Αρχική Blog Σελίδα 16217

Mail από την Αθήνα #4 – Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Mail από την Αθήνα #4 – Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

  • kafatos-gianis
    Γράφει ο δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος

    ΚαιθίΣτΕ αναπαυτικά εσείς, γιατί μετά την απόφαση του ΣτΕ (Συμβούλιον της Επικρατείας) κάποιοι έχουν αρχίσει να τρέχουν!

  • Η απόφαση του ΣτΕ να μπει στην ουσία της προσφυγής των τηλεοπτικών σταθμών περί συνταγματικότητας του νόμου Παπά έβαλε φωτιά στα τόπια που λένε κι οι πολιτικοί της αγοράς που εκλέγουμε!
  • 14 και 15 Νοεμβρίου μήπως μπορείτε να μας φιλοξενήσετε στην όμορφη πόλη σας (την αφεντιά μου και δεκάδες άλλους Αθηναίους); Ξέρετε θα έχουμε μουσαφιριά, τον Μπάρακ τον Ομπάμα ντε! Και όπως καταλαβαίνετε η Αθήνα δεν θα είναι και πολύ φιλόξενη για τους κατοίκους της προκειμένου να τιμήσει τον Αμερικανό Πρέζιντεν’τα!
  • Ο Ασημάκης Φωτήλας έγινε βουλευτής του Ποταμιού χάρις σε ένα διαφημιστικό βιντεάκι που έκανε με κάποιους φίλους του κι έγινε viral (όπου viral πα’ να πει ότι έσπασε ταμεία, κλικ δηλαδή, στο ίντερνετ. Μετά από αυτό ξιφουλκούσε στα τηλεπαράθυρα, έπαιξε σε μια θεατρική παρασταση (ναι κι αυτός όπως ο πρύτανης) στην Πάτρα, την γενέτειρά του και τώρα που είπε ότι το Ποτάμι ψιλοστερεύει και καλό είναι να στηρίξουν Μητσοτάκη (εντάξει σε ελεύθερη απόδοση) τον πέταξαν στις όχθες, όξω δηλαδή! (Στις όχθες του ποταμού κάθησα κι έκλαψα που έγραψε και ο συνομώτης με το Σύμπαν Πάουλο Κοέλιο)
  • Αμ ο άλλος πρώην ποταμίσιος Χάρης Θεοχάρης που έφτιαξε δικό του κόμμα και τον πέταξε κι αυτόν έξω… (το κόμμα του εννοώ τον ξαπόστειλε).
  • Πνέει ένας εξωκομματικός άνεμος πάντως! Δεν μπορείς να πεις!
  • Κατάληψη στη Νομική ένεκα διδάκτρων στα μεταπτυχιακά! Θα αυξήσουμε τις υποτροφίες λέει η σχολή που λέει επίσης ότι το ταμείον είναι μείον! Ε, ναι έρχεται και ο Νοέμβρης όπου νά ‘ναι, λογικόν!
  • Έγινε και το 4ο debate που λέμε ελληνιστί μεταξύ Τραμπ και Κλίντον. Δεν το είδα γιατί σου έγραφα πριν αρχίσει αλλά πάω στοίχημα ότι τα γαλλικά θα πάνε σύννεφο μέχρι να φτάσουν στις κάλπες οι φίλοι και σύμμαχοι!
  • Άστραψε και βρόντηξε ο Ιερώνυμος ο αρχιεπίσκοπος κατά της Κυβέρνησης: πουλάτε τα τρένα κλπ, δεν θα σας αφήσουμε να πουλήστε και τη θρηκεία. Φαντάσου να μην τον είχε καλέσει και σε δείπνο ο Τσίπρας στο Μαξίμου! Με το λάβαρο το περιφερόμενον (της Αγίας Λαύρας λέω δε θυμάστε…) θα τον περιλάμβανε!
  • Α, ρε δόλιε Φίλη, δεν σε βλέπω καλά (ιερωνυμικώς μιλώντας…)
  • Και για να ζηλέψετε εμείς στα μέσα μαζικής μας μεταφοράς (λεωφορεία , τρόλεϊ κλπ έχουμε πλέον και dj! Και όχι ό,τι κι ό,τι! Με 3.900 ευρώ μισθό για δύο μήνες!
    τύφλα νά ‘χει ο Dj Tiesto που μόνο μια Ολυμπιάδα άνοιξε ο ποταπός!

 

Κυρ Στέφανε, δεν θα το κάψουμε απόψε… – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Μείωση της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά αύξησή της ως ποσοστό των συνολικών αγορών, διαπιστώνει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).Μία σημαντική αιτία μείωσης είναι και η αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων των Σουπερμάρκετ από τον καταναλωτή με εξοικονόμηση που ξεπερνά το 11%.

dimitris_christoulias
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος Δημήτρης Χριστούλιας δημοσιογράφος της REALnews

Τα αποτελέσματα της έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για το 2015 που ανακοινώθηκαν πρόσφατα και έρχονται να προστεθούν στα ευρήματα παρόμοιων ερευνών του ΙΕΛΚΑ σκιαγραφούν την παρούσα κατάσταση σε σχέση με την κατανάλωση τροφίμων στην Ελλάδα.

Συνολικά η μηνιαία δαπάνη των νοικοκυρών σε ήδη παντοπωλείου έχει μειωθεί την τελευταία 7ετία 2009-2015 λόγω της οικονομικής κρίσης κατά 16,3% ενώ συγκεκριμένα η δαπάνη σε τρόφιμα κατά 12,5%. Το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου 444 ευρώ ενώ το 2015 371 ευρώ, 73 ευρώ δηλαδή λιγότερο. Συνολικά οι δαπάνες παντοπωλείου, διατροφής και εστίασης (δηλαδή οι δαπάνες που σχετίζονται με τη διατροφή) μειώθηκαν κατά 23,4% την πενταετία 2009-2015. Με εξαίρεση το 2010, οπότε και η δαπάνη σε είδη παντοπωλείου των νοικοκυριών παρουσίασε για τελευταία φορά αύξηση, κάθε χρόνο έκτοτε εμφανίζεται μείωση που κυμαίνεται από 0,6% έως και 6,3%.

Όμως ενώ η δαπάνη των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου σε αξία μειώθηκε, η δαπάνη ως ποσοστό επί των συνολικών αγορών των νοικοκυριών αυξήθηκε. Το 2010 η δαπάνη σε είδη παντοπωλείου αντιστοιχούσε στο 21,5% των αγορών του μέσου νοικοκυριού, ενώ το 2015 αντιστοιχούσε στο 26,2%, αυξήθηκε δηλαδή κατά 4,7%. Πρακτικά δηλαδή ενώ η δαπάνη σε είδη παντοπωλείου μειώθηκε, οι υπόλοιπες δαπάνες (π.χ. είδη ένδυσης, είδη επίπλωσης, υπηρεσίες) μειώθηκαν με ακόμα μεγαλύτερο ρυθμό. Η εξέλιξη αυτή είναι αναμενόμενη καθώς τα περισσότερα από τα προϊόντα παντοπωλείου και ειδικά τα είδη διατροφής εξυπηρετούν βασικές ανάγκες του καταναλωτή και κατά συνέπεια πιο δύσκολο να περικοπούν σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Είναι σε όλους μας γνωστό η δεινή οικονομική κατάσταση που βιώνουν τα περισσότερα νοικοκυριά. Τελικά κόψαμε και το φαγητό. Και κάτι τέτοιες ώρες μου έρχεται στο Μυαλό η μεγάλη κυρία του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, η αείμνηστη Αλίκη Βουγιουκλάκη από την ταινία «Μοντέρνα Σταχτοπούτα». Κυρ Στέφανε μην βάζεις άλλο σαλαμάκι… Δεν θα το κάψουμε σήμερα…

Η Δικαιοσύνη κι ο κυβερνητικός ολοκληρωτισμός – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Πίεσαν δικαστές. Κάποιους τους διέσυραν κιόλας δημοσιοποιώντας στοιχεία της προσωπικής τους ζωής. Τους έταξαν αυξήσεις μισθών, αύξηση του ορίου ηλικίας παραμονής στην υπηρεσία κι ένα σωρό άλλα προνόμια. Ανέβαλλαν και καθυστέρησαν την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας για τις προσφυγές των τηλεοπτικών σταθμών.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Και τελικά έκαναν μια τρύπα στο νερό.

Η Δικαιοσύνη έβαλε φρένο στην αντιδημοκρατικότητα του Αλέξη Τσίπρα και στο «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» του Νίκου Παππά.

Η απόφασή της να εισαγάγει προς συζήτηση την αντισυνταγματικότητα ή μη του νόμου Παππά που ουσιαστικά περιορίζει ετσιθελικά την πολυφωνία, αποτελεί απάντηση σε όσα προηγήθηκαν και εν πολλοίς δημιουργεί –προς το παρόν- ένα μικρό ανάχωμα απέναντι στην κυβερνητική αυταρχικότητα. Κι αποδεικνύει ότι δεν είναι εύκολο να επιβληθεί ο ολοκληρωτισμός στους θεσμούς της Δημοκρατίας.

Δεν γνωρίζουμε αν η Δικαιοσύνη αποφασίσει τελικά ότι ο νόμος Παππά είναι αντισυνταγματικός –όπως ισχυρίζεται πλήθος συνταγματολόγων και έγκριτων νομικών – ή είναι σύννομος.

Εκείνο που είναι πασιφανές είναι ότι η κυβέρνηση επιχείρησε να παρέμβει στην ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Το αποδεικνύει και η ανακοίνωση των Δικαστικών Ενώσεων, όπου γίνεται ξεκάθαρα λόγος για «Προσπάθεια εκβιασμού του ΣτΕ».

Η πληγή λοιπόν που άνοιξε η κυβέρνηση στη Δικαιοσύνη με τις παρεμβάσεις της είναι πυορροούσα.

Παρεμβάσεις που δεν μπορεί να γίνονται σε μια κανονική χώρα της Δύσης αλλά μόνο σε χώρες που υπολήπτεται ο πρωθυπουργός, ο υπουργός του της Επικρατείας και ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως η Βενεζουέλα ή άλλες της Νότιας Αμερικής.

 

Όμως, υπάρχουν και οι πολιτικές προεκτάσεις. Ήδη στο παρασκήνιο ακούγονται απίστευτα πράγματα για νέες πιέσεις στους ανώτατους δικαστές, μετά την απόφαση του ΣτΕ που στέλνει στην ολομέλεια για συζήτηση το θέμα της αντισυνταγματικότητας.

Βλέπετε, σε περίπτωση που ο νόμος Παππά κριθεί αντισυνταγματικός από το ΣτΕ, ο πρωθυπουργός θα έχει δυο επιλογές και μόνο:

Η μια είναι να στείλει στα αζήτητα τον πιο στενό συνεργάτη του.

Η δεύτερη να προσφύγει στις κάλπες με μια ηρωική έξοδο όπου θα καταγγέλλει ότι … η διαπλοκή και τα συμφέροντα δεν τον αφήνουν να κυβερνήσει…

Το ζήτημα είναι πολύ σημαντικό. Δεν άπτεται μόνο αν τα κανάλια είναι 4 ή 6 ή 8 ή 12… Άπτεται της λειτουργία της Δικαιοσύνης και κατά συνέπεια της Δημοκρατίας στην Ελλάδα.

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Πέμπτης 20 Οκτωβρίου 2016

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

makedoniatyposthessalonikislogosstoxosstarpressespressomakelioeleftheriorasportdayarenapress

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “Ροζ και μαύρο για τα κανάλια”

Η εφημερίδα γράφει ότι “και κατεπείγουσα προκαταρκτική για την υποκλοπή της “ερωτικής αλληλογραφίας” αντιπροέδρου του ΣτΕ, που (υποτίθεται ότι) διατηρούσε ανάρμοστη σχέση με δικαστίνα”.

  ΕΘΝΟΣ: “Οδηγός επιβίωσης για τα “μπλοκάκια” “

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “πώς διαμορφώνονται οι νέες εισφορές απο 1ης Ιανουαρίου 2017, ανάλογα με το εισόδημα, το πλήθος των εργοδοτών και τον χρόνο ασφάλισης”.

  ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “Επικουρικές των 16 ευρώ στα ΑΤΜ!”

Η εφημερίδα γράφει ότι: “εκτός απο τη μείωση έως 53% απο 2 Νοεμβρίου ξεκινάει αναδρομικό κούρεμα 50 ευρώ το μήνα για την περίοδο Ιουνίου- Αυγούστου. Συνταξιούχος ΙΚΑ έπαιρνε 135,6 ευρώ με τη μείωση έπεσε στα 66,8 ευρώ και μετά την αναδρομική παρακράτηση θα λάβει 16,8 ευρώ”.

    Η ΑΥΓΗ: “Νάρκη απο Ν.Δ. στους θεσμούς”

Σύμφωνα με την εφημερίδα : “σε ακραίες κινήσεις για τον θεσμικό της ρόλο ως αξιωματικής αντιπολίτευσης καταφεύγει η ΝΔ σε μια ύστατη προσπάθεια να στηρίξει το καθεστώς ανομίας που μαζί με το ΠΑΣΟΚ επέβαλε στον τηλεοπτικό χώρο επί δεκαετίες, αλλά και να διατηρήσει -έστω και για λίγο- ζωντανές τις ελπίδες της για κάποιο “ατύχημα” της κυβέρνησης.”

   Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Κατάσταση πολιορκίας”

Η εφημερίδα γράφει ότι: “την προσεχή Δευτέρα και Τετάρτη θα συνεδριάσει η Ολομέλεια του ΣτΕ για τη συνταγματικότητα του “νόμου Παππά”. Πώς οι σφοδρές αντιδράσεις για τα άθλια δημοσιεύματα σε βάρος δικαστικού οδήγησαν σε πολιτική αντιπαράθεση”.

  Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: “Σε θέση άμυνας η κυβέρνηση”

Η εφημερίδα επισημαίνει ότι: “σε θέση άμυνας έχει περιέλθει η κυβέρνηση όσον αφορά το ζήτημα των τηλεοπτικών αδειών, καθώς οι τελευταίες εξελίξεις την ωθούν σε αναδίπλωση και στάση αναμονής”.

  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Σκληρός πόλεμος μονοπωλιακών ομίλων”

Η εφημερίδα γράφει ότι “οξύνεται ο δικομματικός καβγάς μεταξύ κυβέρνησης και ΝΔ με αφορμή τις τηλεοπτικές άδειες”.

   ΤΑ ΝΕΑ: “Η κυβέρνηση μπροστά σε μαύρη τρύπα”

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “αναδίπλωση στο Μαξίμου για τα ραδιοτηλεοπτικά καθώς ο Πρωθυπουργός απέφυγε τελικά τη Βουλή και πέταξε νωρίτερα για Βρυξέλλες”.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: “Η γενιά των 300 ευρώ”

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “ολική ανατροπή στην αγορά εργασίας δείχνουν τα στοιχεία. Έξι στις δέκα προσλήψεις εργαζομένων αφορά σε μερική και εκ περιτροπής απασχόληση”.

Η ΝΑΥΤΕΡΜΠΟΡΙΚΗ: “Θηλιά 33,6 δισ. στα Ταμεία”

Η εφημερίδα γράφει ότι “στο ιλιγγιώδες ποσό των 33,6 δισ. ευρώ ανέρχεται το σύνολο των οφειλών απο ασφαλιστικές εισφορές σε όλα τα Ταμεία της χώρας”.

 

Θεσσαλονίκη: Επεισοδιακή διακοπή πλειστηριασμού ακινήτου στα δικαστήρια

Ένταση επικράτησε στα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης, όταν διαδηλωτές του «συντονισμού συλλογικοτήτων Θεσσαλονίκης», απωθώντας τις αστυνομικές δυνάμεις που βρισκόταν μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου, διέκοψαν τη διαδικασία πλειστηριασμού ενός χωραφιού στο Χορτιάτη, μετά από αίτημα τράπεζας.

Οι διαδηλωτές με την έναρξη της διαδικασίας κατήγγειλαν ότι ο συγκεκριμένος πλειστηριασμός βρίσκεται «εκτός των εξαιρέσεων που προβλέπει το πλαίσιο της αποχής των συμβολαιογράφων» και ζήτησαν από την πρόεδρο του συλλόγου συμβολαιογράφων Θεσσαλονίκης Ι. Χρουσαλά – Μπιλίση, η οποία είχε αναλάβει τον πλειστηριασμό, να τους επιδείξει την ειδική άδεια εξαίρεσης της από την αποχή, η οποία παρέχεται σε συμβολαιογράφους για ορισμένες περιπτώσεις, όπως προβλέπει το πλαίσιο της αποχής τους, από τα συλλογικά τους όργανα.

Η ίδια απέρριψε τις καταγγελίες και τους επέδειξε έγγραφο, το οποίο, όπως κατήγγειλαν οι διαδηλωτές, αφορούσε αίτημα της τράπεζας προς το συμβολαιογραφικό σύλλογο Θεσσαλονίκης για τον κατ’ εξαίρεση, λόγω της αποχής, σημερινό πλειστηριασμό ακινήτων του ενδιαφέροντος της, σε Θεσσαλονίκη και Βασιλικά.

Όπως κατήγγειλαν τα μέλη του «συντονισμού», η κ. Μπιλίση  τους πληροφόρησε ότι η δημόσια αναγγελία  για το ακίνητο είχε γίνει, κάτι το οποίο αμφισβήτησαν οι ίδιοι, δηλώνοντας ότι ήταν από την αρχή μέσα στην αίθουσα και πέντε λεπτά πριν τις πέντε, πριν το άνοιγμα των προσφορών, διέκοψαν τη διαδικασία.

Οι διαδηλωτές σε δηλώσεις τους  χαρακτήρισαν «σκάνδαλο» τη διαδικασία του πλειστηριασμού, υποστηρίζοντας ότι «επιχειρήθηκε να ανοίξει κερκόπορτα» πλειστηριασμών σε όλη χώρα, με μια διαδικασία «η οποία παραβιάζει και την ίδια την αποχή των συμβολαιογράφων».

Υποστήριξαν, επίσης, ότι έλαβαν την προφορική διαβεβαίωση της κ. Μπιλίση ότι «ο πλειστηριασμός ματαιώθηκε», υπογραμμίζοντας ότι εάν αποδειχθεί εκ των υστέρων ότι «έχει γίνει με οποιονδήποτε τρόπο, είναι από την αρχή, ως το τέλος, παράνομος» και επιφυλάχθηκαν για τις νόμιμες ενέργειες σε αυτή την περίπτωση, όπως και να ζητήσουν να τους επιδοθεί επισήμως το έγγραφο  που τους επέδειξε.

 

Υπάρχει απαλλαγή από τη φαρμακευτική δαπάνη για όσους κόπηκε το ΕΚΑΣ, υπενθυμίζει το υπουργείο Υγείας

Ανακοίνωση εξέδωσε το υπουργείο Υγείας με αφορμή την ανακριβή πληροφόρηση μερίδας των ΜΜΕ, όπως αναφέρει, σχετικά με τη μη λήψη από την κυβέρνηση αντισταθμιστικών μέτρων για την απώλεια του ΕΚΑΣ.

Το υπουργείο Υγείας, απαντώντας σε δημοσιεύματα, παραθέτει την από 05/09/2016 επιστολή του ΕΟΠΥΥ προς τους αρμόδιους φορείς, στην οποία ρητά αναφέρεται ότι όσοι, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 92 του Ν. 4387/2016 (Α’ 85), όπως ισχύει, στερούνται την παροχή ΕΚΑΣ, απαλλάσσονται οι ίδιοι και τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους, πλήρως από τη συμμετοχή στην φαρμακευτική δαπάνη.

Επίσης, στην ίδια επιστολή αναφέρεται ότι η διάταξη αυτή έχει ισχύ από 01/08/2016.

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας το θέμα της προστασίας της πρώτης κατοικίας

                Την ανάγκη να προστατευτεί η πρώτη κατοικία που, όπως είπε, σε πολλές περιπτώσεις είναι και η μόνη κατοικία, υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, μιλώντας στο περιφερειακό συμβούλιο όπου χαιρέτισε την πρωτοβουλία της επικεφαλής της παράταξης “Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα” Δέσποινας Χαραλαμπίδου να φέρει το θέμα στο συμβούλιο.

“Προστασία της πρώτης κατοικίας είναι προστασία της ίδιας της κοινωνικής συνοχής και της οικονομίας της χώρας” είπε ο περιφερειάρχης και επικαλούμενος, όπως είπε, δεδομένα που έχουν δημοσιοποιηθεί από την ΕΛΣΤΑΤ έκανε λόγο για περαιτέρω συρρίκνωση της οικοδομικής δραστηριότητας κατά 30% και περαιτέρω μείωση αυτή τη χρονιά στις τιμές των ακινήτων κατά 40%. “Αν συνεχιστούν αυτοί οι μαζικοί πλειστηριασμοί θα υπάρξει περαιτέρω πίεση στην οικοδομική δραστηριότητα που θα επηρεάσει αρνητικά και το ΑΕΠ της χώρας. Επιπλέον οι τιμές θα πιεστούν ακόμη περισσότερο, οι περιουσίες και η αξία περιουσιών θα συρρικνωθεί κι άλλο, ακόμη και οι ίδιες οι τράπεζες θα έχουν σημαντική επιδείνωση στα χαρτοφυλάκιά τους” πρόσθεσε και σημείωσε ότι πρέπει να προστατευτούν οι οφειλέτες που δεν μπορούν να πληρώσουν.

       Από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Γιάννης Ιωαννίδης είπε ότι πρέπει “να πολεμήσουμε όλοι για να μην χάσει την πρώτη κατοικία οποιοσδήποτε συνάνθρωπός μας”.

       Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου από τη “Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα” κάλεσε το Περιφερειακό Συμβούλιο να λάβει απόφαση μέσω της οποίας θα “ζητά να αποσυρθεί από την κυβέρνηση ή να παγώσει ο νόμος που επιτρέπει τους πλειστηριασμούς των σπιτιών και να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία που να περιλαμβάνει το ακατάσχετο της πρώτης κατοικίας”.

      “Δεν μπορείς να σώσεις και τον τραπεζίτη και τον οφειλέτη” σημείωσε ο Νίκος Χρυσομάλλης από την “Ελληνική Αυγή”  και ζήτησε να ληφθεί ομόφωνη απόφαση από το Περιφερειακό Συμβούλιο που να αναφέρει ξεκάθαρα ότι πρέπει να σωθούν εκείνοι οι οποίοι βρέθηκαν στη δυσχερή θέση εν έτει 2016 να κινδυνεύει η πρώτη κατοικία τους.

     Ο Δημήτρης Μούρνος από την παράταξη “Συμμετέχω” είπε ότι η ευθύνη όλων των κυβερνήσεων που συμφώνησαν τα μνημόνια είναι διαχρονική, τόνισε ότι δεν είναι ο ρόλος του περιφερειακού συμβουλίου να στρέφεται κατά της εκάστοτε κυβέρνησης και πρότεινε να σταλεί σχετικό ψήφισμα σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Θεόδωρος Ιγνατιάδης από τη “Λαϊκή Συσπείρωση” επισήμανε ότι το ζήτημα δεν πρέπει να εξετάζεται από τη σκοπιά των συμφερόντων των τραπεζών αλλά από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων ενώ η Νιόβη Παυλίδου από τους “Πολίτες Μπροστά” δήλωσε θετική στο να υποστηριχτεί η πρώτη κατοικία των πολιτών που αποδεδειγμένα τα εισοδηματικά τους κριτήρια τους βάζουν στο όριο της φτώχειας. Ο Θανάσης Αγαπητός από την “Ανταρσία” σχολίασε ότι τα λαϊκά στρώματα δεν περίμεναν από το Περιφερειακό Συμβούλιο να συζητήσει το θέμα αλλά βγήκαν στους δρόμους, πήγαν στα δικαστήρια και ανέδειξαν το ζήτημα.

Λείψανα των Αγ. Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης από την ομώνυμη Μονή της Λέσβου στην Πατρίδα Βέροιας

Τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Ραφαήλ Νικολάου και Ειρήνης από την Ομώνυμη Ιερά Μονή στην Θερμή της Λέσβου, θα μεταφέρει στον Ι.Ν. Υπαπαντής του Χριστού στην Πατρίδα Βέροιας εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου, έπειτα από αίτημα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου της Ενορίας της Πατρίδας.

Η Υποδοχή θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 17:30 στα Προπύλαια του Ι.Ν. Υπαπαντής του Χριστού στην Πατρίδα, με Στρατιωτικό άγημα και παρουσία του κλήρου της Ιεράς Μητρόπολης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, καθώς και επισήμων αρχών του τόπου μας.

Τα Ιερά Λείψανα θα παραμείνουν στην Πατρίδα για προσκύνηση των πιστών έως και την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016.

leipsana-eikona-ag-rafail-nikolaou-eirinis-1Καθημερινό πρόγραμμα ιερών ακολουθιών:

07:30-10:00 Όρθρος – Θ. Λειτουργία

17:30-19:00 Εσπερινός -Παράκληση στους Αγίους

Ο Ι. Ναός θα παραμένει καθημερινά ανοικτός από τις 07:30 το πρωί έως τις 23:00 το βράδυ

Τηλέφωνο επικοινωνίας για προγραμματισμό προσκυνηματικών εκδρομών:  6974280706 (π. Διονύσιος)

Νάουσα: Επιστολή ανεξαρτητοποίησης του Δημοτικού Συμβούλου της Τ.Κ. Χαρίεσσας κ. Γεωργιάδη Σταύρου

Χαρίεσσα 19-10-2016

ΑΑ   Αρ.Πρωτ.:

ΠΡΟΣ:     κ. Δήμαρχο Νάουσας     

ΚΟΙΝ :     κ. Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Νάουσας

ΘΕΜΑ :  Παραίτηση από Κοινό Τόπο     

κ.Δήμαρχε

                Αφού σας ευχαριστήσω για την τιμή και εμπιστοσύνη που δείξατε στο πρόσωπο μου και με συμπεριλάβατε στο ψηφοδέλτιο του Κοινού Τόπου, κάτι το οποίο οι συνδημότες μας το επιβράβευσαν και μέσα από πλήθος δυσκολιών με ανέδειξαν σύμβουλο της Τοπικής Κοινότητας Χαρίεσσας, θα ήθελα να σας ζητήσω να κάνετε αποδεκτή την παραίτηση μου από την ομάδα του Κοινού Τόπου.

                Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους της παράταξης για την βοήθεια και συνεργασία, στο μέτρο που αυτή ήταν δυνατόν να γίνει.

                Από την θέση μου πλέον ως  Ανεξάρτητου Συμβούλου της Τοπικής Κοινότητας Χαρίεσσας θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για το καλό αυτού του τόπου, ανεξάρτητος πλέον από παρατάξεις και συνδυασμούς, από σκοπιμότητες και μικροπρέπειες.

                Οι λόγοι οι οποίοι με οδηγούν να λάβω μία τέτοια απόφαση είναι η εκ διαμέτρου αντίθετες αντιλήψεις οι οποίες έχουμε για την λειτουργία της αυτοδιοίκηση. Όταν ξεκινήσαμε μαζί την προσπάθεια για να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα στο Δήμο μας, είχαμε άλλα όνειρα και σχέδια. Δυστυχώς, το όραμα με το οποίο εμπνεύσαμε τη μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών μας, χάριν του οποίου μας εμπιστεύτηκαν, δεν βλέπω να γίνεται πράξη.

Αντιθέτως, σε πολλά ζητήματα, ακολουθείτε μια αναποτελεσματική πολιτική τακτική, την οποία καυτηριάζατε κατά το παρελθόν, κάτι που κατά τη γνώμη μου δεν είναι προς όφελος των συνδημοτών μας. Επιπλέον οι ενέργειές σας σε συγκεκριμένα θέματα κινούνται σε εκ διαμέτρου αντίθετη τροχιά σε σχέση με τις δεσμεύσεις μας, γεγονός που με οδηγεί στην απόφαση να μην σας ακολουθήσω σε αυτή.

                Δηλώνω, ότι η κίνησή μου αυτή, δεν έχει σκοπό να βλάψει την παράταξη, αλλά να την αφυπνίσει και παράλληλα σας βγάζω από την δύσκολη θέση να με διαγράψετε από την δημοτική ομάδα κάτι το οποίο θέσατε ως απόφαση σας στην συνεδρίαση της ομάδας στις 18 Οκτ. 2016. Η παραίτηση μου από την ομάδα του Κοινού Τόπου, εκτιμώ ότι δικαιώνει την εμπιστοσύνη όλων όσων με τίμησαν και μου δίνει την απαραίτητη ελευθερία δράσεως που είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη και αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων μου.

 Γεωργιάδης Σταύρος

 Σύμβουλος Τ.Κ. Χαρίεσσας

 

Το «ΕΛΛΗΝΙΚΟ» στην επιτροπή αναφορών του Ε.Κ. και η Σύμβαση αγοραπωλησίας του

Η Σύμβαση για την πώληση του 100% των μετοχών της εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.», που πρόσφατα ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, αφορά στη μεταβίβαση   των μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία «HELLINIKON GLOBAL I S.A.», σε ποσοστό 30% κατά πλήρη κυριότητα και με δικαίωμα επί της επιφάνειας για το υπόλοιπο ποσοστό 70% επί του συνόλου του ακινήτου των 6.000.000 τετρ. μέτρων.

           Επί της παραπάνω αγοραπωλησίας, ασκήθηκε αναφορά στην αρμόδια Επιτροπή Αναφορών (PETI)  του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εξουσιοδοτήθηκα από την Ελληνική Κυβέρνηση να παραστώ και να απαντήσω στα όσα επικαλούνταν οι αναφέροντες πολίτες, αφού ήμουν εισηγητής κατά την ψήφιση του υπόψη νομοσχεδίου.

          Θεωρώ σκόπιμο να ενημερώσω τους Έλληνες πολίτες σχετικά με τη διαδικασία στην Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αλλά και για το περιεχόμενο της Σύμβασης αγοροπωλησίας, αφού πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό έργο ιδιωτικών κεφαλαίων όλων των εποχών.

Α.   ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ (PETI) ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ

             Πραγματοποιήθηκε στις 11.10.2016  συνεδρίαση της Επιτροπής Αναφορών (PETI) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κατά την οποία συζητήθηκε η αναφορά υπ’ αρ. 0694/2015, που αφορά στην παραχώρηση του Ελληνικού, παρουσία των αναφερόντων και του βουλευτή Ημαθίας κ. Γ. Ουρσουζίδη, ως εκπροσώπου της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς και των εκπροσώπων της Ε. Επιτροπής.

            Οι αναφέροντες Κα Καμπούρη και κ. Πρασσάς, υποστήριξαν την αναφορά τους τονίζοντας τα βασικά σημεία της, περί παραβιάσεων του Διεθνούς και  Ενωσιακού Δικαίου στον τομέα του περιβάλλοντος και ειδικότερα των οικοτόπων και των υδάτινων πόρων, στην ανάγκη προστασίας  της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και του Ενωσιακού Δικαίου σχετικά με τον ανταγωνισμό.

            Ο αρμόδιος για το περιβάλλον εκπρόσωπος της Ε. Επιτροπής ανέφερε, ότι η          Ε.Επιτροπή συμμερίζεται την άποψη των αναφερόντων για την σημασία του έργου και επεσήμανε, ότι η περιβαλλοντική  νομοθεσία εφαρμόζεται κατά την φάση αδειοδότησης και υλοποίησης των έργων, μετά την υπογραφή των συναφών συμβάσεων. Σημείωσε ,ότι θα πρέπει να συνταχθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), εν όψει των εκτελεστικών πράξεων του νόμου 4062/2012. Υπέμνησε στους αναφέροντες, ότι είναι  δυνατή η προσφυγή στην Δικαιοσύνη  και διαβεβαίωσε, ότι θα παρακολουθεί την εξέλιξη του θέματος.

            Ως προς τα θέματα ανταγωνισμού, η εκπρόσωπος της Ε.Επιτροπής ανέφερε, ότι η έννοια της κρατικής ενίσχυσης συνδέεται με τη σωρευτική διαπίστωση τεσσάρων προϋποθέσεων, οι οποίες δεν συντρέχουν στην περίπτωση του συγκεκριμένου έργου. Παράλληλα, ανέφερε ότι η Ε.Επιτροπή δεν έχει δεχτεί καμμιά διαμαρτυρία από ενδιαφερόμενο ή συμμετέχοντα στο διαγωνισμό, καθώς και ότι δεν υφίστανται εξαιρέσεις από φορολογία, ούτε από ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις. Σχετικά με σχόλια για το τίμημα, για το οποίο έγινε η παραχώρηση του έργου, επεσήμανε επίσης, ότι αυτό ανατέθηκε, όπως θα έπρεπε, στον συμμετέχοντα, που πρόσφερε το υψηλότερο.  Τέλος, σημείωσε, ότι βάσει των όσων ανέφερε, αλλά και διευκρινίσεων από τις ελληνικές Αρχές, η  Ε.Επιτροπή θεωρεί ότι δεν υπάρχει λόγος διερεύνησης.

            Ο κ. Ουρσουζίδης ανέφερε, ότι η προοπτική αξιοποίησης του συγκεκριμένου χώρου παρέμενε εκκρεμής για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα, σήμερα που στη χώρα υφίστανται δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, οι επιλογές αξιοποίησης να είναι σαφώς περιορισμένες. Ωστόσο, έγινε σημαντική προσπάθεια από την κυβέρνηση για την βελτίωση των όρων που προβλέπονταν από την αρχική σύμβαση. Διευκρίνισε δε, ότι η κυβέρνηση εξέτασε την αρχική σύμβαση και πέτυχε πολύ σημαντικές βελτιώσεις, με προσθήκη σειράς έργων δημοσίου συμφέροντος ύψους 1,5 δις ευρώ, που έχουν ήδη συνομολογηθεί και περιληφθεί στη νέα τροποιητική σύμβαση,  έχουν λάβει δε, την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ανέφερε ενδεικτικά, ως προς τις περιβαλλοντικές βελτιώσεις, ότι το πάρκο θα έχει συνολική έκταση 2,6 εκατ. τετραγωνικά μέτρα και θα είναι ελεύθερα προσβάσιμο στους πολίτες, όπως και το μέτωπο της παραλίας συνολικού μήκους 3,5 χιλιομέτρων. Διευκρίνισε επίσης, ότι  το πάρκο θα συνδέεται άμεσα με τους τρεις όμορους δήμους και με το παραλιακό μέτωπο. Τόνισε επίσης, ότι προστέθηκε όρος – για την αποτροπή χρήσης μηχανοκίνητων μέσων – με την εξασφάλιση  προσβασιμότητας στο πάρκο με μέσο σταθερής τροχιάς. Ως προς το ζήτημα ανεύρεσης αρχαιολογικών ευρημάτων – κάτι που είναι απολύτως πιθανό –  αυξήθηκε ο χρόνος εξέτασης και λήψης μέτρων προστασίας από  την αρμόδια   Αρχαιολογική Υπηρεσία, από 60 σε 110 ημέρες. Εφόσον δε, για την ανάγκη ανάδειξης των αρχαιοτήτων,  προκύψει θέμα μείωσης της προβλεπόμενης δόμησης έως 5%, το γεγονός αυτό δεν  αποτελεί  λόγο καταγγελίας της σύμβασης.

            Ο εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης επεσήμανε επίσης, ότι τελικώς θα δομηθούν 2,7 εκατ. τετρ. μέτρων αντί των 3,6 εκατ. τ.μ., που είχε αρχικώς προβλεφθεί, με ποσοστό κάλυψης 35% επί της συνολικής έκτασης των 6 εκατ. τετραγωνικών μέτρων. Τέλος, τόνισε, ότι καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια εξισορρόπησης δομημένου και ελεύθερου χώρου, ενώ σημείωσε, παράλληλα, την δημιουργία σημαντικού αριθμού νέων θέσεων εργασίας, οι οποίες έχουν πολύ μεγάλη σημασία, ιδίως στην τρέχουσα συγκυρία.

          Από πλευράς μελών Επιτροπής Αναφορών (PETI), τον λόγο έλαβαν τέσσερις Έλληνες Ευρωβουλευτές και η Κα Keller (Πράσινοι, Γερμανία), οι οποίοι εξέφρασαν ανησυχία για τα περιβαλλοντικά ζητήματα, που εγείρονται στην αναφορά. Οι κ.κ Χουντής και Μαριάς και η κα Σακοράφα εξέφρασαν την πεποίθηση, ότι υφίστανται οι παραβιάσεις, που υποστηρίζουν οι αναφέροντες. Ο κ. Κύρκος αναφέρθηκε στην σημασία αξιοποίησης της περιοχής, μετά από 15ετή καθυστέρηση και επισήμανε την μεγάλη πλειοψηφία, με την οποία η ελληνική Βουλή ενέκρινε το έργο, καταλήγοντας, ότι η σύνταξη μελέτης στρατηγικών επιπτώσεων αναμένεται, ενώ συνέστησε απλώς την επαγρύπνηση των πολιτών, με στόχο την επίτευξη του εφικτού. Ανησυχία για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις εξέφρασε και η Κα Keller, με έμφαση σε τυχόν ζημία της υποθαλάσσιας χλωρίδας και κάλεσε την Ε.Επιτροπή να μην αναμείνει να επέλθει πρώτα κάποια ζημία. Υποστήριξε επίσης, την άποψη του κ. Μαριά για εξέταση ενδεχόμενης συμβολής των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. σε περιβαλλοντική ζημία μέσω του έργου, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Προγράμματος Προσαρμογής της Ελλάδας.

Ειδικότερα, ως προς την ακολουθητέα διαδικασία,  οι κ.κ. Χουντής και Μαριάς και οι Κες Σακοράφα και Keller ζήτησαν να παραμείνει ανοιχτή η αναφορά, ώστε να διερευνηθεί περαιτέρω το ζήτημα.  O κ. Μαριάς και η Κα Σακοράφα πρότειναν, στο πλαίσιο αυτό, να πραγματοποιηθεί διερευνητική επίσκεψη μελών της PETI στην Ελλάδα, ενώ ο κ. Χουντής και η Κα Σακοράφα πρότειναν την υποβολή προφορικής ερώτησης προς την Ε. Επιτροπή για το θέμα, ώστε να καταστεί δυνατή η συζήτηση στην Ολομέλεια.

Η PETI αποφάσισε να παραμείνει η αναφορά ανοικτή και να απευθυνθεί επιστολή προς στην ανάδοχο εταιρία, με την οποία θα ζητηθεί η άποψή της για τις επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής, καθώς και για τις ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί, ώστε το έργο να μην προκαλέσει περιβαλλοντική ζημία και να είναι συμβατό με τις Συνθήκες του Aarchus και της Φλωρεντίας. Επιστολή, επίσης, θα  απευθυνθεί και προς τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών, με την οποία θα επισημαίνεται η ανάγκη σύνταξης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ώστε να εξασφαλισθεί η πλήρης συμβατότητα με το Ενωσιακό Δίκαιο. Θα ζητηθεί, εκ νέου η άποψη της Ε.Επιτροπής, σε συνέχεια της συζήτησης, ιδίως για τα περιβαλλοντικά θέματα. Τέλος, με βάση τις συναφείς προτάσεις, θα ενημερωθεί η Ομάδα Εργασίας Οικονομικής Συνδρομής (FAWG) της Επιτροπής Οικονομικών Θεμάτων (ECON) για τυχόν συμβολή.

Το ζήτημα της υποβολής προφορικής ερώτησης προς την Ε.Επιτροπή θα αποφασισθεί από τους συντονιστές των πολιτικών ομάδων της  PETI σε μεταγενέστερο χρόνο, με την προοπτική ότι θα υπάρχουν περαιτέρω διαθέσιμα στοιχεία

Β.     ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

      Το  ακίνητο του Ελληνικού εδώ και μια δεκαπενταετία, αποτελεί ένα αναξιοποίητο χώρο σε μια απολύτως πλεονεκτική θέση, αυτό  εξάλλου μαρτυρά το εύλογο ενδιαφέρον των επενδυτών.  Το τελευταίο χρονικό διάστημα φιλοξενεί στις εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις του, δυστυχισμένους ανθρώπους, πρόσφυγες και μετανάστες – η αλήθεια είναι κάτω από πραγματικά δύσκολες συνθήκες.

       Η εγκατάλειψη είναι διάχυτη και όσο ο χώρος παραμένει ανεκμετάλλευτος αυτή η εικόνα δεν πρόκειται να αλλάξει. Το όραμα για ένα τεράστιο Μητροπολιτικό πάρκο των Αθηνών συνολικού εμβαδού 6.000 στρεμμάτων για μια ολόκληρη δεκαπενταετία – πριν την κρίση – παρέμεινε όραμα.

      Η ευκαιρία στα χρόνια πριν την κρίση, να αποκτήσει η πόλη της Αθήνας ένα τεράστιο πνεύμονα οξυγόνου, ικανού να επιδράσει στο μικροκλίμα της περιοχής, πέρασαν ανεκμετάλλευτα. Ανικανότητα; Έλλειψη αντιληπτικής ικανότητας;  Συμφέροντα;  Όλα τα   σενάρια υπάρχουν στα μυαλά των κατοίκων της πόλης των Αθηνών, και όχι μόνον.

Γ.    ΣΥΜΒΑΣΗ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΑΣ

  1. Η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών με τα Παραρτήματά της, η οποία αφορά το  σύνολο των μετοχών της ανώνυμης εταιρείας με τον διακριτικό τίτλο «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.»,  έχει  υπογραφεί  στην Αθήνα στις  14.11.2014 μεταξύ:

 α) της ελληνικής ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.»,

 β)   της  ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «HELLINIKON GLOBAL I S.A.»      και

 γ)  της ελληνικής ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «LAMDA Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων»,  ως Εγγυητή της «HELLINIKON GLOBAL I S.A.»,

  1. Η Τροποποιητική Σύμβαση, που έχει υπογραφεί στην Αθήνα στις 19.7.2016 μεταξύ  των παραπάνω εταιρειών, (με την οποία τροποποιήθηκε η από 14.11.2014 αρχική Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών), αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της αρχικής Σύμβασης και αποτελεί  ενιαίο σύνολο μ’ αυτήν.

 Γ.        Η ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

      Με την από 25.11.2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ εγκρίθηκε η πώληση των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. μέσω δημοσίου διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού ο οποίος διεξήχθη σε δύο φάσεις:

α)   Α΄ ΦΑΣΗ  ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

     Η διαγωνιστική διαδικασία βασίστηκε στις διατάξεις των νόμων 3049/2002 και 3986/2011, καθώς και στις γενικές αρχές του ενωσιακού δικαίου, υποβλήθηκαν εννέα (9) Εκδηλώσεις Ενδιαφέροντος.

      Κατ’ εφαρμογή των Κριτηρίων Προεπιλογής του ΤΑΙΠΕΔ, επελέγησαν τέσσερις (4) επενδυτές για την συμμετοχή τους στην Β΄ Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, ως κάτωθι:

α)   Elbit Cochin Island Ltd,

β)   L&R London and Regional Group Holdings Limited,

γ)   Lamda Development S.A.

δ)   Qatari Real Estate Investment Company QSC

 β)    Β΄  ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

       Ακολούθως, εκδόθηκε η από 9.01.2013  Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών, η οποία απεστάλη στους ως άνω Προεπιλεγέντες Επενδυτές, προκειμένου να υποβάλουν προσφορά για την αγορά του συνόλου (100%) των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε. Αφού ολοκληρώθηκε η σχετική διαδικασία, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε το τελικό σχέδιο Σύμβασης, το οποίο κοινοποιήθηκε και στους τέσσερις (4) στους Προεπιλεγέντες Επενδυτές.

       Περαιτέρω, ορίστηκε η 27η Φεβρουαρίου 2014 ως προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Εκ των ως άνω Προεπιλεγέντων Επενδυτών δεσμευτική προσφορά υπέβαλε μόνον η «LAMDA Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων». Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε την υποβληθείσα τεχνική προσφορά, ενώ δεν έκανε δεκτή την υποβληθείσα οικονομική προσφορά και ζήτησε από την εταιρεία να υποβάλει βελτιωμένη τελική προσφορά.

       Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη του όλες τις εκθέσεις και γνωμοδοτήσεις που προβλέπονται από το ν. 3986/2011, έκρινε παραδεκτή, δίκαιη και εύλογη την ως άνω υποβληθείσα προσφορά και η εταιρεία «LAMDA Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων» επιλέχθηκε ως «Αγοραστής».

       Τόσο η ως άνω διαγωνιστική διαδικασία, όσο και το Σχέδιο Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών υποβλήθηκε στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου,   διαπιστώθηκε η μη ύπαρξη κωλύματος υπογραφής του Σχεδίου Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών,  επικυρώθηκε ακολούθως και από το Τμήματος Μείζονος – Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

      Σε συνέχεια των ως άνω, στις 14.11.2014 υπογράφηκε η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών μεταξύ: α)  ΤΑΙΠΕΔ,  β)  «HELLINIKON GLOBAL I S.A.» και  γ)  «LAMDA Development Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Ακινήτων» ως Εγγυητή της «HELLINIKON GLOBAL I S.A.»

 γ)    ΣΥΝΑΨΗ  ΤΗΣ  ΤΡΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ  ΣΥΜΒΑΣΗΣ

       Την 7η Ιουνίου 2016 υπογράφηκε μεταξύ των ιδίων συμβαλλόμενων μερών σχετικό Μνημόνιο Συναντίληψης, με το οποίο τα εν λόγω μέρη προσυμφώνησαν τη σύναψη Τροποποιητικής Σύμβασης.

        Σχέδιο της ως άνω Τροποποιητικής Σύμβασης υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας και διαπιστώθηκε η μη ύπαρξη κωλύματος υπογραφής της Τροποποιητικής Σύμβασης. Στις 19.07.2016 υπεγράφη από τα ίδια ως άνω μέρη  η Τροποποιητική Σύμβαση.

 δ)   ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΑ  ΣΤΟΙΧΕΙΑ  ΤΗΣ   ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ  ΣΥΜΒΑΣΗΣ  –  ΟΦΕΛΗ  ΓΙΑ  ΤΟ  ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΔΗΜΟΣΙΟ

        Η εταιρεία «LAMDA Development» ανακηρύχτηκε πλειοδότρια, με προσφορά ονομαστικής αξίας 915.000.000 €, αποδέχεται να διασφαλίσει, ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ θα υλοποιήσει επενδυτικό σχέδιο συνολικής αξίας κατ’ ελάχιστο ποσό 4.589.516.994 €. Επομένως, το άθροισμα του Τιμήματος Αγοράς Μετοχών και της Επενδυτικής Υποχρέωσης ανέρχεται σε   5.504.516.994 €.

        Επιπρόσθετα, το ΤΑΙΠΕΔ θα συμμετέχει στα μελλοντικά οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν από την ανάπτυξη του Ακινήτου. Ειδικότερα, ο Πωλητής δικαιούται να λαμβάνει σε ετήσια βάση από τους μετόχους της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. (από την έβδομη επέτειο της Ημερομηνίας Μεταβίβασης και καθ’ όλη τη διάρκεια της Σύμβασης), το Δικαίωμα επί Αποδόσεων, όπως ορίζεται στο άρθρο 3.2 της Σύμβασης, 30% επί των καθαρών κερδών, (αφού μειωθούν κατά 15% απόσβεση επενδυτικού κεφαλαίου) .

        Περαιτέρω, με την από 19.07.2016 Τροποποιητική Σύμβαση ο Αγοραστής ανέλαβε, υπό συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, την υποχρέωση καταβολής του 51% του συνολικού ονομαστικού Τιμήματος Αγοράς Μετοχών έως τη δεύτερη επέτειο της Ημερομηνίας Μεταβίβασης.

         Ο Αγοραστής θα προχωρήσει στη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου εκτάσεως τουλάχιστον 2.000 στρεμμάτων που θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα παγκοσμίως (ενδεικτικά το Hyde Park του Λονδίνου έχει έκταση 1.420 στρέμματα) και θα χαρακτηρίζεται από βλάστηση που αναδεικνύει το μεσογειακό κλίμα και τη χλωρίδα της Αττικής. Σημειώνεται, ότι εκ του νόμου, οι χώροι πρασίνου και οι ελεύθεροι χώροι πρέπει να ανέρχονται στο 75% τουλάχιστον της συνολικής έκτασης του Πάρκου. Ο χώρος προβλέπεται να είναι προσβάσιμος στο κοινό χωρίς περιορισμούς και αναμένονται σημαντικά οφέλη, τόσο περιβαλλοντικά (π.χ. βελτίωση μικροκλίματος περιοχής).

         Το Μητροπολιτικό Πάρκο, οι κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου και οι ανοιχτοί χώροι στο Ακίνητο προβλέπεται να ανέρχονται μετά την εφαρμογή του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης σε τουλάχιστον 2.600 στρέμματα, ενώ εντός του Ακινήτου, κατά το σχεδιασμό της ανάπτυξης, επιπροσθέτως των παραπάνω στρεμμάτων, εκτάσεις συνολικού εμβαδού 300 στρεμμάτων θα προορίζονται για τις απαιτούμενες χρήσεις κοινής ωφέλειας και χρήσεις κοινωνικής ανταποδοτικότητας (π.χ. για μεταφορά στο Ακίνητο εγκαταστάσεων κοινωφελών χρήσεων από όμορες περιοχές και περιοχές του λεκανοπεδίου, ώστε στη θέση τους να δημιουργηθούν πνεύμονες πρασίνου).

           Παρά το γεγονός ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στο Ακίνητο δύναται εκ του νόμου να ανέλθει σε 3.600.000 τ.μ., η συνολική δόμηση στο Ακίνητο δεν θα υπερβεί τα 2.700.000 τ.μ., στα οποία συμπεριλαμβάνονται και περίπου 60.000τ.μ. υφιστάμενων διατηρητέων κτηρίων (3 υπόστεγα Πολεμικής Αεροπορίας, κτήριο Ανατολικού Αερολιμένα Αθηνών), καθώς και 27.000τ.μ. υφισταμένων και διατηρούμενων κοινωφελών χρήσεων (αμαξοστάσιο Τραμ, Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εγκαταστάσεις ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ, εκκλησίες).

        Ως προς την Παράκτια Ζώνη, διασφαλίζεται   χαμηλό ποσοστό κάλυψης, που δεν θα υπερβαίνει το 15% επί του συνόλου της έκτασης της Παράκτιας Ζώνης, το οποίο εξασφαλίζει τη δημιουργία αδόμητου ελεύθερου μετώπου στην παραλία συνολικού μήκους ενός (1) χιλιομέτρου, διευκολύνοντας τις εξόδους του Μητροπολιτικού Πάρκου προς τη θάλασσα.  Επίσης, με δεδομένο ότι η «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.» έχει το δικαίωμα επιφάνειας, της έκτασης του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής, προτίθεται να καλύψει τη συντήρηση και την ασφάλεια αυτού για όλη τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης.

         Επιπλέον, ο Αγοραστής αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει κάθε προσπάθεια, ώστε η «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ» να υλοποιήσει και ολοκληρώσει έργα και υποδομές δημοσίου ενδιαφέροντος, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1.500.000.000,00 €, σύμφωνα πάντοτε με την υποχρέωση για την ανάπτυξη του Ακινήτου σε συμμόρφωση με το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, όπως θα έχει εγκριθεί πριν την Ημερομηνία Μεταβίβασης.

        Ειδικότερα, επιδιώκεται η ολοκλήρωση έως την 7η επέτειο της Ημερομηνίας Μεταβίβασης, με ταυτόχρονη δέσμευση για εξάντληση κάθε δυνατότητας για ολοκλήρωση εντός της πρώτης πενταετίας του 67% αυτών, από την αδειοδότηση του έργου, των εξής έργων:

  • Ανοιχτοί χώροι του Μητροπολιτικού Πάρκου
  • Κύριες εγκαταστάσεις Δικτύων Κοινής Ωφέλειας
  • Έργα ανασύστασης/διευθέτησης ρεμάτων
  • Δημιουργία εκτεταμένου δικτύου πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων πενήντα (50) km.
  • Αθλητικές και πολιτιστικές χρήσεις εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου
  •  Κατασκευή κέντρου διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών
  • Κατασκευή σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων και χώρος μεταφόρτωσης/ προσωρινής αποθήκευσης ανακυκλώσιμων προϊόντων στο Ακίνητο για την διαχείριση απορριμμάτων αποκλειστικά και μόνο του Ακινήτου
  • Ανάληψη του 50% του κόστους μελέτης και κατασκευής κέντρου διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών, σταθμού μεταμόρφωσης απορριμμάτων και χώρου μεταφόρτωσης/προσωρινής αποθήκευσης ανακυκλώσιμων προϊόντων σε περιοχή εκτός του ακινήτου υπό προϋποθέσεις
  • Δημιουργία χώρων στέγασης των σωματείων ΑΜΕΑ εντός του Ακινήτου με αντίστοιχες των σημερινών προδιαγραφές
  •  Ανάπλαση/αναβάθμιση παραλίας ενός (1) χιλιομέτρου.

         Τα υπόλοιπα έργα και υποδομές δημοσίου ενδιαφέροντος, τα οποία υποχρεούται να υλοποιήσει είναι:

  •  Πρωτεύουσες συγκοινωνιακές υποδομές,
  • Απαιτούμενα λιμενικά έργα,
  • Παράκαμψη και υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφόρου Ποσειδώνος (εφόσον εγκριθεί)
  • Αναπαλαίωση, λειτουργία και ανάδειξη των διατηρητέων κτηρίων που περιγράφονται στην Τροποποιητική Σύμβαση,
  • Ενίσχυση συνδεσιμότητας μέσων σταθερής τροχιάς.

      Επιπλέον, η αναβάθμιση και η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου και η σύνδεση της πόλης με τη θάλασσα αποτελούν έναν σημαντικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό στόχο του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης.

      Περαιτέρω, προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα δίκτυο χώρων πρασίνου, το οποίο θα περιλαμβάνει διαδρομές πρασίνου. Αυτές θα συνδέουν το Μητροπολιτικό Πάρκο με την Παράκτια Ζώνη μέσω διαδρομών κατά μήκος των ρεμάτων και ενός κεντρικού πεζοδρόμου, καθώς και με τις   πολεοδομικές ενότητες των όμορων δήμων.

      Επίσης, ο Αγοραστής δεσμεύεται ότι θα υλοποιηθεί το προαναφερθέν εκτεταμένο δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, που θα συνδέεται και με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, με σκοπό τη διασφάλιση της πρόσβασης στο μέγιστο δυνατό τμήμα του Ακινήτου χωρίς τη χρήση Ι.Χ. επιβατικού αυτοκινήτου.

Ε)   ΔΙΑΡΚΕΙΑ  ΣΥΜΒΑΣΗΣ

α)    Η  Διάρκεια της Σύμβασης ορίζεται για 99 χρόνια.

β)    Εμπράγματα δικαιώματα επί του ακινήτου.

       Ο Επενδυτής αγοράζοντας το σύνολο των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. δυνάμει της σύμβασης, θα αποκτήσει δικαίωμα κυριότητας στο 30% του ακινήτου. Τα τμήματα αυτά στα οποία θα έχει πλήρη κυριότητα προορίζονται κυρίως για τις περιοχές προς πολεοδόμηση, αφορούν δηλαδή τμήματα στα οποία θα κτιστούν σπίτια και θα πωληθούν.

        Στο υπόλοιπο 70% του ακινήτου, ο Επενδυτής θα έχει μόνο Δικαίωμα Επιφανείας, δηλαδή θα έχει κυριότητα μόνο στα κτίσματα που θα ανεγερθούν επί της έκτασης και όχι στη γη. Το δικαίωμα επιφανείας ο Επενδυτής θα το έχει για 99 έτη (ισόχρονα της σύμβασης) και μετά το πέρας των 99 ετών η έκταση θα επιστρέψει κατά πλήρη κυριότητα στο Δημόσιο (με εξαίρεση, όπως ανεφέρθη ανωτέρω, το 30% που θα έχει μεταβιβαστεί οριστικώς στον Επενδυτή και αυτός πιθανότατα θα το έχει μεταβιβάσει περαιτέρω). Θα πρέπει να επισημανθεί, ότι το σχέδιο αξιοποίησης του ακινήτου προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2041, δηλαδή το ένα τέταρτο της διάρκειας της Σύμβασης αφορά στην ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου, και κάποια ακόμη έτη για την απόσβεση του επενδυτικού κεφαλαίου των 7 δις ευρώ.

Ζ)   ΙΟΒΕ (ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧ/ΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ – Ιούλιος 2016)

       Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ,  η αξιοποίηση του ακινήτου του Ελληνικού αναμένεται να έχει μια μακροπρόθεσμη θετική επίπτωση στην καταπολέμηση της ανεργίας, με τη δημιουργία 75.000 θέσεων εργασίας από την κατασκευή και λειτουργία των έργων και 15.000 μόνιμων θέσεων εργασίας. Επίσης η συμβολή της ανάπτυξης του Ακινήτου στο ΑΕΠ, στο τέλος της επενδυτικής περιόδου (το έτος 2041)  αναμένεται να είναι κατά 7,42 δισεκ. ευρώ υψηλότερο (+2.4%), από αυτό που θα ήταν αν δεν είχε πραγματοποιηθεί η επένδυση.  Άμεσα οφέλη θα προκύψουν και από τα δημοσιονομικά έσοδα του έργου, τα οποία  επεκτείνονται και σε πόρους από την άμεση και έμμεση φορολόγηση της οικονομικής δραστηριότητας και του πλούτου που αναμένεται να δημιουργηθεί. Τα φορολογικά έσοδα από την κατασκευαστική δραστηριότητα και τη λειτουργία των επιμέρους επιχειρηματικών δραστηριοτήτων αναμένεται να πλησιάσουν τα 14,1 δισεκ. Ευρώ.  Τέλος, το Ελληνικό Δημόσιο αναμένεται να εισπράξει έσοδα από τον επικείμενο διαγωνισμό αδειοδότησης του καζίνο, καθώς και από τους φόρους παιγνίων σε ετήσια βάση.

                                            Γιώργος Ν. Ουρσουζίδης

                                        Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ