Την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017
και ώρα 9:00 π.μ. έως 13:00 μ.μ.
στο Περιφερειακό Ιατρείο Μελίκης θα γίνει Εθελοντική Αιμοδοσία.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας .
Εκ της Τεχνικής
Υπηρεσίας της ΔΕΥΑ ΑΛ
Ο επίκουρος καθηγητής Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Αθανάσιος Βοζύκης, μιλώντας στο συνέδριο του «Health Daily» σχετικά με τις πολιτικές υγείας για τον καρκίνο, έθεσε το παραπάνω ερώτημα, υπογραμμίζοντας ότι τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά η ανάπτυξη καινοτόμων ογκολογικών φαρμάκων, η αποζημίωση των οποίων και η πρόσβαση των ασθενών σε καινοτόμες θεραπείες διαφέρει από χώρα σε χώρα και παράλληλα οι προϋπολογισμοί υγείας μειώνονται. Μπροστά σε αυτή την κατάσταση πρέπει, όπως είπε, να βρεθούν τρόποι υιοθέτησης νέων πολιτικών για τα συστήματα υγείας, όπου οι φαρμακευτικές εταιρείες θα καλύπτουν μέρος του κόστους των καινοτόμων θεραπειών, έτσι ώστε να διασφαλιστεί και η βιωσιμότητα των συστημάτων υγείας και η πρόσβαση όλων των ασθενών στη θεραπεία τους.
Δυσβάσταχτο το κόστος
Στο «δυσβάσταχτο κόστος» των καινοτόμων φαρμάκων εστίασε κατά την ομιλία του και ο πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρίας, Ευάγγελος Φιλόπουλος.
Ανέφερε ότι το υψηλό κόστος των καινοτόμων φαρμάκων «δεν προκύπτει από τα έξοδα παραγωγής, διάθεσης συν ένα λελογισμένο όφελος», τονίζοντας την ανάγκη «αυτοσυγκράτησης των φαρμακευτικών εταιρειών, διότι παρότι είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν κοινωνικό σκοπό».
Ο κ. Φιλόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας για την αλλαγή του μοντέλου αντιμετώπισης του καρκίνου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «η θεραπεία του καρκίνου δεν είναι μόνο φάρμακα».
Το κόστος του καρκίνου
Ο Βασίλειος Μπαρμπούνης, παθολόγος ογκολόγος, σημείωσε ότι ο καρκίνος ετησίως αφορά 15 εκατομμύρια άτομα, τα οποία θα πληρώνουν το κόστος της νόσου μαζί με τις οικογένειές τους. Το κόστος στις ΗΠΑ ήταν 125 δισ. το 2010 και αναμένεται να φθάσει τα 175 δισ. το 2020. Σύμφωνα με μελέτη, όπως επικαλέστηκε, η οποία εξέτασε το συνολικό ποσοστό επιβίωσης ασθενών με καρκίνο σε σχέση με το κόστος των θεραπειών, βρέθηκε ότι κατά μέσο όρο η συνολική επιβίωση των ασθενών τα τελευταία χρόνια και με την παρουσία πολλών νέων θεραπειών, αυξήθηκε κατά 3 μήνες. Είναι σημαντικό δε ότι από τα νέα φάρμακα που εγκρίθηκαν, ένα ποσοστό 30% δεν συνδέθηκε με καμιά αύξηση της συνολικής επιβίωσης των ασθενών,επισήμανε.
«Δεδομένου λοιπόν του μεγάλου κόστους των νέων θεραπειών, τίθεται ένα ερώτημα σχετικό με την αξία των θεραπειών, και τη συνάρτηση κόστους /αποτελεσματικότητας, που όλοι οι εμπλεκόμενοι στο σύστημα υγείας θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικότερα» ανέφερε ο κ. Μπαρμπούνης.
Νέες θεραπείες
Στις εξατομικευμένες θεραπείες, οι οποίες έχουν αυξήσει την επιβίωση των ασθενών, αναφέρθηκε ο Οδυσσέας Ζώρας, πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, καθηγητής Χειρουργικής Ογκολογίας. Όπως είπε, η εξατομικευμένη ιατρική εξελίσσεται και έχει κάνει μεγάλα βήματα στη διάγνωση και τη θεραπεία.
«Το κανονιστικό πλαίσιο για την εξατομικευμένη θεραπεία βρίσκεται ακόμα σε αρχικά στάδια» δήλωσε η Χαρά Κανή, προϊστάμενη του τμήματος σχεδιασμού και παρακολούθησης φαρμάκων του ΕΟΠΥΥ. Η είσοδος στην αγορά για μία εξατομικευμένη θεραπεία, είπε, πρέπει να βασίζεται σε ισχυρά κλινικά δεδομένα και να καλύπτουν ανικανοποίητες θεραπευτικές ανάγκες. «Η Ελλάδα όπως και η Ευρώπη μπορούν να αποζημιώσουν τις καινοτόμες θεραπείες, αλλά οι υγειονομικές αρχές έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα προκλήσεις» τόνισε η κ. Κανή.
«Τα νέα είναι πολύ άσχημα για τον κλάδο του φαρμάκου»
Ο πρόεδρος του Σύλλογος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) Πασχάλης Αποστολίδης, μιλώντας στο συνέδριο του «Health Daily», δήλωσε ότι «τα νέα είναι πολύ άσχημα για τον κλάδο του φαρμάκου». Υπογράμμισε ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος αποζημίωσης «δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την πρόσβαση των ασθενών στις νέες θεραπείες» και πλήττει τον φαρμακευτικό κλάδο. Τόνισε ότι «οι ασθενείς πλέον μπορεί να περιμένουν έως 2,5 χρόνια για να έχουν πρόσβαση στα νέα φάρμακα. Παράλληλα, επισήμανε πως η συνεισφορά των φαρμακευτικών εταιρειών αυξάνεται συνεχώς, 1 στα 3 φάρμακα προσφέρεται δωρεάν, εξαντλώντας τα ήδη ξεπερασμένα όρια τους. Απαραίτητη προϋπόθεση συνεπώς για την προστασία της απρόσκοπτης πρόσβασης των Ελλήνων ασθενών στις καινοτόμες και αναγκαίες θεραπείες είναι η υλοποίηση των απαραίτητων δομικών μεταρρυθμίσεων, όπως η σύσταση φορέα Αξιολόγησης Τεχνολογιών Υγείας (ΗΤΥ), η πλήρης λειτουργία επιτροπής διαπραγμάτευσης, η υποχρεωτική εφαρμογή θεραπευτικών πρωτοκόλλων και μητρώων ασθενών, η αύξηση διείσδυσης των γενοσήμων καθώς και ο επαναπροσδιορισμός της φαρμακευτικής δαπάνης» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΦΕΕ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Είμαστε στο τέλος μιας πολύ σκληρής δοκιμασίας», ανέφερε ο κ. Δραγασάκης και υπογράμμισε την εισήγηση του πρωθυπουργού στο Υπουργικό Συμβούλιο ότι η περίοδος είναι κρίσιμη για να τελειώσουμε οριστικά από τα προγράμματα και την εποπτεία τον Αύγουστο του 2018. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης είπε ακόμη πως θα πρέπει να διδαχτούμε από τα μαθήματα των μνημονίων και να περάσουμε πλεον σε βιώσιμη και διατηρήσιμη ανάπτυξη.
Ερωτηθείς για τη στάση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της ΝΔ, ο κ. Δραγασάκης είπε ότι κατά καιρούς στο παρελθόν έχει προεξοφλήσει την αποτυχία, έχει ζητήσει την παραίτηση της κυβέρνησης κ.λ.π., ωστόσο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στάθηκε στην παρουσία του στη ΔΕΘ, σημειώνοντας: «Προσπάθησε να μιλήσει για το μέλλον, αυτό που με ανησυχεί είναι ότι αν και νέος άνθρωπος προβάλλει ένα παρωχημένο μοντέλο Νεοφιλελευθερισμού (…) πέρσι το Δ.Ν.Τ μίλησε για υπερτιμημένο φιλελευθερισμό, κατέληξαν τελικά στο συμπέρασμα ότι οι ανισότητες είναι εμπόδιο για την ανάπτυξη». Επιπλέον, ο κ. Δραγασάκης τάχθηκε κατά των αποκρατικοποιήσεων σε σειρά δομών του κράτους, όπως για παράδειγμα το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, καθώς όπως είπε τα παραδείγματα και οι εμπειρίες σε όλες τις χώρες δείχνουν ότι ευνοούνται τα σκάνδαλα και η διαφθορά. Ο κ. Δραγασάκης διευκρίνισε εξάλλου ότι δεν είναι εναντίον όλων των ιδιωτικοποιήσεων αλλά επανέλαβε πως δεν μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν συγκεκριμένες δομές του κράτους.
Επανερχόμενος στο θέμα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε ότι ευτυχώς από τη Θεσσαλονίκη μίλησε και για πολιτικές, όχι μόνο για σκάνδαλα και έτσι βοήθησε να καταλάβουν όλοι οι πολίτες ότι η διαφορά μας είναι ότι συγκρούονται δυο διαφορετικά μοντέλα, συμπληρώνοντας πως ακόμα και χωρίς να συμφωνούν σε τίποτα είναι καλό να γίνει διάλογος.
Τέλος για τις ιδιωτικοποιήσεις είπε ότι όταν το Δημόσιο εκποιεί τις υπηρεσίες τότε δεν θα έχει και τις γνώσεις. «Ιδιωτικοποιώντας υπηρεσίες δεν σώζεις (σ.σ. τη χώρα) αλλά δημιουργείς παράθυρα -διαπλοκής-, αυτό το μοντέλο που προτείνει ο κ. Μητσοτάκης. Έχει δοκιμαστεί και οδηγεί σε κρατικοδίαιτο καπιταλισμό» δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Δραγασάκης.
Υπογράμμισε πάντως την ανάγκη της δημιουργίας μιας οικονομίας δυνατοτήτων, με δίκαιη, βιώσιμη και διατηρήσιμη ανάπτυξη. Ο κ. Δραγασάκης απέκλεισε το ενδεχόμενο να χρειαστεί η χώρα μας τέταρτο προγραμμα εκτιμώντας ότι θα έχει πρόσβαση στις αγορές. Αναλύοντας τα δεδομένα είπε αφενός η οικονομία έχει μπει σε τροχιά ανάπτυξης, η ανεργία μειώνεται, η δοκιμαστική έξοδος στις αγορές πήγε καλά και υπάρχει ένα κλίμα στην Ευρώπη ότι η Ελλάδα έχει κάνει πολλα παρά το γεγονός ότι μας έχουν φερθεί σκληρά.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης χαρακτήρισε ρεαλιστικό το σχέδιο για έξοδο από τα προγράμματα και την επιτροπεία τον Αύγουστο του 2018, τονίζοντας όμως πως η ελεύθερη πρόσβαση στις αγορές δεν σημαίνει ότι μπορούμε να κανουμε ό,τι θελουμε σε δημοσιονομικό επίπεδο.
Ο Γιάννης Δραγασάκης τόνισε πως μετά τις γερμανικές εκλογές η Ευρώπη θα πάει σε μια πορεία για να δει το μέλλον της, «σε αυτή την πορεία παρά τα προβλήματα που έχουμε ως χώρα, μας θέλουν ως σύμμαχο, θέλουν τις απόψεις μας, έχουμε συμμαχίες», ενώ αναφερθείς στο Δ.Ν.Τ και τη συμμετοχή του η όχι στο ελληνικό προγραμμα είπε «υπάρχει ένας γκρίζος παράγοντας, όμως το θέμα δεν είναι αν θα μείνει ή αν θα φύγει από την Ελλάδα, αλλά αν θα μείνει ή αν θα φύγει από την Ευρώπη. Οι εξελίξεις πάντως περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι στα χέρια μας, της κυβέρνησης, του λαού και της αντιπολίτευσης. Θεωρώ ότι υπάρχουν και θέματα που μπορούν να υπάρχουν κοινές θέσεις. Τα υπερβολικά αιτήματα του Ταμείου μπορούν να μας βρουν με κοινή θέση», υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ο κ. Δραγασάκης.
Ερωτηθείς για τις Σκουριές ο κ. Δραγασάκης είπε πως «είναι παράδειγμα προς αποφυγή προς όλες τις χώρες να μην γίνονται τέτοιες επενδύσεις» και θύμισε πως η επένδυση ξεκίνησε με τη μισή κοινωνία απέναντι και με σειρά ανοιχτών θεμάτων που μας οδηγούν στη διαιτησία. «Η εταιρεία δεσμεύτηκε για τεχνολογίες που θα έκαναν καλό στο περιβάλλον, δεσμεύτηκε για καθετοποιημένη μονάδα που θα βγάζει χρυσό όχι χώμα, είναι δύσκολο έργο, προσπαθήσαμε να το λύσουμε», ανέφερε ο κ. Δραγασάκης αναπτύσσοντας σειρά ζητημάτων και υποχρεώσεων της εταιρείας που δεν υλοποιήθηκαν. «Έχουμε νόμους, Σύνταγμα, δεν είναι τα πράγματα όπως εμφανίζονται» πρόσθεσε σε άλλο σημείο και συμπλήρωσε πως «εμείς σεβόμαστε ως κυβέρνηση και τους εργαζόμενους και τη χώρα που προέρχεται αυτή η εταιρεία, ο Καναδάς είναι μια μεγάλη χώρα, και θα πρεπει να δούμε και την πολιτική πλευρά αυτής της υπόθεσης» είπε συστήνοντας πως δεν μπορεί τα κόμματα να λειτουργούν ως γραφεία Τύπου.
Για την προσφυγή της ΝΔ στο ΕΣΡ για δημοσκόπηση που είδε το φως της δημοσιότητας, ο κ. Δραγασάκης εξέφρασε την έκπληξή του και πρόσθεσε: «Μού κάνει εντύπωση η στάση της ΝΔ, δείχνει νευρικότητα, δείχνει έλλειψη αυτοπεποίθησης και ψυχραιμίας, πιθανότατα η αξιωματική αντιπολίτευση επένδυσε πολύ στο δημοσκοπικό στοιχείο» απάντησε.
Οι χειρισμοί από την πλευρά του αρμόδιου Υπουργείου για τη ρύπανση στο Σαρωνικό θα κριθούν, είπε ο κ. Δραγασάκης. «Η κυβέρνηση ρίχνει το βάρος στο να επιταχυνθεί η διαδικασία καθαρισμού. Το κεφάλαιο ‘χειρισμοί’ θα αξιολογηθεί, στην ώρα του θα κριθεί το θέμα του Υπουργείου». Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης επανέλαβε πάντως και την εντολή του πρωθυπουργού για αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο υπενθυμίζοντας ότι μέχρι τώρα η κυβέρνηση κυβερνά με τις πολιτικές που βρήκε. «Το μεγάλο θέμα είναι να δούμε το θεσμικό πλαίσιο, όπως είπε και ο πρωθυπουργός (…) Με βάση την εμπειρία να δούμε το θεσμικό πλαίσιο ώστε να εξοπλιστούμε (…) πρέπει παντού και σε Υπουργεία και εποπτευόμενους φορείς να αξιολογησουμε πολιτικές και όπου χρειάζεται να προχωρήσουμε τις αναγκαίες αλλαγές» υπογράμμισε ο Γιάννης Δραγασάκης.
«Υπάρχουν πολλα κενά συμμερίζομαι την κριτική που γίνεται, και θα απολογηθούμε όπου χρειαστεί. Πρέπει όμως εμείς, και η κυβέρνηση και τα στελέχη, με τόλμη να δούμε όπου χρειάζονται αλλαγές και να προχωρήσουν» ανέφερε. Επανέλαβε πάντως την ανάγκη συμμετοχής της κοινωνίας για να μεταβεί η χώρα στο νέο παραγωγικό μοντέλο.
«Ο βασικός κινητήριος μοχλός είναι η απασχόληση», είπε ο κ. Δραγασάκης τονίζοντας πως όσο καλύτερα πηγαίνουν τα έσοδα, ό,τι δεν προορίζεται για το χρέος θα δοθεί στην κοινωνία προς το τέλος της χρονιάς, ο στόχος πάντως της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί η πορεία και να μπορέσουν να υπάρξουν μόνιμα θετικά μέτρα για την κοινωνία.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Αυτό μπορώ να το εκλάβω ως ανέκδοτο μόνο, γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι σοβαρά μια κυβέρνηση, η όποια κυβέρνηση θα συζητήσει εκ νέου να βάλει “χέρι” στα αποθεματικά των περιφερειών και των δήμων», είπε. Παράλληλα, επισήμανε ότι τα χρήματα των αυτοδιοικήσεων είναι όλα προκαθορισμένα και δεν υπάρχουν αποθεματικά με την έννοια ότι είναι χρήματα που κάθονται και δεν αξιοποιούνται. «Είναι χρήματα που έχουν δρομολογηθεί προκειμένου να γίνουν συγκεκριμένα έργα», προσέθεσε.
Απαντώντας, εξάλλου, σε ερώτηση για τον ΟΑΣΘ επανέλαβε τη θέση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας λέγοντας: «Πιστεύουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία και ελεύθερη οικονομία, γι΄ αυτό και καταθέσαμε την πρότασή μας που ήταν και παραμένει, ότι θα πρέπει για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη να γίνει ένας ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός που θα μπορούν να μετέχουν όσοι μπορούν και όσοι το επιθυμούν. Έτσι θα μπορέσει να προκύψει τελικά ένα σχήμα ιδιωτών. Όλη η Ευρώπη και ο δυτικός κόσμος κινείται στην κατεύθυνση αυτή».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η οικονομική κρίση από τη μία και οι φθηνές τιμές των εισαγόμενων αυτοκινήτων από την άλλη, έχουν αλλάξει τις ισορροπίες και την εικόνα της αγοράς στο χώρο του αυτοκινήτου.
Φυσικά δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το γεγονός ότι σήμερα στην ελληνική αγορά δεν υπάρχουν πολλά «ελληνικά» μεταχειρισμένα προκειμένου που να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Έτσι, η στροφή στις ξένες αγορές αποτελεί μονόδρομος.
Οι πωλήσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το 2009 ήταν 24.345, το 2010 πουλήθηκαν 13.125 μεταχειρισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα, το 2011 10.196, το 2012 πουλήθηκαν 6001, το 2013 παρέμειναν σχεδόν στα ίδια επίπεδα (6.280), το 2014 υπήρξε μεγάλη αύξηση με 13.694 οχήματα, το 2015 εκτινάχθηκαν στα 20.637, ενώ το 2016 το νούμερο αυτό έφτασε στις 27.814, αποκομίζοντας μερίδιο 26.1% της συνολικής αγοράς. Η μεγάλη έκρηξη πωλήσεων σημειώθηκε φέτος , που έχουν πουληθεί 42.996 αυτοκίνητα. Έτσι γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι σχεδόν ένα στα τρία αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα είναι εισαγωγής.
Το ευχάριστο των τελευταίων τριών ετών είναι ότι η αγορά γενικότερα του αυτοκινήτου γνωρίζει μικρή αύξηση. Οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών που ασχολούνται με την πορεία της ελληνικής αγοράς αισιοδοξούν ότι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η αγορά των καινούριων αυτοκινήτων θα αγγίξει τις 100-110 χιλιάδες πωλήσεις, με ανοδική τάση γιατί πλέον ο ελληνικός στόλος μπορεί να θεωρηθεί παλιός με μέσο όρο τα 12 έτη. Αυτό σημαίνει ότι αντίστοιχη τάση θα υπάρξει και στα εισαγωγής αυτοκίνητα, γεγονός που πιθανόν να δούμε ακόμη μεγαλύτερα νούμερα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ταυτόχρονα κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι ακολουθεί συστηματικά σχέδιο χειραγώγησης της δικαιοσύνης με αφορμή άλλη τροπολογία για την τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Αναφορικά με την τροπολογία για την συμπλήρωση του άρθρου 758 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, με την οποία διαφωνούν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, ο κ. Βορίδης είπε για τη στάση της ΝΔ: “Δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα στην κυβέρνηση να έρχεται η ίδια και να αναζητάει στήριξη στο κοινοβούλιο. Αν δεν έχει η ίδια κοινοβουλευτική πλειοψηφία, να μην φέρνει τις διατάξεις. Όχι να έχετε εσείς διαφωνίες εσωτερικές, να ακούμε έκκληση από τον εισηγητή των ΑΝΕΛ για απόσυρση της διατάξεως, αλλά εσείς να ζητάτε να στηρίξει τις νομοθετικές πρωτοβουλίες η αντιπολίτευση. Δεν έχει κανένα νόημα, δεν πρόκειται να γίνεται αποδεκτό αυτό ανεξαρτήτως του όποιου περιεχομένου έχουν οι ρυθμίσεις σας”.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατά την τοποθέτησή της στην συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης της επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφης Γεννηματά και της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματός της για τα προβλήματα του ΕΦΚΑ και τις καθυστερήσεις των συντάξεων, η κ. Αχτσιόγλου, επισήμανε πως η καλύτερη υπεράσπιση ενός δημόσιου και αναδιανεμητικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης είναι η μείωση της ανεργίας, η αντιμετώπιση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας και η ουσιαστική μεταβολή των εργασιακών σχέσεων υπέρ της αξιοπρεπούς εργασίας.
Προσθέτοντας πως «δεν είναι εύκολο να αντιστραφεί μια πορεία διάλυσης χρόνων» η κ. Αχτσιόγλου ανέφερε ωστόσο, ότι γίνεται ξεκάθαρο πλέον ότι η κυβέρνηση έχει καταφέρει να γυρίσει σελίδα: «Με τη μεταρρύθμιση που υλοποιούμε, βάλαμε κανόνες στο σύστημα, πληρώσαμε ληξιπρόθεσμα, κλείσαμε πληγές του παρελθόντος και σήμερα δουλεύουμε για να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο, να αναβαθμιστεί το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και να ανακτήσει τη χαμένη του αξιοπιστία», σημείωσε η υπουργός Εργασίας.
«Δεν υπάρχει ίσως μεγαλύτερη απόδειξη αυτού από την ίδια την εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ, που στο πρώτο οκτάμηνο του 2017 παρουσιάζει πλεόνασμα 467 εκ. ευρώ έναντι προϋπολογισμένου ελλείμματος 510 εκ. ευρώ, σημειώνοντας έτσι μια θετική απόκλιση άνω των 950 εκ. ευρώ επί του προϋπολογισμού», πρόσθεσε η κ. Αχτσιόγλου και υπενθύμισε ότι «το 2015 παραλάβαμε το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης με έλλειμμα 1,186 δισ. ευρώ, παρά τις 11 διαδοχικές μειώσεις που κάνατε την περίοδο 2010-2014 στις συντάξεις και οι οποίες προκάλεσαν απώλειες στο εισόδημα των συνταξιούχων της τάξης του 52%».
«Σημαντικοί παράγοντες γι’ αυτή τη θετική εξέλιξη στην εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ, αποτέλεσαν, η μείωση της ανεργίας στο 21,1%, ο περιορισμός της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, που επί των ημερών των προηγούμενων κυβερνήσεων έλαβε τρομακτικές διαστάσεις, και τέλος, η αύξηση της εισπραξιμότητας», σημείωσε.
Επιπλέον, η υπουργός Εργασίας υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά εκπονήθηκε και υλοποιήθηκε μια συνολική στρατηγική αξιοποίησης της περιουσίας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης με όρους κοινωνικής ανταπόδοσης και στόχο την ενίσχυση των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων και του Δημοσίου. «Για πρώτη φορά το υπουργείο Εργασίας έχει σαφή εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε καταφέρει να βάλουμε τάξη στο χάος που δημιουργήθηκε επί 40 χρόνια», είπε χαρακτηριστικά.
Επισήμανε σχετικά, ότι «πλέον έχουμε στα χέρια μας για πρώτη φορά ένα ενιαίο διορθωμένο μητρώο, όπου το 99,9% των εγγραφών είναι ορθές, όταν, τη στιγμή που προχωρήσαμε στην ενοποίηση των μητρώων, βρέθηκαν 28,8 εκατ. εγγραφές ασφαλισμένων από όλα τα πρώην ταμεία, παρά το γεγονός ότι όταν ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση, το προσωπικό των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ήταν μειωμένο κατά 30%, σε σχέση με το 2010».
Απαντώντας στην σφοδρή επίθεση που δέχθηκε η κυβέρνηση για τον νόμο Κατρούγκαλου, από την επικεφαλής της ΔΗΣΥ, η κ. Αχτσιόγλου, έκανε λόγο για «τρομολαγνεία που επικράτησε για το Ασφαλιστικό ήδη μήνες πριν την ψήφιση του ν. 4387/2016» και παρατήρησε ότι αυτή βασίστηκε εξαρχής σε ατεκμηρίωτα στοιχεία, «γι’ αυτό και όσοι την υπερασπίστηκαν εκτίθενται διαρκώς». Προσέθεσε δε, ότι «το 80% των ελευθέρων επαγγελματιών και το 90% των αγροτών πληρώνει λιγότερα απ’ ότι με το προηγούμενο σύστημα, κι αυτό δεν είναι υπόθεση ή εκτίμηση, αλλά κάτι που επιβεβαιώνουν τα ειδοποιητήρια που έχουν σταλεί στους επαγγελματίες, αλλά και οι ίδιες οι επαγγελματικές ενώσεις».
Πρόγραμμα επιδότησης για τα «μπλοκάκια»
Η υπουργός Εργασίας, χαρακτήρισε ως ένα από τα κύρια προβλήματα από τα οποία πάσχει η ελληνική αγορά εργασίας την «ψευδή αυτοαπασχόληση» – το φαινόμενο εκείνο όπου πίσω από το ‘’μπλοκάκι” κρύβεται η εξαρτημένη εργασία».
«Αποτελούσε ένα πρόβλημα απέναντι στο οποίο συνειδητά οι προηγούμενες κυβερνήσεις έκλειναν τα μάτια. Εμείς αποφασίσαμε να το αντιμετωπίσουμε, και μέχρι σήμερα συνολικά 36.000 εργαζόμενοι με ‘’μπλοκάκι” εντάχθηκαν στην ειδική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ, και έχουν ευνοηθεί καθώς πληρώνουν κατά τα 2/3 χαμηλότερες εισφορές», ενημέρωσε την Βουλή.
Ακόμη η κ. Αχτιόγλου είπε ότι τις επόμενες μέρες τίθεται σε εφαρμογή πρόγραμμα επιδότησης ασφαλιστικών εισφορών συνολικού προϋπολογισμού 156 εκ. ευρώ, από το οποίο και θα ευνοηθούν 40.000 εργαζόμενοι. Το πρόγραμμα θα αφορά
όσους κατ’ ουσίαν εργοδότες, επιλέξουν να μετατρέψουν τον απασχολούμενο σε αυτούς με μπλοκάκι, σε μισθωτό.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σύμφωνα με την έρευνα, το 59% των στελεχών έχει διαπιστώσει μία αύξηση των κινδύνων ή της αβεβαιότητας γύρω από τη φορολογική νομοθεσία ή το ρυθμιστικό περιβάλλον, ως αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης. Παρά το γεγονός ότι, τα τελευταία χρόνια, οι φορολογικοί κίνδυνοι επικεντρώνονταν κυρίως στις αναδυόμενες αγορές , γεωπολιτικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών επιπτώσεων του Brexit και της αβεβαιότητας ως προς τις κατευθύνσεις της φορολογικής πολιτικής στις ΗΠΑ, μετατοπίζουν το επίκεντρο του φορολογικού κινδύνου προς τις αναπτυγμένες οικονομίες, οι οποίες παραδοσιακά χαρακτηρίζονται από μία πιο μετρημένη προσέγγιση στους κινδύνους.
Ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών αλλαγών επιδεινώνεται περαιτέρω από τις απαιτήσεις διαφάνειας και αναφορών που επιβάλλει το σχέδιο G20/ΟΟΣΑ για τις δράσεις BEPS (Base Erosion and Profit Shifting – Διάβρωση Φορολογικής Βάσης και Μεταφορά Κερδών). Το 55% των ερωτηθέντων έχει διαπιστώσει αύξηση των μέτρων για τις αναφορές φορολογικών στοιχείων και τη διαφάνεια, ενώ το 41% έχει παρατηρήσει μία αύξηση στον αριθμό ή/και στην ένταση των φορολογικών ελέγχων. Ωστόσο, περισσότεροι από τους μισούς (53%) δηλώνουν πως κατέχουν τα απαραίτητα συστήματα αναφοράς για να συμμορφωθούν με τις δράσεις BEPS, σε σύγκριση με το 71% που δήλωνε το 2015 ότι χρειαζόταν πρόσθετους πόρους για να καταφέρει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις πληροφόρησης.
Αναφορικά με το μέλλον, το 55% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι παγκόσμιες απαιτήσεις δημοσιοποιήσεων, υποβολής αναφορών και διαφάνειας θα αυξηθούν σημαντικά, ενώ μόνο το 3% εκτιμά ότι θα παραμείνουν ως έχουν και το 56% δηλώνει ανήσυχο πως οι κυβερνήσεις θα απαιτήσουν τη δημοσιοποίηση φορολογικών πληροφοριών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 42% χαρακτηρίζει ως τη μεγαλύτερη πρόκληση εφαρμογής του BEPS τη διαθεσιμότητα και ποιότητα των δεδομένων για την υποβολή αναφορών. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 57% για τις μεγάλες επιχειρήσεις, με ετήσια έσοδα άνω των τριών δις δολαρίων.
Η έρευνα επιβεβαιώνει, επίσης, ότι οι φορολογικοί κίνδυνοι απασχολούν όλο και περισσότερο τα διοικητικά συμβούλια και διεισδύουν στις επιχειρηματικές λειτουργίες, με το 41% των στελεχών να δηλώνει ότι, τα τελευταία δύο χρόνια, έχει αυξηθεί η επίβλεψη των φορολογικών κινδύνων και αντιπαραθέσεων από τους Διευθύνοντες Συμβούλους και/ή τα διοικητικά συμβούλια. Το 73% δηλώνει ότι παρέχει περιοδικές ενημερώσεις στο Διευθύνοντα Σύμβουλο ή στον Οικονομικό Διευθυντή για τους φορολογικούς κινδύνους ή/και τις αντιπαραθέσεις. Όσον αφορά στις μη-φορολογικές λειτουργίες που επηρεάστηκαν σημαντικά από την εφαρμογή των δράσεων BEPS, οι λογιστικές βρίσκονται στην κορυφή με 71%, ενώ ακολουθούν οι χρηματοοικονομικές (62%) και οι νομικές (30%).
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η ημερίδα, η πρώτη από μία σειρά ενός συνόλου 6 συνολικά ημερίδων που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα των βασικών τομέων της ελληνικής οικονομίας, πραγματοποιήθηκε χθες και χαράχτηκαν οι κεντρικές κατευθύνσεις που θα πρέπει να ακολουθήσει η ελληνική πρωτογενής παραγωγή και η μεταποίησή της.
Από όσα αναφέρθηκαν προέκυψε ότι θα δοθεί έμφαση στα εξής: στροφή στην ποιότητα, στα επώνυμα προϊόντα, στην ιχνηλασιμότητα, στην ενίσχυση της τυποποίησης, της πιστοποίησης και της καινοτομίας, στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, της μαύρης αγοράς και της «βάφτισης» αλλοδαπών προϊόντων σε ελληνικά, όπως και αύξηση της διασύνδεσης της αγροδιατροφής με τον τουρισμό.
Επίσης, επισημάνθηκε η ανάγκη για δημιουργία εφοδιαστικών αλυσίδων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των αγορών, η ενίσχυση συνεταιρισμών, συστάδων και ομάδων παραγωγών και γενικώς συλλογικών μορφών οργάνωσης με στόχο την αντιμετώπιση του μικρού κλήρου και της πολυδιάσπασης της επιχειρηματικότητας, το «Ελληνικό σήμα», η βελτίωση της χρηματοδότησης του τομέα, αλλά και η χρησιμότητα της δράσης, «Επιχειρούμε Έξω» του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για την ενίσχυση της εξωστρέφειας.
Στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής θα ακολουθήσουν, μια ημερίδα στις 20 Σεπτεμβρίου 2017 με θέμα: «Βιομηχανία 1 (Πλαστικά, Χημικά, Φαρμακοβιομηχανία) και μια επόμενη στις 22 Σεπτεμβρίου 2012 με θέμα: «Λοιπές Βιομηχανίες».
ΑΠΕ-ΜΠΕ