Αρχική Blog Σελίδα 15679

Ο αυτισμός δεν αυξάνει τον κίνδυνο για βίαιες συμπεριφορές, εκτός και αν συνυπάρχει ΔΕΠΥ

Η διάγνωση αυτισμού από μόνη της δεν αυξάνει τον κίνδυνο βίαιων πράξεων, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη βρετανο-σουηδική επιστημονική έρευνα, τη μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα.

Αν όμως στο ίδιο πρόσωπο, σύμφωνα με τη μελέτη, συνυπάρχει και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), τότε αυξάνει ο κίνδυνος για βίαιες συμπεριφορές.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ και του ιατρικού Ινστιτούτου Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής (JAACAP), ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 296.000 άτομα, από τα οποία τα 5.739 είχαν διαγνωσθεί με αυτισμό.

Η μελέτη κατέγραψε τυχόν καταδίκες για αδικήματα που περιλάμβαναν βία, τις οποίες είχαν οι παραπάνω άνθρωποι σε ηλικία 15 έως 27 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι εκ πρώτης όψεως η διάγνωση αυτισμού φαίνεται να σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο βίαιου αδικήματος. Όμως ο αυξημένος κίνδυνος μειώνεται σημαντικά, όταν ληφθεί υπόψη η συνύπαρξη ΔΕΠΥ ή άλλης διαταραχής της συμπεριφοράς.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τον κίνδυνο βίας δεν αυξάνει ο ίδιος ο αυτισμός, αλλά η συνύπαρξη άλλων ψυχιατρικών διαταραχών, καθώς επίσης κατάχρησης αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Μάλιστα, όταν εξετάσθηκαν τα άτομα με ΔΕΠΥ, διαπιστώθηκε ότι η πρόσθετη διάγνωσή τους με αυτισμό στην πραγματικότητα μάλλον μειώνει τον κίνδυνο βίαιης εγκληματικότητας στο μέλλον.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://dx.doi.org/10.1016/j.jaac.2017.03.011

Παύλος Δρακόπουλος

Μέτρα της Τροχαίας για την ασφαλέστερη μετακίνηση των εκδρομέων το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Απαγορεύεται, σύμφωνα με την Τροχαία, η κυκλοφορία φορτηγών αυτοκινήτων ωφελίμου φορτίου άνω των 1,5 τόνων, κατά τον εορτασμό της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος, ώστε να κινηθούν ασφαλέστερα τα οχήματα και να γίνει καλύτερη διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας.

Ειδικότερα:

Την Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017 για το ρεύμα εξόδου και από τις 16:00 έως τις 22:00, καθώς και το Σάββατο 3 Ιουνίου 2017 για το ρεύμα εξόδου και από τις 08:00 έως τις 13:00, ισχύουν οι εξής απαγορεύσεις:

α) Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου.

β) Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας, από τη Λάρισα (Χ.Θ. 367+319) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) και στην Π.Ε.Ο. Ευαγγελισμού – Λεπτοκαρυάς (διαδρομή μέσω Κοιλάδας Τεμπών).

γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.

δ) Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).

ε) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας από το 11ο χλμ (Χ.Θ. 11+340) έως την μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα (Χ.Θ. 97+650).

στ) Στην Ιονία Οδό στο τμήμα από τη (Χ.Θ. 10+872) έως τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας (Χ.Θ. 106+197), από τη [(Χ.Θ. 134+435 (Σελάδες)] έως τη (Χ.Θ. 187+950 (Πέρδικα)] και στην Εθνική Οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων.

ζ) Στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Πελοποννήσου, στο ρεύμα προς Καλαμάτα, από την Κόρινθο έως την Καλαμάτα και από Λεύκτρο έως τη Σπάρτη.

Τη Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 16:00 έως 23:00, ισχύουν οι απαγορεύσεις :

α) Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας.

β) Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 367+319), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας, από τη διασταύρωση του Μπράλου έως τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) και στην Π.Ε.Ο. Λεπτοκαρυάς – Ευαγγελισμού (διαδρομή μέσω Κοιλάδας Τεμπών).

γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.

δ) Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

ε) Στην Εθνική Οδό Καβάλας- Θεσσαλονίκης από τη γέφυρα Στρυμόνα μέχρι το 11ο χλμ (Χ.Θ. 11+340) αυτής.

στ) Στην Ιονία Οδό στο τμήμα από τη [(Χ.Θ. 187+950 (Πέρδικα)] έως τη [(Χ.Θ. 134+435 (Σελάδες)] και τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας (Χ.Θ. 106+197) έως τη (Χ.Θ. 10+872) και στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Αντιρρίου.

ζ) Στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Πελοποννήσου, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την Καλαμάτα έως την Κόρινθο και από τη Σπάρτη έως το Λεύκτρο.

Σημειώνεται, ότι την Κυριακή 4 Ιουνίου 2017 δεν ισχύουν απαγορεύσεις.

Σύμφωνα πάντα με την Τροχαία, εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

  • Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 50786/3319/2014 (Β΄ 2418), εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
  • Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
  • Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
  • Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
  • Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
  • Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
  • Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
  • Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
  • Τα μηχανήματα έργου της ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
  • Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα τα οποία προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά (συνήθη εμπορικά και τελωνειακά έγγραφα), στα οποία αναφέρεται το όνομα του πλοίου για το οποίο προορίζονται, καθώς και το λιμάνι ελλιμενισμού του.

Life: Ποιες χώρες θα χτυπήσει πρώτα η κλιματική αλλαγή

Οι επιστήμονες που ασχολούνται με την κλιματική αλλαγή μιλούν μερικές φορές για «την αναχώρηση του κλίματος» αναφερόμενοι στο πότε η κλιματική αλλαγή ξεκίνησε πραγματικά να αλλάζει τα πράγματα.

Είναι η στιγμή που οι μέσες θερμοκρασίες, είτε σε μία συγκεκριμένη περιοχή είτε παγκοσμίως επηρεάζονται τόσο, ώστε να μπορεί να πει κανείς ότι το παλιό κλίμα με ένα τρόπο μένει πίσω. Αυτό είναι κρίσιμο σημείο καμπής. Και αναμένεται πολύ σύντομα αυτό να συμβεί σε πολλές πόλεις.

Μία πόλη φτάνει στο σημείο της «κλιματικής αναχώρησης» όταν ο μέσος όρος θερμοκρασίας της πιο κρύας χρονιάς είναι από εκεί και πέρα θερμότερος από τη μέση θερμοκρασία της πιο θερμής χρονιάς μεταξύ του 1960 και του 2005.

Στο χάρτη που παρουσιάζει η Washington Post φαίνονται οι πόλεις που αναμένεται να εντοπίσουν πιο άμεσα από άλλες το φαινόμενο, σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού Nature. Πρόκειται για το Λάγος, τη μεγαλύτερη πόλη της Αφρικής με 21 εκατομμύρια κατοίκους που θα φτάσει στο σημείο «αναχώρησης του κλίματος» σε περίπου 16 χρόνια και το Κίνγκστον της Τζαμάικα που θα φτάσει σε αυτό το σημείο περίπου το 2023. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν πόλεις στην Ινδία και την Κίνα, καθώς και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Μέσης Ανατολής. Οι θερμοκρασίες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες δεν παρουσιάζουν τόσο ανησυχητική εικόνα. Τις χωρίζουν περίπου 20 χρόνια από την πρώτη κατηγορία. Δηλαδή η Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες αναμένεται να φτάσουν σε σημείο «αναχώρησης του κλίματος» το 2047 και το 2048 αντίστοιχα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε τροχιά ανάπτυξης η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια με 17% αύξηση των εξαγωγών το 2016

Αύξηση 17% παρουσίασε ο όγκος εξαγωγών των προϊόντων ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας το 2016 επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο του κλάδου στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων αλλά και την συνεισφορά του στην εθνική οικονομία, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών.

Συγκεκριμένα σε όλες τις αγορές, η αύξηση των εξαγωγών τσιπούρας και λαυρακιού κυμάνθηκε από 7% έως 32% ξεπερνώντας συνολικά τους 83.000 τόνους, εκτιμώμενης αξίας άνω των 433 εκατομμυρίων ευρώ, συμμετέχοντας για άλλη μια φορά θετικά στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας.

Ποσοστό 93% των εξαγωγών διοχετεύεται σε αγορές της ΕΕ και το υπόλοιπο 7% σε όλες τις άλλες χώρες, ενώ όσον αφορά στον ανταγωνισμό, η Τουρκία με αυξημένη παραγωγή και επιθετική εμπορική πολιτική παραμένει ο κύριος ανταγωνιστής της Ελλάδας, σύμφωνα με τον ΣΕΘ.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ιχθυοκαλλιέργεια εκτός από την οικονομική συνεισφορά της, συμβάλλει και στην κοινωνική συνοχή της χώρας προσφέροντας πάνω από 12.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας σε παράκτιους δήμους και κοινότητες που δεν υπάρχουν εναλλακτικές προοπτικές απασχόλησης.

«Η ιχθυοκαλλιέργεια έχει αναγνωριστεί ως ένας πολλά υποσχόμενος κλάδος του πρωτογενούς τομέα παραγωγής της χώρας και έχει να επιδείξει πολλές πρωτιές στην 30χρόνη πορεία του» δήλωσε ο Ι. Πελεκανάκης, Γ.Δ. του ΣΕΘ και συνέχισε: «Μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη πενταετία, ο κλάδος παραμένει ανταγωνιστικός διαψεύδοντας όσους προεξοφλούσαν την κατάρρευσή του. Η αναγνώριση της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων σε συνδυασμό με την διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση τους, δίνουν το μήνυμα για περαιτέρω ανάπτυξη. Για να κερδίσουμε όμως το στοίχημα της ανάπτυξης πρέπει η σημερινή Κυβέρνηση να σταθεί αρωγός μας και να προωθήσει τις δυο στρατηγικές προτεραιότητες του κλάδου. Πρώτον, να επισπεύσει την ίδρυση των Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών που προβλέπονται από το 2011 καθώς αποτελούν το βασικό εργαλείο για την οργανωμένη και περιβαλλοντικά υπεύθυνη ανάπτυξη του κλάδου. Δεύτερον, να ενεργοποιήσει άμεσα το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας καθώς αποτελεί το κύριο εργαλείο χρηματοδότησης επενδύσεων και δράσεων προώθησης του κλάδου. Ενδεικτικό είναι πως ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ έχει αρχίσει ήδη η χρηματοδότηση των Οργανώσεων Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας, στην Ελλάδα εκκρεμεί ακόμα το θεσμικό πλαίσιο για την αναγνώρισή τους».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρωσία: Πούτιν: είμαστε έτοιμοι να πουλήσουμε S-400 στην Τουρκία

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, δήλωσε σήμερα ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να πουλήσει στην Τουρκία τα προηγμένης τεχνολογίας αντιαεροπορικά συστήματα S-400 και έχει συζητήσει το θέμα με την Άγκυρα, μετέδωσε το ρωσικό πρακτορείο Tass.

Σύμφωνα με το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ο πρόεδρος Πούτιν έκανε τη δήλωση αυτή  κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχε με τους εκπροσώπους των ξένων μέσων ενημέρωσης στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης -2017, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα που έκανε ο διευθυντής του τουρκικού πρακτορείου Anadolu.

“Συζητήσαμε το ενδεχόμενο της πώλησης των συστημάτων S-400. Είμαστε έτοιμοι γι αυτό”, δήλωσε ο Ρώσος πρόεδρος  επισημαίνοντας ότι “όσον αφορά τη συνεργασία στην κατασκευή των συστημάτων αυτών στη Τουρκία, αυτό είναι ένα ξεχωριστό ζήτημα, το οποίο έχει σχέση με το πόσο έτοιμη είναι γι αυτό η τουρκική βιομηχανία. Τέτοια τεχνολογία προς το παρόν δεν παράγουμε πουθενά στο εξωτερικό”.

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν ανέφερε ως παράδειγμα τους πυραύλους BrahMos,τους οποίους κατασκευάζει η Ρωσία σε συνεργασία με την Ινδία. “Αυτό συμβαίνει δεκαετίες και είναι κάτι που θέλει μεγάλη προετοιμασία και τεχνολογική κατάρτιση στελεχών” είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στην ρωσο-ινδική συνεργασία στον τομέα αυτό, για να προσθέσει τα εξής :”Βεβαίως στην ουσία δεν υπάρχει κάτι που να είναι αδύνατο. Είμαστε μάλιστα έτοιμοι να πουλήσουμε τα πλέον σύγχρονα και εξελιγμένα συστήματα. Ο πρόεδρος Ερντογάν το γνωρίζει αυτό, το γνωρίζουν και οι δικοί μας στρατιωτικοί και οι Τούρκοι στρατιωτικοί επίσης”.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Στις φυλακές επιχειρηματίας που καταδικάστηκε σε 10ετή κάθειρξη για τοκογλυφία

Στις φυλακές οδηγείται γνωστός επιχειρηματίας της Θεσσαλονίκης, μετά την καταδίκη του σε 10ετή κάθειρξη από το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης, που τον έκρινε ένοχο για τοκογλυφία και εκβίαση.

Ο 64χρονος επιχειρηματίας κατηγορείτο ως «πρωταγωνιστής» τοκογλυφικού κυκλώματος, το οποίο δρούσε στη Θεσσαλονίκη και είχε εξαρθρωθεί μαζί με άλλα τρία κυκλώματα, έπειτα από μεγάλη αστυνομική επιχείρηση τον Ιανουάριο του 2012.

Τον Ιούλιο του επόμενου έτους, το Κακουργιοδικείο Θεσσαλονίκης, εξετάζοντας την υπόθεση σε πρώτο βαθμό, τιμώρησε τον κατηγορούμενο επιχειρηματία με ποινή κάθειρξης 11,5 ετών, αλλά αποφάσισε να τον αφήσει ελεύθερο -υπό όρους- ενόψει του Εφετείου.

Τώρα, το δευτεροβάθμιο δικαστήριο, τον έκρινε εκ νέου ένοχο, μειώνοντας την ποινή του, η οποία όμως τον «στέλνει» στη φυλακή.

Για την ίδια υπόθεση είχαν κατηγορηθεί και αθωωθεί πρωτόδικα δύο τραπεζικά στελέχη, ένας απότακτος αστυνομικός, ένας δικηγόρος, όπως επίσης ο άλλοτε επικεφαλής της επιχειρησιακής διεύθυνσης ειδικών υποθέσεων Θεσσαλονίκης του ΣΔΟΕ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

O Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος στην 4Ε την Παρασκευή 2 Ιουνίου στις 9:30 το βράδυ

O Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ., Ιερώνυμος συνοδευόμενος από τον Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών Αρχιμανδρίτη π. Συμεών Βολιώτη, καθώς και τον Αρχιδιάκονο π. Ιωάννη, επισκέφθηκε με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα τις εγκαταστάσεις του Εκκλησιαστικού Τηλεοπτικού Σταθμού μας, καθώς και του Ραδιοφωνικού Σταθμού «ΛΥΔΙΑ».

   Ξεναγήθηκε στα στούντιο, αλλά και είδε από κοντά όλες τις τελευταίας τεχνολογίας εγκαταστάσεις, εκφράζοντας τον θαυμασμό του. Σε εγκάρδιο κλίμα συνομίλησε με τα στελέχη του σταθμού αλλά και τους εργαζομένους.

   Παραχώρησε βαρυσήμαντη τηλεοπτική συνέντευξη στον Αρχιμανδρίτη π. Νικάνορα Παπανικολάου, πνευματικό προϊστάμενο της Αδελφότητας «Αγία Λυδία», την οποία θα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε την Παρασκευή 2 Ιουνίου στις 9:30 το βράδυ.

ΕΕ-ΗΠΑ: «Ο πλανήτης μπορεί να βασιστεί στην Ευρώπη» δήλωσε ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ μετά την την απόσυρση των ΗΠΑ από την συνθήκη του Παρισιού

«Ο πλανήτης μπορεί να βασιστεί στην Ευρώπη» μετά την απόσυρση των ΗΠΑ από την συνθήκη του Παρισιού δήλωσε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, χαρακτηρίζοντας «μοιραίο λάθος» την απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης. 

«Εκλέχθηκα για να εκπροσωπώ τους πολίτες του Πίτσμπουργκ, όχι του Παρισιού», δήλωσε νωρίτερα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατά την ανακοίνωση της απόσυρσης της χώρας από τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα. Ο Αμερικανός πρόεδρος δεσμεύτηκε ότι θα διαπραγματευτεί μια «καινούργια συνθήκη» με δίκαιους όρους για τις ΗΠΑ.

Η καγκελάριος της Γερμανίας Άγγελα Μέρκελ εξέφρασε την λύπη της για την απόσυρση των ΗΠΑ από την συνθήκη, με το Βερολίνο να υπογραμμίζει ότι οι ΗΠΑ «πληγώνουν» τον πλανήτη με την απόφασή τους.

Για «ένα λάθος με δραματικές συνέπειες», έκανε λόγο η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό.

 Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ με tweet του ανακοίνωσε ότι παραιτείται από τα συμβουλευτικά όργανα του Λευκού Οίκου μετά την ανακοίνωση της απόφασης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε «απαξίωση» ο ελληνικός σιδηρόδρομος, καταγγέλουν οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σε «καθεστώς απαξίωσης» βρίσκεται σήμερα ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όπως κατήγγειλε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέδειξαν τις παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, επισημαίνοντας πως παρά τα τεράστια ποσά που έχουν ξοδευτεί κατά καιρούς, ακόμα και σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των έργων δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ η σιδηροδρομική υποδομή έχει λεηλατηθεί σε μεγάλο μέρος της και το τροχαίο υλικό έχει απαξιωθεί.

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, κατήγγειλαν τη μη λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, τα οποία θα είχαν οδηγήσει στην αποτροπή του. Παραθέτοντας αναλυτικά την κατάσταση του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ Κώστας Γενιδούνιας, υποστήριξε πως «το πόρισμα για το Άδενδρο βγήκε πολύ εύκολα» ζητώντας τον καταμερισμό ευθυνών, αλλά και τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, ώστε να τεθούν επιτέλους σε λειτουργία τα φωτοσήματα και η τηλεδιοίκηση στο σύνολο της γραμμής και όχι αποσπασματικά, όπως συμβαίνει σήμερα.

Μάλιστα, όπως είπαν, τόσο ο γενικός γραμματέας της ΠΕΠΕ, Βασίλης Τουρλής, όσο και ο αντιπρόεδρος, Σπύρος Συρόπουλος, εάν και έχουν δαπανηθεί δισ. ευρώ στον σιδηρόδρομο, εντούτοις βασικές υποδομές (η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοένα και παρατείνεται, συνεχές πλιάτσικο της γραμμής, απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό) και συστήματα (GSMR και ECTS) υπολειτουργούν ή και απαξιώνονται.

Παράλληλα, αναφερόμενοι «στην τεράστια έλλειψη προσωπικού στον κλάδο τους και όχι μόνο», είπαν ότι 260 μηχανοδηγοί εργάζονται σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισαν ότι με τον νόμο 3891 του 2010, 120 μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες και μάλιστα 45 εξ αυτών υποχρεωτικά,  και μόλις 4 επέστρεψαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με καθεστώς απόσπασης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Οι μηχανοδηγοί καταγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αναφέροντας τα παρακάτω προβλήματα:

Γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης

-Δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα στο 70% της γραμμής. Δεν λειτουργούν ECTS και GSMR και υπάρχει μονή γραμμή Θήβας- Τιθορέας εδώ και 10-12 μήνες, λόγω εργασιών.

-Ο ορεινός όγκος (Τιθορέα-Δομοκός) λειτουργεί με φωτοσήματα, αλλά με σημαντικά προβλήματα στην συντήρησή τους (παλιό σύστημα, δεν βρίσκονται ανταλλακτικά) και συχνές βλάβες.

-Μεταξύ Δομοκού-Παλαιοφαρσάλου υπάρχει εδώ και 8 μήνες μονή γραμμή κυκλοφορίας, λόγω έργων.

-Είσοδος (μόνιμη) σε παρακαμπτηρίους χωρίς φωτοσήματα, σε Δομοκό, Παλαιοφάρσαλο, Μεζούρλο, Λάρισα, Νέους Πόρους, Άδενδρο, Σίνδο και Θεσσαλονίκη.

-Ηλεκτροκίνηση μόνο μεταξύ Παλαιοφαρσάλου-Θεσσαλονίκης. Στον Παλαιοφάρσαλο γίνεται αλλαγή μηχανής (σε diesel προς Αθήνα, σε ηλεκτράμαξα προς Θεσσαλονίκη).

-Σοβαρά προβλήματα στις «γαλαρίες» (Πλαταμώνα-Τέμπη), αναφορικά με τον φωτισμό και την επικοινωνία.

-Έξι μόλις δρομολόγια την ημέρα προς Θεσσαλονίκη, όταν το 2010 είχαμε 10, με χρόνο 5 ώρες και 30 λεπτά από το 2012, ενώ το 2009 ο χρόνος πλησίαζε τις 4 ώρες και 20 λεπτά (με τρένα express).

-To Δίκτυο ηλεκτροκίνησης την περίοδο 2008-2011 λεηλατήθηκε (όπως και το δίκτυο οπτικών ινών), η ΠΕΠΕ κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά.

Η ανακατασκευή της ηλεκτροκίνησης στοίχισε πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ και ολοκληρώθηκε (μέχρι Τιθορέα) το 2015.

Προαστιακός Αθήνας (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» – Κιάτο)

-Ιδρύθηκε το 2004 με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ η γραμμή προς Κιάτο δόθηκε στην κυκλοφορία την περίοδο 2006-2007.

-Το Δίκτυο είναι με ηλεκτροκίνηση, χωρίς τηλεδιοίκηση και σύστημα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους (ECTS), χωρίς σύστημα επικοινωνίας (GSMR), ενώ τα φωτοσήματα λειτουργούν μόνο σε μέρος του δικτύου (από Λιόσια μέχρι αεροδρόμιο). Τα συστήματα είχαν εγκατασταθεί και λειτούργησαν μέχρι το 2010 και μέρος τους σήμερα είναι λεηλατημένο.

-Τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί σε 3 ανά ώρα (στην αρχική του λειτουργία ήταν 4 ή 5) λόγω έλλειψης μηχανοδηγών και μη λειτουργίας της τηλεδιοίκησης. Λόγω έλλειψης μηχανοδηγών τα δρομολόγια σταματούν στις 21.44 το βράδυ από αεροδρόμιο, ενώ το μετρό συνεχίζει την λειτουργία του μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα.

-Δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με το κέντρο, καθώς απαιτείται μετεπιβίβαση στο σταθμό Λιοσίων και όχι όλες τις ώρες της ημέρας.

-Αναμένεται η απευθείας σύνδεση με τον σταθμό Λαρίσης το επόμενο διάστημα (σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα δοθεί τις επόμενες εβδομάδες).

Προαστιακός Αθήνας (Προς Χαλκίδα και Πειραιά)

-Τα δρομολόγια γίνονται ανά δυο ώρες, λόγω έλλειψης προσωπικού. Δίκτυο χωρίς τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ECTS, GSMR.

-Ηλεκτροκίνηση από Κιούρκα μέχρι Χαλκίδα και αντίστροφα (στα Κιούρκα μετεπιβίβαση σε συρμούς diesel). Αναμένεται η παράδοση προς χρήση της ηλεκτροκίνησης προς Αθήνα.

-Από Αθήνα μέχρι Πειραιά η κυκλοφορία γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας (παρότι έχουν κατασκευαστεί 2 γραμμές).

-Πολλές διαβάσεις για πεζούς, που τοποθετούνται από τοπικούς φορείς, ενώ υπάρχουν πεζογέφυρες.

-Η γραμμή μεταξύ Οινόης-Χαλκίδας ανακαινίστηκε το 2013 (4 χρόνια εργασιών) και σήμερα παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα με την προηγούμενη γραμμή (συχνές καθιζήσεις), αφού η χάραξη έγινε στην ίδια γραμμή.

-Δεν λειτουργεί τηλεματική, σταθμοί χωρίς εκδοτήρια.

Για Μακεδονία-Θράκη

-Το δίκτυο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη είναι με μονή γραμμή κυκλοφορίας, χωρίς κανένα σύστημα (φωτοσήματα- τηλεδιοίκηση). Το ίδιο και η γραμμή προς Φλώρινα και Έδεσσα.

-Από τις 25 Σεπτεμβρίου του 2016 έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Δράμας-Θεσσαλονίκης, λόγω έργων, ενώ από τις 25 Μαΐου διακόπηκε και η σιδηροδρομική σύνδεση με Βουλγαρία, λόγω έλλειψης μηχανοδηγών. Από το 2010, έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση με Τουρκία.

-Μεταξύ Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης κυκλοφορούν 2 τρένα την ημέρα, αντί 5 που κυκλοφορούσαν μέχρι το 2010, ενώ σοβαρά προβλήματα υπάρχουν και στην σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης.

Εμπορικά τρένα

-Εδώ και 18 μήνες, η γέφυρα του Γαλλικού είναι κλειστή, λόγω έργων για την αποκατάσταση προβλήματος, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των τρένων προς Ειδομένη να γίνεται μέσω παράκαμψης από την γέφυρα του Αξιού.

-Δεν υπάρχει ακόμα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου. Αποτέλεσμα να μην μπορεί να καλυφθεί (σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού), το απαιτούμενο έργο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

-Στην γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη δεν λειτουργούν φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, με αποτέλεσμα να μειώνεται η χωρητικότητα της γραμμής.

-Στο Ικόνιο είναι μονή γραμμή, χωρίς απευθείας σύνδεση με την γραμμή προς Θεσσαλονίκη. Στο Θριάσιο δεν έχει παραληφθεί ακόμα το σύνολο του έργου και στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν ένα τρένο καθημερινά, με το δεύτερο να δρομολογείται κατά διαστήματα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βέροια – ΣΙΝΕΣΤΑΡ: Δείτε τους Πειρατές της Καραϊβικής (η εκδίκηση του Σαλαζάρ) και στην Κορυφή του κόσμου…

ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΛΑΖΑΡ PIRATES OF THE CARIBBEAN: DEAD MEN TELL NO TALES

Προβολές καθημερινά στις 19.00 και 22.00 σε 2D

3D προβολή στις 19.00 μόνο Πέμπτη 1/6 – Παρασκ 2/6 – Σάββατο 3/6 – Κυριακή 4/6

c3Σκηνοθεσία: Ε. ΣΑΝΤΜΠΕΡΓΚ & Γ. ΡΕΝΙΝΓΚ

Σενάριο: TZEΦ ΝΕΪΘΕΝΣΟΝ

Ηθοποιοί: ΤΖΕΦΡΙ ΡΑΣ, ΧΑΒΙΕ ΜΠΑΡΔΕΜ, ΣΤΙΒΕΝ ΓΚΡΑΧΑΜ, ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΓΟΥΕΝΧΑΜ, ΤΖΟΝΙ ΝΤΕΠ, ΜΠΡΕΝΤΟΝ ΘΓΟΥΕΙΤΣ, ΚΑΓΙΑ ΣΚΟΝΤΕΛΑΡΙΟ, ΓΚΟΛΣΙΦΤΕ ΦΑΡΑΧΑΝΗ

Περίληψη

Ο Johnny Depp επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με το ρόλο του θρυλικού παληκαρά αντι-ήρωα Τζακ Σπάροου στην ολοκαίνουργια ταινία “Οι Πειρατές της Καραιβικής: Η Εκδίκηση του Σαλαζάρ». H φαντασμαγορική περιπέτεια βρίσκει τον άτυχο Καπετάνιο Τζακ να νιώθει τους ανέμους της δυστυχίας να φυσούν κατά πάνω του, όταν ναυτικοί-φαντάσματα με αρχηγό τον τρομακτικό Καπετάνιο Σαλαζάρ (Javier Bardem), το σκάνε από το Τρίγωνο του Διαβόλου με σκοπό να σκοτώσουν κάθε πειρατή στη θάλασσα – ειδικά τον Τζακ.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=r8kWMghnKt8

 

 

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ   (Μεταγλωτ. στα Ελληνικά)

(Tout en haut du monde / Long way north) 

Ώρα προβολής: 18.30

c2Μία μαγευτική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων όπου τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα, αρκεί να τα κυνηγήσεις!

Η πολυβραβευμένη ταινία του Ρεμί Σαγιέ σε συμπαραγωγή του υποψήφιου για Όσκαρ, Ρον Ντιάνς  έρχεται να παρασύρει μικρούς και μεγάλους σε ένα μοναδικό ταξίδι…

Βραβείο Κοινού, Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Annecy

Μεγάλο Βραβείο, Tokyo Anime Award Festival

Βραβείο Κοινού, COLCOA Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου

Επίσημη Συμμετοχή Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο

 του Ρεμί Σαγιέ

Η Σάσα, μία νεαρή αριστοκράτισσα που μεγαλώνει στη Ρωσία στα τέλη του 19ου αιώνα, ονειρεύεται το Μεγάλο Βορρά και αγωνιά για την τύχη του παππού της, του Ολουκίν. Ένας διάσημος επιστήμονας και εξερευνητής της Αρκτικής, που ακόμα όμως δεν έχει επιστρέψει από την τελευταία εκστρατεία του για την κατάκτηση του Βόρειου Πόλου. Ο Ολουκίν έχει περάσει το πάθος του για εξερεύνηση και στη μικρή Σάσα, αλλά οι γονείς της, οι οποίοι έχουν ήδη δρομολογήσει το γάμο της κόρης τους, δεν το εγκρίνουν. Έτσι, η Σάσα επαναστατεί και πάει ενάντια στο πεπρωμένο που της έχουν ορίσει, φεύγει από το σπίτι και αποφασίζει να πάει να βρει τον παππού της στο μακρύ δρόμο για το Βορρά.

“Μία ταινία κινουμένων σχεδίων – διαμάντι!” – Variety

“Μία μεγαλόπρεπη περιπέτεια! Ένα αριστούργημα!” – Le Monde

“Μία μεθυστική περιπέτεια” – Paris Match

Το Στην Κορυφή του Κόσμου έρχεται να αποδείξει ότι το 2D animation και η κλασσική περιπέτεια μπορούν ακόμα να συγκινήσουν με τη μοναδικότητά τους.

 Μετάφραση / Σκηνοθεσία: Σοφια Παναηλίδου

Ακούγονται οι ηθοποιοί: ΣΑΣΑ: ΣΟΦΙΑ ΠΑΝΑΗΛΙΔΟΥ, ΣΥΜΜΑΘΗΤΡΙΑ / ΜΗΤΕΡΑ / ΟΛΓΑ: ΛΙΛΑ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΑΠΠΟΥΣ & ΛΟΥΝΤ:  ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΑΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ / ΠΑΤΕΡΑΣ / ΜΟΟΥΣΟΝ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΤΟΜΣΚΙ / ΚΑΤΣ / ΜΠΡΙΣΚΟ / ΦΡΕΝΤΣΙ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ, ΛΟΥΤΖΙΝ / ΛΑΡΣΟΝ / ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΑΣ / ΜΑΛΟΝΕΗ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΨΑΡΟΥΔΑΚΗΣ

 Με την Υποστήριξη: Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=KWsS18cmDFY 

 Επίσης μπορείτε να πληροφορηθείτε για όλο το πρόγραμμα του ΚινηματοΘέατρου ΣΤΑΡ παρακάτω:

http://www.cinestar.gr

http://www.facebook.com/cinestarveria

Το νέο πρόγραμμα κινηματοΘέατρου ΣΤΑΡ το οποίο θα ισχύει από  την Πέμπτη 1/6/17 – 7/6/17