Αρχική Blog Σελίδα 14536

Τριάντα ημέρες απομένουν για να ολοκληρώσουν οι Δήμοι την υποχρέωση των οικιστικών ορίων στους δασικούς χάρτες

Τριάντα ημέρες απομένουν έως τις 15 Μαίου 2018, ημερομηνία κατά την οποία οι Δήμοι της χώρας θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους σχετικά με τα οικιστικά περιγράμματα στους δασικούς χάρτες.

Με αφορμή το γεγονός αυτό ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, απέστειλε σήμερα νέα επιστολή προς τους Δημάρχους υπενθυμίζοντάς τους ότι σύμφωνα με το νόμο 3889/2010 οριοθετούνται τα παρακάτω περιγράμματα:

  • Από την Υπηρεσία Δόμησης τα εγκεκριμένα σχέδια πόλης του Δήμου (παρ. 2α άρθρου 23)
  • Από την ίδια υπηρεσία τυχόν άλλα σχέδια πόλης του Δήμου (παρ. 2β άρθρου 23)
  • Από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου οι οικιστικές πυκνώσεις (παρ. 4 άρθρου 23) μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Ο Σωκράτης Φάμελλος ενημερώνει στην επιστολή του ότι μέχρι σήμερα 146 Δήμοι στο σύνολο της  χώρας  δεν εκπλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους. Παράλληλα, τους υπενθυμίζει ότι έχουν δοθεί πολλαπλές παρατάσεις για το θέμα και η υποχρέωση αυτή έπρεπε πρωταρχικά να έχει κλείσει από τα τέλη του 2016. Γι αυτό έχει διατυπωθεί πολλαπλώς σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ η ανάγκη καθοριστικής συμβολής των ΟΤΑ στην ολοκλήρωση του έργου των δασικών χαρτών.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός κλείνει την επιστολή ζητώντας από τους Δημάρχους την άμεση ενεργοποίηση των υπηρεσιών τους καθώς η καταληκτική ημερομηνία της 15ης Μαΐου 2018 είναι καθορισμένη νομοθετικά και δεν τροποποιείται με Υπουργική Απόφαση, ενώ τους ενημερώνει ότι η Γενική Διεύθυνση Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, η Ελληνικό Κτηματολόγιο και ο ίδιος προσωπικά είναι στη διάθεσή τους για να ολοκληρωθεί αυτό το σημαντικό έργο.

ΔΗΜΟΙ ΑΝΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ

  1. ΑΒΔΗΡΩΝ
  2. ΑΡΡΙΑΝΩΝ
  3. ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ
  4. ΘΑΣΟΥ
  5. ΙΑΣΜΟΥ
  6. ΚΑΤΩ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ
  7. ΜΥΚΗΣ
  8. ΝΕΣΤΟΥ
  9. ΞΑΝΘΗΣ
  10. ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
  11. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ
  12. ΣΟΥΦΛΙΟΥ
  13. ΤΟΠΕΙΡΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

  1. ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
  2. ΑΓΚΙΣΤΡΙΟΥ
  3. ΑΘΗΝΑΙΩΝ
  4. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
  5. ΑΧΑΡΝΩΝ
  6. ΒΥΡΩΝΟΣ
  7. ΖΩΓΡΑΦΟΥ
  8. ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
  9. ΚΥΘΗΡΩΝ
  10. ΜΑΝΔΡΑΣ – ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ
  11. ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ
  12. ΜΟΣΧΑΤΟΥ – ΤΑΥΡΟΥ
  13. ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
  14. ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
  15. ΠΑΛΛΗΝΗΣ
  16. ΠΑΠΑΓΟΥ – ΧΟΛΑΡΓΟΥ
  17. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
  18. ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
  19. ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
  20. ΣΠΕΤΣΩΝ
  21. ΦΙΛΟΘΕΗΣ – ΨΥΧΙΚΟΥ
  22. ΦΥΛΗΣ
  23. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

  1. ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ
  2. ΛΗΜΝΟΥ
  3. ΦΟΥΡΝΩΝ ΚΟΡΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

  1. ΑΓΡΙΝΙΟΥ
  2. ΑΚΤΙΟΥ-ΒΟΝΙΤΣΑΣ
  3. ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ
  4. ΘΕΡΜΟΥ
  5. ΙΕΡΑΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
  6. ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ
  7. ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

  1. ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
  2. ΓΡΕΒΕΝΩΝ
  3. ΔΕΣΚΑΤΗΣ
  4. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
  5. ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ
  6. ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ
  7. ΠΡΕΣΠΩΝ
  8. ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

  1. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ
  2. ΖΗΡΟΥ
  3. ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ
  4. ΚΕΡΚΥΡΑΣ
  5. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΚΟΥΦΑ
  6. ΠΑΡΓΑΣ
  7. ΣΟΥΛΙΟΥ
  8. ΦΙΛΙΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

  1. ΑΡΓΙΘΕΑΣ
  2. ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ
  3. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
  4. ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑ
  5. ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ
  6. ΣΚΙΑΘΟΥ
  7. ΣΟΦΑΔΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

  1. ΖΑΚΥΝΘΟΥ
  2. ΙΘΑΚΗΣ
  3. ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
  4. ΛΕΥΚΑΔΑΣ
  5. ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ
  6. ΠΑΞΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

  1. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
  2. ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
  3. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ
  4. ΒΕΡΟΙΑΣ
  5. ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ
  6. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
  7. ΝΑΟΥΣΑΣ
  8. ΝΕΑΠΟΛΗΣ – ΣΥΚΕΩΝ
  9. ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ
  10. ΠΑΙΟΝΙΑΣ
  11. ΣΕΡΡΩΝ
  12. ΣΙΝΤΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ

  1. ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
  2. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
  3. ΑΜΑΡΙΟΥ
  4. ΑΝΩΓΕΙΩΝ
  5. ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
  6. ΑΡΧΑΝΩΝ – ΑΣΤΕΡΟΥΣΙΩΝ
  7. ΒΙΑΝΝΟΥ
  8. ΓΑΥΔΟΥ
  9. ΓΟΡΤΥΝΑΣ
  10. ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
  11. ΚΑΝΤΑΝΟΥ – ΣΕΛΙΝΟΥ
  12. ΚΙΣΣΑΜΟΥ
  13. ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ
  14. ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΑΣ
  15. ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ
  16. ΟΡΟΠΕΔΙΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
  17. ΡΕΘΥΜΝΗΣ
  18. ΣΗΤΕΙΑΣ
  19. ΣΦΑΚΙΩΝ
  20. ΦΑΙΣΤΟΥ
  21. ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

  1. ΑΝΑΦΗΣ
  2. ΑΝΔΡΟΥ
  3. ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
  4. ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ
  5. ΘΗΡΑΣ
  6. ΙΗΤΩΝ
  7. ΚΑΛΥΜΝΙΩΝ
  8. ΚΑΡΠΑΘΟΥ
  9. ΚΑΣΟΥ
  10. ΚΥΘΝΟΥ
  11. ΚΩ
  12. ΛΕΙΨΩΝ
  13. ΝΑΞΟΥ & ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
  14. ΝΙΣΥΡΟΥ
  15. ΠΑΡΟΥ
  16. ΡΟΔΟΥ
  17. ΣΕΡΙΦΟΥ
  18. ΣΙΚΙΝΟΥ
  19. ΤΗΛΟΥ
  20. ΤΗΝΟΥ
  21. ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΥ
  22. ΧΑΛΚΗΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

  1. ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
  2. ΑΡΓΟΥΣ – ΜΥΚΗΝΩΝ
  3. ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ
  4. ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
  5. ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
  6. ΝΕΜΕΑΣ
  7. ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ-ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ
  8. ΠΥΛΟΥ-ΝΕΣΤΟΡΟΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

  1. ΑΓΡΑΦΩΝ
  2. ΑΛΙΑΡΤΟΥ
  3. ΔΕΛΦΩΝ
  4. ΔΙΣΤΟΜΟΥ – ΑΡΑΧΟΒΑΣ – ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ
  5. ΔΩΡΙΔΟΣ
  6. ΛΕΒΑΔΕΩΝ
  7. ΛΟΚΡΩΝ
  8. ΤΑΝΑΓΡΑΣ

Β. Αποστόλου στο Λουξεμβούργο: Απαιτείται νομοθεσία σε ενωσιακό επίπεδο για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στη διακίνηση τροφίμων

Η θέσπιση  νομοθεσίας σε ενωσιακό επίπεδο για την απαγόρευση των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών στην αλυσίδα εφοδιασμού των τροφίμων είναι η καλύτερη και ίσως και η μοναδική μας επιλογή.

Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων, μιλώντας σήμερα στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας στο Λουξεμβούργο ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Έχουμε αφήσει ένα πολύ μεγάλο περιθώριο ελευθερίας στις αγορές, θεωρώντας βέβαιο ότι μπορούν να αυτορυθμίζονται. Η σημερινή κατάσταση αποδεικνύει ότι η αυτορρύθμιση, τελικά, ωφελεί μόνο τους λίγους και ισχυρούς και συμπιέζει τους πολλούς που είναι λιγότερο οργανωμένοι και αδύναμοι».

Ολόκληρη η παρέμβαση του κ. Αποστόλου στη συζήτηση του θέματος έχει ως εξής:

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Επίτροπο  Γεωργίας προσωπικά, για την πρόταση Οδηγίας για την απαγόρευση των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών στην αλυσίδα εφοδιασμού των τροφίμων που μας παρουσίασε σήμερα.

 Η πρόταση αυτή, σε συνέχεια πολυετών προσπαθειών και συζητήσεων, αποτελεί πραγματικά ένα ελπιδοφόρο μήνυμα προς τους γεωργούς και τους παραγωγούς τροφίμων αλλά και τους καταναλωτές μας. Οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές έχουν θεωρηθεί ως η βασική αιτία των προβλημάτων που βιώνουν οι γεωργοί και γενικά οι παραγωγοί τροφίμων στην εμπορική διάθεση των προϊόντων τους. Όπως σωστά επισημαίνει και ο Επίτροπος η αντοχή μιας αλυσίδας καθορίζεται από τον πιο αδύναμο κρίκο της.  Στην προκειμένη λοιπόν περίπτωση οι γεωργοί και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις τροφίμων αποτελούν το πιο αδύναμο κρίκο της αλυσίδας εφοδιασμού τον οποίο οφείλουμε να ενισχύσουμε και να προστατέψουμε ώστε να διατηρήσουμε υγιή και αποδοτική για όλους αυτήν την αλυσίδα.

 Όπως είχα την ευκαιρία να τονίσω και σε προηγούμενες συναντήσεις μας οι πρακτικές αυτές αποτελούν ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα για το οποίο απαιτείται και μια κοινή, ευρωπαϊκή απάντηση. Συνεπώς, κατά την άποψη μας, η θέσπιση  νομοθεσίας σε ενωσιακό επίπεδο είναι η καλύτερη και ίσως και η μοναδική μας επιλογή.

 Οι εθελοντικές προσπάθειες και οι προσπάθειες που γίνονται σε εθνικό επίπεδο σίγουρα είναι σημαντικές, ωστόσο έχουν αποδειχτεί ανεπαρκείς. 

 Είναι αλήθεια ότι έχουμε αφήσει ένα πολύ μεγάλο περιθώριο ελευθερίας στις αγορές, θεωρώντας βέβαιο ότι μπορούν να αυτορυθμίζονται. Η σημερινή κατάσταση αποδεικνύει ότι η αυτορρύθμιση, τελικά, ωφελεί μόνο τους λίγους και ισχυρούς και συμπιέζει τους πολλούς που είναι λιγότερο οργανωμένοι και αδύναμοι.

 Στόχος μας πρέπει να είναι η δικαιότερη κατανομή της προστιθέμενης αξίας μεταξύ των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος φιλικού και ελκυστικού για τους γεωργούς και τους ανθρώπους της παραγωγής ώστε να καταστήσουμε τον τομέα της γεωργίας και των τροφίμων πιο ανταγωνιστικό και προσοδοφόρο.

 Αγαπητέ Phil

 Θα εξετάσουμε διεξοδικά τις προτάσεις σας και θα είμαστε εποικοδομητικοί σε αυτή τη πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που μόλις ξεκινά».

Δήλωση του Υπουργού Εσωτερικών Πάνου Σκουρλέτη

Δήλωση του Υπουργού Εσωτερικών Πάνου Σκουρλέτη

Ο Υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η νέα επίθεση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην απλή αναλογική καταδεικνύει απλώς την εμμονή του ίδιου και του κόμματός του στη διαιώνιση του ισχύοντος  εκλογικού συστήματος που, σε ό,τι αφορά στην Αυτοδιοίκηση, αλλοιώνει τους τοπικούς συσχετισμούς και φιμώνει αυτοδιοικητικές δυνάμεις, το εκλογικό μέγεθος των οποίων περιορίζεται δυσανάλογα με την κοινωνική αποδοχή τους.

Το υφιστάμενο εκλογικό σύστημα διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών εξασφαλίζει στον πρώτο συνδυασμό το 60% των εδρών, ανεξαρτήτως του ποσοστού που λαμβάνει. Εάν το σύστημα αυτό εφαρμοζόταν στις εθνικές εκλογές, σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ θα είχε 180 βουλευτές. Τέτοιο είναι το μέγεθος της αλλοίωσης.

Παρά τα όσα ισχυρίζεται ο κ. Μητσοτάκης για την πρόθεσή του να ενισχύσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση, γεγονός είναι ότι πάντα την εχθρεύονταν, στη βάση μιας συγκεντρωτικής αντίληψης για το Κράτος. Γι’ αυτό και η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας εναντιώθηκε σε όλες τις μεταρρυθμιστικές  απόπειρες που προηγήθηκαν. Ο ίδιος προσωπικά, διέλυσε τη Δημοτική Αστυνομία, απέλυσε τους σχολικούς φύλακες και σήμερα εγγυάται την υποστελέχωση των ΟΤΑ, υποστηρίζοντας  ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί στο διηνεκές, ανεξάρτητα από τις πραγματικές ανάγκες, ο κανόνας του 1 προς 5 στη σχέση προσλήψεων/αποχωρήσεων στο Δημόσιο και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει ανάγκη από συνθέσεις και συμφωνίες και όχι από μονοπαραταξιακές λογικές».

Εισαγωγική τοποθέτηση του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών

Κυρίες και Κύριοι καλησπέρα.

Θέλω να ξεκινήσω ενημερώνοντας, ότι με βάση την τελευταία ενημέρωση που έχει ο έλληνας Πρωθυπουργός από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, δεν επιβεβαιώνεται κανένα περιστατικό παραβίασης σε ελληνικό έδαφος.

Παρόλα αυτά συνεχίζουμε τη διερεύνηση του θέματος με ψυχραιμία και με απόλυτη σοβαρότητα. Σε κάθε περίπτωση οφείλω να πω ότι η δήλωση του κ. Γιλντιρίμ είναι απολύτως προκλητική και καταδικαστέα και πως η Ελλάδα δεν πρόκειται να αποδεχθεί ούτε τη θεωρία των «γκρίζων ζωνών», ούτε βέβαια οποιαδήποτε αμφισβήτηση της εδαφικής της κυριαρχίας.

Σε ότι αφορά τα θέματα της ελληνικής οικονομίας.

Γνωρίζετε ότι οι συζητήσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αλλά και με τους υπόλοιπους θεσμούς οι οποίοι εμπλέκονται στο ελληνικό πρόγραμμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας τον Αύγουστο του 2018 συνεχίζονται με ικανοποιητικό ρυθμό.

Στο Eurogroup της 27ης Απριλίου ο Υπουργός Οικονομικών αναμένεται να παρουσιάσει το αναπτυξιακό μας σχέδιο για την μεταμνημονιακή περίοδο ενώ στη συνέχεια θα εντατικοποιηθούν οι διαβουλεύσεις ώστε στη συνεδρίαση του Eurogroup  της 21 Ιουνίου να καταλήξουμε σε μια καταρχήν συμφωνία με τους δανειστές που θα αφορά την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης, την ρύθμιση του ελληνικού χρέους αλλά και την μορφή της μεταπρογραμματικής εποπτείας.

Ως προς το τελευταίο έχει προεξοφληθεί ότι οδεύουμε προς μια καθαρή έξοδο χωρίς προληπτική γραμμή στήριξης όπως εξάλλου είχε συμφωνηθεί ήδη στο κείμενο του  Eurogroup της 15ης Ιουνίου του 2017. Σας θυμίζω ότι η τότε συμφωνία προέβλεπε την ρύθμιση του ελληνικού χρέους με τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος ώστε οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας να μην υπερβαίνουν το 15% του ΑΕΠ για το μεσοπρόθεσμο διάστημα αλλά και την δημιουργία αποθεματικού που θα λειτουργήσει ως εξασφάλιση της ανάκτησης αυτοδύναμης πρόσβασης στις αγορές από τον Αύγουστο του 2018 και μετά.

Κατά τους τελευταίους μήνες και παρά την θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας, της ολοκλήρωσης της δημοσιονομικής προσαρμογής αλλά και της πτώσης της απόδοσης των ελληνικών ομολόγων που κινούνται μεσοσταθμικά στα επίπεδα του 2006 ήταν πολλοί εκείνοι που αμφισβήτησαν την δυνατότητα μιας καθαρής εξόδου μιλώντας για την ανάγκη πιστοληπτικής γραμμής πράγμα που θα συνεπαγόταν και ένα τέταρτο μνημονιακό πρόγραμμα για τη χώρα μας.

Σε ένα κρεσέντο πολιτικής σκοπιμότητας η Νέα Δημοκρατία  αμφισβήτησε τη δυνατότητα της χώρας να διεκδικήσει μια καθαρή έξοδο. Για άλλη μια φορά όμως το πολιτικό σχέδιο αυτό κατέρρευσε υπό το βάρος της ίδιας της πραγματικότητας όπως είχε γίνει κατά την διάρκεια τόσο της πρώτης όσο και της δεύτερης αξιολόγησης όταν η Νέα Δημοκρατία προέβλεπε τη μη ολοκλήρωση των διαδικασιών και εκτροχιασμό της ελληνικής οικονομίας.

Την ίδια τακτική εξάλλου είχαν ακολουθήσει και στις δημοσιονομικές προβλέψεις τους. Τόσο για το 2016 όσο και για το 2017 προέβλεπαν ενεργοποίηση του κόφτη και τελικά όχι μόνο διαψεύστηκαν με πάταγο, όχι μόνο η ελληνική οικονομία έπιασε τους στόχους αλλά με πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης αποδόθηκε και κοινωνικό μέρισμα συνολικού ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο διαψεύδονται και σήμερα και η χώρα μας βαδίζει με σταθερά βήματα στην έξοδο από την κρίση και την μνημονιακή επιτροπεία με τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας να ανακάμπτουν σταθερά και την εμπιστοσύνη να αποκαθίσταται.

Στο μέτωπο τώρα των διαπραγματεύσεων για την ονομασία της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, η ελληνική κυβέρνηση και ο Υπουργός Εξωτερικών συνεχίζουν την μεγάλη προσπάθεια για την εξεύρεση μιας αμοιβαία αποδεκτής λύσης. Είναι γνωστό ότι στην διαπραγμάτευση αυτή εστιάσαμε σε δύο κυρίως ζητήματα: πρώτον την σύνθετη ονομασία και δεύτερον την ισχύ της ονομασίας έναντι όλων, πράγμα που προϋποθέτει τη σχετική συνταγματική αναθεώρηση στη γείτονα.

Η συμφωνία για να είναι δίκαιη και βιώσιμη πρέπει να καλύπτει αυτές τις δύο προϋποθέσεις. Βεβαίως αναγνωρίζουμε τις πολιτικές δυσκολίες και τα εμπόδια που συναντά μια τέτοια συμφωνία όμως τα εμπόδια δεν αφορούν μόνο την ΠΓΔΜ αλλά και την Ελλάδα. Οι γείτονες μας λοιπόν πρέπει να κατανοήσουν ότι μια αμοιβαία αποδεκτή λύση προϋποθέτει υποχωρήσεις και από τις δύο πλευρές. Η Ελλάδα βρίσκεται στη μέση της γέφυρας και αναμένει από την ΠΓΔΜ να καλύψει και εκείνη το απαιτούμενο έδαφος. Δεν πρέπει να αφήσουμε το παράθυρο ευκαιρίας για λύση που έχει δημιουργηθεί να πάει χαμένο.

Και αυτό πρέπει να το λάβουν υπόψη όλες οι πολιτικές δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένης της αντιπολίτευσης,  τόσο στη γείτονα όσο και στη χώρα μας.

Η Νέα Δημοκρατία οφείλει να σταματήσει λοιπόν τα ήξεις αφήξεις και τις διαρκείς πολιτικές στροφές, να αφήσει στην άκρη τα μικροπολιτικά παιχνίδια και να σταματήσει να ψαρεύει στα θολά νερά του εθνικισμού. Έχει πολιτικό χρέος να στηρίξει την εθνική γραμμή και να σταματήσει να άγεται και να φέρεται από τις ακροδεξιές φωνές των κυρίων Σαμαρά και Γεωργιάδη που ο κος Μητσοτάκης έχει αναγνωρίσει ως πολιτικούς του καθοδηγητές.

Η πρόγνωση βεβαίως για τη στάση της Νέας Δημοκρατίας με βάση την εμπειρία των τελευταίων ετών δεν είναι καλή. Ειδικά όταν για άλλη μια φορά λίγες μέρες πριν στο ευαίσθητο θέμα των διαπραγματεύσεων για την ονομασία αποφάσισε να λειτουργήσει ξανά σε αγαστή συνεργασία με τον διωκόμενο για ναρκωτικά επιχειρηματία και τα μέσα ενημέρωσης που ελέγχει, τα οποία ως γνωστόν δουλεύουν με μοναδικό σκοπό την προπαγάνδα εναντίον της κυβέρνησης που τελικά καταλήγει προπαγάνδα εναντίον της χώρας. Είναι τέτοια η ανευθυνότητα της Νέας Δημοκρατίας που αποφάσισε να ασκήσει κριτική στην κυβέρνηση επικαλούμενη ένα κατάπτυστο και κατασκευασμένο δημοσίευμα εξευτελίζοντας τελικά την ίδια την πολιτική της ιστορία.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που συνεχίζει να προστατεύει τον συγκεκριμένο κύριο ταυτιζόμενη με τα μέσα, τις θέσεις και τις επιδιώξεις του.

Από τη δική μας πλευρά είναι δεδομένο ότι θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τις ευρύτερες δυνατές συναινέσεις και συγκλίσεις, τη μέγιστη δυνατή συμφωνία σε μια προσπάθεια να αναδείξουμε την Ελλάδα σε πυλώνα σταθερότητας, οικονομικής και γεωπολιτικής  αλλά και υπερασπιστή της ειρήνης, της διπλωματίας και του διαλόγου τόσο στην ευρύτερη περιοχή μας όσο και διεθνώς.

Π. Μοσκοβισί: Η ευθύνη αύξησης του ΦΠΑ στα νησιά ανήκει στην κυβέρνηση – Απάντηση σε ερώτηση του ευρωβουλευτή, Νίκου Ανδρουλάκη

«Οι ελληνικές αρχές έχουν την ευθύνη για την φορολογική πολιτική και για το καθεστώς ΦΠΑ στα νησιά που πλήττονται από τη μεταναστευτική κρίση».

Αυτή είναι η απάντηση που δίνει ο κοινοτικός επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί σε ερώτηση που κατέθεσε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής, Νίκος Ανδρουλάκης.

Επί της ουσίας ο κ. Μοσκοβισί απαντά ότι η Κομισιόν δεν προτίθεται να αλλάξει το ευνοϊκό καθεστώς που επιτρέπει στην Ελλάδα να εφαρμόζει συντελεστές μέχρι 30% χαμηλότερους από τους αντίστοιχους συντελεστές που εφαρμόζονται στην ηπειρωτική Ελλάδα σε συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα και νησιά.

«Δεν υπάρχουν σχέδια τροποποίησης του εδαφικού πεδίου εφαρμογής της οδηγίας ΦΠΑ», τονίζει ο επίτροπος.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το σημείο της απάντησης όπου ο κ. Μοσκοβισί αναγνωρίζει τις ιδιαίτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και προσκαλεί την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει σε διαπραγμάτευση με την Επιτροπή για μόνιμη καθιέρωση του ειδικού καθεστώτος.

«Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα είναι πρόθυμα να συζητήσουν προτάσεις των ελληνικών αρχών, όσον αφορά τον καλύτερο δυνατό τρόπο υποστήριξης των πληττόμενων κοινοτήτων», υπογραμμίζει ο κ. Μοσκοβισί.

Σημειώνεται ότι από τις αρχές Ιουλίου θα υπάρξει αύξηση του ΦΠΑ σε πέντε νησιά που είχαν εξαιρεθεί από την αναπροσαρμογή του φόρου. Συγκεκριμένα σε: Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο που πλήττονται από την προσφυγική κρίση.

Η ερώτηση που είχε καταθέσει ο Νίκος Ανδρουλάκης

«Στο πλαίσιο του τρίτου προγράμματος χρηματοπιστωτικής στήριξης για την Ελλάδα, που αποφασίστηκε τον Ιούλιο του 2015, η Ελληνική Κυβέρνηση είχε συμφωνήσει στην κατάργηση του ειδικού καθεστώτος για τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας που εφαρμόζεται στα νησιά του Αιγαίου λόγω των ιδιαιτεροτήτων των νησιών αυτών.

Παράλληλα, από το 2015 και μετά, ιδιαίτερα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της προσφυγικής κρίσης, γεγονός που έχει επηρεάσει σημαντικά την οικονομία τους, καθώς βασική πηγή εισοδήματος αποτελεί ο τουρισμός.

Σύμφωνα με στοιχεία του Οικονομικού Επιμελητηρίου Λέσβου, ενδεχόμενη αύξηση των τιμών ΦΠΑ θα έχει δραματικές συνέπειες στην ανταγωνιστικότητα και την οικονομία των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

Έχει τεθεί το θέμα της μόνιμης καθιέρωσης του ειδικού καθεστώς για τον μειωμένο Φόρο Προστιθέμενης Αξίας των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου για τη μείωση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής και την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης και, αν ναι, γιατί δεν έχει εφαρμοστεί;

Ποιο είναι το δημοσιονομικό αντιστάθμισμα για τη μόνιμη καθιέρωση του μειωμένου Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου;»

Η απάντηση του Πιέρ Μοσκοβισί εξ ονόματος της Επιτροπής

«Η Επιτροπή επιθυμεί να διαβεβαιώσει τον κ. βουλευτή ότι έχει πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, ιδίως εκείνα που δέχονται το μεγαλύτερο βάρος της μεταναστευτικής κρίσης στην Ευρώπη. Σε πέντε από τα εν λόγω νησιά θα παραταθεί η εφαρμογή των χαμηλότερων συντελεστών φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) έως το τέλος του Ιουνίου 2018, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση των ελληνικών αρχών, ενώ οι κάτοικοι των υπόλοιπων νησιών, στα οποία οι συντελεστές ΦΠΑ ήταν εναρμονισμένοι με τους συντελεστές που εφαρμόζονταν στην ηπειρωτική Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2018, έλαβαν οικονομικό αντιστάθμισμα το 2017.

Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το άρθρο 120 της οδηγίας 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου, της 28ης Νοεμβρίου 2006, σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας (οδηγία ΦΠΑ), εξακολουθεί να επιτρέπει στην Ελλάδα να εφαρμόζει συντελεστές μέχρι 30% χαμηλότερους από τους αντίστοιχους συντελεστές που εφαρμόζονται στην ηπειρωτική Ελλάδα σε συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα και νησιά. Δεν υπάρχουν σχέδια τροποποίησης του εδαφικού πεδίου εφαρμογής της οδηγίας ΦΠΑ.

Μολονότι η Επιτροπή παρακολουθεί τη φορολογική πολιτική στο πλαίσιο του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας για την Ελλάδα, του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ), η ευθύνη για τη φορολογική πολιτική και τις επιλογές ως προς τον φόρο προστιθεμένης αξίας (ΦΠΑ) εναπόκειται στις ελληνικές αρχές. Αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά εξαιτίας της μετανάστευσης, τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα είναι πρόθυμα να συζητήσουν προτάσεις των ελληνικών αρχών όσον αφορά τον καλύτερο δυνατό τρόπο υποστήριξης των πληττόμενων κοινοτήτων, υπό την προϋπόθεση ότι οι προτάσεις αυτές συνάδουν με τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλες περιοχές της Ευρώπης και ότι λαμβάνουν υπόψη τα διαθέσιμα δημοσιονομικά περιθώρια».

Ανέκδοτο: Τον έψαχνε το άλογο…

Έπεσε τηλεφώνημα…

Η Μένη καθώς ετοίμαζε τα ρούχα για πλύσιμο βρίσκει στην τσέπη του άνδρα της του Τάκη ένα χαρτί που έγραφε Γιοντούλα.

Θυμωμένη η Μένη ρίχνει μια στο κεφάλι του Τάκη και ρωτάει:

Μένη:

-Τι είναι αυτό το χαρτάκι που βρήκα στην τσέπη του παντελονιού σου και γράφει Γιοντούλα;

Τάκης :

-Δεν θυμάμαι… Θα είναι πριν από 10  μέρες που πήγα στον ιππόδρομο; Γιοντούλα είναι το όνομα του αλόγου που είχα ποντάρει…

Μένη:

Πω-πω, συγχωρέσε με  αγάπη μου, ώρες-ώρες και εγώ δεν καταλαβαίνω πώς γίνομαι τόσο ζηλιάρα. Ελπίζω να μην σε πόνεσα πολύ.

Μετά από 5 μέρες το ίδιο σκηνικό. Ο άντρας να διαβάζει αμέριμνος την εφημερίδα του στην πολυθρόνα και η γυναίκα του ρίχνει μια δυνατή με το τηγάνι στο κεφάλι.

 Τάκης:

Μα καλά, τι σε έπιασε  πάλι;

Μένη:

Τηλεφώνησε το άλογο σου και σε θέλει…


ΓΝΩΜΙΚΟ

Και όμως υπάρχουν ψέματα ιερά σαν την αλήθεια…

Πέτρος Κεφαλάς – συγγραφέας – Ερευνητής

Θεσσαλονίκη: Πυροβολισμοί κατά τη διάρκεια αστυνομικής επιχείρησης

Αναστάτωση προκλήθηκε νωρίτερα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, όταν, σύμφωνα με κατοίκους της περιοχής, σημειώθηκαν πυροβολισμοί που φαίνεται να συνδέονται με μεγάλη αστυνομική επιχείρηση, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και στην οποία συμμετέχει και ελικόπτερο.

Προς το παρόν δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις από την αστυνομία, ωστόσο, περίοικοι ανέφεραν ότι άτομα που βρίσκονταν υπό παρακολούθηση, όταν αντιλήφθηκαν την παρουσία αστυνομικών άνοιξαν πυρ εναντίον τους, ενώ οι αστυνομικοί με τη σειρά τους ανταπέδωσαν τα πυρά.

Κατά πληροφορίες, σημειώθηκαν τραυματισμοί, ενώ έγιναν συλλήψεις. Από δικαστικές πηγές προκύπτει ότι η επιχείρηση συνδέεται με τη δράση υπόπτων του κοινού ποινικού δικαίου. Κατά τις ίδιες πηγές, ανάμεσα σ’ αυτούς που αναζητούνται για να συλληφθούν φέρεται άνδρας, γεωργιανής καταγωγής, που κρατείτο κατά το παρελθόν στις φυλακές Διαβατών, ενώ έχει χαρακτηριστεί από τις διωκτικές Αρχές ως ηγετικό στέλεχος εγκληματικής οργάνωσης με διεθνή δράση.

Επίσημες ανακοινώσεις για την υπόθεση αναμένονται τις επόμενες ώρες από την Ασφάλεια Θεσσαλονίκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: “Τρέχουν” οι διαδικασίες για τη δημιουργία του Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών από τον κεντρικό δήμο

Την εκτίμηση πως το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα είναι έτοιμο το Κέντρο Αποτέφρωσης Νεκρών στον χώρο των Κοιμητηρίων Αναστάσεως του Κυρίου, στην περιοχή της Θέρμης, επανέλαβε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.

Ο κ.Μπουτάρης, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, κάλεσε την κυβέρνηση να βοηθήσει να “τρέξουν” οι διαδικασίες, ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί το έργο.

“‘Ετσι κι αλλιώς το αποτεφρωτήριο θα γίνει. Εάν όχι το 2019, το 2020 ή το 2021. Πάλι δήμαρχος θα είμαι, να ξέρετε” είπε απευθυνόμενος προς τους δημοτικούς συμβούλους.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Σταύρος Καλαφάτης, άσκησε κριτική πως “το θέμα του αποτεφρωτηρίου νεκρών γίνεται αντικείμενο επικοινωνιακής διαχείρισης από τον δήμαρχο και τη διοίκηση” καταγγέλλοντας “τον τρόπο διαχείρισης ενός τόσο σοβαρού και ευαίσθητου θέματος που δίνει τη δυνατότητα επιλογών στους πολίτες”.

    Η Ρία Καλφακάκου, επικεφαλής της παράταξης “Ανοιχτή Πόλη”, τόνισε πως θα ψηφίσει το θέμα “με ενθουσιασμό. Πιστεύω οι διαδικασίες θα πάνε από δω και πέρα πιο γρήγορα” είπε.

 Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση”, Μιχάλης Κωνσταντινίδης, δήλωσε “υπέρ στο να γίνει το αποτεφρωτήριο” ωστόσο εξέφρασε την άποψη ότι “χάθηκε χρόνος”.

  Το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε ομόφωνα την πρόταση για την προώθηση της διαδικασίας ένταξης στο σχέδιο πόλης της περιοχής των Κοιμητηρίων Αναστάσεως του Κυρίου, στη Θέρμη, με τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο, με στόχο να καθοριστεί οικοδομήσιμος χώρος για την εγκατάσταση χρήσεων κοιμητηρίων και Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ