Αρχική Blog Σελίδα 15832

Χαλκηδώνα Θεσ/νίκης: Νεκρός βρέθηκε 40χρονος άνδρας μεταξύ των χωριών Χαλκηδόνας και Λουδία

Σε αγροτική περιοχή μεταξύ των χωριών Χαλκηδόνας και Λουδία βρέθηκε νεκρός κοντά στο Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητό του 40χρονος ημεδαπός.

Δίπλα του βρέθηκαν  μια χρησιμοποιημένη σύριγγα με υπολείμματα αίματος, διάφορα άλλα υλικά, μια αχρησιμοποίητη σύριγγα καθώς και άγνωστη ναρκωτική ουσία.

Της υπόθεσης επιλαμβάνεται το Τμήμα Ασφαλείας Χαλκηδόνας.

Π.Ε Ημαθίας: Επίσημη τελετή για το νέο έτος 2018

Τη Δευτέρα 1η Ιανουαρίου 2018 για τον καινούργιο χρόνο θα γίνουν οι παρακάτω εκδηλώσεις.

  1. Γενικός σημαιοστολισμός από τις οκτώ το πρωί μέχρι τη δύση του ηλίου.
  2. Φωταγώγηση των δημοσίων και δημοτικών καταστημάτων καθώς και των καταστημάτων των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Τραπεζών, από τη δύση του ηλίου της 31ης Δεκεμβρίου 2017 μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.
  3. Ώρα 10.10΄ :  Παράταξη στρατιωτικού τμήματος απόδοσης τιμών προ του Ιερού Ναού Αγίου Αντωνίου.
  4. Ώρα 10.20΄ :   Πέρας προσέλευσης των Αρχών, του Λαού και των προσκεκλημένων.
  5. Ώρα 10.25΄ :   Πέρας προσέλευσης των επισήμων
  6. Ώρα 10.30΄ : Επίσημη δοξολογία με τη χοροστασία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βεροίας – Ναούσης & Καμπανίας κ.κ. Παντελεήμονος

Περιφ. Ενότητα Ημαθίας – Δ/νση Κτηνιατρικής: Οδηγίες προς τους καταναλωτές

Λόγω της αυξημένης κατανάλωσης κρεάτων και άλλων τροφίμων (ζωικής προέλευσης), που αναμένεται να παρατηρηθεί τις ημέρες αυτές λόγω των εορτών οι Κτηνίατροι τoυ Τμήματος Κτηνιατρικής της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε.Ημαθίας, θα ασκούν καθημερινά εντατικότερους Κτηνιατρικούς Υγειονομικούς Ελέγχους, σε όλα τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, στις εγκαταστάσεις παραγωγής και διάθεσής τους (σφαγεία, εργαστήρια, κρεοπωλεία, super market κτλ), προκειμένου να προστατευτεί αποτελεσματικότερα η Δημόσια Υγεία.

  Υπενθυμίζουμε στους κτηνοτρόφους & πτηνοτρόφους (ειδικότερα στους εκτροφείς «οικόσιτων και ημιάγριων χοίρων», αμνοεριφίων και πουλερικών) καθώς και στους εμπόρους, ότι απαγορεύεται η εκτός σφαγείου σφαγή των ζώων (σε στάβλους, μαντριά, αγρούς), για την προστασία της Δημόσιας Υγείας αλλά και του περιβάλλοντος.

            Για τους καταναλωτές συνιστούμε :

  1. Να αγοράζουν μόνο προϊόντα ζωικής προέλευσης, που παράγονται σε εγκαταστάσεις εγκεκριμένες και φέρουν στην συσκευασία τους αναγνωριστικό σήμα (σχήματος οβάλ).
  2. Να μην αγοράζουν κρέατα ασφράγιστα (τα οποία στερούνται σφραγίδων  καταλληλότητας).

Όλα τα ζώα Κοινοτικής Προέλευσης, που σφάζονται στα ελληνικά σφαγεία σφραγίζονται με σφραγίδες χρώματος τιρκουάζ, ενώ των Τρίτων Χωρών σφραγίζονται με σφραγίδες χρώματος καστανού.

Όλα τα σφάγια των βοοειδών εκτός από τις σφραγίδες κατηγορίας και καταλληλότητας, πρέπει να φέρουν και επισήμανση (καρτελάκι).

 – Η επισήμανση (στο καρτελάκι) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΕΑΣ ΒΟΟΕΙΔΩΝ  αναφέρεται ΜΟΝΟΝ στα βοοειδή Ελληνικής καταγωγής, εκτροφής, που σφάγηκαν στην Ελλάδα, σε ηλικία μεγαλύτερη των 12 μηνών

  • Η επισήμανση (στο καρτελάκι) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΣΧΑΡΙΣΙΟ  ΚΡΕΑΣ αναφέρεται ΜΟΝΟΝ στα βοοειδή Ελληνικής καταγωγής, εκτροφής, που σφάγηκαν στην Ελλάδα, σε ηλικία μέχρι 12 μηνών.

   Εκτός των παραπάνω υποχρεωτικών ενδείξεων μπορεί να αναγραφεί, ως προαιρετική ένδειξη στην ετικέτα επισήμανσης η φράση  «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΤΡΟΦΗ ΑΝΩ ΤΩΝ 5 ΜΗΝΩΝ», για όσα βοοειδή έμειναν σε ελληνική εκτροφή περισσότερο από πέντε μήνες.

 Το κρέας των άγριων θηραμάτων σημαίνεται με πεντάγωνη σφραγίδα καταλληλότητας

  Το κρέας των εκτρεφόμενων θηραμάτων, σημαίνεται  με ωοειδή σφραγίδα καταλληλότητας και σφραγίδα ορθογωνίου σχήματος, όπου θα αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα  «ΘΗΡΑΜΑ ΕΚΤΡΟΦΗΣ

  Τα σφάγια των πουλερικών (γαλοπούλες –κοκοράκια- κοτοπουλάκια κλπ), όσον αφορά τους υγειονομικούς όρους παραγωγής και εμπορίας πουλερικών θα πρέπει να κυκλοφορούν στο εμπόριο αποπτιλωμένα, απεντερωμένα και επισημασμένα (με καρτελάκι).

  Τελειώνοντας, το Τμήμα Κτηνιατρικής της Π.Ε. Ημαθίας εύχεται σε όλους Καλές Γιορτές και συνιστά στους καταναλωτές  να απευθύνονται στην αρμόδια Κτηνιατρική Υπηρεσία (Τμήμα Κτηνιατρικής τηλ. 2331350135, 2331350193) σε κάθε διαπίστωση αντικανονικής ή ανθυγιεινής διάθεσης ενός τροφίμου.

O Προϊστάμενος του

Τμήματος Κτηνιατρικής Π. Ε. Ημαθίας

         Κοσμάς   Κουβακάς        

Ανακοίνωση σχετικά με αγρομίσθωση καλλιεργητικής περιόδου 2017-2018»

H Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής ΠΕ Ημαθίας σας κοινοποιεί την ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ  http://www.opekepe.gr/one.asp?id=1043803456&year=2016&cat=A της 20/12/2017, η οποία αφορά στην μίσθωση αγροτεμαχίων για την καλλιεργητική περίοδο 2017-2018 (ΕΑΕ 2018).

Ιδιαίτερη σημασία για τους δικαιούχους της δράσης 10.1.08 (ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ) έχει η επισήμανση της Ανακοίνωσης σχετικά με την υποχρεωτικότητα κάλυψης ολόκληρου του έτους εφαρμογής από τα παραστατικά νόμιμης κατοχής (μίσθωσης):

«[…] Υπενθυμίζεται ότι για τα αγροτεμάχια που μετέχουν στις δράσεις του Μέτρου 11 “Βιολογικές Καλλιέργειες” και του Μέτρου 10 “Γεωργοπεριβαλλοντικά και Κλιματικά Μέτρα“ του Π.Α.Α. 2014-2020 και είναι ενταγμένα στις σχετικές αποφάσεις ένταξης του ΥΠΑΑΤ, για την τήρηση των δεσμεύσεων και των κριτηρίων επιλεξιμότητας πρέπει να βρίσκονται στην κατοχή του παραγωγού καθόλη τη διάρκεια του έτους δέσμευσης. Ως εκ τούτου επισημαίνεται ότι οι ημερομηνίες των ενοικιαστηρίων που αφορούν το έτος αιτήσεων/δεσμεύσεων 2018, πρέπει να καλύπτουν τουλάχιστον το τρέχον έτος, σε συνέχεια του προηγούμενου ενοικιαστηρίου για το έτος αιτήσεων/δέσμευσης 2017.Π.χ. για το Μέτρο 11 ( πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος 130/5917/18.01.2017) για το έτος δεσμεύσεων 2018 πρέπει να καλύπτουν τουλάχιστον μέχρι τις 31-5-2019».

      Για πληροφορίες-διευκρινήσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο γραφείο 2 της ΔΑΟΚ Π.Ε Ημαθίας, τηλ. επικοινωνίας 23313 50141.

 

Εκτροπή και ανατροπή ΙΧ μετά το Αεροδρόμιο προς Αλεξάνδρεια. Ο Ηρακλής Παντόπουλος απεγκλώβισε τους 2 ελαφρά τραυματίες. – Βίντεο – Φώτο

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στις 13.20 σήμερα 350 μέτρα μετά το αεροδρόμιο όταν ΙΧ αυτοκίνητο με κατεύθυνση προς την Αλεξάνδρεια στην προσπάθεια του  οδηγού να αποφύγει διερχόμενο σκύλο εξετράπη της πορείας του και ανετράπη στο πρανές του δρόμου.

Ευτυχώς από την αντίθετη κατεύθυνση δεν ερχόταν άλλο αυτοκίνητο. Τραυματίστηκαν ελαφρά 1 ενήλικας και ένα παιδί οι οποίοι με ασθενοφόρο μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας. Στην απεγκλωβισμό των τραυματιών βοήθησε ο ποδοσφαιριστής του Άρη Παλαιοχωρίου Ηρακλής Παντόπουλος.

Δείτε το βίντεο:

Φωτο:

at 1at 2at 3

Ρωσία: Η Τουρκία αγοράζει 4 συστήματα S-400 έναντι 2,5 δισεκ. δολαρίων, το 55% του ποσού θα καλυφθεί από ρωσικό δανεισμό (Rostec)

Η Τουρκία κατέληξε σε συμφωνία με τη Ρωσία για την αγορά τεσσάρων συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας S-400, αξίας 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με το 55% του ποσού της σύμβασης να καλύπτεται από ρωσικά δάνεια, δήλωσε ο Σεργκέι Τσέμεζοφ, διευθύνων σύμβουλος της ρωσικής εταιρείας Ροστέκ, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξής του στην εφημερίδα Κομερσάντ η οποία δημοσιεύεται σήμερα.

Ερωτηθείς σχετικά, ο Τσέμεζοφ επιβεβαίωσε ότι η Άγκυρα αγόρασε 4 συστοιχίες S-400.

«Ναι, (αγόρασαν τα τέσσερα συστήματα) αξίας 2,5 δισεκ. δολαρίων», είπε ο Τσέμεζοφ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπουργείο Οικονομικών της Τουρκίας και το υπουργείο Οικονομικών της Ρωσίας ολοκλήρωσαν ήδη τις συνομιλίες για το δάνειο της Μόσχας στην Άγκυρα.

«Θα πρέπει τώρα να οριστικοποιήσουν τα έγγραφα για τις χρηματοοικονομικές συμβάσεις. Μπορώ να πω ότι εκείνοι (η Τουρκία) θα καταβάλουν το 45% του ποσού προκαταβολικά, το 55% (του ποσού) είναι ρωσικά δάνεια. Θα αρχίσουμε τις παραδόσεις τον Μάρτιο του 2020», διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Ροστέκ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τι «παίζεται» στο παρασκήνιο με πιστωτές και ΣΥΡΙΖΑ; – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τι μας λέει ο ΣΥΡΙΖΑ όλο αυτό το τελευταίο το τελευταίο διάστημα;

Ότι το καλοκαίρι του 2018 η χώρα βγαίνει από τα μνημόνια και θ’ αρχίσει να πορεύεται μόνη της.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ότι η έξοδος θα είναι «καθαρή» και ουσιαστικά δεν θα έχουμε ανάγκη κανέναν.

Εξ ου και δημιουργεί «αποθέματα –μαξιλάρι» 15 δισεκατομμυρίων ευρώ  για το 2019 (διαλύοντας όμως τα πάντα στο εσωτερικό από τους φόρους) και τίτλους που η ωρίμανσή τους μετατίθενται για το 2022.

Εξ ου και η αντίδραση στις φωνές της λογικής που ισχυρίζονται ότι πρέπει να υπάρξει προληπτική γραμμή στήριξης από τους δανειστές, μόλις τελειώσει αυτό το μνημόνιο.

Εξ ου κι οι επιθέσεις με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς στον πρόεδρο της ΤτΕ, Γιάννη Στουρνάρα.

Αφού, αν εφαρμοστεί η προληπτική γραμμή στήριξης αυτό σημαίνει νέο ελεγχόμενο μνημόνιο.

Κι αυτό δεν το θέλουν.

Όλα είναι σαφή και ξεκάθαρα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι μόλις τελειώσει το τρίτο και πιο επώδυνο μνημόνιο που ο ίδιος έφερε, θ’ αρχίσει πάλι να βρέχει πολιτική και οικονομική ασυδοσία στο εσωτερικό της χώρας. Κι αυτό επιθυμεί σε μια απέλπιδα και τελευταία του προσπάθεια να κρατηθεί στην εξουσία.

Θέλουν να βγει ο Τσίπρας στα μπαλκόνια και να θέτει πάλι διλήμματα του τύπου:

«Μ’ εμάς που σας βγάλαμε από τα μνημόνια ή με εκείνους που σας έβαλαν;».

Θέλουν, πάλι, να βγουν στα μπαλκόνια και χωρίς έλεγχο των δανειστών (νομίζουν ότι θα είναι έτσι) θ’ αρχίσουν πάλι να τάζουν …επαναφορά της 13ης σύνταξης ….κατώτατους μισθούς στα 751 ευρώ ….συλλογικές διαπραγματεύσεις…. μείωση φόρων και άλλα παρόμοια.

Τι θα κάνουν, τότε, οι αγορές;

Γιατί να σε δανείζουν όταν αρχίζεις πάλι τα ίδια; Λογικά, θα εκτιναχθούν και πάλι τα spreads δανεισμού και θα καταστήσουν τον αναγκαίο δανεισμό, άπιαστο όνειρο.

Και, πλην των αγορών, τι θα κάνουν οι δανειστές;

Σ΄ αυτό το ερώτημα οι απαντήσεις είναι διφορούμενες.

Αν συμφωνήσουν με την πιθανότατη αντίδραση των αγορών από τις οποίες θα ζητάμε δανεικά, κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν θα μπορεί να υπάρχει αφού αυτομάτως θα καταρρεύσει το αφήγημά του.

Σας φαίνεται, όμως, ότι οι δανειστές έχουν τέτοια πρόθεση;

Γιατί να τραβήξουν το χαλί από τα πόδια του Τσίπρα;

Αφού υπογράφει ότι του ζητήσουν. Αφού κάνει ότι του ζητήσουν. Αφού κι οι ίδιοι διασφαλίζουν μέσω εκείνου ότι επιθυμούν. Κι αφού έχουν ησυχία στους δρόμους και στα πεζοδρόμια της Ελλάδας, δεδομένου ότι  ουδείς «σκούζει» τώρα για … προσκυνημένους και … γερμανοστολιάδες….

Η έμμεση στήριξη των δανειστών στον Τσίπρα,  άρχισε ήδη να σιγοψιθυρίζεται τόσο στις Βρυξέλες, όσο και στα ημέτερα πολιτικά γραφεία.  Αφήστε που σε μια επίδειξη αλαζονείας και ισχύος το αποκάλυψε στη Βουλή ο πρόεδρός της.

Στις Βρυξέλες και στο Βερολίνο σιγοψιθυρίζουν ήδη ότι θα ήταν καλό να μη είναι ο Τσίπρας στην αντιπολίτευση και ξαναγίνει η Ελλάδα …γης Μαδιάμ! Κι ότι θα ήταν καλό να είναι κυβερνητικός εταίρος σε μια κυβέρνηση με τη Νέα Δημοκρατία, ούτως ώστε να εφαρμοστούν όσα εκείνος έχει υπογράψει.

Τονίζω και πάλι ότι αυτό το σενάριο ήδη σιγοψιθυρίζεται εκτός κι εντός Ελλάδας.

Κι αυτό βασίζεται στη μη αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας, οπότε αναγκαστικά εκείνη θα πρέπει να επιλέξει:

  1. Είτε συνεργασία σε κυβερνητικό σχήμα με τον ΣΥΡΙΖΑ (με πιθανό πρωθυπουργό όχι τον αρχηγό της άλλα άλλο πρόσωπο).
  2. Εκλογές με απλή αναλογική.

Αυτό το σενάριο, μπορεί να αποτραπεί ΜΟΝΟ από έναν παράγοντα.

Την ελληνική κοινωνία.

Μπορεί να σκεφτεί και να πράξει ώριμα; Μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι οι σχεδιασμοί του Μαξίμου και των δανειστών, εξυπηρετούν μόνο εκείνους κι όχι την κοινωνία και την χώρα;

Επιτρέψτε μου να πω ότι δεν είμαι πολύ αισιόδοξος για την ωριμότητα αυτής της κοινωνίας…

 

Το ωράριο των καταστημάτων μέχρι την Πρωτοχρονιά σε Θεσσαλονίκη, Βέροια και Αλεξάνδρεια

Από τις 10:00 το πρωί έως και τις 21:00 θα είναι ανοικτά τα καταστήματα, σήμερα Τετάρτη, 27 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το ωράριο λειτουργίας, κατά την διάρκεια των εορτών, που έχει ανακοινώσει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Τις ίδιες ώρες θα παραμείνουν ανοικτά τα εμπορικά την Πέμπτη και την Παρασκευή. Μέχρι τις 18:00 θα είναι ανοικτή η εμπορική αγορά το Σάββατο ενώ την Κυριακή, παραμονή της Πρωτοχρονιάς, τα καταστήματα θα ανοίξουν στις 11:00 και θα κλείσουν στις 18:00.

Θεσσαλονίκη

Τετάρτη 27-12-2017   10 π.μ. –  9 μ.μ.

Πέμπτη 28-12-2017   10 π.μ.  – 9 μ.μ.

Παρασκευή 29-12-2017    10 π.μ.  – 9 μ.μ.

Σάββατο 30-12-2017   10 π.μ. – 6 μ.μ.

Κυριακή – Παραμονή Πρωτοχρονιάς 31-12-2017   11 π.μ. –  6 μ.μ

Δευτέρα – Πρωτοχρονιά 1-1-2018 ΚΛΕΙΣΤΑ

Την Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018 ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης, προτείνει όπως παραδοσιακά και εθιμικά γίνεται, τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά.

Βέροια

Τετάρτη 27-12-2017   09:00 – 14:00  & 17:00 – 21:00

Πέμπτη 28-12-2017   09:00 – 14:00  & 17:00 – 21:00

Παρασκευή 29-12-2017   09:00 – 14:00  & 17:00 – 21:00

Σάββατο 30-12-2017   09:00 – 16:00 μ.μ.

Κυριακή – Παραμονή Πρωτοχρονιάς 31-12-2017   11:00 – 17:00 μ.μ.

Την Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018 ο Εμπορικός Σύλλογος της Βέροιας, προτείνει όπως παραδοσιακά και εθιμικά γίνεται, τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά.

Αλεξάνδρεια

Τετάρτη 27-12-2017  κανονικό ωράριο

Πέμπτη 28-12-2017  κανονικό ωράριο

Παρασκευή 29-12-2017  κανονικό ωράριο

Σάββατο 30-12-2017  8:30 – 16:00 μ.μ.

Κυριακή – Παραμονή Πρωτοχρονιάς 31-12-2017   10:30 – 16:00 μ.μ.

Την Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018 ο Εμπορικός Σύλλογος της Αλεξάνδρειας, προτείνει όπως παραδοσιακά και εθιμικά γίνεται, τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά.

Λήγει η προθεσμία για την πληρωμή τελών κυκλοφορίας ή κατάθεση πινακίδων

Λήγει στις 31 Δεκεμβρίου η προθεσμία για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας 2018 για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες.

Στην περίπτωση που ο υπόχρεος δεν καταβάλει το ποσό (με βάση την Ταυτότητα Οφειλής από την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ), θα υποχρεωθεί να πληρώσει διπλάσιο ποσό των αναλογούντων τελών. Στα γκισέ (τράπεζες, ΕΛΤΑ κ.λπ.) οι πληρωμές γίνονται έως την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου και απαιτούν προμήθεια  έως 2 ευρώ. Τα τέλη κυκλοφορίας είναι αμετάβλητα σε σχέση με πέρυσι και το Δημόσιο προβλέπει να εισπράξει 1,1 δισ. ευρώ.

   Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος θέλει να καταθέσει τις πινακίδες, θα πρέπει να προσέλθει στην Εφορία έως τις 29 Δεκεμβρίου. Οι φορολογούμενοι πρέπει να έχουν μαζί τους τα εξής δικαιολογητικά:

   -‘Αδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου.

   – Πινακίδες.

   -Φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος, όπου να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του ΙΧ.

   -Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους.

   -Υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο.

   -Αστυνομική ταυτότητα ή σχετική εξουσιοδότηση εάν δεν είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης.

 

 

Έφη Αχτσιόγλου: Μείωση έως και 50% του προστίμου, εφόσον η επιχείρηση που βρέθηκε με αδήλωτο εργαζόμενο τον προσλάβει

Μία συνολική αλλαγή της αρχιτεκτονικής του προστίμου για την αδήλωτη εργασία προανήγγειλε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, μέσω της συνέντευξης που παραχώρησε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Το ερώτημα για εμάς δεν περιορίζεται στο ύψος του προστίμου, αλλά αφορά τη λογική που το διέπει, διότι ζητούμενο είναι η εξάλειψη της αδήλωτης εργασίας και όχι απλώς η είσπραξη προστίμων. Υπό αυτό το πρίσμα, προχωράμε άμεσα σε μία συνολική αλλαγή της αρχιτεκτονικής του προστίμου. Συγκεκριμένα, εφόσον η επιχείρηση που βρέθηκε με αδήλωτο εργαζόμενο, προχωρήσει σε πρόσληψη του εργαζομένου με σύμβαση πλήρους απασχόλησης, το πρόστιμο θα μειώνεται σημαντικά, έως και 50%. Πέρα από το πρόστιμο, όμως, η επιχείρηση θα έχει την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών υπέρ του εργαζομένου» ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός Εργασίας.

Σύμφωνα με την κ. Αχτσιόγλου, με το συνδυασμό αυτών των δύο μέτρων, εξυπηρετείται μία νέα λογική που έχει στον πυρήνα της την απόδοση δικαιοσύνης υπέρ του εργαζομένου που ήταν αδήλωτος. Ωστόσο, όπως είπε, σε περίπτωση υποτροπής, οι ποινές θα γίνουν ακόμα πιο αυστηρές στο οικονομικό σκέλος, ενώ ήδη με το νόμο που ψήφισε η Βουλή το Σεπτέμβριο, σε αυτές προστέθηκε η προσωρινή αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης.

Μέσω της συνέντευξής της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπουργός Εργασίας ανέλυσε τα βασικά σημεία της νέας ρύθμισης για τις οφειλές στα ασφαλιστικά Ταμεία, επισημαίνοντας ότι η σχετική υπουργική απόφαση θα εκδοθεί εντός της εβδομάδας. Τόνισε δε ότι η ρύθμιση καλύπτει οφειλές που «γεννήθηκαν» έως τις 31.12.2016 και οι αιτήσεις θα υποβάλλονται έως τις 31.12.2018.

Αναφορικά με την κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την πορεία της απασχόλησης, αλλά και για το έκτακτο επίδομα νεανικής αλληλεγγύης που ανακοινώθηκε προ ημερών, η κ. Αχτσιόγλου απάντησε ότι η ΝΔ θα μείνει στην ιστορία ως η κυβέρνηση που εκτόξευσε την ανεργία στο ποσοστό-ρεκόρ του 27,9% και την ανεργία των νέων πάνω από το 60%. «Μαζί με το ΠΑΣΟΚ, μείωσαν με νόμο τον κατώτατο μισθό κατά 22% και για τους νέους έως 25 ετών κατά 32%. Κατάργησαν τις βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων, παγώνοντας τις συλλογικές συμβάσεις. Ενίσχυσαν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, τις επιχειρησιακές και ατομικές συμβάσεις εργασίας, που κατεδάφισαν τους μισθούς. Τα μέτρα συρρίκνωσης του “εργατικού κόστους” τα υιοθέτησε η ΝΔ, επειδή αποτελούν πυρηνικό στοιχείο της αντίληψής της για την ανάπτυξη κι αυτό αποδεικνύεται σαφώς στις προγραμματικές της θέσεις. Αυτή ακριβώς είναι και η κύρια διαχωριστική μας γραμμή. Εκμεταλλευόμενοι, όπως έχουμε δεσμευτεί, το δημοσιονομικό χώρο που είχαμε διαθέσιμο, χορηγήσαμε το Επίδομα Νεανικής Αλληλεγγύης, ως μία κίνηση ανακούφισης των άμεσων πιεστικών αναγκών των νέων ανέργων και ως μία έμπρακτη αναγνώριση των σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν» συμπλήρωσε η ίδια.

Μεταξύ άλλων, η υπουργός Εργασίας δήλωσε ότι, κατά τους πρώτους μήνες του 2018, προγραμματίζεται η υλοποίηση σημαντικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της νεανικής εργασίας. Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι, άμεσα, ξεκινά το πρόγραμμα πρώτης πρόσληψης μισθωτού εργαζομένου από επιχειρήσεις νέων, ηλικίας έως 35 ετών. «Επίσης, τους πρώτους μήνες του 2018, τίθεται σε εφαρμογή το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 10.000 ανέργων, ηλικίας 18-29 ετών, αποφοίτων ΑΕΙ, δευτεροβάθμιας και μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Εξίσου άμεσα θα υλοποιηθούν και δράσεις ενίσχυσης επιχειρηματικότητας νέων, ηλικίας 18-29 ετών, οι οποίες θα περιλαμβάνουν συμβουλευτική και επιχορήγηση υλοποίησης των επιχειρηματικών τους πλάνων. Σημαντικές δράσεις ενίσχυσης της νεανικής εργασίας περιλαμβάνονται και στην Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων που χρηματοδοτείται από πόρους του ΕΣΠΑ και θα τεθούν σε εφαρμογή το επόμενο διάστημα» υπογράμμισε η κ. Αχτσιόγλου.

Τέλος, αναφέρθηκε στον οδικό άξονα των επόμενων μηνών, λέγοντας ότι, για πρώτη φορά, «βρισκόμαστε τόσο κοντά στο σημείο της αποδέσμευσης της χώρας από το καθεστώς της στενής επιτήρησης, που θα επιτρέψει η πολιτική να ασκείται στη βάση των προγραμμάτων που επιλέγει ο λαός και όχι στη βάση επιβαλλόμενων μεταρρυθμίσεων».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της υπουργού Εργασίας Έφης Αχτσιόγλου, στην Γεωργία Μπάρλα για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

ΕΡ: Έχετε εξαγγείλει νέα ρύθμιση 120 δόσεων για τις οφειλές στα ασφαλιστικά Ταμεία. Πότε αναμένεται η έκδοση της υπουργικής απόφασης και τι προβλέπει;

ΑΠ: Η ρύθμιση καλύπτει οφειλές που «γεννήθηκαν» έως τις 31.12.2016 και οι αιτήσεις θα υποβάλλονται έως τις 31.12.2018. Αφορά φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα (π.χ. έμποροι) ή νομικά πρόσωπα, εφόσον οι συνολικές οφειλές τους προς όλους τους πιστωτές τους δεν υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ ή οι οφειλές τους προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ) υπερβαίνουν το 85% των συνολικών οφειλών τους.

Επίσης, αφορά φυσικά πρόσωπα χωρίς πτωχευτική ικανότητα με επιχειρηματική δραστηριότητα (π.χ. δικηγόροι, αγρότες), υπό την προϋπόθεση ότι έχουν κάνει έναρξη εργασιών και ότι οι οφειλές τους προς τους ΦΚΑ δεν υπερβαίνουν τις 50.000 ευρώ.

Υπάρχουν κριτήρια ένταξης σε σχέση με το εισόδημα και την περιουσία των οφειλετών, ενώ η διαγραφή προσαυξήσεων και τόκων θα φτάνει το 85%. Όσον αφορά τις δόσεις για οφειλές 3.000-50.000 ευρώ, ο μέγιστος αριθμός δόσεων είναι 120 και για οφειλές έως 3.000 ευρώ ο μέγιστος αριθμός δόσεων είναι 36. Το ελάχιστο ποσό δόσης είναι 50 ευρώ.

Ανάμεσα στα ευεργετήματα της ρύθμισης, εκτός από τη δυνατότητα εξόφλησης, είναι ότι χορηγείται στον οφειλέτη αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας. Προφανώς, αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων του οφειλέτη. Η σχετική υπουργική απόφαση θα εκδοθεί εντός της εβδομάδας.

ΕΡ: Τι απαντάτε στην κριτική που δέχεστε από την αξιωματική αντιπολίτευση για την πορεία της απασχόλησης, αλλά και για το έκτακτο επίδομα νεανικής αλληλεγγύης που ανακοινώσατε προ ημερών;

ΑΠ: Η ΝΔ θα μείνει στην ιστορία ως η κυβέρνηση που εκτόξευσε την ανεργία στο ποσοστό-ρεκόρ του 27,9% και την ανεργία των νέων πάνω από το 60%. Μαζί με το ΠΑΣΟΚ, μείωσαν με νόμο τον κατώτατο μισθό κατά 22% και για τους νέους έως 25 ετών κατά 32%. Κατάργησαν τις βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων, παγώνοντας τις συλλογικές συμβάσεις. Ενίσχυσαν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, τις επιχειρησιακές και ατομικές συμβάσεις εργασίας, που κατεδάφισαν τους μισθούς. Τα μέτρα συρρίκνωσης του «εργατικού κόστους» τα υιοθέτησε η ΝΔ, επειδή αποτελούν πυρηνικό στοιχείο της αντίληψής της για την ανάπτυξη κι αυτό αποδεικνύεται σαφώς στις προγραμματικές της θέσεις. Αυτή ακριβώς είναι και η κύρια διαχωριστική μας γραμμή.

Τα τελευταία στοιχεία της «ΕΡΓΑΝΗ» σε ετήσια βάση έδειξαν ότι, το 2017, δημιουργήθηκαν 121.913 νέες θέσεις εργασίας και το 70% ήταν πλήρους απασχόλησης. Η δημιουργία θέσεων πλήρους απασχόλησης και η αύξηση των μισθών είναι διαρκές ζητούμενο για την κυβέρνηση. Ο δρόμος αυτός ξέρουμε ότι είναι δύσκολος, όμως, η ιστορία δεν γράφεται με τα «εάν» και τα «θα» της ΝΔ.

Όσον αφορά το Επίδομα Νεανικής Αλληλεγγύης, ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε τα 400 ευρώ προς τους νέους ανέργους 18-24 ετών ως φιλοδώρημα, όταν ήταν η ΝΔ αυτή που θέσπισε μισθό πλήρους απασχόλησης για τους νέους τα 430 ευρώ καθαρά. Εκτός, λοιπόν, από απαξιωτική, η κριτική είναι βαθιά αντιφατική, αν όχι υποκριτική.

Οι νέοι άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ, συχνά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, για να λάβουν το επίδομα ανεργίας. Εκμεταλλευόμενοι, όπως έχουμε δεσμευτεί, το δημοσιονομικό χώρο που είχαμε διαθέσιμο, χορηγήσαμε το Επίδομα Νεανικής Αλληλεγγύης, ως μία κίνηση ανακούφισης των άμεσων πιεστικών αναγκών των νέων ανέργων και ως μία έμπρακτη αναγνώριση των σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

ΕΡ: Πρόσφατα, δηλώσατε ότι το έκτακτο επίδομα νεανικής αλληλεγγύης είναι η απαρχή μίας καμπάνιας για την ενίσχυση της νεανικής εργασίας. Τι σχεδιάζετε προς αυτήν την κατεύθυνση;

ΑΠ: Ήδη, κατά τους πρώτους μήνες του 2018, προγραμματίζουμε την υλοποίηση σημαντικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της νεανικής εργασίας. Συγκεκριμένα, άμεσα ξεκινά το πρόγραμμα πρώτης πρόσληψης μισθωτού εργαζομένου από επιχειρήσεις νέων, ηλικίας έως 35 ετών. Το πρόγραμμα θα είναι μονίμως ανοιχτό και θα δώσει την ευκαιρία σε κάθε νέο που θέλει να ξεκινήσει μία επιχείρηση μόνος του ή μαζί με άλλους, καθώς και σε κάθε νέο αυτοαπασχολούμενο, που θέλει να επεκτείνει την οικονομική του δραστηριότητα, να προσλάβει με κρατική επιχορήγηση τον πρώτο μισθωτό εργαζόμενο της επιχείρησής του. Το πρόγραμμα θα συμβάλει τόσο στην ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας όσο και στην προώθηση της μισθωτής εργασίας.

Επίσης, τους πρώτους μήνες του 2018, τίθεται σε εφαρμογή το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 10.000 ανέργων, ηλικίας 18-29 ετών, αποφοίτων ΑΕΙ, δευτεροβάθμιας και μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Εξίσου άμεσα θα υλοποιηθούν και δράσεις ενίσχυσης επιχειρηματικότητας νέων, ηλικίας 18-29 ετών, οι οποίες θα περιλαμβάνουν συμβουλευτική και επιχορήγηση υλοποίησης των επιχειρηματικών τους πλάνων. Σημαντικές δράσεις ενίσχυσης της νεανικής εργασίας περιλαμβάνονται και στην Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων που χρηματοδοτείται από πόρους του ΕΣΠΑ και θα τεθούν σε εφαρμογή το επόμενο διάστημα.

ΕΡ: Από την πρώτη στιγμή, είχατε ανακοινώσει ότι μία από τις αλλαγές που σκοπεύετε να κάνετε, σχετίζεται με το πρόστιμο της αδήλωτης εργασίας. Τελικά, θα υπάρξει κάποια αλλαγή; Θα μειωθεί το πρόστιμο;

ΑΠ: Το ερώτημα για εμάς δεν περιορίζεται στο ύψος του προστίμου, αλλά αφορά τη λογική που το διέπει, διότι ζητούμενο είναι η εξάλειψη της αδήλωτης εργασίας και όχι απλώς η είσπραξη προστίμων.

Υπό αυτό το πρίσμα, προχωράμε άμεσα σε μία συνολική αλλαγή της αρχιτεκτονικής του προστίμου. Συγκεκριμένα, εφόσον η επιχείρηση που βρέθηκε με αδήλωτο εργαζόμενο, προχωρήσει σε πρόσληψη του εργαζομένου με σύμβαση πλήρους απασχόλησης, το πρόστιμο θα μειώνεται σημαντικά, έως και 50%. Πέρα από το πρόστιμο, όμως, η επιχείρηση θα έχει την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών υπέρ του εργαζομένου.

Με το συνδυασμό αυτών των δύο μέτρων, εξυπηρετούμε μία νέα λογική που έχει στον πυρήνα της την απόδοση δικαιοσύνης υπέρ του εργαζομένου που ήταν αδήλωτος. Ωστόσο, σε περίπτωση υποτροπής, οι ποινές θα γίνουν ακόμα πιο αυστηρές στο οικονομικό σκέλος, ενώ ήδη με το νόμο που ψήφισε η Βουλή το Σεπτέμβρη, σε αυτές προστέθηκε η προσωρινή αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης.

ΕΡ: Ποιος είναι ο οδικός χάρτης των επόμενων μηνών, μετά το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης;

ΑΠ: Όπως ξέρετε, η τεχνική συμφωνία για την τρίτη αξιολόγηση έχει ήδη επιτευχθεί. Μέσα στον Ιανουάριο, θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση, όσων προαπαιτούμενων εκκρεμούν. Με την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, θα περάσουμε στη φάση της περαιτέρω εξειδίκευσης των μεσοπρόθεσμων μέτρων ρύθμισης του χρέους, τα οποία θα υλοποιηθούν, μετά τη λήξη του προγράμματος. Την άνοιξη του 2018, θα λάβει χώρα η τελευταία αξιολόγηση του προγράμματος.

Από εκεί και πέρα, θα συζητάμε αποκλειστικά για τους όρους της εξόδου από το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής τον Αύγουστο του 2018. Είναι αναμφίβολα ένα απαιτητικό χρονοδιάγραμμα. Όμως, για πρώτη φορά, βρισκόμαστε τόσο κοντά στο σημείο της αποδέσμευσης της χώρας από το καθεστώς της στενής επιτήρησης, που θα επιτρέψει η πολιτική να ασκείται στη βάση των προγραμμάτων που επιλέγει ο λαός και όχι στη βάση επιβαλλόμενων μεταρρυθμίσεων.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ