Αρχική Blog Σελίδα 15105

Πότε θα πληρώσουν αυτοί που κλέβουν; – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

To 19,2% των φορολογουμένων πληρώνει το 83,2% των φόρων. Το υπόλοιπο 80%, δηλαδή περίπου 7,1 εκατομμύρια φορολογούμενοι από σύνολο 8,8 εκατομμυρίων πληρώνουν 190 ευρώ, κατά μέσο όρο.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Επίσης 1,67 εκατομμύρια φορολογούμενοι πληρώνουν φόρους που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 3.895 ευρώ.  Μάλιστα τα 2/3 του φόρου εισοδήματος καταβάλλονται από όσους εμφανίζουν ατομικό εισόδημα άνω των 20.000 ευρώ. Αναφορικά με τον ΕΝΦΙΑ 8 στους 10 πληρώνουν έως 500 ευρώ. Το ζητούμενό, πότε θα καταλάβουν οι κυβερνήσεις ότι δεν μπορούν να πληρώνουν οι ίδιοι και οι ίδιοι τον λογαριασμό. Πότε θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής. Έτσι, ώστε να πληρώσουν αυτοί κλέβουν» το κράτος και όχι οι συνεπείς φορολογούμενοι.

Πότε θα γίνει αντιληπτό ότι η φοροδοτική ικανότητα μισθωτών και συνταξιούχων έχει φτάσει στο ναδίρ, με αποτέλεσμα τα αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στην εφορία και την ίδια στιγμή να μην μπαίνουν στα κρατικά ταμεία τα προβλεπόμενα έσοδα.  Για να μπορέσουν να πληρώσουν κάποια στιγμή λιγότερους φόρους μισθωτοί και συνταξιούχοι.

Την ίδια στιγμή η φοροδιαφυγή προσεγγίζει τα 37 δισ. ευρώ και ακόμη και αν καταβάλλονται φιλότιμες προσπάθειες από την ελεγκτικές αρχές, βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα.

 

Η Φώφη και οι άλλοι – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος, στις εκλογές του ΠαΣοΚ, κυριάρχησαν οι μηχανισμοί.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Κι αυτούς δεν τους διέθεταν ο Καμίνης κι ο Σταύρος Θεοδωράκης που θέλησαν να τα βάλουν με την νυν πρόεδρο του ΠαΣοΚ και τον τ. γραμματέα του. Οι οποίοι, όπως και να το κάνουμε είχαν ιδιαίτερη πρόσβαση στον κομματικό στρατό.

Επιπλέον, Καμίνης και Θεοδωράκης θέλησαν να εκφράσουν τη νεωτερικότητα , τον Κεντροαριστερό – μεταρρυθμιστικό χώρο. Δεν τα κατάφεραν. Χωρίς να φταίνε κατ’ ανάγκη οι ίδιοι. Το συγκεκριμένο εκλογικό ακροατήριο του βαθέως ΠαΣοΚ που προτίμησε τη Φώφη Γεννηματά, είναι σαφές ότι δεν αρέσκεται σε «διορθώσεις» της κατάστασης στο κόμμα ή στον κρατικό μηχανισμό. Είναι το ακροατήριο που πήγε στον Τσίπρα επειδή τους έταξε πως δεν θα θίξει τα «άρρωστα κεκτημένα» και τώρα που αυτός τους διέψευσε επιχειρούν την επιστροφή στη μητρική αγκαλιά που υπόσχεται ανασύσταση του παλιού μεγαλείου.

Όμως, τόσο το εκλογικό ακροατήριο του Καμίνη, τόσο κι αυτό του Θεοδωράκη δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο. Αποτελεί ισχυρό ανάχωμα σε όσους ονειρεύονται και πάλι τις εποχές των λεφτόδεντρων. Πολύ περισσότερο αφού κι ο Ανδρουλάκης με το 43% δεν απέχει πολύ από όσα εκείνοι εκφράζουν.

Το βέβαιο είναι ότι στις εσωκομματικές εκλογές του ΠαΣοΚ το Κέντρο ηττήθηκε.

Οι ψηφοφόροι που έσπευσαν στη διαδικασία δεν συγκινήθηκαν κι όσοι δεν έσπευσαν έχουν ήδη κάνει την επιλογή τους στο πρόσωπο του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν τώρα είναι δυο:

  1. Μπορεί να καταφέρει ν’ αναστήσει την Σοσιαλδημοκρατία και την Κεντροαριστερά η Φώφη Γεννηματά;
  2. Τι θα κάνουν οι ψηφοφόροι που πήγαν ψήφισαν κι έχασαν;

Η απάντηση στο δεύτερο είναι εύκολη. Θα μείνουν στο ΠαΣοΚ. Εκτός αν το δουν να συμπλέει με τον ΣΥΡΙΖΑ όπως επιθυμούν αρκετοί από τους γέροντες που στήριξαν στη Φώφη Γεννηματά.

Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι σύνθετη.

Κατ’ αρχάς: Ποια Σοσιαλδημοκρατία ν’ αναστήσει; Πού, στην Ευρώπη, είναι αναστημένη; Πού παίζει μπάλα σοβαρά και διεισδυτικά;

Κατά δεύτερο, ποιον έχει πείσει ότι είναι μια αυτόφωτη πολιτική προσωπικότητα που μπορεί να παράξει πολιτική, ιδέες ή προτάσεις;

Ακούσατε ποια ήταν η πρώτη της δήλωση μετά την εκλογή της;

«Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο κ. Τσίπρας κυβερνά με μια ακροδεξιά απόφυση και υλοποιεί τις πιο συντηρητικές νεοφιλελεύθερες πολιτικές που του επέβαλαν οι συντηρητικοί κύκλοι της Ευρώπης ακριβώς γιατί είχε πλήρη αδυναμία να διαπραγματευθεί σωστά με ένα τεκμηριωμένο σχέδιο»…. ανέφερε.

Δηλαδή, προτάσσει πάλι το φάντασμα του νεοφιλελευθερισμού και θεωρεί ότι αν ο Τσίπρας δεν κυβερνούσε με τον Καμμένο, θα ήταν ανοιχτή σε οτιδήποτε…

Λογική της δεκαετίας του ’80 στην οποία είναι προσκολλημένη. Μαζί με τους Λαλιώτη, Κακλαμάνη, Σκανδαλίδη και τους συνδικαλιστές που στήριξαν την υποψηφιότητά της για να εκφράζεται πολιτικά με  εκθέσεις ιδεών μαθήτριας της Α’ Λυκείου…

Θα είχε ενδιαφέρον, πάντως, να πει κάποια στιγμή το δικό της τεκμηριωμένο σχέδιο.

Από την άλλη πλευρά, αυτή τη στιγμή έχει δικό της και το καρπούζι και το μαχαίρι.

Επιπλέον, πρέπει να της αναγνωριστεί ότι έχει σταματήσει την κατρακύλα του ΠαΣοΚ κι το έχει επαναφέρει στην κεντρική πολιτική σκηνή απειλώντας ευθέως τον ΣΥΡΙΖΑ.

Πρέπει να της αναγνωριστεί και κάτι ακόμη:

Ότι την υποδοχή στο ΠαΣοΚ όσων ψηφοφόρων είχαν πάει στον ΣΥΡΙΖΑ, εκείνη μπορεί να την κάνει πράξη καλύτερα από οιονδήποτε άλλο…

 

Από σήμερα, οι αιτήσεις για το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 15.000 ανέργων, ηλικίας 30-49 ετών

Ξεκινά σήμερα Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 12η μεσημβρινή, η υποβολή αιτήσεων για τη συμμετοχή εργοδοτών στο νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 15.000 ανέργων, ηλικίας 30-49 ετών».

Από τις 15.000 θέσεις, οι 5.000 αφορούν αποκλειστικά σε εγγεγραμμένους ανέργους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.) και, γενικά, σε εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΕΔ, ωφελούμενοι του προγράμματος είναι:

– Άνεργοι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών, πριν από την υπόδειξή τους από τα αρμόδια Κέντρα Προώθησης της Απασχόλησης (ΚΠΑ2).

– Μακροχρόνια άνεργοι, ήτοι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 12 μηνών, μέχρι την υπόδειξή τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2.

– Εγγεγραμμένοι άνεργοι δικαιούχοι του ΚΕΑ, κατά την υπόδειξή τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2, για τους οποίους δεν απαιτείται χρονικό διάστημα εγγεγραμμένης ανεργίας.

– Άνεργοι, ηλικίας 30 έως 49 ετών, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον μίας ημέρας, πριν από την υπόδειξή τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2, ωφελούμενοι του προγράμματος «Κατάρτιση και Πιστοποίηση Ανέργων 29-64 ετών σε κλάδους αιχμής» (Πρόσκληση 2 /2016) της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΑΠΚΟ (Αριθμ. Πρωτ. 6.14727/5.12558/29.11.2016), που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τόσο τη θεωρητική κατάρτιση όσο και την πρακτική άσκηση.

Η συνολική διάρκεια της επιχορήγησης του προγράμματος ορίζεται σε 12 μήνες.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη μίας επιχείρησης στο πρόγραμμα είναι να μην έχει προβεί, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, σε μείωση του προσωπικού της. Επίσης, μετά τη λήξη της επιχορήγησης, οι επιχειρήσεις οι οποίες θα προσλάβουν μη μακροχρόνια ανέργους, δεσμεύονται να διατηρήσουν το προσωπικό (προϋπάρχον και επιχορηγούμενο) για τρεις ακόμα μήνες, χωρίς επιχορήγηση. Οι επιχειρήσεις που θα απασχολήσουν μακροχρόνια ανέργους και εγγεγραμμένους ανέργους δικαιούχους του ΚΕΑ, δεν δεσμεύονται από τη συγκεκριμένη διάταξη.

Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης ανέρχεται:

– Στο ποσό των 15 ευρώ για την πρόσληψη  εγγεγραμμένων ανέργων που διαθέτουν κάρτα ανεργίας σε ισχύ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών, πριν από την υπόδειξή τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2 και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα.

– Στο ποσό των 18 ευρώ για την πρόσληψη  μακροχρόνια ανέργων που διαθέτουν κάρτα ανεργίας σε ισχύ για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 12 μηνών, πριν από την υπόδειξή τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2 και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα.

– Στο ποσό των 22 ευρώ για την πρόσληψη εγγεγραμμένων ανέργων δικαιούχων του ΚΕΑ, χωρίς τα κατώτατα χρονικά όρια ανεργίας των δύο προηγούμενων περιπτώσεων (1,2) και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα.

– Στο ποσό των 15 ευρώ για την πρόσληψη εγγεγραμμένων ανέργων, ηλικίας 30 έως 49 ετών, ωφελούμενων του προγράμματος «Κατάρτιση και Πιστοποίηση Ανέργων 29-64 ετών σε κλάδους αιχμής» (Πρόσκληση 2 /2016) της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΑΠΚΟ (Αριθμ. Πρωτ. 6.14727/5.12558/29.11.2016), που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τόσο τη θεωρητική κατάρτιση όσο και την πρακτική άσκηση και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα.

Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ και επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής–εντολή κενής θέσης–υπεύθυνη δήλωση, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr). Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης είναι η ενδιαφερόμενη επιχείρηση να είναι πιστοποιημένος χρήστης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, (εφόσον έχει παραλάβει κλειδάριθμο από το ΚΠΑ2 της περιοχής της) και διαθέτει κωδικούς πρόσβασης (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό). Η επιχείρηση που ενδιαφέρεται να απασχολήσει επιδοτούμενο προσωπικό σε υποκατάστημά της, θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση-υπαγωγής στο ΚΠΑ αρμοδιότητας του υποκαταστήματος.

Υπενθυμίζεται ότι, πέραν της πάγιας διαδικασίας υπόδειξης υποψηφίων, μέσω των εργασιακών συμβούλων του ΟΑΕΔ, ο Οργανισμός δίνει τη δυνατότητα στους εργοδότες–επιχειρήσεις να αναζητούν οι ίδιοι τους υποψηφίους για πρόσληψη ανέργους απευθείας μέσα από τις ηλεκτρονικές του υπηρεσίες, που δίνουν πρόσβαση στα στοιχεία βιογραφικού σημειώματος των εγγεγραμμένων στα μητρώα του ανέργων, µε βάση την ειδικότητά τους, την περιοχή στην οποία διαμένουν, αλλά και σε πληροφορίες για την εργασιακή εμπειρία, το επίπεδο εκπαίδευσης και τις δεξιότητες του ανέργου.

Όλοι οι ενδιαφερόμενοι άνεργοι θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης του ΟΑΕ∆, να διαθέτουν συμπληρωμένο Ατομικό Σχέδιο Δράσης, να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους µέλους της ΕΕ ή ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα µας ή πολίτες τρίτων χωρών που έχουν άδεια διαμονής για εξαρτημένη εργασία τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα. Καλούνται να συμπληρώσουν ή να επικαιροποιήσουν το βιογραφικό τους σημείωμα είτε ως πιστοποιημένοι χρήστες µε τη χρήση κλειδαρίθμου, µέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών είτε µε τη συνεργασία Εργασιακού Συμβούλου στα ΚΠΑ2 ΟΑΕ∆.

Η δαπάνη για την εφαρμογή του προγράμματος θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ. Οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο ανωτέρω πρόγραμμα περιγράφονται αναλυτικότερα στη σχετική Δημόσια Πρόσκληση που είναι αναρτημένη στο διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr).

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην τελική ευθεία η πρόσληψη 400 ατόμων από το ΥΠΠΟΑ για τις ανάγκες αρχαιολογικών χώρων και μουσείων τη χειμερινή περίοδο

Στην προκήρυξη 400 θέσεων, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων τη χειμερινή περίοδο, προχωρά το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με ανακοίνωσή του.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ έχει ως εξής: «Μετά την από 17 Νοεμβρίου, τελική έγκριση από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης της πρόσληψης 400 ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων με σχέση εργασίας ιδιωτικού  δικαίου ορισμένου χρόνου (Ι.Δ.Ο.Χ) διάρκειας πέντε (5) μηνών, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων τη χειμερινή περίοδο, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού προχωρά άμεσα στην προκήρυξη των παραπάνω θέσεων».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η ρύθμιση για τα σφραγιστά μπουκάλια ελαιόλαδου στα εστιατόρια αφορά σε 10.000 τόνους ελαιόλαδου, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 4-5% της εγχώριας παραγωγής

Ως μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης και όχι ως επιβεβλημένη από τον νόμο υποχρέωση πρέπει να αντιλαμβάνονται οι επαγγελματίες τη διάταξη για το τυποποιημένο ελαιόλαδο στους χώρους εστίασης, που θα ισχύσει από τον Ιανουάριο του 2018.

     Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της εσπερίδας με θέμα «Το ελαιόλαδο στη μαζική εστίαση» που συνδιοργάνωσαν ο ΣΕΒΙΤΕΛ και η ΠΟΕΣΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορίων και Συναφών Επαγγελμάτων) στο αμφιθέατρο της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ).

     Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο θετικός αντίκτυπος της συγκεκριμένης διάταξης για έναν κλάδο που στερείτο περιθώρια επέκτασης, πολύ περισσότερο σε μία τέτοια περίοδο στασιμότητας, καθώς το μέγεθος της νέας αγοράς που ανοίγεται με τις ρυθμίσεις για τα σφραγιστά μπουκάλια αφορά σε 10.000 τόνους ελαιόλαδου -ποσότητα που αντιστοιχεί στο 4-5% της εγχώριας παραγωγής- προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες στον χώρο της μαζικής εστίασης.

     Όπως επισήμανε και ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, πρόκειται για σημαντικότατη ρύθμιση που αφορά σε ένα κορυφαίο ελληνικό προϊόν, αλλά και σε μία ολόκληρη «αλυσίδα αξίας» για τη χώρα, που δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο για την αναβάθμιση των υπηρεσιών στο κλάδο εστίασης, διασφαλίζοντας τόσο τη ποιότητα του ελαιόλαδου, όσο και τη προστασία των καταναλωτών. Πέρα από αυτά, όμως, οι συσκευασίες ελαιόλαδου στη μαζική εστίαση θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη ενός κοινού «brandname» για την ελληνική κουζίνα και γαστρονομία, που θα χτίσει μία ενιαία και αξιόπιστη εικόνα στο εξωτερικό, τόνισε ο κ.Καββαθάς.

     «Η ΓΣΕΒΕΕ και οι 90 τοπικές και κλαδικές ομοσπονδίες της θα συνεχίζουν να στηρίζουν κάθε προσπάθεια αναβάθμισης των προϊόντων και υπηρεσιών που παράγονται και προσφέρονται από τις μικρές επιχειρήσεις, και για αυτό η Γενική Συνομοσπονδία θα συνεχίζει να σχεδιάζει πρωτοβουλίες, να διαμορφώνει προτάσεις και να αναπτύσσει δράσεις υποστήριξης του κλάδου της εστίασης και του τομέα της αγροτοδιατροφής, που αποτελεί μία από της ατμομηχανές της εθνικής οικονομίας» κατέληξε ο κ. Καββαθάς.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΕΦΚΑ: Αυτεπάγγελτη διαγραφή επιχειρήσεων από το Γ.Ε.ΜΗ., όταν ο πραγματικός χρόνος διακοπής εργασιών είναι προγενέστερος της 23/11/2016

Οδηγίες για την αυτεπάγγελτη διαγραφή επιχειρήσεων από το Γ.Ε.ΜΗ., όταν ο πραγματικός χρόνος διακοπής εργασιών είναι προγενέστερος της 23ης Νοεμβρίου 2016, παρέχει ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

Συγκεκριμένα, με αφορμή ερωτήματα Περ.Δ/νσεων & Τμημάτων ΕΦΚΑ μη μισθωτών, για τη διαγραφή από τα μητρώα ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ-π. ΟΑΕΕ στις περιπτώσεις που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα τα οποία διακόπτουν τις δραστηριότητές τους στην ΔΟΥ, χωρίς την προσκόμιση ιδιωτικού συμφωνητικού ή συμβολαιογραφική πράξη λύσης καταχωρημένα στο Γ.Ε.ΜΗ., εκδόθηκε η εγκύκλιος του ΕΦΚΑ, με την οποία γίνονται γνωστά τα εξής:

«Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 74 του ν. 4443/2016 (ΦΕΚ 232Α), προστίθεται στην παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 3419/2005, περίπτωση ε’, ως εξής: “ε. Επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο Γ.Ε.ΜΗ., για τις οποίες από τα διαβιβαζόμενα στις Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. στοιχεία προκύπτει ότι ο πραγματικός χρόνος παύσης εργασιών τους είναι προγενέστερος της 23ης Νοεμβρίου 2016, διαγράφονται αυτεπάγγελτα και ατελώς από το Γ.Ε.ΜΗ. με χρόνο διαγραφής τον ως άνω πραγματικό χρόνο”.

Με την ΠΟΛ 1163 (ΦΕΚ 3779Β/23-11-2016) Απόφαση του Γεν. Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη διακοπή εργασιών φορολογούμενων, με ημερομηνία διακοπής εργασιών την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης των εργασιών τους.

Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1019/3-2-17 (ΑΔΑ:7ΙΞΔΗ-Μ9Ξ), με την οποία δίνονται οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων της ΠΟΛ 1163/2016 (ΦΕΚ 3779Β), μετά την εφαρμογή των ως άνω διατάξεων του ν. 4443/16, τα υπόχρεα εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ. νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες, που σκοπεύουν να προβούν στην παύση των εργασιών τους με ημερομηνία διακοπής προγενέστερη της ημερομηνίας δημοσίευσης της ΠΟΛ 1163/16 Απόφασης Γ.Γ.Δ.Ε. ανεξάρτητα αν έχουν εγγραφεί ή μη στο Γ.Ε.ΜΗ., θα υποβάλουν τη δήλωση διακοπής εργασιών, χωρίς την προσκόμιση σχετικού δικαιολογητικού (αποδεικτικού λύσης) από την αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ..

Τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που εξαιρούνται της εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ. (σχετ.εγκ.αρ.24/2011 π.ΟΑΕΕ) και το έγγραφο σύστασής τους καταχωρείται σε άλλο Μητρώο ή Βιβλίο εκτός Γ.Ε.ΜΗ., όπως σωματεία, αγροτικοί συνεταιρισμοί, αστικές εταιρείες που δεν επιδιώκουν οικονομικό σκοπό, κοινοπραξίες που δεν ασκούν εμπορική δραστηριότητα κλπ, θα συνυποβάλλουν με τη δήλωση διακοπής εργασιών, το έγγραφο λύσης τους νομίμως δημοσιευμένο, χωρίς η ημερομηνία δημοσίευσης της λύσης να είναι δεσμευτική για τη διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με το αρ.πρωτ.11152/13-10-2017 έγγραφο του Τμήματος Γ’ Θεσμικών Ρυθμίσεων και Γ.Ε.ΜΗ., της Δ/νσης Εταιρειών και Γ.Ε.ΜΗ., με το οποίο παρέχονται στην Υπηρεσία μας διευκρινίσεις για τη λύση των νομικών προσώπων, σύμφωνα με τις ως άνω αναφερόμενες διατάξεις του ν. 4443/2016, οι ενέργειες για την αναδρομική διαγραφή των επιχειρήσεων από το Γ.Ε.ΜΗ. είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένες με την ΠΟΛ 1163/2013, η εφαρμογή της οποίας αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση της κάθε αναδρομικής διαγραφής από το Γ.Ε.ΜΗ..

Συγκεκριμένα, η διαγραφή από το Γ.Ε.ΜΗ. επιχειρήσεων (ν.π. ή ατομικών) οι οποίες υπάγονται στο ειδικό καθεστώς της ΠΟΛ 1163/2016, θα γίνεται αυτεπάγγελτα και χωρίς προσέλευσή τους στην αρμόδια Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ.. Επομένως, ούτε οι υπόχρεοι, αλλά ούτε και οι κατά τόπους Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ., εμπλέκονται στη διαδικασία της διαγραφής, αλλά ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφεται στην παρ.3 του άρθρου 3 της ΠΟΛ 1163/2016.

Όσες επιχειρήσεις υπάγονται στο ευνοϊκό καθεστώς της ΠΟΛ 1163/2016 & του ν.4443/2016, δεν οφείλουν να προσκομίσουν στις Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. κανένα αποδεικτικό λύσης. Η διαγραφή τους γίνεται αυτεπάγγελτα, αυτοματοποιημένα και για τα νομικά πρόσωπα σηματοδοτείται με την έκδοση ανακοίνωσης.

Οδηγίες

Για την ασφαλιστική τακτοποίηση των παραπάνω περιπτώσεων, παρατίθενται οι κάτωθι οδηγίες:

Στις περιπτώσεις ασφαλισμένων που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα τα οποία προβαίνουν σε διακοπή εργασιών με ημερομηνία, πριν της 23/11/2016, για τη διαγραφή της δραστηριότητας, θα πρέπει να προσκομίζεται ως μοναδικό δικαιολογητικό η βεβαίωση διακοπής της αρμόδιας ΔΟΥ για το νομικό πρόσωπο, η οποία θα πρέπει να φέρει στις παρατηρήσεις την ένδειξη ΠΟΛ 1163/16 & ΠΟΛ 1019/17».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατατέθηκαν οι νομοτεχνικές βελτιώσεις σχετικά με τα εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση του κοινωνικού μερίσματος

Νομοτεχνικές βελτιώσεις με τις οποίες καθορίζονται τα κριτήρια χορήγησης του κοινωνικού μερίσματος, κατατέθηκαν στη Βουλή στο σχέδιο νόμου “Διανομή κοινωνικού μερίσματος και άλλες διατάξεις”.

Συγκεκριμένα, τα εισοδηματικά κριτήρια καθορίζονται ως εξής: Το εισόδημα του νοικοκυριού δεν πρέπει να υπερβαίνει:

-Τις 9.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος

-Τις 13.500 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη

-Τις 17.750 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο τέκνο

-Τις 18.000 ευρώ για νοικοκυριά με τρία ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα μέλη και δύο ανήλικα τέκνα

-Τις 20.250 ευρώ για νοικοκυριά με τρία ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο τέκνο ή δύο ενήλικα μέλη και τρία ανήλικα τέκνα

-Τις 22.550 ευρώ για νοικοκυριά με τέσσερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα μέλη και τέσσερα ανήλικα τέκνα

-Τις 27.000 ευρώ για νοικοκυριά με πέντε ή περισσότερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα μέλη και έξι ή περισσότερα ανήλικα τέκνα

Τα κριτήρια αυτά θα εξειδικευτούν για τους άνεργους με κοινή υπουργική απόφαση.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις ως ευάλωτο νοικοκυριό νοούνται το σύνολο των προσώπων που μένουν κάτω από την ίδια στέγη, συμπεριλαμβανομένων και των φιλοξενούμενων.

Τα περιουσιακά κριτήρια καθορίζονται ως εξής:

Όσον αφορά την ακίνητη περιουσία, η συνολική φορολογητέα αξία όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, όπως προσδιορίζεται από τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος. Προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος μέχρι το ποσό των 180.000.

Όσον αφορά την κινητή περιουσία, το συνολικό ύψος των καταθέσεων όλων των μελών του νοικοκυριού (σε τράπεζες Ελλάδας και εξωτερικού, τρέχουσα αξία μετοχών, ομόλογα κλπ.) δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 9.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος, πολλαπλασιαζόμενο για κάθε πρόσθετο μέλος με τρόπο που θα προσδιορίσει σχετική ΚΥΑ.

Το συνολικό ποσό από τόκους των μελών του νοικοκυριού, όπως έχουν δηλωθεί για το φορολογικό έτος 2016, δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσό που προκύπτει από τον τύπο: Ετήσιος τόκος = 9.000 χ κλίμακα ισοδυναμίας νοικοκυριού χ μέσο ετήσιο καταθετικό επιτόκιο 2016/100.

Από το κοινωνικό μέρισμα εξαιρούνται, λόγω περιουσιακών τεκμηρίων, τα νοικοκυριά των οποίων τα μέλη βάσει της τελευταίας φορολογικής δήλωσης εμπίπτουν στις διατάξεις του φόρου πολυτελείας, δηλώνουν δαπάνες για αμοιβές πληρωμάτων σκαφών αναψυχής, για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία, οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό.

Τέλος οι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος πρέπει να είναι νόμιμοι μόνιμοι κάτοικοι της ελληνικής επικράτειας κατά την τελευταία πενταετία, να είναι τουλάχιστον μία φορά ασφαλισμένοι σε φορέα κύριας ασφάλισης για διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός και να έχουν υποβάλει δήλωση για το φορολογικό έτος 2016.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας για τον υπολογισμό τμήματος της επικουρικής σύνταξης

Υπουργείο Εργασίας

Εκδόθηκε εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας, στην οποία περιγράφονται οι διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 4488/2017 σχετικά με την επικουρική σύνταξη του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ).

Ειδικότερα, αντικαθίσταται, από 13.5.2016, η υποπερίπτωση βα της περίπτωσης β της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4052/2012, που είχε προστεθεί με την παρ. 1 του άρθρου 96 του ν. 4387/2016 (Α΄85) και αφορά τον υπολογισμό του (Α) τμήματος της επικουρικής σύνταξης για χρόνο ασφάλισης μέχρι 31.12.2014, για ασφαλισμένους μέχρι 31.12.2013.

Ι. Πεδίο εφαρμογής

Οι διατάξεις του κοινοποιούμενου άρθρου 16 αφορούν όλους τους ασφαλισμένους του κλάδου επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ που ασφαλίστηκαν, για πρώτη φορά, μέχρι 31.12.2013, οι οποίοι καταθέτουν αίτηση συνταξιοδότησης από 1.1.2015 και εφεξής και, συγχρόνως, η καταβολή της σύνταξής τους αρχίζει από 1.1.2015 και μετά.

ΙΙ. Υπολογισμός ποσού επικουρικής σύνταξης για χρόνο ασφάλισης μέχρι 31.12.2014

  1. Σύμφωνα με το άρθρο 42 παρ. 5β του ν.4052/2012, όπως έχει τροποποιηθεί, για τους ασφαλισμένους μέχρι 31.12.2013, οι οποίοι καταθέτουν αίτηση συνταξιοδότησης από την 1.1.2015 και εφεξής (και με έναρξη καταβολής της σύνταξης από 1.1.2015 και εφεξής), το ποσό της επικουρικής σύνταξης αποτελείται από το άθροισμα δύο τμημάτων:

– Το (Α) τμήμα της σύνταξης που αντιστοιχεί στο χρόνο ασφάλισής τους έως 31.12.2014 υπολογίζεται με βάση ποσοστό αναπλήρωσης 0,45% για κάθε έτος ασφάλισης επί των συντάξιμων αποδοχών κάθε ασφαλισμένου που υπεβλήθησαν σε εισφορές υπέρ επικουρικής ασφάλισης (συντάξιμες αποδοχές Χ έτη ασφάλισης Χ 0,45%) (υποπερ. βα).

– Το (Β) τμήμα της σύνταξης που αντιστοιχεί στο χρόνο ασφάλισής τους από 1.1.2015 και εφεξής υπολογίζεται με το διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση, όπως αυτό εξειδικεύεται στην ΥΑ οικ.23123/785/7.6.2016 (Β΄1604) (υποπερ. ββ).

  1. Σημειώνεται ότι, για ασφαλισμένους που υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης από 1.1.2015 και εφεξής, με έναρξη καταβολής της σύνταξης, μετά την 1.1.2015, πλην, όμως, δεν έχουν πραγματοποιήσει χρόνο επικουρικής ασφάλισης από 1.1.2015 και μετά, το ποσό της επικουρικής τους σύνταξης υπολογίζεται αποκλειστικά, σύμφωνα με την υποπερίπτωση βα του άρθρου 42 παρ. 5β του ν. 4052/2012, ήτοι 0,45% Χ έτη ασφάλισης Χ συντάξιμες αποδοχές. Για τον υπολογισμό, το σύνολο του χρόνου ασφάλισης μέχρι 31.12.2014 λαμβάνεται υπόψη με μαθηματική ακρίβεια δύο δεκαδικών ψηφίων.
  2. Επίσης, στις περιπτώσεις συνταξιοδότησης με προϋποθέσεις μειωμένης σύνταξης, λόγω γήρατος, το προβλεπόμενο από το άρθρο 145 παρ. 3 του ν. 3655/2008 (Α΄58) ποσοστό μείωσης (1/200 για κάθε μήνα που υπολείπεται από το όριο ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης μέχρι πέντε έτη) εφαρμόζεται στο (Α) τμήμα της επικουρικής σύνταξης που αντιστοιχεί στο χρόνο ασφάλισης μέχρι 31.12.2014, το οποίο υπολογίζεται, σύμφωνα με την υποπερίπτωση βα του άρθρου 42 παρ. 5β του ν. 4052/2012, όπως ισχύει, μετά την αντικατάστασή της με το άρθρο 16 του ν. 4488/2017.

Το ανωτέρω ποσοστό μείωσης δεν εφαρμόζεται στο (Β) τμήμα της επικουρικής σύνταξης που αντιστοιχεί στο χρόνο ασφάλισης από 1.1.2015 και μετά, το οποίο υπολογίζεται με το διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών με νοητή κεφαλαιοποίηση (υποπερ. ββ) ούτε φυσικά στους ασφαλισμένους από 1.1.2014 που συνταξιοδοτούνται πλήρως με το νέο σύστημα.

  1. Προσαύξηση επικουρικής σύνταξης, λόγω καταβολής αυξημένων εισφορών ή παράλληλης ασφάλισης.

Με την παρ. 2 του άρθρου 96 του ν. 4387/2016, όπως αυτή ισχύει, μετά την αντικατάστασή της με την παρ. 1 του άρθρου 56 του ν. 4445/2016 (Α΄236), προβλέπεται, μεταξύ άλλων, προσαύξηση του ποσού της επικουρικής σύνταξης για όσους κατέβαλαν αυξημένες εισφορές ή είχαν παράλληλη επικουρική ασφάλιση σε περισσότερους του ενός ενταχθέντες στο ΕΤΕΑΕΠ (τ. ΕΤΕΑ) φορείς επικουρικής ασφάλισης, με ανάλογη εφαρμογή στο ΕΤΕΑΕΠ των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 30, της παρ. 5 του άρθρου 36 και της παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 4387/2016, όπως ισχύουν, για όσους καταθέτουν αίτηση και συνταξιοδοτούνται από το ΕΤΕΑΕΠ από 1.1.2015 και μετά (σχετ. οι εγκύκλιοι του υπουργείου με αριθμ. πρωτ.Φ80020/οικ.26308/Δ15.476/30.6.2016 με ΑΔΑ: ΩΤΝ4465Θ1Ω-ΣΕΕ και Φ80020/οικ.671/Δ15.12/31.1.2017 με ΑΔΑ: 63ΑΙ465Θ1Ω-11Ν).

Διευκρινίζεται ότι η ανωτέρω προσαύξηση της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 4387/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ήτοι 0,075% για καθεμία ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά επί του συντάξιμου μισθού στον οποίο υπολογίστηκε η επιπλέον εισφορά, εφαρμόζεται μόνο στο (Α) τμήμα της επικουρικής σύνταξης που αντιστοιχεί στο χρόνο ασφάλισης μέχρι 31.12.2014 και το οποίο υπολογίζεται με το σύστημα καθορισμένων παροχών και με ετήσιο ποσοστό αναπλήρωσης 0,45% για κάθε έτος ασφάλισης επί του συντάξιμου μισθού (άρθρο 42 παρ. 5β υποπερ. βα του ν. 4052/2012).

Η προσαύξηση αυτή δεν ισχύει για τα πρόσωπα που εξαιρούνται, σύμφωνα με το άρθρο 30 παρ. 1 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει, μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 24 του ν. 4445/2016 και το άρθρο 7 του ν. 4488/2017.

Για χρόνο ασφάλισης από 1.1.2014 και εφεξής (για τους ασφαλισμένους από την 1.1.2014) και για χρόνο ασφάλισης από 1.1.2015 και εφεξής (για τους ασφαλισμένους μέχρι 31.12.2013 που καταθέτουν αίτηση και συνταξιοδοτούνται από 1.1.2015), δεν εφαρμόζονται γενικές διατάξεις για μείωση ή προσαύξηση του ποσού της επικουρικής σύνταξης, καθώς κατά τον υπολογισμό της σύνταξης με το σύστημα νοητής κεφαλαιοποίησης και την ΥΑ οικ.23123/785/7.6.2016 (Β΄1604) λαμβάνονται υπόψη το ύψος των συσσωρευμένων ασφαλιστικών εισφορών στην ατομική μερίδα του ασφαλισμένου και το προσδόκιμο ζωής κατά τη συνταξιοδότηση.

  1. Για τις συντάξεις που υπολογίζονται, σύμφωνα με το άρθρο 42 του ν. 4052/2012, όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει, δεν προβλέπεται κατώτατο ή ανώτατο όριο επικουρικής σύνταξης, λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου.

Παράδειγμα:

Ασφαλισμένος με 35 έτη και 4 μήνες επικουρικής ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 1.000 ευρώ, διακόπτει την εργασία και την επικουρική του ασφάλιση στις 30.4.2015, υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης στο ΕΤΕΑΕΠ στις 15.5.2015 και η ημερομηνία έναρξης καταβολής της επικουρικής του σύνταξης είναι η 1η.6.2015. Το τμήμα της επικουρικής του σύνταξης για το χρόνο ασφάλισης μέχρι 31.12.2014 (35 έτη) υπολογίζεται, ως εξής: 1.000 Χ 35 Χ 0,45% = 157,50 ευρώ.

Επισυνάπτονται δύο εγκύκλιοι που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, αναλυτικά παραδείγματα για τις συντάξιμες αποδοχές μισθωτών, τις συντάξιμες αποδοχές αυτοαπασχολουμένων & ελεύθερων επαγγελματιών και τις συντάξιμες αποδοχές τουλάχιστον πέντε ετών-πλασματικοί χρόνοι.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βουλή – Γ. Σταθάκης: Έρχονται μεταρρυθμίσεις στο Κοινωνικό Τιμολόγιο και στον υπολογισμό των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ωφέλειας

     Η αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας, η δικαιότερη κατανομή του κόστους της κοινωνικής πολιτικής και η στήριξη των ασθενέστερων είναι ο στόχος των παρεμβάσεων της κυβέρνησης στις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ωφέλειας (ΥΚΩ) και το Κοινωνικό Τιμολόγιο, όπως ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα στην Ολομέλεια επί του νομοσχεδίου για το κοινωνικό μέρισμα.

Ο κ. Σταθάκης ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία ότι θα υπάρξει εξομάλυνση στον τρόπο υπολογισμού των ΥΚΩ, με τρόπο που θα αποτελέσει τομή και θα επηρεάσει και μεγάλη μάζα των καταναλωτών, δηλαδή εκείνων των καταναλωτών που είναι ανάμεσα στα 1.600 KW και 2.000 KW και θα επηρεάσει και τη μεσαία τάξη, δηλαδή τους καταναλωτές που είναι λίγο πάνω από τα 2.000 ΚW. Η διαφορά στην αποτίμηση των ΥΚΩ που θα έχει πλέον τη μορφή καμπύλης και όχι σκάλας, όπως χαρακτηριστικά περιέγραψε ο υπουργός, θα είναι σημαντική και θα αποτυπωθεί με μία ελάφρυνση των λογαριασμών που θα φανεί μόλις εφαρμοστεί ο νέος τρόπος αποτίμησης των ΥΚΩ.

Ο υπουργός σημείωσε ότι «μεγάλη αλλαγή» προετοιμάζεται και για το Κοινωνικό Τιμολόγιο. «Είναι έτοιμη η σχετική υπουργική απόφαση, με την οποία κάνουμε δύο βασικές τομές. Μέχρι τώρα το Κοινωνικό Τιμολόγιο ήταν περίπου οριζόντιο. Όσοι εντάσσονταν εκεί -μόνο με κριτήριο το εισόδημά τους- είχαν περίπου μία δεδομένη τιμή με 30% έως 35% έκπτωση. Σήμερα, εισάγουμε μία δεύτερη κατηγορία που θα έχει 70% έκπτωση και αυτοί είναι όσοι έχουν δικαίωμα στο εισόδημα αλληλεγγύης. Άρα, για 400.000 νοικοκυριά που έχουν πολύ χαμηλό εισόδημα, δηλαδή εκείνους που λαμβάνουν εισόδημα κοινωνικής αλληλεγγύης, η έκπτωση στο ρεύμα και σε όλες τις συνεπαγόμενες μειώσεις θα φτάσει στο 70%» είπε ο κ. Σταθάκης, για να προσθέσει ότι «είναι ένα μέτρο ισχυρής στήριξης των πραγματικά κοινωνικά αδύναμων» και ένα μέτρο για την ενεργειακή φτώχεια. Επίσης, ο υπουργός τόνισε ότι για το Κοινωνικό Τιμολόγιο δεν θα ισχύσουν μόνο εισοδηματικά, αλλά και περιουσιακά κριτήρια.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

Βέλγιο: Σημαντική αύξηση της παιδικής φτώχειας στα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Eurostat

Το 37,5% των παιδιών έως 17 ετών στην Ελλάδα κινδυνεύει από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό, σύμφωνα με στοιχεία για το 2016 που δημοσιεύει σήμερα η Eurostat.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στην Ευρωζώνη, καθώς μεγαλύτερα ποσοστά σε επίπεδο ΕΕ καταγράφουν μόνο η Ρουμανία (49,2%) και η Βουλγαρία (45,6%).

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα κατέγραψε την μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού των παιδιών που κινδυνεύουν από την φτώχεια ή τον κοινωνικό αποκλεισμό, μεταξύ του 2010 και 2016.

Ειδικότερα, στα χρόνια της κρίσης το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά 8,8%, από 28,7% στο 37,5%. Ακολουθούν η Κύπρος (+7,8 ποσοστιαίες μονάδες), η Σουηδία (+5,4%) και η Ιταλία (+1,1%).

Συνολικά στην ΕΕ, 24,8 εκατομμύρια παιδιά ή το 26,4% του πληθυσμού,  ηλικίας κάτω των 18 ετών, το 2016 κινδύνευε από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Δανία (13,8%), τη Φινλανδία (14,7%) και τη Σλοβενία ​​(14,9%). Σε σχέση με το 2010 καταγράφηκε μείωση του ποσοστού αυτού συνολικά στην ΕΕ κατά 1,1% (από 27,5% το 2010 σε 26,4% το 2016), καθώς στη μεγάλη πλειοψηφία των χωρών παρατηρήθηκαν μειώσεις.

Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στη Λετονία κατά 17,5% (από 42,2% το 2010 σε 24,7% το 2016). Σημαντικές μειώσεις σημειώθηκαν επίσης στην Πολωνία (-6,6 %), στην Ιρλανδία (5,3%, μεταξύ 2010 και 2015), στην Ουγγαρία (5,1%), στη Βουλγαρία (-4,2%) και στη Λιθουανία (-3,4%).

Τα παιδιά που κινδυνεύουν με φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό, είναι αυτά που ζουν σε νοικοκυριά με τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις: που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας, παρά τα κοινωνικά επιδόματα, που αντιμετωπίζουν σοβαρές υλικές στερήσεις ή που έχουν πολύ χαμηλή ένταση εργασίας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ