Αρχική Blog Σελίδα 15324

Ρεκόρ λουκέτων τον Αύγουστο – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Ισχυρό πλήγμα δέχθηκε η εγχώρια αγορά τον Αύγουστο, έναν μήνα που θεωρητικά η έλευση εκατομμυρίων τουριστών θα έπρεπε να δώσει την πολυπόθητη οικονομική ανάσα που τόσο ανάγκη έχουν οι επιχειρηματίες.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του Γενικού Μητρώου (ΓΕΜΗ), σύμφωνα με τα οποία τον Αύγουστο διέκοψαν τη λειτουργία τους 2.516 επιχειρήσεις και άνοιξαν μόλις 1.465. Αντίστοιχα πέρυσι τον ίδιο μήνα είχαν βάλει «λουκέτο» 1.975 επιχειρήσεις και είχαν ανοίξει 1.590. Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τα κλεισίματα των επιχειρήσεων θα μπορούσαν να ήταν πολύ περισσότερα, καθώς χιλιάδες επιχειρήσεις είτε λόγω των χρεών που έχουν δεν μπορούν να διαγραφούν από το ΓΕΜΗ, είτε ακόμη και αν μπορούν να κλείσουν αμελούν να το κάνουν στα κατά τόπους επιμελητήρια. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι στη θέση των επιχειρήσεων που κλείνουν, ανοίγουν καταστήματα εστίασης όπως εστιατόρια, καφετέριες και σουβλατζίδικα πολλά εκ των οποίων κλείνουν μέσα σε διάστημα λίγων μηνών. Επιχειρήσεις δηλαδή που δεν δημιουργούν πρόσθετη αξία και θέσεις εργασίας, προκειμένου ο επιχειρηματίας να εξασφαλίσει μια θέση εργασία για τον ίδιο και τα μέλη της οικογένείας τους.

«Βύθιση» της κατανάλωσης

Καθοριστικό ρόλο στο κλείσιμο των επιχειρήσεων έχει παίξει η κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης ακόμη και σε βασικά αγαθά όπως τα τρόφιμα και γενικότερα ο περιορισμός των δαπανών στα απολύτως αναγκαία.

Ενδεικτικό της πτώσης σε βασικά καταναλωτικά αγαθά αποτελούν τα ευρήματα της έρευνα της Nielsen σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ παρουσίασαν νέα μείωση το πρώτο εξάμηνο του 2017, σε ποσοστό 1,1%, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά -2,2%. Μάλιστα υπάρχουν προϊοντικές κατηγορίες, όπως το γάλα, οι πωλήσεις του οποίου μειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2017 κατά 8,6%, στο συσκευασμένο ψωμί κατά 5,3% και στο χαρτί κουζίνας κατά 7,7%. Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές οδηγούνται στην αγορά φθηνότερων προϊόντων, τα οποία μάλιστα βρίσκονται σε προσφορά, προκειμένου να καλύψουν τις καθημερινές τους διατροφικές ανάγκες. Με την κατανάλωση να βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης τα ταμεία των επιχειρήσεων παραμένουν μισοάδεια. Μάλιστα, το πρόβλημα της ρευστότητας των επιχειρήσεων εντείνεται ακόμη περισσότερο και από την αδυναμία πρόσβασης που έχουν σε εργαλεία χρηματοδότησης και κυρίως στον τραπεζικό δανεισμό.

Μεγάλο αγκάθι για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς αποτελούν η υψηλή φορολογία αλλά και οι ασφαλιστικές εισφορές που καλούνται να πληρώσουν. Σχεδόν μια στις τέσσερις επιχειρήσεις έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, ενώ εκτιμάται ότι μια στις δέκα επιχειρήσεις, δηλαδή περίπου 64.000 έχουν ταυτόχρονα χρέη και στην εφορία και στα ασφαλιστικά ταμεία. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σύμφωνα με έρευνες 65.000 επιχειρήσεις να βρεθούν αντιμέτωπες με τα αναγκαστικά μέτρα του δημοσίου που περιλαμβάνουν κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών. Επίσης, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ)  μια στις πέντε επιχειρήσεις καθυστερούν να καταβάλλουν λογαριασμούς ΔΕΚΟ και προμηθευτές, ενώ το 15% των επαγγελματιών δεν πληρώνουν έγκαιρα τα ενοίκια και τις δανειακές τους υποχρεώσεις. Σημειώνεται, ότι το 17,5% των επιχειρήσεων έχουν οφειλές άνω των 20.000 ευρώ, οι οποίες αναμένεται να αναζητήσουν… σανίδα σωτηρίας μέσω της ένταξης τους στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων.

Το πρόβλημα της ρευστότητας στην ελληνική αγορά εντείνεται ακόμη περισσότερο και από το γεγονός ότι ο Δημόσιο οφείλει σε επιχειρήσεις αλλά και συνταξιούχους περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια ευρώ, χρήματα τα οποία λείπουν από την πραγματική οικονομία σε μια περίοδο όπου χιλιάδες επαγγελματίες δίνουν καθημερινά αγώνα για να επιβιώσουν.

Αυτοδιασυρμός Αλέξη… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όσο κι αν κάποιοι ισχυρίζονται ότι ασκώ δριμύτατη κριτική στον Αλέξη Τσίπρα, δεν θα πάψω να την ασκώ, αφού ο ίδιος έχει καταστήσει το πρόσωπο και την κυβέρνησή του συνώνυμο της αφερεγγυότητας και του κατά συρροή ψεύδους.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Δεν θα σταθώ σήμερα σε όσα έλεγε κι έταζε αλλά στις απίστευτες μεταμορφώσεις του, αναλόγως σε ποιο ακροατήριο απευθύνεται.

Το Σαββατοκύριακο που πέρασε, ας πούμε, αυτοδιασύρθηκε στη Θεσσαλονίκη, όταν χωρίς καμιά τσίπα παρουσίασε τη χώρα μας ως επενδυτικό παράδεισο.

Ήταν σαν να διαφήμιζε κομμωτήριο ένας καραφλός!

Αυτοδιασυρμός μέγιστος, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι στον ΣΥΡΙΖΑ ακούνε  «επένδυση» ή «κέρδος» και τους πιάνουν έντονα αλλεργικά σύνδρομα.

Αυτοδιασυρμός που συνεχίστηκε την επόμενη ημέρα, όταν έγινε γνωστό ότι εξ αιτίας του πολέμου που δέχεται, αποσύρεται από την Ελλάδα η επενδυτική εταιρεία που αυτή τη στιγμή επιχειρεί τη μεγαλύτερη επένδυση επί ελληνικού εδάφους.

Αυτοδιασυρμός που επανήλθε στις μνήμες όλων όταν απλώς και μόνο αναλογιζόμαστε το Ελληνικό, τη Ρόδο, την Κέρκυρα… Που εξ αιτίας της άρρωστης ιδεοληψίας, της θλιβερής πολιτικής υστεροβουλίας του Αλέξη Τσίπρα και των συντρόφων του βαλτώνουν ή προορίζονται ΜΟΝΟ για συντρόφους της αλλοδαπής ή ημεδαπής, όπως εκείνον που παρουσίασε …βοσκοτόπια για να πάρει τηλεοπτική άδεια.

Αυτοδιασυρμός κι από κάτι ακόμη: Από την προσπάθεια να φορτωθούν όλα στην αντιπολίτευση και στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Μα δυστυχώς για τους… παναλέξηδες, δεν κυβερνά ούτε η αντιπολίτευση ούτε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Αυτοδιασυρμός κι από κάτι ακόμη που διαρρέεται τις ώρες που γράφονται αυτές οι αράδες: Ότι η κυβέρνηση, που δια του ….στρατηγικού της συμβούλου έστειλε … στα τσακίδια τους επενδυτές της Eldorado Gold, τώρα το ξανασκέφτεται και δεν θα βάλει εμπόδια!!!

Δεν εκπλήσσομαι, τα ίδια είχε κάνει και με την Cosco, που την πολέμησε μετά μανίας με τον Δρίτσα μπροστάρη και τώρα εκλιπαρεί τους Κινέζους να κάνουν κι άλλες επενδύσεις…

Τέλος, αυτοδιασυρμός για τον Τσίπρα αποτελεί το γεγονός ότι έχει σύμβουλο στρατηγικού σχεδιασμού αυτόν τον πολιτικό κλόουν…

Όνειδος!

 

Γερμανία: Φτιάξτε μπαταρίες πριν καταργήσετε τα βενζινοκίνητα οχήματα, προτρέπουν οι προμηθευτές εξοπλισμού αυτοκινήτων τους Ευρωπαίους

Η Ευρώπη δεν θα πρέπει να βιαστεί να εγκαταλείψει τις μηχανές εσωτερικής καύσης αλλά να οργανώσει τη δική της παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ώστε να συναγωνιστεί την Κίνα, υποστήριξαν οι κατασκευαστές οχημάτων και οι προμηθευτές εξοπλισμού στην έκθεση αυτοκινήτου που φιλοξενείται στην Φραγκφούρτη.

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν σε μια περίοδο που το μέλλον του αυτοκινήτου έχει αναδειχθεί σε ένα από τα κεντρικά ζητήματα της προεκλογικής εκστρατείας στη Γερμανία, ιδίως αφότου η Βρετανία και η Γαλλία ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους να καταργήσουν σταδιακά τις μηχανές εσωτερικής καύσης για να περιορίσουν τη ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Ο Ρομπέρτο Βαβασόρι, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Προμηθευτών Αυτοκινήτων (CLEPA) προειδοποίησε ότι μια βιαστική στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσε να παραδώσει τη βιομηχανία στα χέρια της Κίνας που, μαζί με τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, κυριαρχούν στον τομέα της παραγωγής μπαταριών για τέτοια οχήματα.

“Πρέπει να έχουμε μια λογική περίοδο μετάβασης που δεν θα δώσει ανεπιθύμητα δώρα στους Κινέζους φίλους μας”, είπε, εκτιμώντας ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν για μπαταρίες 4.000-7.000 ευρώ στην Κίνα για κάθε ηλεκτροκίνητο όχημα. Ο Βαβασόρι κάλεσε τους Ευρωπαίους να αναπτύξουν τη δική τους, νέα γενιά μπαταριών ενώ ζήτησε από κατασκευαστές και πολιτικούς να αναζητήσουν και άλλους τρόπους για τον περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων, για παράδειγμα μέσω της χρήσης συνθετικών καυσίμων ή πιο αποτελεσματικών μηχανών.

Λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης η Daimler και η Volkswagen ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να επιταχύνουν τη στροφή τους προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο επικεφαλής της VW είπε σήμερα ότι οι Ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι θα πρέπει να συνεργαστούν και να δημιουργήσει έναν τοπικό προμηθευτή μπαταριών. “Για την αρχική φάση, αισθάνομαι ότι είμαι σε καλά χέρια με τους Κορεάτες προμητευτές αλλά θα το εκτιμούσαν αν αυξανόταν ο ανταγωνισμός και αναδυόταν μια ευρωπαϊκή κοινοπραξία”, είπε ο Χέρμπερτ Ντις.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στενήμαχος Ημαθίας: Δεν είχαν το Θεό τους… Έκλεβαν από τα νεκροταφεία καντήλια, θυμιατά και βάζα

Συνελήφθησαν από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Βέροιας τρείς ημεδαποί οι οποίοι έκλεβαν από τα νεκροταφεία διάφορα μεταλλικά αντικείμενα.

Συγκεκριμένα οι τρεις ημεδαποί κατά τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου αφαίρεσαν από τα Κοιμητήρια του Στενημάχου Ημαθίας διάφορα μεταλλικά αντικείμενα  όπως καντήλια, θυμιατά και βάζα.

Όλα τα κλοπιμαία βρέθηκαν στην κατοχή τους, αναγνωρίστηκαν και αποδόθηκαν στην Επιτροπή  Εκκλησίας Αγίων Αναργύρων Στενημάχου Ημαθίας.

Αλεξάνδρεια: 17χρονος έκλεψε κινητό από κατάστημα στην Αλεξάνδρεια

Χειροπέδες - σύλληψη

Από το Τμήμα Ασφάλειας Αλεξάνδρειας σχηματίστηκε δικογραφία σε βέρος ενός 17χρονου ημεδαπού για κλοπή.

Συγκεκριμένα διότι όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, ο 17χρονος μπήκε σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ιδιοκτησίας 22χρονης ημεδαπής και αφαίρεσε το κινητό της τηλέφωνο.

Συνελήφθη 34χρονος στην Ημαθία για διακίνηση και κατοχή κάνναβης

Σε αγρόκτημα του εντοπίστηκαν επιμελώς κρυμμένα 13 γυάλινα βάζα με ποσότητες κάνναβης

Συνελήφθη χθες (13 Σεπτεμβρίου 2017) το απόγευμα, σε περιοχή της Ημαθίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφάλειας Βέροιας, 34χρονος ημεδαπός για διακίνηση και κατοχή κάνναβης.

Ειδικότερα, μετά από συντονισμένη επιχείρηση των αστυνομικών, εντοπίστηκε ο 34χρονος σε αγρόκτημα ιδιοκτησίας του και σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε εντοπίστηκαν θαμμένα στο έδαφος 13 γυάλινα βάζα με συνολική ποσότητα κάνναβης βάρους 1 κιλού και 920 γραμμαρίων, τα οποία και κατασχέθηκαν.

Ο συλληφθείς, με την κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Βέροιας.

Βέροια – Αυτοκτόνησε στο υπόγειο του σπιτιού του με αυτοσχέδια θηλειά

Ένας 78χρονος ημεδαπός χρησιμοποιώντας μια αυτοσχέδια θηλειά κρεμάστηκε στο κλιμακοστάσιο της οικοδομής που διέμενε με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του.

Ο γέροντας έδεσε το σχοινί  με την θηλειά στην σωλήνα θέρμανσης της οικοδομής και κρεμάστηκε με αυτή.  Τον άτυχο 78χρονο βρήκε η σύζυγός του η οποία και ειδοποίησε τις Αρχές.

Σύμφωνα με πληροφορίες εγκληματική ενέργεια δε διαφαίνεται. Παραγγέλθηκε νεκροψία – νεκροτομή  και τοξικολογική εξέταση.

 

Αγροτική Εστία ΟΓΑ : 15 Σεπτεμβρίου, ξεκινάει η αναδιανομή αδιάθετων δελτίων προγραμμάτων κοινωνικού-ιαματικού τουρισμού, εκδρομών και θεάτρου

Την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017, ξεκινάει η αναδιανομή των αδιάθετων δελτίων των προγραμμάτων κοινωνικού-ιαματικού τουρισμού-εκδρομών και θεάτρου, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση του ΟΓΑ.

Δικαιούχοι συμμετοχής στην αναδιανομή των δελτίων είναι:

α) Όλοι όσοι υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στα παραπάνω προγράμματα και δεν κληρώθηκαν.

β) Όλοι όσοι κληρώθηκαν και δεν παρέλαβαν τα δελτία τους, μέχρι τις 08/09/2017.

Τα αδιάθετα δελτία θα διατίθενται, μέχρις εξαντλήσεων αυτών, με αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Για το πρόγραμμα κοινωνικού-ιαματικού τουρισμού, οι δικαιούχοι θα πρέπει:

– Να κάνουν κράτηση δωματίου σε τουριστικό κατάλυμα που περιλαμβάνεται στον κατάλογο των συμβεβλημένων τουριστικών επιχειρήσεων με τον ΛΑΕ/ΟΓΑ, στην ιστοσελίδα του ΟΓΑ (www.oga.gr). Μετά την κράτηση, το τουριστικό κατάλυμα πρέπει να αποστείλει επιβεβαίωση της κράτησης (π.χ. voucher) στο δικαιούχο.

– Να καταχωρήσουν τα στοιχεία της κράτησης του δωματίου (επωνυμία καταλύματος, διάστημα διαμονής) στη σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή στην ιστοσελίδα του ΟΓΑ (www.oga.gr), εφόσον έχουν τη δυνατότητα ή μέσω των ΚΕΠ, από 15/09/2017.

– Να προσέλθουν στα ΚΕΠ αυθημερόν για παραλαβή δελτίων. Σε διαφορετική περίπτωση, οι δικαιούχοι θα χάνουν τα δελτία τους, τα οποία θα είναι διαθέσιμα ξανά.

Στα δελτία που παραλαμβάνουν από τα ΚΕΠ οι δικαιούχοι, πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία τουριστικού καταλύματος στο οποίο έγινε η κράτηση. Τα δελτία ισχύουν μόνο για τα καταλύματα, τα στοιχεία των οποίων είναι προεκτυπωμένα σ΄ αυτά. Δελτία που δεν φέρουν προεκτυπωμένα τα στοιχεία της επιχείρησης κατά την εκτύπωση από τα ΚΕΠ, θεωρούνται άκυρα και δεν θα γίνονται δεκτά.

Για το εκδρομικό πρόγραμμα και για τα δελτία θεάματος: Οι δικαιούχοι που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής για το εκδρομικό πρόγραμμα και για τα δελτία θεάματος και δεν κληρώθηκαν, καθώς και οι κληρωθέντες που δεν παρέλαβαν τα δελτία τους, μέχρι τις 08/09/2017, μπορούν να παραλαμβάνουν από 15/09/2017 τυχόν αδιάθετα δελτία από τα ΚΕΠ, αυστηρά με σειρά προτεραιότητας.

Υπενθυμίζεται ότι χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα του ΛΑΕ/ΟΓΑ, καθώς και κατάλογοι με τις συμβεβλημένες επιχειρήσεις, είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του ΟΓΑ www.oga.gr – Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΟΓΑ – Αγροτική Εστία.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Με τίμημα άνω των 100 εκατ. ευρώ ζητά να αγοράσει τον όμιλο της ΕΒΖ κοινοπραξία Βρετανών και Αμερικανών επενδυτών

Την πρόθεση Βρετανών και Αμερικανών επενδυτών να αποκτήσουν τον όμιλο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) ΑΕ – μαζί με τις θυγατρικές του στη Σερβία – έναντι αρχικού τιμήματος ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ, γνωστοποίησε στην ελληνική κυβέρνηση ο δημιουργός της αγγλοαμερικανικής κοινοπραξίας που κατέχει σε αυτήν ποσοστό 20%, Χρήστος Φαρμάκης, όπως ανέφερε μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

     «Είμαστε φοβερά ευέλικτοι και υπάρχει μεγάλο περιθώριο, προκειμένου το αρχικό τίμημα που θέσαμε να αυξηθεί σημαντικά», τόνισε ο ίδιος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ και διευκρίνισε ότι «φυσικά το ποσό αγοράς του ομίλου της ΕΒΖ ΑΕ συνολικά, δεν αντανακλά τις επενδύσεις που επιθυμούμε να κάνουμε βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα».

     Υπογραμμίζοντας ότι ένας εκ των συμμετεχόντων στην κοινοπραξία, είναι η βρετανική Kingsley Capital, ενώ από αμερικάνικης πλευράς συμμετέχουν σημαντικά ονόματα του πολιτικού και οικονομικού γίγνεσθαι, ο κ. Φαρμάκης σημείωσε ότι «προσπαθούμε να κάνουμε μια μελέτη σκοπιμότητας και να την καταθέσουμε στην ελληνική κυβέρνηση, ωστόσο υπάρχει αδυναμία λήψης των σχετικών στοιχείων που απαιτούνται. Κάποιοι, και δεν εννοώ την κυβέρνηση, δεν μας τα δίνουν».

       Πάντως, όπως ξεκαθάρισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Φαρμάκης, το ενδιαφέρον της κοινοπραξίας για την αγορά του ομίλου της ΕΒΖ είναι υπαρκτό, σταθερό «και θα μείνει αμείωτο», ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επισήμανε πως «οι συζητήσεις μας με την ελληνική κυβέρνηση είναι σε εμβρυακό στάδιο. Υπάρχουν καλές προθέσεις και οι ενδείξεις είναι αισιόδοξες».

      Μεταξύ άλλων, ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι η κοινοπραξία που «κυνηγά τον όμιλο της ΕΒΖ», δεν αποτελείται από επενδυτές «που τεμαχίζουν εταιρείες και τις πωλούν κομμάτι-κομμάτι». «Ενημέρωσα την ελληνική κυβέρνηση: έχουμε πρόθεση να σταθεροποιήσουμε σε αρχική βάση την παραγωγική δομή του ομίλου της ΕΒΖ και τα μερίδια αγοράς, και μεσοπρόθεσμα να βελτιώσουμε σημαντικά τη θέση του» ανέφερε ο Φαρμάκης. «Ακόμη και εάν δεν φτάσουμε σε συμφωνία συνεργασίας όπως τη σχεδιάζουμε, έχουμε όλοι αμοιβαίο συμφέρον προκειμένου να γίνει ένας γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος». Παράλληλα, ο ίδιος είπε: «Φαίνεται ότι η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει σε τάξη το χάος που δημιουργήθηκε με το διαχωρισμό της ΑΤΕ σε καλή και κακή» και στο πλαίσιο αυτό εξέφρασε την ελπίδα του «να τρέξουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες, προτού “πεθάνει” από ασφυξία η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης ΑΕ».

      Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον κ. Φαρμάκη, σε ανακοίνωση που η κοινοπραξία προωθεί σήμερα και αύριο στο πρακτορείο Bloomberg και τους Financial Times, το επιχειρηματικό σχήμα αναφέρει το ιστορικό με την πορεία της ΕΒΖ, αλλά και την προσπάθεια που γίνεται σήμερα από τον εκκαθαριστή να πωληθούν οι θυγατρικές στη Σερβία, τα εργοστάσια που το 2016-2017 είχαν καθαρό κέρδος 25 εκατ. ευρώ, με προοπτική αυτό να φτάσει στην επόμενη χρήση 2017-2018 στα 30 εκατ. ευρώ, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων της κοινοπραξίας. Παράλληλα, στην ανακοίνωση που προωθεί η κοινοπραξία, αναφέρει και στοιχεία για τον πλειοδοτικό διαγωνισμό πώλησης των θυγατρικών του ομίλου στη Σερβία.

      Μεταξύ άλλων, ο κ. Φαρμάκης εξέφρασε τη χαρά του που εργάζεται για την επιτυχία ενός πρότζεκτ στην Ελλάδα και ειδικότερα με δεδομένο ότι αυτό αφορά μια ιστορική βιομηχανία όπως η ΕΒΖ. Πρόσθεσε δε, ότι η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων, «παρουσιάζει σημαντικές και σοβαρές επενδυτικές ευκαιρίες».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Απ. Τζιτζικώστας: Οφέλη στις εξαγωγές, τον τουρισμό και τις μεταφορές, αναμένει η Π.Κ Μακεδονίας από το έργο του νέου οδικού άξονα Θεσ/νίκης – Έδεσσας

Οφέλη στις εξαγωγές, τον τουρισμό, τη διάθεση αγροτικών προϊόντων και τις μεταφορές, αναμένει ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, από τη δημιουργία του νέου οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.

Μετά τις σχετικές αναφορές του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξη Χαρίτση, για τη χρηματοδότηση όλων των απαραίτητων απαλλοτριώσεων με 10 εκατ. ευρώ και την από κοινού με την περιφέρεια προσπάθεια εξασφάλισης των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση του έργου σύντομα, ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ: «Η συγκεκριμένη εθνική οδός είναι έργο ύψιστης προτεραιότητας για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, γι αυτό άλλωστε και ήδη το έχουμε θέσει επανειλημμένα στον ίδιο τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς. Με τη χρηματοδότηση των απαλλοτριώσεων ουσιαστικά γίνεται το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του έργου. Και αυτό γιατί στο νέο ΕΣΠΑ, προκειμένου να ενταχθεί ένα έργο προς χρηματοδότηση, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις που απαιτούνται για την κατασκευή του. Ένα χρόνιο αίτημα της Πέλλας αρχίζει να υλοποιείται, όχι στα λόγια αλλά στην πράξη».

     Την ίδια στιγμή οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας επισημαίνουν ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού στην Κεντρική Μακεδονία, που δε συνδέεται απευθείας με εθνική οδό ταχείας κυκλοφορίας με τη Θεσσαλονίκη καθώς οι οδηγοί στη διαδρομή περνούν μέσα από τους οικισμούς της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών. Η Περιφέρεια έως σήμερα για την ολοκλήρωση του άξονα έχει υλοποιήσει την παράκαμψη της Παραλίμνης Γιαννιτσών και τη διέλευση της Πελλαίας χώρας. Απομένουν, όμως, ουσιαστικά δυο έργα προκειμένου να ολοκληρωθεί η εθνική οδός. Πρόκειται για την παράκαμψη της Χαλκηδόνας και την παράκαμψη των Γιαννιτσών.

   «Η νέα εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη οδικά, μέσω της απευθείας σύνδεσης με τα σύνορα με την ΠΓΔΜ, αλλά και σιδηροδρομικά με την έμμεση σύνδεση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης και μέσω ναυσιπλοΐας, με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εντάσσεται, επίσης, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής για τη δημιουργία υποδομών μεταφορών, οι οποίες θα διασφαλίζουν τη συνεχή κινητικότητα και καλύτερες κοινωνικές, περιβαλλοντικές και γενικότερα συνθήκες ασφάλειας. Είναι ένα διεθνές – διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Είναι ταυτόχρονα ένας κρίσιμος δρόμος για τις εξαγωγές, τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων, τον τουρισμό, τη διακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών και τις μεταφορές γενικά. Άλλωστε, η Πέλλα είναι μια περιοχή με έντονη παραγωγική δραστηριότητα και είναι αναγκαία η σύνδεσή της με πανευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών, ενώ ο συγκεκριμένος άξονας ενισχύει τη συνεργασία της Ελλάδας με τρίτες χώρες (ΠΓΔΜ, Τουρκία κτλ.) και μειώνει τη χρονοαπόσταση της περιοχής τόσο από τα σύνορα, όσο κι από τη Θεσσαλονίκη. Εξάλλου, η νέα εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας συνδέεται με τη Φλώρινα και τα σύνορα με την ΠΓΔΜ» επισήμανε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο περιφερειάρχης.

      Σημειώνεται ότι το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό περίπου 200 εκατ. ευρώ ενώ σύμφωνα με τον κ. Τζιτζικώστα, οι μελέτες έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί, ενώ υπάρχει και εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής. Είναι χαρακτηριστική η αναφορά του περιφερειάρχη ότι εφόσον υπάρχουν τα σχετικά κονδύλια, «το έργο μπορεί να αρχίσει αύριο το πρωί».

Τεχνικά στοιχεία του έργου

Σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας τα στοιχεία του έργου ανά τμήμα έχουν ως εξής:

-Παράκαμψη Χαλκηδόνας: Αρχίζει αμέσως μετά τη γέφυρα του ποταμού Αξιού και το τέλος της είναι ανατολικά του οικισμού της Χαλκηδόνας, σε ένα μήκος 6,3 χλμ. Περιλαμβάνει δυο ανισόπεδους κόμβους της Ελεούσας και της Χαλκηδόνας, καθώς και δίκτυο παράπλευρων και κάθετων οδών.

-Παράκαμψη Γιαννιτσών: Αρχίζει από το τέλος της παράκαμψης της Πελλαίας χώρας και φτάνει ως ανατολικά του οικισμού Μελίσσι Πέλλας, σε ένα μήκος 9 χλμ. Περιλαμβάνει επίσης δυο ανισόπεδους κόμβους της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών, καθώς και πλήρες δίκτυο παράπλευρων και κάθετων οδών.

Οι δύο παρακάμψεις ουσιαστικά συνδέουν την εθνική οδό με το οδικό τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι και την παράκαμψη της Πελλαίας χώρας.

Σήμερα κάποιος που κινείται από τη Θεσσαλονίκη προς την Έδεσσα, χρησιμοποιεί ως τη Χαλκηδόνα ένα δρόμο πλάτους 22 μέτρων και ξαφνικά αναγκάζεται να πέσει σε ένα δρόμο με το μισό πλάτος (11 μέτρα), με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα καθυστερήσεων, αλλά κυρίως προβλήματα ασφάλειας με πολλά τροχαία ατυχήματα και δυσκολίες στις μετακινήσεις από την κυκλοφορία βαρέως τύπου οχημάτων.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ