Στο μικροσκόπιο των φορολογικών αρχών με ηλεκτρονικές κατασχέσεις μπαίνουν και οι εισπράξεις που πραγματοποιούν οι έμποροι και οι επιχειρήσεις μέσω των ειδικών τερματικών μηχανημάτων, τα οποία δεν δίνονται από το τραπεζικό σύστημα της χώρας αλλά από τρίτες εταιρείες.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος Δημήτρης Χριστούλιας δημοσιογράφος της REALnews
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς το τελευταίο χρονικό διάστημα ο φορολογικός μηχανισμός αλλά και φορείς του δημοσίου φέρονται να προχωρούν σε κατασχέσεις των εισπράξεων που γίνονται μέσω των εν λόγω μηχανημάτων υποδοχής κάρτας. Ουσιαστικά, πρόκειται για εισπρακτική πολιτική αντίστοιχη με αυτή που εφαρμόζεται στα POS, όπου η εφορία έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε κατάσχεση των εισπράξεων ή μέρος αυτών στην περίπτωση που ο έμπορος και η επιχείρηση έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο.
Η προστασία των επιχειρήσεων που θα έπρεπε να τοποθετήσουν POS μέσω της σύνδεσης τους με ακατάσχετο λογαριασμό αποτελούσε πάγιο αίτημα του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου προς την κυβέρνηση τον τελευταία διετία ωστόσο δεν έγινε αποδεκτό από την τρόικα, με συνέπεια οι διατάξεις του νόμου για την χρήση και εφαρμογή του πλαστικού χρήματος αλλά και του αυστηρού χρονοδιαγράμματος τοποθέτησης POS από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες να μην δίνουν τη δυνατότητα του ακατάσχετου λογαριασμού.
Πηγές αναφέρουν ότι τα κρούσματα ηλεκτρονικών κατασχέσεων για τις εισπράξεις από τα εν λόγω τερματικά από τις υπηρεσίες και φορείς του δημοσίου, προς στους οποίους οι κάτοχοι των συγκεκριμένων μηχανημάτων έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη, έχουν προκαλέσει αναστάτωση στην αγορά. «Τα τελευταία δυο χρόνια και ενόψει της αυστηροποίησης του θεσμικού πλαισίου όσον αφορά την υποχρεωτική τοποθέτηση POS που προμηθεύει το τραπεζικό σύστημα οδήγησαν δεκάδες χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις αλλά και ελεύθερους επαγγελματίες να τοποθετήσουν μηχανήματα από εξειδικευμένες εταιρείες, οι οποίες δεν είναι τράπεζες. Κι αυτό με στόχο να αποφύγουν την δέσμευση των εισπράξεων από το δημόσιο», αναφέρουν. Παρά τις μαζικές αγορές των συγκεκριμένων μηχανημάτων από εμπορικές εταιρείες και επαγγελματίες, το ποσοστό σε σχέση με τις συνδέσεις POS που διατίθεται από το τραπεζικό σύστημα παραμένει μικρότερο. Ωστόσο, η μη πρόβλεψη του ακατάσχετου λογαριασμού στον νόμο οδήγησε πολλές επιχειρήσεις σε αυτή τη λύση προκειμένου να αποφύγουν την δέσμευση των εισπράξεων τους από την τσιμπίδα της εφορίας και των φορέων του δημοσίου.
Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος
Πήγα προχθές στη Μητρόπολη, από το πρωί. Είχα καιρό να βρεθώ σε «δημοσιογραφικό πεδίο».
Θα τα είδες και στην τηλεόραση, όλη η πολιτική ηγεσία. Επιχειρηματίες, γνωστοί, διάσημοι, ανθυποδιασημότητες μέσα στη Μητρόπολη για το «αντίο» στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη.
Όλοι αυτοί μέσα και ο κόσμος έξω!
Στην απ’ έξω πάντα ο κόσμος για να συντηρούνται οι «από μέσα».
Ζήσαμε όμως πάλι μεγάλες στιγμές. Πόσοι δημοσιογράφοι έγιναν αγιογράφοι το τελευταίο τετραήμερο ούτε να το φαντάζεσαι!
Αλλά έτσι είναι! Ποιος δεν έκανε κοπάνα στο μάθημα: Επαγγελματικός προσανατολισμός!
Όλα μπερδεμένα!
Α, και ναι η Ντόρα μίλησε ως κόρη πολιτικού πάνω από το φέρετρο του πατέρα της.
Ο Κυριάκος πάλι ως πολιτικός πάνω από το φέρετρο του πατέρα του.
Λες να «τρέμουν» διάφοροι από τις 30 ώρες βίντεο συνέντευξη του εκλιπόντος στον Παπαχελά με τον όρο να τις βγάλει στον αέρα μετά τον θάνατό του;
Προσωπικά πιστεύω ότι όσοι ενδεχομένους αναφέρει, αν έχει πει ονόματα, δεν τους καίγεται καρφάκι!
Επίσης αυτά «θα τα πω μετά θάνατον» μόνο πολιτικός λόγος δεν είναι.
Ένας πολιτικός μιλάει, αντικρούει, ακούει.
Τα υπόλοιπα είναι παραπολιτική ιστορία! Σίγουρα είναι ιστορική αξίας όσα είπε πριν από δέκα χρόνια ένας πολιτικός με τέτοια παρέμβαση στην ιστορία της Ελλάδας.
Αλλά ποιος ασχολείται με την ιστορία σήμερα;
Διάβαζα τις δηλώσεις των κυρίων Σαββίδη και Αλαφούζου.
Ο ένας λέει θα μπορούσε να «τελειώσει» έναν διαιτητή κι ο άλλος αναρωτιέται πώς ένας που δεν μιλάει ελληνικά κάνει επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Την Πέμπτη ο πρωθυπουργός είχε συνάντηση με τον Σκουρλέτη υπουργό των εσωτερικών και λέει, μίλησαν για το θέμα των συμβασιούχων.
Συμβασιούχοι: το μεγαλύτερο σκάνδαλο του νεότερου ελληνικού κράτους για να μαζεύει στρατούς ψήφων.
Άνθρωποι που αγωνιούσαν για μια βολική ή λιγότερο βολική θέση και δουλειά και θυμόντουσαν ότι ζούσαν τις ζωές τους χάρις σε αυτόν που τους διόρισε.
Μετά έγιναν απαραίτητοι. Αυτοί έκαναν τη δουλειά καλύπτοντας «πάγιες και διαρκείς ανάγκες»
Και πάντα παρέμειναν θύματα ενός αδηφάγου κράτους, όπως κι όλοι οι υπόλοιποι!
Λέει, τώρα θα το λύσουν το πρόβλημα.
Για να δούμε πώς ρε παλικάρια;
Εκτός αν ρωτήσουν τον Παυλόπουλο που τώρα πλέει σε προεδρικής ασυλίας πελάγη που έχει γνώση.
Το πρόβλημα, ή τέλος πάντων εκείνο που θέλω να εντοπίσω εγώ ως πρόβλημα στο ρουσφετολογικό δημόσιο δεν είναι ο «διορισμός για να δουλέψεις».
Το πρόβλημα ήταν και εν μέρει είναι η νοοτροπία: «Διορισμός για να βολευτείς και να έχεις ένα μισθό».
(και προφανώς δεν παίρνει η μπαλα όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, συμβασιούχους και μη !)
Κλείνω με τον Μοσκοβισί που φοβάται «λαϊκή εξέγερση» αν δεν μειωθούν οι αποκλίσεις στην ευρωζώνη…
Λες να τον κατηγορήσουν τίποτα γνωστές μούρες για ηθική αυτουργία αν γίνει τελικά κάτι;
Με έκπληξη είδα στο διαδίκτυο και σε αρθρογραφία πολλούς συνέλληνες να μιλάνε, προχθές 29 Μαΐου, για τον… εορτασμό της άλωσης της Κωνσταντινούπολης.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Πόση αγραμματοσύνη Θεέ μου, Πόση;
Ποιον εορτασμοί φίλτατοι; Γιορτάζουν τις θλιβερές επετείους; Γιορτάζουν το πένθος;
Επέτειος, ναι. Εορτασμός, όχι.
Αυτό όμως δεν είναι το πρωτεύον τούτων των σκέψεων.
Το πρωτεύον είναι ότι έχουμε και σ’ αυτό το θέμα μπλέξει τα πράγματα και τα δεδομένα. Το πρωτεύον είναι ότι έχουμε καταφέρει και ταυτίσει το Βυζάντιο με τον ελληνισμό. Όταν το Βυζάντιο κατέστρεψε μετά μανίας κάθε τι που είχε σχέση με την αρχαία Ελλάδα. Το πρωτεύον, επίσης, είναι ότι με την εμπλοκή της εκκλησίας στην πολιτική, ένα θέμα θρησκευτικής σημασίας το αναγάγαμε σε εθνικό. Πρωτεύον είναι ότι η Κωνσταντινούπολη αλώθηκε επειδή επί αιώνες έγινε είχε καταστεί κορυφαίο θέατρο θρησκευτικής διαπάλης. Ανάμεσα σ’ ενωτικούς κι ανθενωτικούς των εκκλησιών.
Η αλήθεια είναι ότι η Κωνσταντινούπολη είχε ήδη καταστραφεί πριν την επίθεση του Μωάμεθ.
Κάπου εκεί, στα μέσα του 15ου αιώνα ήταν ήδη μια μικρή πόλη, με 65-70 χιλιάδες κατοίκους, όταν στο ένδοξο παρελθόν της είχε φτάσει και τις 500 χιλιάδες. Ήταν αποδεκατισμένη από λιμούς και συνεχείς πολιορκίες των Τούρκων.
Κι όχι μόνο: Η μεγάλη της καταστροφή είχε προέλθει από τον διχασμό, όπως προείπαμε, των εκκλησιών. Από εκείνους που ήταν υπέρ της ένωσής τους κι από εκείνους που ήταν εναντίον τους. Κι αν θέλουμε να είμαστε απολύτως ακριβείς με την ιστορία και τα γεγονότα, πρέπει να τονίσουμε ότι η πραγματική, η ουσιαστική πτώση της Κωνσταντινούπολης έγινε το 1204, με την Δ’ Σταυροφορία. Από εκεί κι ύστερα άρχισε η ουσιαστικά παρακμή κι η κατιούσα, προϊόν θρησκευτικών ΚΑΙ ΜΟΝΟ έριδων.
Οι έριδες αυτές πήραν τεράστιες διαστάσεις μετά τη σύνοδο της Φερράρα, το 1438, όπου ο Ιωάννης Η’ μιλούσε για ένωση των εκκλησιών κι οι διανοητές για αναγέννηση. Κι ο κλήρος της Ανατολής παρέμενε προσηλωμένος στον ιερό του φανατισμό. Ένα φανατισμό που τρεφόταν από προφητείες, δεισιδαιμονίες κι ήταν αντίθετος σε οποιαδήποτε εξέλιξη. Με πρωτεργάτη τον Γεννάδιο, ο οποίος δήλωνε ότι μιλάει ελληνικά, αλλά δεν είναι Έλλην μα χριστιανός! «Είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει», έλεγε!
Σιγά σιγά η Κωνσταντινούπολη ερήμωσε. Οι αυτοκράτορές της επαιτούσαν εδώ κι εκεί στη Δύση. Μα έβρισκαν πόρτες κλειστές, κυρίως λόγω του εκπορευόμενου από το Βυζάντιο θρησκευτικού φανατισμού.
Αυτά, όπως πολλά άλλα, είναι στα ψιλά γράμματα της ιστορίας μας.
Όπως στα ψιλά γράμματα – αν όχι καθόλου- είναι το γεγονός ότι στις επαιτείες των αυτοκρατόρων του Βυζαντίου (Κωνσταντινούπολης), προσπαθούσε πάντα να βοηθά ο Πάπας. Πόσοι γνωρίζουν άραγε ότι ο Πάπας διέθεσε τις ιντουλγκέντσιες του 1450 – δηλαδή τα επί πληρωμή συγχωροχάρτια- στον πόλεμο εναντίον των Τούρκων;
Στην ιστορία μας είναι έντονα αποτυπωμένη κι η θεωρία ότι η Δύση δεν βοήθησε το Βυζάντιο και την Κωνσταντινούπολη. Τι εννοούν άραγε όσοι ανακυκλώνουν τέτοια θεωρία; Ποια Δύση να βοηθήσει; Η πολυδιασπασμένη Δύση; Με τον Πάπα να έχει ήδη χρεωμένο στην πλάτη του το σχίσμα και όλη την Ανατολική εκκλησία ν’ αντιτίθεται;
Να πούμε και κάτι ακόμη; Με ποιους πολεμούσε μαζί ο Παλαιολόγος; Με τους απεσταλμένους του Πάπα: Τους Γενοβέζους και τον Ισίδωρο του Κιέβου. Και μάλιστα την ώρα που ο θλιβερός Σχολάριος (που έγινε πρώτος πατριάρχης μετά την άλωση, με χρυσάφια και προνόμια) τοιχοκολλούσε αναθέματα εναντίον του Παλαιολόγου.
Κι επειδή έχουμε μάθει για την … κερκόπορτα, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια συμβολική φράση.
Ο Μωάμεθ, με στρατό 100 -120 χιλιάδες άνδρες (Σέρβους, Τούρκους κι Αλβανούς), έναντι 4.5 χιλιάδων μέσα στα τείχη της Πόλης, την είχε ουσιαστικά αλώσει από το 1452. Όταν έκτισε το κάστρο ανάμεσα στη Μαύρη θάλασσα και τον Μαρμαρά για να ελέγχει τα περάσματα στον Κεράτιο Κόλπο. Κι ουσιαστικά απέκλεισε από παντού την Κωνσταντινούπολη και κυρίως την άφησε χωρίς εφόδια και τρόφιμα. Εξ ου και οι λιμοί και η πανώλη. Μόνο 3-4 γενοβέζικα πλοία (από τη βοήθεια του Πάπα) έσπασαν την πολιορκία και πήγαν λίγα τρόφιμα στους πολιορκημένους. Και, πράγματι οι Γενοβέζοι προσέφεραν τεράστια βοήθεια, αλλά όταν σκοτώθηκε ο αρχηγός τους, ο Τζουστιάνι, έχασαν το ηθικό τους και υποχώρησαν.
Στα τείχη της Πόλης απλώθηκαν χιλιάδες σκάλες. Κι όταν από την πύλη του Ρωμανού άρχισαν να μπαίνουν χιλιάδες Τούρκοι μέσα στην Κωνσταντινούπολη, όλα ήταν θέμα χρόνου να λήξουν.
Η Πόλη εάλω!
Όσοι ήταν μέσα στην Πόλη πολέμησαν με ανείπωτο ηρωισμό. Ακόμη κι ο Λουκάς Νοταράς που διέθετε τρεις υπηκοότητες και ήταν Μέγας Δουξ του Βυζαντίου (κάτι σαν πρωθυπουργός σήμερα) κι είχε όλα τα χρήματά του στη Δύση.
Μετά την άλωση, η πρώτη που προσκύνησε ήταν η εκκλησία και ο Σχολάριος! Κι ανέδειξε ως ματαιοπονία κάθε επιχείρηση ή προσπάθεια για αντίσταση, αφού η… θεϊκή βούληση έστειλε τον …φιλάνθρωπο σουλτάνο και εκείνον για να… συνετίσουν τους αμαρτωλούς χριστιανούς!
Εξ ου και η εκκλησία κράτησε όλα της τα κτήματα και την περιουσία και η Βυζαντινή αυτοκρατορία τα έχασε. Εξ ου και τα σημερινά … Βατοπεδινά βακούφια και χρυσόβουλα. Εξ ου και η αλήθεια ότι ενώ η Κωνσταντινούπολη επολιορκείτο, στον Άθω είχαν συγκεντρωθεί 70 χιλιάδες καλόγεροι και ουδείς έσπευσε να βοηθήσει εναντίον των απίστων…
Όλοι αναρωτιούνται αν έχουν αλλεργία σε κάποια τροφή, αλλά πόσο συνηθισμένες είναι τελικά τέτοιου είδους αλλεργίες στον πληθυσμό; Εκδηλώνονται περίπου σε έναν άνθρωπο στους 27 ή ποσοστό 3,6% στο σύνολο του πληθυσμού και η συχνότερη διατροφική αλλεργία αφορά τα οστρακοειδή, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.
Οι ερευνητές του Νοσοκομείου Brigham and Women’s της Βοστώνης, με επικεφαλής τη δρα Λι Τσου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αλλεργιολογίας και κλινικής ανοσολογίας “Journal of Allergy and Clinical Immunology”, ανέλυσαν ηλεκτρονικά ιατρικά αρχεία για πάνω από 2,7 εκατομμύρια ασθενείς, από τους οποίους περίπου 97.500 είχαν μία ή περισσότερες διαπιστωμένες διατροφικές αλλεργίες ή έλλειψη ανοχής σε κάποια τροφή.
Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι διατροφικές αλλεργίες αυξάνονται διαχρονικά, ενώ δείχνει ότι περισσότερο επηρεάζονται οι γυναίκες (4,2% του πληθυσμού) σε σχέση με τους άνδρες (2,9%).
H συχνότερη αλλεργία αφορά τα οστρακοειδή (σχεδόν στο 1% του πληθυσμού) και ακολουθούν τα φρούτα-λαχανικά (0,7%), τα γαλακτοκομικά (0,5%) και τα φιστίκια (επίσης 0,5%).
Οι σωματικές αλλεργικές αντιδράσεις περιλαμβάνουν τις καντήλες, την αναφυλαξία, τη δύσπνοια, τη φαγούρα, το πρήξιμο κ.α. Η μελέτη επισημαίνει ακόμη ότι καταγράφεται μεγάλη έλλειψη αλλεργιολόγων/ανοσολόγων που θα μπορέσουν να αξιολογήσουν τις τυχόν αλλεργίες και να καθοδηγήσουν τη θεραπεία των ασθενών.
Η διάγνωση αυτισμού από μόνη της δεν αυξάνει τον κίνδυνο βίαιων πράξεων, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη βρετανο-σουηδική επιστημονική έρευνα, τη μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα.
Αν όμως στο ίδιο πρόσωπο, σύμφωνα με τη μελέτη, συνυπάρχει και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), τότε αυξάνει ο κίνδυνος για βίαιες συμπεριφορές.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ και του ιατρικού Ινστιτούτου Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής (JAACAP), ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 296.000 άτομα, από τα οποία τα 5.739 είχαν διαγνωσθεί με αυτισμό.
Η μελέτη κατέγραψε τυχόν καταδίκες για αδικήματα που περιλάμβαναν βία, τις οποίες είχαν οι παραπάνω άνθρωποι σε ηλικία 15 έως 27 ετών.
Διαπιστώθηκε ότι εκ πρώτης όψεως η διάγνωση αυτισμού φαίνεται να σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο βίαιου αδικήματος. Όμως ο αυξημένος κίνδυνος μειώνεται σημαντικά, όταν ληφθεί υπόψη η συνύπαρξη ΔΕΠΥ ή άλλης διαταραχής της συμπεριφοράς.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τον κίνδυνο βίας δεν αυξάνει ο ίδιος ο αυτισμός, αλλά η συνύπαρξη άλλων ψυχιατρικών διαταραχών, καθώς επίσης κατάχρησης αλκοόλ και άλλων ουσιών.
Μάλιστα, όταν εξετάσθηκαν τα άτομα με ΔΕΠΥ, διαπιστώθηκε ότι η πρόσθετη διάγνωσή τους με αυτισμό στην πραγματικότητα μάλλον μειώνει τον κίνδυνο βίαιης εγκληματικότητας στο μέλλον.
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://dx.doi.org/10.1016/j.jaac.2017.03.011
Απαγορεύεται, σύμφωνα με την Τροχαία, η κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων ωφελίμου φορτίου άνω των 1,5 τόνων, κατά τον εορτασμό της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος, ώστε να κινηθούν ασφαλέστερα τα οχήματα και να γίνει καλύτερη διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας.
Ειδικότερα:
Την Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017 για το ρεύμα εξόδου και από τις 16:00 έως τις 22:00, καθώς και το Σάββατο 3 Ιουνίου 2017 για το ρεύμα εξόδου και από τις 08:00 έως τις 13:00, ισχύουν οι εξής απαγορεύσεις:
α) Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου.
β) Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας, από τη Λάρισα (Χ.Θ. 367+319) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) και στην Π.Ε.Ο. Ευαγγελισμού – Λεπτοκαρυάς (διαδρομή μέσω Κοιλάδας Τεμπών).
γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.
δ) Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).
ε) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας από το 11ο χλμ (Χ.Θ. 11+340) έως την μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα (Χ.Θ. 97+650).
στ) Στην Ιονία Οδό στο τμήμα από τη (Χ.Θ. 10+872) έως τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας (Χ.Θ. 106+197), από τη [(Χ.Θ. 134+435 (Σελάδες)] έως τη (Χ.Θ. 187+950 (Πέρδικα)] και στην Εθνική Οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων.
ζ) Στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Πελοποννήσου, στο ρεύμα προς Καλαμάτα, από την Κόρινθο έως την Καλαμάτα και από Λεύκτρο έως τη Σπάρτη.
Τη Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 16:00 έως 23:00, ισχύουν οι απαγορεύσεις :
α) Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας.
β) Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 367+319), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας, από τη διασταύρωση του Μπράλου έως τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) και στην Π.Ε.Ο. Λεπτοκαρυάς – Ευαγγελισμού (διαδρομή μέσω Κοιλάδας Τεμπών).
γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
δ) Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
ε) Στην Εθνική Οδό Καβάλας- Θεσσαλονίκης από τη γέφυρα Στρυμόνα μέχρι το 11ο χλμ (Χ.Θ. 11+340) αυτής.
στ) Στην Ιονία Οδό στο τμήμα από τη [(Χ.Θ. 187+950 (Πέρδικα)] έως τη [(Χ.Θ. 134+435 (Σελάδες)] και τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας (Χ.Θ. 106+197) έως τη (Χ.Θ. 10+872) και στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Αντιρρίου.
ζ) Στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Πελοποννήσου, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την Καλαμάτα έως την Κόρινθο και από τη Σπάρτη έως το Λεύκτρο.
Σημειώνεται, ότι την Κυριακή 4 Ιουνίου 2017 δεν ισχύουν απαγορεύσεις.
Σύμφωνα πάντα με την Τροχαία, εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:
Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 50786/3319/2014 (Β΄ 2418), εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
Τα μηχανήματα έργου της ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα τα οποία προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά (συνήθη εμπορικά και τελωνειακά έγγραφα), στα οποία αναφέρεται το όνομα του πλοίου για το οποίο προορίζονται, καθώς και το λιμάνι ελλιμενισμού του.
Οι επιστήμονες που ασχολούνται με την κλιματική αλλαγή μιλούν μερικές φορές για «την αναχώρηση του κλίματος» αναφερόμενοι στο πότε η κλιματική αλλαγή ξεκίνησε πραγματικά να αλλάζει τα πράγματα.
Είναι η στιγμή που οι μέσες θερμοκρασίες, είτε σε μία συγκεκριμένη περιοχή είτε παγκοσμίως επηρεάζονται τόσο, ώστε να μπορεί να πει κανείς ότι το παλιό κλίμα με ένα τρόπο μένει πίσω. Αυτό είναι κρίσιμο σημείο καμπής. Και αναμένεται πολύ σύντομα αυτό να συμβεί σε πολλές πόλεις.
Μία πόλη φτάνει στο σημείο της «κλιματικής αναχώρησης» όταν ο μέσος όρος θερμοκρασίας της πιο κρύας χρονιάς είναι από εκεί και πέρα θερμότερος από τη μέση θερμοκρασία της πιο θερμής χρονιάς μεταξύ του 1960 και του 2005.
Στο χάρτη που παρουσιάζει η Washington Post φαίνονται οι πόλεις που αναμένεται να εντοπίσουν πιο άμεσα από άλλες το φαινόμενο, σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού Nature. Πρόκειται για το Λάγος, τη μεγαλύτερη πόλη της Αφρικής με 21 εκατομμύρια κατοίκους που θα φτάσει στο σημείο «αναχώρησης του κλίματος» σε περίπου 16 χρόνια και το Κίνγκστον της Τζαμάικα που θα φτάσει σε αυτό το σημείο περίπου το 2023. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν πόλεις στην Ινδία και την Κίνα, καθώς και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Μέσης Ανατολής. Οι θερμοκρασίες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες δεν παρουσιάζουν τόσο ανησυχητική εικόνα. Τις χωρίζουν περίπου 20 χρόνια από την πρώτη κατηγορία. Δηλαδή η Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες αναμένεται να φτάσουν σε σημείο «αναχώρησης του κλίματος» το 2047 και το 2048 αντίστοιχα.
Αύξηση 17% παρουσίασε ο όγκος εξαγωγών των προϊόντων ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας το 2016 επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο του κλάδου στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων αλλά και την συνεισφορά του στην εθνική οικονομία, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών.
Συγκεκριμένα σε όλες τις αγορές, η αύξηση των εξαγωγών τσιπούρας και λαυρακιού κυμάνθηκε από 7% έως 32% ξεπερνώντας συνολικά τους 83.000 τόνους, εκτιμώμενης αξίας άνω των 433 εκατομμυρίων ευρώ, συμμετέχοντας για άλλη μια φορά θετικά στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας.
Ποσοστό 93% των εξαγωγών διοχετεύεται σε αγορές της ΕΕ και το υπόλοιπο 7% σε όλες τις άλλες χώρες, ενώ όσον αφορά στον ανταγωνισμό, η Τουρκία με αυξημένη παραγωγή και επιθετική εμπορική πολιτική παραμένει ο κύριος ανταγωνιστής της Ελλάδας, σύμφωνα με τον ΣΕΘ.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ιχθυοκαλλιέργεια εκτός από την οικονομική συνεισφορά της, συμβάλλει και στην κοινωνική συνοχή της χώρας προσφέροντας πάνω από 12.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας σε παράκτιους δήμους και κοινότητες που δεν υπάρχουν εναλλακτικές προοπτικές απασχόλησης.
«Η ιχθυοκαλλιέργεια έχει αναγνωριστεί ως ένας πολλά υποσχόμενος κλάδος του πρωτογενούς τομέα παραγωγής της χώρας και έχει να επιδείξει πολλές πρωτιές στην 30χρόνη πορεία του» δήλωσε ο Ι. Πελεκανάκης, Γ.Δ. του ΣΕΘ και συνέχισε: «Μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη πενταετία, ο κλάδος παραμένει ανταγωνιστικός διαψεύδοντας όσους προεξοφλούσαν την κατάρρευσή του. Η αναγνώριση της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων σε συνδυασμό με την διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση τους, δίνουν το μήνυμα για περαιτέρω ανάπτυξη. Για να κερδίσουμε όμως το στοίχημα της ανάπτυξης πρέπει η σημερινή Κυβέρνηση να σταθεί αρωγός μας και να προωθήσει τις δυο στρατηγικές προτεραιότητες του κλάδου. Πρώτον, να επισπεύσει την ίδρυση των Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών που προβλέπονται από το 2011 καθώς αποτελούν το βασικό εργαλείο για την οργανωμένη και περιβαλλοντικά υπεύθυνη ανάπτυξη του κλάδου. Δεύτερον, να ενεργοποιήσει άμεσα το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας καθώς αποτελεί το κύριο εργαλείο χρηματοδότησης επενδύσεων και δράσεων προώθησης του κλάδου. Ενδεικτικό είναι πως ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ έχει αρχίσει ήδη η χρηματοδότηση των Οργανώσεων Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας, στην Ελλάδα εκκρεμεί ακόμα το θεσμικό πλαίσιο για την αναγνώρισή τους».
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, δήλωσε σήμερα ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να πουλήσει στην Τουρκία τα προηγμένης τεχνολογίας αντιαεροπορικά συστήματα S-400 και έχει συζητήσει το θέμα με την Άγκυρα, μετέδωσε το ρωσικό πρακτορείο Tass.
Σύμφωνα με το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ο πρόεδρος Πούτιν έκανε τη δήλωση αυτή κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχε με τους εκπροσώπους των ξένων μέσων ενημέρωσης στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης -2017, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα που έκανε ο διευθυντής του τουρκικού πρακτορείου Anadolu.
“Συζητήσαμε το ενδεχόμενο της πώλησης των συστημάτων S-400. Είμαστε έτοιμοι γι αυτό”, δήλωσε ο Ρώσος πρόεδρος επισημαίνοντας ότι “όσον αφορά τη συνεργασία στην κατασκευή των συστημάτων αυτών στη Τουρκία, αυτό είναι ένα ξεχωριστό ζήτημα, το οποίο έχει σχέση με το πόσο έτοιμη είναι γι αυτό η τουρκική βιομηχανία. Τέτοια τεχνολογία προς το παρόν δεν παράγουμε πουθενά στο εξωτερικό”.
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν ανέφερε ως παράδειγμα τους πυραύλους BrahMos,τους οποίους κατασκευάζει η Ρωσία σε συνεργασία με την Ινδία. “Αυτό συμβαίνει δεκαετίες και είναι κάτι που θέλει μεγάλη προετοιμασία και τεχνολογική κατάρτιση στελεχών” είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στην ρωσο-ινδική συνεργασία στον τομέα αυτό, για να προσθέσει τα εξής :”Βεβαίως στην ουσία δεν υπάρχει κάτι που να είναι αδύνατο. Είμαστε μάλιστα έτοιμοι να πουλήσουμε τα πλέον σύγχρονα και εξελιγμένα συστήματα. Ο πρόεδρος Ερντογάν το γνωρίζει αυτό, το γνωρίζουν και οι δικοί μας στρατιωτικοί και οι Τούρκοι στρατιωτικοί επίσης”.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.