Αρχική Blog Σελίδα 15543

Οι προτάσεις του ΑΠΘ και φορέων της πόλης για την αναδιάρθρωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Ο σχεδιασμός του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν μπορεί να γίνεται ερήμην των ίδιων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, τα οποία αφορά ή -σε κάθε περίπτωση- επηρεάζει, συμφώνησαν παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, που συμμετείχαν σε εκδήλωση, την οποία διοργάνωσε χθες το απόγευμα ο Σύλλογος Αποφοίτων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), στο δημαρχείο της πόλης.

Ως συμπέρασμα των τοποθετήσεων που έγιναν -με πρώτες εκείνες του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και του πρύτανη του ΑΠΘ, καθ. Περικλή Μήτκα- και της συζήτησης που ακολούθησε, συνάγεται η επισήμανση της ανάγκης να υπάρξει επίσημη ενημέρωση από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τον κυβερνητικό σχεδιασμό για την ενοποίηση Τεχνολογικών Ιδρυμάτων με προοπτική «ανωτατοποίησης» τους.

Ιδιαίτερα απασχόλησε τη συζήτηση, το μέλλον του εδρεύοντος στη Θέρμη Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ), το οποίο προσφέρει ξενόγλωσσα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και μέχρι στιγμής φαίνεται πως προωθείται η συνένωσή του με το ΑΤΕΙ-Θ και τα ΤΕΙ Σερρών και Καβάλας. Η προοπτική αυτή δεν βρίσκει σύμφωνο το ΑΠΘ, που εκτιμά πως μία δική του σύμπραξη με το Διεθνές Πανεπιστήμιο, θα ήταν περισσότερο επωφελής, υπηρετώντας μία στόχευση εξωστρέφειας και διεθνοποίησης του μεγαλύτερου πανεπιστημίου της χώρας.

Οι προτάσεις που καταγράφηκαν θα συμπεριληφθούν σε ένα κείμενο, το οποίο θα τεθεί -με τη μορφή ψηφίσματος- υπόψη όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης και ακολούθως θα επιδοθεί στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Π. Μήτκας: Γρήγορα, άμεσα και ευρύτερα μία σύμπραξη ΑΠΘ- ΔΙΠΑΕ

Την πεποίθησή του πως μία σύμπραξη του ΑΠΘ με το Διεθνές Πανεπιστήμιο, ως «όχημα» για την ανάπτυξη των ξενόγλωσσων προγραμμάτων θα μπορούσε να υλοποιηθεί «πολύ πιο γρήγορα, πολύ πιο άμεσα και πολύ ευρύτερα από ό,τι θα μπορούσε να γίνει μέσα από μία σύμπραξη του ΔΙΠΑΕ με τα ΤΕΙ», διατύπωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ, Π.Μήτκας.

«Ο στόχος του ΑΠΘ» εξήγησε «ήταν και παραμένει μέσα από τη διαρκή ποιοτική αναβάθμιση να φτάσει στο σημείο να προσφέρει προγράμματα αγγλόφωνα και να προσελκύσει φοιτητές από όλον τον κόσμο».

«Έχουμε ήδη 10 μη ελληνόφωνα προγράμματα, τα οποία παρακολουθούν εκατοντάδες ξένοι φοιτητές και ενδεχομένως ο αριθμός αλλοδαπών φοιτητών να είναι μεγαλύτερος από όσους παρακολουθούν τα προγράμματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου, το οποίο σαν στόχευση εξαρχής είχε τους φοιτητές εκτός Ελλάδας, γι’ αυτό και όλα τα προγράμματά του είναι στα αγγλικά» είπε, προσθέτοντας πως «τουλάχιστον οι μισοί καθηγητές του ΑΠΘ κάνουν ήδη μαθήματα και σε άλλη γλώσσα, σε εκατοντάδες φοιτητές μέσα από το πρόγραμμα Erasmus».

«Υπάρχει και η τεχνογνωσία και η βούληση και η υποδομή, για να έχουμε και προπτυχιακά και μεταπτυχιακά αγγλόφωνα προγράμματα», συμπέρανε, καταλήγοντας: «Νιώθουμε ότι είμαστε καθηλωμένοι, γιατί το θεσμικό πλαίσιο δεν μας επιτρέπει να το ανοίξουμε και να το εξελίξουμε αυτό, όσο θα θέλαμε και θα μπορούσαμε».

Γ. Μπουτάρης: Επιμένω στο τέλος εγγραφής

Την ανάγκη ο «Καλλικράτης για τα Πανεπιστήμια» να έχει καλύτερα αποτελέσματα, από εκείνα που έφερε το πρόγραμμα για τη νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης, επισήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, εξηγώντας πως «στους δήμους δεν υπήρξαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα της μεταρρύθμισης, παρά το ήταν αναγκαία η αναδιάρθρωση, καθώς αυτή σε πολλές περιπτώσεις δεν έγινε με σωστά κριτήρια».

Σημείωσε, εξάλλου, πως στις αλλαγές που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση βασική επιδίωξη θα πρέπει να είναι ένα καθεστώς μεγαλύτερης αυτονομίας και αυτοτέλειας –διοικητικής και οικονομικής- επαναλαμβάνοντας την πρόταση που έχει καταθέσει και παλαιότερα για την πρόβλεψη τέλους εγγραφής των φοιτητών, «κάτι που θα εξασφάλιζε μία οικονομική αυτοτέλεια για τα τρέχοντα έξοδα του πανεπιστημίου». «Πετροβολήθηκα γι’ αυτήν την αντίληψη, αλλά εξακολουθώ να την έχω» είπε.

Σχετικά με την προοπτική συνένωσης του ΑΠΘ με το ΔΙΠΑΕ, παρατήρησε πως «με βάση τα προγράμματα των σπουδών και το αντικείμενο των σπουδών, θα πρέπει να προσελκύονται φοιτητές από όλον τον κόσμο», καθώς «δεν νοείται για πανεπιστήμια που διεκδικούν πρωτιά -οποιαδήποτε πρωτιά, όχι μόνο στην αριστεία- να μην έχουν ξενόγλωσσα τμήματα».

Από την πλευρά του, ο καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, Νίκος Μουσιόπουλος, αξιολογώντας και την εμπειρία της παλαιότερης συμμετοχής του στη διοικούσα επιτροπή του ΔΙΠΑΕ σημείωσε πως «το Διεθνές Πανεπιστήμιο απέδειξε ότι είναι σε θέση να προτείνει ένα καινούριο μοντέλο ενός μικρού- περισσότερο  αγγλοσαξωνικού στυλ- ιδρύματος που ήθελε να απαγκιστρωθεί από τη δημόσια χρηματοδότηση». Στο πλαίσιο αυτό εξέφρασε την άποψη πως, λόγω και της θεματικής εμβέλειας των επιστημών που είναι σε θέση να προσφέρει το ΑΠΘ, είναι προτιμότερη μία συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ. Εκτίμησε, δε, πως και μόνο ως φήμη η προοπτική συνένωσης του ΔΙΠΑΕ με τα ΤΕΙ «έχει μηδενίσει το ενδιαφέρον για φοιτητές το επόμενο έτος».

«Η άποψή μου είναι ένα είδος ομοσπονδιοποίησης στις συνενώσεις, όπου θα παραμείνει η αυτονομία σε κάθε ίδρυμα, ώστε εν προκειμένω και το ΔΙΠΑΕ να διατηρήσει έναν ρόλο μεταπτυχιακού σχολείου και να μπορεί με αυτόν τον τρόπο να συνεργαστεί πρώτιστα με το ΑΠΘ και γιατί όχι και με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για την ξενόγλωσσση μεταπτυχιακή εκπαίδευση», διευκρίνισε.

Επιφυλάξεις, ως προς τη σκοπιμότητα της ανωτατοποίησης των ΤΕΙ, διατύπωσε ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Πάρις Μπίλλιας. «Η τεχνική εκπαίδευση» σημείωσε «πρέπει να έχει πυραμίδα, ήτοι τεχνικό προσωπικό, μεσαία στελέχη και επιστήμονες μηχανικούς». «Αντί να δούμε πώς θα διορθώσουμε το πρόβλημα με την αφαίμαξη του επιστημονικού δυναμικού, δημιουργούμε κι άλλους αποφοίτους, τους οποίους δεν θα μπορούμε να απορροφήσουμε κι αυτό μόνον έξυπνο δεν είναι , δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στην εκπαίδευση, που συνολικά υποβαθμίζεται, υποβαθμίζονται και τα όντως αξιόλογα πανεπιστήμια» διέβλεψε.

«Τι πάμε να κάνουμε με την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, να παράξουμε κι άλλους ανέργους;» διερωτήθηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Κυριάκος Λουφάκης, σημειώνοντας πως «η κοινωνία δεν χρειάζεται περισσότερους επιστήμονες και δεν μπορεί να τους απορροφήσει, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει τρομακτικό έλλειμμα στο τεχνικό προσωπικό».

Την άποψη πως, αν πρέπει να ενταχθεί κάπου το ΔΙΠΑΕ, «η φυσική του μήτρα είναι το ΑΠΘ, δεν θα ήταν λογική μία συνένωσή του με τα ΤΕΙ» εξέφρασε ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ) Εμμανουήλ Βλαχογιάννης.

Προβληματισμό για την -κατά την εκτίμησή του- έλλειψη σχεδιασμού στις προωθούμενες αλλαγές εξέφρασε ο κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ, καθ. Θεόδωρος Δαρδαβέσης.  «Όταν πρόκειται να ιδρυθεί ένα νέο εργαστήριο απαιτούνται μελέτες σκοπιμότητας, χρηματοοικονομικές μελέτες κ.λπ. κι εδώ έχουμε έναν σχεδιασμό για συνενώσεις χωρίς καμία μελέτη, έχουμε την εικόνα μίας βάρκας που αφήνεται στα κύματα και όπου πάει», σημείωσε.

«Έλλειμμα 4 εκατ. στον προϋπολογισμό του ΑΠΘ»

Την οικονομική διάσταση των προωθούμενων αλλαγών στην ανώτατη εκπαίδευση έθεσε ο πρύτανης του ΑΠΘ στο τέλος της συζήτησης, εκφράζοντας ανησυχία για την κατανομή των πόρων -ανθρώπινων και χρηματικών- την επόμενη μέρα της αναδιάρθρωσης και την ενδεχόμενη επιδείνωση των υφιστάμενων προβλημάτων υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης στα μεγάλα και παλαιά ιδρύματα, όπως το ΑΠΘ, το ΕΚΠΑ και το ΕΜΠ. «Μας ανησυχεί μία προοπτική, που λέει ότι επειδή ιδρύσαμε νέα τμήματα, ή τα νέα πανεπιστήμια που προήλθαν από σύμπραξη, επειδή έχουν καινούρια τμήματα και δεν έχουν αρκετό προσωπικό κατά προτεραιότητα θα πάρουν αυτό το προσωπικό», διευκρίνισε, προσθέτοντας ότι «οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι θα υπάρξει μία προνομιακή μεταχείριση των ιδρυμάτων που συμφώνησαν να συμπράξουν».

Γνωστοποίησε, κλείνοντας, πως «το 2018 είναι η πρώτη φορά  που το ΑΠΘ μπαίνει με χρέος περίπου 4 εκατ. από την προηγούμενη χρονιά, με αδυναμία να το καλύψει από τα ταμειακά του υπόλοιπα, από το αποθεματικό του».

«Μέχρι πέρυσι καλυπτόταν από το αποθεματικό προηγούμενων χρόνων το τρέχον λειτουργικό έλλειμμα του κάθε έτους, που ήταν περίπου στα 5-6 εκατ. ευρώ, το καλύπταμε, αλλά τώρα αυτό τελείωσε. Είναι η πρώτη χρονιά που μπαίνουμε με πραγματικό έλλειμμα του τακτικού προϋπολογισμού. Η κυβέρνηση δεν καλύπτει το κόστος της  καθαριότητας, της  φύλαξης, το ενεργειακό κόστος –ρεύμα και φυσικό αέριο- τα ενοίκια που πληρώνουμε για κάποια κτίρια και τη συντήρηση των κτιρίων» διευκρίνισε ο κ. Μήτκας.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πιο δύσκολη η επιβίωση μετά από έμφραγμα αν ο ασθενής έχει χρόνιες παθήσεις

Οι άνθρωποι με χρόνιες παθήσεις, όπως καρδιακή ανεπάρκεια και η υπέρταση, είναι πιθανότερο να πεθάνουν πιο σύντομα μετά από ένα έμφραγμα, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη αναδεικνύει τη σημαντική επίπτωση που έχουν τα προϋπάρχοντα χρόνια προβλήματα υγείας, ιδίως σε περίπτωση πολυνοσηρότητας (συνύπαρξης δύο ή περισσοτέρων παθήσεων), δυσκολεύοντας έτσι την ανάκαμψη του ασθενούς μετά από έμφραγμα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μάριους Χολ του Ινστιτούτου Καρδιαγγειακής και Μεταβολικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Λιντς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “PLoS Medicine”, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 700.000 άτομα που είχαν πάθει έμφραγμα. Από αυτά, το 60% περίπου είχαν τουλάχιστον μια προϋπάρχουσα χρόνια πάθηση τη στιγμή του εμφράγματος.

Οι επιστήμονες συσχέτισαν επτά συχνές χρόνιες παθήσεις (διαβήτη, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια ή άσθμα, καρδιακή ανεπάρκεια, νεφρική ανεπάρκεια, εγκεφαλικό, υπέρταση, περιφερική αρτηριακή νόσο) με τη θνησιμότητα μετά από έμφραγμα σε βάθος οκταετίας.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι ασθενείς πριν από το έμφραγμα είχαν πολυνοσηρότητα, δηλαδή πολλαπλές παθήσεις, είχαν μετά το καρδιαγγειακό επεισόδιο έως 140% μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα, σε σχέση με όσους δεν είχαν παράλληλα χρόνιες παθήσεις ή είχαν μόνο μία.

Για παράδειγμα, οι μισοί από όσους είχαν καρδιακή ανεπάρκεια και υπέρταση, είχαν πεθάνει μέσα σε 4,5 μήνες μετά το έμφραγμα. Από όσους είχαν υπέρταση και περιφερική αρτηριακή νόσο, οι μισοί είχαν πεθάνει μέσα σε εξίμισι μήνες (αύξηση 50% της πιθανότητας για πρόωρο θάνατο).

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1002501

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γαλλία: Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Αυτές που μοχθούν καθημερινά, τέσσερις μαρτυρίες γυναικών από όλον τον κόσμο

Παλεύοντας στο ρινγκ, μαγειρεύοντας στις φτωχογειτονιές, αντιμέτωπες με φωτιές, περπατώντας στη Σελήνη. Οι γυναίκες πλέον μπορούν να κάνουν τα πάντα. Παρατίθενται τέσσερις μαρτυρίες γυναικών από όλον τον κόσμο ενόψει του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, στις 8 Μαρτίου. 

Τουρκία: Ντεβρίμ Εζντεμίρ, πυροσβέστης

«Σήμερα όλοι με υποστηρίζουν, με εμπιστεύονται», λέει η 37χρονη γυναίκα με τα κατάμαυρα μάτια στο πυροσβεστικό τμήμα της Σμύρνης το οποίο μετρά 52 γυναίκες πυροσβέστες επί συνόλου 1.200. Πίσω της νέες γυναίκες ντυμένες με αντιπυρικές στολές βγαίνουν από το κτίριο έτοιμες να ριχθούν στη μάχη με τις φλόγες. «Κάνω αυτή τη δουλειά για να είμαι δίπλα στους ανθρώπους τις δύσκολες στιγμές», λέει η Εζντεμίρ φτιάχνοντας το κράνος στο κεφάλι της. Αν και παραδέχεται ότι το συγκεκριμένο επάγγελμα είναι πολύ δύσκολο και επικίνδυνο, η Εζντεμίρ ενθαρρύνει τις νέες κοπέλες που θέλουν να κάνουν αυτό το επάγγελμα να επιμείνουν παρά το γεγονός ότι ζουν σε μία Τουρκία όλο και πιο συντηρητική, αφότου ανέλαβε την εξουσία ο Ταγίπ Ερντογάν.

Είναι «σημαντικό να δείξουμε ότι οι γυναίκες είμαστε ικανές για όλα», εξηγεί και τονίζει ότι στο επάγγελμά της άνδρες και γυναίκες αμείβονται το ίδιο. Αποκλείει κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να παρατήσει το επάγγελμά της για το οποίο υπερηφανεύεται ο εξάχρονος γιος της.

«Οι περισσότεροι γονείς διαβάζουν παραμύθια στα παιδιά τους πριν τα κοιμίσουν. Εγώ του διηγούμαι στιγμές από τη δουλειά μου. Είμαι η ηρωίδα του γιού μου. Αυτό είναι ένα απίστευτο συναίσθημα», λέει χαμογελώντας η Εζντεμίρ και προσθέτει με περηφάνια ότι και ο γιος της θέλει να γίνει πυροσβέστης.

Βενεζουέλα: Γκαμπριέλα Βέγκα, ηρωίδα της φαβέλας

Χιλιάδες γυναίκες σε όλο τον κόσμο μαγειρεύουν για την οικογένειά τους. Στο Καράκας όμως η 35χρονη Γκαμπριέλα μαγειρεύει για … 85 άπορα παιδιά σε μία από τις πιο φτωχές φαβέλες της πρωτεύουσας της Βενεζουέλας, ένας άθλος αλλά και μία σκληρή καθημερινή εργασία.  «Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω δικηγόρος, πάντα μου άρεσε αυτό το επάγγελμα», δηλώνει.

Τελικά δεν έγινε δικηγόρος αλλά έπειτα από μία δύσκολη εφηβεία κατά την οποία συναναστράφηκε εγκληματικές συμμορίες και πέρασε κάποιο διάστημα στις φυλακές με την κατηγορία της κλοπής, σήμερα η νέα γυναίκα επιτελεί ένα κοινωνικό λειτούργημα σε μία Βενεζουέλα οικονομικά κατεστραμμένη, προσφέροντας γεύματα σε εγκαταλελειμμένα παιδιά.

«Ένα από τα πιο μεγάλα στοιχήματα που έβαλα στον εαυτό μου είναι να εξελιχθώ ως άνθρωπος, να μην σκοτώσω, να μην πληγώσω κανέναν, αν και περιστοιχιζόμουν από πολλούς κακούς ανθρώπους», λέει.

Στο φτωχικό της σπίτι η Γκαμπριέλα μαγειρεύει arepas –γαλέτες από καλαμπόκι– τυπικό φαγητό της Βενεζουέλας, με τη βοήθεια της μητέρας της και πολλών συνεργατών της. Παίρνει τα απαραίτητα υλικά από μία τοπική ΜΚΟ και τα διαθέτει στην καντίνα της από Δευτέρα έως και Παρασκευή.

« Για πολλά παιδιά αυτό είναι το μοναδικό γεύμα όλης της ημέρας», υποστηρίζει η Γκαμπριέλα η οποία δίνει μάχη για κρατήσει μακριά από τη βία που σαρώνει τη χώρα τους γιούς της- τον 17χρονο Σεζάρ, τον εξάχρονο Φαμπιάν και τον μόλις τριών χρόνων Σαούλ.

Νότια Αφρική: Σάνα Πάουερ, πρωτοπόρος του ρινγκ

Πρωταθλήτρια των μικτών πολεμικών τεχνών στην πατρίδα της, η Σάνα Πάουερ σπάει τα γυναικεία στερεότυπα με τόση αγριότητα, όσο και οι αντίπαλοί της στο ρινγκ. Γεννημένη στο Γιοχάνεσμπουργκ, η ξανθιά γυναίκα άρχισε να ενδιαφέρεται γι’ αυτό το ακραία βίαιο άθλημα από τις βεντέτες του αθλήματος όπως ο Αμερικανός Χόλι Χολμ, και ελπίζει να το κάνει δημοφιλές και στην πατρίδα της. Η 25χρονη Σάνα είναι η πρώτη αθλήτρια και προπονήτρια αυτού του αθλήματος στη χώρα της και παρότι η πειθαρχία θεωρείται ανδρικό προνόμιο, εκείνη διαβεβαιώνει ότι κατάφερε να  επιβληθεί χωρίς να δεχθεί πολλά χτυπήματα από τους αντιπάλους της.

«Ήμουν τυχερή, το γεγονός ότι ήμουν γυναίκα λειτούργησε περισσότερο ως πλεονέκτημα», λέει η Σάνα. Εκτός ίσως από το θέμα της αμοιβής. « Μόνο στην  προπόνηση και στους αγώνες είμαστε ίσοι, στην αμοιβή δεν είμαστε ίσοι».

ΗΠΑ: Γουέντι Λόρενς, αστροναύτης

«Το έναυσμα για να γίνω αστροναύτης ήταν όταν σε ηλικία 10 ετών είδα την προσεδάφιση του Απόλλων 11 στη Σελήνη», διηγείται η 58χρονη Γουέντι η οποία μετρά ήδη 1.200 ώρες στο διάστημα. Η Γουέντι διηγείται ότι όταν είδε τον Νιλ ‘Αμστρονγκ και τον Μπαζ ‘Ολντριν να περπατούν στη Σελήνη είπε ότι «αυτό θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει. Να γίνει αστροναύτης και να ταξιδεύσει στο διάστημα».

Η Γουέντι έκανε το όνειρό της πραγματικότητα όταν ξεκίνησε αρχικά ως πιλότος σε εκπαιδευτικά ελικόπτερα και στη συνέχεια ως πολύ πεπειραμένη αστροναύτης με τέσσερις αποστολές στο διάστημα με διαστημόπλοιο της NASA, μεταξύ 1995 και 2005. Με καταγωγή από το Τζάκσονβιλ της Φλόριντα, η Γουέντι λέει ότι «εκεί οι άνθρωποι συνηθίζουν να λένε ειρωνικά –  ‘πετάς τη μπάλα σαν κορίτσι, τρέχεις σαν κορίτσι’».

«Υποπτεύομαι ότι πολλοί άνδρες συνάδελφοί μου, ειδικά την εποχή που ήμουν στη σχολή πιλότων, είχαν την εντύπωση ότι θα πιλοτάρω σαν κορίτσι. Έτσι λοιπόν όφειλα να εργασθώ πιο σκληρά από αυτούς ώστε να με σέβονται. Ήθελα να τους αποδείξω ότι έχουν άδικο». Η Γουέντι το 2006 βγήκε στη σύνταξη. Η συμβουλή της στις νέες γενιές; «Δώστε στις γυναίκες την ευκαιρία να δοκιμάσουν. Θα εκπλαγείτε από το τί μπορούν να κάνουν. Δεν μπορείτε όμως να αποφασίζετε εκ των προτέρων ότι δεν έχουν ταλέντο, ικανότητες και φιλοδοξίες».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι γυναίκες στην Ελλάδα αμείβονταν κατά μέσο όρο 12,5% λιγότερο από τους άντρες το 2014, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η Eurostat, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Οι γυναίκες στην Ελλάδα αμείβονταν κατά μέσο όρο 12,5% λιγότερο από τους άντρες το 2014, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Το 2010 η απόκλιση αυτή έφτανε στο 15%.

Σε επίπεδο ΕΕ, το χάσμα των αμοιβών μεταξύ των δύο φύλων μειώθηκε ελαφρά, κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, από 16,8% το 2011 σε 16,2% το 2016.

       Η διαφορά στις αμοιβές των δύο φύλων στα κράτη-μέλη της ΕΕ το 2016 ήταν μικρότερη από 10% στη Ρουμανία (5,2%), στην Ιταλία (5,3%), στο Λουξεμβούργο (5,5%), στο Βέλγιο (6,1%), στην Πολωνία (7,2%) και στη Σλοβενία (7,8%) και στην Κροατία (8,7% -στοιχεία του 2014). Αντίθετα, το χάσμα στις αμοιβές μεταξύ των δύο φύλων ήταν πάνω από 20% στην Εσθονία (25,3%), την Τσεχία (21,8%), τη Γερμανία (21,5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (21,0%) και την Αυστρία (20,1%).

       Σε σύγκριση με το 2011, το χάσμα των αμοιβών μεταξύ των φύλων μειώθηκε στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ. Οι πιο αισθητές μειώσεις μεταξύ 2011 και 2016 σημειώθηκαν στη Ρουμανία (-4,4 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ουγγαρία (-4 π.μ.) στην Ισπανία και την Αυστρία (-3,4 π.μ.), στο Βέλγιο (-3,3 π.μ.) και στην Ολλανδία (-3 π.μ.). Αντίθετα, το χάσμα των αμοιβών μεταξύ των δύο φύλων αυξήθηκε μεταξύ 2011 και 2016 σε δέκα κράτη-μέλη, με τις σημαντικότερες αυξήσεις να παρατηρούνται στην Πορτογαλία (+4,6 π.μ.) και στη Σλοβενία (+4,5 π.μ.).

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κοζάνη: Αθώοι οι δύο κατηγορούμενοι για τον εμπρησμό του Δικαστικού Μεγάρου

Ομόφωνα αθώοι κρίθηκαν από το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Φλώρινας, η δικαστική υπάλληλος και ο αδελφός της που κατηγορούνταν ως υπαίτιοι του εμπρησμού του Δικαστικού Μεγάρου Κοζάνης τον Σεπτέμβριο του 2016.

Την αθώωση των κατηγορουμένων πρότεινε και η εισαγγελέας της έδρας. Οι δύο κατηγορούμενοι, που μέχρι σήμερα παρέμεναν προφυλακισμένοι στις γυναικείες φυλακές του Ελαιώνα Θηβών και στις φυλακές Κορυδαλλού, είχαν αρνηθεί κάθε εμπλοκή τους στον εμπρησμό.

Υπενθυμίζεται ότι η πυρκαγιά είχε ξεσπάσει στη γραμματεία του Εφετείου τις πρωινές ώρες της 22ας Σεπτεμβρίου 2016, καταστρέφοντας φακέλους, αρχεία, δεκάδες δικογραφίες και προξενώντας σημαντικές ζημιές σε γραφεία και ορόφους του δικαστικού Μεγάρου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ισπανία: Χιλιάδες αγρότες διαδηλώνουν διαμαρτυρόμενοι για την ξηρασία στον “λαχανόκηπο της Ευρώπης”

Χιλιάδες αγρότες της νοτιοανατολικής Ισπανίας διαδήλωσαν σήμερα στη Μαδρίτη, ζητώντας από την κυβέρνηση να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τη “σουρεαλιστική” ξηρασία που απειλεί την παραγωγή και τις θέσεις εργασίας στην περιοχή τους, τον “λαχανόκηπο της Ευρώπης”.

Το Αλικάντε, η Μούρθια και η Αλμερία, όπου παράγονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους φρούτα και λαχανικά που εξάγονται σε όλη την Ευρώπη, υποφέρουν ιδιαίτερα από την ξηρασία που πλήττει τη χώρα, μια από τις χειρότερες από τις αρχές της δεκαετίας του 1980.

“Χωρίς νερό, θα έχουμε έρημο και ανεργία. Να προστατεύσουμε τον λαχανόκηπο της Ευρώπης” έγραφαν στα πανώ που κρατούσαν οι διαδηλωτές.

“Μας έκοψαν το 80% του νερού” διαμαρτυρήθηκε ο Χοσέ Αντόνιο Ντίαθ, ο ιδιοκτήτης μιας αγροτικής επιχείρησης στην περιοχή της Αλμερίας, αναφερόμενος στο γεγονός ότι οι ταμιευτήρες νερού στη νοτιοανατολική Ισπανία είναι άδειοι κατά τα τέσσερα πέμπτα τους. Χαρακτήρισε μάλιστα την κατάσταση “σουρεαλιστική”, λέγοντας ότι φέτος κατάφερε να προωθήσει μόνο το 15-20% της παραγωγής του.

Ορισμένοι αγροτές, συνέχισε ο Ντίαθ, εξετάζουν το ενδεχόμενο να μεταφέρουν την παραγωγή τους στη νότια Γαλλία, γύρω από το Μονπελιέ, όπου υπάρχει άφθονο νερό.

“Αυτή ήταν η χειρότερη χρονιά στα 39 χρόνια που δουλεύω”, είπε από την πλευρά του ο Πέπε Ροντρίγκεθ, ένας 59χρονος αγρότης από τη Μούρθια. “Τι θα κάνουμε με όλους αυτούς τους μετανάστες που έχουμε εκεί κάτω;” διερωτήθηκε, ανήσυχος επειδή πολλοί από τους εργάτες γης στην περιοχή είναι Αφρικανοί μετανάστες.

Οι αγρότες προτείνουν μεταξύ άλλων να χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση την αφαλάτωση του θαλασσινού νερού, μια τεχνολογία που σήμερα είναι πολύ ακριβή.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε θετικό κλίμα η συνάντηση του υπουργού Παιδείας με την ΟΛΜΕ

Σε θετικό κλίμα διεξήχθη η συνάντηση που είχε σήμερα, Τετάρτη, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου με το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ, στο κτίριο του υπουργείου.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε το ζήτημα των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, με τον κ. Γαβρόγλου να χαρακτηρίζει «δίκαιο» το αίτημα των εκπαιδευτικών και να καθησυχάζει ότι οι διορισμοί αποτελούν «βασική προτεραιότητα» του υπουργείου.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Νίκος Παπαχρήστος, μετά το πέρας της συνάντησης, το ζήτημα των διορισμών έχει συνδεθεί με την τέταρτη αξιολόγηση. «Θέσαμε το ζήτημα των μόνιμων διορισμών, αλλά δυστυχώς από αυτά που ακούσαμε, δεν θα υπάρξουν διορισμοί πριν την ολοκλήρωση της τέταρτης αξιολόγησης» είπε.

Επιπλέον, συμφωνήθηκε να καταθέσει η Ομοσπονδία συγκεκριμένες προτάσεις ως προς το σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι διορισμοί ώστε τον Οκτώβριο, δηλαδή σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα μετά το κλείσιμο της 4ης αξιολόγησης, να ανακοινωθεί ο αριθμός των μόνιμων διορισμών.

«Κάνουμε το παν ώστε με την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης να δρομολογηθούν ως πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών τους οποίους θα ανακοινώσουμε τον Οκτώβριο. Είμαστε αποφασισμένοι να επιλύσουμε μια παθογένεια του εκπαιδευτικού συστήματος που οξύνεται κάθε χρόνο» είπε ο κ. Γαβρόγλου κατά τη διάρκεια της συνάντησης.

«Θεωρούμε απαράδεκτο να μην υπάρξουν το Σεπτέμβρη διορισμοί» ήταν το σχόλιο του κ. Παπαχρήστου στις δηλώσεις του.

Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και η ομοσπονδία των καθηγητών συμφώνησαν στην ανάγκη να ληφθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της βελτίωσης των συνθηκών άσκησης του λειτουργήματος των μόνιμων και των αναπληρωτών καθηγητών, όπως, πχ, είναι η σίτιση και η διαμονή τους όταν διορίζονται σε νησιά, απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές, ο υπολογισμός των πραγματικών κενών στα σχολεία και ο τρόπος κάλυψής τους στις περιπτώσεις που εκπαιδευτικοί αρνούνται να αποδεχθούν τον διορισμό. Για τα ζητήματα αυτά, συμφωνήθηκε να υπάρξουν σε τεχνικό επίπεδο νέες συναντήσεις μεταξύ του υπουργείου και της ΟΛΜΕ ώστε να δρομολογηθούν κοινά αποδεκτές λύσεις.

Ο κ. Γαβρόγλου, εξάλλου, αναφέρθηκε στα όσα συνέβησαν την περασμένη Παρασκευή στο υπουργείο στη συγκέντρωση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, λέγοντας: «Η δήλωσή μου είναι σαφής: Δεν θα ανεχθούμε ούτε τα χημικά και τη βία, ούτε όμως και ακραίες συμπεριφορές. Δεν μπορεί να καταγγέλλεται απουσία του υπουργού, όταν ο υφυπουργός και ο γ.γ. βρίσκονταν εδώ για να συναντήσουν τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών».

Εξάλλου, στη συνάντηση παρευρέθη και ο υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, με τον διευθυντή του γραφείου του, Θέμη Κοτσιφάκη.

Σημειώνεται, τέλος, ότι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ έχουν κηρύξει νέα κινητοποίηση για την επόμενη Παρασκευή, 16 Μαρτίου, έξω από το κτίριο του υπουργείου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ομιλία Πρωθυπουργού στη 2η συνάντηση των Αθηνών για τις Ευρωπαϊκές ΜμΕ

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, θα απευθύνει ομιλία αύριο, Πέμπτη 8 Μαρτίου, στις 10:30 π.μ., στη 2η συνάντηση των Αθηνών για τις Ευρωπαϊκές ΜμΕ με θέμα «Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και Οικονομική Δημοκρατία: μοχλοί ανάπτυξης και καινοτομίας».

Την εκδήλωση διοργανώνουν η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) και το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) και θα πραγματοποιηθεί στο Ξενοδοχείο Divani Caravel.

 

Μήνυμα Προέδρου Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου για την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας (8 Μαρτίου)

«Η υπεράσπιση της Γυναίκας, ως πλήρως ισότιμου μέλους κάθε κοινωνικού συνόλου, συνιστά χρέος καθενός, το οποίο μάλιστα δεν γνωρίζει σύνορα» υπογραμμίζει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος στο μήνυμά του για την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.   

Όπως τονίζει ο κ. Παυλόπουλος, μέσα στην γενικευμένη, πολύπλευρη, κρίση που έχει πάρει πια παγκόσμιες διαστάσεις, η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας μας υπενθυμίζει, μεταξύ άλλων βεβαίως αλλά κατά κύριο λόγο, ότι:

«Πρώτον, οφείλουμε να υψώσουμε τείχος προστασίας της Γυναίκας, κατ’ εξοχήν στις χώρες όπου καταπιέζεται βάναυσα, έχοντας επίγνωση ότι η καθ’ οιονδήποτε τρόπο προσβολή της αξίας και της προσωπικότητας της Γυναίκας είναι, κατ’ ουσίαν, προσβολή της αξίας και της προσωπικότητας του Ανθρώπου εν γένει.  ‘Αρα, προσβολή της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού μας.

Και, δεύτερον, -και αυτό δεν αφορά μόνο τις χώρες όπου η Γυναίκα καταπιέζεται, αλλά κάθε χώρα σ’ όλον τον Πλανήτη- οφείλουμε, για λόγους που αφορούν και την πρόοδο οιουδήποτε κοινωνικού συνόλου, να διασφαλίζουμε στη Γυναίκα τους όρους ισότητας ευκαιριών και ισότητας στην αφετηρία, προκειμένου ν’ αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά της και να συμμετέχει ισοτίμως, σύμφωνα με τις πραγματικές της δυνατότητες, στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή κάθε χώρας».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετήσιες κρίσεις των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων

Συνεχίστηκαν οι ετήσιες τακτικές κρίσεις των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων από το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο(ΑΣΣ) και το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο (ΑΑΣ).

Το ΑΣΣ έκρινε ως προακτέους κατ’ εκλογή στον βαθμό του ταξιάρχου 27 συνταγματάρχες Όπλων και 3 συνταγματάρχες Σωμάτων, διατηρητέους 21 συνταγματάρχες Όπλων και 7 συνταγματάρχες Σωμάτων και ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους 3 συνταγματάρχες Όπλων και 2 συνταγματάρχες Σωμάτων.

ΤΟ ΑΑΣ έκρινε προακτέους κατ’ εκλογή στον βαθμό του ταξιάρχου 17 σμηνάρχους, διατηρητέους στον αυτό βαθμό 38 σμηνάρχους και ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους 2 σμηνάρχους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ