Αρχική Blog Σελίδα 15217

Φλώρινα: Σεισμός 4 Ρίχτερ βόρεια της Φλώρινας

Σεισμική δόνηση 4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στις 12:55 με επίκεντρο 11 χιλιόμετρα δυτικά βορειοδυτικά της Φλώρινας όπως ανακοίνωσε το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί ή ζημίες.

Τρίκαλα – Απαγορεύθηκε από το Υπ. Αθλητισμού η μετακίνηση φιλάθλων του Ηρακλή στον αγώνα με Μ. Αλέξανδρο Τρικάλων

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με απόφαση πού εκδόθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, απαγορεύεται η οργανωμένη και μεμονωμένη μετακίνηση των φιλάθλων της φιλοξενούμενης ομάδας Α.Ε.Π. ΗΡΑΚΛΗΣ 1908, στο Δημοτικό Γήπεδο Τρικάλων Ημαθίας, την Κυριακή (15 Οκτωβρίου 2017) και ώρα 16.00, όπου θα διεξαχθεί ο ποδοσφαιρικός αγώνας μεταξύ των ομάδων «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – Α.Ε.Π. ΗΡΑΚΛΗΣ 1908», στο πλαίσιο της 3ης αγωνιστικής του 2ου Ομίλου, του πρωταθλήματος της Γ’ Εθνικής Κατηγορίας 2017-2018, για σοβαρούς λόγους διαφύλαξης της δημόσιας τάξης και ασφάλειας.

 

Παλαιός Πρόδρομος Μελίκης : Βρέθηκε σώος ο αγνοούμενος Αντωνόπουλος Σωκράτης – Ευχαριστήριο της οικογένειάς του

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι Βρέθηκε σώος ο αγνοούμενος  Αντωνόπουλος Σωκράτης  που είχε εξαφανισθεί εχθές από τον Παλαιό Πρόδρομο της Μελίκης.

Η  οικογένειά του μας έστειλε την παρακάτω ανακοίνωση:

Θέλουμε  να εκφράσουμε  σε όλους σας ένα τεράστιο ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μας από όλη την οικογένεια μας και να τονίσουμε ότι όλοι μαζί μπορούμε τελικά…

Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΑΣ μόλις  βρέθηκε ΣΩΟΣ χάρη σε εσάς… Να είστε καλά όλοι όσοι βοηθήσατε και μας στηρίξατε στις δύσκολες ώρες μας…

 Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ όλους…

Δωρεάν υπηρεσίες δικηγόρου, οικονομολόγου ή λογιστή σε πολίτες που έχουν ανάγκη της πλατφόρμας εξωδικαστικού συμβιβασμού

Δωρεάν υπηρεσίες δικηγόρου, οικονομολόγου ή λογιστή σε πολίτες που έχουν ανάγκη της πλατφόρμας εξωδικαστικού συμβιβασμού και αδυνατούν ν’ αναλάβουν το κόστος

Περισσότερες από 7.500 επιχειρήσεις έχουν ήδη εισέλθει στην πλατφόρμα εξωδικαστικού συμβιβασμού οφειλών και συμπληρώνουν την αίτησή τους καθημερινά, ενώ “περίπου 700 από αυτές έχουν φτάσει σε ένα ώριμο στάδιο της διαδικασίας, 165 έχουν ολοκληρώσει την αίτησή τους και έχουν προχωρήσει στα επόμενα βήματα δηλαδή στη διαπραγμάτευση με τους πιστωτές, είτε αυτοί είναι τράπεζες είτε είναι το Δημόσιο είτε και τα δύο”.

Τα παραπάνω ανέφερε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, o ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, ενώ η Ειδική Γραμματεία δίνει πλέον μια βεντάλια επιλογών σε όσους έχουν ανάγκη υπηρεσιών της ειδικής πλατφόρμας, αλλά και συμβουλευτικού χαρακτήρα.

Εξυπηρέτηση και απλών πολιτών με τον εξωδικαστικό μηχανισμό

Όπως σημειώνει ο κ. Κουρμούσης, ο εξωδικαστικός μηχανισμός “θα επιλύσει το πρόβλημα των οφειλών που έχουν οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ωστόσο υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός απλών πολιτών όπως μισθωτοί, άνεργοι και συνταξιούχοι οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν τη δυνατότητα χρήσης του εργαλείου του νόμου Κατσέλη με την τροποποίηση του νόμου Σταθάκη, και όσον αφορά τα τραπεζικά τους χρέη είχαν τον κώδικα δεοντολογίας τραπεζών”.

Ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους τόνισε πως καθώς οι “δύο διαδικασίες δεν είναι και τόσο απλές, που να μπορεί κάποιος μόνος του να τις υλοποιήσει”, αποδεικνύεται στην πράξη η ανάγκη για απασχόληση δικηγόρου ή οικονομολόγου ή λογιστή.

Δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες

Για τη μερίδα των πολύ ευάλωτων πολιτών, “δηλαδή άνεργους που τα εισοδήματά τους είναι κάτω από το όριο της φτώχειας, άτομα με βαριά ασθένεια, ΑμεΑ, άτομα χαμηλής μόρφωσης, που δεν μπορούν να απευθυνθούν σε κάποιον επαγγελματία, η Ειδική Γραμματεία “αναπτύσσει νέο πρόγραμμα, το οποίο θα ψηφιστεί εντός των ημερών -εισήχθη και στη Βουλή- όπου το κράτος, δια της ειδικής γραμματείας, θα πληρώνει το κόστος του δικηγόρου ή του οικονομολόγου ή του λογιστή”. Σε περίπτωση δε που δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν, τον επαγγελματία θα τον πληρώνει το κράτος.

Όσον αφορά το οικονομικό σκέλος, η προσπάθεια είναι -σύμφωνα με τον κ. Κουρμούση- να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός με δαπάνες. “Έχουμε ήδη διεκδικήσει από το ΕΣΠΑ δύο εκατομμύρια ευρώ για να υποστηρίξουμε οικονομικά αυτή τη δράση, η οποία σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό θα ωφελήσει περίπου 10.000 τέτοιους ευάλωτους συμπολίτες μας” συμπλήρωσε.

Οι επόμενες βελτιώσεις και νέες υπηρεσίες: έρχεται το fast track για μικρές επιχειρήσεις

Σε στάδιο προετοιμασίας στο αμέσως επόμενο διάστημα και υλοποιούμενη “μόλις ολοκληρωθεί η διαβούλευση με τους δανειστές” είναι η επόμενη μεγάλη αλλαγή στην κατεύθυνση της περαιτέρω βελτιστοποίησης της πλατφόρμας. Πρόκειται για την αυτοματοποιημένη διαδικασία έτσι ώστε για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως ένα μικρό κατάστημα, ένας φούρνος κ.ο.κ, να έχουν στη διάθεσή τους μια ακόμα πιο γρήγορη και απλή διαδικασία, “να μη χρειάζεται δηλαδή να καταθέτουν μια μελέτη βιωσιμότητας” εξηγεί ο κ. Κουρμούσης.

Και οι ελεύθεροι επαγγελματίες στην πλατφόρμα εξωδικαστικού συμβιβασμού

Με τη συγκεκριμένη νέα αλλαγή που σχεδιάζεται, αυτές οι μικρές επιχειρήσεις θα “μπορούν να τρέξουν τη διαδικασία (…) και να γίνεται αυτή η ανάλυση βιωσιμότητας αυτόματα, θα μπορούν να ολοκληρώνουν τις διαδικασίες σε πάρα πολύ μικρό χρόνο, κάτι σαν fast track δηλαδή” σημειώνει ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

Η νέα λειτουργία που θα κάνει ακόμη πιο φιλική την πλατφόρμα αναμένεται “να ενεργοποιηθεί εντός του Νοεμβρίου”, ενώ ταυτόχρονα εντός του μήνα ολοκληρώνεται η αντίστοιχη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού όσον αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες. Θα αφορά “ειδικά τα χρέη τους προς το Δημόσιο δηλαδή προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία”.

Στόχος επ’ αυτού είναι “με τα ίδια εργαλεία του Εξωδικαστικού Μηχανισμού δηλαδή της μακροχρόνιας αποπληρωμής έως 120 δόσεις και της διαγραφής του υπολοίπου που απομένει στο τέλος, το γνωστό κούρεμα, να ρυθμίσουν και αυτοί οι πολίτες τα χρέη τους και να υπάρχει μια ανακούφιση και σ αυτήν την κοινωνική ομάδα” αναφέρει ο κ. Κουρμούσης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Τάζουν παντεσπάνι μα μας λείπει το ψωμί… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όσα αποκαλύπτονται τώρα για την υστέρηση στα έσοδα (2,3 δις), τα έχουμε αναφέρει εδώ και καιρό στην αρθρογραφία μας. Το ίδιο έχει γίνει και με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ιδιωτών, που έχουμε γράψει ότι από τον Αύγουστο και μετά έχουν αυξηθεί κατά ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Κι εμείς, είτε στη Βουλή είτε στην κοινωνία ασχολούμαστε με τα δικαιώματα μιας φούχτας διεμφυλικών ατόμων, λες κι αυτό είναι το πρόβλημά μας.

Δυστυχώς όμως, ότι και να κάνει σε επικοινωνιακό επίπεδο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ και παρ’ ότι αυτό το κάνει άριστα, δεν μπορεί να κρύψει κάτω από το χαλί τις αλήθειες και την πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι οι Έλληνες.

Δυστυχώς για τον Αλέξη Τσίπρα, είναι απολύτως ορατός και κατανοητός ο σχεδιασμός του να μεταθέσει την πολιτική αντιπαράθεση από το οικονομικό στο κοινωνικό πεδίο που πιστεύει ότι είναι προνομιακός του χώρος.

Εξ ου και ο νόμος για την αλλαγή φύλου, εξ ου κι η νομιμοποίηση της κάνναβης που διέρρευσε ότι ετοιμάζει η κυβέρνηση. Εξ ου κι οι ετοιμασίες για  κατάθεση προτάσεων για την αναθεώρηση του Συντάγματος, που ίσως καταλήξουν σ’ ένα δημοψήφισμα που πάλι θα διχάσει την κοινωνία.

Ανεξαρτήτως μάλιστα αν απαγορεύει το Σύνταγμα δημοψήφισμα για το… Σύνταγμα! Θα πουν ότι θα έχει συμβουλευτικό ρόλο.

Μα αν είναι να διχαστεί πάλι η κοινωνία και να πληρώσουμε κι ένα δις για τα έξοδα του δημοψηφίσματος για να κάνουμε ένα …συμβουλευτικό δημοψήφισμα (ελπίζω να έχει στείλει τα μηνύματά του ο πρόεδρος της Δημοκρατίας περί της αντισυνταγματικότητας) τι νόημα έχει;

Αυτός όμως είναι ο σκοπός τους. Αυτό επιδιώκουν.

Ν’ αποπροσανατολίσουν  την κοινωνία από το λούκι των οικονομικών βαρών και να υψώσουν πάλι τα τείχη ανάμεσα στο δίπολο «προοδευτικότητα – συντήρηση».

Φυσικά, όλοι βλέπουμε ποιοι είναι οι βαθιά συντηρητικοί που αρνούνται οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στα πάντα, αλλά στον ΣΥΡΙΖΑ και στους ΑΝΕΛ πιστεύουν ότι αυτοί είναι εκφραστές της …προόδου.

Ο Τσίπρας κι ο Καμμένος πιστεύουν ότι αν διχάσουν την κοινωνία, θα συσπειρώσουν τα κόμματά τους και θα κόψουν την αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας.

Στην πραγματικότητα ούτε αυτό τους νοιάζει ως προς τη διακυβέρνηση. Τους ενδιαφέρει να μην αλλάξει ο εκλογικός νόμος μέσω της αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας, αφού γνωρίζουν ότι χωρίς απλή αναλογική δεν θα υπάρχουν.

Από την άλλη, ξέρουν ότι ακόμη και χωρίς αυτοδυναμία, αν η Νέα Δημοκρατία συνεργαστεί με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη μετεκλογικά, πάλι εκείνοι θα γίνουν μικρή κουκίδα στο πολιτικό σκηνικό.

Άρα, επιχειρούν με νομοσχέδια που δήθεν έχουν «προοδευτικό» πρόσημα να εγκλωβίσουν τη Δημοκρατική Συμπαράταξη. Το κατάφεραν προσφάτως στο νομοσχέδιο για την αλλαγή φύλου.

Εκ τούτων και πολλών άλλων, έχω την πεποίθηση ότι η Νέα Δημοκρατία δεν έχει παρά να παίξει μπάλα στο γήπεδο που απασχολεί το σύνολο της κοινωνίας. Στην οικονομία. Και ν’ αναδεικνύει καθημερινά πόσα προβλήματα δημιούργησε στην κοινωνία η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ. Με τη βύθιση της οικονομίας, τα capital controls, την εξοντωτική φορολογία, την άρνησή τους σε επενδύσεις που θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας κι εκείνα που «πονάνε» τις τσέπες του κοσμάκη.

Όταν λείπε το ψωμί, ας αφήσουν τον Τσίπρα να τάζει παντεσπάνι….

 

«Ανάσα» δίνει στους μικρούς παραγωγούς η ρύθμιση για την πώληση των προϊόντων τους στις λαϊκές αγορές.

«Ανάσα» δίνει στους μικρούς παραγωγούς γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων η ρύθμιση στο νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο που έφερε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την πώληση των προϊόντων τους στις λαϊκές αγορές.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου «κατ εξαίρεση επιτρέπεται η πώληση γαλακτοκομικών προϊόντων αποκλειστικά σε λαϊκές αγορές και από ιδιοκτήτες «μικρών επιχειρήσεων» παραγωγής τυροκομικών προϊόντων-μη κτηνοτρόφους, κατά την έννοια του άρθρου 1 της 3724/162303/22.12.2014 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄ 3438), εφόσον δεν διαθέτουν εμπορικό κατάστημα λιανικής πώλησης».

Όμως οι καταναλωτές στους πάγκους της λαϊκής αγοράς της γειτονιάς τους εκτός από γαλακτοκομικά, θα μπορούν να βρουν από χύμα τσίπουρο, είδη οικοτεχνίας όπως μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, παραδοσιακά ζυμαρικά, βότανα και αρτύματα μέχρι και αλλαντικά ενώ γενικότερα με όσα προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομίας, που κατατέθηκε στη Βουλή, για το υπαίθριο εμπόριο επιχειρείται να μπει τάξη στο πλαίσο λειτουργίας αυτού του τύπου εμπορίου που στα χρόνια της κρίσης αποτελεί για αρκετούς μία επαγγελματική διέξοδο.

Το σχέδιο νόμου επιχειρεί να εξαλείψει όλα τα “γκρι” σημεία που ισχύουν σήμερα και εμποδίζουν ολόκληρες κοινωνικές ομάδες να δραστηριοποιηθούν ενώ επέρχονται αλλαγές ως προς τον τρόπο χορήγησης των αδειών, καθώς θα εφαρμόζεται σύστημα μοριοδότησης, δίνεται η δυνατότητα σε αγροτικούς συνεταιρισμούς να πωλούν προϊόντα, έχοντας μέχρι 10 άδειες, και θα μπορούν και οι επαγγελματίες αγρότες να δραστηριοποιούνται σε πάσης φύσεως αγορές.

Σκοπός των νέων ρυθμίσεων είναι να καθοριστούν κανόνες όχι μόνο στον χώρο των λαϊκών αγορών, του στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου, αλλά και στις εμποροπανηγύρεις, τις κυριακάτικες, χριστουγεννιάτικες και πασχαλινές αγορές ακόμη και στις κινητές καντίνες.

Τα είδη

Τα είδη που θα βρίσκουν οι καταναλωτές στους πάγκους της λαϊκής είναι:

– αυγά σφραγισμένα με το διακριτικό αριθμό του παραγωγού,

– λοιπά αγροτικά προϊόντα, όπως ελιές, καρύδια, κάστανα, όσπρια, ελαιόλαδο συσκευασμένο, οίνος εμφιαλωμένος,

– μέλι τυποποιημένο,

– πουλερικά και κουνέλια που πληρούν τους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής των τροφίμων, νωπά αλιευτικά προϊόντα θάλασσας, γλυκών υδάτων, υδατοκαλλιέργειας,

– προϊόν απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (διήμερων). Ειδικά για την πώληση χύμα τσίπουρου το υπουργείο οικονομίας θα προχωρήσει στη δημιουργία Μητρώου Μικρών Αποσταγματοποιών, με στόχο τον αποτελεσματικότερο έλεγχο.

– άνθη, καλλωπιστικά φυτά, αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά και κηπευτικό χώμα, το οποίο δεν έχει υποστεί βιομηχανική επεξεργασία, καθώς και πολλαπλασιαστικό υλικό καλλιεργούμενων φυτικών ειδών, όπως φυτάρια κηπευτικών, δενδρύλλια οπωροφόρων και φυτά αμπέλου,

– προϊόντα οικοτεχνίας όπως γαλακτοκομικά, μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, παραδοσιακά ζυμαρικά, βότανα, αρτύματα,

– αλλαντικά από παραγωγούς κτηνοτρόφους, εφόσον έχουν παραχθεί σε εγκεκριμένες μονάδες, τηρουμένων των όρων υγιεινής και ασφάλειας,

– γαλακτοκομικά προϊόντα.

Οι αδειούχοι παραγωγοί πωλητές υπαιθρίου εμπορίου μπορούν κατά τη διάρκεια διάθεσης των καλλιεργούμενων προϊόντων τους να διαθέτουν και άλλα μη επεξεργασμένα πρωτογενή προϊόντα  που σχετίζονται με την κύρια παραγωγή τους. Ενδεικτικά αναφέρονται τα αμπελόφυλλα για τους αμπελοκαλλιεργητές, τα άνθη κολοκυθιού για τους αντίστοιχους καλλιεργητές, τα αυτοφυή φυτά που φύονται εντός των γεωργικών εκμεταλλεύσεων των παραγωγών.

Βιομηχανικά είδη

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται γενικά βιομηχανικά είδη πλην ηλεκτροδοτούμενων ηλεκτρικών ειδών και παιχνιδιών, όπως είδη ένδυσης νεωτερισμών, ψεύτικα κοσμήματα (φο μπιζού), λευκά είδη, ψιλικά, είδη υπόδησης, δερμάτινα είδη (τσάντες, ζώνες, πορτοφόλια), αυτόνομα μη ηλεκτροδοτούμενα ηλεκτρικά είδη, εκκλησιαστικά είδη, είδη ατομικής καθαριότητας ή οικιακής φροντίδας, μέσα συσκευασίας (χάρτινες, πλαστικές σακούλες), είδη υαλοπωλείου, πλαστικά με το μέτρο, είδη χαρτιού, εργαλεία και βιομηχανικά είδη κηπουρικής και ανθοκομίας.

‘Αδειες

Στο νομοσχέδιο όμως υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις με κοινωνική ευαισθησία και καινοτομικο χαρακτηρα:

– Θεσμοθετούνται οι αγορές καταναλωτών, οι λεγόμενες αγορές χωρίς μεσάζοντες. Τις αγορές αυτές επιτρέπεται να διοργανώνουν ενώσεις καταναλωτών, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ), καθώς και συλλογικοί φορείς πολιτών-καταναλωτών που δεν είναι κερδοσκοπικοί, αφορούν την ανάπτυξη της καταναλωτικής συνείδησης και προάγουν την αλληλεγγύη μεταξύ των πολιτών.

– Επιτρέπεται σε επαγγελματίες που έχουν πτωχεύσει να ζητήσουν τη χορήγηση αδείας, ισχύος έως ενός έτους, και θέση σε λαϊκή αγορά για την πώληση αδιάθετων ειδών της επιχείρησης που διατηρούσαν. Η άδεια αυτή δεν μπορεί να ανανεωθεί ούτε και να μετατραπεί σε άδεια υπαίθριου εμπορίου.

– Ορίζεται σύστημα μοριοδότησης για την κατανομή και τοποθέτηση των παραγωγών πωλητών στις κενές θέσεις των λαϊκών αγορών. Προτεραιότητα έχουν οι συνεταιρισμοί και σε περίπτωση ισοβαθμίας εξετάζονται κριτήρια όπως ο βαθμός παραβατικότητας, ο αριθμός μελών, η παλαιότητα της άδειας.

– Το 60% των προκηρυσσόμενων αδειών επαγγελματιών πωλητών υπαίθριου εμπορίου διατίθεται σε άτομα με αναπηρία τουλάχιστον 50%, σε πολύτεκνους και στα παιδιά τους, στους τρίτεκνους, σε γονείς ανηλίκων τέκνων με αναπηρία ή προστάτες ατόμων με αναπηρία, σε Ρομά, σε άτομα απεξαρτημένα, σε προστάτες μονογονεϊκών οικογενειών και σε αποφυλακισθέντες μετά την έκτιση μακρόχρονης ποινής. Το υπόλοιπο 40% χορηγείται σε ανέργους. Και σε αυτές τις περιπτώσεις εφαρμόζεται σύστημα μοριοδότησης με βασικό κριτήριο το εισόδημα.

– Θεσπίζεται η λειτουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, μιας ηλεκτρονικής βάσης όπου θα καταγραφούν όλοι οι αδειούχοι πωλητές, είτε είναι παραγωγοί είτε επαγγελματίες, τα είδη και οι ποσότητες που διακινούν και τα πρόστιμα που ενδεχομένως τους επιβάλουν.

Το ΟΠΣ θα έχει μητρώο αδειών, μητρώο ελέγχων-προστίμων και λαϊκών αγορών. Για πρώτη φορά θα υπάρχει επίσημη εικόνα για το υπαίθριο εμπόριο και όσους δραστηριοποιούνται σε αυτό.

– Αδειες παραγωγών πωλητών. Τροποποιήσεις έρχονται στο καθεστώς της αδειοδότησης των παραγωγών αγροτικών προϊόντων στις λαϊκές αγορές και στο λοιπό υπαίθριο εμπόριο. Οι παραγωγοί θα αδειοδοτούνται από τους δήμους κατοικίας τους αποσαφηνίζοντας το προηγούμενο θολό τοπίο της αδειοδοτούσας αρχής.

Παραμένει σε ισχύ η διάταξη πως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη η έκδοση και ανανέωση αδειών θα γίνεται από τις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, αντίστοιχα.

Επιπλέον, άδεια παραγωγού θα μπορούν να παίρνουν, εκτός από τους επαγγελματίες αγρότες, αγροτικοί και γυναικείοι συνεταιρισμοί, ομάδες και οργανώσεις παραγωγών.

Για πρώτη φορά άδειες παραγωγού θα έχουν το δικαίωμα να αποκτήσουν και φυσικά πρόσωπα που παράγουν είδη λαϊκής τέχνης, κοσμήματα, καλλιτεχνήματα και λοιπά έργα πρωτότυπης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Για αυτούς δεν θα επιτρέπεται η δραστηριοποίηση στις λαϊκές αγορές.

– Καταργείται η αυτοπρόσωπη προσέλευση στις λαϊκές αγορές, εφόσον ο παραγωγός αναπληρώνεται από τη σύζυγο ή τα τέκνα.

– Οι έλεγχοι για τις άδειες παραγωγών αγροτικών προϊόντων θα γίνονται εκ των υστέρων και δειγματοληπτικά. Αφού ο αγρότης θα υποβάλλει τα δικαιολογητικά του, θα παίρνει την άδεια, και στη συνέχεια θα γίνονται αυτοψίες (στις δηλωθείσες γεωργικές εκμεταλλεύσεις τους) για να διαπιστωθεί αν όντως υπάρχει η παραγωγή των προϊόντων που δηλώνονται.

– Διακριτή σήμανση. Πράσινα ταμπελάκια στους πάγκους τους, με τα ονοματεπώνυμά τους θα φέρουν οι παραγωγοί και μπλε οι επαγγελματίες πωλητές.

– Κανόνες λειτουργίας επιδιώκεται να μπουν και στις λεγόμενες εμποροπανηγύρεις, κυριακάτικες, χριστουγεννιάτικες και πασχαλινές αγορές. Οι δήμοι είναι αρμόδιοι ώστε να θεσπίσουν κανόνες λειτουργίας και αδειοδότησης ενώ τίθενται σαφή χρονικά όρια λειτουργίας αυτών των αγορών.

– Επανακαθορίζονται ο τρόπος υπολογισμού και λοιπά θέματα σχετικά με το ημερήσιο ανταποδοτικό τέλος, που υποχρεούνται να καταβάλλουν οι προσερχόμενοι στις λαϊκές αγορές. Το ύψος του ημερήσιου τέλους καθορίζεται ανά τρέχον μέτρο εκθετηρίου ανά ημέρα, είναι κοινό για παραγωγούς και επαγγελματίες πωλητές και καταβάλλεται μηνιαίως είτε σε ειδικά  ορισμένο τραπεζικό λογαριασμό, είτε στο ταμείο του φορέα λειτουργίας.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μειωμένο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης φέτος, λόγω καλού καιρού, σύμφωνα με τους πρατηριούχους

Μικρότερη κατά 50% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι είναι φέτος η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης, λόγω του σχετικά καλού καιρού, όπως επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων και Σταθμών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης «Ο Άγιος Χριστόφορος», Θέμης Κιουρτζής, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM».

Κατά τον ίδιο, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης άνοιξε και φέτος στα επίπεδα που είχε κλείσει πέρυσι, δηλαδή στα περίπου 95 λεπτά του ευρώ. Με τις υπάρχουσες διυλιστηριακές τιμές η τιμή θα είναι 92 έως 95 λεπτά για τις μεγάλες ποσότητες. Ο ίδιος ανέφερε ότι δεν αποκλείεται σε κάποιες επαρχιακές πόλεις η τιμή να ξεπεράσει το 1 ευρώ, διευκρινίζοντας ότι προς το παρόν, και σε αυτές, η ζήτηση είναι επίσης υποτονική. «Η υπερφορολόγηση του πετρελαίου κάνει πανάκριβο το καύσιμο και δυσκολεύει τον συγκεκριμένο κλάδο» είπε ο κ. Κιουρτζής.

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, Νικόλαος Τσεμπερλίδης, δήλωσε στο «Πρακτορείο 104,9 FM» ότι οι καταναλωτές πρέπει πρώτα να κάνουν έρευνα για τις τιμές του πετρελαίου, δεύτερον να γνωρίζουν ακριβώς τις διαστάσεις της δεξαμενής, για να μπορούν να υπολογίσουν πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Πρόσθεσε ότι το χρώμα του πετρελαίου, το οποίο και αποτελεί ένδειξη της ποιότητάς του, πρέπει να είναι κόκκινο και διαυγές και όχι θολό.

Κατά την παραλαβή του πετρελαίου, ανέφερε ο κ. Τσεμπερλίδης, καλό είναι να μην εμπιστεύονται μόνο τον μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν και δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο. Όσον αφορά την αγορά καυσόξυλων αυτή γίνεται κατ’ όγκο με μονάδα μέτρησης είτε το «χωρικό κυβικό μέτρο στοιβαχτού» (m3 στοιβαχτού) είτε το «χωρικό κυβικό μέτρο χύδην» (m3 χύδην).

Ο κ. Τσεμπερλίδης, είπε ότι οι καταναλωτές πρέπει να αγοράζουν τα καυσόξυλα από εμπόρους που γνωρίζουν και εμπιστεύονται και να παρατηρούν πόσα κενά υπάρχουν μέσα στην ντάνα των ξύλων που παραλαμβάνουν, για να δουν αν πρόκειται για την ποσότητα που έχουν παραγγείλει.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Βέροια: Επιμελητήριο Ημαθίας – Πρόσκληση στην την ενημερωτική εκδήλωση με τίτλο «Επαγγελματικές προοπτικές στον Αγροδιατροφικό Τομέα».

Το Επιμελητήριο Ημαθίας σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή, διοργανώνουν την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου και ώρα 18:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Ημαθίας την ενημερωτική εκδήλωση με τίτλο «Επαγγελματικές προοπτικές στον Αγροδιατροφικό Τομέα».

Το πρόγραμμα ενημέρωσης, στοχεύει στην πληροφόρηση των νέων, αγροτών και επαγγελματιών για τις προοπτικές ανάπτυξης του Αγροδιατροφικού τομέα στην Ελλάδα. Η εκδήλωση γίνεται με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συλλόγου Σταθμών Τεχνικής Επιθεώρησης Εξοπλισμών Εφαρμογής Γεωργικών Φαρμάκων (ΠΑΣΤΕΕΕΓΦ).

       Θεματολογία:

  • Μηχανήματα φυτοπροστασίας και σύστημα επιθεώρησης ΕΕΓΦ
  • Νέες τεχνολογίες στην αγροτική παραγωγή (Γεωργία Ακριβείας)
  • Η συμβολή της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής στην Ελληνική ύπαιθρο από το 1904 έως σήμερα, και συνοπτική περιγραφή των εκπαιδευτικών και ερευνητικών προγραμμάτων

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη για οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο.

Για όλες τις λεπτομέρειες της διοργάνωσης αυτής παρακαλώ  επικοινωνήστε στο  2331024734 Επιμελητήριο Ημαθίας (κα.Μαυροπούλου Αλίνα)

Βέροια: Παρέμβαση του υπεύθυνου Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής και μέλος της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας Τσιάνου Δημήτρη

ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ  ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΣΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΝΝΕΔ ΗΜΑΘΙΑΣ

Απάντηση στην παρέμβαση  του κ. Βεσυρόπουλου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, «Διακίνηση και Εμπορία Νωπών Ευαλλοίωτων Αγροτικών Προϊόντων και άλλες διατάξεις» 

Είναι σίγουρο  ότι το νομοσχέδιο για τα νωπά και ευαλλοίωτα αγροτικά προϊόντα που κατατέθηκε στη Βουλή θα λύσει χρόνια προβλήματα του αγροτικού χώρου. Πρώτον και κυριότερο τα νωπά και ευαλλοίωτα αγροτικά προϊόντα (γάλα, κρέας φρούτα, λαχανικά κ.λπ.) θα πληρώνονται στον παραγωγό το πολύ σε 60 ημέρες. Παρόλο που αυτό ήταν ευρωπαϊκή οδηγία ήδη από το 2013 και εφαρμόζεται από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη. Μια ευρωπαϊκή οδηγία (2011/7/Ε) που υποχρεωτικά ενσωματώθηκε στο ελληνικό Δίκαιο ήδη από το 2013  (Ν.4152/13), αλλά φυσικά η κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ ποτέ δεν εφάρμοσε στην πράξη.
Παρόλο που το νομοσχέδιο κατά γενική ομολογία ακόμη και της ΝΔ κινείται στη σωστή κατεύθυνση παρακολουθήσαμε τον βουλευτή κ. Βεσυρόπουλο να παρεμβαίνει σε ένα άρθρο του νομοσχεδίου που αφορά την ένδειξη “ελληνική εκτροφή άνω τον 5 μηνών”

Επειδή αρκετά κροκοδείλια δάκρυα έχουν χυθεί και από τον ίδιο αλλά και από το κόμμα του θα ήθελα να του υπενθυμίσω ορισμένα γεγονότα που ή τα αγνοεί ή δεν θέλει να θυμάται. Η συζήτηση για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε ξεκινήσει τουλάχιστον ένα χρόνο πριν και μάλιστα είχε εντοπιστεί ότι ο χώρος της κτηνοτροφίας και συγκεκριμένα ο κλάδος της βοοτροφίας αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα παράνομων ελληνοποιήσεων παρόλη την χαμηλή αυτάρκεια της χώρας μας (μόλις 17%).

Έτσι λοιπόν σε συνεργασία με τον Βοοτροφικό Σύλλογο Βέροιας κανονίστηκε συνάντηση-επίσκεψη  (Ιούνιο 2017) με τον Αν.Υπουργό ΑΑ&Τ κ. Τσιρώνη με στόχο να εντοπιστούν και να αποτυπωθούν όλα τα σημεία που δυσχεραίνουν την ανάπτυξη του κλάδου. Επίσης έγιναν άλλες δύο συναντήσεις στην Αθήνα( μια με τον γ.γ κ.Αντώνογλου, και μια με τον κ. Λαλιώτη (ζωοτέχνη -συνεργάτη του υπουργού κ. Αποστόλου). Επίσης έγινε συνάντηση με την βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ        κ. Βράντζα Παναγιώτα (κτηνίατρος και κοινοβουλευτική εκπρόσωπος για το νομοσχέδιο)

Όλα τα παραπάνω τα αναφέρω για να καταλάβει ο κ. Βεσυρόπουλος πως ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει έμπρακτα πως πιστεύει στην παραγωγική ανασυγκρότηση και συνομιλεί σε διαρκή βάση με τους παραγωγούς της χώρας και δεν αρκείται σε παρεμβάσεις μόνο από τα έδρανα της Βουλής. Επίσης θα τον παρότρυνα να ρωτήσει τα ίδια τα μέλη του βοοτροφικού σχετικά με την αποτελεσματικότητα της τωρινής ηγεσίας του υπουργείου σε σχέση με τον τότε γ.γ κ. Μελά και τον τότε υπουργό κ. Καρασμάνη. Γι’ αυτό λοιπόν θα σας συμβούλευα να αρκεστείτε σε παρεμβάσεις γύρω από το αντικείμενό σας και αφήστε την αγροτική πολιτική να την εισηγηθούν άτομα που έχουν μια παραπάνω εμπλοκή και ενασχόληση με τον χώρο.

Και κυρίως αυτοί που έχουν αποφασίσει να σπάσουν όλο το κύκλωμα παράνομων ελληνοποιήσεων, ασυδοσίας της αγοράς και των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων. Όλων αυτών δηλαδή που εσείς υπηρετείτε.

Άλλωστε το πρόβλημα δεν είναι τωρινό αλλά σέρνεται εδώ και μία δεκαετία, παρόλα ταύτα ενώ το γνωρίζατε καλά στη ΝΔ δεν κάνατε το ελάχιστο για την επίλυση του. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια κύριοι της ΝΔ και γι’ αυτό λοιπόν θα σας  παρακαλούσα όταν το υπουργείο νομοθετεί στη σωστή κατεύθυνση να μην παρεμβαίνετε με δελτία τύπου  δήθεν παρέμβασης ή “κατόπιν ενεργειών μου” γιατί απλά είναι σαν να “κλέβετε εκκλησία». Η αλήθεια των γεγονότων θα επιβεβαιωθεί και από τον ίδιο τον Βοοτροφικό σύλλογο Βεροίας. Εξάλλου όπως μας είπαν χαρακτηριστικά σε μία από τις συναντήσεις “από λόγια χορτάσαμε και ειδικά από τη ΝΔ”.
Τέλος κλείνοντας θα ήθελα να σχολιάσω την δήλωση του κου. Καλαϊτζίδη ο οποίος σύμφωνα με τα λεγόμενα του φαίνεται ότι αγνοεί τα στοιχειώδη “ θέλουμε να σας ενημερώσουμε για ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα που απασχολεί τους παλιούς αλλά και νέους επιχειρηματίες, που ασχολούνται με την εκτροφή βοοειδών στην περιοχή μας και φαίνεται πως μπορεί να προκαλέσει ένα σοβαρό οικονομικό πρόβλημα, σε σχέση με τη λειτουργία των μονάδων τους και την παραγωγή τους΄΄.

Πρώτο λάθος: Το πρόβλημα υπάρχει εδώ και μια δεκαετία, επομένως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ήρθε για να επιλύσει σειρά προβλημάτων.

Και κατά δεύτερον αφού αναφέρεται και σε νέους παραγωγούς θα του υπενθυμίσω ένα μονάχα. Τον Αύγουστο του 2014 το κόμμα του και συγκεκριμένα ο τότε υπουργός αγροτικής ανάπτυξης       κ. Καρασμάνης αποφάσισε να συνεχίσει τις στρεβλώσεις μεταξύ νέων και παλιών συνεχίζοντας τον άνισο τρόπο κατανομής των αγροτικών επιδοτήσεων και τη συνεχίσει των ιστορικών δικαιωμάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στη Χώρα μας να δημιουργηθούν τέτοιες ανισότητες που όχι μόνο αντιπαραγωγικές είναι αλλά είναι και αντικίνητρο για νέους και νεοεισερχόμενους να ασχοληθούν με την κτηνοτροφία και την Γεωργία. Ενδεικτικά σας αναφέρω  ότι το εύρος της αξίας δικαιώματος για ένα στρέμμα καλλιεργήσιμης γης είναι από 3,35 ευρώ έως 2500ευρώ (για την ίδια πάντα καλλιέργεια) και για τα ζώα (1 αγελάδα =1 ΜΜΖ) από 4 ευρώ έως και 4500ευρώ  και με τους νέους να λαμβάνουν δικαιώματα από 5 έως 43 ευρώ μάξιμουμ ανά στρέμμα καταλαβαίνετε λοιπόν  κύριε Καλαϊτζίδη οτι ούτε βιώσιμος ούτε ανταγωνιστικός μπορεί να είναι ένας νέος.

Η αλλαγή της ΚΑΠ 2015-2020 και ο αδίκως τρόπος που αυτή  κατανέμεται στους δικαιούχους είναι το επόμενο στοίχημα για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Η κοινωνία πλέον γνωρίζει και επέλεξε να σας στείλει δια παντός στο χρονοντούλαπο …….

 

 Τσιάνος Δημήτρης 
Συντονιστής του τμήματος Αγροτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ & μέλος ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

 

 

Ομιλία του Θανάση Θεοχαρόπουλου στη Βουλή για την αγροτική ανάπτυξη (βίντεο)

Η ομιλία στη Βουλή του προέδρου της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θανάση Θεοχαρόπουλου, για την αγροτική ανάπτυξη:

Δείτε την ομιλία στο βίντεο:

 “Συζητάμε σήμερα ένα πολύ σοβαρό θέμα, που έχει σχέση με την προάσπιση των συμφερόντων των Ελλήνων παραγωγών, καθώς και την προστασία τους από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και τη διασφάλιση της ποιότητας των ελληνικών νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων.

Ναι, μεν, όπως είπαμε, η φιλοσοφία του νομοσχεδίου μπορεί να είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά για μία φορά παρουσιάζονται αντιφάσεις και κενά και συνεχίζει να λείπει η απαραίτητη υποδομή για να λειτουργήσουν αυτά, έστω και τα αποσπασματικά μέτρα.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι συνεχίζει να λείπει μία συνολική και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του αγροτικού ζητήματος. Οπότε, είναι μάλλον στρουθοκαμηλισμός να περιμένουμε να λειτουργήσει ένας κρίκος μίας μεγάλης αλυσίδας, όταν οι υπόλοιποι κρίκοι παραμένουν εξαιρετικά αδύναμοι.

Σας άκουσα, κύριε Τσιρώνη, να λέτε ότι η διαβούλευση γίνεται επαρκώς, και, μάλιστα, να φέρνετε σαν παράδειγμα ότι περνάτε 60% του χρόνου σας με τους αγρότες. Μάλλον, στην κυβέρνησή σας δεν έχετε υπόψη τι σημαίνει θεσμική διαβούλευση, «συνεχής θεσμική διαβούλευση» με τους αγρότες και ολοκληρωμένη διαβούλευση, η οποία πρέπει να γίνεται σε όλη την περίοδο. Δεν αμφισβητεί κανένας ότι μπορεί να συνομιλείτε με τους αγρότες για ώρες. Πρέπει, όμως, αυτό να γίνεται και με τους φορείς τους, με τις προτάσεις τους και αυτό να παίρνει τη θεσμική μορφή, η οποία πραγματικά να βοηθάει στο να ακούμε τους αγρότες και να συνδιαμορφώνουμε τις αλλαγές οι οποίες χρειάζονται.

Εννοώ όχι σε μεμονωμένες συναντήσεις, κύριε Τσιρώνη. Νομίζω ότι καταλαβαινόμαστε. Οι μεμονωμένες συναντήσεις δεν παράγουν αποτέλεσμα προς το συμφέρον των αγροτών, αλλά παράγουν αποτέλεσμα προς το συμφέρον συγκεκριμένων ομάδων. Και αυτό δεν είναι ο στόχος για το συλλογικό συμφέρον και το εθνικό συμφέρον που πρέπει να έχουμε.

Εξίσου σημαντικά, βέβαια, είναι και πολλά θέματα, τα οποία θα σας πω στη συνέχεια, γιατί εμείς στη Δημοκρατική Συμπαράταξη είμαστε ο κατ’ εξοχήν χώρος που επιδιώκει μια ολιστική αντιμετώπιση του αγροτικού τομέα, που αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης της εθνικής αγροτικής οικονομίας.

Ποια είναι τα κρίσιμα ζητήματα για να μην υπάρχουν αποσπασματικά μέτρα; Ποια είναι τα κρίσιμα θέματα για τον αγροτικό τομέα; Τι γίνεται με την ενίσχυση της παραγωγικής διαδικασίας μέσα από τη μέγιστη δυνατή απορρόφηση και αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων; Δεν γίνεται τίποτα.

Σας είπε ο Εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης στην αρχή, κύριε Υπουργέ, ότι λέτε πολλές φορές πως οι ενισχύσεις στη χώρα μας είναι διπλάσιες από ορισμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σας έφερε και ορισμένα παραδείγματα από αυτά που έχετε πει δημοσίως.

Πρώτο ερώτημα. Από ποιον εξασφαλίστηκαν αυτά τα διπλάσια ποσά το 2012-2014, τα 20 δισεκατομμύρια, δηλαδή, ευρώ για την Κοινή Αγροτική Πολιτική, εκ των οποίων τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ αφορούν το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης και τα υπόλοιπα τον Πυλώνα Ι της ΚΑΠ;

Δεύτερον, με αυτά τα επιχειρήματα πηγαίνει η κυβέρνησή σας και διαπραγματεύεται στις Βρυξέλλες; Λέτε πραγματικά στους εταίρους ότι οι επιδοτήσεις στη χώρα μας είναι διπλάσιες από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Εκτός αν νομίζετε ότι ό,τι λέτε εδώ στη χώρα μας δεν έχει αντίκτυπο κανένα και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα γι’ αυτό.

Ταυτοχρόνως, υπάρχουν και άλλα μεγάλα ζητήματα για τον αγροτικό τομέα που επηρεάζουν τα νομοσχέδια, τα οποία έρχονται και συζητούμε. Τι γίνεται με το σύστημα φορολόγησης των αγροτών; Σας έχουμε πει επανειλημμένα ότι αυτό που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια με την κυβέρνησή σας, είναι ουσιαστικά η φορολογική εξόντωση των αγροτών. Και να μην πω πάλι τα ίδια παραδείγματα, τα οποία έχουμε συζητήσει πολλές φορές εδώ στην Ολομέλεια της Βουλής. Δεν υπάρχει δίκαιο σύστημα φορολόγησης.

Ταυτοχρόνως, δεν υπάρχει υποδομή για την εντατικοποίηση των ελέγχων στην αγορά για τη ριζική αντιμετώπιση των ελληνοποιήσεων. Εμείς σε όποια θετικά έρχονται και για τις ελληνοποιήσεις λέμε «ναι» στις θετικές αυτές ρυθμίσεις, τις οποίες φέρνετε. Όμως, σας λέμε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει και να αντιμετωπιστεί το σύστημα αυτό, αν δεν θεσπιστούν συγκεκριμένες ρυθμίσεις και μέτρα σε όλο το σύστημα.

Ποια είναι τα μέτρα μείωσης του κόστους παραγωγής;

Αυτές είναι και οι προκλήσεις για ένα Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στις οποίες δεν έχετε ανταποκριθεί.

Τι γίνεται με την εφαρμοσμένη έρευνα και την καινοτομία;

Γιατί δεν υπάρχει ουσιαστική παρέμβαση για τη βελτίωση του ισοζυγίου εισαγωγών κρέατος και γάλακτος;

Γιατί δεν θεσπίζονται ουσιαστικά κίνητρα για την προώθηση νέων σύγχρονων και ισχυρών συλλογικών δομών;

Τι γίνεται με την ολοκληρωμένη πολιτική διαχείρισης νερού; Είναι ένα μεγάλο ζήτημα, το οποίο αφορά και το πώς θα γίνει και η αναδιάρθρωση των καλλιεργειών σε σχέση με τις συμβουλευτικές δομές για τους αγρότες. Είναι διαχρονικό πρόβλημα ότι δεν αξιοποιούνται χρήματα, τα οποία υπάρχουν. Ενώ υπάρχουν τετραπλάσια χρήματα αυτήν την περίοδο για συμβουλευτικές δομές που έχουν εξασφαλιστεί, δεν τα απορροφάτε και δεν έχετε δημιουργήσει αυτές τις δομές των συμβουλευτικών υπηρεσιών για να απορροφηθούν.

Τι γίνεται με το ασφαλιστικό; Κανένα σύγχρονο σύστημα ασφαλιστικό δεν υπάρχει. Τα αντίθετα βλέπουμε και στο ασφαλιστικό σύστημα όλα τα χρόνια της διακυβέρνησής σας.

Πολιτική γης με χρηματοδοτικά κίνητρα για την εγκατάσταση των αγροτών ουσιαστικά δεν υπάρχει.

Όσον αφορά το αγροτικό πετρέλαιο, δεν έχετε κάνει δεκτή την πρόταση τη δική μας και δεν έχετε διαπραγματευτεί. Αν έχετε διαπραγματευτεί με τους εταίρους και το έχουν αρνηθεί, η κυβέρνησή σας να ενημερώσει, είτε ο κ. Τσακαλώτος είτε εσείς.

Η κάρτα αγροτικού πετρελαίου, που έχουμε ζητήσει, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα μπορούσε ουσιαστικά μ’ έναν δίκαιο τρόπο να παρέχει αγροτικό πετρέλαιο, για το οποίο και εσείς είχατε προεκλογικά δεσμευθεί με βάση τις καλλιέργειες. Σας έχουμε καταθέσει αυτήν την τροπολογία από το 2015. Μας έχετε πει ότι είναι θέμα με τους εταίρους και πρέπει να διαπραγματευτούμε. Διαπραγματευτήκατε; Σας είπαν «όχι»; Να ενημερωθεί το ελληνικό Κοινοβούλιο και ο ελληνικός λαός και οι αγρότες αν δεν έχουν δεχθεί την κάρτα αγροτικού πετρελαίου ή αν εσείς δεν επιλέγετε αυτόν τον τρόπο τον εναλλακτικό για να παρέχουμε φθηνότερο αγροτικό πετρέλαιο σ’ αυτούς που πραγματικά το δικαιούνται.

Νόμιζα πραγματικά ότι αυτά ίσως τα κρατάει στις αποσκευές του ο Πρωθυπουργός για τις περιοδείες που έχει ξεκινήσει, καθώς κάτι θα έπρεπε να υποσχεθεί για να καλύψει γενικές και ειδικές ανεπάρκειες της κυβέρνησης και προεκλογικές μη τηρηθείσες υποσχέσεις.

Χθες ήταν στη Λάρισα, στο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο, στο οποίο νομίζω ήσασταν κι εσείς από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, για την αγροτική ανάπτυξη.

Βλέπω, λοιπόν, εδώ ορισμένα χαρακτηριστικά σημεία για τον αγροτικό τομέα, τα οποία θα ήθελα να σχολιάσω.

Λέει χαρακτηριστικά ότι «έχει γίνει κριτική αποτίμηση του μοντέλου που μας έφερε στην κρίση μέχρι το 2009». Είναι σωστό ότι πρέπει να αλλάξει το στρεβλό, καταναλωτικό μοντέλο με ένα υγιές παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης. Ταυτοχρόνως, δεν μας λέει όμως γιατί συνεχίζει με τις παθογένειες του παρελθόντος σε ορισμένα ζητήματα και με το στρεβλό καταναλωτικό μοντέλο. Δεν δίνει καμία απάντηση.

Λέει ο κ. Τσίπρας ότι «είχαμε μία έκρηξη σε επενδύσεις στην ελληνική οικονομία». Λέει ακριβώς τη λέξη «έκρηξη» στις επενδύσεις. Την έχει δει κάποιος και πραγματικά μπορεί να την τεκμηριώσει με στοιχεία αυτή την έκρηξη σε επενδύσεις;

Θα ήθελα να απαντήσετε στη συνέχεια εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, για να μας πείτε πού βλέπετε αυτές τις επενδύσεις, διότι νομίζω ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: Δεν έχουμε επενδυτικό ενδιαφέρον. Πρέπει να σας πω ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι σε χαμηλότερο επίπεδο. Ουσιαστικά φεύγουν επενδυτές από τη χώρα μας.

Επίσης, δήλωσε ο Πρωθυπουργός ότι «η ανάπτυξη δημιουργεί σταθερές και αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας». Τα στοιχεία που βλέπουμε για τις θέσεις εργασίας είναι ότι δημιουργούνται θέσεις εργασίας μερικής απασχόλησης, ότι αυξάνονται αυτές οι θέσεις, ότι υπάρχει υποαπασχόληση. Και βλέπουμε τα ακριβώς αντίθετα στοιχεία, ότι μπορεί οι δείκτες της ανεργίας να μειώνονται ελάχιστα, αλλά ουσιαστικά οι θέσεις εργασίας που υπάρχουν είναι οι περισσότερες μερικής απασχόλησης, δηλαδή το ακριβώς αντίθετο.

Είπε ο κ. Τσίπρας ότι «αφού ολοκληρώσουμε τον κύκλο των συνεδρίων στις δεκατρείς Περιφέρειες, θα συγκροτήσουμε το Εθνικό Αναπτυξιακό Σχέδιο». Πέρασαν παραπάνω από δυόμισι χρόνια, φτάνουμε στα τρία χρόνια και τώρα στη Λάρισα είπε ο κ. Τσίπρας ότι θα συγκροτηθεί το Εθνικό Αναπτυξιακό Σχέδιο μετά από τα δεκατρία συνέδρια.

Μήπως έχουμε εκλογές και μιλάει ως Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης; Αυτό μία τέτοια ομιλία θυμίζει, ενώ θα έπρεπε να απαντήσει τώρα τι γίνεται, αύριο. Οι αγρότες έχουν προβλήματα και νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι η εκάστοτε κυβέρνηση θα έπρεπε να δίνει λύσεις στα πρακτικά ζητήματα, πέρα από μία οραματική πολιτική που μπορεί να έχει. Ποιες είναι αυτές οι λύσεις; Καμία!

Ταυτοχρόνως, αναφέρθηκε σε διαθρωτικές αδυναμίες του πρωτογενούς τομέα, για τις οποίες δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για τη διόρθωσή τους, για την ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού μέσα από την υποστήριξη των νέων αγροτών. Δεν προχώρησαν αυτά τα χρόνια το Πρόγραμμα Νέων Αγροτών. Τώρα μας λέτε ότι θα προχωρήσει η διαδικασία, αλλά δεν προχώρησε αυτά τα δυόμισι χρόνια. Σε αυτό δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία αμφιβολία.

Μίλησε για τα συλλογικά εργατικά σχήματα και ταυτοχρόνως για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της αγοράς αγροτικών προϊόντων και την προστασία του καταναλωτή.

Κύριε Υπουργέ, εσείς δεν έχετε πει πολλές φορές ότι το άνοιγμα της ψαλίδας των τιμών στη χώρα μας παραμένει τεράστιο; Είναι αλήθεια ή δεν είναι; Είναι 1:7,5, έχετε πει τεράστιο το άνοιγμα. Έχει μειωθεί; Δεν έχει μειωθεί. Δεν ευθύνεστε ως Κυβέρνηση δυόμισι χρόνια που δεν έχει μειωθεί; Ποιος θα πρέπει να απαντήσει σε αυτό; Η Αντιπολίτευση;

Άλλο σημείο είναι η ανάπτυξη της έρευνας και της καινοτομίας, που την αναφέρει ο Πρωθυπουργός, λέγοντας ότι διαπίστωσε στη Λάρισα ότι υπάρχουν πραγματικά πρωτοπόρες επιχειρήσεις. Το διαπίστωσε στη Λάρισα, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Νομίζω ότι αυτές οι πρωτοπόρες, καινοτόμες αγροτικές επιχειρήσεις, που  υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, θα έπρεπε να αποτελούν πρότυπο και όχι να ανακαλυφθούν τώρα, αλλά όλο αυτό το χρονικό διάστημα να τους έχετε μαζέψει και να έχετε προσπαθήσει να δημιουργήσετε πρότυπα τέτοιων επιχειρήσεων, χωρίς σφιχτό βέβαια κρατικό εναγκαλισμό.

Βεβαίως, μίλησε και για τις απορροφήσεις για το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης. Μιλάτε για δεσμεύσεις, για τις προκηρύξεις που έχετε κάνει. Δεν μιλάτε για τις απορροφήσεις. Θα πρέπει να ξεκινήσετε να δείτε τι γίνεται, γιατί δεν προχωρούν όπως θα έπρεπε οι απορροφήσεις και γιατί δεν προχωρά το Πρόγραμμα με έναν ταχύτερο ρυθμό, πού υπάρχουν οι γραφειοκρατικές αδυναμίες, να τις επιλύσετε και όχι απλώς να μιλάτε για τις δεσμεύσεις που γνωρίζετε πολύ καλά και ξέρετε ότι γνωρίζω πως δεν αποτελούν ένδειξη ουσιαστικά προόδου.

Να μην αναφερθώ σε άλλα. Θα ήθελα μόνο να σας πω, κύριε Υπουργέ, ότι διάβασα ότι είπατε στην ομιλία σας στην Περιφέρεια, στην Καρδίτσα νομίζω, και για το φορολογικό και το ασφαλιστικό των αγροτών. Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι τόσο το φορολογικό όσο και το ασφαλιστικό των αγροτών, αλλά και όλων των Ελλήνων είναι τα κυριότερα προβλήματα της Κυβέρνησής σας και δεν είναι τα ζητήματα αυτά, που έπρεπε να αναφέρετε ότι προχωρήσατε σε βελτιωτικές ενέργειες. Δεν έχετε προχωρήσει σε βελτιωτικές ενέργειες σε όλα αυτά τα ζητήματα.

Όσον αφορά τα συγκεκριμένα θέματα του νομοσχεδίου, νομίζω ότι ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης τα έχει καλύψει.

Τελειώνοντας, να πω μόνο ότι πριν από δυόμισι χρόνια ο κ. Τσίπρας έλεγε ότι έπρεπε -και πρέπει- «να υπάρξει φθηνό πετρέλαιο, φθηνό ρεύμα, ρευστότητα στον παραγωγό». Η ρευστότητα είναι άλλο ένα σημαντικό ζήτημα που δεν υπάρχει και σήμερα.

«Δεν μπορεί -έλεγε- να ανασυγκροτηθεί η αγροτική οικονομία, χωρίς φθηνό ρεύμα και πετρέλαιο». Φθηνό ρεύμα δεν υπάρχει. «Δεν μπορούμε να δίνουμε αφορολόγητο –έλεγε- στους εφοπλιστές και οι αγρότες να πληρώνουν».

Καταλαβαίνετε ότι εδώ ταιριάζει το απόφθεγμα του Αβραάμ Λίνκολν, ότι δεν μπορείς να κοροϊδεύεις πολλούς για πολύ χρόνο. Ίσως μπορείς να κοροϊδεύεις πολλούς για λίγο και λίγους για πολύ, αλλά όχι πολλούς για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σήμερα βλέπουμε τον κ. Τσίπρα να πετάει με F-16 και με τη στρατιωτική στολή.

Δεν ξέρω αν πετάξει και με F-35 και τα αγοράσετε τελικά, αφού το ήθελε ο κ. Καμμένος και κάνετε όλα τα χατίρια του «συγκυβερνήτη» σας.

«Μακάρι», λέει ο Πρόεδρος κ. Δημήτρης Καμμένος. Δεν ξέρω αν αυτό αποτελεί απάντηση της Κυβέρνησης.

Πάντως, θα έλεγα ότι αντί για τέτοιες κινήσεις, θα έπρεπε η Κυβέρνηση επιτέλους να καταλάβει ότι χρειάζονται λύσεις στα προβλήματα. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε έτσι. Χρειάζονται συγκεκριμένες δράσεις με ξεκάθαρη στόχευση και ολιστική αντιμετώπιση.

Πρέπει να ακούμε τους αγρότες. Και πρέπει να συμφωνήσουμε εδώ τουλάχιστον όλοι οι Βουλευτές -εννοώ των δημοκρατικών κομμάτων- ότι ο αγροτικός τομέας είναι αυτός που μπορεί να βγάλει τη χώρα από την κρίση. Γιατί; Διότι πρέπει να γίνουμε παραγωγικοί για να υπερβούμε την κρίση. Έχουμε τις δυνατότητες στον αγροτικό τομέα.

Και έχει και κάτι άλλο ο αγροτικός τομέας και πρέπει να είστε τυχεροί οι τρεις Υπουργοί που βρίσκεστε στο Υπουργείο: Έχετε χρήματα, σχεδόν 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ όλα τα άλλα Υπουργεία αυτή τη στιγμή δεν έχουν χρήματα. Αξιοποιήστε τα αυτά τα χρήματα τουλάχιστον, για να δημιουργήσουμε ένα διαφορετικό παραγωγικό πρότυπο στη χώρα μας, χωρίς τις παθογένειες του παρελθόντος! Αυτό είναι το στοίχημα για εσάς, αλλά δεν είναι στοίχημα μόνο για εσάς, είναι στοίχημα για τη χώρα, για να μπορέσει να υπερβεί την κρίση. Αλλιώς, θα μιλάμε συνέχεια, ακόμα και αν αντιμετωπίζουμε κλείνοντας τις τρύπες πρόσκαιρα ορισμένα ζητήματα, για μνημόνια και νέα μέτρα, τα οποία δεν μπορούν να βγάλουν τη χώρα από την κρίση.”