Αρχική Blog Σελίδα 14646

Δρομολογείται η αύξηση του κατώτατου μισθού, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου

Για τη σταθερή αποκλιμάκωση της ανεργίας, αλλά και το σχεδιασμό για αύξηση του κατώτατου μισθού, μετά τη λήξη του προγράμματος, μίλησε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, σε τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΙ. Συγκεκριμένα, η κ. Αχτσιόγλου παρατήρησε ότι καταγράφεται μία σταθερή αποκλιμάκωση της ανεργίας, λέγοντας ότι, μέσα σε τρία χρόνια, η ανεργία έχει μειωθεί περίπου κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες.

Παράλληλα, παραδέχθηκε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό. Όμως, σύμφωνα με την υπουργό, φαίνεται μία διαρκής τάση αποκλιμάκωσής της. Όπως είπε, τα τελευταία τρία χρόνια, έχουν δημιουργηθεί περίπου 300.000 νέες θέσεις εργασίας. Ωστόσο, διαπίστωσε ότι χρειάζεται περισσότερη δουλειά επικεντρωμένη, πρωτίστως, στη δημιουργία κινήτρων, προκειμένου να γίνουν μόνιμες οι θέσεις εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, όπως σημείωσε, πολύ σημαντική είναι και η δουλειά που γίνεται για την καταπολέμηση της παραβατικότητας στην αγορά εργασίας. Υποστήριξε δε ότι το κυριότερο πρόβλημα πλέον δεν είναι η αδήλωτη εργασία, αλλά η υποδηλωμένη.

Επίσης, η υπουργός Εργασίας δήλωσε ότι, επί ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει γίνει περικοπή στους μισθούς. Όπως εξήγησε, «η μείωση μισθού νομοθετήθηκε το 2012, δραματική μείωση του κατώτατου μισθού κατά 22%, κατά 32% για τους νέους και αναστολή των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Έγιναν, δηλαδή, νομική παρέμβαση για απομείωση του κατώτατου μισθού και αναστολή των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Δημιουργήθηκε, έτσι, ένα πλαίσιο που οι μισθοί διαρκώς θα συμπιέζονταν». «Εμείς λειτουργούμε σε τρεις άξονες» τόνισε η κ. Αχτσιόγλου, αναφέροντας ότι ένας σημαντικός άξονας είναι η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η οποία νομοθετήθηκε και θα επανέλθουν σε ισχύ τον Αύγουστο του 2018. «Διαμορφώνεται, επομένως, μία δυναμική για καλύτερους μισθούς» σχολίασε η ίδια. Σύμφωνα με την αρμόδια υπουργό, δεύτερος άξονας είναι η μείωση της ανεργίας και τρίτος άξονας είναι η αύξηση του κατώτατου μισθού, η οποία δρομολογείται και θα υλοποιηθεί, μετά την έξοδο από το πρόγραμμα.

Σε ερώτηση σχετικά με το ασφαλιστικό σύστημα, η κ. Αχτσιόγλου απάντησε ότι τα θετικά οικονομικά του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) θα μας επιτρέψουν διορθωτικές παρεμβάσεις, ιδίως μετά την έξοδο από το πρόγραμμα, που θα υπάρχουν περισσότερα περιθώρια και μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Η υπουργός Εργασίας υπογράμμισε ότι ο ΕΦΚΑ πληρώνει περισσότερες συντάξεις απ’ ό,τι πλήρωνε το ασφαλιστικό σύστημα στο παρελθόν, με την έννοια του ρυθμού της απόδοσης. Αυτή τη στιγμή, όπως είπε, εκκρεμούν περίπου 85.000 κύριες συντάξεις, ενώ, όταν η κυβέρνηση παρέλαβε, ήταν απλήρωτες συνολικά περίπου 400.000 συνταξιοδοτικές παροχές. Επίσης, διευκρίνισε ότι η καταβολή των επικουρικών έχει ξεμπλοκάρει τους τελευταίους δύο μήνες, ξεκαθαρίζοντας ότι η στόχευση είναι, μέχρι τον Αύγουστο του 2018, να έχει εκκαθαριστεί σχεδόν όλος ο όγκος των ληξιπροθέσμων. «Υπάρχει επιτάχυνση στο ρυθμό απόδοσης» επανέλαβε η αρμόδια υπουργός.

Μεταξύ άλλων, η κ. Αχτσιόγλου δήλωσε ότι η παρακράτηση υπέρ του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης (ΑΚΑΓΕ) αφορά κάποιον πληθυσμό συνταξιούχων, εκτιμώντας ότι χωρεί να γίνει διορθωτική κίνηση. «Δεν θα μιλήσω για παράνομη ή παράτυπη παρακράτηση, διότι είναι σύμφωνη με το νόμο, αλλά χωρεί διορθωτική λύση» ανέφερε χαρακτηριστικά, αποσαφηνίζοντας ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο ασφαλιστικό, αυτήν τη χρονική στιγμή, προϋποθέτει διαπραγμάτευση με τους δανειστές. «Αυτό το ζήτημα το έχουμε θέσει στους δανειστές, υπάρχει θετική ανταπόκριση, τα οικονομικά του ΕΦΚΑ μας επιτρέπουν να το διορθώσουμε και θα προσπαθήσουμε να το διορθώσουμε τους επόμενους μήνες» συμπλήρωσε η ίδια.

Αναφορικά με τις σχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ με τους ΑΝΕΛ, η υπουργός Εργασίας απάντησε ότι πρόκειται για δύο κόμματα με διαφορετικές ιδεολογικές καταβολές. Από εκεί και πέρα, όπως τόνισε, έχει γίνει μία συμμαχία σε ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο που αφορά την έξοδο της χώρας από τα προγράμματα της επιτροπείας και την καταπολέμηση των φαινομένων διαφθοράς και διαπλοκής.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συρία: Μετά την ήττα από τους Τούρκους στην Αφρίν, οι Κούρδοι αισθάνονται απογοητευμένοι από την αδράνεια της Δύσης

Αιχμή του δόρατος στη μάχη κατά της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος στη Συρία, οι Κούρδοι της Συρίας είναι οργισμένοι γιατί «εγκαταλείφθηκαν» από τους δυτικούς συμμάχους τους απέναντι στους Τούρκους στο Αφρίν και καταγγέλλουν μια «εθνοκάθαρση» την οποία ο κόσμος παρακολουθεί «ως παρατηρητής».

«Η σιωπή της διεθνούς κοινότητας είναι μέρος του μακάβριου σχεδίου που σχεδίασε ο (Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ) Ερντογάν. Σιωπή ίσον αποδοχή», δήλωσε σήμερα μια συλλογικότητα Κούρδων από την Αφρίν που ζει στην Ευρώπη, στη γαλλική εφημερίδα Le Monde.

«Μην εγκαταλείπετε τους συμμάχους σας!» λένε καθώς η κουρδική πολιτοφυλακή Μονάδες Προστασίας του Λαού (YPG) εκδιώχθηκε από το προπύργιό της, το Αφρίν, την Κυριακή από Τούρκους στρατιώτες και Σύρους συμμάχους τους.

Χαρακτηρισμένοι ως «τρομοκράτες» από την Άγκυρα λόγω των σχέσεών τους με το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν (PKK), οι Κούρδοι των YPG είναι παράλληλα ένας πολύτιμος σύμμαχος στη Συρία του διεθνούς συνασπισμού κατά του ΙΚ του οποίου ηγείται η Ουάσινγκτον.

Όμως, παρά τη δέσμευση αυτή από την πρώτη στιγμή, «οι ίδιοι μαχητές που πολεμούσαν θαρραλέα εναντίον του Νταές (αραβικό ακρωνύμιο του ΙΚ) έχουν σήμερα αφεθεί στο έλεος του τουρκικού στρατού», λέει ο Χάλεντ Ίσα, επίσημος εκπρόσωπος στη Γαλλία του συριακού Κουρδιστάν (Ροζάβα), που καταγγέλλει μια «εθνοκάθαρση» στην οποία «οι μεγάλες δυνάμεις παραμένουν παρατηρητές».

Η απώλεια της Αφρίν αποτελεί μια οδυνηρή υποχώρηση για τους Κούρδους της Συρίας, οι οποίοι είχαν καταπιεστεί επί πολλές δεκαετίες από το καθεστώς Άσαντ, αλλά απέκτησαν ντε φάκτο αυτονομία σε μεγάλες εκτάσεις εδάφους χάρη στη σύγκρουση που μαίνεται στη Συρία από το 2011.

Σύμφωνα με το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, περίπου 250.000 άμαχοι εγκατέλειψαν την Αφρίν λόγω των εχθροπραξιών και δεκάδες άλλοι σκοτώθηκαν, καθώς και 1.500 Κούρδοι μαχητές.

‘Όμως «εξαιτίας του ότι ο επιτιθέμενος (η Τουρκία) είναι μέλος του ΝΑΤΟ, αυτή η πολλαπλή παραβίαση του διεθνούς δικαίου δεν θα τιμωρηθεί ποτέ», λέει η κουρδική κοινότητα της Γερμανίας, όπου ζουν περίπου ένα εκατομμύριο Κούρδοι.

«Η Αφρίν είναι η πιο ωμή έκφραση εκείνου που αποκαλείται Realpolitik», εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ντιντιέ Μπιγιόν, αναπληρωτής διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών και Στρατηγικών Σχέσεων (IRIS).

«Οι Δυτικοί, ιδιαίτερα οι Αμερικανοί, ήταν πολύ ευχαριστημένοι που είχαν τα στρατεύματα των Κούρδων της Συρίας να πολεμούν εναντίον του ΙΚ. Αλλά η Άγκυρα, μέλος του ΝΑΤΟ, θα είναι πάντα πιο σημαντική από το Αφρίν», σχολιάζει αυτός ο Γάλλος ειδικός στην Τουρκία.

Αμηχανία

«Η Αφρίν προκαλεί αμηχανία στους Δυτικούς», υπερθεματίζει η Ντοροτέ Σμιντ, υπεύθυνη του προγράμματος για την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή του γαλλικού Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων (IFRI).

«Η δέσμευσή μας στο πλευρό των Κούρδων προϋπέθετε ότι θα υποστηρίζαμε την κουρδική πολιτική προοπτική στη Συρία, στη Ροζάβα ιδιαίτερα, όμως οι Δυτικοί ποτέ δεν αντιμετώπισαν αυτό το ζήτημα. Στη συνέχεια αυτό θα σήμαινε επαναδέσμευση στη συριακή σύγκρουση ενώ όλοι θέλουν να αποδεσμευθούν. Η γενική αίσθηση είναι πως έχουμε μόνο να χάσουμε », υπογραμμίζει στο Γαλλικό Πρακτορείο η ερευνήτρια.

Η Ουάσινγκτον προειδοποίησε τη Δευτέρα την Άγκυρα, εκφράζοντας τη «μεγάλη ανησυχία» της μετά την κατάληψη της Αφρίν.

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν εξέφρασε επίσης «τη μεγάλη ανησυχία του» και κάλεσε τη Μόσχα «να κάνει ό,τι μπορεί ώστε να σταματήσουν οι μάχες και οι απώλειες αμάχων».

Όμως οι αντιδράσεις αυτές δεν στέκονται στο ύψος του δράματος που παίζεται στην τουρκο-συριακή μεθόριο, προειδοποιούν οι Κούρδοι, που κατηγορούν την Άγκυρα ότι συμμάχησε με τους τζιχαντιστές για να καταλάβει την Αφρίν.

«Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πρέπει να καταλάβουν ότι δεν πρόκειται μόνο για την ασφάλεια του λαού μας, γιατί η πτώση της Αφρίν σημαίνει ότι δημιουργείται μια νέα τζιχαντιστική εστία που απειλεί την ασφάλεια του Παρισιού, του Βερολίνου, του Λονδίνου», προειδοποιεί η συλλογικότητα των Κούρδων από την Αφρίν.

Ο πρόεδρος Ερντογάν προειδοποίησε ότι σχεδιάζει να επεκτείνει την επίθεσή σου και σε άλλες περιοχές της βόρειας Συρίας, μεταξύ των οποίων στην πόλη Μανμπίτζ, περίπου 100 χλμ. ανατολικά της Αφρίν.

Κάτι τέτοιο θα ήταν εν δυνάμει εκρηκτικό γιατί εκατοντάδες Αμερικανοί στρατιώτες, που υποστηρίζουν τις YPG εναντίον των τζιχαντιστών του ΙΚ, έχουν αναπτυχθεί εκεί.

Ωστόσο, αναρωτιέται ένας καλός γνώστης του φακέλου, «ο Ερντογάν έχει τα στρατιωτικά μέσα για να υποστηρίξει τις φιλοδοξίες που επιδεικνύει στη Συρία; Αμφιβάλλω.»

«Παρά τις εξαιρετικά φιλοπόλεμες δηλώσεις του Ερντογάν, η Τουρκία δεν μπορεί να πάει πολύ πιο μακριά», υπερθεματίζει ο Ντιντιέ Μπιγιόν, σύμφωνα με τον οποίο η κουρδική υπόθεση κατά μήκος των τουρκο-συριακών συνόρων «απαιτεί να ακολουθηθεί ο δρόμος των διαπραγματεύσεων».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αντισυνταγματικό κρίθηκε από την Ολομέλεια του ΣτΕ το πρόγραμμα των Θρησκευτικών στα δημοτικά και γυμνάσια

 Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε σήμερα ότι η από 7.9.2016 απόφαση του τέως υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με  την  οποία επήλθε  ριζική αλλαγή στο χαρακτήρα και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στις τάξεις Γ΄έως ΣΤ’ δημοτικού και του γυμνάσιου είναι πολλαπλά αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

Ειδικότερα, στο ΣτΕ είχαν προσφύγει η Ιερά Μητρόπολης Πειραιά, ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ Μεντζελόπουλος, η Εστία Πατερικών Μελετών, γονείς κ.ά. και ζητούσαν να ακυρωθεί η επίμαχη απόφαση του τέως υπουργού Παιδείας με το σκεπτικό ότι αυτή πραγματοποιείται μια ριζική αλλαγή στον χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών κάτι που είναι αντισυνταγματικό και αντίθετο στις διεθνείς συμβάσεις και την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία.

Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ σε έκτακτη συνεδρίασή της δημοσίευσε την υπ΄αριθμ. 660/2018 απόφασή της, με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ευθύμιο Αντωνόπουλο. Με την απόφαση αυτή ακύρωσε την υπουργική απόφαση. Διευκρινίζεται, ότι η ακύρωση του ΣτΕ  αφορά μεν το σύνολο της εν λόγω υπουργικής απόφασης, αλλά δεν αναφέρεται στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο λύκειο, καθώς για το θέμα αυτό εκκρεμεί άλλη αίτηση ακύρωσης.

 Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι η προσβαλλόμενη απόφαση είναι αντίθεση:

1) στο άρθρο 16 του Συντάγματος το οποίο ορίζει ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και μεταξύ των σκοπών της είναι η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, γιατί με το πρόγραμμα σπουδών που εισάγεται για το δημοτικό και το γυμνάσιο «φαλκιδεύεται ο επιβαλλόμενος από τη συνταγματική αυτή διάταξη σκοπός της ανάπτυξης, δηλαδή της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης των μαθητών στα ανήκοντα στην επικρατούσα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού,

2) Στη διάταξη του άρθρου 13 του Συντάγματος που κατοχυρώνει ως απαραβίαστη την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, γιατί η προσβαλλόμενη απόφαση θα έπρεπε να απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές και να κατατείνει στην εμπέδωση και συνέχιση της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης, καθώς η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση κλονίζει την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση που πριν από την έναρξη του σχολικού βίου διαμορφώνουν οι μαθητές το πλαίσιο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Μάλιστα, η εισαγόμενη με την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι ικανή να παρέμβει στον ευαίσθητο ψυχικό κόσμο των μαθητών που δεν διαθέτουν την κριτική αντίληψη των ενηλίκων και να τους εκτρέψει από την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση και

3) Προσβάλλει ευθέως το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ γιατί στερεί από τους μαθητές του Ορθόδοξου Χριστιανικού Δόγματος το δικαίωμα να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, ενώ η νομοθεσία προβλέπει για μαθητές Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνος να διδάσκονται αυτοτελώς τον εν λόγω μάθημα.

 Ακόμη, οι σύμβουλοι Επικρατείας επισημαίνουν ότι προβλεπόμενη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών κατά την προσβαλλόμενη απόφαση δεν είναι ικανή να αναπτύξει, εμπεδώσει  και να ενισχύσει όπως επιβάλλεται από τη διάταξη του άρθρου 16 του Συντάγματος την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση των μαθητών, γιατί η διάταξη αυτή:

α) είναι ελλιπής κατά περιεχόμενο, β) δεν είναι αυτοτελής, αμιγής και διακριτική σε σχέση με τη διδασκαλία στοιχείων αναφερομένων σε  άλλα δόγματα ή θρησκείες με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στους μαθητές ως προς το περιεχόμενο της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας και γ) δεν είναι επαρκή από την άποψη του χρόνου που διατίθεται για το μάθημα των Θρησκευτικών.

   Παράλληλα, σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, το πρόγραμμα σπουδών παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις ως προς το περιεχόμενο της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας, καθώς δεν γίνεται αναφορά στην Αγία Ομοούσιο και Αδιαίρετο Τριάδα την οποία επικαλούνται στην επικεφαλίδα τους όλα τα Ελληνικά Συντάγματα και στην Γ΄τάξη του δημοτικού ο Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως ξένος, ως προσδοκώμενος Μεσσίας, ως δάσκαλος που όλοι θαυμάζουν, ως αγαπημένος φίλος, όχι όμως ως Σωτήρας του κόσμου.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ δράση για την παραγωγή κρασιού με βιοσυντηρητικά και προβιοτικές καλλιέργειες

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η πράξη «Νέα προϊόντα οίνου με βιοσυντηρητικά και προβιοτικές καλλιέργειες» στον άξονα προτεραιότητας «Βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστηματος» του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».

Το έργο θα υλοποιηθεί από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως ημερομηνία λήξης της πράξης ορίζεται η 14/01/2020 και η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για τον υπολογισμό της στήριξης του έργου ανέρχεται σε 65.800 ευρώ.

Όπως σημειώνεται στην απόφαση που υπογράφει ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας με αντικείμενο τη Διαχείριση Τομεακών Επιχειρησιακών προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου Γιώργος Ιωαννίδης, για την παραγωγή οίνων υψηλής και σταθερής ποιότητας απαιτείται η χρήση καθαρών μικροβιακών καλλιεργειών (αποτελούμενες κυρίως από κατάλληλα στελέχη ζυμών και μηλογαλακτικών βακτηρίων), οι οποίες πρέπει να είναι ικανές να διεξάγουν αλκοολική και μηλογαλακτική ζύμωση. Επιπλέον, συνιστάται η οινοποίηση να λαμβάνει χώρα σε χαμηλές θερμοκρασίες (<15οC), καθώς με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται σημαντική βελτίωση της ποιότητας. Επίσης, το ερευνητικό και βιομηχανικό ενδιαφέρον για την χρήση συστημάτων ακινητοποιημένων κυττάρων στην παραγωγή κρασιού είναι έκδηλο, λόγω των πολλαπλών τεχνικών και οικονομικών πλεονεκτημάτων που παρουσιάζουν. Είναι ακόμα προφανές ότι οι ξηρές καλλιέργειες εμφανίζουν ιδιαίτερα πλεονεκτήματα στη βιομηχανική πρακτική. Με δεδομένο ότι στις μέρες μας παρατηρείται μία στροφή των καταναλωτών σε ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής και επομένως διατροφής, είναι έντονο το ενδιαφέρον για προϊόντα οίνου χαμηλού αλκοολικού βαθμού (<10% vol), αλλά και για ελαχιστοποίηση των χημικών συντηρητικών που ευθύνονται για αρκετές – και πολλές φορές σοβαρές – παρενέργειες και τοξικότητα, ακόμα και όταν προστίθενται στα επιτρεπτά όρια της νομοθεσίας. Κατά συνέπεια, η αντικατάσταση τους από «φυσικά» συντηρητικά και γενικότερα η παραγωγή νέων λειτουργικών τροφίμων με πιθανά ευεργετικά οφέλη για την υγεία, όπως τα προβιοτικά τρόφιμα, κρίνεται επιτακτική.

Σε αυτά τα πλαίσια, η πρόταση στοχεύει:

– Στην αξιολόγηση της καλλιέργειας kefir στην οινοποίηση για παραγωγή οίνων χαμηλού αλκοολικού βαθμού υψηλής ποιότητας. Η καλλιέργεια kefir είναι μια μικτή καλλιέργεια μικροοργανισμών που αποτελείται από ζύμες (Kluyveromyces, Candida, Saccharomyces και Pichia), γαλακτικά (Lactobacillus, Lactococcus, Leuconostoc) και οξικά βακτήρια. Πολλοί από τους μικροοργανισμούς της καλλιέργειας kefir έχουν χαρακτηριστεί ως προβιοτικοί με ιδιαίτερα ευεργετικά χαρακτηριστικά. Η καλλιέργεια kefir έχει ήδη χρησιμοποιηθεί πρόσφατα επιτυχώς για την παραγωγή μηλίτη οίνου και εκτιμάται ότι η χρήση της στην οινοποίηση θα έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική βελτίωση της ποιότητας και την μείωση του χρόνου ζύμωσης και συνεπώς του κόστους παραγωγής – παράμετροι πολύ μεγάλης σημασίας για την βιομηχανία. Η καλλιέργεια kefir θα δοκιμαστεί σε ζυμώσεις γλεύκους σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών (0-30οC), ενώ θα εξεταστεί η χρήση ακινητοποιημένων κυττάρων kefir σε φυσικά υποστρώματα, αλλά και ξηρών (λυοφιλιωμένων ή θερμικά αποξηραμένων) κυττάρων (τόσο ελευθέρων όσο και ακινητοποιημένων).

– Στην αντικατάσταση των συντηρητικών που χρησιμοποιούνται στους οίνους (θειώδες και σορβικό κάλιο), ιδίως στους οίνους με χαμηλή συγκέντρωση αιθυλικής αλκοόλης, με φυσικούς αντιμικροβιακούς παράγοντες οργανοληπτικά συμβατούς με το κρασί. Θα διερευνηθούν οι αντιμικροβιακές ιδιότητες αιθέριων ελαίων και εκχυλισμάτων από ελληνικά ενδημικά φυτά έναντι μικροοργανισμών που προκαλούν αλλοιώσεις και ασθένειες στο κρασί, όπως οξικά και γαλακτικά βακτήρια, ζύμες και μύκητες, κλπ, και αφού προσδιοριστούν οι δραστικές συγκεντρώσεις, θα μελετηθεί η αποτελεσματικότητα τους σε οίνους χαμηλού αλκοολικού βαθμού.

–  Στην παραγωγή νέων οινικών προϊόντων χαμηλού αλκοολικού βαθμού με βιοσυντηρητικά και ακινητοποιημένη καλλιέργεια kefir ή/και προβιοτικών γαλακτικών βακτηρίων σε κομμάτια φρούτων (προϊόντα τύπου Sangria). Τα συγκεκριμένα προϊόντα θεωρούνται ιδιαιτέρως καινοτόμα, καθώς τα προβιοτικά τρόφιμα περιορίζονται μέχρι στιγμής σε γαλακτοκομικά προϊόντα (ξινόγαλα, γιαούρτι και τυρί), ενώ δεν υπάρχουν αναφορές για προβιοτικά προϊόντα οίνου στην διεθνή αγορά.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού: Η υπερασπιστική γραμμή της ΝΔ καταρρέει

Η ΝΔ υπό το βάρος των καταιγιστικών αποκαλύψεων στο πλαίσιο της έρευνας για την υπόθεση Novartis το βάζει στα πόδια από την επιτροπή προκαταρκτικής εξέτασης αφού κατανοεί ότι η υπερασπιστική της γραμμή καταρρέει και ο κλοιός σφίγγει για όσους θέλει να προστατεύσει από τις συνέπειες του νόμου.

Η προαναγγελθείσα και προμελετημένη αποχώρηση της ΝΔ και όσων την ακολούθησαν είναι άλλη μια κίνηση φτηνού αντιπερισπασμού με στόχο την πρόκληση εντυπώσεων και τη συγκάλυψη του πρωτοφανούς σκανδάλου.

Η άτακτη και απροσχημάτιστη φυγή της ΝΔ από την συνταγματικά επιτασσόμενη διαδικασία της προκαταρκτικής επιτροπής έρχεται μετά την αποτυχία της να δημιουργήσει άσκοπη χρονοτριβή και καθυστερήσεις που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ίδια την διαλεύκανση της υπόθεσης.

 Ότι και αν μηχανευτεί η ΝΔ και ο Πρόεδρος της κύριος Μητσοτάκης ένα είναι βέβαιο: Η διερεύνηση της υπόθεσης θα προχωρήσει με σεβασμό στους συνταγματικούς και δικονομικούς κανόνες ώστε οι υπεύθυνοι να οδηγηθούν ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων και να λογοδοτήσουν για την κατάχρηση εξουσίας και την διασπάθιση δημόσιου χρήματος.

Σχόλιο αν. υπουργού Υγείας, Παύλου Πολάκη

Η πολυδιαφημισμένη συνέντευξη τύπου του κ. Γεωργιάδη για αποκαλύψεις της «σκευωρίας» στο ΚΕΕΛΠΝΟ εξελίχθηκε σε μυθιστόρημα φαντασίας τύπου « Άρχοντας των δαχτυλιδιών».

Δεν αξίζει ούτε να διαψεύσουμε τα όσα ακούστηκαν  για «το στικάκι που έπεσε κατά τη μεταφορά κούτας και βρέθηκε από υπάλληλο που φοβάται για τη ζωή του». Κατανοούμε το πανικό του καθώς οι έλεγχοι για το ΚΕΕΛΠΝΟ ολοκληρώνονται και οι αποκαλύψεις για τη Novartis και τις εντολές Φρουζή που υλοποιήθηκαν από τον κ. Γεωργιάδη παίρνουν την μορφή χιονοστιβάδας.

Τα υπόλοιπα αύριο στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής.

Εισαγωγική τοποθέτηση του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών

Κυρίες και κύριοι,

Σήμερα είδε το φως της δημοσιότητας επιστολή του κου Γεωργιάδη, στην οποία ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, μετά και την κατακραυγή των τελευταίων ημερών παραδέχεται ότι έχει ήδη καταθέσει την παραίτηση του στον Πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενώ δηλώνει ότι αυτή δεν έγινε αποδεκτή.

Καταρχάς να σημειώσω ότι αυτή η κίνηση αν και ομολογείται καθυστερημένα είναι καλοδεχούμενη όμως οφείλω ταυτόχρονα να πω από μόνη της κατεδαφίζει το αφήγημα της ΝΔ αλλά και των κων Σαμαρά Βενιζέλου, Λοβέρδου περί σκευωρίας. Οι πιέσεις εξάλλου που ασκούνται και από πρόσωπα του συντηρητικού χώρου για την παραίτηση του κου Γεωργιάδη συνηγορούν υπέρ αυτού.

Ωστόσο το γεγονός ότι ο κος Μητσοτάκης δεν έκανε δεκτή την εν λόγω παραίτηση δεν μπορεί παρά να σημαίνει ότι αναλαμβάνει ο ίδιος προσωπικά την ευθύνη για όσα έχουν ήδη αποκαλυφθεί αλλά και για όσα πιθανόν να αποκαλυφθούν στο μέλλον.

Η στάση του αυτή αποδεικνύει απολύτως ότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν είναι απλώς πιθανός σύμμαχος της Νοβάρτις όπως η ίδια η εταιρεία τον χαρακτήριζε τον Φεβρουάριο του 2017 αλλά βρίσκεται προσωπικά στον πυρήνα του σκανδάλου και της προσπάθειας συγκάλυψης του.

Είναι λοιπόν πάρα πολύ πιθανό ότι η υπόθεση Νοβάρτις θα αποδειχθεί θρυαλλίδα τόσο για τον ίδιο όσο και για την ακροδεξιά ηγετική ομάδα που έχει συγκροτήσει στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας.

 Σε ό,τι αφορά το μέτωπο της οικονομίας:

Είναι πλέον δεδομένο και καθημερινά επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία που ανακοινώνονται ότι η ελληνική οικονομία έχει περάσει σε μια φάση δυναμικής ανάπτυξης και επομένως υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος το καλοκαίρι του 2018.

Σε συνέχεια του θετικού ρυθμού μεγέθυνσης που κατέγραψε η ελληνική οικονομία το 2017 που σημειωτέων ήταν ο υψηλότερος της τελευταίας δεκαετίας μια σειρά από μεγέθη επιβεβαιώνουν ότι η ανάκαμψη στηρίζεται σε ισχυρά θεμέλια και αναμένεται να οδηγήσει σε ισχυρότερη μεγέθυνση το 2018.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία σημειώνει για το Φεβρουάριο την υψηλότερη επίδοση από το 2007

Ο δείκτης υπεύθυνων προμηθειών για την μεταποίηση (PMI) υπέδειξε την υψηλότερη επίδοση από το 2000

Ενώ στην απασχόληση ακόμη και το δυσκολότερο παραδοσιακά δίμηνο του έτος έκλεισε με θετικό ισοζύγιο προσλήψεων – αποχωρήσεων.

Τέλος θετικά αποτιμάται και η περαιτέρω μείωση της έκθεσης των ελληνικών τραπεζών στον ELA κατά το τελευταίο δίμηνο.

Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική κυβέρνηση εργάζεται εντατικά για την υλοποίηση των προαπαιτούμενων της 4ης αξιολόγησης και για την κατάθεση του στρατηγικού αναπτυξιακού σχεδίου, το οποίο θα εμπεριέχει τους βασικούς πολιτικούς στόχους για την μεταμνημονιακή περίοδο και αναμένεται να παρουσιαστεί στο Eurogroup της 27ης Απριλίου.

Ταυτόχρονα συνεχίζονται οι τεχνικές  συζητήσεις για την ρύθμιση του ελληνικού χρέους και το πλαίσιο της εποπτείας της ελληνικής οικονομίας μετά τον Αύγουστο του 2018, που θα συζητηθούν στο eurogroup της 21 Ιουνίου, όπως έχει δηλώσει και ο αρμόδιος επίτροπος κος Μοσκοβισί.

Στο ζήτημα των δύο ελλήνων στρατιωτικών που κρατούνται στην Τουρκία, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να παίρνει διπλωματικές και πολιτικές πρωτοβουλίες για την διευθέτηση του προβλήματος και την εξασφάλιση της επιστροφής τους στη χώρα μας το συντομότερο δυνατόν.

Για το θέμα αυτό και για τον προσδιορισμό των επόμενων βημάτων και πρωτοβουλιών θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις πέντε το απόγευμα συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού με τον Υπουργό εθνικής άμυνας κο Καμμένο.

Σε ότι αφορά τις εξελίξεις της διαπραγμάτευσης για την ονομασία της ΠΓΔ της Μακεδονίας όπως ενημέρωσε χθες ο Υπουργός Εξωτερικών κος Κοτζιάς, το σχέδιο συμφωνίας έχει ήδη αποσταλεί στους γείτονες μας και πλέον αναμένουμε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους. Το σχέδιο έχει συνταχθεί με βάση τις πάγιες διαπραγματευτικές θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης, ήτοι σύνθετη ονομασία που θα ισχύει έναντι όλων και για όλες τις χρήσεις πράγμα που συνεπάγεται και την ανάγκη για τροποποίηση του Συντάγματος στη γειτονική χώρα.

 Την Πέμπτη 22 Μαρτίου το απόγευμα εξάλλου ο κος Κοτζιάς θα αναχωρήσει για την πόλη των  Σκοπίων,  όπου αναμένεται να έχει συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία της, την αντιπολίτευση και αλβανικά κόμματα της γείτονος ώστε να συνεχιστούν οι συνομιλίες με σκοπό την εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτής λύσης. Στις 30 Μαρτίου τέλος θα υπάρξει νέα συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας και ΠΓΔΜ στην Βιέννη με τον κο Νίμιτς.

Συνάντηση Αποστόλου με τον Επίτροπο Hogan: «Να αποσυρθεί η πρόταση της Κομισιόν για πλήρη εξωτερική σύγκλιση των ενισχύσεων»

Διμερή συνάντηση με τον Eπίτροπο Phil Hogan, αρμόδιο για τα αγροτικά θέματα, είχε στις Βρυξέλλες ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, στο πλαίσιο του Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας της 19ης Μαρτίου 2018.

Κατά τη συνάντηση με τον Επίτροπο ο Έλληνας υπουργός, σε συνέχεια των όσων ανέφερε κατά την ομιλία του στο Συμβούλιο, ανέπτυξε διεξοδικά τους λόγους για τους οποίους η χώρα μας ζητάει την απόσυρση της πρότασης της Κομισιόν για «πλήρη εξωτερική σύγκλιση» των άμεσων ενισχύσεων ανά εκτάριο.

Ο κ. Αποστόλου κατέστησε σαφές ότι η χώρα μας δεν μπορεί να αποδεχθεί την πρόταση της Κομισιόν καθώς, λόγω των ειδικών χαρακτηριστικών και της ιδιαίτερης διάρθρωσης της γεωργίας της, βρίσκεται σε μια από τις τελευταίες θέσεις όσον αφορά τις ενισχύσεις ανά εκμετάλλευση.

Αν επρόκειτο λοιπόν να πραγματοποιηθεί «πλήρης εξωτερική σύγκλιση» βασισμένη μόνο στις άμεσες ενισχύσεις ανά εκτάριο, ένας πολύ μεγάλος αριθμός, κυρίως μικρών εκμεταλλεύσεων, θα καθίστατο μη βιώσιμος, η γεωργική δραστηριότητα θα εγκαταλείπονταν, με σοβαρές συνέπειες για την οικονομία, την κοινωνική συνοχή και το περιβάλλον.

Στον αντίποδα των προτάσεων της Κομισιόν, η χώρα μας προτείνει  έναν αντικειμενικό επανυπολογισμό των άμεσων ενισχύσεων ανά Κράτος-Μέλος που να λαμβάνει υπόψη ένα ευρύ φάσμα παραμέτρων, όπως η αναλογία γεωργικού εισοδήματος και εισοδήματος από άλλες οικονομικές δραστηριότητες, τα είδη των καλλιεργειών, το μέγεθος και την ανταγωνιστικότητα των εκμεταλλεύσεων, το επίπεδο στήριξης ανά εκμετάλλευση, το κόστος των εισροών κ.λπ.

Ο κ. Αποστόλου κάλεσε τον Ευρωπαίο Επίτροπο να λάβει υπόψιν του την Ελληνική επιχειρηματολογία στις προτάσεις του για το σχεδιασμό του νέου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου καθώς και στις διαβουλεύσεις εντός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σταθμίζοντας τις συνέπειες που θα είχαν για την Ελλάδα η ταυτόχρονη εφαρμογή περικοπών λόγω του προϋπολογισμού της ΚΑΠ και περικοπών εξαιτίας της σύγκλισης.

Ειδικότερα, ο κ. Αποστόλου ανέφερε στον κ. Phil Hogan, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Είναι αλήθεια ότι κοιτάζοντας τα στατιστικά των άμεσων ενισχύσεων με βάση την έκταση βλέπει κανείς την Ελλάδα στις υψηλότερες θέσεις. Όμως, αυτό και μόνο το στοιχείο δεν δίνει την πλήρη εικόνα ούτε αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση της γεωργίας και της οικονομίας τόσο για την Ελλάδα όσο και για τα υπόλοιπα Κράτη-Μέλη.

Όπως αναφέρει η «Ανακοίνωση για την ΚΑΠ» αλλά και το «Έγγραφο Προβληματισμού της Επιτροπής σχετικά με το Μέλλον των Οικονομικών της ΕΕ», οι άμεσες ενισχύσεις καλύπτουν, εν μέρει, το χάσμα μεταξύ του γεωργικού εισοδήματος και του εισοδήματος σε άλλους οικονομικούς τομείς. Η αναλογία μεταξύ αυτών των εισοδημάτων είναι συγκεκριμένη για κάθε Κράτος Μέλος και αντικατοπτρίζει την ισορροπία που έχει επιτευχθεί σε αυτό και η οποία εξασφαλίζει την διατήρηση της γεωργικής δραστηριότητας σε κάποια επίπεδα. Για παράδειγμα στην Ελλάδα το γεωργικό εισόδημα είναι το 54,9% του μέσου εισοδήματος ενώ στη Λιθουανία είναι το 61,5%, στη Βουλγαρία το 78,9%, στη Σλοβακία το 88% και στην Εσθονία το 138%.

Συνεπώς είναι προφανές ότι σε πολλές από τις χώρες που πιέζουν για «εξωτερική σύγκλιση» με βάση τις ενισχύσεις ανά εκτάριο, η αναλογία του γεωργικού σε σχέση με το μέσο εισόδημα  είναι ευνοϊκότερη για το γεωργικό εισόδημα από αυτήν της Ελλάδος.

Επιπλέον, η Ελλάδα έχει μια ιδιαίτερη διάρθρωση στη γεωργία της. Οι περισσότερες από τις γεωργικές της εκμεταλλεύσεις είναι μικρές ή πολύ μικρές σε μέγεθος και αυτό εξηγεί το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος των άμεσων ενισχύσεων κατευθύνεται σε τέτοιου είδους εκμεταλλεύσεις. Το 80,7% των άμεσων ενισχύσεων πηγαίνει σε εκμεταλλεύσεις μικρότερες των 50 εκταρίων, δηλαδή μικρότερες σε μέγεθος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η μέση δε στήριξη ανά εκμετάλλευση είναι μόλις 3000 ευρώ η οποία αντιστοιχεί μόλις στο 49% του μέσου όρου της Ευρ. Ένωσης και τοποθετεί την Ελλάδα σε μία από τις τελευταίες θέσεις του Πίνακα των ενισχύσεων ανά εκμετάλλευση.

Επιπλέον, η Ελλάδα έχει εξαιρετική ποικιλομορφία στο είδος των καλλιεργειών της. Το γεγονός αυτό αντανακλάται και στις εκμεταλλεύσεις. Λόγω των αγρονομικών συνθηκών, κάθε εκμετάλλευση ασχολείται με περισσότερες από μία γεωργικές δραστηριότητες σε διαφορετικά μέρη πολλές φορές, γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος ανά εκτάριο είναι πολύ υψηλότερο σε σύγκριση με το κόστος των μεγάλων εκμεταλλεύσεων που ασχολούνται με μια γεωργική δραστηριότητα.

Συνεπώς, επιβεβαιώνεται αυτό που η ίδια η Επιτροπή καταγράφει στην ανάλυση της ότι δηλαδή οι διαφορές στο ύψος των άμεσων ενισχύσεων μεταξύ των Κρατών-Μελών αντανακλούν και τις διαφορετικές οικονομικές και αγρονομικές συνθήκες.

Αν επρόκειτο να πραγματοποιηθεί εξωτερική σύγκλιση βασισμένη μόνο στις άμεσες ενισχύσεις ανά εκτάριο, ένας πολύ μεγάλος αριθμός, κυρίως μικρών εκμεταλλεύσεων στην Ελλάδα και σε άλλα Κράτη Μέλη, θα καθίστατο μη βιώσιμος, η γεωργική δραστηριότητα θα εγκαταλείπονταν, με σοβαρές συνέπειες για την οικονομία, την κοινωνική συνοχή και το περιβάλλον. Γεγονός το οποίο είναι αντίθετο με τους ίδιους τους στόχους της ΚΑΠ.

Για τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε ότι ένας αντικειμενικός επανυπολογισμός των άμεσων ενισχύσεων ανά Κράτος-Μέλος θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη ένα ευρύ φάσμα παραμέτρων, όπως η αναλογία γεωργικού εισοδήματος και εισοδήματος από άλλες οικονομικές δραστηριότητες, τα είδη των καλλιεργειών, το μέγεθος και την ανταγωνιστικότητα των εκμεταλλεύσεων, το επίπεδο στήριξης ανά εκμετάλλευση, το κόστος των εισροών και βέβαια και τα ποσά τα οποία μεταφέρθηκαν από τον 1ο στον 2ο Πυλώνα με ευθύνη του Κράτους Μέλους.

Παράταση θητείας εκπαιδευτικών Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων έως τις 31/08/2019

Με τροπολογία που αυτή την εβδομάδα εισάγεται στη Βουλή προωθείται η παράταση της θητείας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία για ένα σχολικό έτος, δηλαδή έως τις 31/08/2019.

Ενόψει των γενικότερων αλλαγών που έχουν σχεδιαστεί και που θα περιλαμβάνονται σε επόμενο νομοσχέδιο για τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία, η διαδικασία ανανέωσης της θητείας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά (η οποία λήγει 31/08/2018) κρίνεται ότι δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί την τρέχουσα χρονιά.

Με την ίδια τροπολογία δίνεται το δικαίωμα μετάθεσης στους/στις εκπαιδευτικούς των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων από την τρέχουσα χρονιά, εφόσον έχουν καταθέσει σχετική αίτηση. Σημειώνεται ότι η παράταση της θητείας δεν θα ισχύσει για όσους/ες μετατεθούν εντός του 2018.

Οι δύο νέες δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας για την κατάργηση του υπο-κατώτατου μισθού και την αύξηση του αφορολόγητου

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη χθεσινή του ομιλία στην Εθνική Συνδιάσκεψη της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ, ανέπτυξε το σχέδιό του για την καταπολέμηση της ανεργίας και την αύξηση του εισοδήματος των νέων μισθωτών.

Συγκεκριμένα, επανέλαβε την κατηγορηματική δέσμευσή του για σημαντική μείωση φόρων και εισφορών και προσέλκυση επενδύσεων. Μίλησε, μάλιστα, για δημιουργία 600 χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα μέσα σε 3 χρόνια, με την οποία θα μειωθεί κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες το επίπεδο της ανεργίας.

Στη συνέχεια, εξήγησε ότι, σε αυτό το νέο πλαίσιο δυναμικής ανάπτυξης στην οποία θα έχει εισέλθει η οικονομία, «οι εργαζόμενοι θα γνωρίζουν ότι η απασχόληση θα αυξηθεί, ο στρατός της ανεργίας θα μειωθεί και οι πραγματικές αποδοχές θα αυξηθούν με βιώσιμο τρόπο». Συμπλήρωσε δε ότι «τότε, με την ανεργία να μειώνεται και την απασχόληση να αυξάνεται με βιώσιμο τρόπο, δεν θα υπάρχει κανένας λόγος για υπο-κατώτατο μισθό στους νέους».

Και με βάση αυτό το δεδομένο ο κ. Μητσοτάκης προχώρησε χθες σε δύο ρητές δεσμεύσεις όταν αναλάβει η Νέα Δημοκρατία τη διακυβέρνηση της χώρας:

1  Την κατάργηση του υπο-κατώτατου μισθού των 510 ευρώ που ισχύει σήμερα για τους νέους έως 25 ετών και την ένταξή τους στον ενιαίο κατώτατο μισθό που είναι σήμερα 586 ευρώ.

Ειδικότερα, ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύθηκε ότι θα καταργήσει την υφιστάμενη σήμερα διάκριση σε κατώτατο και υπο-κατώτατο μισθό, που ουσιαστικά δημιουργεί εργαζομένους δύο ταχυτήτων, ανάλογα με την ηλικία τους. Με την κατάργηση του υπο-κατώτατου μισθού των 510 ευρώ, κανένας εργαζόμενος δεν θα αμείβεται μετά τις εκλογές με μισθό χαμηλότερο από τον ισχύοντα κατώτατο μισθό που είναι σήμερα 586 ευρώ.

2 Την αύξηση του αφορολόγητου ορίου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι τα μέτρα που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μειώνουν το αφορολόγητο όριο για όλους κατά 3000 ευρώ. Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, αφού τόνισε τη σημασία του θεσμού της οικογένειας στην ελληνική κοινωνία, δεσμεύθηκε ότι η επόμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατία θα αυξήσει, σε κάθε περίπτωση, το αφορολόγητο όριο κατά 1000 ευρώ επιπλέον για κάθε παιδί.