Αρχική Blog Σελίδα 15368

Δήλωση Θ. Θεοχαρόπουλου σχετικά με τις διαδικασίες στην κεντροαριστερά και την ΜΗ συμμετοχή του ως υποψήφιος

Πριν δύο χρόνια η ΔΗΜΑΡ μαζί με το ΠΑΣΟΚ κάναμε το πρώτο αποφασιστικό βήμα συγκροτώντας τη Δημοκρατική Συμπαράταξη. Η σύμπλευση των δυνάμεων της σοσιαλδημοκρατίας και της ανανεωτικής αριστεράς κρίθηκε θετικά από τους πολίτες και άνοιξε το δρόμο για την ανασυγκρότηση της κεντροαριστεράς. Στο Συνέδριο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης έγινε ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα, σηματοδοτώντας την ενότητα και ανοίγοντας μία νέα σελίδα με στόχο έναν ισχυρό φορέα.

Αυτή η διαδρομή δεν ήταν ούτε εύκολη ούτε δεδομένη. Σε όλη αυτή την πορεία δεν σταμάτησα να εργάζομαι συστηματικά για μία σύγχρονη, ενωμένη και ανανεωμένη κεντροαριστερά. Για αυτό επεσήμανα εγκαίρως την ανάγκη να προηγηθεί της εκλογής επικεφαλής η δημιουργία του ενιαίου φορέα.

Ωστόσο, ακολουθείται η αντίστροφη διαδικασία. Για αυτό πρότεινα, εναλλακτικά, η βάση όλης της κεντροαριστεράς να αποφασίσει για τη μορφή του φορέα: ενιαίος ή πολυκομματικός. Με διπλή κάλπη, τόσο για την εκλογή επικεφαλής όσο και για τη μορφή του φορέα. Αυτή η πρόταση τελικά δεν προχώρησε και αυτό το κρίσιμο θέμα δεν έχει αποσαφηνισθεί.

Θέση μου είναι ότι ο νέος ενιαίος φορέας πρέπει να δημιουργηθεί άμεσα. Αυτό προϋποθέτει την υπέρβαση των υφιστάμενων κομμάτων. Αλλιώς, υπάρχει κίνδυνος να οδηγηθούμε την “επόμενη ημέρα” σε φυγόκεντρες τάσεις αντί για την απαραίτητη συσπείρωση. Όσες υποσχέσεις και δεσμεύσεις και αν δοθούν. Το ζητούμενο θα έπρεπε να είναι η εκλογή προέδρου ενιαίου κόμματος και όχι η εκλογή συντονιστή κομμάτων και κινήσεων σε έναν πολυκομματικό φορέα.

Αυτό όμως που ενδιαφέρει πρωτίστως τους πολίτες είναι η πρόταση για το αύριο. Χρειάζεται σαφές ιδεολογικό και πολιτικό στίγμα, με σαφή οριοθέτηση, τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τη ΝΔ. Απαιτούνται βαθιές προοδευτικές αλλαγές και τομές παντού με το βλέμμα στο μέλλον και όχι στο παρελθόν. Για μια νέα προοδευτική ταυτότητα της σοσιαλδημοκρατίας μακριά από συντηρητικές πολιτικές. Με ανανέωση προσώπων, ιδεών και πολιτικών πρακτικών.

Η μη ύπαρξη ενιαίου κόμματος με κοινό προγραμματικό πλαίσιο οδηγεί ταυτοχρόνως και σε μεγάλο αριθμό υποψηφιοτήτων. Το ζητούμενο όμως σήμερα είναι η δημιουργία ενός ισχυρού αυτόνομου φορέα που θα ανατρέψει τους πολιτικούς συσχετισμούς και όχι η διεκδίκηση ρόλων για την “επόμενη ημέρα”.

Με αυτά τα δεδομένα δεν θα εμπλακώ στη διαδικασία υποψηφιοτήτων για την εκλογή επικεφαλής.

Θα συνεχίσω αταλάντευτα να εργάζομαι για έναν ισχυρό πόλο της σοσιαλδημοκρατίας, της ανανεωτικής αριστεράς και του προοδευτικού κέντρου, συμμετέχοντας με όλες τις δυνάμεις, τόσο προσωπικά όσο και η ΔΗΜΑΡ, στο εγχείρημα της ανασυγκρότησης της κεντροαριστεράς.

Οι προκλήσεις είναι μπροστά μας.

ΑΠ. ΒΕΣΥΡΌΠΟΥΛΟΣ: “Η φοροδιαφυγή καλπάζει και ο νόμος για τη φορολόγηση βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικιών, παραμένει ανενεργός”

Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών, κατέθεσε ο Αν. Τομεάρχης Οικονομικών, βουλευτής Ημαθίας, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, για την απώλεια δημοσίων εσόδων από την αδυναμία εφαρμογής του νόμου για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών, στην οποία επισημαίνει:

«Παρά το γεγονός ότι, τον περασμένο Δεκέμβριο ψηφίστηκε σχετικός νόμος για την επιβολή φόρου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών τύπου Airbnb, ο νόμος αυτός είναι ανενεργός, ενώ είχε προσδιοριστεί η 1η Φεβρουαρίου 2017 ως ημέρα εφαρμογής του νόμου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, 10 μήνες μετά, δεν έχει λειτουργήσει το Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, για να διασταυρώνονται τα στοιχεία των μισθώσεων και των εισοδημάτων που προκύπτουν από αυτές.

Πέρα από την απώλεια των δημοσίων εσόδων, η ανεξέλεγκτη αυτή κατάσταση πλήττει και τα νόμιμα τουριστικά καταλύματα ενώ δημιουργεί στρεβλώσεις σε μια νέα αγορά υπηρεσιών, όπως είναι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών, που μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα στην οικονομία.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αποδεικνύει, για μία ακόμα φορά, την αδυναμία της να ελέγξει τη φοροδιαφυγή. Μόνο που την αδυναμία αυτή, την πληρώνουν οι πολίτες».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

 ΘΕΜΑ: «10 μήνες μετά ο νόμος για την φορολόγηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων τύπου Airbnb είναι ανενεργός και η φοροδιαφυγή καλπάζει»

Κύριε Υπουργέ,

Η κυβέρνηση, αποδεδειγμένα πλέον, δεν μπορεί να περιορίσει και να εξαλείψει τη φοροδιαφυγή που συντελείται μέσα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών τύπου Airbnb.

Αντίθετα, το φαινόμενο αυτό προσλαμβάνει εκρηκτικές διαστάσεις και οδηγεί σε απώλεια δημοσίων εσόδων ενώ πλήττει τα νόμιμα τουριστικά καταλύματα.

Παρά το γεγονός ότι, τον περασμένο Δεκέμβριο ψηφίστηκε σχετικός νόμος για την επιβολή φόρου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών τύπου Airbnb, ο νόμος αυτός είναι ανενεργός, ενώ είχε προσδιοριστεί η 1η Φεβρουαρίου 2017 ως ημέρα εφαρμογής του νόμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, 10 μήνες μετά δεν έχει λειτουργήσει το Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων που θα λειτουργεί υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων για να διασταυρώνονται τα στοιχεία των μισθώσεων και των εισοδημάτων που προκύπτουν από αυτές.

Πολλές από τις προϋποθέσεις για την ένταξη κατοικιών στο Μητρώο Βραχυχρόνιων Μισθώσεων είναι ανεφάρμοστες ενώ δεν υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής αλλά ούτε και ελεγκτικός μηχανισμός.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1.Για ποιο λόγο καθυστερεί η εφαρμογή του νόμου για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, και ιδιαίτερα για τη δημιουργία του Μητρώου, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη απώλεια δημοσίων εσόδων;

2. Τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο προκειμένου να τερματισθεί η ασυδοσία σε αυτές τις μισθώσεις, χωρίς όμως από την άλλη να τίθενται εμπόδια στη λειτουργία μιας υπαρκτής και κερδοφόρας, σε διεθνές επίπεδο, αγοράς υπηρεσιών, η οποία μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα στη χώρα;

 

 

Υπουργείο Οικονομικών: τα προαπαιτούμενα είναι 113 από τα οποία τα 95 πρόκειται να υλοποιηθούν ως το τέλος του χρόνου

Από την αρχή ήταν ορισμένα είναι τα προαπαιτούμενα που προορίζονται να υλοποιηθούν έως το τέλος του έτους καθώς και έως το τέλος του προγράμματος, ανέφεραν πηγές του υπουργείου Οικονομικών απαντώντας σε δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία οι δανειστές αύξησαν τα προαπαιτούμενα σε 95 ή ζήτησαν παραπάνω προαπαιτούμενα και ως εκ τούτου καθυστερεί η ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης (η οποία σημειωτέον ακόμη δεν έχει ξεκινήσει).

   Οι ίδιοι κύκλοι συνέστησαν στους συντάκτες των εν λόγω δημοσιευμάτων να ανατρέχουν συχνότερα στην Έκθεση Συμμόρφωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 16ης Ιουνίου 2017, στο ακόλουθο link https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/compliance_report-to_ewg_2017_06_21.pdf. Εκεί, προσέθεσαν, θα διαπιστώσουν ότι:

   α) Τα προαπαιτούμενα έχουν οριστεί ως 113 έως το τέλος του προγράμματος, εκ των οποίων τα 95 προορίζονται να υλοποιηθούν έως και το τέλος του τρέχοντος έτους,

   β)  Η πραγματικότητα αποδομεί και την πολιτική σκοπιμότητα και την άγνοια.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Σε γραμμή εκκίνησης η φετινή καμπάνια της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης 25 μέρες διάρκεια η καμπάνια στο Πλατύ

Σε γραμμή αφετηρίας τέθηκε η φετινή καμπάνια της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης ΑΕ και όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της εταιρείας, Αντώνης Χατζηδιαμαντής, «από νωρίς το πρωί ξεκίνησαν οι πρώτες παραλαβές τεύτλων στο εργοστάσιο στο Πλατύ Ημαθίας. Η επεξεργασία θα ξεκινήσει αύριο».

Η καμπάνια στο Πλατύ αναμένεται να διαρκέσει έως και 25 ημέρες, ενώ σε ό,τι αφορά το εργοστάσιο της βιομηχανίας στην Ορεστιάδα, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδιαμαντή, το φουγάρο θα «ανάψει» στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου και η παραλαβή και επεξεργασία τεύτλων εκτιμάται ότι δεν θα υπερβεί το 20ήμερο.

Υπενθυμίζεται, ότι φέτος σπάρθηκαν 64.000 στρέμματα τεύτλων, από τα οποία αναμένεται να παραχθούν περί τους 45.000 τόνους ζάχαρης. Οι αποδόσεις στα πρώτα δείγματα κινούνται γύρω στους επτά τόνους ανά στρέμμα, ενώ και το poll (ο ζαχαρικός τίτλος που υποδηλώνει την ποιότητα του τεύτλου) αναμένεται υψηλό. Σε κάθε περίπτωση, πιο ασφαλή στοιχεία θα υπάρξουν από την επόμενη εβδομάδα, όταν το δείγμα των τεύτλων από τη συγκομιδή θα είναι πιο αντιπροσωπευτικό.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Το κράτος αρωγός στα άτομα με αναπηρία

Διατάξεις που αφορούν την υλοποίηση της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, εισάγονται σήμερα για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εργασίας- Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις, «η αναπηρία δεν ορίζεται αποκλειστικά από την ύπαρξη κάποιας σωματικής, πνευματικής, ψυχικής ή αισθητηριακής διαταραχής, αλλά σχετίζεται και με τα εξωγενή εμπόδια και τους περιορισμούς που υφίστανται τα άτομα αυτά.

Κάθε πρόσωπο που βρίσκεται στην ευαίσθητη αυτή κατάσταση δικαιούται ειδικής προστασίας που προέρχεται από το κράτος, ως έκφανση της γενικότερης υποχρέωσής του να σέβεται και να εγγυάται τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Επίσης, ορίζεται ως «υποχρέωση εκ μέρους των διοικητικών οργάνων και αρχών, ο σχεδιασμός υποδομών και υπηρεσιών, ώστε να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία» και λαμβάνεται ως υποχρέωση των διοικητικών οργάνων και αρχών η παροχή που απαιτείται για την κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών Ατόμων με Αναπηρίες, προκειμένου να διασφαλίζεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης».

Ενδεικτικά προβλέπεται «η παροχή μέτρων υποστηρικτικής τεχνολογίας, προσωπικής βοήθειας και ενδιαμέσων, εξατομικευμένης προσαρμογής διαδικασιών ή πρακτικών, εξειδικευμένων υπηρεσιών και βοηθητικών υπηρεσιών για την επικοινωνία».

Πέραν αυτών, οι διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν ακόμα, «μέριμνα εκ μέρους των διοικητικών οργάνων και αρχών για διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των ΑμεΑ στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον, τόσο σε συνήθεις, όσο και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, καθώς και στο ηλεκτρονικό περιβάλλον» και εξασφαλίζουν την «βασική πληροφόρηση για τα ΑμεΑ κατά τις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, με προσβάσιμους για τα άτομα αυτά τρόπους.

Ειδικότερα για τις συναλλαγές Ατόμων με Αναπηρίες στον Δημόσιο τομέα, προβλέπεται πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και κοινοποίηση διοικητικών πράξεων υπό προσβάσιμες μορφές, καθώς και η διασφάλιση του δικαιώματος ακρόασής τους με πρόσφορους όρους.

Ακόμα, ορίζεται «η αναγνώριση της ελληνικής νοηματικής ως ισότιμης με την ελληνική γλώσσα και ως μορφή επικοινωνίας των προγλωσσικά κωφών Ελλήνων πολιτών και η αναγνώριση της ελληνικής γραφής Μπράιγ ως τρόπου γραφής των τυφλών Ελλήνων πολιτών» ενώ αναγράφεται «η υποχρέωση των διοικητικών οργάνων και αρχών για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τις αρχές και τις εφαρμογές του καθολικού σχεδιασμού και εν γένει για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες».

Αναφορικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, στις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου εξασφαλίζεται «η συμπερίληψη στα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, καθώς και στα εκπαιδευτικά προγράμματα των παραγωγικών σχολών του Δημοσίου (ΕΚΔΔΑ, Εθνική Σχολή Δικαστών, Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας) εκπαιδευτικών ενοτήτων που αφορούν τα άτομα με αναπηρίες» και προσδιορίζεται η «υποχρέωση δημόσιων και ιδιωτικών ΜΜΕ, εντύπων και ηλεκτρονικών, να προωθούν την εμπέδωση και το σεβασμό της αρχής της μη διάκρισης και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών προκειμένου να διασφαλίζεται η πρόσβαση των ΑμεΑ σε αυτά».

Επίσης, ορίζεται η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης, ως κεντρικό σημείο αναφοράς στην κυβέρνηση για την υποδοχή και τον χειρισμό ζητημάτων που άπτονται της εφαρμογής της Σύμβασης, καθώς και την παροχή ενημέρωσης και κατευθύνσεων σχετικά με τα δικαιώματα των ΑμεΑ, συνεπικουρούμενη από τους γενικούς ή διοικητικούς γραμματείς των αρμοδίων υπουργείων, ως επιμέρους σημεία αναφοράς, με αποστολή την παρακολούθηση της Διεθνούς Σύμβασης και της εφαρμογής δημοσίων πολιτικών για την αναπηρία ανά τομέα κυβερνητικής αρμοδιότητας.

Για την τοπική Αυτοδιοίκηση προβλέπεται ο «ορισμός σε κάθε Περιφέρεια και Δήμο του περιφερειάρχη και του δημάρχου, αντίστοιχα, ως σημείο αναφοράς για τον χειρισμό ζητημάτων που αφορούν τα ΑμεΑ σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο» και παράλληλα ανατίθεται στον υπουργό Επικρατείας η παρακολούθηση και ο συντονισμός όλων των συναρμόδιων υπουργείων στον σχεδιασμό δημόσιων πολιτικών σχετικά με την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων των ΑμεΑ. Τέλος, οι συγκεκριμένες διατάξεις ορίζουν  τον Συνήγορο του Πολίτη, ως πλαισίου που εγγυάται την προώθηση, την προαγωγή και την προστασία τήρησης της Διεθνούς Σύμβασης σε συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πληρωμή 2.170.312,82 ευρώ για φόρους από την Εκκλησία της Ελλάδος

Το ποσό των 2.170.312,82 ευρώ κατέβαλε η Εκκλησία της Ελλάδος για την πληρωμή φόρων (Φόρος Εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ), όπως προκύπτει μετά τον απολογισμό εσόδων-εξόδων του διαχειριστικού έτους 2016, τον οποίο ενέκρινε σήμερα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος.

Η ΔΙΣ συνήλθε εχθές, Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου, στη δεύτερη συνεδρία της για τον μήνα Σεπτέμβριο, υπό την προεδρία του αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Ιερωνύμου.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα πρακτικά της προηγουμένης συνεδρίας και ακολούθως ενέκρινε τον απολογισμό εσόδων- εξόδων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος του διαχειριστικού έτους 2016.   Επίσης, ασχολήθηκε με θέματα Μητροπόλεων, εισηγήσεις Συνοδικών Επιτροπών, αποσπάσεις κληρικών και με τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

Θεσσαλονίκη: Παρέμβαση εισαγγελέα για το βακτήριο λεγιονέλλα που βρέθηκε στο δίκτυο ύδρευσης του «Παπαγεωργίου»

Ποινικές ευθύνες μετά την ανίχνευση του βακτηρίου λεγιονέλλα (Legionella) στο δίκτυο ύδρευσης του νοσοκομείου «Παπαγεωργίου», αναζητά ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης,  Λάμπρος Τσόγκας.

Με έγγραφη παραγγελία του προς την αντιεισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξάνδρα Ανδρέου και επικαλούμενος δημοσιεύματα στον Τύπο, ζητά να διενεργηθεί επείγουσα προκαταρκτική εξέταση από τη Διεύθυνση Ασφαλείας Θεσσαλονίκης για τη διαπίστωση αυτεπάγγελτα διωκόμενων αξιόποινων πράξεων.

Όπως έγινε γνωστό, τα αδικήματα που θα διερευνηθούν είναι αυτά της σωματικής βλάβης από αμέλεια από υπόχρεο, όπως επίσης οποιαδήποτε υγειονομική παράβαση.

Σύμφωνα με την εισαγγελική παραγγελία, σε περίπτωση που προκύψουν ενδείξεις ενοχής, τότε να ληφθούν ανωμοτί καταθέσεις από τους υπόπτους και η δικογραφία να επιστραφεί στην Εισαγγελία με συνοπτική αναφορά των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Το επικίνδυνο βακτήριο εντοπίστηκε στο πλαίσιο τακτικών ελέγχων που πραγματοποιεί το Ίδρυμα. Όπως επισήμανε η διοίκηση του νοσοκομείου, στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξε ύποπτο δείγμα σε ζεστό νερό απομακρυσμένης περιοχής στο νοσοκομείο και αμέσως τέθηκαν σε ισχύ προληπτικά μέτρα για την προστασία των ασθενών και των εργαζομένων.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τεχνολογία: Χάκερ έχουν βάλει στόχο εθνικά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Τουρκία

Μία ομάδα χάκερ έχει βάλει στόχο τον τομέα ενέργειας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, πιθανόν για να προσβάλει τα εθνικά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, προειδοποιεί σε έκθεσή της η εταιρεία κυβερνοασφάλειας Symantec.

     Οι δραστηριότητες της ομάδας, με την ονομασία Dragonfly, είχαν ξεκινήσει το 2011, ωστόσο σταμάτησαν το 2014 όταν ειδικοί σε θέματα κυβερνοασφάλειας την ανακάλυψαν. Εντούτοις η ομάδα φαίνεται ότι είχε αφήσει «ανοιχτά παράθυρα» στο βιομηχανικό σύστημα ελέγχου των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

     Όπως αναφέρει στην έκθεσή της η Symantec, η ομάδα έχει ξεκινήσει εκ νέου τις δραστηριότητές της από το 2015, προκειμένου να διερευνήσει και να διεισδύσει στις ενεργειακές εγκαταστάσεις τουλάχιστον 3 χωρών: των ΗΠΑ, της Τουρκίας και της Ελβετίας.

      «Η ομάδα Dragonfly φαίνεται ότι ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τον τρόπο λειτουργίας των ενεργειακών εγκαταστάσεων, καθώς και για το πώς θα διεισδύσει στα ίδια τα λειτουργικά συστήματα αυτών, με σκοπό να σαμποτάρει ή να αποκτήσει τον έλεγχο τους -εάν αποφασίσει ότι σκοπεύει να προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση», προειδοποιεί η εταιρεία.

     Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι Dragonfly ποικίλουν, ωστόσο πολλές από τις επιθέσεις τους φαίνεται ότι επικεντρώνονται στην έρευνα σχετικά με τις εσωτερικές λειτουργίες των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC επικαλούμενο την έκθεση της Symantec, έχει παρατηρηθεί ότι η ομάδα έχει αποστείλει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε εταιρείες ενέργειας, στα οποία ήταν κρυμμένο κακόβουλο λογισμικό, με σκοπό να αποσπάσουν εσωτερικές πληροφορίες. Στη συνέχεια, οι χάκερ θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες ώστε να δημιουργήσουν «παράθυρα» στα δίκτυα των εταιρειών, που θα τους επέτρεπαν να αναλάβουν τον έλεγχο των υπολογιστών και των συστημάτων.

      Στην έκθεσή της η Symantec αναφέρει ότι η ομάδα φαίνεται, επί του παρόντος, να ασχολείται αποκλειστικά με τη συλλογή πληροφοριών, ωστόσο προειδοποιεί ότι κάτι τέτοιο είναι σαν τη νηνεμία πριν από την καταιγίδα. Οι πιο πρόσφατες δραστηριότητες της ομάδας «δείχνουν ότι οι χάκερ περνούν σε μια νέα φάση, αφού μέσω των επιθέσεών τους έχουν σκοπό να αποκτήσουν παράνομη πρόσβαση στα λειτουργικά συστήματα, κάτι που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για σκοτεινούς σκοπούς στο μέλλον».

     Επισημαίνεται επίσης ότι «οι αντικρουόμενες αποδείξεις και οι φαινομενικές προσπάθειες για απόκτηση παράνομης πρόσβασης καθιστούν δύσκολο να εντοπιστεί η ομάδα και ποιοι βρίσκονται πίσω από αυτήν».

      Οι κυβερνοεπιθέσεις στο τομέα της ενέργειας ολοένα και αυξάνονται σε συχνότητα τα τελευταία χρόνια, με την Ουκρανία να έχει δεχτεί τα περισσότερα πλήγματα. Μία ομάδα χάκερ, οι οποίοι αυτοαποκαλούνται Sandworm, είχε προκαλέσει μπλακάουτ στην Ουκρανία το 2015, ενώ το επόμενο έτος μία ακόμα κυβερνοεπίθεση άφησε στο σκοτάδι ολόκληρο σχεδόν το Κίεβο.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων τεχνικών ασφαλείας και ιατρών εργασίας

Υπουργείο Εργασίας

Κατατέθηκε τροπολογία από το υπουργείο Εργασίας στο σχέδιο νόμου, με τίτλο «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές διατάξεις, ενίσχυσης της προστασίας των εργαζομένων, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες και άλλες διατάξεις».

Με την προτεινόμενη τροπολογία, αποσαφηνίζεται το περιεχόμενο που καλύπτει η έννοια του δόλου του εργοδότη της παρ. 2 του άρθρου 34 του α.ν. 3846/1951 αναφορικά με την υποχρέωση αποζημίωσης εργαζομένου σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος και δημιουργούνται ηλεκτρονικές βάσεις καταχώρισης δεδομένων τεχνικών ασφαλείας και ιατρών εργασίας που λειτουργούν στο πλαίσιο του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΟΠΣ ΣΕΠΕ).

Συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη ρύθμιση, ορίζεται ότι ο εργοδότης οφείλει να καταβάλει στον μεν ασφαλιστικό φορέα τις δαπάνες που αυτός χορήγησε στον παθόντα από εργατικό ατύχημα, στον δε παθόντα τη διαφορά ανάμεσα στις παροχές αυτές και την πλήρη αποζημίωση που δικαιούται κατά τις κοινές διατάξεις του αστικού κώδικα, σε κάθε περίπτωση που βεβαιώνεται δικαστικά ότι το εργατικό ατύχημα οφείλεται σε δόλο του εργοδότη, είτε ως προς αυτό καθεαυτό το αποτέλεσμα του εργατικού ατυχήματος είτε και ως προς την παραβίαση της κείμενης νομοθεσίας περί ασφάλειας και υγείας στην εργασία.

Επίσης, με την προτεινόμενη διάταξη, δημιουργούνται ηλεκτρονικές βάσεις καταχώρισης δεδομένων τεχνικών ασφαλείας και ιατρών εργασίας, μέσω των οποίων επιχειρείται η ψηφιακή/ηλεκτρονική διεκπεραίωση της- προβλεπόμενης από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο -διαδικασίας ανάθεσης καθηκόντων τεχνικού ασφαλείας και ιατρού εργασίας σε επιχειρήσεις. Στις βάσεις αυτές, οι οποίες θα αναπτυχθούν και θα λειτουργήσουν, στο πλαίσιο του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΣΕΠΕ, θα εντάσσονται όλα τα φυσικά πρόσωπα που πληρούν τις προβλεπόμενες από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο προϋποθέσεις για την ανάληψη καθηκόντων τεχνικού ασφαλείας και ιατρού εργασίας, αντιστοίχως.

Με τον τρόπο αυτό, προωθείται η περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στις δραστηριότητες, αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εμπλεκομένων στο σχετικό πεδίο της παροχής υπηρεσιών προστασίας και πρόληψης σε επιχειρήσεις (τεχνικοί ασφάλειας, ιατροί εργασίας, ΕΞΥΠΠ, ΕΣΥΠΠ και επιχειρήσεις) και, κυρίως, την ενίσχυση της αποτελεσματικής εφαρμογής των θεσμών προστασίας της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επίσημη πρόσκληση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να επισκεφθεί την Ρωσία

Στην επικείμενη επίσκεψη του αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου, μετά την πρόσκληση που διαβίβασε την Δευτέρα προς τον Προκαθήμενο της Ελλαδικής Εκκλησίας, η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, αναφέρεται η εφημερίδα “rossiskya gazeta”, και αρκετές ιστοσελίδες, με γνώμονα το τηλεγράφημα του πρακτορείου Ria Novosti, το οποίο υπενθύμιζε ότι «Προκαθήμενος  της Ελλαδικής Ορθόδοξου Εκκλησίας για πρώτη φορά πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην Ρωσία τον Ιούνιο του 2012», όπως και ότι «κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του, έγινε δεκτός από τον Πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν».

Όπως γράφει η “Rossiskya Gazeta”, «η χρονική περίοδος της επίσκεψης του προκαθήμενου της Ελλαδικής Εκκλησίας, όπως και το πρόγραμμα της επίσκεψης προς το παρόν δεν αποκαλύπτονται».

Η ίδια εφημερίδα επικαλείται τις δηλώσεις που έκανε με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, στον ανταποκριτή της στην Αθήνα ο εκπρόσωπος της Ελλαδικής Εκκλησίας κ. Χάρης Κονιδάρης. «Η επίσκεψη αυτή απαιτεί σοβαρή προετοιμασία και συνεπώς, ο χρόνος της επίσκεψης δεν έχει ορισθεί επακριβώς» δηλώνει ο κ. Κονιδάρης, προσθέτοντας ότι “σύμφωνα με τους κανόνες της Ελληνικής Εκκλησίας, θα πρέπει να συζητήσουμε το θέμα στην Ιερά Σύνοδο, η οποία θα λάβει και την απόφαση. Ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος θα χαρεί να συνεχισθεί ο διάλογος με την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία».

Η “Rossiskya Gazeta”, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι “η Ελλάδα είναι μια από τις πιο θρησκευόμενες χώρες της Ευρωπαίκής Ένωσης, όπου το 95% του πληθυσμού είναι χριστιανοί ορθόδοξοι» ότι «η Ορθοδοξία είναι επίσημη θρησκεία της χώρας, ενώ η Ελλαδική Ορθόδοξη Εκκλησία αποτέλει αναπόσπαστο τμήμα του κράτους».

Προέλευση : Rossisakya Gazeta, Ria Novosti

ΑΠΕ-ΜΠΕ