Αρχική Blog Σελίδα 15534

Γερμανία: Η καγκελάριος Μέρκελ στηρίζει τα μέτρα που ανακοίνωσε ο ΥΠΕΞ Γκάμπριελ κατά της Τουρκίας, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της

Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ θεωρεί ότι τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Εξωτερικών Ζίγκμαρ Γκάμπριελ εναντίον της Τουρκίας είναι απαραίτητα και αναπόφευκτα, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπός της σε ανάρτησή του στο Twitter.

“Μέρκελ: Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Εξωτερικών εναντίον της Τουρκίας είναι απαραίτητα και αναπόφευκτα”, έγραψε ο Στέφεν Ζάιμπερτ.

Ο Γκάμπριελ ανακοίνωσε νωρίτερα μέτρα κατά της Τουρκίας ως απάντηση στην προφυλάκιση ενός Γερμανού ακτιβιστή για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στέλνοντας το μήνυμα μιας πιο σκληρής στάσης στον σύμμαχο της Γερμανίας στο ΝΑΤΟ έπειτα από μία κλιμάκωση της έντασης.

Ο Γερμανός υπουργός δήλωσε πως η Γερμανία θα μιλήσει με τους εταίρους της στην ΕΕ σχετικά με τις φιλοδοξίες της Τουρκίας να γίνει μέλος της Ένωσης και κατέστησε σαφές πως το Βερολίνο δεν μπορεί πλέον να εγγυηθεί γερμανικές εταιρικές επενδύσεις στην Τουρκία. Είπε επίσης πως δεν μπορεί να προσβλέπει σε συνομιλίες για την επέκταση της τελωνειακής ένωσης με την Τουρκία και εξέδωσε νέα ταξιδιωτική οδηγία που προειδοποιεί για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι Γερμανοί στην Τουρκία.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μειωμένη η εγγεγραμμένη ανεργία τον Ιούνιο σχεδόν κατά 1%, σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ

     Λιγότεροι κατά 8.109 είναι για τον μήνα Ιούνιο σε σχέση με τον Μάιο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι (αναζητούντες εργασία) στα μητρώα του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού, αριθμός που μεταφράζεται σε ποσοστιαία μεταβολή 0,98%.

     Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι είναι συνολικά 822.124, έναντι 830.233 τον Μάιο, εκ των οποίων το 58,96% είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών και το 41,04% λιγότερο από 12 μήνες.

     Τα πρωτεία και πάλι «κατέχουν» οι γυναίκες, που αποτελούν σχεδόν το 64% έναντι 36% των ανδρών.

     Επίσης, το 75% των εγγεγραμμένων ανέργων είναι μεταξύ 30 και 54 ετών, όσον αφορά την εκπαίδευση σχεδόν το 78% είναι υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ το 91,73% είναι Έλληνες υπήκοοι.

     Σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ, αναφορικά με τους λοιπούς εγγεραμμένους (μη αναζητούντες εργασία) υπήρξε μία αύξηση στο σύνολο σε ποσοστό 7,15% και όσον αφορά τους επιδοτούμενους ανέργους μειώθηκαν κατά 3,16% και ανέρχονται στο σύνολο στα 90.496 άτομα.

Βουλή: Για πέπλο αδιαφάνειας στην ΕΠΟ κάνουν λόγο 22 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και ζητούν τον έλεγχο της Ομοσπονδίας

Τον κίνδυνο αποκλεισμού από τις διεθνείς διοργανώσεις των ελληνικών ομάδων ποδοσφαίρου, συμπεριλαμβανομένης και της Εθνικής Ομάδας, λόγω του «ερεβώδους» όπως το χαρακτηρίζουν, «σκηνικού που έχει διαμορφωθεί στο χώρο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, με την ανοχή των προηγούμενων κυβερνήσεων» επισημαίνουν 22 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως τονίζουν οι βουλευτές με ερώτηση τους προς την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, παρά τις προσπάθειες εξυγίανσης που καταβάλλει η Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή της ΕΠΟ, ο κίνδυνος αποκλεισμού δεν έχει εξαλειφθεί.

«Όπως προκύπτει από δημοσιεύματα του τύπου, πέπλο αδιαφάνειας σκεπάζει σχεδόν το σύνολο των ενεργειών των προηγούμενων διοικήσεων της ΕΠΟ, ενώ στο περιθώριο αυτών “ανθούν” και διαπλέκονται ο παράνομος στοιχηματισμός και οι στημένες αναμετρήσεις με τον κιτρινισμό των οπαδικών εντύπων και την αμφιλεγόμενη διαιτησία» τονίζουν χαρακτηριστικά και προσθέτουν:

«Σημείο καμπής για τις αποκαλύψεις του σκανδάλου είναι ο οικονομικός έλεγχος της ελεγκτικής εταιρίας Deloitte. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Εφημερίδας των Συντακτών” (16.7.2017), το πόρισμα της Deloitte περιγράφει ένα όργιο διασπάθισης, το οποίο περιελάμβανε μεταξύ άλλων αδιαφανείς δανειοδοτήσεις σε “φίλα προσκείμενες” τοπικές Ενώσεις Ποδοσφαιρικών Σωματείων (ΕΠΣ) και απευθείας αναθέσεις προμηθειών, χωρίς τις προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν η δημιουργία μίας κλίκας που λυμαινόταν το ταμείο της ΕΠΟ και άφησε πίσω της χρέη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ».

Ακόμα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν ειδική αναφορά «στη σχέση της προηγούμενης διοίκησης της ΕΠΟ με την εταιρία ταξιδίων Eurostar-Travel Plan ΑΕ».

«Η πρώτη φέρεται να έχει καταβάλει το ποσό των 3,3 εκατ. ευρώ στη δεύτερη, παρά το γεγονός ότι αρμόδια για την είσπραξη είναι η Εθνική Factors ΑΕ (θυγατρική της ΕτΕ), κατόπιν σχετικής συμφωνίας. Μάλιστα, ενώ η ΕΠΟ είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Travel Plan και χρεωνόταν με υπέρογκους τόκους υπερημερίας, την ίδια ώρα κατέβαλε ποσά για την “ταμειακή διευκόλυνση” του ταξιδιωτικού πρακτορείου» σημειώνουν και προσθέτουν.

«Πέραν της υπόθεσης της Travel Plan που εξετάζεται από τον αρμόδιο εισαγγελέα, τον δρόμο της δικαιοσύνης έχει πάρει και η υπόθεση της περιβόητης “Κάρτας Υγείας Ποδοσφαιριστή”, ένα έργο το οποίο πρακτικά δεν ξεκίνησε ποτέ, ωστόσο, κόστισε στην ΕΠΟ δεκάδες εκατομμύρια ευρώ».

Τέλος, οι βουλευτές ζητούν να μάθουν αν έχει αποσταλεί το πόρισμα της Deloitte στα πολιτικά κόμματα και σε ποιο στάδιο διερεύνησης βρίσκονται οι υποθέσεις της Travel Plan και της «Κάρτας Υγείας Ποδοσφαιριστή» και ποιες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει για να διαλευκανθούν.

Την ερώτηση υπογράφουν, κατά σειρά, οι βουλευτές: Χρήστος Καραγιαννίδης, Γιώργος Ακριώτης, Σία Αναγνωστοπούλου, Χρήστος Αντωνίου, Γεωργία Γεννιά, Θοδωρής Δρίτσας, Παναγιώτα Δριτσέλη, Αννέτα Καββαδία, Φρόσω Καρασαρλίδου, Πέτρος Κωνσταντινέας, Θέμης Μουμουλίδης, Μάκης Μπαλαούρας, Γιώργος Ουρσουζίδης, Γιώργος Πάλλης, Γιώργος Πάντζας, Νίκος Παπαδόπουλος, Νίκος Παρασκευόπουλος, Δημήτρης Ρίζος, Γιάννης Σαρακιώτης, Ελισάβετ Σκούφα, Μαρία Τριανταφύλλου και Γιώργος Ψυχογιός.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Θεσσαλονίκη: Δέκα άτομα κατηγορούνται για άσκοπους πυροβολισμούς – «Ανέβαζαν» σχετικά βίντεο σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης

Χειροπέδες

Δέκα άτομα ταυτοποιήθηκαν ως δράστες άσκοπων πυροβολισμών σε περιοχή του Ευόσμου, πάνω από την Περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για Ρομά (19 έως 53 ετών) που σε διάφορα διαστήματα, από τα μέσα του 2016 έως τις αρχές του φετινού έτους, προέβησαν ή συμμετείχαν στους άσκοπους πυροβολισμούς χρησιμοποιώντας διάφορους τύπους όπλων.

Μάλιστα, εις εξ αυτών ανήρτησε στον λογαριασμό του στο facebook βίντεο από τις μαζώξεις με τους πυροβολισμούς. Από την ανάλυση του συγκεκριμένου οπτικοακουστικού υλικού αστυνομικοί κατάφεραν να τους ταυτοποιήσουν, ενώ ακολούθησαν έρευνες στα σπίτια τους και έγιναν δύο συλλήψεις.

Κατά τις ίδιες έρευνες βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένα περίστροφο, ένα ημιαυτόματο όπλο κρότου – αερίου, ένα πιστόλι κρότου – αερίου, φυσίγγια, γεμιστήρες, ένα ξύλινο ρόπαλο, δύο σπαθιά, δύο μαχαίρια και μικροποσότητες ναρκωτικών.

Οι συλληφθέντες είναι ένας 39χρονος κι ένας 21χρονος κι -όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση- ο πρώτος (σε βάρος του οποίου εκκρεμούν τρεις καταδικαστικές αποφάσεις για διακεκριμένες κλοπές, απείθεια και παράβαση του νόμου περί όπλων) κατά τη σύλληψή του προέβαλε αντίσταση.

Αγροτικός Αστέρας Αγίας Βαρβάρας: Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

Από τον Αγροτικό Αστέρα ανακοινώνεται η σύνθεση του νέου Δ.Σ.

Πρόεδρος- Ταραλάς Αθανάσιος

Αντιπρόεδρος-Χαλβατζής Αθανάσιος

Γεν. Γραμματέας- Θεοδοσιάδης Κυριάκος

Ταμίας- Ντόβας Δημήτριος

Έφορος Ανδρικού  – Μήτσας Θεόδωρος

Γεν. Αρχηγός Ανδρικού – Ντόβας Γεώργιος

Γεν. Αρχηγός Γυναικείου – Γιάννου Ιωάννης

Έφορος Εγκαταστάσεων-Δεληγιαννίδης Δημήτριος

Έφορος Υποδομών-Κωτσιαντής Σπυρίδων

Τεχνικός Διευθυντής – Πουλασουχίδης Κων/νος

Γραφείο Τύπου- Τσιάτσης Ιωάννης

Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων- Πύρκας Αλέξης

Ξεκινά η προετοιμασία του Μέγα Αλέξανδρου Αγίας Μαρίνας.

Την προσεχή Κυριακή 23/7 έχει προγραμματιστεί συνάντηση τω παικτών, του προπονητικού τιμ της ομάδας και των μελών του Δ.Σ του Μέγα Αλέξανδρου Αγίας Μαρίνας, στην οποία θα γίνει κουβέντα για την οριοθέτηση των στόχων, αλλά και γενικότερα μια γνωριμία των μελών Η συνάντηση θα γίνει στα γραφεία του Μέγα Αλέξανδρου Αγίας Μαρίνας ώρα 20,00

M ALEX AG MARIN 2Η προσεχής Δευτέρα σηματοδοτεί και επίσημα την επιστροφή του Μέγα Αλέξανδρου Αγίας Μαρίνας στην αγωνιστική δράση, καθώς ξεκινά η προετοιμασία της ομάδας στο Γήπεδο Αγίας Μαρίνας. Πριν την πρώτη προπόνηση θα τελεστή   ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της φετινής αγωνιστικής περιόδου».

Η ιατρικές εξετάσεις θα γίνουν σε 4 γκρουπ και θα γίνουν και φέτος στο ιατρείο του dr ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ Κ. Παθολόγος – Μεγάλου Αλεξάνδρου 17, Βέροια Ημαθίας

Το τεχνικό δίδυμο Μάκης Γιαννόπουλος Λευτέρης Κελεσίδης και οι ποδοσφαιριστές που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής θα ξεκινήσουν τη σκληρή δουλειά, προκειμένου οι «κυανόλευκοι» να παρουσιαστούν όσο το δυνατόν πιο δυνατοί στο νέο πρωτάθλημα της Α1 Κατηγορίας.

M ALEX AG MARIN 1Οι μεταγραφικές κινήσεις που έχουν γίνει (ενώ απομένει να πραγματοποιηθεί ακόμα ΄δυο) προϊδεάζουν τον κόσμο για ένα δυνατό σύνολο, που εκτός από τον στόχο της παραμονής στην κατηγορία , θα έχει σαφώς και στόχο οι φίλαθλοι να δουν όμορφο και τεχνικό ποδόσφαιρο.

(Η φωτο είναι απο την περσινή πρώτη του Μέγα Αλέξανδρου Αγίας Μαρίνας).

 

Υποδοχή των λειψάνων των Αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης στην Πατρίδα Βέροιας (21 Ιουλίου 2017)

Τα λείψανα των Αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης θα υποδεχθεί η Πατρίδα Βέροιας, στον πανηγυρίζοντα Ι.Ν. Αγ. Παρασκευής, την Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017.

Η υποδοχή των ιερών λειψάνων θα γίνει στα Προπύλαια του Ναού  στις 19.00 η ώρα και θα παραμείνουν μέχρι και την Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017.

 Το πρόγραμμα των καθημερινών ιερών ακολουθιών:

07:30-09:30 Πρωί – Όρθρος -Θ. Λειτουργία

19:00-20:30 Απόγευμα – Εσπερινός και Παράκληση στους Αγίους από την Βυζαντινή χορωδία της Ενορίας της Πατρίδος.

Ο Ι.Ν. Αγ. Παρασκευής θα παραμένει ανοικτός από τις 07:00 το πρωί ως τις 23.30 το βράδυ.

Τηλέφωνο για πληροφορίες 6974280706 π. Διονύσιος Συρόπουλος.

 Λειψανα 1

Ο Ιερός Ναός Αγίας Παρασκευής θα παραμένει ανοικτός

από 07:30 το πρωί έως 23:00 το βράδυ.

Τηλ. επικοινωνίας 6974280706 (π. Διονύσιος Συρόπουλος)

Με την δική μου ματιά – Από την Πηγή Περσιάδου

Τα χρόνια που δούλευα στην εφημερίδα ”ΕΘΝΟΣ” στο διπλανό γραφείο καθόταν η φίλη και συνάδελφος Αλίκη.

Πηγή Περεσιάδου
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Πηγή Περσιάδου

Κάθε που συνέβαινε κάτι δυσάρεστο, εγώ είχα πρόθεση παραίτησης, ενώ η Αλίκη είχε πρόθεση κόντρας στο δυσάρεστο..

Της έλεγα ”Δεν ξαναπερνάω από αυτόν τον δρόμο, γιατί εκεί με τράκαρε ένας ταξιτζής”.

Η Αλίκη μου έλεγε ”Γι’ αυτό ακριβώς θα ξαναπεράσουμε. Θα πάμε κόντρα στην ατυχία”.

Της έλεγα ”Δεν ξαναπάω σε αυτό το μαγαζί, γιατί μέσα στο μαγαζί έκλεψαν το κινητό του Κώστα”.

Εκείνη μου έλεγε ”Θα ξαναπάμε. Θα πηγαίνουμε πάντα κόντρα σε ότι μας δυσκολεύει, για να ξορκίζουμε το κακό. Δεν θα το αφήνουμε να περνάει το δικό του”.

Από τότε το έμαθα, το συνήθισα, το εφάρμοσα.

Ξέρω πως τα ψάρια οι σολομοί ταξιδεύουν ανάποδα στο ρεύμα του ποταμού για να αφήσουν τα αβγά τους εκεί όπου γεννήθηκαν. Ανεβαίνουν καταρράκτες με ξεχωριστό πείσμα και πάθος που ούτε στις πρώτες πλεύσεις τους δεν είχαν.

Η ζωή έχει πολλά κόντρα ρεύματα και πολλούς καταρράκτες.

Έχω εκπαιδευτεί.

Έχω γίνει ένας σολομός που ταξιδεύω συνεχώς ανάποδα στο ρεύμα.

Θέλει προσπάθεια, αλλά τουλάχιστον δεν το αφήνω να με παρασύρει.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την εγκατάσταση τερματικών αποδοχής καρτών (POS) – Τι δηλώνουν οι τράπεζες

Περισσότεροι από 400.000 επαγγελματίες από 85 επαγγελματικές κατηγορίες, υποχρεούνται να έχουν στις επιχειρήσεις τους τερματικά αποδοχής καρτών (POS)από την ερχόμενη Πέμπτη 27 Ιουλίου.

Τραπεζικές πηγές απαντούν σε μία σειρά ζητήματα που αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρηματίες: Πόσες μέρες απαιτούνται μετά την αίτηση από τους υπόχρεους για εγκατάσταση POS; Προλαβαίνουν όσοι το άφησαν για την τελευταία εβδομάδα; Ποιο είναι το κόστος εγκατάστασης; Ποιες είναι τελικά οι χρεώσεις για συναλλαγές με POS στην χώρα μας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

Ερώτηση 1: Λόγω του μεγάλου αριθμού των επαγγελματικών ομάδων που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS και επομένως λόγω της μεγάλης ζήτησης, αν κάνω αίτηση τώρα δεν θα προλάβω να έχω POS μέχρι τις 27 Ιουλίου που είναι και η τελευταία προθεσμία;

Απάντηση: Οι τράπεζες έχουν προετοιμαστεί εγκαίρως έτσι ώστε να μπορέσουν να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Ενδεικτικό είναι μάλιστα το γεγονός ότι από τους 400.000 περίπου επαγγελματίες που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS, 350.000 και πλέον τα έχουν ήδη εγκαταστήσει στις επιχειρήσεις τους.

Οι αιτήσεις που εκκρεμούν ακόμη στις τράπεζες υπολογίζονται στις 30.000-40.000, ενώ καθημερινά υποβάλλονται περίπου 2.000 αιτήσεις.  Ο αριθμός αυτός σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη είναι διαχειρίσιμος με δεδομένη την υποδομή αλλά και την εμπειρία που υπάρχει.

Υπολογίζεται μάλιστα ότι κατά μέσο όρο απαιτούνται  τρεις με πέντε εργάσιμες ημέρες από τη στιγμή υποβολής της αίτησης μέχρι την εγκατάσταση του POS, εφόσον βέβαια προσκομιστούν από την επιχείρηση τα απαραίτητα δικαιολογητικά για το άνοιγμα νέας μερίδας πελάτη και του αντίστοιχου λογαριασμού εξυπηρέτησης.

Ερώτηση 2:  Το κόστος αγοράς ενός τερματικού POS είναι πολύ μεγάλο, ενώ επιπλέον είναι πολύ υψηλές και οι προμήθειες εμπόρου που χρεώνουν οι ελληνικές τράπεζες για την αποδοχή συναλλαγών καρτών;

Απάντηση:   Υπάρχει στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής κάθε τράπεζας ανταγωνισμός και διαφοροποιήσεις τις προμήθειες που χρεώνουν στους εμπόρους  για την αποδοχή συναλλαγών. Σε διάστημα μόλις ενός έτους έχουν μειωθεί μεσοσταθμικά κατά περίπου 20% και πλέον ανέρχονται αρκετά κάτω του 1%. Μάλιστα, για μικροσυναλλαγές έως 10-20 ευρώ οι προμήθειες είναι ακόμα χαμηλότερες. Οι προμήθειες των ελληνικών τραπεζών είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές συγκρινόμενες με αυτές λοιπών τραπεζών που λειτουργούν σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρά το γεγονός πως οι συναλλαγές με κάρτες στην Ελλάδα εξακολουθούν να είναι λίγο πάνω από το μισό του μέσου όρου της ευρωζώνης. Δηλαδή, λιγότερες συναλλαγές αλλά καλύτερες τιμές για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις της χώρας μας. Είναι πραγματικά δύσκολο να βρεθεί κλάδος της ελληνικής οικονομίας που να έχει προσαρμόσει τόσο γρήγορα προς τα κάτω την τιμολογιακή του πολιτική στην αυξημένη ζήτηση παρεχόμενων υπηρεσιών του.

Το τερματικό αποδοχής συναλλαγών καρτών (POS) συνιστά αναπόσπαστο μέρος του συγκεκριμένου τρόπου εισπράξεων μιας επιχείρησης. Συνεπώς, αντιμετωπίζεται ως πάγιο στοιχείο της επιχείρησης με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που αντιμετωπίζεται και η αγορά ενός μηχανήματος αναγνώρισης των κατάλληλων προς κυκλοφορία τραπεζογραμματίων (χαρτονομισμάτων) ευρώ για τις εισπράξεις της επιχείρησης με μετρητά.

Οι περισσότερες ελληνικές τράπεζες έχουν συμβληθεί με κατασκευάστριες στο εξωτερικό  εταιρείες ή τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα προκειμένου να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν καλύτερη έκπτωση για λογαριασμό των επιχειρήσεων/πελατών τους με τους οποίους συμβάλλονται προκειμένου να αποδέχονται συναλλαγές καρτών.

Το κόστος αγοράς ενός τερματικού POS κυμαίνεται από 99 έως 440 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο και τη λειτουργικότητά του, ενώ στην περίπτωση μίσθωσής του το κόστος κυμαίνεται ετησίως από 50 έως 360 ευρώ, ανάλογα με το μηνιαίο όγκο συναλλαγών. Αντίστοιχα, το ετήσιο κόστος συντήρησης κυμαίνεται μεταξύ 24 και 96 ευρώ.

Επίσης, οι τράπεζες παρέχουν προγράμματα επιβράβευσης πόντων για τις επιχειρήσεις – πελάτες τους, προγράμματα τα οποία λειτουργούν εδώ και μια δεκαετία με τεράστια αναγνωρισιμότητα και αξιοποίηση από τους χρήστες καρτών πληρωμών (π.χ. yellow, go4more, Euroπιστροφή, Alpha Bonus).

Ερώτηση 3:  Είμαι στον Τειρεσία και η τράπεζα απέρριψε την αίτηση μου για εγκατάσταση POS;

Απάντηση: Η μη αποδοχή της αίτησης για εγκατάσταση POS δεν αφορά όλους όσοι περιλαμβάνονται στη βάση δεδομένων του Τειρεσία λόγω οφειλών, αλλά περιορίζεται στις εξής κατηγορίες :

  1. Επιχειρήσεις των οποίων οι συμβάσεις για την αποδοχή καρτών, ως μέσο πληρωμής, έχουν καταγγελθεί στο παρελθόν και οι καταγγελίες σχετίζονται με λόγους που αφορούν την αθέτηση των όρων συμβάσεων διενέργειας των συναλλαγών και την πραγματοποίηση απατηλών συναλλαγών (πχ αποδοχή καρτών που έχουν δηλωθεί ως απολεσθείσες, εικονικές συναλλαγές, αυτοχρηματοδότηση κλπ). Τα δεδομένα των επιχειρήσεων αυτών βρίσκονται στο Σύστημα Καταγγελθεισών Συμβάσεων Επιχειρήσεων της Τειρεσίας και υπολογίζεται ότι αφορούν περίπου 200 επιχειρήσεις. Το εν λόγω αρχείο άρχισε να λειτουργεί το 2006, σε συνέχεια της απόφασης αρ.06/14.02.2006 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Ο χρόνος παραμονής των στοιχείων των επιχειρήσεων στο αρχείο αυτό ορίζεται σε πέντε (5) έτη από την ημερομηνία της καταγγελίας. Μετά την πάροδο των 5 ετών τα δεδομένα του αρχείου διαγράφονται αυτόματα και ως εκ τούτου ο δικαιούχος επανέρχεται σε καθεστώς κανονικότητας.
  2. Επιχειρήσεις οι οποίες έχουν μη εξυπηρετούμενες οφειλές και ανήκουν στην λεγόμενη «μαύρη λίστα» του Τειρεσία (Σύστημα Αθέτησης Υποχρεώσεων (πχ για ακάλυπτες επιταγές, απλήρωτες συναλλαγματικές, καταγγελίες δανείων και πιστώσεων κ.λπ). Στις περιπτώσεις αυτές οι τράπεζες αξιοποιούν τα διαθέσιμα στοιχεία και κρίνουν κατά περίπτωση αν ο επαγγελματίας που έκανε την αίτηση μπορεί να θεωρηθεί φερέγγυος. Αν π.χ. υπάρχει μία μη εξυπηρετούμενη οφειλή της τάξεως των 1.500 ευρώ, αλλά η συνολική εικόνα της επιχείρησης κρίνεται κατά τα άλλα ικανοποιητική, ενδεχομένως να εγκριθεί από την τράπεζα η εγκατάσταση συσκευής POS καθώς η τράπεζα κρίνει ότι η συγκεκριμένη συνεργασία δεν της δημιουργεί πιστωτικό κίνδυνο.  Σημειώνεται ότι ο έλεγχος αυτός γίνεται για λόγους προστασίας των συναλλαγών με κάρτες και είναι αυτονόητος στο πλαίσιο εκτίμησης της φερεγγυότητας των επιχειρήσεων.

Επομένως, ακόμα και αν κάποιος εμφανίζεται στον Τειρεσία, αλλά είτε βρίσκεται στην λεγόμενη «λευκή λίστα» (Σύστημα Συγκέντρωσης Χορηγήσεων), η οποία περιλαμβάνει τις οφειλές που εξυπηρετούνται κανονικά, είτε βρίσκεται στην «μαύρη λίστα», αλλά κρίνεται από την τράπεζα φερέγγυος, τότε μπορεί να πάρει POS, αλλά βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις ο έλεγχος που πρέπει να κάνει η Τράπεζα σε σχέση με τον πιστωτικό κίνδυνο που αναλαμβάνει η ίδια αλλά και για την εξασφάλιση της ομαλότητας των συναλλαγών διαρκεί περισσότερο και ενδέχεται να οδηγήσει και σε απόρριψη του αιτήματος.

Ερώτηση 4 :  Το Δημόσιο έχει κατασχέσει τους λογαριασμούς μου και επομένως δεν μπορώ να κάνω αίτηση για εγκατάσταση POS;

Απάντηση: Στις περιπτώσεις που έχει γίνει κατάσχεση λογαριασμών από το Δημόσιο(εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, δήμους, κ.λπ), η τράπεζα ή και οποιοσδήποτε άλλος πάροχος υπηρεσιών αποδοχής καρτών (π.χ. η Viva) οφείλουν να δεσμεύσουν τους λογαριασμούς της επιχείρησης και να αποδώσουν τα ποσά των συναλλαγών στο Δημόσιο, τουλάχιστον μέχρι να εξοφληθεί η σχετική υποχρέωση. Συνεπώς, η εγκατάσταση POS είναι αρκετά δύσκολη σε αυτές τις περιπτώσεις, διότι ακόμη και εάν εγκατασταθεί το POS και πάλι η ολοκλήρωση των συναλλαγών θα είναι δυσχερής.

Ενδείκνυται σε αυτές τις περιπτώσεις ο ενδιαφερόμενος να τακτοποιήσει – γενικά να ρυθμίσει τις οφειλές του προς τους δανειστές του Δημοσίου, ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει την άρση της κατάσχεσης.  Η ενδιαφερόμενη επιχείρηση συνειδητοποιεί το πρόβλημα που υπάρχει όταν ζητήσει POS από την Τράπεζα, αλλά πρόκειται για ζήτημα, ως προς το οποίο η Τράπεζα δεν μπορεί να κάνει κάτι.  Είναι κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να πει κανείς με μια αίτηση δανείου. Όταν κάποιος θέλει να πάρει δάνειο από την Τράπεζα πρέπει να προσκομίσει πιστοποιητικό φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Αυτή η υποχρέωση υπάρχει εδώ και χρόνια. Η οικονομία λειτουργεί σφαιρικά και η Τράπεζα είναι υποχρεωμένη να ακολουθεί τους κανόνες.

Ερώτηση 5:  Έχω κάνει αίτηση για ένταξη στον ν. 3869/2010 (ν. Κατσέλη) και επομένως δεν δικαιούμαι να κάνω αίτηση για εγκατάσταση POS;

Απάντηση: Στις ρυθμίσεις του ν. 3869/2010 υπάγονται τα φυσικά πρόσωπα που δε διαθέτουν πτωχευτική ικανότητα. Σε αυτήν την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικροέμποροι (π.χ. η μοδίστρα, ο υπαίθριος μικροπωλητής σε πάγκους, αγορές και πανηγύρια, ο πλανόδιος λαχειοπώλης, κ.λπ). Συνεπώς, δεν αφορά όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS.

Το γεγονός και μόνο πως κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας ή μικροέμπορος έχει υποβάλει αίτηση στο αρμόδιο δικαστήριο για τη ρύθμιση των οφειλών του και απαλλαγή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 3869/2010, δεν συνιστά αιτία απόρριψης της αίτησής του για POS από την τράπεζα. Αυτό που κρίνεται από την τράπεζα είναι η συνολικότερη φερεγγυότητα του αιτούντος, η μη εισαγωγή πιστωτικού κινδύνου και η μη καταγραφή του στο αρχείο καταγγελθεισών συμβάσεων. Και πάλι εδώ μιλάμε για υπευθυνότητα της Τράπεζας.  Εάν η Τράπεζα αγνοήσει τελείως τα διαθέσιμα στοιχεία για τον πελάτη, δεν δείχνει την αναγκαία υπευθυνότητα και κινείται εκτός εποπτικού πλαισίου.

Ερώτηση 6:  Λόγω της φύσης του επαγγέλματός μου οι συναλλαγές που θα κάνω με κάρτες δεν θα είναι συχνές. Επομένως, η τράπεζα ενδέχεται να αρνηθεί να μου εγκαταστήσει τερματικό POS ή ενδεχομένως να επιβάλλει μεγαλύτερες χρεώσεις;

Απάντηση:  Εκ του νόμου δεν προκύπτει υποχρέωση των τραπεζών να εγκαταστήσουν POS σε όλους τους αιτούντες.  Ωστόσο, στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι οι λίγες συναλλαγές δεν αποτελούν για τις τράπεζες ανασταλτικό παράγοντα για μη εγκατάσταση POS σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις επιχειρήσεων με μικρό τζίρο (όπως π.χ. περίπτερα και καπνικά είδη) καθώς και επαγγελματιών που δεν πραγματοποιούν συχνά συναλλαγές με κάρτες (π.χ. δικηγόροι), έχουν ήδη υπογραφεί συμφωνίες συνεργασίας μεταξύ των τραπεζών και των φορέων εκπροσώπησής τους, τόσο για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων επαγγελματικών κατηγοριών όσο και για την εξασφάλιση χαμηλότερων χρεώσεων για τα μέλη τους.

Ερώτηση 7:  Η τράπεζα απέρριψε την αίτηση μου για εγκατάσταση POS, χωρίς να συντρέχει ουσιαστικός λόγος;

Απάντηση:  Αν κάποιος επαγγελματίας κρίνει ότι η τράπεζα αναιτιολόγητα απέρριψε την αίτηση του για εγκατάσταση συσκευής POS, υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής στις υπηρεσίες διαχείρισης παραπόνων της κάθε τράπεζας, καθώς και στο Μεσολαβητή Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΜΤΕΥ – Ombudsman). Ο ΜΤΕΥ εξετάζει αμερόληπτα και δωρεάν διαφορές σχετικές με την παροχή τραπεζικών και επενδυτικών προϊόντων και υπηρεσιών, από τράπεζες και επενδυτικές εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, προς ιδιώτες και επιχειρήσεις (με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 1 εκατ. ευρώ), και μεσολαβεί με σκοπό την εξωδικαστική επίλυσή τους.

Ερώτηση 8: Δεν ανήκω σε κάποια από τις 85 επαγγελματικές κατηγορίες οι οποίες υποχρεούνται από τον νόμο 4446/2016 να εγκαταστήσουν POS έως 27 Ιουλίου 2017, επομένως δεν μπορώ να υποβάλω τη σχετική αίτηση;

Απάντηση: Όλες οι επιχειρήσεις αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ακόμα και αν δεν υποχρεούνται από τον νόμο, μπορούν να κάνουν αίτηση για εγκατάσταση τερματικού POS. Αυτό άλλωστε ίσχυε και πριν το ν. 4446/2016.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στο σύνολο των 130.000 και πλέον αιτήσεων που έγιναν από την 1η Ιανουαρίου έως και την 30η Ιουνίου 2017, έχουν απορριφθεί συνολικά μόλις 1.800 αιτήσεις(1,4%). Μάλιστα, ενδέχεται κάποιες από αυτές τις απορριφθείσες αιτήσεις να έχουν μετρηθεί ως απορριπτικές για δύο ή τρεις φορές (σε περίπτωση απόρριψης από δυο ή τρεις τράπεζες).

Ερώτηση 9 :  Ο χρόνος που μεσολαβεί ανάμεσα σε μία συναλλαγή και την εμφάνιση του ποσού στον λογαριασμό μου είναι πολύ μεγάλος, ειδικά όταν μεσολαβεί σαββατοκύριακο;

Απάντηση: Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβαση.  Συνήθως, η πίστωση του λογαριασμού σας γίνεται την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία αποστολής της συναλλαγής προς επεξεργασία στην τράπεζα συνεργασίας σας, οπότε και ολοκληρώνεται η εκκαθάρισή της και η αυθημερόν πίστωση του λογαριασμού σας.

Ερώτηση 10: Στην πραγματικότητα για τον επιχειρηματία ή τον ελεύθερο επαγγελματία δεν υπάρχει κανένα όφελος από την εγκατάσταση POS.  Κερδισμένο είναι μόνο το Δημόσιο που με αυτό τον τρόπο ελέγχει τη φοροδιαφυγή και οι τράπεζες που εισπράττουν τη σχετική προμήθεια;

Απάντηση: Η αποδοχή καρτών θεωρείται πλέον απαραίτητο εργαλείο για την εξυπηρέτηση της πελατείας και των εισπράξεων οποιασδήποτε επιχείρησης. Μετά την επιβολή των capital controls η πληρωμή με κάρτα είναι μια απαίτηση των πελατών, που επιπλέον απαλλάσσονται από την υποχρέωση συλλογής αποδείξεων. Και τους πελάτες δεν τους ενδιαφέρει απαραίτητα η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής ή η ενίσχυση των εσόδων των τραπεζών. Τους ενδιαφέρει να χρησιμοποιούν ένα σύγχρονο και ασφαλή τρόπο πληρωμής των αγορών τους, ασφαλέστερο και από τα μετρητά, ιδίως όταν το ποσό αναλήψεων είναι περιορισμένο, λόγω capital controls. Η μη αποδοχή καρτών από μια επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους, είναι πλέον η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.

Οι Έλληνες άργησαν αλλά πια επιλέγουν τις αγορές με κάρτες. Από 13 συναλλαγές ανά κάτοικο το 2015 (ευρωζώνη: 87 συναλλαγές ανά κάτοικο) εκτιμάται πως θα φτάσουμε στις 60συναλλαγές το 2017. Δηλαδή, από 144 εκ. πληρωμές με κάρτες το 2015 σε περισσότερες από 620 εκ. το 2017. Εάν σε αυτά τα νούμερα προστεθούν και οι πληρωμές με μεταφορές πίστωσης (εμβάσματα), δηλαδή με χρώση τραπεζικού λογαριασμού τότε πράγματι μπορούμε να μιλάμε για σταδιακή προσέγγιση του μέσου όρου ηλεκτρονικών πληρωμών της ευρωζώνης (215-225 ανά κάτοικο).

Επιπλέον, η αύξηση χρήσης των καρτών πληρωμών συνεπάγεται για τους εμπόρους σημαντική μείωση του κόστους διαχείρισης των μετρητών (πχ διαχείριση κερμάτων, κόστος χρηματαποστολών, απώλειες από ληστείες, διαχείριση ακατάλληλων προς κυκλοφορία χαρτονομισμάτων, χρόνος εξυπηρέτησης πελατών κ.λπ) που με βάση τη διεθνή εμπειρία σε πολλές περιπτώσεις υπερκαλύπτουν την προμήθεια αποδοχής συναλλαγών καρτών πληρωμών. Το ετήσιο κόστος διαχείρισης μετρητών στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ανέρχεται στο 1,5% με 2% του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, δηλαδή περίπου 3 με 4 δισ. ευρώ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Xαμηλότερες οι τιμές του τυπικού καλαθιού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σχέση με Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

Σημαντικά χαμηλότερες παραμένουν οι τιμές του τυπικού καλαθιού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σχέση με Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία, σύμφωνα με την επαναλαμβανόμενη εξαμηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών σε τυπικό καλάθι προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2017 με την Αγγλία και τη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Για την παρούσα ανάλυση συγκρίθηκαν οι τιμές σε 20 υποκατηγορίες προϊόντων που συνθέτουν ένα τυπικό καλάθι αγορών. Αυτές οι υποκατηγορίες προϊόντων εξετάζονται από ένα σημαντικό δείγμα πάνω από 2.300 τιμών προϊόντων και 29 διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ στις πέντε χώρες συνολικά για να υπολογισθούν οι μέσες τιμές, με δειγματοληψίες από έγκυρα site σύγκρισης τιμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και από αλυσίδες σουπερμάρκετ. Τα στοιχεία περιλαμβάνουν τόσο τιμές προϊόντων σε προσφορά, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα.

Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι και οι τέσσερις χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα, 22% η Ισπανία, 39% η Γαλλία, 29% η Αγγλία, 14% η Πορτογαλία.

Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να γίνουν αντιληπτές τις πραγματικές τιμές των προϊόντων σουπερμάρκετ. Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση δείχνει ότι οι τέσσερις χώρες έχουν ακόμα πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα, η Ισπανία κατά 33%, η Γαλλία κατά 52%, η Αγγλία κατά 45% και η Πορτογαλία κατά 19%. Αυτό είναι αποτέλεσμα της πολύ μεγάλης διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά). Στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος ΦΠΑ τον Ιούλιο 2017 είναι 13% και 24% για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, κάποιες από τις οποίες συμμετέχουν στο δείγμα της έρευνας, όπως είναι τα έλαια, ο καφές, τα γλυκά, τα σνακς και τα αρτοποιήματα. Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από την Αγγλία (0%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Πορτογαλία (13% και 6%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ. Η βασική διαφορά είναι ότι τρόφιμα που στην Ελλάδα υπάγονται στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ με 24% στις υπόλοιπες χώρες υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, ο οποίος είναι και χαμηλότερος του ελληνικού με 6%, 5,5%, 4% ή ακόμα και 0%. Σημειώνεται ότι η εισαγωγή ειδικών φόρων κατανάλωσης (π.χ. καφές) δεν είναι δυνατόν να συνυπολογιστεί στα παραπάνω στοιχεία.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από την παραπάνω ανάλυση είναι ότι το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε προϊόντα για το τυπικό του καλάθι με κατά μέσο όρο σε πολύ χαμηλότερη τιμή (ακόμα και στα φθηνά προϊόντα των τυπικών 20 κατηγοριών), που είναι αποτέλεσμα της οργανωμένης προσπάθειας των προμηθευτών και των λιανεμπόρων για συγκράτηση των τιμών τα τελευταία χρόνια. Η τάση αυτή με μικρές διακυμάνσεις είναι διαχρονική την τελευταία πενταετία που πραγματοποιείται η συγκεκριμένη έρευνα από το ΙΕΛΚΑ. Η διαχρονική σύγκριση τιμών με το εξωτερικό δείχνει ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα συνεχώς έχει φθηνότερο καλάθι από τις συγκρινόμενες χώρες με διακυμάνσεις οι οποίες δεν αλλάζουν το αποτελέσμα της ανάλυσης.

Σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση της έρευνας (11/2016) καταγράφεται αύξηση της διαφοράς του ελληνικού καλαθιού με τις άλλες χώρες κατά περίπου 3%, εξέλιξη που αποδίδεται στην ένταση προσφορών και εκπτώσεων την τελευταία περίοδο στην Ελλάδα, αλλά και στην ένταση του ανταγωνισμού λόγω των προσφάτων επιχειρηματικών εξελίξεων στην ελληνική αγορά. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι συγκριτικά σε σχέση με τη Γαλλία και την Αγγλία η ποσοστιαία διαφορά με Ελλάδα φαίνεται πως μεγαλώνει εξαιτίας κυρίως του διαχρονικού αποπληθωρισμού στην Ελλάδα και του πληθωρισμού σε αυτές τις χώρες, καθώς και λόγω των εξελίξεων της ισοτιμίας Ευρώ-Λίρας Αγγλίας που επηρεάζει τη σύγκριση με την Αγγλία.

Σημειώνεται ότι πέρα από τον ΦΠΑ παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν συγκρίνονται τιμές ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες είναι:

– Η απόσταση της χώρας από τα παραγωγικά κέντρα της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης και τα αντίστοιχα κόστη

– Η πολυπλοκότητα της γεωγραφίας της κάθε χώρας (π.χ. οδικό δίκτυο, νησιά κλπ)

– Το μέγεθος της αγοράς και αντίστοιχες οικονομίες κλίμακας στις προμήθειες των προϊόντων

– Το ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών σε σχέση με τα τρόφιμα και τις πρώτες ύλες παρασκευής τους

– Τα διάφορα κόστη παραγωγής (ενέργεια, πρώτες ύλες, μισθολογικό κόστος, χρηματοοικονομικό κόστος, γραφειοκρατία)

– Η παραγωγικότητα της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου σε κάθε χώρα

– Οι καταναλωτικές συνήθειες και η αγοραστική δυνατότητα σε κάθε χώρα

– Το ύψος της φορολογίας σε κάθε χώρα.

Τα δεδομένα τιμών υπολογίζονται από γνωστά παρατηρητήρια τιμών των χωρών που εξετάστηκαν και για την Ελλάδα στα πρωτογενή δεδομένα από τιμοληψίες σε μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Τα στοιχεία προέρχονται από τις παρακάτω αλυσίδες σουπερμάρκετ:

Ελλάδα: ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, My Market, Μασούτης

Αγγλία: Tesco, Asda, Sainsbury’s, Morrisons, Waitrose, Ocado, Amazon

Γαλλία: Intermarché, Carrefour Drive, Simply Market, ooshop, Auchan Direct, houra, Courses U, Amazon

Ισπανία: Eroski, Mercadona, El Corte Inglés, Carrefour, Hipercor, Dia

Πορτογαλία: Pingo Doce, El Corte Inglés, Intermarché, Continente, Jumbo.

Τα κριτήρια επιλογής των προϊόντων στο καλάθι ήταν ένας συνδυασμός αντίστοιχων χρησιμοποιούμενων καλαθιών για εκτίμηση στο εξωτερικό, καθώς και κοινής διαθεσιμότητας στοιχείων τιμών στις χώρες που εξετάσθηκαν. Σε κάθε νέα μέτρηση ανανεώνεται το δείγμα των κωδικών που μετρώνται και ανάλογα τη διαθεσιμότητα επιλέγονται διαφορετικές ποσότητες προϊόντων.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ