Αρχική Blog Σελίδα 16269

Αλεξάνδρεια: 2ο – 6ο Δημοτικά Σχολεία: Έναρξη σχολικής χρονιάς και αγιασμός (βίντεο-φωτό)

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Έναρξη της νέας μαθητικής χρονιάς και στα 2ο και 6ο Δημοτικά Σχολεία της  Αλεξάνδρειας.

Παρόντες ο πρόεδρος κ. Παναγιώτης Γκυρίνης, ο βουλευτής κ. Χρήστος Αντωνίου και ο πρόεδρος της Α/θμιας σχολικής επιτροπής, κ. Μόσχος Κυτούδης.

Δείτε το βίντεο:

Φωτο:

dsc02484dsc02486dsc02489
dsc02474dsc02475dsc02480dsc02482dsc02483

Αλεξάνδρεια: 1ο-5ο Δημοτικά και Ειδικό Σχολείο Αλεξάνδρειας: Έναρξη σχολικής χρονιάς και αγιασμός (βίντεο-φωτό)

Ρεπορτάζ: Φωτεινή Κασσαβέτη

Έναρξη της νέας μαθητικής χρονιάς με τον καθιερωμένο αγιασμό σήμερα στα 1ο και 5ο Δημοτικά Σχολεία και το Ειδικό Σχολείο Αλεξάνδρειας.

Το παρόν έδωσε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, κ. Νίκος Μπρουσκέλης.

Δείτε βίντεο:

Φωτο:

dscn0782dscn0783dscn0786dscn0788dscn0790dscn0793dscn0797

Πρώτη μέρα στο σχολείο, με εκπαιδευτικούς και βιβλία στη θέση τους, αλλά και με πολλές αλλαγές

Όλα είναι έτοιμα για το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού της φετινής σχολικής χρονιάς, με την ηγεσία του υπουργείου να μην κρύβει την ικανοποίησή της για την υλοποίηση της βασικής της δέσμευσης για «εκπαιδευτικούς και βιβλία στη θέση τους» από την πρώτη μέρα των μαθητών στο σχολείο.

Από την προηγούμενη Τετάρτη, μάλιστα, το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη περισσοτέρων από 7.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή. «Όλα τα σχολεία θα ανοίξουν», ξεκαθάριζε από την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης.

Μάλιστα, στο μήνυμά του προς τους μαθητές, για τη νέα σχολική χρονιά, ο κ. Φίλης, αφού τους εύχεται καλή σχολική χρονιά, τονίζει ότι «έχει καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για να είναι καλή αυτή η χρονιά» από τη μεριά του υπουργείου.

Δεν παραλείπει, ωστόσο, να προαναγγείλει νέες μεταρρυθμίσεις για την σχολική χρονιά που θα ακολουθήσει, το 2017-18. «Για το 2017-8 προετοιμάζονται νέες μεταρρυθμίσεις με την πίστη ότι η εκπαίδευση μπορεί να γίνει το εφαλτήριο που θα βγάλει τη χώρα από την κρίση. Όραμά μας, ένα σχολείο όπου θα πνέει άνεμος δημοκρατίας και δημιουργίας και που θα τονώνει την πρωτοβουλία και το μεράκι των εκπαιδευτικών, ένα σχολείο που δε θα είναι εξεταστικό κέντρο, δε θα υπηρετεί τον άκρατο ανταγωνισμό αλλά θα είναι ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, συμμετοχής και συνεργασίας, ένα σχολείο που θα οικοδομεί στέρεη και βαθιά γνώση, εξάπτοντας την περιέργεια και τη φαντασία των παιδιών και καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη», επισημαίνει ο υπουργός.

Όσον αφορά, πάντως, στην σχολική χρονιά που ξεκινά σήμερα δεν της λείπουν οι αλλαγές. Το αντίθετο μάλιστα, αφού πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσουν με μικρότερα ή μεγαλύτερα «ρετουσαρίσματα»: Ενιαίου τύπου ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό, μειωμένος αριθμός εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο, νέα ωρολόγια προγράμματα και ανανεωμένη διδακτέα ύλη είναι μόνο μερικές από τις αλλαγές, που είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «αποτέλεσμα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία που προηγήθηκε» την χρονιά που πέρασε και που  το υπουργείο εκτιμά ότι «θα βελτιώσουν τη λειτουργία του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος», καθώς η πλειονότητά τους είναι «αποτέλεσμα των προβληματισμών, των αιτημάτων και των αγωνιών της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας για το δημόσιο σχολείο, όπως αυτές έχουν καταγραφεί εδώ και πολλές δεκαετίες».

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στο νηπιαγωγείο, τρεις είναι οι σημαντικότερες αλλαγές που θα ισχύσουν. Τα  5.394 νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου  Νηπιαγωγείου, 13.373 νηπιαγωγοί θα έχουν πλέον διδακτικό ωράριο όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι εγγραφές στο νηπιαγωγείο θα γίνονται από τον Μάιο μήνα για την επόμενη σχολική χρονιά.

Ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου προσφέρει, σύμφωνα με το υπουργείο, «ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα νήπια-προνήπια, καταργώντας την ύπαρξη διαφορετικών τύπων νηπιαγωγείων (κλασικά και ολοήμερα) και αμβλύνοντας τις ανισότητες που υπήρχαν μέσα στην ίδια σχολική μονάδα, η οποία λειτουργούσε με δύο (2) διαφορετικά τμήματα και με δύο (2) διαφορετικά προγράμματα».

Έτσι, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, «εξασφαλίζεται η δημιουργία τμημάτων με ισόρροπη κατανομή των μαθητών ως προς το φύλο, την ηλικία και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες τους, ενώ πριν η κατανομή γινόταν με βάση τις ανάγκες των γονέων για κλασικό ή ολοήμερο τμήμα».

Με το Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, όλα τα νηπιαγωγεία γίνονται εν δυνάμει ολοήμερα και λειτουργούν με βάση ένα ενιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο αρχίζει στις 8:20 και τελειώνει στις 13:00.

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα απογευματινού προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος μετά τις 13:00 και μέχρι τις 16:00 για τα παιδιά των εργαζομένων, ανέργων και ευπαθών κοινωνικά ομάδων, με μείωση του ελάχιστου αριθμού εγγραφέντων νηπίων-προνηπίων από 14 σε 5 στα μονοθέσια, 10 στα διθέσια καθώς και λειτουργία πρωινής ζώνης από τις 7:45 μέχρι τις 8:30, με ελάχιστο αριθμό μαθητών 5 (νήπια – προνήπια) και όχι όπως παλιά που ήταν μόνο για νήπια. Το προηγούμενο ωράριο της πρωινής ζώνης κρίθηκε αντιπαιδαγωγικό καθώς δεν είναι εφικτό για ένα παιδί αυτής της ηλικίας να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου από τις 7:00 μέχρι της 16:00 με δεδομένο ότι ούτε στο δημοτικό, ούτε ακόμα και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ένα παιδί δεν παραμένει τόσες ώρες στο σχολείο.

Όσον αφορά στο δημοτικό, 3.555 δημοτικά σε όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Η δημιουργία και η λειτουργία του, εδράζεται, σύμφωνα με το υπουργείο, στη συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας.

Οι δύο πυλώνες στήριξης του Ενιαίου Τύπου είναι οι αρχές της παιδαγωγικής Ποιότητας και Ισότητας για όλους τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας σχολείων μέχρι πέρυσι, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προέκυπτε το εξής δεδομένο: να προσφέρονται πλουραλισμός γνωστικών αντικείμενων μόνο σε 1337 σχολικές μονάδες. Στα υπόλοιπα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία (2.218 σχολικές μονάδες) δεν προσφέρονταν τα νέα διδακτικά αντικείμενα. Ταυτόχρονα, οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξεις ολοκλήρωναν τα μαθήματα 2 διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25).

Ο νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ, που όμως προβλέπονταν μόνο για 1337 12/θέσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία, εξασφαλίζοντας  τον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων νέων διδακτικών αντικειμένων των ΕΑΕΠ στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω. Το νέο Ενιαίο Πρόγραμμα συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση  των ωρών των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων με ΕΑΕΠ (1337 σχολικές μονάδες) και τους άλλους τύπους σχολείων (2218 σχολικές μονάδες).

Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις στις 13:15 καταργώντας την αντιπαιδαγωγική, για παιδιά αυτής της ηλικίας, 7ης ώρας. Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει τη δημιουργία ζώνης, ανάμεσα στο διδακτικό (8:00-13:15) και εργασιακό ωράριο(13:15-14:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του Συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο και χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία του διδακτικού προγράμματος.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σχετικά με το ολοήμερο πρόγραμμα, η έναρξή του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00 με μειωμένο τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό σε 14 μαθητές άνω των 6/θεσίων και τους 10 μαθητές σε 4/θέσια-5/θέσια, αντί για 15 που ίσχυε μέχρι σήμερα στα ΕΑΕΠ.

Ταυτόχρονα, αναβαθμίζεται το Πρόγραμμα του Ολοημέρου, αφού εξασφαλίζεται και γενικεύεται σε όλα τα σχολεία η ώρα Μελέτης-Προετοιμασίας με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο  προετοιμασίας των μαθημάτων  και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στη τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Τέλος, δύναται να λειτουργήσει Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών (7:00-8:00) των οποίων οι γονείς είναι εργαζόμενοι, άνεργοι ή ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, με ελάχιστο αριθμό αιτήσεων 7 μέχρι τα 8/θέσια και 10 από 9/θέσια και άνω.

Εξάλλου, όσον αφορά στο γυμνάσιο, το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων ή προγράμματα περιβαλλοντικά κ.τ.λ.

Ο διδακτικός χρόνος χωρίζεται σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Έτσι τα υποχρεωτικά ωριαία διαγωνίσματα θα διενεργούνται με μεγαλύτερη άνεση, εφόσον διπλασιάζεται το διαθέσιμο χρονικό διάστημα (το 1ο τετράμηνο έως 20 Ιανουαρίου και το 2ο έως 31 Μαΐου). Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να σχηματίσουν γνώμη σχετικά με την επίδοση των μαθητών/τριών τους. Επίσης, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιλέξουν αντί διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας.

Μετατοπίζεται η εστίαση από την εξεταστική διαδικασία στη διδακτική-μαθησιακή. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του σχολικού έτους περιορίζονται από δώδεκα-δεκατέσσερα (12-14) σε τέσσερα (4): α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β) Μαθηματικά, γ) Φυσική, δ) Ιστορία. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η παράταση των μαθημάτων έως 31 Μαΐου.

Η ενισχυτική διδασκαλία επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους: Το σχολείο θα προσφέρει τον Ιούνιο εντατικά μαθήματα σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα, και στη συνέχεια θα εξετάζονται στα τέλη του Ιουνίου. Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή ή -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο.

Επίσης, θεσπίστηκε η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού»: Σε κάθε σχολική μονάδα θα πραγματοποιηθεί από ειδικούς, κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας, αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο καθώς και σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης.

Στη συνέχεια,  από το σχολικό έτος 2016-17, το ΕΠΑΛ αποκτά μια νέα δομή με την οποία αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση και, σύμφωνα με το υπουργείο, «εξασφαλίζεται η παροχή στέρεων γενικών και τεχνολογικών γνώσεων και δημιουργείται ένα ενιαίο μοντέλο επαγγελματικού σχολείου, ώστε να παρέχονται περισσότερες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές διέξοδοι στους αποφοίτους».

Το νέο ΕΠΑΛ θα έχει την εξής δομή: Α΄ ΤΑΞΗ με ενιαίο πρόγραμμα, Β΄  ΤΑΞΗ  με διαχωρισμό σε τομείς τεχνικο-επαγγελματικών σπουδών και Γ΄ ΤΑΞΗ  με διαχωρισμό των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες.

– Στους απόφοιτους. χορηγείται, απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο του Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικό Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4.

Διευρύνεται η δυνατότητα της πρόσβασης των αποφοίτων στα ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Στρατιωτικές σχολές, σχολές Αστυνομίας,  Πυροσβεστικής, Εμπορικού Ναυτικού μέσω των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων, με ειδικό ποσοστό θέσεων. Τους δίνεται επίσης η δυνατότητα να εισάγονται σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων με ποσοστό επιπλέον θέσεων 1%.

Ξεκινά σταδιακά από τη σχολική χρονιά 2016-17, ο νέος θεσμός του προαιρετικού «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας», με το οποίο δίνεται η δυνατότητα ασφαλούς ένταξης στην εργασία των αποφοίτων, υπό την εποπτεία του σχολείου, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, μισθό στο 75% του κατώτατου μισθού και ασφάλιση και συμπληρωματικής εργαστηριακής εκπαίδευσης στο σχολείο. Μετά από εξετάσεις πιστοποίησης απόκτηση  πτυχίου επιπέδου 5.

Οι αλλαγές ξεκινούν σταδιακά, από το σχολικό έτος 2016-17 και θα λειτουργήσουν ως «γέφυρα» από τη υπάρχουσα στη νέα δομή των ΕΠΑΛ. Έτσι, το σχολικό έτος 2016-17 η Α΄ και η Β΄ τάξη θα έχουν νέα δομή και πρόγραμμα ενώ η Γ΄ (καθώς και η Δ΄ εσπερινών) θα ακολουθεί τη δομή του υπάρχοντος συστήματος.

Σημειώνεται, ότι υπογράφτηκαν  ήδη όλες οι Υπουργικές Αποφάσεις με τις οποίες καθορίζονται όλες οι λεπτομέρειες για τη λειτουργία των ΕΠΑΛ. Με το ξεκίνημα των μαθημάτων θα είναι όλα έτοιμα, σε αντίθεση με όλες τις άλλες περιπτώσεις όπου οι προηγούμενοι νόμοι για την ΤΕΕ (2640/98, 3475/06, 4186/13) ψηφίστηκαν μόλις το Σεπτέμβρη και αιφνιδίασαν εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Υπενθυμίζεται επίσης, η επαναλειτουργία σημαντικών τομέων και ειδικοτήτων, που είχαν καταργηθεί λόγω της διαθεσιμότητας 2500 εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, από την προηγούμενη σχολική χρονιά 2015-16.

Όσον αφορά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, το υπουργείο  εκτιμά ότι ξεκινά τη χρονιά ενισχυμένη, «με εκσυγχρονισμένο θεσμικό πλαίσιο προσανατολισμένο στην ενταξιακή και συμπεριληπτική εκπαίδευση».

Οι νέες δομές που προστίθενται στις υπάρχουσες και διευρύνουν τη δυνατότητα κάλυψης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών σε κάθε γωνιά της χώρας, μετά από 8 χρόνια αδιαφορίας και απραξίας, είναι 531 Τμήματα Ένταξης (61 σε Νηπιαγωγεία, 344 σε Δημοτικά και 126 σε Γυμνάσια), 3 Ειδικά Νηπιαγωγεία, 6 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, 5 ΕΕΕΕΚ, 9 Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και 12 Λυκειακές Τάξεις.

Η έκδοση δύο νέων Υπουργικών Αποφάσεων για τη λειτουργία των Τμημάτων ένταξης και την υλοποίηση προγραμμάτων Συνεκπαίδευσης ολοκληρώνουν τις αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου και προωθούν την ενίσχυση των ενταξιακών θεσμών, ενώ ελαχιστοποιούν την περιθωριοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών και ενισχύουν θεσμικά τη συνεργασία των δομών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.

Γενικεύεται η λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου μαθητών ΑμεΑ και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η οποία λειτούργησε πιλοτικά την περασμένη σχολική χρονιά και για πρώτη φορά αναμένεται να υπάρξει μια κοινή βάση δεδομένων που θα έχει ως αποτέλεσμα τον ακριβή προσδιορισμό του πραγματικού αριθμού μαθητών που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης και να  λειτουργήσει ως εργαλείο στήριξης αυτών, είτε στα πλαίσια Ενός Σχολείου που αγκαλιάζει όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, είτε στα ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

Για την Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση το σχολικό έτος 2016-17 αποτελεί, όπως αναφέρει το υπουργείο, «σταθμό» ως ένα μεταβατικό έτος λειτουργίας, το οποίο «σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό των δομών της και προετοιμάζει τη μετάβαση στην καθολική εφαρμογή, του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου, κατά το σχολικό έτος 2017-18». Με το νέο τύπο σχολείου η φοίτηση διαρκεί 4 χρόνια στο γυμνάσιο και 4 χρόνια στο λύκειο. Στο γυμνάσιο εφαρμόζεται το πρόγραμμα του γενικού γυμνασίου, προσαρμοσμένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, εμπλουτισμένο με θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα προ-επαγγελματικής ετοιμότητας. Στο λύκειο εφαρμόζεται το πρόγραμμα του Εσπερινού Επαγγελματικού Γυμνασίου προσαρμοσμένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. «Αυτές οι αλλαγές θέτουν τέλος αφενός στο άναρχο νομοθετικό πλαίσιο, υπό το οποίο λειτουργούσαν ως τώρα αυτές οι δομές και αφετέρου τερματίζουν την άκαιρη, άσκοπη και αναιτιολόγητη πρόωρη εξειδίκευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», επισημαίνει το υπουργείο.

Τέλος, αλλαγές υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες στη διδακτέα ύλη, ενώ θα εφαρμοστεί πιλοτικά και η περιγραφική αξιολόγηση. Πιο συγκεκριμένα, για όλα τα γνωστικά αντικείμενα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου δημιουργήθηκαν στο ΙΕΠ επιτροπές που εργάστηκαν για τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης, στοχεύοντας στα εξής: η διδακτέα ύλη να είναι αντίστοιχη των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών κάθε ηλικίας, και εφικτό να ολοκληρωθεί εντός των ωρών που διατίθενται, η έκταση της διδακτέας ύλης και η ποσότητα των πληροφοριών να περιορισθεί, ώστε να εξασφαλισθεί χρόνος για διερευνητική, βιωματική μάθηση, η διδακτέα ύλη να επικεντρώνεται στα σημαντικά τμήματα/έννοιες και να επιδιώκεται εμβάθυνση σε αυτά, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία να προσεγγίζονται συνοπτικά.

Σήμερα προωθούνται στα σχολεία αναλυτικές οδηγίες διαχείρισης της διδακτέας ύλης ανά γνωστικό αντικείμενο και τάξη (που περιλαμβάνουν συμπληρωματικό υποστηρικτικό υλικό και προτάσεις δραστηριοτήτων) και έχει ήδη ξεκινήσει ανά ειδικότητα σχετική ενημέρωση των σχολικών συμβούλων, οι οποίοι θα αναλάβουν άμεσα την ενημέρωση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της πρότασης εξορθολογισμού.

Επίσης, σε σχολεία αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί πιλοτικά  η  περιγραφική αξιολόγηση, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική αξιολόγηση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Τρόμπα, μπαρούφα κι άρπα κόλλα»… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η λαϊκή παροιμία που κάνει λόγο για το πόσο χαίρονται ο ψεύτης κι ο κλέφτης, επιβεβαιώθηκε πάλι, σήμερα, στη Θεσσαλονίκη.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο Αλέξης Τσίπρας γύρισε στον τόπο του δικού του «εγκλήματος» (2014) και υπό το βάρος των ψεμάτων – αυταπατών του, ασφαλώς και δεν μπορούσε να χαίρεται.

Ο Αλέξης Τσίπρας, ως γνήσιος κλέφτης της ελπίδας των Ελλήνων για ένα καλύτερο «αύριο», ασφαλώς και δεν μπορούσε να χαίρεται.

Απλά με όσα είπε, επιβεβαίωσε τους παλαιότερους στίχους του Μηλιώκα:

«Τρόμπα, μπαρούφα κι άρπα κόλλα»…

 

Ο Αλέξης Τσίπρας πήγε στη Θεσσαλονίκη μόνο και μόνο για να κερδίσει χρόνο.

Είπε και πάλι τις γνωστές Αριστερές αρλούμπες, είπε ότι η κρίση ΘΑ τελειώσει το 2018… ότι Θα μειώσει τους έμμεσους φόρους …όταν σταθεροποιηθούν τα πλεονάσματα… ότι όλα πάνε καλά!

Μοίρασε σανό σε όσους τον επιζητούν.

Υποσχέθηκε πάλι ότι ΘΑ μοιράσει χρήματα στους φτωχούς, επιχείρησε να τετραγωνίσει τον κύκλο, λέγοντας ότι οι συντάξεις μειώθηκαν μόνο στο 10% από το 20% των συνταξιούχων που τις λαμβάνουν!

 

Με πρωτοφανή άγνοια της πραγματικότητας ανέφερε ότι η κυβέρνησή του προστατεύει τη δημόσια περιουσία, χωρίς λογικές ξεπουλήματος.

Λες και δεν ήταν η κυβέρνησή του που πούλησε το Ελληνικό κάτω από ένα δις, όταν οι προηγούμενοι το διαπραγματεύονταν για τρία.

Λες κι η κυβέρνησή του δεν πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 45 εκ. όταν οι προηγούμενοι την πωλούσαν για 300 εκ. κι ο Σταθάκης με τους άλλους ανέβαιναν στα κάγκελα και φώναζαν ότι ήταν προκλητικά χαμηλή η τιμή.

 

Κι όχι μόνο αυτά.

Προχώρησε σε μια αδίστακτη κι ευθεία παρέμβαση στη Δικαιοσύνη, προκαταλαμβάνοντας την απόφαση του ΣτΕ για τη συνταγματικότητα του νόμου με τον οποίο δόθηκαν οι άδειες στα κανάλια.

Μάλιστα, κατά τρόπο απροκάλυπτο «δημοσιοποίησε» ακόμη και το σκεπτικό της απόφασης:

«Θα έλθει τώρα που έχουμε εισπράξει 246 εκ. το ΣτΕ και θα κρίνει τον νόμο αντισυνταγματικό, με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον; Το θεωρώ αδιανόητο», ανέφερε, προσθέτοντας ότι… δεν παρεμβαίνει στη Δικαιοσύνη!

 

Επιπλέον:

Στήριξε με τρόπο κυνικό και απροκάλυπτο το ελεεινό καθεστώς των Εξαρχείων, καλύπτοντας τους μπαχαλάκηδες, όταν ρωτήθηκε για τη δήλωση Μητσοτάκη ότι μόλις γίνει πρωθυπουργός θα τελειώσει σε ένα μήνα αυτή την αθλιότητα.

«Πρέπει να βρει κάτι να πει, για να θρέψει ένα κοινό ευυπόληπτων και συντηρητικών ανθρώπων», ανέφερε!

Εξέθρεψε τα Εξάρχεια, τα κανάκεψε και τώρα συνεχίζει να τους κλείνει το μάτι και να τους υποθάλπει.

 

Στο ζήτημα του Καραμανλή η πρόθεσή του ήταν σαφής:

Ανερυθρίαστα και με το γνωστό του θράσος επιχείρησε για μια ακόμη φορά να πλαγιοκοπήσει και να διχάσει τη Νέα Δημοκρατία.

 

Όμως, εκεί που ο Τσίπρας έχασε κάθε ίχνος ανθρωπιάς και σοβαρότητας ήταν στην απάντηση που έδωσε με κυνισμό στις δημοσιογράφους που του είπαν ότι χάνουν τις δουλειές τους, μετά τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησής του για να δοθούν ΜΟΝΟ τέσσερις τηλεοπτικές άδειες.

Ο άνθρωπος που έλεγε δεν πληρώνω ΕΝΦΙΑ, ο άνθρωπος που ήταν ηγέτης του κινήματος «δεν πληρώνω», απάντησε ότι… «ο τζάμπας πέθανε»!

Ενεργοποίησε με προβοκατόρικο τρόπο την πιο χυδαία μορφή κοινωνικού αυτοματισμού, λέγοντας ουσιαστικά  ότι αφού υπάρχουν 1,5 εκ. άνεργοι, δεν είναι καλύτεροι οι δημοσιογράφοι για να έχουν άλλη τύχη.

Απάντηση που ακούστηκε σαν καρφί στο φέρετρο του λαϊκισμού και πολιτικού του τυχοδιωκτισμού.

 

Κάτι ακόμη:

Θρασύς, εμπαθής και αυθάδης ο πρωθυπουργός, σε μια  κορυφαία στιγμή πολιτικού και προσωπικού παραληρήματος, μίλησε ακόμη και για αυτορρύθμιση της αγοράς εργασίας!!!

Προσχωρώντας με τον καλύτερο τρόπο στον επάρατο … νεοφιλελευθερισμό!

 

@ Κι ένα τελευταίο:

Από τη διαδικασία των ερωτήσεων προς τον πρωθυπουργό, η Όλγα Γεροβασίλη που κόπτεται  για τον πλουραλισμό και την ανεξαρτησία των ΜΜΕ, απέκλεισε το «Βήμα», τον «Ελεύθερο Τύπο», τη «Δημοκρατία», τον «Αθήνα 9,84» και το «Πρώτο Θέμα»!

Αλλά, έδωσε τον λόγο σε όλα τα κρατικά ΜΜΕ (το ΑΠΕ μάλιστα «ρώτησε» για… τη γραβάτα του πρωθυπουργού), το «Κόκκινο» και τη «Φωνή της Υπαίθρου»…

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Δευτέρας 12 Σεπτεμβρίου 2016

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

espressoeleftherioramakeliostarpresssportdayarenapress

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “Πάλι υπομονή;”.

Η εφημερίδα γράφει ότι “με μισόλογα, ανακρίβειες και εσκεμμένες παραλήψεις, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας παρουσίασε στη ΔΕΘ ένα ανέφικτο σχέδιο προς την ανάπτυξη με πέντε βήματα, τα οποία εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να γίνουν όσο η οικονομία βρίσκεται κάτω από τα δεσμά των δανειστών”.

ΕΘΝΟΣ: “Τα μυστικά του παγώματος οφειλών”.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “ασφαλιστική ενημερότητα θα εξασφαλίζουν από 1/1/2017 οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι οφειλέτες του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ, με την προϋπόθεση να είναι συνεπείς στην καταβολή των τρεχουσών εισφορών τους”.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “Οι κρυφές μειώσεις στις συντάξεις”.

Η εφημερίδα γράφει ότι “πως παρακρατούν παράνομα έως 100 ευρώ που θα έπρεπε να αποδοθούν στις κύριες μετά τον επανυπολογισμό των επικουρικών. Πόσα θα κοπούν από τις επικουρικές τον Οκτώβριο με το αναδρομικό ψαλίδι. Εκκαθαριστικά-σοκ δείχνουν κούρεμα 50,24% σε επικουρικές αναπήρων εκθέτοντας την κυβέρνηση”.

ΕΣΤΙΑ: “Η αυταπάτη με την ανάπτυξη”.

Η εφημερίδα τονίζει ότι “η μεγάλη “αυταπάτη” του κ. Τσίπρα είναι ότι η ανάπτυξις έρχεται με νόμους που ονομάζονται “επενδυτικοί”, με ευχολόγια και με προεδρικά διατάγματα. Ούτε ο ίδιος, ούτε οι υπουργοί του, θέλουν να συνειδητοποιήσουν ότι χωρίς περιβάλλον πολιτικής σταθερότητος, ελάφρυνση της φορολογίας, μείωση της γραφειοκρατίας, βαθιές τομές στην οικονομία και στην δημόσια διοίκηση, η ανάπτυξις δεν πρόκειται να επιστρέψει στον τόπο μας”.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Χαμηλοί τόνοι υψηλές προσδοκίες”.

Η εφημερίδα γράφει ότι “η διευθέτηση του χρέους αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ, ενώ για τις γερμανικές αποζημιώσεις επισήμανε ότι “δεν θέλουμε να ρίξουμε ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα”. Δήλωσε αποφασισμένος να διεκδικήσει την ισότιμη αντιμετώπιση της χώρας από τη Γερμανίδα καγκελάριο”.

ΤΑ ΝΕΑ: “Τον καιρό του Κολοκοτρώνη επικαλείται ο κ. Τσίπρας….”.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “χωρίς τον αέρα των προηγούμενων ετών, ο Αλέξης Τσίπρας δεν κατάφερε να πείσει για το αφήγημα της κυβέρνησής του. Αίσθηση ωστόσο προκάλεσε η επιθετικότητά του προς τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ και η έμμεση αλλά πρωτοφανής παρέμβασή του στο ΣτΕ για την υπόθεση των αδειών. Δεν έλειψε και η αναφορά στο 2021 για τα διακόσια χρόνια της Εθνεγερσίας”.

Kontranews: “Κούρεμα και πάγωμα στις οφειλές σε Εφορία και ΙΚΑ. Έτσι θα ανασάνει ο κόσμος”.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “η απόφαση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να παγώσει τις οφειλές των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων στον ΟΑΕΕ και στο ΕΤΑΑ, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και απεγκλωβίζει εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, οι οποίοι αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους εξαιτίας της κατάστασης που διαμόρφωσαν στην αγορά τα έξι χρόνια των εφιαλτικών μνημονίων”.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: “24μηνες “επιταγές”. Αισιοδοξία για την πορεία της οικονομίας χωρίς απτά επιχειρήματα”.

Η εφημερίδα τονίζει ότι “αισιοδοξία για την πορεία της οικονομίας και για την έκβαση των διαπραγματεύσεων της βιωσιμότητας του χρέους της χώρας επιχείρησε να εκπέμψει από την 81η ΔΕΘ ο πρωθυπουργός, χωρίς ωστόσο ξεκάθαρη αιτιολόγηση και απτά επιχειρήματα, με μάλλον γενικές και εν μέρει αλληλοαναιρούμενες δηλώσεις, αλλά και θέτοντας τον στόχο για το “πέρασμα της χώρας στην επόμενη μέρα” δηλαδή στην έξοδο από την κρίση και τον σχετικό σχεδιασμό της κυβέρνησής του σε ορίζοντα 2021″.

 

Ειδικό Δημοτικό Σχολείο – Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας – Ευχαριστήριο

Οι μαθητές ,οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου – Νηπιαγωγείου  Αλεξάνδρειας

Ευχαριστούμε

      Το Σύλλογο Διδασκόντων του Λυκείου Μακροχωρίου, που προσέφερε το ποσό των 100 ευρώ στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο- Νηπιαγωγείο  Αλεξάνδρειας στη μνήμη  του Συναδέλφου τους καθηγητή Μαθηματικών Στέλιο Μυόγλου  .

      Ο Στέλιος Μυόγλου ήταν για αρκετά χρόνια μέλος της Εκπαιδευτικής Κοινότητας  του Δήμου  μας , γνωστός σε μέλη του Συλλόγου μας , ήταν αγαπητός σε όλους και όλες και  με το χαμόγελό του , την καλοσύνη του και τη συνέπειά του,  πρόσφερε στους μαθητές και στις μαθήτριές του γνώση αλλά και ήθος.

     Εκφράζομαι  τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του , στους συγγενείς, στους συναδέλφους του, στους μαθητές και μαθήτριές του.

Ιερός Ναός Αγ. Παρασκευής Ραψωμανίκης: Υποδοχή λειψάνου Τιμίου Προδρόμου

Σας ενημερώνουμε ότι στις 13 Σεπτεμβρίου ημέρα Τρίτη και ώρα 20:30, o Ιερός Ναός Αγίας Παρασκευής Ραψωμανικίου θα υποδεχτεί το λείψανο του Τιμίου Προδρόμου από την Ιερά Μονή Καλλίπετρας.

Θα ακολουθήσει βραδινή θεία λειτουργία (Αγρυπνία). Οι πιστοί θα μπορούν να προσκυνήσουν το λείψανο, καθώς και την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου στη Θεία Λειτουργία. Έπειτα θα ακολουθήσει η αποχώρησή του από το Ναό.

Ένας αστεροειδής μεγέθους λεωφορείου μόλις πέρασε ξυστά από τη Γη, αλλά κι ένας πολύ μεγαλύτερος πλησιάζει

Ένας αστεροειδής διαμέτρου περίπου δέκα μέτρων, δηλαδή όσο ένα λεωφορείο, πέρασε προχθές το βράδυ ξυστά από τη Γη, σε απόσταση 38.500 χιλιομέτρων, δηλαδή μόλις το ένα δέκατο της μέσης απόστασης Γης-Σελήνης.

Οι επιστήμονες της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) ανακάλυψαν τον επερχόμενο αστεροειδή «2016 RB1» τη Δευτέρα, δύο μόνο μέρες πριν «ξύσει» τη Γη – πράγμα που δεν ακούγεται ευχάριστα.

Ο αστεροειδής πέρασε πολύ κοντά από τους τηλεπικοικωνιακούς δορυφόρους που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας, σε ύψος σχεδόν 36.000 χιλιομέτρων. Ο εντοπισμός του έγινε αρχικά από τηλεσκόπιο του Πανεπιστημίου της Αριζόνα.

Ακόμη πάντως κι αν είχε πέσει στη Γη, ο συγκεκριμένος αστεροειδής δεν ήταν αρκετά μεγάλος για να προκαλέσει τεράστια καταστροφή. Συγκριτικά, ο αστεροειδής του Τσελιάμπινσκ που είχε εκραγεί πάνω από τη Ρωσία το 2013 τραυματίζοντας πάνω από 1.000 ανθρώπους, είχε μέγεθος περίπου 17 μέτρων.

Στις 28 Αυγούστου ένας μεγαλύτερος αστεροειδής είχε περάσει σε απόσταση 80.000 χλμ. από τη Γη (δηλαδή πάλι πολύ πιο κοντά από το φεγγάρι), ενώ στις 17 Σεπτεμβρίου ένας ακόμη, μεγέθους 60 μέτρων περίπου, αναμένεται να περάσει σε κοντινή απόσταση.

Με λίγα λόγια, η ανθρωπότητα έχει κάθε λόγο να μην κοιμάται ήσυχη, γιατί μια του κλέφτη, δυό του κλέφτη, τρεις και η κακή του μέρα…

 

Αυξάνει σημαντικά ο κίνδυνος κατάθλιψης μετά από εγκεφαλικό

Κατά το πρώτο τρίμηνο μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, όσοι επιβίωσαν, αντιμετωπίζσουν περίπου οκταπλάσιο κίνδυνο να εκδηλώσουν κατάθλιψη, σε σχέση με όσους δεν έπαθαν εγκεφαλικό, σύμφωνα με μια νέα δανική επιστημονική έρευνα.

  Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Μερέτε Όσλερ του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό ψυχιατρικής “JAMA Psychiatry”, ανέλυσαν στοιχεία για 157.250 ανθρώπους που είχαν πάθει εγκεφαλικό και άλλους 160.250 που δεν είχαν πάθει.

 Στη διάρκεια μιας διετίας, είχαν εμφανίσει κατάθλιψη πάνω από 34.000 άτομα που είχαν επιζήσει μετά από εγκεφαλικό, καθώς και πάνω από 11.000 άτομα χωρίς εγκεφαλικό.

Το 25% περίπου των ασθενών με εγκεφαλικό είχαν εμφανίσει κατάθλιψη μέσα στη διετία (πάνω από τους μισούς μέσα στο πρώτο τρίμηνο μετά το εγκεφαλικό), έναντι ποσοστού 8% μεταξύ όσων δεν είχαν πάθει εγκεφαλικό.

«Φαίνεται πως κάποια ανισορροπία στον εγκέφαλο, που προκαλείται από το εγκεφαλικό, μπορεί να κάνει τους ασθενείς αυτούς πιο ευάλωτους στην κατάθλιψη», δήλωσε η Όσλερ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.

 Περισσότεροι από 30 εκατομμύρια άνθρωποι κάθε χρόνο παθαίνουν εγκεφαλικό στον κόσμο. Ο κίνδυνος κατάθλιψης -με ή χωρίς εγκεφαλικό- αυξάνεται με την ηλικία και είναι μεγαλύτερος στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες, σε όσους ζουν μόνοι τους, σε όσους έχουν χαμηλότερη μόρφωση, στους διαβητικούς και σε όσους έχουν ιστορικό ψυχικών παθήσεων.

 Σύμφωνα με τη νέα δανική μελέτη, η κατάθλιψη σχετίζεται με σχεδόν τριπλάσιο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία. Εκτιμάται ότι περίπου ένας στους τρεις ανθρώπους που έπαθαν εγκεφαλικό, θα εκδηλώσουν ηπιότερη ή σοβαρότερη κατάθλιψη, κάτι που επιδρά αρνητικά στην ανάκαμψή τους. Η διάγνωση της κατάθλιψης στους ασθενείς μετά από εγκεφαλικό δεν είναι πάντα εύκολη, επειδή έχουν προβλήματα ομιλίας και μνήμης.

Σαν σήμερα 12 Σεπτεμβρίου 2016 – Σημαντικά γεγονότα

Τα σημαντικότερα γεγονότα της σημερινής ημέρας

490 π.Χ….. Οι Αθηναίοι και οι Πλαταιείς συντρίβουν τους Πέρσες στη Μάχη του Μαραθώνα.

1609…. Ο βρετανός εξερευνητής και θαλασσοπόρος Χένρι Χάντσον, ανακαλύπτει τον ποταμό, που αποτελεί φυσικό σύνορο ανάμεσα στη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσι, στον οποίο δίνει το όνομά του.

1829…. Η Μάχη της Πέτρας στη Βοιωτία: Μάχη και περιφανής νίκη των Ελλήνων στο στενό Πέτρας (μεταξύ Θηβών και Λιβαδειάς). Αυτή είναι και η τελευταία μάχη της Ελληνικής Επανάστασης.

1906…. Παραιτείται ο αρμοστής της Κρήτης, πρίγκιπας Γεώργιος και αντικαταστάτης του αναλαμβάνει ο Αλέξανδρος Ζαΐμης.

1921…. Η Τουρκία ζητά να της δοθούν η Σμύρνη και η Αδριανούπολη. Η Ελλάδα απορρίπτει κάθε παρόμοια σκέψη.

1944…. Ο βασιλιάς Γεώργιος αναχωρεί για το Λονδίνο, όπου θα παραμείνει μέχρι ο ελληνικός λαός αποφασίσει με δημοψήφισμα, αν θα επανέλθει στο θρόνο του.

1953…. Ο γερουσιαστής και μετέπειτα Πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι, παντρεύεται την Τζάκι Μπουβιέ, στην καθολική εκκλησία Σαιντ Μαίρη στο Νιου Πορτ.

1959…. Αρχίζουν στις Βρυξέλλες συνομιλίες για την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ.

1972…. Ισλανδική κανονιοφόρος βυθίζει δυο βρετανικά ψαράδικα στη Βόρεια Θάλασσα. Πρόκειται για τις πρώτες εχθροπραξίες του λεγόμενου και «Πολέμου του Βακαλάου».

1974…. Εκθρονίζεται ο αυτοκράτορας της Αιθιοπίας, Χαϊλέ Σελασιέ, από μια προσωρινή στρατιωτική κυβέρνηση, η οποία του αποστερεί κάθε εξουσία.

1979…. Η εθνική Ελλάδας ποδοσφαίρου νικά τη Σοβιετική Ένωση με 1-0 στη «Λεωφόρο» και προκρίνεται για πρώτη φορά στα τελικά του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου.

1980…. Οι στρατιωτικοί αναλαμβάνουν με πραξικόπημα την εξουσία στην Τουρκία. Ο στρατηγός Κενάν Εβρέν ανατρέπει την κυβέρνηση του Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ και αναλαμβάνει επικεφαλής του “Εθνικού Συμβουλίου”, που κυβερνά πλέον τη χώρα.

1981…. 40.000 ροκάδες συνωστίζονται στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας για να απολαύσουν το Ρόρυ Γκάλαχερ, σε μία από τις πρώτες ροκ συναυλίες στη χώρας μας, η οποία θα συνοδευτεί από σοβαρά επεισόδια.

1995…. Η Παγκόσμια Οργάνωση Μετεωρολογίας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη ραγδαία μείωση του στρώματος του όζοντος, που προστατεύει τη Γη από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Γεννήσεις

το 1888 γεννήθηκε ο γάλλος ηθοποιός και τραγουδιστής, Μορίς Σεβαλιέ.

το 1913 ο αμερικανός Ολυμπιονίκης, Τζέσε Όουενς, ο μαύρος αθλητής του στίβου που κέρδισε 4 χρυσά μετάλλια στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου απαξιώνοντας στην πράξη τις θεωρίες του Αδόλφου Χίτλερ περί άριας φυλής.

το 1944 ο αμερικανός τραγουδιστής, Μπάρι Γουάιτ.

το 1961 ο μουσικοσυνθέτης και τραγουδιστής, Στέφανος Κορκολής.

Θάνατοι

το 1362 πέθανε ο πάπας Ιννοκέντιος Στ’ και το 1992 ο αμερικανός ηθοποιός, Άντονι Πέρκινς («Ψυχώ»).