Αρχική Blog Σελίδα 15453

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Ινμα Μαρτίνεθ: “Το καλό θα επικρατήσει. Κι οι μηχανές θα είναι …απλώς μηχανές”

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Ινμα Μαρτίνεθ: “Το καλό θα επικρατήσει. Κι οι μηχανές θα είναι …απλώς μηχανές”

Η Ιnma Martinez, παγκόσμια πρωτοπόρος της τεχνητής νοημοσύνης, απαντά -μεταξύ άλλων- στα εξής ερωτήματα του ΑΠΕ-ΜΠΕ: ποιο είναι το “next big thing” στον τομέα της τεχνολογίας; Ποιους κινδύνους εγκυμονεί η προσπάθεια του ανθρώπου να μάθει στις μηχανές να σκέφτονται “βιολογικά”; Θα μας υποσκελίσουν οι μηχανές; Υπάρχει ο φόβος οι κυβερνήσεις να διδάξουν σκοπίμως την προκατάληψη στα ρομπότ; Το μέλλον είναι αισιόδοξο;

Inma Martinez, πρωτοπόρος της τεχνητής νοημοσύνης, επιστήμονας, επιχειρηματίας και επενδυτικός άγγελος

απε-μπε/Γ.ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ, Α.ΓΟΥΤΑ

Συνέντευξη: Αλεξάνδρα Γούτα
Κάμερα: Γ. Αγγελάκης
Αποστολή στη Σάρτζα – Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Μετάφραση:

ΕΡ. Εντoπίσατε τη χρυσή ευκαιρία στη δεκαετία του ’90. Σήμερα, ποιο είναι το “επόμενο μεγάλο πράγμα” στον χώρο της τεχνολογίας;

Το επόμενο μεγάλο πράγμα είναι το πώς θα φέρουμε την αυτοματοποίηση στην επιχείρηση και πώς θα επαναπροσδιορίσουμε τους σκοπούς των ανθρώπων. Δεν θα απολυθούν άνθρωποι και θα σας πω γιατί. Διότι η άρρητη γνώση (tacit knowledge), δηλαδή η γνώση που συσσωρεύουμε επί χρόνια, κάνοντας μια δουλειά πάνω σε κάτι, δεν μπορεί να “μπει” σε λέξεις -άρα δεν μπορώ να τη γράψω σε κώδικα για το λογισμικό της μηχανής (…) Οταν βάζεις την αυτοματοποίηση στον υπολογιστή ενός ανθρώπου (…) είναι πραγματικά εκπληκτικό, η μηχανή κάνει (…) πολλούς υπολογισμούς που το ανθρώπινο μυαλό δεν θα μπορούσε ποτέ να κάνει (χωρίς βοηθήματα), αλλά παρόλα αυτά ο άνθρωπος μπορεί να εντοπίσει πότε η μηχανή έχει κάνει κάποιο λάθος.

Αυτό συμβαίνει διότι οι άνθρωποι λειτουργούμε με αντίληψη (…) Η συνολική ευφυΐα που οι άνθρωποι χρησιμοποιούμε για να λειτουργήσουμε στον κόσμο, είναι βασισμένη στην αντίληψη και η αντίληψη προέρχεται από τις άλλες πέντε αισθήσεις. Η μηχανή δεν θα μπορεί ποτέ να σκεφτεί με αφηρημένους όρους και να ερμηνεύσει την πραγματικότητα με δημιουργικούς τρόπους. Αυτό κάνουν οι άνθρωποι(…) Οι άνθρωποι στο μέλλον θα χρειάζεται να είναι πιο δημιουργικοί, γιατί το μέλλον χρειάζεται δημιουργικές προσεγγίσεις στην επίλυση προβλημάτων, και οι μηχανές θα είναι …απλά μηχανές, στην υπηρεσία μας.

ΕΡ. Φοβόσαστε ότι π.χ., κυβερνήσεις με οικονομική και πολιτική ισχύ, θα μπορούσαν σκοπίμως να οδηγήσουν τις μηχανές στην προκατάληψη;

Φοβάμαι ότι θα δω fake news. Υπάρχουν κυβερνήσεις που βρίσκονται πίσω από τη διάδοση πραγμάτων, τα οποία είναι πλήρως αναληθή (…) Αλλά δουλεύω επίσης με εταιρείες και κυβερνήσεις, που θέλουν πραγματικά να κάνουν το σωστό. Η ΕΕ, για παράδειγμα, έχει φέρει έναν νέο κανονισμό (σ.σ. για την προστασία και ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων), τον GDPR, που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 25 Μαΐου. Αυτή η οδηγία έχει κάνει τις Facebook, Google και  Amazon να χάσουν τον ύπνο τους, διότι επί χρόνια λειτουργούσαν χωρίς καμία επιτήρηση και τώρα θα πρέπει πλέον να είναι εξαιρετικά προσεκτικές ώς προς το τι κάνουν με τα δεδομένα των ανθρώπων. Βλέπω λοιπόν ένα μέλλον κατά το οποίο οι κυβερνήσεις αναλαμβάνουν ολοένα μεγαλύτερη ευθύνη στο να διασφαλίσουν ότι ο ιδιωτικός τομέας δεν κάνει τα πράγματα λανθασμένα (…) Δεν θέλεις να έχεις μια κοινωνία που λειτουργεί με βάση προκατειλημμένους αλγορίθμους. Δεν θέλεις να έχεις μια κοινωνία, όπου τα δεδομένα των ανθρώπων εξορύσσονται για (…) άντληση εσόδων, που είναι αυτό που έκανε η Google στο παρελθόν (…)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Το Αναστάσιμο μήνυμα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρου Β

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Το Αναστάσιμο μήνυμα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρου Β

Το Αναστάσιμο μήνυμα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρου Β.

AΠΕ-ΜΠΕ/Κάτσικας Ν.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Tιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. Αναστασίου για το Πάσχα

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Tιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. Αναστασίου για το Πάσχα

Χριστός Ανέστη αδελφοί μου, Σε αυτές τις λέξεις συμπυκνώνεται η δυναμική του χριστιανικού μηνύματος. «Δεῦτε», λοιπόν, όπως ψάλλει η Εκκλησία μας «ἀγαλλιασώμεθα τῷ Κυρίῳ, τῷ συντρίψαντι θανάτου τὸ κράτος, καὶ φωτίσαντι ἀνθρώπων τὸ γένος».Ελάτε να γιορτάσουμε και να χαρούμε την πίστη μας στη νίκη της δικαιοσύνης πάνω στην αδικία, της αλήθειας πάνω στο ψέμα, της ζωής πάνω στον θάνατο.Ελάτε να ζήσουμε βαθύτερα το μήνυμα και το νόημα της Αναστάσεως του Χριστού.Ελάτε, ως μέλη της Εκκλησίας, ως κύτταρα του Μυστικού Σώματός Του, να συμμετέχουμε στο ανακαινιστικό Του έργο, στην προσφορά αγάπης, αισιοδοξίας, συμφιλιώσεως και δημιουργικής πνοής στην κοινωνία μας. Χριστός Ανέστη!

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Καναδάς: Τουλάχιστον 14 νεκροί σε τροχαίο με λεωφορείο που μετέφερε ομάδα εφήβων χόκεϊ στην επαρχία Σασκάτσουαν

Δεκατέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαίο που σημειώθηκε στον Καναδά με λεωφορείο στο οποίο επέβαινε ομάδα εφήβων χόκεϊ, μετέδωσαν σήμερα τα τοπικά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα την αστυνομία.

Άλλοι 14 άνθρωποι τραυματίστηκαν, εκ των οποίων τρεις σοβαρά, στη σύγκρουση μεταξύ του λεωφορείου και ενός ημι-ρυμουλκούμενου οχήματος που σημειώθηκε σε εθνική οδό η οποία διέρχεται από αγροτική περιοχή στη δυτική επαρχία Σασκάτσουαν.

Το λεωφορείο μετέφερε την ομάδα εφήβων χόκεϊ του Χάμπολντ, τους Broncos, που μετέβαινε σε τουρνουά, σύμφωνα με την εφημερίδα Saskatoon StarPhoenix.

“Έχουμε συγκλονιστεί από την απίστευτη απώλεια που μας έπληξε”, δήλωσε ο πρόεδρος της λέσχης Humboldt Broncos, Κέβιν Γκάρινγκερ, μιλώντας στο καναδικό τηλεοπτικό δίκτυο CBC.

Σύμφωνα με την αστυνομία, το τροχαίο σημειώθηκε σχεδόν 28 χλμ. βόρεια του Τίσντεϊλ, στην εθνική οδό 35.

Η ομάδα Broncos αποτελείται από 24 παίκτες, όλοι Καναδοί, ηλικίας 16 έως 21 ετών.

“Είναι ένα φρικτό δυστύχημα”, δήλωσε ο Ντάρεν Οπ, πρόεδρος των Nipawin Hawks, της ομάδας που θα αντιμετώπιζε τους Broncos.

Ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό εξέφρασε την οδύνη του: “Δεν μπορώ να διανοηθώ τί περνούν αυτοί οι γονείς, η καρδιά μου είναι σε κάθε  άνθρωπο που επλήγη από αυτή την φρικτή τραγωδία στην κοινότητα του Χάμπολντ και πέρα από αυτήν”, έγραψε στο Twitter.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μήνυμα ΥΕΘΑ Π. Καμμένου για την Ανάσταση

«Οι σκέψεις όλων μας, ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες, είναι κοντά στα δύο στελέχη μας που βρίσκονται μακριά από τις οικογένειες τους, εξαιτίας της ομηρίας που τους επέβαλλε χωρίς δίκη και κατά παράβαση κάθε συνθήκης, λογικής και εθιμικού δικαίου για τέτοιες περιπτώσεις, το τουρκικό καθεστώς. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, για να είναι σύντομα κοντά μας», επισημαίνει μεταξύ άλλων στο μήνυμα του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος για τον εορτασμό της Λαμπρής.

Παράλληλα εύχεται προς το πολιτικό και στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων «τις Άγιες ημέρες του Πάσχα, εμφορούμενοι από τις πανανθρώπινες αξίες της Ορθοδοξίας, εσείς που προασπίζετε την εθνική ανεξαρτησία και ακεραιότητα της χώρας, να συνεχίσετε να πορεύεστε με πίστη και όραμα για μια Ελλάδα αντάξια των προσδοκιών μας. Η Ανάσταση Του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού να φέρει σε εσάς και τους οικείους σας, υγεία, πρόοδο και κάθε ευτυχία».

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μήνυμα του Δημάρχου Αλεξάνδρειας Παναγιώτη Γκυρίνη για την ημέρα του Πάσχα

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΚΥΡΙΝΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

καλο ΠάσχαΤα πάθη της Μεγάλης Εβδομάδας με αποκορύφωμα τη Σταύρωση, σηματοδοτούν τις αγωνίες, τον πόνο και τα προβλήματα, για όσους καθημερινά ζουν τη δική τους προσωπική «σταύρωση» από την οικονομική κρίση, την ανεργία  και τη φτώχεια. Αυτή την εποχή και η πατρίδα μας δοκιμάζεται μέσα σε μια δύσκολη παγκόσμια συγκυρία  αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα οικονομικά ,κοινωνικά, εθνικά.

Το μήνυμα της Ανάστασης, της μεγαλύτερης γιορτής της ορθοδοξίας, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Το Πάσχα συμβολίζει την ανάγκη  να πιστέψουμε, να αντλήσουμε δύναμη και με προσδοκία, αισιοδοξία και ελπίδα να αγωνιστούμε για το προσωπικό καλό αλλά και για το καλό του τόπου μας.

Αντλώντας αισιοδοξία, δύναμη και ελπίδα από την Ανάσταση του Χριστού που φωτίζει και ζεσταίνει τις καρδιές μας, μας οδηγεί και μας στηρίζει, με πνεύμα αγάπης και αλληλεγγύης, θέλω ειλικρινά να ευχηθώ μέσα από την καρδιά μου, το «Ανέσπερο φως της Αναστάσεως» να  γίνει οδηγός, ώστε να εγκαταστήσουμε την αλληλεγγύη και την εμπιστοσύνη ανάμεσα μας, για το κοινό καλό, την πρόοδο και τη προκοπή του τόπου μας.

Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά με υγεία, προσωπική και οικογενειακή, ευτυχία και πρόοδο.

 O

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΚΥΡΙΝΗΣ

Πασχαλινές ευχές από τον Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας κ. Γεώργιο Ουρσουζίδη

ΣταυρόςΚΑΛΗ   ΑΝΑΣΤΑΣΗ

 

Ο Θάνατος πάνω στο Σταυρό, σημείο αναφοράς της οικουμένης,  στο Πέρασμα,  από το μαρτύριο,  στο  Θάνατο  και στην Ανάσταση – στη Λύτρωση.

 

Εγκάρδια,

Γεώργιος Ν. Ουρσουζίδης

Βουλευτής  Ημαθίας  ΣΥΡΙΖΑ 

Παναγιώτα Πετρίδου: Η πιο επιτυχημένη πωλήτρια αυτοκινήτων στη Γερμανία, σύμφωνα με την Süddeutsche Zeitung

Η Παναγιώτα Πετρίδου είναι ίσως η πιο επιτυχημένη στην πώληση αυτοκινήτων της Γερμανίας, όπως αναφέρει Süddeutsche Zeitung.

Σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα πούλησε 132 αυτοκίνητα σε μια χρονιά – περισσότερα από οποιονδήποτε άλλον συνάδελφό της, αφού γνωρίζει τι έχει σημασία όταν αγοράζει κάποιος ένα αυτοκίνητο.

«Πρέπει να ακούς τον πελάτη, να του δείχνεις εμπιστοσύνη, αξίζεις περισσότερο για τον πελάτη αν αισθάνεται πιο άνετα μαζί σου από οτιδήποτε άλλο, ακόμα κι αν του προσφέρεις το όχημα 1.000 ευρώ φθηνότερα», λέει η 38χρονη Παναγιώτα στην γερμανική εφημερίδα.

Η Παναγιώτα Πετρίδου γεννήθηκε στις 13 Ιουλίου 1979 στο Solingen της Γερμανίας από γονείς μετανάστες. Αφού τελείωσε το λύκειο, παρακολούθησε μια εκπαίδευση ως πωλήτρια αυτοκινήτων στη ΒMW. Από το 2004 πωλούσε αυτοκίνητα MINI και πολύ σύντομα κατάφερε ν’ αναδειχτεί ως η καλύτερη πωλήτρια μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας.

Το 2010 ξεκίνησε να παρουσιάζει στην γερμανική τηλεόραση ένα νέο είδος τηλεοπτικό σόου, στο οποίο ασχολούνταν με την πώληση μεταχειρισμένων οχημάτων τηλεοπτικό σταθμό VOX. Το 2013 έκανε το επόμενο βήμα στην τηλεοπτική της καριέρα με μια δεύτερη εκπομπή με τίτλο «Abgewürgt und Ausgebremst».

Δεδομένου ότι η 38χρονη Παναγιώτα έχει το δικό της τηλεοπτικό πρόγραμμα στο Vox, είναι πλέον αναγνωρίσιμη παντού. Μερικοί θέλουν να μάθουν ποιο αυτοκίνητο προτείνει για αγορά, ενώ κάποιοι άλλοι είναι ιδιαιτέρως… ενοχλητικοί.

Όπως είναι φυσικό έχει μειώσει τις ώρες της στην αντιπροσωπεία αυτοκινήτων καθώς οι ανάγκες της εκπομπής της συνεχώς αυξάνονται. Αλλά δεν θέλει να παραιτηθεί εντελώς από την πρώτη της δουλειά, ακόμα κι αν πολλοί, χωρίς να το καταλαβαίνουν, την πιέζουν να τα παρατήσει, όπως λέει η ίδια. «Μπορώ μόνο να απαντήσω ότι τα χρήματα δεν είναι το παν, γιατί η πώληση εμπεριέχει μια καλοσύνη, μου αρέσει αυτή η δουλειά».

Ένα «όνειρο» για τους Γερμανούς

Ως γυναίκα πωλητής σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων δεν ήταν και πολύ εύκολο να τα καταφέρει όταν ξεκίνησε το 2004. «Οι άνθρωποι που έρχονταν να αγοράσουν αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία πίστευαν ότι ήμουν απλά επί της υποδοχής», λέει. «”Μπορείτε να καλέσετε τον πωλητή; Μπορείτε να μας φτιάξετε καφέ;” Άκουσα τόσα πολλά πράγματα στην αρχή» εξομολογείται η Παναγιώτα.

Αυτή που δεν είχε ιδέα για τα αυτοκίνητα και απλά μπορούσε να πουλήσει μόνο το αυτοκίνητο ως αυτοκίνητο, δεν πήρε κανένα από αυτά τα σχόλια προσωπικά – και ανέπτυξε τα δικά της «κόλπα». Όπως λέει, «για πολλούς Γερμανούς το αυτοκίνητό τους είναι πιο σημαντικό και από το παιδί τους».

Σήμερα, κοιτάζει τους πελάτες της καθώς μπαίνουν από την πόρτα για να δουν τι θέλουν. «Όταν ένας άντρας έρχεται στην αντιπροσωπεία με τη σύζυγό του, αγοράζουν αυτοκίνητο πιο γρήγορα από όταν ο άνδρας έρχεται μόνος του», λέει. «Επειδή εμπλέκεται η… υπεύθυνη στη λήψη των αποφάσεων» συμπληρώνει γελώντας.

Η μεγάλη της επιτυχία στις πωλήσεις ήταν φυσικό να προκαλέσει τον φθόνο, ειδικά μεταξύ των ανδρών συναδέλφων της. «Εργάστηκα σκληρά και δεν καθόμουν στην αντιπροσωπεία σε μια πολυθρόνα, βάζοντας κόκκινο κραγιόν και γυαλιά στην άκρη της μύτης μου και λέγοντας γεια σας». Ως γυναίκα, που όχι μόνο καταλαβαίνει πολλά για τα αυτοκίνητα, αλλά είναι και ποδοσφαιρόφιλη, εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού από πολλούς άνδρες θεατές. Και ακόμα κι αν δεν θέλει να το παραδεχτεί η 38χρονη Ελληνίδα αποτελεί σήμερα για πολλούς Γερανούς ένα «όνειρο», γράφει η SZ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μεγάλο Σάββατο σε λόγγους και λαγκάδια – Ένα χρονογράφημα του Νίκου Γ. Σακελλαρόπουλου

Νάμαστε λοιπόν!

Λίγες ώρες πριν την Ανάσταση η αναμονή είναι πια στην κατακόρυφο.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Σ’ όλα τα χωριά και στις πόλεις, οι καφετέριες και τα καφενεία είναι γεμάτα. Οι ντόπιοι παρακολουθούν τους έποικους κι οι έποικοι τους ντόπιους. Το κουτσομπολιό πάει σύννεφο.

Απολαυστικές αν όχι ονειρικές καταστάσεις.

Οι έποικοι ντυμένοι με την τελευταία λέξη της μοδός κι ι οι ντόπιοι φορώντας τα καλά τους αναρωτιούνται ποιοι είν’ αυτοί που εφέτος προτίμησαν το χωριό τους, έχοντας πιάσει, στο καφενείο, τις καλύτερες θέσεις θέας.

  • Ποια είν’ τούτη ρε μαλάκα; Μπάνικη γκόμενα…
  • Σκάσε ρε μαλάκα μη σ’ ακούσουν. Είν’ η κόρη του κυρ Αναστάση του φαναρτζή πούχ’ το φαναρτζίδικο στα Κάτου Πετράλουνα… Μιγάλς κι τρανός…
  • Κι αυτή η τσούπρα δίπλα τ’ ;
  • Είν’ το μανεκέν που διαφημίζ’ την έξυπνη σήτα…
  • Αααααααααα, έτσι πες… Κι έλεγα πούθε την ξέρ’…. Μουντέλα είναι…
  • Σιγά τη μουντέλα…. Κοίτα κάτι πατσάδς…

Πιο εκεί η πρωτευσουσιάνα σχολιάζει στη φιλενάδα της.

  • Τι ταγάρια Θεέ μου…. Κοίτα αυτή τι φοράει… Μοβ, χρυσό και ροζ…
  • Έλα καημένη, με τι ασχολείσαι… Κοίτα, πρωί πρωί φοράει δωδεκάποντες γόβες για να πάει στον χασάπη να πάρει το αρνί…
  • Κοίτα καμάρι η καράβλαχα… Μέχρι εδώ βρομάει η κατσικίλα…

Το μεσημέρι, οι άνδρες επιμελούνται τα της σούβλας και της προετοιμασίας του αρνιού, για να είναι έτοιμα όλα πρωί πρωί που θ’ ανάψει η φωτιά. Συνήθως όλοι μαζί. Κι όλοι μαζί τσακώνονται για το πώς θα δεθεί τ’ αρνί στη σούβλα. Πάντα, άλλωστε, σε κάθε παρέα υπάρχει ο ξερόλας.

Κι έρχεται η πιο μεγάλη ώρα. Η ώρα της Ανάστασης.

Όλοι, μα όλοι φτάνουν στην εκκλησία ανάμεσα στις 23.50 και στις 23.55.

Κυκλοφοριακό κομφούζιο συχνά πυκνά, αφού ο μαλάκας με την Πόρσε θέλει να παρκάρει μπροστά στην εκκλησία, ίσως για να του πάει εκεί ο παππάς το άγιο φως.

Μερικοί φτάνουν στις 23.58 και σπρώχνουν όλους τους άλλους για να περάσουν μπροστά, πρώτο τραπέζι πίστα, να πάρουν πρώτοι τ’ άγιο φως.

Τα μεγάφωνα στη διαπασών στέλνουν τις ψαλμωδίες του παπά σε κάθε λόγγο και ραχούλα, μη τυχόν και δεν ακούσει ο Αλβανός στη στάνη.

Μόλις ο παππάς τολμήσει να πει «Χριστός Ανέστη», γίνεται της πουτάνας στον ουρανό από τις φωτοβολίδες και τα πυροτεχνήματα. Το ίδιο γίνεται κι ανάμεσα στα πόδια από τα δυναμιτάκια… Αν βρεθεί εκεί κανένας Σύρος πρόσφυγας θα ψάχνει να κρυφτεί να σωθεί από τους βομβαρδισμούς.

Ακριβώς στις 00.05, ως δια μαγείας, σχηματίζεται τεράστια πομπή ανθρώπων στον δρόμο προς τα σπίτια τους. Η τελευταία δοκιμασία!

Κεριά αναμμένα πλησιάζουν επικίνδυνα τις τούφες των γυναικών κι ο θάνατος της τρίχας βρίσκεται προ των πυλών. Ο πισινός της κυρίας με τα χυμένα στους ώμους της μαλλιά, μιλάει με τον διπλανό του κι η κυρία θα πάει το άγιο φως στο σπίτι με το κεφάλι κι όχι με τη λαμπάδα, αφού η ίδια έχει γίνει ίδια κι απαράλλαχτη με την ολυμπιακή δάδα.  Αφήστε τα κασμίρια που γεμίζουν με υγρό καυτό κερί κι οι φέροντες τα, αρχίζουν τα μπινελίκια…

Ο παππάς, ουρλιάζει.

  • Πού πάτε, δεν τελείωσε η λειτουργία. Χριστιανοί είστε εσείς;
  • Θα παγώσει η μαγειρίτσα παππά μου… Έλα αύριο να σε φιλέψουμε…

Ώρα 00.30. Επιτέλους σπίτι. Για την ιερή ώρα της μαγειρίτσας.

Ακούγονται μόνο κάτι περίεργοι ήχοι. «Μμμμμμμμμμ», «Σσσσλουπ», «κλατς –κλουτς» από στόματα και κουτάλια.

Πάντα υπάρχει κι ο σπιτικός μαλάκας. Που ξεχωρίζει τα εντόσθια από τα μαρούλια. Ρε παλικάρι, γιατί δεν τρως κατ’ ευθείαν μια σαλάτα να ξεμπερδεύεις;

Πάντα υπάρχει κι η άλλη νοικοκυρά.

  • Αααααα εγώ δεν βάζω ρύζι στη μαγειρίτσα…

Η κανονική νοικοκυρά του σπιτιού, φορτώνει αλλά δεν λέει τίποτα για να μη χαλάσει η ημέρα.

Κι ύστερα το τσούγγρισμα των αυγών.

  • Κοίτα το καμάρι μου…. Όλους μας έσπασε…
  • Κι ο δικός μου, μόνο εγώ τον έσπασα….
  • Με την ευκαιρία και με το συμπάθιο . Έχετε κανένα Simeco για το στομάχι; Βάρυνα…
  • Με μια μαγειρίτσα;
  • Κανένα Maalox;
  • Έλα βρε μαλάκα, βγες έξω και κλάσε να πάρει στροφή το φαί, να ξεμπουκώσεις…

Η ώρα έχει πάει 2.

Η τηλεόραση δείχνει Χριστοδουλόπουλο και Στανίση και νομίζεις ότι κάνεις Πάσχα στα eighties.

Σε άλλο κανάλι είναι ο Πέτρος Γαϊτάνος. Ολόφρεσκος. Τον απόψυξαν κι εφέτος.

Άντε, ύπνο, έχει πρωινό ξύπνημα.

Χριστός Ανέστη, τα λέμε αύριο.

 

Ο Γεώργιος Βουλγαρίδης, ο βιολόγος που επινόησε το “ανδρικό τεστ- Παπ”, μιλά στο ΑΠΕ – ΜΠΕ

   Μια πρωτοπόρο ανάλυση, αντίστοιχη του γυναικείου τεστ-Παπ, επινόησε ο Έλληνας βιολόγος, Γεώργιος Βουλγαρίδης για την υγεία του άνδρα. Το andro-test είναι η ανάλυση σπέρματος που πληροφορεί τον άντρα για την υγεία του γεννητικού του συστήματος.

   «Δεν πρόκειται απλώς για ένα ακόμη τεστ, αλλά για μια νέα τάση που θα μάθει τους άντρες να νοιάζονται για την υγεία τους» αναφέρει σε συνέντευξη του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Γεώργιος Βουλγαρίδης.

   Προσθέτει ότι το andro-test αναμένεται να ενθαρρύνει τους άντρες άνω των 16 ετών να ελέγχονται προληπτικώς, όπως οι γυναίκες έμαθαν εδώ και χρόνια να συμβουλεύονται τον γυναικολόγο.

   Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Γιώργου Βουλγαρίδη στην Έφη Φουσέκη.

Γεώργιος Βουλγαρίδης 2
Ο Έλληνας βιολόγος, κ. Γεώργιος Βουλγαρίδης

   Ερ: Τι είναι το andro-test και πόσο αξιόπιστο είναι;

   Απ: Από το 2009, παρατηρήσαμε ότι κάποια χαρακτηριστικά του σπέρματος εμφανίζονταν συχνότερα όταν υπήρχαν συγκεκριμένες παθήσεις. Οκτώ χρόνια αργότερα, έχοντας δεδομένα από 1.197 άνδρες και επιβεβαιώνοντας τα συμπεράσματά μας σε συνεργασία με ουρολόγους που ειδικεύονται στην Ανδρολογία, είμαστε σε θέση να βεβαιώσουμε ότι αν υπάρχει κάποια ανωμαλία στη λειτουργία του γεννητικού συστήματος του άντρα, αυτό θα φανεί στο andro-test, μια ανάλυση σπέρματος που, εκτός από τη γονιμότητα, δείχνει αν το γεννητικό σύστημα του άντρα είναι υγιές.

   Ερ: Το andro-test είναι λοιπόν κάτι αντίστοιχο του Παπ-τεστ;

   Απ: Ακριβώς! Δεν πρόκειται απλώς για ένα ακόμη τεστ, αλλά για μια νέα τάση. Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι οι άντρες είμαστε αμελείς με την υγεία μας και δύσκολα θα μας έπειθε κάποιος να επισκεπτόμαστε τακτικά τον ουρολόγο. Για τον λόγο αυτό, εκτός από το νέο εργαστηριακό τεστ, περιέγραψα την αυτό-εξέταση του σπέρματος. Δηλαδή πώς ένας άντρας μπορεί να εξετάσει το σπέρμα του στον προσωπικό του χώρο σε 3 απλά βήματα, ώστε να καταλάβει αν χρειάζεται να επισκεφτεί ουρολόγο. Έτσι δεν χρειάζεται να πάει σε ένα εργαστήριο για να κάνει το andro-test. Αρκεί να μάθει να αυτό-εξετάζεται κι αυτό θα είναι μια πάρα πολύ καλή αρχή.

   Ερ: Το andro-test λοιπόν θα γίνει η αφορμή να μάθουν οι άντρες να συμβουλεύονται τον ουρολόγο τακτικά, όπως οι γυναίκες έμαθαν εδώ και χρόνια να συμβουλεύονται το γυναικολόγο. Παρεμπιπτόντως και ο Γεώργιος Παπανικολάου ήταν και βιολόγος. Από ποια ηλικία πρέπει να γίνεται και με ποιά συχνότητα;

   Απ: Κάθε άντρας θα πρέπει να αυτό-εξετάζει το σπέρμα του από την αρχή της σεξουαλικής του ζωής και να επισκέπτεται τον ουρολόγο τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Οι γυναίκες μάθατε να επισκέπτεστε τον γυναικολόγο μια φορά το χρόνο, ακόμη κι αν δεν εμφανίσετε διαταραχές στον κύκλο ή κάποια μόλυνση, η οποία συνήθως εμφανίζει συμπτώματα στις γυναίκες. Ο προληπτικός έλεγχος για τον άντρα είναι ακόμη πιο σημαντικός, γιατί οι άντρες δεν έχουμε συμπτώματα που να μας ειδοποιούν αν οι όρχεις μας δεν λειτουργούν σωστά ή αν έχουμε κάποια μόλυνση.

   Ερ: Ποια προβλήματα θα αποφύγουν οι άνδρες αν ελέγχονται προληπτικά και ποιός ο ρόλος της έγκαιρης διάγνωσης;

   Απ: Αν οι άντρες ελέγχονταν προληπτικά από νεαρή ηλικία και αντιμετώπιζαν από νωρίς ένα ενδεχόμενο πρόβλημα, θα είχαν καλύτερο σπέρμα μετά τα τριάντα, γεγονός που θα περιόριζε την ανάγκη για εξωσωματική. Επίσης, θεραπεύοντας μια μόλυνση στον άντρα, που δεν έχει συμπτώματα, προλαμβάνεται η μετάδοση σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων και στα δύο φύλα. Η έγκαιρη μάλιστα θεραπεία των μολύνσεων του γεννητικού συστήματος του άντρα αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των κρουσμάτων καρκίνου του προστάτη στο μέλλον.

   Ερ: Το andro-test λοιπόν αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα ζωής όλων και να ωφελήσει σημαντικά την παγκόσμια υγεία. Ο ουρολόγος ή ο βιολόγος μπορεί να διενεργεί την εξέταση  andro-test;

   Απ: Το andro-test εκτελείται μόνο από βιολόγους με ειδική εκπαίδευση στη σπερματολογία και μόνο σε εργαστήρια σπερματολογίας. Αυτή τη στιγμή, μόνο το εργαστήριο SPERMLAB προσφέρει την εξέταση αυτή, αλλά ήδη εκπαιδεύουμε βιολόγους για να μπορέσουν να ανοίξουν εργαστήρια σπερματολογίας σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο. Ωστόσο, μόνο ο ουρολόγος είναι αρμόδιος να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα του andro-test και να συστήσει την κατάλληλη θεραπεία, αν χρειαστεί.

   Ερ: Σε ποιό στάδιο βρισκόμαστε σχετικά με την ενημέρωση της επιστημονικής κοινότητας αλλά και της πολιτείας;

   Απ: Έχουμε ήδη ενημερώσει όλες τις ουρολογικές ενώσεις παγκοσμίως για το andro-test, ενώ με κάθε σύγχρονο μέσο επικοινωνίας προσκαλούμε βιολόγους από όλο τον κόσμο να έρθουν να τους εκπαιδεύσουμε, ώστε να διαθέσουμε την τεχνογνωσία μας σε κάθε άκρη της γης. Προσεχώς, αναμένονται ενέργειες από πλευράς της πολιτικής ηγεσίας για την ευαισθητοποίηση των αντρών στη σημασία του προληπτικού ελέγχου, δηλαδή του ετήσιου ανδρολογικού ελέγχου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ