Οι πλειστηριασμοί ακινήτων θα γίνονται με βάση τις εμπορικές τιμές των ακινήτων και όχι τις αντικειμενικές αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών απαντώντας εγγράφως σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Ν. Κακλαμάνης
Στην απάντηση αναφέρονται μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
Με τις διατάξεις του άρθρου 78 του ν. 4472/2017 (Α’74) τροποποιήθηκαν οι διατάξεις των άρθρων 36 και 39 του ν.δ. 356/1974 (ΚΕΔΕ) αναφορικά με τον προσδιορισμό και τον καθορισμό της τιμής πρώτης προσφοράς για τους διενεργούμενους κατά ΚΕΔΕ πλειστηριασμούς, με στόχο την εναρμόνιση του δικαίου της διοικητικής εκτέλεσης με το δίκαιο της (κοινής) αναγκαστικής εκτέλεσης και ειδικότερα τις διατάξεις των άρθρων 993 και 995 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ως προς τον τρόπο της εκτίμησης της αξίας του κατασχεθέντος ακινήτου, καθώς και ως προς τον ορισμό της τιμής πρώτης προσφοράς του ακινήτου που εκπλειστηριάζεται αντίστοιχα. Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας τροποποιήθηκαν προσφάτως με τις διατάξεις του ν.4335/2015 (Α’87) θεσπίζοντας για τα ανωτέρω ζητήματα την εμπορική αξία των ακινήτων αντί της αντικειμενικής ως ίσχυε.
Γράφαμε προσφάτως για τις τέσσερις χειροβομβίδες που είναι έτοιμες να σκάσουν στα χέρια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ.
Μια εξ αυτών η ΔΕΗ. Που βρίσκεται μπροστά από ένα τραγικό αδιέξοδο.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Τα αποτελέσματα που εμφανίζονται στην ανακοίνωση των οικονομικών της δεδομένων το καταδεικνύουν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο.
Η ΔΕΗ έχει πτώση τζίρου 6,5% σε σχέση με το 2016 και τα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων μειώθηκαν κατά 53% (!!!!). Αναφορικά δε με την καθαρή της θέση, μόνο ως δραματική μπορεί να χαρακτηριστεί και ΜΟΝΟ με ρευστοποίηση στοιχείων του ενεργητικού της μπορεί –υπό προϋποθέσεις- να γίνει αναστρέψιμη.
Έχει κι άλλα: Τα συνολικά χρέη της ΔΕΗ είναι 9.473 εκ. ευρώ και όσα της οφείλονται είναι 2.940 εκ. ευρώ. Ακόμη , δηλαδή κι αν τα εισπράξει στο σύνολό τους, θα έχει χρέη 6.533 εκ. ευρώ.
Κι αυτό παρά το γεγονός ότι προσμετρήθηκαν ως έσοδο τα 320 εκ. ευρώ από την πώληση του 24% του ΑΔΜΗΕ.
Προσοχή: Όλη αυτή η εικόνα έχει μειώσει ΚΑΙ την χρηματιστηριακή της αξία κατά 70%!
Τι συμβαίνει λοιπόν και αυτή η τεράστια και κυρίως ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ εταιρεία είναι έτοιμη να «βαρέσει κανόνι» και μάλιστα με απίστευτες συνέπειες για τον τόπο;
Πολύ απλά, τα τελευταία χρόνια ήρθε η κατιούσα ως συνέπεια των ιδεολογικών –εμμονικών επιλογών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, που μοιραία απαξίωσαν σε υπερθετικό βαθμό την ΔΕΗ.
Η κυβερνητική επιλογή να μην επιτρέπει την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και τελικά ο καταναλωτής κι η ελληνική βιομηχανία να επιβαρύνονται με υψηλό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελεί έγκλημα της κυβέρνησης.
Όπως και πολλά άλλα. Όπως:
Οι εμμονές της εναντίον της πώλησης του 66% του ΑΔΜΗΕ που είχε σχεδιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, ουσιαστικά στέρησε την ΔΕΗ από έσοδα 1 δις ευρώ (ποσό που υπολογιζόταν προ διετίας) και κυρίως αφού δεν υπήρξε αγοραστής δεν έγιναν απ’ αυτόν (όπως είχε συμφωνηθεί) οι επενδύσεις αναβάθμισης του δικτύου και επέκτασής του στα νησιά. Όλη αυτή η ιδεοληψία κι οι καθυστερήσεις οδήγησαν ΜΟΝΟ στην πώληση του 24 του ΑΔΜΗΕ έναντι ποσού πολύ μικρότερου απ’ ότι αποτιμάτο πριν δυο χρόνια.
Η απίστευτη κι άκρως εγκληματική πράξη της κυβέρνησης με την οποία ανάγκασε τη ΔΕΗ να πουλά ρεύμα στους ανταγωνιστές της σε τιμές κάτω του κόστους! Κι αυτό επειδή δεν μπορεί πλέον να λειτουργεί ως μονοπώλιο αλλά να έχει μερίδιο αγοράς στο 50% το 2020.
Η μη πώληση της μικρής ΔΕΗ. Τι είναι αυτή; Είναι κάποιες παραγωγικές μονάδες της ΔΕΗ (λιγνιτικές και υδροηλεκτρικές) που είχε επιλέξει ως μοντέλο πώλησης η προηγούμενη κυβέρνηση για να προσαρμοστεί η εταιρεία στις ευρωπαϊκές αρχές, αναφορικά με την παραγωγή και εμπορία ρεύματος. Η μικρή ΔΕΗ, λοιπόν, ήταν προγραμματισμένο να πωληθεί και να διευρυνθεί ο ανταγωνισμός. Αυτό δεν έγινε εξ αιτίας των Αριστερών ιδεοληψιών με αποτέλεσμα η ΔΕΗ να μη εισπράξει χρήματα. Από τα οποία ήταν προγραμματισμένο να προχωρήσει σε επενδύσεις αναβάθμισης των μονάδων της ή να περιορίσει τον δανεισμό της.
Η κυβερνητική εμμονή επιδιώκει να πουλήσει η ΔΕΗ τις λιγνιτικές της μονάδες . Κι όχι τις υδροηλεκτρικές ή κάποιες από αυτές. Η κυβέρνηση κι η Αριστερά γενικότερα δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι δεν πουλιέται ότι θέλει εκείνη αλλά ότι θέλει ο αγοραστής. Όμως, ουδείς αγοραστής θέλει ν’ αγοράσει λιγνιτικές μονάδες. Για τον απλούστατο λόγο ότι θεωρούνται παρωχημένες. Κι επειδή απαιτούνται τεράστια κεφάλαια για ν’ αναβαθμιστούν περιβαλλοντικά μέχρι το 2020.
Αυτές οι εμμονές κι οι ιδεοληψίες, λοιπόν, της κυβέρνησης, έχουν φέρει τη ΔΕΗ σ’ αυτή την τραγική οικονομική κατάσταση. Τη στιγμή, μάλιστα, που μόλις πριν 3 χρόνια εμφάνιζε κερδοφορία!
Πώς θα ξεπεραστεί αυτός ο τεράστιος σκόπελος στην τρίτη αξιολόγηση; Της οποία είναι προαπαιτούμενο; Όταν, μάλιστα, η ΔΕΗ αντί να μειώνει έξοδά της τα αυξάνει; Όταν διαθέτει ήδη μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων (και μάλιστα με πολλά πολλά προνόμια) απ’ όσους χρειάζεται;
Ξαναλέμε: Η ΔΕΗ βαδίζει μαθηματικά στη χρεοκοπία! Κι ουδείς νοιάζεται, ουδείς ασχολείται.
Είναι μια χειροβομβίδα στα χέρια της κυβέρνησης. Την οποία, αν ξεπεράσουν τον σκόπελο της τρίτης αξιολόγησης, σκοπεύουν να παραδώσουν στα χέρια των επόμενων.
Τότε, όμως, τα περιθώρια επιλογών θα είναι μηδαμινά κι η λύση ΜΟΝΟ μια.
Τότε, η μόνη λύση θα είναι η πώληση μεγάλου μέρους της ζημιογόνας κρατικής εταιρείας σε έναν ή δυο ή περισσότερους επενδυτές – οι οποία θα πρέπει ν’ αλλάξουν τα πάντα. Από την νοοτροπία δημοσίου που ξεχειλίζει στη ΔΕΗ, μέχρι την αναδιοργάνωση της στα πρότυπα σύγχρονων μονάδων παραγωγής ενέργειας, αλλά και μιας εταιρείας που δεν θα έρμαιο των συνδικαλιστών, του κάθε ιδεοληπτικού υπουργού και του πελατειακού κατεστημένου…
Η Καταλονία θα ανακηρύξει την ανεξαρτησία της «μέσα σε λίγες ημέρες», δήλωσε ο αυτονομιστής ηγέτης της περιοχής Κάρλες Πουτζντεμόν στο BBC, αψηφώντας τη Μαδρίτη κι επιχειρώντας να προχωρήσει στην εφαρμογή αυτού που όριζε ο νόμος που προέβλεπε τη διεξαγωγή του—απαγορευμένου από τις ισπανικές αρχές—δημοψηφίσματος για την αυτοδιάθεση.
Ο Πουτζντεμόν τόνισε πως η κυβέρνησή του θα «ενεργήσει στα τέλη αυτής της εβδομάδας ή τις αρχές της επόμενης» κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στη βρετανική δημόσια ραδιοφωνία και τηλεόραση την Τρίτη (1).
Ερωτηθείς από το δίκτυο τι θα κάνει εάν η ισπανική κυβέρνηση επέμβει και αναλάβει εκείνη τον έλεγχο της διακυβέρνησης της Καταλονίας, ο Πουτζντεμόν απάντησε ότι αυτό «θα ήταν ένα λάθος που θα άλλαζε τα πάντα».
Ο ηγέτης της Καταλονίας είχε διαμηνύσει ότι θα προχωρήσει σε μονομερή ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της από την Ισπανία ήδη την Κυριακή, όταν εκατομμύρια πολίτες, αψηφώντας την επέμβαση της ισπανικής αστυνομίας και τη βία, πήγαν να ψηφίσουν. Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, το 90% εξ όσων ψήφισαν τάχθηκε υπέρ της ανεξαρτησίας της περιοχής.
Το δημοψήφισμα, που η κεντρική κυβέρνηση της Ισπανίας κήρυξε παράνομο, προκαλεί την πιο σοβαρή πολιτική και συνταγματική κρίση στη χώρα εδώ και δεκαετίες και εγείρει φόβους εκτεταμένης βίας καθώς η δοκιμασία της θέλησης της Μαδρίτης και της Βαρκελόνης συνεχίζει να εκτυλίσσεται.
Η Κυπριακή Δημοκρατία, με έγγραφο που θα κατατεθεί αυτές τις ημέρες στα Ηνωμένα Έθνη -και θα κυκλοφορήσει σε όλα τα κράτη –μέλη-, θα καταγγέλλει την Τουρκία για ενέργειες αφομοίωσης των κατεχομένων, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης.
Ο κ. Κασουλίδης, μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής, ανέφερε σχετικά με τη μεταφορά νερού από την Τουρκία προς τα κατεχόμενα, ότι πρόκειται έργο «που δόθηκε σε εταιρείες υπόπτου σχέσης με τον περίγυρο του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν, υπό τη μορφή μονοπωλίου και με τιμές που δεν είναι καθόλου φθηνές και είναι ίσως και ακριβότερες από προηγουμένως». Με τον ίδιο τρόπο γίνονται σκέψεις για τον ηλεκτρισμό, σημείωσε.
Σύμφωνα με τον Κύπριο υπουργό άλλες ενέργειες της Τουρκίας είναι η αύξηση του εποικισμού, η ενίσχυση του μουσουλμανικού στοιχείου, με 300 τεμένη και 320 θρησκευτικούς λειτουργούς, η λειτουργία θρησκευτικών σχολών, τα οικονομικά πρωτόκολλα και η προσπάθεια αλλαγής του «δικαστικού» συστήματος.
Τόνισε ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση εισάγει την ισλαμιστική μορφή της παιδείας σε μια κοινότητα κοσμική και πρόσφατα ήρθε κλιμάκιο του ΑΚP για να ιδρύσει ομάδα στην Κύπρο. Κανένα από τα κόμματα των κατεχομένων, ακόμα και τα ακροδεξιά, δεν είναι ισλαμικά, είπε.
Στο έγγραφο, σημειώνεται σύμφωνα με τον υπουργό, η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι συλλήψεις με την υποψία βάσει λίστας προδιαγραφών ότι ανήκουν τάχα στην τρομοκρατική οργάνωση Γκιουλέν γίνονται και στην Κύπρο.
Δήλωση του Πρωθυπουργού στην Τετραμερή Σύνοδο Ελλάδας – Βουλγαρίας – Σερβίας – Ρουμανίας, στη Βάρνα της Βουλγαρίας.
Θα ήθελα να εκφράσω την ιδιαίτερη χαρά μου που βρίσκομαι στη Βάρνα, μία πόλη με ιδιαίτερη ελληνική παρουσία από τα αρχαία χρόνια και τη χαρά μου που βρίσκομαι με τους ηγέτες τριών γειτονικών χωρών, φιλικών προς την Ελλάδα. Και οι τέσσερις χώρες, μαζί, μπορούμε να παίξουμε έναν πολύ ουσιαστικό ρόλο για την ειρήνη, τη σταθερότητα, την πρόοδο, τη συνανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή.
Τα Βαλκάνια είναι μία πολύ κρίσιμη περιοχή για την Ευρώπη. Μία περιοχή που στο παρελθόν, βεβαίως, γέννησε ανησυχίες, πολέμους, αντιθέσεις. Σήμερα, όμως, μπορεί να γεννήσει την ελπίδα για μία νέα πορεία συνεργασίας και συνανάπτυξης.
Έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολύ σημαντικές προκλήσεις. Και οι τέσσερις χώρες, μαζί, μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε τη δύναμη που η καθεμία από εμάς έχει σε έναν κοινό σκοπό. Τρεις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μία χώρα που δικαιούται να προχωρήσει, με γοργά βήματα, προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Συζητήσαμε, σήμερα, την ιδέα που είχε ο Μπόικο [Μπορίσοφ] και τη μοιραστήκαμε μαζί στην Καβάλα, στην προηγούμενη συνάντησή μας, ώστε η επόμενη προεδρία, η βουλγάρικη προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να είναι στην πραγματικότητα μία βαλκανική προεδρία. Και βεβαίως, συζητήσαμε και το πώς θα αξιοποιήσουμε αυτήν τη βαλκανική προεδρία για να αναζωογονήσουμε την ατζέντα της Θεσσαλονίκης το 2003, εκεί όπου αποφασίστηκε η διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με χώρες των Βαλκανίων. Και βεβαίως, αναζωογόνηση της «Ατζέντας της Θεσσαλονίκης» σημαίνει ουσιαστική συζήτηση για την ενταξιακή πορεία των Δυτικών Βαλκανίων. Μία συζήτηση που πρέπει να αφορά, πρώτα και κύρια, τις Βαλκανικές δυνάμεις και στην οποία θα καλέσουμε, προφανώς, και άλλες σημαντικές δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χώρες να έχουν τη δική τους ιδιαίτερη συμβολή.
Σε αυτά τα πλαίσια, κουβεντιάσαμε για την πιθανότητα να οργανωθεί, στα πλαίσια της βουλγάρικης προεδρίας, μία Σύνοδος Ευρωπαϊκής Ένωσης-Δυτικών Βαλκανίων.
Θα ήθελα να τονίσω ότι για να μπορέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση να παίξει τον ρόλο που της αξίζει στο διεθνές στερέωμα, να ενισχύσει, δηλαδή, τον διεθνή της ρόλο και τη δυνατότητά της να στηρίξει τη δημοκρατία, τη σταθερότητα και το διεθνές δίκαιο, πρέπει πρωτίστως να μπορεί να λύνει τα δικά της προβλήματα, τα προβλήματα που αφορούν την ίδια. Και θα δοκιμαστεί, πιστεύω, πρώτα και κύρια, στη δική μας γειτονιά, στη Βαλκανική γειτονιά. Υπό αυτήν την έννοια, μία σειρά από κρίσιμα ζητήματα πρέπει να προχωρήσουν μέσα στο πλαίσιο του διαλόγου.
Τετραμερής Σύνοδος Ελλάδας – Βουλγαρίας – Σερβίας – Ρουμανίας, στη Βάρνα της Βουλγαρίας – φωτο primeminister.gr
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, θα παίξει έναν εποικοδομητικό ρόλο. Πιστεύω πως, για παράδειγμα, η επανένωση της Κυπριακής Δημοκρατίας, στη βάση μίας δίκαιης και βιώσιμης λύσης, είναι μία από τις προκλήσεις που έχει να λύσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η σχέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις χώρες που βρίσκονται σε ενταξιακή διαδικασία, όπως η Σερβία είναι ένα από τα ζητήματα που έχει να λύσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που πρέπει να λύσει πρώτα τα του οίκου της για να μπορεί να παίξει κι έναν σοβαρό ρόλο στο διεθνές στερέωμα.
Και σε ό, τι αφορά την ενταξιακή πορεία χωρών των Βαλκανίων, πιστεύω ότι πρέπει να είναι μία πορεία που θα βασίζεται και στην αιρεσιμότητα, αλλά και σε ένα νέο όραμα για τη συνεργασία των λαών στην ευρύτερη περιοχή.
Αποφασίσαμε να συνεργαστούμε, λοιπόν, στενά σε μία σειρά από τομείς, όπως η ενέργεια, η οικονομία γενικότερα, οι μεταφορές, αλλά και η διαχείριση κρίσεων, η ασφάλεια, η προσφυγική κρίση.
Συνομιλήσαμε, και κλείνω με αυτό, για πολύ μεγάλα αναπτυξιακά έργα στην περιοχή μας που αν προχωρήσουν θα αλλάξει όψη η ευρύτερη περιοχή. Να πω, για παράδειγμα, ο αγωγός TAP, ο κάθετος διάδρομος IGB, οι αγωγοί από την Ανατολική Μεσόγειο, οι σιδηροδρομικές διασυνδέσεις Θεσσαλονίκη-Βελιγράδι, Θεσσαλονίκη-Ρούσε, και γιατί όχι και Βουκουρέστι. Έργα, τα οποία πιστεύω ότι μπορούν να δώσουν μία διαφορετική πνοή στην ευρύτερη περιοχή.
Πιστεύω, λοιπόν, στενά ότι αυτή η δυναμική της τετραμερούς συνεργασίας μπορεί να έχει προοπτική και μέλλον. Πιστεύω ότι οι χώρες μας οφείλουν να συνεργαστούν στενά, προκειμένου να αναδείξουν τη σημασία της συνεργασίας για την πρόοδο στην ευρύτερη περιοχή. Και πιστεύω ότι αυτό το κοινό μας μέλλον δε μπορεί να χτιστεί πάνω στον εθνικισμό, όπως συνέβη στο παρελθόν στα Βαλκάνια, δυστυχώς, αλλά ούτε και σε σχεδιασμούς τρίτων για την περιοχή μας.
Μπορεί να χτιστεί, να βασιστεί, αυτό το κοινό μας μέλλον πάνω στις μεγάλες δυνατότητες των λαών μας, στον σεβασμό του διεθνούς δικαίου και σε ένα κοινό, ευρωπαϊκό όραμα για την περιοχή μας.
Με αυτές, λοιπόν, τις σκέψεις, να ευχαριστήσω θερμά τον Μπόικο [Μπορίσοφ] για τη φιλοξενία και να πω ότι κι εγώ αναμένω, ανυπομονώ, για την επόμενη τρίτη συνάντηση, που αποφασίσαμε να γίνει στο Βελιγράδι.
Την προσέλκυση νέων ανθρώπων στη Θεσσαλονίκη και την ανάδειξη της πόλης ως “υπερδύναμη” της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου επιθυμεί μέσω του προγράμματος “Study in Thessaloniki” η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη.
‘Οπως είπε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας, η Θεσσαλονίκη βάσει ερευνών θεωρείται -όπως αυτή του πανεπιστημίου του Μονάχου- ως ο κορυφαίος προορισμός για να σπουδάσει κανείς.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, τη Θεσσαλονίκη την επιλέγουν κάθε χρόνο εκτός από τους ‘Ελληνες και χιλιάδες νέοι του εξωτερικού, τόσο μέσω προγραμμάτων ανταλλαγής όσο και για ολοκληρωμένη φοίτηση.
Ο κ.Πέγκας ανέφερε πως το 2015 οι ξένοι φοιτητές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ανέρχονταν σε 1.200, στο Διεθνές Πανεπιστήμιο την ίδια χρονιά το 18% των φοιτητών του ήταν ξένοι, ενώ για το 2016 το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας φιλοξενούσε φοιτητές από άλλες χώρες κατά 20% στο συνολικό αριθμό των φοιτητών του.
Επιπλέον, τονίστηκε πως τα νούμερα σε ιδιωτικά κολέγια είναι ακόμη υψηλότερα, ενώ υπάρχουν και σταθερά προγράμματα ανταλλαγής που ανά εξάμηνο φέρνουν σημαντικό αριθμό φοιτητών στην πόλη.
Το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε την έγκριση σχεδίου πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης και της ακαδημαϊκής κοινότητας της πόλης για την ανάπτυξη της δράσης “Study in Thessaloniki”.
Στο 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας γιορτάστηκε εχθές 3 Οκτωβρίου, η 4η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με σύνθημα: “ΑΘΛΟΥΜΑΙ – ΧΑΡΑΖΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ”.
Κατά τη διάρκεια του ηλιόλουστου πρωινού, όλοι μαζί, μαθητές και καθηγητές, συμμετείχαν ενεργά σε δράσεις που είχαν οργανώσει οι γυμναστές του σχολείου. Στόχος ήταν η βελτίωση της φυσικής κατάστασης των μαθητών και η ανάδειξη της άθλησης ως μια ευχάριστη δραστηριότητα, ώστε μελλοντικά να υιοθετηθεί ως υγιεινός τρόπος ζωής.
Παράλληλα, μαθητές και μαθήτριες εκφράστηκαν με τις καλλιτεχνικές τους δημιουργίες, με τη συμπαράσταση της καθηγήτριας των Καλλιτεχνικών.
Η θέση του βουλετή ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας κ. Γεωργίου Ουρσουζίδη στην αρμόδια επιτροπή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου:
Α) «Εξόφληση τιμολόγιων εντός εξήντα (60) ημερώναπό την έκδοσή του»
Το υπ’ όψιν νομοσχέδιο αφορά στην ρύθμιση της αγοράς, αφορά στην διακίνηση των νωπών και ευαλλοίωτων προϊόντων.
Μέχρι σήμερα τι συνέβαινε; Ο παραγωγός ουσιαστικά χρηματοδοτούσε τους εμπόρους για δικές τους δραστηριότητες και ο ίδιος στερούνταν των χρημάτων τα οποία είχε απολύτως ανάγκη.
Θα φέρω ένα παράδειγμα, 87 αγρότες δεν έχουν πληρώσει τον ΕΛΓΑ του περασμένου έτους και αδυνατούν να εισπράξουν πολλαπλάσια ποσά από αποζημιώσεις, ακριβώς γιατί καθυστέρησαν να πληρωθούν από τους εμπόρους στους οποίους πούλησαν τα εμπορεύματα τους.
Ένα δεύτερο παράδειγμα, σήμερα, μετά από δύο μήνες – ίσως και παραπάνω – που παραδόθηκε το συμπύρηνο ροδάκινο, ακόμα δεν γνωρίζουν οι Έλληνες παραγωγοί, όχι ποτέ θα πληρωθούν, αλλά ούτε την τιμή, ποια θα είναι κατά κιλό η αμοιβή τους. Άρα, λοιπόν, εκ των πραγμάτων, αποδεικνύεται ότι αυτό το νομοσχέδιο το έχει ανάγκη η αγορά για να ρυθμίσει αδικίες. Δεν είναι κάτι καινούργιο. Το ψηφίζω, έχοντας αυτοπεποίθηση μέσα μου, ότι είναι προς την βελτίωση των πραγμάτων, γιατί ισχύει εδώ και χρόνια στην Γαλλία, ισχύει στην Ισπανία, ισχύει και στην Ιταλία, και μάλιστα με προθεσμία πληρωμής μόνο για τριάντα (30) μέρες.
Οτιδήποτε διαφορετικό ακυρώνεται από το νόμο, δηλαδή μια ιδιωτική συμφωνία δεν μπορεί να υπερκεράσει τον νόμο – είναι άκυρη!
Β) «Ονομασία προέλευσης του γάλακτος και κρέατος»
Το δεύτερο ζήτημα αφορά στην ονομασία προέλευσης του γάλακτος. Επιτέλους οι παραγωγοί πρέπει να δικαιωθούν, διότι παράγονται γαλακτοκομικά προϊόντα, χωρίς να γνωρίζει ο καταναλωτής ποια είναι η χώρα προέλευσης, ούτε που έχει τυποποιηθεί. Εν πάση περιπτώσει, αφορά και στην δημόσια υγεία- γιατί είναι ουσιώδες ζήτημα και το έχουμε αναδείξει και στο παρελθόν – θα έπρεπε ήδη να έχει ρυθμιστεί.
Θα μπορούσε να πει κανείς πολλά ακόμα, όμως, επειδή ανήκω στην Κυβερνητική πλειοψηφία των Βουλευτών που στηρίζει την Κυβέρνηση, γινόμαστε πολλές φορές αντικείμενο στοχοποίησης, σαν αυτή την αναφορά που έγινε για τον ΕΛΓΑ. Είναι γνωστό ότι ο ΕΛΓΑ αναγκάστηκε να δώσει αυτά τα χρήματα(1.800.000) – μάλλον του αφαιρέθηκαν από τα ταμεία του, μετά από δικαστική απόφαση η οποία εκδόθηκε στις 27/09/2017. Δηλαδή δεν πρόκειται για κάποια εκούσια ενέργεια,αλλά για μια δικαστική απόφαση και μάλιστα δεν κλήθηκαν καν οι άνθρωποι του ΕΛΓΑ να παραστούν στο εν λόγω δικαστήριο. (Φυσικά το θέμα θα έχει δικαστική συνέχεια από μέρος του ΕΛΓΑ)
Αναφερόμενος στο ζήτημα των έγκαιρων πληρωμών, θέλω επίσης να πω, ότι εάν κάποιος δεν πληρωθεί στην ώρα του, τι θα του συμβεί; Θα δημιουργήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές, επί παραδείγματι προς τον ΕΦΚΑ.
Παραλάβαμε ένα ασφαλιστικό, σε απολύτως άθλια κατάσταση από οικονομική άποψη, με διαλυμένα όλα τα Ταμεία. Σήμερα, παρά τις προβλέψεις, έχουμε πλεόνασμα 400 εκατ. € και στον Προϋπολογισμό που εισάγεται για το έτος 2018, προβλέπεται επιπλέον πλεόνασμα γύρω στα 680 εκατ. €. Συνολικά δηλαδή πάνω από 1.3 δις ευρώ από αυτό που προέβλεπαν αρχικά. Ενώ προβλέπονταν έλλειμμα 400 εκατ. €, αυτή η ζημιά κατά κανόνα κοινωνικοποιούταν, ενώ τα κέρδη τα απολάμβαναν οι λίγοι.
Τώρα ήρθε η ώρα αυτή η κατάσταση να ανατραπεί, θέλω να πω, ότι βοηθάμε την αγορά να λειτουργήσει, ώστε οι άνθρωποι να είναι σε θέση να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους και συνολικά να ωφελείται όλη η κοινωνία.
Ευχαριστώ πολύ για την ανοχή σας. Τα υπόλοιπα στην Ολομέλεια.
Κύριε Υπουργέ ήθελα επίσης να σας απευθύνω ένα ερώτημα. Κάνατε κάποιες δηλώσεις σχετικά με την ζημία των ροδακινοπαραγωγών από τις έντονες βροχοπτώσεις του Ιουλίου. Δεν θέλω καμία δέσμευση, θέλω απλά να δηλώσετε εδώ, αν είναι σεβαστό το πόρισμα της Επιτροπής;
* Για την καλύτερη κατανόηση του νομοσχεδίου παραθέτω μερικά από τα άρθρα του νομοσχεδίου:
Άρθρο 02 – Εμπορική συναλλαγή
Έμπορος αγροτικών προϊόντων που πραγματοποιεί εμπορική συναλλαγή με παραγωγό που εκδίδει τιμολόγιο, οφείλει να εξοφλεί το τιμολόγιο εντός εξήντα (60) ημερώναπό την έκδοσή του. Κάθε αντίθετη με τις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου συμφωνία μεταξύ των μερών, θεωρείται άκυρη.
Άρθρο 03 – Τρόπος πληρωμής οφειλόμενου ποσού
Η εξόφληση του οφειλόμενου ποσού ολοκληρώνεται με την κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό του παραγωγού της ισόποσης χρηματικής αξίας που αναγράφεται στο τιμολόγιο. Απαγορεύεται ρητά κάθε άλλος τρόπος εξόφλησης, όπως με καταβολή μετρητών ή με έκδοση επιταγών και την αναγραφή στο τιμολόγιο ότι εξοφλήθη.
Άρθρο 07 – Υποχρεωτική επισήμανση
Η επισήμανση της προέλευσης του γάλακτος και του γάλακτος ως συστατικού στα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι υποχρεωτική και περιλαμβάνει τα κάτωθι:
α) «Χώρα άμελξης: (όνομα της χώρας όπου έγινε η άμελξη του γάλακτος)».
β) «Χώρα επεξεργασίας: (όνομα της χώρας όπου έγινε η επεξεργασία του γάλακτος)».
γ) «Χώρα συσκευασίας: (όνομα της χώρας όπου έγινε η συσκευασία του προϊόντος)».
Άρθρο 11 – Υποχρεωτική επισήμανση στο κρέας
Θεσπίζονται μέτρα σχετικά με την υποχρεωτική επισήμανση του κρέατος στο προσυσκευασμένο ή μη νωπό, διατηρημένο με απλή ψύξη και κατεψυγμένο κρέας χοιροειδών, αιγοπροβάτων και πουλερικών, καθώς και στον κιμά, στα σπλάχνα και στα λοιπά βρώσιμα μέρη του κρέατος. Στα παρασκευάσματα κρέατος και στα προϊόντα με βάση το κρέας εφαρμόζονται οι διατάξεις του παρόντος άρθρου και εφαρμόζονται σε όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, εφεξής επιχειρήσεις:
α) που κατέχουν ζώα που προορίζονται για σφαγή και προέρχονται από την επικράτεια ή άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. ή τρίτες χώρες,
β) που ασχολούνται με τη σφαγή ζώων,
γ) που ασχολούνται με την εμπορία, τη διακίνηση, τον τεμαχισμό, τη μεταποίηση και την τυποποίηση κρέατος
δ) που ασχολούνται με τη λιανική πώληση κρέατος, όπως τα κρεοπωλεία και τα καταστήματα λιανικής πώλησης που έχουν τμήμα κρεοπωλείου.
Πρόσθετη χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους, ύψους 18,5 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής», ενέκρινε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης.
Με την αύξηση αυτή η συνολική χρηματοδότηση του προγράμματος για την περίοδο 2017-2018 φτάνει τα 223,5 εκατ. ευρώ και ικανοποιεί πλήρως όλα τα αιτήματα για δωρεάν είσοδο (108.500 vouchers περίπου) στις διαθέσιμες θέσεις των δομών παιδικής φροντίδας (παιδικούς, βρεφονηπιακούς σταθμούς και ΚΔΑΠ).
Για την αύξηση της χρηματοδότησης ο κ. Χαρίτσης δήλωσε: «Οι δομές παιδικής φροντίδας αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση. Προχωράμε εκ νέου σε γενναία αύξηση της χρηματοδότησης, φτάνοντας το 2017 στο ποσό-ρεκόρ των 223,5 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση μάλιστα γίνεται ως επί το πλείστον, από εθνικούς πόρους τους οποίους υπερδεκαπλασιάσαμε σε μόλις 3 χρόνια. Σε στενή συνεργασία με τα Υπουργεία Εργασίας και Εσωτερικών καταφέραμε για πρώτη φόρα φέτος να εξασφαλίσουμε μία θέση στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς για περισσότερα από 100.000 παιδιά. Έχοντας στο επίκεντρο της πολιτικής μας τις ανάγκες της κοινωνίας που δοκιμάζεται, ικανοποιήσαμε όλα τα αιτήματα των οικογενειών που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας, καθώς και το σύνολο των ατόμων με αναπηρία».
Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 4 Δεκεμβρίου 2017 θέτει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σχέδιο μέτρων, με τα οποία ρυθμίζονται και εξειδικεύονται επιμέρους θέματα σχετικά με την πρόσβαση στο ανοικτό διαδίκτυο, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο.
Στο σχέδιο μέτρων ορίζεται το πλαίσιο για την ενημέρωση των συνδρομητών σχετικά με τις πραγματικές ταχύτητες που λαμβάνουν στο διαδίκτυο και καθορίζονται τα δικαιώματά τους για επανορθώσεις ή αποζημιώσεις σε περίπτωση αποκλίσεων μεταξύ της πραγματικής ποιότητας σύνδεσης και της ονομαστικής που αναφέρεται στο συμβόλαιο.
Ακόμη, εξειδικεύονται θέματα σχετικά με την εφαρμογή πρακτικών διαχείρισης κίνησης, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. IPTV), καθώς και τη διακριτική τιμολόγηση περιεχομένου από τους παρόχους υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο.
Το κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης, καθώς και οδηγίες για την υποβολή απαντήσεων είναι διαθέσιμο στη σελίδα της ΕΕΤΤ http://www.eett.gr/opencms/opencms/admin/News_new/news_0700.html.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.