Αρχική Blog Σελίδα 16275

Πλαστελίνη – που τρώγεται – φτιάξτε την στο σπίτι

Ξεκίνησε η σχολική χρονιά και όσοι έχετε παιδιά σε παιδικό σταθμό ή δημοτικό σχολείο θα βρείτε μέσα στη σχολική λίστα, ανάμεσα στα υλικά και την πλαστελίνη.

μαρια αλιμπερτι1
Γράφει η δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

 Πλαστελίνη μπορείτε να βρείτε σε όλα τα καταστήματα παιχνιδιών και στα βιβλιοπωλεία σε διάφορα χρώματα, αρωματικές και μη, σε διάφορες τιμές αλλά και συσκευασίες.

Είναι όμως κατάλληλες για τα παιδιά;

Μπορούν να την βάλουν στο στόμα.

Κινδυνεύουν;

Γιατί να το διακινδυνεύσετε, σκεφτήκατε ποτέ ότι μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας την πλαστελίνη για τα παιδιά σας;

Φτιάξτε  εντελώς ακίνδυνη πλαστελίνη σε πολλά χρώματα για παιδιά από ενός κιόλας έτους και 100% και μάλιστα να τρώγονται.

Χρωματιστή πλαστελίνη που τρώγεται

 Υλικά

  • 1 φλιτζάνι νερό
  • 1 κουταλιά της σούπας φυτικό λάδι
  • 1/2 φλιτζάνι αλάτι
  • 1 κουταλιά της σούπας κρεμόριο
  • Χρώματα ζαχαροπλαστικής
  • 1 φλιτζάνι αλεύρι

plastelini-pou-trogete-ftiaxte-tin-sto-spiti-22Εκτέλεση

  • Ανακατεύετε το νερό, το λάδι, το αλάτι, το κρεμόριο και τα χρώματα σε ένα κατσαρόλι και αφήστε τα να ζεσταθούν.
  • Κατεβάστε από τη φωτιά και προσθέστε το αλεύρι.
  • Ανακατέψτε και ζυμώστε μέχρι να γίνει λείο.
  • Το κρεμόριο θα κάνει τη ζύμη να διατηρηθεί για 6 μήνες ή και περισσότερο. Αποθηκεύστε τη ζύμη σε ένα αεροστεγές σκεύος.

Αφήστε το κινητό, παίξτε με τα παιδιά σας στο σπίτι, φτιάξτε μαζί την πλαστελίνη και δημιουργήστε παρέα, το ομαδικό δημιουργικό παιγνίδι είναι καλύτερο για την ανάπτυξη του μυαλού αλλά και την σωστή συμπεριφορά του παιδιού σας… και φυσικά την δική σας σαν γονιός.

 

Λόγια καρδιάς από τη δασκάλα του παιδιού σου σε σένα γονιέ.. – Γράφει η Βασιλική Μηρτσέκη

Αύριο ξεκινά μια νέα εποχή για το παιδί σου. Είτε στο νηπιαγωγείο, είτε στην Α ή Στ τάξη του δημοτικού, είτε στο Γυμνάσιο, είτε στο Λύκειο. Και εγώ και εσύ θα μαστε εκεί.. Άλλοι νοερά, καθώς τα παιδιά μας στο Λύκειο έχουν μεγαλώσει  και παρευρίσκονται μόνα στον αγιασμό  και άλλοι ως φυσικές παρουσίες, ειδικά στα μικρά παιδιά που πρωτοπάνε στο σχολείο.

mirtseki-basi2
Γράφει η εκπαιδευτικός Βασιλική Μηρτσέκη

  Αύριο λοιπόν θα σταθείς απέναντί μου. Αύριο την ώρα που θα βάζουμε στη σειρά τους μαθητές μας, εσύ θα ψάχνεις να βρεις ποιος δάσκαλος ή δασκάλα έχει το παιδί σου, θα με κοιτάξεις, θα με ζυγίσεις, θα με συμπαθήσεις ή θα με αντιπαθήσεις με την πρώτη ματιά. Θα με κρίνεις ακόμα και από το ντύσιμό μου, τα μαλλιά μου, την ηλικία μου. Μη θυμώνεις που στο λέω αυτό. Είναι η φύση του ανθρώπου τέτοια, είναι η φύση του γονιού που αγαπάει το παιδί του να θέλει να το προστατεύσει. Αρχέγονο ένστικτο  για τον κάθε έναν από εμάς που γίνεται γονιός, το να μετράει τον νέο άνθρωπο που μπαίνει στη ζωή του παιδιού του. Θέλει το δάσκαλο   δίπλα στο παιδί του  να το προστατεύει όπως ο ίδιος.

 Αγαπητέ γονέα, έχεις δίκιο και δεν σε κρίνω για αυτό. Μα είμαι εδώ για να σου πω   πως το παιδί σου είναι για μας σημαντικό κομμάτι της ζωής μας στο σχολείο. Είμαστε εκεί, όχι μόνο για να του μάθουμε «γράμματα», αλλά για να του διδάξουμε όλα όσα πρέπει ώστε  να γίνει ένας άνθρωπος με Παιδεία  καθώς θα μεγαλώνει. Και την Παιδεία ενός ατόμου πολλά τη συμπληρώνουν. Δεν είναι  μόνο η κατάκτηση των γνωστικών αντικειμένων. Είναι να του διδάξουμε τη συντροφικότητα, την ομαδικότητα, τη συνεργασία, την αποδοχή της διαφορετικότητας, το σεβασμό, την αγάπη. Είναι να το βοηθήσουμε να αναπτύξει την συναισθηματική του νοημοσύνη μέσω της ενσυναίσθησης. Να μάθει να μπαίνει στη θέση του άλλου ώστε να καταλάβει τί αντίκτυπο θα χει στο άλλο άτομο απέναντί του μια πράξη του, ένας λόγος του, μια χειρονομία του.

Αγαπητέ γονέα, πιστεύω πως και εσύ αυτό έχεις στο μυαλό σου και αυτό θέλεις από μένα. Πίστεψέ με λοιπόν πως αυτό θέλω να δώσω.. Και αυτό γίνεται μόνο με τη δική σου βοήθεια.

Ο κάθε γονέας, η κάθε οικογένεια, λειτουργεί με τους δικούς της τρόπους και νόμους και είναι μικρογραφία της κοινωνίας. Το πιο μικρό κομμάτι της. Το σχολείο είναι το επόμενο κομμάτι που την  αντικατοπτρίζει. Είναι η εικόνα της κοινωνίας που θα έχουμε στο μέλλον, όταν τα παιδιά θα μεγαλώσουν και νομίζω πως όλοι θέλουμε μια ευνομούμενη κοινωνία που θα διακατέχεται από τις αρχές τις ισονομίας, της ισότητας, των ίσων ευκαιριών, της αποδοχής της διαφορετικότητας. Μια κοινωνία Παιδείας που προάγει πολιτισμό. Αυτό στο σχολείο επιτυγχάνεται μέσω του σεβασμού που θα πρέπει το παιδί να καταλάβει και να νιώσει κάνοντάς τον κτήμα του.

Ξέρω πως  έχεις δώσει στο παιδί σου  τις αρχές που χρειάζεται, όπως ξέρω πως κάποιες στιγμές δεν ήταν καθόλου εύκολο αυτό, καθώς διένυε και διανύει στα 6 του την περίοδο του εγωκεντρισμού, όπως ξέρω πως ερχόμενο το παιδί στο σχολείο για πρώτη φορά διανύει ακόμα αυτό το στάδιο. Στο σχολείο όλα τα παιδιά όμως πρέπει να λειτουργούν με τέτοιο τρόπο ώστε να συνυπάρχουν αρμονικά και να συνεργάζονται, οπότε και νέες συνήθειες θα αποκτηθούν, τις οποίες τα παιδιά θα μεταφέρουν στο σπίτι.. Θετικές συνήθειες και συμπεριφορές. Και δεν είναι εύκολο αυτό να γίνει, καθώς τα παιδιά πρέπει να το διδαχθούν, να το αφομοιώσουν. Θέλει τρόπο -και πίστεψέ με και κόπο- όχι για εμένα ως δασκάλα αλλά για το ίδιο το παιδί σου, καθώς θα έρχεται σε εσωτερική σύγκρουση, θα πρέπει να αλλάζει μια συμπεριφορά για να δεχτεί μια άλλη. Και αυτό δεν είναι εύκολο για ένα παιδί που πλέον θα μάθει πως δεν είναι το κέντρο του κόσμου του σχολείου και η σκέψη του δεν πρέπει να ναι εγωκεντρική .

Εδώ γονέα καταλαβαίνεις πως έρχεται η δική μας σχέση. Εγώ και εσύ είμαστε αυτοί που θα το βοηθήσουμε. Που θα βοηθήσουμε το παιδί σου είτε φοιτά στην Α, είτε στη Β, είτε στη Στ τάξη να κατακτήσει την συναισθηματική νοημοσύνη.

Πως θα γίνει αυτό; Ας ξεκινήσουμε με κάτι που είναι πολύ βασικό για εμάς τους δασκάλους του παιδιού σου.

Ξέρω πως έχεις τις δικές σου σκέψεις, τις δικές σου αντιπάθειες ή συμπάθειες στον χώρο των ενηλίκων, πως με κάποιους είσαι φίλος και κάποιους δεν θες να τους δεις. Αυτά όμως είναι στο δικό μας κόσμο. Την κοινωνία των μεγάλων. Στον κόσμο του σχολείου όμως, της δικής μας μικρής κοινωνίας, μπορεί το παιδί σου να ναι με το παιδί κάποιου που έχεις φιλικές σχέσεις και γνωρίζονται τα παιδιά σας, αλλά και να βρεθούν μαζί στην ίδια τάξη παιδιά ανθρώπων που για προσωπικούς λόγους εσύ δεν θέλεις να έχεις επαφή μαζί τους. Εδώ δεν θέλω να έρθουμε σε σύγκρουση. Κανένα παιδί δεν είναι διαφορετικό για εμάς στην τάξη. Είναι όλα παιδιά της ίδιας ηλικίας που εγώ θα πρέπει να εκπαιδεύσω «επί ίσοις όροις» με το δικό σου παιδί. Δεν μπορώ να το ξεχωρίσω, ούτε να μεταφέρω στο παιδί σου τη δική σου επιλογή,  γιατί τότε δεν κάνω αυτό για το οποίο εκπαιδεύτηκα. Να διδάσκω σε όλα τα παιδιά την ισονομία. Και εδώ θα πρέπει να με καταλάβεις. Να καταλάβεις πως και εσύ όσο και να σε ενοχλεί, να σε θυμώνει, να σε εξοργίζει, θα πρέπει να με βοηθήσεις να μη νιώσει το παιδί σου πως δεν θες ένα άλλο παιδί. Μη μου ζητήσεις  λοιπόν να αλλάξω θέση στο παιδί σου μέσα στην τάξη για αυτό το λόγο. Δεν θέλω να σε απογοητεύσω και να σου το αρνηθώ.

Ξέρω πως γνωρίζεις το παιδί σου. Ξέρεις τα θετικά του και τα αρνητικά του. Να μου τα λες. Αν δεν μου τα λες, αν δε μοιραζόμαστε αυτά που βλέπουμε στο παιδί, δεν θα μπορέσουμε να το στηρίξουμε. Μη μου κρύβεις πως είναι δειλό, ζωηρό, πως δεν μαζεύει τα πράγματά του, πως είναι υπερβολικά ώριμο για την ηλικία του, ή πως έχει πχ εμμονές. Αν δεν παρέμβουμε, αν δε βρούμε ένα τρόπο αντιμετώπισης σε κάτι που εσύ και εγώ κρίνουμε πως χρειάζεται παρέμβαση, το παιδί μεγαλώνοντας δεν ξέρουμε πως θα αντιμετωπίζεται,  ούτε πως θα αντιμετωπίσει το ίδιο τον εαυτό του. Πρέπει να με βοηθήσεις λοιπόν.

parents_associationΜη μου κρύβεις ακόμα και μια πάθησή του. Σκέψου το παιδί σου να παρουσιάσει μια κρίση στην τάξη. Αν δεν έχω προετοιμαστεί εγώ, αν δεν ξέρω εγώ, δεν θα μπορέσω να προετοιμάσω τους συμμαθητές του για το πώς θα πρέπει να αντιδράσουν σε μια  τυχόν συμπτωματική κρίση. Και φαντάσου τι έχει να του πουν οι συμμαθητές του την άλλη μέρα. Πολλές φορές -το ξέρεις και εσύ από τότε που ήσουν παιδί- πως τα παιδιά γίνονται πολύ σκληρά και εγώ αυτό πρέπει να το προλάβω, όπως πρέπει να προλάβω το να περιθωριοποιήσουν το παιδί σου οι συμμαθητές του είτε από φόβο, είτε γιατί θα θεωρούν πως  είναι αδύναμος, είτε όμως να αποστασιοποιηθεί το ίδιο από ντροπή για ό,τι συνέβη. Δε νομίζω να το θέλεις αυτό. Εγώ δεν το θέλω.

Όταν σε χρειάζομαι έλα να με βρεις. Μη θεωρείς πως η πρόσκλησή μου στο σχολείο έχει σκοπό να προσβάλλει το παιδί σου ή εσένα. Αντίθετα. Έχει σκοπό να αντιμετωπίσουμε μαζί κάποιο θέμα είτε μαθησιακό, είτε συμπεριφοράς. Ξέρω πως είσαι πολυάσχολος, πως έχεις τόσα τα οποία η καθημερινότητα σε φορτώνει, αλλά  και εγώ είμαι μέρος της ζωής αυτής και διδάσκω το παιδί σου. Πρέπει να είσαι κοντά μου για το παιδί σου.

Μη θυμώνεις και εγείρεσαι εναντίον μου όταν σου λέει πως το μάλωσα ή πως κάποια στιγμή αναγκάστηκα να του κάνω παρατήρηση. Ρώτα το τί συνέβη και μετά έλα σε μένα, χωρίς να πεις μπροστά του ότι «η δασκάλα σου είναι άδικη και θα της δείξω εγώ». Ξέρω πως δεν σου αρέσει να μαλώνει κάποιος το παιδί σου, μα εγώ δεν είμαι κάποια. Είμαι η παιδαγωγός του. Είμαι ο άνθρωπος που έχει αναλάβει μέρος σημαντικό και μεγάλο της Παιδείας του. Για να το μαλώσω ή να του κάνω παρατήρηση, κάτι έκανε. Κάτι που δεν συνάδει με όσες αρχές προσπαθώ να του διδάξω. Είμαι στο σχολείο, μπορείς να με βρεις. Έλα να μιλήσουμε ουσιαστικά. Νομίζω πως και εσύ δεν θέλεις το άδικο. Έτσι και εγώ φυσικά δεν θα έκανα παρατήρηση ποτέ άδικα σε ένα παιδί.

Μοιράσου μαζί μας στιγμές. Έλα στις γιορτές μας, πάρε μέρος στις εκδηλώσεις μας, πάρε ακόμα και πρωτοβουλία να μου προτείνεις να  μοιραστούμε εγώ,  οι γονείς των παιδιών και τα παιδιά σας μια δραστηριότητα.  Δείξε στο παιδί σου πως είμαστε μαζί σε κάθε τι που το αφορά. Πως και οι δύο έχουμε κοινούς στόχους και πορεία για να το στηρίξουμε σε κάθε του βήμα, πως είμαστε παρόντες στη σχολική του ζωή.

Μην αρνείσαι να «δεις» το παιδί σου και την  πρόοδό του στα γνωστικά αντικείμενα. Πολλές φορές τα παιδιά παρουσιάζουν Μαθησιακές Δυσκολίες. Δεν σημαίνει αυτό όμως πως το παιδί σου «έχει πρόβλημα». Τα στερεότυπα και η στάση αυτή  έχουν ευτυχώς τελειώσει στο χώρο του Ελληνικού σχολείου και αντιμετωπίζονται τα παιδιά  με ΜΔ  πια με σοβαρότητα και υπευθυνότητα τόσο στο χώρο της τάξης, όσο και στα τμήματα ένταξης.. Αν δεν συνεργαστείς μαζί μου, αν δεν βρούμε τρόπο αντιμετώπισης, αν δεν τρέξουμε μαζί για να το βοηθήσουμε τότε το παιδί σου όσο και να νομίζεις πως δεν αντιμετωπίζει εσωτερικές αλλαγές πίστεψέ με, υπάρχουν και είναι έντονες. Δεν συμμετέχει στην τάξη, ντρέπεται, φοβάται να πει τη γνώμη του, αρνείται να διαβάσει, θεωρεί πως δεν είναι ικανό να συμμετέχει σε δραστηριότητες, γίνεται είτε δειλό,  είτε επιθετικό και άλλες φορές οκνηρό, αρνείται ακόμα και να έρθει στο σχολείο και κάποια στιγμή στο μέλλον θα παραιτηθεί από αυτό που του αξίζει. Μην νιώσεις ποτέ άσχημα γιατί το παιδί σου έχει Μαθησιακές δυσκολίες και φυσικά (συγγνώμη που στο λέω, αλλά το χω ζήσει) μην ντραπείς και μην βάλεις μπροστά το τί θα πει ο φίλος, οι φίλοι ή ο κόσμος αν μάθουν. Ένα να ξέρεις. ΕΣΥ είσαι εκεί για το παιδί σου. Όχι ο υπόλοιπος  κόσμος έξω από το σπίτι σου. Εσύ μπορείς να το προστατέψεις με τη δική μου βοήθεια και εσύ μπορείς να βοηθήσεις ο κόσμος να καταλάβει τι σημαντικό είναι να ναι πάνω από όλα ευτυχισμένο το παιδί σου ακόμα και αν έχει Μ.Δ.

Και θα σου πω και κάτι ακόμα που με απασχολεί. Μη με προσβάλλεις στο παιδί σου. Ακόμα και αν δεν ανήκω στους ανθρώπους που συμπαθείς,  μη με κατακρίνεις μπροστά του. Όσο και αν δεν το νιώθεις, στην τάξη μέσα είμαι πρότυπο για το παιδί σου. Μπορεί να μη σου αρέσει η δουλειά μου, το έργο μου, ο τρόπος μου, θέλω όμως να θυμάσαι πως έχω σπουδάσει πάνω σε αυτό, πως ξέρω τι κάνω και γιατί το κάνω. Κρίνοντάς με αρνητικά μπροστά του, πολλές φορές απομονώνει το παιδί ,αποστασιοποιείται από μένα και εμφανίζει στο σχολείο παραβατική συμπεριφορά φτάνοντας μέχρι του σημείου να μη δίνει σημασία είτε στις συμβουλές που δίνω, αλλά και να μη συμμετέχει σε όσα κάνουμε στην τάξη. Και αυτό θέλω να καταλάβεις, πως  πολλές φορές έχει αντίκτυπο πάνω του. Γιατί; Γιατί όταν το παιδί σου δεν συμμετέχει, δεν ακολουθεί εντολές, οι συμμαθητές του είτε το αντιμετωπίζουν κριτικά είτε δεν το θέλουν στην ομάδα τους .Τότε το παιδί σου μπορεί να γίνει ακόμα πιο αρνητικό, ή και επιθετικό και θα είναι πολύ δύσκολο ακόμα και εσύ να το χειριστείς αυτό. Ναι παίζει ρόλο η στάση σου απέναντί μου, ειδικά όταν τη δείχνεις στο παιδί σου.

Δε νομίζω να ναι πολλά και δύσκολα να πραγματοποιηθούν όσα σου είπα. Αν πραγματικά σε όλα αυτά είμαστε μαζί, εσύ ως γονέας και εγώ ως δασκάλα, τότε θα δεις το παιδί σου να αλλάζει, να ωριμάζει, να ναι ευτυχισμένο και η συμπεριφορά του να ναι αυτή που πραγματικά δείχνει πως η Παιδεία του δεν περιορίζεται μόνο στη γνώση, αλλά στην όλη του προσωπικότητα.

Αυτό που είπε  ο Πλάτωνας : «Δεν ξέρω τίποτα άλλο, για το οποίο κάθε λογικός άνθρωπος θα έπρεπε να νοιάζεται περισσότερο, παρά το πώς το παιδί του θα γίνει ο πιο καλός άνθρωπος»  ξέρω πως το πιστεύεις και εσύ, γιατί και εγώ μητέρα είμαι και αυτό ήθελα και θέλω για τα παιδιά μου. Αν καταλάβεις το έργο μου, αποδεχτείς την επιστημοσύνη μου και είσαι μέρος της ζωής του παιδιού σου στο σχολείο όταν κρίνεται απαραίτητο,  είμαι σίγουρη πως θα δεις το παιδί σου να γίνεται ο πιο καλός άνθρωπος «γιατί ο σκοπός της παιδείας είναι η γνώση όχι δεδομένων, αλλά αξιών».

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ. Σε περιμένω να μιλήσουμε.

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΟΥ.

Το ξεγύμνωμα του Τσίπρα από τον Δραγασάκη…. – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Νάτα τα κανόνια. Δια στόματος Δραγασάκη.

Και μάλιστα λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, όπου υποστήριξε ότι είμαστε πιο κοντά από ποτέ στην ρύθμιση του χρέους.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης λοιπόν, άδειασε κανονικά τον πρωθυπουργό, «κουρεύοντας» όσα είπε στη Θεσσαλονίκη,  ισχυριζόμενος ουσιαστικά ότι τέτοιο ζήτημα δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή.

Τελικά, πάλι ψέματα ακούσαμε από το πρωθυπουργικό στόμα; Γιατί, ας με συμπαθάτε, αλλά τον Δραγασάκη πιστεύω κι όχι τον Αλέξη Τσίπρα. Αν μη τι άλλο, ξέρει τι του γίνεται.

Τι είπε, λοιπόν,  ο Δραγασάκης;

Είπε ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να καταφέρει μεγάλη απομείωση του χρέους, πολύ περισσότερο αφού αυτό οφείλεται σε κράτη. Κράτη που μας δάνειζαν με λιγότερο επιτόκιο από όσα μας δάνειζαν (κι ας τις αποκαλούσαν κάποιοι …τοκογλύφους), αλλά και κράτη που αντιμετωπίζουν κι αυτές υψηλό χρέος.

Αυτά που λέμε και γράφουμε χρόνια τώρα.

Εκτίμησε, μάλιστα, ότι η διαδικασία για το χρέος θα πάει μετά το 2018 κι ότι λόγω των χρεών και των άλλων κρατών πρέπει να επιδιωχθεί μια ριζική πανευρωπαϊκή λύση.

 

Πέραν, όμως, του αδειάσματος του πρωθυπουργού, σημασία έχουν όσα είπε ο Δραγασάκης, αναφορικά με το χρέος μας σε κράτη, αφού καταρρίπτει έτσι άλλη μια προεκλογική ανοησία του ΣΥΡΙΖΑ. Τότε που έλεγε ότι θα διαγράψει μονομερώς το χρέος, βασισμένος στην άγνοια και στην ουτοπία των στελεχών και του προέδρου του. Τότε που επιτίθετο και κατηγορούσε ως προδότες και γερμανοτσολιάδες τους Σαμαρά και Βενιζέλο. Τότε που έσκιζαν μνημόνια, βάραγαν νταούλια και φώναζαν ότι εκείνοι ξέρουν τον τρόπο που θα μας απαλλάξουν από το δυσβάσταχτο και επονείδιστο χρέος.

 

Κι εμείς;

Μα εμείς, ο πιο έξυπνος λαός της οικουμένης, τρώμε κανονικά το κουτόχορτο και τον σανό…

Κι όταν καταλάβουμε ξαφνικά τι «παίχτηκε» τόσα χρόνια με την… Αριστερά και το που γυρίσανε πάλι τον τόπο, μέσα σε ενάμιση χρόνο, θα τρέχουμε μήπως και βρούμε καμιά ελληνική επιχείρηση να επιχειρεί στην Ελλάδα.

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Πέμπτης 15 Σεπτεμβρίου 2016

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

makedoniatyposthessalonikislogosmakelioespressoeleftheriorastarpresssportdayarenapress

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “ΡΩΣΙΚΗ ρουλέτα για ένα κανάλι”.

Η εφημερίδα γράφει ότι “νέο μείζον θέμα με πολιτικές αλλά και ποινικές προεκτάσεις, που έρχεται να προστεθεί σε όλα τα προηγούμενα, δημιουργείται για τον διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών. Η σοβαρότατη καταγγελία για προβληματικό “πόθεν έσχες”, που εντούτοις έγινε αποδεκτό, έχει προκαλέσει αίσθηση και πλήθος ερωτημάτων, τα οποία παραμένουν αναπάντητα από την κυβέρνηση”.

ΕΘΝΟΣ: “Η παρακράτηση σε μερίσματα-επικουρικές. Αναδρομικές μειώσεις”.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “η πρώτη δόση των αναδρομικών για όσες επικουρικές συντάξεις μπήκαν στην προκρούστεια κλίνη και μειώθηκαν αναμένεται -εκτός απροόπτου-με την πληρωμή του Οκτωβρίου (4/10)” και η εφημερίδα προσθέτει ότι “τέλος Σεπτεμβρίου έρχεται η “λυπητερή” για 280.000 συνταξιούχους δημοσίους υπαλλήλους που εισπράττουν μέρισμα από το ΜΤΠΥ”.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “Ξήλωσαν νύχτα τον βασικό μέτοχο!”.

Η εφημερίδα γράφει ότι “ενώ ο Αλέξης Τσίπρας διατυμπάνιζε από το βήμα της ΔΕΘ το σύνθημα “τέρμα στους αεριτζήδες και τα νταβατζιλίκια” , αποκαλύπτεται ότι η κυβέρνησή του είχε ήδη ψηφίσει διάταξη  με την οποία κατήργησε και τις τελευταίες ρυθμίσεις του νόμου Καραμανλή για το βασικό μέτοχο που απαγόρευε σε κατασκευαστές να συμμετέχουν σε μέσα ενημέρωσης!”.

ΕΣΤΙΑ: “Η αγωνία των γονέων και ο ρατσισμός. Ερωτήματα για τα γεγονότα του Ωραιοκάστρου”.

Η εφημερίδα τονίζει ότι “σε μείζον πολιτικό θέμα έχει αναδειχθεί η έκφρασις αγωνίας των γονέων μαθητών του Ωραιοκάστρου για την φοίτηση των παιδιών τους στον ίδιο χώρο με ανηλίκους πρόσφυγες χωρίς την βεβαιότητα ότι έχουν προηγηθεί οι προβλεπόμενες υγειονομικές εξετάσεις και εμβολιασμοί”.

Η ΑΥΓΗ: “Μαύρο σε γαλάζιο φόντο”.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “στα θολά νερά των ξενοφοβικών απόψεων και των ακροδεξιών πρακτικών που εκδηλώθηκαν από τον “γαλάζιο” δήμαρχο Ωραιοκάστρου και εκφράστηκαν από δύο συλλόγους γονέων εις βάρος προσφυγόπουλων συνεχίζει η κινείται η Ν.Δ. , παρά τον σάλο που έχει προκληθεί στη δημοκρατική κοινωνικά και την έρευνα που διέταξε χθες η προϊσταμένη εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης”.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Η Ευρώπη σε υπαρξιακή κρίση”.

Η εφημερίδα υποστηρίζει ότι “πρόταση για τον διπλασιασμό του “πακέτου” που φέρει το όνομά του έκανε από το βήμα του Ευρωκοινοβουλίου ο Ζ.-Κλ. Γιούνκερ, αποφεύγοντας να ενοχλήσει τη…φίλη Γερμανία. Οι αναφορές για πιο κοινωνική Ευρώπη ήταν η αφορμή να αρχίσει η διαδικασία αποδόμησής του από ευρωπαϊκά ΜΜΕ”.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: “Γιούνκερ: Η Ευρώπη χρειάζεται περισσότερη ενότητα”.

Η εφημερίδα επισημαίνει ότι “τις προτάσεις του για την αναστήλωση του κύρους της Ευρωπαϊκής΄Ενωσης, που δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από το δημοψήφισμα υπέρ του Brexit, παρουσίασε στη χθεσινή ομιλία του για την κατάσταση της Ένωσης ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν -Κλοντ Γιούνκερ. “η Ε.Ε. βρίσκεται σε υπαρξιακή κρίση” είπε, για να προσθέτει πώς η Ευρώπη χρειάζεται περισσότερη ενότητα. Υπογραμμίζοντας ότι οι ερχόμενοι δώδεκα μήνες είναι κρίσιμοι, ο κ. Γιούνκερ παρουσίασε σειρά μέτρων που “θα οδηγήσουν”, όπως σημείωσε, “σε περισσότερη Ευρώπη”.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Η εξαπάτηση του λαού “προαπαιτούμενο” για τις νέες ανατροπές”.

Η εφημερίδα αναφέρει ότι “η παράταση στο χρόνο έναρξης της επίσημης διαπραγμάτευσης για τα Εργασιακά, εν αναμονή της έκδοσης του πορισμάτων των “ειδικών” και της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τις ομαδικές απολύσεις, δεν μπορεί να κρύψει τις προειλημμένες αντιλαϊκές αποφάσεις”.

ΤΑ ΝΕΑ: “Κουρεύει τις ελπίδες για ρύθμιση του χρέους”.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “ο Γιάννης Δραγασάκης επιμένει στις εκτιμήσεις του για χαμηλές προσδοκίες στο θέμα της ρύθμισης του χρέους κόντρα στις υπεραισιόδοξες προβλέψεις του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ. Και οι δύο πλευρές πάντως υποστηρίζουν ότι σχέσεις τους είναι ανέφελες”.

Το ΠΟΝΤΙΚΙ: “Κοράκια στην ενέργεια. Θεσμοί, ξένα funds, εγχώρια  οικονομικά συμφέροντα θέλουν να ξεγυμνώσουν ενεργειακά τη χώρα”.

Η εφημερίδα γράφει ότι “το κεφάλαιο “ενέργεια” , ένα παιχνίδια για γερά νεύρα μεταξύ κυβέρνησης και θεσμών, άνοιξε με το σκληρό πόκερ να παίζεται σε δυο επίπεδα. Το πρώτο αφορά τις δεσμεύσεις της χώρας που συνδέονται άμεσα με την εκταμίευση της δόσης των 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και το δεύτερο αφορά τη σκληρή διαπραγμάτευση για τις τρεις πολύφερνες νύφες, τη ΔΕΗ , τα ΕΛΠΕ και τη ΔΕΠΑ”.

kontranews: “Όλη η αλήθεια για τα κανάλια τη διαπλοκή τις τράπεζες και τα κόμματα”.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “αποφασισμένος να αποκαλύψει όλη την αλήθεια για το εκδοτικό πολιτικό και τραπεζικό σύστημα, είναι ο εκδότης Γιώργος Κουρής που καταθέτει σήμερα στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, που ερευνά τα θαλασσοδάνεια των κομμάτων και των Μέσων Ενημέρωσης”.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: “Ρήγμα με το ΔΝΤ”.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “ρήξη με το ΔΝΤ, εφόσον αυτό επιμείνει στις ακραίες θέσεις του, προανήγγειλε ο υπουργός Εργασίας. Η χθεσινή συνάντηση με τους δανειστές ήταν διερευνητική, ωστόσο το κρίσιμο ραντεβού κλείστηκε για τις 17 Οκτωβρίου”.

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: “Κοντά στη χρυσή τομή”.

Η εφημερίδα τονίζει ότι “συγκρατημένη αισιοδοξία ότι μέσα στις περίπου 36 ώρες που απομένουν μέχρι να αποχωρήσουν οι επικεφαλής των θεσμών από την Αθήνα θα βρεθεί συμβιβαστική λύση, ώστε να κατατεθούν τα δυο φορολογικά νομοσχέδια στη Βουλή ακόμη και μέσα στην επόμενη εβδομάδα, επικρατούσε στο οικονομικό επιτελείο μετά και τον χθεσινό γύρο συναντήσεων και παρά την κυνική στάση των εκπροσώπων των δανειστών ως προς τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων”.

 

Ανακαλύφθηκαν (με ελληνική συμμετοχή) 44 νέα γονίδια για την υπέρταση

Περισσότερο φως στο γενετικό υπόβαθρο της αρτηριακής πίεσης και ειδικότερα της υπέρτασης έριξαν τρεις μεγάλες διεθνείς επιστημονικές έρευνες, με συμμετοχή πολλών ελλήνων επιστημόνων, οι οποίες ανακάλυψαν συνολικά 44 άγνωστα έως τώρα γονίδια που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη πάθηση.

Ήταν ήδη γνωστό ότι η υπέρταση -βασική αιτία καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού και χρόνιας νεφροπάθειας παγκοσμίως- έχει κληρονομική διάσταση περίπου κατά το ήμισυ. Μέχρι σήμερα είχαν ανακαλυφθεί περίπου 60 γονίδια που εξηγούσαν μόνο το 2% του γενετικού κινδύνου για υψηλή αρτηριακή πίεση.

Οι τρεις νέες μελέτες, σε εκατοντάδες χιλιάδες άτομα η κάθε μία, που παρουσιάσθηκαν στο περιοδικό γενετικής “Nature Genetics”, με επικεφαλής επιστήμονες των πανεπιστημίων Κέμπριτζ και Χάρβαρντ, ανακάλυψαν δεκάδες νέα γονίδια. Έτσι, αυξάνουν πλέον σε πάνω από 100 τους γνωστούς γενετικούς παράγοντες κινδύνου και αναμένεται να συμβάλουν στην αναζήτηση νέων θεραπευτικών στρατηγικών.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι στο μέλλον θα καταφέρουν να φέρουν στο φως και αρκετά ακόμη γονίδια, πιθανώς εκατοντάδες, που εμπλέκονται στην υπέρταση, μια βασική αιτία πρόωρου θανάτου διεθνώς. Περίπου ο ένας στους τρεις ενηλίκους έχει πίεση υψηλότερη από το κανονικό και, από αυτούς, μόνο οι μισοί την θέτουν υπό έλεγχο με φάρμακα.

 Στις μελέτες συμετείχε μια πλειάδα ελλήνων επιστημόνων του εσωτερικού και της διασποράς: Φώτης Δρένος, Πάνος Δελούκας, Γιώργος Δεδούσης, Γενοβέφα Κολοβού, Ευάγγελος Ευαγγέλου, Όλγα Γιαννακοπούλου, Ανδριανός Γιόρκας, Αλίκη-Ελένη Φαρμάκη, Ειρήνη Μαρούλη, Γιώργος Παπανικολάου, Σταυρούλα Κανόνη, Λουκιανός Ραλλίδης και Λάζαρος Λατανιώτης.

 

Η απόφαση για τα αντισταθμιστικά μέτρα κατάργησης του ΕΚΑΣ

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση με τις λεπτομέρειες για την εφαρμογή των αντισταθμιστικών μέτρων κατάργησης του ΕΚΑΣ.

Συγκεκριμένα, από την 1η Αυγούστου 2016 και μέχρι και την 31-12-2019, σε συνταξιούχους που στερούνται την παροχή του ΕΚΑΣ, εφαρμόζονται τα ακόλουθα μέτρα, προκειμένου να αντισταθμιστεί η σχετική απώλεια:

  • Σε περιπτώσεις συζύγων συνταξιούχων που και οι δύο στερούνται πλήρως και οριστικά την παροχή του ΕΚΑΣ, χορηγείται ως έκτακτη μηνιαία οικονομική ενίσχυση στο σύζυγο με το μικρότερο ατομικό εισόδημα το ισόποσο της παροχής που αντιστοιχεί στο εισόδημα αυτό, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε έτος για την χορήγηση του ΕΚΑΣ. Ως ατομικό εισόδημα θεωρείται το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα από συντάξεις (κύριες, επικουρικές και βοηθήματα καταβαλλόμενα σε χρήμα), μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος αυτού δεν λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που αντιστοιχούν στη σύνταξη αναπήρων, θυμάτων πολεμικής περιόδου και κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής υπηρεσίας, θυμάτων τρομοκρατίας, καθώς και στα προνοιακά βοηθήματα.
  • Στις περιπτώσεις συνταξιούχων με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω που στερήθηκαν πλήρως και οριστικά την παροχή του ΕΚΑΣ, χορηγείται έκτακτη μηνιαία οικονομική ενίσχυση ισόποση με την παροχή που καταργήθηκε.
  • Από 1-8-2016 έως 31-12-2016, σε όλους όσοι, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 92 του Ν. 4387/2016, όπως ισχύει, απώλεσαν παροχή ΕΚΑΣ ποσού από 115 ευρώ και άνω, μηνιαίως, χορηγείται μηνιαία προπληρωμένη κάρτα ισόποση με το ποσό που αντιστοιχεί στο 30% της απώλειας.

Η διαδικασία καταβολής της έκτακτης μηνιαίας οικονομικής ενίσχυσης υλοποιείται με την ακόλουθη διαδικασία:

– Οι ασφαλιστικοί οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένου του Δημοσίου, που κατέβαλαν την παροχή ΕΚΑΣ, εντοπίζουν και κατατάσσουν τους δικαιούχους που στερήθηκαν οριστικά την παροχή ΕΚΑΣ και παράγουν σχετικό ηλεκτρονικό αρχείο.

– Στην περίπτωση συζύγων συνταξιούχων που και οι δύο στερούνται πλήρως και οριστικά την παροχή ΕΚΑΣ, οι ενδιαφερόμενοι προσκομίζουν στο φορέα που κατέβαλε τη μικρότερη κύρια σύνταξη, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ιδίως εκκαθαριστικό σημείωμα του αντίστοιχου φορολογικού έτους, βεβαίωση του άλλου φορέα ότι ο άλλος σύζυγος απώλεσε οριστικά το ΕΚΑΣ και δεν εκκρεμεί έλεγχος για την επαναχορήγησή του, καθώς και υπεύθυνη δήλωση περί μη αλλαγής της οικογενειακής τους κατάστασης.

– Η πίστωση των λογαριασμών των δικαιούχων στους οικείους τραπεζικούς λογαριασμούς γίνεται για τους μεν δικαιούχους του Δημοσίου με ειδική εντολή του  υπουργού Οικονομικών ή του εξουσιοδοτημένου προς τούτο όργανο για τους δε δικαιούχους των ασφαλιστικών οργανισμών με εντολή του αρμόδιου οργάνου.

– Η ανωτέρω ειδική εντολή του υπουργείου Οικονομικών με συνημμένη αναλυτική κατάσταση, που περιλαμβάνει τα ποσά ανά δικαιούχο που πρέπει να μεταφερθούν στις τράπεζες ή τα αναγνωρισμένα πιστωτικά ιδρύματα και το σύνολο αυτών, ολογράφως ή αριθμητικώς, αποστέλλεται στην Τράπεζα της Ελλάδος.

– Η ειδική εντολή των οργανισμών ασφάλισης εκδίδεται, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.

– Ταυτόχρονα, με την έκδοση της ειδικής εντολής, ο αρμόδιος φορέας αποστέλλει στην πληρώτρια τράπεζα ή το πιστωτικό ίδρυμα τα σχετικά ηλεκτρονικά αρχεία. Σε περίπτωση λανθασμένων λογαριασμών, τα ποσά μεταφέρονται σε άτοκους μεταβατικούς λογαριασμούς.

– Σε περίπτωση λάθους, οι ασφαλιστικοί οργανισμοί και το Δημόσιο διατηρούν το δικαίωμα να ζητήσουν την επιστροφή χρηματικών ποσών που έχουν πιστωθεί σε λογαριασμούς δικαιούχων.

Διαδικασία χορήγησης της μηνιαίας προπληρωμένης κάρτας

– Η έκτακτη μηνιαία οικονομική ενίσχυση της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης χορηγείται από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μέσω της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας.

– Ο γενικός γραμματέας Πρόνοιας του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, είναι αρμόδιος για την έκδοση των πράξεων έγκρισης και διακοπής καταβολής του αντισταθμιστικού μέτρου της προπληρωμένης κάρτας.

– Η διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης της γενικής γραμματείας Πρόνοιας του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, είναι αρμόδια για τα ακόλουθα:

α. Συντονισμό της δράσης.

β. Έκδοση κάθε μήνα πράξης έγκρισης σκοπιμότητας για την καταβολή των πιστώσεων για την προπληρωμένη κάρτα, βάσει του τελικού πίνακα δικαιούχων που συντάσσει η ΗΔΙΚΑ ΑΕ.

γ. Διαβίβαση της ανωτέρω πράξης έγκρισης στην διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του ως άνω υπουργείου έως την όγδοη ημέρα κάθε μήνα, προκειμένου να προβεί στις ενέργειες καταβολής της παροχής.

δ. Έκδοση πράξεων αναστολής ή διακοπής της παροχής.

ε. Έκδοση εγκυκλίων για κάθε σχετικό θέμα με την υλοποίηση του μέτρου.

– Η Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, είναι αρμόδια για τα ακόλουθα:

α. Παραλαβή από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ του τελικού, εγκεκριμένου από την διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης πίνακα δικαιούχων.

β. Παραλαβή από τη διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης της σχετικής πράξης έγκρισης της παροχής.

γ. Έκδοση και αποστολή της πράξης έγκρισης πίστωσης στη Δ24 διεύθυνση Λογαριασμών του Δημοσίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), η οποία εκδίδει ειδική εντολή πληρωμής προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Δημοσίου 200 «Ελληνικό Δημόσιο Συγκέντρωση Εισπράξεων Πληρωμών». Η ειδική εντολή της παρούσας παραγράφου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

δ. Διασφάλιση επάρκειας των πιστώσεων για την κάλυψη των δαπανών και εγγραφή αυτών στον προϋπολογισμό του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ειδικό Φορέα Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας 33 – 220, ΚΑΕ 2759), σε συνεργασία με τη διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

ε. Εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου στο υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επί Γραφείου Συμψηφισμών του ΓΛΚ.

– Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Πληροφοριακών Συστημάτων ΑΕ (Η.ΔΙ.ΚΑ. ΑΕ) έχει την ευθύνη για τα ακόλουθα:

α. Δημιουργία βάσης δεδομένων των δικαιούχων του αντισταθμιστικού μέτρου, σύμφωνα με τα κριτήρια επιλεξιμότητας, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 31, παράγραφος 2, περίπτωση β του Ν. 4411/2016 (Α΄ 142).

β. Ηλεκτρονική διασταύρωση πληροφοριών με τις βάσεις δεδομένων της γενικής γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, των ασφαλιστικών ταμείων και του Δημοσίου.

γ. Κατάρτιση μηνιαίως έως την 6η κάθε μήνα του πίνακα των δικαιούχων για την χορήγηση της μηνιαίας προπληρωμένης κάρτας και προώθηση προς έγκριση του σχετικού πίνακα στην διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

δ. Προώθηση, μετά την εγκριτική πράξη της διεύθυνσης Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης, του τελικού πίνακα των δικαιούχων προς το σύστημα «ΔΙΑΣ» για την καταβολή των πιστώσεων στα εμπλεκόμενα πιστωτικά ιδρύματα, προκειμένου αυτά να προβούν στην έκδοση και φόρτιση των σχετικών καρτών.

ε. Προώθηση του τελικού εγκεκριμένου πίνακα δικαιούχων στην διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών, προκειμένου να προβεί στις ενέργειες καταβολής της παροχής.

– Τα πιστωτικά ιδρύματα που συμμετέχουν στη δράση και ορίζονται αυτά όπου τηρούσαν λογαριασμό για την καταβολή του ΕΚΑΣ οι δικαιούχοι του αντισταθμιστικού μέτρου του άρθρου 31, της παρ. 2, περίπτωση β του Ν. 4411/2016 (Α΄ 142):

α. Παραλαμβάνουν από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ τους τελικούς πίνακες δικαιούχων προπληρωμένης κάρτας.

β. Εκτυπώνουν τις κάρτες στο όνομα του δικαιούχου ή των συνδικαιούχων του λογαριασμού όπου καταβαλλόταν το ΕΚΑΣ και εκδίδουν τους αριθμούς προσωπικής ταυτοποίησης (PIN).

γ. Φροντίζουν για την έγκαιρη παράδοση των καρτών και των αριθμών προσωπικής ταυτοποίησης (PIN) με τρόπο που κάθε πιστωτικό ίδρυμα επιλέγει στους δικαιούχους και τους ενημερώνουν για τη χρήση της κάρτας.

δ. Μεριμνούν για την εν γένει διαχείριση των προπληρωμένων καρτών κατά το διάστημα εφαρμογής της ρύθμισης.

ε. Φροντίζουν για την έγκαιρη πίστωση των αναλογούντων ανά δικαιούχο ποσών στις αντίστοιχες κάρτες σε μηνιαία βάση.

στ. Παρέχουν στις υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ περιοδικά αναλυτικά ηλεκτρονικά αρχεία των συναλλαγών.

Χρόνος και τρόπος καταβολής των αντισταθμιστικών μέτρων

  1. Η έκτακτη μηνιαία οικονομική ενίσχυση, των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης, χορηγείται, μηνιαίως, από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Δημοσίου την ίδια ημέρα με την καταβολή της κύριας σύνταξης.
  2. Η προπληρωμένη κάρτα πιστώνεται, μηνιαίως, εντός των πρώτων 20 ημερολογιακών ημερών κάθε μήνα. Η προπληρωμένη κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το δικαιούχο ή τους συνδικαιούχους του λογαριασμού καταβολής του ΕΚΑΣ, χωρίς κανέναν περιορισμό για οποιαδήποτε αγορά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών αγορών. Δεν υπάρχει δυνατότητα ανάληψης μετρητών από την προπληρωμένη κάρτα. Τα έξοδα της ΔΙΑΣ ΑΕ βαρύνουν τον προϋπολογισμό του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Διακοπή καταβολής των αντισταθμιστικών μέτρων

Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου, διακόπτεται η χορήγηση του οικείου αντισταθμιστικού μέτρου.

Αχρεωστήτως καταβληθέντα

Τα τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος όσων έλαβαν την παροχή, χωρίς να την δικαιούνται και εισπράττονται, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις των ασφαλιστικών οργανισμών και τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ).

Η σκόνη των κλειστών χώρων περιέχει αρκετές επικίνδυνες τοξικές ουσίες από διάφορα χημικά καταναλωτικά προϊόντα

Η σκόνη δεν είναι μόνο ενοχλητική, αλλά αθώα σκόνη. Μάλλον είναι κάτι σαν…πάρκινγκ καθόλου αθώων οικιακών χημικών ουσιών, οι οποίες μπορούν να δημιουργήσουν διάφορα προβλήματα στους ανυποψίαστους ανθρώπους.

Η σκόνη που μαζεύεται στα σπίτια και σε άλλους κλειστούς (γραφεία, σχολεία, γυμναστήρια, αυτοκίνητα κ.α.), εκθέτει τους ανθρώπους σε μια ευρεία γκάμα τοξικών χημικών ουσιών από διάφορα καθημερινά προϊόντα, όπως καθαρισμού, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Με δεδομένο ότι οι άνθρωποι περνούν τουλάχιστον το 90% του χρόνου τους σε κλειστούς χώρους, η νέα μελέτη αναδεικνύει ένα καθόλου αμελητέο πρόβλημα δημόσιας υγείας.

    Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Ινστιτούτου Μίλκεν του Πανεπιστημίου Τζορτζ Ουάσιγκτον, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια περιβαλλοντικής και επαγγελματικής υγείας ‘Αμι Ζότα, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό περιβαλλοντικής επιστήμης και τεχνολογίας “Environmental Science & Technology”.

   Οι επιστήμονες αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) 27 σχετικές μελέτες και εντόπισαν τα δέκα συχνότερα τοξικά χημικά που υπάρχουν στην οικιακή σκόνη και τα οποία συναντώνται στο 90% των δειγμάτων σκόνης. Η Νο 1 στον κατάλογο σε συχνότητα είναι η ουσία DEHP, που ανήκει στην κατηγορία των φθαλικών ενώσεων.

   «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι οι άνθρωποι και ιδίως τα παιδιά εκτίθενται σε καθημερινή βάση σε πολλαπλές χημικές ουσίες, που σχετίζονται με σοβαρά προβλήματα υγείας» δήλωσε η Ζότα.

   Τα χημικά αυτά απελευθερώνονται στον αέρα από τα διάφορα προϊόντα (προσωπικού καθαρισμού, οικιακής καθαριότητας, οικοδομικά, επίπλων κ.α.) και καταλήγουν στη σκόνη, πάνω σε αντικείμενα και στο πάτωμα. Οι άνθρωποι εισπνέουν ή καταπίνουν τα μικροσκοπικά σωματίδια της σκόνης και, μαζί με αυτήν, εισχωρουν στον οργανισμό τους οι δυνητικά επικίνδυνες χημικές ουσίες.

Ορισμένες φορές η είσοδός τους στο σώμα γίνεται και μέσω απορρόφησης από το δέρμα. Οι ερευνητές επισήμαναν ότι ιδίως τα μικρά παιδιά που μπουσουλάνε, παίζουν στο πάτωμα ή βάζουν συνεχώς τα χέρια τους στο στόμα τους, κινδυνεύουν περισσότερο.

Οι πιο συχνές χημικές ουσίες στη σκόνη είναι οι φθαλικές (DEHP, DEP, BBzP, DnBP κ.α.), που χρησιμοποιούνται σε καλλυντικά, παιγνίδια, παρκετίνες κ.α. και οι οποίες μπορεί να προκαλούν ορμονικές διαραραχές, αναπνευστικά προβλήματα, μείωση του δείκτη νοημοσύνης κ.α.

Ακολουθούν οι φενόλες, που χρησιμοποιούνται σε προϊόντα καθαριότητας και άλλα. Δύο ακόμη συχνές κατηγορίες είναι τα επιβραδυντικά της φλόγας (υπάρχουν σε έπιπλα, ηλεκτρονικά κ.α.), καθώς και οι αντικολλητικές ουσίες (σε μαγειρικά σκεύη).

Οι επιστήμονες επεσήμαναν ότι σταδιακά οι μικροποσότητες των χημικών συσσωρεύονται στο σώμα και μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα, όπως καρκίνο, πρόβλημα ανάπτυξης στα παιδιά, πρόβλημα γονιμότητας κ.α. Ορισμένες τοξικές ουσίες μπορεί να δρουν από κοινού, επιτείνοντας κάποιο πρόβλημα, ιδίως στα μικρά παιδιά.

«Ο αριθμός και τα επίπεδα των τοξικών χημικών ουσιών που πιθανώς υπάρχουν σε όλους τους χώρους του σπιτιού μας, είναι σοκαριστικός. Οι επιβλαβείς χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στα καθημερινά προϊόντα και υλικά κατασκευών, έχουν ως συνέπεια την ευρεία ρύπανση των σπιτιών μας. Αυτά τα επικίνδυνα χημικά θα πρέπει να αντικατασταθούν με άλλα ασφαλέστερα» δήλωσε η ερευνήτρια Βίνα Σίνγκλα.

Μέχρι τότε πάντως, κάντε προσεκτικό και συχνό σκούπισμα…

Σαν σήμερα 15 Σεπτεμβρίου 2016 – Σημαντικά γεγονότα

Τα σημαντικότερα γεγονότα της σημερινής ημέρας

1917…. Ο πρωθυπουργός, Αλεξάντερ Κερένσκυ, ανακηρύσσει τη Ρωσία σε Δημοκρατία, η οποία δε θα επιζήσει πάνω από ενάμιση μήνα, καθώς στις αρχές Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου θα επικρατήσουν οι Μπολσεβίκοι του Λένιν.

1919…. Κυκλοφορεί το πρώτο φύλλο της ημερήσιας εφημερίδας «Καθημερινή».

1920…. Καταργούνται οι φυλακές Παλαμηδίου στο Ναύπλιο.

1921…. Πραγματοποιείται στο προάστιο του Λονδίνου Χαϊγκέιτ ο δεύτερος γάμος του Ελευθέριου Βενιζέλου με την πλούσια ομογενή, Έλενα Στεφάνοβικ Σκυλίτση.

1922…. Μετά τη συγκρότηση της Επαναστατικής Επιτροπής σε Χίο και Μυτιλήνη, ο στρατηγός Θεόδωρος Πάγκαλος, χωρίς καμιά συνεννόηση με τους ηγέτες της Επανάστασης, οργανώνει «διευθυντήριο» και αρχίζει να διοικεί την Αθήνα, να διορίζει στρατιωτικά και πολιτικά στελέχη και να πραγματοποιεί συλλήψεις.

1928…. Ο Αλεξάντερ Φλέμινγκ ανακαλύπτει την πενικιλίνη.

1934…. Αρχίζουν να αφαιρούνται οι γραμμές του τραμ από τους δρόμους της Αθήνας. Στη θέση του θα δρομολογηθούν λεωφορεία.

1935…. Ο Αδόλφος Χίτλερ υιοθετεί τη σβάστικα ως επίσημο σύμβολο της Ναζιστικής Γερμανίας. Την ίδια μέρα, ψηφίζονται από το 7ο συνέδριο των γερμανών εθνικοσοσιαλιστών οι Φυλετικοί Νόμοι της Νυρεμβέργης, οι οποίοι κατοχυρώνουν νομικά τον αντισημιτισμό. Ειδικότερα ο “νόμος για τη γερμανική ιθαγένεια” και ο “νόμος για την προστασία του γερμανικού αίματος και της γερμανικής τιμής” αφαιρούν τη γερμανική υπηκοότητα από τους Γερμανοεβραίους και απαγορεύουν το γάμο ανάμεσα σε Εβραίους και μη- Εβραίους.

1952…. Ο ΟΗΕ παραχωρεί την Ερυθραία στην Αιθιοπία.

1959…. Ο Νικήτα Χρουστσόφ είναι ο πρώτος ηγέτης της ΕΣΣΔ που επισκέπτεται τις ΗΠΑ. Η επίσκεψη θα διαρκέσει μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου.

1968…. Ιδρύεται με απόφαση του ΚΚΕ, η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας (ΚΝΕ).

1975…. Στην Ελλάδα, αρχίζουν να κυκλοφορούν δοκιμαστικά τρόλεϊ χωρίς εισπράκτορα.

1982…. Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β’ ξεσηκώνει θύελλα στο Ισραήλ, μετά την προσωπική ακρόαση που έδωσε στον Παλαιστίνιο ηγέτη, Γιάσερ Αραφάτ.

      …. Την ίδια μέρα, στην Ελλάδα, διεξάγεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός αγώνας στο ΟΑΚΑ μεταξύ Ολυμπιακού και Έστερ Σουηδίας (2-0) για το Κύπελλο Πρωταθλητριών.

1989…. Κατατίθεται στη Βουλή το πόρισμα της προανακριτικής επιτροπής για το σκάνδαλο Κοσκωτά, σύμφωνα με το οποίο βασικός υπεύθυνος φέρεται ο πρώην πρωθυπουργός, Ανδρέας Παπανδρέου.

1994…. Η Βουλή παραπέμπει στο Ειδικό Δικαστήριο τους Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, Ιωάννη Παλαιοκρασά και Ανδρέα Ανδριανόπουλο για την υπόθεση της πώλησης της ΑΓΕΤ Ηρακλής.

1999…. Αναλαμβάνει Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο ιταλός, Ρομάνο Πρόντι.

2000…. Ξεκινούν οι 27οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας. Μετέχουν 10.200 αθλητές και αθλήτριες από 200 χώρες σε 28 αθλήματα. Ο Νίκος Κακλαμανάκης είναι ο πρώτος αθλητής που πατάει τον αγωνιστικό χώρο του Ολυμπιακού Σταδίου ως σημαιοφόρος της Ελληνικής Αποστολής.

2001…. «Βρισκόμαστε σε πόλεμο» αναφέρει ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζορτζ Μπους, σε δήλωσή του και υπόσχεται «σαρωτική, επίμονη και αποτελεσματική» απάντηση στα χτυπήματα των τρομοκρατών.

2001….Την ίδια μέρα, ενθρονίζεται ο νέος Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος.

Γεννήσεις

Το 1890 γεννήθηκε η αγγλίδα συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων, Αγκάθα Κρίστι.

το 1946 ο αμερικανός σκηνοθέτης, Όλιβερ Στόουν («Πλατούν», «Γεννημένος την 4η Ιουλίου»)

το 1946 η ηθοποιός και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Νόρα Κατσέλη.

Θάνατοι

Το 1936 πέθανε ο πολιτικός, Αλέξανδρος Ζαΐμης, ο οποίος διετέλεσε πρωθυπουργός και πρόεδρος της Δημοκρατίας.

το 1938 ο γλύπτης, Γιαννούλης Χαλεπάς.

το 2006 η διάσημη ιταλίδα δημοσιογράφος, Οριάνα Φαλάτσι.

Ανέκδοτο: Ακούει κανείς άλλος;

Ακούει κανείς άλλος;

Ένας αναρριχητής, κοντεύει να φτάσει στην κορυφή του βράχου, αλλά λίγο πριν φτάσει γλιστράει και πέφτει στο κενό. Για καλή του τύχη όμως πιάνεται από ένα κλαδί και αρχίζει να φωνάζει:

– Βοήθεια…με ακούει κανείς;

Δεν παίρνει καμία απάντηση. Πιο δυνατά αυτή τη φορά:

– Βοήθεια…βοήθεια με ακούει κανείς;

– Σε ακούω παιδί  μου. Μην φοβάσαι είμαι δίπλα σου.

Άφησε τα χέρια σου ελεύθερα και 2 άγγελοι θα σε οδηγήσουν σε Εμένα.

Και ξαναφωνάζει περισσότερο τρομαγμένος ο αναρριχητής:

– Μ’ ακούει κανείς άλλος;

Βέροια – ΣΙΝΕΣΤΑΡ: Οι ποιοτικές ταινίες παίζονται εδώ!!!

Το νέο πρόγραμμα κινηματοΘέατρου ΣΤΑΡ το οποίο θα ισχύει από αυτήν την Πέμπτη 15/9/16 – 21/9/16

Jason Bourne – Τζέισον Μπορν     (ΜΑΤ ΝΤΕΙΜΟΝ)

Ώρες προβολών: 19.30 και 22.00

Σκηνοθεσία:    ΠΟΛ ΓΚΡΙΝΓΚΡΑΣ

Σενάριο:          ΠΟΛ ΓΚΡΙΝΓΚΡΑΣ & ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΡΑΟΥΖ

Ηθοποιοί:        ΜΑΤ ΝΤΕΙΜΟΝ, ΤΟΜΙ ΛΙ ΤΖΟΟΥΝΣ, ΤΖΟΥΛΙΑ ΣΤΑΙΛΣ, ΑΛΙΣΙΑ ΒΙΚΑΝΤΕΡ

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:   Εννέα χρόνια μετά την ανάκτηση της μνήμης του και την εξαφάνισή του, ο πρώην ειδικός πράκτορας Τζέισον Μπορν ξαφνικά καλείται να επιστρέψει στο προσκήνιο, σε μια εποχή που ο κόσμος είναι πιο ασταθής από ποτέ, για να αποκαλύψει την κρυμμένη αλήθεια για το παρελθόν του και τη δολοφονία του πατέρα του. Την ίδια στιγμή, ένα νέο πρόγραμμα έχει δημιουργηθεί με σκοπό να ελέγχει κάθε διαθέσιμο δίκτυο επικοινωνίας και κατ’ επέκταση την παγκόσμια τρομοκρατία καθώς και όλα τα μέσα της νέας τεχνολογίας προς όφελος της αμερικανικής κυβέρνησης.

https://www.youtube.com/watch?v=PAhKJGihW1o

SULLY    (ΤΟΜ ΧΑΝΚΣ)

Ώρες προβολών: 20.00 και 22.00

 Σκηνοθεσία:  ΚΛΙΝΤ ΙΣΤΓΟΥΝΤ

 Σενάριο:  ΤΟΝΤ ΚΟΜΑΡΝΙΚΙ

 Ηθοποιοί:  ΤΟΜ ΧΑΝΚΣ, ΛΟΡΑ ΛΙΝΕΙ, ΑΝΝΑ ΓΚΑΝ

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

  O πολυβραβευμένος και καταξιωμένος Αμερικάνος σκηνοθέτης Κλιντ Ίστγουντ ετοιμάζεται για το νέο του κινηματογραφικό project που για μια ακόμη φορά βασίζεται στα ηρωικά κατορθώματα ενός γενναίου ανδρός. Η ταινία θα μας διηγηθεί την δραματική ιστορία της ζωής του Καπετάνιου Τσέσλι ‘Σάλι’ Σάλενμπέργκερ, που έγινε ήρωας για όλη τη χώρα, όταν προσγείωσε το ακινητοποιημένο disabled τζετ στον Ποταμό Χάντσον, σώζοντας τις ζωές όλων των επιβατών.

 Επίσημο site: http://www.sully-movie.com/

 Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Pq_alHeQM6E

ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗN ΝΤΟΡΙ (ΜΕΤΑΓΛ στα Ελληνικά)

(Τελευταίες Προβολές μόνο 15-18/9 Πέμπ-Παρ-Σαβ-Κυρ)

Ώρες προβολών: 17.30

Σκηνοθεσία:  Α. ΣΤΑΝΤΟΝ & Α. ΜΑΚΛΕΙΝ

 Σενάριο:  ΑΝΤΡΙΟΥ ΣΤΑΝΤΟΝ

 Ηθοποιοί:  ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΖΟΥΝ ΟΙ:, ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΙΟΥΡΓΟΣ, ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΘΕΡΙΔΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΝΤΟΥΝΗΣ, ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΗΣ, ΒΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΑΝΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΚΙΚΑΣ, ΧΑΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΛΑΚΙΔΗ, ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΦΙΛΙΑΔΗ, ΧΙΛΝΤΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΕΝΤΟΥΜΗΣ, ΕΛΛΗ ΘΑΝΟΥ

 ΠΕΡΙΛΗΨΗ:  Η πιο ξεχασιάρα δεν γίνεται μπλε ψαρίνα Ντόρι θυμάται ότι κάπου στον ωκεανό έχει μια οικογένεια που την αγαπά και την περιμένει. Η επιστροφή στις ρίζες της θα είναι ένα μάθημα ζωής για όλους τους συνοδοιπόρους της.

Extra:

13 χρόνια μετά την πρώτη μας μαγική βουτιά στον πολύχρωμο και φαντασμαγορικό βυθό της Pixar, η αναμονή τελείωσε! Οι αστείοι και αξέχαστοι χαρακτήρες του Ψάχνοντας τον Νέμο συνεχίζουν τα θαλάσσια κατορθώματά τους, και πρωταγωνίστρια αυτή τη φορά είναι το ξεχασιάρικο ψάρι που λέγεται Ντόρι, η οποία…απρόβλεπτα θυμάται τη χαμένη της οικογένεια – και ξεκινά έτσι μια νέα, απίθανη περιπέτεια.

 Επίσης μπορείτε να πληροφορηθείτε για όλο το πρόγραμμα του ΚινηματοΘέατρου ΣΤΑΡ παρακάτω:

http://www.cinestar.gr

http://www.facebook.com/cinestarveria

ΚινηματοΘέατρο ΣΤΑΡ Βέροιας

Μητροπόλεως 57

Τηλ: 2331022373

Fax: 2331022924

Email: cinestar@otenet.gr