Αρχική Blog Σελίδα 16084

Απόλλων Λυκογιάννης – Ολυμπιακός Λουτρού 0-1 – Νέο διπλό παρά τις απουσίες για τον Λουτρό

Σταθερά στο κυνήγι της κορυφής της Β ΕΠΣΗ παρέμεινε ο Ολυμπιακός Λουτρού, αφού πέρασε σήμερα και από την έδρα του σκληροτράχηλου Απόλλωνα Λυκογιάννης με σκορ 1-0.

Παρά τις απουσίες οκτώ παικτών, το συγκρότημα του Νίκου Αναστασόπουλου χάρη σε ένα γκολ του Σωτήρη Παπαδόπουλου στο 30′ πρόσθεσε άλλους τρεις βαθμούς στο ενεργητικό του και ατενίζει πλέον με περίσσεια αισιοδοξία το μέλλον.

received_1354118241266060_resized_1received_1354118284599389_resized_1received_1354118407932710_resized_1received_1354118527932698_resized_1

ΒΟΛΕΪ ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ: ΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ-ΠΑΝΘΕΟΝ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ 3-0 ΣΕΤ.

Ρεπορτάζ: Αγαθούλα Γεωργιάδου

Άνετη και δίκαιη νίκη σήμερα για τα κορίτσια του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια με 3-0 σετ απέναντι στο ΠΑΝΘΕΟΝ Λιτοχώρου σήμερα το απόγευμα στο κλειστό ΔΑΚ Αλεξάνδρειας.

Τα κορίτσια της Αλεξάνδρειας πήραν από την αρχή τα ηνία του αγώνα,παίρνοντας μία καθαρή και εύκολη νίκη.

Τα σετ: 25-6, 25-8, 25-15.

Τελευταία αγωνιστική τιμωρίας για την προπονήτρια του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια  Μαρία Βασιλακάκη-Περπερίδου, η οποία από τον επόμενο αγώνα θα κοουτσάρει κανονικά από τον πάγκο.

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα στο βίντεο:

Φωτο:

dsc01655-copydsc01656-copydsc01661-copydsc01662-copydsc01687-copydsc01693-copydsc01696-copydsc01698-copydsc01703-copydsc01729-copydsc01746-copydsc01748-copys2

ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΛΟΦΟΥ – ΑΓΡ.ΑΣΤ.ΠΛΑΤΕΟΣ 0-4 – βίντεο – φωτο Το 3χ3 ο ΑΓΡΤ. ΑΣΤ. ΠΛΑΤΕΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΌΛΥΤΟ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΣΤΟ ΦΙΝΆΛΕ ΤΟΥ ΠΡΏΤΟΥ ΓΥΡΟΥ.

Ρεπορτάζ: Λάζαρος Τσιπλακίδης

Ή Ομάδα του Βασίλη Παπαδημητριου είχε ένα εύκολο απόγευμα στην έδρα του ΕΡΜΗ  ΤΡΙΛΟΦΟΥ καθώς δεν βρήκε σε κανένα σημείο του αγώνα την παραμικρή αντίσταση από τους γηπεδούχους.

Τι και άν το απουσιολόγιο για τους πράσινους ήταν γεμάτο, εχοντας σε μεγάλη μέρα τον πρώτο σκόρερ της κατηγορίας ΧΟΥΣΕΪΝΟΓΛΟΥ ( πέτυχε και τα τέσσερα Γκολ του σημερινού αγώνα) έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο τον πρώτο γύρο.

ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΛΟΦΟΥ:

Ζυγωνης (Τσαφη46′) Βασιλειαδης, Αλιατιδης, Κατσαβος, Αθανασιαδης (Φουτσιτζογλου75) Παπαδοπουλος, Πιτουλιας, Πετειναρης, Γεωργιαδης, Τενεκετζι, Γκουνταρας (Γκαμπρανης46′)

ΑΓΡ.ΑΣΤ.ΠΛΑΤΕΟΣ:

Μουσκεφταρας(Ευαγγελινος65′)

Τσογμελιδης(Αμαραντιδης46′)

Τερζιδης,Μηνουδης,

Τσογιαννης(Καλογιαννης76′)

Σκεντεριδης,Τοπαλιδης,

Παντοπουλου, Χουσεϊνογλου

Ελευθεριαδης,Παπαδημητριου

3′ πέναλτυ για το πλατύ χουσεϊνογλου 0-1

6′ Σουτ τον γηπεδούχων απόκρουση του Μουσκεφταρα

10′ φοβερό μακρινό Σουτ του χουσεϊνογλου και 0-2

16′ καλό Σουτ για τον Αστέρα με τον χουσεϊνογλου λίγο άουτ

17′ Σουτ του Τερζιδη άουτ

24′ τετ-α-τετ του Παπαδημητριου μόλις άουτ

26′ 0-3 για το ΠΛΑΤΥ με τον συνήθη ύποπτο χουσεϊνογλου

41′ Σουτ για τον Αστέρα με τον χουσεϊνογλου άουτ

42’Σουτ του χουσεϊνογλου αποκρούσει από τον Ζυγωνη

44’Σουτ με τον Παπαδημητριου και πάλι λέει όχι ο Ζυγωνης

48′ Σουτ του Τερζιδη μπλοκάρει ο τερματοφύλακας του Ερμη

50 Σουτ για τους γηπεδούχους με τον Πιτούλια άουτ

53’κορνερ για το πλατύ στη συνέχεια της φάσης Σουτ του Ελευθεριαδη μπλοκάρει ο τερματοφύλακας

60′ χαμένο τετ-α-τετ για το πλατύ με τον Παπαδημητριου

70′ φάουλ για τον Αστέρα με τον Τσογμελιδη αποκρούσει του τερματοφύλακα

87’Σουτ του Τερζιδη άουτ

90′ Γκολ για το πλατύ και 0-4 χουσεϊνογλου

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα στο βίντεο:

Φωτο:

img_20161203_142142-copyimg_20161203_145903-copyimg_20161203_145940-copyimg_20161203_150205-copyimg_20161203_150218-copyimg_20161203_150239-copyimg_20161203_150241-copyimg_20161203_150246-copyimg_20161203_150258-copyimg_20161203_162822-copy

 

ΠΑΟΚ Αλεξάνδρειας -Κεραυνός Επισκοπής 2-1. Πήρε τη ρεβάνς για τον αποκλεισμό στο Κύπελλο και παραμένει στο «κόλπο». – (Φώτο-βίντεο)

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Ένας αποφασιστικός ΠΑΟΚ μπαίνοντας με μεγάλη δύναμη στο παιχνίδι κατάφερε να ξεπεράσει και το εμπόδιο της Επισκοπής παίρνοντας έτσι και μια άτυπη ρεβάνς για τον αποκλεισμό του από το κύπελλο .

Μια Επισκοπή που σήμερα έδειξε επηρεασμένη από την εντός έδρα ήττα της προηγούμενης αγωνιστικής από τον Μέγα Αλέξανδρο Τρικάλων. Οι γηπεδούχοι μπήκαν σήμερα στο παιχνίδι με αποκλειστικό στόχο το τρίποντο και παίζοντας κατά διαστήματα καλό ποδόσφαιρο κατάφεραν να επικρατήσουν του Κεραυνού, να τον ξεπεράσουν στην βαθμολογία και να τον απομακρύνουν από την κορυφή.

Το σκορ για την ομάδα του ΠΑΟΚ άνοιξε στο 5’ ο συνήθης ύποπτος Κώστας Κίτσας ενώ στην συνέχεια την σκυτάλη πήρε ο αδελφός του Ευγένης ο οποίος στο 57’ με ωραία ενέργεια δείγμα της υψηλής κλάσης του και γυριστό σουτ έγραψε το 2-0 δίνοντας σαφές προβάδισμα για τους γηπεδούχους . Ο Κώστας Ντέλλας στο 86’ έγραψε με μακρινό σουτ το 2-1 το οποίο έμελλε να είναι και το τελικό σκορ της αναμέτρησης.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι ο ΠΑΟΚ κέρδισε δίκαια το παιχνίδι παίζοντας καλύτερο ποδόσφαιρο στην μεγαλύτερη διάρκεια της αναμέτρησης δείχνοντας ότι τα ντέρμπι του πάνε , ενώ ο Κεραυνός περιορίστηκε σε κάποιες ατομικές προσπάθειες και στημένα από τον Κώστα Ντέλλα .

Διαιτητής ο κος Βρέσκας με βοηθούς τους κ.κ Γιάντση και Ιασωνίδη.

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα – γκολ στο βίντεο:

Φωτο:

dsc00442-copydsc00451-copy
dsc00411-copydsc00412-copydsc00415-copydsc00416-copydsc00418-copydsc00424-copydsc00426-copydsc00429-copydsc00430-copydsc00433-copydsc00434-copydsc00439-copy

Αχιλλέας Νάουσας-ΑΕ Αλεξάνδρειας 0-3 – Εύκολα και με χατ τρικ του Καφέ! – (βίντεο-φωτό)

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Εύκολο εκτός έδρας πέρασμα για την ΑΕ Αλεξάνδρειας με νίκη 3-0 επί του Αχχιλέα Νάουσας στο γήπεδο Λευκαδίων, για την 13η αγωνιστική του πρωταθλήματος της Α1 ΕΠΣΗ.

Οι φιλοξενούμενοι μπήκαν από την αρχή σοβαρά και πιάνοντας ένα φανταστικό πρώτο ημίωρο, πέτυχαν δύο γκολ χάνοντας παράλληλα σωρεία ευκαιριών. Η επανάληψη ήταν μία τυπική διαδικασία για το συγκρότημα του Κυριάκου Καρασαββίδη.  Με ένα ακόμη τέρμα οι πράσινοι σφράγισαν τη νίκη και το τελικό σκορ, στο 3-0.

Μορφή της συνάντησης ο Δημήτρης Καφές που πέτυχε και τα τρία γκολ της ομάδας του στο 13′, 28′ και 60′.

Στα αξιοσημείωτα ο τραυματισμός από τράβηγμα του τερματοφύλακα Καρακούτση της ΑΕ Αλεξάνδρειας και η αντικατάστασή του στο ημίχρονο από τον Μυλωνά.

Δείτε τα γκολ και τις καλύτερες φάσεις του αγώνα στο βίντεο:

Φωτο:

dsc00025-copydsc07053-copydsc07054-copydsc07057-copydsc07062-copydsc07075-copydsc07076-copydsc07088-copydsc07091-copydsc08870-copydsc08871-copydsc08878-copydsc08883-copydsc08909-copydsc08933-copydsc08939-copydsc08948-copydsc08955-copy

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σήμερα: Το 15% του πληθυσμού της Γης ζει με κάποια μορφή αναπηρίας, αλλά τα δικαιώματά τους δεν προστατεύονται παντού και πάντα

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

Περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ή περίπου το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού ζουν με κάποιας μορφή αναπηρία, όμως τα δικαιώματά τους δεν προστατεύονται παντού και πάντα στον πλανήτη, όπως μας θυμίζει η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

      Πάνω από 168 χώρες έχουν πλέον υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), που τέθηκε σε ισχύ πριν μια δεκαετία. Μια νέα ανάλυση της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος ‘Αντζελες (UCLA) διερευνά κατά πόσο έχει εφαρμοσθεί η Σύμβαση μέσα στα δέκα χρόνια που μεσολάβησαν

  Μεταξύ άλλων ευρημάτων, αναφέρει ότι:

–    Μόνο μία στις τέσσερις χώρες (24%) έχουν συντάγματα που ρητά απαγορεύουν τη διάκριση κατά των ΑμεΑ ή εγγυώνται ίσα δικαιώματα γι’ αυτά τα άτομα.

–   Μόνο το 28% των χωρών προστατεύουν συνταγματικά το δικαίωμα στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία, με συνέπεια τα παιδιά αυτά να αντιμετωπίζουν συχνά σημαντικά εμπόδια στη μόρφωσή τους, ιδίως στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Μόνο το 12% των χωρών έχουν ειδικά σχολεία για ΑμεΑ και συχνά αυτά τα ιδρύματα περιορίζονται σε συγκεκριμένες αναπηρίες.

–   Μόνο το 18% των χωρών προστατεύουν συνταγματικά το δικαίωμα των ΑμεΑ στην εργασία, με συνέπεια η ανεργία να είναι αυξημένη για αυτά τα άτομα. Πάντως σταδιακά η κατάσταση εμφανίζει βελτίωση στο εργασιακό πεδίο, καθώς ενισχύεται διεθνώς η τάση να μη γίνονται διακρίσεις κατά των ΑμεΑ στους χώρους εργασίας.

–   Μόνο το 26% των χωρών έχουν σύνταγμα που εγγυάται ρητά το δικαίωμα των ΑμεΑ στην υγεία. Μόνο το 11% των χωρών προβλέπουν πληρωμένη άδεια για τους γονείς προκειμένου να φροντίσουν τις ανάγκες υγείας των παιδιών τους με αναπηρία.

Αποτελεί πάντως θετική εξέλιξη ότι από τα συντάγματα των χωρών που υιοθετήθηκαν μετά το 2010, πάνω από δύο στα τρία (68%) απαγορεύουν τις διακρίσεις με βάση την αναπηρία, το 58% εγγυώνται το δικαίωμα των ΑμεΑ στην εργασία και το 63% το δικαίωμα στην εκπαίδευση για τα παιδιά με αναπηρία. Αλλά, σύμφωνα με τη μελέτη, η ανθρωπότητα συνολικά απέχει ακόμη από το επιθυμητό επίπεδο, όσον αφορά την αντιμετώπιση των ΑμεΑ.

Προς τον συμβολικό αποκλεισμό του τελωνείου Ευζώνων προχωρούν αγρότες και κτηνοτρόφοι

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

Να υπενθυμίσουν στην ελληνική κυβέρνηση ότι οι άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα παραμένουν σε εγρήγορση και δεν προτίθενται να μείνουν αμέτοχοι στην πολιτική που ακολουθείται και οδηγεί στον αφανισμό τους, στοχεύουν με τη σημερινή τους συμβολική κινητοποίηση αγρότες και κτηνοτρόφοι του Νομού Κιλκίς, όπως τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του σωματείου Δήμου Παιονίας, Θωμάς Καρυπίδης.

    “Έχουμε τηλεφωνήματα από συναδέλφους μας σε διάφορα χωριάς της περιοχής που μας καλούν να τους περιμένουμε στην είσοδο του Πολυκάστρου όπου συγκεντρωνόμαστε και προκειμένου όλοι μαζί να μεταβούμε με τα αγροτικά μηχανήματα και τα τρακτέρ μας στο τελωνείο των Ευζώνων στα σύνορα της Ελλάδας με την πγδμ”, μας επισήμανε ο ίδιος, προσθέτοντας “θα προχωρήσουμε σε συμβολικό αποκλεισμό του τελωνείου όπου αναμένεται να φτάσουμε στις 12”. Η χρονική διάρκεια του αποκλεισμού, θα εξαρτηθεί απο τις δυνάμεις που θα έχουν συγκεντρωθεί, σύμφωνα με τον ίδιο.

     Απαντώντας σε σχετική μας ερώτηση, ο κ. Καρυπίδης επισήμανε “αυτό που ανέφερα ότι θα πάμε στην Ειδομένη να στήσουμε καταυλισμό δεν είναι κάτι που θα γίνει τις επόμενες ημέρες. Στις 17/12 η Πανελλαδική Επιτροπή Μπλόκων έχει ολομέλεια. Στη διάρκειά της θα συζητήσουμε για τις επόμενες κινήσεις μας ως πρωτογενής τομέας, οι επόμενες και αναμένονται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς”.

     Οι αγρότες και κτηνοτρόφοι διαμαρτύρονται για τη μείωση κατά 50% της εξισωτικής αποζημίωσης επειδή τριπλασιάστηκε ο αριθμός των δικαιούχων. Επίσης, οι επαγγελματίες αγρότες δεν περιλαμβάνονται στις διατάξεις περί ακατάσχετου λογαριασμού τη στιγμή που, όπως αναφέρουν, το 80% των αγροτών-κτηνοτρόφων έχει λογαριασμό είτε προς κατάσχεση είτε δεσμευμένο από εφορία, ταμεία και τρίτους. Επιπλέον, το ασφαλιστικό ζήτημα, με την κατάργηση του ΟΓΑ, αποτελεί ένα από τα ζητήματα που “εξοργίζουν” τους ανθρώπους του κλάδου, όπως μας είπε ο κ. Καρυπίδης.

   Τη Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016, αγρότες και κτηνοτρόφοι της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκωντων περιοχών Φαρσάλων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Λάρισας θα πραγματοποιήσουν συμβολικές κινητοποιήσεις στα κατά τόπους υποκαταστήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ, ΕΛΓΑ και ΔΕΗ.

   Για τις 15 του τρέχοντος μηνός οι άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα της Δυτικής Μακεδονίας αναμένεται να προχωρήσουν σε αποκλεισμό λίγων ωρών του ΕΛΓΑ στην Κοζάνη.

Πολ Kαζαριάν: «Το ύψος του ελληνικού χρέους είναι το ψέμα του αιώνα»

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

O Aμερικανός μεγαλοεπενδυτής Πολ Kαζαριάν, ο μεγαλύτερος ιδιώτης επενδυτής στην Ελλάδα, πιστεύει ότι η χώρα μας δεν έχει πρόβλημα χρέους, διότι αυτό απλούστατα ανέρχεται όχι στο 177% αλλά στο 71% του ΑΕΠ της. Συνεπώς «το ύψος του ελληνικού χρέους είναι το ψέμα του αιώνα», όπως είπε χαρακτηριστικά ο Kαζαριάν στην διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Spiegel.   

Ο 61xρονος ιδρυτής της αμερικανικής επενδυτικής εταιρείας Japanica Partners,  ο οποίος υπήρξε στο παρελθόν τραπεζίτης της Goldman Sachs, στηρίζει την άποψή του έχοντας ως κριτήριο το χρονικό και όχι το ονομαστικό ύψος του στον τρόπο προσδιορισμού του χρέους: Eάν υπολογίσει κανείς σωστά το ελληνικό χρέος, το ύψος του δεν ανέρχεται στο 177%, αλλά το ανώτερο στο 71% του ελληνικού ΑΕΠ. Σύμφωνα με τον Καζαριάν ο υπολογισμός του χρέους θα πρέπει να γίνει λοιπόν όχι με βάση την ονομαστική του αξία, δηλαδή 312 δισ. ευρώ το 2015, αλλά με βάση την χρονική αξία των των υποχρεώσεων της Ελλάδας. Θα πρέπει, δηλαδή, να συνυπολογισθεί «η κεκαλυμμένη διαγραφή» μέρους του ελληνικού χρέους, όχι μόνο δια του χαμηλού επιτικίου, αλλά και δια της μεγάλης παρατάσεως της έναρξης  αποπληρωμής του χρέους ήτοι δέκα χρόνια αργότερα  από ό,τι είχε αρχικά συμφωνηθεί και αυτό σημαίνει «μικρότερη επιβάρυνση λόγω του πληθωρισμού», όπως είπε στο γερμανικό περιοδικό.  «Η χρονική αξία είναι η βάση της χρηματοοικονομικής λογιστικής»  τονίζει μάλιστα ο Αμερικανός μεγαλοεπενδυτής στο Spiegel.

Επισημαίνει δε επίσης ότι «η Ελλάδα πιέζεται να πάρει περισσότερη οικονομική βοήθεια από τις χώρες του ευρώ, αυτές δίνουν μόνο υπό την προϋπόθεση των δημοσιονομικών πλεονασμάτων και ωθούν την κυβέρνηση σε βαρύ πρόγραμμα λιτότητας και σε αντιλαϊκές και συχνά αμφισβητούμενες μεταρρυθμίσεις».

H λύση την οποία προτείνει ο Καζαριάν είναι να αποδείξει η Ελλάδα καταρχάς το αληθινό ύψος του χρέους της «με βάση τους διεθνώς αναγνωρισμένους κανόνες», διότι  «τότε θα γίνονταν εμφανές ότι το χρέος της είναι στην πραγματικότητα μικρότερο από εκείνο άλλων χωρών».

 

Cooking recipes: Katimeri from Aetoloakarnania … a miracle taste.

Customary festive dessert that brings luck since it has almonds, walnuts, honey, herbs and sesame.

sissy
By Sissy Nika – Journalist of Taste and Culture

Sweets with many seeds, according to tradition give joy to the home that are made and to those who share them. The katimeria, are found in many variations, in different regions of our country. In Kos island we fill them with local cheese, honey and cinnamon, the women from Smyrni bathe them with syrup and in the Peloponnese they are stuffed with sweet cream and nuts or dried figs. In Central Greece the stuffing has pumpkin, raisins and walnuts and in the Kastanochoria area, the chestnut cream gives a distinctive flavor.

We give you the most delicious recipe from the mainland—Aetoloakarnania. Enjoy..

katimeri-from-aetoloakarnaniaKatimeri from Aetoloakarnania

From Persefoni, of the restaurant “The mansion of Persefonis” in Messolongi

 

Ingredients

 

700 gr sifted flour for all uses

300 ml olive oil

200 gr chopped almonds

200 gr coarsely chopped walnuts

1/2 tsp cinnamon grated

15 gr clove grated

2 tablespoons breadcrumbs

1 tbsp roasted sesame

2 tablespoons granulated sugar

Some salt

1 shot brandy or orange liqueur

Some water

For the syrup

1 liter of water

500 gr sugar

2 tablespoons honey

 

Method of preparation

katimeri-etoloakarnanias-2Put in the mixer water together with the sifted flour, sugar, olive oil and salt and beat with the whisk until you achieve a pliable dough that unsticks from your hands.

Cut the dough into balls and cover with a towel.

Let it “rest” for 30 minutes.

Prepare the filling.

In a bowl put the walnuts, almonds, sesame seeds, breadcrumbs, sugar, cinnamon, cloves and finally cognac. Mix well until the mix is homogeneous.

Roll out with a rolling pin sheets that should be relatively thin. For greater ease of opening we sprinkle also the rolling pin and the surface we roll the sheet.

Sprinkle with olive oil and in the middle put the filling.

katimeri-etoloakarnanias-3
Photo Persefonis mother at work

Make it a roll and then turn it in a round shape.

Put them in a baking pan all around.

In a skillet, heat well the olive oil and pour it all over the katimeria to give them a nice color.

Put the pan in a well preheated oven and bake at 180 °C for 30 minutes.

We leave our sweets to cool and we make a pot of syrup. Pour the water and sugar and after it has begun to thicken then add honey.

Mix well and as the syrup is hot pour it on our sweets that have already cooled.

After a while cut the katimeri into pieces.

The taste…

ΘΟΥΛΗ-ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Η πολυμορφία των πολιτιστικών εκφράσεων

H Σύμβαση της UNESCO  για την προστασία και την ανάδειξή της

H Ελληνική Πολιτιστική και Πολιτισμική Παράδοση αποτελεί τον θεμέλιο λίθο, που στηρίζονται οι αρχές, αξίες και τα ιδεώδη της UNESCO, όσον αφορά τους σκοπούς της Ιδρυτικής Πράξης της ενώ η Οικουμενικότητα του Ελληνικού Πολιτισμού εμπνέει και καθοδηγεί προφανώς την παγκοσμιότητα του έργου της.

Όπως όλοι διαπιστώνουμε, ο δυτικός πολιτισμός διέρχεται μια περίοδο δραματικά αυξανόμενης κοινωνικής κρίσης, η οποία με την πάροδο του χρόνου, αποσαρθρώνει τις παγκόσμιες κοινωνικές δομές.

Η οικονομική κατάρρευση, που βιώνουμε δεν είναι το αίτιο αλλά το αποτέλεσμα μιας ολοκληρωτικής κατάρρευσης αξιών και ιδεών.

Αυτό που καταρρέει είναι ολόκληρη η δυτική πολιτιστική αντίληψη, όπως αυτή διαμορφώθηκε, χρησιμοποιώντας, ως ζωτικό πυρήνα της ανάπτυξης της, τα επιστημονικά δεδομένα, της μεγάλης επιστημονικής επανάστασης του 16ου και 17ου αιώνα.

Για να μπορέσει να μετουσιωθεί το βασικό αίτιο αυτής της ασύμμετρης κατάρρευσης σε θετική υπέρβαση, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε, επίσης, ως βασικό αίτιο της συγκρότησης μιας πολιτιστικής αντίληψης και ενός πολιτισμού, την μείωση των συναισθημάτων των διαφορετικών και πολυποίκιλων ανθρώπινων φόβων, που γενεσιουργός αιτία της δημιουργίας τους, είναι η έννοια της Ανάγκης και ειδικότερα οι πλαστές και οι επίπλαστες ανάγκες.

Όταν κατακρημνίζεται μια πολιτιστική αντίληψη, επανεμφανίζονται και γιγαντώνονται εξ αρχής οι ανθρώπινοι φόβοι. Τότε δημιουργείται και πάλι η ανάγκη αναγέννησης και ανασυγκρότησης του υπάρχοντος πολιτισμού ή η αντικατάστασή του από έναν καινούργιο, ο οποίος θα μπορεί να κατασιγάσει τους αναβιωμένους κοινωνικούς φόβους.

Σήμερα βρισκόμαστε στην περίοδο της αλλαγής της υπάρχουσας πολιτισμικής και πολιτιστικής μας αντίληψης καθώς, ήδη, ζούμε και αντιμετωπίζουμε τις οδύνες του τοκετού του «νέου πολιτισμού» μας.

Τώρα, ίσως περισσότερο από ποτέ, ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών δεν θα πρέπει να αρκεσθεί στο ρόλο αρχειοφύλακα «των πάλαι ποτέ καθορισμένων αξιών και αρχών», αλλά θα πρέπει να γίνει το «παρατηρητήριο του μέλλοντος» μας.

Οι προσπάθειες και η φιλοσοφία της UNESCO, δείχνουν τον δρόμο, που έχουμε μπροστά μας για να πραγματώσουμε το ιδανικό της Ιδρυτικής της Πράξης: Ειρήνη στον κόσμο, Σεβασμό των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Αξιοπρέπεια και Ανάπτυξη σε Δημοκρατικές κοινωνίες. Γιατί, μόνον, έτσι θα κατορθώσει να παίξει τον ρόλο της «ηθικής συνείδησης της ανθρωπότητας» και θα έχει την δυνατότητα να προβλέπει τις μελλοντικές συνέπειες από τις ανθρώπινες δράσεις και παρεμβάσεις σε πολλές σημαντικούς τομείς, όπως το περιβάλλον, η αειφόρος ανάπτυξη, η πολιτιστική πολυμορφία ή ακόμα και η φτώχεια.

Με στόχο την κάλυψη του νομικού κενού

Η Σύμβαση της ΟΥΝΕΣΚΟ για την προστασία και την ανάδειξη της πολυμορφίας των πολιτιστικών εκφράσεων, που εγκρίθηκε στο Παρίσι στις 20 Οκτωβρίου 2005, απέβλεπε στην κάλυψη ενός νομικού κενού στην παγκόσμια διακυβέρνηση, θεσπίζοντας μια σειρά από δικαιώματα και υποχρεώσεις, τόσο σε διεθνές, όσο και σε εθνικό επίπεδο, που στόχευαν στην προστασία και την προώθηση της πολιτιστικής πολυμορφίας.

Σε τι συνίσταται η πολιτιστική πολυμορφία;

Σύμφυτη με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια η πολιτιστική πολυμορφία αποτελεί την πρώτη προϋπόθεση του πολιτισμικού διαλόγου. Είτε τοποθετούμαστε στο επίπεδο των ατόμων ή των ομάδων, είτε στο επίπεδο των κρατών, η πολιτιστική πολυμορφία ενσωματώνει μια διπλή διάσταση:

Παραπέμπει στις διάφορες πολιτιστικές εκφράσεις, είτε αυτές αναφέρονται στο παρελθόν δηλαδή την κληρονομιά, είτε αυτές αναφέρονται στο παρόν δηλαδή την δημιουργία.

Ενώ παράλληλα συνδέει τους πολιτισμούς διευκολύνοντας την αμοιβαία κατανόηση και τη δημιουργικότητα, που αποτελούν και την εγγύηση του κοινού εμπλουτισμού τους.

Η πολιτιστική πολυμορφία περικλείει το δικαίωμα των κρατών να υποστηρίζουν συγχρόνως την εθνική δημιουργία και την πρόσβαση των πολιτών στην πολυμορφία των πολιτισμών ανά τον κόσμο.

Ενταγμένη, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο θέσπισης διεθνών κανονιστικών κειμένων, για την προστασία του οικουμενικού πολιτισμικού πλούτου, μαζί με τη Σύμβαση για την Προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς και με τη Σύμβαση για την Προστασία της  Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η Σύμβαση για την Προστασία της Πολυμορφίας των Πολιτιστικών Εκφράσεων αντιμετωπίζει επαρκώς τους επαπειλούμενους κινδύνους της πολιτιστικής ομοιομορφίας και της σύγκρουσης των πολιτισμών ενόψει της παγκοσμιοποίησης.

Αυτός ο διεθνής πολιτιστικός κανόνας, η Σύμβαση για την Πολιτιστική Πολυμορφία, οφείλει λοιπόν, να διαδραματίσει έναν ανάλογο ρόλο και στο ίδιο κανονιστικό επίπεδο με τις συμφωνίες της Παγκόσμιας Οργάνωσης Διανοητικής Ιδιοκτησίας, της Παγκόσμιας Οργάνωσης Εμπορίου, της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και με τις πολύπλευρες παγκόσμιες περιβαλλοντικές συμφωνίες.

Συμβάλλοντας έτσι, στην ισορρόπηση των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και της γενικής συμφωνίας για τις υπηρεσίες στον τομέα του εμπορίου (GATS).

Επιβεβαιώνοντας, τον εξαιρετικό χαρακτήρα των πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών, τα οποία ενώ δεν αποτελούν εμπορεύματα όπως τα άλλα αγαθά, αναδεικνύουν τον πολιτισμό, ως το τέταρτο στήριγμα – πυλώνα της αειφόρου και βιώσιμης ανάπτυξης, που συμβαδίζει με την οικονομία, το περιβάλλον και τον κοινωνικό προβληματισμό.

Διασφαλίζοντας και προασπίζοντας, ταυτόχρονα, την πολυμορφία του πολιτιστικού περιεχομένου και της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Αποσκοπώντας, στην διευκόλυνση της ανάπτυξης και εφαρμογής μορφών πολιτιστικής πολιτικής και στη λήψη κατάλληλων μέτρων για την προστασία και την προαγωγή της πολυμορφίας της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας καθώς επίσης και στην ενθάρρυνση ευρύτερων πολιτιστικών ανταλλαγών.

Στο προκείμενο

Έτσι η Σύμβαση για την Προστασία της Πολυμορφίας των Πολιτιστικών Εκφράσεων:

1.Καθιερώνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των κρατών – μερών, σε θέματα πολιτιστικής πολυμορφίας, που εξετάζονται, τόσο σε εθνική βάση: εγγύηση στα κράτη – μέρη της διατήρησης και ανάπτυξης πολιτικών υπέρ της πολιτιστικής πολυμορφίας, της ελευθερίας επιλογής των κατάλληλων μέτρων και του χώρου για τα εθνικά πολιτιστικά προϊόντα, της χρηματοοικονομικής βοήθειας, του ρόλου των θεσμών παροχής δημοσίων υπηρεσιών και των ανεξάρτητων πολιτιστικών βιομηχανιών, όσο και σε διεθνή βάση: διεθνή πολιτιστική συνεργασία, ανταλλαγή πληροφοριών, πρόσβαση στα ξένα πολιτιστικά προϊόντα, προώθηση της πολιτιστικής πολυμορφίας σε άλλους πολυμερείς χώρους, αναπτυξιακή βοήθεια.

  1. Εμπεριέχει τις απόψεις της κοινωνίας των πολιτών και αποσκοπεί στην προαγωγή και προστασία της πολυφωνίας των μέσων ενημέρωσης, ενώ αναγνωρίζει τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο των δημοσίων υπηρεσιών και ιδίως των δημοσίων ραδιοτηλεοπτικών μέσων στην προσπάθεια προάσπισης, υποστήριξης και ανάπτυξης της πολιτιστικής πολυμορφίας και ταυτότητας καθώς και της πρόσβασης όλων των πολιτών σε περιεχόμενο και γνώση υψηλού επιπέδου.

    3.Διασφαλίζει όλες τις μορφές πολιτιστικής έκφρασης, εγγυάται την διαφάνεια, την αρχή της αναλογικότητας και τις δημοκρατικές αρχές, γιατί εδραιώνεται στις αρχές των ατομικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως αυτές θεσπίζονται στις διεθνείς συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος της ελεύθερης ενημέρωσης, της ελευθερίας της έκφρασης και της πνευματικής ιδιοκτησίας.

    4. Καθορίζει την προστασία της πολιτιστικής πολυμορφίας, ως πρωτεύουσας σημασίας και προτεραιότητας. Προβλέπει και συγκροτεί ένα δεσμευτικό μηχανισμό διευθέτησης διαφορών, ώστε να αναπτυχθεί στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου νομολογία σχετικά με την πολυμορφία των πολιτιστικών εκφράσεων.

    5. Περιλαμβάνει στον ορισμό των πολιτιστικών βιομηχανιών, όχι απλώς, την παραγωγή αλλά και τη δημιουργία, τη δημοσίευση, την προαγωγή, τη διανομή, την έκθεση, την παροχή, την πώληση, τη συλλογή, την αποθήκευση και τη διατήρηση των πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών.

    6. Αναγνωρίζει τη σημασία τόσο της άμεσης, όσο και της έμμεσης οικονομικής ενίσχυσης προς τα συμβαλλόμενα κράτη, που τα ίδια καθορίζουν τη φύση, το ποσό και τους δικαιούχους της εκάστοτε ενίσχυσης.

    7. Προκρίνει το δικαίωμα των κρατών να οργανώνουν, να χρηματοδοτούν και να καθορίζουν το πλαίσιο των δημοσίων φορέων, που ασχολούνται αποκλειστικά με την προστασία της πολιτιστικής πολυμορφίας και της πολυφωνίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ιδιαίτερα των ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών προκειμένου να εξασφαλίζουν τη δημοκρατική και κοινωνική συνοχή των κοινωνιών τους ακόμη και στην εποχή της ψηφιακής γνώσης.

  2. Προστατεύει τα δικαιώματα των συμβαλλομένων κρατών και της επέκτασης της πολιτιστικής πολιτικής τους, στο περιεχόμενο των νέων μέσων επικοινωνίας και στις νέες μεθόδους διανομής, ενώ περιλαμβάνει ρητή μνεία για την αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας και υποδεικνύει τη σύσταση, στο πλαίσιο της ΟΥΝΕΣΚΟ, του Παρατηρητηρίου της Πολιτιστικής Πολυμορφίας”.

Σε μια θεμελιώδη ιδέα

Επιπρόσθετα, οι αρχές της ΟΥΝΕΣΚΟ, όπως διατυπώνονται στην Ιδρυτική της Πράξη, στηρίζονται σε μία θεμελιώδη ιδέα:« Ότι για την ειρηνική συνύπαρξη των κρατών, των λαών και των ανθρώπων δεν αρκεί η οικονομική ανάπτυξη και συνεργασία. Γιατί οι αιτίες των συγκρούσεων δεν είναι μόνο οικονομικές ή πολιτικές αλλά έχουν αναφορές στο πνευματικό και πολιτισμικό περιβάλλον, που τις γέννησε ή τις εξέθρεψε. Γι’ αυτό απαιτείται η πνευματική επαφή μεταξύ των κοινωνιών και των πολιτών και ο επαναπροσδιορισμός της ηθικής διάστασης της πολιτικής. Γιατί η ηθική αποτελεί τη βεβαιότητα της ουσίας της πολιτικής. Όσο οι συγκρούσεις ξεκινούν στις σκέψεις των ανθρώπων, είναι στις σκέψεις των ανθρώπων, που η άμυνα του πολιτισμού οικοδομείται και ανασυγκροτείται».

Κι αν στο παρόν ζούμε τις αναμνήσεις του μέλλοντός μας, τότε ο μόνος δρόμος μας οφείλει να είναι: Η ειρήνη στον κόσμο, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η αξιοπρέπεια και η ανάπτυξη σε δημοκρατικές κοινωνίες._

*Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε και κυκλοφορεί και στο περιοδικό ‘’ΕΠΙΚΑΙΡΑ’’ του Εκδοτικού Οργανισμού ΛΙΒΑΝΗ / τεύχος 362 από 25 Νοεμβρίου 2016 μέχρι και την 8 Δεκεμβρίου 2016