Οι ευρωβουλευτές ζητούν από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων να εξετάσει το θέμα της μη γνωστοποίησης από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) μελέτες επί των οποίων στηρίχθηκε, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η ουσία glyphosate δεν είναι πιθανώς καρκινογόνο για τον άνθρωπο.
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Ειρήνη Αιμονιώτη
Η Michèle Rivasi είναι μια ευρωβουλευτής από τις τέσσερες συμμαχίες των Πρασίνων / (Ευρωπαϊκή Ελεύθερη Συμμαχία) που ανακοίνωσε πως την 1 Ιούνη 2017 έχουν υποβάλει αίτηση στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) για το θέμα της glyphosate. «Ελπίζουμε ότι αυτή η διαδικασία θα οδηγήσει τελικά σε μια εμβληματική νομολογία, η οποία στο μέλλον θα ενθαρρύνει τους ευρωπαϊκούς οργανισμούς, θα ευνοήσει τη διαφάνεια των εμπορικών μυστικών, και θα αξιολογηθεί επιστημονικά τις δυνητικά επιβλαβείς ουσίες για την υγεία και το περιβάλλον», έγραψε σε δελτίο τύπου.
Κανόνες αλλαγής !
«Ωστόσο, ο πόλεμος κατά της glyphosate και υπέρ της διαφάνειας, δεν σταματά σε αυτή τη δίκη που προορίζεται να διαρκέσει για αρκετά χρόνια», επιμένει η βουλευτής. Σύμφωνα με την ίδια, «είναι επιτακτική ανάγκη να αλλαχτούν οι κανόνες των ευρωπαϊκών οργανισμών και να χρησιμοποιούν πλέον και μελέτες του δημόσιου τομέα, όπως του IARC (Διεθνής Οργανισμός Ερευνών για τον Καρκίνο, Ed). Ο οποίος είχε φτάσει σε συμπέρασμα αντίθετο της EFSA το Μάρτιο του 2015».
Η Michèle Rivasi κρίνει απαραίτητο «να μπει ένα σημείο διακοπής στις βιομηχανίες αγροχημικών, και να υπάρχει πολιτική παρέμβαση για τη δημόσια υγεία».
Ακόμη καλεί τους Ευρωπαίους δράσουν τώρα με την υπογραφή #stopglyphosate ECI. “
Σημαντική άνοδο σε ποσοστό της τάξης του 18% παρουσιάζουν οι πωλήσεις στις υπαίθριες αγορές και στα ηλεκτρονικά καταστήματα τον Μάρτιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), από τα οποία προκύπτει ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 0,3%, μέσα σε έναν χρόνο.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος Δημήτρης Χριστούλιας δημοσιογράφος της REALnews
Την ίδια στιγμή, νέα επιδείνωση εμφανίζουν οι πωλήσεις στα καταστήματα με είδη διατροφής και στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, δηλαδή στα σούπερ μάρκετ σε ποσοστό 3,8% και 2,5% αντίστοιχα. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ καταδεικνύουν την στροφή των Ελλήνων σε αγορές που μπορούν να βρουν φθηνότερα προϊόντα, όπως είναι οι λαϊκές αγορές, στην προσπάθειά τους να περιορίσουν τις δαπάνες εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους.
Στον αντίποδα, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ πιστοποιούν για άλλη μια φορά την παρατεταμένη καθίζηση των πωλήσεων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σε μηνιαία βάση, δηλαδή τον Μάρτιο έναντι του Φεβρουαρίου, οι πωλήσεις εκτός καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 2,2% ενώ για άλλον έναν μήνα μειώθηκε η κατανάλωση στα καταστήματα τροφίμων. Ειδικότερα, πτώση 5,2% σημείωσαν μέσα σε ε΄ναν μήνα οι πωλήσεις στα καταστήματα με είδη διατροφής και 4,7% στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στους υπόλοιπους κλάδους του λιανεμπορίου, σε ετήσια βάση, σημείωσαν αύξηση οι πωλήσεις κατά 9,2% στα καύσιμα και τα λιπαντικά αυτοκινήτων, 3,2% στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, 5,9% στα καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών και οικιακού εξοπλισμού και 3,8% στα καταστήματα με βιβλία και χαρτικά. Μείωση 11,2% εμφάνισαν οι πωλήσεις στα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού και 2,8% στα φαρμακευτικά και στα καλλυντικά.
Τα μάθατε τα νέα; Η κυβέρνηση ανακάλυψε νέα «μαύρη» τρύπα κι ετοιμάζεται να ρίξει νέους φόρους στα αυτοκίνητα. Νέα χαράτσια για να βρεθεί το ένα (1) δις που λείπει για τη συντήρηση αυτού του κράτους –τέρατος.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Μια υφυπουργός που δεν ξέραμε, αποφάσισε ότι έφτασε η ώρα να τη μάθουμε.
Η υφυπουργός Οικονομικών λοιπόν, Κατερίνα Παπανάτσιου, ανακοίνωσε αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Φυσικά, αυτές οι αλλαγές απαιτούν την «εξαγωγή» κι άλλων φόρων από τις ήδη άδειες τσέπες μας. Αυτό σημαίνει ο συνυπολογισμός κυβικών, τιμής αγοράς, παλαιότητας και ρύπων που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο για να υπολογιστούν τα τέλη του.
Η κ. Παπανάτσιου, είναι ανεπίδεκτη μαθήσεως. Δεν έχει κατανοήσει το παραμικρό. Δεν έχει κατανοήσει, επί παραδείγματι, ότι όσο περισσότερο ακριβαίνουν τα τέλη, τόσο περισσότεροι καταθέτουν πινακίδες και τελικά χάνουν τα δημόσια ταμεία.
Κάποιος πρέπει αν της πει, ότι το 2010 το κράτος εισέπραττε από τέλη κυκλοφορίας περισσότερα από 1,6 δις ετησίως. Και πέρυσι (2015) δεν εισέπραξε ούτε ένα (1) δις!
Γιατί; Για τον απλούστατο λόγο ότι έχουν κατατεθεί στις εφορίες κοντά στις 750 χιλιάδες πινακίδες.
Έτσι χάθηκαν σχεδόν 600 εκ. από τέλη κυκλοφορίας, χώρια τα υπόλοιπα έσοδα από καύσιμα, ΦΠΑ ανταλλακτικών και σέρβις, ΚΤΕΟ, κάρτες καυσαερίων, τζίρους και ΦΠΑ ασφαλιστηρίων, που θα πλήρωναν αν κυκλοφορούσαν…
Αποτέλεσμα; Τζίφος!
Κι όμως μυαλό δεν βάζουν. Και συνεχίζουν τον ίδιο χαβά των φόρων. Και της γραφειοκρατίας, αφού οι νέες ρυθμίσεις προβλέπεται να δημιουργήσουν ένα άνευ προηγουμένου «πανηγύρι» στον υπολογισμό των νέων τελών.
Ένα κράτος παντελώς άχρηστο, που αδυνατεί να βρει που βρίσκονται διάσπαρτα 50 χιλιάδες (!!!) κρατικά αυτοκίνητα, καλείται τώρα να …ταξινομήσει 8 εκ. αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και να τους επιβάλλει κριτήρια από τα οποία θα εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας!
Αν το καταφέρει αυτό η κυρία Παπανάτσιου, θα πρέπει να της κάνουμε υποκλίσεις.
Επειδή όμως εκ των προτέρων ξέρουμε τι θα συμβεί, οφείλουμε μόνο μια παρατήρηση:
Η κυβέρνηση και τα στελέχη της παραμένουν ανιάτως ασόβαροι.
Που οδηγούμαστε τώρα; Οδηγούμαστε σε μειώσεις των τελών κυκλοφορίας των παλιών, μικρού κυβισμού και αξίας αυτοκινήτων κι όσων δεν μπορούν να υπολογιστούν οι ρύποι.
Αυτό όμως θα έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα του κράτους τα οποία ωστόσο δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να πέσουν κάτω από τα σημερινά επίπεδα.
Έτσι θα πρέπει να αυξηθούν τα τέλη των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί μετά το 2005. Αυτά είναι περίπου 1,8 εκ.
Η εξίσωση είναι κάτι παραπάνω από δύσκολη, καθώς για ένα αυτοκίνητο δεκαετίας θα πρέπει να μειωθεί το τέλος λόγω μείωσης της αξίας, αλλά ταυτόχρονα να αυξηθεί λόγω των εκπομπών ρύπων. Για ένα καινούργιο αυτοκίνητο με χαμηλούς ρύπους, ο συντελεστής θα είναι μικρός, όμως το ίδιο αυτοκίνητο έχει πολλαπλάσια αξία από ένα αυτοκίνητο δεκαετίας και έτσι θα επιβαρυνθεί περισσότερο…
Το αλαλούμ λοιπόν συνεχίζεται, ακόμη σταθεροί συντελεστές δεν υπάρχουν και για ακόμη μια φορά το κυβερνητικό επιτελείο απλά πέτυχε να φέρει αναστάτωση… με σχέδια μιας επιτροπής η οποία κατάφερε με το τέλος ταξινόμησης να βάλει μπλόκο στα καινούργια αυτοκίνητα οδηγώντας σε ελαφρύνσεις για τα παλιά και ρυπογόνα!
Εν κατακλείδι: Είναι δυνατόν να κόπτονται για τα λαϊκά στρώματα και τελικά να τα επιβαρύνουν συνεχώς με φόρους;
Κι ως πότε τούτη η κυβέρνηση θα παριστάνει ότι δεν καταλαβαίνει πως η αγελάδα για να κατεβάσει γάλα πρέπει να τρέφεται… Τι θέλουν δηλαδή; Να καταθέσουν κι άλλοι τις πινακίδες τους και να γυρίσουμε στην κυκλοφορία με τα μουλάρια;
Ναι ξέρω, είναι υπερβολικός ο τίτλος, όσο κι η τελευταία ερώτηση…
Ο αριθμός των παιδιών που πέθαναν από διάρροια, μειώθηκε κατά το ένα τρίτο μεταξύ 2005-2015, όμως σχεδόν μισό εκατομμύριο παιδιά έως πέντε ετών συνεχίζουν να πεθαίνουν κάθε χρόνο από διαρροϊκές ασθένειες, κυρίως στις φτωχότερες χώρες, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.
Η διάρροια είναι η τέταρτη κυριότερη αιτία θανάτου των παιδιών, ευθυνόμενη για το 8,6% όλων των θανάτων παιδιών κάτω των πέντε ετών στη Γη, σύμφωνα με τη μελέτη. Σχεδόν οι μισοί θάνατοι (το 42%) συμβαίνουν σε δύο μόνο χώρες, την Ινδία και τη Νιγηρία.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Αλί Μοκντάντ του Ινστιτούτου Μετρήσεων και Αξιολόγησης της Υγείας του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό λοιμωδών νόσων “The Lancet Infectious Diseases”.
Η μελέτη, που χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Μπιλ και Μελίντα Γκέιτς, εκτιμά ότι το 2015 υπήρξαν 2,39 δισεκατομμύρια περιστατικά διαρροϊκών ασθενειών διεθνώς, από τα οποία τα 957,5 εκατομμύρια αφορούσαν παιδιά. Συνολικά υπήρξαν 1,31 εκατομμύρια θάνατοι λόγω κάποιας διαρροϊκής πάθησης, από τους οποίους οι 499.000 θάνατοι αφορούσαν παιδιά έως πέντε ετών. Κατά τη δεκαετία 2005-2015 οι συνολικοί διαρροϊκοί θάνατοι μειώθηκαν κατά σχεδόν 21%, ενώ ειδικότερα οι παιδικοί κατά 34,3%. Όμως στο ίδιο χρονικό διάστημα η μείωση στα περιστατικά των διαρροϊκών ασθενειών δεν υπήρξε εξίσου γρήγορη (6% και 10,4% αντίστοιχα).
Τα μεγαλύτερα ποσοστά θνησιμότητας λόγω διάρροιας εμφανίζουν δύο αφρικανικές χώρες, το Τσαντ και η Νιγηρία, με 594 και 485 θανάτους ανά 100.000 παιδιά αντίστοιχα κάθε χρόνο. Σε απόλυτο αριθμό, οι περισσότεροι παιδικοί θάνατοι από διάρροια λαμβάνουν χώρα στην Ινδία (105.000 ετησίως) και στη Νιγηρία (103.000). Οι διαρροϊκές παθήσεις είναι συχνότερες στις χώρες χαμηλού εισοδήματος, όπου οι κάτοικοι δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε καθαρό νερό, υποδομές υγιεινής (π.χ. αποκομιδή απορριμάτων), ιατρική και νοσοκομειακή περίθαλψη.
Ο ροταϊός συνεχίζει να αποτελεί την κυριότερη αιτία διαρροϊκού θανάτου στα παιδιά, προκαλώντας περίπου 146.000 θανάτους ετησίως, αν και υπάρχει μείωση των θανάτων κατά 44% από το 2005. Η θετική αυτή εξέλιξη ελπίζεται ότι θα συνεχισθεί χάρη στο εμβόλιο εναντίον του ιού, το οποίο εισήχθη σε 91 χώρες φέτος τον Μάρτιο. Η δεύτερη σημαντικότερη παθογόνος αιτία είναι το κρυπτοσπορίδιο (60.400 θάνατοι το 2015) για το οποίο υπάρχουν λίγες θεραπευτικές επιλογές και έλλειψη εμβολίου.
Η πρώτη στον κόσμο βιομηχανική ομάδα που απορροφά διοξείδιο του άνθρακα απευθείας από την ατμόσφαιρα, μόλις τέθηκε σε λειτουργία στην Ελβετία. Το γεγονός αναμένεται να αναζωπυρώσει το δημόσιο διάλογο -και την επιστημονική διαμάχη- κατά πόσο η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη συγκράτηση της κλιματικής αλλαγής.
Το εργοστάσιο της Climeworks AG κοντά στη Ζυρίχη είναι το πρώτο που αφαιρεί άμεσα το διοξείδιο από τον αέρα και μετά το πουλάει σε ενδιαφερόμενους αγοραστές. Η μονάδα, σύμφωνα με το “Science”, μπορεί να αποσπάσει περίπου 900 τόνους διοξειδίου από την ατμόσφαιρα σε ετήσια βάση, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις εξατμίσεις 200 αυτοκινήτων. Είναι αξιοσημείωτο ότι το αφαιρούμενο «αέριο του θερμοκηπίου» καταλήγει μέσω υπόγειου αγωγού σε πραγματικά θερμοκήπια της εταιρείας Gebruder Meier Primanatura AG, όπου χρησιμοποιείται για την αναγκαία άνοδο της θερμοκρασίας και την καλλιέργεια λαχανικών όπως ντοματών και αγγουριών.
Αν και η αφαιρούμενη από τον αέρα ποσότητα διοξειδίου δεν είναι μεγάλη, σύμφωνα με την Climeworks αποτελεί ένα πρώτο βήμα για το φιλόδοξο στόχο της να «ρουφήξει» το 1% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου μέσω μονάδων τέτοιας τεχνολογίας ανά τον κόσμο. Βέβαια, για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να κατασκευασθούν περίπου 250.000 παρόμοια εργοστάσια, πράγμα όχι εύκολο (ειδικά μετά την απόφαση του Τραμπ για απόσυρση των ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή…).
Οι οραματιστές ιδρυτές της Climeworks (που δημιουργήθηκε το 2009, όταν ακόμη ήσαν μεταδιδακτορικές ερευνητές) ευελπιστούν ότι το αφαιρούμενο διοξείδιο θα βρει μια πληθώρα χρήσεων πέρα από τα αγροτικά θερμοήπια, όπως στη βιομηχανία ποτών για την παραγωγή αναψυκτικών με ανθρακικό. Η πρώτη μονάδα θα λειτουργήσει πιλοτικά για τρία χρόνια, ώστε να εξαχθούν τα κατάλληλα συμπεράσματα και να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές, προκειμένου η τεχνολογία να αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερα εργοστάσια.
Δεν λείπουν όμως οι -ουκ ολίγοι- επικριτές, που αντιτείνουν ότι αντί να απελευθερώνεται όλο αυτό το διοξείδιο στον αέρα και μετά να «τρέχουμε» να το ξανααπορροφήσουμε, θα ήταν πολύ καλύτερα αν λειτουργούσαμε προληπτικά στην πηγή του προβλήματος, έτσι ώστε εξ αρχής -π.χ. με τις κατάλληλες τεχνολογίες στα εργοστάσια που δουλεύουν με ορυκτά καύσιμα και στις μηχανές των οχημάτων- να μην εκπέμπεται το διοξείδιο στην ατμόσφαιρα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των επικριτών, η τεχνολογία της εκ των υστέρων αφαίρεσης του διοξειδίου έχει συνολικό κόστος περίπου 1.000 δολαρίων ανά τόνο αερίου, περίπου δεκαπλάσιο σε σχέση με το κόστος των τεχνολογιών πρόληψης της εκπομπής.
Οι υπέρμαχοι της τεχνολογίας αντιτείνουν όμως ότι είναι θέμα χρόνου να πέσει το κόστος της τεχνολογίας απορρόφησης διοξειδίου από τον αέρα. Μέχρι στιγμής η ίδια η Climeworks δεν έχει δώσει αναλυτικά στοιχεία για το κόστος λειτουργίας της, αλλά δήλωσε ότι ενισχύεται χρηματοδοτικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Ενέργειας.
Σε 256 εκατ. ευρώ ανέρχεται ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης «Σχέδια Βελτίωσης», που δρομολογείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020.
Τα «Σχέδια Βελτίωσης» αφορούν στην υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα της αγροτικής εκμετάλλευσης (π.χ. ανανέωση μηχανολογικού εξοπλισμού) και στην υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος (π.χ. εγκατάσταση διαχείρισης αποβλήτων).
Σύμφωνα με την προδημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης, δικαιούχοι μπορεί να είναι ενεργοί γεωργοί – ενήλικες έως 60 ετών – αλλά και νομικά πρόσωπα που έχουν υποβάλει ΟΣΔΕ κατά το 2017. Επίσης, τα υποψήφια συλλογικά σχήματα πρέπει να εγγεγραμμένα και ενήμερα στο μητρώο, να έχουν 3 τελευταίες χρήσεις με κερδοφόρο μέσο όρο αποτελεσμάτων προ φόρων και αποσβέσεων και κύκλο εργασιών μεγαλύτερο των 30.000 ευρώ.
Για όσους ενδιαφέρονται για επενδύσεις που συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα της αγροτικής εκμετάλλευσης, η οικονομική στήριξη είναι έως 200.000 ευρώ. Ο εν λόγω προϋπολογισμός μπορεί να ανέλθει: α) έως και τις 300.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι η τυπική απόδοση της εκμετάλλευσης, σύμφωνα με την τελευταία Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης, ανέρχεται τουλάχιστον στο 25 % του αιτούμενου προϋπολογισμού και β) έως και τις 500.000 ευρώ στις περιπτώσεις επενδύσεων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων ή θερμοκηπίων όλων των τύπων, με την προϋπόθεση ότι η τυπική απόδοση της εκμετάλλευσης, σύμφωνα με την τελευταία Ενιαία Δήλωση Εκμετάλλευσης, ανέρχεται τουλάχιστον στο 25 % του αιτούμενου προϋπολογισμού. Για συλλογικές επενδύσεις η οικονομική στήριξη μπορεί να ανέλθει έως τις 500.000 ευρώ. Ο εν λόγω προϋπολογισμός μπορεί να φτάσει και στο 1.000.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών της τελευταίας κλεισμένης χρήσης της ομάδας να ανέρχεται τουλάχιστον στο 25 % του αιτούμενου προϋπολογισμού. Σημειώνεται ότι ομάδες με λιγότερες από τρεις κλεισμένες χρήσεις δεν μπορούν να αιτηθούν προϋπολογισμό που υπερβαίνει τις 500.000 ευρώ.
Για όσους ενδιαφέρονται για επενδύσεις που συμβάλλουν στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός ανέρχεται ανά αίτηση στήριξης: α) για τις εκμεταλλεύσεις φυσικών και νομικών προσώπων στα 150.000 ευρώ, με εξαίρεση τις επενδύσεις διαχείρισης των αποβλήτων, υποπροϊόντων και υπολειμμάτων της εκμετάλλευσης για τις οποίες ο ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός ανέρχεται ανά αίτηση στήριξης έως και τις 200.000 ευρώ και β) για συλλογικές επενδύσεις έως τις 150.000 ευρώ. Ο εν λόγω προϋπολογισμός μπορεί να ανέλθει έως και τα 500.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών της τελευταίας κλεισμένης χρήσης της ομάδας, ανέρχεται τουλάχιστον στο 25 % του αιτούμενου προϋπολογισμού. Σημειώνεται ότι ομάδες με λιγότερες από τρεις κλεισμένες χρήσεις δεν μπορούν να αιτηθούν προϋπολογισμό που υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ.
Η κυβέρνηση του Ζόραν Ζάεφ θα ασκήσει μία «σοφή και συνετή πολιτική» στο θέμα του ονόματος, δήλωσε ο νέος υπουργός Εξωτερικών Νίκολα Ντιμιτρόφ, αναφερόμενος στη γνωστή διένεξη με την Ελλάδα.
Ειδικότερα, ο κ. Ντιμιτρόφ, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο ΜΙΑ, είπε επ’ αυτού, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για την εξωτερική πολιτική της νέας κυβέρνησης:
Θα ασκήσουμε μία σοφή και συνετή πολιτική, από κοινού με την αντιπολίτευση, για να βγάλουμε το ζήτημα της ονομασίας από την πολιτική αντιπαράθεση, να οικοδομήσουμε συναίνεση και, όταν θα υπάρξει αξιοπρεπής λύση, όλοι μαζί να στηρίξουμε τη λύση αυτή. Το όνομα δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο κομματικής πολιτικής διαμάχης, εάν θέλουμε να κλείσει πράγματι αυτό το ζήτημα. Ξέρετε, όταν υπήρξε το 2012 μία προσπάθεια εκ μέρους μιας ολόκληρης ομάδας κρατών-μελών της ΕΕ να ξεκινήσει η χώρα διαπραγματεύσεις παρά το ζήτημα της ονομασίας, η προσπάθεια αυτή ανακόπηκε από τη “μαύρη Δευτέρα” τον Δεκέμβριο του 2012 (σ.σ. επεισόδια στο κοινοβούλιο της πΓΔΜ κατά την υιοθέτηση του προϋπολογισμού) και καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013 δεν κάναμε τίποτα.
Ο κ. Ντιμιτρόφ ανακοίνωσε επίσης, σύμφωνα πάντα με το ΜΙΑ, ότι προς όφελος των σχέσεων καλής γειτονίας, οι πρώτες διμερείς επισκέψεις του θα είναι κυρίως στην περιοχή, και ιδιαίτερα εκεί όπου η ΠΓΔΜ έχει προβλήματα, για να πει ότι η χώρα έχει νέο πρόσωπο και ότι επιθυμεί την ανάπτυξη νέων σχέσεων.
Σε έναν μήνα περίπου αναμένεται η έκδοση της υπουργικής απόφασης για τις ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ασφαλισμένων προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα με όσα δήλωσε μιλώντας νωρίτερα σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός αρμόδιος για την Κοινωνική Ασφάλιση Τάσος Πετρόπουλος.
Ο υφυπουργός, από το βήμα της Βουλής, προέτρεψε ελεύθερους επαγγελματίες και επιστήμονες να σπεύσουν να καταβάλουν τις εισφορές τους από τον Ιανουάριο έως και τώρα, προκειμένου να είναι δυνατή η υπαγωγή τους στις θετικές ρυθμίσεις για τις προηγούμενες οφειλές τους.
«Έχουμε τον Ν. 4669 για τις ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ασφαλισμένων προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Σε περίπου έναν μήνα θα εκδώσω την υπουργική απόφαση για τις ρυθμίσεις των οφειλών. Παρακαλώ πάρα πολύ, επειδή ο κόσμος δεν είναι πολύ καλά ενημερωμένος για πολλούς λόγους, εγώ το τονίζω με κάθε ευκαιρία: να σπεύσουν να καταβάλουν τις εισφορές από τον Γενάρη μέχρι και τώρα, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, και οι γιατροί και οι δικηγόροι και οι επιστήμονες γενικότερα, για να μπορούν να υπαχθούν στις θετικές ρυθμίσεις των οφειλών, για το προηγούμενο διάστημα μέχρι 31.12.2016 για να μην μένουν συνέχεια εκτός των δυνατοτήτων που παρέχονται από την πολιτεία» ανέφερε ο υφυπουργός Εργασίας.
Ο Τάσος Πετρόπουλος αναφέρθηκε στην επικείμενη έκδοση της υπουργικής απόφασης κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Νότη Μηταράκη για την εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ.
Ο υφυπουργός Εργασίας ανέφερε ότι τα έσοδα του ΕΦΚΑ για το πρώτο τετράμηνο ανέρχονται σε 12.485.260.000 ευρώ και αυτή τη στιγμή, στα αποθεματικά του ΕΦΚΑ, αφού αφαιρεθούν τα ποσά που θα αποδοθούν στους άλλους φορείς, το πραγματικό πλεόνασμα ανέρχεται σε 112.000.000 ευρώ, όταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι είχε καταγραφεί έλλειμμα 343.000.000 ευρώ. «Προβλέπαμε, πράγματι, μια μείωση των εισπράξεων και ένα έλλειμμα μέσα στην πρώτη περίοδο του 2017, η οποία, όμως, πρόβλεψη δεν επιβεβαιώθηκε. Αντί για έλλειμμα, είχαμε αύξηση» είπε ο Αναστάσιος Πετρόπουλος και πρόσθεσε ότι σημειώθηκε αύξηση της εισπραξιμότητας πάνω από 13,5% στους μισθωτούς και όσον αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες και το ΕΤΑΑ αύξηση της εισπραξιμότητας σε σχέση με πέρσι κατά 15% τουλάχιστον και 65% αύξηση της εισπραξιμότητας στους αυτοτελώς απασχολούμενους.
Ο βουλευτής της ΝΔ, Νότης Μηταράκης, είπε ότι υπάρχει διάσταση ανάμεσα στα στοιχεία που δηλώνει το υπουργείο σε σχέση με τα στοιχεία που ανακοινώνει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και πρόσθεσε ότι υπάρχει εκτίναξη κατά ένα δισεκατομμύριο των προβλέψεων για το έλλειμμα των ασφαλιστικών ταμείων την ίδια στιγμή που είναι συχνές οι καταγγελίες για ελλείψεις βασικών αγαθών στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, όπως γραφική ύλη, καύσιμα για τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα.
Αντιμέτωποι με την καταβολή προστίμων ύψους 250 ευρώ αναμένεται να βρεθούν σύντομα οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ξεκινά σύντομα διασταυρώσεις των στοιχείων του αρχείου κυκλοφορούντων οχημάτων με τα στοιχεία των ασφαλιστικών εταιριών, ύστερα από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της απόφασης της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου για τη διενέργεια των ελέγχων αυτών.
Στα βασικά της σημεία η απόφαση προβλέπει:
1. Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με βάση τα διαθέσιμα και τηρούμενα στη Α.Α.Δ.Ε. ηλεκτρονικά αρχεία και το αρχείο του Κέντρου Πληροφοριών, εντοπίζει με διασταύρωση τα οχήματα που ήταν σε κυκλοφορία την εν λόγω ημερομηνία, παράγει αρχείο τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων και δημιουργεί ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 250 ευρώ.
2. «Ηλεκτρονικό παράβολο δημιουργείται για κάθε ιδιοκτήτη / συνιδιοκτήτη τυχόν ανασφάλιστου οχήματος. Υποχρέωση πληρωμής υφίσταται μόνο για ένα ηλεκτρονικό παράβολο για κάθε όχημα.
3. Η Δ.ΗΛΕ.Δ. αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, είτε στην ηλεκτρονική θυρίδα μηνυμάτων TaxisNet, είτε στην τελευταία δηλωθείσα από αυτούς, στη φορολογική διοίκηση, ταχυδρομική διεύθυνση, με την οποία τους ειδοποιεί ότι σε συγκεκριμένη ημερομηνία (ημερομηνία διασταύρωσης) εντοπίσθηκε το όχημά τους ανασφάλιστο και για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν κατά περίπτωση.
4. Ο ιδιοκτήτης οχήματος, ο οποίος λαμβάνει ειδοποιητήρια επιστολή, προβαίνει στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος, αφού προηγούμενα πληρώσει το ηλεκτρονικό παράβολο. Το ηλεκτρονικό παράβολο οφείλεται σε κάθε περίπτωση σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου μετά την ημερομηνία διασταύρωσης, ακόμα και αν το συμβόλαιο έχει συναφθεί πριν την ενημέρωση του ιδιοκτήτη του οχήματος. Ο ιδιοκτήτης που δεν υποχρεούται να προβεί σε ασφάλιση του οχήματός του για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματός του, πριν την ημερομηνία διασταύρωσης ή υπάρχει σύμφωνα με το νόμο απαλλαγή υποχρέωσης από την ασφάλισή του ή μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία κυκλοφορίας του, απευθύνεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες (Ασφαλιστική Επιχείρηση, Δ.Ο.Υ., Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση των δεδομένων τους ώστε το όχημα να εξαιρεθεί από το αρχείο των ανασφάλιστων. Στις ανωτέρω περιπτώσεις δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου.
5. Δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ακόμα και αν το όχημα έχει περιληφθεί στο αρχείο των ανασφάλιστων οχημάτων: α) στην περίπτωση που έχουν επιβληθεί οι κυρώσεις και οι ποινές που προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 12 του π.δ. 237/1998 και β) από τον αγοραστή, σε περίπτωση μεταβίβασης οχήματος μετά την ημερομηνία διασταύρωσης. Τυχόν αχρεώστητη καταβολή δύναται να επιστραφεί .
6. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, μέσω υπηρεσιών (web service) που παρέχονται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ., προβαίνουν:
-Σε έλεγχο, κατά την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εάν το όχημα που πρόκειται να ασφαλιστεί έχει εντοπισθεί ως ανασφάλιστο από την ανωτέρω διαδικασία και αν έχει πληρωθεί το ηλεκτρονικό παράβολο. Ειδικότερα, κατά τη διενέργεια του ελέγχου διαπιστώνεται αν είναι σωστή η σχέση αριθμού κυκλοφορίας και Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη προς αποφυγή λαθών κατά τη σύνταξη των συμβολαίων και αν απαιτείται πληρωμή ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση του συμβολαίου, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρέσεις .
-Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ., μετά την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, σχετικά με τα στοιχεία αυτού, καθώς και σχετικά με τον αριθμό του παραβόλου που χρησιμοποιήθηκε.
-Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ. σχετικά με τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων που λόγω ευθύνης τους περιελήφθησαν στη λίστα των τυχόν ανασφάλιστων ενώ δεν θα έπρεπε.
7. Οι διασταυρώσεις διενεργείται τουλάχιστον δύο φορές ετησίως. Μετά τη νέα διασταύρωση δημιουργούνται ηλεκτρονικά παράβολα εκ νέου. Τυχόν μη πληρωμένα ηλεκτρονικά παράβολα που έχουν εκδοθεί από την προηγούμενη διασταύρωση παύουν να ισχύουν.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.