Αρχική Blog Σελίδα 15728

Νεοχώρι: Ανθοέκθεση από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Νεοχωρίου – Σχοινά

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Νεοχωρίου –  Σχοινά διοργανώνει ανθοέκθεση την Κυριακή 14/5/2017 από τις 10 π.μ ως τις 5μ.μ στην πλατεία του Νεοχωρίου.

ανθ σχ 2

Aυξημένος ο κίνδυνος παχυσαρκίας από τα τρόφιμα που δεν περιέχουν γλουτένη, προειδοποιούν οι επιστήμονες

Η αντικατάσταση των καθημερινών βασικών τροφίμων με τρόφιμα χωρίς γλουτένη μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο παχυσαρκίας, προειδοποιούν οι ειδικοί, καθώς διαπιστώθηκε ότι τα προϊόντα αυτά συχνά περιέχουν υψηλότερα επίπεδα λιπαρών σε σχέση με τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη.

Η διατροφή χωρίς γλουτένη είναι απαραίτητη στους πάσχοντες από κοιλιοκάκη–μια αυτοάνοση πάθηση που φέρεται να επηρεάζει 1% των Ευρωπαίων–, αλλά αυτού του είδους η διατροφή έχει γίνει δημοφιλής και σε κάποιους που δεν πάσχουν από τη νόσο.

Η κοιλιοκάκη είναι η δυσανεξία στη γλουτένη, μια πρωτεΐνη που υπάρχει στο σιτάρι, το κριθάρι, τη βρώμη και τη σίκαλη. Η αντίδραση του οργανισμού είναι η παραγωγή αντιγλιαδινικών αντισωμάτων, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα την καταστροφή του εσωτερικού τοιχώματος του λεπτού εντέρου.

Πρόκειται για κληρονομική πάθηση και επειδή η βλάβη προκαλείται από το ίδιο το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού θεωρείται αυτοάνοσο νόσημα.

Ωστόσο, ενώ στην αγορά κυκλοφορεί πλέον μια ευρεία κατηγορία τροφίμων χωρίς γλουτένη, οι επιστήμονες υπογραμμίζουν τον κίνδυνο αύξησης του σωματικού βάρους.

Ο Χοάκιμ Κάλβο Λέρμα του Instituto de Investigación Sanitaria La Fe στην Ισπανία, ο οποίος συνυπογράφει τη σχετική έρευνα, συνέκρινε μαζί με τους συνεργάτες του 655 συμβατικά διατροφικά προϊόντα με 654 που δεν περιείχαν γλουτένη από μια ευρεία κατηγορία περιλαμβανομένων ψωμιών, ζυμαρικών, δημητριακών για το πρωινό, μπισκότων, ακόμη και έτοιμων μαγειρεμένων γευμάτων από πολλές διαφορετικές εταιρείες.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς τους, τα οποία παρουσιάστηκαν κατά την ετήσια συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδιατρικής Γαστρεντερολογίας, Ηπατολογίας και Διατροφής, αποκαλύπτουν ότι συνολικά τα προϊόντα χωρίς γλουτένη συνιστούν μια πιο συμπυκνωμένη πηγή ενέργειας σε σχέση με τα αντίστοιχα με γλουτένη.

Η επιστημονική ομάδα διαπίστωσε ότι, κατά μέσον όρο, μια φέτα ψωμιού χωρίς γλουτένη περιέχει δύο φορές περισσότερα λιπαρά σε σχέση με την αντίστοιχη με γλουτένη, ενώ σε γενικές γραμμές τα ψωμιά χωρίς γλουτένη έχουν δύο με τρεις φορές μικρότερη περιεκτικότητα σε πρωτεϊνες σε σχέση με τα συμβατικά προϊόντα.

Τα μπισκότα χωρίς γλουτένη επίσης διαπιστώθηκε ότι περιείχαν μικρότερη ποσότητα πρωτεϊνης και μεγαλύτερη λιπαρών, ενώ τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη είχαν χαμηλότερα επίπεδα ζάχαρης και μόλις τις μισές πρωτεϊνες από τα ζυμαρικά με γλουτένη.

Ο Λέρμα προειδοποιεί ότι τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη μπορεί να συμβάλλουν στον αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών που είναι πιθανότερο να καταναλώνουν προϊόντα όπως μπισκότα και δημητριακά. Ο ίδιος κάλεσε τους καταναλωτές να συγκρίνουν τα προϊόντα χωρίς γλουτένη από εταιρεία σε εταιρεία και να αγοράζουν εκείνα που έχουν την μικρότερη περιεκτικότητα λιπαρών.

Ο ίδιος τόνισε ότι οι παρασκευαστές τροφίμων θα  πρέπει να προσθέσουν πιο λεπτομερείς και σαφείς πληροφορίες στις ετικέτες της συσκευασίας σχετικά με την διατροφική τους αξία περιλαμβανομένων των επιπέδων βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Προέλευση: The Guardian -(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Συνταγή: Κορμός μωσαϊκό με λευκή σοκολάτα – TV “E” – Ο Έμβολος χορηγός (βίντεο)

Και για φέτος ο Έμβολος είναι χορηγός στην εκπομπή μαγειρικής που παρουσιάζεται στη τηλεόραση (Ε)  στα πλαίσια της εκπομπής «ΦΤΙΑΞΕ ΚΑΦΕ ΝΑ ΣΤΑ ΠΩ» με την θαυμαστή  Κατερίνα Καινούργιου.

Σήμερα ο  Δημήτρης Δράκος μας φτιάχνει: Κορμός μωσαϊκό με λευκή σοκολάτα

Δείτε την συνταγή στο βίντεο:

Αλεξάνδρεια Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου: Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και χειροτονία Πατρός Παπαχρήστου Βασιλείου. -Βίντεο- Φώτο

Αρχιερατική Θεία Λειτουργία τελέστηκε σήμερα στον Ιερό Ναό Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου επί τη εορτή των Αγίων.

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Στην σημερινή λειτουργία χειροτονήθηκε ο διάκονος Παπαχρήστου Βασίλειος ο οποίος εμφανώς συγκινημένος ευχαρίστησε την οικογένεια του, τον πνευματικό του πατέρα και τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Βέροιας, Ναούσης και Καμπανίας κο Παντελεήμονα ο οποίος τον δέχθηκε στους κόλπους της Εκκλησίας.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας αναφέρθηκε στην επιστημονική κατάρτιση του χειροτονηθέντος και στην στήριξη της οικογένειας του στην επιλογή να ακολούθησει τον δρόμο της ιεροσύνης.

Πλήθος κόσμου παρευρέθηκε στον Ιερό Ναό ενώ οι λατρευτικές εκδηλώσεις θα συνεχιστούν και σήμερα με τον  Εσπερινό και την Παράκληση των Αγίων.

Δείτε το βίντεο:

Φωτο:

DSC07294DSC07295DSC07296DSC07297DSC07298DSC07299DSC07302DSC07303DSC07304DSC07306DSC07307DSC07308DSC07310DSC07311DSC07312DSC07313DSC07316DSC07319DSC07320DSC07321DSC07323DSC07324DSC07329DSC07334DSC07336DSC07337DSC07344DSC07350DSC07352DSC07355DSC07358DSC07362DSC07364DSC07366DSC07368DSC07370DSC07371S8710001S8710002S8710004S8710005

«Με την δική μου ματιά» – Από την Πηγή Περσιάδου

Κάθε μέρα τα ίδια…

Πάντα βιαστικοί, πάντα τσαντισμένοι, πάντα ανικανοποίητοι, πάντα δυσαρεστημένοι…

Πηγή Περεσιάδου
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Πηγή Περσιάδου

Το ξέρω…Έχουμε πλέον πολλούς λόγους και πολλές αιτίες που μας προκαλούν να νοιώθουμε έτσι.

Όμως τίποτα δεν προάγεται με τα νεύρα ή με την απογοήτευση.

Τίποτα καλό δεν θα μας επισκεφθεί, αν εμείς δεν του αφήσουμε χώρο.

Το αρνητικό θα γίνει μόνιμη παρέα μας κι’ εμείς θα καταντήσουμε καταθλιπτικοί..

Αρχίζουμε με ένα χαμόγελο την ημέρα, ευχαριστούμε τον Θεό για όσα μας δίνει, σχεδιάζουμε αυτά που θέλουμε να μας συμβούν, καταστρώνουμε σχέδιο για να τα διεκδικήσουμε και προχωρούμε…

Όπου υπάρχει ζωή, υπάρχει και ελπίδα.

Κι’ αν καμιά φορά και η ελπίδα μικραίνει, τότε είναι που πρέπει να μάθουμε να χτίζουμε όνειρα….

Και σε επόμενο βήμα, τον τρόπο να τα προσεγγίζουμε…

ΣΕΑ Πλατάνου: Τελικά δεν ήταν βόμβα αυτό που βρέθηκε κάτω από τροχόσπιτο, αλλά άλλος επικίνδυνος μηχανισμός – βίντεο – φωτο

ΣΕΑ ΠΛΑΤΑΝΟΥ Ημαθίας: Τροχόσπιτο με ζευγάρι Γερμανών  σταμάτησε να φτιάξει την ρόδα του τροχόσπιτου και όπως έσκυψε ο οδηγός, είδε κάτω από το αυτοκίνητο δίπλα στην ρόδα έναν περίεργο μηχανισμό. Αμέσως κλήθηκε η υπηρεσία πυροτεχνουργών και η Αντιτρομοκρατική της Αστυνομίας από Θεσσαλονίκη και εξετάζεται το όχημα εάν πρόκειται για βόμβα.  Στο σημείο επίσης βρίσκεται και η Πυροσβεστική Αλεξάνδρεια.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του Έμβολος  από την πρώτη εξέταση του μηχανισμού από τους ειδικούς πυροτεχνουργούς  της Αστυνομίας διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για ένα είδος τηλεχειριζόμενου μηχανισμού που πυροδοτείται από μακριά  και προξενεί πυρκαγιά.

τοχοσπΤο τροχόσπιτο αν ανέβαινε σε πλοίο για να ταξιδέψει και οι ασυνείδητοι πυροδοτούσαν τον μηχανισμό, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι οι συνέπειες θα ήταν ολέθριες.

Ο επικίνδυνος μηχανισμός εμπρησμού εξουδετερώθηκε από τους πυροτεχνουργούς, ενώ της υπόθεσης επιλαμβάνεται η Αντιτρομοκρατική  Υπηρεσία της Αστυνομίας Θεσσαλονίκης.

Δείτε το βίντεο:

Φωτο:

τοχοσπc2 2c1 2b3 1b2 1b1 1

Καμία αλλαγή στις ασφαλιστικές εισφορές το 2017 σύμφωνα με πηγές του υπ. Εργασίας

Υπουργείο Εργασίας

Πηγές του υπουργείου Εργασίας επισημαίνουν σχετικά με τις ασφαλιστικές εισφορές ότι με τις αλλαγές του ν. 4387/2016 που συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης για το 2017 δεν υπάρχει καμία αλλαγή, ενώ για το 2018 το μόνο που διαφοροποιείται είναι ο τρόπος καθορισμού της βλασης για τον υπολογισμό τους.

Σύμφωνα με τα τώρα ισχύοντα η βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών είναι το καθαρό φορολογητέο εισόδημα του προηγούμενου έτους. Δηλαδή: Έσοδα μείον έξοδα, μείον ασφαλιστικές εισφορές προγούμενου χρόνου. Η αλλαγή που συμφωνήθηκε προβλέπει την εναρμόνιση με ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες: από τη βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών δεν θα αφαιρούνται οι ασφαλιστικές εισφορές του προηγούμενου έτους. Παράλληλα όμως θα εφαρμόζεται ουσιαστική έκπτωση 15% στη βάση υπολογισμού των εισφορών.

Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αναφέρονται τα εξής:

1. Από 01.01.2017 καταργήθηκαν οι ασφαλιστικές κατηγορίες των ελευθέρων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών. Οι ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται, πλέον, βάσει του πραγματικού εισοδήματος με την καταβολή να είναι για όλους μηνιαία ώστε να διευκολύνονται οι ασφαλισμένοι και να μην σωρεύονται χρέη. Για πρώτη φορά, μάλιστα, δόθηκε η δυνατότητα μερικής καταβολής ώστε να διευκολύνονται όλοι να πληρώνουν. Μέχρι σήμερα το σύστημα πληρωμών των ασφαλιστικών ταμείων έκανε δεκτό μόνο το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, με αποτέλεσμα οι πολίτες που δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν να επιβαρύνονται με προσαυξήσεις για το σύνολο των οφειλών.

2. Με το ν. 4387/2016 το 80% των αυτοαπασχολούμενων και το 90% των αγροτών πληρώνουν λιγότερα απ’ ότι πριν.

3. Προφανώς θα εξακολουθήσει να ισχύει η κλίμακα των εκπτώσεων για τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες (άρθρο 98, ν. 4387/2016), ενώ θα εξακολουθήσουν να ισχύουν και οι μειωμένες εισφορές για τους νεοεισερχόμενους στην ασφάλιση νέους επιστήμονες. Θυμίζουμε ότι ελάχιστη βάση υπολογισμού για τα πέντε πρώτα χρόνια ασφάλισης είναι το 70% Χ 586 = 410,26 ευρώ. Ταυτόχρονα, το ποσοστό της εισφοράς για την κύρια ασφάλιση ανέρχεται στο 14% για τα πρώτα δυο έτη και στο 17% για τα τρία επόμενα.

4. Εάν η σύγκριση για το 2018 γίνει με το ισχύον σήμερα καθεστώς, οι εισφορές του 80% των ασφαλισμένων αυτοαπασχολούμενων και αγροτών θα βρίσκονται στα ίδια περίπου επίπεδα που θα βρίσκονταν ακόμα και αν δεν άλλαζε ο τρόπος υπολογισμού.

5. Και από το 2019 και μετά, όμως, το 70% των ασφαλισμένων αυτοαπασχολούμενων και αγροτών δεν επιβαρύνεται ούτε ένα ευρώ. Τρεις στους τέσσερις ασφαλισμένους, δηλαδή, δεν επιβαρύνονται καθόλου.

6. Η αλλαγή που συμφωνήθηκε δεν ανατρέπει την πραγματικότητα της ελάφρυνσης της συντριπτικής πλειονότητας των ελευθέρων επαγγελματιών, επιστημόνων και αγροτών σε σχέση με το καθεστώς προ του ν. 4387/2016.

Μερικά παραδείγματα τα οποία είναι αντιπροσωπευτικά καθώς αφορούν το 80% των ασφαλισμένων βάσει των ειδοποιητηρίων του 2017 με βάσει τις πηγές του υπουργείου Εργασίας:

Για τον ΟΑΕΕ

– Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 38% λιγότερο απ’ ότι το 2016.

– Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 25% λιγότερο απ’ ότι το 2016.

Για το ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ

– Ασφαλισμένος με 7 έως 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 35% λιγότερο απ’ ότι το 2016.

– Ασφαλισμένος με 7 έως 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 28% λιγότερο απ’ ότι το 2016.

Για τον ΟΓΑ

– Ασφαλισμένος με 9 έτη ασφάλισης (τρίτη ασφαλιστική κατηγορία) με ετήσιο εισόδημα 5.000 ευρώ, το 2018 θα πληρώσει 17% λιγότερο απ’ ότι το 2016.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΣΕΟ Πλατάνου Ημαθίας – Βρέθηκε βόμβα; Κάτω από τροχόσπιτο

Σε τροχόσπιτο Γερμανών τουριστών εντοπίστηκε από τον ιδιοκτήτη ένα κουτί που έμοιαζε με βόμβα.

Αμέσως κλήθηκε η υπηρεσία πυροτεχνουργών και η Αντιτρομοκρατική της Αστυνομίας από Θεσσαλονίκη και εξετάζεται το όχημα εάν πρόκειται για βόμβα.

Θα επανέλθουμε με περισσότερες πληροφορίες.

Τι δίδαξε η Ιστορία για τα «ράβε- ξήλωνε» στην Παιδεία. Συνέδριο για τα 100 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1917

«Όταν η συζήτηση έρχεται στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση το “ράβε–ξήλωνε” από τα κόμματα είναι ο κανόνας».

Κι αν σήμερα εκπρόσωποι όλων των πολιτικών δυνάμεων και της εκπαιδευτικής κοινότητας συμφωνούν ότι -ανεξαρτήτως ιδεολογικού προσήμου- οι αλλαγές, τις οποίες επέφεραν στην εκπαίδευση οι διάφορες κυβερνήσεις, στην πλειοψηφία τους δεν είχαν καν την ευκαιρία να εφαρμοστούν και να δοκιμασθούν, η συζήτηση που ακολουθεί, αν και θα μπορούσε να τιτλοφορείται «τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα» δεν αναφέρεται στο σήμερα, αλλά σε μία περίοδο 100 χρόνια πριν.

«Η νηφαλιότητα που εξασφαλίζει η χρονική απόσταση και η χρόνια εκπαιδευτική μας κακοδαιμονία παρέχουν, τις ημέρες αυτές, την ευκαιρία στους Έλληνες παιδαγωγούς, γονιμοποιώντας ιστορικά τις επιτεύξεις του παρελθόντος, να αναζητήσουν και να διατυπώσουν προτάσεις διεξόδου από μια κρίση που ενδημεί», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εισαγωγή στη θεματική του Επιστημονικού Συνεδρίου «Εκατό χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1917», που διοργανώνουν από 12 έως 13 Μαΐου 2017 στη Θεσσαλονίκη η Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Θεωρητικές, Ερευνητικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Ιστορία και στην Τοπική Ιστορία» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Ο καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας και Ιστορίας της Εκπαίδευσης και Κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, Δημήτρης Μαυροσκούφης, μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την πορεία και τις πιθανές μεταλλάξεις του μεταρρυθμιστικού προγράμματος του κινήματος που ονομάστηκε «εκπαιδευτικός δημοτικισμός» κυρίως κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου, ουσιαστικά από το 1923, μέχρι και τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου. Η συζήτηση καταλήγει στο συμπέρασμα πως «το παρελθόν έχεις τις δικές τους “πονηρίες” και ότι τα πράγματα σχεδόν ποτέ δεν είναι μονοσήμαντα».

«Παιδεία και κόμμα στον Μεσοπόλεμο»

Ο Μεσοπόλεμος είναι μια ταραγμένη περίοδος και για την Ελλάδα. «Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και την ανταλλαγή των πληθυσμών έχουμε πολλά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, καθώς και οξύτατες πολιτικές αντιπαραθέσεις, που ορισμένες φορές οδηγούν σε κινήματα και δικτατορίες. Στο πλαίσιο αυτό και καθώς οι αστοί διανοούμενοι και το κράτος βρίσκονται σε διαδικασία συγκρότησης μιας νέας “εθνικής” ιδεολογίας, με κύρια στοιχεία τον προσδιορισμό της “ελληνικότητας” και τον αντικομμουνισμό, το γλωσσικό ζήτημα και ο εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης επηρεάζονται και εμπλέκονται στη δίνη των ανταγωνισμών, που  φαίνεται να αποκτά και ταξικά χαρακτηριστικά», αναφέρει ο κ. Μαυροσκούφης φέροντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τη διάσπαση (1927) και τη διάλυση (1929) του «Εκπαιδευτικού Ομίλου», την αντίδραση της συντηρητικής παράταξης, της Εκκλησίας και διάφορων σωματείων στην επαναφορά της δημοτικής γλώσσας στο δημοτικό, αλλά και την κριτική που ασκείται από τα “αριστερά” στις επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις της περιόδου 1929 – 1932.

«Οι γλωσσοεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, που εισάγονται από τις κυβερνήσεις των Φιλελευθέρων, συναντούν την αντίδραση των συντηρητικών πολιτικών και άλλων κύκλων, ενώ με τη σειρά τους και οι Φιλελεύθεροι προγράφουν τους πολιτικούς τους αντιπάλους που δραστηριοποιούνται και στον ακαδημαϊκό ή εκπαιδευτικό χώρο. Κυνηγημένοι και από τις δύο παρατάξεις ήταν οι κομμουνιστές ή οι συμπαθούντες», αναφέρει ο καθηγητής και εξηγεί: «Το “ράβε – ξήλωνε”, αυτό είναι ο κανόνας για την περίοδο του Μεσοπολέμου. Ωστόσο, σε μερικά θέματα, όπως π.χ. στο γλωσσικό ζήτημα σε σχέση με το σχολείο παρατηρείται τόσο από την πλευρά του κόμματος των Φιλελευθέρων όσο και σημαντικών εκπροσώπων του εκπαιδευτικού δημοτικισμού μια τάση συμβιβαστική»

«Η αφομοιωτική πολιτική για τους ξενόφωνους»

Το ζήτημα των ξενοφώνων, ιδιαίτερα στην περιοχή της Μακεδονίας, απασχολεί το ελληνικό κράτος και ορισμένους διανοουμένους ήδη από τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα. Μετά την ενσωμάτωση των Νέων Χωρών το ζήτημα αποκτά νέες διαστάσεις. Είχε το νέο ελληνικό κράτος το πολιτικό περιθώριο να μην εφαρμόσει αφομοιωτικές πολιτικές στα νέα του εδάφη; «Η γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση συνδέεται στενά και με την επιδίωξη της γλωσσικής και πολιτισμικής αφομοίωσης, ιδίως των σλαβοφώνων και των Εβραίων της Θεσσαλονίκης. Ειδικά για τους πρώτους το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί σε συσχέτιση με τις επιδιώξεις των όμορων κρατών, καθώς και με τις πρακτικές που εφαρμόστηκαν και στις χώρες αυτές για τη γλωσσική και πολιτισμική  αφομοίωση», αναφέρει ο κ. Μαυροσκούφης.

«Ο κοινοβουλευτισμός σε αμφισβήτηση»

Στην άνοδο του φασισμού και του ναζισμού η εκπαίδευση είχε επίσης σαφή ιδεολογικό προσανατολισμό. Ερωτηθείς αν υπήρχαν στο ελληνικό ακαδημαϊκό στερέωμα φωνές, που υποστήριζαν την δικτατορία και το ναζιστικό καθεστώς ο κ.Μαυροσκούφης απαντά: «Ανοιχτά όχι, τουλάχιστον πριν από την επιβολή της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου. Ωστόσο, κάποιοι πανεπιστημιακοί με τις πράξεις ή τις παραλείψεις τους, αλλά και τη γενικότερη στάση έδειχναν ότι δεν ήταν υπέρ του κοινοβουλευτισμού».

«Μερικοί μάλιστα είχαν και στενές σχέσεις και υποστήριζαν στα πανεπιστημιακά όργανα φασίζουσες οργανώσεις, όπως ήταν “Εθνική Ένωσις Ελλάς” (γνωστή ως Τρία Έψιλον) ή η “Εθνική Παμφοιτητική Παράταξις”», προσθέτει, εξηγώντας πως «την εποχή αυτή συζητιόταν σε πολλούς κύκλους το θέμα του κοινοβουλευτισμού και της δικτατορίας».

«Όταν το υπουργείο Παιδείας έγινε… και Θρησκευμάτων»

Τον ιδεολογικό προσανατολισμό της εκπαίδευσης στην εποχή της δικτατορίας Μεταξά πιστοποιεί η ίδρυση της «Εθνικής Οργανώσεως Νεολαίας» (ΕΟΝ) και η δράση της και μέσα στο σχολικό σύστημα και τα πανεπιστήμια. «Στοιχεία ακόμη γι’ αυτό αποτελούν η ανάληψη του Υπουργείου Παιδείας –το οποίο αυτή την εποχή μετονομάστηκε σε “Υπουργείον Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων”– από τον ίδιο τον Μεταξά στα τέλη του 1938, η προπαγάνδα υπέρ του “Νέου” ή “Εθνικού Κράτους”, οι εκκαθαρίσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, ο χαρακτηρισμός του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από τον ίδιο τον δικτάτορα ως “μαλλιαροκομμουνιστικού”, οι ομιλίες του Μεταξά προς τους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές κ.λπ.», επισημαίνει ο κ. Μαυροσκούφης.

Προσθέτει, ωστόσο, πως από την άλλη πλευρά «ο Μεταξάς εισήγαγε τη δημοτική γλώσσα στο δημοτικό σχολείο με τρόπο συστηματικότερο από ό,τι οι Φιλελεύθεροι, συγκρότησε επιτροπή υπό τον Μανόλη Τριανταφυλλίδη για τη συγγραφή γραμματικής της δημοτικής και επαινέθηκε για την πολιτική του αυτή και από τον Αλέξανδρο Δελμούζο», ενώ επιπλέον «πολλοί πρώην βενιζελικοί διανοούμενοι συνεργάστηκαν με το καθεστώς, καταλαμβάνοντας διευθυντικές θέσεις σε υπουργεία ή σε πολιτιστικούς οργανισμούς, ενώ άλλοι αρθρογραφούσαν υπέρ του “Νέου Κράτους” σε έντυπα της εποχής». «Βλέπετε, λοιπόν, ότι το παρελθόν έχεις τις δικές τους “πονηρίες” και ότι τα πράγματα σχεδόν ποτέ δεν είναι μονοσήμαντα», παρατηρεί ο καθηγητής…

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις αποδιάλυσης της Παιδείας – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Πάνε κι οι πανελλαδικές εξετάσεις!

Ο μοναδικός αδιάβλητος θεσμός τούτης της χώρας, γίνεται κι αυτός θύμα των λογικών της ήσσονος προσπάθειας και του λαϊκισμού της κυβέρνησης.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Θα καταργηθούν, λέει, επειδή είναι μια διαδικασία που αναγκάζει τα παιδιά να κουράζονται κι η προσπάθεια είναι …εξοντωτική, χώρια ότι απαιτείται εν πολλοίς βοήθεια από την παραπαιδεία! Και θα εφαρμοστεί, λέει,  άλλο σύστημα, που θα προβλέπει την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια μέσω του απολυτηρίου του Λυκείου.

Τι κάνει ο πρωθυπουργός κι η Αριστερά με την ευγενή συνδρομή του Πάνου Καμμένου;

Χαϊδεύουν τα  ώτα μερίδας της κοινωνίας που θέλει τα παιδιά της να εισαχθούν χωρίς κόπο στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ακόμη κι αν δεν έχουν τις δυνατότητες για κάτι τέτοιο.

Αλλά και σ’ αυτό, πάλι ψέματα λέγονται και ακούγονται.

«Σχεδιάζουμε», είπε ο Αλέξης Τσίπρας. «την ριζική αναβάθμιση των δυο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, από τις οποίες οι μαθητές θα μπαίνουν στα πανεπιστήμια. Η αναβάθμιση των δυο τάξεων του Λυκείου σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες».

Ξέρετε τι είναι αυτό; Εκκολαπτήριο νέας διαφθοράς στη θέση των αδιάβλητων εξετάσεων.

Και θα εξηγήσω για ποιον λόγο πιο κάτω.

Η διαδικασία που επέλεξε η κυβέρνηση δεν είναι τίποτα περισσότερο από το «ΙΒ», δηλαδή το σύστημα Ιντερνάσιοναλ Μπακαλορεά, το οποίο έχουν προσαρμόσει στα ελληνικά δεδομένα. Και μάλιστα χωρίς τη διδασκαλία των μαθημάτων στα Αγγλικά.

Τι προβλέπει αυτό το σύστημα;

Προβλέπει ότι στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου οι μαθητές επιλέγουν έξι (6) κύρια μαθήματα, αναλόγως του τομέα που τους ενδιαφέρει για να σπουδάσουν. Αυτά τα μαθήματα μελετώνται εξαντλητικά, με συστηματικές εργασίες κι όλη αυτή η ιστορία ισοδυναμεί με το πρώτο πανεπιστημιακό έτος (εδώ δεν θα είναι έτσι).

Τα ψέματα όμως που λέγονται ή όσα εν πάση περιπτώσει δεν λέγονται, είναι ότι στο συγκεκριμένο σύστημα υπάρχουν εξετάσεις υψηλού βαθμού δυσκολίας και από τη βαθμολογία τους εξαρτάται η είσοδος στα Πανεπιστήμια. Άρα, πάλι χρειάζονται εξετάσεις, πάλι χρειάζονται φροντιστήρια, πάλι χρειάζεται η σημερινή …εξοντωτική διαδικασία.

Όμως, προσέξτε, δεν θα υπάρχει πλέον το αδιάβλητο. Το αδιάβλητο των πανελλαδικών. Κι εδώ μπαίνει στο τραπέζι ο τομέας διαφθορά. Αντί να δίνει ο γονέας 200 -300 – 400 ευρώ μηνιαίως στο φροντιστήριο που πάει το παιδί του, θα προσεγγίζει έναν –δυο καθηγητές του σχολείου του, θα τα δίνει σ’ αυτούς και θα έχει το παιδί του … ιδιαίτερη βαθμολογική περιποίηση….

Είναι και κάτι ακόμη.

Πώς θα λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα στην Ελλάδα με τις υπάρχουσες συνθήκες; Όταν, μόλις προσφάτως, η τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ αναφέρει ότι η Ελλάδα διαθέτει το πλέον γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό  του κόσμου, με μέσο όρο ηλικίας 50 ετών; Κι όταν υπάρχει μεγάλη ανισότητα μεταξύ του επιπέδου γνώσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού, το οποίο συν τοις άλλοις αρνείται να αξιολογηθεί;

Ξέρετε τι μου έλεγε προσφάτως διευθυντής δημόσιου Λυκείου; «Δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσουμε να επιτύχουμε υψηλό επίπεδο διδασκαλίας με το υπάρχον έμψυχο δυναμικό και μάλιστα χωρίς συνεχείς επιμορφώσεις». Δηλαδή, ο άνθρωπος είπε το αυτονόητο, αυτό που γνωρίζουμε όλοι.

Κοντολογίς: Για να λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα, χρειάζονται πρωτίστως οι ασφαλιστικές δικλείδες φερεγγυότητας που θα αποτρέπουν κρούσματα διαφθοράς.

Είναι και κάτι ακόμη: Μετά τον αχό που σηκώθηκε, την προχειρότητα της συγκεκριμένης εξαγγελίας επιβεβαίωσε ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας που ανερυθρίαστα βγήκε και δήλωσε ότι «δεν ξέρουμε ακόμη πώς θα μπαίνουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια σε τρία χρόνια»!!!

Δηλαδή, τι είναι οι σημερινοί μαθητές; Πειραματόζωα; Ή θα πηγαίνουν έξω από το σχολείο και θα τραγουδάνε «δεν περνάς κυρά Μαρία δεν περνάς δεν περνάς» κι ανάλογα με τον νικητή θα …περνάνε στα ΑΕΙ με… kinder έκπληξη;

Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι πρέπει να βρεθούν τεράστια κονδύλια για να γίνουν προσλήψεις νέων καθηγητών και επιμορφώσεις των παλαιότερων. Κανένας δεν είπε με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό. Κι ώσπου να γίνει αυτό, τα ιδιωτικά σχολεία θα μεγαλώνουν την απόστασή τους από τα δημόσια. Και θα μεγαλώνει ταυτοχρόνως και η διαφορά επιπέδου των μαθητών, αφού αυτοί θα είναι δυο ταχυτήτων.

Γι αυτό, άλλη μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα δημιουργήσει αναβρασμό και θολούρα στην κοινωνία. Μια μεταρρύθμιση που όπως φαίνεται είναι γραμμένη στο πόδι και χωρίς βαθιά γνώση του αντικειμένου. Από τον τρίτο υπουργό Παιδείας που διόρισε ο πρωθυπουργός μέσα σε δυο χρόνια!

Κι άντε να βγάλουμε πολίτες με Παιδεία, εμποτισμένους από το τρίπτυχο της Παιδείας, που είναι Γνώση – Σκέψη- Γνώμη… Θα ξυπνήσουμε (πάλι) και θα αναλύουμε ότι είμαστε ένας φτωχός λαός. Φτωχός τω πνεύματι, έτοιμος να καταπιεί το πιο μεγάλο ψέμα…