Αρχική Blog Σελίδα 15847

Πορτοκαλάκι το υγιεινό, σπιτική μάσκα προσώπου με πορτοκάλι – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Όλοι ξέρουμε ότι η κατανάλωση φρούτων έχει πολλά οφέλη για την υγεία μας και αυτό φαίνεται πρώτα από όλα στο δέρμα μας.

μαρια αλιμπερτι1
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Από όλα τα φρούτα πιο γνωστό το αγαπημένο μας πορτοκάλι, είναι πλούσιο σε ασβέστιο και φολικό οξύ που εκτός των άλλων συμβάλλει στην ενίσχυση των οστών μας και να αναπτύξουμε τον εγκέφαλο μας, αλλά είναι επίσης ένα μαγικό φρούτο για το δέρμα μας.

Κάθε μέρος αυτού του φρούτου, χυμός, πολτός, φλούδα είναι χρήσιμο και αναζωογονεί το δέρμα δίνοντάς μια υγιή και αναζωογονητική λάμψη.

Οφέλη για το δέρμα από την φλούδα πορτοκαλιού

Το πορτοκάλι ή οποιαδήποτε άλλο εσπεριδοειδή είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά. Βοηθά να σφίξετε και να τονώσετε το δέρμα. Έτσι, οι ρυτίδες ελαττώνονται και δείχνετε νεότεροι, ενώ λειτουργεί στην θεραπεία της ακμής. Το κιτρικό οξύ στα φρούτα ενεργεί ως φυσικό στυπτικό και βοηθά να ξηραίνονται τα σπυράκια. Απελευθερώνει το δέρμα από όλες τις τοξικές ουσίες, έτσι καθιστά το δέρμα πιο φρέσκο ​​και πιο φωτεινό.

Θα σας δώσουμε ιδέες πώς να κάνετε μια πολύ αποτελεσματική και φιλική προς το δέρμα μάσκα προσώπου με πορτοκάλι.

Η κρέμα που θα σας δώσουμε για μάσκα πορτοκαλιού είναι πολύ αποτελεσματική για το λιπαρό δέρμα και αυτό γιατί το πορτοκάλι απορροφά την ανεπιθύμητη λιπαρότητα του δέρματος, απολεπίζει τα νεκρά κύτταρα του δέρματος.

Σπιτική μάσκα προσώπου με πορτοκάλι.

Χρειάζεσαι:

  • Χυμό από 1 / 4 ενός πορτοκαλιού
  • 1 κουταλιά της σούπας γιαούρτι

Πώς να χρησιμοποιήσετε:

  • Αναμίξτε τα υλικά σε ένα μπολ μέχρι να γίνει μια απαλή πάστα.
  • Απλώστε σε όλο το πρόσωπο και το λαιμό και αφήστε το να ξεκουραστεί για 15 λεπτά.
  • Ξεπλύνετε με νερό και στεγνώστε με πετσέτα.

Θα απολαύσετε μια ομαλή λαμπερή επιδερμίδα χωρίς ίχνος λιπαρότητας. Εναλλακτικά μπορείτε να φτιάξετε την ίδια μάσκα με άλλα μέρη του πορτοκαλιού, πχ αντί για χυμό βάλτε πολτό του εσωτερικού ή της φλούδας.

Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Δημοσιογράφος

”Με την δική μου ματιά” – Από την δημοσιογράφο Πηγή Περσιάδου

Το άκουσα προχθές στο ραδιόφωνο.

Ένα ρεφρέν ήταν ικανό να μου ξεκλειδώσει ένα άλλο σεντούκι αναμνήσεων, αυτό της οικογένειας:

Πηγή Περεσιάδου
Γράφει η δημοσιογράφος Πηγή Περεσιάδου

[……] ” την αγκαλιά μου άνοιξα εκεί για να σε κλείσω,

και χίλια περιστέρια να σου φιλούν τα χέρια

κι’ εγώ να σ’ αγαπώ.”

Το αφιέρωνε η μαμά μου στον μπαμπά μου, όταν ”ξέφευγε” λίγο από τον Φώτη Πολυμέρη και τον Σώτο Παναγόπουλο. Του το αφιέρωνε κι’ ας είχαν συμπληρώσει ήδη 50 χρόνια γάμου. Κι’ ας μην ήταν και ο πιό εύκολος των ανθρώπων.

Ήταν τότε που οι γυναίκες εκτιμούσαν τους άντρες τους κι’ ας είχαν ελαττώματα. Κι’ ας τις στενοχωρούσαν μερικές φορές ή και συχνά.

Ήταν τότε που οι μαμάδες μάθαιναν με τη συμπεριφορά τους στις κόρες τους πως τον άντρα πρέπει να τον αγαπάς, να τον τιμάς, να του συμπαρίστασαι. Να είσαι συνοδοιπόρος και κυματοθραύστης. Να είσαι σύμμαχος και προστάτης του. Να έχεις υπομονή. Να τον αποδέχεσαι και να τον προσέχεις κι’ ας μην είναι το πριγκιπόπουλο του παραμυθιού που ονειρευόσουν. Και μην περάσει από κανενός το μυαλό ότι μια τέτοια γυναίκα δεν είχε προσωπικότητα. Είχε και μάλιστα ισχυρή.

Γιατί έτσι μόνο στηριζόταν το οικοδόμημα της οικογένειας. Και δεν υπήρχε περίπτωση αυτή τη σύζυγο να μην τη σεβόταν ο άντρας, όσες παραξενιές κι’ αν είχε.

Τυχερές όσες κόρες κληρονόμησαν αυτά τα μαθήματα και μακάριοι όσοι άντρες ανταμώσουν στη ζωή τους τις κόρες κληρονόμους αυτών των αρχών και συναισθημάτων.

Γιατί ένα είναι σίγουρο: όλα εξελίσσονται προς το καλύτερο (μερικές φορές φτάνουν και στο κάλλιστο) με την αποδοχή και τον σεβασμό εκατέρωθεν…

”…και χίλια περιστέρια, να σου φιλούν τα χέρια

κι’ εγώ να σ’αγαπώ…”

Καληνύχτα μαμά

Καληνύχτα μπαμπά

(η σκυτάλη στα παιδιά μου τώρα)

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Καφάτος--ειδήσεις

Mail από την Αθήνα #44

Ο Γιάννης Καφάτος  σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Καφάτος Γιάνεις
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος
  • Του ναργιλέ γίνεται σε όλη την ευρώπα! Καλά όχι σε όλη αλλά σε μεγάλο μέρος της
  • Δεν γουστάρουν Ερντογάν και δεν αφήνουν υπουργούς και λοιπούς αξιωματούχους να πάνε για προεκλογικές ομιλίες!
  • Στην Γερμανία κομψά, στην Ολλανδία φόρα παρτίδα τους έκλεισαν την πόρτα.
  • Και οι Τούρκοι αντέδρασαν σαν την κυρία του σπιτιού, που μόλις καθάρισε και κάνει ντου ο σεβνταλής ο σύζυγος με την παρέα του και τους ναργιλέδες αναμμένους δίπλα στις κουρτίνες.
  • Φωνάζει ο Ερντογάν, αλλά φοβάμαι ότι θα την πληρώσουν οι κοντινοί…γείτονες.
  • Όσο και να φωνάζουν οι Τούρκοι ότι δεν είναι φασίστες δεν με λέει κάτι!
  • Όπως και οι πολιτικοί που όταν τους κατηγορούν …φωνάζουν. Μη φωνάζετε παιδιά, αποδείξεις φέρτε για ό,τι λέτε και η ζωή λύνει τα θέματα.
  • Οι πολλές φωνές δημιουργούν μια σύγχυση.
  • Φωνές άκουγε και η Ιωάννα της Λωρραίνης, η Ζαν η Ντ’ Αρκ, και την κάνανε φλαμπέ!
  • 59χρονος αστροφυσικός που βιντεοσκοπούσε κρυφά γυναίκες, κατέβαζε εικόνες παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης, είχε φτιάξει εγχειρίδιο παιδόφιλων με συμβουλές για σεξουαλική κακοποίηση παιδιών… απέδωσε τις πράξεις του στα φάρμακα για το πάρκινσον
  • Χωρίς σχόλια η παραπάνω είδηση που είναι πραγματική!
  • Έχω πάθει μια Χιλτονίτιδα! Τόσα βράδια κάθε βράδυ κάτι μαθαίναμε για τη ζωή μας εκεί από το γκλαμορόζο ξενοδοχείο.
  • Η Ντέλια και τ’ αγόρια της όλο και κάτι ετοίμαζαν στην Έφη (Αχτσιόγλου) και τ’ αγόρια της (λοιποί υπουργοί) για την πάρτη μας.
  • Δυο μέρες τώρα που φύγανε έχω ένα στερητικό. Όλα στη θέση τους πια! Τέτοια σταθερότητα;
  • Νο μάνεϊ και δεν πας να κάνεις όχι μόνο επίκληση στον Δία, αλλά και υπόκλιση … οπότε πλήρωσε κι αυτό τον μήνα τις υποχρεώσεις σου – λέμε τώρα, αν μπορείς – γιατί από Σώρρα μεριά δεν σε βλέπω να προκόβεις!
  • Θα σας το πω με τρόπο, γιατί άνθρωποι με προβλήματα είστε κι εσείς. Μην μου τρομάξετε λοιπόν αλλά να το ξέρετε: έχουμε θέμα στο ΠΑΣΟΚ, ο Γιάννης ο Ραγκούσης, ο παριανός έχει πικαριστεί με την πρόεδρο Φώφη και τρέμει κι αυτός για το μέλλον της κεντροαριστεράς.
  • Το ξέρω ότι τα χτυπήματα της μοίρας είναι πολλά και πόσα ν’ αντέξεις κι εσύ ως αναγνώστης, αλλά να μη στο πω!
  • Αφού τα λύσαμε όλα, τόσο που Αλέξης- Κυριάκος ανταλλάσουν τιτιβίσματα για το Champions League!
  • Αυτό είναι ρε μπαγάσικα πολιτικός πολιτισμός! Φύσηξε ο ευρωπαίος βαρδάρης και μας πήρε  και μας σήκωσε…
  • Μιλάμε για τέτοια χαλάρωση.
  • Αλλά βουλευτές είναι κι αυτοί,  και όπως φαίνεται ας χαλαρώσουν λίγο από το άγος της εξουσίας.
  • Γι’ αυτό άλλωστε τους έχουμε με μειωμένους φόρους. Τι να πληρώνουν ό,τι κι εμείς οι πολίτες! Α,πα-πα δε λέει!
  • Εμείς το ζούμε, αυτοί το «αφουγκράζονται»!
  • Α, και μην ξεχάσω: Αυτή τη βδομάδα είμαι Βολιώτης – μαζί με αυτούς που κράξανε τον Κασιδιάρη, και Λαρισαίος μαζί με αυτούς που δήλωσαν ότι είναι ανεπιθύμητος στην πόλη τους!
  • Και συγχαρητήρια στην Α.Ε. Αλεξάνδρειας για το Κύπελο!

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

Η συμπαγής Κεντροδεξιά κι οι παρεμβάσεις των Καραμανλήδων… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Να μιλήσουμε σήμερα για την ιστορία της Δεξιάς – Κεντροδεξιάς, αναφορικά με την αντοχή της σε σταθερά υψηλά εκλογικά ποσοστά τα τελευταία 60-70 χρόνια. Και τις πρόσφατες παρεμβάσεις των εξαδέρφων Καραμανλή, που ισχυροποιούν αυτό το γεγονός για το εγγύς μέλλον.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η Δεξιά – Κεντροδεξιά, μετά την ανάληψη της ηγεσίας της από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, το 1955, ουσιαστικά ουδέποτε διασπάστηκε σε μεγάλο βαθμό, ουδέποτε έφτασε στο σημείο εκλογικής επιβίωσης.

Η βάση της, είτε αυτή είχε αμιγώς Δεξιά χαρακτηριστικά είτε είχε αντίστοιχα Κεντρογενή και Φιλελεύθερα, έδειχνε μια πρωτοφανή αφοσίωση – συμπόρευση στην εκάστοτε ηγεσία της. Και δη από τα χρόνια του Ελληνικού Συναγερμού,  την περίοδο της ΕΡΕ όσο και της Νέας Δημοκρατίας που ήταν η ευρωπαϊκή μετεξέλιξή της δεύτερης.

Να τα δούμε ιστορικά:

  1. Το 1958, επιχειρήθηκε από το Παλάτι η πτώση της ΕΡΕ του Καραμανλή, αφού ο τότε πρωθυπουργός δεν μπορούσε να ελεγχθεί από αυτό.

Με αφορμή τον εκλογικό νόμο που προωθούσε ο Καραμανλής (ενισχυμένη αναλογική) ο  Γεώργιος Ράλλης κι ο Παναγής Παπαληγούρας, αντέδρασαν  με το (προφητικό όπως αποδείχθηκε) επιχείρημα ότι ο συγκεκριμένος εκλογικός νόμος θα έφερνε δεύτερο κόμμα την ΕΔΑ και μάλιστα με μεγάλο αριθμό βουλευτών.

Ανεξαρτήτως του αν είχαν δίκιο ή όχι, μαζί με άλλους 15 βουλευτές αποχώρησαν από την ΕΡΕ . Τεράστιο πλήγμα για τον Καραμανλή και την ΕΡΕ.

Στις εκλογές που ακολούθησαν όμως, η ΕΡΕ έλαβε 41,17% και σχημάτισε αυτοδύναμη κυβέρνηση.

  1. Μετά την αυτοεξορία του Καραμανλή στο Παρίσι, το 1963, όταν ανέλαβε τα ηνία της ΕΡΕ ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, η βάση του κόμματος τον ακολούθησε με πίστη, ακόμη κι όταν συνειδητοποιούσε την έλλειψη της ηγετικής του πολιτικής προσωπικότητας.
  2. Τρία χρόνια μετά τη Μεταπολίτευση, στις εκλογές του 1977, ο Στέφανος Στεφανόπουλος κι ο Σπύρος Θεοτόκης, ιδρύουν την «Εθνική Παράταξη», ένα ακροδεξιό –εθνικιστικό κόμμα με έντονες φιλοβασιλικές αναφορές.

Στις εκλογές που ακολουθούν, παρά το σχετικό υψηλό που έλαβαν (6,82%) και παρά την οξύτατη έως υβριστική τους συμπεριφορά προς τη Νέα Δημοκρατία και τον Καραμανλή, οι τελευταία έλαβαν 42% κι οδήγησαν τη χώρα στα τελευταία της δύσκολα χιλιόμετρα προς την ΕΟΚ.

  1. Στις 6 Σεπτεμβρίου του 1985, ο Κωστής Στεφανόπουλος που είχε διεκδικήσει την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας πριν ένα χρόνο κι είχε χάσει από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, ίδρυσε τη Δημοκρατική Ανανέωση (ΔΗΑΝΑ) και σ’ αυτή προσχώρησαν από τη Ν.Δ. άλλοι εννέα και μάλιστα επιφανείς βουλευτές.

Μα στις εκλογές που ακολούθησαν τον Ιούνιο του 1989, η ΔΗΑΝΑ έλαβε μόλις 1%, αφού η συντριπτική πλειοψηφία του εκλογικού σώματος της Δεξιάς – Κεντροδεξιάς παρέμεινε συντεταγμένο κάτω από τον πυρσό της Νέας Δημοκρατίας.

  1. Τον Ιούνιο του 1993, ο Αντώνης Σαμαράς, μόλις αποπέμφθηκε από υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης Μητσοτάκη ίδρυσε την Πολιτική Άνοιξη (με νονό της ονομασία της τον Οδυσσέα Ελύτη (!!!)) και έριξε την κυβέρνηση.

Στις εκλογές που ακολούθησαν η Πολιτική Άνοιξη έλαβε 4.9% κι ανεδείχθη τρίτο κόμμα της Βουλής, ενώ η Νέα Δημοκρατία έπεσε στη δεύτερη θέση, αλλά πάλι η συντριπτική πλειοψηφία της βάσης της τη στήριξε.  Και της έδωσε ποσοστό 39,3%.

  1. Τον Απρίλιο του 1999, ο Στέφανος Μάνος διαφώνησε με τον Κώστα Καραμανλή επειδή η Νέα Δημοκρατία θα στήριζε μια πελατειακή τροπολογία του ΠαΣοΚ (Γιάννος Παπαντωνίου).

Ο Καραμανλής τον διέγραψε (ιστορικά και πολιτικά απεδείχθη άστοχη κίνηση) κι ο Μάνος ίδρυσε το «Κόμμα των Φιλελευθέρων», με έμβλημα τον ταύρο.

Στις Ευρωεκλογές που ακολούθησαν, έλαβε μόνο το 1,62% του συνολικού ποσοστού των ψήφων. Όταν το 2009, ίδρυσε τη «Δράση», παρά την βαρύτητα του πολιτικού της λόγου, δεν κατάφερε ν’ αποκτήσει ισχυρό λαϊκό έρεισμα. Ίσως κι εξαιτίας των αντιδημοφιλών της προτάσεων.

  1. Αργότερα, το 2001, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, ένα επιφανές στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας και Δήμαρχος της Αθήνας, ίδρυσε το «Κίνημα Ελευθέρων Πολιτών», γνωστό κι ως ΚΕΠ, το οποίο υπήρξε ένα από τα πλέον βραχύβια πολιτικά κόμματα της ελληνικής πολιτικής ζωής.

Όλες οι δημοσκοπήσεις της εποχής του έδιναν απειροελάχιστα ποσοστά κι αυτό το γεγονός ανάγκασε τον Δημ. Αβραμόπουλο σε αναστολή λειτουργία του κόμματος.

  1. Το 2010, η Ντόρα Μπακογιάννη, διαγράφηκε από τον Σαμαρά και προχώρησε στην ίδρυση της «Δημοκρατικής Συμμαχίας».

Παρά το βαρύ όνομα της προέδρου του, το κόμμα δεν μπόρεσε να διεισδύσει στο Δεξιό – Κεντροδεξιό κοινό και τελικά στις εκλογές του Απριλίου 2012 δεν εξέλεξε βουλευτή λαμβάνοντας 2,55% των ψήφων του εκλογικού σώματος. Στις δε επόμενες εκλογές (Ιούνιος 2012) συνεργάστηκε με τη Νέα Δημοκρατία και ανεστάλη η λειτουργία του.

  1. Το 2011, ο Σαμαράς διέγραψε τον Πάνο Καμμένο από την Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας. Κι εκείνος ίδρυσε τους «Ανεξάρτητους Έλληνες» ένα χρόνο αργότερα.

Στις εκλογές της 6ης Μαΐου 2012, έλαβε 10,6%, κατετάγη 4ο κόμμα, αλλά πάλι η βάση της Νέας Δημοκρατίας και δη στο συντριπτικό της ποσοστό δεν απομακρύνθηκε από κοντά της. Ο δε Πάνος Καμμένος, αργότερα και μέχρι σήμερα έφτασε στο σημείο να συμπορεύεται με την Αριστερά και να αποκαλεί «συντρόφους» τα μέλη της…

 

Αυτά, λοιπόν, καταδεικνύουν ιστορικά το πόσο συμπαγής είναι η Νέα Δημοκρατία κι ότι οι διασπάσεις δεν ευδοκιμούν σ’ αυτόν τον χώρο.  Κι επιπροσθέτως, επιβεβαιώνουν και τον μακαρίτη Ευάγγελο Αβέρωφ, που ισχυριζόταν ότι «όποιος βγει από το μαντρί τον τρώει ο λύκος»…

Γιατί τα θυμήθηκα όλα αυτά;

Επειδή το τελευταίο διάστημα υπήρξε μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια αποδόμησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Με δηλώσεις κι έντονη αμφισβήτησή του. Εντός κι εκτός Νέας Δημοκρατίας.

Κάποιοι έβαζαν ψιθυριστά στο λατρεμένο τους παρασκήνιο και στο σκοτάδι που έχουν μάθει να ζουν και να κινούνται, μέχρι…. και χείρα φιλίας στον… Καμμένο!

Σε κάποιους άλλους δεν άρεσε το γεγονός ότι ζητά εκλογές και ζητούσαν συναίνεση με τον ΣΥΡΙΖΑ!

Κι επειδή όσοι οργάνωσαν αυτή την αποδόμηση του Κυριάκου Μητσοτάκη (πολιτικοί κι επιχειρηματίες) επικαλούνταν τον… καραμανλισμό, ήρθαν σχεδόν ταυτοχρόνως προς αυτούς δυο… καραμανλικοί πυροβολισμοί!

Ο Καραμανλής jr βγήκε κι είπε ότι ο Καμμένος δεν έχει καμιά σχέση με τον καραμανλισμό κι ουσιαστικά του απαγόρεψε κάθε αναφορά σ’ αυτόν, αποκόπτοντας έτσι μια διέξοδό του για την πολιτική του επιβίωση.

Από την πλευρά του ο Κώστας Καραμανλής, μέσω έμπιστων φίλων του διεμήνυσε σε όλους όσοι επικαλούνται με προσωπική τους σκοπιμότητα το όνομά του, ότι είναι πιστός στρατιώτης στη Νέα Δημοκρατία. Δίνοντας έτσι στήριξη στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ομολογουμένως ήταν καίριες οι παρεμβάσεις των δυο εξαδέρφων Καραμανλή.

Κι είχαν ιδιαίτερη σκοπιμότητα απέναντι στους τελειωμένους και γραφικούς που είναι φυσικό να χάνουν τη μπάλα κάτω από τα πόδια τους…

Ο δε Καμμένος, έλαβε το μήνυμα ότι η τύχη του πλέον δεν μπορεί να συμπορεύεται με τη Νέα Δημοκρατία, αλλά ίσως στα… ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ….

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Δευτέρας 13 Μαρτίου 2017

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

eleftherostypos 3ethnos 2nea 2prin 1iefimerida 3dimokratia 3espresso 8makelio 10starpress 9kontranews 3eleftheriora 8estia 4naftemporiki 2sportday 10metrosport 10arenapress 10

ΟΗΕ: Ο λιμός που απειλεί 20 εκατομμύρια ανθρώπους είναι “η μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση από το 1945”, τονίζει ο οργανισμός

Η παγκόσμια κοινότητα είναι αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη «ανθρωπιστική καταστροφή» από το 1945 οπότε ιδρύθηκε ο ΟΗΕ, προειδοποίησε ο επικεφαλής ανθρωπιστικών υποθέσεων του οργανισμού Στίβεν Ο’ Μπράιεν, αναφερόμενος στον λιμό που απειλεί 20 εκατομμύρια ανθρώπους στην Υεμένη, τη Σομαλία, το Νότιο Σουδάν και τη Νιγηρία.

Ο Ο’ Μπράιεν δήλωσε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ χθες Παρασκευή ότι «χωρίς συντονισμένες και κοινές παγκόσμιες προσπάθειες, οι άνθρωποι απλώς θα πεθάνουν από την πείνα» και «πολλοί περισσότεροι θα υποφέρουν και θα πεθάνουν από τις ασθένειες».

«Είμαστε σε μια κρίσιμη καμπή της ιστορίας», τόνισε. «Ήδη στην αρχή του έτους είμαστε αντιμέτωποι με τη μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση από την ίδρυση του ΟΗΕ».

Ο επικεφαλής του Γραφείου Συντονισμού Ανθρωπιστικών Υποθέσεων του ΟΗΕ (Ocha) ζήτησε την άμεση παροχή πόρων για την Υεμένη, το Νότιο Σουδάν, τη Σομαλία και τη βορειοανατολική Νιγηρία ώστε να παρασχεθεί βοήθεια στις χώρες αυτές και «να αποτραπεί μια καταστροφή».

«Για να είμαι ακριβής χρειαζόμαστε 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια ως τον Ιούλιο», υπογράμμισε ο Ο’ Μπράιεν.

Χωρίς σημαντική χρηματοδότηση τα παιδιά σε αυτές τις τέσσερις χώρες κινδυνεύουν από οξύ υποσιτισμό και δεν θα είναι σε θέση να πάνε σχολείο, θα αντιστραφούν τυχόν πρόοδοι στην οικονομική ανάπτυξη των χωρών και «θα χαθούν περιουσίες, το μέλλον και η ελπίδα».

Τον προηγούμενο μήνα ανάλογη έκκληση είχε κάνει ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες. Τότε ο ΟΗΕ είχε ανακοινώσει ότι είχε λάβει μόλις 90 εκατομμύρια δολάρια στη διάρκεια του 2017, παρά τις γενναιόδωρες δεσμεύσεις των χωρών.

Ο ΟΗΕ ορίζει τον λιμό όταν περισσότερο από το 30% των παιδιών κάτω των 5 ετών υποφέρουν από οξύ υποσιτισμό και η θνησιμότητα είναι δύο ή περισσότεροι θάνατοι ημερησίως ανά 10.000 ανθρώπους, μεταξύ άλλων κριτηρίων.

«Τώρα περισσότεροι από 20 εκατομμύρια άνθρωποι σε τέσσερις χώρες είναι αντιμέτωποι με την πείνα και τον λιμό», προειδοποίησε ο Ο’ Μπράιεν.

Η Υεμένη είναι αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση, όπου τα δύο τρίτα του πληθυσμού, 18,8 εκατομμύρια άνθρωποι, χρειάζονται βοήθεια και περισσότερα από 7 εκατομμύρια πεινάνε και δεν γνωρίζουν πότε θα είναι το επόμενο γεύμα τους.

«Αυτό σημαίνει τρία εκατομμύρια περισσότεροι απ’ ό,τι τον Ιανουάριο», εξήγησε ο επικεφαλής του Ocha.

Στη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψής του στην Υεμένη ο Ο’ Μπράιεν δήλωσε ότι συναντήθηκε με αξιωματούχους της κυβέρνησης αλλά και των σιιτών ανταρτών Χούτι που ελέγχουν την πρωτεύουσα Σανάα και όλοι υποσχέθηκαν ότι θα επιτρέψουν την πρόσβαση βοήθειας στη χώρα.

«Παρόλα αυτά όλες οι αντιμαχόμενες πλευρές αρνούνται αυθαίρετα την πρόσβαση ανθρωπιστικής βοήθειας και την πολιτικοποιούν», κατήγγειλε προειδοποιώντας ότι αν συνεχιστεί αυτή η τάση, «θα πρέπει να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τον αναπόφευκτο λιμό, τους αχρείαστους θανάτους και την όξυνση των δεινών που θα προκληθούν».

Σύμφωνα με τον Ο’ Μπράιεν, το 2017 χρειάζονται 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια για να προσφέρουν σε 12 εκατομμύρια Υεμενίτες «βοήθεια και προστασία που θα τους σώσει τη ζωή», όμως έχει ήδη συγκεντρωθεί μόλις το 6% του ποσού αυτού.

Ο επικεφαλής του Ocha ανακοίνωσε ότι ο Γκουτέρες θα προεδρεύσει μιας διάσκεψης για την Υεμένη στις 25 Απριλίου στη Γενεύη.

Ο Ο’ Μπράιεν επισκέφθηκε επίσης το Νότιο Σουδάν, το νεότερο κράτος του κόσμου που σπαράσσεται από εμφύλιο πόλεμο εδώ και τρία χρόνια, και δήλωσε ότι «η κατάσταση είναι χειρότερη από ποτέ».

«Ο λιμός στο Νότιο Σουδάν οφείλεται στον άνθρωπο. Οι αντιμαχόμενες πλευρές ευθύνονται για τον λιμό, όπως και αυτοί που δεν επεμβαίνουν για να τους σταματήσουν», τόνισε.

Περισσότεροι από 7,5 εκατομμύρια άνθρωποι χρειάζονται βοήθεια στο Νότιο Σουδάν, αύξηση κατά 1,4 εκατομμύριο σε σχέση με πέρυσι, και περίπου 3,4 εκατομμύρια Νοτιοσουδανοί έχουν εκτοπιστεί εξαιτίας των συγκρούσεων, περιλαμβανομένων περίπου 200.000 που έχουν φύγει από τη χώρα από τον Ιανουάριο.

«Περισσότερα από ένα εκατομμύριο παιδιά εκτιμάται ότι είναι σοβαρά υποσιτισμένα σε όλη τη χώρα, περιλαμβανομένων 270.000 παιδιών που αντιμετωπίζουν άμεσο κίνδυνο θανάτου αν δεν λάβουν βοήθεια εγκαίρως», εξήγησε ο Ο’ Μπράιεν.

«Στο μεταξύ η επιδημία χολέρας που ξέσπασε τον Ιούνιο του 2016 έχει επεκταθεί σε περισσότερες περιοχές», πρόσθεσε.

Στη Σομαλία περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους, 6,2 εκατομμύρια άνθρωποι, χρειάζονται ανθρωπιστική βοήθεια και προστασία, περιλαμβανομένων 2,9 εκατομμυρίων που κινδυνεύουν από τον λιμό και έχουν ανάγκη άμεσης βοήθειας «για να σώσουν ή να διατηρήσουν τη ζωή τους».

Ο Ο’ Μπράιεν προειδοποίησε ότι σχεδόν ένα εκατομμύριο παιδιά κάτω των 5 ετών θα πληγούν «από οξύ υποσιτισμό» φέτος.

«Όσα είδα και άκουσα στη διάρκεια της επίσκεψής μου στη Σομαλία ήταν σοκαριστικά: παιδιά και γυναίκες που περπατάνε επί εβδομάδες αναζητώντας τροφή και νερό. Έχουν χάσει τα ζώα τους, οι πηγές έχουν στερέψει και δεν έχουν τίποτε για να επιβιώσουν», εξήγησε ο Ο’ Μπράιεν.

Ο επικεφαλής του Ocha επεσήμανε ότι οι τρέχουσες ενδείξεις θυμίζουν «την τραγική εικόνα του 2011, την προηγούμενη φορά που η Σομαλία υπέφερε από λιμό».

Στη βορειοανατολική Νιγηρία, όπου μαίνεται η επταετής εξέγερσης της ισλαμιστικής οργάνωσης Μπόκο Χαράμ, 2,6 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί και περισσότεροι από 200.000 έχουν σκοτωθεί.

Ο επικεφαλής του Ocha εξήγησε τον προηγούμενο μήνα ότι ο υποσιτισμός στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας είναι τόσο έντονος ώστε κάποιοι ενήλικες είναι πολύ αδύναμοι για να περπατήσουν και σε κάποιες κοινότητες έχουν πεθάνει όλα τα νήπια.

«Για να είμαστε ξεκάθαροι: μπορούμε να αποτρέψουμε τον λιμό», τόνισε ο Ο’ Μπράιεν. «Είμαστε έτοιμοι παρά τους φοβερούς κινδύνους και τα ρίσκα (…) αλλά χρειαζόμαστε αυτά τα τεράστια ποσά τώρα».

(Προέλευση: BBC, al Jazeera) - ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ιταλία: «Οι μάγισσες δεν υπάρχουν και δεν με φοβίζουν. Με φοβίζει η κακία του κόσμου, και μέσα στο Βατικανό», δηλώνει ο πάπας Φραγκίσκος

«Οι μάγισσες δεν υπάρχουν και δεν με φοβίζουν. Με φοβίζει η κακία του κόσμου, και μέσα στο Βατικανό», είπε σήμερα ο  πάπας Φραγκίσκος, επισκεπτόμενος μια καθολική ενορία στην περιοχή Οττάβια, σε λαϊκή, απόκεντρη  συνοικία  της Ρώμης.

 Όταν ένα κοριτσάκι τον ρώτησε «τι φοβάται» και του εξομολογήθηκε ότι εκείνο φοβάται τις μάγισσες, ο Αργεντινός ποντίφικας απάντησε:

«Οι μάγισσες δεν υπάρχουν και δεν προκαλούν φόβο. Μπορεί να κάνουν δυο ή τρία πράγματα, αλλά αυτά είναι βλακείες. Οι μάγισσες δεν έχουν καμία δύναμη. Είναι ένα ψέμμα», είπε ο Φραγκίσκος, και αμέσως μετά πρόσθεσε:

« με τρομάζει ένας άνθρωπος όταν είναι κακός. Η κακία του κόσμου με τρομάζει. Όλοι έχουμε τον σπόρο της κακίας μέσα μας, αλλά όταν ένας άνθρωπος επιλέγει να είναι κακός με τρομάζει, διότι μπορεί να κάνει πραγματικά πολύ κακό, μέσα στην οικογένειά του, στον χώρο εργασίας του αλλά και στο Βατικανό, όταν συναντάμε  τα πολλά σχόλια».

Ο Φραγκίσκος, τέλος, εξήγησε: με τρομάζει το πόσο καταστρεπτικά  είναι, για έναν άνθρωπο,  τα συνεχή σχόλια πίσω από την πλάτη.  Έτσι φέρεται μια μάγισσα, κάποιος που μπορεί να χαρακτηρισθεί τρομοκράτης».

 Ο Ιταλικός τύπος δίδει ιδιαίτερη έμφαση στις δηλώσεις αυτές του ποντίφικα, με  αναφορά και στις  εσωτερικές εντάσεις μέσα στο Βατικανό. Ιδίως σχετικά με την κάθαρση, ηθική και οικονομική, την οποία προσπαθεί να επιβάλει ο πάπας Φραγκίσκος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τι ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο που θα υπογράψει την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017 ο υπουργός Οικονομίας Δ. Παπαδημητρίου

Τις γενικές αρχές και τους ελάχιστους κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, που πρέπει να τηρούνται απέναντι στον καταναλωτή από τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, που παρουσιάζει σήμερα στο σύνολό του το ΑΠΕ-ΜΠΕ και θα υπογραφεί την προσεχή Τετάρτη από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου.

Στον κώδικα, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζεται ότι ο καταναλωτής  έχει αναφαίρετο δικαίωμα αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης από την αγορά του. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει ο κώδικας: «πριν ο καταναλωτής δεσμευθεί συμβατικώς, ο προμηθευτής πρέπει να τον ενημερώσει, με σαφή, ευκρινή και κατανοητό τρόπο, στη γλώσσα του, για το δικαίωμά του για άσκηση αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης εντός της νομίμως προβλεπόμενης προθεσμίας των δεκατεσσάρων (14) ημερών, που αρχίζει από το χρονικό σημείο που καθορίζει κάθε φορά ο νόμος, καθώς και για τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις εξαιρέσεις και τη διαδικασία άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης, αλλά και για τις συνέπειες από την άσκηση, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα κάθε προϊόντος/υπηρεσίας και παρέχοντάς του και υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης».

Ακόμη, στον κώδικα, υπάρχει πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, για την ηλεκτρονική επίλυση διαφορών, για την προστασία προσωπικών δεδομένων και για την ασφάλεια των συναλλαγών.

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή διοργανώνει εκδήλωση την Τετάρτη 15 Μαρτίου, με θέμα: “Ανάπτυξη στην ψηφιακή ενιαία αγορά – Η συμβολή του Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο”.

Σε αυτή την εκδήλωση θα παρουσιαστεί και θα υπογραφεί από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου ο κώδικας.

Πρόκειται για ένα κείμενο εθελούσιας δέσμευσης που εκπονήθηκε, υπό την εποπτεία της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, από τους φορείς της αγοράς (Συνήγορος του Καταναλωτή, ΕΣΕΕ, ΣΕΠΕ, GRECA, ΣΕΒ, ΚΕΕΕ, ΣΕΚΕΕΕ, ΕΠΑΜ, ΓΣΕΕΒΕ, ΣΕΤΕ, ΙΕΛΚΑ) και τους εκπροσώπους καταναλωτικών οργανώσεων (ΠΟΜΕΚ, ΕΚΠΟΙΖΩ).

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Ο Υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης έχοντας υπόψη:

Α)

  1. Το ν. 2251/1994 (ΦΕΚ 191/Α/1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ιδίως τα άρθρα 3-4θ.
  2. Το Π.Δ. 131/2003 (ΦΕΚ 116/Α/2003) – Προσαρμογή του ελληνικού δικαίου στην οδηγία 31/2000 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και ιδίως το άρθρο 15 αυτού.
  3. Το Π.Δ. 10/2017 (ΦΕΚ 23/Α/2017) – Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας [σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 3297/2004 (ΦΕΚ 259/Α/2004) – Συνήγορος του Καταναλωτή – Ρύθμιση Θεμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις, όπως εκάστοτε ισχύει].
  4. Την ΚΥΑ 70330οικ/2015 – Ρυθμίσεις σχετικά με προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας, σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2013/11/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 για την εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2006/2004 και της οδηγίας 2009/22/ΕΚ (οδηγία ΕΕΚΔ) και την λήψη συμπληρωματικών εθνικών μέτρων εφαρμογής του Κανονισμού 524/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών.
  5. Το Π.Δ. 116/2014 Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
  6. Την με αριθμό 625/27-06-2016 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή – Σύσταση και συγκρότηση ομάδας εργασίας, στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, με σκοπό την σύνταξη Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Β)

Το γεγονός ότι από την έκδοση του παρόντος δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και ύστερα από τις επισημάνσεις των μελών της συσταθείσας Ομάδας Εργασίας, καταναλωτικών ενώσεων & φορέων της αγοράς,

 ΑΡΘΡΟ ΠΡΩΤΟ

Εγκρίνει Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο ο οποίος αποτελείται από τα άρθρα 1 – 8 και έχει ως ακολούθως:

«Κώδικας Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

 

Άρθρο 1 – Σκοπός και Πεδίο Εφαρμογής

Ο παρών Κώδικας Δεοντολογίας θέτει τις γενικές αρχές και ορίζει τους ελάχιστους κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, που πρέπει να τηρούνται απέναντι στον καταναλωτή από τις επιχειρήσεις.

Εφαρμόζεται στις συναλλαγές στο πλαίσιο των συμβάσεων πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που συνάπτονται μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών έναντι αμοιβής εξ ολοκλήρου διαδικτυακά δηλαδή με  ηλεκτρονικά μέσα εξ αποστάσεως  χωρίς να είναι απαραίτητη η ταυτόχρονη φυσική παρουσία των δύο μερών (συναλλαγές B2C).

Ο Κώδικας αφορά σε κανόνες αυτορρύθμισης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο που απευθύνεται σε καταναλωτές και ισχύει με την επιφύλαξη της  ενωσιακής και ελληνικής νομοθεσίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου και προστασίας του καταναλωτή τις οποίες σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά.

 

Άρθρο 2 – Ορισμοί

 

  1. Για την εφαρμογή του παρόντος Κώδικα οι ακόλουθοι όροι έχουν την έννοια που τους αποδίδεται παρακάτω:

α) Ως «επιχείρηση, που δραστηριοποιείται στο χώρο του “ηλεκτρονικού επιχειρείν”», (εφεξής επιχείρηση) νοούνται νομικά ή φυσικά πρόσωπα με έδρα την Ελλάδα που παρέχουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες προς καταναλωτές στην Ελλάδα ή/και στο Εξωτερικό, δραστηριοποιούμενα νομίμως ευθέως ή/και ως μεσάζοντες παροχής υπηρεσιών έναντι αμοιβής άμεσης ή έμμεσης με ηλεκτρονικά μέσα εξ αποστάσεως και κατόπιν προσωπικής επιλογής του καταναλωτή.

 

β) Ως «με ηλεκτρονικά μέσα εξ αποστάσεως» νοούνται οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που παρέχονται από τις επιχειρήσεις και γίνονται αποδεκτά από τους καταναλωτές μέσω εξοπλισμών ηλεκτρονικής επεξεργασίας η οποία παρέχεται, διαβιβάζεται και λαμβάνεται εξ ολοκλήρου μέσω του Διαδικτύου ή/και κινητών δικτύων/εφαρμογών κειμένου).

 

γ) Για τους υπόλοιπους όρους ισχύουν οι ορισμοί που υπάρχουν στον ν. 2251/1994, όπως ισχύει, στο Π.Δ. 131/2003 και στον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας του άρθρου 7 του ν. 3297/2004, όπως ισχύει.

 

  1. Σε περίπτωση αμφιβολίας υπερισχύουν οι ορισμοί της κείμενης νομοθεσίας.

 

Άρθρο 3 – Γενικές αρχές και υποχρεώσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων

Α. Γενικές Αρχές

 

Ο παρών Κώδικας διέπεται από τις αρχές της προστασίας του καταναλωτή, της διαφάνειας, της αμεροληψίας, της τεχνολογικής ουδετερότητας, της επαγγελματικής δεοντολογίας, της ηθικής συμπεριφοράς και του σεβασμού στην ιδιωτική ζωή, της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της προστασίας των ευάλωτων ομάδων πληθυσμού όπως ειδικότερα αναφέρονται στα άρθρα 4 & 5του παρόντος.

 

Β. Ελάχιστα Στοιχεία Ενημέρωσης του καταναλωτή

 

  1. Η επιχείρηση εξασφαλίζει την προσυμβατική ενημέρωση του καταναλωτή ώστε να είναι δυνατή η πλήρης, ακριβής και σαφής ενημέρωση του για τα ακόλουθα:
  2. Πλήρη εταιρική επωνυμία, έδρα , ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας/ηλεκτρονική διεύθυνση.
  3. Αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ.
  4. Κύρια Χαρακτηριστικά των προϊόντων που πωλεί και ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών (π.χ. η συνολική τιμή συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ ή άλλων φόρων , τα έξοδα αποστολής, ή τα τυχόν έξοδα επιστροφής του προϊόντος τυχόν επιπλέον χρεώσεις, τους όρους και τρόπους πληρωμής, τις εγγυήσεις, μέγεθος-διαστάσεις του προϊόντος), καθώς και για τα μέσα πληρωμής.
  5. Διαθεσιμότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων και την προθεσμία, εντός της οποίας ο προμηθευτής αναλαμβάνει να παραδώσει τα αγαθά ή να παρέχει τις υπηρεσίες..
  6. Χαρακτηριστικά των χρεώσεων, πιθανά εκπτωτικά πακέτα ή ειδικές προσφορές.
  7. Όρους υπαναχώρησης από την σύμβαση καθώς και η καταγγελία ή ακύρωση της σύμβασης, όπως ειδικότερα αναφέρεται στο άρθρο 6 του παρόντος.
  8. Τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών τους και τους παρέχουν πληροφορίες για τους αναγνωρισμένους φορείς εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών, τους οποίους οι προμηθευτές δεσμεύονται ή υποχρεούνται να χρησιμοποιήσουν για την επίλυση των διαφορών. Σε περίπτωση απουσίας τέτοιας δέσμευσης ή υποχρέωσής τους, οι προμηθευτές διευκρινίζουν οπωσδήποτε και το εάν θα κάνουν χρήση των σχετικών φορέων.
  9. Την δυνατότητα για την ηλεκτρονική εναλλακτική επίλυση διαφορών όπως ειδικότερα αναφέρεται στο άρθρο 8 του παρόντος
  10. Τους όρους εξυπηρέτησης μετά την πώληση, τις τυχόν εμπορικές εγγυήσεις (περιεχόμενο, διάρκεια και έκταση εδαφικής ισχύος), και την ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων, σύμφωνα με τα άρθρα 534 επ. Α.Κ..
  11. Την ενδεχόμενη ανάγκη συχνής συντήρησης των προϊόντων ή για την ύπαρξη ανταλλακτικών ιδιαίτερα μεγάλου κόστους σε σχέση με την τρέχουσα τιμή των προϊόντων αυτών.
  12. Τον σκοπό της επεξεργασίας, τους αποδέκτες ή τις κατηγορίες αποδεκτών των δεδομένων και την ύπαρξη του δικαιώματος πρόσβασης και αντίρρησης, όπως ειδικότερα αναφέρονται στο άρθρο 5Β/παρ. 5του παρόντος.
  13. Τους Κώδικες Δεοντολογίας ή τυχόν σήματα αξιοπιστίας που τους δεσμεύουν.
  14. Η ανωτέρω πληροφόρηση προς τον καταναλωτή πρέπει να είναι κατανοητή, νόμιμη, αληθής,  επικαιροποιημένη, εύκολα προσβάσιμη και επαληθεύσιμη και να γίνεται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε άλλη γλώσσα.

 

  1. Οι όροι της σύμβασης παροχής υπηρεσιών ή και πώλησης προϊόντων πρέπει να είναι αναρτημένοι στον διαδικτυακό τόπο της επιχείρησης σε σημείο στο οποίο εύκολα μπορεί να έχει πρόσβαση ο καταναλωτής.

 

  • Στις περιπτώσεις υποβολής αιτήματος παραγγελίας από τον καταναλωτή η επιχείρηση υποχρεώνεται να παραδίδει /αποστέλλει άμεσα αποδεικτικό παραλαβής του αιτήματος παραγγελίας το οποίο να αναγράφει σαφώς την ημερομηνία παραλαβής και επιβεβαίωση αυτής.

 

  1. Με ευθύνη της επιχείρησης, καθίσταται σαφής στον καταναλωτή ο χρόνος κατά τον οποίο θεωρείται ότι έχει συναφθεί η σύμβαση, κατά τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία Οι βασικοί συμβατικοί όροι θα πρέπει να είναι εκ των προτέρων διαθέσιμοι στους καταναλωτές και μάλιστα με τέτοιο τρόπο, ώστε η εντολή της παραγγελίας να μην μπορεί να καταχωρισθεί, αν προηγουμένως ο χρήστης δε λάβει γνώση αυτών. Μετά την κατάρτιση της σύμβασης, η επιχείρηση οφείλει να απέχει από κάθε ενέργεια που συνεπάγεται τροποποίηση των όρων της, ιδίως να τροποποιήσει το τίμημα ή να ενημερώσει για μη διαθεσιμότητα του παραγγελθέντος προϊόντος ή παραγγελθείσας υπηρεσίας.

 

  1. Ο καταναλωτής έχει επαρκή ενημέρωση για την πορεία της παραγγελίας του.

 

  1. Η επιχείρηση σε περίπτωση που τυχόν διαπιστώσει ότι ο καταναλωτής δεν είχε σωστή πληροφόρηση ή η σύναψη της σύμβασης δεν έγινε με την ρητή συγκατάθεση του καταβάλλει κάθε προσπάθεια να επιλύσει το ζήτημα σε εύλογο χρόνο.

 

  • Το προσωπικό των επιχειρήσεων του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου το οποίο έρχεται σε επικοινωνία με τους καταναλωτές για παροχή υπηρεσιών ή και πώληση προϊόντων πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένο για τα ανωτέρω αναφερθέντα και να απαντά στις εύλογες ερωτήσεις των καταναλωτών με σαφήνεια και ακρίβεια.

 

Γ. Διαφήμιση – Προώθηση

  1. Η διαφήμιση και η προώθηση πρέπει να είναι σε συμμόρφωση με την κείμενη νομοθεσία, όπως ισχύει.

 

  1. Σε κάθε περίπτωση ενδείκνυται να ισχύουν τα ακόλουθα:
  2. Τα διαφημιστικά μηνύματα και όλες οι πληροφορίες που παρέχονται από τις επιχειρήσεις πρέπει να χαρακτηρίζονται (κατά περίπτωση και στο μέτρο του δυνατού δυνάμει του μέσου που χρησιμοποιείται) από σαφήνεια ως προς την ταυτότητα της επιχείρησης, τις ιδιότητες και την τελική τιμή του διαφημιζόμενου προϊόντος, ή εφόσον αυτό δεν είναι δυνατόν, τον τρόπο υπολογισμού αυτής, , σε γλώσσα απλή και κατανοητή για τον καταναλωτή, ώστε ο τελευταίος να είναι σε θέση να αξιολογεί τις παρεχόμενες πληροφορίες και να προβαίνει με ασφάλεια στην ορθή κατά την κρίση του απόφαση ως προς την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών.
  3. Οι διαφημίσεις ή άλλες προσφορές να απέχουν από παραπλανητικές ή επιθετικές πρακτικές πριν, κατά τη διάρκεια και ύστερα από εμπορική συναλλαγή που σχετίζεται με συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία,  και η οποία άμεσα ή επαγωγικά είναι πιθανό να παραπλανήσουν τον καταναλωτή για το προϊόν ή την υπηρεσία που προβάλλεται.
  4. Το προσωπικό της επιχείρησης που έρχεται σε άμεση επικοινωνία με τον καταναλωτή δεν παραπλανά ούτε επιδιώκει να παραπλανήσει με κανέναν τρόπο με πράξεις ή παραλείψεις τους καταναλωτές δίνοντας λανθασμένες εντυπώσεις για την παρεχόμενη υπηρεσία ή και προϊόν.
  5. Η επιχείρηση δεν παρέχει ελλιπή ή ανακριβή πληροφορία σχετικά με την δυνατότητα παροχής της υπηρεσίας /πώλησης του προϊόντος στον καταναλωτή.
  6. Κάθε διαφήμιση και προωθητική ενέργεια που απευθύνονται ειδικά σε κοινό ανήλικων δεν επιτρέπεται να τους υποκινεί, άμεσα ή έμμεσα, σε πράξεις βίας, σε χρήση οινοπνευματωδών ποτών, προϊόντων καπνού, τοξικών ουσιών ή σε οποιασδήποτε μορφής επικίνδυνη για την ασφάλεια και την υγεία τους συμπεριφορά.
  7. Οι επιχειρήσεις τηρούν τους ηλικιακούς περιορισμούς που θέτει η κείμενη νομοθεσία σε ό,τι αφορά την προώθηση και την πώληση συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων.

 

Άρθρο 4 – Προστασία ανηλίκων και άλλων ευάλωτων  ομάδων του πληθυσμού

 

  1. Το προσωπικό της επιχείρησης δεν εκμεταλλεύεται την αδυναμία καταναλωτών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, όπως ηλικιωμένων ,ανήλικων ατόμων, ατόμων που δεν καταλαβαίνουν καλά την ελληνική γλώσσα, είτε  ατόμων με ειδικές ανάγκες Οι επιχειρήσεις προβαίνουν σε προσεκτικές, ακριβείς και αντικειμενικές περιγραφές των προϊόντων και υπηρεσιών που απευθύνονται ειδικά σε τέτοια άτομα κατά τρόπο εύληπτο και κατανοητό, ώστε να μην τα παραπλανούν όσον αφορά το πραγματικό μέγεθος, την αξία, τη φύση, τον σκοπό, την ανθεκτικότητα, την απόδοση και την τιμή του εκάστοτε διαφημιζόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας.

 

  1. Ειδικά για τους ανήλικους καταναλωτές οι επιχειρήσεις μεριμνούν – κατά το μέτρο του δυνατού- για την διαμόρφωση των κατάλληλων όρων πρόσβασης στους διαδικτυακούς τους τόπους κατά τα προβλεπόμενα ανά περίπτωση στους ισχύοντες νόμους

 

Άρθρο 5 – Ασφάλεια συναλλαγών και προστασία προσωπικών δεδομένων

 

Α. Ασφάλεια συναλλαγών

 

  1. Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν μέριμνα για την ασφάλεια των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ).
  2. Οι επιχειρήσεις, στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία, καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, να χρησιμοποιούν οι ίδιες ή οι συνεργάτες τους κατάλληλα εργαλεία και μέτρα αναλόγως με την κατηγορία και το είδος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητα και το είδος των δεδομένων που συλλέγουν και επεξεργάζονται (προσωπικά ή μη) κάθε κατάλληλο εργαλείο και εφαρμόζουν κάθε κατάλληλο μέτρο, ώστε να παρέχουν την νομίμως προβλεπόμενη ασφάλεια ηλεκτρονικών συναλλαγών (ανάλογη προς τα διάφορα στάδια ολοκλήρωσης αυτών) και δεδομένων (προσωπικών ή μη) που συλλέγουν και επεξεργάζονται, καθώς και να ενημερώνουν τους συναλλασσόμενους για τις βασικές παραμέτρους της χρησιμοποιούμενης ασφάλειας και τήρησης απορρήτου με ειδική μνεία στους όρους χρήσης της ιστοσελίδας.
  3. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για τη διασφάλιση του απορρήτου των δεδομένων που συλλέγουν και επεξεργάζονται στο μέτρο του νομίμως προβλεπόμενου και αναλόγως με την φύση των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρέχουν.

 

Β. Προστασία προσωπικών δεδομένων

 

  1. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να διαθέτουν και να εφαρμόζουν κατανοητή, αληθή, νόμιμη, εύκολα προσβάσιμη και επικαιροποιημένη Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και να ενημερώνουν τους καταναλωτές όπως απαιτείται από τη σχετική νομοθεσία και τις οδηγίες της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σχετικά με την εν λόγω Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

  2. Δεν επιτρέπεται συλλογή, αποθήκευση ή επεξεργασία των δεδομένων που ο νόμος χαρακτηρίζει ως ευαίσθητα, δηλαδή τα δεδομένα που αφορούν τη φυλετική ή εθνική προέλευση, τα πολιτικά φρονήματα, τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, τη συμμετοχή σε ένωση, σωματείο και συνδικαλιστική οργάνωση, την υγεία, την κοινωνική πρόνοια καθώς και τα σχετικά με ποινικές διώξεις ή καταδίκες εκτός αν πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις που ο νόμος και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ορίζουν.
  3. Η συλλογή, επεξεργασία, τήρηση και χρήση των λοιπών προσωπικών δεδομένων γίνεται μόνον όταν αυτό επιτρέπεται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και πάντα σύμφωνα με τους προβλεπόμενους από αυτό όρους.
  4. Ειδικότερα αναφορικά με την χρήση «πάσης φύσεως cookies», η εγκατάσταση τους θα πρέπει να πραγματοποιείται μετά από κατάλληλη ενημέρωσή του καταναλωτή και επί τη βάσει της συγκατάθεσης του, σύμφωνα με τον νόμο και τις σχετικές οδηγίες της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
  5. Σε περίπτωση μη συγκατάθεσης /αποδοχής cookies“, οι επιχειρήσεις επιτρέπουν, εφόσον είναι τεχνολογικά εφικτό, τη συνέχιση της χρήσης της ιστοσελίδας από τον καταναλωτή, χωρίς την αποστολή των cookies.
  6. Οι επιχειρήσεις εξασφαλίζουν ότι τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που συλλέγονται δεν γνωστοποιούνται ούτε διαβιβάζονται σε τρίτους, χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση ή συγκατάθεση του προσώπου που αφορούν, ή/και στις περιπτώσεις που ο νόμος προβλέπει, σύμφωνα πάντοτε με τις ρυθμίσεις της νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
  7. Οι επιχειρήσεις σέβονται την επιθυμία των καταναλωτών να μην περιλαμβάνονται σε αρχεία που έχουν ως σκοπό την πραγματοποίηση μη ζητηθείσων εμπορικών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήση) για προώθηση και προμήθεια προϊόντων ή υπηρεσιών, εφόσον το έχουν δηλώσει προς τον φορέα παροχής διαθέσιμης στο κοινό.
  8. Οι επιχειρήσεις παρέχουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να επιλέγουν εάν επιθυμούν την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων και κάθε είδους ενημερωτικών δελτίων και σε περίπτωση αποδοχής έχουν την δυνατότητα ελεύθερης ανάκλησης της συναίνεσής τους και οι επιχειρήσεις την υποχρέωση της μη επαναπροώθησης νέων διαφημιστικών μηνυμάτων και κάθε είδους ενημερωτικών δελτίων εφεξής (εκτός αν υπάρξει εκ νέου συγκατάθεση ή πληρούνται εκ νέου οι εκ του νόμου προβλέψεις).
  9. Ο κάθε καταναλωτής δικαιούται να έχει άμεση πρόσβαση στην πληροφόρηση για τα θέματα των προσωπικών του δεδομένων, να αντιτίθεται στην χρήση αυτών σε μελλοντικές προωθητικές ενέργειες, να ζητά και να επιβεβαιώνει την μερική ή ολική διαγραφή τους από τα αρχεία της επιχείρησης, να ζητά την διόρθωση ή συμπλήρωσή τους, να πληροφορείται τον χρόνο και τον τρόπο της αρχικής απόκτησης των προσωπικών του δεδομένων από την επιχείρηση καθώς και να ενημερώνεται για τις εφαρμοζόμενες μεθόδους προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

 

Άρθρο 6 – Δικαίωμα Υπαναχώρησης για τους καταναλωτές

 

  1. Ο καταναλωτής έχει αναφαίρετο δικαίωμα αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης σύμφωνα με τις διατάξεις της εκάστοτε κείμενης νομοθεσίας.
  2. Πριν ο καταναλωτής δεσμευθεί συμβατικώς, ο προμηθευτής πρέπει να τον ενημερώσει, με σαφή, ευκρινή και κατανοητό τρόπο, στη γλώσσα του, για το δικαίωμά του για άσκηση αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης εντός της νομίμως προβλεπόμενης προθεσμίας των δεκατεσσάρων (14) ημερών, που αρχίζει από το χρονικό σημείο που καθορίζει κάθε φορά ο νόμος, καθώς και για τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις εξαιρέσεις και τη διαδικασία άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης, αλλά και για τις συνέπειες από την άσκηση, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα κάθε προϊόντος/υπηρεσίας και παρέχοντάς του και υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης.

 

 

Άρθρο 7 – Εξυπηρέτηση καταναλωτών

 

  1. Η επιχείρηση εξασφαλίζει ότι διαθέτει κατάλληλους μηχανισμούς (μέσω τηλεφώνου ή/και e-mail) και επαρκή αριθμό προσωπικού το οποίο ασχολείται με την εξυπηρέτηση των καταναλωτών , καταβάλλοντας εύλογες προσπάθειες για την ενημέρωση τους σχετικά με τα αιτήματά τους εντός των νομίμων χρονικών ορίων ανά περίπτωση.
  2. Όταν η επικοινωνία γίνεται μέσω τηλεφωνικού κέντρου, η επιχείρηση εξασφαλίζει ότι ο καταναλωτής δεν μένει σε υπερβολική αναμονή και σε κάθε περίπτωση η χρέωση της κλήσης δεν υπερβαίνει τις χρεώσεις που ισχύουν για αστικές κλήσεις. Όταν η επικοινωνία γίνεται μέσω διαδικτυακής φόρμας επικοινωνίας ή διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της επιχείρησης, λαμβάνεται μέριμνα για την αποστολή απάντησης σε εύλογο χρονικό διάστημα από τη λήψη του σχετικού αιτήματος του πελάτη.

 

Άρθρο 8 – Ηλεκτρονική Εναλλακτική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών

 

  1. Οι επιχειρήσεις ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη δυνατότητα εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών που έχουν προκύψει από συμβάσεις ηλεκτρονικής πώλησης προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών κάνοντας χρήση των καταχωρημένων φορέων ΕΕΔ στο Μητρώο σύμφωνα με την ΚΥΑ 70330/2015.
  2. Οι επιχειρήσεις, είτε δεσμεύονται να χρησιμοποιήσουν την ΕΕΔ είτε όχι, παρέχουν με τρόπο ευπρόσιτο, μέσα από τους δικτυακούς τόπους τους, ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ), σε εφαρμογή διατάξεων του Κανονισμού (ΕΕ) 524/2013) μέσω της οποίας οι καταναλωτές υποβάλλουν την καταγγελία τους, προωθώντας αυτή στην συνέχεια στον σχετικό φορέα ΕΕΔ».

 

ΑΡΘΡΟ ΔΕΥΤΕΡΟ

Ο παρών Κώδικας δημοσιεύεται στους διαδικτυακούς τόπους των επιχειρήσεων σε σημείο το οποίο εύκολα μπορεί  να εντοπίσει και να έχει πρόσβαση ο καταναλωτής.

  1. Ο παρών Κώδικας Δεοντολογίας δεν περιορίζει το δικαίωμα των ενώσεων προμηθευτών να επιβάλουν στα μέλη τους πρόσθετες υποχρεώσεις και πειθαρχικά ή άλλα μέτρα
  2. Το προσωπικό των επιχειρήσεων του κλάδου πληροφορεί τους καταναλωτές για την ύπαρξη του παρόντος Κώδικα και τους ενημερώνει σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να βρουν το κείμενο.

Άρθρο ΤΡΙΤΟ

Η παρούσα Απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα ανέκδοτά μας: Σύντομα με πολύ γέλιο…

Τελευταία μέρα…

Πως ήταν η τελευταία μέρα στο σχολείο, Τοτέ;

-Πολύ καλά! Η δασκάλα μου με συμπάθησε τόσο πολύ, ώστε είπε να πάω και του χρόνου στην ίδια τάξη, για να είμαι μαζί της.

Η αστυνομικίνα…

Ταξί φτάνει σε μπλόκο.

-Αστυνομικίνα με τσιριχτή φωνή και υπεροπτικό ύφος Κάλαχαν:

Σας παρακαλώ, κύριε, δεν μπορείτε να περάσετε από δω.

-Ταρίφας, με ατάραχο βλέμμα και φωνή μπασαδούρα:

-Γιατί μαντάμ, έχεις σφουγγαρίσει;

Έπαθε βλάβη…

– Συγνώμη αφεντικό χάλασε το αυτοκίνητο και δεν μπορώ να έρθω στην δουλειά .

– Γιατί δεν έρχεσαι με το λεωφορείο ;;;

– Δεν έχω λεωφορείο !!!!!

Δεν την άφηναν…

Μετά από 30 χρόνια γάμου, ρωτάει ο άνδρας την γυναίκα:

– Πες μου, τόσα χρόνια που είμαστε μαζί έχεις κοιμηθεί με άλλον άνδρα;

– Γιατί, με αφήνουν να κοιμηθώ και καθόλου;

Το καλύτερο δώρο…

-Τοτέ το καλύτερο δώρο που θα μπορούσες να μου κάνεις για τα γενέθλιά μου είναι να βγεις πρώτος στην τάξη σου.

-Πολύ αργά, μπαμπά, σου αγόρασα ήδη μια γραβάτα!

Νίκη Αγκαθιάς-ΑΕ Σχοινά 4-1. «Ασπρόμαυρο τρένο!!!» (βίντεο-δηλώσεις)

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Ασταμάτητη η πρωτοπόρος Νίκη Αγκαθιάς, επικράτησε στο γήπεδό της και της ΑΕ Σχοινά με το ευρύ 4-1 και βαδίζει ολοταχώς για τον τίτλο.

Σε γενικές γραμμές είχαμε ένα ανοικτό παιχνίδι με τη μπάλα να ανεβοκατεβαίνει συνεχώς στις δύο περιοχές. Η ΑΕ Σχοινά, παρά τις αρκετές της απουσίες δεν κλείστηκε στην άμυνά της, προσπαθώντας να δημιουργήσει κινδύνους στην άμυνα των γηπεδούχων. Η Νίκη Αγκαθιάς από την άλλη πλευρά, έδειξε σε ένα ακόμη παιχνίδι εξαιρετική επιθετική δεινότητα, αξιοποιώντας στο έπακρο τις ευκαιρίες που της παρουσιάστηκαν.

ΦΑΣΕΙΣ και ΓΚΟΛ:

12: Σουτ του Λέκκα εξ’ επαφής, αποκρούει σωτήρια ο Γκάρας.

18΄: Πλαγιοκόπηση του Σαμψωνίδη από αριστερά και συρτή σέντρα, ο Ζησιόπουλος προλαβαίνει την έξοδο του Γκάρα αλλά σουτάρει άουτ.

24΄: ΓΚΟΛ!!! Ο Γατόπουλος μόνος απέναντι στον Γκάρα με ψύχραιμο σουτ ανοίγει το σκορ.

28΄: Ωραία εναλλαγή των παικτών του Σχοινά και σουτ του Καραμήτσου από πλάγια αριστερά, περνάει άουτ.

38΄: Καλοεκτελεσμένο φάουλ του Γιάνκου, βγάζει πάνω από τη γραμμή ο Γατόπουλος αποσοβώντας την ισοφάριση.

Ημίχρονο 1-0.

46΄: ΓΚΟΛ!!! Ο Λέκκας από κοντά στέλνει τη μπάλα στα δίχτυα.

52΄: Σουτ του Κωτούλα από το ύψος της περιοχής, περνάει άουτ.

54΄: Φάουλ του Γιάνκου, λίγο πάνω από το οριζόντιο δοκάρι του Διακόπουλου.

67΄: Καλή ευκαιρία με τον Καραμήτσο μέσα από την περιοχή να σουτάρει ανενόχλητος, ψηλά άουτ.

70΄: ΓΚΟΛ!!! Ο Γατόπουλος μόνος του απέναντι στον Γκάρα, γράφει εύκολα το 3-0.

72΄: ΠΕΝΑΛΤΙ. Εξαιρετική μπαλιά του Παναγιωτόπουλου βγάζει τετ α τετ τον Σαμψωνίδη, που ανατρέπεται από τον Γκάρα.

73΄ΓΚΟΛ!!! Ο Σαμψωνίδης στέλνει την μπάλα δοκάρι και μέσα, ευστοχώντας στο πέναλτι. 4-0.

85΄: ΠΕΝΑΛΤΙ. Καθαρή ανατροπή του Παπαδόπουλου από τον Χαντζόπουλο μέσα στην περιοχή.

86΄: ΓΚΟΛ!!! Ο Παπαδόπουλος ευστοχεί στην εκτέλεση του πέναλτι, διαμορφώνοντας το τελικό 4-1.

Τελικό σκορ: 4-1.

Οι παίκτες της Νίκης Αγκαθιάς, αφιέρωσαν τη σημερινή τους νίκη στον προπονητή τους Ηλία Παυλόπουλο ευχόμενοι για τα σημερινά του γενέθλια.

Διαιτητής ο κ. Κωστούλης, με βοηθούς τους κκ. Πίτο και Βαλκάνο.

Ιατρός αγώνα: Ντάμτσιος Βασίλειος.

Νίκη Αγκαθιάς: Διακόπουλος, Λιακόπουλος, Παναγιωτόπουλος, Μοσχόπουλος, Ζέρης(50΄Χαντζόπουλος), Σαμψωνίδης(77΄Λιακόπουλος), Ζησιόπουλος, Νιάκας, Λέκκας, Γατόπουλος(79΄Παπαδόπουλος), Αράπος.

ΑΕ Σχοινά: Γκάρας, Κρουστάλλης, Γιάνκου, Μπενίσκος, Σιτσάνης, Σεβαστιάδης(80΄Μαραγκός), Καραμήτσος, Κωτούλας(88΄Παπαδόπουλος Φ), Κασλαμάς, Παπαδόπουλος Α, Αρίδας(65΄Κίτσας).

Δείτε στιγμιότυπα – γκολ – δηλώσεις στο βίντεο:

Φωτο:

DSC04254DSC04255DSC04256DSC04257DSC04259DSC04262DSC04264DSC04266DSC04267DSC04269DSC04273DSC04275DSC04276DSC04279DSC04282DSC04285DSC04287DSC04288DSC04297DSC04298DSC04299DSC04302DSC04306DSC04309DSC04310DSC04312DSC04313