Αρχική Blog Σελίδα 15349

Μ.Ε.Γ.Σ.Ν. Κοπανού «Η ΜΙΕΖΑ & Επιμελητήριο Ημαθίας: Ομιλία του συγγραφέα Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Ο Μ.Ε.Γ.Σ.Ν. Κοπανού «Η ΜΙΕΖΑ» και το επιμελητήριο Ημαθίας πραγματοποίησαν πάρα τις καιρικές αντιξοότητες το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017 στο συνεδριακό κέντρο της Σχολής Αριστοτέλους την ομιλία του συγγραφέα Μιχάλη Χαραλαμπίδη.

ΜΙΕΖ3Ο ομιλητής ανέπτυξε τις σκέψεις του πάνω στα ζητήματα της Αγροφιλίας και της Αρχαιοφιλίας, με απώτερο στόχο την αναγέννηση της υπαίθρου και κατά συνέπεια και της χώρας.

ΜΙΕΖ1Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Περιφερειακός Σύμβουλος και Πρόεδρος της ΑΝΗΜΑ  κ. Θεόδωρος Τεληγιαννίδης, η δημοτική σύμβουλος κα. Δώρα Μπαλτατζίδου, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Πατρίδος κ. Γιαν. Σιδηρόπουλος, το μέλος του τοπικού Συμβουλίου Χαρίεσσας κ. Σταύρος Γεωργιάδης, ο κ. Μανώλης Βαλσαμίδης, ο Πρόεδρος του ΣΠΟΣ Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας κ. Αντώνης Καγκελίδης και εκπρόσωποι των πολιτιστικών συλλόγων Αγία Παρασκευής Λευκαδίων, Φίλιππου Επισκοπής,  Κάμπου της Νάουσας,  Αριστοτέλη Νάουσας, Ευξείνου Λέσχη Νάουσας, Ευξείνου Λέσχη Βέροιας και του Ευστάθιου Χωραφά της Πατρίδας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλονται στις άψογες υπηρεσίες της Macedonia Security.

Με τιμή

Το Δ.Σ.

ΔΝΤ: Το τέλος της εποχής του πετρελαίου δεν είναι πολύ μακριά

Μία επανάσταση στις μεταφορές βρίσκεται σε εξέλιξη, η οποία θα μπορούσε να αλλάξει εντελώς την αγορά πετρελαίου τις ερχόμενες δεκαετίες, αναφέρει άρθρο που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (IMFBlog), με τίτλο: «Τέλος της εποχής πετρελαίου: Όχι αν, αλλά πότε».

«Όταν οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν ξαφνικά στο μισό από τα 100 δολάρια και πλέον το βαρέλι το 2014, η μελέτη μας στο ΔΝΤ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι παράγοντες από την πλευρά της προσφοράς, όπως η εμφάνιση του σχιστολιθικού (πετρελαίου) και νέων τεχνολογιών θα αποτελούσαν μία βασική δύναμη που θα διατηρούσε τις τιμές του πετρελαίου ‘χαμηλότερα για μεγαλύτερο διάστημα’», αναφέρουν οι συντάκτες του άρθρου, προσθέτοντας: «Οι πιο πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι άλλες νέες τεχνολογίες, όπως η διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της παραγωγής ηλιακής ενέργειας, θα μπορούσαν να επηρεάσουν πιο έντονα την αγορά πετρελαίου και τη μακροπρόθεσμη ζήτησή του. Όπως είχε πει ο πρώην υπουργός Πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας σεΐχης Ζακί Γιαμανί ‘η λίθινη εποχή δεν τελείωσε λόγω της έλλειψης λίθων και η εποχή του πετρελαίου θα τελειώσει, αλλά όχι λόγω της έλλειψης πετρελαίου».

Πριν από εκατό χρόνια, σχεδόν το 80% της κατανάλωσης ενέργειας στις ΗΠΑ αντιστοιχούσε στον άνθρακα. Μέσα σε 20 χρόνια, το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο μισό και σε 40 χρόνια στο ένα πέμπτο, καθώς το πετρέλαιο εκτόπισε τον άνθρακα ως η βασική πηγή ενέργειας στον κόσμο. Αυτό συνέβη, παρά το γεγονός ότι ο άνθρακας ήταν φθηνότερος από το πετρέλαιο, επειδή δεν υπήρχε πραγματική εναλλακτική επιλογή για την κίνηση των οχημάτων. Σήμερα, στα αυτοκίνητα αντιστοιχεί περίπου το 45% της κατανάλωσης πετρελαίου στον κόσμο.

Με την αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της ανανεώσιμης ενέργειας, ο κόσμος βρίσκεται πιθανόν στο μεταίχμιο μίας επανάστασης στην τεχνολογία των μεταφορών και της ενέργειας, η οποία θα μπορούσε να αλλάξει την αγορά πετρελαίου, όπως είχε αλλάξει την αγορά άνθρακα πριν από εκατό χρόνια. Όπως ο άνθρακας, το πετρέλαιο μπορεί να δει το μερίδιό του στη ζήτηση ενέργειας να βυθίζεται τις επόμενες δεκαετίες.

Το 1917, όταν η Ford πούλησε για πρώτη φορά αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και σε προσιτή τιμή, ήταν σημείο καμπής. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιθανόν να σημάνουν ένα αντίστοιχο σημείο καμπής: αρκετές εταιρείες αρχίζουν να προσφέρουν μοντέλα έναντι περίπου 35.000 δολαρίων, όσο περίπου είναι η μέση τιμή ενός νέου αυτοκινήτου στις ΗΠΑ σήμερα. Με το πολύ χαμηλότερο κόστος συντήρησης και τροφοδοσίας τους, είναι δύσκολο να αρνηθεί κανείς ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντικαταστήσουν έναν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων στο όχι πολύ μακρινό μέλλον. “Το ερώτημα δεν είναι πιθανόν τόσο το ‘αν’ όσο το ‘πότε'”, σημειώνουν οι συντάκτες του άρθρου. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί το 2040 να αντιστοιχούν στο 90% του συνολικού στόλου των αυτοκινήτων στις αναπτυγμένες οικονομίες και σε πάνω από το 50% στις αναδυόμενες οικονομίες.

Τα στελέχη του ΔΝΤ θέτουν το ερώτημα αν η αύξηση της ζήτησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δώσει ώθηση στην αγορά πετρελαίου για τη λειτουργία των εργοστασίων παραγωγής ρεύματος. «Όχι. Το ποσοστό του πετρελαίου στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης είναι ήδη χαμηλότερο από το 20% παγκοσμίως, και θα μπορούσε να μειωθεί περαιτέρω, λόγω της επέκτασης μίας άλλης νέας τεχνολογίας: της ανανεώσιμης ενέργειας», είναι η απάντησή τους.

Στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σημειώθηκε επίσης μία επαναστατική εξέλιξη την περασμένη δεκαετία. Το κόστος παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος από ηλιακή ενέργεια έχει μειωθεί κατά 80% από το 2008 και από την αιολική ενέργεια κατά 60%. Η μη επιδοτούμενη ηλιακή και αιολική ενέργεια, που είναι ήδη ανταγωνιστικές σε 30 χώρες, προβλέπεται από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ότι θα γίνει φθηνότερη από τον άνθρακα και το φυσικό αέριο σε περισσότερο από το 60% του κόσμου τα επόμενα λίγα χρόνια.

Αν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επεκταθούν τόσο γρήγορα, όσο προβλέπεται, τα επόμενα 20 χρόνια, θα μειώσουν πολύ τη ζήτηση πετρελαίου. «Και αν οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή ενταθούν, η αλλαγή της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου θα μπορούσε να είναι ταχύτερη», σημειώνουν οι συντάκτες του άρθρου. «Με τις προοπτικές αυτές, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι παραγωγοί πετρελαίου και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται για το τέλος της εποχής του πετρελαίου», αναφέρουν, προσθέτοντας: «Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν πολύ σε τεχνολογίες ηλεκτρικών οχημάτων – παράδειγμα η πρόσφατη ανακοίνωση της Volvo ότι όλα τα μοντέλα της θα έχουν ηλεκτρικούς κινητήρες έως το 2019. Αντίστοιχα, πολλές πετρελαιοεξαγωγικές χώρες, που βασίζονται στα έσοδα από το πετρέλαιο για τη χρηματοδότηση κρατικών προγραμμάτων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, έχουν σοφά αρχίσει μεγάλης κλίμακας κινήσεις διαφοροποίησης για να προετοιμάσουν τις οικονομίες τους για το φθηνότερο πετρέλαιο».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Χαλκιδική: Ο Δήμαρχος Σιθωνίας θα βραβεύσει την νικήτρια του Ευρωπαϊκού διαγωνισμού μετάφρασης Αγγελική Χριστοδουλάκη

Αγγελική Χριστοδουλάκη 2Ο Δήμαρχος Σιθωνίας  θα βραβεύσει στις 15 Σεπτεμβρίου την περσινή νικήτρια του Ευρωπαϊκού διαγωνισμού μετάφρασης Αγγελική Χριστοδουλάκη από την Νικήτη Χαλκιδικής.

Η  Αγγελική Χριστοδουλάκη, από το Γενικό Λύκειο Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής,  συμμετείχε στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό μετάφρασης  με μετάφραση από τα αγγλικά στα ελληνικά. Το κείμενο που της δόθηκε  για μετάφραση είχε ένα στοιχείο αυτοαναφορικότητας  – πραγματευόταν  την εξιστόρηση της επαγγελματικής πορείας ενός μεταφραστή.

Η Αγγελική, είναι σήμερα φοιτήτρια στη Νομική Κομοτηνής και πολύ σωστά ο Δήμαρχος Σιθωνίας κ. Ιωάννης Τζίτζιος την βραβεύει στις 15 Σεπτεμβρίου μετά την Θεία Λειτουργία.

Η Αγγελική αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και ο Έμβολος της εύχεται κάθε πρόοδο στην ζωή της.

ΓΑΣ Αλεξάνδρεια: Την Κυριακή 17/9 ο αγιασμός και η παρουσίαση όλων των τμημάτων του Συλλόγου

Από πλευράς διοίκησης του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια ανακοινώνεται ότι την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου και ώρα 7μμ στο κλειστό γήπεδο του 2ου Γυμνασίου θα πραγματοποιηθούν ο ετήσιος αγιασμός, καθώς και η παρουσίαση όλων των τμημάτων του Συλλόγου (Μπάσκετ, Βόλεϊ, Στίβος, Χιονοδρομία, Ενόργανη και Ρυθμική Γυμναστική).

Επίσης θα γίνουν η ενημέρωση στον κόσμο, ο απολογισμός της περσινής και η οριοθέτηση στόχων της νέας χρονιάς.

Καλείται όλος ο φίλαθλος κόσμος της πόλης μας να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Συλλόγου με την αθρόα προσέλευσή του.

ΓΑΣ ΚΑΛΕσμ 2

Γ’ Εθνική: Οι 8 όμιλοι του πρωταθλήματος περιόδου 2017-2018 – Στον 2ο Όμιλο οι ομάδες της Ημαθίας

Η Επιτροπή Διοργανώσεων της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας προχώρησε στη συγκρότηση των οκτώ ομίλων του πρωταθλήματος Γ’ Εθνικής Κατηγορίας περιόδου 2017-2018. Η κλήρωση για τον καταρτισμό του αγωνιστικού προγράμματος θα διενεργηθεί τη Δευτέρα 18/9/23017 και ώρα 12:00 στα γραφεία της ΕΠΟ στο Πάρκο Γουδή.

 

ποδ1ποδ2ποδ3ποδ4Πληροφορίες από την ιστοσελίδα της ΕΠΟ

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ Μ.Ε. ΠΛΑΤΕΟΣ ΑΒΑΚΑΣ & ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ: Με έμπειρους καθηγητές και άρτια οργάνωση – Οι εγγραφές άρχισαν.

Σε ένα ευχάριστο εκπαιδευτικό περιβάλλον και με έμπειρους καθηγητές το φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης ΑΒΑΚΑΣ & ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ, αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τον μαθητή και την μαθήτρια.

Το φροντιστήριο προσφέρει εκπαιδευτικά πακέτα στις καλύτερες τιμές για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Μην περιμένετε ψάχνοντας δεξιά και αριστερά… Η σωστή επιλογή βρίσκεται πολύ κοντά σας και λέγεται φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης ΑΒΑΚΑΣ & ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ.

Φροντ Πλατύ 2Φροντ Πλατύ 3

Α.Σ.Φ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ: Κάλεσμα φιλάθλων στον φιλικό αγώνα με την ομάδα του Α.Π.Ε. ΛΑΓΚΑΔΑ.

Ο Α.Σ.Φ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ καλεί όλους τους φίλους της ομάδας μας στο φιλικό παιχνίδι με την ομάδα του Α.Π.Ε. ΛΑΓΚΑΔΑ.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 5 η ώρα το απόγευμα και πραγματοποιηθεί στο δημοτικό γήπεδο Αλεξάνδρειας.

Alex mpala 2

 

Αλεξάνδρεια: Από το Τ.Α. Αλεξάνδρειας συνελήφθη άτομο με ένα «τσουβάλι» αδικήματα

Αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Αλεξάνδρειας συνέλαβαν έναν 51χρονο ημεδαπό που τον βάρυναν μια πληθώρα αδικημάτων.

Συγκεκριμένα ο 51χρονο συνελήφθη για τα παρακάτω αδικήματα:

1 – Ένταλμα Σύλληψης του κ. Ανακριτή 9ου τακτικού τμήματος Πλημμελειοδικών Αθηνών για απάτη.

2 – Ένταλμα σύλληψης της κ. Ανακρίτριας 2ου ειδικού τμήματος Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης για απάτη.

3 – Καταδικαστική απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης σύμφωνα με την οποία του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 7 ετών για απάτη.

4 – Καταδικαστική απόφαση του Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης σύμφωνα με την οποία του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 18 μηνών για φοροδιαφυγή.

5 – Καταδικαστική Απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την οποία του επιβλήθηκε  ποινή φυλάκισης 2 μηνών για παράβαση του Κ.Ο.Κ.

Ο συλληφθείς   θα οδηγηθεί αρμοδίως για τα περαιτέρω.

Το αλάτι ευθύνεται για την καρδιακή ανεπάρκεια – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε πως αν δεν προσθέτουμε αλάτι στο φαγητό μας δεν καταναλώνουμε καθόλου και έτσι προστατεύουμε την υγεία μας.

Μαρια αλιμπερτι 2
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Δυστυχώς δεν είναι έτσι, απλά περιορίζουμε την ποσότητα αλατιού που λαμβάνουμε γιατί το αλλάτι βρίσκεται σε οποιοδήποτε συσκευασμένο τρόφημο καταναλώσουμε…

Και όμως είναι αλλήθει το αλάτι υπάρχει στη διατροφή μας είτε το επιλέγουμε είτ όχι αφού είναι το κρυμμένο σε έτοιμα ή συσκευασμένα τρόφιμα, ακόμα και σε γλυκά οπως μπισκότα, αλλά και στο ψωμί.

Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως στις Η.Π.Α. το 75-80% του αλατιού καταναλώνεται μέσω των τροφίμων του εμπορίου.

Το αλάτι ευθύνεται για την καρδιακή ανεπάρκειαΤα πιο αλατισμένα προϊόντα είναι: Ψωμί, προϊόντα κρέατος, αλλαντικά, έτοιμα και κονσερβοποιημένα γεύματα, σούπες, δημητριακά πρωινού, τυρί, βούτυρο, πίτσες, πατατάκια, σνακ και ελιές.

Τα κακά νέα είναι πως η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας αλατιού υπερδιπλασιάζει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Σύμφωνα με τον τους επιστήμονες λοιπόν η καρδιά δεν αντέχει το αλάτι και η πρόσληψή του σε μεγάλες ποσότητες αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας αφού με την ύπαρξή του δυσκολεύεται για να αντλήσει αποτελεσματικά το αίμα.

Το 80% του αλατιού προέρχεται από τα επεξεργασμένα τρόφιμα, ενώ μόνο το 20% προστίθεται στο τραπέζι.

Σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια είναι η υπερβολική κατανάλωση αλατιού, ενώ συνδέεται επίσης με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, μιας εξασθενητικής και μη αναστρέψιμης κατάστασης.

Διατροφικά στοιχεία ανά 100 g

Θερμίδες (kcal) 0

Λιπίδιο 0 g

Χοληστερόλη 0 mg

Νάτριο 38.758 mg

Κάλιο 8 mg

Υδατάνθρακες 0 g

Φυτικές ίνες 0 g

Ζάχαρη 0 g

Πρωτεΐνη 0 g

Βιταμίνη A          0 IU        Βιταμίνη C          0 mg

Ασβέστιο             24 mg    Σίδηρος                0,3 mg

Βιταμίνη D          0 IU        Βιταμίνη B6        0 mg

Βιταμίνη B12      0 µg        Μαγνήσιο           1 mg

Το αλάτι ευθύνεται για την καρδιακή ανεπάρκεια2Φυσικά το αλάτι μοιάζει άκακο, και μαζί με το κάλιο είναι ηλεκτρολύτες ουσιαστικής και ιδιέτερης σημασίας για τη ζωή, ακόμη νοστιμίζει τα φαγητά μας αλλά το γεγονός ότι καταναλώνουμε 12,5 γρ. αλάτι καθημερινά, όταν η επιτρεπτή ποσσότητα είναι μόνο 3γρ, τότε ίσως σκευτούμε να αλλάξουμε τρόπους για να νοστημίζουμε το φαγητό μας.

Σχεδόν 5.000 βήματα τη μέρα κάνει ένας άνθρωπος πάνω στη Γη, ενώ ο μέσος Έλληνας 4.350, λιγότερα από κάθε άλλον Ευρωπαίο

Ένας άνθρωπος πάνω στον πλανήτη μας κάνει κατά μέσο όρο σχεδόν 5.000 βήματα, για την ακρίβεια 4.961, μέσα στη μέρα, σύμφωνα με μια διεθνή επιστημονική έρευνα.

Ο μέσος Έλληνας, σύμφωνα με τη μελέτη, κάνει αρκετά λιγότερα βήματα (4.350) από το μέσο όρο και η Ελλάδα εμφανίζεται ως η χώρα όπου ο μέσος κάτοικός της κάνει τα λιγότερα βήματα σε όλη την Ευρώπη.

Ο Έλληνας παρουσιάζεται να περπατά καθημερινά περίπου όσο ο μέσος Αιγύπτιος (4.315 βήματα), ο μέσος Ινδός (4.297) και ο μέσος Βραζιλιάνος (4.289), αλλά λιγότερο από τον Πορτογάλο (4.744), τον Ρουμάνο (4.759), τον Τούρκο (5.057), τον Γάλλο (5.141), τον Ιταλό (5.296) και τον Ισπανό (5.936).

 Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, με επικεφαλής τον σλοβενικής καταγωγής καθηγητή Γιούρε Λέσκοβετς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature”, κατέγραψαν τη σωματική δραστηριότητα των ανθρώπων σε πάνω από 100 χώρες, χρησιμοποιώντας ανώνυμα δεδομένα από αισθητήρες κινητών τηλεφώνων, τα οποία ήσαν εφοδιασμένα με μια σχετική εφαρμογή (Azumio Argus).

Οι επιστήμονες ανέλυσαν τους βηματισμούς σχεδόν 718.000 χρηστών (1.159 από την Ελλάδα, με μέση ηλικία 30 ετών), το 90% των οποίων προέρχονταν από ανεπτυγμένες χώρες, συλλέγοντας έτσι περισσότερα δεδομένα από κάθε άλλη προηγούμενη έρευνα για την ανθρώπινη κινητικότητα.

Πάνω από πέντε εκατομμύρια άνθρωποι στη Γη εκτιμάται ότι πεθαίνουν κάθε χρόνο από αιτίες σχετικές με την ανεπαρκή σωματική δραστηριότητα. Η νέα μελέτη έδειξε ότι στο εσωτερικό των χωρών υπάρχει μεγάλη ανισότητα μεταξύ των ανθρώπων στο πόσο κινούνται, δηλαδή πόσα βήματα κάνουν μέσα στη μέρα.

Ο μέσος Κινέζος εμφανίζεται να κάνει 6.189 βήματα και ο Ιάπωνας 6.010 βήματα καθημερινά, ενώ ο μέσος Σαουδάραβας μόνο 3.807 και ο μέσος Ινδονήσιος 3.513.

Διαπιστώθηκε ότι όσο πιο άνιση είναι μια χώρα στα βήματα των κατοίκων της, τόσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός των παχύσαρκων σε αυτήν. Στις πέντε χώρες με την μεγαλύτερη ανισότητα στη σωματική κινητικότητα, οι άνθρωποι έχουν σχεδόν 200% μεγαλύτερη πιθανότητα να γίνουν παχύσαρκοι, σε σχέση με τις χώρες όπου υπάρχει η μεγαλύτερη ισότητα στον αριθμό των ημερήσιων βημάτων του πληθυσμού.

Έτσι, ακόμη κι αν σε δύο χώρες, όπως π.χ. συμβαίνει στην περίπτωση των ΗΠΑ και του Μεξικό, ο μέσος κάτοικος κάνει τον ίδιο περίπου αριθμό βημάτων μέσα στη μέρα (4.774 και 4.962 αντίστοιχα), στη χώρα με τις μεγαλύτερες ανισότητες (ΗΠΑ) υπάρχουν περισσότεροι παχύσαρκοι.

Ακόμη διαπιστώθηκε ότι όσο πιο άνιση είναι μια χώρα, τόσο λιγότερο κινητικές είναι οι γυναίκες της, κάτι που π.χ. ισχύει στη Σαουδική Αραβία και στις ΗΠΑ. Αντίστροφα σε χώρες με πιο ομοιόμορφη σωματική δραστηριότητα όπως η Ιαπωνία, οι άνδρες και οι γυναίκες κάνουν περίπου τον ίδιο αριθμό βημάτων κάθε μέρα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, όσο πιο φιλική, ασφαλής και ευχάριστη είναι μια πόλη και ευρύτερα μια χώρα στο περπάτημα, τόσο ωφελείται η υγεία των κατοίκων της.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://www.nature.com/nature/journal/v547/n7663/full/nature23018.html

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ