Αρχική Blog Σελίδα 14611

Επιστολή Φώφης Γεννηματά προς τους πολιτικούς αρχηγούς για τη συνταγματική αναθεώρηση

Η Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και Επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, απέστειλε σήμερα επιστολή προς τον  Πρωθυπουργό, τον Πρόεδρο της Βουλής και τους Πολιτικούς Αρχηγούς (εκτός της ΧΑ) σχετικά με την αναγκαιότητα για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Στην αναγκαιότητα για την αναθεώρηση του Συντάγματος έχουν αναφερθεί όλες οι πολιτικές δυνάμεις του Συνταγματικού τόξου.

Σ’ αυτό το πλαίσιο και προκειμένου να μη χαθεί η ευκαιρία αναθεώρησης από την παρούσα Βουλή, σας αποστέλλω τις προτάσεις που έχουμε επεξεργαστεί για την ενίσχυση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος και την αναβάθμιση του κύρους των θεσμών και του Κράτους Διακαίου.

Πιστεύουμε ότι επιβάλλεται να κινηθεί επιτέλους η σχετική Κοινοβουλευτική διαδικασία, χωρίς περαιτέρω εξωθεσμικούς και παρακοινοβουλευτικούς πειραματισμούς.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΗ  ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ

Είναι ανάγκη για μια γενναία συνταγματική αναθεώρηση, που θα σηματοδοτεί τη νέα εποχή στην οποία πρέπει να προχωρήσει η χώρα. Χρειαζόμαστε ένα Σύνταγμα λιτό, απλό, λειτουργικό, βασισμένο στις αρχές της ελευθερίας και του κράτους δικαίου. Προσαρμοσμένου στις σύγχρονες ανάγκες της χώρας, χωρίς φλύαρες, ξεπερασμένες και περιττές διατάξεις, που θα εκφράζει και θα συμπυκνώνει ένα συνολικό αίτημα Ανόρθωσης.

Το νέο Σύνταγμα πρέπει:

-Να αποτυπώνει νέες πολιτειακές ισορροπίες

-Να διασφαλίζει την πλήρη διάκριση των εξουσιών

-Να ενισχύει την πολιτική σταθερότητα

-Να καταργεί προνόμια του πολιτικού συστήματος

-Να καταργεί διατάξεις που δεν ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα

– Να θεμελιώνει και να προστατεύει το δικαίωμα στα Κοινά Αγαθά και να διασφαλίζει και να προωθεί τις αρχές της ανοιχτής κοινωνίας

Οι βασικές αλλαγές που προτείνονται είναι:

                                      Πρόεδρος της Δημοκρατίας

 –  Χρειάζονται θεσμικά αντίβαρα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ανισορροπία που προέκυψε από την θεσμική υπερ-ενίσχυση του πρωθυπουργού. Προτείνεται λελογισμένη ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του Προέδρου της Δημοκρατίας για να εξισορροπηθεί το πλήρως πρωθυπουργοκεντρικό μοντέλο.

– Ο Πρόεδρος να έχει τη δυνατότητα να συγκαλεί με πρωτοβουλία του το Συμβούλιο

των Πολιτικών Αρχηγών, το οποίο από άτυπο αποκτά θεσμικό χαρακτήρα.

– Να μπορεί να  ορίζει τους προέδρους των Ανεξάρτητων Αρχών από κατάλογο που προτείνει η Βουλή.

– Να επιλέγει την ηγεσία της Δικαιοσύνης από κατάλογο που έχει σταλεί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής από τις ολομέλειες των Ανωτάτων Δικαστηρίων κι έχει αξιολογηθεί επίσης από το Υπουργικό Συμβούλιο

……………………. . ………………….

                              Σταθερός εκλογικός κύκλος

Α) -Η εκλογολογία που ξεκινάει σχεδόν την επομένη των εκλογών, δημιουργεί μόνιμο κλίμα πολιτικής αβεβαιότητας. Δύο από τις πιο σημαντικούς λόγους πρόωρης προσφυγής στις κάλπες αποτελούν η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας και η καταχρηστική εφαρμογή της πρόβλεψης του Συντάγματος περί αντιμετώπισης «εθνικού θέματος εξαιρετικής σημασίας» για τη διάλυση της Βουλής. Γι΄αυτό, προκειμένου να ενισχυθεί το κλίμα πολιτικής σταθερότητας προτείνεται:

– Η μείωση στις 160 των ψήφων που απαιτούνται για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, αντί για 180 που απαιτούνται σήμερα. Σε περίπτωση που δεν εξασφαλίζονται οι 180 ψήφοι στην τρίτη ψηφοφορία θα μπορούσε να προβλεφθεί παράταση της θητείας του νυν προέδρου για ένα χρόνο, ώστε να έχουν διαμορφωθεί άλλες συνθήκες. Σε περίπτωση που ούτε τότε σχηματίζεται πλειοψηφία 180, να απαιτούνται 160 ψήφοι για την εκλογή ΠτΔ στην τρίτη ψηφοφορία. Στον διάλογο έχουν κατατεθεί προτάσεις και για τη συγκρότηση ειδικού εκλεκτορικού σώματος για την εκλογή του ΠτΔ.

Β) – Η διάλυση της Βουλής και η πρόωρη προσφυγή σε εκλογές από την κυβέρνηση επικαλούμενη την ανάγκη αντιμετώπισης «εθνικού θέματος εξαιρετικής σημασίας», να αποφασίζεται από τη Βουλή με πλειοψηφία 3/5. Η κυβέρνηση πρέπει να εμφανιστεί ενώπιον της Βουλής και να εξηγήσει για ποιό λόγο συντρέχουν οι λόγοι διάλυσης της και ζητώντας ενισχυμένη πλειοψηφία γι΄αυτό.  Έτσι θα είναι πιο δύσκολη η κατάχρηση του συγκεκριμένου άρθρου.

……………………. . ………………….

                         Κατάργηση προνομίων του πολιτικού συστήματος

Καταργούνται προνόμια του πολιτικού συστήματος. Το άρθρο 86, «περί ευθύνης υπουργών» είναι καιρός να αλλάξει, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα όπως αυτά που ζούμε το τελευταίο διάστημα. Δημιουργείται δικαστικό συμβούλιο ανώτατων δικαστών από τον Άρειο Πάγο και το ΣτΕ με κλήρωση, το οποίο κρίνει αν μια υπόθεση που αφορά πολιτικό πρόσωπο πρέπει να παραπεμφθεί στη Βουλή κι όχι η παραπομπή να γίνεται “αμελλητί”. Η Βουλή με απλή πλειοψηφία αποφαίνεται για παραπομπή σε δίκη. Για τους υπουργούς καταργούνται οι ειδικές προβλέψεις παραγραφής και ισχύουν οι ίδιοι κανόνες παραγραφής με εκείνους των υπολοίπων πολιτών.

Επίσης αναθεωρείται το άρθρο 62 που παρέχει ασυλία στους βουλευτές. Οι

βουλευτές να μη διαθέτουν ασυλία αυτοδικαίως, ακόμη και όταν κατηγορούνται για εγκλήματα του κοινού ποινικού δικαίου. Μπορούν να προσφεύγουν και να ζητούν προστασία της Βουλής μόνον όταν θεωρούν ότι η δίωξή τους είναι πολιτική ή καταχρηστική.

……………………. . ………………….

                                   Μη κρατικά πανεπιστήμια

Αναθεώρηση του άρθρου 16 ώστε να δίνεται η δυνατότητα ίδρυσης ΑΕΙ μη κρατικών. Πανεπιστημίων σοβαρών κι αξιόπιστων, με διαδικασίες αυστηρής πιστοποίησης, ελέγχου και διαρκούς αξιολόγησης, ώστε να τελειώσει η απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σήμερα με τα “κατ ευφημισμόν” πανεπιστήμια.

    ……………………. . ………………….

             Ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης με αλλαγή του τρόπου επιλογής της ηγεσίας της

Η ηγεσία της Δικαιοσύνης επιλέγεται από κατάλογο προσώπων που προτείνεται από το κάθε Ανώτατο Δικαστήριο. Ο κατάλογος συζητείται στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής και στη συνέχεια στο Υπουργικό Συμβούλιο και κατατίθεται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο οποίος επιλέγει από αυτόν.

……………………. . ………………….

           Τροποποίηση του τρόπου στελέχωσης των ανεξάρτητων αρχών

 Αλλαγή της απαιτούμενης πλειοψηφίας για τη στελέχωση των ανεξάρτητων

αρχών στα 3/5, όχι πια της Διάσκεψης των Προέδρων αλλά της αρμόδιας

Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας. H επιλογή του προέδρου των ανεξάρτητων αρχών, γίνεται από τον ΠτΔ από κατάλογο που προτείνει η  Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

……………………. . ………………….

                                               Ενίσχυση της θεσμικής λειτουργίας

Ενίσχυση της παρουσίας μόνιμων αξιοκρατικά επιλεγμένων στελεχών και ειδικών στην κυβερνητική και κρατική πυραμίδα. Ανοικτές, διαφανείς και αξιοκρατικές προσκλήσεις ενδιαφέροντος για πλήρωση θέσεων με αυξημένη ευθύνη (γενικοί γραμματείς υπουργείων, πρόεδροι οργανισμών, σύμβουλοι και ειδικοί σύμβουλοι).  Ασυμβίβαστο μεταξύ κομματικών αξιωμάτων και δημόσιων λειτουργιών, ειδικότερα μεταξύ της ιδιότητας του μέλους των ανώτερων οργάνων του κόμματος και έμμισθων πολιτικών θέσεων στον κυβερνητικό μηχανισμό, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αύξηση των μόνιμων θέσεων στη Γενική Γραμματεία του Πρωθυπουργού (διοικητικού προσωπικού, νομικών συμβούλων κλπ) οι οποίες πρέπει να διαχωριστούν από τις πολιτικές.

……………………. . ………………….

                    Κρίση περί αντισυνταγματικότητας των νόμων

Η συχνή έγερση ζητημάτων αντιστυνταγματικότητας των νόμων, δημιουργεί ζήτημα ασφαλείας δικαίου, ενώ υπάρχουν αποφάσεις που εγείρουν ζητήματα σοβαρότητας. Όταν το δικαστήριο καταλήξει σε κρίση περί  αντισυνταγματικότητας προτείνεται να παραπέμπεται στην Ολομέλεια του αντίστοιχου ανώτατου δικαστηρίου, η κρίση του οποίου να είναι δεσμευτική για όλα τα κατώτερα δικαστήρια.

……………………. . ………………….

                     Αλλαγή της αναθεωρητικής διαδικασίας

Η Βουλή μπορεί να προχωρήσει στην αναθεώρηση άρθρων του Συντάγματος

(εκτός από εκείνα που αφορούν στη μορφή του πολιτεύματος) με πλειοψηφία 3/5. Οι διατάξεις που αναθεωρούνται δεν μπορούν να αναθεωρηθούν ξανά πριν από την πάροδο 5ετίας.

……………………. . …………………

                                        Χρηματοδότηση κομμάτων

– Ο έλεγχος των οικονομικών των κομμάτων και των εκλογικών δαπανών ασκείται από επιτροπή υπό την προεδρία Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία συγκροτείται κατά πλειοψηφία από ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς. Στην επιτροπή αυτή μετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Με αυτό τον τρόπο παύουν να είναι ελέγχοντες κι ελεγχόμενοι οι πολιτικοί.

-Υποχρεωτική ηλεκτρονική ανάρτηση των οικονομικών των κομμάτων στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

-”Κόφτης” δαπανών σε περίπτωση υπέρβασης του προϋπολογισμού του κόμματος, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο της δημιουργίας χρεών

-Οι ιδιωτικές εισφορές ανω των 200 ευρώ δημοσιοποιούνται

Αποστόλου: Είχαμε μια πρώτη νίκη στις διαπραγματεύσεις για την ΚΑΠ αλλά η μάχη είναι σκληρή

Αρχική τοποθέτηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου στη συνέντευξη τύπου 26/3/2018

1) Νέα ΚΑΠ

Το περασμένο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας, που έγινε τη προηγούμενη Δευτέρα στις Βρυξέλλες ήταν από τα πιο κρίσιμα γιατί είχε ως βασικό θέμα τις προτάσεις της Επιτροπής Γεωργίας για υιοθέτηση από το Συμβούλιο ενός σχεδίου συμπερασμάτων επί πολλών σημαντικών θεμάτων του τομέα τροφίμων και Γεωργίας της μετά το 2020 ΚΑΠ.

 Όπως ξέρετε  3 είναι τα θέματα που τα θεωρούμε ως σημαντικότερα για τη χώρα μας.

Πρώτον αυτό της σταθερότητας του προϋπολογισμού της ΚΑΠ. Να μην μειωθούν δηλαδή τα διαθέσιμα κονδύλια. Είναι ένα θέμα που θα λυθεί σε επίπεδο Συμβουλίου Κορυφής.

Δεύτερον να μην περάσει η συγχρηματοδότηση των ενισχύσεων, να μην έχουμε δηλαδή κατά κανένα τρόπο επανεθνικοποίηση της ΚΑΠ. Μετά τη σχετική τοποθέτηση και του Επιτρόπου Χόγκαν φαίνεται ότι θα έχουμε καλή εξέλιξη.

Τρίτον, που το θεωρώ το σημαντικότερο από όλα, να αποφύγουμε την πρόταση της παραγράφου 19 του σχεδίου συμπερασμάτων του Συμβουλίου Υπουργών.

Η παράγραφος 19 ζητούσε την πλήρη και άμεση εξωτερική σύγκλιση των ενισχύσεων του πυλώνα 1 μεταξύ των κρατών –μελών της Ε.Ε . που δίνονται με βάση την έκταση.

Καταστήσαμε σαφές από τη πρώτη στιγμή ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχθούμε αυτή την πρόταση όχι μόνο γιατί ακόμη κι αν μείνει στα ίδια επίπεδα ο προϋπολογισμός της ΚΑΠ, θα έχει τεράστιες απώλειες το εισόδημα των αγροτών μας, αλλά και γιατί δεν μπορεί η σύγκλιση να γίνει με κριτήριο μόνο την στρεμματική ενίσχυση.

Αρκεί να σας πω ότι είμαστε από τις χώρες που παίρνουμε τη μεγαλύτερη στρεμματική ενίσχυση, περί τα 50 ευρώ το στρέμμα, ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε. μόλις περνά τα 25 Ευρώ.

Η χώρα μας πρωτοστατεί, επιδιώκοντας τις ευρύτερες δυνατές συμμαχίες, στη μάχη για να μην περάσει μια τέτοια φιλοσοφία πλήρους εξωτερικής σύγκλισης με βάση τη στρεμματική ενίσχυση.

Με την απόφαση που ελήφθη στο Συμβούλιο Υπουργών είχαμε μια πρώτη νίκη, καθώς άλλαξε η διατύπωση, απαλείφθηκε ο όρος αυτός, και βεβαίως θα υπάρξουν περαιτέρω συζητήσεις στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων του πακέτου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου.

Η μάχη για τη νέα ΚΑΠ είναι μεγάλη και είναι εθνική. Συνεχίζουμε, επιδιώκοντας τη συστράτευση δυνάμεων σε όλα τα επίπεδα. Όπως ξέρετε έχω ενημερώσει όλες τις πολιτικές δυνάμεις στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, αλλά και τους Έλληνες ευρωβουλευτές.

2) ΑΤΑΚ

Έρχομαι τώρα σε ένα θέμα που απασχόλησε πολύ την επικαιρότητα, το θέμα του ΑΤΑΚ, το οποίο έχει άμεση σχέση και με τη νέα ΚΑΠ, καθώς οι διαπραγματεύσεις για το μέλλον των ενισχύσεων σχετίζονται πάντα και με το σημαντικό θέμα των εκτάσεων που δηλώνονται στον ΟΣΔΕ .

Όπως γνωρίζετε, είχαμε δεχθεί σύσταση από τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για υποχρεωτική αναγραφή του Α.Τ.ΑΚ στις δηλώσεις ΟΣΔΕ, πράγμα που μας οδήγησε στην απόφαση να καλέσουμε τους αγρότες που υποβάλλουν τις σχετικές δηλώσεις για να κατοχυρώσουν τα δικαιώματά τους, να συμμορφωθούν.

Από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της σχετικής οδηγίας προέκυψαν προβλήματα σε πολλές περιπτώσεις μισθωμένων αγροτεμαχίων και γιαυτό, όπως ανακοίνωσα την Παρασκευή, αποφασίσαμε να τροποποιήσουμε και να προσαρμόσουμε τη διαδικασία.

Πρέπει όμως να είναι σαφές ότι θα μπεί τάξη. Μετά το νοικοκύρεμα στην καταβολή των ενισχύσεων, θα κάνουμε ότι είναι απαραίτητο για την ορθή καταγραφή και δήλωση των πραγματικών εκτάσεων.

Όχι μόνον επειδή έτσι η χώρα μας θα πάψει να κινδυνεύει από πρόστιμα, καταλογισμούς και μειώσεις των άμεσων ενισχύσεων στο μέλλον, αλλά και γιατί αυτό επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον το οποίο υπηρετούμε.

3) Πύλες ΟΣΔΕ

Θέλω τέλος να κάνω μια επιπλέον επισήμανση όσον αφορά τη διαδικασία των δηλώσεων ΟΣΔΕ. Δεν έχει γίνει ίσως κατανοητό, αλλά έχει μεγάλη σημασία: Όταν αναλάβαμε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, οι πύλες υποδοχής των δηλώσεων των αγροτών ήταν 107. Σταδιακά έχουν τετραπλασιαστεί, φτάνοντας, στην εφετινή διαδικασία, τις 412.

Όπως αντιλαμβάνεστε το παιχνίδι έχει ανοίξει προς όφελος πάντα των αγροτών.

Συνέντευξη Υπουργού κ. Σταύρου Κοντονή στον Νίκο Χατζηνικολάου, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Real fm

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Σταύρος Κοντονής μίλησε σήμερα στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Real fm».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αν τα νέα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή και αφορούν προμήθειες σε φάρμακα και εμβόλια θα πρέπει να εξεταστούν από την προκαταρτική επιτροπή ή να ερευνηθούν αυτοτελώς ο κ. Κοντονής δήλωσε:

«Δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη αν δεν έχω τα στοιχεία. Το πιο σημαντικό είναι ότι η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη. Φτάνουν συνεχώς νέα στοιχεία και εμπλουτίζουν τη δικογραφία. Επομένως όσοι με ευκολία μίλησαν σαν να είχε κλείσει η υπόθεση και σαν να είχαμε μπροστά μας το σύνολο των στοιχείων, έκαναν πολύ μεγάλο λάθος. Το είχα επισημάνει και στη Βουλή. Η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και θεωρώ ότι τα στοιχεία που έρχονται στο φως είναι πάρα πολύ σημαντικά».

Όσον αφορά το αν η προανακριτική επιτροπή μπαίνει στην ουσία της υπόθεσης ή εξαντλείται σε διαδικαστικά θέματα, ο Υπουργός υπογράμμισε:

«Έχω την εντύπωση ότι η αντιπολίτευση βρίσκεται σε μία σύγχυση: Δεν πρόκειται για μια εξεταστική επιτροπή της Βουλής αλλά για μια προανακριτική επιτροπή. Οι κανόνες λειτουργίας της διέπονται όχι μόνο από τον κανονισμό της Βουλής αλλά και από τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Επομένως η προανακριτική επιτροπή θα πρέπει να ελέγξει πρώτα τα νομικά ζητήματα και, εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις, να προχωρήσει στην ουσία. Η διαδικασία δεν μπορεί να παρεκκλίνει από τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Η Αντιπολίτευση μάλλον βρίσκεται σε σύγχυση και μιλά για τις εργασίες της επιτροπής της Βουλής, σαν να επρόκειτο για εξεταστική και όχι προανακριτική επιτροπή».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με τη δήλωση του Β. Μαρινάκη ο οποίος μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης εναντίον του είπε ότι πρόκειται για σκευωρία ο Υπουργός τόνισε:

«Δεν απαντάω σε ιδιώτες. Έχω ακούσει τον κ. Μαρινάκη πάμπολλες φορές να δηλώνει ότι εμπιστεύεται την ελληνική Δικαιοσύνη Θα περίμενα λοιπόν να επαναλάβει και τώρα αυτή τη δήλωσή του. Την ώρα που η διερεύνηση μιας υπόθεσης καταλήγει σε πόρισμα, υπάρχει επίθεση εναντίον των εισαγγελικών ή δικαστικών λειτουργών και εκφορά ενός περισσότερο πολιτικού λόγου. Είναι δυνατόν να πιστέψει κάποιος ότι υπάρχει σκευωρία της κυβέρνησης εναντίον του κ. Μαρινάκη; Τι είναι ο κ. Μαρινάκης, είναι ανταγωνιστής της Κυβέρνησης; Επιχειρηματίας είναι. Ορισμένοι νομίζουν ότι επειδή έχουν ομάδες ή εφημερίδες ή κανάλια θα μένουν χωρίς έλεγχο. Κάθε φορά που η Δικαιοσύνη ελέγχει τις πράξεις τους αυτό συνιστά επίθεση της κυβέρνησης εναντίον τους;»

Όσον αφορά τη ΝΔ που κατηγορεί την κυβέρνηση για σκευωρία στην υπόθεση Novartis ο κ. Κοντονής ανέφερε:

«Δεν υπάρχει κατηγορία. Υπάρχουν καταθέσεις μαρτύρων που αναφέρονται σε πολιτικά πρόσωπα. Και αναφέρονται σε πολιτικά πρόσωπα όπως ο κ. Πικραμένος που δεν είναι πολιτικός ανταγωνιστής της κυβέρνησης. Ενώ υπάρχουν άλλα πολιτικά πρόσωπα που είναι πολιτικοί ανταγωνιστές της κυβέρνησης όπως ο κ. Βορίδης και η κα. Μακρή ή άλλοι υπουργοί που είχαν θητεύσει το Υπουργείο Υγείας, που δεν αναφέρονται. Τι θέλουν να μας πουν ότι η κυβέρνηση κάνει επιλεκτικές τοποθετήσεις κατηγορουμένων, όταν αυτά προκύπτουν από την ίδια την εισαγγελική έρευνα; Η κυβέρνηση δεν εμπλέκεται πουθενά».

Όσον αφορά την αθωωτική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αιγίου για τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιο, ο Υπουργός Δικαιοσύνης είπε:

«Δεν έχω λάβει ακόμη τα πρακτικά και το σκεπτικό της απόφασης. Εάν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες ευσταθούν και είναι αληθές ότι ειπώθηκε πως ο Μητροπολίτης θα πυροβολούσε αν είχε όπλο, δεν παραβιάζεται μόνο ο ποινικός νόμος αλλά και ο Θείος νόμος. Θα πρέπει και η Ιερά Σύνοδος να είναι λίγο πιο αυστηρή και να έχει αντανακλαστικά που να ανταποκρίνονται και στον θεσμικό της ρόλο. Ο θεσμικός της ρόλος δεν είναι μόνο να εκδίδει ανακοινώσεις όταν διαφωνεί με την κυβέρνηση, αλλά και όταν υπάρχει πρόκληση του δημοσίου αισθήματος από Ιεράρχες. Δεν είναι δυνατόν Ιεράρχης να λέει ότι «αν είχα πιστόλι, θα σκότωνα». Ο Υπουργός Δικαιοσύνης κατά νόμο μπορεί να ελέγξει τον τρόπο που ελήφθη αυτή η απόφαση από τους δικαστές. Παρόμοια πρωτοβουλία είχα λάβει και στην υπόθεση Σώρρα, και είχα διαβιβάσει την απόφαση στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Ευτυχώς, με αυτή την παρέμβασή μου αναιρέθηκε εκείνη η απόφαση, η οποία αποτελούσε ντροπή».

Αναστάσιος Πετρόπουλος: Σχετικά με τις αιτήσεις συνταξιούχων προς τα ασφαλιστικά ταμεία

Ανευθυνότητα και προχειρότητα χαρακτηρίζει τη στάση της ΝΔ και μερίδας του Τύπου, αναφορικά με τα όσα υποτίθεται ότι δήλωσε ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Αναστάσιος Πετρόπουλος, για τις εισφορές υπέρ ΑΚΑΓΕ.

Η αξιωματική αντιπολίτευση και ελάχιστοι αρθρογράφοι ασκούν κριτική επί μίας δήλωσης που ουδέποτε έγινε και μιας απόφασης που ουδέποτε ελήφθη. Είναι απολύτως ψευδές ότι ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Αναστάσιος Πετρόπουλος, κάλεσε τους συνταξιούχους να υποβάλουν αιτήσεις στα Ταμεία για την επιστροφή εισφορών. Το αντίθετο!

  • Στις 8/3/18, έπειτα από συνάντηση του κ.Πετρόπουλου με εκπροσώπους οργανώσεων συνταξιούχων, το Υπουργείο Εργασίας με Δελτίο Τύπου ανακοίνωσε ότι «στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της λειτουργίας των Ταμείων, αποφασίστηκε η δημιουργία εφαρμογής ηλεκτρονικών αιτημάτων για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης ασφαλισμένων και συνταξιούχων».

  • Σε όλες τις δημόσιες παρεμβάσεις που ακολούθησαν, στα ηλεκτρονικά και στα έντυπα ΜΜΕ, ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης επισήμανε ότι ειδικά για τις εισφορές υπέρ ΑΚΑΓΕ «δεν χρειάζεται να κάνει κανείς συνταξιούχος αίτηση. Διότι η λύση που δίνει η κυβέρνηση είναι λύση για όλους, όπως έγινε με την επιστροφή εισφορών ασθενείας που εσφαλμένα παρακρατούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις από τις συντάξεις».

Εκείνοι, λοιπόν, που πρέπει να δώσουν εξηγήσεις στους συνταξιούχους είναι όσοι διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και όσοι μοίραζαν αιτήσεις ή τους παρότρυναν να προσφύγουν ακόμη και στα δικαστήρια! Φυσικά με το… αζημίωτο.

Συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον Ρ/Σ «ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» και τους δημοσιογράφους, Απόστολο Λυκεσά και Ευγενία Χατζηγεωργίου

Συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου

ΛΥΚΕΣΑΣ: Καλωσορίζουμε τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Δημήτρη Τζανακόπουλο. Καλή σας ημέρα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καλή σας ημέρα.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Τι προσδοκίες έχετε από αυτό το Συνέδριο; Ας πάρουμε μια κουβέντα γι’ αυτό; Για το πώς το ζείτε, δηλαδή, στην κυβέρνηση.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Για εμάς, όπως καταλαβαίνετε, είναι η πρώτιστη προτεραιότητα τα Συνέδρια για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση, καθώς γίνονται σε μια περίοδο που κάνουμε τα τελευταία βήματα για την έξοδο από το καθεστώς του μνημονίου. Και γι’  αυτόν ακριβώς το λόγο έχουν πάρα πολύ μεγάλη σημασία, καθώς πάνω στα Παραγωγικά Συνέδρια θα αποφασιστεί ο κύριος σχεδιασμός μας για τη δημιουργία ενός νέου παραγωγικού μοντέλου. Καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μια από τις κύριες προτεραιότητες της κυβέρνησης, ειδικά τώρα που, ξέρετε, στις 27 Απριλίου πρέπει να καταθέσουμε στους δανειστές μας και το σχέδιο, το στρατηγικό αναπτυξιακό σχέδιο για τη χώρα, το οποίο επί της ουσίας θα περιγράφει τους  βασικούς πολιτικούς στόχους για την οικονομική πολιτική και την αναπτυξιακή πολιτική για τα επόμενα χρόνια.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Αυτό που δεν έχει γίνει, δηλαδή, μέχρι τώρα ουσιαστικά. Το ερώτημα είναι, επειδή αναφερθήκατε ήδη σε αυτό, στην έξοδο δηλαδή από τα μνημόνια, από ό,τι έχω αντιληφθεί η αντιπολιτευτική ρητορική ήδη έχει συνταχτεί κάτω από τη λογική ότι το πόσο έξω από τα μνημόνια θα είμαστε, θα το δούμε, αλλά υπό επιτροπεία, θα παραμείνουμε. Και πάντα υπάρχουν κάποιοι ευρωπαίοι αξιωματούχοι, οι οποίοι κάνουν δηλώσεις που μπορεί να ερμηνευτούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πράγματι, η αντιπολίτευση το ισχυρίζεται αυτό. Δεν νομίζω ότι είναι ακριβές και αληθές. Τον Αύγουστο του 2018 τελειώνει ένα πολύ συγκεκριμένο καθεστώς. Ποιο είναι αυτό; Το καθεστώς των δανειακών συμβάσεων που συνοδεύονται από συγκεκριμένες προϋποθέσεις πολιτικής, από συγκεκριμένα μέτρα. Ποιος είναι ο μηχανισμός του μνημονίου; Επειδή δεν έχουμε πρόσβαση στις αγορές, δανειζόμαστε από τον επίσημο τομέα, τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας για να μπορούμε να αποπληρώνουμε το χρέος μας. Για να μπορέσουν να εκταμιευτούν οι δόσεις του δανείου, πρέπει να εφαρμόζονται συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία έχουμε συμφωνήσει με τους δανειστές. Όλος αυτός ο μηχανισμός ολοκληρώνεται τον Αύγουστο του 2018. Από εκεί και πέρα, το γεγονός ότι θα υπάρχει εποπτεία της ελληνικής οικονομίας από τους θεσμούς της Ευρωζώνης, από την ΕΚΤ, αλλά και από την Κομισιόν, είναι προφανές, καθώς όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, τα οποία έχουν αποχωρήσει, έχουν ολοκληρώσει προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής, βρίσκονται σε μια τέτοια συνθήκη αυξημένης εποπτείας. Ωστόσο, ο όλος μνημονιακός μηχανισμός σταματάει τον Αύγουστο του 2018. Άρα, λοιπόν, δεν νομίζω ότι είναι ακριβή όσα ισχυρίζονται οι αντιπολιτευόμενες δυνάμεις. Αντιθέτως, νομίζω ότι λέγονται, κυρίως για να δημιουργηθούν εντυπώσεις.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Θέλω να σταματήσουμε στο μεγάλο θέμα. Το βλέπω σήμερα στα διεθνή και στα τηλεγραφήματα των πρακτορείων, είναι η σχέση της Ε.Ε. και οι δικές μας φυσικά με την Τουρκία.

ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ: Έχουμε και τη Σύνοδο στη Βάρνα.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Πρώτον είναι τι γίνεται, ας πούμε, με τους δύο δικούς μας αξιωματικούς και το δεύτερο είναι αυτό στη Βάρνα. Αρκεί να μεταφέρω και για τους ακροατές και τις ακροάτριες, τι δήλωσε ο κ. Γιούνγκερ, ο οποίος έκανε λόγο για ανάμικτα συναισθήματα. Ο κ. Τουσκ, που με ρητορική καταδίκασε συνεχιζόμενες παράνομες πράξεις. Είχαμε και μια απόφαση στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, τα έχουμε πει αυτά. Σε τι ακριβώς φάση νομίζετε ότι βρισκόμαστε; Και τι να περιμένουμε; ΄Η τι να περιμένει η ελληνική κυβέρνηση.

ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ: Και ποιο θα είναι και το κλίμα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι απολύτως βέβαιο ότι οι ευρωτουρκικές σχέσεις δεν βρίσκονται, αυτή τη στιγμή, στο καλύτερο δυνατό σημείο. Το σημαντικό είναι ότι η Ευρώπη εμφανίστηκε ενωμένη και αποφασισμένη.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Στη Σύνοδο Κορυφής, λέτε.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: …την προηγούμενη εβδομάδα, στης οποίας στα συμπεράσματα συμπεριλήφθησαν μια σειρά από προϋποθέσεις που πρέπει να τηρήσει η Τουρκία, έτσι ώστε να εξομαλυνθούν οι σχέσεις, τόσο με την Ευρώπη όσο και με την Ελλάδα και με την Κύπρο. Πρόκειται για μια, κατά τη γνώμη μου, ορθή στάση της Ε.Ε., καθώς η Τουρκία τους τελευταίους ειδικά μήνες φαίνεται να προχωρά σε διαρκείς προκλήσεις και να υιοθετεί και μια ρητορική, αλλά και πρακτικές οι οποίες ούτε το Διεθνές Δίκαιο σέβονται, αλλά ούτε βοηθούν κατά κανένα τρόπο στη σταθεροποίηση της ευρύτερης περιοχής. Η Τουρκία πρέπει να επανέλθει στον δρόμο της νομιμότητας και της λογικής. Και νομίζω ότι στη Βάρνα, αυτή θα είναι η κύρια επιδίωξη εκ μέρους και του κ. Γιούνκερ και του κ. Τουσκ. Αναμένουμε να δούμε και τη στάση του κ. Ερντογάν. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που για μας έχει σημασία είναι να χρησιμοποιηθούν όλες οι πολιτικές και διπλωματικές πιέσεις προς την Τουρκία για να μπορέσει να επανέλθει σε μια συμπεριφορά, η οποία να μην προκαλεί προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή.

ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ: Πάμε και στις διαπραγματεύσεις, κ. Τζανακόπουλε, με την πΓΔΜ. Θα θέλαμε τη δική σας αίσθηση. Είστε αισιόδοξος με τα μέχρι στιγμής δεδομένα για την επίτευξη συμφωνίας, αφενός με τη γειτονική χώρα και αφετέρου, θεωρείτε ότι είναι εφικτή η διαμόρφωση κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας στη χώρα μας;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ως προς το πρώτο, στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας είχαμε την επίσκεψη του υπουργού Εξωτερικών στα Σκόπια. Νομίζω ότι εκεί οι συζητήσεις έγιναν σε αρκετά καλό κλίμα. Ωστόσο, πρέπει να σας πω ότι μένει ακόμα αρκετός δρόμος και αρκετή δουλειά να γίνει, έτσι ώστε να καταλήξουμε σε μια συμφωνία. Σε κάθε περίπτωση, νομίζω ότι υπάρχουν και οι πολιτικές προϋποθέσεις. Τώρα, απομένει να βρεθούν οι τεχνικές πια προϋποθέσεις για να μπορέσουμε να καταλήξουμε. Η πολιτική βούληση είναι δεδηλωμένη και από τις δύο μεριές. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα τεχνικά ζητήματα. Ζητήματα νομικά και ζητήματα πραγματικής απόκλισης σε μια σειρά από ζητήματα. Γνωρίζετε ότι η ηγεσία, αυτή τη στιγμή, της πΓΔΜ θέτει κάποια θέματα σε ό,τι αφορά τη συνταγματική αναθεώρηση. Από τη δική μας μεριά επιμένουμε στην ανάγκη για την αναθεώρηση του Συντάγματος, σε ό,τι αφορά και την ονομασία, μεταξύ άλλων, της γείτονος, διότι αυτό που απαιτείται, η συνθήκη που απαιτείται, έτσι ώστε να ισχύσει η ρήτρα erga omnes. Καταλαβαίνετε ότι το έναντι όλων πρέπει να αφορά και τους γείτονές μας. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, συνεχίζονται οι συζητήσεις και ευελπιστώ ότι όσο το δυνατόν συντομότερα θα έχουμε μια αμοιβαία αποδεκτή λύση στο πλαίσιο, το οποίο έχει πάρα πολλές φορές περιγραφεί από την ελληνική κυβέρνηση.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Σχολιάστηκε, ξέρετε, η αναφορά του Πρωθυπουργού στην ονομασία, ως χαριτολόγημα ή ευφυολόγημα, στο Gorna Makedonija. Έχετε κάποια τοποθέτηση επ΄ αυτού; Γιατί, τουλάχιστον, ο αντιπολιτευτικός Τύπος το έκανε σημαία.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εντάξει, εντάξει. Αυτή τη στιγμή το κύριο δεν είναι η σύνθετη ονομασία. Αυτό έχει αποτελέσει την πολιτική γραμμή της Ελλάδας από το 2008 και μετά. Ο Πρωθυπουργός εξήγησε ότι ενδεικτικά χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο όνομα. Το σημαντικό, όπως σας είπα, δεν είναι η σύνθετη ονομασία. Το σημαντικό είναι να βρεθεί λύση σε όλα τα υπόλοιπα, τεχνικά και πολιτικά ζητήματα τα οποία υπάρχουν, για να καταλήξουμε σε μία συμφωνία. Και ως προς την ερώτηση που μου θέσατε προηγουμένως για την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, δεν ανησυχώ καθόλου. Νομίζω ότι εφόσον καταλήξουμε σε μία λύση, έτσι όπως την έχουμε περιγράψει, δηλαδή μια σύνθετη ονομασία που θα ισχύει έναντι όλων, συμπεριλαμβανομένης δηλαδή και της γείτονος και θα ισχύει για όλες τις χρήσεις. Νομίζω ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να εξασφαλίσουμε μια ευρύτατη κοινοβουλευτική συναίνεση.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Το θέμα της Novartis παραμένει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Θέλω να ρωτήσω αν απ’ τη δική σας πλευρά, αν η κυβέρνηση, έχει μια εκτίμηση μετά τα όσα έχουν συζητηθεί μέχρι στιγμής, την πορεία αυτή που υπάρχει. Έστω αυτή που υπάρχει στην προανακριτική με την αποχώρηση των άλλων κομμάτων. Σε ποια φάση βρισκόμαστε, αυτή τη στιγμή, της υπόθεσης; Είμαστε ας πούμε στο 10%, στο 5%, έχετε εκτίμηση;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν πρόκειται να κάνω εκτίμηση επί της ουσίας της υπόθεσης, ούτε σχετικά με την πορεία της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης. Αυτά θα τα μάθουμε μόλις η επιτροπή γράψει το πόρισμά της και το καταθέσει στην Ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση. Αυτό που μπορώ να σας πω εγώ είναι ότι από τη μεριά της ελληνικής κυβέρνησης γίνονται όλες οι αναγκαίες θεσμικές ενέργειες, για να στηριχθεί μια ολόκληρη διαδικασία διαλεύκανσης της υπόθεσης. Πράγμα το οποίο δεν φαίνεται να συμμερίζεται ως στάση και  ως πρακτική ούτε η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά ούτε πολύ περισσότερο και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, καθώς θεωρώ ότι με την απόφασή τους αυτή να αποχωρίσουν από την Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης, στην πραγματικότητα επιβεβαίωσαν ότι δεν θέλουν τη διαλεύκανση του σκανδάλου. Αντιθέτως, επιθυμούν τη συγκάλυψη, πράγμα το οποίο είχε φανεί από την πρώτη στιγμή, όταν ήρθε στη δημοσιότητα η μεγάλη αυτή υπόθεση, καθώς και η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και δυνάμεις από το Κίνημα Αλλαγής, έσπευσαν να μιλήσουν για σκευωρία, να μιλήσουν για κουκουλοφόρους μάρτυρες, με βασικό στόχο να τους τρομοκρατήσουν, αλλά και να εκφοβίσουν ή να εκβιάσουν –αν θέλετε- τη δικαιοσύνη. Νομίζω, λοιπόν, ότι η αποχώρησή τους από την Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης εντάσσεται σε αυτήν ακριβώς την πολιτική απόφαση και την υπερασπιστική γραμμή, την οποία υιοθέτησαν από την πρώτη στιγμή.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Η κυβέρνηση δεν θα σταματήσει όμως;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η κυβέρνηση έκανε αυτό το οποίο όφειλε να κάνει. Δηλαδή, διαβίβασε τη δικογραφία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Από εκεί και πέρα, τοποθετήθηκε υπέρ της σύστασης της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Και αυτή τη στιγμή, σας είπα ότι διοικητικά κάνει όλα όσα οφείλει, στο επίπεδο δηλαδή των αρμοδιοτήτων της εκτελεστικής εξουσίας κάνει όλα όσα οφείλει, για να βοηθήσει στη διαλεύκανση της υπόθεσης. Από εκεί και πέρα, όμως, η ιστορία αυτή πια έχει πάρει τον δρόμο τον δικαιοδοτικό, ο οποίος είτε θα είναι αυτός ο ιδιάζων κοινοβουλευτικός δρόμος ή θα καταλήξει, τελικά, η υπόθεση ξανά στην τακτική δικαιοσύνη, ώστε να πράξει εκείνη όλα όσα οφείλει να πράξει για να οδηγηθούμε τελικά στη διαλεύκανση της υπόθεσης και στην απόδοση των ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών.

ΛΥΚΕΣΑΣ: Κύριε Τζανακόπουλε, σας ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας. Σας καλημερίζουμε.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά.

Γεώργιος Ουρσουζίδης: 25η Μαρτίου 1821 – Δεσμοί Αίματος

         Το αίμα των ένδοξων προγόνων χύθηκε και πότισε τη γη των Ελλήνων, άρρηκτοι δεσμοί αίματος μας δένουν,  χρέος και καθήκον απέναντι τους, ο απόλυτος σεβασμός  των ιερών μορφών τους.

         Οφείλουμε να θέσουμε τον εαυτό μας, σε τέλεια αρμονία με το παράδειγμα τους, στον αέναο αγώνα για επιβίωση και Ελευθερία.

 

Βέροια   25.3.2018                       Ουρσουζίδης  Ν.  Γιώργος

                                                Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ

Ανέκδοτα: 1 Τα λάστιχα… – 2 Πασχαλινό αυγό…

Τα λάστιχα…

Κάποτε μια τουρίστρια συνάντησε σε ένα βουνό δυο  τύπους.

Αφού γνωρίστηκαν καλά, αποφάσισαν να κάνουν έρωτα.

Πριν ξεκινήσουν η τουρίστρια τους φόρεσε δύο προφυλακτικά.

-Τι είναι αυτά  τα λάστιχα; ρώτησαν οι βουνίσιοι.

-Για μην μείνω  έγκυος, απαντά η τουρίστρια.

Πέρασε καιρός μετά από αυτό το γεγονός, μήνες ολόκληροι και οι βουνίσιοι μελαγχολούσαν κάθε μέρα και περισσότερο.

Μια μέρα ωστόσο, ο ένας δεν άντεξε και λέει στον άλλο:

-Ρε συ, σε ενδιαφέρει αν θα μείνει αυτή η τουρίστρια έγκυος;

-Όχι.

-Τότε γιατί δεν βγάζουμε αυτά τα λάστιχα που μας φόρεσε;

Πασχαλινό αυγό…

Ο Νονός ρωτάει τον Τοτό:

– Τοτέ, δεν μου λες, πώς θέλεις το πασχαλινό σου αυγό;

– Θέλω να είναι μεγάλο όσο και το κεφάλι σου, Νονέ! Αλλά να έχει και κάτι μέσα!


 

ΓΝΩΜΙΚΟ

Οι μεγάλοι πόνοι είναι βουβοί.

Σίλερ, 1759-1805, Γερμανός συγγραφέας & ποιητής

Θεσσαλονίκη: Κακουργηματική δίωξη για κλοπές που καταγγέλθηκαν σε θυρίδες τραπεζικού υποκαταστήματος της πόλης

Την άσκηση ποινικής δίωξης για υπεξαίρεση από εντολοδόχο, σε βαθμό κακουργήματος, παρήγγειλε ο εισαγγελέας διαφθοράς Θεσσαλονίκης εις βάρος όσων ήταν υπεύθυνοι για τη φύλαξη των θυρίδων τού υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας επί της οδού Ίωνος Δραγούμη, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, απ΄ όπου καταγγέλθηκε όταν εκλάπησαν κοσμήματα, χρυσές λίρες, τιμαλφή και χρηματικά ποσά, η συνολική αξία των οποίων εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 2,5 εκατ. ευρώ.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε για την υπόθεση διαβιβάστηκε σε ειδικό ανακριτή διαφθοράς, ενώπιον του οποίου θα κληθούν το επόμενο διάστημα να δώσουν εξηγήσεις τα εμπλεκόμενα πρόσωπα. Στο “κάδρο” του εισαγγελέα φέρονται να βρίσκονται στελέχη και υπάλληλοι του συγκεκριμένου υποκαταστήματος, αρμόδιοι τη χρονική περίοδο που διαπιστώθηκαν οι καταγγελλόμενες κλοπές για τη φύλαξη των κλειδιών στις θυρίδες θησαυροφυλακίου.

Η υπόθεση άρχισε να ερευνάται το 2014, κατόπιν μηνύσεων που υπέβαλαν ιδιοκτήτες θυρίδων, καταγγέλλοντας την παραβίασή τους και την υπεξαίρεση του πολύτιμου περιεχομένου τους. Ο αριθμός των μηνυτών ξεπερνάει τους δέκα, ενώ παράλληλα οι ίδιοι προσέφυγαν στα αρμόδια δικαστήρια καταθέτοντας αγωγές αποζημίωσης, λόγω μη τήρησης των μέτρων ασφαλείας. Ήδη εκδόθηκαν δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν κάποιους από τους ενάγοντες.

Παράλληλα, διενεργήθηκε προκαταρκτική έρευνα για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών και στο πλαίσιο αυτό έγιναν αυτοψίες, πραγματογνωμοσύνες κ.ά. Αξιολογώντας το πόρισμα της έρευνας, ο αντεισαγγελέας Εφετών Αχιλλέας Ζήσης, αρμόδιος για θέματα διαφθοράς, παρήγγειλε την άσκηση ποινικής δίωξης εις βάρος των εμπλεκόμενων προσώπων.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Τέσσερις οι νεκρές από το τροχαίο στην ΕΟ Θεσσαλονίκης-Ευζώνων. Υπέκυψε στα τραύματά της και μία μοναχή 61 ετών

Μία μοναχή 61 ετών, η οποία είχε διακομιστεί στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης, μετά τη σφοδρή σύγκρουση δύο Ι.Χ. αυτοκινήτων, το μεσημέρι, στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Ευζώνων, υπέκυψε τελικά στα τραύματά της, ανεβάζοντας σε τέσσερις τον αριθμό των νεκρών από το τροχαίο.

Από τη σύγκρουση, τρεις γυναίκες, ηλικίας 58, 65 και 66 ετών, που επέβαιναν στο ένα από τα οχήματα έχασαν ακαριαία τη ζωή τους, ενώ μία 43χρονη, επιβάτης του ίδιου οχήματος, διακομίστηκε τραυματισμένη στο νοσοκομείο του Κιλκίς. Από το δεύτερο όχημα, πέραν της μοναχής που έχασε τελικά τη μάχη για τη ζωή, στο ΑΧΕΠΑ εξακολουθούν να νοσηλεύονται ένας παπάς 51 ετών και μία 54χρονη μοναχή.

Στο μεταξύ, η κυκλοφορία στο σημείο του δυστυχήματος, που προσωρινά διεξαγόταν από παρακαμπτήριους δρόμους, έχει πλέον αποκατασταθεί.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γεώργιος Ουρσουζίδης: Συζήτηση για τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου της Ημαθίας

Στις 23 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ  μεταξύ  του Προέδρου του Οργανισμού κ. Αθανασίου Καπρέλη, του Αντιπροέδρου του κ. Γεωργίου Κέντρου,  με  τον Πρόεδρο της ομάδας παραγωγών «ΕΡΜΗΣ» με έδρα το Μακροχώρι κ. Κ. Βοργιατζίδη και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Μπάμπη Σιδηρόπουλο.   

        Συζητήθηκαν ζητήματα τα οποία αφορούν στο Συνεταιρισμό και γενικότερα στα προβλήματα του Αγροτικού Κόσμου του Ν. Ημαθίας.

       Από πλευράς των εκπροσώπων του ΟΠΕΚΕΠΕ, δηλώθηκε ότι γνωρίζουν καλά τα ζητήματα και καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε ο ΟΠΕΚΕΠΕ να ανταποκρίνεται άμεσα στα δίκαια και ορθά αιτήματα των αγροτών και πιο συγκεκριμένα, ως προς την πληρωμή των παραγωγών πριν το Πάσχα.

      Επιπλέον, δήλωσαν ότι η «συνδεδεμένη» βάμβακος θα καταβληθεί στους δικαιούχους την ερχόμενη εβδομάδα και πάντως έως την 28 Μαρτίου 2018.

       Στο κλείσιμο της συνάντησης, ο Πρόεδρος και το μέλος της ομάδας παραγωγών «ΕΡΜΗΣ»     ευχαρίστησαν  τον     Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ για την άμεση ανταπόκρισή τους στο αίτημά τους και   δεσμεύτηκαν ως προς τη διατήρηση του καλού επιπέδου συνεργασίας  μεταξύ των  Ομάδων Παραγωγών και του Οργανισμού.

      Περαιτέρω,  αναφορικά  με ζητήματα του Αγροτικού Κόσμου, ο κ. Ουρσουζίδης θα ήθελε εκ νέου να διευκρινίσει:

  • Σε ό,τι αφορά στην Ε.Β.Ζ., καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η Εταιρεία να ανταποκριθεί, όχι μόνον στην αποπληρωμή των τευτλοπαραγωγών, αλλά και στη διατήρηση της καλλιέργειας της φετινής χρονιάς – όσο δύσκολο κι αν είναι αυτό σήμερα.
  • Για το ζήτημα της αποζημίωσης των ροδακινοπαραγωγών για τις ζημίες της παραγωγής τους από τη συνεχή βροχόπτωση του Ιουλίου 2017 , όπως και για τις δραματικές επιπτώσεις στις τιμές από το Ρώσικο εμπάργκο, αναμένεται επίσημη ανακοίνωση από το αρμόδιο Υπουργείο.
  • Το απόγευμα είχε συνάντηση με παραγωγούς του Δ.Δ. Παλαιού Προδρόμου του Δήμου Αλεξάνδρειας και είχε την ευκαιρία να συζητήσει και να ανταλλάξει απόψεις σε κλίμα εποικοδομητικό με τον Δημ. Σύμβουλο κ. Κουτσαμπασόπουλο Γεώργιο και  κατοίκους του χωριού.

  • Σε συνάντηση με τον Υφυπουργό ΥΠΑΑΤ κ. Βασίλη Κόκκαλη ξεκαθαρίστηκε από τον κ. Κόκκαλη, ότι από την 1 Μαΐου 2018, η PQH (PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε., Ειδικός Εκκαθαριστής των υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικών ιδρυμάτων) προσφέρει ένα νέο και ιδιαίτερα προνομιακό πρόγραμμα διευθέτησης αγροτικών οφειλών των ιδιωτών αγροτών, κτηνοτρόφων, πτηνοτρόφων και αλιέων οφειλετών.

         Βάσει του ισχύοντος για τις εκκαθαρίσεις ειδικού κανονιστικού και ρυθμιστικού πλαισίου και με τις απαραίτητες εγκρίσεις των εποπτικών αρχών.

          Το πρόγραμμα προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης ή συμβιβασμού των αγροτικών οφειλών με ιδιαίτερα προνομιακούς όρους και πιο συγκεκριμένα 3 βασικά πλεονεκτήματα:

  1. Διαγραφή όλων των έξω-λογιστικών τόκων (εφόσον τηρηθεί η ρύθμιση/συμβιβασμός)
  2. Δυνατότητα διαγραφής έως 60% του λογιστικού υπολοίπου (κεφαλαίου), ανάλογα με το ύψος της οφειλής, την δυνατότητα ρύθμισης ή ολικής εξόφλησης της οφειλής, την ύπαρξη και αξία σχετικών εξασφαλίσεων και την οικονομική δυνατότητα αποπληρωμής του οφειλέτη.
  3. Υπολογισμός των υπολοίπων οφειλής έχοντας εφαρμόσει τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας για τα πανωτόκια (Ν.3259/2004)

        Κάθε αίτημα θα εξετάζεται αναλυτικά και θα αξιολογείται εξατομικευμένα, λαμβάνοντας υπόψη το διαθέσιμο εισόδημα του οφειλέτη τη βιωσιμότητα της οφειλής, την αξία των εξασφαλίσεων, και την πραγματική ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη και του εγγυητή, με πλήρη οικονομική διαφάνεια, έχοντας εξαντλήσει όλα τα περιθώρια πρόσθετης εξασφάλισης.