Αρχική Blog Σελίδα 15318

Γυμνάσιο Πλατέος: Με τον καθιερωμένο αγιασμό ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. – Βίντεο-φωτό

Το πρωί της Δευτέρας 11 Σεπτεμβρίου 2017, ήχησε το πρώτο κουδούνι για την φετινή σχολική χρονιά και για τους μαθητές του Γυμνασίου Πλατέος που φάνηκαν να υποδέχονται την έναρξη των μαθημάτων με αισιοδοξία και χαρά.

Ρεπορτάζ: Αγαθούλα Γεωργιάδου

Αφού πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος αγιασμός από τον εφημέριο πατέρα Χρήστο Μιχαηλίδη, το καλωσόρισμα των μικρότερων από τον διευθυντή και οι θερμές ευχές για καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους τους μαθητές, ακολούθησε η διανομή των βιβλίων.

Παρέστησαν ο Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Δημήτρης Σιρόπουλος και η Πρόεδρος της Τ.Κ Πλατέος κ. Μάρθα Παντοπούλου.

Δείτε φωτογραφικό υλικό και βίντεο παρακάτω:

Δείτε το βίντεο:

Φωτό:

DSC02491DSC02492DSC02493DSC02494DSC02495DSC02498DSC02499DSC02501DSC02511DSC02512DSC02516DSC02518DSC02523DSC02524DSC02525

Αλεξάνδρεια : Αγιασμός και έναρξη χρονιάς και για « Τα παιδιά της Άνοιξης». – Βίντεο – Φώτο

Ένα διαφορετικό κουδούνι χτύπησε σήμερα για τα παιδιά με ιδιαίτερες ικανότητες τα παιδιά της Άνοιξης.

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Αρκετοί γονείς σήμερα παραβρέθηκαν στον καθιερωμένο αγιασμό ενώ υπήρχε ευχάριστο κλίμα δείγμα υγείας και αγάπης που υπάρχει στο συγκεκριμένο χώρο. Ο διευθυντής του Ειδικού Σχολείου μιλώντας ευχήθηκε καλή χρονιά σε όλους ενώ τόνισε ότι είναι η πρώτη χρονιά που το σχολείο θα ξεκινήσει με επάρκεια διδακτικού προσωπικού.

Στην συνέχεια τον λόγο έλαβε ο βουλευτής του Σύριζα Ημαθίας Χρήστος Αντωνίου ευχόμενος καλή σχολική χρονιά ενώ τόνισε ότι θα συνεχιστούν οι προσπάθειες της κυβέρνησης για καλύτερες συνθήκες στα σχολεία της ειδικής αγωγής, ενώ η στελέχωση τους με το κατάλληλο διδακτικό προσωπικό αρχής γενομένης από φέτος θα συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια.

Δείτε το βίντεο:

Φωτό:

DSC01188DSC01189DSC01191DSC01192DSC01197DSC01205DSC01207DSC01209DSC01212DSC01213DSC01214DSC01215DSC01216DSC01221

Αλεξάνδρεια :Αγιασμός και ξεκίνημα νέας σχολικής χρονιάς στο 4ο δημοτικό σχολείο – Βίντεο – Φώτο

Σήμερα χτύπησε το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς για το 4ο δημοτικό σχολείο Αλεξάνδρειας.

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Την παράσταση έκλεψαν για άλλη μία χρονιά τα πρωτάκια που για πρώτη φορά θα προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της νέας τους ζωής και οι μαθητές που θα έρθουν αντιμέτωποι με τις αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος.

Στην καθιερωμένη ομιλία του ο διευθυντής του σχολείου καλωσόρισε μαθητές και νέους εκπαιδευτικούς και ευχήθηκε σε όλους καλή σχολική χρονιά. Στο σχολείο διανεμήθηκαν φυλλάδια για την κυκλοφοριακή αγωγή από μία συμπαθέστατη τροχονόμο. Να απονείμουμε τα εύσημα στην ΕΛΑΣ για την πρωτοβουλία αυτή.

Καλή Χρονιά για τους μαθητές του 4ου δημοτικού.

Δείτε το βίντεο:

Φωτό:

DSC01161DSC01162DSC01164DSC01166DSC01167DSC01168DSC01169DSC01170DSC01171DSC01172DSC01173DSC01176DSC01177DSC01178DSC01179DSC01180DSC01182DSC01185DSC01187

Αλεξάνδρεια: Έναρξη μαθητικής χρονιάς και αγιασμός σε 2ο Γυμνάσιο και 2ο ΓΕΛ – βίντεο-φωτο

Έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σήμερα και για τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου και 2ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας, που ξεκινούν με όνειρα και φιλοδοξίες τη φετινή τους προσπάθεια.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Η νέα χρονιά άρχισε ως είθισται με τον καθιερωμένο αγιασμό, ο οποίος τελέστηκε από κοινού και για τα δύο σχολεία.

Με περίσσεια θέρμη ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου κος Ευθύμιος Μπογδαμπεΐδης υποδέχτηκε τους μαθητές όλων των τάξεων, από τους πιο μικρούς της Α Γυμνασίου, έως τους τελειόφοιτους της Γ Λυκείου. Ο πρόεδρος της ΚΕΔΑ κος Στέφανος Δελιόπουλος που ήταν επίσης παρών, ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά και πρόοδο σε όλους τους μαθητές. Ιδιαίτερα μάλιστα στα “πρωτάκια” του Γυμνασίου, που φέτος θα συναντήσουν ένα διαφορετικό και πρωτόγνωρο περιβάλλον.

Τέλος, μοιράστηκαν τα σχολικά βιβλία, με τους μαθητές από αύριο να μπαίνουν σιγά σιγά στους κανονικούς ρυθμούς του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Δείτε το βίντεο:

Φωτό:

DSC09021DSC09022DSC09024DSC09027DSC09028DSC09029DSC09030DSC09033DSC09034DSC09035DSC09036DSC09037DSC09042DSC09046DSC09047DSC09048DSC09049DSC09052DSC09053DSC09059DSC09060DSC09062

Αλεξάνδρεια : Αγιασμός και έναρξη σχολικής χρονιάς για το 1ο Γυμνάσιο – Λύκειο. – Βίντεο – Φώτο

Επιστροφή στις μαθητικές τους υποχρεώσεις για τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου – Λυκείου με τον καθιερωμένο αγιασμό και τις ευχές όλων για μία καλή σχολική χρονιά.

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Στην ομιλία ο διευθυντής του Λυκείου καλωσόρισε τους μαθητές και στη συνέχεια σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν ο βουλευτής του Σύριζα Ημαθίας Χρήστος Αντωνίου και ο δήμαρχος Αλεξάνδρειας Παναγιώτης Γκυρίνης.

Στον αγιασμό παρέστησαν ακόμη ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Δημήτρης Ράπτης και ο αντιδήμαρχος Χαράλαμπος Βουλγαράκης. Να ευχηθούμε καλή σε όλους τους μαθητές

Δείτε τον αγιασμό και τις ομιλίες στο βίντεο:

Φωτό:

DSC01227DSC01228DSC01229DSC01233DSC01235DSC01236DSC01241DSC01243DSC01244DSC01245DSC01247DSC01248DSC01253DSC01259DSC01260DSC01266

Αλεξάνδρεια: Αγιασμός και έναρξη σχολικής χρονιάς σε 1ο – 5ο Δημοτικά και Ειδικό Σχολείο – βίντεο-φωτο

Αγιασμό και έναρξη για τη νέα μαθητική περίοδο είχαμε σήμερα 11 του Σεπτέμβρη για όλα τα σχολεία της χώρας. Στην Αλεξάνδρεια, τα 1ο και 5ο Δημοτικά Σχολεία, καθώς και το Ειδικό Σχολείο άνοιξαν.

Ρεπορτάζ: Φωτεινή Κασσαβέτη

τις πύλες τους για να υποδεχτούν τους μαθητές, που επιστρέφουν πλέον στα θρανία μετά τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Τους παιδιά καλωσόρισαν οι τρεις διευθυντές των σχολείων. Η νεομετατιθέμενη διευθύντρια του 1ου Δημοτικού κα Κυριακή Μουσαφίρη, ο διευθυντής του 5ου Δημοτικού κος Διονύσης Τσιφτσιόπουλος και ο διευθυντής του Ειδικού Σχολείου κος Θεόδωρος Χαλαστάνης. Ανάλογη υποδοχή και καλωσόρισμα εκφώνησε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων-Κηδεμόνων 1ου-5ου Δημοτικών Σχολείων, κος Βασίλης Μπαμπαλής. Παρών επίσης στον αγιασμό ήταν και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας κ. Χρήστος Αντωνίου, ο οποίος απηύθυνε εγκάρδιο χαιρετισμό στα παιδιά.

Δείτε το βίντεο:

Φωτό:

S1120001S1120002S1120006S1120007S1120014S1120016S1120021S1120028S1120044S1120045S1120055

 

Πρώτη μέρα στο σχολείο σήμερα… – Όταν οι άσχημες φωνές σιωπούν κάτι όμορφο συμβαίνει στα σχολεία

Σήμερα χτυπά το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς για χιλιάδες μαθητές και το επίκεντρο της προσοχής είναι στραμμένο σ’ αυτούς. Την τιμητική τους έχουν κάθε χρόνο τα πρωτάκια με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν για να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της νέας τους ζωής, αλλά και οι μαθητές που έρχονται αντιμέτωποι με τις αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος.

Το σχολείο είναι μία μικρογραφία της κοινωνίας και έχει όλες τις πτυχές και τις δυσκολίες της ζωής κι αυτές καλούνται να καλύψουν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πέρα από το να «μάθουν γράμματα» στα παιδιά θα πρέπει να διδάξουν ήθος, ανθρωπιά και αυταπάρνηση. Σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς στράφηκε το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) σήμερα, πρώτη μέρα στο σχολείο. Στους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται δίπλα στα παιδιά, στα προσφυγόπουλα, των μεταναστών και των Ρομά, σ’ αυτά που έχουν «ξένους» συμμαθητές ή σ’ εκείνα που δεν έχουν συμμαθατές.

Όταν οι άσχημες φωνές σώπασαν, κάτι όμορφο συνέβη στην αυλή του 1ου δημοτικού Ωραιοκάστρου. Ο διευθυντής του σχολείου που υποδέχθηκε τα προσφυγόπουλα θυμάται…

«Οι στιγμές που τα προσφυγόπουλα έπαιζαν με παιδιά του ολοημέρου προγράμματος στη αυλή του σχολείου, μέσα στο δίωρο αυτό από τις 2 έως τις 4, ήταν η ωραιότερη εμπειρία στα 30 χρόνια που είμαι δάσκαλος». Η εικόνα που περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Σωτήρης Σκανδάλης, δάσκαλος και διευθυντής κατά την περσινή σχολική χρονιά στο 1ο δημοτικό σχολείο Ωραιοκάστρου, δεν είναι η προφανής εικόνα που θα ανακαλούσε πρώτη στη μνήμη του κάποιος, ο οποίος παρακολούθησε την επεισοδιακή έναρξη λειτουργίας της ΔΥΕΠ (Δομή Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων) στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα.

Συμπλοκές, τραυματισμοί, συλλήψεις, εισηγήσεις γονέων για αποχή από τα μαθήματα, εισαγγελικές παρεμβάσεις μονοπώλησαν, στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου, τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων. «Μα τόση φασαρία για να πάνε στο σχολείο 9 μικρά παιδιά;», θα μπορούσε να παρατηρήσει ψύχραιμα κάποιος, ενώ εύλογο είναι και το ερώτημα πώς αισθάνθηκαν τα παιδιά αυτά, ευρισκόμενα στο μέσον μίας διαφορετικής εμπόλεμης ζώνης.

«Θα σας πω τι εισέπραξα εγώ πως αντιλήφθηκαν τα παιδιά: Κατάλαβαν ότι σε αυτή τη χώρα υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι που ενδιαφέρονται γι’ αυτά. Το αισθάνθηκαν αυτό, να είστε βέβαιοι. Τα παιδιά ξεχώρισαν ότι ήταν άλλοι εκείνοι έξω από τα κάγκελα που φώναζαν και άλλοι αυτοί που τα χειροκρότησαν και τα υποδέχθηκαν με τραγούδια και ποιήματα», λέει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Σκανδάλης, επιμένοντας πως από την εμπειρία της λειτουργίας της ΔΥΕΠ στο σχολείο που ήταν διευθυντής, μόνο θετικές αναμνήσεις κράτησε: «Τα παιδιά που έπαιζαν στο διάλειμμα ανέπτυξαν έναν τρομερό κώδικα επικοινωνίας. Στην αρχή προσπάθησαν να επικοινωνήσουν από την κάθε πλευρά στη γλώσσα τους, δεν τα κατάφεραν. Ένα- δύο μαθητές που μιλούσαν αγγλικά ανέλαβαν χρέη διερμηνέα. Στο τέλος όλη η συνεννόηση γινόταν στα αγγλικά», θυμάται.

«Αισθάνομαι τυχερός που έζησα την εμπειρία, με όλες τις δυσκολίες. Θέλω να δηλώσω, όσον αφορά αυτά τα παιδιά, ότι από οποιαδήποτε θέση βρεθώ θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου να απαλύνω τον πόνο τους», διαβεβαιώνει, εκφράζοντας χαρά που και στο σχολείο, στο οποίο υπηρετεί πλέον, από τις αρχές του μήνα, ως διευθυντής, το δημοτικό σχολείο Νέας Απολλωνίας, ενδέχεται να λειτουργήσει ΔΥΕΠ. «Φέτος προσωπικά δε χρειάζομαι καμία βοήθεια, έχω την εμπειρία και ξέρω πώς να λειτουργήσω τη Δομή», διαβεβαιώνει.

«Τι έφταιξε για τα επεισόδια»

Ο κ. Σκανδάλης εκτιμά πως για τα επεισόδια του περασμένου Φεβρουαρίου στο Ωραιόκαστρο «έφταιξε ότι ένα μέρος της τοπικής κοινωνίας πήρε μηνύματα από λάθος πλευρά και αντέδρασε όπως αντέδρασε».

«Κάποιοι λένε ότι η κοινωνία αυτορρυθμίζεται. Δε συμφωνώ. Η κοινωνία δέχεται μηνύματα και ανάλογα αντιδρά», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκφράζοντας την άποψη πως «έγιναν λάθη και στον σχεδιασμό, καθώς είχαμε ενημέρωση την τελευταία στιγμή και αιφνιδιαστήκαμε».

«Εκπαιδευτικά ήταν λάθος έτσι όπως οργανώθηκε η λειτουργία των ΔΥΕΠ, καθώς δεν είχαν οι εκπαιδευτικοί τη δυνατότητα να προσφέρουν αυτά που έπρεπε να προσφέρουν. Από την άλλη πλευρά, όμως, τα παιδιά αυτά έπρεπε να πάνε στο σχολείο και αυτό το αντιλαμβάνονται οι πάντες. Οι περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης κλήθηκαν να εφαρμόσουν την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, η οποία καταρχήν ήταν σωστή, χρειαζόταν όμως καλύτερη οργάνωση», σημειώνει.

«Παιδιά που δεν είχαν ξανακούσει σχολικό κουδούνι»

Κληθείς να κάνει μία αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου που παρήγαγε πέρυσι το πρόγραμμα για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και των σημαντικότερων προβλημάτων που ο ίδιος κατέγραψε ο κ. Σκανδάλης εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Τα παιδιά έρχονταν από τις 2 έως τις 6 μμ και όχι κάθε μέρα, ανάλογα με γιορτές κλπ, ουσιαστικά, δηλαδή, οι ΔΥΕΠ λειτούργησαν περιστασιακά και για μικρό διάστημα. Δεν υπήρχε διερμηνέας, υπήρχε ένα αλαλούμ επικοινωνίας. Άρα, στο εκπαιδευτικό κομμάτι είναι πολύ δύσκολο να πούμε ότι μεταφέραμε γνώση, αν και κάναμε το ανθρωπίνως δυνατό, όλοι οι συνάδελφοι ξεπέρασαν τον εαυτό τους».

Ο κ. Σκανδάλης επισημαίνει ακόμη ότι εκπαιδευτικά το σημαντικότερο πρόβλημα ήταν ότι αυτά τα παιδιά δε γνώριζαν τη σχολική πραγματικότητα, καθώς τα περισσότερα, λόγω του πολέμου, δεν είχαν πάει σχολείο ποτέ. «Τα πιο πολλά παιδιά δε γνώριζαν τι είναι το σχολείο λόγω του πολέμου, δεν ήξεραν τι γίνεται όταν χτυπάει το κουδούνι, ότι υπάρχει συγκεκριμένη ώρα πχ για φαγητό, άρα όταν πεινούσαν, έβγαζαν το φαγητό και έτρωγαν», αναφέρει, προσθέτοντας ότι το κέρδος από την περσινή χρονιά είναι ότι «πλέον μπορούμε να πούμε ότι αυτά τα παιδιά γνώρισαν τη σχολική πραγματικότητα».

«Θεωρώ πλέον ότι μπορούν να σταθούν στο πρωινό σχολείο. Είναι θέμα οργάνωσης πώς θα διδαχθούν και τι», λέει εκφράζοντας, παράλληλα, και έναν προβληματισμό: « Δεν έχω καταλάβει και κανείς μας μάλλον δεν έχει καταλάβει τι θέλουμε να τους δώσουμε. Ελληνική Παιδεία και γνώση με την προοπτική να μείνουν; Εφόδια για να ζήσουν στο εξωτερικό κάποια στιγμή αργότερα, ή προετοιμασία για να επιστρέψουν κάποια στιγμή στην πατρίδα τους; Ακόμη και το αναλυτικό πρόγραμμα κατά κάποιον τρόπο αυτοσχεδιάζει. Όμως το βασικότερο είναι ότι τα παιδιά πήγαν σχολείο. Άλλωστε, δάσκαλοι είμαστε, στο χέρι μας είναι να τα κάνουμε ό,τι θέλουμε, φιλέλληνες ή ανθέλληνες».

Μία δασκάλα, ένας μαθητής

Με ένα μαθητή και μία δασκάλα ανοίγει σήμερα το δημοτικό σχολείο στους Αρκιούς, στο νησάκι των Δωδεκανήσων που βρίσκεται ανάμεσα στην Πάτμο (όπου διοικητικά ανήκει) στη Λέρο και στους Λειψούς. Ένα νησάκι με σαράντα ακρίτες που μένουν εκεί «γαντζωμένοι» πάνω στα βράχια, φυλώντας Θερμοπύλες.

Αγιασμός δεν θα γίνει, αφού παπάς δεν υπάρχει στο νησί, όμως το κουδούνι χτύπησε κανονικά όπως σε όλα τα σχολεία της χώρας σήμερα το πρωί. Εκεί βρισκόταν μόνο ο Χρήστος μαθητής της Τρίτης τάξης και η νέα του δασκάλα που έφθασε το πρωί στο νησί με την βάρκα της, από τους Λειψούς, για να αναλάβει τα καθήκοντα της έχοντας μαζί της όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για την λειτουργία του σχολείου και για την διαμονή της στο νησί.

«Ήταν το όνειρο μου να αναλάβω δασκάλα στους Αρκιούς και είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένη που έρχομαι στο νησί» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η δασκάλα Μαρία-Φαίδρα Τσιαλέρα μια Θεσσαλονικιά που έχει πολιτογραφηθεί Δωδεκανήσια αφού βρίσκεται και διδάσκει στα σχολεία των νησιών για 17 χρόνια (13 χρόνια στη Λέρο και 4 στους Λειψούς).

«Το 2007 όταν ήμουν δασκάλα στη Λέρο είχα μία μαθήτρια από τους Αρκιούς και μαθαίνοντας τότε για το νησί και για τον αγώνα επιβίωσης που έδιναν -και δίνουν- οι κάτοικοί του ήθελα από τότε να έρθω» τονίζει η κ. Τσιαλέρα που επιτέλους το κατάφερε.

Είμαι η μοναδική μόνιμη εκπαιδευτικός που διορίζομαι στους Αρκιούς, διευκρινίζει, επισημαίνοντας ότι μπορούσε να διοριστεί σε όποιο σχολείο ήθελε, αλλά το δημοτικό σχολείο των Αρκιών, ήταν στην αίτηση της, η μόνη επιλογή.

Ήδη, από τις προηγούμενες μέρες η κ. Τσιαλέρα είχε μεταβεί στους Αρκιούς για να δει την κατάσταση του σχολείου και του οικήματος στο οποίο θα διαμένει, και σήμερα επιστρέφει κανονικά για να ξεκινήσει τα μαθήματα.

Πιθανόν εκτός του μοναδικού μαθητή της στα θρανία να βρίσκεται και ο αδελφός του, που έχει τελειώσει το δημοτικό πριν από δύο χρόνια αλλά δεν κατάφερε να πάει στο γυμνάσιο της Πάτμου παρότι τον προετοίμαζε για αυτό από πέρσι η δασκάλα που υπήρχε.

«Θέλω να κάνω ό,τι μπορώ για το σχολείο και το νησί» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Τσιαλέρα η οποία θα διαμένει στο νησί, αλλά τα Σαββατοκύριακα θα επιστρέφει στους Λειψούς, όπου βρίσκεται ο σύζυγος της. Έχουν άλλωστε και την δική τους βάρκα, με την οποία έφθασε σήμερα στο νησί, οπότε θα αντιμετωπίσουν εύκολα το θέμα της μετακίνησης τους.

«Είμαι συνειδητοποιημένη για το τι θα αντιμετωπίσω και θα κάνω κάθε προσπάθεια για να λειτουργήσει όσο το δυνατόν καλύτερα το σχολείο» τονίζει η κ. Τσιαλέρα, που δεν κρύβει την πρόθεση της να αποτελέσει το σχολείο σημείο αναφοράς για την εκπαιδευτική κοινότητα. Ήδη έχει δρομολογήσει λύσεις σε σειρά προβλημάτων που αφορούν τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης, σε προβλήματα του κτιρίου, στην επικοινωνία και άλλα.

Το ζητούμενο είναι βέβαια να μπορέσει το σχολείο να συνεχίσει την λειτουργία του και προϋπόθεση για αυτό είναι να υπάρχουν μαθητές. Στο νησί εκτός του Χρήστου, υπάρχει μόνο ένα ακόμα παιδί, που θα μπορέσει να πάει στο σχολείο σε τρία χρόνια και όλοι ευελπιστούν ότι η οικογένεια του θα παραμείνει στο νησί και δεν θα χρειαστεί να μεταβεί σε άλλη περιοχή.

Μοναδικό προνόμιο και όχι κοινωνικό πρόβλημα η ανταλλαγή εμπειριών και βιωμάτων

«Αυτό που έχει χαραχτεί στη μνήμη μου όλα αυτά τα χρόνια είναι με πόση πολλή αγάπη μιλούν για το πρώτο τους σχολείο μαθητές και μαθήτριες μας αλλοδαποί και Ρομά, που τώρα φοιτούν σε μεγαλύτερες βαθμίδες της εκπαίδευσης ή έχουν τελειώσει το σχολείο». Ο δάσκαλος Στέργιος Παπαδόπουλος υπηρετεί από το 1994 στο 6ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου -Κορδελιού.

Έχοντας ζήσει 17 χρόνια στη Γερμανία, είναι, ίσως, σε θέση να κατανοήσει καλύτερα από άλλους την ψυχολογία ενός παιδιού, που προσπαθεί να ενταχθεί στο σχολικό περιβάλλον και σε ένα κοινωνικό σύνολο, μέλη του οποίου μπορεί να το απορρίπτουν ως ξένο στοιχείο.

Κατά τη θητεία του στο Διαπολιτισμικό Σχολείου Ελευθερίου- Κορδελιού, όπου σήμερα είναι διευθυντής, διδάχθηκε πολλά. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Διδάχθηκα ότι πρέπει να παρέχουμε την απαιτούμενη βάση για ίσες ευκαιρίες, σεβόμενοι καταρχήν την προσωπικότητα του κάθε παιδιού και όχι εξισώνοντας τους μαθητές μας στο όνομα των γνωστικών και μόνο απαιτήσεων του σχολείου και των δικών μας προσδοκιών, απέναντι στις οποίες -έτσι κι αλλιώς- κάθε μαθητής απαντά με διαφορετικούς ρυθμούς». Δείχνοντας με τη σειρά του τον δρόμο στα παιδιά «να ανακαλύψουν τα θετικά στοιχεία της διαφορετικότητας, τη σημασία του ”εμείς”, του αλληλοσεβασμού, της συνεργασίας και της δημιουργικής επικοινωνίας».

«Καλούμαστε να λειτουργήσουμε εμψυχωτικά προς όλους τους μαθητές, παρατηρώντας προσεχτικά τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες, τις αντιστάσεις και τις επικείμενες συγκρούσεις μέσα στην ομάδα», προσθέτει, ομολογώντας πως «σίγουρα δεν είναι εύκολο πάντα να τα καταφέρουμε».

Πόσο διαφορετικές είναι, όμως, οι εκπαιδευτικές προτεραιότητες για έναν δάσκαλο σε ένα διαπολιτισμικό σχολείο, σε σχέση με έναν εκπαιδευτικό σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο;

«Οφείλουμε να αναδείξουμε το δικαίωμα του κάθε παιδιού και του κάθε ανθρώπου να έχει άλλη θρησκεία, άλλα μουσικά ακούσματα, άλλον πολιτισμό, άλλα ήθη κι έθιμα. Να σεβόμαστε και να αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα, να βρίσκουμε αυτά που μας ενώνουν. Να σεβόμαστε και να αποδεχόμαστε τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παπαδόπουλος. Άλλωστε ο ίδιος θεωρεί πως αυτό που βιώνει καθημερινά μέσα στην τάξη και στο σχολείο, η διαφορετική σύνθεση, η ανταλλαγή εμπειριών και βιωμάτων, συνιστά μοναδικό προνόμιο και όχι κοινωνικό πρόβλημα.

«Οι εξωπραγματικές απαιτήσεις του συστήματος»

Ως το πιο σημαντικό πρόβλημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα ο κ. Παπαδόπουλος ξεχωρίζει τα κριτήρια, που θέτει το εκπαιδευτικό σύστημα στους γλωσσικά και πολιτισμικά διαφοροποιημένους μαθητές του, προκειμένου να  τους αποδεχτεί ως ισότιμους, τα οποία, όπως λέει «είναι δυσανάλογα με τις δυνατότητες που παρέχουν οι πραγματικές συνθήκες ζωής των παιδιών αυτών και των οικογενειών τους».

Όπως σημειώνει, η ηλικιακή, γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία, οι συχνές μετακινήσεις, εγγραφές και μετεγγραφές, η δύσκολη έως ανύπαρκτη επικοινωνία με τους γονείς, η έλλειψη διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας και της κουλτούρας της χώρας προέλευσης, σοβαρά οικονομικά προβλήματα, άσχημες συνθήκες διαβίωσης είναι κάποια μόνο από τα  εκπαιδευτικά και κοινωνικά προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν παλλινοστούντες, αλλοδαποί και Ρομά μαθητές.

Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη σχολική φοίτηση των Ρομά μαθητών, που εμποδίζεται πολλές φορές από εξωτερικούς παράγοντες (παιδική εργασία, έλλειψη κατάλληλης κατοικίας κλπ), με αποτέλεσμα να καταγράφονται υψηλά ποσοστά μαθητικής διαρροής, ο κ. Παπαδόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ προτείνει:

«Στα σχολεία με μεγάλο ποσοστό Ρομά θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα για λειτουργία παράλληλου τμήματος σε κάθε τάξη, όπου θα εντάσσονται μαθητές με ελλιπή ή και καθόλου προηγούμενη φοίτηση, λόγω του νομαδικού ή ημινομαδικού βίου της οικογένειάς τους». «Όταν οι εκπαιδευτικοί κρίνουν ότι ο μαθητής μπορεί να ακολουθήσει το αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης, θα μεταφέρεται στο κύριο τμήμα. Έχει παρατηρηθεί ότι σε μεγάλο ποσοστό οι μαθητές Ρομά με ελλιπή φοίτηση, εγκαταλείπουν το σχολείο όταν ενταχθούν σε κανονικό Τμήμα και διαπιστώσουν ότι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν», διευκρινίζει.

Ρεπορτάζ: Σμαρώ Αβραμίδου και Λουκάς Μαστής

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Καφάτος--ειδήσεις

Mail από την Αθήνα #95 – Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου 2017

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος
  • Καλή εβδομάδα! Για τους γονείς  ήρθε η ώρα να στειλουν τα μανάρια τους σχολείο.
  • Η αγωνία για τα πρωτάκια: γνωστή για τα παιδιά και τους γονείς. Για τους …βετεράνους των μεγαλύτερων τάξεων έφτασε η μεγάλη μέρα που επιτέλους θα μπει ένα πρόγραμμα στο σπίτι και θα σταματήσουν οι ατελείωτες ώρες τηλεόρασης και ηλεκτρονικών παιχνιδιών μέσω οποιουδήποτε… μέσου!
  • Μακάρι εμείς οι γονείς να μη φορτώσουμε με τα άγχη μας τα παιδιά!
  • Μακάρι αυτοί οι πολιτικοί να μην πλακώσουν με τα οράματά τους τα παιδιά!
  • Η «Ατέν», που λένε οι Γάλλοι την Αθήνα, έζησε το μεγαλύτερο διαφημιστικό σποτ που μπορούσε να περιμένει προς ολόκληρο τον κόσμο: Ο Γάλλος πρόεδρος μετά της συζύγου του βολτάρουν στην Ερμού, βγάζουν σέλφι με τον κόσμο και χαμογελούν!
  • Μακράν η μεγαλύτερη διαφημιστική καμπάνια για το πόσο ασφαλής είναι Αθήνα!
  • Εσείς ξέρετε τι είναι το GRINVEST;
  • Μας το είπε ο Τσίπρας από τη ΔΕΘ: Μετά το Grexit (που και ξέρεις και την πιθανότητα του να συμβεί την έχεις χρυσοπληρώσει και θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν και τα εγγόνια σου) πέθανε τώρα όλοι μιλάνε για το GRINVEST, που πάει να πει ότι μιλάνε για την δυνατότητα επενδύσεων στην Ελλάδα!
  • Μπράβο, ούρα-ούρα-χιχπ! Μακάρι να γίνουν επενδύσεις στην Ελλάδα.
  • Αρκεί να μην δουλεύουν σε αυτές Έλληνες με όρους Μπαγκλαντές – στο πιο εξευρωπαϊσμένο!
  • Μάκαρι! Εγώ δεν είμαι σαν κάποιους νεοδημοκράτες που έσταζαν χολή για την επίσκεψη Μακρόν και επιχειρηματιών.
  • Μα καλά πληρώνουν επικοινωνιολόγους γι’ αυτά, ή απλώς είναι κάκιστοι μαθητές;
  • Τέλος πάντων, η Θεσσαλονίκη έχει την τιμητική της με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς και τις κουστωδίες που τους ακολουθούν.
  • Τιμητική στα λόγια. Το τι έχει ακουστεί σ’ αυτή την πόλη τα τελευταία, πολλά, χρόνια δεν λέγεται! Παρ’ όλα αυτά ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας της! Μετά την έκθεση είναι το φεστιβάλ κινηματογράφου  και όλη δραστηριότητα που συγκεντρώνει πλήθος κόσμου! Οπότε  χαλάλι τα «μπλα-μπλα»!
  • Είδες λέγαμε για την εθνική να σοβαρευτεί κάτι γίνεται. Οκ, έχουμε ακόμη ν’ αντιμετωπίσουμε «θεριά» του αθλήματος αλλά … η αρχή είναι το ήμισυ του παντός!
  • Το λες και ορισμό της «Ειρωνείας» αυτό που συμβαίνει στις ΗΠΑ. Στην χώρα που ο πρόεδρος θεωρεί ότι ο όρος «κλιματική αλλαγή» και αποχώρησε από τη συμφωνία των πολιτισμένων χωρών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, οι καταστροφές από τους τυφώνες, τροπικές καταιγίδες και κυκλώνες χαρακτηρίζονται: βιβλικές από τους πολύ πιστούς, τρομακτικές από τους φοβισμένους!
  • Το καημένο το περιβάλλον μας δίνει εδώ και δεκάδες χρόνια! Αν δεν αρχίσουμε να του «επιστρέφουμε» κάτι με τις πράξεις μας, με τη φροντίδα μας δεν θα έχουμε μέλλον! Είναι τόσο απλό ακόμη και για τον Τραμπ. Ελπίζω και για σένα, και για μένα!
  • Άντε καλή εβδομάδα

Γιάννης Καφάτος

Η ρετσινιά του δίκαιου Αριστείδη

«Δεν είχαν περάσει παρά λίγες μέρες από τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε την εξουσία και ο κ. Αριστείδης Μπαλτάς είπε την περιβόητη φράση «η αριστεία είναι ρετσινιά». Έχω την αίσθηση πως ήταν από τις πρώτες δηλώσεις που ταρακούνησαν ακόμη και τους πιο καλοπροαίρετους ότι κάτι αλλόκοτο επεφύλασσε στη χώρα η Πρώτη Φορά Αριστερά.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Για την αντιγραφή Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Διότι είναι αλλόκοτο, βέβαια, να έχεις φτάσει τα 70 σου χρόνια και να χαρακτηρίζεις προβληματικούς τους ανθρώπους που θέλουν να ξεχωρίσουν με την αξία τους. Διότι αυτό πίστευαν και πιστεύουν ο κ. Μπαλτάς και άλλοι σύντροφοί του. Ότι η φιλομάθεια, η προσπάθεια, η εργατικότητα, η άμιλλα και εντέλει η επιβράβευση της αξίας δεν πρέπει να παίζουν κανένα ρόλο στην επαγγελματική διαδρομή ενός ανθρώπου.

Σήμερα, λοιπόν, επέλεξα να σας διηγηθώ ένα παράδειγμα της φιλοσοφίας Μπαλτά.

Η Ευαγγελία Π. διορίστηκε πριν από αρκετά χρόνια σε δημοτική επιχείρηση στα Χανιά. Ήταν η εποχή των παχιών αγελάδων. Τότε που (δανεικά) λεφτά υπήρχαν και όλοι οι δήμοι άνοιγαν και μερικές ιδιωτικίζουσες επιχειρήσεις, π.χ. με θέμα τον πολιτισμό, για να βολεύουν ψηφοφόρους τους.
Κάποια στιγμή η Ευαγγελία θέλησε να μετακομίσει στην Αθήνα. Και ω του θαύματος (και κάποιου ισχυρού πολιτικού μέσου) όχι μόνον κατάφερε να μην χάσει τη θέση της, αλλά να αποσπασθεί ως δανεική στη ΔΕΠΑΝΟΜ. Τι ήταν η ΔΕΠΑΝΟΜ; Μια εταιρεία του Δημοσίου υπεύθυνη για την κατασκευή νοσοκομείων. Η Ευαγγελία δεν είχε καμία σχέση με το αντικείμενο (πολιτικές επιστήμες είχε σπουδάσει), αλλά αυτό βέβαια ελάχιστη σημασία είχε.
Τα χρόνια πέρασαν, ήρθε η κρίση, και η τρισκατάρατη τρόικα αποφάσισε να κλείσει τη ΔΕΠΑΝΟΜ. Η μάλλον να τη συγχωνεύσει με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων και τη Θέμις Κατασκευαστική (τη δημόσια εταιρεία για την κατασκευή φυλακών) σε μια ενιαία επιχείρηση που ονομάστηκε «Κτιριακές Υποδομές» (ΚΤΥΠ). Το επέβαλε αυτό η τρόικα γιατί έκρινε ότι μια χώρα που είχε καταρρεύσει ήταν εξωπραγματικό να διατηρεί τρεις εταιρείες με παρεμφερές αντικείμενο. Πρόταση που βρήκε σύμφωνη, βέβαια, την τότε κυβέρνηση. Πόσο μάλλον όταν, λόγω κρίσης, δεν υπήρχε και κατασκευαστικό αντικείμενο.
Ένα από τα θύματα των αυτονόητων περικοπών θα ήταν και η Ευαγγελία. Ως δανεική είχε μεταταγεί στη ΔΕΠΑΝΟΜ, ενώ στο μεσοδιάστημα είχε κλείσει και η δημοτική επιχείρηση που την είχε δανείσει. Και πάλι όμως, ω του θαύματος, η Ευαγγελία κατόρθωσε να μην απολυθεί. Εκανε ασφαλιστικά μέτρα και απέσπασε μια αμετάκλητη –μάλιστα– απόφαση, καθώς για λόγους «ανεξήγητους» η νέα διοίκηση της ΚΤΥΠ (που είχε στο μεσοδιάστημα διορίσει ο ΣΥΡΙΖΑ) δεν προσέβαλε –ως όφειλε– την προσωρινή της δικαίωση.
Η ιστορία της Ευαγγελίας έχει ακόμη πιο ωραίο happy end. Η νέα διοίκηση της ΚΤΥΠ, που απεμπόλησε τη δυνατότητά της να μην την προσλάβει, την αντάμειψε με μια ζηλευτή θέση. Καίτοι η Ευαγγελία δεν είχε καμία σχετική πείρα, την έχρισε διευθύντρια Ακίνητης Περιουσίας της εταιρείας. Θέση με τεράστιες ευθύνες, καθώς η ΚΤΥΠ έχει στην κατοχή της περί τα 2.200 ακίνητα σε όλη τη χώρα και η Ευαγγελία καλείται τους τελευταίους μήνες να τα αξιοποιήσει προς όφελός μας.
Εκείνη, όμως, ούτε με αυτήν την εξέλιξη δεν φαίνεται να έμεινε ευχαριστημένη. Ετσι, πριν από ένα μήνα, διεκδίκησε και πέτυχε να αυξήσει και τον μισθό της. Καταθέτοντας στο Δ.Σ. της ΚΤΥΠ ένα εντελώς άσχετο με τη διευθυντική της θέση μεταπτυχιακό (στην «Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών και της Τεχνολογίας» από το ΕΜΠ) απέσπασε και το σχετικό επίδομα (αν και αυτό απαγορεύεται ρητά από τον νόμο, που απαιτεί το μεταπτυχιακό να έχει συνάφεια με τη θέση πρόσληψης του αιτούντος).
Τη σχετική απόφαση του Δ.Σ. της ΚΤΥΠ (2 Αυγούστου) την έχω στα χέρια μου. Γράφει επί λέξει ότι στην περίπτωση της Ευαγγελίας Π. «διαπιστώνεται συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών “Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών και της Τεχνολογίας” με το αντικείμενο της απασχόλησής της ως προϊσταμένης της Διεύθυνσης Ακίνητης Περιουσίας» και έτσι κατατάσσεται (και μάλιστα από 1/1/16) σε νέο μισθολογικό κλιμάκιο. Δηλαδή, θα πάρει και αναδρομικά η Ευαγγελία.
Θα αναρωτιέστε τι με έπιασε ξαφνικά να ασχοληθώ με μια απλή υπάλληλο, που έγινε με εμφανώς αναξιοκρατικό τρόπο διευθύντρια. Όπως και τι σχέση έχει με όλα αυτά ο κ. Μπαλτάς. Θα σας πω.
Η Ευαγγελία Π. τυγχάνει να είναι η σύζυγος του Αριστείδη Μπαλτά.

Και θα εκπλαγείτε, ίσως, αν ακούσετε ότι αυτή μπορεί να μην είναι η μόνη «σύμπτωση» με την απροσδόκητη επαγγελματική εξέλιξή της αφότου ο ΣΥΡΙΖΑ κατέλαβε την εξουσία. Αν διαβάσει κανείς το βιογραφικό του πρώην υπουργού Παιδείας, θα δει ότι το μεταπτυχιακό μάθημα που διδάσκει λέγεται «Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών και της Τεχνολογίας».
Ιδού λοιπόν γιατί είναι ρετσινιά η αριστεία.

Ο κ. Μπαλτάς, προφανώς, έχει άλλες ανώτερες ηθικές αρχές. Αυτές που του επιτρέπουν να αφήνει τη σύζυγό του να χρησιμοποιεί έναν μεταπτυχιακό τίτλο τον οποίο ο ίδιος της έδωσε για να αυξήσει παρανόμως τον μισθό της σε μια εντελώς άσχετη με τις σπουδές της διευθυντική θέση, στην οποία επίσης διορίστηκε με αναξιοκρατικό τρόπο.

Όσο για μας που δεν χάψαμε ποτέ το περιβόητο ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς, μόνο μια λέξη ταιριάζει εν προκειμένω.

Ντροπή»

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΟΥΛΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά κανένα κτηνιατρικό σκεύασμα με την ουσία fipronil, αναφέρει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης

Δεν κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά κανένα κτηνιατρικό φαρμακευτικό σκεύασμα, το οποίο περιέχει την ουσία fipronil και μπορεί να χρησιμοποιείται σε πτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, διευκρινίζοντας ότι άλλα σκευάσματα που περιέχουν φιπρονίλη και προορίζονται για ζώα συντροφιάς, καθώς και ορισμένα βιοκτόνα για εξωτερικούς χώρους δεν χρησιμοποιούνται στην πτηνοτροφία λόγω της μορφής τους (γέλη, υγρό έγχυσης, spot on, spray).

Επιπλέον, όπως ενημερώνει, στο πλαίσιο προστασίας του καταναλωτικού κοινού σχετικά με την παρουσία της ουσίας φιπρονίλη σε αυγά και κρέας πουλερικών και προκειμένου να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που συνεπάγονται για τη Δημόσια Υγεία, η Γενική Διεύθυνση Βιώσιμης Ζωικής Παραγωγής και Κτηνιατρικής και ο ΕΦΕΤ, προχώρησαν στη διενέργεια ελέγχων σε δείγματα αυγών και κρέατος πουλερικών στο πλαίσιο εφαρμογής του Εθνικού Προγράμματος Ελέγχου Καταλοίπων για την ανίχνευση παρουσίας της ουσίας φιπρονίλη, αλλά και ελέγχους κατά την εισαγωγή από Τρίτες Χώρες.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ