Αρχική Blog Σελίδα 15428

Ανακαλύφθηκε στη Σ. Αραβία απολίθωμα του Homo sapiens ηλικίας 90.000 ετών

 Το αρχαιότερο απολίθωμα προγόνου του σύγχρονου «έμφρονος» ανθρώπου, του Homo sapiens, που έχει ποτέ βρεθεί έξω από την Αφρική και την περιοχή του Λεβάντε στην ανατολική Μεσόγειο, ανακάλυψαν επιστήμονες στη Σαουδική Αραβία.

       Το απολίθωμα, το οποίο βρέθηκε στην κατάξερη αραβική έρημο Νεφούντ, στην περιοχή Αλ Γούστα, που κάποτε φιλοξενούσε μια λίμνη, είναι ένα οστό δαχτύλου που έχει ηλικία 85.000 έως 90.000 ετών, μια εποχή όταν η Σ. Αραβία είχε υγρό κλίμα και ήταν «πράσινη». Οι βροχές θα επέτρεψαν στους προγόνους μας να εισχωρήσουν και να εγκατασταθούν στην περιοχή, που σήμερα είναι πολύ αφιλόξενη.

     Στην ίδια περιοχή βρέθηκαν πολλά απολιθώματα ζώων, μεταξύ των οποίων ιπποποτάμων, καθώς και πολλά ανθρώπινα λίθινα εργαλεία. Ανάμεσα σε αυτά τα ευρήματα, ανακαλύφθηκε ένα καλοδιατηρημένο μικρό οστό, μήκους μόλις 3,2 εκατοστών, από το οποίο όμως μπορούν να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα.

    Το οστό αναλύθηκε τρισδιάστατα και συγκρίθηκε με άλλα οστά προγόνων μας και Νεάντερταλ, καθώς επίσης πιθήκων, πράγμα που οδήγησε στο συμπέρασμα ότι αναμφίβολα ανήκει στο δικό μας είδος (Homo sapiens).

Η ανακάλυψη δείχνει ότι η πρώτη μαζική μετανάστευση ανθρώπων εκτός Αφρικής με κατεύθυνση την Ευρασία υπήρξε πολύ πιο γεωγραφικά εξαπλωμένη από ό,τι είχε θεωρηθεί έως τώρα. Οι επιστήμονες πίστευαν ότι οι πρώιμες απόπειρες εξόδου από την Αφρική είχαν μάλλον στεφθεί με αποτυχία και είχαν περιορισθεί στις δασωμένες παράκτιες περιοχές της ανατολικής Μεσογείου.

Το νέο εύρημα δείχνει τόσο ότι πιθανότατα υπήρχαν πολλαπλές μεταναστεύσεις από την Αφρική, όσο και ότι κάποιες από αυτές είχαν εξαπλωθεί μακρύτερα από ό,τι είχε υποτεθεί μέχρι σήμερα.

      Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και του Ινστιτούτου Επιστήμης της Ανθρώπινης Ιστορίας Μαξ Πλανκ της Λειψίας, με επικεφαλής τους Χάου Γκρούκατ και Μάικλ Πετράγκλια αντίστοιχα, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Ecology & Evolution», σε συνεργασία με Σαουδάραβες συναδέλφους τους.

      «Η Αραβική Χερσόνησος είχε έως τώρα θεωρηθεί πολύ μακριά από την κύρια σκηνή της ανθρώπινης εξέλιξης. Όμως η νέα ανακάλυψη βάζει την Αραβία στον χάρτη ως περιοχή-κλειδί για την κατανόηση της προέλευσής μας και την επέκτασή μας στον υπόλοιπο κόσμο. Καθώς οι έρευνες συνεχίζονται, αναμένουμε να κάνουμε και άλλες σημαντικές ανακαλύψεις στη Σ. Αραβία», δήλωσε ο καθηγητής Πετράγκλια.

      Η πρώτη μετανάστευση από την Αφρική εκτιμάται ότι έγινε από ένα άλλο είδος του ευρύτερου ανθρωπίνου γένους, τον «όρθιο» άνθρωπο (Homo erectus) πριν από περίπου 1,7 εκατομμύρια χρόνια. Η πρώτη μετανάστευση εκτός Αφρικής από τον «δικό μας» Homo sapiens άρχισε πριν από τουλάχιστον 177.000 χρόνια και κορυφώθηκε πριν από 90.000 έως 130.000 χρόνια, ακολουθώντας κυρίως τη «λεβαντίνικη» διαδρομή της Ανατολικής Μεσογείου (σήμερα Χερσόνησος Σινά, Παλαιστίνη-Ισραήλ, Λίβανος, Συρία). Μάλιστα πρόσφατες παλαιογενετικές έρευνες απωθούν ακόμη πιο πίσω στο παρελθόν την έναρξη της πρώτης αυτής μετανάστευσης, ακόμη και πριν από 220.000 έως 350.000 χρόνια.

      Το δεύτερο μεγάλο μεταναστευτικό κύμα από τη «μαύρη ήπειρο» εκτιμάται ότι υπήρξε πριν από 60.000 έως 50.000 χρόνια. Το νέο αραβικό απολίθωμα τοποθετείται χρονολογικά ανάμεσα στα δύο αυτά κύρια μεταναστευτικά ρεύματα.

      Η ανακάλυψή του οδηγεί σε διάφορες υποθέσεις. Η μία είναι ότι κατά την έξοδο από την Αφρική υπήρχε μια δεύτερη πιο νότια διαδρομή που διέσχιζε την Αραβία, η οποία τότε δεν ήταν έρημος. Το πέρασμα στην Αραβία γινόταν μάλλον από το νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας, κοντά στο σημερινό στενό Μπαμπ ελ Μαντέμπ, σε μια εποχή που τα νερά θα ήσαν πολύ χαμηλότερα και η διάσχιση θα θύμιζε πέρασμα ποταμού.

Η άλλη υπόθεση είναι ότι εκτός από τα δύο μεγάλα μεταναστευτικά κύματα, υπήρχαν πολλά μικρότερα ή ακόμη και μια λίγο-πολύ συνεχής ροή προγόνων μας από την Αφρική προς την Ευρώπη και την Ασία.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://nature.com/articles/doi:10.1038/s41559-018-0518-2

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ινδία: 27 παιδιά νεκρά από πτώση λεωφορείου σε γκρεμό

Τουλάχιστον 30 άνθρωποι, ανάμεσά τους 27 παιδιά, σκοτώθηκαν, όταν το λεωφορείο που τους μετέφερε έπεσε σε γκρεμό στο κρατίδιο Χιμασάλ Πραντές, στη βόρεια Ινδία, ανακοίνωσε η αστυνομία.

Το λεωφορείο έπεσε σε γκρεμό βάθους 60 μέτρων παρασύροντας στον θάνατο 27 μαθητές, ηλικίας 10 έως 12 ετών, δύο δασκάλους και τον οδηγό, σύμφωνα με την τοπική αστυνομία.

Δώδεκα παιδιά νοσηλεύονται και τα περισσότερα βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βέροια: Πρόγραμμα εκδηλώσεων «3ου Δρόμου 21 Μαθητών»

Το πρόγραμμα εκδηλώσεων  «3ου Δρόμου 21 Μαθητών»:

21 Μαθητές 121 Μαθητές 221 Μαθητές 321 Μαθητές 4

Θεσσαλονίκη: Ουρές αυτοκινήτων στα διόδια Μαλγάρων. Σε εξέλιξη η επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα

Άρχισε το πρώτο κύμα επιστροφής Θεσσαλονικέων και κατοίκων γειτονικών νομών από τις διακοπές του Πάσχα.

Στα διόδια των Μαλγάρων στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Κατερίνης σχηματίζονται ήδη μεγάλες ουρές αυτοκινήτων και η κατάσταση αναμένεται να γίνει πιο δύσκολη όσο περνάει η ώρα. Κατά διαστήματα οι υπεύθυνοι των διοδίων σηκώνουν τις μπάρες και επιτρέπουν την ελεύθερη διέλευση για να μειώνονται οι ουρές των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας από τη Μεγάλη Δευτέρα πέρασαν 250.000 αυτοκίνητα από τα διόδια Μαλγάρων.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ιδιαίτερα αυξημένη η κίνηση στις εθνικές οδούς λόγω επιστροφής των εκδρομέων του Πάσχα

 Με αργούς ρυθμούς πραγματοποιείται μέχρι και αυτή την ώρα η επιστροφή των Αθηναίων που είχαν εγκαταλείψει την πρωτεύουσα για τις εορτές του Πάσχα.

Όπως έγινε γνωστό από την Τροχαία, από το μεσημέρι αυξάνεται σταδιακά η κίνηση και στα δύο εθνικά δίκτυα, Αθηνών- Κορίνθου και Αθηνών- Λαμίας, με αποτέλεσμα αυτή την ώρα η κυκλοφορία των αυτοκινήτων να γίνεται «μετ’ εμποδίων», κυρίως στην εθνική οδό Αθηνών- Κορίνθου.

Ειδικότερα, παρατηρείται αυξημένη κίνηση στο ρεύμα προς Αθήνα, από την Κόρινθο μέχρι τα διόδια της Ελευσίνας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται μέχρι την Κινέττα. Σύμφωνα με το κέντρο της Τροχαίας, δεν υπάρχει ακινητοποίηση, αλλά τα οχήματα κινούνται με αργούς ρυθμούς.

Στην εθνική οδό Αθηνών- Λαμίας, είναι επίσης αυξημένη η κίνηση, αλλά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, έχουν παραχωρηθεί περισσότερες θυρίδες στα διόδια, προς Αθήνα, ενώ γίνονται παρεμβάσεις από τους τροχονόμους όπου χρειάζεται.

Σημειώνεται ότι η φετινή έξοδος ήταν αυξημένη από την περσινή, κατά 50.000 αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, από την Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου, που υπολογίζεται ότι αρχίζει συνήθως σταδιακά η έξοδος, μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα, πέρασαν από τις δύο εθνικές οδούς, 678.000 αυτοκίνητα, ενώ πέρσι, το ίδιο διάστημα είχαν φύγει από την Αθήνα, 628.572 αυτοκίνητα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Το πιο γρήγορο φίδι στην Ελλάδα

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Το γρηγορότερο φίδι στην Ελλάδα

Η Σαϊτα, θεωρείται και είναι το πιο γρήγορο φίδι της Ελλάδας. Το δεύτερο συνθετικό του επιστημονικού της ονόματος (najadum) παραπέμπει στο γένος ιοβόλων φιδιών κόμπρας (Naja) των οποίων η ταχύτητα εκτίναξης του κεφαλιού είναι πολύ μεγάλη, όμως δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση στην επικινδυνότητα και την ταχύτητα μεταξύ των ειδών κόμπρας και της δικής μας σαΐτας.

Προέλευση: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ε. Μπουγιώτης

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Ο σαϊτοπόλεμος στην Καλαμάτα

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Ο σαϊτοπόλεμος στην Καλαμάτα

Το βράδυ της Κυριακής του Πάσχα αναβίωσε στην Καλαμάτα το έθιμο του σαϊτοπόλεμου. Σύμφωνα με την παράδοση, το έθιμο κρατά από τους αγώνες των κατοίκων της Καλαμάτας κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν τις σαΐτες για να απομακρύνουν το ιππικό των Τούρκων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Έκαψαν τον Ιούδα μέσα στη Θάλασσα στο Τολό

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Έκαψαν τον Ιούδα μέσα στη Θάλασσα στο Τολό

Για ακόμη μια χρονιά μετά τη λειτουργία της «Αγάπης» πραγματοποιήθηκε στο Τολό του Δήμου Ναυπλιέων το κάψιμο του Ιούδα, μέσα στη θάλασσα από τους αλιείς του γνωστού θέρετρου της Αργολίδας, Κυριακή 8 Απριλίου 2018.Εκατοντάδες ντόπιοι, ξένοι τουρίστες και επισκέπτες, συγκεντρώθηκαν στην παραλία του Τολού και παρακολουθήσαν την πυρπόληση του Ιούδα. Το ομοίωμα του Ιούδα είχε τοποθετηθεί σε ειδική εξέδρα μέσα στην θάλασσα και βάρκες με βεγγαλικά ξεκίνησαν από το λιμάνι του Τολού και πυρπόλησαν τον στόχο τους. Με αυτό τον τρόπο οι Τολιανοί καταδίκασαν τον Ιούδα για την προδοσία του, ενώ οι επισκέπτες της περιοχής εντυπωσιάστηκαν από το έθιμο και την ατμόσφαιρα που δημιούργησαν οι ψαρόβαρκες με τα βεγγαλικά και ξέσπασαν σε χειροκροτήματα.

AΠΕ-ΜΠΕ/Μπουγιώτης Β.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ: Εκτέλεσαν με δεκάδες καραμπίνες τον προδότη Ιούδα στο Ναύπλιο

Δείτε την είδηση – πλάνα στο βίντεο:

Mε δεκάδες καραμπίνες εκτέλεσαν τον προδότη Ιούδα στο Ναύπλιο

Δεκάδες κάτοικοι από το χωριό της Ασίνης στο Ναύπλιο συμμετείχαν ανήμερα του Πάσχα στο έθιμο της “έκτέλεσης”, πυροβολώντας με κυνηγετικά όπλα (καραμπίνες και δίκαννα), το ομοίωμα του Ιούδα, Κυριακή 8 Απριλίου 2108. Πρόκειται για ένα έθιμο που κρατά από πάρα πολύ παλιά και οι νέοι της Ασίνης το αναβιώνουν κάθε χρόνο, με την συμμετοχή ακόμα και γυναικών. Από νωρίς το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα περιφέρουν το ομοίωμα του Ιούδα και μετά την ακολουθία της Αγάπης που τελεί ο ιερέας του χωριού, τον κρεμάνε σε ένα ικρίωμα και τον πυροβολούν μέχρι να διαλυθεί. Το έθιμο συγκεντρώνει εκατοντάδες κόσμου που το παρακολουθούν από απόσταση ασφαλείας.

AΠΕ-ΜΠΕ/Μπουγιώτης Β.

Συνταγή: Μακαρονόπιτα πανεύκολη και αγαπημένη γεύση

Σε πρόσφατη απόδρασή μου στην Αιτωλοακαρνανία των νερών, των υδρότοπων, της ομορφιάς και των γεύσεων συνάντησα την Γιώτα στο Κρυονέρι. Ενθουσιασμένη από τα φωτογραφικά μου λάφυρα, μια που η περιοχή ενδείκνυται για φωτογραφικά σαφάρι και αφού πήρα μια ανάσα από την Βαράσοβα των αναρριχήσεων… μην φανταστείτε ότι έκανα αναρρίχηση απλά τους έβλεπα και τους φωτογράφιζα έτσι για να λέμε την αλήθεια, η φιλόξενη και ταλαντούχα μαγείρισσα Γιώτα έφτιαξε στο φτερό μια απίθανη μακαρονόπιτα και για επιδόρπιο γλυκά του κουταλιού από τα δικά της… το νερατζάκι με ξετρέλανε επίσης.

Σίσσυ Νίκα
Γράφει η Σίσσυ Νίκα δημοσιογράφος Γαστρονομίας και Πολιτισμού

Βεβαίως από το ταψί δεν έμεινε ούτε κομματάκι… με κρασί ντόπιο… σε ένα κήπο με κρίνους που εδώ τους ονοματίζουν κάλες… Γιώτα θα ξαναπεράσουμε για να δοκιμάσουμε τις ξακουστές πίτες σου.

 

Η συνταγή δική σας…

 

Μακαρονόπιτα της Γιώτας

ΜακαρονόπιταΥλικά

1/3 κιλού μακαρόνια Νο 5

1 λίτρο φρέσκο γάλα

6 αυγά

500 γρ. φέτα σκληρή

Λίγο ελαιόλαδο

Φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Τριμμένο μοσχοκάρυδο

Τρόπος Παρασκευής

Μακαρονόπιτα 2Βράζουμε τα μακαρόνια σε αλατισμένο νερό με ένα κουταλάκι ελαιόλαδο.

Σε ότι αφορά τον χρόνο ακολουθούμε τις  υποδείξεις της συσκευασίας. Τα μακαρόνια πρέπει να είναι «αλ ντέντε», να τα νοιώθουμε στο δόντι όπως λένε και οι Ιταλοί.

Τα σουρώνουμε και όπως είναι ζεστά τα αδειάζουμε σε μεγάλο μπολ.

Σπάμε την φέτα με το χέρι μας και χτυπάμε σε ένα μπολ τα αυγά με το γάλα και πασπαλίζουμε με πιπέρι και μοσχοκάρυδο. Ανακατεύουμε καλά και ρίχνουμε το μείγμα μας στο μπολ με τα μακαρόνια για να ομογενοποιηθούν τα υλικά.

Λαδώνουμε με πινέλο το ταψί και στρώνουμε ένα φύλλο χωριάτικο, μπορεί να είναι και χειροποίητο. Ρίχνουμε την γέμιση των μακαρονιών και στρώνουμε την επιφάνεια.

Σκεπάζουμε την πίτα μας με ένα ακόμα φύλλο και περνάμε την επιφάνειά με ελαιόλαδο ή γάλα.

Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 250ο για 1 ώρα.

Αρώματα και χρώματα.

Μικρά μυστικά

Αν θέλουμε προσθέτουμε και το αγαπημένο δικό μας μείγμα τυριών γραβιέρα, κεφαλοτύρι.

Επίσης μπορούμε να προσθέσουμε λουκάνικα ή κάποιο αλλαντικό.