Αρχική Blog Σελίδα 15881

Οι βιταμίνες Β μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα της σχιζοφρένειας, σύμφωνα με βρετανο-αυστραλιανή μελέτη

Οι βιταμίνες Β (Β6, Β8 και Β12) σε υψηλές δοσολογίες μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα συμπτώματα της σχιζοφρένειας, περισσότερο από ό,τι μόνες τους οι θεραπείες με ψυχοφάρμακα, σύμφωνα με μια νέα βρετανο-αυστραλιανή επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές του τμήματος Ψυχολογίας και Ψυχικής Υγείας του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, με επικεφαλής τον Τζόζεφ Φερθ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Psychological Medicine» («Ψυχολογική Ιατρική»), μελέτησαν όλες τις τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές σχετικά με τις επιπτώσεις των βιταμινών πάνω στα ψυχιατρικά συμπτώματα των ασθενών με σχιζοφρένεια.

Η πρώτη αυτή μετα-ανάλυση, η οποία έχει γίνει ποτέ πάνω στο θέμα αυτό, συμπεριέλαβε 18 κλινικές μελέτες που αφορούσαν συνολικά 832 ασθενείς, οι οποίοι έκαναν θεραπεία με αντιψυχωσικά φάρμακα.

Διαπιστώθηκε ότι σε υψηλές -αλλά όχι σε χαμηλές- δόσεις οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι πολύ αποτελεσματικές στη μείωση των συμπτωμάτων αρκετών ασθενών (αν και όχι όλων). Επίσης, όσο πιο έγκαιρα αρχίζει η λήψη των βιταμινών μετά τη διάγνωση της ασθένειας, τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος για τον ασθενή.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι και ορισμένα αμινοξέα δρούν θετικά στην περίπτωση της σχιζοφρένειας. Από τη συγκεκριμένη ψυχική πάθηση πάσχει περίπου το 1% του πληθυσμού. Οι υπάρχουσες θεραπείες βασίζονται στα αντιψυχωσικά φάρμακα. Μετά από μερικούς μήνες φαρμακοθεραπείας, οι ασθενείς εμφανίζουν ύφεση των συμπτωμάτων τους όπως των ψευδαισθήσεων και παραισθήσεων, αλλά το 80% υποτροπιάζουν μέσα σε μια πενταετία. Γι’ αυτό, οι γιατροί αναζητούν εναλλακτικές λύσεις και συμπληρωματικές θεραπείες.

Παύλος Δρακόπουλος

Την Ηρωική Πόλη της Νάουσας, επισκέφτηκε η Εύξεινος Λέσχη Χαρίεσσας την πρώτη Κυριακή των Αποκριών, που λαμβάνει χώρα το μοναδικό δρώμενο της Μπούλας και των Γενίτσαρων.

Την Ηρωική Πόλη της Νάουσας, επισκέφτηκε η Εύξεινος Λέσχη Χαρίεσσας την πρώτη Κυριακή των Αποκριών, που λαμβάνει χώρα το μοναδικό δρώμενο της Μπούλας και των Γενίτσαρων.

Αφήνοντας πίσω την καθιερωμένη Κυριακάτικη πρόβα γονείς και παιδιά πέρασαν μια γεμάτη μέρα στη πόλη της Νάουσα που πλημμύριζε από νέους που χόρευαν με αστείρευτο πάθος προκαλώντας ρίγη συγκίνησης.

Στη συνέχεια τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τον πολυχώρο πολιτισμού ΕΡΙΑ όπου έγινε ξενάγηση στο Κέντρο τεκμηρίωσης Βιομηχανικής κληρονομιάς και παρακολούθηση κινηματογραφικής ταινίας.

Η βραδιά έκλεισε με ζεστή σοκολάτα με Θέα τον κάμπο στο μοναδικό Cafe Volta στο πάρκο της Νάουσας! Το ΔΣ της Ε.Λ.X ευχαριστήσει θερμά την υπεύθυνη του κινηματογράφου κα. Γκαρνέτα Άννα και το κατάστημα Cafe Volta για την υπέροχη φιλοξενία και συνεργασία!

Το Δ.Σ της Ε.Λ.Χ εύχεται σε όλο τον κόσμο Καλή Αποκριά!

χα1χα2χα3χα4χα5χα6

Δεν αποδέχεται η ΕΝΠΕ την αρμοδιότητα των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων

Αντίθετη είναι η  Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) με την αφαίρεση από τους δήμους της αρμοδιότητας των  Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) και τη μεταβίβασή της, στις Περιφέρειες, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Συμπληρωματικά Μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ, ΕΥΡΑΤΟΜ) 1141/2014 περί ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και ιδρυμάτων, μέτρα επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις».

Στη σημερινή του συνεδρίαση, το ΔΣ της ΕΝΠΕ, επανήλθε στο θέμα που είχε εξετάσει διεξοδικά την προηγούμενη φορά και επαναβεβαίωσε την ομόφωνη αντίθεσή του, στην ανάληψη αυτής της αρμοδιότητας. Ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ και περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, επισήμανε ακόμη την απόφαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, που διαμαρτύρεται έντονα με την πρόθεση του υπουργείου να αφαιρεθεί αυτή η αρμοδιότητα από τους δήμους.

Καινούργιο Εργαστήριο Πληροφορικής για το ΕΠΑΛ & Ε.Κ. Αλεξάνδρειας από τη Σχολική Επιτροπή Δ.Ε. του Δήμου Αλεξάνδρειας

 Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017 παραλήφθηκε από τον διευθυντή κ. Νικολόπουλο Νίκο, την Υπεύθυνη Τομέα Πληροφορικής κα Παπαστεργίου Αναστασία και την Υπεύθυνη Εργαστηρίου κα Σαμαρά Θεοδώρα το καινούργιο Εργαστήριο Πληροφορικής του Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.) Αλεξάνδρειας, προσφορά της Σχολικής Επιτροπής Δ.Ε. του Δήμου Αλεξάνδρειας.

Το Εργαστήριο περιλαμβάνει 12 Η/Υ νέας τεχνολογίας.

    Ευχαριστούμε τη Σχολική Επιτροπή Δ.Ε. του Δήμου Αλεξάνδρειας για την προσφορά και ιδιαίτερα τον πρόεδρο κ. Συρόπουλο Δημήτριο για την συνεχή υποστήριξή του σε όλες τις σχολικές μονάδες του Δήμου. Άλλωστε η παραλαβή των Η/Υ είναι μέρος του προγράμματος της Σχολικής Επιτροπής σύμφωνα με το οποίο όλα τα Λύκεια του Δήμου (1ο, 2ο Αλεξάνδρειας, Κορυφής-Πλατέος, Μελίκης και ΕΠΑΛ & Ε.Κ.) θα αποκτήσουν Εργαστήριο Πληροφορικής τελευταίας τεχνολογίας.

Περισσότερα στο ΕΠΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

επ2επ3επ4επ5

Σύνθεση νεοεκλεγέντος Διοικητικού Συμβουλίου ΣΥ.Δ.ΠΕ. Μακεδονίας

Η σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΥ.Δ.ΠΕ.Μακεδονίας, όπως προέκυψε από τις αρχαιρεσίες της 19ης Φεβρουαρίου 2017 και την συγκρότηση του σε σώμα:

 

ΠΡΟΕΔΡΟΣ         :                    ΣΑΡΑΚΙΝΙΔΗΣ ΑΝΕΣΤΗΣ

Α΄ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:                 ΒΕΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Β΄ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:                 ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ ΟΜΗΡΟΣ

ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:                 ΚΟΣΚΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΤΑΜΙΑΣ:                                 ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΕΙΔ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:                 ΨΑΡΡΑ ΜΑΡΙΝΑ

ΜΕΛΟΣ:                                 ΚΑΡΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

συ 1

“Σε κατάργηση θα οδηγηθεί ουσιαστικά ο θεσμός των ΚΕΠ αν υπαχθούν στους δήμους”, απαντά η Όλγα Γεροβασίλη στο αίτημα της ΚΕΔΕ

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

Κατηγορηματικά αρνητική στο αίτημα της ΚΕΔΕ για υπαγωγή των ΚΕΠ και των υπαλλήλων τους στους δήμους, δηλώνει η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη.

Σε σημερινή επιστολή της με την οποία απαντά σε σχετική απόφαση του ΔΣ της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, η κ. Γεροβασίλη σημειώνει ότι σειρά διατάξεων του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου αποτέλεσαν «τη βάση πάνω στην οποία στηρίχθηκε η βιωσιμότητα του θεσμού επί 14 έτη», ενώ με την παύση τους, που ζητούν οι εκπρόσωποι των αιρετών, ο θεσμός ουσιαστικά θα οδηγηθεί σε κατάργηση.

«Αυτό δεν είναι αποδεκτό», τονίζει, ενώ ξεκαθαρίζει ότι στρατηγική του υπουργείου «είναι η μετάπτωση των ΚΕΠ από υπηρεσία διαμεσολάβησης στην υποβολή αιτήσεων σε υπηρεσία παροχής διοικητικών προϊόντων προστιθέμενης αξίας τόσο για τους πολίτες όσο και για τις επιχειρήσεις αποτελεί στρατηγική».

Για το σκοπό αυτό, αναφέρει η ίδια, έχει συσταθεί ομάδα εργασίας στην οποία συμμετέχουν στελέχη της διοικητικής και πολιτικής ιεραρχίας του υπουργείου καθώς και εκπρόσωποι των εργαζομένων στα ΚΕΠ με αντικείμενο το σχεδιασμό και την υλοποίηση των απαραίτητων δράσεων για τη μετάβαση των ΚΕΠ από τον κλασσικό τρόπο λειτουργίας σε αυτό της παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Το ΔΣ της ΚΕΔΕ με ομόφωνη απόφασή του (48/1-2-2017), ζητεί συγκεκριμένα να καταργηθούν οι αρμοδιότητες που ασκεί στα ΚΕΠ το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και να υπαχθούν στις διοικητικές υπηρεσίες των δήμων. Επίσης, ο υπάλληλος των ΚΕΠ να ασκεί οποιαδήποτε αρμοδιότητα τού δοθεί ή παραχωρηθεί από το δήμο και να μετακινείται  ανάλογα με τις ανάγκες των ΟΤΑ, κατόπιν απόφασης του δημάρχου, στις δημοτικές ή τοπικές κοινότητες.

Στην απαντητική επιστολή της, η κ. Γεροβασίλη σημειώνει ότι η συγκρότηση των ΚΕΠ σε αυτόνομες Διευθύνσεις «διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία τους και τη μη αλλοίωση του χαρακτήρα τους και της παροχής ομοιογενούς εξυπηρέτησης, χωρίς να εμπλέκονται στη λειτουργία τους διοικητικές αρμοδιότητες άλλων υπηρεσιών των δήμων».

Για τους εργαζόμενους των Κέντρων υπενθυμίζει, ότι οι οργανικές θέσεις των υπαλλήλων του κλάδου ΔΥΠ (Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών) έχουν συσταθεί σε επίπεδο εκάστοτε ΚΕΠ εν αντιθέσει με τις λοιπές οργανικές μονάδες των δήμων στους οποίους οι οργανικές θέσεις είναι συστημένες σε επίπεδο δήμου, ενώ η μετακίνηση του μόνιμου προσωπικού, είτε μεταξύ υπηρεσιών του δήμου είτε σε διαφορετικό αντικείμενο, δεν επιτρέπεται με βάση το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο που διέπει το συγκεκριμένο κλάδο.

«Με τον τρόπο» τονίζει «προσαρμόζεται η λειτουργία εκάστου ΚΕΠ στα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής στην οποία έχει την έδρα του και διευκολύνεται ο προγραμματισμός του υπουργείου στην ένταξη διαδικασιών βάσει του φόρτου, που αυτές αναμένεται να επιφέρουν με βάσει το είδος της διαδικασίας και των χαρακτηριστικών του πληθυσμού που αναμένεται να εξυπηρετηθεί».

Η απόφαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ προκάλεσε, επίσης, την έντονη αντίδραση των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των υπαλλήλων των ΚΕΠ. Σε πρόσφατη επιστολή της προς την Ένωση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΠΟΣΕ ΚΕΠ) κάνει λόγο για «παράνομες πράξεις αιρετών, που αφορούν στα ΚΕΠ και στους υπαλλήλους του κλάδου μας» και ζητεί επενεξέταση του μοντέλου διοίκησης των Κέντρων με επίκεντρο την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων της τοπικής αυτοδιοίκησης σε αυτά και τους υπαλλήλους.

«Οι αυθαιρεσίες αιρετών, οι αναθέσεις αλλότριων καθηκόντων σε υπαλλήλους του κλάδου ΔΥΠ που υπηρετούν στα ΚΕΠ, κατά παράβαση διατάξεων νόμων και εγκυκλίων, ταλανίζουν διαρκώς τους εργαζόμενους, υποβαθμίζουν και μειώνουν το ρόλο του θεσμού των ΚΕΠ, απορυθμίζουν την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών μας και τέτοιου είδους αποφάσεις δημάρχων ανατρέπονται ως παράνομες», τονίζεται στην επιστολή.

Παρέμβαση της ΕΝΠΕ για το πρόγραμμα «Ενισχύσεις εκκίνησης επιχείρησης από Νέους Γεωργούς»

Τουλάχιστον 52 εκατομμύρια ευρώ υπολείπονται για την κάλυψη και των 13.729 αιτήσεων που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής στο πρόγραμμα «Ενισχύσεις εκκίνησης επιχείρησης από Νέους Γεωργούς» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-20, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσαν οι αρμόδιες διευθύνσεις των Περιφερειών.

Το θέμα συζητήθηκε εκτενώς στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας( ΕΝΠΕ), το οποίο -με ομόφωνη απόφαση που έλαβε- καλεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, να εξετάσει κάθε πιθανή λύση για την ένταξη όσο το δυνατόν περισσότερων νέων γεωργών και κτηνοτρόφων, που υπέβαλαν αίτηση στο πρόγραμμα. Παράλληλα, εισηγείται στην επικείμενη αναθεώρηση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ), να ενταχθεί η εξής διάταξη: «οι επιλαχόντες του Υπομέτρου 6.1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-20 που πληρούν τα κριτήρια ένταξης, διατηρούν τα ίδια δικαιώματα και προνόμια με τους ενταγμένους όσον αφορά τα κριτήρια βαθμολογίας και αυξημένης ενίσχυσης στη διεκδίκηση ένταξής τους στα υπόλοιπα Μέτρα του ΠΑΑ».

Στις τοποθετήσεις τους, τόσο ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ, περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός όσο και άλλα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της, επισήμαναν την ανάγκη απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα νέων, ενισχύοντας έτσι την ανταγωνιστικότητά του και συμβάλλοντας στη γενικότερη ανάπτυξη της υπαίθρου. Μάλιστα , ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας επισήμανε, ότι ενώ στην περιφέρειά του παράγεται το 1/4 του πρωτογενούς τομέα της χώρας  εγκρίθηκαν μόνο 43,6 εκατ. ευρώ όταν οι αιτήσεις από νέους αγρότες που έχουν υποβληθεί στην περιοχή αυτή είναι 3.578 και απαιτούνται άλλα 24 εκατομμύρια ευρώ

Το ανέκδοτό μας: Ο αστυνομικός με το σήμα…

Ο αστυνομικός με το σήμα…

Ένας αστυνομικός  της  δίωξης Ναρκωτικών, καταφθάνει σε ένα απομονωμένο κτήμα πάνω στον Ψηλορείτη και λέει στον ηλιοκαμένο Κρητικό  ιδιοκτήτη.

-Πρέπει να κάνω έρευνα στο κτήμα σου γιατί έχω καταγγελία για παράνομα δενδρύλλια χασίς…

Ο χωρικός συμφωνεί αλλά του λέει, δείχνοντας του ένα περιφραγμένο χωράφι εκεί δίπλα:

-Εντάξει, αλλά μη πάς σ’ εκείνο το χωράφι…

Ο αστυνομικός φανερά νευριασμένος, με μια κίνηση, βγάζει από τη τσέπη του το υπηρεσιακό Σήμα του και με υπεροπτικό ύφος του λέει:

-Βλέπεις αυτό το σήμα; Αυτό το σήμα σημαίνει ότι μπορώ να πάω όπου θέλω, σε οποιοδήποτε κτήμα γουστάρω, όποτε θέλω και ότι ώρα θέλω. Δε θέλω αντιρρήσεις και δεν θα σου δώσω περισσότερες εξηγήσεις. Με κατάλαβες τώρα; Έχεις κανένα πρόβλημα μ’ αυτό;

Ο χωρικός, με ένα ανεπαίσθητο μειδίαμα στο πρόσωπο του, κουνάει το κεφάλι του συναινετικά και φεύγει για να συνεχίσει τη δουλειά του!

Μετά από λίγο, ο Κρητικός ακούει δυνατές κραυγές και βλέπει τον αστυνομικό να τρέχει, ουρλιάζοντας από το φόβο, για τη ζωή του και ξοπίσω του έναν τεράστιο ταύρο να τον κυνηγάει! Σε κάθε βήμα ο ταύρος κέρδιζε έδαφος και ήταν προφανές ότι θα τον έφτανε προτού φτάσει κάπου να κρυφτεί….

Ο Χωρικός πετάει τα εργαλεία του και τρέχει στο φράχτη και φωνάζει όσο πιο δυνατά μπορούσε.

Εεεε σύντεκνε το σήμα, δείξε του το σήμα….


Γνωμικό

Αν έχεις γνώσεις, δώσε από το φως τους στους συνανθρώπους σου για ν’ ανάψουν τις δάδες τους.

Τόμας Φούλερ

 

Κυβερνητικές πηγές: Επιστρέφουν οι θεσμοί. Ούτε ένα ευρώ περισσότερη λιτότητα

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

  Συμφωνία μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των επικεφαλής των θεσμών, ώστε να επιστρέψουν τα τεχνικά κλιμάκια στην Αθήνα αμέσως μετά την Καθαρά Δευτέρα και να ολοκληρωθεί η τεχνική συμφωνία (SLA) εντός ολίγων ημερών, επήλθε πριν από λίγη ώρα στο Eurogroup, όπως αναφέρουν πηγές της κυβέρνησης.

     Ως προς το τι προβλέπει η συμφωνία, οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως περιλαμβάνει τελικά τον απαράβατο όρο που έθεσε η ελληνική πλευρά για «ούτε ένα ευρώ περισσότερη λιτότητα».

     Η ελληνική πλευρά δέχθηκε τη νομοθέτηση μεταρρυθμίσεων που θα εφαρμοστούν από 01/01/2019 και μετά, υπό την προϋπόθεση ότι το δημοσιονομικό ισοζύγιο θα είναι απολύτως ουδέτερο. Πρακτικά, επισημαίνουν, στην Αθήνα θα εξεταστεί η αλλαγή μείγματος πολιτικής από το 2019 και μετά, χωρίς περαιτέρω δημοσιονομική επιβάρυνση.

     Επιπλέον, υπογραμμίζουν πως στα θετικά της πολιτικής συμφωνίας, που μένει όμως να προσδιοριστεί σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, είναι η δυνατότητα επιστροφής της εργασιακής κανονικότητας των συλλογικών διαπραγματεύσεων νωρίτερα, δηλαδή πριν το τέλος του προγράμματος. Επίσης, ως πολύ σημαντική τονίζουν τη δέσμευση, από πλευράς Κομισιόν, που αναμένεται να εξεταστεί σε επόμενο Eurogroup, ώστε να εξαιρεθεί από τις δαπάνες για τον υπολογισμό του πρωτογενούς πλεονάσματος ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους 3 δισ. ευρώ για τη δημιουργία τουλάχιστον 100.000 θέσεων εργασίας, τα επόμενα δυόμισι χρόνια. Όπως σημειώνουν, τη χρηματοδότηση ενός τέτοιου προγράμματος ήδη διαπραγματεύεται η ελληνική πλευρά με την Παγκόσμια Τράπεζα σε συνεργασία με ευρωπαϊκούς οργανισμούς.

 

Η απόφαση για τα παραχωρητήρια σε 12.000 δικαιούχους εργατικών κατοικιών του τ. ΟΕΚ

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

Δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» η υπουργική απόφαση για την έκδοση παραχωρητηρίων σε 12.000 δικαιούχους εργατικών κατοικιών του τ. ΟΕΚ, προκειμένου να τους μεταβιβαστεί η πλήρης κυριότητα, νομή και κατοχή των κατοικιών στις οποίες διαμένουν.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, «η απόφαση καθορίζει την ενιαία τιμή μονάδας παραχώρησης στους δικαιούχους κατοικιών των οικισμών του τέως ΟΕΚ και αφορά 150 οικισμούς σε όλη την Ελλάδα με 12.000 κατοικίες, για τις οποίες εκκρεμούσε επί χρόνια, σε ορισμένες περιπτώσεις από το 1978, η έκδοση παραχωρητηρίων. Στην απόφαση προβλέπεται, επίσης, η αναθεώρηση των τιμών των κατοικιών για περίπου 5.000 οικιστές, οι οποίοι είχαν ήδη λάβει οριστικά παραχωρητήρια και αποπληρώνουν ακόμη το τίμημα, με τιμές μεγαλύτερες από αυτές που θα προκύψουν από την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης. Παράλληλα, η απόφαση απαλλάσσει τους οικιστές από έξοδα που, μέχρι τώρα, τους επιβάρυναν άδικα και μετακυλούσαν το υπερβάλλον κόστος κατασκευής σε αυτούς. Με την απόφαση αυτή, δίνεται οριστικό τέλος στην ομηρία και ανασφάλεια χιλιάδων οικιστών σε όλη την Ελλάδα, που, επί δεκαετίες, ήταν “ενοικιαστές” στα σπίτια τους, ενώ ο ΟΑΕΔ (διάδοχος του τ. ΟΕΚ) είχε σημαντικές απώλειες εσόδων από την αδυναμία των οικιστών να αντεπεξέλθουν στις παλαιές υψηλές τιμές παραχώρησης».

Ειδικότερα, στην απόφαση την οποία υπογράφουν η υπουργός Εργασίας,  Έφη Αχτσιόγλου και η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, αρμόδια για την καταπολέμηση της ανεργίας, Ράνια Αντωνοπούλου, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και η μέθοδος υπολογισμού της χρεούμενης αξίας των παραχωρούμενων και των προς παραχώρηση κατοικιών, σε οικισμούς του τ. ΟΕΚ (νυν ΟΑΕΔ) σε όλη την Επικράτεια, για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί τίτλος οριστικής παραχώρησης.

Η απόφαση αναφέρει τα εξής: «Για την έναρξη της χρονίζουσας (πέραν των 30 ετών) διαδικασίας έκδοσης οριστικού τίτλου παραχώρησης, στους δικαιούχους, που, μετά από διαδικασία κλήρωσης, τους παραχωρήθηκε με προσωρινό τίτλο κατοικία, ευρισκομένη σε οικισμό Εργατικών Κατοικιών (τ. ΟΕΚ) ανά την Επικράτεια, καθορίζουμε τους παρακάτω όρους, προϋποθέσεις, διαδικασίες και μέθοδο υπολογισμού της χρεούμενης αξίας ανά τετραγωνικό μέτρο επιφανείας κατοικίας, λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω:

Α. 1. Ότι τα μεγέθη, ποσά, κόστoς, δαπάνες, που περιγράφονται στην παρούσα, αναφέρονται στα χορηγηθέντα με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ στοιχεία και αφορούν σε 11.134 κατοικίες χωρίς οριστικό παραχωρητήριο, σε 150 οικισμούς ανά την Επικράτεια. Εξ αυτών οι 144 οικισμοί είναι περαιωμένοι και οι υπόλοιποι έξι οικισμοί, ήτοι: “ΚΕΡΚΥΡΑ V”, “ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΙΧ”, “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” βρίσκονται σε διαδικασία αποπεράτωσης. Για τους τέσσερις εξ αυτών, ήτοι: “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”, σημειώνεται ότι η εκταμιευθείσα δαπάνη ανέγερσής τους εξαντλήθηκε, κατά κύριο λόγο, για την κατασκευή των κτιρίων κατοικιών τους.

2. Τη δομημένη επιφάνεια όλων των κτιρίων κατοικιών στα σύνολο των οικισμών, προσαυξημένη με το 20% της επιφανείας των υπογείων αποθηκευτικών τους χώρων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ.

3. Τη δαπάνη ανέγερσης εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία (τελευταίος Α.Π.Ε.), που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ.πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.

4. Τη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.

5. Το ποσό του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.

6. Το προβλεπόμενο και περιλαμβανόμενο στο συμβατικό προϋπολογισμό ανέγερσης εκάστου εκ των 150 οικισμών, ποσοστό αναθεώρησης εργασιών, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων των υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 εγγράφων του ΟΑΕΔ, το οποίο, ανερχόμενο στο 3% κατά μέσο όρο, αντιστοιχούσε στον κατά μέσο όρο δύο ετών συμβατικό χρόνο περαίωσης των εργασιών εκάστου οικισμού.

7. Το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης των εργασιών, που αντιστοιχεί στον κατά μέσο όρο συμβατικά οριζόμενο αρχικό χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών εκάστου εκ των 150 οικισμών (δύο έτη κατά μέσο όρο), αυξημένο και με τον οριζόμενο στη νομοθεσία “εύλογο χρόνο” για την οριστική του περαίωση, το οποίο αναλογικά προκύπτει σε ποσοστό 3,75%.

8. Το αποδεκτό ποσοστό από τη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση των οικισμών (Α4), το οποίο τόσο για το σύνολο των 146 οικισμών, όσο και για το σύνολο των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), προκύπτει, ως εξής:

Το άθροισμα του συμβατικού προϋπολογισμού τους (Α5) απομειούται κατά 3% (Α6). Στο προκύπτον αποτέλεσμα εφαρμόζεται το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης 3,75%(Α7), παρέχοντας την αντιστοιχούσα στο ποσοστό αυτό δαπάνη αναθεώρησης του συμβατικού προϋπολογισμού τους. Η δαπάνη αυτή, αναγόμενη, στη συνέχεια, στη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση τους (Α4) αθροιστικά, παρέχει το ζητούμενο αποδεκτό ποσοστό.

9. Το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών, το οποίο τόσο για το σύνολο των 146 οικισμών, όσο και για το σύνολο των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), προκύπτει, ως εξής:

Από το άθροισμα της δαπάνης ανέγερσής τους (Α3), αφαιρείται το άθροισμα της δαπάνης αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), καθώς και το απομειωμένο κατά 3% άθροισμα του ποσού του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερσή τους (Α5). Το αποτέλεσμα αποτελεί το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού τους.

10. Το συντελεστή 70%, ο οποίος προέκυψε ως μέγεθος από τη στατιστική επεξεργασία των στοιχείων αξιόπιστου δείγματος οικισμών (κτίρια και υποδομές), με πληρότητα στοιχείων, που περιλαμβάνονται στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ. Ο συντελεστής αυτός, εφαρμοζόμενος στο σύνολο των οικισμών, εκτός των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), για τους αναφερόμενους στο (Α1) λόγους, μετατρέπει την καθαρή δαπάνη ανέγερσης των οικισμών σε καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους, όπως περιγράφεται στη σχέση του κεφαλαίου (Β) της παρούσης.

11. Το ποσό του ΦΠΑ που αντιστοιχεί στην ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί υπολογιζόμενο αναλογικά, όπως περιγράφεται στη σχέση του κεφαλαίου (Β) της παρούσης.

Β. Η χρεούμενη αξία ανά τμ επιφανείας κατοικίας θα προκύψει περιγραφικά από τις παρακάτω σχέσεις:

Η καθαρή δαπάνη όλων των κτιρίων κατοικιών στο σύνολο των 150 οικισμών προκύπτει από το άθροισμα των παρακάτω δύο προσθετέων, ως ακολούθως:

α) Η δαπάνη ανέγερσης (Α3) των τεσσάρων οικισμών “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” αθροιστικά, θα απομειωθεί τόσο με το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών αυτών (Α9), όσο και με τη δαπάνη αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), μειωμένη κατά το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης (Α8). Το αποτέλεσμα της περιγραφόμενης αυτής πράξης είναι η καθαρή δαπάνη ανέγερσης των οικισμών αυτών, η οποία ταυτίζεται με την καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους (Α1) & (Α10), αποτελώντας τον πρώτο προσθετέο.

β) Η δαπάνη ανέγερσης (Α3), των υπολοίπων 146 οικισμών αθροιστικά, θα απομειωθεί τόσο με το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών αυτών (Α9), όσο και με τη δαπάνη αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), μειωμένη κατά το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης (Α8). Το αποτέλεσμα της περιγραφόμενης αυτής πράξης, που αποτελεί την καθαρή δαπάνη ανέγερσής τους, μετατρέπεται σε καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους, με την εφαρμογή του συντελεστή 70% (Α10), αποτελώντας το δεύτερο προσθετέο.

Το ως άνω άθροισμα, στη συνέχεια, αυξάνεται με το ποσό του ΦΠΑ (Α11) που αναλογεί στο άθροισμα αυτό, παρέχοντας ένα νέο αποτέλεσμα. Το πηλίκο της διαίρεσης με αριθμητή το νέο αυτό αποτέλεσμα και παρονομαστή τη δομημένη επιφάνεια όλων των κτιρίων κατοικιών στους οικισμούς αυτούς προσαυξημένη με το 20% της επιφανείας των υπογείων αποθηκευτικών χώρων (Α2), απομειούμενο κατά 10%, λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης των δικαιούχων, στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 66 του νόμου 4445/2016 (Α 236 ), αποτελεί τη χρεούμενη αξία ανά τετραγωνικό μέτρο επιφανείας κατοικίας. Στον καθορισμό της τιμής αυτής, η δαπάνη των έργων υποδομής σε όλους τους οικισμούς, καθώς και η δαπάνη αγοράς των εκτάσεων για την ανέγερσή τους, δεν λαμβάνονται υπόψη, στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 66 του ως άνω νόμου.

Γ. Η χρεούμενη αξία εκάστης κατοικίας θα προκύψει ως αποτέλεσμα της επιφανείας της κατοικίας επί τη χρεούμενη αξία ανά τμ επιφανείας κατοικίας (Β). Σε περίπτωση που η κατοικία συνοδεύεται και από υπόγειο αποθηκευτικό χώρο, για τον υπολογισμό της χρεούμενης αξίας της, η επιφάνεια της κατοικίας θα αυξάνεται με το 20% της επιφανείας του υπογείου αποθηκευτικού χώρου που της αντιστοιχεί.

Δ. Σε όσους οικισμούς εκκρεμεί ή δεν έχει εκκινήσει η έκδοση οριστικών παραχωρητηρίων και έχει δημοσιευτεί, μετά από απόφαση του ΔΣ του τ. ΟΕΚ ή του ΟΑΕΔ, τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας μικρότερη απ’ αυτήν που προκύπτει στο κεφάλαιο (Β) της παρούσας Υπουργικής Απόφασης, θα υπολογιστεί η χρεούμενη αξία των κατοικιών τους, με τη μικρότερη αυτή τιμή μονάδος. Για τους υπόλοιπους οικισμούς, η χρεούμενη αξία των κατοικιών τους θα υπολογισθεί με την προκύπτουσα από την παρούσα Υπουργική Απόφαση, τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας.

Ε. Στο πλαίσιο της ισόνομης και δίκαιης αντιμετώπισης των δικαιούχων οικιστών, η τιμή μονάδας παραχώρησης που θα προκύψει από την εφαρμογή της παρούσας Υπουργικής Απόφασης, θα ισχύσει και για τις κατοικίες των οικισμών για τις οποίες έχουν εκδοθεί οριστικά παραχωρητήρια, με τιμή παραχώρησης υψηλότερης της προκύπτουσας με την παρούσα απόφαση τιμής και βρίσκονται εντός του προβλεπόμενου από το οριστικό παραχωρητήριο χρόνου εξόφλησης.

ΣΤ. Για τη χρεούμενη αξία των κατοικιών των οικισμών “ΚΕΡΚΥΡΑ V”, “ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΙΧ”, “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” που βρίσκονται στο στάδιο αποπεράτωσης, θα χρησιμοποιηθεί η προκύπτουσα από την παρούσα απόφαση τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας.

Ζ. Από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καταργείται κάθε Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του Νόμου 2224/94, η οποία αντιβαίνει στην εφαρμογή της παρούσας Υπουργικής Απόφασης.

Η. Οι όροι αποπληρωμής ρυθμίζονται με Υπουργική Απόφαση που εκδίδεται, μετά από έκφραση γνώμης του ΔΣ/ΟΑΕΔ.

Θ. Της παρούσης αποφάσεως εξαιρούνται οι κατοικίες του στεγαστικού προγράμματος τ. ΟΕΚ “ΠΑΚΑΔΙ”, καθώς και οι κατοικίες των κοινών στεγαστικών προγραμμάτων του τ. ΟΕΚ με την Πρόνοια.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Κατ’ εξαίρεση, στις μεν περιπτώσεις, τις οποίες καταλαμβάνει το κεφάλαιο Δ. της παρούσας, η ισχύς αυτής αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης των οικείων αποφάσεων του ΔΣ του τ. ΟΕΚ ή του ΔΣ του ΟΑΕΔ, στις δε περιπτώσεις τις οποίες καταλαμβάνει το κεφάλαιο Ε. της παρούσας, η ισχύς αυτής αρχίζει από τις ημερομηνίες έκδοσης των οριστικών παραχωρητηρίων».