Αρχική Blog Σελίδα 15353

Γερμανία: Φτιάξτε μπαταρίες πριν καταργήσετε τα βενζινοκίνητα οχήματα, προτρέπουν οι προμηθευτές εξοπλισμού αυτοκινήτων τους Ευρωπαίους

Η Ευρώπη δεν θα πρέπει να βιαστεί να εγκαταλείψει τις μηχανές εσωτερικής καύσης αλλά να οργανώσει τη δική της παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ώστε να συναγωνιστεί την Κίνα, υποστήριξαν οι κατασκευαστές οχημάτων και οι προμηθευτές εξοπλισμού στην έκθεση αυτοκινήτου που φιλοξενείται στην Φραγκφούρτη.

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν σε μια περίοδο που το μέλλον του αυτοκινήτου έχει αναδειχθεί σε ένα από τα κεντρικά ζητήματα της προεκλογικής εκστρατείας στη Γερμανία, ιδίως αφότου η Βρετανία και η Γαλλία ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους να καταργήσουν σταδιακά τις μηχανές εσωτερικής καύσης για να περιορίσουν τη ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Ο Ρομπέρτο Βαβασόρι, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Προμηθευτών Αυτοκινήτων (CLEPA) προειδοποίησε ότι μια βιαστική στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσε να παραδώσει τη βιομηχανία στα χέρια της Κίνας που, μαζί με τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, κυριαρχούν στον τομέα της παραγωγής μπαταριών για τέτοια οχήματα.

“Πρέπει να έχουμε μια λογική περίοδο μετάβασης που δεν θα δώσει ανεπιθύμητα δώρα στους Κινέζους φίλους μας”, είπε, εκτιμώντας ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν για μπαταρίες 4.000-7.000 ευρώ στην Κίνα για κάθε ηλεκτροκίνητο όχημα. Ο Βαβασόρι κάλεσε τους Ευρωπαίους να αναπτύξουν τη δική τους, νέα γενιά μπαταριών ενώ ζήτησε από κατασκευαστές και πολιτικούς να αναζητήσουν και άλλους τρόπους για τον περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων, για παράδειγμα μέσω της χρήσης συνθετικών καυσίμων ή πιο αποτελεσματικών μηχανών.

Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης η Daimler και η Volkswagen ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να επιταχύνουν τη στροφή τους προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο επικεφαλής της VW είπε σήμερα ότι οι Ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι θα πρέπει να συνεργαστούν και να δημιουργήσει έναν τοπικό προμηθευτή μπαταριών. “Για την αρχική φάση, αισθάνομαι ότι είμαι σε καλά χέρια με τους Κορεάτες προμητευτές αλλά θα το εκτιμούσαν αν αυξανόταν ο ανταγωνισμός και αναδυόταν μια ευρωπαϊκή κοινοπραξία”, είπε ο Χέρμπερτ Ντις.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στενήμαχος Ημαθίας: Δεν είχαν το Θεό τους… Έκλεβαν από τα νεκροταφεία καντήλια, θυμιατά και βάζα

Συνελήφθησαν από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Βέροιας τρείς ημεδαποί οι οποίοι έκλεβαν από τα νεκροταφεία διάφορα μεταλλικά αντικείμενα.

Συγκεκριμένα οι τρεις ημεδαποί κατά τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου αφαίρεσαν από τα Κοιμητήρια του Στενημάχου Ημαθίας διάφορα μεταλλικά αντικείμενα  όπως καντήλια, θυμιατά και βάζα.

Όλα τα κλοπιμαία βρέθηκαν στην κατοχή τους, αναγνωρίστηκαν και αποδόθηκαν στην Επιτροπή  Εκκλησίας Αγίων Αναργύρων Στενημάχου Ημαθίας.

Αλεξάνδρεια: 17χρονος έκλεψε κινητό από κατάστημα στην Αλεξάνδρεια

Χειροπέδες - σύλληψη

Από το Τμήμα Ασφάλειας Αλεξάνδρειας σχηματίστηκε δικογραφία σε βέρος ενός 17χρονου ημεδαπού για κλοπή.

Συγκεκριμένα διότι όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, ο 17χρονος μπήκε σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ιδιοκτησίας 22χρονης ημεδαπής και αφαίρεσε το κινητό της τηλέφωνο.

Συνελήφθη 34χρονος στην Ημαθία για διακίνηση και κατοχή κάνναβης

Σε αγρόκτημα του εντοπίστηκαν επιμελώς κρυμμένα 13 γυάλινα βάζα με ποσότητες κάνναβης

Συνελήφθη χθες (13 Σεπτεμβρίου 2017) το απόγευμα, σε περιοχή της Ημαθίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφάλειας Βέροιας, 34χρονος ημεδαπός για διακίνηση και κατοχή κάνναβης.

Ειδικότερα, μετά από συντονισμένη επιχείρηση των αστυνομικών, εντοπίστηκε ο 34χρονος σε αγρόκτημα ιδιοκτησίας του και σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε εντοπίστηκαν θαμμένα στο έδαφος 13 γυάλινα βάζα με συνολική ποσότητα κάνναβης βάρους 1 κιλού και 920 γραμμαρίων, τα οποία και κατασχέθηκαν.

Ο συλληφθείς, με την κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Βέροιας.

Βέροια – Αυτοκτόνησε στο υπόγειο του σπιτιού του με αυτοσχέδια θηλειά

Ένας 78χρονος ημεδαπός χρησιμοποιώντας μια αυτοσχέδια θηλειά κρεμάστηκε στο κλιμακοστάσιο της οικοδομής που διέμενε με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του.

Ο γέροντας έδεσε το σχοινί  με την θηλειά στην σωλήνα θέρμανσης της οικοδομής και κρεμάστηκε με αυτή.  Τον άτυχο 78χρονο βρήκε η σύζυγός του η οποία και ειδοποίησε τις Αρχές.

Σύμφωνα με πληροφορίες εγκληματική ενέργεια δε διαφαίνεται. Παραγγέλθηκε νεκροψία – νεκροτομή  και τοξικολογική εξέταση.

 

Αγροτική Εστία ΟΓΑ : 15 Σεπτεμβρίου, ξεκινάει η αναδιανομή αδιάθετων δελτίων προγραμμάτων κοινωνικού-ιαματικού τουρισμού, εκδρομών και θεάτρου

Την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017, ξεκινάει η αναδιανομή των αδιάθετων δελτίων των προγραμμάτων κοινωνικού-ιαματικού τουρισμού-εκδρομών και θεάτρου, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του ΟΓΑ.

Δικαιούχοι συμμετοχής στην αναδιανομή των δελτίων είναι:

α) Όλοι όσοι υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στα παραπάνω προγράμματα και δεν κληρώθηκαν.

β) Όλοι όσοι κληρώθηκαν και δεν παρέλαβαν τα δελτία τους, μέχρι τις 08/09/2017.

Τα αδιάθετα δελτία θα διατίθενται, μέχρις εξαντλήσεων αυτών, με αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Για το πρόγραμμα κοινωνικού-ιαματικού τουρισμού, οι δικαιούχοι θα πρέπει:

– Να κάνουν κράτηση δωματίου σε τουριστικό κατάλυμα που περιλαμβάνεται στον κατάλογο των συμβεβλημένων τουριστικών επιχειρήσεων με τον ΛΑΕ/ΟΓΑ, στην ιστοσελίδα του ΟΓΑ (www.oga.gr). Μετά την κράτηση, το τουριστικό κατάλυμα πρέπει να αποστείλει επιβεβαίωση της κράτησης (π.χ. voucher) στο δικαιούχο.

– Να καταχωρήσουν τα στοιχεία της κράτησης του δωματίου (επωνυμία καταλύματος, διάστημα διαμονής) στη σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή στην ιστοσελίδα του ΟΓΑ (www.oga.gr), εφόσον έχουν τη δυνατότητα ή μέσω των ΚΕΠ, από 15/09/2017.

– Να προσέλθουν στα ΚΕΠ αυθημερόν για παραλαβή δελτίων. Σε διαφορετική περίπτωση, οι δικαιούχοι θα χάνουν τα δελτία τους, τα οποία θα είναι διαθέσιμα ξανά.

Στα δελτία που παραλαμβάνουν από τα ΚΕΠ οι δικαιούχοι, πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία τουριστικού καταλύματος στο οποίο έγινε η κράτηση. Τα δελτία ισχύουν μόνο για τα καταλύματα, τα στοιχεία των οποίων είναι προεκτυπωμένα σ΄ αυτά. Δελτία που δεν φέρουν προεκτυπωμένα τα στοιχεία της επιχείρησης κατά την εκτύπωση από τα ΚΕΠ, θεωρούνται άκυρα και δεν θα γίνονται δεκτά.

Για το εκδρομικό πρόγραμμα και για τα δελτία θεάματος: Οι δικαιούχοι που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής για το εκδρομικό πρόγραμμα και για τα δελτία θεάματος και δεν κληρώθηκαν, καθώς και οι κληρωθέντες που δεν παρέλαβαν τα δελτία τους, μέχρι τις 08/09/2017, μπορούν να παραλαμβάνουν από 15/09/2017 τυχόν αδιάθετα δελτία από τα ΚΕΠ, αυστηρά με σειρά προτεραιότητας.

Υπενθυμίζεται ότι χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα του ΛΑΕ/ΟΓΑ, καθώς και κατάλογοι με τις συμβεβλημένες επιχειρήσεις, είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του ΟΓΑ www.oga.gr – Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΟΓΑ – Αγροτική Εστία.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Με τίμημα άνω των 100 εκατ. ευρώ ζητά να αγοράσει τον όμιλο της ΕΒΖ κοινοπραξία Βρετανών και Αμερικανών επενδυτών

Την πρόθεση Βρετανών και Αμερικανών επενδυτών να αποκτήσουν τον όμιλο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) ΑΕ – μαζί με τις θυγατρικές του στη Σερβία – έναντι αρχικού τιμήματος ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ, γνωστοποίησε στην ελληνική κυβέρνηση ο δημιουργός της αγγλοαμερικανικής κοινοπραξίας που κατέχει σε αυτήν ποσοστό 20%, Χρήστος Φαρμάκης, όπως ανέφερε μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

     «Είμαστε φοβερά ευέλικτοι και υπάρχει μεγάλο περιθώριο, προκειμένου το αρχικό τίμημα που θέσαμε να αυξηθεί σημαντικά», τόνισε ο ίδιος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ και διευκρίνισε ότι «φυσικά το ποσό αγοράς του ομίλου της ΕΒΖ ΑΕ συνολικά, δεν αντανακλά τις επενδύσεις που επιθυμούμε να κάνουμε βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα».

     Υπογραμμίζοντας ότι ένας εκ των συμμετεχόντων στην κοινοπραξία, είναι η βρετανική Kingsley Capital, ενώ από αμερικάνικης πλευράς συμμετέχουν σημαντικά ονόματα του πολιτικού και οικονομικού γίγνεσθαι, ο κ. Φαρμάκης σημείωσε ότι «προσπαθούμε να κάνουμε μια μελέτη σκοπιμότητας και να την καταθέσουμε στην ελληνική κυβέρνηση, ωστόσο υπάρχει αδυναμία λήψης των σχετικών στοιχείων που απαιτούνται. Κάποιοι, και δεν εννοώ την κυβέρνηση, δεν μας τα δίνουν».

       Πάντως, όπως ξεκαθάρισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Φαρμάκης, το ενδιαφέρον της κοινοπραξίας για την αγορά του ομίλου της ΕΒΖ είναι υπαρκτό, σταθερό «και θα μείνει αμείωτο», ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επισήμανε πως «οι συζητήσεις μας με την ελληνική κυβέρνηση είναι σε εμβρυακό στάδιο. Υπάρχουν καλές προθέσεις και οι ενδείξεις είναι αισιόδοξες».

      Μεταξύ άλλων, ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι η κοινοπραξία που «κυνηγά τον όμιλο της ΕΒΖ», δεν αποτελείται από επενδυτές «που τεμαχίζουν εταιρείες και τις πωλούν κομμάτι-κομμάτι». «Ενημέρωσα την ελληνική κυβέρνηση: έχουμε πρόθεση να σταθεροποιήσουμε σε αρχική βάση την παραγωγική δομή του ομίλου της ΕΒΖ και τα μερίδια αγοράς, και μεσοπρόθεσμα να βελτιώσουμε σημαντικά τη θέση του» ανέφερε ο Φαρμάκης. «Ακόμη και εάν δεν φτάσουμε σε συμφωνία συνεργασίας όπως τη σχεδιάζουμε, έχουμε όλοι αμοιβαίο συμφέρον προκειμένου να γίνει ένας γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος». Παράλληλα, ο ίδιος είπε: «Φαίνεται ότι η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει σε τάξη το χάος που δημιουργήθηκε με το διαχωρισμό της ΑΤΕ σε καλή και κακή» και στο πλαίσιο αυτό εξέφρασε την ελπίδα του «να τρέξουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες, προτού “πεθάνει” από ασφυξία η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης ΑΕ».

      Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον κ. Φαρμάκη, σε ανακοίνωση που η κοινοπραξία προωθεί σήμερα και αύριο στο πρακτορείο Bloomberg και τους Financial Times, το επιχειρηματικό σχήμα αναφέρει το ιστορικό με την πορεία της ΕΒΖ, αλλά και την προσπάθεια που γίνεται σήμερα από τον εκκαθαριστή να πωληθούν οι θυγατρικές στη Σερβία, τα εργοστάσια που το 2016-2017 είχαν καθαρό κέρδος 25 εκατ. ευρώ, με προοπτική αυτό να φτάσει στην επόμενη χρήση 2017-2018 στα 30 εκατ. ευρώ, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων της κοινοπραξίας. Παράλληλα, στην ανακοίνωση που προωθεί η κοινοπραξία, αναφέρει και στοιχεία για τον πλειοδοτικό διαγωνισμό πώλησης των θυγατρικών του ομίλου στη Σερβία.

      Μεταξύ άλλων, ο κ. Φαρμάκης εξέφρασε τη χαρά του που εργάζεται για την επιτυχία ενός πρότζεκτ στην Ελλάδα και ειδικότερα με δεδομένο ότι αυτό αφορά μια ιστορική βιομηχανία όπως η ΕΒΖ. Πρόσθεσε δε, ότι η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων, «παρουσιάζει σημαντικές και σοβαρές επενδυτικές ευκαιρίες».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Απ. Τζιτζικώστας: Οφέλη στις εξαγωγές, τον τουρισμό και τις μεταφορές, αναμένει η Π.Κ Μακεδονίας από το έργο του νέου οδικού άξονα Θεσ/νίκης – Έδεσσας

Οφέλη στις εξαγωγές, τον τουρισμό, τη διάθεση αγροτικών προϊόντων και τις μεταφορές, αναμένει ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, από τη δημιουργία του νέου οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.

Μετά τις σχετικές αναφορές του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξη Χαρίτση, για τη χρηματοδότηση όλων των απαραίτητων απαλλοτριώσεων με 10 εκατ. ευρώ και την από κοινού με την περιφέρεια προσπάθεια εξασφάλισης των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση του έργου σύντομα, ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ: «Η συγκεκριμένη εθνική οδός είναι έργο ύψιστης προτεραιότητας για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, γι αυτό άλλωστε και ήδη το έχουμε θέσει επανειλημμένα στον ίδιο τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς. Με τη χρηματοδότηση των απαλλοτριώσεων ουσιαστικά γίνεται το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του έργου. Και αυτό γιατί στο νέο ΕΣΠΑ, προκειμένου να ενταχθεί ένα έργο προς χρηματοδότηση, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις που απαιτούνται για την κατασκευή του. Ένα χρόνιο αίτημα της Πέλλας αρχίζει να υλοποιείται, όχι στα λόγια αλλά στην πράξη».

     Την ίδια στιγμή οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας επισημαίνουν ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού στην Κεντρική Μακεδονία, που δε συνδέεται απευθείας με εθνική οδό ταχείας κυκλοφορίας με τη Θεσσαλονίκη καθώς οι οδηγοί στη διαδρομή περνούν μέσα από τους οικισμούς της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών. Η Περιφέρεια έως σήμερα για την ολοκλήρωση του άξονα έχει υλοποιήσει την παράκαμψη της Παραλίμνης Γιαννιτσών και τη διέλευση της Πελλαίας χώρας. Απομένουν, όμως, ουσιαστικά δυο έργα προκειμένου να ολοκληρωθεί η εθνική οδός. Πρόκειται για την παράκαμψη της Χαλκηδόνας και την παράκαμψη των Γιαννιτσών.

   «Η νέα εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη οδικά, μέσω της απευθείας σύνδεσης με τα σύνορα με την ΠΓΔΜ, αλλά και σιδηροδρομικά με την έμμεση σύνδεση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης και μέσω ναυσιπλοΐας, με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εντάσσεται, επίσης, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής για τη δημιουργία υποδομών μεταφορών, οι οποίες θα διασφαλίζουν τη συνεχή κινητικότητα και καλύτερες κοινωνικές, περιβαλλοντικές και γενικότερα συνθήκες ασφάλειας. Είναι ένα διεθνές – διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Είναι ταυτόχρονα ένας κρίσιμος δρόμος για τις εξαγωγές, τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων, τον τουρισμό, τη διακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών και τις μεταφορές γενικά. Άλλωστε, η Πέλλα είναι μια περιοχή με έντονη παραγωγική δραστηριότητα και είναι αναγκαία η σύνδεσή της με πανευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών, ενώ ο συγκεκριμένος άξονας ενισχύει τη συνεργασία της Ελλάδας με τρίτες χώρες (ΠΓΔΜ, Τουρκία κτλ.) και μειώνει τη χρονοαπόσταση της περιοχής τόσο από τα σύνορα, όσο κι από τη Θεσσαλονίκη. Εξάλλου, η νέα εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας συνδέεται με τη Φλώρινα και τα σύνορα με την ΠΓΔΜ» επισήμανε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο περιφερειάρχης.

      Σημειώνεται ότι το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό περίπου 200 εκατ. ευρώ ενώ σύμφωνα με τον κ. Τζιτζικώστα, οι μελέτες έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί, ενώ υπάρχει και εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής. Είναι χαρακτηριστική η αναφορά του περιφερειάρχη ότι εφόσον υπάρχουν τα σχετικά κονδύλια, «το έργο μπορεί να αρχίσει αύριο το πρωί».

Τεχνικά στοιχεία του έργου

Σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας τα στοιχεία του έργου ανά τμήμα έχουν ως εξής:

-Παράκαμψη Χαλκηδόνας: Αρχίζει αμέσως μετά τη γέφυρα του ποταμού Αξιού και το τέλος της είναι ανατολικά του οικισμού της Χαλκηδόνας, σε ένα μήκος 6,3 χλμ. Περιλαμβάνει δυο ανισόπεδους κόμβους της Ελεούσας και της Χαλκηδόνας, καθώς και δίκτυο παράπλευρων και κάθετων οδών.

-Παράκαμψη Γιαννιτσών: Αρχίζει από το τέλος της παράκαμψης της Πελλαίας χώρας και φτάνει ως ανατολικά του οικισμού Μελίσσι Πέλλας, σε ένα μήκος 9 χλμ. Περιλαμβάνει επίσης δυο ανισόπεδους κόμβους της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών, καθώς και πλήρες δίκτυο παράπλευρων και κάθετων οδών.

Οι δύο παρακάμψεις ουσιαστικά συνδέουν την εθνική οδό με το οδικό τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι και την παράκαμψη της Πελλαίας χώρας.

Σήμερα κάποιος που κινείται από τη Θεσσαλονίκη προς την Έδεσσα, χρησιμοποιεί ως τη Χαλκηδόνα ένα δρόμο πλάτους 22 μέτρων και ξαφνικά αναγκάζεται να πέσει σε ένα δρόμο με το μισό πλάτος (11 μέτρα), με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα καθυστερήσεων, αλλά κυρίως προβλήματα ασφάλειας με πολλά τροχαία ατυχήματα και δυσκολίες στις μετακινήσεις από την κυκλοφορία βαρέως τύπου οχημάτων.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού

Την απόλυτη δέσμευσή του ότι με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας κανένα παιδί δεν θα μείνει εκτός παιδικού σταθμού, επανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συζήτηση που είχε με νέες μητέρες στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Περιστερίου.

“Να δώσουμε στα παιδιά μας πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική αγωγή σε επίπεδο βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών αλλά και σε επίπεδο νηπιαγωγείων για να μην δημιουργούμε ανισότητες που θα κυνηγούν τα παιδιά για όλη τους τη ζωή”, τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ επισημαίνοντας πως σύμφωνα με όσα λένε οι επιστήμονες μέχρι τα έξι έτη διαμορφώνονται οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου.

“Και εάν δεν υπάρχουν οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις σε αυτή την ηλικία, τα παιδιά θα ξεκινήσουν το σχολείο μειονεκτικά. Θα είναι η ζωή, για αυτά τα παιδιά, μονίμως ένας αγώνας δρόμου για να καλύψουν το χαμένο έδαφος”, υπογράμμισε.

Για την ποιότητα των παιδικών σταθμών, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι “υπάρχουν πολλές ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, αλλά, κατά κανόνα, ακούω πολύ καλά λόγια. Η τοπική κοινωνία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και βοηθάει πολύ”.

Έθεσε ως προτεραιότητα το ζήτημα των προδιαγραφών και ξεκαθάρισε: “Δεν πιστεύω, σε καμία περίπτωση, σε μια αγορά, η οποία είναι αυτορυθμιζόμενη και αφορά στην προστασία των πιο ευαίσθητων μελών μιας κοινωνίας, όπως είναι τα παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο ελεγκτικό, το οποίο θα εξασφαλίζει ότι οι προδιαγραφές που μπαίνουν τηρούνται από όλους. Και πρέπει να είμαστε πολύ αυστηροί σε αυτές τις περιπτώσεις όπου υπάρχουν αποκλίσεις”.

Αναφερόμενος στις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού των παιδικών σταθμών, επισήμανε: “Πολλές από τις συμβάσεις είναι ορισμένου χρόνου. Και εδώ γεννιέται το παράδοξο να έχουμε εμπιστευτεί το μέλλον των παιδιών μας σε εργαζόμενες και εργαζόμενους – κυρίως νέες κοπέλες – που είναι σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας. Εκεί, λοιπόν, που θα έπρεπε να έχουμε τακτικό προσωπικό δεν έχουμε. Και, εκεί, που ενδεχομένως δεν θα χρειαζόταν να έχουμε τακτικό προσωπικό στο Δημόσιο, έχουμε”.

Επιπρόσθετα, χαρακτήρισε “μείζον ζήτημα τις παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας που αφορούν στη μητρότητα” ενώ δεν παρέλειψε να εκφράσει το θαυμασμό του στην εργαζόμενη Ελληνίδα μάνα που σε δύσκολες συνθήκες, όπως οι σημερινές, δίνει κάθε μέρα μάχη για να μεγαλώσει το παιδί της.

Παράλληλα τόνισε ότι πρέπει να δοθεί “μεγαλύτερη ευελιξία στους δασκάλους και τους καθηγητές, στο πλαίσιο βασικών κατευθύνσεων” ώστε να μπορούν να επιλέγουν οι ίδιοι βιβλία που θα διδάσκουν στα παιδιά.

Για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε μεγάλο κεφάλαιο τη δια βίου μάθηση, έδωσε έμφαση στην ανάγκη μετεξέλιξης των πολιτών και στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων, που θα τους επιτρέπουν να δουλέψουν σε ένα αντικείμενο, το οποίο δεν έχουν σπουδάσει.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην 41η θέση υποχώρησε η Ελλάδα στην παγκόσμια κατάταξη του Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης στον τομέα της υγείας – Πρώτη η Σιγκαπούρη και τελευταίο το Αφγανιστάν

Την 41η θέση καταλαμβάνει η Ελλάδα στη νέα παγκόσμια κατάταξη, όσον αφορά την ικανοποίηση των Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals-SDG) σχετικά με την υγεία των πολιτών κάθε χώρας.

 Πέρυσι, η χώρα μας είχε καταταχθεί 26η στον σχετικό διεθνή δείκτη με βαθμολογία 76 μονάδων (με άριστα το 100), ενώ φέτος η βαθμολογία της έπεσε στις 68 μονάδες, γεγονός που «κόστισε» στην Ελλάδα αρκετές θέσεις στην κατάταξη.

Την πρώτη φέτος καταλαμβάνει η Σιγκαπούρη και τη δεύτερη η Ισλανδία, ενώ πέρυσι συνέβαινε το ακριβώς αντίστροφο. Η Κύπρος βρίσκεται φέτος στην 18η θέση (από 17η πέρυσι), ενώ μεταξύ των χωρών της ΕΕ την υψηλότερη θέση πέτυχε η Σουηδία (3η). Οι ΗΠΑ βρίσκονται μόλις στην 24η θέση, ενώ την τελευταία θέση κατέχει το Αφγανιστάν.

Περισσότερες από το 60% των χωρών του πλανήτη εκτιμάται ότι θα «πιάσουν» τους στόχους για μείωση της παιδικής και μητρικής θνησιμότητας, καθώς και της ελονοσίας, αλλά ούτε το 5% δεν αναμένεται να ικανοποιήσουν τους στόχους για τη μείωση των θανάτων από τροχαία, της παιδικής παχυσαρκίας και του ελέγχου της φυματίωσης.

 Η ανάλυση αφορά στοιχεία από 188 χώρες και η σχετική μελέτη, με επικεφαλής επιστήμονες του Ινστιτούτου Μετρήσεων της Υγείας και Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον στο Σιάτλ, χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Μπιλ & Μελίντα Γκέιτς και  δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό “The Lancet”, ενόψει της επερχόμενης γενικής συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη.

Η κατάταξη αξιολογεί τις χώρες σε ποιό βαθμό μπορούν να ικανοποιήσουν έως το 2030 τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης για την υγεία και συνοψίζει τις εκτιμήσεις για τις επιδόσεις κάθε χώρας σε ένα σχετικό δείκτη (SDG Index). Η βαθμολόγηση λαμβάνει υπόψη δεκάδες παραμέτρους, από το πόσο εκτεταμένη είναι η εμβολιαστική και η ασφαλιστική κάλυψη του πληθυσμού και πόσο συχνά είναι τα περιστατικά παιδικής και σεξουαλικής βίας έως την κατανάλωση αλκοόλ, τη διάδοση του καπνίσματος, τη ρύπανση της ατμόσφαιρας και την θνησιμότητα διαφόρων ασθενειών.

Η Ελλάδα παίρνει πολύ χαμηλή βαθμολογία στο ποσοστό των υπέρβαρων παιδιών (35), στην κατανάλωση αλκοόλ (32) και ιδίως στο κάπνισμα (μόνο 4), ενώ χαμηλή είναι η βαθμολογία της και στην παιδική κακοποίηση (44). Σε σχετικά μέτρια επίπεδα κινείται η αξιολόγηση της Ελλάδας στην αντιμετώπιση της ηπατιτίδας Β (68) και κυρίως στη θνησιμότητα λόγω τροχαίων (57).

Από την άλλη, η χώρα μας έχει αρκετά «άριστα» (100) σε τομείς όπως η μειωμένη θνησιμότητα σε φυσικές καταστροφές, η φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών, τα περιστατικά φυματίωσης και ελονοσίας, η ποιότητα του νερού, οι συνθήκες υγιεινής κ.α.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(17)32336-X/fulltext

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ