Αρχική Blog Σελίδα 16121

Γεώργιος Ουρσουζίδης: «Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τα καύσιμα

«Ενσωμάτωση στην Ελληνική  Νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ  του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων,  απλοποίηση διαδικασίας αδειοδότησης» – Η θέση μου από το βήμα της βουλής για το Άρθρο 28.

Κύριε Υπουργέ, αγαπητοί συνάδελφοι,

      Στο υπ’ όψιν νομοσχέδιο συζητάμε την ενσωμάτωση  στην ελληνική  νομοθεσία της σχετικής ευρωπαϊκής Οδηγίας, που αφορά στην ανάπτυξη των υποδομών, ώστε τα εναλλακτικά καύσιμα να διατίθενται με ασφάλεια στη χώρα.

       Πρέπει να εξηγήσουμε στον κόσμο, ώστε να καταλάβει σε τι αφορά η έννοια «εναλλακτικό καύσιμο». Είναι  εκείνο που αντικαθιστά  το ορυκτό καύσιμο, όπως το γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνονται  η ηλεκτρική ενέργεια , το υδρογόνο, τα βιοκαύσιμα, τα συνθετικά καύσιμα, το φυσικό αέριο και το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο.

       Από την ανάγνωση και μόνο αυτής της λίστας εναλλακτικής μορφής καυσίμων, καταλαβαίνει κανείς, ότι το νομοσχέδιο έχει και μία περιβαλλοντική διάσταση, αφού προφανώς είναι  πιο «καθαρά» απ’ ότι τα ορυκτά καύσιμα.

        Για να γίνει πράξη ο στόχος του νομοσχεδίου, πρέπει να θεσπιστούν κανόνες ασφαλούς λειτουργίας του συστήματος διάθεσης των εναλλακτικών καυσίμων και φυσικά αυτό αφορά πρωτίστως στα υφιστάμενα πρατήρια, τα οποία – όπως κατατέθηκε εχθές στην Επιτροπή – είναι περίπου πέντε χιλιάδες τριακόσια (5.300), εκ των οποίων τα χίλια πεντακόσια (1.500) στεγάζονται σε ισόγεια πολυκατοικιών. Κατά συνέπεια, γι αυτό το επιπλέον κόστος  που θα προκύψει για την ασφάλεια λειτουργίας  των πρατηρίων και ιδιαίτερα αυτών που είναι μέσα στον πολεοδομικό ιστό, θα πρέπει η πολιτεία να μεριμνήσει, ώστε να διευκολυνθούν αυτοί οι άνθρωποι. Μην ξεχνάμε ότι ζούμε σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και θα πρέπει να βοηθηθούν, ώστε να λειτουργήσουν με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια τα καταστήματά τους.

       Ανέβηκα σήμερα στο βήμα, για να τοποθετηθώ κυρίως επί του άρθρου 28, το οποίο αφορά στην απαγόρευση διέλευσης των βαρέων οχημάτων από  το παράπλευρο δίκτυο. Ήμουν από αυτούς που υποστήριξαν  στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, ότι θα πρέπει επιτέλους να διευθετηθεί αυτό το ζήτημα, διότι αφορά στην ασφάλεια των πολιτών. Με πήραν τηλέφωνο πάρα πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με τα βαρέα οχήματα, προκειμένου  να διαμαρτυρηθούν για όσα προβλέπονται στο άρθρο 28. ΄Εχω να τους πω, ότι δεν είναι δυνατόν να σχεδιάζεται ένας δρόμος, προκειμένου να προσφέρει  τη μέγιστη ασφάλεια στους πολίτες, τη μέγιστη  ασφάλεια για τη μεταφορά του μόχθου των, και να επιλέγεται ένας παράπλευρος δρόμος, ο οποίος οδηγεί – σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας και δεν μπορούν να αμφισβητηθούν – σε τροχαία ατυχήματα, τα οποία φέρνουν τη χώρα μας σε μία από τις χειρότερες θέσεις μεταξύ των είκοσι επτά κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

       Εάν κάνουμε αναγωγή στο κόστος και συγκρίνουμε αυτά τα οποία στερούμε από την ανάπτυξη λόγω των διοδίων – όπως ισχυρίσθηκαν κάποιοι συνάδελφοι – σε σχέση με αυτά που δαπανά η χώρα για την θεραπεία των τροχαίων, και με δεδομένο ότι  το 91% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν εκτός των κυρίων οδικών αξόνων, νομίζω ότι δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης.

      Ωστόσο, είμαι υποχρεωμένος να τεκμηριώσω το λόγο μου,  γι αυτό θα καταθέσω κάποια στοιχεία: Έχοντας υπ’ όψιν μία μελέτη που εκπονήθηκε το 2003 και αφορά στην Ολλανδία, στο Βέλγιο και στο Λουξεμβούργο (κάτω χώρες), τα κόστη θεραπείας των τροχαίων  για τα κράτη που προανέφερα είναι περίπου 8.025.000.000 ευρώ ανά έτος.

      Στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη  τη δεκαετία 2000 έως 2010 – και το έκανα αυτό για να υπάρχει αντιστοιχία σε σχέση με τον χρόνο εκπόνησης της  μελέτης (2003) –  αν και τα μεγέθη είναι τελείως  διαφορετικά, στην Ελλάδα  είναι πολύ μεγαλύτερα, έχουμε συνολικά στη δεκαετία, δεκαεπτάμισι χιλιάδες νεκρούς (17.500), εικοσιτέσσερις χιλιάδες βαριά τραυματίες (24.000) και εκατόν ενενήντα χιλιάδες (190.000) ελαφριά τραυματίες…από τα τροχαία.

       Εάν λάβουμε υπόψη τους συντελεστές, οι οποίοι ανάγουν σε κόστος τα τροχαία ατυχήματα, όπως τα προανέφερα στις προηγούμενες κατηγορίες, εκτιμάται ότι στην Ελλάδα τη δεκαετία 2000-2010 δαπανήθηκαν περί τα 47 δισεκατομμύρια ευρώ – και αυτό αφορά στην πιο ταπεινή εκτίμηση. Οι ειδικοί που προσήλθαν  στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας και ανέφεραν αντίστοιχα τις δικές τους εκτιμήσεις, τα υπολογίζουν γύρω στα 90 έως 100 δισεκατομμύρια ευρώ.

        Βεβαίως, θα πρέπει να πούμε, ότι  δεν έχουμε στη διάθεσή μας  εκείνη την επαρκή τεκμηρίωση , ωστόσο μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Τα μεγέθη, αν δεν είναι εντελώς αντιπροσωπευτικά, προσεγγίζουν την πραγματικότητα με αρκετή ακρίβεια.

        Αν λοιπόν, πάρουμε υπόψη την πιο ταπεινή εκτίμηση των πενήντα δισεκατομμυρίων, τα οποία στερήθηκαν από την ανάπτυξη της χώρας την προηγούμενη δεκαετία 2000 – 2010 και τα προβάλουμε σε απώλειες από επενδύσεις ή από οποιονδήποτε τρόπο που θα μπορούσε να συνεισφέρει στην παραγωγή της χώρας, καταλαβαίνετε ότι είναι αστείο να συζητάμε για το αν θα πρέπει να χαριστούμε.  Μη εξασφαλίζοντας – εκτός των άλλων –  υγιή ανταγωνισμό, γιατί ενώ κάποιοι επιλέγουν το οδικό δίκτυο που προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια – μιλάω για την Εγνατία και την ΠΑΘΕ – κάποιοι άλλοι επιλέγουν να χρησιμοποιούν τους παράδρομους.

         Αυτά και  μόνο τα  στοιχεία  που σας προανέφερα, με υποχρεώνουν να τοποθετηθώ με τον τρόπο που τοποθετούμαι και να υποστηρίξω, ότι εκτός  από τον ανθρώπινο πόνο και την οδύνη που προκαλεί ένα ατύχημα, υπάρχουν και τα κόστη.

         Όταν κάποιος λοιπόν προσπαθεί να  αποφύγει το κόστος των διοδίων προς ίδιον όφελος, είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει πολύ μεγαλύτερη οικονομική ζημιά, την οποία κοινωνικοποιεί και τη μοιράζεται η υπόλοιπη κοινωνία.

         Αυτό ούτε δίκαιο είναι, ούτε σωστό.

          Εκφράζοντας λοιπόν την πεποίθηση, ότι η ανάπτυξη την οποία προσδοκούμε όλοι, πρέπει να στηρίζεται στην ορθή λογική, δεν μπορώ παρά να ψηφίσω το νομοσχέδιο – εκτός των άλλων – και γι αυτόν το λόγο.

         Επαναλαμβάνω, ότι το 91% αυτού του κόστους, αφορά σε ατυχήματα που συμβαίνουν έξω από τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους. Αυτό δεν μπορεί να αγνοηθεί και πρέπει να γίνει σεβαστό.

                           Σας ευχαριστώ πολύ.                             

Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος

     Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ

Ζούμε στον αιώνα της άρνησης και της ηλιθιότητας – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Ζούμε επικές αρνητικές στιγμές, σε έναν αιώνα γεμάτες άγχος, στεναχώρια, ανασφάλεια, χωρίς εργασιακό μέλλον, χωρίς οικογενειακό μέλλον, χωρίς ανάπτυξη, εντελώς στον αέρα, σε έναν αέρα αλλόκοτο που μυρίζει «πόλεμο», που μυρίζει από τα χνώτα των πεινασμένων αστέγων Ελλήνων, που μυρίζει από τον ιδρώτα και τον αγώνα για επιβίωση των προσφύγων.

μαρια αλιμπερτι1
Γράφει η δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Ζούμε σε ένα αιώνα που στον αέρα πλανιέται η άρνηση των ιδεών, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της προστασίας του περιβάλλοντος, των δημοκρατικών πολιτευμάτων, της πίστης στον θεό του κάθε λαού… Ζούμε στον αιώνα που η άρνηση είναι το θεμέλιο της ηλιθιότητας.

Πριν από καιρό ο διευθυντής αυτούς εφημερίδας, Λωράν Ζοφρέν, έδωσε τον τίτλο στο κύριο άρθρο αυτούς «Liberation», «Ηλιθιότητα» με πρωτοσέλιδο τίτλο «Ελλάδα εναντίον Ευρώπης – Το δημοκρατικό σοκ» και το άρθρο αφορούσε την «όχι και τόσο ευφυή αντιμετώπιση που επιβλήθηκε στην Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτούς πιστωτές» χαρακτηρίζοντας  την «ηλιθιωδώς βάναυση».

Τέτοια άρθρα υπάρχουν πολλά και αφορούν την συνέχιση της ίδιας πολιτικής όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά Παγκοσμίως, όμως η πραγματικότητα δεν είναι μακριά, αποδεικνύεται ακριβώς αυτό που χαρακτηρίζεται ως «Στείρα άρνηση, η μέθοδος των ανόητων» με αποτέλεσμα την μη κατανόηση των προβλημάτων που υπάρχουν αλλά και που προκύπτουν ακολουθώντας αυτή την στείρα τακτική.

Η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στην κεφαλή, αλλά και στο σώμα, δηλαδή σε όλους εμάς που με τις λάθος επιλογές μας, έχοντας ως κριτήριο επιλογής φανταχτερούς ανθρώπους που παριστάνουν τους έξυπνους τους βάζουμε να διοικούν και να αποφασίζουν για μας και δεν επιλέγουμε αυτούς είναι πραγματικά έξυπνοι γιατί απλά δεν το βροντοφωνάζουν.

Ο Ιβάν Σεργκέγεβιτς Τουργκένιεφ,  Ρώσος μυθιστοριογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, έχει γράψει μια μικρή ιστορία:

«Σε μια πόλη, ζούσε ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος, μια μεγαλοφυΐα. Και στην ίδια πόλη, ζούσε ένας ηλίθιος.

Μια μέρα, ο ηλίθιος πλησίασε τον έξυπνο και του ζήτησε να του δείξει έναν τρόπο να γίνει έξυπνος. Ο έξυπνος ρώτησε τον ηλίθιο αν ήθελε να γίνει έξυπνος ή να φαίνεται έξυπνος, επειδή το να γίνεις έξυπνος, είναι μια μεγάλη διαδικασία, το να φαίνεσαι όμως έξυπνος, είναι εύκολο. Ο ηλίθιος απάντησε ότι ήθελε να του δείξει με τον ευκολότερο τρόπο ό,τι χρειαζόταν για να φαίνεται έξυπνος. Δεν ανησυχούσε για το πώς θα γίνει έξυπνος.

Ο έξυπνος σχολίασε ότι με το να γίνει κανείς έξυπνος, υπήρχε πιθανότητα να κάνει λάθη, ενώ με το να φαίνεται έξυπνος, δεν θα μπορούσε να κάνει κανένα λάθος.

Ο ηλίθιος άρχισε να ανυπομονεί και ζητούσε από τον έξυπνο να του δείξει το κόλπο χωρίς άλλη καθυστέρηση. Έτσι, ο έξυπνος του είπε να αρνείται απλώς κάθε τι που ακούει. Αν κάποιος έλεγε, «υπάρχει Θεός», ο ηλίθιος έπρεπε αμέσως να απαντήσει πως δεν υπάρχει.

Ο ηλίθιος ρώτησε τον έξυπνο: «Πρέπει να λέω τέτοια πράγματα, ακόμα κι αν δεν ξέρω τίποτα για το θέμα;»

Ο έξυπνος απάντησε: «Εσύ δε χρειάζεται να σκοτίζεσαι καθόλου για να μάθεις πράγματα. Αν ακούσεις να λένε ότι ο τάδε ζωγράφος ζωγραφίζει καταπληκτικούς πίνακες, εσύ πες απλώς ότι είναι σκέτα σκουπίδια. Ζήτησέ τους να σου αποδείξουν πως είναι καταπληκτικοί! Αν ακούσεις να λένε ότι η μουσική του δείνα είναι ουράνια, εσύ πες ότι τέτοια μουσική παίζουν και στην κόλαση και ζήτησέ τους να σου αποδείξουν πως είναι ουράνια μουσική. Εσύ απλώς να αρνείσαι τα πάντα και αν κάποιος σου εναντιωθεί, προκάλεσε τον να αποδείξει τον ισχυρισμό του.»

Και από εκείνη την ημέρα, ο ηλίθιος άρχισε σιγά-σιγά να γίνεται γνωστός στην πόλη ως έξυπνος. Και όλοι απορούσαν πώς τα είχε καταφέρει!»

 Αυτός ο ηλίθιος είναι πολύ γνωστός μας, χαρακτηρίζει τις επιλογές μας, τις επιλογές  που έκαναν αυτό τον αιώνα να είναι, «ο αιώνας της άρνησης και της ηλιθιότητας».

Βέροια: Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

Β΄ Αποβλέποντες στην ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας, την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και την εξυπηρέτηση και ασφάλεια του κοινού, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων της δοξολογίας του Εορτασμού της Εθνικής Αντίστασης στον Ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

Άρθρο 1ο

Την απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης όλων των οχημάτων στην οδό Αγίου Αντωνίου και στη Πλατεία Αγίου Αντωνίου κατά τις ώρες 07:00 έως 11:00 τη Κυριακή 27-11-2016. Οι ρυθμιστικές πινακίδες και λοιπές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με μέριμνα του Τμήματος Τροχαίας Βέροιας.

Άρθρο 2ο

Οι παραβάτες της παρούσης απόφασης διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 458 του Π.Κ. και τις διατάξεις των άρθρων 4, 5, 52, 103, 104 του Ν.2696/99, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Άρθρο 3ο

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει μετά την δημοσίευσή της, τα δε οριζόμενα από αυτή μέτρα ισχύουν από της τοποθέτησης των σχετικών πινακίδων σήμανσης, εκτός εάν κατά το χρόνο ισχύος των παραπάνω μέτρων, η κυκλοφορία ρυθμίζεται με τροχονόμους.-

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Γεώργιος ΤΟΥΛΙΚΑΣ
Αστυνομικός Διευθυντής

Μελίκη: Περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας στην Μελίκη κατά την διεξαγωγή Ζ΄ Μελίκεια Αγώνα δρόμου ΄΄ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΕΡΤΣΙΟΥΝΗΣ΄΄

-Αποβλέποντες στην ομαλή διεξαγωγή Αγώνα δρόμου με την ονομασία Ζ΄ ΜΕΛΙΚΕΙΑ «ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΕΡΤΣΙΟΥΝΗΣ» την Κυριακή 27-11-2016 και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

Ά ρ θ ρ ο 1ο

-Την Κυριακή 27-11-2016 και από ώρα 09:00 έως 14:00, κατά την διάρκεια διεξαγωγής του Αγώνα δρόμου ‘’ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΕΡΤΣΙΟΥΝΗΣ’’, στην Μελίκη Ημαθίας, απαγορεύουμε την κυκλοφορία, στάση και στάθμευση όλων των οχημάτων, ως εξής:

α) Στην Επαρχιακή Οδό Βέροιας – Κυψέλης, από τη συμβολή της με την οδό Παπαφλέσσα έως τη συμβολή της με την οδό Τσιροπούλου.

β) Στην οδό Φιλίππου, από τη συμβολή της με την οδό Σωτήρη Περτσιούνη (Πρώην Κένεντι) έως τη συμβολή της με την οδό Κεντρικής.

γ) Στην οδό Σμύρνης, από τη συμβολή της με την οδό Σωτήρη Περτσιούνη (Πρώην Κένεντι) έως τη συμβολή της με την οδό Κεντρικής

Ά ρ θ ρ ο 2ο

-Οι διαγωνιζόμενοι δρομείς, σε όλη την διαδρομή, θα κινούνται αυστηρά στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, με ευθύνη των ιδίων, ακολουθώντας τις πινακίδες σήμανσης και στις υποδείξεις των στατικών τροχονόμων.

Ά ρ θ ρ ο 3ο

α.- Η κυκλοφορία των οχημάτων κατά τις ώρες απαγόρευσης κυκλοφορίας στις παραπάνω οδούς, θα διεξάγεται μέσω παρακαμπτήριων οδών, με μέριμνα και φροντίδα διοργανώτριας αρχής, η οποία θα λάβει μέτρα τροχαίας σε όλες τις διασταυρώσεις με την βοήθεια εθελοντών που θα φέρουν φωσφορούχο γιλέκο και ερυθρές σημαίες, υπό το συντονισμό του Τ.Τ. Βέροιας. Επιπλέον, η διοργανώτρια αρχή θα τοποθετήσει ειδική για την τέλεση του αγώνα σήμανση.

β.- Το Τμήμα Τροχαίας Βέροιας εξουσιοδοτείται για τη λήψη μέτρων κυκλοφοριακής ασφάλειας, εφόσον απαιτηθεί.

γ.- Οι ρυθμιστικές πινακίδες και λοιπές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με ευθύνη του Δήμου Αλεξάνδρειας

Ά ρ θ ρ ο 4ο

-Οι παραβάτες της απόφασης αυτής διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 458 του Π.Κ. και τις διατάξεις των άρθρων 4, 5, 52, 103, 104 του Ν.2696/1999 (Α-57) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 46 του Ν. 3542/2007 ΄΄Τροποποιήσεις διατάξεων του Κ.Ο.Κ..

Ά ρ θ ρ ο 5ο

-Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει μετά την δημοσίευσή της, τα δε οριζόμενα από αυτή μέτρα, ισχύουν από της τοποθέτησης των σχετικών πινακίδων σήμανσης, εκτός εάν κατά το χρόνο ισχύος των παραπάνω μέτρων, η κυκλοφορία ρυθμίζεται με τροχονόμους.-

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΤΟΥΛΙΚΑΣ Γεώργιος
Αστυνομικός Δ/ντής

Ρωσία: Και επισήμως Ρώσος ο Στίβεν Σιγκάλ, αφού ο πρόεδρος Πούτιν του παρέδωσε το νέο διαβατήριό του

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν παρέδωσε εχθές ένα ρωσικό διαβατήριο στον Αμερικανό ηθοποιό Στίβεν Σιγκάλ, λέγοντας ότι ελπίζει να συμβολίσει το πώς θα αρχίσουν να βελτιώνονται οι σχέσεις μεταξύ της Μόσχας και της Ουάσινγκτον.

Στην τελετή, όπου ο Σιγκάλ υπέγραψε το νέο διαβατήριό του, παρόντος του Πούτιν, ο Ρώσος ηγέτης είπε: “Θέλω να σας συγχαρώ και να εκφράσω την ελπίδα να είναι αυτή άλλη μία χειρονομία, έστω και μικρή, μια ένδειξη της σταδιακής εξομάλυνσης των σχέσεων των χωρών μας”.

Ο Σιγκάλ, ο πατέρας του οποίου ήταν γιος Ρωσοεβραίων μεταναστών, φέρεται ότι ζητούσε εδώ και καιρό να αποκτήσει τη ρωσική υπηκοότητα, κάτι που έγινε στις  3 Νοεμβρίου.

 

Μειώθηκαν κατά 3.118 άτομα οι πρόσφυγες/μετανάστες που διαμένουν στις 43 δομές φιλοξενίας που διαχειρίζονται οι Ένοπλες Δυνάμεις

Μειώθηκαν κατά 3.118 άτομα σε σχέση με την πρόηγουμενη εβδομάδα, οι πρόσφυγες/μετανάστες που διαμένουν στις 43 δομές φιλοξενίας τις οποίες διαχειρίζονται οι Ένοπλες Δυνάμεις ( 31.284  έναντι 34.402  την προηγούμενη εβδομάδα). Η δυνατότητα φιλοξενίας των συγκεκριμένων κέντρων είναι 42.857 άτομα.

Την  υγειονομική κάλυψη των προσφύγων/μεταναστών έχουν αναλάβει 30 ιατροί και13 νοσηλευτές, ενώ εξακολουθεί να υφίσταται και περιοδική κάλυψη με ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων (π.χ παιδίατροι, γυναικολόγοι, ψυχίατροι).

Ρυθμίσεις στην αγορά από το νομοσχέδιο για την απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων

Ρυθμίσεις για τις εκπτώσεις – προσφορές, την αγορά καυσίμων, το ψωμί κ.α. περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, με το οποίο ενσωματώνονται στο ελληνικό δίκαιο και σειρά συστάσεων του ΟΟΣΑ από την τελευταία και τις προηγούμενες εργαλειοθήκες για τον ανταγωνισμό.

Σε σχέση με τις εκπτώσεις, θεσμοθετείται για πρώτη φορά η έννοια της λεγόμενης «εκποίησης» ή «εκκαθάρισης» όπως διαφημίζονται συχνά, του συνόλου των προϊόντων που διαθέτει μια εμπορική επιχείρηση. Συγκεκριμένα, με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη και μετά από γνώμη των Δήμων, των εμπορικών και επαγγελματικών οργανώσεων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας,  μπορεί να ορίζεται μία περίοδο προσφορών ανά δύο έτη, με μέγιστη χρονική διάρκεια ένα  μήνα, κατά την οποία επιτρέπεται η προσφορά του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα. Για τις προσφορές εισάγεται υποχρέωση σαφούς αναγραφής της αρχικής και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων που διατίθενται σε προσφορά, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν (βάρος, όγκος, τεμάχιο κτλ). Παραμένει επίσης ο περιορισμός σύμφωνα με τον οποίο δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα (ως είδος νοείται ο κάθε κωδικός προϊόντος που πωλείται στην επιχείρηση).

Η ρύθμιση για το ψωμί εισάγει την έννοια του παραδοσιακού άρτου και του παραδοσιακού φούρνου ή αρτοποιείου, που επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται από τις εγκαταστάσεις όπου η διαδικασία ξεκινά από την επιλογή των πρώτων υλών, το ζύμωμα της ζύμης, η οποία δεν έχει προηγουμένως υποβληθεί σε κατάψυξη, ταχεία κατάψυξη, ή ανάλογη διαδικασία συντήρησης, την εξέλιξη της ζύμης μέχρι την πλήρη μορφοποίησή της και καταλήγει στο ψήσιμο. Συνεπώς ο χαρακτηρισμός «παραδοσιακό» δεν θα μπορεί να χρησιμοποιείται από τις θερμές γωνιές όπου το ψωμί παράγεται με το ψήσιμο κατεψυγμένης ζύμης.

Στην αγορά καυσίμων η κυριότερη παρέμβαση αφορά τη διάρκεια της σύμβασης αποκλειστικής προμήθειας μεταξύ εταιριών εμπορίας καυσίμων και πρατηριούχων. Πλέον η διάρκεια της σύμβασης αυτής θα μπορεί να υπερβαίνει την πενταετία μόνο αν υπάρχει πλήρης κυριότητα της εταιρίας επί των χώρων του πρατηρίου. Σε διαφορετικά περίπτωση ισχύει το πλαφόν των πέντε ετών.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμη σειρά διατάξεων για την αγορά φαρμάκων, τα μέσα ενημέρωσης, τις κρατικές προμήθειες, τροποποιήσεις στον επενδυτικό νόμο, τις κινηματογραφικές παραγωγές, τις μεταφορές, κ.α.

 

Σύσκεψη για τις ελλείψεις φαρμάκων

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τις ποσότητες φαρμάκων που εισάγονται, αλλά και διατίθενται στην ελληνική αγορά, διαβεβαίωσε η πρόεδρος του Οργανισμού Αικατερίνη Αντωνίου, τους συμμετέχοντες σε σύσκεψη για τις ελλείψεις  φαρμάκων, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ).

«Σύμφωνα με την πρόεδρο του ΕΟΦ, ο Οργανισμός έχει στοιχεία με τα οποία αποδεικνύεται πως υπάρχουν φαρμακαποθήκες που αποκλειστικά και μόνο εξάγουν φάρμακα χωρίς άλλη οικονομική δραστηριότητα στο εσωτερικό», αναφέρει ο ΠΦΣ και σημειώνει ότι «η πρόεδρος του ΕΟΦ προειδοποίησε, κυρίως τις φαρμακαποθήκες, αλλά και τις εταιρείες, ακόμη και φαρμακεία που μπορεί να εμπλέκονται στις παράλληλες εξαγωγές, πως πολύ σύντομα θα γνωστοποιηθούν ονόματα και θα επιβληθούν ποινές».

Το πρόβλημα των ελλείψεων φαρμάκων είχε επισημάνει ο ΠΦΣ, αναφέροντας μάλιστα ότι «η κατάσταση μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες, λόγω των ελλείψεων παιδικών εμβολίων, όπως για παράδειγμα για την ηπατίτιδα Β σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός προσφύγων».

Σε ανακοίνωσή του ο ΠΦΣ τόνιζε ότι η πρόσφατη εγκύκλιος του ΕΟΦ για απαγόρευση των παράλληλων εξαγωγών, όσον αφορά κυρίως τα εμβόλια,  είναι μεν ένα μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά το πρόβλημα ξεκινά από την μη έγκαιρη διασταύρωση των ποσοτήτων που εισάγουν και που διαθέτουν οι εταιρείες στην ελληνική αγορά.

Η τραγωδία της Παιδείας μας εθνική μας ντροπή – Γράφει Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η έκθεση για την Παιδεία και το εκπαιδευτικό μας σύστημα που δόθηκε στη δημοσιότητα προχθές από την ευρωπαϊκή επιτροπή, δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να επιβεβαιώνει όσα βιώνουμε ως γονείς στα σχολεία ή στα πανεπιστήμια που φοιτούν τα παιδιά μας.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Που τα πάντα χειροτερεύουν σε όλα τα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Που βρισκόμαστε ουραγοί στην Ευρώπη με αρνητικές δυσλειτουργίες και αποκλίσεις από τους κοινοτικούς μέσους όρους.

Κι όλα αυτά, την ώρα που οι συνδικαλιστές κλείνουν τα σχολεία για να πάνε να…. συνεδριάσουν και να ψηφίσουν οι δάσκαλοι!!!

Κι όλα αυτά την ώρα που αρνούνται κάθε αξιολόγηση ακόμη και ως προς το ποιος είναι ικανός να διδάσκει παιδιά. Κάτι που συμβαίνει εδώ και δεκαετίες στην Ευρώπη.

Το ολοήμερο σχολείο υποβαθμίζεται συνεχώς. Πάρκινγκ παιδιών έχει καταντήσει.

Και τα ελληνόπουλα υστερούν σε δεξιότητες σε βασικά μαθήματα, όπως η ανάγνωση (!!!!) αλλά και τα μαθηματικά!

Είμαστε δε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη με τόσο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού μόνο το 1% των εκπαιδευτικών είναι κάτω των τριάντα (30) ετών.

Να δούμε τι λέει η έκθεση και για τα πανεπιστήμια; Ότι η απαξίωση (Σ.Σ. λόγω κομματισμού και συμφερόντων) των συμβουλίων περιορίζει κάθε αυτονομία των ΑΕΙ.

Κι η κυβέρνηση αγρόν αγοράζει…

Ο Τσίπρας μέσα σε δυο χρόνια έχει αλλάξει τρεις υπουργούς Παιδείας. Κι αυτούς ιδεοληπτικούς ταγούς μιας ξεπερασμένης ιδεολογίας που απαξιώνει ακόμη και τους αριστούχους. Που πρώτο τους μέλημα ήταν η επιστροφή των αιώνιων φοιτητών, η υποβάθμιση των πειραματικών σχολείων και το άγριο κυνηγητό των ιδιωτικών.

Που το μόνο που έκαναν και κάνουν είναι επιτροπές εθνικού διαλόγου με αέναη φλυαρία και προτάσεις καφενείου. Χωρίς κανένα σχέδιο, χωρίς κανέναν ουσιαστικό στόχο. Μόνο φληναφήματα!

Την ίδια ώρα, ανθίστανται σθεναρά σε οποιαδήποτε μεταρρύθμιση και οι συνδικαλιστές πίνουν στην υγεία των κορόιδων, μόνο και μόνο για να συντηρούν την ανυπαρξία τους. Συνδικαλιστές που έχουν να μπουν σε τάξη και να διδάξουν 25 και 30 χρόνια!

Κι αν η Παιδεία και η εκπαίδευση αποτελούν το μέλλον του τόπου, ποιο μέλλον μπορούμε να ονειρευόμαστε;

Μοιραία σε μια χώρα υπό απόλυτη κατάρρευση στα πάντα, χιλιάδες νέοι άνθρωποι φεύγουν στο εξωτερικό για να σπουδάσουν και να αναζητήσουν την τύχη τους σε κανονικές χώρες που η γνώση δεν υπόκειται σε ιδεοληψίες, ούτε είναι φυλακισμένη σε διδασκαλικά, καθηγητικά και πανεπιστημιακά συμφέροντα…

Άλλη μια εθνική μας ντροπή!

 

Κούβα: Πέθανε ο Φιδέλ Κάστρο (βιογραφικό) – Η σορός του θα αποτεφρωθεί

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο πατέρας της κουβανικής επανάστασης Φιδέλ Κάστρο απεβίωσε χθες Παρασκευή στις 22:29 σε ηλικία 90 ετών, ανακοίνωσε πριν από λίγο ο πρόεδρος της Κούβας και αδελφός του Ραούλ Κάστρο, ο οποίος τον διαδέχθηκε στην εξουσία το 2006.

Ακολουθούν ορισμένα βιογραφικά στοιχεία από το Αρχείο Βιογραφιών του ΑΠΕ-ΜΠΕ:

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Όνομα: CASTRO RUZ Fidel

Όνομα: ΚΑΣΤΡΟ ΡΟΥΣ Φιντέλ

Αξίωμα: Πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου του Κράτους και Γενικός Γραμματέας του ΚΚΚ.

Ημερομηνία Γέννησης: 13/8/1926

Ημερομηνία Θανάτου: 25/11/2016

Χώρα: Κούβα

Οικογενειακή Κατάσταση: Ένας γιος από τον γάμο του με τη Μίρτα Ντίας-Μπίλαρτ, από την οποία χώρισε το 1955.

fintel-kastro
Φιδέλ Κάστρο – EPA/IVAN FRANCO

ΣΠΟΥΔΕΣ

Νομικά στο Πανεπιστήμιο της Αβάνας.

ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

Δικηγορεί στην Αβάνα και από το 1953 εντάσσεται στο ενεργό αντιστασιακό κίνημα

εναντίον του καθεστώτος Μπατίστα.

1953: Επίθεση εναντίον στρατώνων στο Σαντιάγκο της Κούβας. Συλλαμβάνεται και

φυλακίζεται με ποινή 15ετούς κάθειρξης.

1956: Αμνηστεύεται και πηγαίνει στο Μεξικό όπου οργανώνει ένοπλο αγώνα. Τον

Δεκέμβριο του 1956, επιστρέφει στην Κούβα με μικρή στρατιωτική δύναμη.

1956-59: Ένοπλος αγώνας εναντίον του Μπατίστα έως ότου ανατρέπεται και φεύγει.

1959-76: Πρωθυπουργός.

1963-1965: Πρώτος Γραμματέας του “Partido Unido De La Revolucion

Socialista” (Ενωμένο Κόμμα της Σοσιαλιστικής Επανάστασης).

Από το 1965: Γραμμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Από το 1976: Μέλος του ΠΓ του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Από το 1976: Αρχηγός κράτους και Πρόεδρος του Συμβουλίου του Κράτους.

Από το 1976: Πρόεδρος του Συμβουλίου Υπουργών.

15/10/1991: Επανεκλέγεται Γενικός Γραμματέας του ΚΚΚ, κατά τη διάρκεια των

εργασιών του 4ου Συνεδρίου του Κόμματος.

Από το 1992: Επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου Άμυνας.

24/2/1993: Εκλέγεται βουλευτής στις πρώτες άμεσες μονοκομματικές εκλογές στη

χώρα, στις οποίες ο αριθμός των υποψηφίων βουλευτών αντιστοιχεί ακριβώς σε

αυτόν των κοινοβουλευτικών εδρών.

25/2/1998: Επανεκλέγεται από τη Βουλή αρχηγός του κράτους για πέντε χρόνια.

6/1/1999: Γάλλος δικηγόρος, που εκπροσωπεί δύο καταδικασθέντες στην Κούβα

διανοούμενους και την κόρη ενός εκτελεσθέντος συνταγματάρχη, καταθέτει τρεις

μηνύσεις εναντίον του, δύο για “εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας” και μία για

“ανάμιξη σε διεθνές λαθρεμπόριο ναρκωτικών”.

17/11/2000: Δηλώνει ότι οργανώσεις αντικαθεστωτικών έχουν ετοιμάσει σχέδιο

δολοφονίας του κατά τη διάρκεια της ιβηρο-αμερικανικής διάσκεψης κορυφής στον

Παναμά. Την επομένη, οι αρχές του Παναμά ανακοινώνουν τη σύλληψη τεσσάρων

ατόμων ανάμεσα στους οποίους και ο κουβανός εξόριστος, Λουίς Ποσάδα Καρίλες,

τον οποίο είχε κατονομάσει ως εγκέφαλο της συνωμοσίας ο Κάστρο. Στις 30/11 η

Κούβα ζητεί επισήμως την έκδοση των τεσσάρων υπόπτων.

27/8/2004: Η Κούβα διακόπτει επ΄αόριστον τις διπλωματικές της σχέσεις με τον Παναμά μετά την αμνηστία που έδωσε η απερχόμενη πρόεδρος Μισκόσο σε τέσσερις Κουβανούς που κατηγορούνται για συνωμοσία με σκοπό τη δολοφονία του.

31/7/2006: Μεταβιβάζει προσωρινά την εξουσία στον αδελφό του, υπουργό Άμυνας, Ραούλ, έπειτα από εγχείρηση στο έντερο.

19/2/2008: Ανακοινώνει επίσημα την αποχώρησή του από την προεδρία της Κούβας. Στις 24/2, ο αδελφός του Ραούλ Κάστρο εκλέγεται από το κοινοβουλίο νέος πρόεδρος της χώρας.

25/11/2016: Πεθαίνει.

ΒΡΑΒΕΙΑ

Βραβείο Λένιν (1961).

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ

1964: “Ten years of Revolution”.

1968: ” History will absolve me”.

1987: “Fidel” (από κοινού με τον Φρέι Μπέτο).

1991: “How Far We Slaves Have Come: South Africa and Cuba in Today΄s World” (από κοινού με τον Νέλσον Μαντέλα).

2/8/2010: Παρουσιάζει σε επιλεγμένο ακροατήριο τα απομνημονεύματά του, με τον τίτλο “Στρατηγική Νίκη”, για τη νίκη των ανταρτών εναντίον του κουβανικού στρατού, η οποία οδήγησε στην πτώση του δικτάτορα Μπατίστα.

 Η σορός του Φιδέλ Κάστρο θα αποτεφρωθεί

Η σορός του ηγέτη της κουβανικής επανάστασης Φιδέλ Κάστρο, που πέθανε το βράδυ της Παρασκευής (τοπική ώρα) στην Αβάνα σε ηλικία 90 ετών, “θα αποτεφρωθεί” το Σάββατο, δήλωσε ο πρόεδρος της Κούβας Ραούλ Κάστρο.

“Σύμφωνα με την επιθυμία που είχε εκφράσει ο σύντροφος Φιδέλ, η σορός του θα αποτεφρωθεί τις πρώτες ώρες” του Σαββάτου, ανακοίνωσε ο κουβανός πρόεδρος από την τηλεόραση.