Αρχική Blog Σελίδα 16088

Που χρειάζονται αλυσίδες τα αυτοκίνητα στην Κεντρική Μακεδονία

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ανακοινώνεται ότι εξαιτίας της χιονόπτωσης – παγετού, η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (πλην Θεσσαλονίκης), ανά Διεύθυνση Αστυνομίας, έχει ως εξής:

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης – παγετού, διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:

  • στην Επαρχιακή Οδό Νάουσας / 3-5 Πηγαδίων, από το 8ο χιλιόμετρο έως το 17ο χιλιόμετρο (χιονοδρομικό κέντρο 3-5 Πηγαδιών),
  • στην Επαρχιακή Οδό Νάουσας / Σελίου, από το 10ο χιλιόμετρο μέχρι το 19ο χιλιόμετρο (χιονοδρομικό κέντρο Σελίου),
  • στην Επαρχιακή Οδό Νάουσας / Ροδοχωρίου, από το 8ο χιλιόμετρο μέχρι το 14ο χιλιόμετρο.

Στο εθνικό και λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθώς και στην Εγνατία οδό, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ:

Στο εθνικό και λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ:

Στο εθνικό και λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΕΛΛΑΣ:

Στο εθνικό και λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΙΛΚΙΣ:

Στο εθνικό και λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ:

Στο εθνικό και λοιπό επαρχιακό οδικό δίκτυο, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται κανονικά.

Με αφορμή την παρούσα κακοκαιρία, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση της Κεντρικής Μακεδονίας κρίνει σκόπιμο να υπενθυμίσει μερικές απλές, αλλά ιδιαίτερα χρήσιμες συμβουλές προς τους πολίτες:

  • Να φροντίσω το όχημά μου να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες.
  • Να χρησιμοποιώ πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κλπ.).
  • Να φορώ πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
  • Να ενημερώνομαι για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου πριν ξεκινήσω.
  • Να ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.
  • Να φροντίζω ώστε να είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο με αρκετά καύσιμα.
  • Να μειώνω ταχύτητα και να αφήνω αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να μπορώ να σταματήσω με ασφάλεια.
  • Να μη φρενάρω απότομα γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπώ της πορείας μου. Με τον ίδιο τρόπο να λειτουργώ και όταν πρόκειται να επιταχύνω ή να στρίψω.
  • Να έχω αναμμένα τα φώτα πορείας για να γίνομαι πιο εύκολα αντιληπτός, ιδιαίτερα όπου δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα.
  • Να διατηρώ τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματός μου πάντα καθαρούς.
  • Να οδηγώ με χαμηλή ταχύτητα για να έχω τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματός μου.
  • Να είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν διασχίζω γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και δρόμους που δεν είναι πολυσύχναστοι.
  • Αν οδηγώ σε επαρχιακό δρόμο, να αποφεύγω τους χιονισμένους χωματόδρομους.
  • Να έχω στο νου μου ότι ενδεχομένως χρειαστεί πολύ μεγαλύτερος χρόνος για να ακινητοποιήσω το όχημά μου όταν οδηγώ σε παγωμένο δρόμο.

Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά μου:

  • Να μην προσπαθήσω να «γκαζώσω» για να απεγκλωβιστώ, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.
  • Να μετακινήσω δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξω το χιόνι από τους τροχούς.
  • Να ειδοποιήσω αμέσως τις αστυνομικές αρχές.
  • Να παραμείνω στο αυτοκίνητό μου και να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα, ελέγχοντας ότι η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.

Σε περίπτωση που μετακινηθώ εκτός πόλεως:

  • Φροντίζω, πριν ξεκινήσω, να ενημερωθώ για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου.
  • Προγραμματίζω το ταξίδι μου, έτσι ώστε να μη συμπέσει με την αιχμή των καιρικών φαινομένων.
  • Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.
  • Βεβαιώνομαι ότι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου είναι γεμάτο καύσιμα.
  • Φροντίζω να έχω μαζί μου κουτί πρώτων βοηθειών.

Σε περίπτωση που μετακινούμαι μέσα στην πόλη:

  • Προτιμώ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Κινούμαι με ιδιαίτερη προσοχή και ακολουθώ τις υποδείξεις των Τροχονόμων.
  • Αποφεύγω τις άσκοπες μετακινήσεις.

Σε περίπτωση που αποκλειστώ:

  • Παραμένω στο αυτοκίνητό μου και φροντίζω να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα.
  • Τοποθετώ στην κεραία του ραδιοφώνου ένα ύφασμα με έντονο χρώμα για τον ευκολότερο εντοπισμό μου από τις διασωστικές ομάδες.
  • Εξοπλισμός όπως αδιάβροχα, ομπρέλες, σφυρίχτρα, γαλότσες, φακός, κουβέρτες, νερό, πρόχειρο φαγητό, σταφίδες, σοκολάτες μπορεί να φανεί χρήσιμος.

Χαρακτηριστικά και ιδιομορφίες των Βαλκανίων – Γράφει ο στρατηγός ε.α. Λάζαρος Σκυλάκης

Τα Βαλκάνια είναι μια όλως ιδιαίτερη περιοχή της Ευρώπης, που έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,  τα οποία ουσιαστικά την διαχωρίζουν πολιτιστικά από τον κύριο ευρωπαϊκό κορμό.

lazaros-skylakis
Γράφει ο στρατηγός ε.α. Λάζαρος Σκυλάκης

Κατ΄αρχάς η ονομασία Βαλκάνια προέρχεται από την  τουρκική λέξη «μπαλκάν» (balkan=όρος, ή υψηλή δασώδης οροσειρά), η ελληνική ονομασία είναι «Χερσόνησος του Αίμου». Η ονομασία αυτή, εκτός από γεωγραφικός όρος είναι και πολιτικός. Δυστυχώς έχει συνδεθεί με αρνητικούς συνειρμούς και αντιλήψεις, που παραπέμπουν στην τουρκοκρατία, στην ανατολή και γενικά στην πολιτιστική καθυστέρηση, με αποτέλεσμα μερικά κράτη της περιοχής να αρνούνται τη συγκεκριμένη ονομασία ή να μην την επιθυμούν, όπως η Σλοβενία, που θεωρεί ότι ανήκει στην Κεντρική Ευρώπη, η Κροατία πιστεύει ότι είναι ένα «καθαρό» ευρωπαϊκό κράτος και όχι βαλκανικό, η δε Ρουμανία έχει περισσότερο ανατολικό-ευρωπαϊκό και κέντρο-ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Τα προβλήματα αυτά λύθηκαν από την ΕΕ, η οποία τη δεκαετία του 1990 υιοθέτησε την ονομασία Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ας εξετάσουμε όμως επιγραμματικά μερικά χαρακτηριστικά των Βαλκανίων που τα διαχωρίζουν από την υπόλοιπη Ευρώπη. Πρώτον τα σημερινά βαλκάνια είναι το αποτέλεσμα της βυζαντινής και οθωμανικής κληρονομιάς. Οι δύο αυτοκρατορίες επηρέασαν βαθύτατα bal-1την νοοτροπία και τις  συμπεριφορές των λαών, τις κρατικές δομές και τις κοινωνικές αντιλήψεις. Αυτή η κληρονομιά ήταν και μια από τις κύριες αιτίες απομόνωσης των Βαλκανίων από την υπόλοιπη Ευρώπη.

Η περιοχή μας βέβαια, θα επηρεαστεί αργότερα από τις δυτικές ιδέες και αντιλήψεις. Ο διαφωτισμός, η Γαλλική Επανάσταση, οι φιλελεύθερες ιδέες και αργότερα η μπολσεβίκικη επανάσταση επέδρασαν σημαντικότατα τους βαλκανικούς λαούς. Οι ιδεολογίες που δημιουργήθηκαν στην Ευρώπη συνετέλεσαν στην δημιουργία επαναστατικών κινημάτων και στην επιθυμία των εθνών για αυτοδιάθεση και εθνική ανεξαρτησία.

Το κύριο, όμως χαρακτηριστικό των Βαλκανίων είναι η συγκέντρωση πολλών εθνοτήτων και θρησκειών σε ένα σχετικά περιορισμένο γεωγραφικό χώρο. Συνολικά διαβιούν 12 κράτη, εάν θεωρήσουμε ότι το Κόσσοβο είναι ξεχωριστή κρατική οντότητα, την οποία η χώρα bal-2μας ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν έχει αναγνωρίσει παρά τις πιέσεις των ΗΠΑΣ και της ΕΕ, καθώς επίσης υπάρχουν 3 θρησκείες (Χριστιανοί Ορθόδοξοι, Καθολικοί και Μουσουλμάνοι). Αυτή η πολευεθνικότητα και πολυθρησκευτικότητα δημιουργεί μια επικίνδυνη και μερικές φορές εκρηκτική κατάσταση. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 4 χερσονήσους,  που υπάρχουν στη Μεσόγειο, στις δύο (Ιταλική και Μικράς Ασίας) υφίσταται μόνο ένα κράτος και στην άλλη μία (Ιβηρική) δύο (Ισπανία και Πορτογαλία).

Επίσης η περιοχή μας θεωρείται και είναι ο πλέον βίαιος ιστορικός χώρος της Γης. Πόλεμοι, εξεγέρσεις, επαναστάσεις και επιδρομές ήταν συχνότατες. Σε όλη τη διάρκεια της Βυζαντινής και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας η χερσόνησος αποτελούσε πεδίο αντιπαράθεσης και συγκρούσεων. Κατά τον 15ο έως 19ο αιώνα τα Βαλκάνια είναι το πεδίο μαχών μεταξύ τριών αυτοκρατοριών, της Οθωμανικής, της Αυστροουγγρικής και Ρωσικής. Αυτή η τριβή των 3 δυνάμεων δημιούργησε κράτη και μειονότητες, έχθρες και φιλίες, αντιπαλότητες και συμμαχίες.

Οι συγκρούσεις, οι μετακινήσεις των λαών και ο εξισλαμισμός, βίαιος ή εθελοντικός, δημιούργησε μειονότητες, που αποτέλεσαν μια από τις κύριες αιτίες τριβών και συγκρούσεων.  Οι κύριες εθνικές και πολιτιστικές δυνάμεις της περιοχής, η σλαβική, ελληνική και τουρκική και μερικώς η ρουμανική και αλβανική προσπάθησε κατά καιρούς να χρησιμοποιήσει το όπλο των μειονοτήτων.

Οι αλυτρωτικές φιλοδοξίες, οι αμοιβαίες καχυποψίες και οι ρεβανσισμοί είναι το κοινό χαρακτηριστικό όλων των βαλκανικών λαών. Τον 19ο αιώνα αρχίζουν να γεννούνται οι Μεγαλοϊδεατισμοί οι οποίοι παραμένουν ζωντανοί μέχρι τις ημέρες μας. Η Βουλγαρία bal-3αποσκοπούσε στη δημιουργία της Μεγάλης Βουλγαρίας του Αγίου Στεφάνου (1878), Η Σερβία την Μεγάλη Σερβία, και η Ρουμανία ονειρευόταν μια διευρυμένη Ρουμανία, που θα επεκτεινόταν μέχρι των δυτική Ουκρανία. Η Ελλάδα υιοθετεί την Μεγάλη Ιδέα, η οποία εστιαζόταν στην αναβίωση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Στην παρούσα χρονική περίοδο παρατηρούμε την επιδίωξη της Τουρκίας και της Αλβανίας για την αναβίωση και επανίδρυση της  Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και της Μεγάλης Αλβανίας.

Επιπλέον στην περιοχή μας εντοπίζεται και η έντονη αντιπαράθεση συμφερόντων, κυρίως των ΗΠΑ και της Ρωσίας, σε ενεργειακά και οικονομικά θέματα. Η πολιτική των αγωγών, η επιδίωξη και οι σχεδιασμοί της Μόσχας να χρησιμοποιήσει τα Βαλκάνια ως περιοχή διέλευσης των αγωγών της και ταυτόχρονα η προσπάθεια της Ουάσιγκτον να ακυρώσει κάθε ρωσικό σχεδιασμό, προκρίνοντας τις δικές της στρατηγικές ενέργειας, δημιουργούν ένα πεδίο εκρηκτικού ανταγωνισμού.

Όμως το κυριότερο χαρακτηριστικό των βαλκανικών κρατών, το οποίο επηρεάζει και θα επηρεάσει  την ιστορική τους πορεία είναι η δημογραφική τους αφαίμαξη. Τα Βαλκάνια είναι μια αραιοκατοικημένη περιοχή και οι λαοί της δοκιμάστηκαν διαχρονικά. Οι πληθυσμιακές μειώσεις οφείλονται σε μια σειρά παραγόντων όπως οι πόλεμοι, το παιδομαζώματος, οι επιδρομές κλπ. Σήμερα, το έντονο δημογραφικό πρόβλημα προέρχεται από την δραστική μείωση των γεννήσεων και τη μετανάστευση στο εξωτερικό. Η μείωση αυτή έχει ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Οι μετανάστες πλέον δεν είναι οι ανειδίκευτοι εργάτες της δεκαετίας του 1960 και 1970, αλλά το καλύτερο εργατικό και επιστημονικό δυναμικό.  Συγκεκριμένα, ο συνολικός πληθυσμός όλων των βαλκανικών λαών το 2015 ήταν 60 εκατ., ενώ της Τουρκίας περίπου 80 εκατ.. Εκτιμάται ότι το έτος 2050, θα είναι των μεν Βαλκανίων 45 εκατ. και της Τουρκίας 96. Επίσης η Αίγυπτος υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 151 εκατ. και η Ρωσία μόλις 129 εκατ. Το δημογραφικό πρόβλημα της Βουλγαρίας και της Ελλάδος, των δυο χωρών που συνορεύουν με την Τουρκία είναι ιδιαίτερα εκρηκτικό. Η Βουλγαρία από 9 εκατ. το 1980, τώρα αριθμεί 7, και αναμένεται το 2050 να πέσει στα 5. Ο κίνδυνος επιβίωσης για τα δύο αυτά έθνη είναι άμεσος, εάν δεν ληφθούν κάποια δραστικά μέτρα αναχαίτισης της δημογραφικής μείωσής τους.

Η οξύτητα του δημογραφικού προβλήματος θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο με την είσοδο προσφύγων και μεταναστών στη βαλκανική και κυρίως στην Ελλάδα. Μετά την ψήφιση του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου για πάγωμα των ενταξιακών διαπραγματεύσεων μεταξύ Τουρκίας και ΕΕ, η πιθανότητα πλέον της ακύρωσης της συμφωνίας μεταξύ των δύο μερών είναι προ των πυλών. Σε περίπτωση που, από 1 Ιανουαρίου 2017, αρχίσουν οι αθρόες εισροές  προσφύγων και μεταναστών η κατάσταση στην χώρα μας θα είναι τραγική και εκτός έλεγχου. Η πληθυσμιακή και κοινωνική αλλοίωση, μαζί με τα επιπρόσθετα οικονομικά προβλήματα που θα προκύψουν, λόγω της κατακόρυφης μείωσης του τουρισμού, θα φέρουν την χώρα μας σε εξαιρετική αδυναμία. Η μετατροπή της Ελλάδος σε μια πολυπολιτισμική, πολυεθνική και πολυθρησκευτική κοινωνία θα δημιουργήσει μείζονα προβλήματα ασφαλείας και υπάρξεως. Θα μιλάμε για μια άλλη εντελώς διαφορετική Ελλάδα. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Jim Yong Kim «Η πληθυσμιακή ανταλλαγή στην Ευρώπη θα αποτελέσει την μηχανή για την οικονομική ανάπτυξη», δηλαδή με την αντικατάσταση των πληθυσμών θα επιτευχθεί αντικατάσταση του υπάρχοντος εργατικού δυναμικού με φθηνότερο, που θα συνεισφέρει στην αύξηση της κερδοφορίας των βιομηχανιών και στην αύξηση της ανεργίας των γηγενών.

Μαζί με την είσοδο των προσφύγων και μεταναστών είναι δεδομένο ότι θα εισέλθουν στα Βαλκάνια και τρομοκρατικά στοιχεία. Οι ισλαμικές τρομοκρατικές οργανώσεις χρησιμοποίησαν στο πρόσφατο παρελθόν την χώρα μας ως πύλη εισόδου, εφόσον τώρα δεν θα τους δίνεται η δυνατότητα να κινηθούν προς τη Δύση είναι πολύ πιθανόν να δραστηριοποιηθούν στα Βαλκάνια και ιδιαίτερα στη χώρα μας. Η πολιτική κατευνασμού προς τις ισλαμικές χώρες και τις οργανώσεις αυτές ουδεμία αξία έχει. Η πολιτική «να είμαστε καλοί με τους μουσουλμάνους» ακόμα και με τους εγκληματίες, με σκοπό να μη μας στοχοποιήσουν, τουλάχιστον προκαλεί τη θυμηδία στις τρομοκρατικές ισλαμικές οργανώσεις.

Το όλο βαλκανικό σκηνικό συμπληρώνεται με τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που έχουν οι περισσότερες χώρες. Η οικονομική καχεξία, προκαλεί εκτεταμένη ανομία, φτώχεια, διαφθορά και συντελεί στην παρουσία του οργανωμένου εγκλήματος. Η διαφθορά είναι κοινό στοιχείο όλων των βαλκανικών κρατών. Στη Ρουμανία ο ένας μετά τον άλλο, πρωθυπουργοί και υπουργοί καταλήγουν στην φυλακή λόγω διαφθοράς (Ο πρώην πρωθυπουργός Αντριάν Ναστάζε, ο πρώην υπουργός άμυνας Βίκτωρ Μπαμπιούς, η υπουργός Τουρισμού και Ανάπτυξης  Έλενα Ουντρέα κλπ). Στη Βουλγαρία η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη, ο πριν μερικές εβδομάδες πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσωφ, τέως σωματοφύλακας του Ζίβκωφ, παρουσιάζεται από τις ΗΠΑ ότι έχει διασυνδέσεις με την Μαφία και τον έχουν χαρακτηρίσει ως ο «Βούλγαρος Αλ Καπόνε».  Στην ΠΓΔΜ, ο Νίκολα Γκρουέφσκι κατέλυσε κάθε έννοια δημοκρατικής διακυβέρνησης. Στην Αλβανία ο Ράμα και ο Μπερίσα μονομαχούν ως αρχηγοί ληστρικών συμμοριών. Ο Αλβανός βουλευτής Μπεν Μπλούσι χαρακτήρισε το αλβανικό κοινοβούλιο ως κρατητήριο που είναι γεμάτο εγκληματίες. Στο Μαυροβούνιο για τον πρωθυπουργό Μίλο Τζουγκάνοπβιτς έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης από την Ιταλία για τις σχέσεις του με την ιταλική μαφία, σχετικά με το λαθρεμπόριο τσιγάρων. Χειρότερη ακόμα είναι η διαφθορά στο Κόσσοβο, όπου χαρακτηρίζεται ως κράτος της ανομίας. Ο πρόεδρος Χασίμ Θάτση φέρεται ότι έκανε παλαιότερα εμπόριο ανθρωπίνων οργάνων.

Δυστυχώς αυτά, τα επί το πλείστον αρνητικά χαρακτηριστικά, διαφοροποιούν τόσο πολύ τα Βαλκάνια από την υπόλοιπη Ευρώπη, ώστε αρκετοί Ευρωπαίοι να θεωρούν ότι η περιοχή μας ανήκει μόνο γεωγραφικά σε αυτήν και όχι πολιτιστικά. Μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα, αντί η χώρα μας να προσπαθεί να διαφοροποιηθεί και να αποτελέσει το παράδειγμα εξέλιξης και πολιτισμού για τις άλλες, δυστυχώς τις ακολουθεί στον κατήφορο. Οι ανίκανες πολιτικές ηγεσίες, οι αστοχίες στις επιλογές τους, η αδυναμία τους να χαράξουν μια εθνική στρατηγική και η άγνοιά τους προκαλεί ένα ιδιαίτερο επικίνδυνο μίγμα για την πατρίδα μας. Επιπρόσθετα, το δημογραφικό, το προσφυγικό-μεταναστευτικό και το οικονομικό πρόβλημα δημιουργεί μια εκρηκτική κατάσταση, η οποία επιδεινώνεται και από την επεκτατική πολιτική της Τουρκίας. Ας ελπίσουμε έστω και την τελευταία στιγμή οι επιλογές της κυβέρνησης να μην είναι και τόσο άστοχες και επιπόλαιες. Προς το παρόν το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να εναποθέσουμε τις ελπίδες μας στον Θεό, μια και αυτοί που μας κυβερνάνε ούτε σε αυτόν πιστεύουν.

Είδαν «άσπρη» μέρα την «μαύρη» Παρασκευή – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Έπρεπε να πραγματοποιηθεί στην χώρα μας η μαύρη Παρασκευή για να δουν άσπρη μέρα οι καταστηματάρχες. Όπως επισημαίνουν μάλιστα εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου  όσα καταστήματα συμμετείχαν στη Black Friday είδαν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους από 50% έως 500%.

dimitris_christoulias
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος Δημήτρης Χριστούλιας δημοσιογράφος της REALnews

Οι καταναλωτές έσπευσαν μαζικά τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και στις περισσότερες επαρχιακές πόλεις και άδραξαν την ευκαιρία να αγοράσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα σε πολύ καλές τιμές. Μάλιστα, υπήρχαν καταστήματα ακόμη και στην επαρχία που ξεπούλησαν την Παρασκευή τα προϊόντα που είχαν σε προσφορά. Φυσικά όμως και στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης έπαιξε ρόλο ότι την Παρασκευή ήταν μια μεγάλη γιορτή, της Αγίας Αικατερίνης και βοήθησε σημαντικά και αυτό το γεγονός στην αύξηση της αγοραστικής κίνησης.

Στον αντίποδα εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων σε κεντρικές πόλεις,  διατηρούν επιφυλακτική στάση υπό προϋποθέσεις, για την αποτελεσματικότητα του θεσμού.

Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:

Οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές φάνηκαν ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες, κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών μεγάλων εμπορικών αλυσίδων,  οπότε η κίνηση της αγοράς ήταν αυξημένη.

Το γεγονός ότι συνέπεσε με μια σημαντική ονομαστική εορτή δεν μπορεί να δώσει σαφή εικόνα για την κίνηση των καταστημάτων. Οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων δήλωσαν αιφνιδιασμό και ανέφεραν έλλειμμα ενημέρωσης.

Αναφορικά με την εφαρμογή του θεσμού εάν τελικώς υιοθετηθεί θα πρέπει να υπάρξει οργάνωση και συντονισμένες ενέργειες για την ενημέρωση των καταστηματαρχών.

Η αγορά δεν φαίνεται να συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα αναφορικά με το νεοεισερχόμενο θεσμό, καθώς υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των εμπορικών καταστημάτων και των μεγάλων αλυσίδων.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό που μένεις μετά από τέτοιες προσπάθειες, είναι το αποτέλεσμα. Και το αποτέλεσμα ήταν θετικό για μια αγορά η οποία παραπαίει εδώ και αρκετά χρόνια.

 

Κολομβία-Συντριβή αεροσκάφους: Έξι οι επιζώντες του αεροπορικού δυστυχήματος – μετέφερε την ποδοσφαιρική ομάδα της Βραζιλίας Chapecoense

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έξι άτομα επέζησαν της συντριβής του αεροσκάφους που μετέφερε την ποδοσφαιρική ομάδα  της Βραζιλίας Chapecoense  κοντά στην πόλη Μεντεγίν της Κολομβίας, ανακοίνωσαν οι αρχές της πολιτικής αεροπορίας.

«Επιβεβαιωμένο. Το αεροσκάφος CP2933 μετέφερε την ομάδα ChapecoenseReal. Όπως φαίνεται, υπάρχουν επιζώντες», έγραψε στο Twitter η αρχή του αεροδρομίου  José Maria Cordova.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το αεροσκάφος που προερχόταν από τη Βολιβία μετέφερε 72 επιβάτες και 9 μέλη πληρώματος και συνετρίβη στο Σέρο Γκόρντο, κοντά στην πόλη Λα Ουνιόν.

Η οδική  πρόσβαση στο σημείο της συντριβής, που βρίσκεται σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από το Μεντεγίν , δεν είναι δυνατή λόγω «των μετεωρολογικών συνθηκών», σύμφωνα με τις αρχές του αεροδρομίου.

«Οπως φαίνεται το αεροσκάφος έμεινε από καύσιμα», δήλωσε στο AFP ο Ελκίν Οσπίνα, δήμαρχος της κοντινής πόλης Λα Σέχα προσθέτοντας ότι σωστικά συνεργεία βρίσκονται επί τόπου και τα ιατρικά κέντρα της περιοχής ετοιμάζονται να δεχθούν τους τραυματίες.

Η ποδοσφαιρική ομάδα του Chapecoense δεν έχει εκδώσει ανακοίνωση. Οι ποδοσφαιριστές της μετέβαιναν στο Μεντεγίν για να αντιμετωπίσουν την Atletico Nacional στον τελικό της Copa Sudamericana.

 

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Τρίτης 29 Νοεμβρίου 2016

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

makedoniatyposthessalonikisimerisiaimathiasespressofreddostarpresslogosmakelioeleftheriorasportdaymetrosportarenapress

Πρωτοσέλιδος βασικός τίτλος:

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “ΟΛΑ για το τίποτα. Τι απέγιναν οι κόκκινες γραμμές;”.

Η εφημερίδα γράφει ότι “την επιβολή των νέων επαχθών και άδικων δημοσιονομικών μέτρων, όπως η κατάργηση φοροαπαλλαγών για μισθωτούς, συνταξιούχους και ναυτικούς, αλλά και το ψαλίδισμα του επιδόματος θέρμανσης, του φοιτητικού επιδόματος και των οικογενειακών επιδομάτων φαίνεται ότι αποδέχεται η κυβέρνηση”.

ΕΘΝΟΣ: “Αύξηση στα μηνιαία όρια αναλήψεων”.

Η εφημερίδα σημειώνει  ότι “περαιτέρω χαλάρωση των capital controls, με αύξηση του μηνιαίου ορίου αναλήψεων και ισχυρά κίνητρα για το “φρέσκο χρήμα” στις τράπεζες, προβλέπει το κυβερνητικό σχέδιο. Παράλληλα στο τραπέζι βρίσκονται το άνοιγμα νέων τραπεζικών λογαριασμών και η αναπροσαρμογή του ποσού για εμβάσματα στο εξωτερικό και εισαγωγές από επιχειρήσεις. Τα νέα μετά θα υλοποιηθούν μετά το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης”.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “Πρόσθετα μέτρα ομολόγησε ο Τσακαλώτος”.

Η εφημερίδα γράφει ότι “ξέσπασμα Τσακαλώτου κατά Ε.Ε. , ΔΝΤ και Γερμανίας με έμμεσες παραδοχές ότι η αξιολόγηση δεν πρόκειται να κλείσει χωρίς επώδυνες υποχωρήσεις και ότι η διαδικασία εισόδου του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα μπορεί να φέρει και νέα μέτρα για τη διετία 2019-2020”.

ΕΣΤΙΑ: “Επιτυχία …η επιστροφή στο 2014”.

Η εφημερίδα τονίζει ότι “ούτε η ύφεσις, ούτε οι κεφαλαιακοί περιορισμοί, ούτε μια σειρά ακόμη από τις αρνητικές επιπτώσεις του πρώτου εξαμήνου της περασμένης χρονιάς έχουν αρθεί ακόμη. Η Κυβέρνησις αυτή την στιγμή μάχεται ώστε -όπως όλοι οι αρμόδιοι παράγοντες διεθνώς παραδέχονται – η χώρα να επιστρέψει στις συνθήκες που επικρατούσαν το φθινόπωρο του 2014!”.

Η ΑΥΓΗ: “Ήρθε η ώρα για το χρέος”.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “να ανταποκριθούν οι εταίροι της Ελλάδας στις υποχρεώσεις τους, όπως ακριβώς ανταποκρίνεται και η ελληνική κυβέρνηση, τους καλεί ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιέρ Μοσκοβισί. Σημαντικό να μη χαθεί το μομέντουμ για το ελληνικό χρέος, τονίζει από το βήμα του Ευρωκοινοβουλίου ο διοικητής της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι. Η Αθήνα δεν δέχεται λύση στα εργασιακά χωρίς επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων, διαμηνύει η κυβέρνηση”.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Το θεώρημα του Ευκλείδη”.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “φοροελαφρύνσεις 1,8 δισ. ευρώ ή 1% του ΑΕΠ σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εφόσον μειωθούν στο 2,5% από 3,5% οι στόχοι στα πρωτογενή πλεονάσματα μετά το 2018. Αυτή είναι η νέα πρόταση του υπουργού Οικονομικών που απαντά σε όσους υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας είναι η ανταγωνιστικότητα”.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: “Συμφωνία ΔΝΤ-Σόιμπλε φοβάται η Αθήνα”.

Η εφημερίδα επισημαίνει ότι ” μία συμφωνία μεταξύ ΔΝΤ και Βερολίνου, με την Αθήνα να καλείται να λάβει πρόσθετα μέτρα, είναι  ο εφιάλτης της κυβέρνησης. “Αυτό που δεν μπορεί να δεχθεί η ελληνική κυβέρνηση είναι να είναι στην πλάτη της Ελλάδας ο συμβιβασμός ΔΝΤ και ευρωπαϊκών χωρών”, είπε χθες ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, αναγνωρίζοντας ότι ασκούνται πιέσεις , εκτός των άλλων, να προσδιοριστούν από τώρα μέτρα για την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ το 2019-2020″.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Να δυναμώσει η πάλη ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς”.

Η εφημερίδα αναφέρει ότι “το ΚΚΕ καλεί τον ελληνικό λαό να είναι σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση για τις εξελίξεις σε Κυπριακό και Ελληνοτουρκικά. Τα μεγάλα καθημερινά προβλήματα, που ταλαιπωρούν το λαό μας και αναμένεται να οξυνθούν το επόμενο διάστημα, δεν πρέπει να βάλουν σε δεύτερη μοίρα τις πολύ επικίνδυνες εξελίξεις που διαδραματίζονται στην περιοχή μας”.

ΤΑ ΝΕΑ: “Δραματική ομολογία”.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “οι διαρκώς αυξανόμενες πιέσεις των δανειστών για νέα μέτρα με ορίζοντα τη διετία πέραν του 2018 έχουν δημιουργήσει κατάσταση ασφυξίας στην κυβέρνηση, η οποία ομολογεί πλέον ότι οι διαπραγματεύσεις κινούνται σε οριακό σημείο. Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος χθες εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαίωσε το αναλυτικό ρεπορτάζ που δημοσίευσαν “ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο” επιτρέποντας πολλαπλές ερμηνείες για τη συνέχεια τόσο στο πεδίο των διαπραγματεύσεων όσο και των πολιτικών εξελίξεων”.

Kontranews: “Βόμβα από τον πρόεδρο του ΣτΕ, Ν. Σακελλαρίου. Επίορκοι δικαστές νομιμοποίησαν το PSI  και τα μνημόνια με αντάλλαγμα προαγωγές και τοποθετήσεις σε θέσεις -κλειδιά!”.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “τις βρόμικες συναλλαγές επίορκων δικαστών, με τις μνημονιακές κυβερνήσεις των Παπανδρέου, Σαμαρά, Βενιζέλου, αποκάλυψε από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδας, ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας κ. Νίκος Σακελλαρίου”.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: “Επιστρέφει ο φόβος. Κρίσιμες ώρες για αξιολόγηση και χρέος”.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι “εξαήμερο-“φωτιά” για την ελληνική οικονομία μέχρι το Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου. Π. Μοσκοβισί και Μπ. Κερέ που βρέθηκαν στην Αθήνα, τόνισαν την ανάγκη να υπάρξει συμφωνία με την τρόικα και στήριξη της Ελλάδας, εφόσον τηρεί τις υποσχέσεις της για μεταρρυθμίσεις. Ο Ευρωπαίος επίτροπος εμφανίστηκε αισιόδοξος για συνολική συμφωνία για χρέος και πλεονάσματα”.

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: “Συμβιβαστική πρόταση”.

Η εφημερίδα τονίζει ότι “τη μέση οδό προκρίνει ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος προκειμένου να ξεπεραστεί το αδιέξοδο που προκαλεί η εμμονή των Ευρωπαίων εταίρων για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ από το 2019 και μετά”.

 

Χιόνια πέφτουν σε Αλεξάνδρεια – Πλατύ και σε άλλες περιοχές του δήμου Αλεξάνδρειας (βίντεο)

Από τις 5:00πμ σήμερα Τρίτη 29 Νοεμβρίου και έπειτα από 45 χρόνια περίπου πέφτουν χιόνια στην περιοχή μας Νοέμβριο μήνα.

Χιονίζει σε Αλεξάνδρεια και Πλατύ αλλά και σε άλλες περιοχές του δήμου μας.

Στο Πλατύ η χιονόπτωση είναι αρκετά πυκνή αλλά η θερμοκρασία που επικρατεί 4 βαθμοί Κελσίου τείνει να το μετατρέψει σε χιονόνερο. Ας ελπίζουμε όμως να δούμε άσπρη μέρα έστω και από χιόνι…

Δείτε το βίντεο:

Α. Τζιτζικώστας: «Έρχεται μεγάλη κρίση στο προφυγικό και η Κυβέρνηση δεν είναι πάλι έτοιμη»

Το Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, τη διοικητική αναδιάρθρωση της χώρας, το ζήτημα του ΟΑΣΘ, του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, του αεροδρομίου «Μακεδονία» και του οδικού δικτύου της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και τα εθνικά θέματα, σχολίασε σε σημερινές ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του στο «Πρακτορείο FM» και στο «FM100» ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Τα βασικά σημεία των τοποθετήσεων του κ. Τζιτζικώστα είναι τα εξής:

-Για το Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη: «Ελπίζω ο νέος θεσμός να μην είναι ένα επιπλέον γρανάζι σε ένα γραφειοκρατικό κράτος και μια επικοινωνιακή προσπάθεια της Κυβέρνησης»

Θα κριθεί εκ του αποτελέσματος. Αν έχει, τελικά, ουσία ή αν είναι μια καθαρά επικοινωνιακή προσπάθεια. Ο διάλογος που έγινε στη χτεσινή σύσκεψη των τοπικών φορέων με την Κυβέρνηση ήταν σαφώς σε θετική κατεύθυνση. Περιμένουμε να δούμε την υλοποίηση της δέσμευσης του Πρωθυπουργού ότι θα βρίσκεται δυο φορές το μήνα στη Θεσσαλονίκη για να βλέπει τους φορείς και να συζητά, θεματικά πια, τα προβλήματα. Χτες έγινε μια πρώτη σύσκεψη. Περιμένουμε να δούμε πώς θα προχωρήσει ο νέος θεσμός, που ελπίζω να μην είναι ένα επιπλέον γρανάζι σε ένα γραφειοκρατικό κράτος και μια επικοινωνιακή προσπάθεια της Κυβέρνησης.

Για τη διοικητική αναδιάρθρωση: «Ο νέος εκλογικός νόμος αντί συναίνεσης στο προσκήνιο οδηγεί σε αλισβερίσι στο παρασκήνιο»

Προτείνουμε να λειτουργήσει η χώρα στο πλαίσιο που λειτουργεί όλη η Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου γίνεται πράξη η Ευρώπη των Περιφερειών κι όχι των Κρατών. Αυτό προϋποθέτει οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των Περιφερειών, ώστε να μην εξαρτώνται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Χρειάζεται και στην Ελλάδα να κάνουμε το επόμενο βήμα μετά τον ‘Καλλικράτη’ και να περάσουμε από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση στην Περιφερειακή Διακυβέρνηση, με Περιφέρειες διοικητικά και οικονομικά αυτοτελείς και ανεξάρτητες από την κεντρική διοίκηση. Οι Περιφέρειες έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να διαχειριστούμε πολύ καλύτερα τα ζητήματα του τόπου μας, διότι τα γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα. Οι Περιφέρειες πρέπει να ανεξαρτητοποιηθούν και να λειτουργούν ως Τοπικές Κυβερνήσεις. Δεν μπορεί για παράδειγμα το θέμα του ΟΑΣΘ να το διαχειρίζεται η Αθήνα. Γιατί να μην έχουμε την ευθύνη του αεροδρομίου ‘Μακεδονία’ ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και να ελλοχεύει σήμερα ο κίνδυνος να τιναχτεί στον αέρα η τουριστική περίοδος επειδή σχεδιάστηκε να κλείσει λόγω έργων; Για το θέμα μάλιστα ζήτησα να αρχίσουν οι εργασίες το Νοέμβριο του 2017 για να μην επηρεαστεί η θερινή τουριστική περίοδος και η Κυβέρνηση μου απάντησε ότι θα το εξετάσει. Δεν δεσμεύτηκαν όμως. Αντικειμενικά έχει ωριμάσει το αίτημα της Περιφερειακής Διακυβέρνησης. Πολιτικά δεν έχει ωριμάσει. Δυστυχώς, το κεντρικό πολιτικό σύστημα αντιλαμβάνεται τέτοιες λογικές ως αφαίμαξη εξουσίας από τα υπουργικά γραφεία. Η Κυβέρνηση σχεδιάζει να αλλάξει τον εκλογικό νόμο για τις Περιφέρειες και τους Δήμους και να εφαρμόσει ένα σύστημα, που θα οδηγήσει σε απόλυτη ακυβερνησία και αντί της συναίνεσης και της συνεννόησης στο προσκήνιο, θα ενισχύσει το αλισβερίσι στο παρασκήνιο. Η Αυτοδιοίκηση επί έξι χρόνια είναι παράγοντας σταθερότητας, όταν η χώρα άλλαξε έξι κυβερνήσεις. Αντί να δώσει μεγαλύτερη δύναμη στην Αυτοδιοίκηση, αντί να προχωρήσει στην Περιφερειακή Διακυβέρνηση, για να πάει η Ελλάδα μπροστά, η Κυβέρνηση δημιουργεί ένα εκλογικό σύστημα για να μην μπορεί να διοικηθεί η Αυτοδιοίκηση.

-Για τον ΟΑΣΘ: «Με τσαμπουκάδες δεν λύνεται το θέμα – Δώστε την ευθύνη στην Αυτοδιοίκηση»

Ευτυχώς εισακούστηκε η προτροπή μου για άμεση λύση στον ΟΑΣΘ στη σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό και σήμερα κυκλοφορούν τα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη. Ως Περιφερειάρχη, με ενδιέφερε να μην τελειώσει η χτεσινή σύσκεψη χωρίς να έχει δοθεί λύση και να έχουν λυθεί τα χειρόφρενα. Έτσι κι έγινε. Λύση πέραν του ΟΑΣΘ σήμερα δεν υπάρχει για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Για να υπάρξει, χρειάζεται σοβαρή προετοιμασία. Μέχρι να γίνει αυτή, δεν μπορεί ένας Υπουργός να έρχεται και να λέει ‘δεν πληρώνω’. Αυτά που χρωστάς ως Κράτος και τα αναγνωρίζεις πρέπει να τα αποπληρώσεις για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Αν θέλουμε μια άλλη λύση για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, πρέπει να γίνει σοβαρός και εμπεριστατωμένος διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες. Με τσαμπουκάδες δεν λύνεται το πρόβλημα του ΟΑΣΘ. Να ανοίξει το κεφάλαιο των αστικών συγκοινωνιών. Εμείς πιστεύουμε ότι μετρό, αστικές συγκοινωνίες, θαλάσσια συγκοινωνία κτλ. πρέπει να μπουν σε έναν ενιαίο φορέα, να καταργηθεί το ΣΑΣΘ, και να δημιουργηθεί ένας φορέας με τη συμμετοχή της Περιφέρειας και των Δήμων, που να θέσει υπό τον έλεγχό του και την αρμοδιότητά του όλα τα συγκοινωνιακά ζητήματα, που θα έχει συγκεκριμένο σχέδιο για τις συγκοινωνίες. Ας δώσουν στην Περιφέρεια την ευθύνη κι εμείς, μαζί με τους Δήμους, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε διαμορφώσει ένα απόλυτα λειτουργικό, αποτελεσματικό και εφαρμόσιμο σύστημα συγκοινωνιών. Αυτά που κάνουν τα Υπουργεία με τις ατέρμονες συζητήσεις, για να κερδίζουν χρόνο και να γίνεται πολιτική διαχείριση, έχουν τελειώσει.

-Για τον πρώτο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: «Ελεύθερος χώρος για τους πολίτες, με την ευθύνη συντήρησης και αναβάθμισης στον ιδιώτη»

Άποψή μου είναι ότι το Κράτος δεν μπορεί να κάνει τον επιχειρηματία. Απέτυχε όλα αυτά τα χρόνια να το κάνει και μάλιστα είναι ένας από τους λόγους που η χώρα έφτασε στη σημερινή κατάσταση. Όταν η χώρα έχει περισσότερη ανάγκη από ποτέ τις αποκρατικοποιήσεις, δεν μπορούμε οι φορείς να ζητούμε –ειδικά σε μια εποχή που δεν έχουμε τις οικονομικές δυνατότητες- νέες ευθύνες. Πως μπορεί να αναλάβει ένας Δήμος, που δεν μπορεί να συντηρήσει τις υπάρχουσες υποδομές του, την ευθύνη συντηρήσεων τμημάτων όπως ο πρώτος προβλήτας του λιμανιού; Με το Δήμο Θεσσαλονίκης συμφωνούμε απόλυτα ότι ο πρώτος προβλήτας πρέπει να εξαιρεθεί από εμπορική χρήση, αλλά να παραμείνει ένας χώρος για τους πολίτες και για ήπια χρήση πολιτισμού, αθλητισμού, ψυχαγωγίας κλπ. Όμως την ευθύνη πρέπει να την έχει ο ιδιώτης, διότι έχει τα κεφάλαια για να τον συντηρήσει και να τον αναβαθμίσει. Έτσι θα γίνει ακόμη πιο ελκυστικός ο χώρος.

-Για το οδικό δίκτυο: «Για πρώτη φορά επί δεκαετίες συντηρούμε τις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Κεντρικής Μακεδονίας»

Για τη βελτίωση του οδικού δικτύου, είμαστε πολύ υπερήφανοι, καθώς διεκδικήσαμε και πήραμε κονδύλια περίπου 12 εκ. ευρώ και πλέον εκτελούμε για πρώτη φορά τόσο εκτεταμένες επεμβάσεις συντηρήσεων στις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες της Κεντρικής Μακεδονίας, εν μέσω μάλιστα οικονομικής κρίσης. Συντηρήσεις στην περιφερειακή οδό, στους δρόμους που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με όλα τα αστικά κέντρα της περιοχής, που δεν είχαν γίνει επί δέκα και 15 χρόνια. Σε ορισμένους δρόμους δεν είχαν γίνει συντηρήσεις από την κατασκευή τους… Θα ολοκληρώσουμε τις επεμβάσεις σε όλες τις μεγάλες οδικές αρτηρίες, με τη μικρότερη δυνατή όχληση των πολιτών.

Για τα εθνικά θέματα: «Ελλοχεύουν κίνδυνοι και δυστυχώς έχουμε μια κυβέρνηση που αποδεικνύει πως δεν μπορεί να τους διαχειριστεί»

Έχουμε πολλά ανοιχτά εθνικά θέματα, με τεράστια προβλήματα και κινδύνους. Φοβάμαι πολύ την αντίδραση της Τουρκίας στο προσφυγικό, στο θέμα της Θράκης, στη Συνθήκη της Λωζάνης και γενικότερα τα εθνικά θέματα. Έρχεται μεγάλη κρίση στο προσφυγικό και η Κυβέρνηση δεν είναι πάλι έτοιμη. Ενώ ο Ερντογάν θέτει μια σειρά από ζητήματα, έχουμε μια κυβέρνηση, που αποδεικνύει ότι θέματα εξωτερικής πολιτικής δεν μπορεί να τα διαχειριστεί.

Καρδίτσα: Σε ετοιμότητα οι αγρότες – Πανθεσσαλική σύσκεψη αγροτών εχθές στον Παλαμά

ΑΠΕ-ΜΠΕ -

Να πυκνώσουν τα συλλαλητήρια με τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα που θα πραγματοποιηθούν στις 5 Δεκεμβρίου, στα Τρίκαλα, την Καρδίτσα και τα Φάρσαλα, αφού προηγηθούν ενημερωτικές συσκέψεις και περιοδείες σε χωριά, αποφάσισαν εχθές το βράδυ, ανάμεσα σε άλλα, στην πανθεσσαλική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον Παλαμά του νομού Καρδίτσας, οι τέσσερις ενωτικές ομοσπονδίες των αγροτικών συλλόγων της Θεσσαλίας, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της η Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων νομού Καρδίτσας Βαγγέλης Μπούτας.

Επίσης, αποφασίστηκε στις 17 Δεκεμβρίου να πραγματοποιηθεί στην Νίκαια της Λάρισας σύσκεψη της πανελλαδικής επιτροπής μπλόκων.

Στην διάρκεια της πανθεσαλικής σύσκεψης, οι περισσότεροι ομιλητές αναφέρθηκαν στις δύσκολες ως αξεπέραστες καταστάσεις που βιώνει ο αγροτικός κλάδος, κάνοντας λόγο, πως με τις μνημονιακές πολιτικές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και της ΚΑΠ της Ε.Ε., οδηγούν τους αγρότες στην εξαθλίωση και τον αφανισμό.

 

 

«Σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας και Συνταγματική Αναθεώρηση», το θέμα δημόσιας συζήτησης

ΑΠΕ-ΜΠΕ -

Η συνταγματική διάσταση του θέματος που αφορά τις σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας, η συμπόρευσή τους σε μια ιστορική αναδρομή, η διάκριση των ρόλων τους και η προσέγγιση μιας Συνταγματικής Αναθεώρησης απασχόλησε, σε δημόσια συζήτηση με τίτλο «Σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας και Συνταγματική Αναθεώρηση» που συνδιοργάνωσαν το Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου και η Εταιρεία Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου, ομάδα πανεπιστημιακών και ακαδημαϊκών στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών.

Με συντονιστή τον καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου και πρόεδρο του Κέντρου Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου Ξενοφώντα Κοντιάδη, οι Νίκος Αλιβιζάτος, Ευάγγελος Βενιζέλος, Ιωάννης Κονιδάρης και Μιχάλης Σταθόπουλος έκαναν τις εισηγήσεις τους παρουσία του νυν και πρώην υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη και Κώστα Γαβρόγλου, πανεπιστημιακών, επιστημόνων και πλήθους κόσμου.

Η φόρτιση της συζήτησης για τη συνταγματική διάσταση του θέματος, που αφορά τις σχέσεις Εκκλησίας – πολιτείας έγινε από την Εκκλησία, τόνισε ο πρώτος ομιλητής της δημόσιας συζήτησης με θέμα «Σχέσεις Εκκλησίας – πολιτείας και Συνταγματική Αναθεώρηση».

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ομότιμος καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών εξέφρασε την παρότρυνση να μην παρασυρθούμε σε μια αντιπαράθεση, την οποία θέλει να διατηρήσει η Εκκλησία για δικούς της σκοπούς.

Ο Νίκος Αλιβιζάτος, μεταξύ άλλων, προσέγγισε το θέμα μεθοδολογικά, ιστορικοπολιτικά και σε επίπεδο Συντάγματος, για να επισημάνει ότι «ο απολογισμός είναι θετικός για τη θρησκευτική ελευθερία και τον σεβασμό των θρησκευτικών μειονοτήτων».

Επί του θέματος, ο Ευάγγελος Βενιζέλος, πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών, βουλευτής, καθηγητής της Νομικής Σχολής Θεσσαλονίκης, επισήμανε ότι η «Αναθεώρηση του Συντάγματος προϋποθέτει υψηλή πολιτική και κοινωνική συναίνεση» και εξέφρασε την άποψη ότι «θα ήταν επικίνδυνο να ξεκινήσει κάποιος Συνταγματική Αναθεώρηση». Αναφέρθηκε σε παλαιότερες απόπειρες επανεκκίνησης του θέματος και εισηγήθηκε να ερμηνεύσουμε τα άρθρα που άπτονται του θέματος «όχι με την προοπτική της αναθεώρησης, αλλά εναρμονισμένα -το τόνισε ιδιαίτερα- με Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

syntagmat-anath
ΕΚΔΗΛΩΣΗ «ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ» – Ο Νίκος Αλιβιζάτος ομότιμος Καθηγητής Νομικής Σχολής Αθηνών (Α), ο Ξενοφών Κοντιάδης, Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου, πρόεδρος του Κέντρου Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου (2Α), ο Μιχάλης Σταθόπουλος, Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, Επίτιμος Καθηγητής Νομικής Σχολής Αθηνών (Κ), ο Ευάγγελος Βενιζέλος βουλευτής και Καθηγητής Νομικής Σχολής Θεσσαλονίκης (2Δ) και ο Ιωάννης Κονιδάρης, Ομότιμος Καθηγητής Νομικής Σχολής Αθηνών, Πρόεδρος της Εταιρείας Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου (Δ), στη συζήτηση με θέμα «Σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας και Συνταγματική Αναθεώρηση» που διοργάνωσε το Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου και η Εταιρεία Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου, Αθήνα, Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Υπογράμμισε, πως «η κοινωνία, το πλήρωμα, είναι πεπεισμένη ότι πρέπει να λειτουργεί εκκλησιολογικά α λα καρτ», καθώς και ότι «το σύστημα των συνταγματικά ρυθμισμένων σχάσεων ισχύει στην Ελλάδα».

«Δεν συνεκλήθη η Εκκλησία διότι παλαιότερα, (2009), υπήρξε άγονη συζήτηση», σημείωσε στην αρχή του λόγου του ο ομότιμος καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών, πρόεδρος της Εταιρείας Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου Ιωάννης Κονιδάρης.

Μάλιστα, διευκρίνισε ότι ουδείς θέτει θέμα χωρισμού Εκκλησίας και κοινωνίας και ότι δεν κάνει λόγο για χωρισμό Εκκλησίας – πολιτείας, αλλά για διάκριση.

Ο Ιωάννης Κονιδάρης, επισήμανε ότι απαιτούνται πολλές γενιές προκειμένου να γίνει η προετοιμασία για τη Συνταγματική αναθεώρηση και σημείωσε πώς «χάθηκε το μομέντουμ, η ευκαιρία την στιγμή της μεταπολίτευσης, να αφεθεί η Εκκλησία να ρυθμίζει τα του οίκου της, αλλά και το ζήτημα των Θρησκευτικών».

Επιπλέον, μίλησε για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας να επεξεργαστούν συνοδικές επιτροπές τα κείμενα στα οποία συμφώνησαν κατά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, κάτι που χαρακτήρισε «πρωτάκουστο» και εν συνεχεία αναρωτήθηκε «πού είναι το αιρετό λαϊκό στοιχείο στην Εκκλησία, όπου πρέπει να μετέχει;»

Επιπρόσθετα, τόνισε ότι η Εκκλησία δεν αρκείται στη διακονία του πιστού λαού, αλλά αποκτά και πολιτική δύναμη.

Τάχθηκε υπέρ της διατήρησης του αρ. 3 που αφορά τις σχέσεις Εκκλησίας της Ελλάδος και Πολιτείας, Οικουμενικού Πατριαρχείου με πολιτείας, αλλά και Εκκλησίας της Ελλάδος με Οικουμενικό Πατριαρχείο, ενώ επισήμανε πώς ο όρος «επικρατούσα» στο εν λόγω άρθρο, αφορά την Εκκλησία που είναι και «επικρατούσα», ενώ σε ό,τι αφορά τη θρησκευτική ελευθερία τόνισε ότι κατοχυρώνεται στο αρ. 13. Ωστόσο, συνέστησε βελτιωτικές προτάσεις επί των δύο άρθρων.

Το μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, επίτιμος καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών Μιχάλης Σταθόπουλος, συμφώνησε με τον Ιωάννη Κονιδάρη ότι γίνεται λόγος για διάκριση και όχι για χωρισμό Εκκλησίας – πολιτείας και επ’ αυτού διευκρίνισε πως «η διάκριση δεν αφορά την κοινωνία, η οποία μπορεί να θρησκεύει όσο θέλει».

Ο διακριτός ρόλος, είπε, θα ωφελήσει τόσο την Εκκλησία όσο και την πολιτεία, αλλά κυρίως την Εκκλησία και τόνισε «να μην αναμιγνύονται οι αρμοδιότητες που είναι διακριτές με νόμους». Σε αυτό το σημείο του λόγου του και σε ειδική αναφορά του στα Θρησκευτικά, υπογράμμισε ότι είναι «αυτονόητο» πως αποτελεί θέμα της πολιτείας, ποιά θα είναι τα μαθήματα και πόσες ώρες θα διδάσκονται, και εξέφρασε την άποψη «να συζητήσει η Εκκλησία, αλλά η γνώμη της να μην είναι δεσμευτική», «την απόφαση, όμως, θα την πάρει η πολιτεία».

Τέλος, έκανε λόγο για τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο που «εγκατέλειψε την μετριοπάθεια και την σύνεση και έκανε προσβλητικές και αντιχριστιανικές δηλώσεις».

«Κομβικό θέμα», χαρακτήρισε σε παρέμβασή του τις σχέσεις Εκκλησίας – εκπαίδευσης ο Νίκος Φίλης, ο οποίος επισήμανε πως «μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς Συνταγματική Αναθεώρηση». Τόνισε δε, ότι αν δεν λυθεί το θέμα αυτό θα είναι λάθος και έκανε λόγο για συμφωνημένη αλλαγή στο μάθημα των Θρησκευτικών με τον Αρχιεπίσκοπο επί τριετία.

Ο τέως υπουργός Παιδείας εξέφρασε την εκτίμηση, ότι  τα θέματα διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος και άλλων θρησκευμάτων να μετατεθούν στο υπουργείο Εσωτερικών και επί του παρόντος, για λόγους δημοσίας τάξεως και ενότητας του λαού, η Εκκλησία να παραμείνει ΝΠΔΔ και όχι Ιδιωτικού Δικαίου. Μίλησε για «παρεμβάσεις» μητροπολιτών και κληρικών στα σχολεία και, τέλος, προέτρεψε τα πολιτικά κόμματα «και δυστυχώς και το δικό μου, αν και εγώ προέρχομαι από την Αριστερά», να ξεφύγουν από την αντίληψη της ψηφοθηρικής εκμετάλλευσης των πιστών και της Εκκλησίας.

 

Απεργία των δημοσιογράφων στις 7 Δεκεμβρίου

Στο πλαίσιο της απεργίας που κήρυξε η ΓΣΕΕ για τις 8 Δεκεμβρίου, τα διοικητικά συμβούλια των δημοσιογραφικών Ενώσεων και εργαζομένων στα ΜΜΕ, που συμμετέχουν στη Συντονιστική Επιτροπή των Συνεργαζομένων Ενώσεων στο χώρου του Τύπου και των ΜΜΕ, αποφάσισαν τη συμμετοχή των δημοσιογράφων με 24ωρη απεργία την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2016 σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά ΜΜΕ.

Σε ανακοίνωση της Ένωσης Συντακτών, επισημαίνεται ότι με το ασφαλιστικό ανοιχτή πληγή και τους πόρους των Ταμείων μετέωρους, η Συντονιστική Επιτροπή των Συνεργαζομένων Ενώσεων στον χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ, καλεί όλους τους εργαζομένους να περιφρουρήσουν και να διασφαλίσουν την επιτυχία της απεργίας, καθώς και να πάρουν μέρος στην απεργιακή συγκέντρωση στις 12:00 της ίδιας ημέρας (7/12/2016) έξω από το κτίριο της ΕΣΗΕΑ.

Τέλος, οι δημοσιογράφοι δηλώνουν ότι δεν θα πάψουν να αγωνίζονται για την δικαίωση των αιτημάτων τους, για αξιοπρέπεια και Ελευθεροτυπία.