Από την Αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Θεανώ Φωτίου, ανακοινώνεται ότι τη Δευτέρα 28 Μαΐου 2018, θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή των δικαιούχων του πανελλαδικού προγράμματος ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης), των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 30 Απριλίου 2018.
Το ποσό των 63.077.250,94 ευρώ θα καταβληθεί σε 287.021δικαιούχους και αφορά συνολικά 612.000 άτομα.
Η πληρωμή του ΚΕΑ θα πραγματοποιηθεί με πίστωση εξ’ ημισείας στο λογαριασμό και στην προπληρωμένη κάρτα αγορών, στις περιπτώσεις που το συνολικό καταβαλλόμενο ποσό είναι ίσο με ή υπερβαίνει τα 100 ευρώ ανά μήνα. Η προπληρωμένη τραπεζική κάρτα του δικαιούχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς κανένα περιορισμό για οποιαδήποτε αγορά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών αγορών.
Οι δικαιούχοι του ΚΕΑ παρακαλούνται να απευθύνονται στην Τράπεζα με την οποία συνεργάζονται και μόνο σε αυτήν για θέματα που σχετίζονται με τον τραπεζικό λογαριασμό τους ή την προπληρωμένη κάρτα αγορών.
Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ παραμένει ανοιχτή ώστε οι ενδιαφερόμενοι να την επισκέπτονται και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ανά πάσα στιγμή.
Είναι ανατριχιαστικό και μόνο το άκουσμα ότι ο Σκοπιανός Πρωθυπουργός πρότεινε στον Πρωθυπουργό των Ελλήνων το όνομα “Μακεδονία του Ίλιντεν”.
Είναι ανατριχιαστικό και μόνο το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός των Ελλήνων το δέχτηκε ως πρόταση και δεν διέκοψε την ίδια στιγμή κάθε συνομιλία!
Φτάνει πια! Η Επανάσταση του Ίλιντεν ήταν η επανάσταση των Σλάβων και των Βουλγάρων για να κάνουν δική τους τη Μακεδονία ως το Αιγαίο, τον τόπο μας, την Αλεξάνδρεια, τη Βέροια, την Νάουσα, τη γη την ελληνική!
Ζουν ακόμα τα εγγόνια αυτών που πολέμησαν στο Βάλτο και έδωσαν το αίμα τους για μία ελεύθερη κι ελληνική Μακεδονία!
Φτάνει πια η υποχώρηση στις αλυτρωτικές διαθέσεις των Σκοπιανών.
Ο τελικός για την ανάδειξη του πρωταθλητή της Α1 ΕΠΣ Ημαθίας μεταξύ του ΠΑΟΚ Αλεξάνδρειας και της Νίκης Αγκαθιάς θα διεξαχθεί στο γήπεδο του Μακροχωρίου την Τετάρτη 23 Μαΐου.
Να θυμίσουμε ότι ο αγώνας είναι νοκ-άουτ και αν μετά την κανονική διάρκεια δεν αναδειχθεί νικητής αυτός θα προκύψει μέσα από την διαδικασία της παράτασης ή και των πέναλτι αν χρειαστεί.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα :
“ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ” σήμερα Δευτέρα 21/5/2018 και ώρα 19:00μμ στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 1ου Γυμνασίου.
Εισηγήτρια θα είναι η κα Παντελίδου Κυριακή, υπεύθυνη του Κέντρου Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας.
Την ανωτέρω εκδήλωση μπορούν να παρακολουθήσουν γονείς και μαθητές όλων των τάξεων του Λυκείου.
Η ενημέρωση γίνεται μετά από αιτήματα γονέων ενόψει της συμπλήρωσης μηχανογραφικών καταστάσεων από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου και της επιλογής ομάδων προσανατολισμού και μαθημάτων από τους μαθητές της Α΄ & Β΄ τάξης κατά την εγγραφή τους για την επόμενη τάξη.
Ξεχάστε τα νυστέρια και τις πλαστικές. Μην αφήνεστε μόνο στις κρέμες και τις μάσκες, η αντιγήρανση δεν βασίζεται μόνο σε επιδερμικά σκευάσματα. Χρειάζεται ο οργανισμός σας να καταναλώνει τροφές που βελτιώνουν κατά πολύ την υφή του δέρματος.
Γράφει η Δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη
Η διατροφική αξία του μελιού είναι τεράστια μια και είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες ενώ περιέχει πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, αμινοξέα, ένζυμα, ιχνοστοιχεία και νερό. Λόγω της υψηλής θρεπτικής του αξίας και της ιδιότητάς του να απορροφά και να διατηρεί νερό στα μόριά του, το μέλι θεωρείται εξαιρετική τροφή για το δέρμα και ειδικά για τις ξηρές και αφυδατωμένες επιδερμίδες. Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά του συστατικά καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες, μεταξύ άλλων, ευθύνονται για την πρόωρη γήρανση.
Η θεραπευτική του δράση οφείλεται στην πλούσια περιεκτικότητά του σε φλαβονοειδή και φαινολικό οξύ. Έχει διαπιστωθεί ότι επιταχύνει την επούλωση των πληγών, ενώ δεν ευνοεί την ανάπτυξη μικροοργανισμών.
Ξέρατε πως οι φράουλες εκτός από νόστιμες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, έχουν αυξημένες αντιοξειδωτικές ικανότητες, με αποτέλεσμα να καταπολεμούν τις ρυτίδες και λειτουργούν εν των έσω όπως μια αντιγηραντική κρέμα. Οι φράουλες έχουν καρδιοτονωτικές ιδιότητες, χάρη στη μεγάλη περιεκτικότητά της σε φαινόλες (με κυρίαρχες τις ανθοκυανίνες, που της δίνουν το κόκκινο χρώμα) και βιταμίνες Α και C, ενώ περιέχει λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, ουσίες γνωστές για την ευεργετική τους δράση στην όραση.
Τα σπαράγγια, η κορυφή των βλαστών είναι πάντοτε πλούσια σε βιταμίνη C. Η φλούδα του σπαραγγιού είναι επίσης πιο πλούσια από την καρδιά. Κατά το βράσιμο η απώλεια των βιταμινών κυμαίνεται από 27 – 40%. Όσον αφορά την θερμιδική αξία του προϊόντος θεωρείται χαμηλή και είναι 26 θερμίδες /100 γραμμάρια σπαραγγιού. Πέρα από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, αποτελούν καλή πηγή βιταμίνης Α, βιταμίνης Ε, βιταμίνης Κ. Επίσης τα σπαράγγια περιέχουν, ασβέστιο, σίδηρο και φώσφορο, σελήνιο, κάλιο, χαλκό, μαγγάνιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Τα σπαράγγια λόγω του σχήμα τους (που θυμίζει δόρυ ή ακόντιο), είναι το «όπλο» της φύσης απέναντι στην καταπολέμηση πολλών ασθενειών.
Σε πρόσφατη μελέτη, σχετικά με το ρόδι και διάφορες ποικιλίες μούρων μάθαμε πως έχουν την ισχυρότερη αντιοξειδωτική δράση σε κυτταρικό επίπεδο, σε σύγκριση με άλλα 25 φρούτα που εξετάστηκαν. Το ρόδι αποτελεί μια ισχυρή πηγή ελλαγικού οξέος, βιταμίνης C, βιταμίνης Κ, βιταμινών Β και βιταμίνης Α, ουσίες που καταπολεμούν την κυτταρική γήρανση. Το ρόδι είναι πλούσιο σε βιταμίνες (Α, C, Ε, φυλλικό οξύ), σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες, ενώ είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες. Μάλιστα, ένα ρόδι καλύπτει το 40% της ποσότητας της βιταμίνης C και το 25% του φυλλικού οξέος που έχει καθημερινά ανάγκη ένας ενήλικος. Είναι πλούσιο σε τρεις διαφορετικές μορφές αντιοξειδωτικών ουσιών (τανίνες, ανθοκυανίνες, ελλαγικό οξύ) και η συνολική αντιοξειδωτική ικανότητά του έχει υπολογιστεί ότι είναι 2-3 φορές μεγαλύτερη από αυτήν του κόκκινου κρασιού ή του πράσινου τσαγιού.
Μια τροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία είναι το αβοκάντο. Για να καλυφθούν οι ανάγκες της εγχώριας αγοράς απαιτείται η εισαγωγή περίπου 3.000 τόνων, ενώ από τους 5.200 τόνους που παράγονται στην Ελλάδα οι 1.200 τόνοι περίπου εξάγονται. Τα 150γρ αβοκάντο περιέχουν περίπου 235 θερμίδες, 9mg βιταμίνης Κ (το 36% της προτεινόμενης ημερήσιας κατανάλωσης), 7,3γρ φυτικών ινών, 90mg φυλλικού οξέος και 12mg βιταμίνης C. Επίσης, είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν την κακή χοληστερίνη (LDL) και βελτιώνουν την καλή (ΗDL). Περιέχει ολεϊκό οξύ, λουτεΐνη, τοκοφερόλες, που παρεμποδίζουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων του προστάτη, προσφέρει προστασία για την εκδήλωση καρκίνου του μαστού και συμβάλλει κατά της φθοράς του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του ματιού και του καταρράκτη. Η περιεκτικότητα του σε κάλιο, φολικό οξύ, προστατεύει κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων και συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.
Το άσχημο σε εμφάνιση ακτινίδιο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, ένα πολύ σημαντικό αντιοξειδωτικό που προστατεύει και χαρίζει ένα υγιές και φωτεινό δέρμα, αποτρέποντας την εμφάνιση τυχόν ανεπιθύμητων παθήσεων. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, που είναι ένα από τα πιο «δυνατά» αντιοξειδωτικά για τον οργανισμό μας, τα ακτινίδια θωρακίζουν τον οργανισμό από εξωτερικούς «εχθρούς», ενώ παράλληλα χαρίζουν ενέργεια και ευεξία.
Η φύση μας προσφέρει τρόφιμα που στην αρχική τους μορφή ή επεξεργασμένα μας προστατεύουν από παθήσεις και αλλοιώσεις του δέρματος, εσείς γιατί να καταναλώνετε φάρμακα, κρέμες και να μπαίνετε σε διαδικασία επεμβάσεων για να έχετε νεανικό δέρμα. Έχετε ακούσει την έκφραση «είμαστε ότι τρώμε»; Σημαντικό είναι να βάλετε στην διατροφή σας συστηματικά αυτές τις τροφές που εκτός από ωφέλιμες είναι και νόστιμες. Λοιπόν και καλή σας όρεξη!
Το εισοδηματικό επίπεδο ενός ανθρώπου και ο εγκέφαλός του δεν είναι άσχετα πράγματα – και αυτό δεν αφορά μόνο ένα παιδάκι που μεγαλώνει μέσα στη φτώχεια. Φαίνεται πως ακόμη και ο ενήλικος εγκέφαλος είναι ευαίσθητος και ευάλωτος στις αντίξοες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες.
Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα για πρώτη φορά βρήκε ότι ακόμη και στη μέση ηλικία ο εγκέφαλος των πλουσιότερων εμφανίζει διαφορές από τον εγκέφαλο των φτωχότερων, όσον αφορά τόσο τον όγκο της φαιάς ουσίας, όσο και την οργάνωση των δικτύων του εγκεφάλου.
Όσοι βρίσκονται ψηλότερα στην εισοδηματική κλίμακα, τείνουν να έχουν περισσότερη φαιά εγκεφαλική ουσία και πιο αποτελεσματική οργάνωση των εγκεφαλικών δικτύων τους, με αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, να διαθέτουν καλύτερη μνήμη και καλύτερη προστασία έναντι της άνοιας στην τρίτη ηλικία, σε σχέση με όσους έχουν χαμηλό κοινωνικοοικονομικό επίπεδο.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Ντάλας, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Γκάγκαν Γουίγκ της Σχολής Επιστημών της Συμπεριφοράς και του Εγκεφάλου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), μελέτησαν με λειτουργική μαγνητική απεικόνιση (fMRI) και άλλες μεθόδους τους εγκεφάλους 304 ανθρώπων ηλικίας 20 έως 89 ετών.
Οι ερευνητές συσχέτισαν τη δομή και ανατομία του εγκεφάλου με το εισοδηματικό, το μορφωτικό και εν γένει το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο καθενός. Διαπιστώθηκε ότι τα άτομα 35 έως 64 ετών που ανήκαν στο υψηλότερο επίπεδο της κλίμακας, είχαν περισσότερη φαιά ουσία και καλύτερη οργάνωση εγκεφαλικών δικτύων. Αντίθετα, οι φτωχότεροι είχαν λεπτότερη φαιά ουσία και λιγότερο οργανωμένα εγκεφαλικά δίκτυα. Αυτό μάλιστα ίσχυε ανεξάρτητα από το αν ένας ενήλικας στην παιδική ηλικία του είχε περάσει άνετη ή φτωχική ζωή.
Από την άλλη, δεν διαπιστώθηκε η ίδια συσχέτιση μεταξύ εισοδηματικού επιπέδου και εγκεφάλου για την μικρότερη ηλικιακή ομάδα (20-34 ετών), ούτε για την μεγαλύτερη (άνω των 64 ετών). Αυτό είναι ανοιχτό σε διάφορες ερμηνείες, σύμφωνα με τους ερευνητές, όπως ότι οι πιο υγιείς από τους φτωχούς έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να επιβιώσουν μετά τα 65 ή ότι όταν οι άνθρωποι φθάσουν στα 70 και στα 80 τους, οι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες είναι πια λιγότερο σημαντικοί για την υγεία του εγκεφάλου τους σε σχέση με τη βιολογική διαδικασία της γήρανσης.
Τα νέα ευρήματα έρχονται να προστεθούν σε αυτά προηγούμενων μελετών, που δείχνουν ότι η έλλειψη εισοδήματος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη σκέψη, τη μνήμη και άλλες νοητικές λειτουργίες, καθώς επίσης να ευνοήσει την εκδήλωση νευροεκφυλιστικών και άλλων παθήσεων. Αυτό αποδίδεται στις συνέπειες των οικονομικών στερήσεων στη διάρκεια κυρίως της μέσης ηλικίας.
Οι άνθρωποι με χαμηλότερα αμειβόμενες δουλειές ή -ακόμη χειρότερα- οι άνεργοι ή οι υποαπασχολούμενοι συχνά έχουν μικρότερη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, τρώνε φαγητό χειρότερης ποιότητας, μένουν σε γειτονιές με περισσότερη ρύπανση, έχουν λιγότερα πνευματικά ερεθίσματα κ.α. Επιπλέον, και μόνο το ότι βρίσκονται στο κάτω μέρος της «σκάλας», συνήθως τους δημιουργεί ψυχολογικό στρες. Εξαιτίας όλων αυτών, ολοένα περισσότεροι επιστήμονες συμφωνούν πλέον ότι η χρόνια φτώχεια επιδρά αρνητικά στον εγκέφαλο.
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://www.pnas.org/content/early/2018/05/08/1714021115
Πέθανε σήμερα σε ηλικία 78 ετών ο Χάρρυ Κλυν (ψευδώνυμο του Βασίλη Τριανταφυλλίδη).
Είχε γεννηθεί στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, στις 7 Μαΐου 1940, από οικογένεια Ποντίων προσφύγων. Επί σειρά ετών εργάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Από το 1974, που επέστρεψε στην Ελλάδα, δραστηριοποιηθήκε ως μουσικός. Κυκλοφόρησε σειρά σατιρικών δίσκων. Τα τελευταία χρόνια είχε επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη και δραστηριοποιήθηκε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στο γενέθλιο δήμο του, στην Καλαμαριά, είχε εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος.
Τα τελευταία δύο χρόνια, μετά τον θάνατο του γιου του (Νίκου Τριανταφυλλίδη) η υγεία του είχε επιδεινωθεί.
Έγραψαν ιστορία. Οι φετινοί τελειόφοιτοι του Λυκείου στο Κάμπερλαντ, μιας μικρής πόλης στην πολιτεία Ουισκόνσιν στις ΗΠΑ. Κάρφωσαν ένα αμάξι στον τοίχο του γραφείου του διευθυντή του σχολείου. Κι άνοιξαν μια μεγάλη μαύρη τρύπα. Για να σηματοδοτήσουν την αποφοίτησή τους. Δεν ήταν όμως πρόσκρουση. Ήταν μια φάρσα, η καθιερωμένη φάρσα τελειοφοίτων στα αμερικανικά σχολεία!
Το αστυνομικό τμήμα, στη σελίδα του στο Facebook, έγραψε: «Βγάζουμε το καπέλο στην Τάξη του 2018 του Λυκείου για τη φάρσα τελειοφοίτων. Συγχαρητήρια στην Τάξη του 2018 για μια από τις καλύτερες φάρσες τελειοφοίτων που έχει δει το Λύκειο του Κάμπερλαντ. Συγχαρητήρια σε όλους τους τελειόφοιτους που αποφοιτούν».
Οι τελειόφοιτοι πήραν ένα παλιό άσπρο αμάξι, και χρησιμοποιώντας μαύρη κολλητική ταινία και μαύρο μουσαμά, το έκαναν να μοιάζει ότι καρφώθηκε στον τοίχο. «Ράντισαν» ένα γύρω και με τούβλα που, κατά την πρόσκρουση, τινάχτηκαν απ’ τον κατεστραμμένο τοίχο. Στα παράθυρα του αυτοκινήτου είχαν γράψει συνθήματα: «C-ya May 19, 2018! (See you, May 19, 2018, Τα λέμε 19 Μαΐου του 2018)» και «CHS Class of 2018 We’re Busting Out (Τάξη του 2018 στο Λύκειο του Κάμπερλαντ Φεύγουμε, χαλώντας)».
«Καλή δουλειά, τελειόφοιτοι!» έγραψαν στη δική τους σελίδα οι υπεύθυνοι της κοινότητας. «Μας είχατε όλους με νεύρα τεντωμένα, σήμερα το πρωί!». Και συμπλήρωσαν ότι «στη φάρσα δεν περιλαμβανόταν καμία φθορά των κτιριακών εγκαταστάσεων του σχολείου, γι’ αυτό και την ξεχώρισε η αστυνομία».
Ο Ritchie Narges, ο διευθυντής του σχολείου, αυτό που βρήκε να πει ήταν πόσο εντυπωσιάστηκε με την ταχύτητα με την οποία οι μαθητές σκηνοθέτησαν τη φάρσα. «Σε οκτώ λεπτά έστησαν αυτή τη σκηνή ψεύτικης σύγκρουσης!» είπε στο CNN.
Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος
Τα «ορφανά» του Γκοτζαμάνη ξαναχτύπησαν στη Θεσσαλονίκη.
Εκεί που το παρακράτος δολοφόνησε τον Γρηγόρη Λαμπράκη, ο Δήμαρχος της πόλης δέχτηκε επίθεση από …
Από πολλούς και διαφόρους που μένουν ασύλλυπτοι ενώ οι αστυνομικοί ήταν παρόντες.
Ξέρεις για μένα πια το πρόβλημα δεν είναι τα κάθε λογής φασιστοειδή.
Αυτοί υπάρχουν, φωνάζουν, δέρνουν, απειλούν, αλλά δεν συλλαμβάνονται.
Οι αστυνομικοί του κ. Τόσκα χαλλλλαρά , θεσσαλονικιώτικα τους έβλεπαν να επιτίθενται λεκτικά αρχικά και με κλωτσιές στη συνέχεια και κοιτούσαν.
Κοιτούσαν τα τρένα να περνούν.
Αυτό κάνουν οι αστυνομικοί εσχάτως και προφανώς τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι εύλογα: Δεν έχουν εκπαίδευση, δεν βλέπουν, δεν καταλαβαίνουν τι τους γίνεται, έχουν εντολές να το παίζουν Παυλόπουλος δίπλα στον Κασσιδιάρη, κάνουν λευκή απεργία γιατί δεν πληρώνονται καλά, συμφωνούν με ό,τι βλέπουν να συμβαίνει; Εν τέλει: είναι κρυφογκοτζαμάνηδες κι οι ίδιοι;
Ο κ. Τόσκας έχει πολύ δουλειά να κάνει αν θέλει να έχει μια αστυνομία που θα προφυλάσσει τον πολίτη, και τελικά μια αστυνομία με δημοκρατικό φρόνημα!
Οκ, έγιναν δύο προσαγωγές και κατά πάσα πιθανότητα θα πιαστούν όλες οι μούρες που επιτέθηκαν. Επιτέθηκαν όμως στον Μπουτάρη. Αν είχαν επιτεθεί σε έναν φοιτητή με σακίδιο στην πλάτη θα είχαμε την πρεμούρα για αποτελέσματα;
Αν είχαν επιτεθεί σε ένα ζευγάρι ομοφύλων; Θα είχαμε πρεμούρα και αποτελέσματα; Αν είχαν επιτεθεί σε έναν αλλοδαπό;
(σαν να ακούω την απάντησή σου, που είναι και δική μου…)
Το πρόβλημα ήταν ότι οι παρόντες αστυνομικοί δεν έκαναν τίποτα!
Έχουμε αστυνομία με δημοκρατικό φρόνημα;
Ιδού η απορία!
Δυστυχώς η ως τώρα εμπειρία δεν δίνει ελπιδοφόρες απαντήσεις!
Επίσης να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Δεν υπάρχει «αλλά…» σ’ αυτές τις περιπτώσεις!
Δεν υπάρχει δικαιολογία για τον άθλιο που κρατούσε το παιδί του αγκαλιά και επιτίθετο στον Μπουτάρη.
Δεν υπάρχει – στο δικό μου μυαλό – καμία συζήτηση «αλλά…»
Δεν είμαι από αυτούς που μπαίνουν σε οποιαδήποτε συζήτηση για το θύμα και τη «συμπεριφορά του που προκάλεσε» …
Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία.
Και φυσικά να ξαναγυρίσω στον άθλιο με το παιδί στην αγκαλιά: Ναι το πρόσωπο του παιδιού έπρεπε να καλυφθεί από τα μέσα!
Έχει ήδη πρόβλημα που μεγαλώνει με αυτόν τον πατέρα, δεν υπήρχε λόγος να δει το πανελλήνιο το προσωπάκι του.
Κανονικά, αν λειτουργούσαν οι υπηρεσίες ήδη θα έπρεπε να έχει ασκηθεί δίωξη για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο από τον ίδιο του τον πατέρα.
Αλλά τα αντανακλαστικά πλέον λειτουργούν μόνο σε επίπεδο να κάνουμε ένα γρήγορο στάτους στο Twitter και το Facebook. Τραμπ γινήκαμε όλοι κι ας τον σχολιάζουμε τον πορτοκαλί πρόεδρο!
Και σίγουρα οι ταμπέλες που δικαίως μπαίνουν σε χρυσαυγίτες και φασίστες δεν πρέπει να μας κρύβουν τον «φασισμό της διπλανής πόρτας».
Κι αυτός ο φασισμός μεγαλώνει από τα «ναι μεν αλλά…»
Ο αλήτικος προπηλακισμός – ξυλοδαρμός του Γιάννη Μπουτάρη, ομολογώ ότι μου έφερε στο μυαλό την εικόνα του αιμόφυρτου Κωστή Χατζηδάκη. Τον ξυλοδαρμό του Ζουράρι, του Κουμουτσάκου. Τις επιχειρήσεις «αγανακτισμένων» εναντίον του Πάγκαλου, του Λοβέρδου, του Κάρολου Παπούλια κι όσων εξέφραζαν γνώμη με την οποία δεν συμφωνούν οι κάφροι.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Μιλάμε για τοξική και φονική αλητεία η οποία, φοβάμαι, ότι δεν μαζεύεται. Κάποιοι έπαιξαν με τους θεσμούς και τώρα θα το εισπράξουμε. Οι δολοφόνοι της Marfin μα κι εκείνοι που ξυλοκόπησαν τον Μπουτάρη έχουν γεννηθεί από την ίδια μήτρα. Το αδίκημα είναι πλέον διαρκές!
Σκέφτομαι ότι τώρα που τελειώνει ο ακτιβισμός των αντιμνημονιακών τραμπούκων (αφού ακόμη κι ένα παιδί κατανοεί πια ότι δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα), ο εθνολαϊκικστικός εσμός αλητήριων αγραμμάτων, αρχίζει να διοχετεύεται σε ζητήματα έθνους και ταυτότητος.
Όλες οι πληροφορίες ανέφεραν ότι υπήρχε ένα υπόκωφο ρεύμα στη Θεσσαλονίκη, επειδή ο Μπουτάρης προκάλεσε, λέει, επειδή την ημέρα του εορτασμού της γενοκτονίας των Ποντίων, έδωσε άδεια να πραγματοποιηθεί gay pride. Άρα, ξυπνάτε ωρέ παλικάρια να μη μας πάρουν τη πόλη οι αδελφές.
Φυσικά, ουδείς κάθισε ν’ αναζητήσει την αλήθεια, ουδείς έκανε το κόπο να μάθει. Να μάθει ότι για κανένα gay pride δεν είχε δώσει άδεια ο Μπουτάρης, αφού κανένα gay pride δεν διοργανώθηκε. Απλώς κάποιοι αναρχοαυτόνομοι Αριστεριστές διοργάνωσαν το radical pride, για το οποίο ουδεμία άδεια ζητήθηκε κι ουδεμία άδεια δόθηκε.
Επιπλέον, ακόμη κι ένα μικρό παιδί γνωρίζει ότι οι ποντιακές οργανώσεις της Θεσσαλονίκης, δεν έλεγαν «καλημέρα» μεταξύ τους εδώ και χρόνια. Κι εφέτος, αφού ο ίδιος ο Μπουτάρης συνετέλεσε στην «επιχείρηση ενότητά τους», γιόρτασαν ενωμένες. Εξ ου και η επίσκεψη του δημάρχου της Θεσσαλονίκης στον χώρο του εορτασμού.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι ακόμη. Τα τελευταία χρόνια, κάτι πολύ – πολύ – πολύ σάπιο έχει φωλιάσει στα ενδότερα του ποντιακού στοιχείου και των αποκαλούμενων παμμακεδονικών οργανώσεων. Ένας νεόκοπος εθνικισμός που καλλιεργείται συστηματικά.
Ομάδες «αγανακτισμένων» εθνικιστών και χρυσαυγιτών, έχουν εισχωρήσει σε ποντιακά σωματεία κι εκμεταλλεύονται αγαθές προθέσεις ανθρώπων στοχεύοντας στο συναίσθημα κι όχι στη λογική ή τον ορθολογισμό. Κάπως έτσι, λοιπόν, με την διασπορά των fake news, είδαμε τους μαυροφορεμένους κουκουλοφόρους να κτυπούν τον γηραιό δήμαρχο!
Αλήθεια, δεν υπήρξε ένας εκ των διοργανωτών να ντραπεί όταν ο διαφημιστής των Jumbo έλεγε περί «χολέρας», άμα τη εμφανίσει του Μπουτάρη; Δεν ντρέπονται που επιτρέπουν σε πολιτικά παράσιτα να μιλούν εξ ονόματός τους και να καπελώνουν τις ιδέες και τις επιδιώξεις τους;
Ευτυχώς, τουλάχιστον οι ανακοινώσεις των πραγματικών ποντιακών οργανώσεων (κι όχι των Ρώσων που βαφτίστηκαν Πόντιοι για το διαβατήριο), βάζουν κάπως τα πράγματα στη θέση τους.
Πέρα από οποιοδήποτε άλλο σχόλιο, οφείλω να καταγράψω ότι μου κάνει εντύπωση η χαιρεκακία πολλών στο διαδίκτυο. Που, κατά σύμπτωση, είναι πολιτικά αντίθετοι από όσα εκφράζει κατά καιρούς ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης. Οι οποίοι βασισμένοι σε τοποθετήσεις που έχει ή δεν έχει κάνει, ισχυρίζονται «καλά του έκαναν»!!! Κι αυτό είναι ακόμη χειρότερο από τον προπηλακισμό ή ξυλοδαρμό του Μπουτάρη.
Σκέφτομαι ότι αν ποτέ καταφέρουμε να καταδικάζουμε αληθινά –κι όχι για τους τύπους- τέτοια περιστατικά, ανεξαρτήτως πολιτικών προτιμήσεων, χωρίς υποσημειώσεις, «αστερίσκους» και «ναι μεν αλλά», θα έχουμε κάνει το σταθερό βήμα για τη διαφυγή μας από την κατηγορία των υπανθρώπων… Η βία του όχλου οδηγεί στην εξουσία τον καιροσκοπισμό και τελικά τον φασισμό. Ας το σκεφτούμε εμείς οι απόγονοι του Σωκράτη, του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη… Η βία του όχλου δεν ταιριάζει, δεν αξίζει στην περήφανη και προκομμένη ράτσα των Ποντίων. Κι όποιος καταλαβαίνει, καταλαβαίνει…
Κι εδώ προκύπτει ένα ερώτημα: Μπορούμε να εφησυχάζουμε όταν επωάζεται το αυγό του φιδιού και τρέφεται από την αδιαφορία μας;
Ευτυχώς, θέλω να πιστεύω ότι είμαστε πολλοί όσοι σκεφτόμαστε νηφάλια και κυρίως όσοι ντρεπόμαστε…
Σημείωση προς «εθνικόφρονες» πατριώτες και τους -για πολλούς- υποκινητές της βίας χρυσαυγίτες, Παναγιώτη Ψωμιάδη και Κυριάκο Βελόπουλο, που κατηγορούν –πλην άλλων- το δήμαρχο Θεσσαλονίκης για φιλοτουρκισμό εξ αιτίας δηλώσεών του, κατά καιρούς.
«Η Ελλάς, ουδέποτε θα λησμονήσει ότι ο πρόεδρος Κεμάλ Ατατούρκ υπήρξε ο κύριος θεμελιωτής της ελληνοτουρκικής συνεννοήσεως κι ότι σφυρηλάτησε τους δεσμούς της αδιαλύτου φιλίας, ήτις ενώνει τας δυο χώρας μας εν τω κοινώ ιδεώδει της ειρηνικής συνεργασίας». Δεν το είπε ο …τουρκόσπορος Μπουτάρης αλλά ο Ιωάννης Μεταξάς, 12 Νοεμβρίου 1938.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.