλλαγή του εκλογικού συστήματος και την κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών.
Το γεγονός ότι ακολουθείτε τη δική σας γραμμή δεν κλονίζει τη συμμετοχή της ΔΗΜΑΡ στη Δημοκρατική Συμπαράταξη;
Το γεγονός ότι σε ένα θέμα το ΠΑΣΟΚ ακολουθεί τη δική του γραμμή και η ΔΗΜΑΡ τη δική της, υπερασπιζόμενη τη σταθερή θέση της απλής αναλογικής, δεν κλονίζει την ύπαρξη και τη συνέχιση του κοινού εγχειρήματος, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Η προγραμματική εμβάθυνση του εγχειρήματός μας επιτεύχθηκε ήδη στην πρόσφατη προγραμματική συνδιάσκεψη, όπου δεν εντοπίσθηκαν παρά ελάχιστες προγραμματικές αποκλίσεις. Αυτά που μας ενώνουν είναι πολλαπλάσια των αποκλίσεων μας. Στη χώρα μας είναι απαραίτητη η κουλτούρα συνεργασιών, και εμείς στη Δημοκρατική Συμπαράταξη δείξαμε και δείχνουμε τον δρόμο, ο οποίος έχει και ανηφόρες και στροφές, αλλά θα οδηγήσει στον τελικό προορισμό, στη μεγάλη και ισχυρή προοδευτική παράταξη, σε έναν αυτόνομο πόλο σαφώς οριοθετημένο τόσο από τη ΝΔ όσο και από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Πώς συμβαδίζει από τη μια η έντονη κριτική που ασκείτε στην κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την πολιτική που εφαρμόζει, με τη στήριξη της πρότασής του για τον εκλογικό νόμο;
Τις επόμενες ημέρες ψηφίζουμε εκλογικό νόμο για το πώς θα γίνουν οι επόμενες ή οι μεθεπόμενες εκλογές, δεν ψηφίζουμε για την παραμονή ή όχι αυτής της αναποτελεσματικής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τις αυταπάτες, τον λαϊκισμό και τις αδιέξοδες πολιτικές. Αν επρόκειτο για ψήφο εμπιστοσύνης, η καταψήφιση θα ήταν δεδομένη εκ μέρους μου βάσει των θέσεών μου, χωρίς να αλλάζει από την οποιαδήποτε συγκυρία. Αυτή η κυβέρνηση πρέπει να φύγει, αλλά ταυτόχρονα οι εκλογές πρέπει πλέον να γίνονται σταθερά με το σύστημα της απλής αναλογικής. Είναι τόσο απλό, δεν το κατανοούν όσοι δεν θέλουν να το κατανοήσουν.
Αποδέχεστε την κριτική της κυβέρνησης προς όσους δεν ψηφίσουν την πρότασή της ότι εξυπηρετούν τα σχέδια του κ. Μητσοτάκη; Ισχύει και το αντίστροφο;
Στην πολιτική δεν συνηθίζω να κάνω δίκη προθέσεων. Αξιολογώ, συμφωνώντας ή διαφωνώντας, τα επιχειρήματα όσων θα ψηφίσουν ή δεν θα ψηφίσουν την απλή αναλογική. Εκλογικό σύστημα απλής αναλογικής ψηφίζουμε, όχι στήριξη στον έναν ή στον άλλον. Δική μου θέση είναι ότι η καθιέρωση της απλής αναλογικής θα απελευθερώσει κοινωνικές δυνάμεις που δεν θα αντιμετωπίζουν τεχνητά διλήμματα ενός αναπαλαιωμένου δικομματισμού και θα γνωρίζουν ότι οι κυβερνήσεις θα προέλθουν από συνεργασίες. Με το παρόν εκλογικό σύστημα και σε συνθήκες έντονης πόλωσης υπάρχει κίνδυνος όσοι θα θέλουν να φύγει ο Τσίπρας να ψηφίζουν Μητσοτάκη και όσοι θα θέλουν να μην έρθει ο Μητσοτάκης να ψηφίζουν Τσίπρα. Συνεπώς η μη ψήφιση της απλής αναλογικής ευνοεί τη διατήρηση ενός αναπαλαιωμένου δικομματισμού, που δεν μπορεί να οδηγήσει στην υπέρβαση της κρίσης. Εξάλλου το έργο αυτό το έχουμε ξαναδεί διαχρονικά ουκ ολίγες φορές. Αντίθετα, με ένα σύστημα απλής αναλογικής οι πολίτες χωρίς να αναγκάζονται να υιοθετούν τεχνητά διλήμματα θα ψηφίζουν εκείνο το κόμμα το οποίο είναι πιο κοντά στις θέσεις τους για να το ενισχύσουν στις μετέπειτα συνεργασίες που θα επιβάλλονται από το νέο εκλογικό σύστημα. Είναι εκείνη η θεσμική αλλαγή που θα βοηθήσει και την ενίσχυση του δικού μας αυτόνομου προοδευτικού σοσιαλδημοκρατικού πόλου. Ο χώρος μας, η Κεντροαριστερά που ανασυγκροτείται, θα ισχυροποιηθεί και μόνο κερδισμένη έχει να βγει από την απλή αναλογική. Το ίδιο και η χώρα, καθώς απαιτείται συνεννόηση και συνεργασία και όχι διχασμός και τεχνητή πόλωση.
Ένα χρόνο μετά το δημοψήφισμα του ΟΧΙ η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οδήγησε σε καλύτερη συμφωνία απ’ ότι πριν. Το συμμερίζεσθε; Πώς εκτιμάτε την κατάσταση στη χώρα;
Ο κ. Τσίπρας αντί να πανηγυρίζει στο εσωτερικό για το περσινό δημοψήφισμα που οδήγησε σε μέτρα δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ, θα ήταν καλύτερο να απολογηθεί για τα αποτελέσματα της πολιτικής του. Η διεξαγωγή του αχρείαστου δημοψηφίσματος, όπως φάνηκε από την μετατροπή του ΌΧΙ σε ΝΑΙ με χειρότερους όρους μέσα σε ένα βράδυ, οδήγησε σε νέα απώλεια αξιοπιστίας της χώρας μας, σε κλειστές τράπεζες, σε capital controls έως και σήμερα, σε απώλεια δεκάδων δισ. ευρώ για την ελληνική οικονομία. Είναι πραγματικά να απορείς με τα επιχειρήματα αυτής της κυβέρνησης. Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας έχει παραδεχθεί ότι είχε αυταπάτες και ότι θα έπρεπε νωρίτερα να είχε πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις. Αναφορικά δε με την κατάσταση στη χώρα σήμερα, δεν είναι βιώσιμη: μικρομεσαίες επιχειρήσεις κλείνουν, η ανεργία συνεχίζει να είναι η υψηλότερη στην ΕΕ, μεγάλος μέρος του πληθυσμού φτωχοποιείται. Απαιτείται άμεσα εναλλακτική προοδευτική λύση.
Σύμφωνα με τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη έκλεισε ο κύκλος αβεβαιότητας και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη; Τι λέτε;
Η αβεβαιότητα είναι παρούσα και προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη δεν υπάρχουν. Δεν υπάρχει κανένα αναπτυξιακό σχέδιο από την κυβέρνηση. Η χώρα χρειάζεται ένα νέο σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης, και αυτή η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα 17 μήνες. Η χώρα δεν μπορεί να οδηγηθεί σε βιώσιμη ανάπτυξη και μείωση της ανεργίας με αυτήν την πολιτική. Συμφώνησε σε υφεσιακά μέτρα υπερφολόγησης, σε υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων που εκχωρεί τα περιουσιακά στοιχεία της χώρας για έναν αιώνα, σε κόφτη μισθών και συντάξεων. Η λύση θα έρθει μόνο με διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις παντού, σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης, αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους και αντικατάσταση οικονομικά αναποτελεσματικών και κοινωνικά άδικων μέτρων, με ένα συνολικό βιώσιμο πακέτο δημοσιονομικής εξισορρόπησης, ανάπτυξης και απασχόλησης.
Υπέροχες ενδυματολογικά εμφανίσεις και πρωτάκουστα μουσικά ακούσματα για το κοινό της πόλης μας, που καταχειροκρότησε θερμά όλα τα χορευτικά τμήματα που παρουσιάστηκαν.
Βραβεύτηκαν ξεχωριστά από την Εστία Ρουμλουκιωτών και τον Πρόεδρό της κ. Δ. Νταμτσιόπουλο οι αντιπροσωπείες όλων των συμμετεχόντων χωρών, ενώ μετά το τέλος των εκδηλώσεων παρατέθηκε δείπνο στους ξένους καλεσμένους στις εγκαταστάσεις του Συλλόγου Ποντίων Αλεξάνδρειας.
Οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους. Δείτε το ρεπορτάζ.
Ευρηματικό σκηνικό έναρξης όπου η προβολή στιγμιότυπων από τις δραστηριότητες του συλλόγου έγινε στην ουρά του φορέματος μιας κοπέλας την οποία είχαν ανεβάσει ψηλά.
“Άκου εν’ όνειρο, ψυχή μου”!!!ήταν ο τίτλος της παράστασης που με κείμενα ,τραγούδια και χορούς από Πόντο Κρήτη και λαϊκά από τα χορευτικά τμήματα του συλλόγου χάρισαν μοναδικές στιγμές στον κόσμο που και σήμερα αγκάλιασε τις εκδηλώσεις και γέμισε τον χώρο.
Στη συνέχεια σειρά είχε το ποντιακό γλέντι με τους τραγουδιστές Κ. Καραπαγιωτίδη, Ανέστη Μωυσή και Χρήστο Ασδαρίδη να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό και να ξεσηκώνουν τον κόσμο με τις ερμηνείες τους.
Και οι χοροί στα Κομνηνά 2016 καλά κρατούν …
Ο προπονητής ασχολήθηκε κυρίως με ασκήσεις τακτικής που τα παιδιά παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή. Σίγουρα τέτοιες παρουσίες μόνο καλό κάνουν στα παιδιά της Ακαδημίας καθώς μην ξεχνάμε ότι ο Θανάσης Μολυβδάς θα ανήκει από φέτος στο τεχνικό επιτελείο του Άρη Θεσσαλονίκης όπου μαζί με τον Δημήτρη Πρίφτη θα προσπαθήσουν να οδηγήσουν τον Άρη στις ψηλότερες θέσεις της Α1.
Ο κ. Μόσχος είπε, επίσης, ότι στις αρχές Οκτωβρίου η Πανελλαδική Επιτροπή των 68 μπλόκων έχει αποφασίσει να απευθύνει γενικό κάλεσμα στους αγρότες, προκειμένου -σε συνάντηση που αναμένεται να γίνει στην περιοχή της Θεσσαλίας- να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τους τρόπους αντίδρασης “στον αφανισμό που επιχειρείται”, όπως χαρακτηριστικά είπε. Ασφαλιστικό, κατασχέσεις, κόστος παραγωγής, χαμηλές τιμές και καθυστέρηση πληρωμής των κοινοτικών πόρων, αποτελούν “ορισμένα μόνο από τα θέματα που μας αναγκάζουν να βγούμε και πάλι στους δρόμους”, συμπλήρωσε.
Στο μεταξύ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε πρόσφατα η Πανελλαδική Επιτροπή μπλόκων, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι “οι ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΓΑ αυξήθηκαν, ήδη, κατά 3% από το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και θα ακολουθήσουν,απανωτές αυξήσεις στα επόμενα χρόνια, ώστε το 2022 οι εισφορές για την ασφάλιση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και την Αγροτική Εστία να φτάσουν στο 27,20% του εισοδήματος”. Επίσης, αναφέρεται ότι “οι περικοπές στις επιδοτήσεις-ενισχύσεις, που ξεκίνησαν με την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ, στα πρώτα δύο χρόνια ξεπέρασαν το 23% και το τέλος του 2019 θα αγγίξουν το 60%, ενώ το μέτρο της περικοπής κατά 60% της σύνταξης όσων συνταξιούχων αγροτών εξακολουθούν να απασχολούνται στη γεωργία και την κτηνοτροφία και εισπράττουν επιδοτήσεις-ενισχύσεις θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα”.
Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα “Αυγή”, τόνισε τα εξής: “θα εποπτεύεται από το υπουργείο μας, θα “προικοδοτηθεί” με την μικροϊδιοκτησία του Δημοσίου, δηλαδή, με διαμερίσματα διασπαρμένα, και μικρά ακίνητα χαμηλής αξίας, τα οποία παραμένουν κενά και αναξιοποίητα. Στην πολιτική για τη στέγαση ανήκει βέβαια και η επιδότηση ενοικίου στο πλαίσιο του προγράμματος αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης που χορηγείται σε περίπου 22.000 νοικοκυριά. Το εθνικό σχέδιο αποσκοπούμε να έχει ολοκληρωθεί και δοθεί για διαβούλευση τον ερχόμενο Σεπτέμβριο”.
Επίσης, η κ. Φωτίου προαναγγέλλει δράσεις για την καλύτερη φιλοξενία ασυνόδευτων προσφυγόπουλων, λέγοντας ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου θα φιλοξενούνται σε ξενώνες υψηλών προδιαγραφών περίπου 350 παιδιά και συμπληρώνει ότι: “έχουμε καθορίσει και τις προδιαγραφές για το επιστημονικό προσωπικό που πρέπει να συνοδεύει τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα. Αυτή είναι μια επιστημονική ομάδα από συνολικά έντεκα ειδικούς για κάθε τριάντα παιδιά.”
“Εκείνο που προέχει είναι η προστασία των αδυνάμων”, υποστηρίζει η κ. Φωτίου, υπογραμμίζει ότι: “σήμερα, και αυτό είναι συνέπεια της καταστροφικής πολιτικής του παλαιού καθεστώτος, το κράτος δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε υποχρεώσεις που εμείς στην Αριστερά τις θεωρούμε αυτονόητες” και καταλήγει: “πρέπει λοιπόν να αναζητήσουμε πόρους αλλού. Αντίθετο με τις ιδέες της Αριστεράς θα ήταν να παραιτηθούμε από τη στήριξη των αδυνάμων, επειδή οι δημόσιοι πόροι δεν επαρκούν”.
Αναλυτικά ο Συνήγορος του Καταναλωτή συστήνει:
1. ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΣΥΝΕΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
– Αγοράζουμε έχοντας υπόψη τις οικονομικές μας δυνατότητες και τον οικογενειακό μας προϋπολογισμό. Kαταρτίζουμε λίστα με τα απαραίτητα είδη.
– Δεν αγοράζουμε υπό πίεση. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 31.8.2016, οπότε μπορούμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών και ποιότητας, σε συνάρτηση με τις ανάγκες μας.
– Στην περίπτωση της αγοράς με πίστωση (πιστωτική κάρτα, με δόσεις ή με καταναλωτικό δάνειο), ελέγχουμε προσεκτικά τους επιμέρους όρους και λαμβάνουμε υπόψη τις χρεώσεις που συνεπάγεται και, κυρίως, τους τόκους, τον αριθμό των δόσεων κ.λ.π. σε σχέση με το οικογενειακό μας εισόδημα.
– Καμία επιβάρυνση δεν επιτρέπεται λόγω της χρήσης συγκεκριμένου μέσου πληρωμής, όπως είναι η πιστωτική και η χρεωστική κάρτα.
2. ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΓΙΔΕΣ
– Ελέγχουμε προσεκτικά τα προϊόντα που αγοράζουμε, ώστε να μην είναι ελαττωματικά, δεύτερης διαλογής κ.λ.π..
– Συγκρίνουμε τις τιμές των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από την τυχόν χαμηλή τιμή κάποιου μεμονωμένου προϊόντος του καταστήματος (προϊόν – κράχτης) ή από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που αναγράφονται ενιαία στις βιτρίνες, τα οποία δεν αφορούν το σύνολο των προϊόντων που διαθέτει.
– Κρατάμε πάντοτε την απόδειξη αγοράς. Θα τη χρειαστούμε στην περίπτωση που το προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό ή ως απόδειξη για την εγγύηση.
– Επισκεπτόμαστε, αν είναι δυνατόν, τα καταστήματα πριν από τις εκπτώσεις ή κάνουμε έρευνα αγοράς μέσω του διαδικτύου, για να εντοπίσουμε, εύκολα και γρήγορα, τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν και να ελέγξουμε αν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές.
– Ρωτάμε για την πολιτική του καταστήματος για τυχόν αλλαγές, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως. Τα καταστήματα έχουν εκ του νόμου υποχρέωση επιστροφής μόνο αν το προϊόν είναι ελαττωματικό.
– Δεν παρασυρόμαστε από τις διαφημίσεις και από τα υπερβολικά ποσοστά εκπτώσεων. Εστιάζουμε στην τελική τιμή του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
3. ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
– Οι πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτή και, ως εκ τούτου, απαγορεύονται.
– Το κατάστημα υποχρεούται, σύμφωνα με τον “Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές Ενέργειες”, να αναγράφει σε όλα τα πωλούμενα είδη την τιμή πριν, την τιμή μετά την έκπτωση και, προαιρετικά, το ποσοστό της έκπτωσης, στο ίδιο καρτελάκι, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει τη σύγκριση. Δεν αρκεί η αναγραφή ενός γενικού ποσοστού έκπτωσης στη βιτρίνα του καταστήματος. Το ίδιο ισχύει και για τις προσφορές.
– Σε περίπτωση που παρέχονται διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορία προϊόντων, πρέπει να αναγράφεται στη βιτρίνα του καταστήματος το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού (από ….% έως……%). Εάν οι εκπτώσεις αφορούν λιγότερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, πρέπει να αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
– Ειδικά για τα καταστήματα stock ή outlet, πρέπει να αναγράφονται, για λόγους σαφήνειας και διαφάνειας: η αρχική τιμή, όλες οι ενδιάμεσες τιμές του stock ή του outlet διαγεγραμμένες και, με έντονη γραφή, η τελική τιμή της έκπτωσης.
– Αν τη μειωμένη τιμή τη δικαιούται συγκεκριμένη μόνο κατηγορία καταναλωτών, π.χ. οι κάτοχοι κάρτας πελάτη του καταστήματος, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται ευκρινώς δίπλα από την τιμή.
– Αν η υψηλή έκπτωση ισχύει μόνο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. μόνο για ρούχα ή παπούτσια συγκεκριμένου μεγέθους ή χρώματος, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται σαφώς π.χ. το “προϊόν είναι διαθέσιμο και σε άλλα μεγέθη ή χρώματα αλλά χωρίς έκπτωση”.
– Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων θα πρέπει να μπορούν να αποδείξουν σε περίπτωση ελέγχου, αμέσως ή σε εύλογο χρονικό διάστημα, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
4. ΔΕΝ ΣΥΓΧΕΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
– Οι εκπτώσεις διενεργούνται τέσσερις (4) φορές το χρόνο (τακτικές και ενδιάμεσες) και αφορούν προϊόντα της εποχής (σαιζόν), που προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή. Οι προσφορές μπορούν να γίνονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από τις περιόδους των εκπτώσεων, και αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα ή προϊόντα ορισμένης κατηγορίας.
– Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
5. ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ
– Δικαιούμαστε, και κατά τις εκπτώσεις, να ενημερωνόμαστε από τον προμηθευτή για την ποιότητα, την προέλευση και τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος και ζητούμε κάθε σχετική πληροφορία, όπως για την πιθανή διάρκεια ζωής του, τη διάρκεια της εμπορικής εγγύησης κ.λ.π.
– Ζητούμε, εκτός από την απόδειξη, την εγγύηση του προϊόντος (για διαρκή καταναλωτικά αγαθά) και τις οδηγίες χρήσης, οι οποίες πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα.
– Σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ή έλλειψης συμφωνημένης ιδιότητας, τα δικαιώματά μας για επισκευή, αντικατάσταση, μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρηση ισχύουν και στην περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν η ελκυστική τιμή του προϊόντος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικό και υπάρχει σχετική ενημέρωσή μας.
– Και στις εκπτώσεις ισχύει το δικαίωμα της αναιτιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 ημερολογιακών ημερών για προϊόντα ή υπηρεσίες που προμηθευθήκαμε εξ αποστάσεως (τηλεφωνικά ή μέσω του διαδικτύου), με τις εξαιρέσεις που προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
6. ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ
– Για παραπλανητικές πρακτικές και πλασματικές ή ανακριβείς κατά το ποσοστό εκπτώσεις αρμόδια είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης καταναλωτών 1520), η οποία επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα.
– Για εξωδικαστική επίλυση προβλημάτων από συναλλαγή μας με προμηθευτή που έχει την έδρα του την Ελλάδα μπορούμε να υποβάλουμε αναφορά στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή».
Οι ερευνητές του Ελευθέρου Πανεπιστημίου του Βερολίνου, με επικεφαλής τον Πάβελ Ταράσοφ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Vegetation History and Archaeobotany”, σύμφωνα με το “New Scientist”, εκτιμούν ότι πριν περίπου 5.000 χρόνια η χρήση της κάνναβης εξαπλώθηκε στην Ευρώπη και στην Ασία, μεταφερόμενη από τις νομαδικές φυλές, στο πλαίσιο ενός αρχαϊκού διηπειρωτικού εμπορίου στη διάρκεια της Εποχής του Χαλκού.
Οι νομάδες Γιαμνάγια των στεππών της Ευρασίας, μία από τις τρεις κύριες «συνιστώσες» που συνέβαλαν στη δημιουργία του σημερινού ευρωπαϊκού πληθυσμού και πολιτισμού (μαζί με τους ντόπιους κυνηγούς- τροφοσυλλέκτες και τους μετανάστες-αγρότες από την Μέση Ανατολή), θεωρείται ότι έπαιξαν κομβικό ρόλο στην εξάπλωση της κάνναβης.
Όμως η αρχή είχε γίνει πολύ νωρίτερα, από τους ανθρώπους της παλαιολιθικής εποχής τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, οι οποίοι, ανεξάρτητα οι μεν από τους δε, είχαν ανακαλύψει τη χρησιμότητα του φυτού της κάνναβης και πιθανώς των ψυχοδραστικών ουσιών του για «ταξίδια» του νου.
Η κάνναβη μέχρι πρόσφατα θεωρείτο ότι αρχικά χρησιμοποιήθηκε και πιθανώς καλλιεργήθηκε στην Κίνα ή στην Κεντρική Ασία. Όμως οι γερμανοί ερευνητές, που ανασκοπούν όλα τα νεότερα ευρήματα της «αρχαιολογίας της κάνναβης», επισημαίνουν ότι το φυτό εμφανίζεται σε ανασκαφές τόσο της ανατολικής Ευρώπης όσο και της Ιαπωνίας σχεδόν την ίδια εποχή, πριν από 10.200 έως 11.500 χρόνια.
«Το φυτό της κάνναβης φαίνεται πώς ήταν ευρέως εξαπλωμένο ήδη πριν από τουλάχιστον 10.000 χρόνια», συμπεραίνουν οι ερευνητές. Το αν αυτό συνέβαινε για λόγους διατροφής, ιατρικής θεραπείας, κατασκευής υφασμάτων ή απλώς για…αναψυχή (ή και για τα τέσσερα μαζί), παραμένει ασαφές.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η διαχρονικά συστηματικότερη χρήση κάνναβης από τους ανθρώπους, επί χιλιάδες χρόνια, είχε γίνει στη Δυτική Ευρασία, ώσπου πριν από 5.000 χρόνια το εμπόριο και η χρήση του φυτού διεθνοποιήθηκαν περαιτέρω, τόσο προς την Ανατολή όσο και προς τη Δύση. Αυτό έγινε χάρη στους νομάδες ιππείς των στεππών, που μπορούσαν με τα άλογά τους να καλύπτουν τεράστιες αποστάσεις (μαζί με την κάνναβη που πουλούσαν ή μάλλον αντάλλασσαν), ακολουθώντας σχεδόν τις ίδιες διαδρομές που αργότερα θα ονομάζονταν «Δρόμος του Μεταξιού» – και που με λίγη φαντασία θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν «Δρόμος της Κάνναβης».
‘Αλλωστε, ο Ηρόδοτος, στις διηγήσεις του, κάνει λόγο για τους Σκύθες, νομάδες των στεππών, οι οποίοι κατέβηκαν νοτιότερα μετά τους Γιαμνάγια και δεν έχαναν την ευκαιρία να καπνίζουν κάνναβη στη χερσόνησο της Κριμαίας. Τελικά, οι χίππις που νόμιζαν ότι πρωτοπορούσαν, ήσαν τόσο καθυστερημένοι…
Σύνδεσμος: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση: http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00334-016-0579-6
Ποιος και πότε το αποφάσισε δεν είναι σαφές. Το Κρατικό Ιδρυμα Θρησκείας παρουσίασε το «σόου του ραμαζανιού» σα να επρόκειτο για το πιο αυτονόητο πράγμα στον κόσμο, γράφει η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine (FAZ), σε δημοσίευμα για την Αγία Σοφία.
Και ενώ τα φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης πάλλονταν από ενθουσιασμό και έγραφαν για “ιστορικές στιγμές στην Αγία Σοφία”, η κριτική έπεφτε σαν χαλάζι από το εξωτερικό. Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών χαρακτήρισε την απόφαση “οπισθοδρομική” κάτι το οποίο από την άλλη πλευρά έγινε δεκτό με αγανάκτηση. Η Ελλάδα αναμιγνύεται στις εσωτερικές υποθέσεις της Τουρκίας, έγραψαν εξοργισμένα κάποια τουρκικά ΜΜΕ και διέδιδαν τη φήμη ότι ο Ελληνας πρόξενος πραγματοποίησε μυστική πρωινή επιθεώρηση στην Αγία Σοφία.
Μεταξύ άλλων και το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών προέτρεψε την Τουρκία να δείξει τον “προσήκοντα σεβασμό” στην ιστορία του χώρου. Ο βουλευτής του κυβερνητικού κόμματος ΑΚP Kωνσταντινούπολης Σαμίλ Ταγιάρ έριξε λάδι στη φωτιά γράφοντας στο τουίτερ ότι οι μουσουλμανικές λειτουργίες στην Αγία Σοφία είναι τα αντίποινα για την αναγνώριση του “αρμενικού ψέματος” από τη γερμανική Βουλή. Η Τουρκία δεν έχει φίλους στη Δύση πια, θα πρέπει επομένως να μην την λαμβάνει καθόλου υπόψη πλέον.
H αρμενικής καταγωγής Τουρκάλα βουλευτής Σελίνα Εζοζουν Ντογκάν, μια από τις λίγες χριστιανές πολιτικούς του κεμαλικού κόμματος της αντιπολίτευσης CHP στο τουρκικό Κοινοβούλιο, βρίσκει την ενέργεια απρεπή. Η Αγία Σοφία είναι ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά σύμβολα του παρελθόντος της χώρας και η μη θρησκευτική χρήση της είναι επομένως σωστή. «Αν κάποιος θέλει να επαναφέρει το κτίριο στην αρχική του λειτουργία, τότε θα έπρεπε λογικά να την μετατρέψει σε εκκλησία». Σε τελευταία ανάλυση η Αγία Σοφία κατασκευάστηκε αρχικά ως εκκλησία και χρησιμοποιήθηκε ως τέτοια επί αιώνες. Εκτός αυτού υπάρχει μεγαλύτερη έλλειψη εκκλησιών και όχι τζαμιών στη χώρα, λέει η Ντογκάν στη γερμανική εφημερίδα. Την ίδια άποψη είχε εκφράσει και ο ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Βαρθολομαίος προ διετίας. Αυτές όμως τις μέρες δεν μπορεί κανείς να τον βρει, όπως άλλωστε και άλλους εκπροσώπους χριστιανικών εκκλησιών στην Πόλη.
Στην προκειμένη περίπτωση είναι λιγότερο θέμα θρησκείας και περισσότερο πολιτικής ταυτότητας, λέει ο Κοράι Τσαλισκάν, καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου της Κωνσταντινούπολης. Για τους Τούρκους ισλαμιστές και εθνικιστές η Αγία Σοφία είναι το σημαντικότερο σύμβολο της κατάκτησης της Πόλης. Το ότι τα ιστορικά μνημεία ανήκουν σήμερα εξίσου σε όλους τους πολιτισμούς δεν ταιριάζει στο κοσμοαντίληψη αυτών των συντηρητικών ομάδων. Την Αγία Σοφία την αντιλαμβάνονται ως “χώρο νοσταλγίας”, ο οποίος πρέπει να ξανακατακτηθεί.
Όποιος επισκεφτεί αυτές τις μέρες την Αγία Σοφία, δεν θα αντιληφθεί σχεδόν τίποτα από τη διαμάχη για το εντυπωσιακό μνημείο πολιτισμού. Την περασμένη Παρασκευή, πριν το τέλος του ραμαζανιού, επικρατούσε περισσότερη ησυχία και ηρεμία από ό,τι συνήθως. Έβλεπες μόνο ορισμένους μεμονωμένους επισκέπτες, λόγω της τρομοκρατικής επίθεσης στο αεροδρόμιο Ατατούρκ της Πόλης.
Η δημοσιογράφος Χιλάλ Μπαγιάρ πάντως δεν μπορεί να φανταστεί κάτι ομορφότερο από το να ζήσει τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί. Η νεαρή γυναίκα με τη δεμένη κοτσίδα και το άνετο μαύρο φόρεμα πηγαίνει συχνά εκεί. Έχει ασχοληθεί εντατικά με την ιστορία της Αγίας Σοφίας και είναι πεπεισμένη ότι το κτίριο βρίσκεται σε τόσο καλή κατάσταση χάρη στους Οθωμανούς κατακτητές. Η μετατροπή της σε τζαμί προστάτεψε το κτίριο και το διατήρησε για τις επόμενες γενιές. Είναι επομένως κρίμα που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τζαμί πια, είπε στην Frankfurter Algemeine Zeitung.
Η συζήτηση για τη χρήση της Αγίας Σοφίας πυροδοτείται επανειλημμένα τα τελευταία χρόνια. Η πολυμελής “Ενωση Νέων της Ανατολίας” οργάνωσε πριν από δύο χρόνια μια προσευχή διαμαρτυρίας μπροστά στην Αγία Σοφία, στην οποία πήραν μέρος χιλιάδες πιστοί και ξεκίνησε τη συγκέντρωση υπογραφών για τη μετατροπή της σε τζαμί. Παρόμοιες πρωτοβουλίες πήρε και η “Τουρκική Ένωση Φοιτητών”. Υποστήριξη είχε και από κυβερνητικούς κύκλους: ο πρώην αναπληρωτής πρωθυπουργός Μπουλέντ Αρίντς διακήρυξε, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Αγία Σοφία το 2013, ότι «προσεύχεται στον Αλλάχ να ξαναγελάσει». Επίσης βουλευτές του κυβερνητικού κόμματος ΑΚΡ και του εθνικιστικού κόμματος της αντιπολίτευσης ΜΗΡ έφεραν στη Βουλή διάφορα νομοσχέδια με τα οποία ζητούσαν να χρησιμοποιηθεί η Αγία Σοφία σαν τζαμί.
Λογική δεν υπάρχει σε αυτήν την επιθυμία, τονίζει ο καθηγητής Κοράι Τσαλισκάν στη γερμανική εφημερίδα. Η Κωνσταντινούπολη δεν έχει ανάγκη από εντυπωσιακά τζαμιά. Πουθενά στην πόλη δεν υπάρχουν τόσο πολλά όσο στο ιστορικό κέντρο. Ακόμα και το μπλε τζαμί ακριβώς απέναντι από την Αγία Σοφία είναι μισογεμάτο στις ώρες της προσευχής. «Ο ίδιος ο Ερντογάν είχε πει προ ετών, “ας γεμίσει πρώτα το μπλε τζαμί πριν ασχοληθούμε με την Αγία Σοφία”» όπως υπενθυμίζει ο Τσαλισκάν. Το γεγονός ότι ο πρόεδρος Ερντογάν δεν έχει εκφραστεί δημόσια για το θέμα οφείλεται σε στρατηγικούς λόγους, υποψιάζεται ο καθηγητής: «Ιδεολογικά του είναι χρήσιμη η συζήτηση, διότι ενισχύει την κομματική του βάση. Οικονομικά όμως δεν μπορεί να επιτρέψει στον εαυτό του κανένα περαιτέρω βήμα το οποίο θα έβλαπτε τον τουρισμό της χώρας ακόμα περισσότερο». Υπό πόσο μεγάλη πίεση βρίσκεται δείχνει το γεγονός ότι υπέκυψε μπροστά στη Ρωσία και το Ισραήλ.
Ασφαλώς και δεν είναι σύμπτωση, λέει ο Τσαλισκάν, ότι η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί για ένα μήνα έγινε σε μια περίοδο κατά την οποία η χώρα δεν τα πάει καθόλου καλά. Η τουρκική κυβέρνηση στρέφεται προς το πολιτικό Ισλάμ όσο μεγαλύτερη είναι η καθοδική πορεία της χώρας πολιτικά και οικονομικά. Οι ανάγνωση του Κορανίου μέσα από την Αγία Σοφία είναι μια μικρή υποχώρηση η οποία βελτιώνει μεν την διάθεση των συντηρητικών ψηφοφόρων, αλλά ταυτόχρονα προωθεί περαιτέρω την κοινωνική πόλωση, συμπληρώνει ο καθηγητής.
ΑΠΕ-ΜΠΕ