Αρχική Blog Σελίδα 15505

Υποδοχή των λειψάνων των Αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης στην Πατρίδα Βέροιας (21 Ιουλίου 2017)

Τα λείψανα των Αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης θα υποδεχθεί η Πατρίδα Βέροιας, στον πανηγυρίζοντα Ι.Ν. Αγ. Παρασκευής, την Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017.

Η υποδοχή των ιερών λειψάνων θα γίνει στα Προπύλαια του Ναού  στις 19.00 η ώρα και θα παραμείνουν μέχρι και την Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017.

 Το πρόγραμμα των καθημερινών ιερών ακολουθιών:

07:30-09:30 Πρωί – Όρθρος -Θ. Λειτουργία

19:00-20:30 Απόγευμα – Εσπερινός και Παράκληση στους Αγίους από την Βυζαντινή χορωδία της Ενορίας της Πατρίδος.

Ο Ι.Ν. Αγ. Παρασκευής θα παραμένει ανοικτός από τις 07:00 το πρωί ως τις 23.30 το βράδυ.

Τηλέφωνο για πληροφορίες 6974280706 π. Διονύσιος Συρόπουλος.

 Λειψανα 1

Ο Ιερός Ναός Αγίας Παρασκευής θα παραμένει ανοικτός

από 07:30 το πρωί έως 23:00 το βράδυ.

Τηλ. επικοινωνίας 6974280706 (π. Διονύσιος Συρόπουλος)

Με την δική μου ματιά – Από την Πηγή Περσιάδου

Τα χρόνια που δούλευα στην εφημερίδα ”ΕΘΝΟΣ” στο διπλανό γραφείο καθόταν η φίλη και συνάδελφος Αλίκη.

Πηγή Περεσιάδου
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Πηγή Περσιάδου

Κάθε που συνέβαινε κάτι δυσάρεστο, εγώ είχα πρόθεση παραίτησης, ενώ η Αλίκη είχε πρόθεση κόντρας στο δυσάρεστο..

Της έλεγα ”Δεν ξαναπερνάω από αυτόν τον δρόμο, γιατί εκεί με τράκαρε ένας ταξιτζής”.

Η Αλίκη μου έλεγε ”Γι’ αυτό ακριβώς θα ξαναπεράσουμε. Θα πάμε κόντρα στην ατυχία”.

Της έλεγα ”Δεν ξαναπάω σε αυτό το μαγαζί, γιατί μέσα στο μαγαζί έκλεψαν το κινητό του Κώστα”.

Εκείνη μου έλεγε ”Θα ξαναπάμε. Θα πηγαίνουμε πάντα κόντρα σε ότι μας δυσκολεύει, για να ξορκίζουμε το κακό. Δεν θα το αφήνουμε να περνάει το δικό του”.

Από τότε το έμαθα, το συνήθισα, το εφάρμοσα.

Ξέρω πως τα ψάρια οι σολομοί ταξιδεύουν ανάποδα στο ρεύμα του ποταμού για να αφήσουν τα αβγά τους εκεί όπου γεννήθηκαν. Ανεβαίνουν καταρράκτες με ξεχωριστό πείσμα και πάθος που ούτε στις πρώτες πλεύσεις τους δεν είχαν.

Η ζωή έχει πολλά κόντρα ρεύματα και πολλούς καταρράκτες.

Έχω εκπαιδευτεί.

Έχω γίνει ένας σολομός που ταξιδεύω συνεχώς ανάποδα στο ρεύμα.

Θέλει προσπάθεια, αλλά τουλάχιστον δεν το αφήνω να με παρασύρει.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την εγκατάσταση τερματικών αποδοχής καρτών (POS) – Τι δηλώνουν οι τράπεζες

Περισσότεροι από 400.000 επαγγελματίες από 85 επαγγελματικές κατηγορίες, υποχρεούνται να έχουν στις επιχειρήσεις τους τερματικά αποδοχής καρτών (POS)από την ερχόμενη Πέμπτη 27 Ιουλίου.

Τραπεζικές πηγές απαντούν σε μία σειρά ζητήματα που αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρηματίες: Πόσες μέρες απαιτούνται μετά την αίτηση από τους υπόχρεους για εγκατάσταση POS; Προλαβαίνουν όσοι το άφησαν για την τελευταία εβδομάδα; Ποιο είναι το κόστος εγκατάστασης; Ποιες είναι τελικά οι χρεώσεις για συναλλαγές με POS στην χώρα μας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

Ερώτηση 1: Λόγω του μεγάλου αριθμού των επαγγελματικών ομάδων που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS και επομένως λόγω της μεγάλης ζήτησης, αν κάνω αίτηση τώρα δεν θα προλάβω να έχω POS μέχρι τις 27 Ιουλίου που είναι και η τελευταία προθεσμία;

Απάντηση: Οι τράπεζες έχουν προετοιμαστεί εγκαίρως έτσι ώστε να μπορέσουν να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Ενδεικτικό είναι μάλιστα το γεγονός ότι από τους 400.000 περίπου επαγγελματίες που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS, 350.000 και πλέον τα έχουν ήδη εγκαταστήσει στις επιχειρήσεις τους.

Οι αιτήσεις που εκκρεμούν ακόμη στις τράπεζες υπολογίζονται στις 30.000-40.000, ενώ καθημερινά υποβάλλονται περίπου 2.000 αιτήσεις.  Ο αριθμός αυτός σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη είναι διαχειρίσιμος με δεδομένη την υποδομή αλλά και την εμπειρία που υπάρχει.

Υπολογίζεται μάλιστα ότι κατά μέσο όρο απαιτούνται  τρεις με πέντε εργάσιμες ημέρες από τη στιγμή υποβολής της αίτησης μέχρι την εγκατάσταση του POS, εφόσον βέβαια προσκομιστούν από την επιχείρηση τα απαραίτητα δικαιολογητικά για το άνοιγμα νέας μερίδας πελάτη και του αντίστοιχου λογαριασμού εξυπηρέτησης.

Ερώτηση 2:  Το κόστος αγοράς ενός τερματικού POS είναι πολύ μεγάλο, ενώ επιπλέον είναι πολύ υψηλές και οι προμήθειες εμπόρου που χρεώνουν οι ελληνικές τράπεζες για την αποδοχή συναλλαγών καρτών;

Απάντηση:   Υπάρχει στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής κάθε τράπεζας ανταγωνισμός και διαφοροποιήσεις τις προμήθειες που χρεώνουν στους εμπόρους  για την αποδοχή συναλλαγών. Σε διάστημα μόλις ενός έτους έχουν μειωθεί μεσοσταθμικά κατά περίπου 20% και πλέον ανέρχονται αρκετά κάτω του 1%. Μάλιστα, για μικροσυναλλαγές έως 10-20 ευρώ οι προμήθειες είναι ακόμα χαμηλότερες. Οι προμήθειες των ελληνικών τραπεζών είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές συγκρινόμενες με αυτές λοιπών τραπεζών που λειτουργούν σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρά το γεγονός πως οι συναλλαγές με κάρτες στην Ελλάδα εξακολουθούν να είναι λίγο πάνω από το μισό του μέσου όρου της ευρωζώνης. Δηλαδή, λιγότερες συναλλαγές αλλά καλύτερες τιμές για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις της χώρας μας. Είναι πραγματικά δύσκολο να βρεθεί κλάδος της ελληνικής οικονομίας που να έχει προσαρμόσει τόσο γρήγορα προς τα κάτω την τιμολογιακή του πολιτική στην αυξημένη ζήτηση παρεχόμενων υπηρεσιών του.

Το τερματικό αποδοχής συναλλαγών καρτών (POS) συνιστά αναπόσπαστο μέρος του συγκεκριμένου τρόπου εισπράξεων μιας επιχείρησης. Συνεπώς, αντιμετωπίζεται ως πάγιο στοιχείο της επιχείρησης με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που αντιμετωπίζεται και η αγορά ενός μηχανήματος αναγνώρισης των κατάλληλων προς κυκλοφορία τραπεζογραμματίων (χαρτονομισμάτων) ευρώ για τις εισπράξεις της επιχείρησης με μετρητά.

Οι περισσότερες ελληνικές τράπεζες έχουν συμβληθεί με κατασκευάστριες στο εξωτερικό  εταιρείες ή τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα προκειμένου να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν καλύτερη έκπτωση για λογαριασμό των επιχειρήσεων/πελατών τους με τους οποίους συμβάλλονται προκειμένου να αποδέχονται συναλλαγές καρτών.

Το κόστος αγοράς ενός τερματικού POS κυμαίνεται από 99 έως 440 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο και τη λειτουργικότητά του, ενώ στην περίπτωση μίσθωσής του το κόστος κυμαίνεται ετησίως από 50 έως 360 ευρώ, ανάλογα με το μηνιαίο όγκο συναλλαγών. Αντίστοιχα, το ετήσιο κόστος συντήρησης κυμαίνεται μεταξύ 24 και 96 ευρώ.

Επίσης, οι τράπεζες παρέχουν προγράμματα επιβράβευσης πόντων για τις επιχειρήσεις – πελάτες τους, προγράμματα τα οποία λειτουργούν εδώ και μια δεκαετία με τεράστια αναγνωρισιμότητα και αξιοποίηση από τους χρήστες καρτών πληρωμών (π.χ. yellow, go4more, Euroπιστροφή, Alpha Bonus).

Ερώτηση 3:  Είμαι στον Τειρεσία και η τράπεζα απέρριψε την αίτηση μου για εγκατάσταση POS;

Απάντηση: Η μη αποδοχή της αίτησης για εγκατάσταση POS δεν αφορά όλους όσοι περιλαμβάνονται στη βάση δεδομένων του Τειρεσία λόγω οφειλών, αλλά περιορίζεται στις εξής κατηγορίες :

  1. Επιχειρήσεις των οποίων οι συμβάσεις για την αποδοχή καρτών, ως μέσο πληρωμής, έχουν καταγγελθεί στο παρελθόν και οι καταγγελίες σχετίζονται με λόγους που αφορούν την αθέτηση των όρων συμβάσεων διενέργειας των συναλλαγών και την πραγματοποίηση απατηλών συναλλαγών (πχ αποδοχή καρτών που έχουν δηλωθεί ως απολεσθείσες, εικονικές συναλλαγές, αυτοχρηματοδότηση κλπ). Τα δεδομένα των επιχειρήσεων αυτών βρίσκονται στο Σύστημα Καταγγελθεισών Συμβάσεων Επιχειρήσεων της Τειρεσίας και υπολογίζεται ότι αφορούν περίπου 200 επιχειρήσεις. Το εν λόγω αρχείο άρχισε να λειτουργεί το 2006, σε συνέχεια της απόφασης αρ.06/14.02.2006 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Ο χρόνος παραμονής των στοιχείων των επιχειρήσεων στο αρχείο αυτό ορίζεται σε πέντε (5) έτη από την ημερομηνία της καταγγελίας. Μετά την πάροδο των 5 ετών τα δεδομένα του αρχείου διαγράφονται αυτόματα και ως εκ τούτου ο δικαιούχος επανέρχεται σε καθεστώς κανονικότητας.
  2. Επιχειρήσεις οι οποίες έχουν μη εξυπηρετούμενες οφειλές και ανήκουν στην λεγόμενη «μαύρη λίστα» του Τειρεσία (Σύστημα Αθέτησης Υποχρεώσεων (πχ για ακάλυπτες επιταγές, απλήρωτες συναλλαγματικές, καταγγελίες δανείων και πιστώσεων κ.λπ). Στις περιπτώσεις αυτές οι τράπεζες αξιοποιούν τα διαθέσιμα στοιχεία και κρίνουν κατά περίπτωση αν ο επαγγελματίας που έκανε την αίτηση μπορεί να θεωρηθεί φερέγγυος. Αν π.χ. υπάρχει μία μη εξυπηρετούμενη οφειλή της τάξεως των 1.500 ευρώ, αλλά η συνολική εικόνα της επιχείρησης κρίνεται κατά τα άλλα ικανοποιητική, ενδεχομένως να εγκριθεί από την τράπεζα η εγκατάσταση συσκευής POS καθώς η τράπεζα κρίνει ότι η συγκεκριμένη συνεργασία δεν της δημιουργεί πιστωτικό κίνδυνο.  Σημειώνεται ότι ο έλεγχος αυτός γίνεται για λόγους προστασίας των συναλλαγών με κάρτες και είναι αυτονόητος στο πλαίσιο εκτίμησης της φερεγγυότητας των επιχειρήσεων.

Επομένως, ακόμα και αν κάποιος εμφανίζεται στον Τειρεσία, αλλά είτε βρίσκεται στην λεγόμενη «λευκή λίστα» (Σύστημα Συγκέντρωσης Χορηγήσεων), η οποία περιλαμβάνει τις οφειλές που εξυπηρετούνται κανονικά, είτε βρίσκεται στην «μαύρη λίστα», αλλά κρίνεται από την τράπεζα φερέγγυος, τότε μπορεί να πάρει POS, αλλά βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις ο έλεγχος που πρέπει να κάνει η Τράπεζα σε σχέση με τον πιστωτικό κίνδυνο που αναλαμβάνει η ίδια αλλά και για την εξασφάλιση της ομαλότητας των συναλλαγών διαρκεί περισσότερο και ενδέχεται να οδηγήσει και σε απόρριψη του αιτήματος.

Ερώτηση 4 :  Το Δημόσιο έχει κατασχέσει τους λογαριασμούς μου και επομένως δεν μπορώ να κάνω αίτηση για εγκατάσταση POS;

Απάντηση: Στις περιπτώσεις που έχει γίνει κατάσχεση λογαριασμών από το Δημόσιο(εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, δήμους, κ.λπ), η τράπεζα ή και οποιοσδήποτε άλλος πάροχος υπηρεσιών αποδοχής καρτών (π.χ. η Viva) οφείλουν να δεσμεύσουν τους λογαριασμούς της επιχείρησης και να αποδώσουν τα ποσά των συναλλαγών στο Δημόσιο, τουλάχιστον μέχρι να εξοφληθεί η σχετική υποχρέωση. Συνεπώς, η εγκατάσταση POS είναι αρκετά δύσκολη σε αυτές τις περιπτώσεις, διότι ακόμη και εάν εγκατασταθεί το POS και πάλι η ολοκλήρωση των συναλλαγών θα είναι δυσχερής.

Ενδείκνυται σε αυτές τις περιπτώσεις ο ενδιαφερόμενος να τακτοποιήσει – γενικά να ρυθμίσει τις οφειλές του προς τους δανειστές του Δημοσίου, ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει την άρση της κατάσχεσης.  Η ενδιαφερόμενη επιχείρηση συνειδητοποιεί το πρόβλημα που υπάρχει όταν ζητήσει POS από την Τράπεζα, αλλά πρόκειται για ζήτημα, ως προς το οποίο η Τράπεζα δεν μπορεί να κάνει κάτι.  Είναι κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να πει κανείς με μια αίτηση δανείου. Όταν κάποιος θέλει να πάρει δάνειο από την Τράπεζα πρέπει να προσκομίσει πιστοποιητικό φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Αυτή η υποχρέωση υπάρχει εδώ και χρόνια. Η οικονομία λειτουργεί σφαιρικά και η Τράπεζα είναι υποχρεωμένη να ακολουθεί τους κανόνες.

Ερώτηση 5:  Έχω κάνει αίτηση για ένταξη στον ν. 3869/2010 (ν. Κατσέλη) και επομένως δεν δικαιούμαι να κάνω αίτηση για εγκατάσταση POS;

Απάντηση: Στις ρυθμίσεις του ν. 3869/2010 υπάγονται τα φυσικά πρόσωπα που δε διαθέτουν πτωχευτική ικανότητα. Σε αυτήν την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικροέμποροι (π.χ. η μοδίστρα, ο υπαίθριος μικροπωλητής σε πάγκους, αγορές και πανηγύρια, ο πλανόδιος λαχειοπώλης, κ.λπ). Συνεπώς, δεν αφορά όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS.

Το γεγονός και μόνο πως κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας ή μικροέμπορος έχει υποβάλει αίτηση στο αρμόδιο δικαστήριο για τη ρύθμιση των οφειλών του και απαλλαγή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 3869/2010, δεν συνιστά αιτία απόρριψης της αίτησής του για POS από την τράπεζα. Αυτό που κρίνεται από την τράπεζα είναι η συνολικότερη φερεγγυότητα του αιτούντος, η μη εισαγωγή πιστωτικού κινδύνου και η μη καταγραφή του στο αρχείο καταγγελθεισών συμβάσεων. Και πάλι εδώ μιλάμε για υπευθυνότητα της Τράπεζας.  Εάν η Τράπεζα αγνοήσει τελείως τα διαθέσιμα στοιχεία για τον πελάτη, δεν δείχνει την αναγκαία υπευθυνότητα και κινείται εκτός εποπτικού πλαισίου.

Ερώτηση 6:  Λόγω της φύσης του επαγγέλματός μου οι συναλλαγές που θα κάνω με κάρτες δεν θα είναι συχνές. Επομένως, η τράπεζα ενδέχεται να αρνηθεί να μου εγκαταστήσει τερματικό POS ή ενδεχομένως να επιβάλλει μεγαλύτερες χρεώσεις;

Απάντηση:  Εκ του νόμου δεν προκύπτει υποχρέωση των τραπεζών να εγκαταστήσουν POS σε όλους τους αιτούντες.  Ωστόσο, στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι οι λίγες συναλλαγές δεν αποτελούν για τις τράπεζες ανασταλτικό παράγοντα για μη εγκατάσταση POS σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις επιχειρήσεων με μικρό τζίρο (όπως π.χ. περίπτερα και καπνικά είδη) καθώς και επαγγελματιών που δεν πραγματοποιούν συχνά συναλλαγές με κάρτες (π.χ. δικηγόροι), έχουν ήδη υπογραφεί συμφωνίες συνεργασίας μεταξύ των τραπεζών και των φορέων εκπροσώπησής τους, τόσο για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων επαγγελματικών κατηγοριών όσο και για την εξασφάλιση χαμηλότερων χρεώσεων για τα μέλη τους.

Ερώτηση 7:  Η τράπεζα απέρριψε την αίτηση μου για εγκατάσταση POS, χωρίς να συντρέχει ουσιαστικός λόγος;

Απάντηση:  Αν κάποιος επαγγελματίας κρίνει ότι η τράπεζα αναιτιολόγητα απέρριψε την αίτηση του για εγκατάσταση συσκευής POS, υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής στις υπηρεσίες διαχείρισης παραπόνων της κάθε τράπεζας, καθώς και στο Μεσολαβητή Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΜΤΕΥ – Ombudsman). Ο ΜΤΕΥ εξετάζει αμερόληπτα και δωρεάν διαφορές σχετικές με την παροχή τραπεζικών και επενδυτικών προϊόντων και υπηρεσιών, από τράπεζες και επενδυτικές εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, προς ιδιώτες και επιχειρήσεις (με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 1 εκατ. ευρώ), και μεσολαβεί με σκοπό την εξωδικαστική επίλυσή τους.

Ερώτηση 8: Δεν ανήκω σε κάποια από τις 85 επαγγελματικές κατηγορίες οι οποίες υποχρεούνται από τον νόμο 4446/2016 να εγκαταστήσουν POS έως 27 Ιουλίου 2017, επομένως δεν μπορώ να υποβάλω τη σχετική αίτηση;

Απάντηση: Όλες οι επιχειρήσεις αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ακόμα και αν δεν υποχρεούνται από τον νόμο, μπορούν να κάνουν αίτηση για εγκατάσταση τερματικού POS. Αυτό άλλωστε ίσχυε και πριν το ν. 4446/2016.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στο σύνολο των 130.000 και πλέον αιτήσεων που έγιναν από την 1η Ιανουαρίου έως και την 30η Ιουνίου 2017, έχουν απορριφθεί συνολικά μόλις 1.800 αιτήσεις(1,4%). Μάλιστα, ενδέχεται κάποιες από αυτές τις απορριφθείσες αιτήσεις να έχουν μετρηθεί ως απορριπτικές για δύο ή τρεις φορές (σε περίπτωση απόρριψης από δυο ή τρεις τράπεζες).

Ερώτηση 9 :  Ο χρόνος που μεσολαβεί ανάμεσα σε μία συναλλαγή και την εμφάνιση του ποσού στον λογαριασμό μου είναι πολύ μεγάλος, ειδικά όταν μεσολαβεί σαββατοκύριακο;

Απάντηση: Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβαση.  Συνήθως, η πίστωση του λογαριασμού σας γίνεται την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία αποστολής της συναλλαγής προς επεξεργασία στην τράπεζα συνεργασίας σας, οπότε και ολοκληρώνεται η εκκαθάρισή της και η αυθημερόν πίστωση του λογαριασμού σας.

Ερώτηση 10: Στην πραγματικότητα για τον επιχειρηματία ή τον ελεύθερο επαγγελματία δεν υπάρχει κανένα όφελος από την εγκατάσταση POS.  Κερδισμένο είναι μόνο το Δημόσιο που με αυτό τον τρόπο ελέγχει τη φοροδιαφυγή και οι τράπεζες που εισπράττουν τη σχετική προμήθεια;

Απάντηση: Η αποδοχή καρτών θεωρείται πλέον απαραίτητο εργαλείο για την εξυπηρέτηση της πελατείας και των εισπράξεων οποιασδήποτε επιχείρησης. Μετά την επιβολή των capital controls η πληρωμή με κάρτα είναι μια απαίτηση των πελατών, που επιπλέον απαλλάσσονται από την υποχρέωση συλλογής αποδείξεων. Και τους πελάτες δεν τους ενδιαφέρει απαραίτητα η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής ή η ενίσχυση των εσόδων των τραπεζών. Τους ενδιαφέρει να χρησιμοποιούν ένα σύγχρονο και ασφαλή τρόπο πληρωμής των αγορών τους, ασφαλέστερο και από τα μετρητά, ιδίως όταν το ποσό αναλήψεων είναι περιορισμένο, λόγω capital controls. Η μη αποδοχή καρτών από μια επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους, είναι πλέον η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.

Οι Έλληνες άργησαν αλλά πια επιλέγουν τις αγορές με κάρτες. Από 13 συναλλαγές ανά κάτοικο το 2015 (ευρωζώνη: 87 συναλλαγές ανά κάτοικο) εκτιμάται πως θα φτάσουμε στις 60συναλλαγές το 2017. Δηλαδή, από 144 εκ. πληρωμές με κάρτες το 2015 σε περισσότερες από 620 εκ. το 2017. Εάν σε αυτά τα νούμερα προστεθούν και οι πληρωμές με μεταφορές πίστωσης (εμβάσματα), δηλαδή με χρώση τραπεζικού λογαριασμού τότε πράγματι μπορούμε να μιλάμε για σταδιακή προσέγγιση του μέσου όρου ηλεκτρονικών πληρωμών της ευρωζώνης (215-225 ανά κάτοικο).

Επιπλέον, η αύξηση χρήσης των καρτών πληρωμών συνεπάγεται για τους εμπόρους σημαντική μείωση του κόστους διαχείρισης των μετρητών (πχ διαχείριση κερμάτων, κόστος χρηματαποστολών, απώλειες από ληστείες, διαχείριση ακατάλληλων προς κυκλοφορία χαρτονομισμάτων, χρόνος εξυπηρέτησης πελατών κ.λπ) που με βάση τη διεθνή εμπειρία σε πολλές περιπτώσεις υπερκαλύπτουν την προμήθεια αποδοχής συναλλαγών καρτών πληρωμών. Το ετήσιο κόστος διαχείρισης μετρητών στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ανέρχεται στο 1,5% με 2% του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, δηλαδή περίπου 3 με 4 δισ. ευρώ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Xαμηλότερες οι τιμές του τυπικού καλαθιού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σχέση με Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

Σημαντικά χαμηλότερες παραμένουν οι τιμές του τυπικού καλαθιού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σχέση με Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία, σύμφωνα με την επαναλαμβανόμενη εξαμηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών σε τυπικό καλάθι προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2017 με την Αγγλία και τη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Για την παρούσα ανάλυση συγκρίθηκαν οι τιμές σε 20 υποκατηγορίες προϊόντων που συνθέτουν ένα τυπικό καλάθι αγορών. Αυτές οι υποκατηγορίες προϊόντων εξετάζονται από ένα σημαντικό δείγμα πάνω από 2.300 τιμών προϊόντων και 29 διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ στις πέντε χώρες συνολικά για να υπολογισθούν οι μέσες τιμές, με δειγματοληψίες από έγκυρα site σύγκρισης τιμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και από αλυσίδες σουπερμάρκετ. Τα στοιχεία περιλαμβάνουν τόσο τιμές προϊόντων σε προσφορά, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα.

Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι και οι τέσσερις χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα, 22% η Ισπανία, 39% η Γαλλία, 29% η Αγγλία, 14% η Πορτογαλία.

Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να γίνουν αντιληπτές τις πραγματικές τιμές των προϊόντων σουπερμάρκετ. Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση δείχνει ότι οι τέσσερις χώρες έχουν ακόμα πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα, η Ισπανία κατά 33%, η Γαλλία κατά 52%, η Αγγλία κατά 45% και η Πορτογαλία κατά 19%. Αυτό είναι αποτέλεσμα της πολύ μεγάλης διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά). Στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος ΦΠΑ τον Ιούλιο 2017 είναι 13% και 24% για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, κάποιες από τις οποίες συμμετέχουν στο δείγμα της έρευνας, όπως είναι τα έλαια, ο καφές, τα γλυκά, τα σνακς και τα αρτοποιήματα. Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από την Αγγλία (0%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Πορτογαλία (13% και 6%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ. Η βασική διαφορά είναι ότι τρόφιμα που στην Ελλάδα υπάγονται στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ με 24% στις υπόλοιπες χώρες υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, ο οποίος είναι και χαμηλότερος του ελληνικού με 6%, 5,5%, 4% ή ακόμα και 0%. Σημειώνεται ότι η εισαγωγή ειδικών φόρων κατανάλωσης (π.χ. καφές) δεν είναι δυνατόν να συνυπολογιστεί στα παραπάνω στοιχεία.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από την παραπάνω ανάλυση είναι ότι το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε προϊόντα για το τυπικό του καλάθι με κατά μέσο όρο σε πολύ χαμηλότερη τιμή (ακόμα και στα φθηνά προϊόντα των τυπικών 20 κατηγοριών), που είναι αποτέλεσμα της οργανωμένης προσπάθειας των προμηθευτών και των λιανεμπόρων για συγκράτηση των τιμών τα τελευταία χρόνια. Η τάση αυτή με μικρές διακυμάνσεις είναι διαχρονική την τελευταία πενταετία που πραγματοποιείται η συγκεκριμένη έρευνα από το ΙΕΛΚΑ. Η διαχρονική σύγκριση τιμών με το εξωτερικό δείχνει ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα συνεχώς έχει φθηνότερο καλάθι από τις συγκρινόμενες χώρες με διακυμάνσεις οι οποίες δεν αλλάζουν το αποτελέσμα της ανάλυσης.

Σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση της έρευνας (11/2016) καταγράφεται αύξηση της διαφοράς του ελληνικού καλαθιού με τις άλλες χώρες κατά περίπου 3%, εξέλιξη που αποδίδεται στην ένταση προσφορών και εκπτώσεων την τελευταία περίοδο στην Ελλάδα, αλλά και στην ένταση του ανταγωνισμού λόγω των προσφάτων επιχειρηματικών εξελίξεων στην ελληνική αγορά. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι συγκριτικά σε σχέση με τη Γαλλία και την Αγγλία η ποσοστιαία διαφορά με Ελλάδα φαίνεται πως μεγαλώνει εξαιτίας κυρίως του διαχρονικού αποπληθωρισμού στην Ελλάδα και του πληθωρισμού σε αυτές τις χώρες, καθώς και λόγω των εξελίξεων της ισοτιμίας Ευρώ-Λίρας Αγγλίας που επηρεάζει τη σύγκριση με την Αγγλία.

Σημειώνεται ότι πέρα από τον ΦΠΑ παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν συγκρίνονται τιμές ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες είναι:

– Η απόσταση της χώρας από τα παραγωγικά κέντρα της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης και τα αντίστοιχα κόστη

– Η πολυπλοκότητα της γεωγραφίας της κάθε χώρας (π.χ. οδικό δίκτυο, νησιά κλπ)

– Το μέγεθος της αγοράς και αντίστοιχες οικονομίες κλίμακας στις προμήθειες των προϊόντων

– Το ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών σε σχέση με τα τρόφιμα και τις πρώτες ύλες παρασκευής τους

– Τα διάφορα κόστη παραγωγής (ενέργεια, πρώτες ύλες, μισθολογικό κόστος, χρηματοοικονομικό κόστος, γραφειοκρατία)

– Η παραγωγικότητα της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου σε κάθε χώρα

– Οι καταναλωτικές συνήθειες και η αγοραστική δυνατότητα σε κάθε χώρα

– Το ύψος της φορολογίας σε κάθε χώρα.

Τα δεδομένα τιμών υπολογίζονται από γνωστά παρατηρητήρια τιμών των χωρών που εξετάστηκαν και για την Ελλάδα στα πρωτογενή δεδομένα από τιμοληψίες σε μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Τα στοιχεία προέρχονται από τις παρακάτω αλυσίδες σουπερμάρκετ:

Ελλάδα: ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, My Market, Μασούτης

Αγγλία: Tesco, Asda, Sainsbury’s, Morrisons, Waitrose, Ocado, Amazon

Γαλλία: Intermarché, Carrefour Drive, Simply Market, ooshop, Auchan Direct, houra, Courses U, Amazon

Ισπανία: Eroski, Mercadona, El Corte Inglés, Carrefour, Hipercor, Dia

Πορτογαλία: Pingo Doce, El Corte Inglés, Intermarché, Continente, Jumbo.

Τα κριτήρια επιλογής των προϊόντων στο καλάθι ήταν ένας συνδυασμός αντίστοιχων χρησιμοποιούμενων καλαθιών για εκτίμηση στο εξωτερικό, καθώς και κοινής διαθεσιμότητας στοιχείων τιμών στις χώρες που εξετάσθηκαν. Σε κάθε νέα μέτρηση ανανεώνεται το δείγμα των κωδικών που μετρώνται και ανάλογα τη διαθεσιμότητα επιλέγονται διαφορετικές ποσότητες προϊόντων.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λαϊκοί εκδικητές με το… περί δικαίου αίσθημα… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στη δημοκρατία ουδείς ίσταται υπεράνω της κριτικής.

Ουδείς!

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ούτε η δικαστική εξουσία. Η οποία, για να λέμε την αλήθεια, έχει προκαλέσει επανειλημμένως και διαχρονικά με κάποιες αποφάσεις της.

Για να λέμε, επίσης, την αλήθεια, η πολιτική εξουσία έχει δικαίωμα να κρίνει τη δικαστική εξουσία, όπως και η δικαστική εξουσία –δια του Συντάγματος- να ορθώνει αυτά που ο πρωθυπουργός αποκάλεσε «θεσμικά εμπόδια», όταν οι κυβερνήσεις υπερβαίνουν την εξουσία τους.

Όμως, υπάρχουν όρια. Υπάρχει κι η ευπρέπεια. Κι ο σεβασμός. Έννοιες άγνωστες για την κυβέρνηση. Της οποίας η κριτική ασκείται με πρωτοφανές θράσος και συνεχή αμφισβήτηση. Όχι μόνο από τον Πολάκη αλλά κι από τους αρμόδιους υπουργούς περί την Δικαιοσύνη.

Υπό αυτή την έννοια, είναι σαφές ότι στην Ελλάδα η δημοκρατία βρίσκεται σε κρίση, δείχνει να υποχωρεί.

Είναι σαφές και κάτι ακόμη: Στην πλειονότητα του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και των ανερμάτιστων εταίρων του, δεν αρέσουν οι κανόνες της αστικής δημοκρατίας. Στην αστική δημοκρατία δεν έχει θέση η στοχοποίηση μη αρεστών ή αντιπάλων. Οι κυβερνητικοί θαυμάζουν τον Μαδούρο. Αν μπορούσαν, θα φώναζαν ότι θαυμάζουν και τον «απολυταρχικό λαϊκισμό» του Ερντογάν. Που φυλακίζει τις αντίπαλες φωνές.

Εσχάτως, πέραν από τις επιθέσεις εναντίον της Δικαιοσύνης, διακρίνουμε και κάτι ακόμη. Κυβερνητικά στελέχη μιλάνε για το λαϊκό περί δικαίου αίσθημα. Πολλοί συνέλληνες συμφωνούν μαζί τους! Κι αυτό είναι δραματικό γεγονός.

Αν θέλουμε το λαϊκό περί δικαίου αίσθημα, τι τους θέλουμε τους νόμους; Τι θέλουμε τη Νομική σχολή; Τι θέλουμε τα δικαστήρια;

Εσχάτως, λαϊκοί εκδικητές, αυτοδιορίζονται υπερασπιστές των εργατικών δικαίων και ξυλοκοπούν τουρίστα, επειδή τέλεσε το «αδίκημα» να ψωνίσει αναμνηστικά από την χώρα των διακοπών του!

Λαϊκοί «δικαστές», αποφασίζουν για το δίκαιο ή άδικο μιας απόφασης δικαστηρίου που αφορά μια καταδικασμένη για τρομοκρατία και επιβάλλουν … λαϊκή δικαιοσύνη καταστρέφοντας τον πιο εμπορικό δρόμο της πρωτεύουσας.

Λαϊκοί δικαστές εισβάλλουν στο πανεπιστήμιο του Βόλου, τα κάνουν γυαλιά καρφιά και τραυματίζουν μια υπάλληλο, επειδή το πανεπιστήμιο θέλει να αξιοποιήσει την περιουσία του. Την οποία έχουν καταλάβει εδώ και χρόνια οι αντιεξουσιαστές.

Λαϊκοί δικαστές, κάθε λίγο και λιγάκι βγαίνουν στην Πατησίων και καίνε όποιο λεωφορείο περνά, στο όνομα της επανάστασής τους και δη πίσω από την ανωνυμία και ασφάλεια της κουκούλας τους.

Λαϊκός δικαστής κι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Κι ο υπουργός Δικαιοσύνης.

Ο πρώτος υποστήριξε ότι η απόφαση -για τη μη αποφυλάκιση της νέας ηρωίδας της Αριστεράς- θα μπει στο μαύρο βιβλίο της Δικαιοσύνης.

Ο δεύτερος χαρακτήρισε την απόφαση «δυσάρεστη έκπληξη», ως να ήξερε απ’ έξω και ανακατωτά τη δικογραφία.

Για να μη τα πολυλογούμε. Η Αριστερά πάντα πίστευε ότι η Δικαιοσύνη αποτελεί ταξικό εχθρό της. Το ΚΚΕ, πιο μεθοδικό, αναφέρεται συστηματικά στις κυρίαρχες τάξεις που προστατεύει και εξυπηρετεί η Δικαιοσύνη. Ο ΣΥΡΙΖΑ, πιο εκχυδαϊσμένα εξ αιτίας και του κυρίαρχου λαϊκισμού του και έλλειψης Παιδείας, στοχοποιεί πρόσωπα και θεσμό.

Όμως, δεν είναι μόνο ιδεολογική η αντιπαράθεση. Η κυβέρνηση γνωρίζοντας ότι απαξιώνεται καθημερινά, δημιουργεί εχθρούς για να ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να κυβερνήσει λόγω των εμποδίων που του θέτουν.

Κι ίσως όλα αυτά που συμβαίνουν τώρα, ν’ αποτελούν την απαρχή εξελίξεων με στόχο και την Συνταγματική αναθεώρηση.

Ελπίζουμε μόνο, να μη τολμήσουν να υποβαθμίσουν τη Δικαιοσύνη μέσω κάποιου …δημοψηφίσματος και … λαϊκής συγκατάθεσης…

Όπου θα προβλέπονται και λαϊκά δικαστήρια για να κάνουν τους προέδρους ο Πολάκης, ο Καμμένος, ο Τόσκας και ο Καζάκος…

 

Υστρ.  Το περί δικαίου λαϊκό αίσθημα στη φωτό από το γνωστό απολυταρχικό – κομμουνιστικό καθεστώς….

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Πέμπτης 20 Ιουλίου 2017

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

makedonia 10typosthessalonikis 16logos 13eleftheria 15laos 8makelio 13espresso 13starpress 13stoxos 2eleftheriora 12dimoprasiwn 12voice 2ixw 6sportday 15metrosport 16arenapress 16Πρωτοσέλιδος τίτλος

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: “12.774 προσλήψεις στο Δημόσιο”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “Πως θα σώσετε τα χωράφια σας”

ΕΣΤΙΑ: “Από την κάνναβη αρχίζουν οι επενδύσεις του ΣΥΡΙΖΑ!”

Η ΑΥΓΗ: “Ιδού μια μεταρρύθμιση που δεν ψήφισαν οι “μεταρρυθμιστές”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Βολές εκ των έσω κατά του Γ. Στουρνάρα”

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: “Ασυλία στους επίορκους”

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Το αφήγημα της “δίκαιης ανάπτυξης” περιέχει νέα και παλιά αντιλαϊκά μέτρα”

ΤΑ ΝΕΑ: ” Κυβέρνηση πύραυλος”

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ: “Της Δικαιοσύνης το κάγκελο”

KONTRA NEWS: ” Σκληρή επίθεση από τον Αλέξη στα κανάλια της διαπλοκής”

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ : “Νέοι “Ράμπο” για μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής”

Την δυνατότητα να δηλώνεται ως ακατάσχετος ο λογαριασμός πληρωμών, προβλέπει νομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών

Την δυνατότητα να δηλώνεται ως ακατάσχετος ο λογαριασμός πληρωμών που τυχόν έχουν οι φορολογούμενοι στα «ηλεκτρονικά πορτοφόλια» προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που πρόκειται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή.

Σήμερα, οι φορολογούμενοι μπορούν να δηλώνουν ως ακατάσχετο από οφειλές που έχουν προς το Δημόσιο, έναν λογαριασμό καταθέσεων έως του ποσού των 1.250 ευρώ. Στο εξής, βάση της συγκεκριμένης διάταξης που θα προβλέπεται στο νομοσχέδιο, θα μπορούν επιλέξουν ως ακατάσχετο, τον λογαριασμό που έχουν στα εγκατεστημένα στη χώρα μας ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος.

Με το νομοσχέδιο θα ρυθμίζεται επίσης, το θέμα της καταβολής της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος για τα νομικά πρόσωπα. Ειδικότερα, θα προβλέπεται ότι η προθεσμία καταβολής της πρώτης δόσης παραμένει η 31η Ιουλίου, παρά την παράταση που δόθηκε στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων.

Εξάλλου, με το νομοσχέδιο θα προστίθενται κατηγορίες αγαθών στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, μεταξύ των οποίων και τα αγροτικά εφόδια, τα οποία εκ παραδρομής δεν είχαν περιληφθεί στον τελευταίο νόμο του υπουργείου Οικονομικών.

Θα προβλέπονται ακόμη, θέματα που έχουν να κάνουν με τον καθορισμό του πλαισίου ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των χωρών, βάσει οδηγίας του ΟΟΣΑ, σε ό, τι αφορά τις ενδοομιλικές συναλλαγές των επιχειρήσεων. Ακόμη, θα προβλέπονται διατάξεις για την ανακούφιση και φορολογική ελάφρυνση των πληγέντων στις δημοτικές ενότητες του Δήμου Λέσβου, της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.

Τέλος, θα κυρώνεται η συμφωνία μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και εφοπλιστικής κοινότητας, για την παράταση για ακόμη ένα έτος, το 2018, της καταβολής της οικειοθελούς παροχής τους.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αντιπρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξελέγη ο Περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας, Α. Τζιτζικώστας

Αντιπρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξελέγη ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, από την ολομέλεια της επιτροπής. Στην επιτροπή συμμετέχουν περιφερειάρχες, δήμαρχοι και εκπρόσωποι 350 τοπικών αρχών και από τις 28 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αποστολος Τζιτζικώστας 3Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμητικά αντιπροσωπευτικό και συλλογικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά το Ευρωκοινοβούλιο. Άλλωστε, η Επιτροπή των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης χαρακτηρίζεται ως το «Κοινοβούλιο της Αυτοδιοίκησης της Ευρώπης».

Η Επιτροπή των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ιδρύθηκε το 1994 και αποτελεί τη συνέλευση των εκπροσώπων των τοπικών και περιφερειακών αρχών της ΕΕ, δίνοντας τη δυνατότητα στην ευρωπαϊκή αυτοδιοίκηση να εκφράζει άμεσα τις θέσεις της εντός του θεσμικού πλαισίου της ΕΕ, αλλά και να προτείνει προς το Ευρωκοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγκεκριμένες πολιτικές και δράσεις.

Τα μέλη της Επιτροπής των Περιφερειών συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ επίσης γεφυρώνουν τις αποστάσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στους πολίτες και το κέντρο λήψης των αποφάσεων της ΕΕ, προωθώντας την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση σε όλα τα επίπεδα.

Αποστολος ΤζιτζικώσταςΥπενθυμίζεται ότι ο Απόστολος Τζιτζικώστας είναι μέλος της Επιτροπής των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τον Ιανουάριο του 2015, ενώ πρόσφατα επεξεργάστηκε και κατέθεσε γνωμοδότηση για την πολιτιστική διπλωματία της ΕΕ, η οποία έγινε ομόφωνα αποδεκτή από την ολομέλεια της Επιτροπής των Περιφερειών. Επίσης, έχει διοργανώσει δύο σημαντικές εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη με θέμα το «προσφυγικό – μεταναστευτικό» ζήτημα και το «μέλλον της Ευρώπης», στις οποίες συμμετείχαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, Ευρωπαίοι επίτροποι, ευρωβουλευτές, καθώς και πολιτικά και διοικητικά στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Την εξαίρεση συγκεκριμένων κατηγοριών επαγγελματιών από την αγορά POS ζητά το Οικονομικό Επιμελητήριο

     Την εξαίρεση συγκεκριμένων κατηγοριών επαγγελματιών από την αγορά τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα, ζητά, με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομίας, Δημήτρη Παπαδημητρίου και την αναπληρωτή υπουργό, Κατερίνα Παπανάτσιου, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΟΕΕ), Κωνσταντίνος Κόλλιας.

     Όπως αναφέρει το ΟΕΕ, πρόκειται για ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι αποδεδειγμένα και αποκλειστικά παρέχουν υπηρεσίες σε εταιρείες και η αμοιβή τους κατατίθεται υποχρεωτικά στους τραπεζικούς λογαριασμούς υους. Δεν έχουν, δηλαδή, εκ φύσεως της δραστηριότητάς τους, καμία απολύτως είσπραξη, που να χρειάζεται τη χρήση πλαστικού χρήματος, και -κατά συνέπεια- την προμήθεια POS, με ό,τι κόστος μπορεί να σημαίνει αυτό για τους ίδιους.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΗΠΑ: Η ορμονοθεραπεία αυξάνει τον χρόνο ζωής των ανδρών οι οποίοι παρουσιάζουν υποτροπή του καρκίνου του προστάτη

Οι άνδρες με καρκίνο του προστάτη, στους οποίους η νόσος εμφανίζεται ξανά μετά την προστατεκτομή, αυξάνουν τις πιθανότητες επιβίωσής τους αν κάνουν εκτός από την καθιερωμένη ακτινοθεραπεία και ορμονοθεραπεία ώστε να αποκλείσουν τις ανδρικές ορμόνες, δείχνει κλινική έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύονται στο τελευταίο τεύχος της επιθεώρησης New England Journal of Medicine.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία έγινε σε δείγμα 761 ανδρών που είχαν αντιμετωπίσει καρκίνο του προστάτη και παρακολουθούνταν σε 17 νοσοκομειακά κέντρα στις ΗΠΑ και στον Καναδά για περίοδο 12 ετών, θα συμβάλλουν, σύμφωνα με τους ογκολόγους, στον καθορισμό της θεραπείας που θα πρέπει να ακολουθείται από τους ασθενείς στους οποίους επανεμφανίζεται ο καρκίνος.

Έπειτα από μια προστατεκτομή, ποσοστό μεγαλύτερο από το 30% των ανδρών αντιμετωπίζει ξανά τον καρκίνο που εμφανίζεται ξανά σε μορφή μεταστάσεων.

Η κλινική έρευνα, η οποία χρηματοδοτήθηκε από το Εθνικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ για τον Καρκίνο (NCI), έδειξε ότι μεταξύ των ανδρών που έκαναν ακτινοθεραπεία και ορμονοθεραπεία, το ποσοστό θνησιμότητας από τον καρκίνο αυτόν ανερχόταν σε 5,4%, έναντι ποσοστού 13,4% που ήταν μεταξύ αυτών που έκαναν μόνον ακτινοθεραπεία.

Η συχνότητα των μεταστάσεων του καρκίνου του προστάτη έφτανε επίσης, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, στο 14,5% σε αυτούς που είχαν κάνει ακτινοθεραπεία σε συνδυασμό με ορμονοθεραπεία σε σύγκριση με ένα ποσοστό 23% σε αυτούς που είχαν υποβληθεί μόνον σε ακτινοθεραπεία.

Ο καρκίνος του προστάτη αποτελεί τη δεύτερη μορφή καρκίνου που πλήττει συχνότερα τους άνδρες στις ΗΠΑ. Περίπου 161.300 νέα κρούσματα διαγιγνώσκονται ετησίως και ο καρκίνος αυτός αναμένεται ότι θα αποτελέσει την αιτία θανάτου 27.000 ανθρώπων το 2017, σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρία για τον Καρκίνο (ACS).

“Η κλινική μας έρευνα δείχνει ότι οι ορμονικές θεραπείες θα πρέπει να συμπληρώνουν τη θεραπεία των ανδρών που προσβάλλονται από έναν καρκίνο του προστάτη και χρειάζονται ακτινοθεραπεία έπειτα από μια προστατεκτομή”, δήλωσε ο δρ Χάουαρντ Σάντλερ, επικεφαλής της υπηρεσίας ακτινοβολιών στο Αντικαρκινικό Ινστιτούτο του Ιατρικού Κέντρου Cedars-Sinai, το οποίο πραγματοποίησε την κλινική αυτή δοκιμή.

“Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι η ορμονοθεραπεία (που γίνεται μαζί με την ακτινοθεραπεία) μπορεί να προσθέσει χρόνια ζωής στους ασθενείς”, υπογράμμισε ο Σάντλερ.

Οι μελλοντικές έρευνες θα έχουν ως στόχο να καθοριστεί αν όλοι οι ασθενείς που έχουν προσβληθεί από καρκίνο του προστάτη ωφελούνται από μια ορμονοθεραπεία, όπως επίσης και ποια είναι η βέλτιστη διάρκεια της θεραπείας αυτής. Επίσης θα επικεντρωθούν στον ρόλο πιο ισχυρών ορμονοθεραπειών.

Οι θεραπείες αυτές μπορεί να έχουν παρενέργειες όπως μείωση της λίμπιντο, στυτικές δυσλειτουργίες, πρόσληψη βάρους και απώλεια μυϊκής μάζας.

 

 

APE-MPE