Αρχική Blog Σελίδα 14706

Πλησιάζει η ώρα για την πρώτη πτήση του μεγαλύτερου αεροσκάφους στον κόσμο (Die Welt)

Τα πρώτα δοκιμαστικά βήματα έκανε το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου, πλησιάζοντας στην ώρα για την «παρθενική» του πτήση. Η πρεμιέρα του, αναφέρει η γερμανική Die Welt σε δημοσίευμα στην ιστοσελίδα της, θα γίνει στην έρημο Μοτζάβε, στην αμερικανική πολιτεία της Καλιφόρνια.

 Το γιγαντιαίο αεροσκάφος έχει έξι κινητήρες, 28 τροχούς και ένα άνοιγμα των πτερυγίων 117 μέτρα, ενώ ο στόχος είναι στο μέλλον να μπορεί να πετάξει και στο διάστημα.

Ο 65χρονος δισεκατομμυριούχος και συνιδρυτής της Microsoft, Πολ Άλεν ανήκει στην ομάδα των επιχειρηματιών που αγαπούν την τεχνολογία και οδηγούν την αμερικανική αεροδιαστημική βιομηχανία προς τα εμπρός με οραματικές ιδέες. Ακριβώς όπως ο Έλον Μασκ ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία SpaceX ή ο ιδρυτής του Amazon Τζεφ Μπέζος, τη διαστημική εταιρεία Blue Origin, ο Πολ Άλεν δημιούργησε το 2011 την εταιρεία αεροσκαφών Stratolaunch Systems.

Ένα καταμαράν του ουρανού

Το γιγαντιαίο αεροσκάφος Stratolaunch, με συνολικό βάρος μέχρι 590 τόνους, δεν προορίζεται να μεταφέρει επιβάτες, αλλά προορίζεται ως πλατφόρμα εκτόξευσης πυραύλων. Στο τέλος της δεκαετίας, η εταιρεία θέλει να ξεκινήσει τακτικές επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Το αεροσκάφος μοιάζει με ένα καταμαράν του ουρανού, επειδή υπάρχουν δύο άτρακτοι τοποθετημένοι κάτω από μια τεράστια επιφάνεια μεταφοράς. Το τριμελές πλήρωμα αργότερα θα έχει θέσεις καθίσματος μόνο στη δεξιά άτρακτο για να έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το αεροσκάφος. Το μοντέλο βασίζεται σε δύο αεροσκάφη  Boeing 747

Το μοναδικό αεροσκάφος Stratolaunch βασίζεται στις τεχνολογικές ιδέες του θρυλικού μηχανικού Paul Rutan, που χρηματοδοτηθηκε από τον Πολ Άλεν. Το αεροσκάφος πρόκειται να μεταφέρει τον πυραύλο στη μέση των φτερών  μεταξύ των δύο ατρακτων σε ύψος περίπου δέκα χιλιομέτρων και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η εκτόξευση του πυραύλου

Ο αμερικανικός στρατός θα μπορούσε να γίνει πελάτης

Οι Ευρωπαίοι διερευνούν επίσης τρόπους με τους οποίους οι μικρότεροι δορυφόροι μπορούν να μεταφερθούν στο διαστημα με οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Το Stratolaunch θα μπορούσε να αξιοποιηθει από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, αναφέρει στο δημοσίευμά της η Die Welt, που επιδιώκει ταχεία πρόσβαση στο διάστημα στο μέλλον. Στο στρατιωτικό προϋπολογισμό υπάρχει ενα κονδύλι  ύψους 192,5 εκατομμυρίων δολαρίων  για ιδιωτικες εταιρειες που προσφέρουν γρήγορες εκτοξεύσεις δορυφόρων.

Ο αμερικανικος στρατός θέλει να εξοπλιστεί για μια  ενδεχόμενη διαστημική σύγκρουση, στην οποία οι δορυφόροι καταστρέφονται και πρέπει να αντικατασταθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Εδώ θα μπορούσε το αεροπλάνο Stratolaunch να πετύχει πολύτιμες υπηρεσίες.

Προέλευση: Die Welt

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Από τις 8 Μαρτίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα “Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ”

Την Πέμπτη 8 Μαρτίου θα ξεκινήσει η υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στο πρόγραμμα  “Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ”, μέσω του οποίου ενισχύονται επενδύσεις για ενεργειακή θωράκιση κατοικιών, ανακοίνωσε απόψε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η σχετική Υπουργική Απόφαση, που θα δημοσιευθεί στο ΦΕΚ, περιλαμβάνει και παραρτήματα με τη λίστα των απαιτούμενων δικαιολογητικών για διαμερίσματα, μονοκατοικίες και πολυκατοικίες, τα έντυπα των προτεινόμενων παρεμβάσεων και της ολοκλήρωσης των έργων, η υπεύθυνη δήλωση του ωφελούμενου και του αναδόχου, κ.α.

Υπενθυμίζεται ότι τα ποσοστά ενίσχυσης κλιμακώνονται μέχρι 70 %, ανάλογα με το εισόδημα και την οικογενειακή κατάσταση ενώ υπάρχει δυνατότητα χορήγησης άτοκου δανείου διάρκειας 4 – 6 ετών. Οι εργασίες που ενισχύονται είναι: αντικατάσταση κουφωμάτων, τοποθέτηση – αναβάθμιση θερμομόνωσης, αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης – ψύξης και σύστημα ζεστού νερού χρήσης με χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Ο επιλέξιμος προϋπολογισμός παρεμβάσεων ανά αίτηση ωφελούμενου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 250 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας κύριας χρήσης

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εθνικό Δίκτυο Σπανίων Παθήσεων από το υπουργείο Υγείας.

  Στη δημιουργία Εθνικού Δικτύου Σπανίων Παθήσεων με βάση τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές και στη σύνδεση του με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο, για να συμμετέχει  ισότιμα στις επιστημονικές εξελίξεις, προχωρά το υπουργείο Υγείας.

Η δημιουργία του Εθνικού Δικτύου Σπανίων παθήσεων, θα λύσει ή θα εξομαλύνει πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα  οι ασθενείς με σπάνια νοσήματα, εκτιμά το υπουργείο Υγείας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Σπανίων Παθήσεων.

Οι σπάνιες παθήσεις είναι πολλές και ποικίλες καθώς οι διαταραχές και τα συμπτώματα τους διαφέρουν όχι μόνο από πάθηση σε πάθηση, αλλά ακόμη και μέσα στην ίδια πάθηση.

Έχουν καταγραφεί περίπου 7.500 σπάνιες παθήσεις, οι οποίες επηρεάζουν τους ασθενείς όσον αφορά στις φυσικές τους επιδεξιότητες, τις πνευματικές τους ικανότητες, την συμπεριφορά τους και τις αισθητηριακές τους δυνατότητες.

Ο στόχος για το υπουργείο Υγείας είναι τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ασθενείς με σπάνια νοσήματα. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του,  στη χώρα μας έχουν γίνει ήδη πολλά βήματα σε θεσμικό επίπεδο, όπως:

 Ο νόμος 4461/2017 για τα κέντρα αναφοράς και το δίκτυο παροχής υπηρεσιών  σπάνιων νοσημάτων στην Ελλάδα και η υπουργική απόφαση για τη διαδικασία συγκρότησης των Κέντρων αναφοράς και εμπειρογνωμοσύνης  σε Εθνικό επίπεδο με άξονα τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Επίσης, η  συγκρότηση της Εθνικής Επιτροπής Σπανίων Παθήσεων που θα αναλάβει την τήρηση των διαδικασιών και την επιλογή των Κέντρων Αναφοράς και Εμπειρογνωμοσύνης σπανίων παθήσεων στην Ελλάδα.

Ήδη με νόμο, κατοχυρώνεται ένας εθνικός κορμός για το δίκτυο σπανίων νοσημάτων στη χώρα. Ο εθνικός αυτός κορμός αποτελείται από τα Ειδικά Κέντρα με βάση την φήμη και την συγκέντρωση των ασθενών καθώς και τις υποδομές των Νοσοκομείων.

Αποτρέπεται έτσι η ταλαιπωρία των ασθενών, καθώς τα σπάνια νοσήματα, είναι ένα επιστημονικό πεδίο που το πρόβλημα των ανισοτήτων και οι δυσκολίες στην πρόσβαση σε κατάλληλες υπηρεσίες υγείας  εκδηλώνεται με ιδιαίτερη ένταση, επισημαίνει το υπουργείο Υγείας.

 

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατάσταση οδικού δικτύου Κεντρικής Μακεδονίας – Που χρειάζονται αλυσίδες τα οχήματα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

Ανακοινώνεται ότι εξαιτίας της χιονόπτωσης – παγετού, η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (πλην Θεσσαλονίκης), ανά Διεύθυνση Αστυνομίας, έχει ως εξής:

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης – παγετού, διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:

  • στην Παλαιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Βέροιας – Κοζάνης (μέσω Καστανιάς), από το 85ο χιλιόμετρο έως το 97ο χιλιόμετρο (όρια με Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης),
  • στην Επαρχιακή Οδό Βέροιας – Σελίου από το 14ο χιλιόμετρο,
  • στην Επαρχιακή Οδό Νάουσας – Σελίου από το 8ο χιλιόμετρο και
  • στην Επαρχιακή Οδό Νάουσας – 3/5 Πηγάδια από το 8ο χιλιόμετρο.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΙΛΚΙΣ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης – παγετού, διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:

  • στην Επαρχιακή Οδό Φανού – Σκρα και
  • στην Επαρχιακή Οδό Καστανερής – Λιβαδίων.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΕΛΛΑΣ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης – παγετού, διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:

  • στην Επαρχιακή Οδό Άρνισσας – Χιονοδρομικό Κέντρο Βόρας από το 10ο χιλιόμετρο.

Η κυκλοφορία των οχημάτων έχει διακοπεί:

  • στην Επαρχιακή Οδό Κερασιάς – Χιονοδρομικό Κέντρο Βόρας από το 7ο χιλιόμετρο.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης – παγετού, διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:

  • στην Επαρχιακή Οδό Ελατοχωρίου – Χιονοδρομικού Κέντρου Ελατοχωρίου.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης – παγετού, διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:

  • στην Επαρχιακή Οδό Σερρών – Λαϊλιά από το 6ο χιλιόμετρο και
  • από το 5ο έως το 30ο χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Σερρών – Άνω Βροντούς.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ:

Η κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης – παγετού, διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων:

  • στην Παλαιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ιερισσού, από το 70ο χιλιόμετρο (Ταξιάρχη) έως το 85ο χιλιόμετρο (Αρναία),
  • στην Επαρχιακή Οδό Βαρβάρας – Ολυμπιάδας,
  • στη Δασική Οδό Ταξιάρχη – Παλαιόχωρας,
  • εντός Δημοτικού Διαμερίσματος Βάβδου και
  • από τις Καρυές Αγίου Όρους έως τη Μονή Αγίου Παύλου.

Βαγγέλης Αποστόλου: Συνεργατισμός και συνέργειες στον αγροτικό χώρο πρωταρχικοί στόχοι του υπουργείου

Πρωταρχικό στόχο στον στρατηγικό σχεδιασμό του υπουργείου έχει ο συνεργατισμός και η ενίσχυση των συνεργειών στον αγροτικό χώρο, υπογράμμισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου κατά την παρουσία του στη συνάντηση εργασίας που διοργάνωσαν οι Αναπτυξιακές Εταιρίες Πελοποννήσου και το Ελληνικό Δίκτυο LEADER στην Τρίπολη.

Τόνισε επίσης ότι σημαντικό ρόλο στην ανασύσταση της οικονομίας και στην αναπτυξιακή διαδικασία έχουν οι Ομάδες Τοπικής Δράσης των προγραμμάτων Leader, προσθέτοντας ότι αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο η ανάδειξη των υψηλής ποιότητας αγροδιατροφικών προϊόντων της Πελοποννήσου και όλης της επικράτειας.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Αποστόλου υπογράμμισε ότι «πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσουν στη διεθνή σκηνή τα προϊόντα του αγροτοδιατροφικού και γενικότερα του αγροτικού χώρου, σε μια προσπάθεια που έχει ήδη δώσει τους πρώτους καρπούς» και υπογραμμίζοντας πως το 2018 δεν θα υπάρχει έλλειμμα στο εμπορικό αγροτικό ισοζύγιο «όταν πριν από 2 χρόνια ξεπερνούσε τα 2,5 δισ. ευρώ».

Αναφερόμενος στον ΕΦΚ στο κρασί ο αρμόδιος υπουργός σημείωσε ότι σύντομα θα καταργηθεί «όχι γιατί το έχουμε υποσχεθεί, γιατί το έχει ανάγκη ο χώρος, γιατί δεν έχει προσφέρει ουσιαστικά έσοδα» και συμπλήρωσε ότι αν συνεχιστεί θα «μονιμοποιήσει μια γκρίζα ζώνη στη διακίνησή του που στο τέλος θα καταντήσει απειλή για τον ίδιο το χώρο».

Στη συνάντηση εργασίας παραβρέθηκαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) Νίκος Αντώνογλου και ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων Χαράλαμπος Κασίμης.

Νωρίτερα, κατά την επίσκεψή του σε τυροκομείο της Αρκαδίας, ο κ. Αποστόλου  ανέφερε ότι έχει ζητηθεί από τον ΕΛΓΟ και τις υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ να πραγματοποιούν περισσότερους και πολύ αυστηρότερους ελέγχους στο αιγοπρόβειο γάλα «ώστε να μην αφήσουμε περιθώρια ελληνοποιήσεων, να μην αφήσουμε χώρο δράσης για τους κάθε λογής «αεριτζήδες», όπως είπε σχετικά.

Δήλωσε ότι η φέτα, είναι η «ναυαρχίδα της διεθνούς παρουσίας της χώρας μας» υποστηρίζοντας πως η δυναμική της είναι πολύ μεγάλη και ενισχύεται ακόμη περισσότερο «τόσο με τον αγώνα που δίνουμε για την κατοχύρωσή της στις διεθνείς αγορές, όσο και με τα προγράμματα προώθησης που χρηματοδοτούμε» όπως πρόσθεσε χαρακτηριστικά και κατέληξε ότι «η ενίσχυση της αιγοπροβατοτροφίας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης».

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ποσό 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ χάνεται κάθε χρόνο σε όλη την ΕΕ εξαιτίας της απομίμησης ελαστικών και μπαταριών

Ποσό 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ χάνεται κάθε χρόνο, σε όλη την ΕΕ, εξαιτίας της απομίμησης ελαστικών και μπαταριών. Για τη χώρα μας, την περίοδο 2010-2015, το ύψος των χαμένων εσόδων του νομίμου εμπορίου από  ελαστικά-μαϊμούδες ανήλθε σε 39 εκατ ευρώ (ποσοστό 17,4%) και από μπαταρίες-μαϊμούδες 5 εκατ. ευρώ (ποσοστό 4,5%).

Αυτό αναφέρεται στη νέα έκθεση της Υπηρεσίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), για την οποία ενημέρωσε σήμερα με σχετική ανακοίνωσή του, ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

Η έκθεση δείχνει ότι χάνονται ετησίως 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν στο 7,5% όλων των πωλήσεων στον τομέα των ελαστικών, λόγω παραχάραξης σε όλη την ΕΕ, ενώ οι πλαστές μπαταρίες κοστίζουν 180 εκατομμύρια ευρώ κάθε έτος σε νόμιμα έσοδα, το οποίο είναι ισοδύναμο με 1,8% των πωλήσεων του κλάδου. Οι πλαστές μπαταρίες επηρεάζουν κυρίως τον τομέα των οχημάτων, αλλά βρίσκονται επίσης στον τομέα των κινητών τηλεφώνων.

Αυτές οι απώλειες πωλήσεων μεταφράζονται σε περίπου 8.400 θέσεις εργασίας, που χάνονται απευθείας στους δύο τομείς, καθώς οι νόμιμοι κατασκευαστές απασχολούν λιγότερους ανθρώπους από ό,τι θα είχαν κάνει χωρίς την παραχάραξη.

Η συνολική απώλεια κρατικών εσόδων, ως αποτέλεσμα των πλαστών ελαστικών και των μπαταριών όσον αφορά τους χαμένους φόρους, ανέρχεται σε 340 εκατ. ευρώ.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της EUIPO Aντόνιο Καμπίνος δήλωσε:

Ελπίζουμε ότι τα πορίσματα αυτής της έκθεσης, που εξετάζει δύο σημαντικούς οικονομικούς τομείς στην ΕΕ, θα βοηθήσουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, καθώς μελετούν τρόπους καταπολέμησης της παραποίησης-απομίμησης. Επιπλέον, καθώς τα ψεύτικα ελαστικά και οι μπαταρίες μπορούν να έχουν σημαντικές συνέπειες για την ασφάλεια και το περιβάλλον. Ελπίζουμε επίσης ότι θα βοηθήσει τους καταναλωτές να επιλέξουν με σύνεση κατά την αγορά αυτών των ζωτικών στοιχείων.

Η έκθεση είναι η δωδέκατη σε σειρά μελετών που εξέδωσε η EUIPO, μέσω του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Παραβιάσεων Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας, στον οικονομικό αντίκτυπο της παραποίησης-απομίμησης σε βιομηχανικούς κλάδους στην ΕΕ.

H μελέτη του EUIPO (https://euipo.europa.eu/ohimportal/el/the-office ) που αφορά στην απομίμηση που παρατηρείται ακόμη και σε προϊόντα όπως είναι οι μπαταρίες και τα ελαστικά των αυτοκινήτων: https://euipo.europa.eu/ohimportal/en/web/observatory/ipr-infringement-tyres-batterie-sector..

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ασφαλιστικό σύστημα τριών πυλώνων προτείνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Την πρότασή του για ένα σύγχρονο ασφαλιστικό σύστημα τριών πυλώνων, ανέπτυξε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στο συνέδριο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.

To ασφαλιστικό μας σύστημα δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει το βασικό πρόβλημα παρά τις μεταρρυθμίσεις και τους εξορθολογισμούς και τις περικοπές των τελευταίων χρόνων, είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι το σημερινό αδιέξοδο σύστημα πρέπει να αντικατασταθεί από ένα σύγχρονο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα τριών πυλώνων που θα αντλεί από την εμπειρία άλλων χωρών, όπως οι σκανδιναβικές χώρες.

– Ο πρώτο πυλώνας θα είναι κρατικός, υποχρεωτικός με βάση το αναδιανεμητικό σύστημα.

– Ο δεύτερος πυλώνας θα είναι επίσης υποχρεωτικός, αλλά με βάση το κεφαλαιοποιητικό σύστημα και ο ασφαλισμένος θα μπορεί να επιλέξει είτε κρατικό είτε ιδιωτικό φορέα.

– Ο τρίτος πυλώνας θα είναι ιδιωτικός, προαιρετικός με βάση το κεφαλαιοποιητικό σύστημα.

Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι η ελληνική αγορά είναι υποασφαλισμένη και συμπλήρωσε ότι στο πρόγραμμά του θα υπάρξει συνολικά μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.

Ο πρόεδρος της ΝΔ αμφισβήτησε το αφήγημα της κυβέρνησης για καθαρή έξοδο από τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018: «Τον Αύγουστο ολοκληρώνεται ένα αχρείαστο μνημόνιο. Σήμερα τέσσερα χρόνια μετά αγωνιζόμαστε να φθάσουμε εκεί που είμαστε το 2014, αλλά τώρα είμαστε φτωχότεροι αφού μειώθηκε το διαθέσιμο εισόδημα και περισσότερο χρεωμένοι, τόσο ως Δημόσιο όσο και ως φυσικά και νομικά πρόσωπα. Κάπως έτσι πάμε να βγούμε από το μνημόνιο χωρίς να συζητάμε πως θα είναι η επόμενη ημέρα. Η κυβέρνηση λέει ότι θα είναι καθαρή έξοδος με χρηματοδότηση από τις αγορές. Είναι μία προσέγγιση που εξυπηρετεί το κομματικό αφήγημα αλλά όχι τα συμφέροντα της χώρας», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε:

– Τα περί εξόδου από το μνημόνιο είναι το νέο μεγάλο ψέμα της κυβέρνησης αφού ήδη η κυβέρνηση έχει αναλάβει υποχρεώσεις που πηγαίνουν πέρα από το 2018.

– Το κόστος δανεισμού ανεβαίνει, καθώς υποκαθίσταται ένας φθηνός δανεισμός από τον ESM από έναν ακριβό δανεισμό από τις αγορές. Αυτή την στιγμή δανειζόμαστε πολύ ακριβά για να φτιάξουμε έναν κουμπαρά και αυτό παρότι υπάρχουν τα αδιάθετα κονδύλια του τρίτου μνημονίου.

– Η Ελλάδα παραμένει ευάλωτη στις αναταράξεις των διεθνών αγορών. Για να πετύχει τους στόχους των πλεονασμάτων 3,5% μέχρι το 2022 έχει πάρει μέτρα 15 δισ. ευρώ. Οποιοδήποτε φτέρνισμα των αγορών μπορεί να μετατραπεί σε πνευμονία για την Ελλάδα. Αντί όμως να μιλάμε γι αυτά, η κυβέρνηση διχάζει τους πολίτες, ανακαλύπτει σκάνδαλα και βυθίζει την πολιτική ζωή στην λάσπη.

Ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύτηκε ότι θα αλλάξει το μίγμα της οικονομικής πολιτικής και θα το «πετύχουμε με ένα εθνικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων που θα είναι δικό μας και δεν θα μας το έχει επιβάλλει κανείς». «Θα περιλαμβάνει μία σειρά από κοστολογημένες μεταρρυθμίσεις για να πάρει μπροστά η οικονομία. Μείωση των φορολογικών και των ασφαλιστικών εισφορών μέσα σε ένα σχέδιο αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής και με σχέδια φοροκινήτρων. Πρέπει να διαμορφώσουμε μία σειρά φορολογικά κίνητρα για επενδύσεις. Αυτή η μείωση εντάσσεται σε ένα συνολικό σχέδιο μείωσης της παραοικονομίας που το 2016 έφθασε στο 21% του ΑΕΠ», εξήγησε και προσέθεσε:

«Το σχέδιό μας θα παρουσιαστεί πριν τις εκλογές και η δική μας συμφωνία θα είναι συμφωνία αλήθειας».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προσχώρηση της βουλευτού κυρίας Κατερίνας Μάρκου στην Κ.Ο. της Ν.Δ.

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, συναντήθηκε χθες με την ανεξάρτητη βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης, κυρία Κατερίνα Μάρκου η οποία συστρατεύεται με τη Νέα Δημοκρατία, προκειμένου να συμβάλει στον αγώνα για την ανόρθωση του τόπου.

Ο κ. Μητσοτάκης καλωσόρισε την κυρία Μάρκου στη Νέα Δημοκρατία και αύριο, με επιστολή του στον Πρόεδρο της Βουλής, θα γνωστοποιήσει ότι η βουλευτής εντάσσεται στην Κοινοβουλευτική της Ομάδα.

Όσοι μας λοιδορούσαν, τώρα αποδέχονται την πρόταση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για τη δημιουργία “bad bank”.

Δήλωση Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, επικεφαλής του Τομέα Ανάπτυξης της Κ.Ο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, σχετικά με τα σχέδια της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τη δημιουργία “bad bank”:

«Στις 4 Απριλίου 2017, η Δημοκρατική Συμπαράταξη κατέθεσε και παρουσίασε την πρότασή της για την διαχείριση των «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων, προτείνοντας, μεταξύ άλλων, και την δημιουργία “bad bank”. Η πρότασή μας συζητήθηκε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και υιοθετήθηκε μάλιστα από το Συμβούλιο Υπουργών Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ECOFIN) της 11ης Ιουλίου 2017.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε, στις 28 Απριλίου 2017, τον νόμο για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια, παραδίδοντάς τα στα funds – τα «κοράκια», όπως έλεγε όταν ήταν αντιπολίτευση. Η ΝΔ δεν είχε καμία ουσιαστική αντιπρόταση. Δυστυχώς, κάποιοι άλλοι λοιδόρησαν την πρόταση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης.

Σήμερα, που φαίνεται πως η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να αποδέχεται την πρότασή μας, και ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας μιλά ανοιχτά για τη δημιουργία “bad bank”, η πρόταση αυτή πρέπει άμεσα να εφαρμοσθεί, προς όφελος των ελληνικών επιχειρήσεων και της οικονομίας.»

Αλ. Τσίπρας – 10ο Περιφερειακό συνέδριο: Η Ελλάδα δεν θα γυρίσει ποτέ ξανά σε καθεστώς Siemens, Novartis, θαλασσοδανείων και σκανδάλων

«Έχουμε την αισιοδοξία της βούλησης για να μη γυρίσει πίσω η Ελλάδα και δεν θα γυρίσει ποτέ ξανά σε καθεστώς Siemens, Novartis, θαλασσοδανείων και σκανδάλων» ήταν το μήνυμα του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στον ασφυκτικά γεμάτο χώρο του Αποστολοπούλειου Πνευματικού Κέντρου Τρίπολης, όπου έκλεισε τις εργασίες του 10ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση. 

Χειροκροτούμενος σε πολλά σημεία της ομιλίας του ο πρωθυπουργός είπε ότι το οφείλουμε να σχεδιάσουμε σε στέρεες βάσεις «την επόμενη μέρα, για την μεταμνημονιακή Ελλάδα, που πλησιάζει μετά το τέλος, το οριστικό, των προγραμμάτων τον επόμενο Αύγουστο».

Επιπλέον έδωσε το μήνυμα της επιλογής της αρετής ως προϋπόθεση πολιτισμού, τονίζοντας ότι «η υποτίμησή της τόσο σε επίπεδο θεσμών, όσο και σε επίπεδο πρακτικών» είναι μία από τις βασικές αιτίες που μας οδήγησαν στην τραγωδία της κρίσης. «Η διαπλοκή, η διαφθορά, η περιφρόνηση του κοινού καλού εν ονόματι μιας αντικοινωνικής ιδιοτέλειας, βρίσκονται τελικά πίσω από όλα όσα μας έκαναν τα προηγούμενα χρόνια» είπε ο πρωθυπουργός.

Έκανε λόγο για «κακομαθημένες ελίτ» που απομυζούσαν τα δημόσια έσοδα και κερδοσκοπούσαν σε όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής, ακόμα και στην υγεία, με το φάρμακο. «Δεν έχουμε να κάνουμε με μία κομματική σκευωρία, μία πολιτική ρεβάνς ή μία προσωπική εκδίκηση. Έχουμε να κάνουμε με ένα καρκίνωμα που αν δεν ξεριζωθεί ριζικά θα μολύνει την κοινωνία» είπε χαρακτηριστικά.

«Ας είναι σαφές ότι η δική μας κυβέρνηση δεν πρόκειται, σε καμία περίπτωση και για κανένα λόγο να συμβιβαστεί με οποιοδήποτε παρέκκλιση από την ηθική, αυτήν την αξία που ορίζει ότι πάνω από όλα είναι το συμφέρον του λαού και της χώρας» υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας, αποκλείοντας κατηγορηματικά τον οποιοδήποτε συμβιβασμό στην ταύτιση του ηθικού με το νόμιμο.

«Άλλοι να έχουν την ευθιξία να παραιτούνται για 23 χιλιάρικα κι άλλοι να κάνουν τον Κινέζο για 23 δισεκατομμύρια» είπε.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε τη βεβαιότητα, ότι η χώρα περνά «οριστικά τη μεθόριο από την οικονομική και κοινωνική αιμορραγία στη βιώσιμη ανάπτυξη» και αφού ανέφερε οικονομικά στοιχεία που καταδεικνύουν αυτή τη θετική στροφή, επεσήμανε: «Δεν ήρθα σήμερα εδώ να σας αναγγείλω ένα Success Story» καθώς «έχουμε πολλές πληγές να θεραπεύσουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε για να μπορέσουμε κάποια στιγμή να κοιτάξουμε πίσω μας και να πούμε: Τα καταφέραμε».

Εξάλλου, μιλώντας για τον πρωτογενή τομέα, αναφέρθηκε στον ιδιαίτερο δυναμισμό που παρουσιάζει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, «μέσα από ένα ευρύ φάσμα φυτικής και ζωικής παραγωγής που σε πολλά προϊόντα αποτελεί σημαντικό ποσοστό της συνολικής παραγωγής της χώρας».

Συγκεκριμένα, στη φυτική και ζωική παραγωγή, στην αλιεία, στη μελισσοκομία, στο μητρώο προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης, στον τομέα των βιολογικών προϊόντων, «που χρειάζεται περισσότερη ενίσχυση στα επόμενα προγράμματα περιφερειακής ανάπτυξης».

Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, είπε ο πρωθυπουργός, έχουν ενταχθεί και υλοποιούνται έργα και επενδύσεις που φτάνουν στα 353 εκατομμύρια . Ειδικότερα σε ότι αφορά το στρατηγικής σημασίας ζήτημα των εγγειοβελτιωτικών έργων έχουν καταγραφεί ανάγκες της Περιφέρειας και ολοκληρώνεται η διαδικασία ιεράρχησης τους και έχουν κατατεθεί προτάσεις για 22 έργα.

Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται η κατασκευή του φράγματος Φιλιατρινού Μεσσηνίας, η κατασκευή του φράγματος Ασωπού Κορινθίας, η οριστική μελέτη των δικτύων αξιοποίησης του ταμιευτήρα Τάκας Αρκαδίας, καθώς και η κατασκευή των έργων μεταφοράς και διανομής νερού άρδευσης από τα δίκτυα.

Στην Πελοπόννησο, είπε ο κ. Τσίπρας, οι αιτήσεις περιφέρειας με το νέο αναπτυξιακό νόμο αφορούν κατά 44% την αγροδιατροφή, με 29 προτάσεις προϋπολογισμού 36,5 εκατ. ευρώ.

 Για τον δευτερογενή τομέα είπε ότι δίνεται έμφαση στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια, καθώς και στις συνέργειες και δικτύωσης των επιχειρήσεων στην Πελοπόννησο στον τομέα της βιομηχανίας.

Αναφέρθηκε επίσης, στην φυσική ομορφιά της περιοχής και στο πολιτιστικό κεφάλαιο, στα τρία μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, την  Επίδαυρο, τις Μυκήνες και τον Μυστρά, αλλά και τους πολλούς ακόμα τόπους της Περιφέρειας.

Για τον τομέα του τουρισμού, αναφέρθηκε στις αφίξεις στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, στην κρουαζιέρα από τα λιμάνια του Ναυπλίου, της Πύλου, της Μονεμβασιάς, την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων της Πελοποννήσου, που βοηθούν την πρόσβαση Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.

Επίσης, είπε ότι για το αρχαιολογικό μουσείο της Σπάρτης έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της μελέτης του με 2,75 εκατ. ευρώ, συζητείται η χρηματοδότηση του διεθνούς φεστιβάλ χορού Καλαμάτας, τονίζοντας ότι θα στηριχθεί έμπρακτα από την κυβέρνηση, ενώ στην Τρίπολη δημιουργείται μουσείο Εθνικής Αντίστασης και μνήμης στα υπόγεια του δικαστικού Μεγάρου.

Για τον κρίσιμο τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, ένα θέμα που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της περιοχής, είπε ότι θα υπάρξει άμεση χρηματοδότηση για τους χώρους ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων που έχουν απομείνει στην περιφέρεια.

Για την περιοχή της Μεγαλόπολης είπε ότι επιδίωξη της κυβερνητικής στρατηγικής είναι η συμμετοχή του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα να μειωθεί,  αλλά να παραμείνει σε επίπεδα συμβατά με τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς οι οποίοι προκύπτουν από τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας.

Όπως είπε ο πρωθυπουργός, υπάρχει στενή συνεννόηση με την ΔΕΗ προκειμένου να μη χαθεί καμία θέση εργασίας και να μην υπάρξει καμία έκπτωση στα εργασιακά δικαιώματα.

Επίσης, το οικιακό τιμολόγιο θα οδηγήσει σε μειώσεις έως και 30% στους λογαριασμούς παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στους δημότες της Μεγαλόπολης.

Για τις υποδομές στην Πελοπόννησο, είπε ότι το μεγαλύτερο έργο που υλοποιήθηκε είναι η πλήρης ολοκλήρωση των δύο μεγάλων οδικών αξόνων με οικονομικές εκκρεμότητες που ξεκόλλησαν μετά από σκληρή και επιμονή διαπραγμάτευση.

Εξάλλου, αναφέρθηκε στην  υλοποίηση της σύνδεσης του Λουτρακίου με τον προαστιακό, το τρένο της Πελοποννήσου, τη γνωστή μετρική γραμμή που για χρόνια είχε καταδικαστεί στον αφανισμό.

Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μιλάει στο 10ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση ΑΠΕ ΜΠΕ ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΛΛΙΝΤΖΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
ΤΡΙΠΟΛΗ 10ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, μιλάει στο 10ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, με θέμα «Η Προστιθέμενη Αξία της Πελοποννήσου», που γίνεται στο Αποστολοπούλειο Πνευματικό Κέντρο στην Τρίπολη, Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΛΛΙΝΤΖΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ

Επίσης, στόχος είναι να αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο Καλαμάτας σε διεθνές και να δημιουργηθούν υδατοδρόμια σε όλους τους νόμους και τις περιοχές της Πελοποννήσου που θα δώσει άλλη μία ώθηση σημαντική στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Επίσης, έκανε ειδική αναφορά στην ανάδειξη του ιστορικού κέντρου και της παραλιακής ζώνης του Δήμου Καλαμάτας, τον Δήμο ‘Αργους Μυκηνών και του Ναυπλίου, για την αξιοποίηση της ιστορίας και του πολιτιστικού αποθέματος της περιοχής.

Στη συνέχεια της ομιλίας του ο πρωθυπουργός εξέφρασε την πεποίθηση «ότι η επόμενη μέρα για την ελληνική οικονομία πρέπει να βασίζεται στην οικονομία της γνώσης, στην επένδυση στην έρευνα και στην καινοτομία και κυρίως στην επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό»  και αναφέρθηκε και στην «πολύ σημαντική είδηση» ότι η αυτοκινητοβιομηχανία Τέσλα που παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει επιλέξει την Ελλάδα για να φτιάξει r&b.

Έκλεισε δε με αναφορά στην υγεία, «που αποτελεί βασική προτεραιότητα και την κυβέρνησή μας» ζήτησε να σκεφθεί κανείς «τι μεγάλες δυνατότητες θα έχει αυτή η χώρα αν δεν σπαταλούσε το μαύρο χρήμα».

Για την υγεία είπε ότι έχουν δοθεί έκτακτες επιχορηγήσεις του υπουργείου περίπου 5,7 εκατομμύρια ευρώ ώστε να καλυφθούν ανάγκες σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και βελτίωση υποδομών των νοσοκομείων της περιφέρειας. Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός:

Όλα τα νοσοκομεία είναι πλεονασματικά

Δημιουργείται η μονάδα υγείας Σπάρτης και τρία περιφερειακά ιατρεία στη Μεσσηνία

Επαναλειτουργούν στην Κόρινθο η ΜΕΘ αλλά και η παιδιατρική κλινική

Αναβαθμίζεται ο εξοπλισμός στα νοσοκομεία Τρίπολης, Καλαμάτας, Κυπαρισσίας και Αργολίδας

Τον Ιούνιο του 16 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και παραλήφθηκαν 10 Νέα ασθενοφόρα

Θα προστεθούν άλλα δύο ασθενοφόρα 4Χ4 και δύο κινητές μονάδες εκ των οποίων η μία έχει και θερμοκοιτίδα νεογνών που προσέφερε το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος,

ενώ τον επόμενο μήνα θα βγει η προκήρυξη για την προμήθεια επιπλέον 7 ασθενοφόρων

Τίθεται σε λειτουργία η πρώτη τοπική μονάδα υγείας στο Ναύπλιο

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του ΄18 αναμένεται να λειτουργήσουν μονάδες σε όλες τις πρωτεύουσες των περιφερειακών ενοτήτων

«Το πιο σημαντικό από όλα στο χώρο της υγείας θεωρούμε βεβαίως τον τερματισμό του λεγόμενου party της σπατάλης τις υπερτιμολογήσεις της διαφθοράς και διαπλοκής αλλά και το γεγονός ότι ταυτόχρονα εμείς καταφέραμε κάτι που άλλοι ποτέ δεν διεκδίκησαν δυόμισι εκατομμύρια συμπολίτες μας ανασφάλιστοι να έχουν δωρεάν πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας για τη υγεία είναι δικαίωμα κοινωνικό δικαίωμα και όχι προνόμιο για τους λίγους» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του είπε προς τους παρευρισκόμενους: «Η ευθύνη βαραίνει εμάς και εσείς είστε αυτοί οι οποίοι θα κρίνετε αν έχουμε καταφέρει να σταθούμε αντάξιοι όλων όσων εξαγγείλαμε και τον δικό σας προσδοκιών. Θέλω λοιπόν να σας πω ότι θα βρεθούμε πολύ σύντομα. Δεν πρόκειται να επισκεφτώ την περιφέρειά σας σε ενάμιση χρόνο όταν θα γίνουν οι εκλογές. Θα επισκεφθώ ξανά και ξανά την Περιφέρεια για να δω αν υλοποιούνται  όσα συναποφασίστηκαν στο πλαίσιο του 10ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ