Υπό την προεδρία του αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας κ. Κώστα Καλαϊτζίδη συνεδριάζει την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου, στις 10 το πρωί, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Βέροιας, το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε Ημαθίας.
Στην διαβούλευση θα τεθούν θέματα σχεδιασμού και δράσεων για την αντιμετώπιση των κινδύνων από πλημμυρικά φαινόμενα, χιονοπτώσεις και παγετό, κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου 2016-2017 στην Π.Ε Ημαθίας.
Επίσημη επίσκεψη στο νομό Χαργκίτα της Ρουμανίας πραγματοποίησε ο αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας κ.Κώστας Καλαϊτζίδης, από τις 13 έως και τις 16 Νοεμβρίου, στα πλαίσια της συνεργασίας που ξεκίνησε με την επίσκεψη ρουμάνικης αντιπροσωπείας την άνοιξη στην Ημαθία. Στόχος της επίσκεψης η συνεργασία των δυο περιοχών σε εμπορικό και πολιτιστικό επίπεδο.
Τον κ. Καλαϊτζίδη υποδέχθηκαν ο νομάρχης κ. Αndrei Jean Adrian και ο πρόεδρος του νομαρχιακού συμβουλίου κ. Borboly Csaba. Ο κ. αντιπεριφερειάρχης δώρισε στον ομόλογο του το βιβλίο των Αιγών και την Σάρισα και την Μακεδονική ασπίδα των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ο κ. Καλαϊτζίδης , κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του στη Ρουμανία, είχε την ευκαιρία να συναντηθεί στο Βουκουρέστι και με τον πρόεδρο του νομαρχιακού συμβουλίου της αδελφοποιημένης ,από το 2007,με την Ημαθία νομαρχίας του Ιλβόφ, κ. Marian Petrache.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε η ανάγκη επανεπιβεβαίωσης της αδελφοποίησης με τη σύσταση ομάδας εργασίας των δυο πλευρών, για τη ανάπτυξη δράσεων κοινού ενδιαφέροντος.
Μετά από την μεγάλη επιτυχία του πρωταθλητή μας Τζουμακάρη Στέφανου στην empoli της Ιταλίας, και το χρυσό παγκόσμιο μετάλλιο Παγκρατίου Αθλήματος, Ο πρωταθλητής του Α.Σ.Κ Αλεξάνδρειας αναχωρεί την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου με την Εθνική Ομάδα Ζίου Ζίτσου για το WROCLAW της Πολωνίας, όπου θα διεξαχθεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ζίου – Ζίτσου ανδρών – γυναικών για το 2016 στις 25, 26 και 27 Νοεμβρίου.
Ο αθλητής μας θα αγωνιστεί στην κατηγορία ανδρών +21 ετών και στα -69 kg,ενώ κανονικά είναι μία κατηγορία πιο κάτω ηλικιακά. Ο Στέφανος είναι φοιτητής της φαρμακευτικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμειο της Θεσ-
σαλονίκη από το 2015,πήρε το άνευ εξετάσεων άν και ήταν καλός μαθητής στο σχολείο, χρησιμοποίησε τα μόρια του για να είναι κοντά στο σύλλογό του και να προπονείται ανελλιπώς.Του ευχόμαστε καλή
επιτυχία,να είναι υγιείς,δυνατός, και να συνεχίσει να μας κάνει περήφανους,το σύλλογό του,τους γονείς τους,την Ελλάδα.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ
Ο.Π.Α.ΚΟ.Μ
Λίγο πριν εκπνεύσει και αυτή η τρέχουσα παράταση του προγράμματος η Κυβέρνηση έρχεται με απόφασή της και δίνει νέα παράταση και συνεπώς νέα προσωρινή ανάσα στους εκατοντάδες ωφελούμενους του ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ στον δήμο Αλεξάνδρειας αφού παρατείνονται οι συμβάσεις τους ως τον Δεκέμβριο του 2017.
Η δομή στο δήμο Αλεξάνδρειας ως γνωστόν είναι ενταγμένη και λειτουργεί στο πλαίσιο του ΟΠΑΚΟΜ και η δουλειά της είναι συστηματική και υψηλών προδιαγραφών. Οι κοινωνικές δομές και οι υπηρεσίες που παρέχονται από τον δήμο της Αλεξάνδρειας και από τον ΟΠΑΚΟΜ ειδικότερα στελεχώνονται από άριστους επιστήμονες και λοιπό προσωπικό που κάθε μέρα δίνουν τον εαυτό τους για την εξυπηρέτηση και βελτίωση της ποιότητας ζωής των συνδημοτών μας.
Εμείς ως πολιτικό προσωπικό και εγώ προσωπικά ως πρόεδρος του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας Δήμου Αλεξάνδρειας είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι και χρέος μας είναι να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η δραστηριότητα των υπηρεσιών αυτών διότι ο τελικός στόχος είναι το όφελος του δημότη.
Το Αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Αλεξάνδρειας και το Τοπικό τμήμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Αλεξάνδρειας θα πραγματοποιήσουν εκπαίδευση σε θέματα Πρώτων Βοηθειών.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά σε θέματα Πρώτων Βοηθειών (αιμορραγίες, απώλεια αισθήσεων, επιληψία, ΚΑΡΠΑ, τραύματα κλπ) από πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού την κα. Γραμματικοπούλου Ελένη.
Όσοι εκπαιδευτούν θα λάβουν το Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Πρώτων Βοηθειών (EFAC)
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο 23330-53072.
Η συμμετοχή των εθελοντών Αιμοδοτών σε όλες τις προηγούμενες αιμοδοσίες που διοργάνωσε το Αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Αλεξάνδρειας ήταν πάντοτε μεγάλη. Από την ημέρα της ίδρυσης της Τράπεζας Αίματος του Δήμου Αλεξάνδρειας έως και σήμερα έχει εξυπηρετηθεί ένας σημαντικός αριθμός συμπολιτών μας που είχε άμεση ανάγκη για αίμα.
Για αυτό το λόγο, ο Δήμος Αλεξάνδρειας διοργανώνει νέα εθελοντική Αιμοδοσία και καλεί όλους τους Δημότες να αφιερώσουν λίγο από τον πολύτιμο χρόνο τους και να σπεύσουν στο κάλεσμα αυτό. Η αιμοδοσία θα διεξαχθεί την Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016, από τις 9 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι στο Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας και πάλι σε συνεργασία με το τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Βέροιας και με τη στήριξη της Αρχιερατικής Περιφέρειας Αλεξάνδρειας της Ιεράς Μητρόπολης Βεροίας, Καμπανίας & Ναούσης.
Ας υπενθυμίσουμε για άλλη μια φορά τι χρειάζεται να γνωρίζει και να έχει φροντίσει ο εθελοντής αιμοδότης:
Να είναι 18-60 ετών και υγιής
Να έχει κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ
Να μην έχει καταναλώσει αλκοόλ
Να έχει πάρει ένα ελαφρύ γεύμα όχι όμως μεσημεριανό
Κάθε εθελοντής αιμοδότης εφοδιάζεται με κάρτα στην οποία αναγράφονται το ονοματεπώνυμό του, η ομάδα αίματος και οι ημερομηνίες αιμοδοσίας. Με τον τρόπο αυτό, ο εθελοντής μπορεί να προγραμματίζει την ημερομηνία της επόμενης αιμοδοσίας, αλλά και να πιστοποιεί τη δραστηριότητα του σε περίπτωση που χρειαστεί αίμα ο ίδιος ή κάποιο συγγενικό του πρόσωπο.
Να μην ξεχνάμε ότι η προσφορά αίματος είναι δώρο ζωής προς τον συνάνθρωπό μας. Αποτελεί χειρονομία καλής θέλησης, φροντίδας και αγάπης.
Γίνονται σημαντικές ανακατατάξεις στην πολιτική καρδιά της Δύσης. Στις ΗΠΑ, Βρετανία και πιθανότατες αλλαγές σε Γαλλία, Ιταλία κ.ά. Άξονες αλλαγής είναι: η ριζική καταδίκη της «πολιτικής ορθότητας», η φροντίδα της καρδιάς της κοινωνίας, δηλ. αστικά και μεσο-αστικά στρώματα και γενικά η ταλαιπωρούμενη μεσαία τάξη, κι όχι οι αυτο-αποκαλούμενες «θυματοποιημένες» μειονότητες κι η αγνόηση των κραυγών των κάθε είδους κοινωνικών ελίτ.
Σημαντικές μεταβολές σε προσανατολισμούς αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής. Συνεργασία με Ρωσία, ξεκάθαρες κουβέντες με παραδοσιακούς συμμάχους κι αποσαφήνιση θέσεων τελικής αντιπαράθεσης απέναντι στο μαχητικό Ισλάμ.
Με τη Ρωσία οι καλές προοπτικές είναι η σιωπηρή αναγνώριση μιας ντε φάκτο προσάρτησης της Κριμαίας, η ανάκληση των οικονομικών κυρώσεων εναντίον της, η συμφωνία για ματαίωση κάθε παραπέρα επέκτασης του ΝΑΤΟ και στενότερη συνεργασία στη Συρία και σε ζητήματα ισλαμικής απειλής. Σε ανταπόδοση η Ρωσία θα σταματήσει την ένταση στο Ντονμπάς της Ουκρανίας και θα χαμηλώσει ριζικά τους τόνους στη Βαλτική και γύρω από το Καλίνινγκραντ. Η επιλογή του Στρατηγού Φλιντ για τη θέση του Συμβούλου Εθνικής Ασφάλειας και της ανάθεσης στον Χ. Κίσινγκερ μεσολαβητικών ρόλων (σύμφωνα και με πληροφορίες των Financial Times) επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις αυτές.
Με τους συμμάχους της η Αμερική θα δείξει πως δεν είναι «αγαθιάρα» (pushover). Πολλές σκληρές τους κουβέντες θα πρέπει να συνοδεύονται και με βαθύτερο μακροβούτι στα πορτοφόλια τους. Δεν θα συρθούν οι ΗΠΑ σε μικρούς η μεγάλους πολέμους σε απομακρυσμένα μέρη του κόσμου (αυτό ενδεχόμενα να αφορά και την περιοχή μας) αν δεν διακυβεύονται ζωτικά της συμφέροντα. Τέρμα οι ενστάσεις για αντιπαθή καθεστώτα και οι διεθνείς κρίσεις για ατομικά δικαιώματα. Εξίσου και οι διεθνείς αναμίξεις σε ζητήματα μετανάστευσης και ρητορικής για πρόσφυγες, όταν τα ζητήματα αφορούν στην ουσία μετακινήσεις για οικονομικούς λόγους.
Η πολιτική ορθότητα έχει πλέον πλημμυρίσει το ζήτημα της μετανάστευσης. Χώρες όπως η Ελλάδα έχουν αφεθεί στην τύχη τους από όλους, στην οποία την ίδια όμως στιγμή εκ τους ασφαλούς ασκούν κριτική για καταστάσεις και χειρισμούς. Η επικείμενη αλλαγή στο ζήτημα της αντιμετώπισης του μαχητικού Ισλάμ αναπόφευκτα θα έχει συνέπειες –και σοβαρότατες μάλιστα– στο μεταναστευτικό.
Πιθανότατα ο δυτικός κόσμος στη μεγάλη του πλειοψηφία θα αρχίσει να βλέπει την κατακλυσμική ροή εκατοντάδων χιλιάδων –νεαρών κατά βάση– μουσουλμάνων όχι σαν ζήτημα ανθρωπισμού, αλλά γι’ αυτό που είναι –μια επιθετική κίνηση ενός νεαρού ακόμη και δυναμικά βίαιου θρησκευτικού δόγματος. Το ίδιο το Κοράνι περιέχει 93 στίχους όπου περιγράφει την επεκτατική «φυγή» (Hijrah) σαν υποχρέωση των μουσουλμάνων σε ανάμνηση της μετακίνησης του Προφήτη από τη Μεντίνα πίσω στη Μέκκα. Ένα γεγονός μάλιστα που σηματοδοτεί την εκκίνηση του ισλαμικού ημερολογίου. Κι αρχίζουν τις βίαιες αναφορές τους το Κοράνι και τα Χαντίντ.
Πολιτικοί ηγέτες στη Δύση που αντιμετωπίζουν τη βία του Ισλάμ καθησυχαστικά, πως αυτό δήθεν «δεν είναι το Ισλάμ», εγκληματούν. Πώς ξέρουν κάτι τέτοιο; Έχουν διαβάσει τη Σαρία; Γνωρίζουν τα Χαντίντ (ισλαμικές παραδόσεις); Το Ισλάμ δεν είναι μια θρησκεία ειρήνης όταν βλέπει ολόκληρο τον μη μουσουλμανικό κόσμο σαν Οίκο του Πολέμου. Σαν αντικείμενο δηλ μελλοντικής βίαιης κατάκτησης. Είναι μια θρησκεία που στην καθημερινή της εκδοχή δέχεται τους ακρωτηριασμούς, τους αποκεφαλισμούς, την περιφρόνηση και τη βία κατά των γυναικών σαν φυσικό ενδεχόμενο. Όταν όλοι σχεδόν οι τρομοκράτες τα τελευταία χρόνια είναι ισλαμιστές, πώς μπορούμε να είμαστε καθησυχαστικοί γι’ αυτά που όλοι βλέπουμε; Δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι τρομοκράτες. Εύκολα όμως παρασύρονται από τις διδασκαλίες μουλάδων που μεταφέρουν μηνύματα ενδημικής βίας του Ισλάμ. Μιας θρησκείας που ευαγγελίζεται την καταπίεση (Ισλάμ σημαίνει «υποταγή») και που είναι και στη θεωρία αλλά και στην πράξη ασύμβατη με τη Δημοκρατία. Οι θεωρητικοί της τζιχάντ επιμένουν πως δεν μπορεί να υπάρξει πιστός μουσουλμάνος που να είναι δημοκράτης.
Είναι αλήθεια πως οι πολυθεϊστές Χριστιανοί και Εβραίοι (άνθρωποι του βιβλίου, όπως αποκαλούνται) γίνονται ανεκτοί. Αλλά σαν υποδεέστεροι (Ντιμμις) υποταγμένοι στην ανωτερότητα των μουσουλμάνων. Οφείλουν να πληρώνουν φόρους σε αυτούς και να ασκούν δικαιώματα που αυτοί τους έχουν παραχωρήσει κι όπως εκείνοι θέλουν. Στα δικαστήρια η φωνή τους δεν έχει την ίδια αξία με των πιστών και μπορούν να έχουν ναούς (δίχως βέβαια καμπάνες) εφόσον εκείνοι τους το επιτρέπουν. Όλοι οι άλλοι (πολυθεϊστές, κατά το Κοράνι) έχουν δυο μόνο επιλογές: προσηλυτισμός ή θάνατος. Σε αυτούς υπάγονται και οι άλλες, πλην Σουνιτών, εκδοχές του Ισλάμ δηλ. Σιίτες, Αλεβίτες κ.ά. –όπως εξ αλλού και οι κομμουνιστές.
Στην Ελλάδα, ζούμε ζωντανά το πρόβλημα. Άσχετα αν κάτω από την πίεση της πολιτικής ορθότητας επιδιώκουμε να το κρύψουμε. Το θέμα είναι πως οι μουσουλμάνοι δεν ενσωματώνονται ομαλά σε μια κοινωνία. Βλέπουμε τα αποτελέσματα στο Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Βρετανία (μεταξύ άλλων, μουσουλμάνος δήμαρχος στο Λονδίνο) και τελευταία στη Σουηδία και τη Γερμανία. Γιατί να ανοίξουμε νέες πληγές και αλλού; Κανείς από όσους φθάνουν στις ακτές μας –ανεξάρτητα από νομικούς τύπους– δεν είναι πρόσφυγας. Αφού δεν κινδυνεύει άμεσα η ζωή του. Αν κάποιες χώρες το βλέπουν διαφορετικά, ας τους παραλάβουν στο έδαφος τους. Πώς γίνεται κατά βάση νεαροί να φεύγουν κινδυνεύοντες. Σχεδόν ποτέ οι ηλικιωμένοι –οι άνω των 40 δηλ. Κι ελάχιστες γυναίκες. Και χιλιάδες παιδιά να μετακινούνται ασυνόδευτα ρισκάροντας τη ζωή τους. Πώς το επιτρέπουν, στο όνομα του Προφήτη πάντα, οι μανάδες τους;
Γιατί οι μεγάλες ροές εντάθηκαν μόνο μετά τα σχετικά κηρύγματα του ηγέτη του Ισλαμικού Κράτους (ΙΚ) Αλ Μπαγκντάντι; Γιατί οι «πρόσφυγες» κινούνται προς τη Δύση κι όχι προς τις εύπορες χώρες της Αραβίας και του Κόλπου; Γιατί διακινδυνεύουν τη ζωή τους στη θάλασσα καταστρέφοντας συνάμα και τα χαρτιά τους και δεν περνούν από τα νόμιμα σημεία εισόδου (η ενδεχόμενα με καθορισμένα πλοία) όπου θα είναι ευκολότατος ο εντοπισμός οικονομικών μεταναστών; Και γιατί εμείς δεν επιλέξαμε ένα (ή και παραπάνω) ουσιαστικά ακατοίκητα νησιά για την εγκατάστασή τους; Που με χρήματα του ΟΗΕ και της Ευρώπης θα μπορούσαν να διαμορφωθούν σε χώρο ικανοποιητικής εγκατάστασης και/η προσωρινής φιλοξενίας; Από τα πράγματα τέτοιες καταστάσεις σαν τις τωρινές δεν είναι δυνατόν να συνεχισθούν. Δεν μπορεί να καταστρέφεται μια χώρα και να διαλύεται ο κοινωνικός της ιστός λόγω γεωπολιτικών αναταράξεων σε άλλες περιοχές η εξαιτίας της φτώχειας που κάπου αλλού κυριαρχεί. Αν κάποιοι άλλοι αισθάνονται φιλάνθρωποι, παραπάνω από εμάς, δεν έχουν παρά να ανοίξουν τα δικά τους σύνορα και να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Μια επικείμενη συναντίληψη Ουάσιγκτον – Μόσχας για την αντιμετώπιση του Ισλάμ θα μεταβάλει οπωσδήποτε τα δεδομένα. Η κατάργηση της διάκρισης καλών και κακών ισλαμιστών σε Συρία κυρίως και Ιράκ θα ανατρέψει την κατάσταση. Και πιθανότατα θα υιοθετηθεί γενικότερα η ρωσική «τακτική Γκρόζνυ» για την αντιμετώπιση του ΙΚ. Για πολλούς η τακτική Γκρόζνυ είναι «απάνθρωπη» με πολλές παράπλευρες απώλειες. Σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα του Δυτικού Τύπου, δήθεν ενθαρρύνει τη στρατολόγηση νέων τζιχαντιστών. Μετά όμως την εφαρμογή της σε Νταγκεστάν και Τσετσενία, εμφανίστηκε ξανά ισλαμικό πρόβλημα στην περιοχή;
Η συντριβή του ΙΚ σε συνεργασία Δύσης, Ρωσίας και μουσουλμάνων Σιιτών της περιοχής μαζί και με τους Κούρδους μαχητές Πεσμεργκά θα εξαλείψει τις ρίζες της ακατάπαυστης μεταναστευτικής ροής. Και θα αντιμετωπισθούν και οι παράγοντες (Ουαχαμπις, με στήριγμα στη Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και περιοχές άλλες του Κόλπου) που αθώα σήμερα κερδίζουν εκατομμύρια από τη Δύση ενώ την ίδια ώρα απεργάζονται την ολική της καταστροφή.
Οι μετακινούμενοι πλέον μουσουλμάνοι προς την Ευρώπη θα υποχρεωθούν να αποδείξουν πως είναι πράγματι πρόσφυγες και θα πρέπει να αναγκασθούν να αποδεχθούν τις κοινωνικές και ηθικές αξίες των χωρών στις οποίες έρχονται καθώς και τον δικό τους νομικό πολιτισμό. Κανείς δεν τους φέρνει δια της βίας. Όπως και κανείς δεν τους εμποδίζει, αν δεν τους αρέσει, να γυρίσουν πίσω. Πλημμυρίδα παράνομων μετακινήσεων και διαμαρτυρίες στη συνέχεια –όπως και παραβατικές σχετικές συμπεριφορές– πως «δεν περνάνε καλά» ανήκουν στον χώρο της ψυχιατρικής –κι όχι της μεταναστευτικής πολιτικής.
Οι γειτονιές μας δεν θα μετατραπούν σε κέντρα ισλαμικής κατήχησης ούτε και θα διοικούνται από τη Σαρία. Όποιος διαφωνεί ας αναζητήσει τα αγαθά του Ουαχαμπισμου και τις πρακτικές των Σαλαφιστών στον αραβικό κόσμο ή ακόμα και σε περιοχές της Ασίας. Η Ευρώπη του πολιτισμού, της ανοχής, της ελευθερίας και της ανοιχτής κοινωνίας δεν θα βυθισθεί στο σκοτάδι προς χάριν κάποιων φανατικών και των άμυαλων θυμάτων τους. Η εποχή μας τώρα δείχνει να μπαίνει, στον τομέα αυτόν τουλάχιστον, σε ένα κλίμα αισιοδοξίας. Ας κινηθούμε όλοι ώστε να γίνει πραγματικότητα.
Τα είπαμε και χθες και προχθές. Συγκίνηση για τη «φυγή» του Κωστή Στεφανόπουλου και σε πολλές περιπτώσεις κλάμα και οδυρμός. Κι αναγνώριση. Που ευτυχώς ο εκλιπών ευτύχησε να την απολαύσει εν ζωή, τα τελευταία χρόνια της ζωής του.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Τι είχε γίνει, όμως, πριν την εκλογή του στην Προεδρία της Δημοκρατίας;
Οι Έλληνες τον είχαν επανειλημμένως απορρίψει!
Θλιβερό αλλά πραγματικότητα.
Κι αυτό το γεγονός μου θύμισε την απόρριψη που είχε υποστεί από τους Έλληνες της εποχής του ο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Ο άνθρωπος που είχε ήδη υπερδιπλασιάσει την Ελλάδα με τους Βαλκανικούς πολέμους, καταψηφίστηκε στις εκλογές του 1920!!!
Και δη την ώρα που είχε συμφωνηθεί με όλες τις μεγάλες δυνάμεις η συνθήκη των Σεβρών που θα καθιστούσε την Ελλάδα υπερδύναμη στην Ανατολική Μεσόγειο!
Βλέπετε, η πράγματι κουρασμένη από τους πολέμους ελληνική κοινωνία έτεινε τα ώτα της στον λαϊκισμό του «οίκαδε», δηλαδή της επιστροφής των στρατιωτών που πολεμούσαν στα σπίτια τους…
Η καταψήφιση του Ελευθερίου Βενιζέλου και η επιστροφή του βασιλιά Κωνσταντίνου στον θρόνο του, σταμάτησε την συνθήκη που ήταν ήδη στα κοινοβούλια των ευρωπαϊκών χωρών για να υπερψηφιστεί. Κι αυτό επειδή ο Κωνσταντίνος εθεωρείτο από όλες τις ευρωπαϊκές δυνάμεις γερμανόφιλος και άφιλος προς αυτές.
Τι προέβλεπε η συνθήκη των Σεβρών και τι είχε καταφέρει ο Βενιζέλος;
Το περιγράφω τηλεγραφικά:
Στην Ελλάδα παραχωρούνταν τα νησιά Ίμβρος και Τένεδος και η Ανατολική Θράκη μέχρι τη γραμμή της Τσατάλτζας, έξω από την Κωνσταντινούπολη.
Η περιοχή της Σμύρνης παρέμενε υπό την ονομαστική επικυριαρχία του Σουλτάνου, αλλά θα διοικούνταν από Έλληνα αρμοστή και θα μπορούσε να προσαρτηθεί στην Ελλάδα μετά από πέντε (5) χρόνια, κατόπιν δημοψηφίσματος.
Στο δε άρθρο 26 της Συνθήκης αναφερόταν ότι αν οι Οθωμανικές δυνάμεις δεν συμφωνούσαν στις διατάξεις της, θα εξέπιπταν από την κυριαρχία τους στην Κωνσταντινούπολη, την οποία θα μπορούσε να καταλάβει η Ελλάδα.
Ταυτοχρόνως, η Συνθήκη των Σεβρών προέβλεπε:
Την ενσωμάτωση της Βορείας Ηπείρου στην Ελλάδα, με το μυστικό σύμφωνο Βενιζέλου – Τιττόνι.
Η Ιταλία θα παραχωρούσε τα Δωδεκάνησα (πλην Ρόδου και Καστελόριζου) και μόλις η Βρετανία παρέδιδε την Κύπρο στην Ελλάδα (κατόπιν δημοψηφίσματος στο νησί), θα παραχωρούνταν κι αυτά.
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, η επικύρωση της Συνθήκης δεν έγινε από κανένα κοινοβούλιο ευρωπαϊκής χώρας που ήδη είχε συμφωνήσει.
Η απόρριψη και καταψήφιση του Βενιζέλου θεωρήθηκε εχθρική ενέργεια σε συνδυασμό με την παλινόρθωση του Κωνσταντίνου.
Ο ελληνικός λαός είχε αποφασίσει και είχε βγάλει τα μάτια του!
Και μετά, έτρεχε πάλι στον Βενιζέλο να τον σώσει…
Τα ίδια έγιναν κι αργότερα με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Προδικτατορικά.
Ο ελληνικός λαός τον καταψήφισε κι ενώ είχε προηγηθεί η χρυσή πρώτη του οκταετία (1955-1963) στην οποία η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο σε ρυθμούς ανάπτυξης. Υπέκυψε, βλέπετε, στη στείρα γοητεία του λαϊκισμού των Γεωργίου και Ανδρέα Παπανδρέου.
Κι ύστερα τον καλούσε ως σωτήρα!
Με το παρόν άρθρο, δεν κάνω και δεν θα μπορούσα να κάνω καμιά σύγκριση του Κωστή Στεφανόπουλου ούτε με τον Ελευθέριο Βενιζέλο, ούτε με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Πολύ περισσότερο αφού ο σημερινός εκλιπών δεν κυβέρνησε ουσιαστικά και δεν κλήθηκε να λάβει αποφάσεις καθοριστικές για τον τόπο.
Απλώς κάνω συσχετισμό της άγνοιας της ελληνικής κοινωνίας, της έλλειψης γνώσης, κρίσης και κυρίως της έλλειψης αναγνώρισης για όσους του προσφέρουν…
Περίπου κατά 370.000 άτομα μειώθηκαν οι δημόσιοι υπάλληλοι από το 2011 μέχρι σήμερα, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν εχθές μέλη του ΔΣ της ΑΔΕΔΥ, ενόψει της 24ωρης γενικής απεργίας την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφεραν, το 2011 ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων ανερχόταν σε 936.000, ενώ σήμερα μαζί με τους ένστολους είναι 567.000.
Με αυτό τον τρόπο οι εκπρόσωποι της ΑΔΕΔΥ θέλησαν να καταδείξουν τις ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν σε καίριους τομείς του δημόσιου τομέα και να αιτιολογήσουν το αίτημα τους για ανάγκη προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, κυρίως στο χώρο της Υγείας της Παιδείας των Ασφαλιστικών Ταμείων και των Κοινωνικών Υπηρεσιών.
Στη συνέντευξη τύπου τονίστηκαν επίσης και τα εργασιακά, για τα οποία έγινε λόγος για «εργασιακή ζούγκλα» και «εργασιακό μεσαίωνα», ενώ σημειώθηκε ότι επίκειται «σφοδρή επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων με ταυτόχρονη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, αμφισβήτηση του κατώτατου μισθού και επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα».
Οι εκπρόσωποι της ΑΔΕΔΥ προχώρησαν σε μια γενικευμένη επίθεση κατά της κυβέρνησης κατηγορώντας την για ψεύδη και καθεστωτικές πρακτικές και επισημάνθηκε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2017 αναμένονται νέες περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ αναφέρθηκε ότι δρομολογείται η κατάργηση της ενιαίας σχέσης εργασίας και της σταθερής απασχόλησης μέσω της αξιολόγησης των δομών και των υπηρεσιών.
Τέλος, έγινε κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην γενική απεργία της Πέμπτης και στη συγκέντρωση που θα γίνει την ίδια μέρα στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 11 το πρωί.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.